Ficha docv

Ficha docv









DECRET 35/2024, de 26 de març, del Consell, pel qual es crea l'Acadèmia Valenciana del Tango [2024/2668]

(DOGV núm. 9820 de 03.04.2024) Ref. Base de dades 002776/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Cultura
    Descriptors:
      Temàtics: espectacles, cultura popular, manifestació cultural, espectacles , monografies



Este decret es dicta a l'empara del que disposa el Decret 91/2015, de 12 de juny, del Consell, pel qual es regulen la creació de les acadèmies científiques, culturals i artístiques de la Comunitat Valenciana i el seu registre.

El 17 d'octubre de 2023 es va presentar una sol·licitud del Sr. Alejandro Font de Mora Turón de creació de l'Acadèmia Valenciana del Tango, a la qual s'adjuntava, entre altres documents, el projecte dels seus estatuts.

L'article 10 del decret referenciat determina el procediment de creació d'una acadèmia a instàncies de particulars, establint la documentació i els informes necessaris i preceptius. En este sentit, s'ha rebut l'informe favorable del Consell Valencià de Cultura, l'informe favorable de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva, l'informe favorable de la Conselleria de Cultura i Esport, així com el currículum de 13 promotors, en el qual acrediten competència intel·lectual, acadèmica o professional en l'àmbit de coneixement corresponent.



En l'article 8 del decret esmentat s'establix que la creació d'acadèmies i l'aprovació dels seus estatuts es realitzaran per decret del Consell, a proposta de la conselleria competent en matèria de política científica, i el seu article 28 determina que: “S'inscriuran d'ofici els actes relatius a les acadèmies que hagen sigut objecte d'autorització”, i això es farà en el Registre d'acadèmies regulat en els articles 24 i següents del mencionat decret.

Les disposicions i resolucions que adopten la forma de decret es publicaran en el DOGV, segons establix l'article 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb el que establix l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell; a proposta del conseller d'Educació, Universitats i Ocupació, amb la deliberació prèvia del Consell en la reunió del 26 de març de 2024





DECRETE



Primer

Crear l'Acadèmia Valenciana del Tango.



Segon

Aprovar els estatuts de l'Acadèmia Valenciana del Tango, que s'incorporen com a annex.



Tercer

Inscriure el present decret i els estatuts que incorpora com a annex en el Registre d'acadèmies.



Quart

Publicar el present decret en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera

L'Acadèmia Valenciana del Tango operarà com a corresponent de l'Acadèmia Nacional del Tango de l'Argentina, i així es farà constar en la seua denominació i en tots els seus elements d'imatge corporativa, així com quan se l'esmente en ocasió d'actes oficials o altres de rellevància.



Segona

En tot allò que no preveu el present reglament, caldrà ajustar-se al que disposa el Decret 91/2015, de 12 de juny, del Consell, pel qual es regulen la creació d'acadèmies científiques, culturals i artístiques de la Comunitat Valenciana i el seu registre (2015/5730) (DOGV núm.7550, de 17.06.2015), ref. base dades 005494/2015.



Tercera

El present decret no suposa cap gasto per al pressupost de la Generalitat.



València, 26 de març de 2024



El president de la Generalitat,

CARLOS MAZÓN GUIXOT



El conseller d'Educació, Universitats i Ocupació,

JOSÉ ANTONIO ROVIRA JOVER





ANNEX

Acadèmia Valenciana del Tango (ATCV)



ESTATUTS



CAPÍTOL I



1. L'Acadèmia Valenciana del Tango (ATCV) es constituïx en virtut del que disposa el Decret 91/2015, de 12 de juny, del Consell, pel qual es regulen la creació d'acadèmies científiques, culturals i artístiques de la Comunitat Valenciana i el seu registre (2015/5730) (DOGV núm. 7550, de 17.06.2015), ref. base dades 005494/2015. Té la seu a la ciutat de València, al carrer d'Almàssera, 3, 1r, 1a.

2. L'Acadèmia té capacitat jurídica per a adquirir qualsevol classe de drets i contraure obligacions de conformitat amb els fins que s'establixen en el capítol següent i per mitjà de les seues autoritats competents, d'acord amb el que determina el present estatut.



CAPÍTOL II



3. L'Acadèmia Valenciana del Tango (ATCV) és una entitat civil, sense finalitat lucrativa, i el seu objecte és el següent:

a) Recopilar, investigar i estudiar la documentació i la memòria de tota classe relacionades amb el tango i amb altres arts i ciències que el tango ha inspirat o que tenen el tango com a objecte.

b) Fomentar el coneixement de totes les disciplines artístiques, científiques i tècniques que sustenten la creació del tango. I això mitjançant l'estímul, la promoció, l'organització i el suport a totes les activitats relacionades amb estos components.

c) Promoure i difondre el tango i el fet cultural que suposa en el territori de la Comunitat Valenciana i més enllà, establint relacions des de la Comunitat amb entitats similars o amb finalitats semblants d'àmbit nacional i internacional.

d) Estudiar els antecedents valencians del tango i la seua pràctica.

e) Relació amb altres entitats de la Comunitat Valenciana que cultiven la música, la dansa i la cançó valencianes o d'altres territoris, amb la finalitat d'intercanviar experiències i enriquir el patrimoni cultural de la nostra societat en les diverses modalitats.

f) A través de la música i la dansa, contribuir a l'harmonia, la convivència, la solidaritat i la pau dins i fora de la Comunitat Valenciana.



g) Afavorir la relació amb els artistes del tango dels territoris del Río de la Plata (Argentina i Uruguai) i estimular els seus contactes i intercanvis amb la Comunitat Valenciana.

h) Aprofundir en els tres components del tango: la música instrumental, la dansa i la poesia (constitutiva del tango-cançó). I això mitjançant l'estímul, la promoció, l'organització i el suport a totes les activitats relacionades amb estos components.

4. A l'efecte de complir estos objectius, l'Acadèmia Valenciana del Tango prendrà les iniciatives oportunes i adequades en cada cas i ocasió.





CAPÍTOL III

Dels acadèmics



5. L'Acadèmia Valenciana del Tango (ATCV) estarà constituïda per membres titulars o numeraris, d'honor i corresponents, que seran designats com ho indica este estatut.

6. Per a ser membre titular o numerari de l'ATCV serà condició indispensable el coneixement objectivable d'alguna de les disciplines o tècniques que la constituïxen. Així mateix, no s'haurà d'incórrer en cap de les causes d'incompatibilitat legalment establides. Preferiblement, s'haurà de residir en el territori de la Comunitat Valenciana.

7. El cos dels membres titulars o numeraris no serà inferior a 15 (quinze) i ni superior a 30 (trenta).

8. Els 15 (quinze) primers membres titulars o numeraris seran considerats fundadors.

9é. Seran membres d'honor aquells que, per la seua destacada actuació en activitats del tango i per concepte públic irreprotxable, siguen designats per l'Acadèmia Valenciana del Tango (ATCV) amb este caràcter. És requisit per a ser membre d'honor haver complit els 65 (seixanta-cinc) anys, tot i no ser membres de l'Acadèmia. En cap cas els acadèmics d'honor superaran en nombre els acadèmics titulars o numeraris. Entre els acadèmics d'honor i per acord de l'Assemblea, a proposta del Consell Directiu, podrà elegir-se un president d'honor.



10. Seran membres corresponents els que l'Acadèmia designe en qualsevol lloc de la Comunitat Valenciana que no siga la seua seu i en qualsevol lloc del món.

11. Els membres titulars o numeraris ocuparan seients que tindran noms de personalitats destacades del tango.

12. L'Acadèmia podrà designar com a protectors les persones físiques o jurídiques que desitgen col·laborar a donar suport rellevant, siga econòmic o d'una altra classe, a la institució.

13. L'Acadèmia acceptarà com a agregats persones físiques o jurídiques per a col·laborar en les seues diferents activitats.

14. Els acadèmics titulars o numeraris tindran les obligacions següents:

a) Concórrer a les assemblees i altres sessions de l'Acadèmia amb dret a veu i vot.

b) Representar l'Acadèmia quan el Consell Directiu així ho dispose.



c) Integrar les comissions especials que designe el Consell Directiu.



Gaudiran dels drets següents:

a) Presentar comunicacions a la institució i donar conferències en el si d'esta.

b) Elegir el Consell Directiu i l'Òrgan de Fiscalització i exercir els càrrecs que integren estos òrgans.

c) Participar en l'elecció dels acadèmics de totes les categories a què es referixen els articles precedents, que exigisquen votació d'Assemblea.

d) Obtindre les publicacions de l'Acadèmia sense càrrec.

15. Els acadèmics d'honor tindran l'opció de presentar treballs per a la seua consideració per l'Acadèmia, assistir amb veu a les sessions d'esta i dissertar en sessió pública amb l'acord previ del Consell Directiu.

16. Els acadèmics corresponents també tindran dret a presentar comunicacions i a donar conferències en l'Acadèmia. Així mateix, podran assistir als plenaris acadèmics, amb veu però sense vot.

17. Els agregats o protectors podran enviar treballs per a la seua consideració per l'Acadèmia i assistir als plenaris privats sense veu ni vot quan siguen convidats pel Consell Directiu.

18. Quan es produïsca una o més vacants en qualsevol dels quadres, es cobrirà complint els requisits establits per este estatut en el termini de 2 (dos) mesos, d'acord amb el que s'establix per a la designació dels acadèmics titulars o numeraris.

19. Per a complir l'article precedent, el Consell Directiu comunicarà per escrit la vacant als membres titulars amb la finalitat que en el termini de 10 (deu) dies des de la notificació puguen presentar candidats.



Les candidatures hauran de presentar-se en la Secretaria avalades per la firma d'almenys quatre acadèmics titulars en exercici, especificant els antecedents de la persona proposada i acreditant els seus mèrits.

Vençut el termini dels 10 (deu) dies, el Consell Directiu, a través de la Secretaria Acadèmica, farà saber per una segona comunicació escrita als membres titulars els noms dels candidats proposats i posarà a la seua disposició els antecedents respectius. Els acadèmics titulars podran presentar impugnació fundada als candidats proposats en el termini dels 10 (deu) dies posteriors a la segona comunicació.



Vençuts estos terminis, el Consell Directiu, en la sessió subsegüent, posarà les candidatures a consideració del primer plenari privat que se celebre, amb les impugnacions presentades, si n'hi ha. La designació s'adoptarà per majoria dels dos terços de presents en el Plenari Privat i haurà de ser acceptada per l'interessat en forma escrita almenys 10 (deu) dies abans de la data que fixe el Consell Directiu per a la incorporació.



20. Les designacions de membres corresponents se subjectaran a les normes de l'article anterior en la part en què li siguen aplicables, tenint present que no es tracta de cobrir vacants.

21. Els acadèmics titulars i d'honor elegits hauran d'incorporar-se a l'Acadèmia en un acte públic. Així mateix, podran incorporar-s'hi d'eixa forma els acadèmics corresponents.

22. Correspondrà al president, o acadèmic titular en qui delegue, rebre i presentar els nous acadèmics, recepció i presentació que es durà a terme en Plenari Públic. En el cas dels titulars, l'acadèmic entrant haurà de llegir un treball preparat a este efecte o una síntesi, el text complet del qual posarà a disposició del Plenari.



23. Els acadèmics titulars podran sol·licitar llicència per escrit i per un temps determinat. Durant el període de llicència, l'acadèmic no es considerarà en exercici i cessarà, així mateix, a este efecte en els drets i les obligacions assenyalats en este estatut.

24. La condició d'acadèmic es perd per:

a) Renúncia.

b) Incapacitat.

c) Inassistència reiterada a plenaris privats.

d) Conducta inapropiada objectivable.

Els casos c) i d) seran considerats pel Consell Directiu, que prendrà la decisió oportuna. En el cas d), la decisió del Consell Directiu haurà de ser sotmesa a ratificació en Assemblea Plenària per la majoria absoluta dels acadèmics titulars o numeraris. En els dos casos la decisió podrà ser apel·lada per l'afectat dins del mes de la seua notificació, amb garantia plena de defensa davant de la primera assemblea que es realitze, en la qual el tractament de l'apel·lació serà el primer punt de l'orde del dia. La decisió de l'Assemblea haurà de comptar amb el mateix quòrum i nombre de vots previstos en l'article 25.





CAPÍTOL IV

De les assemblees



25. L'Assemblea Ordinària serà convocada dins dels quatre primers mesos una vegada tancat l'exercici anual el 31 de desembre de cada any als efectes següents, que seran de la seua competència exclusiva:

a) Aprovar, si és el cas, el balanç general, l'inventari, la memòria i els altres documents comptables i financers que corresponguen a l'exercici anterior.

b) Aprovar, si és el cas, el projecte de pressupost per a l'exercici en curs.

c) Elegir, si és el cas, el Consell Directiu i l'Òrgan Fiscalitzador, o cobrir, també per elecció, les vacants que s'hi hagen produït des de l'última assemblea general electoral.

26. La convocatòria a Assemblea Ordinària serà efectuada per comunicació telemàtica per l'acadèmic secretari, amb almenys deu dies d'anticipació i transcrivint l'orde del dia que s'hi considerarà. L'Assemblea quedarà constituïda vàlidament amb quòrum de la majoria absoluta dels membres titulars en exercici. Si no s'ha obtingut este quòrum en l'hora indicada en la citació, la sessió podrà celebrar-se mitja hora més tard de l'establida, amb l'assistència d'un terç dels acadèmics titulars en exercici. Les decisions de l'Assemblea s'adoptaran amb el vot favorable de la majoria absoluta dels acadèmics presents.

27. L'Acadèmia es reunirà en Assemblea Extraordinària en els casos següents:

a) Per a procedir a la reforma total o parcial del seu estatut i/o reglament intern.

b) Per a designar els membres del Consell Directiu quan, per les vacants produïdes, este quede sense quòrum per a constituir la sessió segons preveu l'article 26.

c) Per a resoldre el recurs d'apel·lació que plantege un acadèmic sancionat, segons el que preveu l'article 24 d'este estatut.

d) Per a decidir la dissolució de l'Acadèmia.

28. Per a la convocatòria d'assemblees extraordinàries regiran les disposicions de l'article 26.





CAPÍTOL V

Del Consell Directiu



29. L'Acadèmia serà dirigida i administrada per un Consell Directiu integrat per 7 (set) membres acadèmics titulars, que exerciran els càrrecs següents: president, amb la designació de president de l'Acadèmia Valenciana del Tango (ATCV), vicepresident, secretari, tresorer i tres vocals amb funcions específiques per determinar pel mateix Consell Directiu. A este Consell Directiu s'incorporarà, si n'hi ha, el president d'honor.

Els membres del Consell Directiu duraran dos anys en les seues funcions i podran ser reelegits. Les renovacions hauran de ser per llista completa.

Quan es produïsca una vacant de càrrec, els reemplaçants seran elegits en la forma que indica l'article 19 o en Assemblea Extraordinària.



Quan el Consell Directiu quede sense quòrum de la mitat més un dels seus membres per a constituir una sessió, l'Assemblea Extraordinària haurà de ser convocada pels membres restants perquè tinga lloc dins del mes en què es produïx esta situació. En eixe supòsit, l'elecció serà càrrec per càrrec mitjançant vot secret, amb el quòrum i la majoria establits en l'article 19. Si per a un mateix càrrec s'obté igual quantitat de vots per a dos o més candidats i cap aconseguix la majoria requerida, es practicarà una segona elecció entre els dos més votats. Els vots en blanc no es consideraran.

30. És competència del Consell Directiu:

a) Elaborar, supervisar i exercir la responsabilitat sobre les activitats acadèmiques i administratives a l'efecte d'aconseguir l'objecte de la institució.

b) Formular al començament de cada exercici el pla d'activitats que ha de desenvolupar l'Acadèmia, que sotmetrà a la consideració i aprovació del primer plenari privat que es realitze durant l'any.

c) Posar la memòria, el balanç general, l'inventari i el compte de recursos i gastos a consideració de l'Assemblea Ordinària.

d) Prendre coneixement de l'administració dels fons complida pel president i el tresorer.

e) Nomenar i remoure el personal administratiu de l'Acadèmia i de totes les seues dependències, existents o de creació futura.

f) Designar, si ho considera necessari, comissions amb finalitats institucionals específiques.

g) Formular els projectes de reglamentació interna per a sotmetre'ls a la consideració de l'Assemblea.

h) Convocar les sessions.

i) Convocar, si és el cas, les comissions.

j) Efectuar actes, contractes i operacions vinculats amb el seu objecte pels mitjans necessaris o útils per a concretar-los.

31. El Consell Directiu es reunirà almenys una vegada al trimestre, per convocatòria del president o si ho sol·liciten 2 (dos) dels seus membres, i en este cas la petició haurà de ser resolta en el termini dels 10 (deu) dies posteriors a la sol·licitud d'efectuada. La citació es farà per comunicació telemàtica enviada per la Secretaria Acadèmica amb cinc dies d'anticipació. Actuarà amb quòrum de 4 (quatre) dels seus membres, i adoptarà les decisions per majoria absoluta dels presents.

32. El president exercirà la representació legal de l'Acadèmia i presidirà els plenaris i assemblees i el Consell Directiu. Resoldrà els assumptes urgents, donant compte en la primera sessió subsegüent del Consell Directiu, i prendrà les mesures necessàries per al compliment d'este estatut, del reglament intern i de les decisions d'assemblees i altres plenaris, amb la col·laboració de la Secretaria Acadèmica.

33. En cas d'absència o impediment transitori o definitiu, el president serà reemplaçat pel vicepresident. En cas d'impediment transitori del president i del vicepresident, ho serà pel membre de més edat. Si per les vacants produïdes el Consell Directiu queda sense quòrum per a constituir la sessió, els restants membres convocaran Assemblea Extraordinària dins del mes per a elegir el seu reemplaçant, mitjançant el procediment i pel temps assenyalat en l'article 26. En cas d'impediment transitori del secretari acadèmic, serà reemplaçat pel tresorer. Si l'impediment d'aquells fora definitiu, es convocaria una assemblea extraordinària per a la seua elecció.



34. El secretari acadèmic tindrà les funcions i competències següents:

a) Col·laborar amb les funcions de la Presidència.

b) Firmar, juntament amb el president, tots els documents de l'Acadèmia.

c) Preparar l'orde del dia de les assemblees i sessions del Consell Directiu.

d) Convocar a sessió el Consell Directiu quan així ho dispose el president.

e) Exercir la conducció i supervisió directa i les relacions amb els quadres acadèmics.

f) Exercir la supervisió directa de totes les activitats que organitze l'Acadèmia, siguen presentacions d'intèrprets, presentacions d'obres o exposicions, sense que esta siga una enumeració exhaustiva.

g) Projectar, juntament amb el president, la memòria anual, que se sotmetrà a consideració del Consell Directiu per a la seua elevació a l'Assemblea Ordinària.

h) Supervisar totes les tasques inherents a la comunicació, edició i publicació de materials acadèmics, tant d'ús intern com de difusió.



i) Supervisar les edicions (gràfiques, sonores, audiovisuals o d'altres) i activitats de l'Acadèmia.

35. El tresorer tindrà les funcions i competències següents:

a) Exercir la custòdia del patrimoni de l'Acadèmia, i del maneig i disposició dels ingressos i gastos.

b) Preparar, juntament amb el president o qui el reemplace, el pressupost anual, el balanç general i l'inventari, que sotmetrà al Consell Directiu per a la seua aprovació i ulterior elevació a l'Assemblea Ordinària per a la seua consideració.

c) Firmar, amb el president i el secretari, tots els documents de caràcter econòmic i financer.





CAPÍTOL VI

De les sessions i actes acadèmics



36. L'Acadèmia celebrarà sessions anomenades plenaris, que seran públics o privats. Al seu torn, els plenaris privats tindran caràcter d'assemblea, ordinària o extraordinària, segons corresponga, quan siguen convocats en la forma i per als fins estatutaris que són propis d'este òrgan. Les sessions ordinàries privades hauran de tindre lloc una vegada al trimestre. Les sessions extraordinàries privades se celebraran quan el president o el Consell Directiu ho estimen convenient o quan ho sol·liciten 5 (cinc) acadèmics titulars en exercici; en este cas, el president o qui el reemplace ha de fer la convocatòria dins d'un termini de 15 (quinze) dies.

37. En les sessions públiques s'efectuaran les incorporacions dels nous acadèmics i en estes o en les privades es consideraran i discutiran els treballs que presenten els acadèmics. Els assumptes de govern o administració de l'Acadèmia seran tractats en sessions privades, ordinàries o extraordinàries, segons el cas. Podran ser també rebuts treballs preparats per persones alienes a la institució, sempre que estes últimes siguen presentades per dos (2) acadèmics titulars, i estos seran tractats en sessió privada, excepte quan, pel prestigi i la personalitat de l'autor del treball, l'Acadèmia decidisca tractar-los en acte públic.



38. La convocatòria a les sessions de l'Acadèmia, de la categoria que siguen, serà efectuada per comunicació telemàtica pel secretari acadèmic amb almenys 10 (deu) dies d'anticipació, en què haurà de constar l'orde del dia a considerar i s'haurà d'adjuntar, si és el cas, la documentació de què s'hi tractarà.





CAPÍTOL VII

Del patrimoni



39. Els recursos de l'Acadèmia estaran constituïts: 1) pels subsidis oficials o privats de qualsevol tipus; 2) per les donacions, herències i llegats que reba; 3) pel producte de les seues edicions de tota classe i altres activitats que resulten del compliment dels seus fins; 4) per les quotes anuals que paguen els acadèmics, quan així ho resolga l'Acadèmia.



40. L'exercici econòmic financer de l'Acadèmia comença el 1r de gener i acaba el 31 de desembre de cada any. Dins dels cent vint dies del tancament de l'exercici, la Mesa Directiva convocarà l'Assemblea Ordinària als efectes assenyalats en l'article 25 d'este estatut.







CAPÍTOL VIII

De l'òrgan fiscalitzador



41. L'Òrgan Fiscalitzador de l'Acadèmia serà unipersonal i estarà integrat per un membre titular i un altre de suplent, elegits entre els acadèmics titulars en Assemblea Ordinària. Duraran 2 (dos) anys en les seues funcions i podran ser reelegits. Quan es produïsca la vacant d'un càrrec, serà cobert per decisió del Consell Directiu fins que se celebre la primera Assemblea Ordinària, que elegirà el reemplaçant.



42. L'Òrgan Fiscalitzador té a càrrec seu la vigilància i el control de la gestió financera i patrimonial de l'Acadèmia, cuidant el respecte de les prescripcions legals i reglamentàries vigents i que totes les operacions siguen degudament registrades en la comptabilitat. En este sentit, li corresponen els deures i atribucions següents:

a) Examinar els llibres i comprovants dels seus assentaments, entre els quals es consideren les actes del Consell Directiu relatives a qualsevol decisió sobre moviments financers i patrimonials.

b) Visar els comptes i balanços de la Tresoreria o formular les seues observacions al peu d'estos.

c) Informar el Consell Directiu sobre qualsevol irregularitat observada, siga en la percepció dels recursos, pagaments dels gastos, la seua comptabilització i, en general, respecte de la marxa financera i patrimonial de la institució, i, si és el cas, sol·licitar del mateix Consell Directiu la convocatòria de l'Assemblea Extraordinària.

d) Col·laborar amb el Consell Directiu en la preparació del pressupost de recursos i gastos, sense perjuí de la seua opinió en cas de discrepància amb aquell cos.

d) Informar sobre els balanços financers i patrimonials, amb els seus quadres annexos, que ha de presentar-li a este efecte el Consell Directiu, els quals s'hauran d'expedir dins dels 10 (deu) dies.

e) Fer-se present, amb finalitats consultives, en les reunions del Consell Directiu, amb veu però sense vot, quan eixe cos ho requerisca.



43. L'Òrgan Fiscalitzador podrà sol·licitar al Consell Directiu la contractació de serveis professionals de tècnics comptables sempre que ho considere necessari per a assessorar-se en problemes o situacions tècniques.





CAPÍTOL IX

Reforma de l'Estatut



44. La reforma haurà de ser proposada pel Consell Directiu per majoria de dos terços dels seus membres presents. Convocada l'Assemblea Extraordinària, esta adoptarà les reformes amb el vot d'una majoria de dos terços dels seus membres presents.







CAPÍTOL X

Dissolució de l'Acadèmia



45. La dissolució de l'Acadèmia podrà tindre lloc en els casos següents:

a) Quan ho decidisca l'Acadèmia en Assemblea Extraordinària convocada especialment a este efecte i amb quòrum i per la majoria requerida en l'article 28 d'este estatut.

b) Quan es produïsca algun dels supòsits previstos en la legislació vigent en matèria d'acadèmies o entitats sense ànim de lucre.

46. Una vegada produïda la dissolució de l'Acadèmia, amb la liquidació prèvia del seu actiu i passiu, el romanent que quede passarà al patrimoni de la Generalitat Valenciana.





CAPÍTOL XI

De l'administració



47. L'administració de l'Acadèmia serà exercida per un membre del personal administratiu alié als quadres acadèmics denominat administrador, que serà designat i podrà ser remogut per majoria simple del Consell Directiu, igual que tot el personal administratiu de l'Acadèmia que, si és el cas, puga haver-hi.

L'Administració dependrà per a les seues funcions de la supervisió directa de la Presidència de l'Acadèmia.

En cas d'absència o de llicència, l'administració quedarà a càrrec del membre del personal administratiu que designe el Consell Directiu. En cas de vacant, el Consell Directiu nomenarà un reemplaçant provisional fins a una nova designació dins del termini i en la forma corresponents.

48. Seran tasques específiques de l'administrador:

a) Executar les disposicions del Consell Directiu per al compliment dels objectius de la institució.

b) Administrar, d'acord amb les normes estatutàries i reglamentàries i les disposicions expresses de la Presidència, del Consell Directiu i de la Tresoreria, els diferents aspectes de la marxa i funcionament de la institució, i dirigir el personal davall la seua dependència.

c) Vetlar pel manteniment de locals, instal·lacions i béns de l'Acadèmia.

d) Col·laborar estretament amb la Presidència i la Secretaria Acadèmica en les activitats de competència d'estes.





CAPÍTOL XII

De les comissions



49. El Consell Directiu proposarà a la consideració de l'Assemblea la creació de comissions de treball permanents i no permanents. Les permanents correspondran, almenys, a les tres matèries bàsiques del tango: música, dansa i poesia (lletra). Les no permanents es crearan quan s'aprecie l'existència de temàtiques d'interés acadèmic.



50. Cada una de les comissions tindrà un president i fins a 5 (cinc) vocals, que hauran de ser acadèmics numeraris.

Mapa web