Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de març de 2024, del president de l'Institut Valencià de Cultura, per la qual es dona publicitat a les bases del procediment per a la selecció de la persona titular de la Direcció General de l'Institut Valencià de Cultura. [2024/2422]

(DOGV núm. 9815 de 25.03.2024) Ref. Base de dades 002458/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Institut Valencià de Cultura



L'Institut Valencià de Cultura (d'ara en avant, IVC) és una entitat de dret públic de la Generalitat, de les que s'establixen en l'article 155 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, que es troba adscrita a la conselleria amb competències en matèria de Cultura, de conformitat amb la disposició addicional primera del Decret 186/2023, de 17 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport (DOGV 9707, 19.10.2023).

L'entitat de dret públic Institut Valencià de Cultura té com a finalitat el desenvolupament i l'execució de la política cultural de la Generalitat en tot allò que concernix al coneixement, tutela, foment, recuperació, conservació, restauració, estudi, investigació, promoció i difusió de les arts escèniques, musicals i plàstiques en totes les seues varietats i els museus en particular, del patrimoni sonor, audiovisual i de la cinematografia, així com de la documentació específica que hagen generat estes arts al llarg dels segles i, en general, de tots els béns culturals integrants del patrimoni cultural, donant rellevància al valencià, amb especial dedicació a la recuperació conservació, restauració, catalogació i difusió del patrimoni artístic en estes matèries.



El Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional, en l'article 19, indica que l'elecció del personal de caràcter directiu dels ens del sector públic es basarà en criteris de competència, professionalitat i experiència en l'acompliment de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada.

D'altra banda, el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, definix, a este efecte, la persona que ocupa la màxima responsabilitat de l'ens com aquella que exercix la presidència executiva, conselleria delegada amb funcions executives, direcció general, gerència, intendència o les persones que exercisquen la funció executiva de màxim nivell amb subjecció directa als òrgans superiors de govern o administració.

Per Resolució de 26 de setembre de 2016, la Direcció General de Sector Públic, Model Econòmic i Patrimoni, es classifica en el grup I CulturArts Generalitat com a entitat de dret públic pertanyent al sector cultural i s'autoritza l'entitat a disposar de tres llocs de caràcter directiu.



De conformitat amb el Decret 5/2013, de 4 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i Funcionament de CulturArts Generalitat (actual IVC), l'entitat disposa d'una direcció general, la selecció de la qual atendrà principis de mèrit i capacitat i criteris d'idoneïtat, i es durà a terme mitjançant procediments que garantisquen la publicitat i concurrència. La persona titular de la Direcció General de l'IVC tindrà la condició de màxim responsable de caràcter directiu, de conformitat amb el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim de personal que ocupa llocs de caràcter directiu del sector públic instrumental de la Generalitat.



El Consell de Direcció de l'IVC, en sessió realitzada el 16 de febrer de 2024, de conformitat amb els articles 6.j del Decret 5/2013, va decidir acordar el cessament de la persona titular de la Direcció General de l'IVC, per la qual cosa el càrrec està vacant en l'actualitat.

De conformitat amb els articles 30 i 35 de la Llei 8/2023, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024, se sol·licita a la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, l'autorització prèvia per a la convocatòria pública i cobertura, així com l'establiment de les retribucions del lloc de la Direcció General de l'IVC.

D'acord amb l'article 6.j del Decret 5/2013, és competència del Consell de Direcció la designació i cessament de la persona titular de la direcció general de l'entitat, i correspon al president del Consell i titular de la conselleria amb competències en matèria de cultura elevar la proposta perquè siga nomenada pel Consell, de conformitat amb la Llei 9/2019, de 23 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat.



Per això, fent ús de les atribucions que s'atribuïxen a la Presidència de l'IVC en l'article 4 del Decret 5/2013, de 4 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de CulturArts Generalitat, es procedix a la convocatòria de la Direcció General de l'Institut Valencià de Cultura que es regirà per les bases següents:





Primera. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és la selecció i la proposta de nomenament de la persona titular de la Direcció General de l'IVC.



Segona. Funcions de la direcció general

Les funcions i atribucions de la persona que exercisca el lloc de la direcció general són les recollides en l'article 8.2, del Decret 5/2013, de 4 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de CulturArts Generalitat.



Tercera. Nomenament i incompatibilitats

1. La persona seleccionada serà proposada pel titular de la conselleria competent en matèria de cultura per al seu nomenament mitjançant decret del Consell, de conformitat amb el que es disposa en la disposició addicional sèptima de la Llei 19/2019, de 23 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat.

2. En l'acompliment de les seues funcions es regirà, a més del que es disposa en el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, pel Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional, pels articles 54 i 55 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, pel Decret 56/2016, del Consell, de 6 de maig, pel qual s'aprova el Codi de bon govern de la Generalitat, així com pels preceptes de la Llei 8/2016, de 28 d'octubre, de la Generalitat, d'incompatibilitats i conflictes d'interessos de persones amb càrrecs públics no electes o normativa que la substituïsca sense perjuí de l'aplicació de la resta de legislació vigent en esta matèria.



3. La persona designada tindrà règim de dedicació exclusiva i unes retribucions equivalents a les previstes en les corresponents lleis de pressupostos de la Generalitat per a cada exercici per a les persones titulars de direccions generals del Consell, i este serà este el límit de la quantia total de les retribucions que, per qualsevol concepte, puga percebre.



Quarta. Requisits de participació

Les persones candidates hauran de posseir, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:

1. Estar en possessió d'una titulació universitària amb el nivell de grau o equivalent.

En el cas d'estar en possessió d'una titulació estrangera d'educació superior s'exigirà l'homologació del títol segons el Reial decret 889/2022, de 18 d'octubre, pel qual s'establixen les condicions i els procediments d'homologació, de declaració d'equivalència i de convalidació d'ensenyaments universitaris de sistemes educatius estrangers.



2. Ser nacionals d'un país membre de la Unió Europea. En cas de nacionals de països no membres de la Unió Europea, el nomenament quedarà condicionat a l'obtenció de la residència legal a Espanya.



3. No haver sigut separades, mitjançant expedient disciplinari, del servici de qualsevol administració pública, ni trobar-se inhabilitades per a l'exercici de funcions públiques.

No haver sigut separades del servici com a personal funcionari de carrera, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública, organisme públic, consorci, universitat pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies dels llocs de treball del cos i, si és el cas, escala, agrupació professional funcionarial o agrupació de llocs de treball objecte de la convocatòria.

En el cas del personal laboral, no estar inhabilitat per sentència ferma, o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

4. Acreditar experiència en nivells de responsabilitat en l'àmbit cultural.



Quinta. Criteris de selecció

1. La selecció es basarà en criteris de solvència acadèmica, professional, tècnica, científica o artística; experiència en l'acompliment de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada; capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes que facen possible aconseguir per part de l'organització la seua missió i objectius a través d'una gestió amb indicadors; capacitat de comunicació i negociació; la formació en igualtat de gènere; el coneixement d'idiomes, especialment dels cooficials de la Comunitat Valenciana; o altres criteris específics relacionats amb les funcions assignades, segons el que s'establix en l'apartat 1 de l'article 3 del Decret 95/2016, 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat.



2. Atesos els criteris de selecció establits se valoraran els mèrits següents:



1. El coneixement d'altres idiomes oficials de la Unió Europea, així com el coneixement de l'idioma valencià.

Es valorarà el coneixement de les llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola, segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'establix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana.



Així mateix, es valorarà el coneixement de la llengua valenciana mitjançant la presentació dels títols oficialment reconeguts.

2. Capacitat de lideratge per a desenvolupar la implementació i revisió d'estratègies, polítiques i programes que facen possible aconseguir per part de l'organització les missions i els objectius encomanats.

3. Capacitat de comunicació i negociació, així com de planificació, determinació de prioritats, presa de decisions i solució de conflictes. Així mateix, es valorarà la capacitat de representar a l'Institut Valencià de Cultura en el més ampli espectre d'àmbits, de construir i desenvolupar xarxes de relacions, tant internes com externes, així com la capacitat de liderar i motivar el col·lectiu humà que treballa en l'IVC.



4. Estar en possessió de la formació o haver participat en activitats encaminades a fer complir l'article 26 de la llei orgànica per a la igualtat efectiva de dones i homes.

5. Acreditar coneixements i experiència professional a nivell directiu en institucions culturals, amb especial atenció a l'experiència en el sector públic.



3. Tots els mèrits han de ser comprovables mitjançant la documentació que els acredite. En cas contrari, la comissió no els tindrà en compte.



Sexta. Presentació de sol·licituds

1. Les persones que concórreguen al procés hauran de presentar la seua candidatura en la seu electrònica de l'Institut Valencià de Cultura (https://sede.ivc.gva.es/) o en la resta de formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i adjuntar obligatòriament la documentació següent:

– Document d'identitat, passaport o targeta de residència que corresponga.

–Titulació universitària amb el nivell de grau o equivalent.

En el cas de titulació universitària obtinguda a l'estranger, s'haurà d'acreditar l'homologació segons el Reial decret 889/2022, de 18 d'octubre, pel qual s'establixen les condicions i els procediments d'homologació, de declaració d'equivalència i de convalidació d'ensenyaments universitaris de sistemes educatius estrangers.

– Declaració responsable per la qual se acredite complir el segon i tercer requisits de participació detallat en la base quarta de la present convocatòria.

– Curriculum vitae, fent constar el compliment de tindre experiència en nivells de responsabilitat en l'àmbit cultural, les dades que es consideren rellevants en relació amb els mèrits a valorar i l'acompliment de les funcions assignades a la Direcció General.

– La documentació acreditativa del que s'indica en el curriculum vitae.

– Projecte per a la direcció general en el qual la persona candidata definisca les línies estratègiques bàsiques a desenvolupar d'acord amb la finalitat i les funcions de l'IVC recollides en l'article 2 del Decret 5/2013, de 4 de gener, del Consell. En concret, el projecte haurà d'incloure: els eixos prioritaris d'actuació i de gestió interna i les necessitats a curt, mitjà i llarg termini del personal necessari per a la seua implementació; el disseny d'una proposta de posicionament institucional en l'àmbit autonòmic, nacional i internacional; el plantejament d'iniciatives de coordinació interadministrativa i de col·laboració publicoprivada; els criteris per a l'optimització de recursos de l'entitat, així com totes aquelles qüestions que es consideren oportunes en atenció a les funcions assignades a la direcció general. El document haurà de tindre una extensió màxima de 20 folis (interlineat senzill, lletra Arial 12).



2. En cas de no presentar la candidatura correctament es requerirà la persona interessada perquè en un termini de 10 dies esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, es considerarà que desistix de la seua petició, amb caràcter previ a la resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. La presentació de la candidatura implica l'acceptació de les presents bases.



Sèptima. Termini de presentació de candidatures

El termini per a la presentació de les sol·licituds i la resta de documentació serà de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Octava. Procediment de selecció

1. El procediment de selecció es realitzarà mitjançant la comprovació dels requisits exigits i d'acord amb l'avaluació dels mèrits consignats i degudament acreditats en el curriculum vitae, el projecte presentat per les persones aspirants i l'entrevista davant la comissió de valoració, d'acord amb els criteris de selecció establits en la base quinta.



2. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de participació, la comissió de valoració es reunirà per a examinar la documentació aportada pels aspirants i comprovarà el compliment dels requisits de participació i avaluació dels mèrits al·legats i el projecte. Tenint en compte l'adequació dels perfils de les persones aspirants, la comissió, fent ús de la seua discrecionalitat, podrà seleccionar fins a cinc candidats o candidates.

3. Posteriorment, els candidats o candidates seleccionats seran convocats per la comissió per a la realització d'una entrevista en la qual cada aspirant tindrà l'oportunitat d'exposar el seu curriculum vitae i de respondre preguntes relacionades amb el projecte presentat.

4. Durant el procés de selecció es donarà publicitat en la pàgina web de l'IVC de la llista d'admesos i exclosos, així com del resultat del procés selectiu.



Novena. Proposta de nomenament

1. La comissió de valoració traslladarà a la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de Cultura de la proposta del nom de la persona titular de la Direcció General de l'IVC.

2. De conformitat amb el que es preveu en la disposició addicional sèptima de la Llei 19/2019, de 23 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat, la persona seleccionada serà proposada per al seu nomenament mitjançant decret del Consell.

3. Així mateix, la comissió de valoració podrà declarar la convocatòria deserta quan cap dels perfils dels aspirants s'adeqüe a les funcions del lloc.



Deu. Comissió de valoració

Es constituirà una comissió de valoració que es regirà pel que es disposa per als òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, la qual gaudirà de discrecionalitat tècnica per a la valoració de les candidatures presentades pels aspirants i que estarà formada per les persones següents:

– La persona titular de la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport o la persona en qui delegue, que exercirà la Presidència.



– La persona titular de la Direcció General de Cultura o la persona en qui delegue.

– La persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria de cultura o la persona en qui delegue.

– Una persona experta i/o científica de reconegut prestigi, a proposta d'institucions d'àmbit cultural.

– Un representant de la societat civil relacionat amb el món de la cultura, a proposta d'institucions d'àmbit cultural.

Exercirà les funcions de secretaria la persona titular de la Subdirecció General de Gestió de l'IVC o la persona en qui delegue, que assistirà amb veu i sense vot a les reunions.



Onze. Confidencialitat

Totes les persones i institucions públiques implicades en el procés de selecció de candidats i candidates es comprometen a garantir l'absoluta confidencialitat de totes les dades personals i professionals d'estos, assegurant que la participació dels no seleccionats es mantindrà en l'estricte àmbit del coneixement i la valoració de la comissió de valoració, i es farà públic exclusivament el nom de les persones que resulten seleccionades.



Dotze. Tractament de dades personals

Una vegada els procediments de selecció s'estiguen desenvolupant, les persones aspirants podran conéixer l'estat de desenvolupament de la convocatòria a través del seu perfil de participant. En compliment del que s'establix en el Reglament General de Protecció de Dades de la Unió Europea 2016/679 (RGPD), el responsable i encarregat del tractament de dades és l'Institut Valencià de Cultura, la finalitat d'este serà gestionar la selecció d'una persona per a l'acompliment de la Direcció General de l'IVC.

En virtut del que es disposa en l'article 13 del RGPD les persones aspirants tindran en tot moment l'accés a les seues dades personals i podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, portabilitat –en funció de les possibilitats tècniques– i oblit en els termes legalment establits, des de la plataforma telemàtica o sol·licitant-ho mitjançant un escrit dirigit a ocupacio_publica@ivc.gva.es. La cancel·lació de les dades personals proporcionades una vegada iniciat el procediment s'entendrà com a expressió de la voluntat de l'aspirant de ser separat del procediment de manera permanent. Totes les dades personals que l'IVC haja de recopilar per a poder dur a terme este procés s'integraran en fitxers que seran tractades per a estes finalitats i en l'àmbit de les competències legalment atribuïdes a l'IVC, i seran conservades, adoptant les adequades mesures de seguretat per a la seua protecció, mentres siguen necessàries per a completar els procediments en el curs dels quals van ser sol·licitades. La política de privacitat completa de l'IVC es pot consultar en la pàgina web de l'IVC.

Tretze. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós de la ciutat de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que s'establix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que les persones interessades puguen exercitar, si és el cas, qualsevol altre que estimen procedent.



València, 13 de març de 2024.– El president de l'Institut Valencià de Cultura: Vicente José Barrera Simó.

Mapa web