Ficha docv

Ficha docv









ORDRE JUS/1288/2022, de 22 de desembre, per la qual es convoca un procés selectiu extraordinari per a l'accés, pel torn lliure, als cossos de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'Administració de justícia, pel sistema de concurs de mèrits derivat de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. [2023/564]

(DOGV núm. 9517 de 23.01.2023) Ref. Base de dades 000693/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Administració de l'Estat
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau, Grup C, subgrup C1. Titulació de batxiller o tècnic de formació professional, Grup C, Subgrup C2. Titulació de graduat en ESO





En compliment del que disposa el Reial decret 408/2022, de 24 de maig, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'estabilització d'ocupació temporal en l'Administració general de l'Estat, corresponent a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

Aquest ministeri, fent ús de les competències que li són atribuïdes en la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, i el Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia, i la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, aquest ministeri acorda convocar un procés selectiu pel sistema de torn lliure en els cossos de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial.



Aquesta convocatòria ha sigut objecte de negociació en la mesa sectorial de l'Administració de justícia i ha sigut autoritzada per la Direcció General de Funció Pública del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.





Justificació de la convocatòria

La Llei 20/2021, de 28 de desembre, va introduir una sèrie de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, amb l'objectiu de reforçar el caràcter temporal de la figura del personal interí, aclarir els procediments d'accés a la condició de personal interí, objectivar les causes de cessament d'aquest personal i implantar un règim de responsabilitats dissuasiu d'incompliments futurs.

Amb aquesta finalitat, la Llei 20/2021 possibilita la realització d'un nou procés d'estabilització per mitjà del procediment de concurs oposició, i un procediment extraordinari de concurs dirigit, en aquest últim cas, a supòsits més concrets de temporalitat en l'ocupació pública, de més duració, i únicament en els casos que la mateixa Llei 20/2021 estableix. Així, les disposicions addicionals 6a i 8a preveuen, només una vegada, la realització d'aquest procés extraordinari d'estabilització, pel sistema exclusivament de concurs de mèrits, per a determinades places cobertes de manera temporal que van ser objecte de quantificació i aprovació pel Reial decret 408/2022, de 24 de maig, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'estabilització d'ocupació temporal en l'Administració general de l'Estat corresponent a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

D'altra banda, la referida Llei 20/2021 ha establit també el mandat a les diverses administracions públiques d'assegurar el compliment dels terminis d'execució dels processos selectius, mitjançant l'adopció de mesures apropiades per a l'agilitació del seu desenvolupament, com ara la reducció de terminis, la digitalització dels processos o l'acumulació de proves en un mateix exercici, entre altres.

Aquesta convocatòria regula el procediment extraordinari d'estabilització a què es refereixen les disposicions finals 6a i 8a de la Llei 20/2021, que es desenvoluparà pel sistema selectiu de concurs, i haurà de garantir, en tot cas, els principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. Alhora, es preveuen mesures tendents a l'agilitació del procés, de manera que, si es convoca abans que finalitze l'any 2022, estiga resolt abans del 31 de desembre del 2024, com preveu la llei esmentada.

Aquest procés d'estabilització no és el primer que es du a terme en l'àmbit de l'Administració de justícia, per això es parteix ja de l'experiència de convocatòries anteriors, encara que sí que és el primer en què el sistema selectiu és exclusivament el concurs de mèrits.

Així, en la fase de concurs, seguint el mandat de la llei 20/2021, el mèrit de l'experiència en el cos al qual s'opte es tindrà en compte majoritàriament. En aquest sentit, i seguint els criteris de Funció Pública, es valorarà fins a un 60 % sobre el total dels mèrits. Aquests mèrits que són objecte de baremació són els mateixos que en els processos d'estabilització anteriors, però com que no hi ha una fase prèvia d'oposició i el 100 % de la nota màxima possible que es pot obtindre en el procés selectiu és la derivada únicament dels mèrits, s'han reajustat les puntuacions màximes que es poden obtindre en cadascun dels blocs en què es divideixen, i, en alguns casos, se simplifica també la baremació d'algun d'aquests. En les titulacions i els graus acadèmics prevalen els estudis de Dret sobre la resta, i els cursos de formació i els exercicis aprovats en convocatòries anteriors es limiten als deu últims anys per a garantir una formació i uns coneixements actualitzats dels aspirants. Quant a l'experiència, el límit estarà determinat per la puntuació màxima atorgada a aquest mèrit, i l'experiència en el cos al qual s'opta serà objecte de valoració especial, sense perjudici de valorar també, en menys mesura, l'experiència en altres cossos de l'Administració de justícia.



Com tot procés d'accés a l'ocupació pública, els criteris de selecció han d'estar basats en el mèrit i la capacitat, per això, s'ha establit una puntuació mínima per davall de la qual no es considerarà superat el procés selectiu, per a evitar que qui tinga mèrits escassos i una capacitat insuficient puga accedir a la funció pública contravenint aquests principis constitucionals. Per aquesta raó, s'ha considerat prudent fixar una puntuació mínima del 15 % de la nota màxima possible, per davall de la qual s'entén que no concorren els mèrits i la capacitat mínima necessària, de manera semblant al que ocorre en la resta de modalitats selectives (oposició i concurs oposició), en les quals també s'estableixen unes notes de tall per davall de les quals no es pot accedir a la funció pública, en garantia d'aquests principis constitucionals.



El Reial decret 408/2022, de 24 de maig, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'estabilització d'ocupació temporal en l'Administració general de l'Estat, corresponent a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, no ha reservat places per a cobrir-les pel torn de persones amb discapacitat, tenint en compte el sistema selectiu emprat, únicament el concurs de mèrits.

Aquesta norma tampoc ha previst que hi haja una promoció interna, atés el caràcter únic, extraordinari i especial d'aquesta convocatòria amb la finalitat declarada de reduir l'ocupació pública en les administracions públiques per davall del llindar del 8 %. Això, tanmateix, pel caràcter obert del procés i com a manifestació del principi d'igualtat, no impedeix presentar-se a qui ja posseïsca la condició de funcionari o funcionària públic, sempre que ho faça per un cos diferent d'aquell del qual ja és titular, en condicions d'igualtat amb qualsevol altre ciutadà o ciutadana que complisca la resta de requisits, exigits en aquestes bases, per a presentar-se.

Finalment, a fi d'evitar que, a conseqüència del caràcter territorialitzat de procés selectiu, puguen quedar places sense cobrir en algun àmbit territorial, quan en un altre àmbit territorial hi ha persones aspirants que, malgrat tindre una puntuació alta en el concurs, no han superat el procés selectiu, ja que el nombre de persones aspirants aprovades està limitat pel nombre de places convocades en l'àmbit territorial respectiu, es preveu la possibilitat que aquestes places vacants es puguen oferir a les persones aspirants amb les puntuacions més altes d'altres àmbits, amb l'acceptació prèvia d'un canvi d'àmbit territorial pel qual s'hagen presentat.



Igualtat efectiva entre dones i homes

Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació pública, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i l'Acord del Consell de Ministres, de 9 de desembre de 2020, pel qual s'aprova el III Pla per a la igualtat de gènere en l'Administració general de l'Estat i en els organismes públics vinculats o dependents d'aquesta, així com la normativa sobre protecció de dades de caràcter personal.



Igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal

La convocatòria també té en compte els principis d'igualtat de tracte i no-discriminació de les persones amb discapacitat i els seus drets, d'acord amb el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general d'1 de desembre pel qual es determina la consideració de persona amb discapacitat a l'efecte de la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, i el Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat.

D'acord amb el que disposa la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no-discriminació, a fi de garantir i promoure el dret a la igualtat de tracte i la no-discriminació, la convocatòria no estableix limitacions, segregacions o exclusions en l'accés a l'ocupació pública per raó de naixement, origen racial o ètnic, sexe, religió, convicció o opinió, edat, discapacitat, orientació o identitat sexual, expressió de gènere, malaltia o condició de salut, estat serològic i/o predisposició genètica a patir patologies i trastorns, llengua, situació socioeconòmica o qualsevol altra condició o circumstància personal o social, excepte diferències de tracte, quan els criteris per a aquesta diferenciació siguen raonables i objectius i el que es busque siga assolir un propòsit legítim, o així estiga autoritzat per una norma amb rang de llei, o quan resulten de disposicions normatives o decisions generals de les administracions públiques destinades a protegir les persones o els grups de població necessitats d'accions específiques per a millorar les seues condicions de vida o afavorir la seua incorporació al treball o a diversos béns i serveis essencials i garantir l'exercici dels seus drets i llibertats en condicions d'igualtat.



Aquest procés es desenvoluparà d'acord amb les següents



Bases



Les bases per les quals es regirà aquesta convocatòria seran les que s'estableixen en aquesta ordre, a més de la legislació de caràcter general que hi resulta aplicable, singularment la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial; el Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia; la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, així com les que detalla l'Ordre HFP/688/2017, de 20 de juliol, per la qual s'estableixen les bases comunes que regiran els processos selectius per a l'ingrés o l'accés a cossos o escales de l'Administració general de l'Estat, en el que resulten aplicables i no contradiguen les actuals. En tot el que no estiga previst en aquestes bases, s'haurà de seguir el que disposa el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i la resta de la normativa de l'Estat sobre funció pública.



Aquesta convocatòria es publicarà en les pàgines web del punt d'accés general (www.administracion.gob.es) i del Ministeri de Justícia, www.mjusticia.gob.es (Ciutadania-Ocupació pública).



1. Descripció de les places

1.1. Es convoca un procés selectiu per a cobrir pel torn lliure, pel sistema de concurs, 705 places en el cos de gestió processal i administrativa, 2.095 places en el cos de tramitació processal i administrativa, i 2.115 places en el cos d'auxili judicial, d'acord amb el que disposa el Reial decret 408/2022, de 24 de maig, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'estabilització d'ocupació temporal en l'Administració general de l'Estat corresponent a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

1.2. La convocatòria de les places es durà a terme conjuntament en tot el territori nacional, d'acord amb la distribució territorial que es recull en l'annex I, entre l'àmbit gestionat pel Ministeri de Justícia i les diverses comunitats autònomes amb competències assumides en mitjans personals. Les persones aspirants, dins de cada cos, podran concórrer per un d'aquests àmbits territorials, segons les instruccions que es detallen en l'annex VI.

1.3. Les persones aspirants només podran participar per un únic àmbit territorial i, en cas que superen el procés selectiu, obtindran necessàriament una destinació dins de l'àmbit territorial pel qual concorren. Les places que queden desertes en un àmbit territorial no es podran acumular a un altre de diferent.

1.4. No s'admetrà la modificació de l'àmbit territorial triat una vegada presentada la sol·licitud, excepte per al cas en què es produïsquen vacants en un determinat àmbit territorial, i en aquest cas s'oferirà una llista complementària als aspirants que, havent sigut valorats els seus mèrits en la fase de concurs, seguisquen els proposats fins a completar el total de places convocades.

Així, d'aquesta manera, si en un àmbit territorial hi ha aspirants que, havent sigut baremats els seus mèrits, no superen el procés selectiu, ja que el nombre de persones aprovades està limitat pel nombre de places convocades en aquest àmbit territorial, i en un altre àmbit territorial hi ha places sense cobrir, aquestes places vacants es podran oferir als aspirants que no van superar el procés en el seu àmbit, de més a menys nota, i hauran de manifestar expressament la seua conformitat amb el canvi d'àmbit territorial i la seua inclusió a continuació de l'últim candidat o l'última candidata que va aprovar per l'àmbit en el qual se li ha oferit la plaça vacant existent. Si la persona aspirant amb la nota més alta rebutja aquesta possibilitat, es passarà a la següent, i així successivament.



1.5. Aquestes bases de la convocatòria es publicaran de manera simultània en el Boletín Oficial del Estado i els butlletins oficials de les comunitats autònomes on es convoquen places. En el cas que aquesta simultaneïtat no siga possible, tots els termes i terminis que s'estableixen en aquesta ordre es comptaran a partir de la publicació en el Boletín Oficial del Estado.



2. Procés selectiu

2.1. El procés selectiu tindrà lloc exclusivament pel sistema de concurs, tal com es descriu per a cada cos en els annexos II, III i IV. A les persones aspirants se'ls aplicarà el barem de mèrits que figura en els annexos referits d'aquesta convocatòria.

2.2. La qualificació final del procés selectiu estarà determinada per la suma de les puntuacions finals obtingudes en cada mèrit que és objecte de baremació, amb els límits que s'han fixat per a cadascun, i s'haurà d'obtindre, almenys, una puntuació de 15 punts sobre un màxim possible de 100 punts.

2.3. En cap cas es podrà declarar superat el procés selectiu en cada àmbit a un nombre d'aspirants superior al de places objecte d'aquesta convocatòria, i seran nul·les de ple dret les propostes de persones aprovades que contravinguen aquesta limitació.



3. Criteris per a la resolució en cas d'empats

3.1. En cas d'empat, en l'ordre de puntuació prevaldrà, en primer lloc, la puntuació més alta obtinguda pel mèrit D (serveis prestats en l'Administració de justícia); si persisteix l'empat, es tindrà en compte la puntuació més alta obtinguda dins d'aquest apartat, en la puntuació atorgada per experiència en el cos al qual es presenta (apartat D.1), i si continua l'empat, la puntuació més alta en els altres cossos generals per què es presenta (apartat D.2). En cas que es mantinga l'empat, es tindrà en compte la nota més alta en el mèrit C (superació d'exercicis en processos anteriors); si, així i tot, persisteix, dins d'aquest apartat es tindrà en compte la puntuació més alta per exercicis aprovats dins del cos al qual es presenta, i si perdura, la nota més alta dins de l'apartat relatiu a exercicis aprovats pels altres cossos generals diferents d'aquell pel qual es presenta. Si continua l'empat, caldrà ajustar-se a la puntuació més alta del mèrit B (historial professional); si es manté, a la puntuació més alta, en primer lloc, per l'apartat B.1, i, en segon lloc, per l'apartat B.2; i, si continua l'empat, al mèrit A (títols i graus acadèmics). Finalment, si encara persisteix l'empat, prevaldrà la primera lletra del primer cognom, començant per la lletra U, d'acord amb la Resolució, de 9 de maig de 2022, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es publica el resultat del sorteig a què es refereix el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració de l'Estat (BOE 13 de maig). En el cas que no hi haja cap persona aspirant el primer cognom de la qual comence per la lletra U, l'empat es dirimirà per aquells el primer cognom dels quals comence per la lletra V, i així successivament.





4. Titulació i altres requisits de participació

Per a l'admissió al procés selectiu, les persones aspirants hauran de posseir, el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i mantindre fins al moment de la presa de possessió com a funcionari o funcionària de carrera, els requisits de participació següents:

4.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola.

4.2. Edat: tindre complits setze anys i no haver arribat a l'edat legal de jubilació forçosa.

4.3. Titulació:

a) Per al cos de gestió processal i administrativa: estar en possessió o en condicions d'obtindre el títol de grau, llicenciat, diplomat universitari, enginyer tècnic, arquitecte tècnic o equivalent. A aquest efecte, es considera equivalent al títol de diplomat universitari el fet d'haver superat tres cursos complets d'una llicenciatura.

b) Per al cos de tramitació processal i administrativa: tindre o estar en condicions d'obtindre, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, el títol de Batxillerat o equivalent. S'haurà de seguir, a més, el que s'estableix en l'Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny (BOE 17), per la qual s'indiquen equivalències amb els títols de graduat en Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat, regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i en l'Ordre EDU/520/2011, de 7 de març, per la qual es modifica l'Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny, que estableix equivalències amb els títols de graduat en Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.



c) Per al cos d'auxili judicial: tindre o estar en condicions d'obtindre, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, el títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent. S'haurà de seguir, a més, el que s'estableix en l'Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny, per la qual s'estableixen equivalències amb els títols de graduat en Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.



En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha de tindre la credencial que n'acredite l'homologació o, si és el cas, el certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagen assolit el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

4.4. Capacitat: posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques i funcions del cos al qual aspiren.

4.5. Habilitació:

a) no haver sigut condemnat o condemnada per delicte dolós a penes privatives de llibertat, llevat que s'haja obtingut la cancel·lació d'antecedents penals o la rehabilitació.

b) No haver sigut separat o separada, mitjançant un expedient disciplinari del servei, de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés als cossos o les escales de funcionari, o per a exercir funcions similars a les que exercia en el cas del personal laboral, de les quals haja sigut separat o inhabilitat.



c) No ser funcionari o funcionària de carrera del cos a les proves selectives del qual es presenten.

4.6. Tots aquests requisits s'han de reunir el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre fins a la data de presa de possessió.



5. Sol·licituds i documentació

5.1. Pel Reial decret 203/2021, de 30 de març, s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, que estableix l'obligatorietat de l'ús de mitjans electrònics en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública en l'àmbit de l'Administració de l'Estat.

5.2. Els que vulguen participar en aquest procés selectiu hauran d'omplir el model oficial de sol·licitud d'admissió a proves selectives en l'Administració pública (model 790 – codi 007 en la part superior del qual figura «Sol·licitud d'admissió a proves selectives de l'Administració pública i liquidació de la taxa de drets d'examen»), que estarà disponible en el punt d'accés general (www.administracion.gob.es), en castellà i en les altres llengües oficials de les comunitats autònomes. Les comunitats autònomes que oferisquen places podran crear un enllaç des de les seues respectives pàgines web a aquest formulari.



5.3. La presentació de la sol·licitud electrònica s'haurà de fer en el termini de vint dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre en el Boletín Oficial del Estado, i dirigir a la Secretaria d'Estat de Justícia. El fet de no presentar-la, dins del termini i en la forma corresponent, suposarà l'exclusió de l'aspirant.

5.4. La presentació i el pagament de la taxa corresponent es faran per via electrònica a través del servei d'Inscripció en Processos – Proves Selectives del punt d'accés general, http://administracion.gob.es/pag/ips, al qual es pot accedir directament o a través del portal web del Ministeri de Justícia, www.mjusticia.gob.es (Ciutadania-Ocupació pública), d'acord amb les instruccions que s'hi indiquen.

Les persones aspirants que estiguen exemptes del pagament de la taxa o tinguen dret a la reducció d'aquesta, hauran d'adjuntar en format electrònic la documentació acreditativa de la reducció o exempció.

5.5. Taxa de drets d'examen. L'import de la taxa per drets d'examen serà:

a) Per al cos de gestió processal i administrativa, 23,33 euros (11,67 euros en cas de dret a reducció del 50 %).

b) Per al cos de tramitació processal i administrativa, 15,57 euros (7,79 euros en el cas de dret a reducció del 50 %).

c) Per al cos d'auxili judicial, 11,66 euros (5,83 euros en el cas de dret a reducció del 50 %).

5.6. Exempció o reducció de taxes. Estaran exemptes del pagament de taxes:

a) Les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, i hauran d'adjuntar a la sol·licitud un certificat acreditatiu d'aquesta condició.

No caldrà presentar aquest certificat quan la condició de discapacitat s'haja reconegut en alguna de les comunitats autònomes que figuren en el punt d'accés general. En aquest cas, i sempre que la persona sol·licitant no s'hi opose, l'òrgan gestor podrà verificar aquesta condició mitjançant l'accés a la plataforma d'intermediació de dades de les administracions públiques oferit a través del servei inscripció en proves selectives.

b) Les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, almenys, d'un mes anterior a la data d'aquesta convocatòria. Són requisits per a obtindre l'exempció que, en el termini de què es tracte, no hagen rebutjat cap oferta d'ocupació adequada ni s'hagen negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professional i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. La certificació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits assenyalats, se sol·licita en les oficines dels serveis públics d'ocupació. La justificació de rendes s'haurà d'acreditar mitjançant la declaració de l'IRPF de l'últim exercici.

La condició de demandant d'ocupació i l'acreditació de les rendes les podrà verificar, sempre que la persona sol·licitant no s'hi opose, l'òrgan gestor mitjançant l'accés a la plataforma d'intermediació de dades de les administracions públiques oferit a través del servei d'inscripció en proves selectives.

c) Les famílies nombroses, en els termes de l'article 12.1.c de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció de la família nombrosa, tindran dret a una exempció del 100 % de la taxa els membres de famílies de la categoria especial, i a una reducció del 50 % els que siguen de la categoria general. La condició de família nombrosa s'ha d'acreditar mitjançant el títol corresponent actualitzat.



L'aportació del títol de família nombrosa no serà necessària quan aquest s'haja obtingut en alguna de les comunitats autònomes que figuren en el punt d'accés general. En aquest cas, sempre que la persona sol·licitant no s'hi opose, l'òrgan gestor podrà verificar aquesta condició mitjançant l'accés a la plataforma d'intermediació de dades de les administracions públiques.

d) Les víctimes del terrorisme, entenent com a tals les persones que hagen patit danys físics o psíquics a conseqüència de l'activitat terrorista, i així ho acrediten mitjançant una sentència judicial ferma, o en virtut d'una resolució administrativa per la qual es reconega aquesta condició, el seu cònjuge o la persona que haja conviscut amb una relació d'afectivitat anàloga, el cònjuge del mort i els fills i les filles dels ferits, les ferides, els morts o les mortes, d'acord amb la disposició final cinquena de la Llei orgànica 9/2015, de 28 de juliol, que afija una nova lletra a l'apartat cinc de l'article 18 de la Llei 66/1997, de 30 de desembre.

5.7. La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen, o de trobar-se'n exempt, determinarà l'exclusió de la persona aspirant. En cap cas, la presentació i el pagament de la taxa dels drets d'examen suposarà la substitució del tràmit de presentació, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud.

5.8. La sol·licitud s'ha d'omplir d'acord amb les instruccions que figuren en aquesta i en l'annex VI d'aquesta convocatòria.

5.9. Les dades personals recollides en la sol·licitud d'admissió es tractaran amb l'única finalitat de gestionar les proves selectives i les comunicacions necessàries per a fer-ho. El nom, els cognoms i el número del document d'identitat es publicaran en la manera que determina la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



El Ministeri de Justícia prendrà mesures perquè aquesta informació no siga indexada pels cercadors d'internet. Les bases legals per al tractament d'aquestes dades són la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol; les lleis 39/2015, d'1 d'octubre, i 40/2015, d'1 d'octubre, i, supletòriament, el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



La Direcció General per al Servei Públic de Justícia del Ministeri de Justícia és responsable del tractament d'aquestes dades. Els drets de protecció de dades de les persones sol·licitants es podran exercir dirigint-se al responsable del tractament per via electrònica, a través de la seu electrònica del Ministeri de Justícia o presencialment mitjançant la xarxa d'oficines d'assistència en matèria de registres.

Les persones interessades també poden exercir els seus drets davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es).

5.10. Admissió d'aspirants. Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant dictarà una resolució, en el termini màxim d'un mes, en què declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. En aquesta resolució, que s'haurà de publicar en el Boletín Oficial del Estado i en la pàgina web de l'organisme convocant, s'hi indicaran la pàgina web i els llocs en què es troben exposades al públic les llistes certificades completes de persones aspirants admeses i excloses, i s'haurà d'indicar un termini de deu dies naturals per a esmenar, si és el cas, els defectes que n'hagen motivat l'exclusió o omissió. Examinades i resoltes les al·legacions, es dictarà una nova resolució, en la qual es farà pública la llista definitiva d'admesos i exclosos, amb indicació dels llocs on es troben exposades, i es publicarà en el Boletín Oficial del Estado i, si és el cas, en els diaris oficials de les comunitats autònomes amb competències assumides.



Les llistes de persones aspirants, tant admeses com excloses, s'ordenaran alfabèticament pel primer cognom, tenint en compte les regles ortogràfiques establides per la Real Academia Española.

Sense perjudici que quan finalitze el procés selectiu es requerisca als que l'hagen superat l'acreditació documental del compliment dels requisits de participació, en qualsevol moment del procés selectiu l'òrgan convocant podrà requerir les persones aspirants perquè acrediten el compliment dels requisits exigits, i, en cas que no els acrediten, acordar-ne l'exclusió.

No serà procedent la devolució dels drets d'examen en els supòsits d'exclusió per una causa imputable als aspirants, ni en cas d'inassistència a l'exercici.

5.11. La informació sobre aquestes proves selectives es facilitarà en el Ministeri de Justícia, els telèfons 902007214 i 918372295, la pàgina web del Ministeri de Justícia (www.mjusticia.gob.es), el punt d'accés general (www.administracion.gob.es), les gerències territorials del Ministeri de Justícia i els òrgans competents de les comunitats autònomes en què es convoquen places.



6. Tribunals

6.1. Els tribunals qualificadors únics i els tribunals delegats en les comunitats autònomes que convoquen places i constituïsquen un tribunal seran nomenats per una ordre ministerial. En la composició d'aquests s'haurà de tindre en compte el criteri de paritat entre dones i homes.

6.2. Per a una gestió millor i més àgil del procés selectiu, els tribunals titulars podran incorporar el personal funcionari designat del respectiu tribunal suplent en el nombre imparell que es determine, amb la petició prèvia al tribunal qualificador únic i l'autorització de l'òrgan convocant, mantenint criteris de paritat.

6.3. D'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, els tribunals vetlaran pel compliment estricte del principi d'igualtat d'oportunitats entre els dos sexes.

6.4. Els tribunals tindran la categoria segona per als cossos de gestió i tramitació, i tercera per al d'auxili, de les que es preveuen en l'annex IV del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.

6.5. En tot el que no preveu aquesta convocatòria, el funcionament dels tribunals s'haurà de regir pel que preveu la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.

6.6. A l'efecte de comunicacions i altres incidències, la seu dels tribunals qualificadors únics serà: c/ San Bernardo, núm. 21, 28071, Madrid (telèfons: 902007214 i 918372295), i serà aplicable el que disposa la base 5.3 quant a la unitat de registre per a la presentació de documentació.

Els tribunals delegats tenen les seus següents:



Comunitat autònoma Òrgan Telèfon

Andalusia Conselleria de Justícia, Administració Local i Funció Pública – Secretaria General de Serveis Judicials

Plaça de la Gavidia, 10

41071, Sevilla

www.juntadeandalucia.es/justicia/portal/adriano

www.iaap.junta-andalucia.es/institutodeadministracionpublica 955 031 800

955 031 840

Catalunya Departament de Justícia.

Subdirecció General de Recursos Humans i Econòmics

C/ Foc, 57, 08038, Barcelona.

http://justicia.gencat.cat/ca/serveis/treballar/oposicions/ 938 872 815

938 872 818

938 872 804



Canàries C/ Agustín Millares Carló, núm. 18, Edifici de Serveis Múltiples II, planta 3a, 35071, Las Palmas de Gran Canaria

http://www.gobiernodecanarias.org/justicia 928 117 910

Galícia Dirección Xeral de Xustiza

C/ Madrid, 2-4, 2a planta

15781, Santiago de Compostel·la

www.xunta.gal 981 546 217

Madrid Direcció General de Recursos Humans i Relacions amb l'Administració de Justícia

C/ General Perón, 38, 28020, Madrid

www.comunidad.madrid/servicios/justicia/procesos-selectivos 917 209 002

Comunitat Valenciana Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia

Ciutat Administrativa 9 d'Octubre, torre 4, 2a planta

C/ de la Democràcia, 77,

46018 València

www.gov.gva.es/va/home 961 209 248

961 209 249

País Basc Direcció de l'Administració de Justícia

C/ Donostia-San Sebastian, núm. 1,

01010, Vitòria-Gasteiz

www.justizia.net 945 019 132

945 019 122





D'acord amb les comunitats autònomes afectades, no es constitueix un tribunal delegat a Aragó, Astúries, Cantàbria, Navarra i La Rioja. Les seues funcions les assumeix directament el tribunal qualificador únic de cada cos.

No obstant això, si el millor desenvolupament del procés selectiu ho requereix, es podran constituir tribunals nous en altres àmbits, la qual cosa es publicarà en l'ordre ministerial preceptiva.

6.7. La Secretaria d'Estat de Justícia podrà procedir a la revisió de les resolucions del tribunal qualificador únic i, si és el cas, dels tribunals delegats, segons el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





7. Desenvolupament del procés selectiu

7.1. Duració del procés selectiu. Una vegada feta pública la llista definitiva d'admesos i exclosos, en els tres mesos següents s'obrirà el termini perquè les persones admeses puguen al·legar i, si és el cas, presentar els seus mèrits. La duració de la fase de concurs estarà determinada per la concurrència d'aspirants i el temps necessari, per als tribunals qualificadors, per a baremar els mèrits. En tot cas, el procés selectiu haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021. Sense perjudici d'aquest termini legal, la resta de terminis fixats per al procés selectiu podran ser objecte de modificació, si concorre una causa objectiva que ho justifique, apreciada per la Secretaria d'Estat de Justícia, una vegada oït el tribunal qualificador únic.

L'execució d'aquest procés selectiu és compatible amb l'execució simultània del procés extraordinari de consolidació també previst en la Llei 20/2021, que s'ha d'executar pel sistema de concurs oposició, així com amb altres processos selectius ordinaris de reposició, pel torn lliure o per promoció interna, que es puguen estar desenvolupant. La persona aspirant que haja concorregut per diversos processos, en cas que en supere algun i siga nomenada funcionària de carrera, quedarà automàticament exclosa dels altres processos pendents de finalització, sempre que es tracte del mateix cos i amb independència de l'àmbit territorial pel qual haja concorregut.



7.2. Fase de concurs. Després de la publicació de les llistes definitives d'aspirants admesos i exclosos, i constituïts els tribunals qualificadors, es dictarà una resolució en què s'atorgarà a les persones aspirants admeses el termini de vint dies naturals per a presentar o al·legar en el registre o l'adreça electrònica que s'hi indique la documentació acreditativa, en original o còpia autèntica, únicament dels mèrits que s'indiquen en l'epígraf B del barem contingut en l'annex II, III i IV, respectivament, segons el cos, d'aquesta ordre. Els opositors i les opositores que concorren per comunitats autònomes amb exercicis optatius hauran d'aportar en aquest mateix moment les certificacions acreditatives dels coneixements d'idiomes o dret propis corresponents.

La comprovació dels mèrits al·legats dels apartats A, C i D es farà d'ofici. No obstant això, el mèrit d'experiència com a personal interí, si s'ha obtingut en més d'un àmbit territorial o en un diferent d'aquell en el qual es presenta, l'haurà d'acreditar la persona aspirant, atés que la gestió d'aquest personal correspon a les comunitats autònomes amb competències en matèria de personal transferides i al Ministeri de Justícia, per mitjà de les seues gerències, en les comunitats autònomes sense aquestes competències transferides i els òrgans centrals.



Les persones opositores que en la seua sol·licitud inicial de participació no hagen prestat el seu consentiment perquè l'òrgan gestor del procés selectiu puga verificar d'ofici les seues titulacions o certificacions acadèmiques, les hauran d'aportar també, entre les valorades en l'apartat A del barem esmentat.

El tribunal qualificador únic i els tribunals delegats valoraran els mèrits acreditats, d'acord amb els criteris fixats, si és el cas, pel tribunal qualificador únic.

El tribunal qualificador únic publicarà en la pàgina web del Ministeri de Justícia la llista de persones aspirants amb la valoració provisional de mèrits de la fase de concurs, amb indicació de la puntuació obtinguda en cada apartat i la total. Les persones aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta llista, per a efectuar les al·legacions pertinents. Finalitzat aquest termini, i vistes i resoltes les al·legacions, el tribunal publicarà la llista amb la valoració definitiva de la fase de concurs.

7.3. Valoració del coneixement de les llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes i del dret civil basc. Si així ho sol·liciten en la instància, les persones aspirants compreses en la llista de persones aprovades que concórreguen per un àmbit territorial amb una llengua autonòmica i un dret foral propis seran instades per a fer l'exercici de caràcter optatiu, no eliminatori, que n'acredite el coneixement.



Paral·lelament, el tribunal delegat corresponent valorarà la documentació acreditativa del coneixement de les llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes i del dret civil basc que hagen aportat les persones interessades.

La puntuació obtinguda, tant de l'examen com de la documentació acreditativa, s'haurà d'ajustar al barem que conté l'annex V per a tots els cossos, i només farà efecte per a l'adjudicació de destinacions en la comunitat autònoma corresponent.

Les persones aspirants podran optar per fer la prova, documentar el coneixement de la llengua oficial o acollir-se als dos sistemes. En aquest últim cas, la puntuació atorgada serà la més alta que corresponga en cada cas, sense que puga ser acumulativa.

7.4. Finalitzat el procés selectiu, el tribunal elevarà al Ministeri de Justícia una proposta amb la llista de les persones que superen el procés selectiu, en cada àmbit territorial, el número de les quals no podrà excedir el de places convocades, que es publicarà en el Boletín Oficial del Estado i en els diaris oficials de les comunitats autònomes on es convoquen places, amb indicació del número d'ordre, els cognoms i el nom, el DNI i la puntuació final obtinguda en la fase de concurs de mèrits.

Pel que fa a les persones aspirants que no es troben incloses en aquesta llista, s'entendrà que no han superat el procés selectiu i no podran ser nomenades personal funcionari de carrera en aquest procés.

No obstant això, si en algun dels àmbits territorials no s'han cobert totes les places oferides, el Ministeri de Justícia, coordinadament amb el tribunal qualificador únic, oferirà aquestes places vacants, per aquest o aquests àmbits concrets, a aspirants d'altres àmbits que, encara que no hagen superat el procés selectiu, tinguen baremats els seus mèrits i tinguen la puntuació més alta. Així, s'ordenaran aquestes persones aspirants de més a menys puntuació i se'ls oferiran les places vacants. Aquestes persones podran optar per les d'un o altres àmbits territorials, si és que hi ha vacants en més d'un territori.



En aquests casos, la persona aspirant que supere el procés selectiu per aquesta via ocuparà el lloc immediatament posterior a l'última de les persones aprovades per l'àmbit al qual s'ha incorporat, procedent des de l'altre en el qual no havia superat el procés, atesa la limitació de les places.

Les persones opositores afectades que canvien a algun dels àmbits territorials que tinguen establida la valoració de llengua oficial pròpia o dret civil basc, si és el cas, seran convocades, si així ho sol·liciten, a la realització de la prova optativa corresponent o se'ls incorporarà la puntuació que corresponga a l'acreditació documental que hagen aportat, amb un requeriment previ a aquest efecte en el termini de cinc dies hàbils.

Efectuades, si és el cas, aquestes cobertures de places vacants en algun àmbit territorial amb aspirants d'altres àmbits, es publicarà, d'acord amb el que s'ha indicat anteriorment, en els diaris oficials, el número d'ordre, els cognoms i el nom, el DNI, la puntuació obtinguda i, si cal, l'esment que, malgrat la nota, s'ocupa l'últim o els últims llocs a conseqüència d'aquesta base.

7.5. Com a mesura d'agilitació dels processos selectius, es duran a terme, de manera simultània, la realització de les proves o la baremació del coneixement de les llengües oficials pròpies i del dret civil basc i l'oferta de destinacions disponibles pel Ministeri de Justícia i les comunitats autònomes amb competències en la matèria.

D'aquesta manera, una vegada finalitzades aquestes proves, es publicarà de nou, en els àmbits territorials respectius, la nota total que s'havia obtingut en el procés selectiu i, juntament amb aquesta, però separada, la puntuació obtinguda en la llengua oficial pròpia i en el dret foral de l'àmbit territorial pel qual concorrien les persones aspirants, així com la suma final de les dues, que serà la que determine l'ordre obtingut en el procés selectiu en aquest àmbit territorial.



8. Presentació de documents

8.1. Qui figure en la llista definitiva de persones aprovades, en el termini de deu dies hàbils comptats a partir de la publicació d'aquesta en el Boletín Oficial del Estado i els diaris oficials de les comunitats autònomes en què es convoquen places, haurà de presentar en el Registre General del Ministeri de Justícia (c/ Bolsa, núm. 8, 28071, Madrid), pels mitjans que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dirigida a la Unitat EA0041037-Oficina O00011588-Mitjans Personals. Processos Selectius, la documentació següent:

a) Sol·licitud de destinació, ajustada als requeriments que, si és el cas, s'establisquen en l'oferta publicada pel Ministeri de Justícia i les comunitats autònomes competents.

b) Les persones aspirants que tinguen la condició legal de persona amb discapacitat, amb un grau igual o superior al 33 %, hauran de presentar una certificació dels òrgans competents que acredite aquesta condició (si no s'ha acreditat amb anterioritat) i un certificat mèdic oficial que acredite la seua capacitat funcional per a exercir les tasques i funcions pròpies del cos pel qual es presentaven.



c) Les persones aspirants que, en la seua sol·licitud de participació inicial, s'hagen oposat al fet que les seues dades d'identitat personal i les referides a les seues titulacions o certificacions acadèmiques puguen ser consultades i verificades d'ofici per l'òrgan instructor d'aquest procés selectiu hauran d'aportar també:

–Una còpia autèntica del document nacional d'identitat, o equivalent.

–Una còpia autèntica del títol exigit en la convocatòria o un certificat acadèmic acreditatiu de tindre aprovades totes les assignatures que capaciten per a obtindre'l, per a la qual cosa hauran de presentar el resguard justificatiu d'haver abonat els drets per a l'expedició.

d) En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà de presentar una còpia autèntica de la documentació que n'acredite l'homologació, o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent.

8.2. Davant de la impossibilitat, degudament justificada, de presentar els documents expressats en l'apartat anterior, es podrà acreditar que es posseeixen les condicions exigides en la convocatòria mitjançant qualsevol mitjà de prova admissible en dret.

8.3. Els que, dins del termini fixat, i excepte causa de força major, no presenten la documentació o, quan aquesta s'examine, es deduïsca que manquen d'algun dels requisits establits, no podran ser nomenats personal funcionari i quedaran anul·lades les seues actuacions, de manera que perdran els seus drets, sense perjudici de la responsabilitat en què hagen pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud inicial.

En aquest últim cas, o en el supòsit de renúncia d'algun dels aspirants abans del seu nomenament com a personal funcionari de carrera, el Ministeri de Justícia requerirà al tribunal qualificador únic una llista complementària de les persones aspirants que seguisquen en puntuació les proposades, fins a completar el total de places convocades.

En aquest supòsit, les persones aspirants incloses en aquesta llista complementària hauran de presentar la documentació acreditativa, que es detalla en aquesta mateixa base, en un termini no superior a cinc dies hàbils, des de la publicació en la pàgina web del Ministeri de Justícia, sense perjudici d'altres vies de comunicació per part de l'Administració per a fer saber l'existència d'aquesta llista complementària a les persones que puguen ser afectades.

Les persones opositores afectades que concórreguen per alguns dels àmbits territorials que tinguen establida la valoració de llengua oficial pròpia o dret civil basc seran convocades, si és el cas, a fer la prova optativa corresponent o se'ls incorporarà la puntuació que corresponga a l'acreditació documental que hagen aportat.



9. Nomenament

Una vegada s'ha comprovat que les persones aspirants, el nombre de les quals no podrà superar el de places convocades en cada àmbit territorial, reuneixen els requisits de la base quarta d'aquesta convocatòria, seran nomenades personal funcionari de carrera mitjançant una ordre del Ministeri de Justícia que es publicarà en el Boletín Oficial del Estado i els diaris oficials de les comunitats autònomes competents.

Atés el caràcter nacional dels cossos de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial per al nomenament com a personal funcionari de carrera, es confeccionaran, per a cada cos, dues llistes en cada àmbit territorial, una en la qual es consignaran les puntuacions obtingudes en les fases comunes i obligatòries del procés selectiu, i una altra amb especificació de la puntuació obtinguda en valoració del coneixement de la llengua oficial pròpia de les comunitats autònomes, i si és el cas, la corresponent al dret civil basc, en els territoris en els quals hagen sigut objecte de valoració.



10. Norma final

Contra aquesta convocatòria es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del ministre de Justícia en el termini d'un mes des que es publica o bé un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del Jutjat Central Contenciós Administratiu, de conformitat amb el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. En cas que s'interpose un recurs potestatiu de reposició, no es podrà interposar cap recurs contenciós administratiu fins que aquest es resolga expressament o se n'haja produït la desestimació presumpta.





Madrid, 22 de desembre de 2022. – La ministra de Justícia, P. D. (Ordre JUS/987/2020, de 20 d'octubre), el secretari general per a la Innovació i la Qualitat del Servei Públic de Justícia: Manuel Olmedo Palacios.



ÍNDEX D'ANNEXOS

Annex I Distribució territorial de les places

Annex II Descripció del procés selectiu. Cos de gestió processal i administrativa: concurs de mèrits

Annex III Descripció del procés selectiu. Cos de tramitació processal i administrativa: concurs de mèrits

Annex IV Descripció del procés selectiu. Cos d'auxili judicial: concurs de mèrits

Annex V Avaluació del coneixement de llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes i del dret civil basc

Annex VI Instruccions per a l'ompliment de la instància







ANNEX I

Distribució territorial de les places



Àmbit territorial Sistema general gestió Sistema general tramitació Sistema general auxili judicial

Andalusia 37 106 142

Aragó 1 13 16

Astúries 6 21 26

Canàries 29 115 195

Cantàbria 0 0 12

Catalunya 259 584 617

Comunitat Valenciana 35 111 68

Galícia 0 0 3

La Rioja 0 11 13

Madrid 66 282 227

Navarra 11 31 32

País Basc 91 109 66

Total CA 535 1.383 1.417

Ministeri de Justícia 170 712 698

Total 705 2095 2.115











ANNEX II

Descripció del procés selectiu:

cos de gestió processal i administrativa



Concurs de mèrits

En el concurs es valoraran els mèrits que al·leguen i aporten les persones opositores admeses al procés selectiu, a qui el Ministeri de Justícia facilitarà un model d'autoavaluació de la fase de concurs de mèrits. La nota màxima possible és de 100 punts.

La persona aspirant que no aporte mèrits, o aquests no siguen avaluables d'acord amb el barem referit, serà qualificada amb zero punts.

L'acreditació del temps de serveis prestats com a personal funcionari interí en l'Administració de justícia, en l'àmbit del Ministeri de Justícia, l'ha d'aportar d'ofici l'òrgan competent. No obstant això, quan la persona aspirant aporte mèrits com a personal interí en territoris diferents d'aquell pel qual es presenta, podrà aportar un justificant del temps prestat com a personal interí o substitut en aquests altres territoris o, si és el cas i, si no obra en el seu poder, una justificació d'haver sol·licitat a l'òrgan certificant que els bareme adequadament per a la llista provisional de mèrits que s'emeta, i així agilitzar el procés de baremació d'aquest mèrit. En un altre cas, l'administració convocant reclamarà d'ofici les administracions en el poder de les quals obren aquestes dades.

Per a superar el procés selectiu, caldrà obtindre un mínim de 15 punts, i quedaran excloses les persones aspirants que no assolisquen aquest mínim.

Mèrits que són objecte de baremació:

A. Títols i graus acadèmics. Títols i graus acadèmics inclosos en el sistema educatiu espanyol. La puntuació màxima que es podrà atorgar en aquest apartat serà de 10 punts, d'acord amb el barem següent i amb independència de quina haja sigut la titulació aportada com a requisit de titulació per a participar en el procés selectiu:



–10 punts per estar en possessió de la llicenciatura en Dret, o bé grau en Dret i màster amb un contingut de caràcter jurídic.

–9 punts per estar en possessió del grau en Dret.

Altres titulacions universitàries, a més de les anteriors, de les quals es valorarà un màxim de dues, de les següents:

–4 punts per estar en possessió d'una llicenciatura o un grau de les branques de Ciències del Treball, Ciències Polítiques i de l'Administració, Administració i Gestió Pública, Administració i Direcció d'Empreses o Criminologia.

–3 punts per estar en possessió de la diplomatura en Relacions Laborals o Graduat Social o tres cursos complets de la llicenciatura en Dret.

–2 punts per estar en possessió de qualsevol altre grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o enginyeria tècnica del sistema educatiu espanyol.

No es valoraran de manera independent cursos o nombres de crèdits de titulacions no acabades, excepte els tres cursos de la llicenciatura en Dret ja indicada.

B. Historial professional.

Cursos de formació de contingut jurídic i informàtic. La puntuació màxima que es podrà atorgar en aquest apartat serà de 8 punts, amb la baremació següent.

B-1. Cursos de formació, rebuts i acreditats en els últims deu anys i fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria, amb un contingut principal de caràcter jurídic, relacionats amb l'activitat del cos i homologats o impartits pel Ministeri o les conselleries de Justícia, el Ministeri i les conselleries d'Educació, el sistema universitari espanyol, l'Institut Nacional de l'Administració Pública, els serveis regionals d'ocupació, o homologats per altres departaments o administracions públiques, sempre que en conste el contingut jurídic (o informàtic) relacionat amb les funcions que s'han d'exercir, o per òrgans competents en formació de les comunitats autònomes, altres agents promotors dins del marc de l'Acord de formació per a l'ocupació (IV Acord de formació per a l'ús de les administracions públiques) o els serveis públics d'ocupació, fins a un màxim de 5,5 punts:



–Entre 11 i 29 h: 1 punt.

–Entre 30 i 59 h: 1,5 punts.

–Entre 60 i 119 h: 2 punts.

–Entre 120 o més h: 2,5 punts.

Així mateix, d'acord amb el barem anterior i sota les mateixes condicions, es valoraran els cursos en matèria d'igualtat o salut laboral que incloguen unitats o mòduls de contingut jurídic. Els cursos sobre mediació o altres mitjans adequats de solució de controvèrsies únicament seran objecte de valoració quan, a més de posseir contingut jurídic, aquest siga de naturalesa processal i, per tant, estiga relacionat amb les funcions del personal de l'Administració de justícia.

No es valoraran els cursos següents:

–Certificacions o diplomes en els quals no conste el nombre d'hores, ni els de 10 o menys hores lectives.

–Els derivats de processos selectius, ni els diplomes de participació en jornades, simposis, seminaris i similars, llevat que efectivament s'acredite que, malgrat la denominació, són cursos de formació, d'acord amb els que s'han indicat anteriorment.

Als aspirants que aporten certificacions de cursos que formen part dels ensenyaments del sistema educatiu espanyol, o siguen conduents a l'obtenció d'un títol universitari, se'ls podrà sol·licitar un certificat acadèmic per a comprovar que les hores lectives d'aquest curs o cursos no s'han convalidat com a crèdits universitaris o crèdits ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System).

En cas que no presenten la certificació acadèmica requerida o es comprove que les hores lectives del curs o els cursos s'han utilitzat per a convalidar assignatures de les titulacions assenyalades en l'apartat A, no es valoraran dins d'aquest mèrit.

B-2. Cursos de formació en informàtica, rebuts i acreditats en els últims deu anys i fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria, homologats o impartits pel Ministeri o les conselleries de Justícia, el Ministeri i les conselleries d'Educació, el sistema universitari espanyol, l'Institut Nacional de l'Administració Pública, els serveis regionals d'ocupació, o homologats per altres departaments o administracions públiques, sempre que en conste el contingut jurídic (o informàtic), relacionat amb les funcions que s'han d'exercir, o per òrgans competents en formació de les comunitats autònomes, altres agents promotors dins del marc de l'Acord de formació per a l'ocupació (IV Acord de formació per a l'ús de les administracions públiques) o els serveis públics d'ocupació, fins a un màxim de 2,5 punts:



–Entre 11 i 29 h: 1 punt.

–Entre 30 i 59 h: 1,5 punts.

–Entre 60 i 119 h: 2 punts.

–Entre 120 o més h: 2,5 punts.

Els cursos de contingut igual o similar només es valoraran una vegada. No es valoraran els cursos en els quals no conste el nombre d'hores, ni els de 10 o menys hores lectives.

Els certificats de professionalitat en els quals s'acredite la superació de mòduls formatius de contingut informàtic i les hores de formació seran objecte de valoració segons l'escala anterior.

La puntuació màxima que es pot atorgar en aquest apartat B és de 8 punts; fins a 5,5 punts, en l'apartat B-1 (Coneixements jurídics) i fins a 2,5 punts, en els apartats B-2 (Coneixements d'informàtica).

Excepcionalment, el tribunal qualificador únic podrà valorar altres cursos homologats per altres departaments o administracions públiques, no inclosos expressament en els apartats B-1 i B-2, sempre que en conste el contingut netament jurídic, relacionat amb les funcions que ha d'exercir la persona aspirant, o el contingut informàtic.

El tribunal qualificador únic, abans de l'inici de la baremació pels diversos tribunals, farà públics els criteris per a, en cas de dubte, determinar i identificar els cursos de formació de contingut jurídic i informàtic que es valoraran en els apartats B.1 i B.2, i resoldrà els dubtes que els tribunals delegats li plantegen a fi de garantir l'aplicació d'uns criteris homogenis en tots els territoris.

C. Qualificacions d'exercicis en processos selectius anteriors. Per les qualificacions obtingudes en els exercicis dels últims deu anys, comptats a partir de la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, en qualssevol dels cossos de l'Administració de justícia, tant de torn lliure com de promoció interna. La puntuació màxima que es podrà atorgar en aquest apartat serà de 22 punts, amb la baremació següent:

Per les qualificacions obtingudes en les proves del cos de gestió:

– 5 punts per nota del 50 al 54,99%.

– 5,5 punts per nota del 55 al 59,99%.

– 6 punts per nota del 60 al 64,99%.

– 6,5 punts per nota del 65 al 69,99%.

– 7 punts per nota del 70 al 74,99%.

– 7,5 punts per nota del 75 al 79,99%.

– 8 punts per nota del 80 al 84,99%.

– 8,5 punts per nota del 85 al 89,99%.

– 9 punts per nota del 90% o superior.

Per les qualificacions obtingudes en altres cossos generals, especials i lletrats de l'Administració de justícia:

– Si és d'un cos inferior o especial, el 25 % de la puntuació anterior.



– Si és d'un cos superior, el 50 % de la puntuació anterior.

D. Serveis prestats en l'Administració de justícia

Serveis prestats com a titular, substitut o interí en els cossos de l'Administració de justícia o com a personal laboral d'aquesta administració. La puntuació màxima, en total, que es podrà atorgar en aquest apartat serà de 60 punts, amb la baremació següent:

1. Per cada mes complet de serveis prestats com a substitut o interí en el cos de gestió processal i administrativa: 0,20 punts.

2. Per cada mes complet de serveis prestats com a titular, interí o substitut en la resta dels cossos generals, lletrats de l'Administració de justícia, jutges substituts o fiscals substituts: 0,10 punts.

3. Per cada mes de serveis prestats com a personal laboral de l'Administració de justícia fix o temporal: 0,05 punts.

Els períodes inferiors al mes no es computaran, encara que, en el cas que en siguen uns quants, se sumaran els que s'han prestat en el mateix cos i es desestimarà, si és el cas, una única fracció inferior al mes.







ANNEX III

Descripció del procés selectiu: cos de tramitació processal i administrativa



Concurs de mèrits

En el concurs es valoraran els mèrits que al·leguen i aporten les persones opositores admeses al procés selectiu, als quals el Ministeri de Justícia facilitarà un model d'autoavaluació de la fase de concurs de mèrits.

La persona aspirant que no aporte mèrits, o aquests no siguen avaluables d'acord amb el barem referit, serà qualificada amb zero punts.

L'acreditació del temps de serveis prestats com a personal funcionari interí en l'Administració de justícia, en l'àmbit del Ministeri de Justícia, l'ha d'aportar d'ofici l'òrgan competent. No obstant això, quan la persona aspirant aporte mèrits com a personal interí en diversos territoris d'aquell per al qual es presenta, podrà aportar un justificant del temps prestat com a personal interí o substitut en els altres territoris o, si és el cas i, si no obra en el seu poder, una justificació d'haver-los sol·licitat a l'òrgan certificant, per a així poder-los baremar adequadament per a la llista provisional de mèrits que s'emeta, de manera que s'agilitze el procés de baremació d'aquest mèrit. En un altre cas, l'administració convocant reclamarà d'ofici les administracions en el poder de les quals obren aquestes dades.

Per a superar el procés selectiu, caldrà obtindre un mínim de 15 punts, i quedaran excloses les persones aspirants que no assolisquen aquest mínim.

Mèrits que són objecte de baremació:

A. Títols i graus acadèmics

Títols i graus acadèmics inclosos en el sistema educatiu espanyol. La puntuació màxima que es podrà atorgar en aquest apartat serà de 10 punts, d'acord amb el barem següent i amb independència de quina haja sigut la titulació aportada com a requisit de titulació per a participar en el procés selectiu:

–10 punts per estar en possessió de la llicenciatura en Dret, o bé grau en Dret i màster amb un contingut de caràcter jurídic.

–9 punts per estar en possessió del grau en Dret.

Altres titulacions universitàries, a més de les anteriors, de les quals es valorarà un màxim de dues, de les següents:

–4 punts per estar en possessió d'una llicenciatura o un grau de les branques de Ciències del Treball, Ciències Polítiques i de l'Administració, Administració i Gestió Pública, Administració i Direcció d'Empreses o Criminologia.

–3 punts per estar en possessió de la diplomatura en Relacions Laborals o Graduat Social o tres cursos complets de la llicenciatura en Dret.

–2 punts per estar en possessió de qualsevol altre grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o enginyeria tècnica del sistema educatiu espanyol.

Si no s'acredita alguna de les titulacions universitàries anteriors, i no s'obté puntuació per aquest motiu, en cas que l'aspirant aporte més d'un títol dels exigits per a l'accés al cos de tramitació processal i administrativa (Batxillerat o equivalent), es valorarà cada titulació addicional a l'exigida per a participar en el procés selectiu amb 2 punts i amb el límit de dues titulacions addicionals.

No es valoraran de manera independent cursos o nombres de crèdits de titulacions no acabades, excepte els tres cursos de la llicenciatura en Dret ja indicada.

B. Historial professional

Cursos de formació de contingut jurídic i informàtic. La puntuació màxima que es podrà atorgar en aquest apartat serà de 8 punts, amb la baremació següent:

B-1. Cursos de formació, rebuts i acreditats en els últims deu anys i fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria, amb contingut principal de caràcter jurídic relacionats amb l'activitat del cos, i homologats o impartits pel Ministeri o les conselleries de Justícia, el Ministeri i les conselleries d'Educació, el sistema universitari espanyol, l'Institut Nacional de l'Administració Pública, els serveis regionals d'ocupació o homologats per altres departaments o administracions públiques, sempre que en conste el contingut jurídic (o informàtic), relacionat amb les funcions que s'han d'exercir, òrgans competents en formació de les comunitats autònomes, altres agents promotors dins del marc de l'Acord de formació per a l'ocupació (IV Acord de formació per a l'ús de les administracions públiques) o els serveis públics d'ocupació, fins a un màxim de 5,5 punts:



–Entre 11 i 29 h: 1 punt.

–Entre 30 i 59 h: 1,5 punts.

–Entre 60 i 119 h: 2 punts.

–Entre 120 o més h: 2,5 punts.

Així mateix, d'acord amb el barem anterior i sota les mateixes condicions, es valoraran els cursos en matèria d'igualtat o salut laboral que incloguen unitats o mòduls de contingut jurídic. Els cursos sobre mediació o altres mitjans adequats de solució de controvèrsies únicament seran objecte de valoració quan, a més de posseir contingut jurídic, aquest siga de naturalesa processal i, per tant, estiga relacionat amb les funcions del personal de l'Administració de justícia.

No es valoraran els cursos següents:

–Certificacions o diplomes en els quals no conste el nombre d'hores, ni els de 10 o menys hores lectives.

–Els derivats de processos selectius, ni els diplomes de participació en jornades, simposis, seminaris i similars, llevat que efectivament s'acredite que, malgrat la denominació, són cursos de formació, d'acord amb els que s'han indicat anteriorment.

Als aspirants que aporten certificacions de cursos que formen part dels ensenyaments del sistema educatiu espanyol, o siguen conduents a l'obtenció d'un títol universitari, se'ls podrà sol·licitar un certificat acadèmic per a comprovar que les hores lectives d'aquest curs o cursos no s'han convalidat com a crèdits universitaris o crèdits ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System).

En cas que no presenten la certificació acadèmica requerida o es comprove que les hores lectives del curs o els cursos s'han utilitzat per a convalidar assignatures de les titulacions assenyalades en l'apartat A, no es valoraran dins d'aquest mèrit.

B-2. Cursos de formació en informàtica, rebuts i acreditats en els últims deu anys i fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria, homologats o impartits pel Ministeri o les conselleries de Justícia, el Ministeri i les conselleries d'Educació, el sistema universitari espanyol, l'Institut Nacional de l'Administració Pública, els serveis regionals d'ocupació, o homologats per altres departaments o administracions públiques, sempre que en conste el contingut jurídic (o informàtic), relacionat amb les funcions que s'han d'exercir, o per òrgans competents en formació de les comunitats autònomes, altres agents promotors dins del marc de l'Acord de formació per a l'ocupació (IV Acord de formació per a l'ús de les administracions públiques) o els serveis públics d'ocupació, fins a un màxim de 2,5 punts:



–Entre 11 i 29 h: 1 punt.

–Entre 30 i 59 h: 1,5 punts.

–Entre 60 i 119 h: 2 punts.

–Entre 120 o més h: 2,5 punts.

Els cursos de contingut igual o similar només es valoraran una vegada. No es valoraran els cursos en els quals no conste el nombre d'hores, ni els de 10 o menys hores lectives.

Els certificats de professionalitat en els quals s'acredite la superació de mòduls formatius de contingut informàtic i les hores de formació seran objecte de valoració segons l'escala anterior.

La puntuació màxima que es pot atorgar en aquest apartat B és de 8 punts; fins a 5,5 punts, en l'apartat B-1 (Coneixements jurídics) i fins a 2,5 punts, en els apartats B-2 (Coneixements d'informàtica).

Excepcionalment, el tribunal qualificador únic podrà valorar altres cursos homologats per altres departaments o administracions públiques, no inclosos expressament en els apartats B-1 i B-2, sempre que en conste el contingut netament jurídic, relacionat amb les funcions que ha d'exercir la persona aspirant, o el contingut informàtic.

El tribunal qualificador únic, abans de l'inici de la baremació pels diversos tribunals, farà públics els criteris per a, en cas de dubte, determinar i identificar els cursos de formació de contingut jurídic i informàtic que es valoraran en els apartats B.1 i B.2, i resoldrà els dubtes que els tribunals delegats li plantegen a fi de garantir l'aplicació d'uns criteris homogenis en tots els territoris.

C. Qualificacions d'exercicis en processos selectius anteriors

Per les qualificacions obtingudes en els últims deu anys, comptats a partir de la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, en qualssevol dels cossos de l'Administració de justícia, tant de torn lliure com de promoció interna, la puntuació màxima que es podrà atorgar en aquest apartat serà de 22 punts, amb la baremació següent:



Per les qualificacions obtingudes en les proves del cos de tramitació:

– 5 punts per nota del 50 al 54,99%.

– 5,5 punts per nota del 55 al 59,99%.

– 6 punts per nota del 60 al 64,99%.

– 6,5 punts per nota del 65 al 69,99%.

– 7 punts per nota del 70 al 74,99%.

– 7,5 punts per nota del 75 al 79,99%.

– 8 punts per nota del 80 al 84,99%.

– 8,5 punts per nota del 85 al 89,99%.

– 9 punts per nota del 90% o superior.

Per les qualificacions obtingudes en altres cossos generals, especials i lletrats de l'Administració de justícia:

– Si és d'un cos inferior o especial, el 25 % de la puntuació anterior.



– Si és d'un cos superior, el 50 % de la puntuació anterior.

D. Serveis prestats en l'Administració de justícia

Serveis prestats com a titular, substitut o interí en els cossos de l'Administració de justícia o com a personal laboral d'aquesta administració. La puntuació màxima, en total, que es podrà atorgar en aquest apartat serà de 60 punts, amb la baremació següent:

1. Per cada mes complet de serveis prestats com a substitut o interí, en el cos de tramitació processal i administrativa: 0,20 punts.



2. Per cada mes complet de serveis prestats com a titular, interí o substitut en la resta dels cossos generals, lletrats de l'Administració de justícia, jutges substituts o fiscals substituts: 0,10 punts.



3. Per cada mes de serveis prestats com a personal laboral de l'Administració de justícia fix o temporal: 0,05 punts.

Els períodes inferiors al mes no es computaran, encara que, en el cas que en siguen uns quants, se sumaran els que s'han prestat en el mateix cos i es desestimarà, si és el cas, una única fracció inferior al mes.





ANNEX IV

Descripció del procés selectiu: auxili judicial



Concurs de mèrits

En la fase de concurs es valoraran els mèrits que al·leguen i aporten les persones opositores admeses al procés selectiu, als quals el Ministeri de Justícia facilitarà un model d'autoavaluació de la fase de concurs de mèrits.

La persona aspirant que no aporte mèrits, o aquests no siguen avaluables d'acord amb el barem referit, serà qualificada amb zero punts.

L'acreditació del temps de serveis prestats com a personal funcionari interí en l'Administració de justícia, en l'àmbit del Ministeri de Justícia, l'ha d'aportar d'ofici l'òrgan competent. No obstant això, quan la persona aspirant aporte mèrits com a personal interí en diversos territoris d'aquell per al qual es presenta, podrà aportar un justificant del temps prestat com a personal interí o substitut en els altres territoris o, si és el cas i, si no obra en el seu poder, una justificació d'haver-los sol·licitat a l'òrgan certificant, per a així poder-los baremar adequadament per a la llista provisional de mèrits que s'emeta, de manera que s'agilitze el procés de baremació d'aquest mèrit. En un altre cas, l'administració convocant reclamarà d'ofici les administracions en el poder de les quals obren aquestes dades.

Per a superar el procés selectiu, caldrà obtindre un mínim de 15 punts, i quedaran excloses les persones aspirants que no assolisquen aquest mínim.

Mèrits que són objecte de baremació:

A. Títols i graus acadèmics. Títols i graus acadèmics inclosos en el sistema educatiu espanyol. La puntuació màxima que es podrà atorgar en aquest apartat serà de 10 punts, d'acord amb el barem següent i amb independència de quina haja sigut la titulació aportada com a requisit de titulació per a participar en el procés selectiu:



–8 punts per estar en possessió de la llicenciatura en Dret, o bé un grau en Dret i un màster amb contingut de caràcter jurídic.

–7 punts per estar en possessió del grau en Dret.

Altres titulacions universitàries, a més de les anteriors, de les quals es valorarà un màxim de dues de les titulacions següents:

–3 punts per estar en possessió de la llicenciatura o el grau de les branques de Ciències del Treball, Ciències Polítiques i de l'Administració, Administració i Gestió Pública, Administració i Direcció d'Empreses o Criminologia; Diplomatura en Relacions Laborals o Graduat Social o tres cursos complets de la llicenciatura de Dret.

–2 punts per estar en possessió de qualsevol altre grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o enginyeria tècnica del sistema educatiu espanyol.

Si no s'acredita alguna de les titulacions universitàries anteriors, i no s'obté puntuació per això, es valoraran:

–3 punts per estar en possessió del títol de Batxillerat o equivalent, un o títol de grau mitjà o equivalent, i es valorarà, en aquest apartat, un màxim de dues titulacions.

No es valoraran de manera independent cursos o nombres de crèdits de titulacions no acabades, excepte els tres cursos de la llicenciatura en Dret ja indicada.

B. Historial professional

Cursos de formació de contingut jurídic i informàtic. La puntuació màxima que es podrà atorgar en aquest apartat serà de 8 punts, amb la baremació següent:

B-1. Cursos de formació, rebuts i acreditats en els últims deu anys i fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria, amb un contingut principal de caràcter jurídic, relacionats amb l'activitat del cos i homologats o impartits pel Ministeri o les conselleries de Justícia, el Ministeri i les conselleries d'Educació, el sistema universitari espanyol, l'Institut Nacional de l'Administració Pública, els serveis regionals d'ocupació, o homologats per altres departaments o administracions públiques, sempre que en conste el contingut jurídic (o informàtic) relacionat amb les funcions que s'han d'exercir, o per òrgans competents en formació de les comunitats autònomes, altres agents promotors dins del marc de l'Acord de formació per a l'ocupació (IV Acord de formació per a l'ús de les administracions públiques) o els serveis públics d'ocupació, fins a un màxim de 5,5 punts:



–Entre 11 i 29 h: 1 punt.

–Entre 30 i 59 h: 1,5 punts.

–Entre 60 i 119 h: 2 punts.

–Entre 120 o més h: 2,5 punts.

Així mateix, d'acord amb el barem anterior i sota les mateixes condicions, es valoraran els cursos en matèria d'igualtat o salut laboral que incloguen unitats o mòduls de contingut jurídic. Els cursos sobre mediació o altres mitjans adequats de solució de controvèrsies únicament seran objecte de valoració quan, a més de posseir contingut jurídic, aquest siga de naturalesa processal i, per tant, estiga relacionat amb les funcions del personal de l'Administració de justícia.

No es valoraran els cursos següents:

–Certificacions o diplomes en els quals no conste el nombre d'hores, ni els de 10 o menys hores lectives.

–Els derivats de processos selectius, ni els diplomes de participació en jornades, simposis, seminaris i similars, llevat que efectivament s'acredite que, malgrat la denominació, són cursos de formació, d'acord amb els que s'han indicat anteriorment.

Als aspirants que aporten certificacions de cursos que formen part dels ensenyaments del sistema educatiu espanyol, o siguen conduents a l'obtenció d'un títol universitari, se'ls podrà sol·licitar un certificat acadèmic per a comprovar que les hores lectives d'aquest curs o cursos no s'han convalidat com a crèdits universitaris o crèdits ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System).

En cas que no presenten la certificació acadèmica requerida o es comprove que les hores lectives del curs o els cursos s'han utilitzat per a convalidar assignatures de les titulacions assenyalades en l'apartat A, no es valoraran dins d'aquest mèrit.

B-2. Cursos de formació en informàtica, rebuts i acreditats en els últims deu anys i fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria, homologats o impartits pel Ministeri o les conselleries de Justícia, el Ministeri i les conselleries d'Educació, el sistema universitari espanyol, l'Institut Nacional de l'Administració Pública, els serveis regionals d'ocupació, o homologats per altres departaments o administracions públiques, sempre que en conste el contingut jurídic (o informàtic) relacionat amb les funcions que s'han d'exercir, o per òrgans competents en formació de les comunitats autònomes, altres agents promotors dins del marc de l'Acord de formació per a l'ocupació (IV Acord de formació per a l'ús de les administracions públiques) o els serveis públics d'ocupació, fins a un màxim de 2,5 punts:

–Entre 11 i 29 h: 1 punt.

–Entre 30 i 59 h: 1,5 punts.

–Entre 60 i 119 h: 2 punts.

–Entre 120 o més h: 2,5 punts.

Els cursos de contingut igual o similar només es valoraran una vegada. No es valoraran els cursos en els quals no conste el nombre d'hores, ni els de 10 o menys hores lectives.

Els certificats de professionalitat en els quals s'acredite la superació de mòduls formatius de contingut informàtic i les hores de formació seran objecte de valoració segons l'escala anterior.

La puntuació màxima que es pot atorgar en aquest apartat B és de 8 punts; fins a 5,5 punts, en l'apartat B-1 (Coneixements jurídics) i fins a 2,5 punts, en els apartats B-2 (Coneixements d'informàtica).

Excepcionalment, el tribunal qualificador únic podrà valorar altres cursos homologats per altres departaments o administracions públiques, no inclosos expressament en els apartats B-1 i B-2, sempre que en conste el contingut netament jurídic, relacionat amb les funcions que ha d'exercir la persona aspirant, o el contingut informàtic.

El tribunal qualificador únic, abans de l'inici de la baremació pels diversos tribunals, farà públics els criteris per a, en cas de dubte, determinar i identificar els cursos de formació de contingut jurídic i informàtic que es valoraran en els apartats B.1 i B.2, i resoldrà els dubtes que els tribunals delegats li plantegen a fi de garantir l'aplicació d'uns criteris homogenis en tots els territoris.

C. Qualificacions d'exercicis en processos selectius anteriors

Per les qualificacions obtingudes en els últims deu anys, comptats a partir de la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, en qualssevol dels cossos de l'Administració de justícia, tant de torn lliure com de promoció interna. La puntuació màxima que es podrà atorgar en aquest apartat serà de 22 punts, amb la baremació següent:



Per les qualificacions obtingudes en les proves del cos d'auxili judicial:

– 5 punts per nota del 50 al 54,99%.

– 5,5 punts per nota del 55 al 59,99%.

– 6 punts per nota del 60 al 64,99%.

– 6,5 punts per nota del 65 al 69,99%.

– 7 punts per nota del 70 al 74,99%.

– 7,5 punts per nota del 75 al 79,99%.

– 8 punts per nota del 80 al 84,99%.

– 8,5 punts per nota del 85 al 89,99%.

– 9 punts per nota del 90% o superior.

Per les qualificacions obtingudes en altres cossos generals, especials i lletrats de l'Administració de justícia:

– Si és d'un cos inferior o especial, el 25 % de la puntuació anterior.



– Si és d'un cos superior, el 50 % de la puntuació anterior.

D. Serveis prestats en l'Administració de justícia

Serveis prestats com a titular, substitut o interí en els cossos de l'Administració de justícia o com a personal laboral d'aquesta administració. La puntuació màxima, en total, que es podrà atorgar en aquest apartat serà de 60 punts, amb la baremació següent:

1. Per cada mes complet de serveis prestats com a substitut o interí, en el cos d'auxili judicial: 0,20 punts.

2. Per cada mes complet de serveis prestats com a titular, interí o substitut en la resta dels cossos generals, lletrats de l'Administració de justícia, jutges substituts o fiscals substituts: 0,10 punts.

3. Per cada mes de serveis prestats com a personal laboral de l'Administració de justícia fix o temporal: 0,05 punts.

Els períodes inferiors al mes no es computaran, encara que, en el cas que en siguen uns quants, se sumaran els que s'han prestat en el mateix cos i es desestimarà, si és el cas, una única fracció inferior al mes.







Annex V

Avaluació del coneixement de les llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes i del dret civil basc



1. Coneixement de les llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes

Per a les persones opositores que concórreguen per algun dels àmbits territorials corresponents a comunitats autònomes amb llengua oficial i dret foral propis, i que així ho hagen fet constar en la seua sol·licitud de participació, finalitzada la fase d'oposició, s'avaluarà el coneixement de les llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes. L'avaluació consistirà en l'acreditació del coneixement de la llengua oficial d'aquesta comunitat mitjançant les certificacions que hagen presentat oportunament o amb la realització d'una prova de nivell de coneixements.

La puntuació de la valoració del coneixement de la llengua oficial de la comunitat autònoma només serà aplicable en l'àmbit de la comunitat autònoma respectiva únicament a l'efecte d'establir el número d'ordre en la relació de persones aprovades dins de l'àmbit territorial pel qual concorre l'aspirant, per la qual cosa s'haurà de reflectir separada de l'obtinguda en l'exercici obligatori i en la fase de concurs.

Es qualificarà amb un màxim de 18 punts, segons el nivell de coneixements demostrats per l'aspirant i els criteris de valoració establits a continuació.

En l'àmbit de la Comunitat Foral de Navarra, en les zones bascòfona i mixta que determina l'article 5 de la Llei foral 18/1986, de 15 de desembre, del basc, de conformitat amb el que estableix el Decret foral 103/2017, de 15 de novembre (Boletín Oficial de Navarra, de 30.11.2017), el coneixement oral i escrit del basc degudament acreditat per mitjà d'una certificació de superació de cadascun dels nivells, expedida per l'òrgan competent en la matèria, suposa el reconeixement, a aquest efecte, d'un màxim de 18 punts, segons el nivell de coneixements acreditat en els termes següents:

–Certificat de nivell B1 o títols equivalents: 6 punts.

–Certificat de nivell B2 o títols equivalents: 12 punts.

–Certificat de nivell C1 o títols equivalents: 18 punts.

En l'àmbit del País Basc, d'acord amb el que estableix el Decret 86/1997, de 15 d'abril, pel qual es regula el procés de normalització de l'ús del basc en les administracions públiques de la comunitat autònoma del País Basc i el Decret 174/2010, de 29 de juny, de normalització lingüística de l'Administració de justícia de la comunitat autònoma del País Basc:

–Certificat de nivell B2 o perfil lingüístic 2, o títols equivalents: 6 punts.

–Certificat de nivell C1 o perfil lingüístic 3, o títols equivalents: 12 punts.

–Certificat de nivell C2 o perfil lingüístic 4, o títols equivalents: 18 punts.

En l'àmbit de la Comunitat Valenciana:

–Certificat de Grau Elemental o de nivell B1: 6 punts.

–Certificat de Grau Mitjà o de nivell C1: 12 punts.

–Certificat de Grau Superior o de nivell C2: 18 punts.

L'acreditació documental del coneixement del valencià s'efectuarà mitjançant l'aportació del certificat corresponent expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià.



En l'àmbit de Catalunya. De conformitat amb el Decret 3/2014, de 7 de gener, pel qual es modifica el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (DOGC núm. 6536, de 09.01.2014), i el Decret 180/2014, de 30 de desembre, sobre el certificat de coneixements de llenguatge jurídic (nivell J) (DOGC núm. 6780, de 31.12.2014), el coneixement oral i escrit del català i el coneixement del llenguatge jurídic (nivell J), degudament acreditats per mitjà d'un certificat de la Direcció General de Política Lingüística i pel Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada o un equivalent, suposa el reconeixement, només a aquest efecte, fins a un màxim de 18 punts, segons el nivell de coneixements acreditats en els termes següents:



–Certificat de nivell B2 (fins a gener de 2014, nivell B) o títols homologats: 6 punts.

–Certificat de nivell C1 (fins a gener de 2014, nivell C) o títols homologats: 12 punts.

–Certificat de nivell C2 (fins a gener de 2014, nivell D) o títols homologats: 18 punts.

–Certificat de coneixement de llenguatge jurídic nivell J: 18 punts.

En l'àmbit de la comunitat autònoma de Galícia:

–Certificat Celga 4 o similar: 6 punts.

–Curs de Llenguatge Jurídic Mitjà: 12 punts.

–Curs de Llenguatge Jurídic Superior: 18 punts.

L'acreditació del coneixement d'idioma s'efectuarà mitjançant l'aportació dels certificats de la Secretaria General de Política Lingüística o els equivalents segons l'Ordre, de 16 de juliol de 2007, de la Consellería de Presidencia, Administraciones Públicas y Xustiza, (DOG de 30.07.2007), modificada per l'Ordre, de 10 de febrer de 2014, per la qual es modifica l'Ordre, de 16 de juliol de 2007, que regula els certificats oficials acreditatius dels nivells de coneixement de la llengua gallega (Celga) (DOG de 19.02.2014), i l'Ordre d'1 d'abril de 2005 (DOG de 14.04.2005).

2. Avaluació dels coneixements del dret civil basc

Per als aspirants que concórreguen per l'àmbit territorial de la comunitat autònoma del País Basc, i que així ho hagen fet constar en la seua sol·licitud, es procedirà, en els mateixos termes i amb els mateixos efectes que s'han detallat en l'apartat anterior, a avaluar els seus coneixements del dret civil basc, i s'atorgaran per aquest concepte 6 punts, que es reflectiran, en tot cas, separats dels obtinguts en els exercicis obligatoris, i només faran efecte per a establir l'ordre de prelació dins de l'àmbit territorial de la comunitat autònoma del País Basc.



Per a la realització i correcció d'aquest exercici, el tribunal delegat podrà nomenar un assessor especialista.

Criteris de valoració:

A) La documentació vàlida per als opositors que opten per l'acreditació documental és la següent:

1. Llicenciatura en Dret i haver cursat com a assignatures:

Dret Civil Foral i Autonòmic del País Basc:

–UD, Pla 1953.90 hores.

–UD, Pla 1998.60 hores.

Dret Civil Foral i Autonòmic del País Basc 1:

–UD, Pla 1993.30 hores.

2. Grau en Dret i haver cursat com a assignatura Dret Civil i Autonòmic Basc / Dret Civil Basc (6 crèdits ECTS).

3. Màster en Dret Civil Basc: 540 hores (54 crèdits).

4. Diploma d'especialització en Dret Civil Foral del País Basc – presencial: 220 hores (22 crèdits).

5. Diploma d'especialització en Dret Civil Basc – en línia: 210 hores (21 crèdits).

6. Doctorat en Dret: (mínim 60 hores: 6 crèdits).

Títol de doctor en Dret, amb tesi sobre el dret civil basc.

Cursos de doctorat en Dret sobre Dret Civil Basc.

7. Estudis complementaris. El Nou Dret Civil Basc: Aspectes Familiars i Successoris (3 crèdits ECTS)

Per a les persones opositores que opten per fer l'examen, aquest consistirà a contestar a un qüestionari tipus test 40 preguntes amb quatre respostes alternatives de les quals només una és correcta.



Les respostes encertades es valoraran amb 1 punt. Les respostes incorrectes o les preguntes no contestades no es puntuaran. Per a superar l'exercici cal obtindre un mínim de 20 punts.

El qüestionari serà sobre el temari següent:

Temari per a examen

Llei 5/2015, de 25 de juny, de Dret Civil Basc.

1. De les fonts del dret civil basc. Dels principis inspiradors de la Llei civil basca. De l'àmbit d'aplicació de la Llei civil basca.



2. Dels principis de dret patrimonial.

3. De les successions. Disposicions preliminars. De la successió testada. De les limitacions a la llibertat de testar.

4. De les successions. Dels pactes successoris. De la successió legal o intestada. Disposicions comunes a les diferents maneres de succeir.

5. Del règim de béns en el matrimoni. Del règim legal. Del règim de comunicació foral de béns.

Llei 2/2003, de 7 de maig, reguladora de les parelles de fet.

6. Parelles de fet en la comunitat autònoma del País Basc. Disposicions generals. Contingut de la relació de parella. Adopció, acolliment i règim successori. Extinció de la parella de fet.







ANNEX VI

Instruccions per a formalitzar el procés d'inscripció



Llegiu atentament i seguiu les instruccions següents:

Molt important. La inscripció en aquest procés selectiu (que comprén la formalització de la instància, l'abonament de la taxa i la presentació) es farà únicament per via electrònica.

Accés. L'imprés és el model 790– Codi 007, en la part superior del qual figura «sol·licitud d'admissió a proves selectives de l'Administració pública i liquidació de la taxa de drets d'examen» que estarà disponible en el punt d'accés general (www.administracion.gob.es) o a través del portal web del Ministeri de Justícia, www.mjusticia.gob.es, dins de la pestanya «Ciutadania», secció «Ocupació Pública», cos «Gestió Processal».

La persona aspirant que sol·licita presentar-se al procés selectiu haurà de disposar d'un certificat digital vàlid de persona física (més informació: http://firmaelectronica.gob.es i en https://www.dnielectronico.es/).

Sol·licitud:

–Casella 15. Hi haurà de constar el cos.

–Casella 16. S'haurà de consignar «cap».

–Casella 17. Forma d'accés. Hi haurà de constar «L» per a indicar torn lliure.

–Casella 20 (àmbit autonòmic pel qual concorre). Indiqueu l'àmbit territorial pel qual voleu concórrer dels que preveu l'annex I.



–Caselles 21 a 23: aspirants amb discapacitat.

–Casella 21: grau de discapacitat. Les persones aspirants amb discapacitat podran indicar el grau de discapacitat que tinguen reconegut, opten o no pel contingent de discapacitat.

–Casella 22: contingent de reserva persones amb discapacitat. Hauran de marcar el valor «SÍ» els aspirants amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 % que opten per les places del contingent de reserva per a persones amb discapacitat, segons s'indica en la base 1.2, «Reserva discapacitat».

–Casella 23: adaptació que se sol·licita en cas de discapacitat. En aquest requadre s'han d'expressar, si és el cas, les adaptacions de temps i mitjans que puguen requerir, a fi que el tribunal dispose de la informació necessària per a l'adaptació de la realització dels exercicis. S'haurà d'aportar, a més, un dictamen tècnic facultatiu actualitzat sobre la procedència de l'adaptació sol·licitada, emés per l'òrgan tècnic de valoració que va determinar el grau de discapacitat, en el qual conste expressament l'adaptació que correspon a la persona interessada en cadascun dels exercicis segons les seues circumstàncies personals. Aquesta adaptació la poden sol·licitar totes les persones aspirants amb discapacitat, amb independència que accedisquen o no pel contingent de discapacitat.

–Casella 26. Titulació. Seleccioneu la titulació d'acord amb el que s'estableix en la convocatòria.

–Casella 27. Acreditació de llengua autonòmica i/o dret civil basc. «Dades que cal consignar segons les bases de la convocatòria». Qui vulga fer les proves optatives ha d'escriure la paraula «Realitza» en el quadre corresponent al tipus de prova, qui vulga acreditar documentalment els seus coneixements ha d'escriure «Documenta», i qui s'aculla als dos sistemes, en els termes de la convocatòria, ha d'indicar «Documenta i realitza».

Pagament i presentació. Una vegada formalitzada la sol·licitud, s'ha de procedir al pagament electrònic i registre, segons les instruccions que s'hi indiquen. En cas que no es puga fer el pagament perquè no es disposa d'un compte en qualsevol de les entitats col·laboradores adherides a la passarel·la de pagament de l'Agència Tributària, o quan resulte impossible la inscripció electrònica per raons tècniques, es podrà fer la presentació i el pagament en paper de manera excepcional, i s'haurà d'acreditar documentalment aquesta impossibilitat.

La constància del pagament correcte de la taxa estarà avalada pel número de referència complet (NRC), emés per l'AEAT, que haurà de figurar en el justificant de registre.

–S'haurà de disposar d'un certificat electrònic, accedir al portal web del Ministeri de Justícia, www.mjusticia.gob.es, dins de la pestanya «Ciutadania», secció «Ocupació Pública», cos «Gestió» i seguir les instruccions previstes.

Mitjançant aquesta opció s'han de fer electrònicament els tràmits d'ompliment del formulari, pagament i presentació en el Registre electrònic del Ministeri de Justícia.

Com a resultat, es podrà descarregar un document amb els comprovants del pagament i el registre de la sol·licitud, signat electrònicament, que servirà de justificant d'haver-ho fet correctament.

La persona que sol·licita presentar-se al procés selectiu serà qui haja de fer el registre de la seua sol·licitud.

Les sol·licituds presentades a l'estranger es podran cursar per mitjà de les representacions diplomàtiques o consulars corresponents. Aquestes hauran d'incloure el justificant bancari d'haver ingressat els drets d'examen en el compte que figure en la convocatòria.

Exempció o reducció de taxa: les persones que es vulguen acollir a l'exempció o reducció de la taxa i hagen de presentar la documentació acreditativa que s'indica en la base 5.6 d'aquesta convocatòria, podran autoritzar l'òrgan gestor perquè puga verificar aquesta condició mitjançant l'accés a la plataforma d'intermediació de dades de les administracions públiques oferit a través del servei d'inscripció en proves selectives, pel que fa als documents següents:

–Els acreditatius de grau de discapacitat igual o superior al 33 % quan la condició de discapacitat haja sigut reconeguda en alguna de les comunitats autònomes que figuren en l'adreça http://administracion.gob.es/pag/pid.

La certificació relativa a la condició de demandant d'ocupació. IRPF per a verificar les rendes.

–L'aportació del títol de família nombrosa quan s'haja obtingut en alguna de les comunitats autònomes que figuren en l'adreça http://administracion.gob.es/pag/pid.

En cas de no prestar el consentiment a l'òrgan gestor, no s'ha de marcar la casella que apareix a aquest efecte en la sol·licitud, i s'hauran de presentar els documents acreditatius amb la instància de sol·licitud.

Així mateix, els altres documents que s'indiquen en la base 5 s'hauran d'aportar, en tot cas, juntament amb la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o d'estar-ne exempt determinarà l'exclusió de la persona aspirant. En cap cas, la presentació i el pagament de la taxa dels drets d'examen suposarà la substitució del tràmit de presentació, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud.

Mapa web