Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 31 de març de 2023, de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases de la convocatòria d'un lloc de treball de director o directora de Programes per a la Gestió dels Fons Europeus. [2023/3665]

(DOGV núm. 9568 de 04.04.2023) Ref. Base de dades 003490/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau



Vist el Reial Decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Vist el que estableix l'article 28 del Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19, pel que fa a la possibilitat de contractar personal per a ocupar llocs de direcció de programes per a la gestió d'aquests fons i pel qual s'estableixen els criteris suficients per a determinar les condicions de la seua incorporació.

Vist el Decret 121/2021, de 17 de setembre, del Consell, de determinació de retribucions de les direccions de programes vinculats al Pla de recuperació, transformació i resiliència. L'esmentat decret preveu que «cada conselleria podrà nomenar un director o directora de programa, en termes consolidats amb les seues entitats del sector públic instrumental adscrites. La persona titular de la conselleria d'adscripció responsable del nomenament del director o directora de programa decidirà si aquest es fa en el si de la mateixa conselleria o en alguna de les seues entitats adscrites».

Vist el que disposa el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Púbic, respecte del personal directiu públic professional.



Vistos el Reial decret 1124/2021, de 21 de desembre, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució dels programes d'incentius per a la implantació d'instal·lacions d'energies renovables tèrmiques en diferents sectors de l'economia, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència; el Reial decret 266/2021, de 13 de abril (BOE 89, 14 d'abril), pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució dels programes d'incentius lligats a la mobilitat elèctrica (MOVES III), en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència europeu; el Reial decret 691/2021, de 3 d'agost (BOE 185, 4 d'agost), pel qual es regulen les subvencions a atorgar a actuacions de rehabilitació energètica en edificis existents, en execució del Programa de rehabilitació energètica per a edificis existents en municipis de repte demogràfic (Programa PREE 5000), així com la seua concessió directa a les comunitats autònomes, i el Reial decret 477/2021, de 29 de juny (BOE 155, 30 de juny), pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució de diversos programes d'incentius lligats a l'autoconsum i a l'emmagatzemament, amb fonts d'energia renovable, així com a la implantació de sistemes tèrmics renovables en el sector residencial.



Vistos, així mateix, els acords recollits en les certificacions i resolucions corresponents; l'Acord de la Conferència Sectorial del Sistema de Qualificacions i Formació Professional per a l'Ocupació, d'1 de desembre de 2021; l'Acord de la Conferència Sectorial del Sistema de Qualificacions i Formació Professional per a l'Ocupació, de 30 de maig de 2022; l'Acord de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, de 21 de juliol 2021, i l'Acord de la Conferència Sectorial de Comerç, de 9 de maig de 2022.

Vist que aquests acords suposen des d'aqueix moment un increment de la gestió de recursos econòmics, ateses les competències assignades a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball en el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, el Decret 175/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i de conformitat amb el que disposa la Resolució de 21 d'octubre de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, punt tercer, 8 (DOGV 9456, 25.10.2022).



Vistes les exigències de gestió àgil i els terminis establits en el Reial Decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència, així com el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR), publicat el 18 de febrer en el Diario Oficial de la Unión Europea i l'Instrument de Recuperació i Resiliència, aprovat per Reglament (UE.2020/2094, del Consell, de 14 de desembre, on es regulaven els coneguts com a fons europeus Next Generation EU, resolc:



Primer

Convocar per a la seua provisió el lloc de treball que s'indica en l'annex I de la resolució.



Segon

Aprovar les bases que regiran la present convocatòria i que figuren en l'annex II.



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la recepció de la seua publicació. Així mateix, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que les persones interessades puguen fer-ne ús, si escau, de qualsevol altre que estimen procedent.



València, 31 de març de 2023.– El sotssecretari de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, (p. d. R 21.10.2022; DOGV 9456, 25.10.2022): Natxo Costa Pina.







ANNEX I

Descripció de la plaça convocada



Lloc:

Director o directora de Programes per a la Gestió dels Fons Europeus MRR de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i els organismes públics IVACE i LABORA Servei Valencià d'Ocupació.



Tipus de contracte:

Contracte d'alta direcció regulat pel Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.



Nombre de places: 1



Duració del contracte:

Per tres anys, ampliable en dotze mesos, segons el que es preveu en el Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19.







Retribució anual:

Les retribucions íntegres anuals seran les establides per a les persones titulars de direccions generals del Consell en les respectives lleis de pressupostos anuals de la Generalitat.

Les retribucions es distribuiran en un 88 % fix i un 12 % variable que es percebrà en funció del compliment d'objectius.



Funcions principals:

El director o directora de Programes per a la Gestió de Fons Europeus, sense perjudici de les competències pròpies de la persona titular de la Conselleria, tindrà com a funció principal coordinar la tramitació dels fons assignats propis o externs en el marc de les polítiques de recuperació, així com totes aquelles tasques relacionades amb la gestió dels fons.

En la gestió dels programes li correspondran les funcions següents:

Fixar objectius concrets per al programa assignat conforme als objectius estratègics que establisca la Conselleria.

Planificar el programa des de l'inici fins a la finalització, incloent-hi terminis, fites i processos.

Elaborar, amb caràcter previ, l'estratègia de direcció i execució del programa, que serà aprovada per l'òrgan titular i que formarà part del compromís de gestió.

Iniciar el programa i impulsar les actuacions necessàries per a la seua execució.

Controlar periòdicament l'execució del programa i adequar les actuacions incloses en aquest, si fora necessari, per a garantir i optimitzar la seua execució.

Proposar les millores necessàries per a l'assoliment dels objectius del programa.

Coordinar i col·laborar amb els centres gestors i directius en el desenvolupament del programa.

Coordinar-se amb els òrgans directius responsables de l'acció de govern i participar en les comissions de coordinació, avaluació i seguiment que es convoquen.

Assessorar la Sotssecretaria en relació amb l'elaboració d'instruccions.

Informar els òrgans superiors sobre el progrés i l'execució del programa, i emetre els informes detallats que resulten necessaris.

Assegurar una comunicació interna fluida i adequada als fins del programa.

Elaborar o supervisar el pressupost necessari per a l'execució del programa.

Conéixer minuciosament la normativa aplicable al programa.

Aquelles altres funcions que li siguen assignades per estar determinades en normes referides a la gestió de fons propis de les convocatòries.



Característiques del lloc

El lloc de treball es vincula a la gestió de fons europeus, conforme al que es preveu en el Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19.

El lloc depèn de la Sotssecretaria.

El lloc de treball es localitza a València.

La jornada laboral, permisos i vacances seran les establides en el contracte.



Règim d'incompatibilitat

El règim d'incompatibilitats es regeix pel que es disposa en l'article 28.3 del Decret llei 6/2021, que és l'establert per als alts càrrecs de l'Administració de la Generalitat, sense que això supose la consideració d'alt càrrec.





ANNEX II

Bases de la convocatòria



Primera. Requisits de participació

Les persones candidates han de reunir el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i mantindre fins al moment de la formalització del contracte de treball, els requisits següents, tal com es recull en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el TREBEP:

– Tindre la nacionalitat espanyola, d'algun dels estats membres de la Unió Europea, o una nacionalitat inclosa en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, en els quals siga aplicable la lliure circulació de persones treballadores. Les persones treballadores amb residència legal a Espanya que no estiguen incloses en els supòsits anteriors.

– Estar en possessió d'un títol superior universitari o en condicions d'obtindre'l en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Els estudis universitaris han de correspondre a titulacions oficialment reconegudes pel Ministeri d'Educació i Formació Professional. Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger han d'acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que n'acredite, si escau, l'homologació. Aquest requisit no es aplicable a les persones aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de Dret Comunitari.

– Tindre complits els díhuit anys i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.

– Posseir capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.

– No haver sigut separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques i organismes públics vinculats o dependents d'aquestes, o dels organismes constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial ferma.

– No haver sigut condemnat o condemnada en els cinc últims anys en virtut de sentència ferma en processos judicials de qualsevol ordre relatius a reclamacions en matèria econòmica o financera. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant l'aportació per la persona candidata de declaració responsable sobre aquest tema degudament signada.

– En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitada en situació equivalent, ni haver sigut sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.



Segona. Mèrits per a l'adjudicació

El procés selectiu es realitza mitjançant el sistema de valoració conjunta i global del curriculum vitae, atenent criteris de mèrits, capacitat i idoneïtat, així com els coneixements especialitzats que s'aporten i l'entrevista que es realitze.

Els mèrits objectius i raonats que es consideraran per a decidir l'adjudicació del lloc de treball convocat són els següents:

Que la titulació acadèmica indicada com a requisit, ho siga en una especialitat relacionada amb les funcions principals del lloc.

Estudis de postgrau realitzats en centres de prestigi, màster o altres titulacions universitàries, així com cursos de perfeccionament en les matèries pròpies de la posició.

Disposar de coneixements especialitzats en la gestió de fons europeus.

Disposar d'experiència en l'acompliment de llocs de direcció en l'àmbit economicofinancer i pressupostari d'una empresa o entitat de reconeguts prestigi i solvència.

L'experiència en llocs de responsabilitat directiva en les àrees de gestió financera i pressupostària, comptabilitat, contractació i compres.

L'experiència professional en la gestió de recursos humans.

L'experiència professional en consultoria i auditoria economicofinancera.

L'experiència professional en llocs de responsabilitat directiva en empreses, institucions i organismes de l'àmbit de la convocatòria o del sector públic en l'àrea economicoadministrativa.

L'experiència en l'ús i/o implantació d'ERP o quadres de comandament.

Coneixement de les dues llengües oficials a la Comunitat Valenciana segons estableixen el seu Estatut d'Autonomia i la legislació de desplegament.





Coneixements d'anglés o francés, que s'acreditaran mitjançant títols oficials, amb referència al Marc europeu comú de referència per a les llengües o títol equivalent.

Capacitat d'integració en l'estructura organitzativa de la Conselleria.



Tercera. Sol·licituds de participació

1. La sol·licitud s'ha de presentar de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, en l'adreça següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G24176, mitjançant el model normalitzat disponible en aquesta.

2. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, corresponga.

Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada admesa per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados).

En cas de no disposar de signatura electrònica avançada, s'haurà d'actuar mitjançant un representant que sí que dispose d'aquesta, el qual acreditarà degudament la representació atorgada.

3. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de deu dies hàbils i s'iniciarà el dia hàbil següent a la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Quarta. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

Junt a la sol·licitud, s'ha d'aportar la documentació següent:

Curriculum vitae detallat, en el qual hauran d'especificar-se les dates concretes d'inici i fi de cada experiència professional, així com les funcions realitzades, redactat en qualsevol de les dues llengües oficials al territori valencià.

Documentació acreditativa del títol oficial exigit o fotocòpia del document de sol·licitud d'aquest. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha de presentar la credencial de la seua homologació.

Informe de la vida laboral actualitzat. En cas que no puga facilitar-se l'anterior informe de vida laboral, poden admetre's com a substitutori d'aquest altres documents que justifiquen l'experiència aportada (certificats d'empresa, contractes, nòmines, etc.).

Documentació acreditativa dels títols i diplomes dels cursos que esmenten en la seua candidatura, o certificats d'aquests, amb indicació del nombre d'hores lectives.

Experiència professional. A l'efecte de comprovació de l'experiència laboral requerida s'ha d'especificar, de la manera més detallada possible, l'activitat realitzada, així com el període o períodes continuats en què aquella es va desenvolupar, i per a això s'haurà d'aportar còpia dels documents que aquell considere oportú per a acreditar l'experiència requerida en la convocatòria (contractes, certificats d'empresa, etc.) o altres documents on conste l'experiència exigida.

Les persones aspirants amb diversitat funcional amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 % hauran d'indicar-ho en la seua sol·licitud, adjuntant documentació acreditativa.

Document de declaracions responsables disponible en el tràmit de sol·licitud. Model DECOCPUB.



No seran tinguts en compte per a la valoració de les candidatures, aquells mèrits al·legats que no s'hagen acreditat degudament.

Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud hauran de realitzar-se a través de l'adreça electrònica següent:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G20550

L'òrgan responsable de la selecció podrà sol·licitar, en qualsevol moment del procés de selecció, l'acreditació de totes les dades que hagen sigut exposades en la sol·licitud referent a experiència professional anterior o qualsevol altra que estime oportuna, i que hagen sigut o hagen de ser valorades.

No posseir els requisits exigits en les bases de la convocatòria suposa l'exclusió de la persona candidata.



Quinta. Òrgan de selecció

L'òrgan de selecció està constituït per:

Presidència:

La persona titular de la Sotssecretaria de la Conselleria.

Vocals:

La personal titular de la Sotsdirecció General de Comerç i Consum.

La persona titular de la Sotsdirecció General d'Economia Social i Emprenedoria.

La persona titular de l'Àrea d'Eficiència Energètica de l'IVACE.

La persona titular de la Sotsdirecció de Formació Professional per a l'Ocupació.

Secretaria:

La personal titular de la Secretaria General Administrativa, que actua amb veu i vot.



Sisena. Comprovació del compliment dels requisits de participació

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan de selecció ha d'analitzar les candidatures presentades per a determinar les persones admeses i excloses per a participar en el procés selectiu, en funció del compliment dels requisits establits en el perfil del lloc al qual opten.

Les persones aspirants excloses expressament, així com les que no apareguen en la llista provisional, disposaran d'un termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a esmenar el defecte que haja motivat la seua exclusió o no inclusió expressa.



Transcorregut el termini d'esmena, s'ha de publicar la llista definitiva de les persones aspirants admeses i excloses del procés selectiu.



Tant la llista provisional com la definitiva de persones admeses i excloses, s'han de publicar en la seu electrònica de la Generalitat: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G24176 i en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.



Setena. Desenvolupament del procés de selecció

1. El procés selectiu s'ha de desenvolupar de la manera següent:

1.1. Fase de valoració de mèrits i curricular.

Es realitza per part de l'òrgan de selecció una valoració de mèrits i curricular, de manera global i conjunta, de la candidatura presentada per cada aspirant, atesos l'experiència i els mèrits tant professionals com acadèmics que hagen acreditat les persones aspirants segons la seua adequació al perfil del lloc.

Una vegada que s'haja procedit a la valoració de l'experiència i els mèrits al·legats, l'òrgan de selecció ha de procedir a convocar a l'entrevista les persones candidates que es considere que poden optar a ocupar el lloc oferit.

La llista de persones candidates que passen a la fase d'entrevista i la data d'aquesta s'ha de publicar en la seu electrònica de la Generalitat https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G24176, i en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.



1.2. Fase d'entrevista.

L'entrevista es realitza en presència de l'òrgan de selecció, el qual ha de comprovar, valorar i determinar els següents aspectes en relació amb les funcions del lloc a exercir:

a) L'adequació de la formació, coneixements, experiència i altres requisits exigits.

b) La competència, aptitud, habilitats i capacitats: directives, organitzatives, analítiques, de gestió d'equips humans i de comunicació.

c) La capacitat d'adaptació i integració de la persona candidata en l'organització i en l'acompliment de la plaça convocada.

Les persones candidates convocades per a la realització de l'entrevista hauran d'exhibir davant l'òrgan de selecció el corresponent document acreditatiu de la seua identitat (document nacional d'identitat, passaport o targeta de resident).



L'òrgan de selecció adoptarà aquelles mesures que siguen necessàries per a permetre que totes les persones aspirants als llocs convocats puguen realitzar les entrevistes amb les mateixes oportunitats.

2. Qualsevol informació o incidència relativa al procés de selecció es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G24176 i en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Octava. Resolució de la convocatòria

Finalitzat el procés selectiu, l'òrgan de selecció elevarà a la persona titular de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per a la seua resolució, mitjançant informe motivat, la proposta de les candidatures seleccionades per a l'acompliment del lloc de treball.

La resolució ha d'expressar l'exposició circumstanciada i justificada dels mèrits que segons la convocatòria han sigut considerats prioritaris per a elegir una persona candidata sobre les altres aspirants, amb referència expressa de la formació, coneixements, experiència, habilitats o aptituds determinants d'aquella.

L'òrgan de selecció també pot elevar a la consideració de la persona titular de la conselleria, per a la seua aprovació, la declaració de deixar deserta la convocatòria, si considera que, després de la finalització de qualsevol de les fases del sistema o procés de selecció, cap persona candidata reuneix el perfil idoni per a la seua cobertura.

La resolució d'adjudicació dels llocs, així com, si escau, la que declare desert el procés selectiu, s'ha de publicar en la seu electrònica de la Generalitat

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G24176 i en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.





Novena. Justificació i adjudicació

La persona candidata seleccionada ha de ser convocada per a oferir-li el lloc i informar-la de les condicions laborals. Abans de la formalització del contracte, la persona seleccionada ha de presentar, en el termini màxim de deu dies hàbils des de la seua designació, els documents següents:

a) Declaració jurada o promesa de no haver sigut separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre estat hauran de presentar, a més de la declaració relativa a l'Estat espanyol, declaració jurada o promesa de no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

b) Declaració de no trobar-se exercint cap altra activitat pública o privada que poguera requerir autorització o reconeixement previ de compatibilitat.

c) Declaració responsable de no haver sigut condemnada en els cinc últims anys en virtut de sentència ferma en processos judicials de qualsevol ordre relatius a reclamacions en matèria econòmica i/o financera.

d) Documents originals de les fotocòpies aportades al llarg del procés de selecció per al seu acarament.

e) Certificat mèdic acreditatiu que la persona seleccionada no pateix malaltia o limitació física o psíquica incompatible amb l'acompliment del lloc de treball.

En el cas que la persona seleccionada no presente en el termini màxim establit de deu dies hàbils la documentació esmentada en aquesta base, l'òrgan de selecció presentarà a la persona titular de la conselleria la proposta d'adjudicació de la plaça a la següent persona candidata finalista més qualificada, segons el que s'estableix en la base octava d'aquesta convocatòria, i se seguiran a partir d'aqueix moment els tràmits establits en aquest apartat.

En cas de renúncia expressa de la persona seleccionada, l'òrgan de selecció actuarà d'igual manera.



Desena. Règim de contractació i formalització del contracte

La incorporació al lloc de treball s'efectuarà dins dels quinze dies hàbils següents al requeriment formal per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.



La persona candidata seleccionada per a cobrir la plaça de personal directiu que es convoca, d'acord amb el que s'estableix en l'article 13.4 del TREBEP, estarà sotmesa a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció, i haurà de subscriure en conseqüència un contracte de treball dels regulats en el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció, segons el que s'estableix en el Reial decret 451/2012, de 5 de març, pel qual es regula el règim retributiu dels màxims responsables i directius en el sector públic empresarial i altres entitats.



El règim retributiu del lloc serà l'establert en el Decret 121/2021, dins dels límits fixats pels òrgans competents de la Generalitat Valenciana.



Onzena. Extinció del contracte

El contracte de la persona designada com a director o directora de programa s'extingirà per les causes següents:

1. Transcurs del termini per al qual va ser nomenada.

2. De mutu acord de les parts.

3. Per desistiment acordat per l'òrgan de selecció amb un preavís de quinze dies, quan concórreguen algun dels motius següents:

a) Avaluació negativa de l'acompliment associada a l'incompliment dels objectius o resultats assignats al programa.

b) Pèrdua de confiança que, entre altres motius, podrà ser deguda a les dificultats en la integració amb la resta del personal directiu i la seua alineació amb els objectius estratègics del departament.

4. Per renúncia de la persona nomenada o contractada, amb un preavís de quinze dies.

5. Per qualsevol altra causa prevista en el Reial decret 1382/1985 i tota altra normativa d'aplicació general.



Dotzena. Protecció de dades

1. La presentació de sol·licituds de participació en aquest procés selectiu comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la Conselleria. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:

Nom del tractament: gestió de recursos humans.

Identitat del responsable del tractament: persona titular de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Finalitat del tractament: gestió d'expedients de personal i de registres de personal, inclosos expedients disciplinaris, d'accidents de treball, baixes per incapacitat temporal del personal de la Conselleria.

Exercici de dret: pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que preveu l'enllaç següent:

http://www.gva.es/va/proc19970.

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que l'afecten infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en l'enllaç següent:

https://cindi.gva.es/va/proteccio-dades.



Tretzena. Transparència

1. A aquest procés selectiu s'aplicarà el que es disposa en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana.

2. Al personal contractat se li aplicarà la normativa vigent en matèria de bon govern i, en particular, el que es disposa en l'esmentada Llei 1/2022, de 13 d'abril, i en el Decret 56/2016, del Consell, de 6 de maig, pel qual s'aprova el Codi de Bon Govern de la Generalitat.

Mapa web