Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 8 de març de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen les subvencions destinades a l'execució de plans locals de prevenció d'incendis forestals (PLPIF) per a l'exercici 2022. [2022/2039]

(DOGV núm. 9297 de 14.03.2022) Ref. Base de dades 002113/2022




L'Ordre 14/2021, de 8 de setembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, publicada en el DOGV de data 16.09.2021, aprova les bases reguladores de les ajudes per als ajuntaments de la Comunitat Valenciana destinades a executar els plans locals de prevenció d'incendis forestals (PLPIF).



A fi de convocar les subvencions per a l'exercici de 2022 i establir el procés de sol·licitud i tramitació d'aquestes, es publica la present resolució, que no està subjecta a l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), ja que no falseja ni amenaça falsejar la competència afavorint determinades empreses o produccions, perquè es tracta d'una ajuda a ajuntaments.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereix el que s'estableix en l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i el que es disposa en el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, i el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, que assigna les competències en matèria de prevenció d'incendis a la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, es proposa:



Apartat primer. Objecte i àmbit d'actuació

Convocar, per a l'exercici 2022, les subvencions destinades a l'execució dels plans locals de prevenció d'incendis forestals (PLPIF), les bases reguladores dels quals estan contingudes en l'Ordre 14/2021, de 8 de setembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

Se subvencionarà l'execució de les actuacions de prevenció d'incendis forestals establides, planificades i programades en els plans locals de prevenció d'incendis forestals (PLPIF) aprovats.



Apartat segon. Requisits

Els requisits que han de complir els beneficiaris seran els indicats en la base tercera de l'ordre de bases, que són:

1. Podran ser beneficiaris de les subvencions recollides en aquestes bases els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que compten en el seu municipi amb un PLPIF aprovat i vigent el dia de la publicació en el DOGV de la convocatòria anual de la subvenció.

2. No podran obtindre la condició d'entitats beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta ordre si hi concorre alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Els ajuntaments beneficiaris hauran d'obtindre tots els permisos i autoritzacions necessaris segons la legislació vigent per a la realització dels treballs objecte de la subvenció.

4. Els ajuntaments beneficiaris hauran d'acreditar la disponibilitat dels terrenys, per qualsevol mitjà vàlid en dret, on es duran a terme les actuacions, de manera prèvia a la concessió de l'ajuda, en el cas que aquestes no es facen en terrenys de titularitat municipal.



5. De conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, els ajuntaments han d'acreditar prèviament al pagament que estan al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes. Aquest requisit s'entendrà complit si l'entitat local figura en el certificat que publica mensualment, en la seua pàgina web, la Sindicatura de Comptes.



Apartat tercer. Finançament

Les ajudes convocades es finançaran amb càrrec al capítol VII del pressupost de despeses de la Generalitat per a l'exercici 2022, aprovat per la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022:

Aplicació pressupostària 12.03.04.442.90.7

Denominació: Ajudes execució PLPIF

Línia de subvenció: S8694000

Consignació pressupostària: 1.600.000,00 €.

Procedència i quantia dels fons: fons propis.

L'import podrà ser incrementat de conformitat amb el que es disposa en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat.





Apartat quart. Intensitat i import màxim d'ajuda

1. La intensitat de l'ajuda s'estableix en funció de la població del municipi, per a afavorir els municipis menys poblats i amb menor disponibilitat pressupostària:

– L'ajuda serà del 90% de les despeses subvencionables indicades en la base cinquena de l'ordre de bases en ajuntaments amb un cens inferior a 1500 habitants en l'últim Padró municipal disponible en l'INE en el moment de sol·licitar l'ajuda.

– L'ajuda serà del 70% de les despeses subvencionables indicades en la base cinquena de l'ordre de bases en ajuntaments amb un cens igual o superior a 1500 habitants i menor o igual de 5000 habitants en l'últim padró municipal disponible en l'INE en el moment de sol·licitar l'ajuda.

– L'ajuda serà del 50 % de les despeses subvencionables indicades en la base cinquena de l'ordre de bases en ajuntaments amb un cens superior a 5000 habitants en l'últim padró municipal disponible en l'INE en el moment de sol·licitar l'ajuda.

2. L'import màxim d'ajuda en aquesta convocatòria serà de 30.000 euros per ajuntament.



Apartat cinqué. Sol·licitud i documentació a aportar

1. Les sol·licituds es presentaran través del model normalitzat que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat en la següent adreça: sede.gva.es/va/proc22002

2. Els sol·licitants, atés que en tot cas són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça indicada en el paràgraf anterior. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent.

3. Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la sol·licitud presencialment, es requerirà a l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena, la qual haurà de realitzar-se en tot cas, dins del termini assenyalat en l'apartat sisé. En cas contrari, la sol·licitud es tindrà per no presentada.



4. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, i es resoldrà la inadmissió d'aquestes, que haurà de ser notificada als interessats en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



5. La documentació a aportar està recollida en la base huitena de l'ordre de bases.

L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, així com les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica. En cas contrari, l'interessat haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de la següent informació: dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si escau, del seu representant legal, així com dades cadastrals. No obstant això, si l'interessat desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa, queda obligat a aportar els documents acreditatius corresponents

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquests. La potestat de verificació implica l'accés a les següents dades que consten en la Base de dades nacional de subvencions: consulta de concessions i ajudes, consulta d'inhabilitacions i, si és procedent, consulta de concessions i ajudes per la regla de minimis.



6. En el cas que la sol·licitud no acredite els requisits exigits o no s'aporten. adjunts, els documents preceptius, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o aporte els documents, amb la indicació que si així no ho fera, se li tindria per desistit de la seua petició, tot amb resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes establits en l'article 21, apartat 1r de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Una vegada presentada la sol·licitud, en cas de voler aportar documents a aquest procediment es podrà fer a través de l'enllaç sede.gva.es/va/proc22002



Apartat sisé. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2022 serà d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





Apartat seté. Valoració de les sol·licituds

La valoració de les sol·licituds es realitzarà per una comissió de valoració, amb els criteris i barems recollits en la base desena de l'ordre esmentada en l'apartat primer.

Apartat huité. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim parell resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat resolució expressa, podran entendre desestimades les seues pretensions per silenci administratiu en els termes previstos en la normativa reguladora del procediment administratiu comú, i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

3. Correspon al director general de Prevenció d'Incendis Forestals la competència per a resoldre, amb informe i proposta previs de la comissió d'avaluació, per delegació de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de prevenció d'incendis forestals.





Apartat nové. Mitjans de notificació

La resolució del procediment es notificarà als beneficiaris ajustant-se al que es disposa en l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La pràctica de la notificació s'ajustarà a les disposicions contingudes en els articles 42 i 43 de la llei esmentada.

Apartat desé. Justificació i pagament

1. El termini màxim de presentació de la justificació de les subvencions destinades a l'execució dels plans locals de prevenció d'incendis forestals (PLPIF) per a l'exercici 2022, serà com a màxim el 15 de novembre de 2022.

2. La justificació es realitzarà, acompanyada de la documentació indicada en la base dotzena de l'ordre de bases i en el mateix ordre, a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent adreça sede.gva.es/va/proc22002

3. Les resolucions de pagament seran notificades mitjançant la seua publicació en la seu electrònica de la Generalitat en la següent adreça sede.gva.es/va/proc22002



Apartat onzé. Protecció de dades

1 La sol·licitud de l'ajuda comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de medi ambient. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:

Nom del tractament: ajudes en matèria de prevenció d'incendis forestals.

Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria competent en matèria de medi ambient.

Finalitat del tractament: ajudes en matèria de prevenció d'incendis forestals.

Exercici de drets: pot exercir el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es disposa en el següent enllaç: http://www.gva.es/va/proc19970

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, tot interessat tindrà dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç:

http://www.agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments

3. Quan la persona jurídica sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels següents extrems:



– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres aspectes, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que li assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, i en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.



Apartat dotzé. Transparència

1. En compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, les entitats beneficiàries d'una subvenció hauran de complir les obligacions de transparència previstes en aquesta normativa.



Apartat tretzé. Recursos

Contra la present resolució que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de la interposició del recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, no podrà simultaniejar-se la interposició del recurs de reposició amb el contenciós administratiu.



València, 8 de març de 2022.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollà Herrera.

Mapa web