Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 6/2022, de 6 d'octubre de 2022 de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen i estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials especialitzats de persones majors per al 2022. [2022/9964]

(DOGV núm. 9460 de 31.10.2022) Ref. Base de dades 009520/2022




Des que el text constitucional establira els principis rectors que haurien d'orientar en endavant els poders públics en el traçat de les polítiques d'índole social i econòmica, les actuacions d'impuls públic han trobat en les matèries de serveis socials i d'acció social l'àmbit prioritari per a garantir l'aproximació de les diferències entre ciutadans que, progressivament, va originant la diversitat de realitats personals, econòmiques, socials o culturals.

En aquest sentit, la Generalitat, des dels inicis de l'exercici de les seues competències, ha consolidat un procés creixent d'atenció i de foment de les actuacions dels serveis socials, implicant cada vegada més els agents, públics o privats, que hauran de col·laborar en la prestació i gestió d'aquests.

En virtut de l'article 93 de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana, les entitats d'iniciativa social que realitzen actuacions de serveis socials previstes en el seu objecte social, quan reunisquen els requisits exigits, podran accedir a subvencions públiques en règim de concurrència competitiva.

El Decret 105/2019, de 5 de juliol del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, assigna a la Direcció General de Persones Majors de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, entre altres, la competència de la promoció de l'envelliment actiu, la prevenció de la soledat no triada, l'atenció social a persones majors i l'atenció residencial. En els mateixos termes es pronuncia el Decret 170/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

La present Ordre no té la consideració de disposició de caràcter general, per tant, la present ordre que conté les bases reguladores només serà aplicable a la convocatòria de 2022.

D'acord amb la RESOLUCIÓ de 19 de juny de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aprova el Pla estratègic de subvencions de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives per al període 2021-2023 les presents subvencions tenen el següent contingut:

– Línia de subvenció: S2188. Programa tercera edat i associacionisme

L'objectiu estratègic consisteix a promocionar el benestar, l'autonomia i la participació de les persones a mesura que envelleixen.

Es pretén promocionar activitats dirigides a persones majors que promoguen la seua participació, l'oci, la convivència i la solidaritat intergeneracional.

– Línia de subvenció: S2737. Actuacions malalties neurodegeneratives.

L'objectiu estratègic consisteix a promocionar el benestar, l'autonomia i la participació de les persones a mesura que envelleixen; promocionar els entorns amigables, inclusius, accessibles i segurs per a persones majors i garantir la universalitat dels serveis i prestacions que afavorisquen la permanència a l'entorn de les persones majors.



Es pretén el manteniment de programes de promoció de la salut i autonomia personal, i prevenció de la deterioració de persones majors afectades per malalties neurodegeneratives.

Per tot això, en l'exercici de la competència atribuïda per l'article 160 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i conforme al Decret 170/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives,





ORDENE



Primer. Objecte

Convocar i aprovar les bases reguladores de les subvencions incloses en l'annex I i que estan destinades a fomentar la realització de programes de serveis socials especialitzats corresponents als sectors:



– Persones majors, programes d'oci i temps lliure.

– Malalties neurodegeneratives.

Aquestes subvencions són compatibles amb unes altres que per a la mateixa finalitat siguen convocades per qualsevol administració o entitat pública o privada, sempre que l'import total subvencionat no supere la despesa realitzada.



Segon. Finançament

En la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, figura la següent dotació pressupostària amb càrrec a l'aplicació 16.02.04, programa 313.60, Persones majors, que ascendeix al següent import per línia de subvenció:

A. Denominació: Programes de tercera edat i associacionisme

Línia de subvenció: S2188.

Consignació pressupostària: 1.350.000,00 €

Procedència i quantia dels fons:

Aportació Generalitat no condicionada: 1.350.00,00

B. Denominació: Actuacions malalties neurodegeneratives.

Línia de subvenció: S2737.

Consignació pressupostària: 2.025.000,00 €

Procedència i quantia dels fons:

Aportació Generalitat no condicionada: 450.000,00

Aportació Generalitat condicionada: 787.500,00

De l'Imserso: 787.500,00

La totalitat de la consignació pressupostària d'aquestes línies constitueix l'import global màxim que es destina a la convocatòria.



Tercer. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies, comptats a partir de l'endemà de la publicació del present ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds haurà de presentar-se de manera telemàtica a través del següent enllaç de la GUIA PROP que s'habilitarà a aquest efecte,

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=367&version=amp

3. D'acord amb el que s'estableix en l'article 45.1b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, durant la instrucció de l'expedient es publicaran els requeriments d'esmena i altres tràmits a emplenar en el procediment a través del següent enllaç en la web de la Direcció General de Persones Majors, i s'establirà el termini per a la corresponent presentació.

https://inclusio.gva.es/es/web/mayores/ajudes-i-subvencions

L'esmena haurà d'efectuar-se exclusivament de manera telemàtica, de la mateixa manera que es va presentar la sol·licitud.



Quart. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

La documentació a presentar pels sol·licitants de la subvenció serà la següent:

a) La sol·licitud, que es pot obtindre a través de l'enllaç de la guia PROP, degudament formalitzada i subscrita per qui ostenta la representació de l'entitat. Haurà de coincidir el nom de l'entitat amb el que figure en el NIF.

b) Declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

c) Si la persona sol·licitant s'oposa al fet que l'òrgan convocant obtinga l'acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social o no presta autorització perquè s'obtinga l'acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Hisenda de la Generalitat, previstos en els article 17 i 18 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, haurà d'aportar certificats positius expedits per la Tresoreria General de la Seguretat Social, per l'AEAT i per l'Agència Tributària Valenciana (ATV), expressius de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social o obligacions fiscals, en el seu cas.

d) Memòria explicativa del programa o activitat de serveis socials especialitzats a realitzar.

e) Model de domiciliació bancària, segons model, per a aquelles entitats que sol·liciten l'ingrés de la subvenció en compte diferent a la de l'exercici anterior o que sol·liciten per primera vegada la subvenció.



Cinqué. Termini per a resoldre i notificar la concessió

1. La competència per a resoldre la convocatòria correspondrà a la persona titular de la direcció general competent en matèria de persones majors per delegació de la persona titular de la conselleria competent en matèria de persones majors.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria.

3. Excepcionalment, podrà recordar-se de manera motivada l'ampliació del termini màxim de resolució i notificació, en els supòsits contemplats en l'article 23 de la Llei 39/2015.

4. Transcorregut el termini màxim per a resoldre sense que s'haja notificat resolució expressa, les sol·licituds podran entendre's desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en l'article 25 de la Llei 39/2015, i en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat. Tot això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

5. La resolució de concessió de les ajudes indicarà expressament el programa subvencionat, l'import de l'ajuda concedida, l'import de la quantia a justificar per l'entitat sol·licitant i altres condicions al fet que estiga subjecta la subvenció. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, de conformitat amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015.

6. Així mateix, la concessió d'una subvenció a l'empara d'aquesta ordre no comportarà cap obligació per part de la conselleria competent en matèria de persones majors d'atorgar subvencions en exercicis posteriors.



Sisé. Recursos

Les resolucions de concessió dictades per l'òrgan competent posaran fi a la via administrativa, i contra aquestes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, podrà interposar-se potestativament un recurs de reposició davant el mateix òrgan que les haja dictades, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua notificació, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre que s'estime pertinent.



Seté. Criteris de valoració de les sol·licituds de subvenció

Els criteris de valoració seran els continguts en la base cinquena de l'annex I.



Contra la present ordre, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar els següents recursos:

a) Potestativament, recurs de reposició, davant el mateix òrgan que la va dictar, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tenint en compte que no és possible simultanejar el recurs contenciós administratiu i el potestatiu de reposició.

b) Directament, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 26 d'octubre de 2022



La vicepresidenta del Consell i

Consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives

AITANA MAS MAS







ANNEX I

Bases reguladores



Primera. Objecte

El present annex estableix les bases reguladores de la concessió de les subvencions per a la realització de programes de serveis socials especialitzats corresponents als sectors:

– Persones majors, programes d'oci i temps lliure.

– Malalties neurodegeneratives.

Les entitats que realitzen els programes de serveis socials especialitzats corresponents al sector de les malalties neurodegeneratives, dirigits a la promoció de l'autonomia personal de persones en situació de dependència, hauran de disposar de la corresponent acreditació com a servei de promoció de l'autonomia personal a persones en situació de dependència per part de la conselleria amb competència en matèria de polítiques de serveis socials especialitzats a persones majors, a l'empara de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.



La participació en la línia de persones majors exclou la participació en la línia de malalties neurodegeneratives i al revés.



Segona. Beneficiàries

Podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions relatives a programes de serveis socials especialitzats, les organitzacions o entitats privades sense ànim de lucre que, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, estiguen inscrites en el Registre General dels Titulars d'Activitats, Serveis i Centres d'Acció Social de la conselleria amb competència en matèria de polítiques de serveis socials especialitzats a persones majors.



Tercera. Obligacions de les beneficiàries

1. Les beneficiàries de la subvenció tenen l'obligació general de realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció en la forma i condicions establides per a cada tipus d'ajuda i abans del 31 de desembre de 2022.

2. Les beneficiàries hauran de complir les obligacions que amb caràcter general estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, general de subvencions, i l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana.

3. L'incompliment del termini màxim de justificació de les subvencions podrà donar lloc al desistiment sense efectes o a la minoració de l'ajuda, amb exigència, en el seu cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció.

4. Qualsevol ampliació de terminis, a sol·licitud dels interessats o d'ofici, requerirà el compliment de les condicions i circumstàncies previstes en la legislació de procediment administratiu comú.

5. S'haurà de fer constar la col·laboració i finançament de la Generalitat, a través de la conselleria amb competència en matèria de polítiques de serveis socials especialitzats a persones majors, en tota la informació o documentació que s'oferisca sobre els programes subvencionats.

6. De conformitat amb el que es preveu en l'article 4.1 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana les entitats privades que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions de les entitats recollides en l'article 3 de la referida llei en una quantia superior a 50.000 euros, o quan les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, hauran de complir les obligacions de publicitat activa que estableix el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació publica i bon govern.

7. Les entitats beneficiàries de l'ajuda, a l'empara de la present convocatòria, hauran de donar adequada publicitat a aquesta, i indicar com a entitat concedent la Generalitat, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionada.

La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web, sense perjudici que s'haja de fer constar en escrits, anuncis, publicacions, rètols i qualsevol suport. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat



Quarta. Procediment de concessió

El procediment de concessió de les subvencions regulades en les presents bases es tramitarà en règim de concurrència competitiva, regulat en l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





Quinta. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció de programes serveis socials especialitzats

1. Per a la concessió de les subvencions es tindran en compte els següents criteris de valoració, sent la puntuació global màxima de cada sol·licitud de 25 punts d'acord amb la següent distribució:

a) Programes nous i de qualitat, en els quals s'utilitzen les bones pràctiques: fins a 10 punts. Es valorarà la justificació dels programes, els objectius d'aquests, els professionals responsables i la seua duració. Es podran atorgar fins a 2,5 punts per cadascun dels quatre apartats esmentats.

b) Els que es dediquen a impulsar accions integrades que coordinen l'acció de les diferents àrees de benestar social, especialment envelliment actiu, convivència intergeneracional, promoció de la salut i integració social. Es valorarà amb un màxim de 10 punts, a raó d'un màxim de 2,5 punts per cada acció integrada.

c) Programes subvencionats en exercicis anteriors la continuïtat dels quals siga convenient per raons de criteris tècnics, quant a eficiència i eficàcia del programa. Es valorarà a raó d'1 punt per any amb un màxim de 5 punts. La ponderació positiva de la continuïtat no limita la concurrència ni l'accés en condicions d'igualtat per a la realització de nous programes.

2. Es consideraran despeses objecte de subvenció: les despeses de personal i despeses generals per al seu funcionament, realització i compliment dels seus objectius que hagen sigut efectuats entre l'1 de gener i 30 de desembre de 2022.

a) Despeses de personal:

1r. Les retribucions salarials del personal, en situació regular de contractació, incloses les despeses de Seguretat Social.

2n. Les despeses derivades del personal que realitza una prestació de serveis en el centre, siga o no continuada, realitzades per professionals, encara que aquesta no cobrisca tot el període subvencionat.

b) Es consideren despeses generals:

1r. Les despeses corrents, considerades com a aquelles que reunisquen alguna de les següents característiques: ser béns fungibles, tindre una duració previsible inferior a l'exercici econòmic, no ser susceptibles d'incloure en inventari o ser despeses previsiblement reiteratives.

2n. Les despeses de manteniment estrictament necessàries per a la consecució de la fi i l'objecte de la subvenció: lloguer, llum, aigua, telèfon, neteja o anàlegs.

3r. Les despeses derivades del pagament d'assistència o serveis de professionals (despeses derivades del compliment de les obligacions legals de prevenció, protecció de dades, formació i vigilància de la salut, sistemes de qualitat, comptes anuals, auditories i despeses inherents a les activitats d'oci i temps lliure o anàlegs, en la mesura en què guarden relació directa amb l'atenció social que es fomenta).

4t. Les despeses de transport.

3. En les subvencions a programes i serveis de promoció de l'autonomia personal, es tindran en compte com a despeses subvencionables aquelles que es consideren absolutament imprescindibles per al desenvolupament d'aquests.

4. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.

5. La quantia de la subvenció serà per l'import sol·licitat o la part de la despesa que puga ser objecte de subvenció, fins a esgotar la dotació de les subvencions, tot això segons els criteris i despeses objecte de subvenció descrits anteriorment.

6. Es considerarà despesa realitzada la que haja sigut efectivament pagada amb anterioritat al 30 de desembre de 2022.



Sisena. Esmena de sol·licituds i delegació de la resolució de desistiment

1. Rebudes les sol·licituds i incoat l'expedient, l'òrgan instructor les verificarà i podrà realitzar d'ofici les actuacions que considere necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.

2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació establida, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se la requerirà perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'esmentada legislació.



3. Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria de serveis socials especialitzats a persones majors, la competència per a dictar la resolució a què fa referència l'apartat 2 d'aquesta base. La resolució indicarà expressament que s'adopta per delegació i es considerarà dictada per l'òrgan delegant, i esgotarà la via administrativa. Contra aquesta es podrà interposar directament un recurs davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en la forma, termini i condicions que determina la llei reguladora d'aquesta jurisdicció. No obstant això, prèviament es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició conforme a la legislació de procediment administratiu comú.





Setena. Ordenació, instrucció i resolució

1. L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspondran a les direccions territorials d'igualtat i polítiques inclusives que rebran les sol·licituds presentades i verificaran que reuneixen els requisits per a poder ser tramitades.

2. La competència per a resoldre la present convocatòria correspondrà a la persona titular de la direcció general competent en matèria de persones majors per delegació de la persona titular de la conselleria competent en matèria de persones majors.

3. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar de l'endem de la publicació de la convocatòria.



4. Excepcionalment, podrà recordar-se de manera motivada l'ampliació del termini màxim de resolució i notificació en els supòsits previstos en l'article 23 de la Llei 39/2015.

5. Transcorregut el termini màxim per a resoldre sense que s'haja notificat resolució expressa, les sol·licituds podran entendre's desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en l'article 25 de la Llei 39/2015, i en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat. Tot això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

6. La resolució de concessió de les ajudes indicarà expressament el programa subvencionat, l'import de l'ajuda concedida, l'import de la quantia a justificar per l'entitat sol·licitant i altres condicions al fet que estiga subjecta la subvenció. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i servirà de notificació a les persones interessades, de conformitat amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015.

7. L'òrgan competent per a la instrucció de l'expedient, a la vista de la documentació obrant en aquest i de les obligacions que s'adquirisquen amb la concessió de la subvenció, podrà recaptar els informes dels organismes i entitats que estime oportú i efectuar les comprovacions necessàries sobre l'exactitud de tot això.



Octava. Comissió tècnica d'avaluació i comissió de valoració

1. Una vegada examinades les sol·licituds es constituirà una comissió tècnica d'avaluació en cadascuna de les direccions territorials competents en matèria de serveis socials especialitzats, que estarà integrada, en tot cas, per una prefectura de servei, una prefectura de secció i un tècnic o tècnica, que seran designats per la persona al capdavant de la respectiva direcció territorial.

Aquestes comissions tècniques tindran com a missió l'avaluació de totes les sol·licituds presentades corresponents a la seua província, conforme als criteris establits en les presents bases, i formularà la proposta prioritzada per ordre de puntuació obtinguda a la comissió de valoració de la direcció general competent en matèria de serveis socials especialitzats a persones majors.

2. En la direcció general competent en matèria de serveis socials especialitzats a persones majors es crea una comissió de valoració composta per:

1r. La persona que ocupe la subdirecció general competent en matèria de persones majors, que actuarà com a presidenta de la comissió.



2n. La persona que ocupe la prefectura del servei competent en matèria de centres i programes de persones majors.

3r. Dues persones que ocupen prefectures de secció de la direcció general competent en matèria de serveis socials especialitzats a persones majors, que seran designades per la persona al capdavant de la citada direcció general.

4t. Un tècnic o tècnica /a de la direcció general competent en matèria de serveis socials especialitzats a persones majors, que serà designada per la persona al capdavant de la referida direcció general.

La comissió de valoració analitzarà les propostes formulades per cada direcció territorial i proposarà a l'òrgan competent per a la concessió de les subvencions la relació prioritzada, per ordre de puntuació obtinguda, de beneficiaris de les subvencions que es regulen en les presents bases, amb el límit del crèdit existent.

La comissió de valoració elaborarà, així mateix, una prelació de les sol·licituds que es propose desestimar per falta de crèdit.

La comissió de valoració actuarà com a òrgan col·legiat, de conformitat amb el que es preveu en la legislació de procediment administratiu comú, a l'efecte d'elevar a l'òrgan concedent la proposta de resolució de les subvencions.



Novena. No subjecció a polítiques de competència

De conformitat amb el que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, es fa constar que les subvencions de la present ordre no necessiten ser notificats a la Comissió Europea per no reunir els requisits de l'apartat I, de l'art. 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, atés que aquestes ajudes no suposen un falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre Estats membres.



Desena. Concurrència amb altres subvencions

Aquestes subvencions són compatibles amb qualssevol altres ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals, sempre que la suma dels imports concedits no supere l'import del cost de l'activitat que ha de desenvolupar l'entitat beneficiària o de la despesa realitzada.

En cap cas l'import de la subvenció podrà ser de tal quantia que, a conseqüència de la percepció d'altres subvencions d'administracions públiques o entitats públiques o privades, o de qualsevol altra causa, supere el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari. En el cas que l'import de la subvenció supere el cost de l'activitat desenvolupada, l'Administració procedirà a exigir el reintegrament quant a l'excés, i a l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció per part de la Generalitat.



Onzena. Modificació de la resolució de concessió

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.





Dotzena. Informació i publicitat de les subvencions concedides



Es procedirà a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de les subvencions concedides, amb expressió de la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiari, quantitat concedida i finalitat o finalitats de la subvenció. La publicació tindrà efectes de notificació.



Tretzena. Justificació de les subvencions i documentació justificativa

1. El procediment per a realitzar la justificació estarà directament relacionat amb el règim de pagaments establit en la base catorzena.



2. La justificació de les subvencions consistirà en la presentació de la memòria final de resultats obtinguts amb la subvenció atorgada, en la qual puga valorar-se el compliment o no dels objectius plantejats en la sol·licitud.

3. Així mateix, es presentarà una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i data de pagament.

La relació s'acompanyarà de les factures justificants de la despesa.

Les despeses de personal es justificaran mitjançant la presentació de les corresponentS nòmines, així com els documents acreditatius del pagament a la Seguretat Social de les quotes relatives a les cotitzacions socials de les persones treballadores.

Si hi ha persones treballant en el programa o servei en virtut de contractes de prestació de serveis, hauran d'aportar-se les corresponents factures emeses per aquests professionals, així com la documentació acreditativa que aquests compleixen els requisits exigits per la legislació tributària vigent.

La realització dels pagaments es justificarà mitjançant l'aportació dels documents acreditatius de les transferències bancàries efectuades, i del càrrec d'aquestes en un compte del qual siga titular l'entitat beneficiària de la subvenció.

4. La despesa a justificar serà, com a mínim, igual al cost estimat que va servir de base per al càlcul de la subvenció.

5. En el cas de les factures acreditatives de la despesa realitzada, aquestes hauran de reunir els requisits recollits en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

6. Quan les activitats hagen sigut finançades, amb la subvenció, i a més amb fons propis o altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se en la justificació l'import, procedència i aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades.

7. La documentació justificativa de la realització dels programes haurà de presentar-se abans del 31 de gener de 2023.

8. Podrà subcontractar-se el 100 % de l'activitat subvencionada amb els requisits i límits que s'establisquen en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 68 del seu reglament de desplegament aprovat pel Reial decret 887/2006 de 21 de juliol.

Quan l'activitat concertada amb tercers excedisca el 20 % de l'import de la subvenció i aquest import siga superior a 60.000 euros, la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels següents requisits:



a) Que el contracte se celebre per escrit.

b) Que la celebració d'aquest siga autoritzat per l'entitat concedent de la subvenció.



Catorzena. Pagament de la subvenció

1. De conformitat amb l'article 44. 1. d) 2n de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022 s'anticiparà, una vegada concedides les subvencions, el 100 % del seu import.

2. Amb caràcter previ al pagament de la subvenció, l'entitat beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social i haver aportat declaració responsable de no ser deutora per resolució de procediment de reintegrament de subvencions.

3. En cap cas podran realitzar-se pagaments anticipats a les entitats beneficiàries que hagen sol·licitat la declaració de concurs voluntari, hagen sigut declarades insolvents en qualsevol procediment, es troben declarades en concurs, llevat que en aquest haja adquirit l'eficàcia un conveni, estiguen subjectes a intervenció judicial o hagen sigut inhabilitades conforme a la legislació concursal, sense que haja conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.





Quinzena. Mètode de comprovació i pla de control

1. La comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida es realitzarà mitjançant la revisió de la documentació que a aquest efecte s'ha establit en les presents bases com d'aportació preceptiva per l'entitat beneficiària per al pagament de la subvenció.

2. La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, existència de la condició o compliment de la finalitat, es durà a terme en els termes establits en el pla de control que s'elaborarà a aquest efecte en els termes establits en l'article 169.3 de la Llei 1/2015, citada anteriorment.

3. Per a la comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat s'utilitzarà algun dels següents mètodes:

a) L'examen de registres comptables, comptes o estats financers i la documentació que els suporte, dels beneficiaris.

b) L'examen d'operacions individualitzades i concretes que consten en una relació o que puguen afectar les subvencions concedides.

4. Els criteris de selecció de la mostra per a la comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat seran aleatoris. El percentatge mínim de l'ajuda a controlar sobre el total pagat serà del 15 %.





Setzena. Pèrdua d'efectes o minoració de l'import de la subvenció i exigència de reintegraments d'imports indegudament percebuts



1. Podrà deixar-se sense efecte la subvenció concedida o minorar la seua quantia, amb reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció, per incompliment de les obligacions i requisits que s'estableixen en la present ordre, així com en els supòsits de l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Així mateix, correspondrà el reintegrament quan les subvencions siguen destinades a la realització de programes que manifestament suposen un greuge o menyspreu als senyals d'identitat del poble valencià en els termes que dispose la legislació vigent.

2. El procediment de reintegrament o minoració s'iniciarà d'ofici a conseqüència de la iniciativa de l'òrgan competent, d'una ordre superior, de la petició raonada d'altres òrgans que tinguen atribuïdes o no facultats d'inspecció en la matèria, o de la formulació d'una denúncia.



3. En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, el dret de l'entitat interessada a l'audiència.

4. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de dotze mesos des del moment en què s'incoe l'expedient de revocació o minoració, i si és el cas, de reintegrament, de conformitat amb l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



5. Les quantitats que s'hagen de reintegrar tindran consideració d'ingrés de dret públic, a l'efecte del procediment aplicable per a la cobrança.



Dissetena. responsabilitat i règim sancionador

1. Les entitats beneficiàries quedaran sotmeses a les responsabilitats i règim sancionador regulat en el capítol IV, del títol X, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per la comissió de les infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal.

2. També quedaran sotmeses al que s'estableix en la legislació de procediment administratiu comú i de procediment sancionador.

Dihuitena Publicitat de programes

1. Quan per part de les entitats sol·licitants es faça publicitat, a través de qualsevol mitjà de comunicació, dels programes subvencionats, totalment o parcialment, mitjançant les subvencions a què es refereix aquesta ordre, serà obligatori fer constar explícitament que es tracta de programa «subvencionat per la Generalitat».

2. En els locals on es desenvolupen les activitats subvencionades haurà d'exposar-se en un lloc visible una placa d'identificació en la qual s'indique que es desenvolupen activitats finançades per la Generalitat. En tot cas, quan es presente la justificació haurà d'adjuntar-se fotografia acreditativa d'aquesta qüestió.

Mapa web