Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 12 de novembre de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada, per a l'exercici 2022, dins de la cinquena fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana d'ajudes per a millorar la competitivitat i la sostenibilitat de les pimes industrials de la Comunitat Valenciana de diversos sectors. [2021/11736]

(DOGV núm. 9221 de 23.11.2021) Ref. Base de dades 010778/2021








La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en el seu article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Ordre 6/2021, de 13 d'octubre, de 2021, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 9196, 18.10.2021) estableix les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a impulsar la competitivitat industrial de la Comunitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableix la base 6 d'aquestes bases reguladores, les respectives convocatòries poden prioritzar sectors, CNAE o àmbits territorials, o establir en aquestes quines activitats concretes es consideren vinculades a la indústria.

L'article 41.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, estableix que la tramitació d'expedients de despeses podrà iniciar-se en l'exercici immediat anterior, quan existisca previsió reiterada en exercicis anteriors, associada en el programa pressupostari, de crèdit adequat i suficient per a la cobertura pressupostària de la despesa de què es tracte en els Pressupostos de la Generalitat. En els apartats següents del citat article, s'estableix que la tramitació anticipada podrà arribar-se, com a màxim, al moment immediat anterior a l'adquisició del compromís de despesa, i haurà d'incloure's en l'expedient de despesa una clàusula suspensiva indicant que la seua resolució queda condicionada a l'efectiva existència de crèdit adequat i suficient, una vegada s'aproven el pressupost de la Generalitat corresponent a l'exercici en el qual s'haja de realitzar la despesa.

En l'avantprojecte de Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2022 que s'ha gravat en l'aplicació Nepal s'inclou la previsió de la línia de subvenció S0360, denominada «Suport a accions prioritzades dins de la 5a fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana (PEIV)», amb una dotació màxima de 46 milions d'euros.



Mitjançant la present resolució es convoquen per a l'exercici 2022, per un import inicial màxim de 43.050.000 euros, ajudes per a donar suport a la realització de projectes d'inversió que supose la millora de la competitivitat industrial de les pimes de la Comunitat Valenciana vinculades als sectors convocats, tot això a l'empara del capítol I del títol II de les bases reguladores, i en els termes i condicions delimitats en la present convocatòria.

Aquestes ajudes són compatibles amb el mercat interior d'acord amb l'article 107, apartat 2 del Tractat de la Unió Europea, i queden exemptes de l'obligació de notificació, per acollir-se al règim de minimis previst en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.



La present convocatòria queda a més sotmesa, en allò que siga procedent, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament, i a la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 160.4 b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc



Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte de la present resolució és convocar anticipadament per a l'exercici 2022 ajudes en règim de concurrència competitiva, per a donar suport a la realització de projectes d'inversió que suposen la millora de la competitivitat industrial de les pimes de la Comunitat Valenciana vinculades als següents sectors: sector de l'automoció, sector espacial i sector de l'aeronàutica; sectors de la biotecnologia, la producció audiovisual, la producció de videojocs, d'animació i de realitat augmentada i virtual; indústria del cuir i del calçat; sectors de la ceràmica, del vidre i dels materials de construcció no metàl·lics; sector de la fabricació d'envasos i embalatges; sector del joguet; sectors de fabricació de fusta, mobles i aparells d'il·luminació; sectors del marbre, la pedra natural i els àrids; sector del metall i mecànic; sectors del paper i les arts gràfiques; sector del plàstic; indústria química; sector tèxtil; sector de la valorització de materials.





Segon. Finançament

1. Per a l'exercici 2022, i de conformitat amb el que s'estableix en l'avantprojecte de Llei de pressupostos de la Generalitat per al citat exercici, les ajudes convocades es finançaran a càrrec de la línia S0360 del programa pressupostari 11.02.03.722.20, capítol VII, fins a un import global màxim estimat de 43.050.000 euros, procedents de fons propis de la Generalitat, i queda en tot cas condicionada la seua concessió a l'efectiva existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per a 2022.

2. No obstant això, i tal com permet el punt 2 de l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, l'import global màxim anterior es podrà incrementar en una quantia addicional màxima que es fixa en 40 milions d'euros, sense necessitat d'una nova convocatòria, si concorre alguna de les següents circumstàncies:

1a. Haver-se presentat en altres convocatòries sol·licituds d'ajudes per un import inferior a la despesa inicialment prevista per a aquestes, o per haver-se resolt altres convocatòries per import inferior a la despesa inicialment prevista en aquestes, o per haver-se reconegut o liquidat obligacions derivades d'altres convocatòries per import inferior a la subvenció concedida. En tot cas, per a poder aplicar la quantia addicional, en qualsevol d'aquests supòsits, s'exigirà que es tracte de convocatòries a càrrec de crèdits de la mateixa secció pressupostària, i que la circumstància que determina l'increment quede degudament certificada per l'òrgan responsable de la instrucció del procediment.



2ª. Haver-se incrementat l'import del crèdit pressupostari disponible a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit.

3ª. L'efectivitat de la quantia addicional màxima exigirà la prèvia declaració per la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines de la disponibilitat del crèdit a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades, la prèvia publicació dels crèdits disponibles addicionals en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense que aquesta publicació supose l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre ni modificarà el termini de justificació, i si escau, a la prèvia aprovació de la modificació pressupostària que siga procedent en un moment anterior a la resolució de concessió de la subvenció.

4ª. Sense perjudici del que es disposa en els apartats anteriors, i tal com permet el punt 6 de l'article 11 del Decret 77/2019 citat, amb posterioritat a la resolució de concessió de les subvencions, es podrà dictar una resolució complementària de concessió, que incloga sol·licituds que, fins i tot complint tots els requisits, no hagen sigut beneficiàries per esgotament del crèdit disponible, en el cas que es produïsquen eventuals augments sobrevinguts en aquest.

5ª. S'hi estableix la següent distribució per sectors de l'import global màxim d'aquesta convocatòria, sense perjudici que a aquesta s'atorga expressament un caràcter estimatiu, a l'efecte del que es disposa en els punts 4 i 5 del Decret 77/2019 citat:



Sectors Import màxim estimat

automoció, espacial i de l'aeronàutica. 3.075.000 €

Biotecnologia, producció audiovisual, de videojocs, d'animació i de realitat augmentada i virtual 3.075.000 €

Cuir i calçat 3.075.000 €

Ceràmica, vidre i materials de construcció no metàl·lics 3.075.000 €

Envasos i embalatges 3.075.000 €

Joguet 3.075.000 €

Fusta, mobles i aparells d'il·luminació 3.075.000 €

Marbre, pedra natural i àrids 3.075.000 €

Metall i mecànic 3.075.000 €

Paper i arts gràfiques 3.075.000 €

Plàstic 3.075.000 €

Químic 3.075.000 €

Tèxtil 3.075.000 €

Valorització de materials. 3.075.000 €

TOTAL 43.050.000 €





6ª. En funció de l'import d'ajuda sol·licitat en cada sector, i a fi de poder atendre el major nombre possible de sol·licituds, la distribució estimativa del punt anterior i, si escau, les quanties addicionals previstes en els apartats anteriors, podran redistribuir-se proporcionalment entre els sectors que resulten deficitaris, sense necessitat de nova convocatòria. No obstant això, aquesta redistribució definitiva serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió, sense que tal publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre, ni modificarà el termini de justificació.



Tercer. Empreses beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes, les petites i mitjanes empreses privades, que desenvolupen o vagen a desenvolupar en la Comunitat Valenciana una activitat industrial productiva vinculada directament als sectors industrials objecte d'aquesta convocatòria.

2. A l'efecte d'aquesta convocatòria, es consideraran com a petites i mitjanes a les empreses que ocupen menys de 250 persones i que a més, o bé tinguen un volum de negoci anual no superior a 50.000.000 d'euros, o bé un balanç general no superior a 43.000.000 d'euros. En el cas d'empreses vinculades o associades, s'aplicaran les regles per al càlcul dels efectius i els imports financers establides en l'annex I del Reglament UE núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014.



3. A l'efecte d'aquesta convocatòria, s'entendrà per empresa privada tota entitat que realitze una activitat econòmica independentment de la seua forma jurídica, que no forme part del sector públic, que tinga personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i que acredite estar vàlidament constituïda i inscrita en el Registre Mercantil, Registre de Cooperatives o en el Registre de Societats Laborals en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda. Queden per tant excloses com a possibles beneficiàries les persones físiques i les comunitats de béns.

4. A l'efecte d'aquesta convocatòria, es considerarà que una empresa desenvolupa o desenvoluparà en la Comunitat Valenciana una activitat industrial productiva, si el projecte d'inversió s'executa o s'executarà en un establiment productiu situat en la Comunitat Valenciana, amb independència d'on es trobe el domicili social de l'empresa.



5. A l'efecte d'aquesta convocatòria, s'entendrà que una activitat industrial productiva està vinculada directament als sectors industrials objecte d'aquesta convocatòria quan s'acredite que aquesta s'enquadra clarament en una de les seccions, divisions, grups i classes d'activitats per sectors descrits en l'annex I d'aquesta convocatòria, conforme a la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada per Reial decret 475/2007, de 13 d'abril.

6. La vinculació directa de l'activitat industrial a subvencionar amb els sectors convocats haurà de justificar-se motivadament en l'apartat corresponent de la memòria descriptiva, i acreditar-se de la següent forma:

a) Hauran d'aportar la nota informativa del Registre Mercantil, Registre de Cooperatives o Registre de Societats Laborals, on haurà de constar el CNAE del sector pel qual es presenta i que coincidisca amb algun dels de l'annex I d'aquesta convocatòria.

b) Només quan hi concórrega algun dels supòsits descrits en la lletra b) de l'apartat 5 del resolc nové, hauran d'aportar, a més de la nota registral anterior, l'informe de la Seguretat Social sobre la situació del codi de compte de cotització de la pime sol·licitant, on haurà de constar un CNAE que coincidisca amb algun dels de l'annex I d'aquesta convocatòria.

c) En el cas que l'empresa sol·licitant vaja a iniciar una nova activitat industrial productiva i, en el termini de presentació de sol·licituds, encara no puga acreditar la vinculació a un dels sectors industrials per no tindre inscrit en el registre corresponent o en la Seguretat Social un dels CNAE inclosos en l'annex I d'aquesta convocatòria, haurà de justificar adequadament en la memòria que la inversió a subvencionar té com a finalitat començar una activitat industrial dels sectors convocats, i en tot cas haurà de presentar l'alta del CNAE en el registre mercantil o en la Seguretat Social tan prompte com s'inicie l'activitat productiva, i com a màxim abans que finalitze el termini de justificació de la subvenció. En cas de no acreditar l'alta del citat CNAE, abans de finalitzar el termini de justificació, es considerarà com a incompliment dels requisits per a l'obtenció de la subvenció i s'acordarà la revocació total d'aquesta, previs els tràmits procedimentals corresponents.



7. Seran directament inadmeses, i excloses de la seua baremació, sense necessitat de requeriment previ d'esmena, aquelles sol·licituds que no acrediten adequadament el compliment de tots els requisits per a obtindre la subvenció. Especialment, es considerarà que no compleixen amb el requisit de la vinculació sectorial les sol·licituds que no l'acrediten adequadament per:

a) La no presentació de la nota del Registre Mercantil, del Registre de Cooperatives o del Registre de Societats Laborals, o la no presentació de l'informe de la Seguretat Social, en els casos en què siga exigible per hi concórrer un dels casos previstos en la lletra b) de l'apartat 5 del punt resolutiu nové.

b) La no constància expressa en la nota registral, o en l'informe de la Seguretat Social en els casos en què siga exigible, d'un CNAE que coincidisca amb algun dels del llistat de l'annex I d'aquesta convocatòria.

c) La nul·la o insuficient explicació en la memòria de la vinculació directa, especialment si l'ajuda sol·licitada és per a una inversió destinada a iniciar una nova activitat industrial de les d'annex, i encara no es disposa de l'alta del CNAE en el Registre Mercantil o en la Seguretat Social.

8. Cada empresa només podrà presentar una sol·licitud d'ajuda, per a un únic projecte d'inversió i per vinculació exclusivament a un dels sectors convocats. En cas de presentar-se més d'una sol·licitud per la mateixa empresa, per a més d'un projecte o per a més d'un sector, es considerarà admissible únicament l'última sol·licitud que tinga entrada en la seu electrònica de la Generalitat, l'últim projecte o el sector explicitat en la memòria descriptiva. Les sol·licituds que no concreten clarament el sector, o el que es concrete en la memòria no coincidisca amb el que s'acredite amb la documentació presentada, es considerarà com a incompliment dels requisits per a obtindre la subvenció i seran inadmeses i excloses de la seua baremació, sense necessitat que l'òrgan instructor requerisca prèviament a l'empresa sol·licitant l'esmena de tal incompliment.

9. No podran obtindre la condició d'empreses beneficiàries les sol·licitants en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, especialment les empreses que es troben en situació concursal i no acrediten que tenen un conveni aprovat judicialment.



Quart. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Les empreses beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en l'Ordre 6/2021, de 13 d'octubre, de 2021, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a impulsar la competitivitat industrial de la Comunitat Valenciana.

2. Els actius subvencionats hauran d'instal·lar-se i utilitzar-se exclusivament en un centre productiu situat en la Comunitat Valenciana, i mantenir-se en aquesta i en l'inventari de l'empresa beneficiària, o l'empresa que la substituïsca en cas de fusions, absorcions, escissions o adquisicions, durant almenys cinc anys, comptats a partir de la finalització del termini de justificació. Això no impedirà la substitució d'equips o actius que hagen quedat obsolets o s'hagen avariat dins d'aquest període, sempre que l'activitat econòmica de la pime beneficiària es mantinga en la Comunitat Valenciana durant el període mínim anterior, i se sol·licite la prèvia autorització a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines. La venda o substitució no autoritzada dels actius subvencionats abans del termini indicat de cinc anys, comportarà la revocació de la subvenció, amb l'obligació de la seua devolució íntegra, més els interessos reportats des de la data del seu pagament.



3. En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, les empreses sol·licitants hauran d'actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació. Especialment hauran de comunicar qualsevol altra ajuda de minimis rebuda des de la presentació de la sol·licitud, altres ajudes públiques per als mateixos costos, així com els canvis en la representació, raó social o adreça de correu electrònic de l'entitat quan es produïsquen. Aquesta comunicació es realitzarà utilitzant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450

4. Es consideraran correctament practicades les notificacions anteriors a la data de comunicació d'aquestes variacions a l'Administració, que s'hagen dirigit a la persona representant o pime sol·licitant i comunicat a l'adreça de correu electrònic que figure en l'apartat C «Notificacions», de la sol·licitud.



Cinqué. Actuacions subvencionables

1. Seran subvencionables els projectes d'inversió que suposen la millora de la competitivitat industrial de les pimes de la Comunitat Valenciana, mitjançant la creació d'un nou establiment industrial, l'ampliació, millora o modernització d'un establiment existent, així com la diversificació de la producció o canvis essencials en els processos productius existents en un establiment, a excepció de la implantació d'equips d'eficiència energètica o sistemes de recuperació o gestió energètica.

2. El pressupost mínim subvencionable del projecte d'inversió industrial serà de 20.000 euros, IVA exclòs, excepte per als sectors de la biotecnologia, la producció audiovisual i la producció de videojocs, animació, realitat augmentada i virtual, que serà de 10.000 euros, IVA exclòs. Les sol·licituds els pressupostos admesos com a subvencionables de les quals no aconseguisquen aquests imports mínims seran inadmeses.

3. Per a la comprovació del compliment d'aquest límit mínim se sumaran els costos màxims admesos com a subvencionables per adquisició d'actius materials, immaterials, contractació d'enginyeria i despeses d'auditoria. Si en la fase de justificació de la subvenció l'import total admés com a justificat no aconsegueix els pressupostos mínims subvencionables de l'apartat anterior, s'acordarà la revocació total de la subvenció i la pèrdua del dret a aquesta.



Sisé. Termini de realització de les actuacions subvencionables

La posada en funcionament dels actius subvencionats haurà de produir-se entre l'1 de gener de 2022 i la data de justificació de la subvenció. Excepcionalment, i prèvia sol·licitud justificada abans de l'expiració del termini anterior, la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà autoritzar l'ampliació d'aquest termini, sense que en cap cas aquesta puga superar els nou mesos des de l'endemà a la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i sense perjudici de mantindre's l'obligació de presentar la documentació justificativa de la inversió en el termini previst en el resolc setzé d'aquesta resolució. Aquesta autorització imposarà a l'empresa l'obligació d'acreditar, mitjançant addenda a l'informe de l'empresa auditora, la posada en funcionament de la inversió subvencionada dins del termini ampliat, i el seu incompliment o la falta de presentació en termini d'aquesta addenda suposarà la revocació total o parcial de la subvenció, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament.



Seté. Despeses subvencionables

1. Tindran la consideració de despeses subvencionables les que s'enquadren en alguna de les categories:

a) Costos externs d'adquisició de maquinària, aparells, equips i altres actius materials directament vinculats a la producció, a condició que siguen necessaris per a la implantació, millora o modernització de les línies de producció. S'admetran com a actius vinculats a la producció industrial a més els motles i matrius, la maquinària per a certificació o control de qualitat de productes, l'equipament i instal·lació dels laboratoris interns i sales blanques en l'establiment industrial, els transformadors, les depuradores i equips de gestió i/o reducció dels residus, emissions i efluents generats pel procés industrial, els vehicles i equips de transport per l'interior de les instal·lacions industrials, així com en general la maquinària i equips relacionats amb el magatzematge, embalatge, preparació i la logística de les matèries primeres, productes intermedis o productes acabats. Tots els equips anteriors es consideraran actius materials subvencionables, si a més d'estar vinculats a la producció industrial, estan inscrits en l'inventari de l'empresa beneficiària, que en general seran els que no es consumeixen amb el seu ús i tenen una permanència en l'empresa superior a un any. Queden expressament exclosos l'adquisició o millora de vehicles de transport exterior de mercaderies, així com les instal·lacions i equips per a producció d'energia elèctrica procedent de fonts renovables. S'exclouen també equips com els telèfons mòbils, ordinadors personals, servidors, impressores de documents, tauletes, consoles o similars que estiguen destinats a funcions administratives, així com altres equipaments o instal·lacions com a portes, control d'accessos, vestuaris, banys, sòls, sistemes de prevenció o extinció d'incendis, instal·lacions antirobatori, així com instal·lacions i l'equipament de despatxos o estades que no estiguen vinculats clarament a la producció industrial.



b) Els costos de millores en maquinària, aparells, equips i altres actius materials preexistents en l'inventari de l'empresa, sempre que estiguen vinculats a la producció industrial, i consistisquen en canvis de components essencials que suposen un avanç substancial en l'eficiència energètica d'aquesta, en les seues capacitats productives, en la seguretat industrial de l'empresa o en la seguretat laboral de les persones treballadores que les utilitzen. Aquests avanços substancials hauran de motivar-se qualitativament i/o quantitativament en la memòria descriptiva, i la insuficient justificació comportarà l'exclusió directa d'aquestes despeses. No seran subvencionables els costos de meres reparacions i accions de manteniment de maquinària i/o de part dels seus components o elements auxiliars de producció.

c) Costos externs d'adquisició, disseny a mesura, implantació o posada en funcionament d'actius immaterials, com a patents, marques, models d'utilitat i llicències de fabricació, dissenys industrials o de producte, així com el programari, les aplicacions o els desenvolupaments i innovacions industrials realitzades per tercers per a l'empresa beneficiària, sempre que estiguen vinculats directament a la producció industrial. Es consideraran en tot cas vinculats a la producció industrial, entre altres, els actius immaterials destinats a la modelització, simulació i virtualització de processos industrials, els destinats al manteniment preventiu, automatització, i sensorització dels processos industrials, així com les aplicacions de gestió logística interna i externa (CRM) o les tecnologies de gestió integrada de la informació de l'empresa (ERP). També seran subvencionables, si escau, els pagaments realitzats des de l'1 de gener de 2022 fins a la data de justificació, per l'ús sense adquisició d'aquestes llicències, dissenys, programari, aplicacions, desenvolupaments o innovacions. No serà subvencionable l'adquisició, desenvolupament o el pagament per ús de llicències, programari i aplicacions que siguen de propòsit general, com a sistemes operatius, aplicacions de xarxes, comunicacions o correu, paquets d'ofimàtica, edició i/o tractament genèric de textos o imatges.

d) Els costos imprescindibles per al registre, obtenció, validació i defensa de patents, marques, models d'utilitat, dissenys i desenvolupaments industrials i altres coneixements tècnics, generats per l'empresa beneficiària.

e) Els costos externs incorreguts per a obtindre la certificació o altres formes d'homologació o normalització de productes.

f) Costos de contractació externa d'enginyeria industrial sempre que siguen clarament necessaris per a l'execució del projecte d'inversió. Queda expressament exclosa qualsevol forma de consultoria associada a la gestió i tramitació de subvencions, projectes, llicències, autoritzacions administratives, legalitzacions, inscripció en registres i similars que no aporten clarament un coneixement tècnic necessari per a la millora o modernització industrial subvencionada. La partida d'enginyeria màxima que es tindrà en compte per a calcular l'import de l'ajuda, no podrà superar ni el 15 % del total de les despeses admeses com a subvencionables (actius materials, immaterials, enginyeria i auditoria), ni l'import de 20.000 euros, IVA exclòs.

g) Despeses de l'auditoria per a l'elaboració de l'informe de revisió de la documentació justificativa de la subvenció, per empresa auditora externa inscrita com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim subvencionable de 600 euros, IVA exclòs, per sol·licitud. No obstant això, aquesta despesa no serà subvencionable en el supòsit que l'empresa beneficiaria estiga obligada a auditar els seus comptes anuals.

2. Són aplicables als conceptes de despesa subvencionable les següents regles:

a) Només seran admissibles les despeses que s'acredite que han sigut efectivament pagades entre l'1 de gener de 2022 i la data de justificació, amb independència de la posada en funcionament dels actius subvencionats. No obstant l'anterior, s'admetran com a costos pagats en termini, els pagaments realitzats en 2021 en concepte de pagaments a compte, com a reserva o per a realitzar la comanda de l'actiu subvencionat, sempre que la seua posada en funcionament es realitze dins del període establit en el resolc sisé, i els pagaments anticipats en 2021 no superen el 75 % de l'import total d'adquisició de l'actiu corresponent, excepte en els supòsits d'arrendament financer, els pagaments efectuats dels quals en 2021 no s'admetran si l'actiu arrendat s'ha posat en funcionament amb anterioritat a l'1 de gener de 2022.

b) No seran subvencionables els costos d'adquisició d'empreses, d'accions o de participacions socials.

c) No seran subvencionables els costos d'adquisició o arrendament de terrenys, naus industrials, edificis o altres béns immobles.



d) No seran subvencionables les despeses d'obra civil com les inversions materials en urbanització, canalitzacions portades i escomeses dels serveis necessaris per a l'activitat, ni les inversions per a la construcció, ampliació o adequació de béns immobles. No obstant això, sí que seran subvencionables les inversions en adequació de béns immobles o d'instal·lacions de l'establiment productiu, generals o específiques, sempre que siguen imprescindibles per a la instal·lació de nous actius materials adquirits i es justifique específicament en la memòria descriptiva. La insuficient justificació comportarà l'exclusió directa d'aquestes despeses d'adequació immobiliària o instal·lacions internes.



e) També seran subvencionables els costos de trasllat i posada en funcionament en cas d'actius adquirits, incloent-hi els costos de grues, muntatge i desmuntatge dels nous actius o dels que se substitueixen. També seran subvencionables els costos de connexió o adaptació d'actius preexistents per a la seua correcta connexió amb els nous actius adquirits, sempre que es justifique específicament en la memòria descriptiva la necessitat d'aquests.

f) En el cas d'arrendament financer, seran subvencionables les quotes pagades entre l'1 de gener de 2022 i la data de justificació, sempre que s'acredite amb la justificació que el contracte d'arrendament inclou expressament l'obligació d'adquirir l'actiu al final del contracte d'arrendament.

g) Els costos subvencionats per la present convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes públiques d'altres convocatòries procedents d'aquesta o una altra administració per als mateixos costos, sense perjudici que puguen rebre altres ajudes públiques altres costos no inclosos en el model normalitzat de taula de costos estimats, encara que estiguen relacionats amb el mateix projecte d'inversió.

h) Només podran considerar-se subvencionables aquelles despeses que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa de la inversió a subvencionar i resulten estrictament necessaris, amb base en la descripció de les actuacions aportada en la memòria. Els costos hauran de tindre un nivell de desglossament suficient per a valorar la seua adequació a l'activitat a la qual s'associen i coincidir exactament amb les factures o costos detallats en la taula de costos estimats. Els costos inclosos en la taula de costos estimats que no s'identifiquen clarament en la descripció de les actuacions de la memòria no seran admesos. Els conceptes amb un desglossament deficient podran ser considerats com a no subvencionables sense necessitat de requeriment previ d'esmena.

i) No s'acceptaran operacions amb persones o entitats vinculades a l'empresa beneficiària, i s'entenen com a tals aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies indicades en el punt 2 de l'article 68 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

j) Quan l'import d'adquisició de l'actiu o servei d'enginyeria supere les quanties establides en la legislació vigent de contractació per al contracte menor, l'empresa beneficiària haurà de disposar d'almenys tres ofertes de diferents proveïdors, formulades amb caràcter previ a la contracció del compromís per al lliurament de l'actiu o realització del servei. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i quan no recaiga en la proposta econòmicament més avantatjosa, haurà de justificar-se expressament en una declaració responsable aquesta elecció menys econòmica. No obstant l'anterior, no serà necessari disposar de tres ofertes diferents, quan la despesa s'haguera contractat amb anterioritat a la publicació de la concessió de l'ajuda, o quan per les especials característiques de l'actiu o el servei, es justifique en una declaració responsable que no existeix en el mercat suficient nombre d'empreses que els presten o subministren. Totes dues declaracions responsables hauran, si escau, de presentar-se davant l'empresa auditora per a la seua comprovació.



k) Els costos d'adquisició d'actius fixos de segona mà seran subvencionables sempre que complisquen a més els següents requisits:

1r Que conste una declaració de l'empresa venedora sobre l'origen dels béns i que aquests no han sigut objecte de finançament públic nacional o de la Unió Europea.

2n Que el preu no siga superior al valor de mercat i, al mateix temps, siga inferior al cost de béns nous similars. Per a això, serà imprescindible presentar a l'empresa auditora, amb la justificació, un certificat d'una empresa taxadora independent que certifique l'anterior i el que es disposa en el requisit 3r següent.

3r Que l'antiguitat del bé no supere el seu període màxim d'amortització segons s'indica en l'article 12 de la Llei 27/2014, de 27 de novembre, de l'Impost de Societats.

Si no es pot acreditar el que s'estableix en els punts anteriors davant l'empresa auditora, que haurà de pronunciar-se expressament sobre aquest tema en el seu informe final per a la justificació, els costos de compra de segona mà no es consideraran subvencionables, i després de la revisió de la documentació justificativa, la subvenció serà minorada en les quanties corresponents a aquests costos.

3. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.



4. La justificació a l'empresa auditora dels costos subvencionables es farà mitjançant la presentació de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. L'acreditació del pagament es realitzarà amb la següent documentació:

a) Transferència bancària: còpia del resguard de la transferència en el qual figure el número de factura o, si hi manca, el concepte abonat i còpia del càrrec en compte corresponent.

b) Xecs i pagarés: còpia del xec o pagaré signat i còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent. No s'admeten xecs al portador.

c) Efectes o altres instruments mercantils com el confirming, el factoring o el descompte i avançament bancari sempre que el cobrament del proveïdor estiga garantit: còpia del document o contracte i l'acreditació del pagament al proveïdor per l'entitat que l'haguera realitzat.

No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit. Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seua consideració com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada. La justificació a l'empresa auditora d'aquesta cessió es farà mitjançant la presentació a aquesta de l'original del document públic o privat en el qual s'instrumente la cessió del dret de cobrament de la subvenció i, en el cas que les parts actuen a través de representants, dels títols d'apoderament on es verifique la capacitat de les persones signants de l'acord de cessió per a realitzar aquest negoci jurídic. L'informe de l'empresa auditora haurà de fer constar expressament la comprovació d'aquesta capacitat i adjuntar una còpia íntegra del document de la cessió.



Huité. Quantia de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció del 35 % del total de les despeses considerades com a subvencionables, si bé amb el límit superior que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no podrà ser superior a 200.000 euros en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis fiscals anteriors, conforme els límits i les condicions previstos en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.

2. S'entendrà com a única empresa el conjunt d'empreses que tinguen almenys un dels següents vincles entre si:

a) Una empresa posseeix la majoria dels drets de vot de les persones accionistes o sòcies d'una altra empresa;

b) Una empresa té dret a nomenar o revocar la majoria de les i els membres de l'òrgan d'administració, direcció o control d'una altra societat;

c) Una empresa té dret a exercir una influència dominant sobre una altra, en virtut d'un contracte subscrit amb aquesta o una clàusula estatutària de la segona empresa;

d) Una empresa, accionista o associada a una altra, controla sola, en virtut d'un acord subscrit amb altres persones accionistes o sòcies de la segona, la majoria dels drets de vot dels seus i les seues accionistes.

e) Les empreses que mantinguen qualsevol de les relacions contemplades en les lletres a) a d) anteriors a través d'una altra o altres empreses també es consideraran una única empresa.

3. En el cas de fusions o adquisicions d'empreses anteriors a la concessió, totes les ajudes de minimis concedides a qualsevol de les empreses que es fusionen en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis fiscals anteriors, es tindran en compte per a determinar si la concessió d'una nova ajuda de minimis a la nova empresa o a l'empresa adquirent supera el límit màxim pertinent.



Nové. Presentació de sol·licituds, declaracions responsables i documentació annexa

1. La presentació de les sol·licituds, declaracions responsables i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes es realitzarà obligatòriament a través del tràmit telemàtic dissenyat per a aquestes ajudes. No obstant l'anterior, si malgrat estar obligades a presentar electrònicament la sol·licitud, alguna empresa la presenta presencialment, l'Administració instructora li requerirà perquè rectifique aquest defecte a través de la seua presentació electrònica en el termini de deu dies, i es considerarà com a data de la sol·licitud aquella en la qual es realitze la presentació telemàtica, per la qual cosa si aquesta es produeix després del termini establit en el resolc desé, la sol·licitud serà inadmesa per extemporània.

2. Les empreses sol·licitants podran buscar el tràmit telemàtic específic en el Catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través de l'enllaç https://sede.gva.es, o accedir directament a aquest en l'apartat d'Incentius i ajudes en matèria d'indústria i R+D+I, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través del següent enllaç:

https://cindi.gva.es/es/web/industria-e-i-d-i/incentius-i-ajudes

Les instruccions i requisits per a emplenar electrònicament la sol·licitud general de subvenció, estan disponibles en l'enllaç https://cindi.gva.es/es/tramitacion-telematica

3. Tant la sol·licitud com les declaracions responsables a presentar hauran de ser signades electrònicament per l'empresa, utilitzant per a això el seu certificat de persona jurídica, certificat electrònic de representació de persona jurídica, emés per qualsevol de les entitats admeses pel portal electrònic de la Generalitat, o amb certificat digital de la persona representant de l'empresa que conste en el Registre de Representants de la Generalitat.

4. En les sol·licituds, a través del tràmit telemàtic, hauran d'emplenar-se expressament les següents declaracions:

a) Declaració responsable de totes les ajudes obtingudes per l'empresa per als mateixos costos presentats per a aquesta subvenció, a fi de comprovar que no s'incompleix la prohibició d'altres ajudes, establida en la lletra g, apartat 2, del resolc seté d'aquesta convocatòria.

b) Declaració responsable que l'empresa no està incursa en alguna de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en particular, que no és deutora d'obligacions per reintegrament de subvencions.

c) Declaracions responsables de les següents dades:

i) CNAE principal de l'empresa, amb almenys 4 dígits, i si escau, CNAE secundaris.

ii) Sector d'entre els convocats pel qual es presenta l'empresa.

iii) Totes les ajudes de minimis concedides com a única empresa, per a qualsevol projecte i independentment dels costos subvencionats, en l'exercici fiscal 2022 i en els dos exercicis fiscals anteriors. El moment en què ha de considerar-se concedida una ajuda de minimis és aquest en què es reconega a l'empresa el dret legal a rebre l'ajuda, amb independència de la data de pagament de l'ajuda de minimis a l'empresa. Només es podran concedir noves ajudes de minimis després d'haver comprovat l'Administració, sobre la base de la declaració responsable presentada, que això no donarà lloc al fet que l'import total de les ajudes concedides a la beneficiària com a única empresa sobrepasse el límit màxim de 200.000 euros durant l'exercici fiscal 2022 i els dos exercicis fiscals anteriors.

iv) Criteris de preferència per als casos d'empat de puntuació d'acord amb el que s'estableix en l'annex III d'aquesta convocatòria, quan concórreguen en l'empresa sol·licitant en la data de presentació de la sol·licitud d'ajudes. La falta d'emplenament d'algun d'aquests apartats s'entendrà com que l'empresa sol·licitant no reuneix aquests criteris de desempat, sense necessitat de requeriment d'esmena per part de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.

v) Resum de les despeses subvencionables, desglossant l'import total pressupostat sense IVA per als actius materials, immaterials, costos d'enginyeria i despeses d'auditoria, respectant en tot cas els límits establits en el resolc seté.

vi) Declaració responsable que l'empresa disposa de les autoritzacions administratives preceptives, es troba inscrita en els registres públics pertinents i compleix amb els requisits exigits per les disposicions que els són aplicables, i que es troben al corrent en el compliment de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats en la Comunitat Valenciana, del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes.



5. Amb la sol·licitud i les declaracions responsables anteriors s'annexaran necessàriament, a través del tràmit telemàtic, els següents documents preceptius:

a) En qualsevol cas, una nota informativa expedida pel Registre Mercantil, o document oficial equivalent per al cas de cooperatives i societats laborals, expedida amb data no superior a un mes d'antelació a la sol·licitud de la subvenció, on s'indiquen els següents epígrafs registrals relatius a l'empresa sol·licitant: dades generals, capital social, administradors/càrrecs, apoderats, inscripcions, depòsits de comptes. Si figuraren inscrites situacions especials, hauran de constar explicades en la nota informativa o aportar-se nota addicional sobre aquest tema, la qual cosa serà obligatòria en el cas de situacions concursals.



b) Exclusivament en els següents casos, serà necessari aportar amb la nota registral anterior, un informe de la Seguretat Social sobre la situació del codi de compte de cotització, que no podrà tindre una antiguitat superior a un mes des de la data de presentació de la sol·licitud, i haurà de contindre un CNAE amb 4 dígits que coincidisca amb algun dels inclosos en l'annex I:

i. En el cas que en la nota informativa del Registre Mercantil presentada no conste expressament el codi CNAE amb almenys 4 dígits en cap dels seus apartats.

ii. En el cas que el CNAE que conste en la nota informativa no coincidisca amb algun dels inclosos en l'annex I d'aquesta convocatòria o aquell fora diferent del de l'activitat industrial per a la qual l'empresa sol·licita l'ajuda.

iii. En el cas de les pimes industrials amb forma jurídica de cooperatives o societats laborals que no estiguen inscrites en el Registre Mercantil.

No s'admetrà la presentació d'escriptures de constitució, declaracions d'IAE o una altra documentació diferent de la indicada anteriorment com a forma d'acreditació de la vinculació al sector pel qual es presenta l'empresa sol·licitant.

c) Model normalitzat de memòria descriptiva del projecte d'inversió per al qual se sol·licita l'ajuda, que contindrà tots els apartats, les descripcions, dades i justificacions establits en l'annex II d'aquesta convocatòria. Aquesta memòria serà l'únic referent per a aplicar els criteris de valoració, per la qual cosa la seua absència, un incomplet o deficient emplenament, així com la seua difícil comprensió, generarà una menysvaloració del projecte o fins i tot podrà suposar una denegació de la sol·licitud, sense necessitat de requeriment per part de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines per a la seua millora o degut emplenament.



d) Model normalitzat de taula de costos estimats, amb el desglossament detallat del pressupost subvencionable.

e) Model normalitzat de domiciliació bancària, degudament emplenat i signat electrònicament per la persona física o jurídica amb poder suficient per a això. No s'haurà de presentar aquest model si ja s'ha presentat amb anterioritat davant la Generalitat i les dades i el compte bancari no han experimentat variació, però en tal cas, serà obligatori indicar en l'apartat específic del formulari de sol·licitud el número de compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a aquest efecte.



f) Model normalitzat de declaració responsable d'ostentar la condició de PIME. En el cas d'empreses associades o vinculades hauran d'emplenar-se els annexos i fitxes corresponents inclosos en el mateix model.

g) Exclusivament en el cas que l'empresa denegue expressament en la seua sol·licitud l'autorització a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines, perquè obtinga de manera directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006 de 21 juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, hauran d'annexar els certificats que a continuació s'indiquen:



i) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'empresa es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

ii) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que l'empresa es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

iii) De l'Agència Tributària Valenciana, el certificat acreditatiu que l'empresa no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.



Els certificats expedits per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà requerir l'empresa si la informació obtinguda presenta alguna incidència.



Desé. Termini de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà des de l'11 de gener fins al 4 de març de 2022, tots dos dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).

2. L'avaluació de les sol·licituds es realitzarà exclusivament sobre la informació aportada en la memòria durant el període d'admissió de sol·licituds, no admetent-se millores, addicions o substitució de les memòries o de la informació aportada al costat de les mateixes posteriors al venciment de termini màxim de presentació, per tractar-se de procediments de concessió en concurrència competitiva. Pel mateix motiu anterior, la falta de presentació de la memòria descriptiva dins del període d'admissió de sol·licituds no serà un defecte corregible, per la qual cosa no es requerirà les empreses sol·licitants per a la seua esmena, aportació o millora, i es recordarà d'ofici la inadmissió de la sol·licitud per impossibilitat d'avaluació de l'expedient.



Onzé. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb aquesta resolució, resulte corregible i es considere necessària per a resoldre, es requerirà l'empresa perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents requerits, amb indicació que, si així no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la citada legislació bàsica. L'aportació de la documentació requerida corresponent es realitzarà mitjançant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450

2. La notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics en ser aquesta via obligatòria per a les persones jurídiques. De conformitat amb l'article 43 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la següent manera:

a) L'empresa sol·licitant, o la persona representant degudament registrada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça facilitada en la sol·licitud un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.

b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de posada a la disposició de la notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, suposarà el rebuig de la notificació als efectes contemplats en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instàncies de l'empresa destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) La notificació contindrà la identificació de l'òrgan administratiu que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient al qual es refereix, i la data i registre d'eixida.

d) Si l'empresa accepta la notificació en el termini atorgat, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.

e) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica en el termini atorgat, produint els efectes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Dotzé. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, que es realitzarà mitjançant la comparació de totes les sol·licituds admeses segons els criteris, puntuacions, regles, límits mínims i criteris de desempat indicats en els annexos II i III d'aquesta resolució, i s'establirà una priorització entre les que hagen obtingut la puntuació mínima de 50 punts i sense poder superar el llistat prioritzat, en cap cas, els límits pressupostaris assenyalats.



2. Per a l'aplicació del que es disposa en el punt 4 del resolc segon d'aquesta convocatòria, la comissió d'avaluació podrà formular una llista de reserva igualment prioritzada, per al cas que valorara positivament les sol·licituds admeses però que inicialment no pogueren ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària. Si a conseqüència de possibles renúncies a les subvencions concedides o d'altres circumstàncies posades de manifest, abans del 15 d'octubre de 2022,es produeixen augments sobrevinguts de les disponibilitats pressupostàries, es podrà dictar una resolució de concessió addicional, seguint l'ordre de reserva establit, sense superar en cap cas les noves disponibilitats pressupostàries i sense necessitat d'obrir un nou període de presentació de sol·licituds. La resolució de concessió addicional podrà establir un termini màxim de justificació no superior al 15 de novembre de 2022.

3. En cas que el crèdit consignat en la convocatòria siga suficient, atés el nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació, no serà necessari fixar ordre de prelació entre les sol·licituds que reunisquen els requisits establits en les convocatòries.





Tretzé. Comissió d'avaluació

De conformitat amb el que es disposa en l'article 24 de les bases reguladores, la comissió d'avaluació elevarà a la persona titular de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines les corresponents propostes de concessió d'ajudes, amb determinació de les seues quanties, així com, si escau, de denegació d'ajudes, de desistiment o inadmissió de sol·licituds, amb exprés esment dels motius concurrents en cada cas.





Catorzé. Resolució de concessió

1. Es delega la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines per a la resolució estimatòria o desestimatòria de les sol·licituds d'aquestes ajudes, així com la inadmissió de les sol·licituds que no reunisquen els requisits necessaris i el seu desistiment per no esmenar adequadament en el termini concedit o altres motius.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les empreses interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. La resolució del procediment de concessió es notificarà a les empreses interessades mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, en aplicació de l'article 45.1. b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de Dades Nacional de Subvencions, en compliment del que s'estableix sobre publicitat de subvencions en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quinzé. Resolució d'incidències i supòsits de modificació de la subvenció

1. Es delega la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines per a la resolució de les incidències que es produïsquen amb anterioritat o posterioritat a la concessió, especialment les referides a renúncies i modificacions del projecte subvencionat i de la subvenció concedida.



2. L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la memòria descriptiva i pels imports que s'hi especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, l'empresa beneficiària procedirà de la següent forma, d'acord amb la tipologia de la modificació:

a) Modificacions en el projecte que no alteren aspectes essencials d'aquest: s'hauran de comunicar electrònicament a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines, i motivar adequadament l'absència d'impacte rellevant en el projecte d'inversió.

b) Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials: s'haurà de sol·licitar electrònicament la prèvia i expressa autorització de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines. S'entendran en tot cas com a modificacions que alternen aspectes essencials del projecte subvencionat la compensació de costos entre les diferents categories de despeses subvencionables.

3. Les sol·licituds d'autorització de la modificació en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida. No serà admesa cap modificació de l'actuació subvencionada que comprometa la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda o quan, com a resultat d'aquesta modificació, la valoració del projecte haguera resultat inferior. En cap cas s'admetrà cap modificació el resultat de la qual reduïsca més del 50 % l'import del pressupost aprovat del projecte inicial.



4. L'empresa sol·licitant haurà de comunicar igualment l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics, i podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.



Setzé. Justificació de les ajudes

1. Les empreses beneficiàries hauran de presentar la documentació justificativa fins al 2 de novembre de 2022 mitjançant el tràmit telemàtic que es concretarà en la resolució de concessió d'ajudes.

2. La documentació justificativa que haurà de presentar-se és la següent:

a) Model normalitzat de l'informe d'empresa auditora de comptes, degudament emplenat en tots els seus apartats i signat electrònicament per aquesta.

b) Model normalitzat de taula de costos realitzats i efectivament pagats amb motiu del projecte d'inversió subvencionat, que es considerarà com a compte justificatiu, i haurà d'estar signat electrònicament per l'empresa beneficiària i, optativament, per l'empresa auditora de comptes.

c) Model normalitzat de memòria tecnicoeconòmica.

d) Només en cas que l'empresa beneficiària haguera denegat expressament l'autorització a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines perquè obtinga de manera directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, a més haurà d'aportar els certificats indicats en el punt 5, apartat g, del resolc nové d'aquesta resolució.



3. La Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.



Desseté. Minoració i reintegrament de les ajudes

1. Serà procedent la minoració o revocació de les ajudes, amb pèrdua parcial o total del dret al cobrament de la subvenció i, si és el cas, el reintegrament de les ajudes concedides, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament, en els supòsits en què les empreses beneficiàries incomplisquen les obligacions i requisits que s'estableixen en la present convocatòria i en les bases reguladores, especialment en els següents supòsits:

a) Incompliment dels fins per als quals es va concedir la subvenció.



b) Incompliment de la realització de la inversió aprovada o de les despeses subvencionables.

c) Nul·la o insuficient justificació de la subvenció.

d) Concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques per als mateixos costos subvencionables o comprovació posterior de la superació del límit màxim d'ajudes de minimis en tres exercicis fiscals.

e) En els casos en què concórrega alguna de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei general de subvencions.

2. Quan el compliment per l'empresa beneficiària s'aproxime significativament al compliment total i siga acreditada per aquesta una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos i de les condicions de l'atorgament, la minoració o, si és el cas, el reintegrament, es calcularà proporcionalment a la part del projecte que no compleix els fins, que no s'ha executat o que no s'ha justificat.

3. En el cas que l'empresa beneficiària justifique un import inferior a l'aprovat en la concessió, l'import de l'ajuda es reduirà en la quantia corresponent. L'eventual compensació de costos entre diferents categories de despeses subvencionables només s'admetrà en la justificació si s'autoritza aquesta per part de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines prèvia sol·licitud degudament motivada de la pime beneficiària.



4. A l'efecte del que es disposa en els apartats anteriors, es podrà considerar que s'ha produït un incompliment total, que comporta la revocació de la subvenció i, si és el cas, el reintegrament total de l'ajuda pagada, més els interessos de demora des del pagament de la subvenció, en els següents casos:

a) Modificació no autoritzada d'alguna de les característiques essencials del projecte aprovat.

b) Execució o justificació inferior al 50 % del pressupost aprovat inicial, o del 90 % del pressupost del projecte modificat prèvia comunicació o autorització, sempre que en aquest cas supose executar o justificar per davall del 50 % de l'import del pressupost aprovat inicial.



c) Alteració substancial dels fins per als quals es va concedir la subvenció.

5. Es delega en la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines la resolució per la qual s'acorde la minoració, la revocació o el reintegrament de les ajudes, que haurà d'ajustar-se a les previsions contingudes en la Llei general de subvencions, el seu reglament de desplegament, i en l'article 172 de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Dihuité. Informació i publicitat

Totes les empreses beneficiàries que perceben un import superior a 10.000 euros per aquesta convocatòria hauran d'informar d'aquesta, publicant obligatòriament en un apartat específic del seu portal web la concessió de l'ajuda per aquesta conselleria, de l'import concedit i una referència genèrica del projecte d'inversió per al qual es concedeix l'ajuda. El compliment d'aquesta obligació es justificarà davant de l'empresa auditora, mitjançant una impressió de la pantalla de la web en la qual conste. L'incompliment d'aquesta obligació de publicitat podrà considerar-se com a insuficient justificació de la subvenció, amb les conseqüències jurídiques establides en el resolc desseté d'aquesta resolució. Aquesta informació haurà de mantindre's publicada en el portal web almenys durant tres anys, comptats des de la data límit de justificació de les ajudes.



Denové. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà d'haver sigut publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Vinté. Tractament de dades de caràcter personal.

1. La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, que serà la responsable del tractament, el qual es realitzarà amb l'exclusiva finalitat d'atendre la sol·licitud presentada conforme al que s'estableix en la convocatòria, en les bases reguladores, en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la seua normativa de desplegament, i supletòriament en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Les dades personals recollides procediran de les sol·licituds presentades per les empreses interessades o pels seus representants, podent-se accedir en la següent adreça web al Registre d'activitats de tractament: https://cindi.gva.es/documents/161328120/167503914/ratgen004.pdf

3. Les persones sol·licitants tenen els següents drets:

a) A sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquestes, la limitació del seu tractament o a oposar-se a aquest. Per a exercitar els drets, hauran de presentar un escrit davant de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Hauran d'especificar quin d'aquests drets sol·liciten que siga satisfet i, si no autoritzen l'obtenció de dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del representant legal, hauran d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podran exercitar els seus drets de manera telemàtica a través del següent enllaç:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19970

b) Reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades

Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible en la pàgina web https://www.aepd.es/



c) Delegació de Protecció de Dades

En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: passeig Albereda, 16, 46010 València

d) Més informació de protecció de Dades:

https://www.gva.es/downloads/publicados/pr/texto_informacion_adicional.pdf



Vint-i-uné. Verificació de dades

1. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquestes.



2. La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal i consultar les següents dades que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloent-hi aquelles a les quals s'aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



València, 12 de novembre de 2021.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball: Rafael Climent González.







ANNEX I

CNAES sectors convocats



AUTOMOCIÓ, ESPACIAL I AERONÀUTICA

2910. Fabricació de vehicles de motor

2920. Fabricació de carrosseries per a vehicles de motor; fabricació de remolcs i semiremolcs

2931. Fabricació d'equips elèctrics i electrònics per a vehicles de motor

2932. Fabricació d'altres components, peces i accessoris per a vehicles de motor

3011. Construcció de vaixells i estructures flotants

3012. Construcció d'embarcacions d'esbarjo i esport

3020. Fabricació de locomotores i material ferroviari

3030. Construcció aeronàutica i espacial i la seua maquinària

3040. Fabricació de vehicles militars de combat

3091. Fabricació de motocicletes

3092. Fabricació de bicicletes i de vehicles per a persones amb discapacitat

3099. Fabricació d'altre material de transport n.c.a.p.

2211. Fabricació de pneumàtics i cambres de cautxú; reconstrucció i recautxutatge de pneumàtics

2651. Fabricació d'instruments i aparells de mesura, verificació i navegació per al sector de l'automoció, el sector espacial i de l'aeronàutica, o per a qualsevol dels equips de transport descrits en els CNAEs anteriors.

2711. Fabricació de motors, generadors i transformadors elèctrics per al sector de l'automoció, el sector espacial i de l'aeronàutica, o per a qualsevol dels equips de transport descrits en els CNAEs anteriors.

2740. Fabricació de llums i aparells elèctrics d'il·luminació per al sector de l'automoció, el sector espacial i de l'aeronàutica, o per a qualsevol dels equips de transport descrits en els CNAEs anteriors.





BIOTECNOLOGIA

7219. Altra recerca i desenvolupament experimental en ciències naturals i tècniques, sempre que, juntament amb la sol·licitud, presenten la documentació que justifique que fabriquen un producte final tangible per a la seua comercialització.

7211. Recerca i desenvolupament experimental en biotecnologia sempre que, juntament amb la sol·licitud, presenten la documentació que justifique que fabriquen un producte final tangible per a la seua comercialització.

La falta de l'adequada justificació de la condició anterior podrà comportar la inadmissió de la sol·licitud i l'exclusió de la seua baremació, sense necessitat que l'òrgan instructor requerisca prèviament l'empresa sol·licitant per a l'esmena de tal defecte.



PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL

5912. Activitats de postproducció cinematogràfica, de vídeo i de programes de televisió

5915. Activitats de producció cinematogràfica i de vídeo

5916. Activitats de produccions de programes de televisió

5920. Activitats d'enregistrament de so i edició musical



PRODUCCIÓ DE VIDEOJOCS, ANIMACIÓ, REALITAT AUGMENTADA I VIRTUAL

5821. Edició de videojocs

6201. Activitats de programació informàtica, sempre que, juntament amb la sol·licitud, presenten la documentació que justifique que la pime participa en la producció de videojocs, animació, realitat virtual o realitat augmentada.

6202. Activitats de consultoria informàtica sempre que, juntament amb la sol·licitud, presenten la documentació que justifique que la pime participa en la producció de videojocs, animació, realitat virtual o realitat augmentada.

La falta de l'adequada justificació de la condició anterior podrà comportar la inadmissió de la sol·licitud i l'exclusió de la seua baremació, sense necessitat que l'òrgan instructor requerisca prèviament l'empresa sol·licitant per a l'esmena de tal defecte.



CUIR I CALÇAT

1511. Preparació, adobament i acabat del cuir; preparació i tenyit de pells

1512. Fabricació d'articles de marroquineria, viatge i de guarnicioneria i talabarderia.

1520. Fabricació de calçat.



CERÀMICA, VIDRE I MATERIALS DE CONSTRUCCIÓ NO METÀL·LICS

2320. Fabricació de productes ceràmics refractaris

2331. Fabricació de taulells i rajoles de ceràmica

2332. Fabricació de rajoles, teules i productes de terres cuites per a la construcció

2341. Fabricació d'articles ceràmics d'ús domèstic i ornamental



2342. Fabricació d'aparells sanitaris ceràmics

2343. Fabricació d'aïlladors i peces aïllants de material ceràmic



2344. Fabricació d'altres productes ceràmics d'ús tècnic

2349. Fabricació d'altres productes ceràmics.

2311. Fabricació de vidre pla

2312. Manipulació i transformació de vidre pla

2313. Fabricació de vidre buit

2314. Fabricació de fibra de vidre

2319. Fabricació i manipulació d'altres vidres, inclòs el vidre tècnic



2351. Fabricació de ciment

2352. Fabricació de calç i algeps

2361. Fabricació d'elements de formigó per a la construcció

2362. Fabricació d'elements d'algeps per a la construcció

2363. Fabricació de formigó fresc

2364. Fabricació de morter

2365. Fabricació de fibrociment

2369. Fabricació d'altres productes de formigó, algeps i ciment

2391. Fabricació de productes abrasius

2399. Fabricació d'altres productes minerals no metàl·lics n.c.a.p



FABRICACIÓ D'ENVASOS I EMBALATGES

1624. Fabricació d'envasos i embalatges de fusta

1721. Fabricació de paper i cartó ondulats; fabricació d'envasos i embalatges de paper i cartó

2222. Fabricació d'envasos i embalatges de plàstic

2592. Fabricació d'envasos i embalatges metàl·lics lleugers

2599. Fabricació d'altres productes metàl·lics n.c.a.p.



JOGUET

3230. Fabricació d'articles d'esport

3240. Fabricació de jocs i joguets



FABRICACIÓ DE FUSTA, MOBLES I APARELLS D'IL·LUMINACIÓ

0220. Explotació de la fusta

1610. Serrat i raspat de la fusta

1621. Fabricació de xapes i taulers de fusta

1622. Fabricació de sòls de fusta acoblats

1623. Fabricació d'altres estructures de fusta i peces de fusteria i ebenisteria per a la construcció.

1629. Fabricació d'altres productes de fusta; articles de suro, cistelleria i esparteria.

2740. Fabricació de llums i aparells elèctrics d'il·luminació no inclosos en el sector de l'automoció, espacial i l'aeronàutica descrits en aquest annex.

3101. Fabricació de mobles d'oficina i d'establiments comercials

3102. Fabricació de mobles de cuina

3103. Fabricació de matalassos

3109. Fabricació d'altres mobles



MARBRE – PEDRA NATURAL I ÀRIDS

0811. Extracció de pedra ornamental i per a la construcció, pedra calcària, algeps, creta i pissarra

0812. Extracció de graves i arenes; extracció d'argila i caolí

2370. Tall, talla i acabat de la pedra



METAL·LOMECÀNIC

2410. Fabricació de productes bàsics de ferro, acer i ferroaleacions



2420. Fabricació de tubs, canonades, perfils buits i els seus accessoris, d'acer

2431. Estiratge en fred

2432. Laminació en fred

2433. Producció de perfils en fred per conformació amb plegat

2434. Trefilatge en fred

2441. Producció de metalls preciosos

2442. Producció d'alumini

2443. Producció de plom, zinc i estany

2444. Producció de coure

2445. Producció d'altres metalls no ferris

2446. Processament de combustibles nuclears

2451. Fosa de ferro

2452. Fosa d'acer

2453. Fosa de metalls lleugers

2454. Fosa d'altres metalls no ferris

2511. Fabricació d'estructures metàl·liques i els seus components

2512. Fabricació de fusteria metàl·lica

2521. Fabricació de radiadors i calderes per a calefacció central

2529. Fabricació d'altres cisternes, grans depòsits i contenidors de metall

2530. Fabricació de generadors de vapor, excepte calderes de calefacció central

2540. Fabricació d'armes i municions

2550. Forja, estampació i embotició de metalls; metal·lúrgia de pólvores

2561. Tractament i revestiment de metalls

2562. Enginyeria mecànica per compte de tercers

2571. Fabricació d'articles de ganiveteria i coberteria

2572. Fabricació de panys i ferratges

2573. Fabricació d'eines

2591. Fabricació de bidons i botes de ferro o acer

2593. Fabricació de productes de filferro, cadenes i molls

2594. Fabricació de perns i productes de caragols

2599. Fabricació d'altres productes metàl·lics n.c.a.p.

2611. Fabricació de components electrònics

2612. Fabricació de circuits impresos acoblats

2620. Fabricació d'ordinadors i equips perifèrics

2630. Fabricació d'equips de telecomunicacions

2640. Fabricació de productes electrònics de consum

2651. Fabricació d'instruments i aparells de mesura, verificació i navegació no inclosos en el sector de l'automoció, el sector espacial i de l'aeronàutica descrits en aquest annex.

2652. Fabricació de rellotges

2660. Fabricació d'equips de radiació, electromèdics i electroterapèutics

2670. Fabricació d'instruments d'òptica i equip fotogràfic

2680. Fabricació de suports magnètics i òptics

2711. Fabricació de motors, generadors i transformadors elèctrics no inclosos en el sector de l'automoció, espacial i de l'aeronàutica descrits en aquest annex.

2712. Fabricació d'aparells de distribució i control elèctric

2720. Fabricació de piles i acumuladors elèctrics

2731. Fabricació de cables de fibra òptica

2732. Fabricació d'altres fils i cables electrònics i elèctrics

2733. Fabricació de dispositius de cablejat

2740. Fabricació de llums i aparells elèctrics d'il·luminació no inclosos en el sector de l'automoció, espacial i de l'aeronàutica descrits en aquest annex.

2751. Fabricació d'electrodomèstics

2752. Fabricació d'aparells domèstics no elèctrics

2790. Fabricació d'altres materials i equips elèctrics

2811. Fabricació de motors i turbines, excepte els destinats a aeronaus, vehicles automòbils i ciclomotors.

2812. Fabricació d'equips de transmissió hidràulica i pneumàtica

2813. Fabricació d'altres bombes i compressors

2814. Fabricació d'altres aixeteries i vàlvules

2815. Fabricació de coixinets, engranatges i òrgans mecànics de transmissió

2821. Fabricació de forns i cremadors

2822. Fabricació de maquinària d'elevació i manipulació

2823. Fabricació de màquines i equips d'oficina, excepte equips informàtics

2824. Fabricació d'eines elèctriques manuals

2825. Fabricació de maquinària de ventilació i refrigeració no domèstica

2829. Fabricació d'altres maquinàries d'ús general n.c.a.p.

2830. Fabricació de maquinària agrària i forestal

2841. Fabricació de màquines eina per a treballar el metall

2849. Fabricació d'altres màquines eina

2891. Fabricació de maquinària per a la indústria metal·lúrgica

2892. Fabricació de maquinària per a les indústries extractives i de la construcció

2893. Fabricació de maquinària per a la indústria de l'alimentació, begudes i tabac

2894. Fabricació de maquinària per a les indústries tèxtil, de la confecció i del cuir

2895. Fabricació de maquinària per a la indústria del paper i del cartó

2896. Fabricació de maquinària per a la indústria del plàstic i el cautxú

2899. Fabricació d'altres maquinàries per a usos específics n.c.a.p.

3211. Fabricació de monedes

3212. Fabricació d'articles de joieria i articles similars

3213. Fabricació d'articles de bijuteria i articles similars

3220. Fabricació d'instruments musicals

3250. Fabricació d'instruments i subministraments mèdics i odontològics.

INDÚSTRIA DEL PAPER I ARTS GRÀFIQUES

1711. Fabricació de pasta de paper

1712. Fabricació de paper i cartó

1722. Fabricació d'articles de paper i cartó per a ús domèstic, sanitari i higiènic

1723. Fabricació d'articles de papereria

1724. Fabricació de papers pintats

1729. Fabricació d'altres articles de paper i cartó

1811. Arts gràfiques i serveis relacionats amb aquestes

1812. Altres activitats d'impressió i arts gràfiques

1813. Serveis de preimpressió i preparació de suports

1814. Enquadernació i serveis relacionats amb aquesta

1820. Reproducció de suports gravats.



PLÀSTIC

2219. Fabricació d'altres productes de cautxú

2221. Fabricació de plaques, fulles, tubs i perfils de plàstic

2223. Fabricació de productes de plàstic per a la construcció

2229. Fabricació d'altres productes de plàstic

3291. Fabricació de graneres, brotxes i raspalls, sempre justifiquen que la fabricació la realitzen principalment amb plàstic.

1512. Fabricació d'articles de marroquineria, viatge i de guarnicioneria i talabarderia, sempre que justifiquen que la fabricació la realitzen principalment amb plàstic.

3230. Fabricació d'articles d'esport sempre que justifiquen que la fabricació la realitzen principalment amb plàstic.

3299. Altres indústries manufactureres n.c.a.p. sempre que justifiquen que la fabricació la realitzen principalment amb plàstic.



INDÚSTRIA QUÍMICA

2011. Fabricació de gasos industrials

2012. Fabricació de colorants i pigments

2013. Fabricació d'altres productes bàsics de química inorgànica

2014. Fabricació d'altres productes bàsics de química orgànica

2015. Fabricació de fertilitzants i compostos nitrogenats

2016. Fabricació de plàstics en formes primàries

2017. Fabricació de cautxú sintètic en formes primàries

2020. Fabricació de pesticides i altres productes agroquímics

2030. Fabricació de pintures, vernissos i revestiments similars; tints d'impremta i massilles

2041. Fabricació de sabons, detergents i altres articles de neteja i abrillantament.

2042. Fabricació de perfums i cosmètics

2051. Fabricació d'explosius

2052. Fabricació de coles

2053. Fabricació d'olis essencials

2059. Fabricació d'altres productes químics n.c.a.p.

2060. Fabricació de fibres artificials i sintètiques

2110. Fabricació de productes farmacèutics de base

2120. Fabricació d'especialitats farmacèutiques



TÈXTIL

1310. Preparació i filat de fibres tèxtils

1320. Fabricació de teixits tèxtils

1330. Acabat de tèxtils

1391. Fabricació de teixits de punt

1392. Fabricació d'articles confeccionats amb tèxtils, excepte peces de vestir

1393. Fabricació de catifes i moquetes

1394. Fabricació de cordes, cordills, caramells i xarxes

1395. Fabricació de teles no teixides i articles confeccionats amb aquestes, excepte peces de vestir

1396. Fabricació d'altres productes tèxtils d'ús tècnic i industrial



1399. Fabricació d'altres productes tèxtils n.c.a.p.

1411. Confecció de peces de vestir de cuir

1412. Confecció de roba de treball

1413. Confecció d'altres peces de vestir exteriors

1414. Confecció de roba interior

1419. Confecció d'altres peces de vestir i accessoris

1420. Fabricació d'articles de pelleteria

1431. Confecció de calceteria

1439. Confecció d'altres peces de vestir de punt



VALORITZACIÓ DE MATERIALS

3831. Separació i classificació de materials

3832. Valorització de materials ja classificats



S'admetran les sol·licituds de les pimes industrials l'activitat principal o secundària de les quals corresponga als CNAEs anteriors, sempre que, juntament amb la sol·licitud, presenten la documentació que justifique que disposen de la corresponent autorització de gestió de residus en vigor en la data de presentació de la sol·licitud i que abaste, almenys, el període durant el qual es realitzarà la inversió i el seu posterior manteniment, i acrediten que el projecte a realitzar es classifica com a pertanyent a les operacions de valorització: R2, R3, R4, R5 (a exclusió de la neteja de sòls), R6, R7, R8, R9, R11, i R12 (a exclusió del desmuntatge, la classificació, l'assecament, el condicionament, el reenvasat, la combinació o la mescla), segons definicions establides en l'annex II de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats.



La falta de l'adequada justificació de les condicions anteriors comportarà la inadmissió de la sol·licitud i l'exclusió de la seua baremació, sense necessitat que l'òrgan instructor requerisca prèviament l'empresa sol·licitant per a l'esmena de tal defecte.



.

ANNEX II

Criteris i regles d'avaluació de projectes



L'avaluació de les sol·licituds es realitzarà aplicant els criteris i regles descrits a continuació per a cadascun dels següents apartats obligatoris de la memòria descriptiva:



0. JUSTIFICACIÓ DE LA VINCULACIÓ DE LA PIME INDUSTRIAL AMB EL SECTOR (NO PUNTUABLE PERÒ SÍ EXCLOENT EN CAS D'INSUFICIÈNCIA)

Haurà de justificar-se de manera detallada la vinculació de l'empresa amb el sector al qual es presenta, identificant el seu CNAE de vinculació directa.



I. QUALITAT I VIABILITAT DEL PROJECTE (MÀXIM 15 PUNTS/LÍMIT MÍNIM 5 PUNTS)

Es valora fins amb un màxim de 15 punts l'aportació d'informació sobre els següents aspectes:



Camp d'informació Contingut

ANTECEDENTS, EVOLUCIÓ I ACTIVITATS ACTUALS DE L'EMPRESA Explicació de com i quan es va constituir l'empresa, de l'evolució empresarial des de llavors, amb dades de referència, concloent amb una descripció breu de les activitats econòmiques que realitza en l'actualitat. (MÀXIM 6 PUNTS)

PRODUCTES, CENTRES PRODUCTIUS, CANALS I CLIENTS Enumeració de les principals referències o productes fabricats (pot aportar-se vincle web), ubicació de tots els centres productius de l'empresa, identificació dels canals de distribució i els sectors destinataris. (MÀXIM 3 PUNTS)

EXPERIÈNCIA EN L'ACTIVITAT PROJECTADA Explicar l'experiència industrial de l'empresa i indicar nombre d'anys realitzant l'activitat industrial relacionada amb la inversió per la qual es presenta la sol·licitud. (MÀXIM 3 PUNTS)

PLANIFICACIÓ DE MITJANS Especificar els mitjans tècnics i humans disponibles per a dur a terme la inversió durant les fases d'instal·lació, posada en marxa, operació i manteniment. (MÀXIM 2 PUNTS)

CRONOGRAMA D'ACTUACIONS Identificar en un cronograma les etapes del pla de treball dins del termini comprés entre gener de 2022 i el 2 de novembre de 2022. (MÀXIM 1 PUNT)





No se supera el límit mínim si la suma de les puntuacions no arriba als 5 punts.



II. CONTRIBUCIÓ A LA MILLORA DE LA COMPETITIVITAT (MÀXIM 55 PUNTS / LÍMIT MÍNIM 10 PUNTS)

Es valorarà, fins amb un màxim de 55 punts, l'aportació de la següent informació:



Camp d'informació Contingut

ESTRATÈGIA EMPRESARIAL I MOTIUS DE LA INVERSIÓ Descriure detalladament els principals aspectes de l'estratègia de l'empresa, així com els motius estratègics que han portat a la presa de la decisió sobre la inversió (MÀXIM 4 PUNTS)

COL·LABORACIÓ AMB ALTRES EMPRESES Es valorarà l'adequada justificació de possibles aliances o col·laboracions amb altres empreses amb motiu del projecte d'inversió. (MÀXIM 1 PUNT)

DESCRIPCIÓ TÈCNICA DEL PROJECTE Descriure tècnicament el projecte d'inversió, havent de detallar de manera detallada i individualitzada cadascun dels actius i enginyeria desglossats en la taula de costos estimats, aportant, en cas de disposar-se, de la documentació tècnica, ofertes o documents per encàrrec. També s'haurà de descriure com es connectaran o encaixaran amb la línia de producció final cadascun dels actius i enginyeria desglossats en la taula de costos estimats, aportant, si és el cas, el pla de distribució dels equipaments subvencionables. (MÀXIM 25 PUNTS)

IMPACTE EN LA COMPETITIVITAT Es valoraran l'adequada justificació i l'aportació de dades concretes que acrediten com els nous actius milloraran la competitivitat de l'empresa. (MÀXIM 10 PUNTS)

INNOVACIÓ DELS ACTIUS O EN ELS PRODUCTES Es valorarà l'adequada justificació i l'aportació de dades que acrediten que els actius adquirits tenen un contingut d'innovació rellevant en la producció, en els productes i/o en el sector. (MÀXIM 5 PUNTS)

DIVERSIFICACIÓ DE PRODUCTES O OBERTURA DE NOUS MERCATS Es valoraran l'adequada justificació i l'aportació de dades que acrediten que el projecte d'inversió permetrà a l'empresa diversificar la seua producció iniciant la fabricació de nous productes o li permetrà obrir nous mercats nacionals o internacionals. (MÀXIM 10 PUNTS)





No se supera el llindar mínim si la suma de les puntuacions no arriba als 10 punts.









III. CONTRIBUCIÓ A LA MILLORA DE LA SOSTENIBILITAT (MÀXIM 20 PUNTS)

Es valorarà, fins amb un màxim de 20 punts, l'aportació de la següent informació:



Camp d'informació Contingut

INVERSIONS QUE IMPLIQUEN UNA REDUCCIÓ SUBSTANCIAL DEL CONSUM D'ENERGIA, AIGUA O MATÈRIES PRIMERES Descriure, si és el cas, com la inversió o una part d'aquesta suposarà clarament la reducció substancial de l'energia, l'aigua o altres matèries primeres o recursos naturals que es consumeixen en el procés productiu abans de la inversió, o la millora de l'eficiència energètica de la producció. S'obtindrà major puntuació amb l'aportació de xifres comparatives, informes externs o certificats acreditatius de les millores mediambientals. (MÀXIM 5 PUNTS)

INVERSIONS QUE IMPLIQUEN UNA REDUCCIÓ SUBSTANCIAL DE RESIDUS O CONTAMINANTS Descriure, si és el cas, com la inversió o una part d'aquesta suposarà clarament una reducció substancial de la producció d'emissions, efluents, residus o contaminacions ambientals que es produeixen en el procés productiu respecte als que es produïen abans de la inversió. S'obtindrà major puntuació amb l'aportació de xifres comparatives, informes externs o certificats acreditatius de les millores mediambientals. (MÀXIM 5 PUNTS)

INVERSIONS QUE AFAVORISQUEN L'ECONOMIA CIRCULAR, LA PRODUCCIÓ DE PRODUCTES MENYS CONTAMINANTS O MÉS SOSTENIBLES AMBIENTALMENT Descriure, si és el cas, com la inversió està clarament vinculada a la implantació de l'economia circular, a la fabricació d'un producte final que en si mateix és substancialment menys contaminant o més sostenible respecte als productes fabricats anteriorment. S'obtindrà major puntuació amb l'aportació de xifres comparatives, informes externs o certificats acreditatius de les millores mediambientals. (MÀXIM 5 PUNTS)

INVERSIONS QUE IMPLIQUEN REDUIR LA PETJADA DE CARBONI PER LA COMPRA DE PROXIMITAT S'obtindran fins a un màxim de 5 punts segons el percentatge d'actius que siguen adquirits de proveïdors de la Comunitat Valenciana i de proveïdors nacionals de fora de la Comunitat Valenciana, per reduir la petjada de carbó en el transport dels actius. (MÀXIM 5 PUNTS)







IV. LA CONTRIBUCIÓ A LA SOLUCIÓ DE PROBLEMES SOCIALS: (MÀXIM 10 PUNTS)

Es considerarà que un projecte contribueix a la solució de problemes socials quan es justifique adequadament que suposa:



Camp d'informació Contingut

CREACIÓ D'OCUPACIÓ NETA Es valorarà el nombre de contractacions netes de persones treballadores que s'han formalitzat o formalitzarà l'empresa en relació amb el projecte d'inversió a subvencionar entre l'1 de gener de 2022 i el 2 de novembre de 2022. (1 PUNT PER CONTRACTE,

AMB UN MÀXIM DE 5 PUNTS)



TRANSFORMACIÓ D'OCUPACIÓ TEMPORAL EN INDEFINIDA Es valorarà el nombre de transformacions de contractes de persones treballadores que s'han formalitzat o formalitzarà l'empresa en relació amb el projecte d'inversió, entre l'1 de gener de 2022 i el 2 de novembre de 2022. (0,5 PUNTS PER TRANSFORMACIÓ, AMB UN MÀXIM 3 PUNTS)

CONTRACTACIÓ DE PERSONES AMB DISCAPACITAT O DIVERSITAT FUNCIONAL SEMPRE QUE VAJA MÉS ENLLÀ DEL PERCENTATGE MÍNIM ESTABLIT PER LA NORMATIVA SOBRE INTEGRACIÓ LABORAL DE PERSONES AMB DISCAPACITAT

Es valoraran exclusivament les contractacions realitzades o a realitzar de persones amb discapacitat més enllà del percentatge mínim, amb motiu del projecte a subvencionar, entre l'1 de gener de 2022 i el 2 de novembre de 2022. (1 PUNT PER CONTRACTE, AMB UN MÀXIM 2 PUNTS)





1. L'ocupació creada haurà de suposar un increment net de la plantilla mitjana de l'empresa entre l'1 de gener de 2022 i la data de justificació de l'ajuda comparada amb el mateix període de l'any anterior i el nivell d'ocupació resultant haurà de mantindre's un període mínim de 6 mesos des de la contractació. La creació d'ocupació haurà de produir-se entre l'1 de gener de 2022 i el 31 de desembre de 2022.

2. L'incompliment per l'empresa beneficiària del manteniment de l'ocupació creada o del compromís de creació en el termini indicat comportarà una minoració del 5 % per cada ocupació no creada o no mantinguda, i de l'1 % per cada contracte no transformat en indefinit o no mantingut com a tal, i si és el cas, el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent.

3. Es considerarà que l'empresa contracta més enllà del percentatge mínim establit per la normativa d'integració aplicable, quan, com a resultat de les noves contractacions, se superen els següents llindars:



– Empresa amb menys de 50 persones treballadores: 0 persones treballadores amb discapacitat o diversitat funcional.

– Empresa de 50 a 99 persones treballadores: 1 persona treballadora amb discapacitat o diversitat funcional.

– Empresa de 100 a 149 persones treballadores: 2 persones treballadores amb discapacitat o diversitat funcional.

– Empresa de 150 a 199 persones treballadores: 3 persones treballadores amb discapacitat o diversitat funcional.

– Empresa de 200 a 249 persones treballadores: 4 persones treballadores amb discapacitat o diversitat funcional.





ANNEX III

Resolució d'empats



En aplicació del que es preveu en l'apartat 5 de la base 25 de l'Ordre 6/2021, de 13 d'octubre, la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a impulsar la competitivitat industrial sostenible de la Comunitat Valenciana, se seleccionen els següents criteris de desempat per a determinar l'ordre de prioritat entre sol·licituds que hagen obtingut la mateixa puntuació, que s'aplicaran de manera consecutiva:

1) Les sol·licituds de les empreses que disposen d'un major percentatge de persones treballadores amb discapacitat o diversitat funcional en relació amb les seues respectives plantilles en data de la sol·licitud.

2) Les sol·licituds de les empreses que disposen d'un major percentatge de persones treballadores amb contracte indefinit en relació amb la seua pròpia plantilla en data de la sol·licitud.

3) Les sol·licituds de les empreses que disposen d'un pla d'igualtat entre home i dones visat per l'administració competent.



4) L'ordre d'entrada de les sol·licituds en el registre electrònic de la Generalitat. Es consideraran com a hora i data d'entrada, als mers efectes de desempat, aquelles sol·licituds completes, acompanyades de tota la documentació exigida en la present convocatòria. En el cas d'haver-se requerit l'empresa per a l'esmena de la sol·licitud, es considerarà com a data per al desempat la d'entrada de la documentació requerida, sempre que aquesta es considere completa per la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.

Mapa web