Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 1/2021, de 27 de gener de 2021, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de suport a la participació en projectes europeus. [2021/816]

(DOGV núm. 9011 de 02.02.2021) Ref. Base de dades 000936/2021






Índex



Preàmbul

Article 1. Objecte

Article 2. Finançament

Article 3. Finalitat de les subvencions

Article 4. Entitats beneficiàries i requisits

Article 5. Obligacions de les entitats beneficiàries

Article 6. Despeses subvencionables i requisits de les despeses

Article 7. Quantia de la subvenció i criteris per a la seua determinació

Article 8. Procediment de concessió i convocatòria

Article 9. Presentació de sol·licituds

Article 10. Sol·licitud general de subvenció

Article 11. Esmena de sol·licituds

Article 12. Ordenació i instrucció del procediment

Article 13. Comissió d'avaluació

Article 14. Resolució de la convocatòria i termini

Article 15. Concurrència amb altres subvencions

Article 16. Modificació de la resolució

Article 17. Justificació de les subvencions

Article 18. Pagament de les subvencions

Article 19. Subcontractació

Article 20. Control i supervisió

Article 21. Reintegrament i minoració de les subvencions

Article 22. Règim Sancionador

Disposicions addicionals

Primera. No-incidència econòmica

Segona. Política de la competència de la Unió Europea

Disposició derogatòria

Única. Derogació de l'Ordre 7/2018, de 23 d'octubre.

Disposicions finals

Primera. Habilitació

Segona. Entrada en vigor

Annex

Únic. Càlcul de la subvenció.





PREÀMBUL



La gestió del finançament, especialment en l'actual situació d'infrafinançament autonòmic de la Comunitat Valenciana, és una àrea clau del Consell no sols des de l'òptica de l'obtenció de més recursos econòmics per a escometre les polítiques públiques, sinó des de l'ús més eficient dels mateixos i recuperació de la confiança perduda per part de les Institucions Europees.

La manca de recursos podria llastrar el creixement econòmic de la Comunitat Valenciana, així com la convergència amb les regions europees més desenvolupades.

L'article 52 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana preveu que «D'acord amb les bases i l'ordenació de l'activitat econòmica general correspon a la Generalitat, en els termes que disposen els articles 38, 131 i els números 11 i 13 de l'apartat 1) de l'article 149 de la Constitució Espanyola, la competència exclusiva de les següents matèries: 1a Planificació de l'activitat econòmica de la Comunitat Valenciana.»

Segons el que es disposa en l'article 29.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, el Consell és l'òrgan col·legiat de govern de la Generalitat, que ostenta la potestat executiva i reglamentària. En particular, dirigeix l'Administració, que es troba sota l'autoritat de la Generalitat. Emparat en el que es disposa en l'article 49.1.3 de l'Estatut d'Autonomia quant a la competència exclusiva de la Generalitat en les especialitats de la seua organització, a la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic li correspon, proposar i executar, entre altres, les polítiques del Consell en matèria d'hisenda, model econòmic i finançament i fons europeus.

Els programes de finançament europeu relatius al període de programació 2014-2020 i les perspectives financeres del marc financer pluriennal responen a l'Estratègia Europa 2020 que té per objectiu promoure un creixement intel·ligent, sostenible i integrador.

La Comunitat Valenciana s'enfronta a complexos desafiaments socials, econòmics i mediambientals i l'accés a finançament alié a través de projectes europeus constituirà, sens dubte, una eina per a millorar les condicions de vida, incrementar els nivells d'ocupació, la productivitat, la competitivitat i la innovació, millorar la protecció del medi ambient, lluitar contra el canvi climàtic i promoure la cohesió del nostre territori.



Es tracta que, a través de programes europeus, la captació dels quals pretén secundar-se amb aquesta ordre de bases, s'aconseguisca finançament addicional per a la Comunitat Valenciana que implique un creixement intel·ligent, sostenible i integrador d'acord amb l'Estratègia Europa 2020. Aquests programes europeus poden funcionar com a elements tractors en la transformació del model socioeconòmic valencià gravitant entorn de la participació, la innovació, la transferència de coneixement, la cooperació, la sensibilització i l'intercanvi de bones pràctiques.



El principal objectiu que tenen aquestes subvencions és que aquelles entitats socials, econòmiques i mediambientals que desitgen accedir a altres fonts de finançament desenvolupen projectes, iniciatives o activitats en l'àmbit europeu amb el propòsit de contribuir, a través d'aquells, a un creixement intel·ligent, sostenible i integrador i així poder dotar al nostre territori d'una major cohesió econòmica i social.



L'experiència acumulada des de l'entrada en vigor de la Ordre 7/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de suport a la participació en projectes europeus i la resolució de la primera convocatòria de subvencions en 2019, fa aconsellable dictar una nova, derogant completament l'anterior. Aquesta nova Ordre de Bases es marca com a principals objectius ampliar les entitats que poden tindre la condició de beneficiàries de les corresponents convocatòries, aclarir conceptes respecte a les despeses subvencionables i els seus requisits, donar accés a les subvencions a aquelles entitats beneficiàries que per haver obtingut una taxa de finançament del programa europeu inferior al llindar del cinquanta per cent els va ser denegada la subvenció ampliant i reordenant l'espectre de taxes de finançament, determinar i explicar amb més concreció la fórmula per a arribar al percentatge de la subvenció i especificar de millor manera la manera de justificar les subvencions.

Segons el que es disposa en l'article 5 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del President de la Generalitat, pel qual es determinen el número i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, s'assignen a la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic les competències en matèria d'hisenda, model econòmic i finançament, sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat i consorcis no sanitaris adscrits a la Generalitat, patrimoni, projectes i fons europeus, i tecnologies de la informació i la comunicació de l'Administració.

Segons el que es disposa en l'article 55 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les Conselleries de la Generalitat, la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic és l'òrgan jeràrquic superior del departament i exerceix totes les atribucions conferides per la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell en l'àmbit de les competències que estableix l'article 5 del Decret 5/2019, de 16 de juny, i qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic en l'esmentat àmbit competencial.

Així mateix, l'article 58 del citat Decret 105/2019, de 5 de juliol, estableix que la Secretaria Autonòmica de Model Econòmic i Finançament assumeix les funcions que li atribueix l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, en matèria de política financera, model econòmic i finançament, sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat i consorcis no sanitaris adscrits a la Generalitat, patrimoni, projectes i fons europeus.

D'acord amb el que es preveu en el Decret 171/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, un dels principals objectius que es persegueix és incrementar l'impuls i acompanyament a les entitats socials, mediambientals i econòmiques en la captació de finançament UE.

A aquestes bases, pel seu caràcter de subvenció, els és aplicable la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i en els preceptes que siga aplicable, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

En el procés d'elaboració d'aquesta Ordre de Bases, d'acord amb el que es disposa en l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, relatiu a les bases reguladores de la concessió de subvencions, ha emés informe l'Advocacia General de la Generalitat i la Intervenció Delegada. A més, s'han realitzat els tràmits d'audiència pertinents.



La Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic té entre els seus objectius estratègics el suport a actors socials i econòmics que desitgen accedir a altres fonts de finançament europees diferents als Fons Estructurals, a través de l'adopció de mesures que permeten incrementar el creixement intel·ligent, sostenible i integrador d'acord amb la Estratègia Europa 2020.

Les presents bases s'adapten als principis de necessitat, eficàcia, eficiència, proporcionalitat, seguretat jurídica i transparència. En virtut dels principis de necessitat i eficàcia, aquesta ordre de bases es justifica per raons d'interés general, ja que contribuirà a incrementar el creixement intel·ligent, sostenible i integrador d'acord amb la Estratègia Europa 2020.

Respecte al principi de proporcionalitat, aquesta ordre de bases conté la regulació imprescindible per a determinar els requisits i el procediment per a subvencionar, en règim de concurrència competitiva i per la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, el suport a la participació en projectes europeus.

Amb la finalitat de garantir el principi de seguretat jurídica, el contingut d'aquesta Ordre de Bases és coherent amb la resta de l'ordenament jurídic, nacional i de la Unió Europea, i pretén generar en l'àmbit del suport a la participació en projectes europeus unes regles estables i de certitud.

En aplicació del principi de transparència, s'han definit clarament els objectius d'aquesta norma i s'ha possibilitat la participació activa en la seua elaboració a les entitats implicades. En aplicació del principi d'eficiència, aquesta Ordre de Bases no comporta cap mena de càrregues administratives innecessàries o accessòries.

Les subvencions regulades en la present Ordre de Bases es concedeixen d'acord amb el que es preveu en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.

Aquesta ordre de bases és conforme amb la Resolució de 27 de desembre de 2017, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic per la qual s'aprova el Pla Estratègic de subvencions de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic 2018-2020, tal com estableix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, en el seu article 164, lletra a), així com l'article 8.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i els articles 10 a 15 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

Per això, i en virtut de la competència atribuïda pels articles 160.2.b i 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, en relació amb l'article 5 del Decret 5/2019, de 16 de juny, i els articles 1 i 20 del Decret 119/2018, de 3 d'agost, i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu,







ORDENE



Article 1. Objecte

L'objecte d'aquesta ordre de bases és aprovar les bases reguladores de la concessió de subvencions que tenen com a objectiu donar suport a la participació en projectes europeus.



Article 2. Finançament

1. Les subvencions per a donar suport a la participació en projectes europeus, es convocaran anualment i es finançaran amb càrrec a la corresponent línia pressupostària inclosa en la Llei de pressupostos que per a cada exercici s'aprove.

2. Amb caràcter previ a l'aprovació de cada convocatòria s'haurà d'acreditar l'existència de crèdit adequat i suficient en l'anualitat corresponent.



Article 3. Finalitat de les subvencions

Amb aquestes subvencions es pretén que les entitats socials, econòmiques i mediambientals que desitgen accedir a altres fonts de finançament mitjançant el desenvolupament de projectes, iniciatives o activitats en l'àmbit europeu contribuïsquen, a través d'aquells, a millorar les condicions de vida, incrementar els nivells d'ocupació, la productivitat, la competitivitat, la innovació, millorar la protecció del medi ambient, lluitar contra el canvi climàtic i promoure la cohesió de la Comunitat Valenciana.



Article 4. Entitats beneficiàries i requisits

1. A l'efecte d'aquesta Ordre de Bases poden tindre la condició de entitats beneficiàries de les corresponents convocatòries i sempre que reunisquen els requisits exigits en cada cas:

a) Les entitats que conformen el Sector Públic de la Generalitat;

b) Les entitats locals previstes en la legislació autonòmica en matèria de Règim Local de la Comunitat, els seus consorcis i les seues entitats públiques dependents;

c) Universitats i els seus consorcis i centres adscrits amb seu o domicili social en la Comunitat Valenciana;

d) Entitats privades i empreses amb seu o domicili social en la Comunitat Valenciana.

2. Les entitats beneficiàries hauran de ser líders o sòcies participants d'un projecte executat o en execució bé dins o fora de la Comunitat Valenciana en el període de programació 2014-2020, que haja sigut aprovat i compte amb el corresponent acord de subvenció subscrit entre l'entitat beneficiària i l'organització que va convocar i va concedir l'ajuda procedent d'un projecte europeu d'algun dels següents programes:



a) Programa Urban Innovative Actions

b) Programa INTERREG Europe

c) Programa INTERREG SUDOE

d) Programa INTERREG MED

e) Programa ENI

f) Programa URBACT

g) Programa Horitzont 2020

h) Programa COSME

i) Programa LIFE

j) Programa EaSI per a l'Ocupació i la Innovació Social

k) Programa ERASMUSl) Programa Connecting Europe Facility

m) Programa Drets, Igualtat i Ciutadania

n) Programa Europa amb els Ciutadans

o) Programa Europa Creativa

p) Programa Justícia

q) Programa Hèrcules

3. No tindrà la consideració d'entitat beneficiària aquella que siga líder o sòcia participant d'un projecte d'un dels programes anteriors, dins del període de programació 2007-2013, independentment que el projecte haja sigut executat més enllà de l'any 2014 i posteriors.



4. Per a l'acreditació del compliment dels requisits disposats en aquest article, s'haurà d'atendre el que s'estableix en els articles 10 i 17 de la present Ordre de Bases.



Article 5. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a les quals fa referència l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

2. En particular, les entitats beneficiàries estan obligades a:

a) Acreditar, davant l'òrgan instructor, la realització de l'activitat o l'adopció del comportament, i també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

b) Facilitar les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat i altres òrgans de control de les institucions autonòmiques, en relació amb les subvencions concedides.



c) Comunicar a l'òrgan instructor l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat de qualsevol nacionalitat, així com la utilització de fons propis, a l'efecte del que es disposa en l'article 30.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

d) Reintegrar, quan corresponga segons el que es preveu en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en el termini legalment establit, els imports corresponents a les subvencions concedides, i remetre còpia del document acreditatiu del reintegrament a l'òrgan instructor. En aquest últim cas el reintegrament identificarà necessàriament, amb claredat, l'entitat beneficiària i la denominació del projecte per al qual es va atorgar la subvenció. De conformitat amb el que es disposa per l'article 13.2.g de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, no podran obtindre la condició de persones beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats que no es troben al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

e) Quan les entitats beneficiàries hagen d'aportar garanties, d'acord amb el que s'estableix per l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, per a la bestreta de subvencions, la garantia consistirà en aval bancari per import igual a la quantitat anticipada, incrementada en un 1 % d'aquesta.

f) El compromís amb l'efectivitat del dret constitucional d'igualtat de dones i homes en compliment de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, d'igualtat entre dones i homes; i de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, que es materialitzarà per a aquelles entitats que presenten sol·licitud de subvenció i que estiguen obligades a disposar d'un Pla d'Igualtat segons la normativa reguladora de la matèria.

g) Qualsevol altra dimanant de la normativa estatal i comunitària que siga directament d'aplicació.

3. Les entitats beneficiàries públiques han de donar compliment al que estableixen la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. Respecte a les entitats beneficiàries privades que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 per 100 del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros hauran de complir les obligacions de transparència que estableix la Llei 2/2015, de 2 d'abril.

4. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web, al marge que s'haja de fer constar en escrits, anuncis, publicacions, rètols i qualsevol suport, i tot això sense perjudici del que es disposa en el Reial decret 130/2019, de 8 de març, que regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



Article 6. Despeses subvencionables i requisits de les despeses

1. Les subvencions previstes en aquesta Ordre de Bases tindran caràcter de subvenció i compliran el que es disposa en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

2. Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals i les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i els d'administració específics són subvencionables si estan directament relacionats amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta. Amb caràcter excepcional, les despeses de garantia bancària podran ser subvencionats quan així es preveja expressament en la convocatòria anual. En cap cas seran despeses subvencionables:

a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b) Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

c) Les despeses de procediments judicials.

Els tributs són despesa subvencionable quan el beneficiari de la subvenció els abona efectivament. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.



3. D'acord amb el que s'establisca en cada convocatòria, les beneficiàries estaran obligades a acreditar que han incorregut en les despeses elegibles del projecte, com a màxim en els tres anys anteriors a la data de publicació d'aquesta convocatòria, el percentatge de la qual no cofinançat és el que se subvenciona a través d'aquesta Ordre de Bases, en els termes de la resolució de concessió, i a justificar-los en els terminis establits.

En qualsevol cas, en cada convocatòria es contemplarà la possibilitat d'imputar a la subvenció sol·licitada despeses que excedisquen del període anteriorment assenyalat, quan les especials circumstàncies derivades de l'execució del projecte així ho motiven.

4. Per a la consecució de la finalitat i objectius de les subvencions contemplades en aquesta Ordre, les respectives convocatòries podran finançar en el seu cas, amb els percentatges i límits que s'assenyalen en l'article 7, i per als projectes aprovats dins dels Programes indicats en l'article 4, tots o part de les següents despeses sempre que hagen sigut realitzats per la beneficiària durant el període subvencionable, siguen associables a alguna categoria de despesa, estigueren previstos en el pressupost del projecte, estiguen relacionats amb l'objecte del projecte, siguen identificables, verificables, raonables i justificats:



a) Personal: Costos derivats del personal (amb dedicació a jornada completa o parcial) emprat per l'organització per a la implementació del projecte. Les despeses en personal cobreixen el cost brut, és a dir:



1. Els salaris (fixats en un contracte laboral).

2. Altres despeses directes derivades del pagament de salaris: Impostos i pagaments a la seguretat social.

b) Administració: Despeses d'oficina i administració derivats de la gestió del projecte:

1. Lloguer de l'oficina.

2. Assegurances i impostos relatius a l'edifici on es troben les oficines.

3. Llum i aigua.

4. Material d'oficina.

5. Manteniment, neteja, seguretat i reparacions.

6. Sistemes informàtics: maquinari i programari necessari per a la gestió del projecte.

7. Comunicacions (despeses telefòniques, internet, fax, serveis postals, etc.).

8. Despeses bancàries: costos derivats d'obrir i mantindre comptes bancaris necessaris per a la implementació del projecte. Inclosos les comissions per transaccions financeres internacionals.

c) Viatges i allotjament: Costos de viatge i allotjament de les empleades i empleats involucrats en la implementació del projecte:



1. Viatge.

2. Dietes.

3. Allotjament.

4. Visats.

d) Serveis externs: Despeses derivades de la contractació de serveis externs. Subcontractacions de personal expert o empreses per a dur a terme algun de les activitats o tasques previstes en el projecte. Els serveis cofinançats per aquesta línia són:

1. Estudis o enquestes (avaluacions, estratègies, notes conceptuals, disseny de plans, etc.).

2. Formació.

3. Traducció.

4. Sistemes informàtics i desenvolupament de pàgines webs.

5. Promoció, comunicació i publicitat.

6. Gestió financera.

7. Serveis relacionats amb l'organització i implementació del projecte (servei d'àpats, interpretació, etc.).

8. Serveis de consultoria, auditoria o notaria, personal expert financer i serveis comptables.

9. Costos de viatge i allotjament de persones expertes, conferenciants, etc.

e) Equipament: Costos derivats de l'equipament comprat o llogat necessari per a aconseguir els objectius del projecte. Això inclou l'equipament del qual ja disposa l'organització i que s'usa per a les accions del projecte, del qual s'imputaran les despeses derivades de la seua amortització durant el període al qual es refereix la subvenció sol·licitada. Les despeses en equipament inclouen:

1. Equipament d'oficina.

2. Equips informàtics.

3. Mobiliari

4. Equip de laboratori.

5. Maquines i instruments.

6. Eines i dispositius.

7. Vehicles.

8. Un altre equipament especifique necessari per al desenvolupament del projecte.

5. Les convocatòries fixaran d'entre els conceptes susceptibles de subvenció relacionats en aquest article, quins seran aplicable i, en el seu cas, desenvolupar-los, així com limitar la quantitat de subvenció per a cada concepte.

6. En la justificació de la subvenció haurà d'acreditar-se l'import, procedència i la seua aplicació.

7. Pel que respecta a la amortització d'aquells béns inventariables que formen part de les despeses justificades en la subvenció sol·licitada, se seguiran les regles contingudes en la Llei 38/2003, de 23 de novembre, quant a que la subvenció sol·licitada no contribuïsca a la compra del bé; que aquesta amortització siga calculada de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades; i que el cost es referisca exclusivament al període subvencionable.



Article 7. Quantia de la subvenció i criteris per a la seua determinació

1. Les subvencions regulades en aquesta Ordre de Bases es refereixen a la part no cofinançada d'un projecte europeu aprovat dins d'un dels programes relacionats en l'article 4 apartat 2.

2. Per al càlcul de la subvenció d'aquesta Ordre de Bases s'hauran de tindre en compte tres conceptes: el període subvencionable, la despesa subvencionable i el percentatge de la subvenció.

Aquest càlcul es durà a terme aplicant el percentatge de la subvenció a la despesa subvencionable executada en el període subvencionable.

3. El període subvencionable s'especificarà en les corresponents convocatòries pel que totes les despeses subvencionables hauran d'estar compresos en aquest període.

4. El concepte de despesa subvencionable està definit en l'article 6 d'aquesta Ordre de Bases.

5. El percentatge de la subvenció es determinarà en cadascuna de les convocatòries d'acord amb els següents percentatges i límits segons la taxa de cofinançament europeu de l'entitat sol·licitant:

A) L'entitat beneficiària participant que va obtindre una taxa de cofinançament europeu major o igual al 20 % i menor al 66 %, podrà obtindre com a màxim una subvenció del 30 % de la part no cofinançada, amb un límit de 60.000 € per projecte. Veure Annex Únic de la present Ordre de Bases.

B) L'entitat beneficiària participant en un projecte que va obtindre una taxa de cofinançament europeu major o igual al 66 % i menor al 80 %, podrà obtindre com a màxim una subvenció del 20 % de la part no cofinançada, amb un límit de 30.000 € per projecte. Veure Annex Únic de la present Ordre de Bases.

C) L'entitat beneficiària participant en un projecte que va obtindre una taxa de cofinançament europeu major o igual al 80 %, podrà obtindre com a màxim una subvenció del 10 % de la part no cofinançada, amb un límit de 15.000 € per projecte. Veure Annex Únic de la present Ordre de Bases.

6. En cap cas l'import de la subvenció serà superior a l'import de la despesa sol·licitada. Per despesa sol·licitada s'entén aquell que demana l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud general de subvenció. L'import subvencionable serà aquell que finalment se li atorgue després de la revisió de la documentació justificativa de la despesa sol·licitada. D'aquesta forma, no se li podrà concedir una subvenció major a la qual s'ha sol·licitat inicialment.

7. Les respectives convocatòries podran restringir el nombre de projectes que puguen presentar-se per cada entitat sol·licitant per actuació o programa convocat.



Article 8. Procediment de concessió i convocatòria

1. El procediment de concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb el que s'estableix en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, i en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, conforme als principis de publicitat, transparència, igualtat i no discriminació; l'únic criteri de concessió d'aquestes subvencions serà el del moment de presentació de la corresponent sol·licitud per part de la beneficiària i atenent al mateix es distribuirà tot el pressupost previst en cada convocatòria entre les entitats sol·licitants que complisquen els requisits d'aquella fins a esgotar el pressupost d'aquesta.



2. El procediment s'iniciarà d'ofici, mitjançant convocatòria pública, aprovada per la Conselleria competent en matèria de hisenda, model econòmic i finançament, projectes i fons europeus i publicada en la Base de dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i en el Reial decret 130/2019, de 8 de març, i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, juntament amb un extracte d'aquesta, tot això de conformitat amb les consignacions previstes en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici econòmic corresponent.



3. Les disposicions de la convocatòria detallaran almenys el contingut mínim previst en l'article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

4. La informació de cada convocatòria estarà disponible en la pàgina web de la Generalitat https://sede.gva.es a partir de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 9. Presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds i la documentació annexa per a la concessió de les subvencions s'emplenaran per les entitats interessades d'acord amb els models i terminis establits en les respectives convocatòries i es dirigiran a la Direcció General de Fons Europeus.

2. La tramitació del procediment serà telemàtica. De conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es troben obligades a relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques les entitats relacionades en l'article 14. La presentació telemàtica requerirà la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions davant el Registre Electrònic, que estiguen signats electrònicament mitjançant una signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut, segons el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, així com en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o per qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja signat l'oportú conveni.

3. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que es disposa en la convocatòria respectiva.



Article 10. Sol·licitud general de subvenció

Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació que a continuació es relaciona, si bé la convocatòria respectiva podrà determinar la documentació específica addicional que si escau haja de presentar-se:

a) Imprés de sol·licitud: els models d'impresos normalitzats (sol·licituds i la resta de documentació) estaran disponibles en l'adreça d'internet http://www.hisenda.gva.es/ Les sol·licituds s'adequaran als models normalitzats i s'emplenaran utilitzant els mitjans electrònics o telemàtics proporcionats a través de l'adreça d'internet indicada anteriorment. L'imprés de sol·licitud contindrà la possibilitat d'autoritzar la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, perquè aquesta comprove les dades d'identitat de l'entitat sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la pròpia interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a aclarir-la. Si la sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar fotocòpia del document nacional d'identitat.

Quan es tracte d'una persona jurídica s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa d'aquesta, consistent en fotocòpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada, poders de representació si escau, i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o Registre corresponent, així com fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal.

En el cas que els documents exigits que han d'acompanyar a la sol·licitud de concessió de les subvencions ja estigueren en poder de l'administració actuant, la sol·licitant podrà acollir-se al que s'estableix en la legislació bàsica de procediment administratiu comú, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o, en el seu cas, emesos i quan no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.



En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre algun d'aquests documents, l'òrgan competent podrà requerir a la sol·licitant la seua presentació o, en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document.

b) Documentació justificativa del projecte, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 17 d'aquesta Ordre de Bases, sense perjudici del que establisca cada convocatòria.

c) Autorització a la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic perquè aquesta obtinga de manera directa a través de xarxes corporatives o mitjançant consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. La Direcció General de Fons Europeus es reserva el dret de requerir dades addicionals a la sol·licitant si la informació obtinguda a través de sistemes electrònics habilitats a aquest efecte presentara alguna incidència.

No obstant això, si la sol·licitant s'oposara expressament a aquesta autorització, haurà d'aportar llavors les certificacions que a continuació es relacionen, i la validesa de les quals haurà d'estendre a la data de l'atorgament de la subvenció:

1. De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que la sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

2. De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que la sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

3. Dels serveis territorials de la Conselleria competent en matèria d'Hisenda, el certificat acreditatiu que la sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

En aquest sentit, les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

Si en la convocatòria específica així es reflecteix, s'exoneraran d'aquesta obligació a aquelles beneficiàries de subvencions la sol·licitud en conjunt de les quals no supere la quantia de 1.803,04 euros per concepte i any, d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 5 de l'article 3 de l'Ordre de 30 de maig de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre la manera d'acreditar per les beneficiàries l'exigència prevista en l'article 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

d) Certificat tributari relatiu a l'Impost d'activitats Econòmiques – IAE –, així com l'acreditació del seu pagament o, si escau, la certificació d'exoneració d'aquest.

e) Tal com disposa l'article 198.2 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, les entitats locals hauran d'acreditar haver presentat el compte general a la Sindicatura de Comptes, en els termes i terminis assenyalats en la legislació que regula la Sindicatura de Comptes de la Generalitat.

f) Declaracions responsables:

1. D'ajudes d'Estat obtingudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'article 5.2 del Reglament (UE) Núm.1407/2013.

2. D'ajudes de minimis concedides per qualsevol projecte a la sol·licitant en l'exercici fiscal corrent i en els dos anteriors, amb indicació de l'organisme, convocatòria, exercici fiscal de concessió i import concedit.

El moment en què ha de considerar-se concedida una ajuda de minimis és aquell en què es reconega a l'empresa el dret legal a rebre l'ajuda, amb independència de la data de pagament de l'ajuda de minimis a l'empresa.

Només es podran concedir noves ajudes de minimis després d'haver comprovat que això no donarà lloc al fet que l'import total de les ajudes concedides a l'empresa beneficiària sobrepasse el límit màxim establit en el Reglament (UE) número 1407/2013, és a dir, 200.000 euros, que es redueix a 100.000 euros en el cas de beneficiàries que operen en el sector del transport per carretera, durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

3. De no estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, de no ser deutora de la Generalitat per reintegrament de subvencions, que compleix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre el seu compliment fins a la finalització del procediment.

4. Sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, o en el seu cas, d'estar exempt.

5. Declaració responsable per part del representant legal de l'entitat sol·licitant en la qual manifeste sota la seua responsabilitat que aquesta entitat disposa d'un pla d'igualtat en el cas que, d'acord amb la legislació d'aplicació, li siga exigible.

5. Declaració responsable per part del representant legal de l'entitat sol·licitant en la qual manifeste sota la seua responsabilitat que els justificants de despesa acreditatius de la subvenció sol·licitada no han sigut doblement imputats a altres cofinançadors.

g) En el cas que el compte bancari de l'entitat no estiguera donada d'alta en la Generalitat, o haja de modificar les seues dades, s'haurà d'aportar, d'acord amb el que estableix l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'Administració de la Generalitat, la documentació següent:



i. Model de domiciliació bancària signat pel representant de l'entitat beneficiària juntament amb els documents vàlids en dret que deixen constància fidedigna de la representació.

ii. Acreditació de la titularitat del compte bancari, així com de l'IBAN, que s'assenyale en el model de domiciliació bancària.

iii. Acreditació de l'apoderament o facultat d'administració i/o representació de l'entitat o institució.

h) En el seu cas, documentació acreditativa de les circumstàncies rellevants per a l'anàlisi de l'expedient que es determinarà en cada convocatòria.



Article 11. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú o no s'acompanye la documentació que resulte exigible d'acord amb aquesta Ordre de Bases i amb la qual en el seu cas dispose la respectiva convocatòria de subvencions, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a la interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu comú. De conformitat amb el que es disposa en la vigent normativa sobre procediment administratiu comú les persones jurídiques es troben obligades a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques.

2. Els requeriments que es realitzen per mitjans electrònics s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i en la legislació complementària.

En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.

3. Així mateix, es podrà requerir de la sol·licitant, en qualsevol moment, qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.

4. Els requeriments als quals es fa referència en aquest article, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se, es regiran pel que es disposa en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre.



Tal com disposa l'article 53 d'aquesta norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan la interessada haja assenyalat aquest mitjà com a preferent, haja consentit expressament la seua utilització o quan aquesta via resulte obligatòria per a la interessada.

De conformitat amb l'article 54 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la següent manera:

a) La persona interessada, degudament identificada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu, electrònic a l'adreça facilitada per la interessada, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació dirigida a aquest, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.

b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la legislació bàsica de procediment administratiu comú que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de la seua notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes contemplats en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instàncies del destinatari es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) La interessada podrà accedir a la notificació electrònica prèvia la seua identificació personal per qualsevol dels mitjans definits en l'article 26 del Decret 220/2014, de 12 de desembre. La notificació contindrà la designació de l'òrgan administratiu o entitat que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient al qual es refereix i la data i registre d'eixida.

Referent al que s'estableix sobre els sistemes d'identificació i signatura de les persones interessades en el procediment, cal tindre en compte el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

d) Si la interessada accepta la notificació, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.



e) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica, produint els efectes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu comú.





Article 12. Ordenació i instrucció del procediment

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General de Fons Europeus qui, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució, tal com s'estableix en els termes previstos en la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú.



2. La Direcció General de Fons Europeus podrà recaptar de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.





Article 13. Comissió d'avaluació

1. Examinades les sol·licituds, aquelles que complisquen i acrediten els requisits d'aquesta ordre de bases seran tingudes en compte per una Comissió d'avaluació que elaborarà les corresponents propostes de concessió o denegació de les subvencions i determinació de les seues quanties. Aquesta Comissió estarà integrada per tres membres, havent de ser la seua composició la següent:

a) Presidència: la persona titular de la Direcció General de Fons Europeus, o persona que designe per a la seua substitució.

b) Vocals: 2 persones designades per la Direcció General de Fons Europeus, d'entre el personal funcionari d'aqueixa mateixa Direcció General, una de les quals actuarà com a secretaria de la Comissió.

2. Aquesta Comissió podrà sol·licitar l'assessorament i l'emissió dels informes tècnics pertinents per a una adequada anàlisi de les sol·licituds presentades.

3. El règim jurídic de la Comissió és l'establit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la seua composició s'ajustarà al principi de presència equilibrada de tots dos sexes, de conformitat amb el que disposa la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

4. Després d'analitzar totes les sol·licituds admeses a tràmit, la Comissió d'avaluació elevarà la proposta motivada de resolució a l'òrgan competent per a resoldre.



Article 14. Resolució de la convocatòria i termini

1. Correspon al conseller o consellera competent en matèria d'hisenda, model econòmic i finançament, projectes i fons europeus, o òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les diferents subvencions que puguen convocar-se.

2. El termini màxim per a la resolució motivada i la notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les subvencions que puguen establir-se serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació de la respectiva convocatòria.

3. Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció, en els termes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. Tal com disposa aquesta llei, la desestimació per silenci administratiu té els sols efectes de permetre als interessats la interposició del recurs administratiu o contenciós administratiu que resulte procedent.

4. La resolució motivada es notificarà a les persones interessades en els termes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. La resolució de concessió i/o denegació es publicarà en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de hisenda, model econòmic i finançament, projectes i fons europeus, en l'enllaç corresponent a l'Ordre de Bases, i contindrà el text íntegre de la resolució, amb indicació de si posa fi o no a la via administrativa, l'expressió dels recursos que procedisquen, si escau, en via administrativa i judicial, l'òrgan davant el qual hagueren de presentar-se i el termini per a interposar-los, sense perjudici que els interessats puguen exercitar, si escau, qualsevol altre que estimen procedent.

Les subvencions concedides seran publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiària, quantitat concedida i finalitat o finalitats de la subvenció. També es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució de denegació, si escau, indicant els motius, en els mateixos termes previstos en el paràgraf anterior.



Article 15. Concurrència amb altres subvencions

Les subvencions regulades en la present ordre de bases es consideren compatibles amb altres subvencions o ajudes procedents d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, que perseguisquen la mateixa finalitat sempre que el conjunt total no supere el cost de l'activitat que ha de desenvolupar l'entitat beneficiària.



Article 16. Modificació de la resolució

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent d'altres aportacions fora dels casos permesos en les normes reguladores podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, en els termes establits en la normativa reguladora de la subvenció, d'acord amb el que es preveu en l'article 19.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.





Article 17. Justificació de les subvencions

1. La justificació de les subvencions s'efectuarà en el moment inicial de la sol·licitud de la subvenció i, en el seu cas, en el període d'esmena de la sol·licitud. Cada convocatòria determinarà el termini de presentació de sol·licituds. L'incompliment de l'esmentat termini o la no justificació de la subvenció donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria.



2. El termini de la presentació de documentació per a la justificació de les subvencions que es determine no podrà ser inferior a 15 dies hàbils iniciant-se l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la Resolució de la convocatòria del conseller competent en matèria d'hisenda, model econòmic i finançament, projectes i fons europeus.

3. La documentació a presentar en aquest termini serà:

a) Model de sol·licitud general de subvenció degudament emplenat i signat per la persona responsable de l'entitat sol·licitant, de conformitat amb el que disposa l'article 10 apartat a.

b) Formulari d'informació complementària al model de sol·licitud. En aquest apartat s'hauran d'aportar els següents documents:

i. Acord de subvenció subscrit entre l'entitat beneficiària i l'organització que va convocar i va concedir l'ajuda procedent del Programa europeu corresponent, així com el pressupost original del projecte cofinançat en origen.

ii. Fuentes de verificació de les despeses subvencionables que acrediten la despesa efectivament realitzada: cartells, fullets, imatges, pancartes, DVD, CD i resta de material que acredite l'efectiva execució dels fons en format electrònic.

c) Pressupost del projecte a subvencionar, en el qual s'indica:

i. Import de la subvenció sol·licitada desglossada en partides pressupostàries, així com la suma dels costos directes i el cost total a subvencionar.

ii. Import total de les entitats cofinançadores del projecte: import cofinançament Unió Europea; import cofinançament de l'entitat beneficiària, així com de la resta d'entitats sòcies del projecte; i altres cofinançaments públics o privats de les quals es nodrisca el projecte.



iii. Quan les activitats hagen sigut finançades, a més de amb la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se en la justificació l'import, procedència i aplicació de tals fons a les activitats subvencionades.

d) Relació numerada dels documents justificatius de la despesa realitzada amb càrrec a la subvenció concedida. Aquesta relació numerada haurà d'agrupar-se segons les partides detallades en el pressupost del projecte.

e) Relació de personal vinculat a l'execució del projecte subvencionat per la Generalitat, a través d'un contracte laboral o de pràctiques, així com la relació de contractes de serveis tècnics o professionals subvencionats.

f) Per a les despeses vinculades a viatges i dietes, juntament amb el document justificatiu de la despesa, s'haurà d'aportar la respectiva liquidació de dietes i despeses de desplaçament.

g) Memòria de les activitats realitzades, justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

h) Relació de despeses amb detall de les actuacions realitzades secundades per aquesta subvenció i amb indicació de cadascun de les despeses incorregudes, amb identificació de la persona creditora i del document, el seu import i data d'emissió, manifestant expressament que s'ha complit l'objecte de la subvenció. En concret, per a una correcta justificació de les despeses imputades a subvencionar, s'hauran d'aportar:

i. Document que acredite la meritació de la despesa per part de l'entitat (rebuts, factures, xecs,). Aquest document ha de contindre data, import, descripció de la despesa i referència identificativa. En el cas de primes d'assegurances, rebuts per arrendament o altres despeses que no disposen de factura, s'haurà d'aportar una còpia del contracte del qual es desprenga l'obligació d'incórrer en aquesta despesa i del qual puga identificar-se el respectiu pagament.

Si haguera sigut necessari sol·licitar tres pressupostos, aquests hauran de ser aportats en virtut de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, per a la realització de la despesa.

ii. Document que acredite el pagament de la corresponent despesa: rebuts, transferències o càrrecs bancaris o, en el seu cas, còpia dels efectes mercantils entregats al proveïdor o creditor garantits per una entitat financera o companyia d'assegurances. Aquest document ha d'estar correctament referenciat al document de despesa descrita en l'apartat anterior. Si es tracta d'una remesa de despeses, hauran d'identificar-se cadascun d'ells mitjançant la corresponent referència identificativa.

iii. En el cas particular de les despeses de personal, la documentació a aportar serà la següent:

1. Nòmina de l'empleat.

2. Justificant de pagament d'aquesta nòmina.

3. Contracte laboral.

4. Rebut de Liquidació de Cotitzacions.

5. Relació nominal de treballadors.

6. Justificant de pagament de l'aportació empresarial a la Seguretat Social.

7. Certificat de retencions i ingressos a compte de l'IRPF (model 110 o 190, segons corresponga).

8. Justificant de pagament de les retencions i ingressos a compte de l'IRPF.

9. Certificat que acredite el nombre d'hores dedicades al projecte mensualment pel treballador.

10. Certificat expedit per la persona responsable de la comptabilitat de l'entitat en el qual s'acredite el percentatge de les retribucions imputables a l'actuació objecte de subvenció i els criteris de repartiment emprats.

i) Així com tot el que es disposa en l'article 10 d'aquesta Ordre de Bases quant a la domiciliació bancària, certificacions i declaracions responsables previstes en aquest article.

Es considerarà vàlida la justificació quan totes les despeses s'acrediten mitjançant originals o còpies compulsades dels justificants de les factures i altres documents de valor probatori equivalent, amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, justificatius de la despesa efectuada, expedits d'acord amb la normativa vigent. Les factures presentades hauran de complir amb els requisits regulats en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.



D'acord amb el que es disposa en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables haurà d'estar d'acord amb el valor de mercat. En el seu cas, la Direcció General de Fons Europeus podrà fer la comprovació del valor del mercat amb els mitjans assenyalats en l'article 170 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

4. En cas que la documentació acreditativa de les despeses realitzades estiga redactada en idiomes diferents al castellà, valencià, anglés o francés, la beneficiària haurà d'aportar traducció d'aquesta documentació al valencià.



Article 18. Pagament de les subvencions

1. El pagament de les subvencions es realitzarà conforme al que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre i en les següents disposicions comunes:

a) En tot cas, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, la beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la seguretat social.

b) La tramitació del pagament de la subvenció s'iniciarà després de l'aportació per part de les beneficiàries de la totalitat de la justificació de les despeses corresponents i de la comprovació de l'aportat per la Direcció General de Fons Europeus.

c) El pagament s'efectuarà d'una sola vegada, després de la justificació de les despeses en la forma prevista en la present Ordre de Bases i la seua comprovació per l'òrgan administratiu competent, mitjançant transferència bancària al compte de la qual siga titular l'entitat beneficiària i que es trobe donada d'alta en el Sistema d'Informació Pressupostària de la Generalitat.



Article 19. Subcontractació

1. S'entén que una entitat beneficiària subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció. Queda fora d'aquest concepte la contractació d'aquelles despeses en què haja d'incórrer la beneficiària per a la realització per si mateixa de l'activitat subvencionada.

2. Exclusivament per a aquells programes europeus que així ho contemplaren, es podrà subcontractar l'activitat objecte de la subvenció fins al 80 per cent d'aquesta, sempre que així s'especifique en la corresponent convocatòria de subvencions.



Article 20. Control i supervisió

1. La Conselleria que ostente les competències en matèria d'hisenda exercirà, a través de la Intervenció General de la Generalitat, el control financer de les subvencions concedides, sense perjudici de les activitats de seguiment i control que duga a terme la Direcció General de Fons Europeus i de les activitats ordinàries de fiscalització que siguen procedents en aplicació de la normativa general de control economicofinancer.

2. El control financer al qual es refereix l'apartat anterior podrà comprendre les següents actuacions:

a) Verificar el compliment per les entitats beneficiàries de les subvencions dels requisits, condicions i obligacions exigits per a la seua concessió, així com la correcta aplicació a la seua finalitat dels fons públics rebuts.

b) Verificar, en el seu cas, el correcte reflex comptable de les subvencions en la comptabilitat o llibres registre de les entitats beneficiàries.

c) Qualssevol altres actuacions que reglamentàriament pogueren establir-se.

3. La realització i gestió d'una actuació subvencionada podrà ser examinada en qualsevol moment per responsables de la Direcció General de Fons Europeus, per les persones que aquesta designe o pels òrgans de control economicofinancer específics de la Generalitat.

4. Cada convocatòria establirà el seu Pla de Control corresponent, en el marc del que s'estableix en aquesta Ordre de Bases. Aquest Pla de Control contindrà algun dels següents tipus de control: administratiu, sobre el terreny, a posteriori i/o de qualitat.

a) El control administratiu recaurà sobre l'admissibilitat de les subvencions. S'efectuaran controls administratius de totes les sol·licituds de subvenció, tant en la fase de presentació de les sol·licituds i la seua posterior concessió, com en la fase de justificació i pagament. Entre altres els següents:

1. Control de la documentació aportada per cada entitat juntament amb la seua sol·licitud i com a justificació de la subvenció que sol·licite. A tal fi, se supervisarà tota la documentació exigida en la present Ordre de Bases i en la posterior Resolució de Convocatòria, i es requerirà, si escau, l'aportació de quants documents complementaris resulte necessaris per a comprovar, verificar i aclarir quants extrems així ho exigisquen.

2. Control de compliment dels requisits legals per a tindre dret a la subvenció, que efectivament complisquen amb els requisits per a ser entitats beneficiàries, per tractar-se d'una de la contemplades en la present Ordre de Bases i per complir amb els requisits establits.

A més, també es controlarà el compliment dels requisits legals en matèria tributària, de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat, i a l'Impost d'Activitats Econòmiques – IAE –, així com tot el que es preveu quant a les entitats locals i la rendició del seu compte general a la Sindicatura de Comptes, sense perjudici de la resta de requisits disposats en la present Ordre de Bases i en la posterior Resolució de Convocatòria.



3. Control sobre doble finançament. El control del doble finançament s'efectuarà a través de les declaracions responsables preceptives recollides en la present Ordre de Bases, sense perjudici de la documentació que es puga requerir en la posterior Resolució de Convocatòria.

b) El control sobre el terreny cobrirà tots els compromisos i obligacions de l'entitat beneficiària que siga possible controlar en el moment de la visita i tinguen a veure amb el projecte que es va executar a partir de l'ajuda procedent d'un projecte europeu d'algun de els programes recollits en la present Ordre de Bases. Aquest tipus de control s'efectuarà a partir d'una mostra aleatòria d'expedients

c) El control a posteriori s'efectuarà una vegada concedida la subvenció, amb la finalitat de comprovar el manteniment de les condicions vinculades a la seua concessió, en el seu cas, a més del control de qualitat que consistirà en la supervisió de determinats expedients que ja van ser sotmesos a la resta de controls. Això suposarà la selecció d'una mostra aleatòria d'expedients i consistirà en l'avaluació de l'expedient complet, una vegada finalitzat el període de subvenció i presentada la documentació obligatòria pels beneficiaris. Addicionalment, l'òrgan concedent podrà designar, si escau, els òrgans, comissions o persones expertes que estime necessaris per a realitzar les oportunes actuacions de seguiment i comprovació de l'aplicació de la subvenció.



5. Les entitats beneficiàries relacionades amb l'objecte de la subvenció o la seua justificació, estan obligades a facilitar l'exercici de les funcions de control que corresponen a la Generalitat, així com de qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris i, en particular, el lliure accés als locals i documentació objecte d'investigació, així com la possibilitat d'obtindre còpia d'aquella.



6. Quan es procedisca a una verificació del desenvolupament de l'actuació en el propi lloc on s'executa, l'entitat a la qual s'haja concedit la subvenció garantirà i facilitarà l'accés al lloc de l'acció i als seus immobles, així com als llibres, comptes i documents justificatius corresponents. La negativa al compliment d'aquesta obligació es considerarà resistència, excusa, obstrucció o negativa als efectes previstos en article 21 d'aquesta Ordre de Bases, sense perjudici de les sancions que, en el seu cas, pogueren correspondre.



Article 21. Reintegrament i minoració de les subvencions

1. Són causes de reintegrament de les subvencions les que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

2. En aquest sentit, s'iniciarà un procediment que podrà donar lloc al reintegrament de les quantitats percebudes, així com l'exigència dels interessos legals des de la data de pagament de la subvenció fins hui en què s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb les previsions dels articles 37 a 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i dels articles 91 a 101 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. Són causes de revocació les que preveuen l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, així com l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i l'incompliment dels requisits establits en aquestes bases reguladores.

4. D'acord amb el que es preveu en la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana, és un supòsit de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'aquesta, que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat o al compliment d'una finalitat prohibida en el títol VI de l'esmentada llei.

5. Si l'òrgan concedent, com a conseqüència de la seua actuació de comprovació, o la Intervenció General de la Generalitat, en el marc del procediment de control, aprecien concurrència d'alguna causa de revocació de la subvenció concedida, hauran d'instar l'inici del procediment corresponent, d'acord amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

6. En tot cas, en la tramitació del procediment, es garantirà el dret de l'entitat beneficiària a l'audiència, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre.



Article 22. Règim sancionador

S'aplicarà el règim sancionador per la comissió d'infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, a aquelles entitats beneficiàries de subvencions, que siguen responsables d'aquestes, sent sancionades conforme al que es disposa en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.



DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. No-incidència econòmica

La present ordre de bases no té incidència econòmica, sense perjudici de les possibles convocatòries que puguen resoldre's conformement a la consignació pressupostària que s'establisca en el corresponent exercici.



Segona. Política de la competència de la Unió Europea

1. En virtut del que s'estableix en l'article 7.3 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'assenyala que les ajudes que es concedisquen d'acord amb el que es preveu en la present ordre de bases, ho seran en el marc del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOCE L 352/1 de 24 de desembre).

Les ajudes que es puguen concedir no precisen de la seua notificació a la Comissió Europea, per no reunir tots els requisits de l'apartat un de l'article 107 de TFUE, atés que les ajudes s'acullen al règim de minimis i pel seu import no suposen un falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre els estats membres.

2. Aquest règim d'ajudes no podrà aplicar-se a empreses que operen en els sectors determinats en el punt 1 de l'article 1 de l'esmentat Reglament, a saber:

a) les ajudes concedides a les empreses que operen en els sectors de la pesca i l'aqüicultura, regulats pel Reglament (CE) núm.104/2000 del Consell.

b) les ajudes concedides a les empreses dedicades a la producció primària de productes agrícoles.

c) les ajudes concedides a les empreses que operen en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles, en els casos següents:

i) quan l'import de l'ajuda es determine en funció del preu o de la quantitat de productes d'aquest tipus adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades,

ii) quan l'ajuda estiga supeditada al fet que una part o la totalitat de la mateixa es repercutisca als productors primaris;

d) les ajudes a activitats relacionades amb l'exportació a tercers països o estats membres, és a dir, les ajudes directament vinculades a les quantitats exportades, a l'establiment i l'explotació d'una xarxa de distribució o a altres despeses corrents vinculades a l'activitat exportadora;



e) les ajudes condicionades a la utilització de productes nacionals en lloc d'importats.

3. En tot cas, l'import de les esmentades ajudes no podrà fer que l'import total de les ajudes de minimis que reba l'empresa durant un període de tres exercicis fiscals siga superior al límit de 200.000 euros, que es redueix a 100.000 euros en el cas de entitats beneficiàries que operen en el sector del transport per carretera.

4. Les ajudes de minimis concedides conformement al citat Reglament podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) núm. 360/2012 de la Comissió fins al límit màxim establit en aquest últim Reglament. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides conformement a altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent que s'estableix en l'article 3, apartat 2, del Reglament 1407/2013 de la Comissió.

Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedira de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.

5. Per a assegurar el compliment de les condicions recollides en el punt anterior, s'exigirà a les sol·licitants una declaració sobre totes les ajudes públiques que tinguen concedides o sol·licitades per a aqueixos mateixos costos subvencionables, així com de les ajudes de minimis rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació de l'Ordre 7/2018, de 23 d'octubre.

Es deroga l'Ordre 7/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de suport a la participació en projectes europeus.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

Es delega en la persona titular de la Direcció General de Fons Europeus, la resolució de modificacions, renúncies, revocacions, reintegraments i de qualsevol altre acte que es derive de la gestió de les subvencions.

Així mateix, també podrà dictar quantes instruccions de caràcter intern i organitzatiu siguen necessàries per a l'aplicació d'aquesta Ordre de Bases i de les corresponents convocatòries.

Aquestes atribucions no comprendran en cap cas matèries pròpies de la competència de l'òrgan de concessió de les subvencions.



Segona. Entrada en vigor

La present ordre de bases entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 27 de gener de 2021



El conseller d'Hisenda i Model Econòmic

VICENT SOLER I MARCO





ANNEX



Únic. Càlcul de la subvenció

La subvenció definida en aquesta Ordre de Bases es calcularà aplicant el percentatge a les despeses subvencionables, definits en l'article 6 d'aquesta Ordre i executats en el període subvencionable, el qual s'indicarà en les corresponents convocatòries.

El percentatge de la subvenció s'obté aplicant la següent fórmula, sent I la Taxa de Cofinançament europeu sobre 100.

Suposat A, Article 7.5 A): 30 x (100 – I) / 100

Suposat B, Article 7.5 B): 20 x (100 – I) / 100

Suposat C, Article 7.5 C): 10 x (100 – I) / 100



Exemple Suposat A:

Programa europeu cofinançat al 40 %. L'entitat sol·licitant aporta el 60 % dels costos elegibles i el 40 % restant és cofinançat per la Unió Europea. El percentatge de la subvenció serà:

30 x (100 – 40) / 100 = 18. Pel que el percentatge és el 18 %.



Exemple Suposat B:

Programa europeu cofinançat al 75 %. L'entitat sol·licitant aporta el 25 % dels costos elegibles i el 75 % restant és cofinançat per la Unió Europea. El percentatge de la subvenció serà:

20 x (100 – 75) / 100 = 5. Pel que el percentatge és el 5 %.



Exemple Suposat C:

Programa europeu cofinançat al 85 %. L'entitat sol·licitant aporta el 15 % dels costos elegibles i el 85 % restant és cofinançat per la Unió Europea. El percentatge de la subvenció serà:

10 x (100 – 85) /100 = 1,5. Pel que el percentatge és el 1,5 %.

Mapa web