Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 d'abril de 2023, de la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral, per la qual es convoquen ajudes destinades a l'establiment d'incentius a la reducció de la jornada laboral a quatre dies o trenta-dues hores setmanals i a la millora de la productivitat en les empreses amb centres de treball situats en la Comunitat Valenciana, que es corresponen amb el primer any d'aplicació dels projectes subvencionables, per a l'exercici 2023. [2023/3790]

(DOGV núm. 9570 de 06.04.2023) Ref. Base de dades 003641/2023




La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS), estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'ha d'iniciar sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Ordre 7/2022, de 16 de juny, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball aprova les bases reguladores i estableix el procediment de concessió de les ajudes a la reducció de la jornada laboral a quatre dies o trenta-dues hores setmanals i a la millora de la productivitat en les empreses valencianes (DOGV 9372, 30.06.2022), d'ara en avant les bases reguladores. En la seua base 21.2 es delega expressament en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball la convocatòria anual de les subvencions reflectides en l'ordre.

Mitjançant la present resolució es convoquen, per a l'exercici 2023, les ajudes destinades a l'establiment d'incentius a la reducció de la jornada laboral a quatre dies o trenta-dues hores setmanals i a la millora de la productivitat en les empreses valencianes, que es corresponen amb el primer any dels projectes subvencionables en els termes establits en la base 2.2 i base 6.1.a) de les dites bases reguladores.



Els projectes que es troben en el segon any de compromís empresarial de reducció de la jornada laboral ordinària perquè van obtindre, l'any 2022, resolució favorable al projecte presentat en la convocatòria de 2022, sense que incloguen noves persones treballadores al Pla, seran objecte d'una convocatòria específica abans de finalitzar l'any 2023, de conformitat amb el que es disposa en la base 8.3, on s'estableix que quan una empresa concórrega en segon o tercer any a la convocatòria anual d'ajudes recollida en la present ordre, no podrà ser objecte d'una nova resolució de concessió fins que no haja finalitzat el procés de justificació de les ajudes obtingudes en l'exercici anterior.



La present convocatòria queda sotmesa, a més, en el que procedisca, a la LGS, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament (d'ara en avant, RLGS), i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, LHPS).

La Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023, Llei 9/2022, de 30 de desembre (DOGV 9502, 31 de desembre) inclou, dins de l'annex de transferències i subvencions corresponent al programa pressupostari 315.10 «Condicions de Treball i Administració de les Relacions Laborals», la norma de la línia de subvenció S0566000 denominada «Programa d'incentius per al desenvolupament d'una nova cultura del temps de treball» amb càrrec al capítol IV del programa 315.10 «Condicions de Treball i Administració de les Relacions Laborals», amb una dotació d'1.500.000,00 euros.



Per l'anterior i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.4 de l'LHPS, en relació amb l'article 9 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del President de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, l'article 107 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la presidència i de les conselleries de la Generalitat, el Decret 175/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i les bases reguladores d'aquestes subvencions, resolc:



Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte de la present resolució és convocar en l'exercici 2023, en règim de concurrència competitiva, subvencions destinades a l'increment de la productivitat en les empreses i a pal·liar els costos de les empreses ocasionats a conseqüència de l'adopció de mesures de racionalització de la jornada laboral, entenent aquesta racionalització en els termes que es reflecteixen en la base 5 de les bases reguladores.





Segon. Finançament

Per a l'exercici 2023, i de conformitat amb el que s'estableix en la Llei de pressupostos de la Generalitat per al citat exercici, les ajudes convocades es finançaran amb càrrec a la línia de subvenció S0566000 denominada «Programa d'incentius per al desenvolupament d'una nova cultura del temps de treball», aplicació pressupostària 11.03.02.315.10, capítol IV, fins a un import global màxim d'1.500.000 euros, procedents de fons propis de la Generalitat, d'acord amb el següent desglossament per anualitats:

Exercici 2023: 450.000,00 euros.

Exercici 2024: 1.050.000,00 euros.

La dotació corresponent a l'exercici 2024 quedarà condicionada, en tot cas, a l'assignació que contemple a aquest efecte la Llei de pressupostos de la Generalitat del mencionat exercici.



Tercer. Empreses beneficiàries

Les empreses privades, qualsevol que siga la seua forma jurídica, que tinguen situat en la Comunitat Valenciana el centre o centres de treball pel qual opten a les ajudes regulades en la present convocatòria.

Queden expressament excloses les empreses a les quals es refereix la base 3.2 de les bases reguladores.



Quart. Obligacions de les empreses beneficiàries

Sense perjudici de les obligacions generals establides en l'article 14 de la LGS, amb caràcter específic seran obligacions de les empreses beneficiàries les contemplades en les bases reguladores i especialment les disposades en la base 16.



Cinqué. Projectes subvencionables

1. Els projectes de reducció de la jornada laboral i increment de la productivitat que podran ser objecte de l'ajuda regulada en la present convocatòria hauran de complir els requisits establits en la base 5 de les bases reguladores.

Específicament la convocatòria per a 2023 contempla dos tipus de projectes subvencionables:

a) Nous projectes que es presenten pel primer any de compromís empresarial de reducció de la jornada laboral ordinària a temps complet aplicable al centre de treball que haurà de consistir en una reducció mínima del 20 per cent de la jornada en còmput setmanal, quan la jornada ordinària siga equivalent a quaranta hores setmanals. Si en el moment de sol·licitud de l'ajuda l'empresa té implantada una jornada en còmput setmanal inferior a les quaranta hores, el compromís empre



b) Projectes que estiguen en el seu segon any de compromís empresarial de reducció de la jornada laboral ordinària perquè van obtindre, l'any 2022, resolució de concessió favorable al projecte presentat en la convocatòria de 2022 i que, només i exclusivament, incorporen addicionalment al projecte alguna persona treballadora que no estiguera inclosa en el Pla elaborat en l'exercici anterior.

2. Els projectes que es troben en el segon any de compromís empresarial de reducció de la jornada laboral ordinària perquè van obtindre, l'any 2022, resolució favorable al projecte presentat en la convocatòria de 2022, sense que incloguen noves persones treballadores al Pla, seran objecte d'una convocatòria específica abans de finalitzar l'any 2023, de conformitat amb el que es disposa en la base 8.3, on s'estableix que quan una empresa concórrega en segon o tercer any a la convocatòria anual d'ajudes recollida en la present ordre, no podrà ser objecte d'una nova resolució de concessió fins que no haja finalitzat el procés de justificació de les ajudes obtingudes en l'exercici anterior.







Sisé. Quantia de la subvenció

De conformitat amb el que s'estableix en la Base 6.1.a) de les bases reguladores, atés que les empreses que resulten beneficiàries de la subvenció ho seran pel primer any d'aplicació del Pla de Reducció de la Jornada Laboral i Millora de la Productivitat, els imports de les ajudes seran de 5.492,19 euros per cada persona treballadora amb contracte indefinit a temps complet incorporada al Pla de reducció de la jornada laboral.

El pressupost global del programa es distribuirà en els trams i termes establits en la base 7 de les bases reguladores.



Seté. Presentació de sol·licituds

1. Les empreses hauran de presentar una única sol·licitud de subvenció, segons model normalitzat en formulari web disponible en el tràmit telemàtic dissenyat per a aquestes ajudes.

L'accés directe a aquest tràmit estarà disponible en el següent enllaç:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=g22741

Tant el formulari web de sol·licitud del tràmit telemàtic, com la resta dels documents a annexar a aquest tràmit per a l'obtenció de les ajudes regulades en la present convocatòria, han de presentar-se exclusivament de manera telemàtica i signar-se electrònicament.

Per a això, la persona que presente la sol·licitud haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten:

– El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, persona empresa pública o persona física emesos per la ACCV (Autoritat de Certificació C. Valenciana).

– El sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats).

– I, en general, tots els acceptats per la Plataforma @signa



Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la informació del qual està disponible en:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=g17168

https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/

https://sede.administracion.gob.es/pag_sede/servicioselectronicos/registroelectronicodeapoderamientos.html#2



2. Les instruccions sobre tramitació telemàtica de les ajudes les trobaran a:

https://cindi.gva.es/va/tramitacion-telematica

Les incidències de tramitació electrònica relacionades amb qüestions tecnicoinformàtiques s'atendran mitjançant el correu: generalitat_en_red@gva.es

Els dubtes relacionats amb el contingut d'aquesta convocatòria seran ateses, exclusivament, mitjançant la següent adreça de correu electrònic: dgtrabajobl@gva.es

No es tindran en consideració aquelles sol·licituds i documentació que no s'hagen presentat de manera telemàtica.

3. De conformitat amb la base 8.2 de les bases reguladores, la presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació d'aquestes.

4. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'aporte la documentació necessària, d'acord amb el que es disposa en l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPACAP) es requerirà a l'entitat interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, se li tindrà per desistit de la seua petició, després de resolució, que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa LPACAP.

5. L'esmena o aportació de documentació a iniciativa de l'entitat sol·licitant haurà de realitzar-se utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat «Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball», que és tramitable telemàticament i pot consultar-se en la següent adreça: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=g15450



Huité. Documentació que ha d'adjuntar-se a la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran de complir els requisits exigits amb caràcter general en la LPACAP i la LGS, i aniran acompanyades de la següent documentació a annexar en el tràmit telemàtic:

a) ANNEX I, denominat ANEXJOLA – ANNEX A la SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ: DECLARACIONS RESPONSABLES (TRJOLA), segons model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que inclourà:

– Els compromisos empresarials detallats en els punts 1, 2 i 3 de la base 5 de les bases reguladores d'aquestes ajudes, en matèria de reducció de la jornada laboral ordinària a temps complet aplicable al centre de treball respecte al que se sol·licita l'ajuda.

– El compromís empresarial de col·laboració amb la Conselleria convocant en l'avaluació i seguiment del programa presentat, previst en el punt 6 de la mencionada base 5 de las bases reguladores. Per a aquest últim objecte, l'empresa autoritza la cessió de dades i estadístiques anonimitzades a efectes exclusius de l'estudi científic dels resultats del programa per part d'universitats i centres d'investigació.

b) Pla de reducció de la jornada laboral i millora de la productivitat del centre o centres de treball pels quals s'opte a les presents ajudes que haurà d'estar integrat pel contingut mínim assenyalat en la base 5.4 de les bases reguladores. A més, conforme al que s'estableix en l'esmentada base, el Pla haurà d'incorporar:

b.1. Mesures organitzatives o formatives que es prevegen implementar per a optimitzar el temps de treball.

b.2. Una sèrie d'indicadors que l'empresa haja d'implantar per a avaluar de manera periòdica l'evolució de la productivitat en la companyia.

b.3. Ha d'incorporar el següent contingut mínim:

– Memòria justificativa de la implantació del Pla i la seua repercussió d'impacte sobre les persones treballadores i la productivitat de l'empresa.

– Descripció del sistema de registre de la jornada laboral implantat en l'empresa.

– Determinació, si és el cas, de la distribució irregular de la jornada.



– Programació de la formació dirigida a les persones treballadores durant l'any natural.

– Mesures adoptades per a garantir la desconnexió digital.

– Paràmetres i indicadors utilitzats per l'empresa per al mesurament de la productivitat en aquesta, així com el sistema d'avaluació periòdica d'aquesta.

– Sistema de seguiment del programa de reducció de jornada i millora de la productivitat implantat per l'empresa.

c) Acord amb la representació legal dels treballadors o, si és el cas, amb les organitzacions sindicals més representatives o representatives del sector, en els termes establits en la Base 5.5 de les bases reguladores.



d) Dades de domiciliació bancària que, en tot cas, han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries'del formulari web de sol·licitud general de subvenció del tràmit telemàtic.

– I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic denominat «Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.», en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat aqueixes dades han experimentat qualsevol variació. El citat tràmit està disponible en el següent enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=g22648

e) Si en el formulari web de sol·licitud de subvenció no s'autoritza la Conselleria competent en matèria de treball perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), o s'oposa a aqueixa obtenció respecte al compliment de les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, han de presentar-se llavors les següents certificacions:

– De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que l'empresa sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

– De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que l'empresa sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

– De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), el certificat acreditatiu que l'empresa sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

Aquests documents hauran de tindre una vigència de, com a mínim, cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

f) Declaració responsable d'estar al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions. (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de l'annex I que haurà d'adjuntar-se a la sol·licitud).

g) Declaració responsable que acredite que l'empresa sol·licitant no aquesta incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, compleix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre el seu compliment fins a la finalització del procediment (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de l'annex I que haurà d'adjuntar-se a la sol·licitud).

h) Declaració responsable de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat que tenen aquestes ajudes, atés que, conformement amb la base 20 de les bases reguladores, amb independència de la seua subjecció al Reglament (UE) 1408/2013 de la Comissió o al Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, són incompatibles amb qualsevol altra ajuda per al mateix fet subvencionable (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats del formulari web de sol·licitud de subvenció).

i) Si és el cas, declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a l'empresa sol·licitant (amb subjecció al Reglament (UE) 1408/2013 de la Comissió, o al Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió), inclosos els costos per als quals se sol·licita suport, durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, amb indicació d'import, organisme, data de concessió i règim d'ajudes en què s'empara; o, si és el cas, declaració responsable de no haver rebut cap ajuda de minimis. (Aquesta declaració ha de presentar-se segons model normalitzat denominat «Declaració d'ajudes de minimis», disponible en el tràmit telemàtic).

j) RESOLUCIÓ de l'Autoritat Laboral per la qual s'acorda ordenar la inscripció i el depòsit del Pla d'Igualtat en el Registre de Convenis, de conformitat amb el que es disposa en el Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, o en defecte d'això, podran indicar el Número d'expedient d'aquesta Resolució per a la seua obtenció per l'òrgan instructor d'aquestes ajudes.

k) ANNEX II a la sol·licitud de subvenció, denominat RELAJOLA – RELACIÓ DE PERSONES TREBALLADORES QUE PARTICIPEN EN EL PLA DE REDUCCIÓ DE JORNADA I INCREMENT DE LA PRODUCTIVITAT, segons model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic.

l) Còpia íntegra del contracte inicial de treball (indefinit i a temps complet) i, si és el cas, de les posteriors modificacions d'aquest contracte, de les persones treballadores adscrites al Pla.

m) Informe de treballadors en alta (ITA), actualitzat a la data de publicació de la present convocatòria.

2. L'òrgan instructor podrà, així mateix, recaptar en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar millor l'exacte compliment de les condicions exigides en les bases reguladores.



Nové. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà des de l'11 /04/2023 fins al3 01.05.2023, tots dos dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).



Deu. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Les sol·licituds seran avaluades d'acord amb els criteris de valoració que s'assenyalen en l'apartat 4 de la base 10 de les bases reguladores.

2. En cas d'empat de puntuació, el criteri per al desempat serà la data d'entrada de la sol·licitud de subvenció. En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en la present convocatòria, ja siga a través de les aportacions voluntàries de documentació realitzades per les entitats sol·licitants, o mitjançant l'esmena efectuada per aquestes després del requeriment formulat per l'òrgan instructor d'aquestes ajudes.



Onze. Òrgan col·legiat per a la valoració de les sol·licituds



De conformitat amb el que s'estableix en la base 10 de les bases reguladores, en la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular de la Subdirecció General de Relacions Laborals o persona que es designe per a la seua substitució, que la presidirà; dues vocals; i una persona que exercisca les funcions de secretaria, amb veu, però sense vot. Els qui actuaran de vocals i la o el secretari seran designats per la persona titular de la direcció general.

L'òrgan col·legiat aplicarà els criteris de valoració de les sol·licituds que complisquen els requisits, conformement al que s'estableix en el punt 4 de la mencionada base 10.

Finalitzada la valoració, de conformitat amb la base 11 de les bases reguladores, l'òrgan col·legiat formularà proposta de concessió que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre, juntament amb el seu informe d'avaluació de les sol·licituds.



Dotze. Resolució de concessió

1. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.

2. La resolució haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la data de publicació de la present convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que haja sigut notificada la resolució, la sol·licitud podrà entendre's desestimada, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en l'LPACAP.

3. La resolució acordarà, de forma motivada, la concessió de la subvenció, la seua desestimació o la no concessió per falta de crèdit disponible, desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda.

4. En cas de concessió de la subvenció, la resolució fixarà expressament la quantia de la subvenció, la forma d'abonament i altres circumstàncies exigibles per al cobrament d'aquesta, recursos i qualssevol altres condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se l'entitat beneficiària.

5. Les resolucions de concessió o denegació de les ajudes esgotaran la via administrativa i, contra aquestes, podran interposar-se els recursos que establisca la mateixa resolució de concessió, conformement amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

6. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, d'acord amb el que s'estableix en l'article 19.4 de la LGS.

7. La resolució de concessió es notificarà a les empreses interessades en els termes previstos en la legislació vigent en matèria del procediment administratiu comú.



Tretzé. Justificació de l'ajuda

De conformitat amb el que s'estableix en la base 15 de les bases reguladores, la justificació de l'ajuda s'haurà d'efectuar dins del us quinze dies següents a la finalització del termini d'un any des de la data de concessió de l'ajuda recollida en la present convocatòria i en la forma determinada en la dita base.

D'acord amb el que es disposa en l'article 72 del Reglament de l'LGS (aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol), i tenint en compte l'objecte i la naturalesa de la subvenció instrumentada a través de la present subvenció, l'aplicació del seu import serà justificada per l'entitat beneficiària mitjançant la presentació del compte justificatiu. L'entitat beneficiària haurà de presentar una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la resolució de concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, actuacions, persones treballadores que s'han beneficiat de la reducció de la jornada laboral, incidència en l'increment de la productivitat de l'empresa, així com la plantilla de persones treballadores de l'empresa en el moment de la concessió de l'ajuda i en el moment de la justificació d'aquesta, aportant els documents justificatius que acrediten el compliment de l'indicat en la dita memòria d'actuació.





Catorzé. Pagament de la subvenció i règim de garanties

1. L'abonament de la subvenció s'efectuarà a les empreses beneficiàries d'acord amb el que s'estableix en el punt 1 de la base 13 de les bases reguladores.

2. Quant al règim de garanties, caldrà ajustar-se al que es disposa en la base 14 de les bases reguladores.



Quinzé. Reintegrament de la subvenció

1. D'acord amb el que s'estableix en la base 17 de les bases reguladores, donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes anualment, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta, els casos contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003. En particular, procedirà el reintegrament total de l'ajuda en els següents suposats:

a) Quan l'empresa incomplisca el compromís de reducció mínima del 20 per cent de la jornada en còmput setmanal durant l'any de vigència d'aquest, si la seua jornada ordinària de treball era prèviament de 40 hores setmanals.

b) Quan l'empresa incomplisca el compromís de reducció de la jornada a 32 hores setmanals, si la seua jornada ordinària de treball era prèviament inferior a 40 hores setmanals.

c) Quan en la fase de justificació de l'ajuda l'informe de l'IVACE advertisca que l'empresa no ha acreditat l'increment o la millora de la productivitat en aquesta.

2. El procediment de reintegrament s'iniciarà per la direcció general competent en matèria de treball, i seguirà les disposicions generals establides en la LPACAP, amb les especialitats contingudes en l'article 172 de l'LHPS.



Setzé. Mitjà de notificació

Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament, en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú.



Disseté. Sobre transparència i protecció de dades de caràcter personal

1. Les empreses beneficiàries de la subvenció, en aplicació de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, pel qual es desplega la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV 8118, 01.09.2017), hauran de complir les següents obligacions en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les obligacions establides en l'article 14 de la LGS i una altra legislació aplicable:

a) En el cas d'entitats que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 50.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que suposen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

b) Sense perjudici de tot això, en el cas de percebre, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 3 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, per import superior a 100.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.



2. La difusió de la informació que estableix aquesta base s'ha de realitzar a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https: https://gvaoberta.gva.es/es/tep

3. La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

3.1. Responsable del tractament: la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

3.2. Finalitat del tractament i tractaments afectats: atendre la sol·licitud presentada conforme al que s'estableix en la convocatòria; en les bases reguladores; en l'LGS, i en la seua normativa de desplegament, i, supletòriament, en l'LPACAP (vegeu el Registre d'Activitats del Tractament).

3.3. Origen de les dades: les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per la persona interessada o el seu representant.

3.4. Registre d'Activitats de Tractament:

http://www.indi.gva.es/documents/161328120/167503914/ RATGEN004.pdf

3.5. Drets de les persones sol·licitants:

a) Drets de les persones interessades

Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquests, la limitació del seu tractament o a oposar-se a aquest. Per a exercitar els drets haurà de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita que siga satisfet i, si no autoritza l'obtenció de dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, de la persona que exercisca la representació legal, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podrà exercitar els seus drets de manera telemàtica a través del següent enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=g19970

b) Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades:

Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web: https:// www.aepd.es/



3.6. Delegat o delegada de Protecció de Dades:

En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el delegat o delegada de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València

3.7. Més informació de protecció de dades:

https://www.gva.es/downloads/publicados/pr/texto_ INFORMACION_ADDICIONAL.pdf



Dihuité. Verificació telemàtica de dades

1. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquestes.



2. La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal i consultar els següents dades que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals se'ls aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



Dinové. Recursos

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de ser publicada, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la LPAC, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels establits en la vigent legislació.





València, 4 d'abril de 2023. – La directora general de Treball, Benestar i Seguretat Laboral: Elvira Ródenas Sancho.

Mapa web