Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 44/2023, de 23 de juny, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior facultatiu, escala de sistemes i tecnologia de la informació, A1-04-06, cos especial, convocatòria 4/23, torn lliure general, pel sistema d'oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2023 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2023/7240]

(DOGV núm. 9629 de 30.06.2023) Ref. Base de dades 007073/2023






El Decret 44/2023, de 31 de març, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2023, per a personal de l'Administració de la Generalitat, conté 24 llocs de treball que corresponen al cos superior facultatiu, escala de sistemes i tecnologia de la informació, A1-04-06, cos especial, torn lliure general, que hauran de ser convocats pel sistema d'oposició.

De conformitat amb el que estableix el Decret 44/2023, i en exercici de les atribucions que confereix la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,



ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos superior facultatiu, escala de sistemes i tecnologia de la informació, A1-04-06, cos especial, torn lliure general, pel sistema d'oposició, per a cobrir 24 llocs de treball.





Segon

Les proves selectives es regiran pel que estableixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'LFPV; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; les altres normes de general i pertinent aplicació, i el que disposen les següents





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal pel sistema d'oposició, per a cobrir 24 llocs de treball del cos superior facultatiu, escala de sistemes i tecnologia de la informació, A1-04-06, cos especial, torn lliure general.

En l'annex II s'estableix la monografia professional d'aquest lloc de treball.

1.2. Els llocs de torn lliure general que queden sense cobrir s'acumularan als llocs reservats, si és el cas, per a persones amb diversitat funcional i viceversa. En el supòsit que llocs de malaltia mental queden sense cobrir, aquests incrementaran els de torn lliure general.

1.3. En el cas que, com a conseqüència de l'execució de l'oferta o ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació d'aquesta ordre, es convoquen, pel torn de promoció interna, llocs idèntics als que inclou aquesta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats i serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds als dos torns, i serà motiu d'exclusió presentar sol·licituds a ambdós torns, ja que només es pot optar a un dels dos.

1.4. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, si és el cas, quan acabe el corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.

En tot cas, en el supòsit de places reservades a les quotes de persones amb diversitat funcional i malaltia mental del torn de promoció interna que resulten desertes, aquestes s'acumularan a les quotes corresponents del torn lliure. Si resulten places desertes de la quota de malaltia mental del torn lliure, s'acumularan a la quota de persones amb diversitat funcional, i, si queda alguna plaça deserta en aquesta última quota, s'acumularà al torn lliure general.

1.5. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual dels sexes en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial, l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte de la present convocatòria, en la data de publicació de l'oferta corresponent, és d'un 42 % de dones i un 58 % d'homes.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de persones treballadores. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les persones espanyoles i de les nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea i, quan així ho establisca el tractat corresponent, el cònjuge de les persones nacionals d'algun estat on siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separades de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de 21 anys o majors d'aquesta edat que visquen a càrrec seu.

2.1.2. Edat: haver complit 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

2.1.3. Estar en possessió del títol universitari de grau o bé llicenciatura, enginyeria superior o arquitectura, o tindre complides les condicions per a obtindre'l abans que acabe el termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la credencial d'homologació corresponent o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari, d'alguna administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària, o equivalent, que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

2.1.6. Si és el cas, podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, aspecte que han de formular expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions que estableix la base 4.



Així mateix, podran optar als llocs reservats per a persones amb malaltia mental les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, amb una valoració que derive d'una malaltia mental, aspecte que han de formular expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions que estableix la base 4.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'administració podrà requerir en qualsevol moment les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no s'acrediten o els documents no són aportats en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació funcionarial de l'Administració de la Generalitat a la qual s'opta.



3. Accés de persones amb diversitat funcional i malaltia mental

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS) establirà per a les persones amb diversitat funcional i malaltia mental que ho requerisquen, i així ho sol·liciten en cada cas, les adaptacions necessàries per a realitzar les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, de la forma que s'indica en la base 4, i haurà d'acreditar-se documentalment d'acord amb el que es disposa en la base 6.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS podrà sol·licitar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, cas en què aquesta podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a presentar sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de publicar-se aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds s'han de presentar per via electrònica, d'acord amb el que estableix la normativa vigent. A aquest efecte, cal haver-se registrat per a usar el sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe; omplir el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/stkCwJjpyZ (seleccionant convocatòria i presentació autenticada), fer el pagament telemàtic de la taxa i el registre electrònic de la sol·licitud.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels següents passos:

a) L'ompliment del formulari.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que hagen abonat la taxa, però no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan les persones interessades a participar en aquest procediment selectiu que hagen abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, per motius tècnics no imputables a elles, no hagen pogut completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, consegüentment, no figuren en la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquestes hauran d'esmenar la sol·licitud de la forma que estableix la base 6.3 d'aquesta convocatòria.



Si és el cas, les persones aspirants hauran de marcar en la sol·licitud la casella corresponent, si opten per la reserva de persones amb diversitat funcional o de malaltia mental. En cas que no s'indique, s'assignarà d'ofici al torn lliure general.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, quan òmpliguen la sol·licitud han d'observar les prescripcions següents:



4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen, assenyalant el que pertoque en cada cas, segons siga: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que necessiten, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que els fan falta entre les que hi figuren, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el temps d'ampliació que requereix, indicat en la quantitat de minuts, d'acord amb la base 6.3.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura o ajuda d'una persona per invidència.



6. D'altres, especificant-ne quines en la casella corresponent.

4.5. La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.

4.6. Si alguna persona aspirant és nomenada durant el transcurs d'aquest procés selectiu personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial a la qual opta, l'OTS procedirà a la seua substitució en la relació de persones aprovades i amb l'ordre de prelació que conste en la llista corresponent.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 27,51 euros.

5.1.1. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general obtindran una bonificació del 50 % de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat anterior, per a la qual cosa hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de manera automàtica quan es faça el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. Hi serà aplicable automàticament en fer el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'«Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que estableix l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com les persones que acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

No justificar que s'han abonat els drets d'examen o que s'ha presentat la sol·licitud dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través del procediments establits en l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds i només en poden sol·licitar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini que estableix la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Una vegada acabat el termini de presentació de sol·licituds, i s'haja verificat que s'ha fet el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per a participar en aquesta convocatòria.

6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, d'exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional d'admesos i exclosos. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com s'estableix en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud, o la sol·licitud i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents; tot això s'ha de dur a terme en el termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

Així mateix, les persones aspirants que hagen sol·licitat d'acord amb la base 4 la mesura d'adaptació «2. Ampliació de temps de duració de la prova» o la mesura d'adaptació «6. Altres» que implique l'ús d'audiòfons, hauran d'aportar la documentació justificativa de la mesura sol·licitada en aquest mateix termini de 10 dies hàbils.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit que se'n produïsquen, esmenar-los dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran que no figuren en la llista provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les llistes de persones admeses.

6.5. Una vegada transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses en aquest procediment selectiu, s'establiran, amb almenys 10 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici, així com l'ordre de crida de les persones, que s'iniciarà en la lletra «Y», d'acord amb el resultat del sorteig del 2 de juny de 2023 (DOGV 9615, 12.06.2023).

6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no tinguen nacionalitat espanyola.

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i les que del seu origen es desprenga que no tenen coneixements del castellà hauran d'acreditar, mitjançant la realització d'una prova, que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, modificat per la disposició final primera del Reial decret 1004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà d'apte o no apte, i és necessari obtindre la valoració d'apte per a passar a fer la prova d'oposició.



Queden eximides de fer aquesta prova les persones que estiguen en possessió dels diplomes, certificats o títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'Espanyol com a Llengua Estrangera (SICELE), pel que fa a cada un dels sis nivells, respectivament, en els diplomes d'espanyol en el corresponent nivell A1, A2, B1, B2, C1 i C2; tot això, d'acord amb el que recull la disposició addicional quarta del Reial decret 1137/2001, modificat pel Reial decret 1004/2015, anteriorment esmentats.





7. Procés selectiu

El procés selectiu serà mitjançant el sistema d'oposició, amb les valoracions, els exercicis i les puntuacions que s'especifiquen en les bases següents.

Aquest procés inclou la superació d'un curs selectiu. Per a la realització d'aquest curs selectiu, les persones aspirants que hi accedisquen seran nomenades funcionaris i funcionàries en pràctiques per l'autoritat convocant.

7.1. Desenvolupament del procés selectiu

El procés selectiu constarà de dos exercicis, de caràcter obligatori i eliminatori. Entre el primer exercici i el segon, es farà el curs selectiu.



7.1.1. El primer exercici constarà de 2 parts, que es realitzaran en el mateix dia, de caràcter obligatori i eliminatori.

a) La primera part, que tindrà lloc al matí, consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 160 preguntes, que en tot cas, es formularan amb 4 respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta, sobre la totalitat del temari recollit en l'annex I, de les quals, 50 preguntes versaran sobre les matèries recollides en la part general, 110 preguntes versaran sobre la part especial.

L'OTS determinarà el temps de realització de l'examen prèviament, que en cap cas serà inferior a 60 segons ni superior a 90 segons per pregunta.

b) La segona part, que tindrà lloc a la vesprada, consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 40 preguntes teoricopràctiques que, en tot cas, es formularan amb 4 respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta, sobre la totalitat del temari que recull l'annex I, excepte les matèries recollides en la part general.

L'OTS determinarà el temps de realització de l'examen prèviament, que en cap cas serà inferior a 120 segons ni superior a 180 segons per pregunta.

7.1.2. De les persones aspirants que hagen superat el primer exercici i sobre la base de la puntuació obtinguda en aquest, accediran a la realització del curs selectiu un nombre equivalent a les places que cal cobrir, incrementat, si és el cas, amb el nombre de places de promoció interna que queden desertes més un 10 %. En el cas que una o més persones aspirants tinguen la mateixa qualificació que l'última amb dret a accedir al curs, totes les que presenten una puntuació idèntica accediran al curs.



El curs selectiu estarà organitzat i realitzat per l'Institut Valencià d'Administració Pública.

Les persones aspirants admesos al curs selectiu seran nomenades per l'òrgan convocant com a funcionaris i funcionàries en pràctiques durant el temps que estiguen en el curs i amb determinació de la data en què començarà a fer efecte aquest nomenament.

El curs tindrà com a finalitat proporcionar a les persones aspirants la formació i capacitació suficient per a l'adquisició de coneixements pràctics, habilitats i competències per a desenvolupar amb eficàcia les funcions que exerciran en l'acompliment dels seus llocs de treball.

Per això, el curs combinarà, de conformitat amb el que es detalle en la guia de continguts d'aquest, una activitat formativa tutoritzada de caràcter pràctic amb l'estada en entorns laborals on hauran d'adquirir coneixements pràctics per a l'acompliment de les funcions vinculades als llocs de treball del cos superior facultatiu, escala de sistemes i tecnologia de la informació, A1-04-06.

El curs tindrà una duració estimada de 4 mesos.

La Direcció General de Funció Pública establirà oportunament el contingut, el calendari i els llocs de realització, així com les altres normes que l'hagen de regular.

El caràcter selectiu del curs exigirà l'assistència a aquest, així com realitzar les activitats que s'encarreguen. A la finalització d'aquest, i com a requisit per a poder qualificar el segon exercici del procés, s'haurà d'obtindre la declaració d'«apte», que emetrà l'OTS sobre la base de l'informe del tutor o tutora de les persones aspirants, que serà designat per la Direcció General de Funció Pública.

El curs selectiu inclourà un mòdul en matèria d'igualtat entre dones i homes, i un mòdul en matèria de violència de gènere.

No es podrà qualificar el segon exercici a les persones aspirants que no superen el curs selectiu; per tant, quedaran excloses del procés selectiu. En aquests casos es dictarà una resolució motivada per part de l'autoritat convocant.



7.1.3. El segon exercici constarà de 2 parts, de caràcter obligatori.



a) La primera part tindrà caràcter obligatori i no eliminatori, i consistirà en la realització d'una sèrie de proves per a l'avaluació de les següents competències generals que es consideren convenients per a l'exercici de les funcions assignades a les places objecte de la present convocatòria:

1. Pensament crític, anàlisi i resolució creativa de problemes.

Gestionar informació complexa amb una perspectiva holística, de pensament sistèmic. Mostrar que es té consciència de les ramificacions de les qüestions que van més enllà del propi àmbit de responsabilitat i considerar el context general i altres punts de vista. Copsar el que és essencial i estructurar els pensaments de manera clara. Desenvolupar solucions creatives i innovadores que tinguen en compte les necessitats i les postures de les parts interessades.

2. Presa de decisions i obtenció de resultats.

Prendre decisions en un entorn fluid, amb informació contradictòria o incompleta. Triar entre solucions imperfectes, trobar l'equilibri adequat entre qualitat i velocitat en funció de la situació. Transformar els reptes en accions i solucions pràctiques, i aconseguir resultats tangibles.



3. Treball en equip.

Col·laborar entre estructures i assumir la responsabilitat dels resultats de l'organització en el seu conjunt.

Compartir (en lloc d'acumular) coneixements i mostrar esperit de servei. Fer front als conflictes de manera constructiva. Demostrar facilitat per a treballar en un entorn multicultural i multilingüe, suport a la diversitat i un comportament respectuós i inclusiu cap als altres.

4. Esperit emprenedor dins de l'organització.

Demostrar iniciativa, creativitat, entusiasme, innovació, capacitat d'anticipació i lideratge. Representar positivament al servei davant del món exterior, ensenyar i instruir uns altres, donar exemple i inspirar els altres amb les pròpies accions.

Aquestes competències generals seran avaluades per part del personal especialista que a aquest efecte designe l'òrgan tècnic de selecció, a través d'un exercici en grup i la prova de la safata electrònica.

Per a avaluar-ho, el personal especialista que a aquest efecte designe l'òrgan tècnic de selecció farà les proves següents:



Exercici en grup: cada aspirant participarà en un exercici en grup. L'objectiu d'aquesta prova col·lectiva, de 60 minuts de duració, és mesurar les capacitats rellevants per a l'acompliment relacionades amb el treball en equip i altres capacitats d'interacció de la persona aspirant en el si d'un grup o equip, i la qualitat de la seua contribució a una tasca col·lectiva. El personal especialista agruparà les persones aspirants, sobre la base de l'ordre de crida que s'estableix en la base 6, en grups preferentment de 8 persones, i es faran els exercicis que siguen necessaris perquè participen en aquesta prova totes les persones aspirants.



Segons l'exercici, cada persona pot rebre un dossier d'informació que és idèntic per a tots els membres del grup i, si és el cas, una informació addicional que pot ser diferent per a cada aspirant.

L'exercici té una part de treball individual en la qual cada participant ha de processar la informació rebuda en un temps limitat, per a la qual cosa ha d'identificar els aspectes més importants d'aquesta. A continuació, s'inicia la dinàmica de grup en la qual l'equip ha de complir l'objectiu que s'haja plantejat.

Safata electrònica: consisteix en una simulació d'una situació de treball real i reprodueix una safata de correu electrònic amb informació relativa a aspectes del treball i el seu acompliment. Les persones candidates han de trobar la millor solució possible en un període de temps determinat. En concret, es realitza en un ordinador, en la bústia de correu electrònic del qual la persona aspirant trobarà diversos correus que haurà de llegir i, després, ordenar una sèrie d'accions que se li proposen per a un nombre de situacions específiques (des d'aquelles amb les quals està totalment d'acord fins a aquelles amb les quals està totalment en desacord).

En concret, les persones aspirants respondran entre 18 i 21 preguntes relatives a la informació proporcionada en aquests correus electrònics. Cada pregunta presentarà 3 opcions i s'ha de classificar cada una d'acord amb una escala que presenta 5 posicions: totalment en desacord, en desacord, neutral, d'acord o totalment d'acord.

Amb antelació suficient es faran públiques a les persones aspirants unes instruccions per a la realització d'aquestes proves.

Sense perjudici del que estableix la base 7.1, per a afavorir el principi d'agilitat del procés selectiu i perquè concloga en els terminis que estableix la normativa, la realització d'aquestes proves, especialment l'exercici en grup, podrà tindre lloc en la fase final del curs selectiu. No obstant això, de conformitat amb el que disposa la base 7.1.2, per a poder qualificar el segon exercici del procés, s'haurà d'obtindre la declaració d'«apte» en el curs.

b) La segona part consistirà a resoldre, mitjançant un ordinador facilitat pel centre gestor, en un temps mínim de 3 hores i màxim de 4, que determinarà l'òrgan tècnic de selecció, 2 o 3 supòsits pràctics, referits a les matèries que recull l'annex I, part especial.

Es presumirà un valor idèntic a tots els supòsits pràctics, que es distribuirà proporcionalment entre les preguntes o els apartats que componguen el supòsit pràctic, llevat que l'OTS, atenent l'extensió, complexitat i/o dificultat tècnica, establisca diferent puntuació als supòsits pràctics o a cada una les qüestions formulades en els supòsits esmentats, cas en què ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.2. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima que es podrà obtindre serà de 100 punts, que es distribuiran de la manera següent:

7.2.1. La qualificació del primer exercici serà de 0 a 50 punts. Serà necessari per a superar l'exercici 25 punts i haver obtingut el mínim de la puntuació requerida en cadascuna de les parts.

a) La primera part es qualificarà de 0 a 25 punts. És necessari obtindre 10 punts per a superar la primera part.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10 punts en la prova serà contestar el 40 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3)

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

b) La segona part es qualificarà de 0 a 25 punts. Serà necessari obtindre 10 punts per a superar la segona part.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10 punts en la prova serà contestar el 40 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3)

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

No obstant això, de conformitat amb el que disposa el punt 7.1.2, només passaran a la següent fase del procés, que consisteix en la realització del curs selectiu, les persones aspirants que entren en la llista que s'hi estableix.

7.2.2. La qualificació del curs serà, de conformitat amb el que estableix el punt 7.1.2, d'«apte» o «no apte».

7.2.3. La qualificació del segon exercici serà de 0 a 50 punts.

a) La primera prova, que no tindrà caràcter eliminatori, relativa a les competències generals, es puntuarà de 0 a 10 punts, dels quals 5 corresponen a l'exercici en grup i els altres 5 a la safata electrònica.

b) La segona prova, que tindrà caràcter eliminatori, relativa a supòsits pràctics, es qualificarà de 0 a 40 punts i serà necessari obtindre un mínim de 20 punts per a superar-la.

Per a superar el segon exercici, serà necessari obtindre un mínim de 25 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en les dues parts de l'exercici.

7.3. La puntuació final de les proves selectives, a l'efecte d'ordenació d'opositors i opositores en la llista de persones aprovades, estarà determinada per la suma total de les qualificacions obtingudes en cada un dels dos exercicis obligatoris i s'ha d'haver obtingut, com a mínim, la puntuació indicada en cada cas.

Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, la màxima puntuació obtinguda en el primer exercici i, si persisteix l'empat, es dirimirà a favor de la màxima puntuació obtinguda en el segon exercici. En cas de continuar l'empat, es resoldrà a favor de la màxima puntuació obtinguda en la segona part del primer exercici, i finalment a favor de la màxima puntuació obtinguda en la segona part del segon exercici.

Si persisteix l'empat, es resoldrà en favor de la dona, en el cas que aquest sexe estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos o l'escala objecte de la convocatòria.

Finalment, si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades; ordre que s'iniciarà per la lletra «Y», segons el resultat del sorteig del 2 de juny de 2023 (DOGV 9615, 12.06.2023).

7.4. Les persones aspirants que hagen superat el segon exercici i no obtinguen plaça, si volen, quedaran exemptes de la realització del primer exercici en la convocatòria següent del cos objecte de la present convocatòria, amb la qual cosa conservaran la nota que hagen obtingut en l'exercici esmentat i accediran directament a la realització del curs selectiu.

De conformitat amb el que assenyala l'apartat 5 de l'article 18 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, les persones aspirants que hagen optat per les vacants reservades a persones amb diversitat funcional i tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per altres aspirants del torn lliure general, però no hagen obtingut vacant en la quota esmentada de reserva, seran incloses pel seu ordre de puntuació en el torn lliure general.

Així mateix, les persones aspirants que hagen optat pel torn lliure de persones amb malaltia mental i no hagen obtingut vacant en la quota de reserva esmentat seran incloses pel seu ordre de puntuació en el torn lliure general.



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Convocatòria per a la realització de les proves

8.1.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, havent de mediar un termini no inferior a 10 dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.

8.1.2. L'anunci de la realització del segon exercici, si és el cas, el farà públic l'OTS a través dels mitjans que estableix la base 13, d'acord amb el que preceptua l'apartat 2 de l'article 16 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. S'estableix la realització dels exercicis successius que siguen procedents en un termini que permeta que el procés finalitze en un any des de la convocatòria.

8.2. Concurrència a les crides per a la realització de les proves

8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització dels exercicis en crida única.

8.2.2. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit que hi concórrega una causa de força major, l'OTS podrà considerar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, que no haja finalitzat l'exercici corresponent i que aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les proves que hagen quedat ajornades, i aquestes no poden ajornar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució de procés ajustada a temps raonables, cosa que haurà de ser valorada per l'OTS, i, en tot cas, la realització de les proves ha de tindre lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

A les víctimes de violència de gènere se'ls aplicarà el mateix quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.



8.3. Regles generals per a la realització de les proves

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la realització de les proves, amb vista al seu adequat desenvolupament.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent i l'aspirant podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'OTS resolga alguna cosa sobre l'incident.

8.3.2. Abans d'inciar cada exercici, quan s'estime oportú durant el desenvolupament, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació exclusivament de l'original del DNI, del NIE (amb el document nacional d'identitat del país d'origen amb foto), del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.



8.3.3. En totes les proves, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat a l'hora de valorar-les, i seran anul·lats tots els exercicis que continguen alguna marca que en puga identificar l'autoria.



9. Llistes de persones aprovades

9.1. En finalitzar cada un dels exercicis, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb indicació del nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. Es considerarà que han superat l'oposició únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis.



9.2. Quan acabe l'oposició, l'òrgan tècnic de selecció publicarà, mitjançant un anunci, les llistes definitives de persones aspirants aprovades per l'ordre de puntuació total a què es refereix la base 7, tenint en compte els llocs oferits per cada quota.

En cap cas l'OTS podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre superior de persones al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que estableixen les bases 1 i 11 d'aquesta convocatòria.





10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a publicar-les en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades per ordre de puntuació total perquè, en el termini de 10 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació, presenten davant de la Direcció General de Funció Pública, els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria, o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a obtindre el títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera escaient, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària, o equivalent, que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Les persones que superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a l'efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que preceptua la normativa, qui supere les proves selectives ha d'acreditar els seus coneixements de valencià en el corresponent grau mitjà o C1, amb un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Les persones que, en la data de presentació de la documentació requerida, estiguen en actiu i inscrites en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública només hauran de justificar els apartats 10.1.b i 10.1.e, llevat que ja els tinguen acreditats i inscrits en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública. En aquest cas, únicament hauran de manifestar-ho per escrit davant de la Direcció General de Funció Pública, sense aportar la documentació corresponent.

10.2. Les persones que, si és el cas, superen el procés selectiu per la quota de reserva de persones amb diversitat funcional hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la còpia autenticada de la certificació de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite que té una diversitat funcional igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc; en els casos de persones amb malaltia mental aquesta certificació haurà d'indicar que la valoració deriva d'una malaltia mental.

10.3. Les persones que superen el procés selectiu i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les que estableix la base 5 hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència d'aquesta exempció o bonificació.

10.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïsca que no compleixen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



10.5. No obstant el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar l'exactitud de les dades declarades i l'autenticitat dels documents aportats o, si és el cas, sol·licitar-les electrònicament a través de les xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte, especialment les relatives a la condició de persona amb diversitat funcional, malaltia mental, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que s'oposa a la consulta de dades, marcant per a això la casella que conté el formulari de la sol·licitud.





11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Quan haja transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, on es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocat, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, incloent-hi entre aquestes les possibles acumulacions del torn de promoció interna, si és el cas, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de l'OTS una relació complementària de les persones que segueixen les propostes per al possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a la present convocatòria estarà integrat per 5 persones, que tindran la titularitat de la presidència, la secretaria i 3 vocalies, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La llista nominal de les persones que integren l'OTS es publicarà amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la forma que estableix la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació del personal col·laborador de caràcter administratiu o del personal col·laborador de suport tècnic que estime oportú per a realitzar adequadament les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en l'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de fer-les, i, en general, adoptar totes les mesures que calguen amb vista a desenvolupar correctament les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, s'hauran d'abstindre i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórrega alguna de les circumstàncies que s'estableixen en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els 5 anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regiran pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.



12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions dictades per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/stkCwJjpyZ (seleccionant convocatòria).





14. Recursos

14.1. La present convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte objecte de recurs, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que estableixen els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, i segons el que disposen els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 23 de juny de 2023



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO

ANNEX I

Cos superior facultatiu, escala de sistemes i tecnologia de la informació, A1-04-06



Temari part general



I. Constitució Espanyola

1. La Constitució Espanyola de 1978. Característiques, estructura. Títol preliminar. Dels drets i deures fonamentals. De la reforma constitucional.

2. La Corona. Les Corts Generals: capítol I: De les cambres i capítol II: De l'elaboració de les lleis.

3. Del Govern i de l'Administració. Relacions entre el Govern i les Corts Generals.

4. Organització territorial de l'Estat: principis generals. L'Administració local. Les comunitats autònomes.



II. Organització de la Comunitat Valenciana

5. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: títol primer, La Comunitat Valenciana; títol II, Dels drets dels valencians i valencianes; títol III, La Generalitat; títol IV, Les competències.



6. El president o la presidenta de la Generalitat: elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell: composició. Atribucions i funcionament. La iniciativa legislativa i la potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

7. Govern i Administració. Els consellers o les conselleres. Estatut personal. L'Administració pública de la Generalitat. Organització, competències i estructura. Organització territorial de les conselleries. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat. De les altres institucions de la Generalitat.





III. Unió Europea

8. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió: reglaments, directives, decisions, recomanacions i dictàmens. Les institucions i els organismes de la Unió Europea: composició i funcions.



IV. Matèries transversals

9. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

10. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere: objecte i principis rectors, mesures de sensibilització, prevenció i detecció; drets de les dones víctimes de violència de gènere; tutela institucional.

11. Govern obert: principis. La transparència i el bon govern: normativa bàsica estatal i autonòmica. La participació ciutadana en l'Administració valenciana. Els grups d'interés. La protecció de dades de caràcter personal: normativa bàsica estatal i autonòmica. Especial referència als drets digitals i a les figures del responsable i l'encarregat del tractament de dades, i el delegat de Protecció de Dades.





V. Dret administratiu

12. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Disposicions generals. Dels òrgans de les administracions públiques.

13. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: objecte i àmbit subjectiu d'aplicació. Les persones interessades en el procediment. L'activitat de les administracions públiques: normes generals d'actuació. Termes i terminis. Especial referència a la identificació, la signatura i la utilització de mitjans electrònics, el registre i l'arxiu electrònic.

14. Els actes administratius: requisits. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat. Especial referència a la notificació electrònica.

15. Disposicions sobre els procediments administratius: garanties del procediment. Iniciació, ordenació, instrucció, finalització i execució del procediment. La tramitació simplificada. Especial referència al procediment electrònic.

16. La revisió dels actes en via administrativa: la revisió d'ofici. Els recursos administratius.

17. La potestat sancionadora de l'Administració. Principis de la potestat sancionadora. Especialitats en els procediments sancionadors.



18. La responsabilitat patrimonial de l'Administració pública. Responsabilitat de les autoritats i el personal al servei de les administracions públiques. Especialitats en els procediments en matèria de responsabilitat patrimonial.

19. Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Contractes administratius i contractes privats. Perfecció i forma del contracte. Parts del contracte. Òrgans autonòmics en matèria de contractació. Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seua revisió. Normes generals de la preparació i adjudicació de contractes per les administracions públiques. Els contractes menors.



VI. Organització i règim dels empleats públics

20. L'Estatut bàsic de l'empleat públic: objecte i àmbit d'aplicació. Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana: objecte, principis i àmbit d'aplicació de la llei. Personal al servei de les administracions públiques.

21. Naixement i extinció de la relació de servei dels empleats públics. Selecció de personal. Adquisició i pèrdua de la condició del personal empleat públic. Provisió de llocs i mobilitat. Promoció i carrera professional. L'avaluació de l'acompliment. El teletreball: principis i regulació en la Generalitat.

22. Situacions administratives dels funcionaris al servei de la Generalitat. Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic. Règim disciplinari. Responsabilitat civil, penal i administrativa dels funcionaris. Referència a la responsabilitat comptable. Els conflictes d'interessos.



VII. Gestió economicopressupostària

23. Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Títol I: De l'àmbit d'aplicació i organització del sector públic de la Generalitat: capítol I: Àmbit d'aplicació i organització del sector públic; títol II: Dels pressupostos de la Generalitat: capítol III: Contingut, elaboració i estructura; títol IX: Sector públic instrumental de la Generalitat; títol X: Subvencions.





Temari part especial



I. Planificació, gestió, supervisió, qualitat i anàlisi de projectes TIC



1. Plans i actuacions de l'agenda digital per a GVA, GEN DIGITAL 2025. Descripció, estructura i objectius dels plans.

2. La gestió dels serveis TIC: bones pràctiques en gestió dels serveis. Biblioteca d'Infraestructura de Tecnologies de la Informació: ITIL v4.

3. Bones pràctiques en la direcció de projectes: gestió de l'abast dels projectes, el cronograma, els costos, la qualitat, la comunicació, els interessats, els riscos i els canvis.

4. Bones pràctiques àgils en la gestió de projectes i equips: Lean, Kanban, SCRUM.

5. Planificació estratègica. Escalat àgil: SAFe, LeSS, SoS.

6. Anàlisi i disseny de sistemes d'informació. Integració i administració de sistemes o processos d'informació. Gestió de requisits. Tècniques i eines.

7. El procés de millora contínua en la gestió de sistemes d'informació: concepte, fases, eines.

8. Anàlisi de processos. Definició i concepte. Metodologies. Tècniques i eines.

9. Qualitat del programari: adequació funcional, eficiència, compatibilitat, usabilitat, fiabilitat, seguretat, mantenibilitat i portabilitat.

10. Control de versions de programari. Integració contínua, lliurament i desplegament continus. DevOps.

11. Bones pràctiques en testatge de programari. Fonaments. Les proves al llarg del cicle de vida: rols, nivells, tipus i tècniques de proves. Ús d'eines per a la gestió i l'automatització de les proves.

II. Ciberseguretat

12. Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat.

13. Ordre 19/2013, de 3 de desembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual s'estableixen les normes sobre l'ús segur de mitjans tecnològics en l'Administració de la Generalitat.



14. Metodologia MAGERIT 3.0: Libro I: Método i Libro II: Catálogo de elementos.

15. Desenvolupament segur d'aplicacions web: bones pràctiques de desenvolupament segur del CCN. Riscos de seguretat en aplicacions web: llista OWASP top 10, descripció general dels marcs de referència Mitre CVE i Mitre CWE. Tècniques d'anàlisis de la seguretat.

16. Guies del CCN de gestió de ciberincidents.



III. Smartificació i tecnologies disruptives

17. Intel·ligència artificial: Conceptes bàsics, tecnologies fonamentals i aplicacions pràctiques. Intel·ligència artificial distribuïda.

18. Aprenentatge automàtic (machine learning). Aprenentatge supervisat, no supervisat, i per reforç. Deep learning.

19. Big data. Captura, anàlisi, transformació, emmagatzematge i explotació de conjunts massius de dades.

20. Què és el govern de la dada. La gestió de dades. Marc de referència DAMA-DMBOK per a la gestió i govern de la dada. Conceptes essencials.

21. Blockchain, o cadena de blocs. Què és? Funcionament. Propietats o característiques. Tipus de xarxes de blockchain. Smart Contact definició.

22. Automatització robòtica de processos (RPA). Concepte. Beneficis. Tasques o processos on és aplicable l'automatització. Nivells d'automatització. Tecnologies per a ampliar les capacitats de l'RPA.



IV. Sistemes i lloc de treball digital

23. El centre de dades corporatiu. Arquitectura i components bàsics, sistemes d'alimentació elèctrica, de climatització i contra incendis. Monitoratge i gestió de centres de processament de dades.

24. Virtualitzacció i hiperconvergència en el centre de processament de dades, tecnologies i les seues característiques. Emmagatzematge: tipus (DAS, SAN, NAS). Tècniques de suport i recuperació de dades.

25. La computació en el núvol, models i tendències (serverless computing, edge computing, etc.).

26. Infraestructures, plataformes i programari com a servei (IaaS, PaaS SaaS). Centre de dades definit per programari (SDDC).

27. El lloc de treball TIC: normalització, polítiques de seguretat, actualització i desplegament. Administració centralitzada.

28. Infraestructura del lloc de treball virtual. Tecnologies (VDI, remote desktop services). Desplegament i administració d'escriptoris virtuals. La seguretat en la virtualització d'escriptoris.



V. Desenvolupament de programari, i components per a l'administració electrònica

29. La política de protecció de dades de caràcter personal. Règim jurídic. El Reglament UE 2016/679, de 27 d'abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades. Principis i drets. Obligacions. El delegat o delegada de protecció de dades en les administracions públiques. L'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

30. Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics. Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.

31. Arquitectura de desenvolupament en la web. Desenvolupament web frontal (front-end). Desenvolupament web en servidor, connexió a bases de dades i interconnexió amb sistemes i serveis. Llenguatges i eines per a la utilització en xarxes globals.

32. Disseny i principals entorns de treball per al desenvolupament i publicació d'aplicacions mòbils. Aplicacions multiplataforma. Aplicacions web progressives (PWA).

33. Accessibilitat i usabilitat de les tecnologies, productes i serveis relacionats amb la societat de la informació. W3C. Disseny universal; conceptes d'UX (experiència d'usuari) i UI (interfície d'usuari).

34. Arquitectura orientada a serveis (SOA). Serveis web SOAP. Descripció i descobriment de serveis. XML i JSON.

35. Document i expedient electrònic. Arxiu electrònic longeu.



36. Interoperabilitat de sistemes. Esquema Nacional d'Interoperabilitat. Normes tècniques d'interoperabilitat. Interoperabilitat dels documents i expedients electrònics, i normes per a l'intercanvi de dades entre administracions públiques. Protocol d'accés a serveis mitjançat (SCSP). Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat (PAI).



37. Infraestructures, serveis comuns i compartits per a la interoperabilitat entre administracions públiques (I). Sistema d'Informació Administrativa (SIA), directori comú d'unitats orgàniques i oficines (DIR3), Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR).

38. Infraestructures, serveis comuns i compartits per a la interoperabilitat entre administracions públiques (II). Cl@ve, la Plataforma d'Intermediació de Dades (PID), adreça electrònica habilitada (DEH), INSIDE, ARCHIVE.

39. Identificació i signatura electrònica. Marc europeu i nacional. Certificats digitals. Claus privades, públiques i concertades. Formats de signatura electrònica. Serveis de directori. Mecanismes d'identificació i signatura biomètrics.

40. Els sistemes d'informació geogràfica. Conceptes i funcionalitat bàsics. Incorporació del component geogràfic en els sistemes d'informació.

41. Infraestructures de dades espacials (IDE). Definició i components. Arquitectura i serveis web d'una IDE.



VI. Infraestructures i xarxes de telecomunicacions

42. Disseny de cablejats estructurats.

43. Disseny de xarxes IP d'àrea àmplia i local. Disseny de xarxes sense fils.

44. Virtualització de xarxes. Xarxes definides per programari (SDN); xarxes d'àrea àmplia definides per programari (SDWan).

45. Seguretat en les comunicacions: seguretat perimetral: tallafocs NGFW i dispositius de gestió i control de trànsit; servidors i serveis d'autenticació, autorització i accounting.

46. Seguretat en l'accés a xarxes d'usuari (NAC); seguretat sense fil. Accés segur a xarxes corporatives: VPN, IPSec.

47. Xarxes audiovisuals: arquitectura i xarxes MPLS. Extensió de la TDT nacional i múltiplex autonòmic. Serveis DAB i FM analògic d'àmbit autonòmic.

48. Xarxes d'emergència. Estàndard TETRA. Arquitectura del sistema. Serveis. Seguretat. Aplicacions. Evolució i tendències per a serveis de dades en banda ampla.

49. Xarxes 5G, tecnologia bàsica i aplicacions.

50. Internet de les coses (IdC); xarxes de sensors de curt: BLE, NFC i RFID; xarxes de llarg abast: LoRa/LORAWAN; Sigfox; NB-IoT, LTE-M. mMTC (5G).

51. Integració de la sensòrica amb la intel·ligència artificial: sensors intel·ligents mitjançant aprenentatge automàtic (ML).

52. Ciutats intel·ligents: concepte, arquitectura, solucions i govern. Protocols de nivell d'aplicació: Fireware, MQTT i CoAP.





ANNEX II

Monografia professional dels llocs pertanyents al cos

superior facultatiu, escala de sistemes i tecnologia

de la informació, A1-04-06



1. Context

Tipus de tasques

Art. 31.1.b de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana, LFPV, sobre grups de classificació professional:

Els llocs de treball que es classifiquen per a ser proveïts pel subgrup A1, amb caràcter general tindran funcions de planificació, assessorament, gestió, inspecció, execució, control, avaluació, estudi i proposta de caràcter administratiu de nivell superior.

Art. 32.b de l'LFPV, sobre els cossos especials:

Són cossos especials els que habiliten per a exercir llocs de treball que tinguen atribuïdes funcions que […] tinguen relació amb les competències referides a un àmbit material o professional específic.

Llocs de treball associats al cos

– Des d'un punt de vista horitzontal, les àrees de treball més habituals són les referides a la planificació, gestió, supervisió, qualitat i anàlisi de projectes relatius a les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC); ciberseguretat; smartificació i tecnologies disruptives; sistemes i lloc de treball digital; desenvolupament de programari i components; infraestructures i xarxes de telecomunicacions i, en general, les derivades del control de les tecnologies de la informació, les telecomunicacions, les comunicacions corporatives i la teleadministració de la Generalitat i dels seus organismes autònoms.

– Des d'un punt de vista vertical, exemples de llocs als quals solen adscriure's els funcionaris i funcionàries pertanyents al cos superior tècnic d'enginyeria en Informàtica de l'Administració de la Generalitat, A1-06, són els de tècnic/a, analista, cap de secció, cap d'unitat, cap de servei, o subdirector/a general.



2. Funcions i responsabilitats

Missió

Exercir les funcions de planificació, assessorament, gestió de projectes, control, coordinació, avaluació, estudi i propostes que resulten aplicables, per a garantir la màxima eficàcia i seguretat de la Generalitat i dels seus organismes autònoms amb l'ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

Responsabilitats

• Definició de les polítiques de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC).

• Trobar solucions TIC davant de les necessitats de l'organització de la Generalitat i proposar millores substancials amb el seu ús.

• Gestió de projectes: anàlisi, proposta, disseny, estimació de costos, determinació i adquisició dels recursos necessaris, activitats de programació, seguiment de l'execució, gestió dels canvis i presentació d'informes.

• Participar, coordinar o dirigir l'equip o equips responsables de les activitats del projecte o de la prestació de serveis de la DGTIC.

• Participar en reunions en qualitat d'expert/especialista tècnic.

• Preparar documents, informes i presentacions sobre el seu àmbit.

• Descriure, millorar i documentar els processos del seu àmbit de treball.

• Realitzar totes les funcions afins en matèria TIC de nivell superior que li siguen assignades.

• En el cas d'exercir tasques de direcció de qualsevol nivell: supervisar, orientar i motivar les persones a càrrec seu per a la consecució de les comeses atribuïdes a la unitat administrativa en el marc d'un bon clima laboral.



3. Coneixements i capacitats professionals

Conéixer les institucions i normes reguladores que ordenen l'activitat i el funcionament de l'ús de les TIC per part de les administracions públiques (saber).

Conéixer els aspectes teòrics i pràctics relatius a la gestió dels recursos públics, els fonaments sobre la governança i les polítiques públiques, els sistemes de qualitat aplicables i l'entorn actual de les administracions públiques (saber).

Conéixer els fonaments tecnològics en cadascuna de les àrees de treball habituals, ser conscient dels seus efectes i del seu potencial, amb una profunditat que permeta exercir amb solvència les seues responsabilitats (saber).

Saber dissenyar i implantar, de manera pràctica i creativa, solucions, millores o aplicacions innovadores basades en les TIC en l'àmbit de l'Administració pública de la Generalitat i dels seus organismes autònoms (saber fer).

Manejar adequadament les fonts legals i tècniques, comprendre i redactar documents i textos corresponents a l'activitat administrativa en matèria TIC, resoldre les incidències generades en la seua tramitació i informar sobre aquests (saber fer).

Ser capaç de treballar de manera col·laborativa, així com de dirigir equips, fixant objectius i el seu seguiment, orientant els membres de la seua unitat sobre el seu acompliment i resolent conflictes en el grup (saber fer).

Mapa web