Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'1 de març de 2023, de la Universitat Jaume I de Castelló, per la qual es convoca un concurs d'accés a places dels cossos docents universitaris. [2023/2345]

(DOGV núm. 9552 de 13.03.2023) Ref. Base de dades 002586/2023




El 4 de juny de 2021, es va publicar, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la Resolució de 2 de juny de 2021, del Rectorat de la Universitat Jaume I de Castelló, per la qual es fa pública l'oferta d'ocupació pública del personal docent i investigador de la Universitat Jaume I per a l'any 2021, ampliada per Resolució de 6 de juliol de 2021, de la rectora (DOGV 08.07.2021), i modificada per Resolució d'1 d'octubre de 2021 (DOGV 06.10.2021), relativa a places dels cossos docents universitaris i de professorat contractat doctor.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 62 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (d'ara en avant, LOU); el Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris (d'ara en avant, RDCA); l'article 100 dels Estatuts de la Universitat Jaume I, aprovats pel Decret 95/2021, de 9 de juliol, del Consell (d'ara en avant, EUJI); el Reglament per al desenvolupament dels concursos d'accés a cossos de funcionariat docent universitari i dels concursos de selecció de professorat contractat doctor de la Universitat Jaume I, aprovat pel Consell de Govern núm. 5, de 14 de maig de 2020 (d'ara en avant, RCAUJI).



Aquest Rectorat ha resolt convocar a concurs d'accés dues places de professor o professora titular d'universitat, que s'assenyalen en l'annex i, destinades a la incorporació de personal investigador doctor que haja obtingut el certificat I3 en el marc del Programa Ramón y Cajal, d'acord amb les següents



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

Són aplicables a aquest concurs la LOU; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPAC); el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (d'ara en avant, TREBEP); el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre; el RDCA; els EUJI; la RCAUJI; aquestes bases de convocatòria; les normes de general aplicació, i, en tot el que aquestes no preveuen, les disposicions estatals que regulen el règim general d'ingrés en les administracions públiques.





Segona. Requisits

Per a poder participar en aquest concurs les persones aspirants han de complir els requisits següents:

2.1. Requisits generals

a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un Estat membre de la Unió Europea o nacional dels Estats en què, en virtut de tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores.



També hi poden participar el o la cònjuge dels espanyols o espanyoles i de les persones nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix, amb les mateixes condicions, hi poden participar els i les descendents menors de vint-i-un anys o majors d'edat que siguen dependents. A més, hi poden participar les persones aspirants de nacionalitat estrangera no comunitària quan, a l'Estat de la seua nacionalitat, als espanyols i espanyoles se'ls reconega aptitud legal per a ocupar, en la docència universitària, posicions anàlogues a les del funcionariat dels cossos docents universitaris espanyols, a l'efecte de la qual cosa el Consell d'Universitats obtindrà informe dels ministeris d'Assumptes Exteriors i d'Administracions Públiques.

b) Haver complit els setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

c) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.

d) No haver sigut separat o separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat o inhabilitada per a l'acompliment de les funcions públiques per sentència judicial ferma. En el cas de les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola, el compliment d'aquest requisit comporta no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, al seu Estat, l'accés a la funció pública.

2.2. Requisits específics

a) Acreditar l'obtenció del certificat I3 en el marc del Programa Ramón y Cajal.

b) Estar acreditat o acreditada per al cos docent universitari de professorat titular d'universitat, d'acord amb el que s'estableix en el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris.



2.3. Els requisits establits en aquesta base han de complir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i mantindre's fins al moment de la presa de possessió com a funcionari o funcionària de carrera.



Tercera. Presentació de sol·licituds

3.1. Les persones que vulguen participar en aquest procés selectiu han de presentar la sol·licitud en el termini de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOE.

Les sol·licituds s'han de presentar per via electrònica. El tractament de la informació per mitjans electrònics tindrà en compte el que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i altres disposicions que hi siguen aplicables.

Per a presentar la sol·licitud per via electrònica és necessari posseir un certificat digital de signatura electrònica, el DNI electrònic o el sistema d'identificació Cl@ve.

Quan s'utilitze l'opció de Registrar compte amb nom d'usuari s'hi ha d'adjuntar una còpia del DNI. La sol·licitud s'ha de formalitzar en línia a través del Registre Electrònic de la Universitat Jaume I, mitjançant el Tauler d'Anuncis Oficial (TAO-UJI):

https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/.

Juntament amb la sol·licitud, que s'adjunta en l'annex ii, s'ha de lliurar la documentació següent en format PDF:

a) Còpia del document nacional d'identitat vigent. Les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola han de presentar una còpia del document acreditatiu de la nacionalitat, targeta d'identitat o una còpia del passaport.

b) Certificacions per a acreditar el compliment dels requisits específics que assenyala la base segona per a participar en el concurs d'accés.



3.2. Drets d'examen i forma de pagament

L'import de la taxa per drets d'examen és de 30 euros.

3.2.1. Bonificacions

Els membres de família nombrosa de categoria general o de família monoparental de categoria general gaudeixen d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra, és a dir, l'import és de 15 euros.

3.2.2. Exempcions

Estan exempts o exemptes del pagament de la taxa:

a) Els membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

b) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

3.2.3. Forma de pagament

El pagament de la taxa s'ha d'efectuar mitjançant targeta de crèdit o dèbit, a través de l'enllaç previst en la corresponent convocatòria publicada en el TAO-UJI. S'ha d'optar per la bonificació en el cas que es tinga dret.

3.2.4. Juntament amb la sol·licitud s'ha d'adjuntar el certificat acreditatiu de la bonificació o exempció del pagament de la taxa.

L'abonament dels drets d'examen o, si escau, la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial d'aquest ha d'efectuar-se dins del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas el pagament de la taxa dels drets d'examen o la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial d'aquest comporta la substitució del tràmit de presentació, dins del termini i en la forma escaient, de la sol·licitud de participació en el procés selectiu.

3.3. Correspon la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i a través dels procediments previstos en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





Quarta. Admissió de les persones aspirants

4.1. Finalitzat el període de presentació de sol·licituds, si totes les sol·licituds presentades s'ajusten a la convocatòria, el Rectorat de la Universitat Jaume I dictarà, en el termini màxim de vint dies hàbils, una resolució en què elevarà a definitiva la llista de persones aspirants admeses. En cas contrari, i en el mateix termini, el Rectorat dictarà una resolució en què es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, i s'indicarà, respecte a aquestes últimes, la causa d'exclusió. S'hi indicarà a les persones interessades que, si no l'esmenen en el termini improrrogable de deu dies hàbils, perdran el dret. Finalitzat aquest termini, s'elevarà a definitiva la llista provisional amb les modificacions que corresponguen.

4.2. Aquestes resolucions es publicaran en el Tauler d'Anuncis Oficial (TAO-UJI): http://www.uji. es/seu/info-adm/tao/.

4.3. Contra la resolució que aprova la llista definitiva de persones admeses, les que hagen resultat excloses poden interposar un recurs en els termes previstos en els articles 123 i següents de la LPAC.





Cinquena. Protecció de dades personals

5.1. En compliment del que es preveu en el Reglament general de protecció de dades UE 2016/679, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa que el responsable del tractament de les dades d'aquesta convocatòria és la Universitat Jaume I.

5.2. La base legal per al tractament de les dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball d'aquesta convocatòria.

5.3. No s'han previst cessions o transferències internacionals de les dades personals tractades.

5.4. La Universitat Jaume I informa sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i, si escau, d'oposició, que preveu l'article 5 de l'esmentada Llei 3/2018. Aquests drets s'han d'exercir per escrit, davant de la Secretaria General de la Universitat:

https://ujiapps.uji.es/reg/rest/publicacion/solicitud_generica.

5.5. En el cas de reclamació, l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

5.6. Les dades es conservaran en virtut de la legislació aplicable a aquest tractament.



Sisena. Comissió del concurs d'accés, desenvolupament del concurs, proposta de provisió i comissió de reclamacions

6.1. La composició de la comissió, que figura en l'annex i d'aquesta convocatòria, el règim de substitucions dels seus membres, la constitució d'aquesta, el desenvolupament del concurs i la proposta de provisió, es portaran a terme d'acord amb l'article 101 del Decret 95/2021, de 9 de juliol, del Consell, d'aprovació dels Estatuts de la Universitat Jaume I de Castelló, i els articles 5 a 9 del RCAUJI.

6.2. Els criteris generals d'avaluació d'aplicació per a la comissió són els que es preveuen en l'annex iii.

6.3. Contra la proposta de la comissió del concurs d'accés les persones aspirants poden presentar reclamació davant del Rectorat en el termini màxim de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació.



Setena. Proposta de provisió de la plaça i nomenaments

7.1. En vista de la puntuació atorgada a les persones aspirants en la prova, la comissió presentarà la proposta de la candidatura per a ocupar la plaça, tenint en compte que en cap cas la comissió pot proposar que ha superat el procés selectiu un nombre superior de persones aspirants al de places convocades. Qualsevol proposta de persones aprovades que contravinga el que s'estableix serà nul·la de ple dret.

7.2. El concurs pot concloure amb la proposta de la comissió de no provisió de plaça, tenint en compte el que es disposa en la normativa d'aplicació.

7.3. La proposta motivada de provisió es farà pública en el termini màxim de cinc dies naturals comptadors des de l'endemà de la finalització de la prova, en el lloc de celebració del concurs i en el tauler d'anuncis del departament a què s'adscriu la plaça. La proposta de provisió indicarà els possibles mitjans d'impugnació que poden utilitzar les persones interessades i s'exposarà almenys fins a la finalització del termini d'interposició de recurs administratiu.



7.4. El president o presidenta de la comissió, una vegada realitzada i publicada la proposta de provisió, remetrà al Rectorat, en un termini màxim de cinc dies naturals, un exemplar de totes les actes i informes, juntament amb una certificació del secretari o secretària de la comissió sobre l'inici del període d'exposició pública de la proposta de provisió.



7.5. El candidat o candidata proposat ha de presentar, en el termini màxim de vint dies hàbils següents comptadors des de la finalització de l'actuació de la comissió, en el Registre General de la Universitat o per qualsevol dels altres procediments assenyalats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:

– La documentació acreditativa del compliment dels requisits que s'estableixen en la convocatòria.

– Els requisits generals per a l'accés a la funció pública:

a) Còpia escanejada del document nacional d'identitat o, si no es té la nacionalitat espanyola, del document oficial equivalent que acredite la seua nacionalitat en vigor.

b) Certificat de posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques, expedit per la Unitat de Prevenció i Gestió Mediambiental de l'UJI.

c) Una declaració jurada de no haver estat separat o separada per resolució ferma d'expedient disciplinari del servei de cap administració pública (de l'Estat, autonòmica, local o institucional), ni estar inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma per a l'exercici de les funcions públiques.

d) Les persones nacionals de la resta d'Estats membres de la Unió Europea o d'algun Estat en què, en virtut dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de treballadors i treballadores han d'acreditar, mitjançant declaració jurada o promesa, que no es troben sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu Estat, l'accés a la funció pública, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 7.2 del Reial decret 543/2001, de 18 de maig.

e) La documentació acreditativa de reunir els requisits que estableix l'article 4 del RDCA.

f) Les persones que tinguen la condició de funcionaris o funcionàries de carrera en actiu estan exemptes de justificar la documentació i els requisits, però han de presentar un certificat del ministeri o l'organisme del qual depenen per a acreditar aquesta condició i totes les circumstàncies que consten en el seu full de serveis.

7.6. El Rectorat, en un termini màxim de trenta dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la proposta de provisió, nomenarà la persona proposada. El nomenament, que s'inscriurà en el corresponent registre de personal i especificarà la denominació de la plaça, el cos i l'àrea de coneixement, com també el centre a què s'adscriu i el número corresponent en la relació de llocs de treball, es publicarà en el BOE, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Tauler d'Anuncis Oficial de la Universitat Jaume I (TAO-UJI), i es comunicarà als registres corresponents i al Consell d'Universitats.



7.7. En el termini màxim de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de publicació del nomenament en el BOE, el candidat o candidata proposat ha de prendre possessió de la plaça, moment en el qual adquireix la condició de funcionari o funcionària del cos docent universitari de què es tracte, amb els drets i els deures que li són propis.

7.8. La plaça obtinguda després del concurs d'accés ha d'exercir-se durant dos anys, almenys, abans de poder participar en un nou concurs per a obtindre una plaça en una altra universitat.



Vuitena. Reclamacions

8.1. Contra la proposta de la comissió es pot presentar reclamació davant el Rectorat en el termini màxim de deu dies hàbils. Admesa a tràmit la reclamació, se suspendran els nomenaments fins a la resolució definitiva.

8.2. La proposta de resolució al Rectorat d'aquestes reclamacions correspon a la comissió de reclamacions que es preveu en l'article 66.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i en l'article 103 dels Estatuts.

8.3. Aquesta comissió estarà formada per set catedràtics o catedràtiques d'universitat, de diferents àrees de coneixement, amb àmplia experiència docent i investigadora, elegits pel Claustre de la Universitat per majoria absoluta dels seus membres. A l'efecte d'aquesta elecció és admissible el vot anticipat, per un període de quatre anys. La seua renovació es realitza a parts iguals cada dos anys. Estarà presidida pel catedràtic o catedràtica d'universitat amb més antiguitat, i exercirà les funcions de secretaria el catedràtic o catedràtica d'universitat amb menor antiguitat.

8.4. La comissió examinarà l'expedient relatiu al concurs per a vetlar pel compliment de les garanties establides en l'apartat 1 de l'article 64 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, i ratificarà o no la proposta reclamada en el termini màxim de tres mesos. En aquest últim cas, es retrotraurà l'expedient fins al moment en què es va produir el vici, i la comissió del concurs haurà de formular nova proposta.



La comissió de reclamacions valorarà els aspectes purament procedimentals i verificarà l'efectiu respecte, per part de la comissió del concurs, de la igualtat de condicions de les persones aspirants i dels principis de mèrit i capacitat d'aquestes en el procediment del concurs d'accés.

8.5. La comissió de reclamacions oirà els membres de la comissió contra la resolució de la qual s'haja presentat la reclamació, i les persones participants. Podrà, així mateix, sol·licitar informes d'especialistes de reconegut prestigi.

8.6. La resolució del Rectorat, prèvia proposta vinculant de la comissió de reclamacions, posa fi a la via administrativa i és impugnable davant de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Novena. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, o bé directament es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la recepció de la notificació.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es considere procedent.



Castelló de la Plana, 1 de març de 2023.– El vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat (p. d. Resolució de 24 de maig de 2022; DOGV 27 de maig): Joaquín Beltrán Arandes.







ANNEX I

Classe de convocatòria: concurs per a l'accés al cos de professorat titular d'universitat



1. Àrea de coneixement: Òptica



Nombre de places: 1 Plaça número: 20577

Departament: Física

Perfil docent: Física II en el grau en Química, Física en el grau en Bioquímica i Biologia Molecular

Perfil investigador: 2209.19 Òptica Física, 2202.09 Propagació d'ones electromagnètiques, 2201.01 Propietats acústiques dels sòlids





Comissió titular

President: Vicent Climent Jordà, CU, Universitat Jaume I de Castelló

Vocal 1r: Jesús Lancis Sáez, CU, Universitat Jaume I de Castelló

Vocal 2a: María Gladis Mínguez Vega, CU, Universitat Jaume I de Castelló



Comissió suplent

President: Germán José de Valcárcel Gonzalvo, CU, Universitat de València

Vocal 1r: Luís Martínez León, TU, Universitat Jaume I de Castelló

Vocal 2n: Omel Mendoza Yero, TU, Universitat Jaume I de Castelló





2. Àrea de coneixement: Bioquímica i Biologia Molecular



Nombre de places: 1 Plaça número: 20578

Departament: Biologia, Bioquímica i Ciències Naturals

Perfil docent: Fructicultura especial en el grau en Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural, Biologia en el grau en Medicina

Perfil investigador: 2403 Bioquímica, 2415.02 Biologia molecular de plantes, 3101.10 Reguladors del creixement de les plantes





Comissió titular

President: José Miguel Mulet Salort, CU, Universitat Politècnica de València

Vocal 1a: Paloma Sánchez Bel, TU, Universitat Jaume I de Castelló

Vocal 2n: Vicent Arbona Mengual, TU, Universitat Jaume I de Castelló



Comissió suplent

President: Víctor Flors Herrero, CU, Universitat Jaume I de Castelló

Vocal 1a: María Purificación Lisón Párraga, TU, Universitat Politècnica de València

Vocal 2n: Miguel Cerezo García, TU, Universitat Jaume I de Castelló







ANNEX III

Criteris generals d'avaluació d'aplicació per les comissions que han de resoldre els concursos d'accés a places de funcionariat dels cossos docents universitaris



Per a la valoració dels candidats i candidates en els concursos d'accés a places de funcionariat docent, correspon a les comissions fixar uns criteris específics adequats al perfil de les places que, en tot cas, s'han d'ajustar als criteris generals següents:



Professorat titular d'universitat



Criteris generals d'avaluació Percentatge

Activitat i projecte investigador 45

Activitat i projecte docent 35

Formació acadèmica 5

Coneixement de la llengua pròpia 5

Coneixement de la llengua anglesa 5

Experiència en gestió i administració 5

Mapa web