Ficha docv

Ficha docv









DECRET172/2022 de 14 d'octubre, del Consell, pel qual es regula el sistema de selecció en els processos d'estabilització d'ocupació temporal en els cossos de policia local de la Comunitat Valenciana. [2022/9465]

(DOGV núm. 9450 de 17.10.2022) Ref. Base de dades 008951/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública
    Grup temàtic: Legislació, Ocupació pública
    Matèries: Funció pública
    Descriptors:
      Temàtics: monografies



Índex

Preàmbul

Article 1. Objecte

Article 2. Àmbit d'aplicació

Article 3. Sistema selectiu

Article 4. Bases de les convocatòries

Article 5. Sistema de selecció de concurs oposició

Article 6. Sistema de selecció de concurs

Article 7. Requisits del personal aspirant de qualsevol dels sistemes de selecció

Article 8. Òrgans tècnics de selecció

Article 9. Criteris de desempat

Article 10. Curs selectiu

Article 11. Compensació econòmica derivada de la no superació dels processos d'estabilització

Disposicions addicionals

Primera. Execució dels processos selectius

Segona. Protecció de dades

Disposició derogatòria única. Derogació

Disposicions finals

Primera. Desplegament

Segona. Règim supletori

Tercera. Entrada en vigor

Annex I. Sistema de selecció de concurs oposició

Annex II. Sistema de selecció de concurs





PREÀMBUL



Amb la reforma de la legislació bàsica realitzada per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública (d'ara endavant Llei 20/2021, de 28 de desembre), s'han activat un conjunt de mesures reguladores directament ordenades a atallar l'excessiva temporalitat en l'àmbit de les administracions públiques, com l'establiment d'un nou procés d'estabilització d'ocupació temporal amb l'objectiu final de situar la taxa de temporalitat estructural per davall del 8 per cent en el conjunt de les administracions públiques espanyoles, sempre respectant els principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit i capacitat.

En concret s'estableix en l'article 2.1 que «Addicionalment al que s'estableix en els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguen o no dins de les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguen contemplades en les diferents administracions públiques, i estant dotades pressupostàriament, hagen estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020».

D'altra banda, en la disposició addicional sisena de l'esmentada llei es preveu una altra convocatòria excepcional d'estabilització d'ocupació temporal de llarga duració i s'estableix que: «Les administracions públiques convocaran, amb caràcter excepcional i d'acord amb el que es preveu en l'article 61.6 i 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, aquelles places que, reunint els requisits establits en l'article 2.1, hagueren estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a 1 de gener de 2016».

Finalment, en la disposició addicional vuitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, s'estableix que: «Addicionalment, els processos d'estabilització continguts en la disposició addicional sisena inclouran en les seues convocatòries les places vacants de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016».

En relació amb aqueixos processos cal tindre en compte que de la seua resolució no podrà derivar-se, en cap cas, un increment de despeses ni d'efectius.

En l'àmbit de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana (d'ara endavant Llei 17/2017), ha suposat un avanç destacat en la professionalització de les plantilles dels cossos de Policia Local dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana. A tal fi, un dels seus objectius és comptar amb la garantia de prestació d'un servei públic essencial tan sensible com la seguretat, per part del personal funcionari de carrera, als qui es garanteix de manera efectiva a més, perspectives adequades de carrera.



Aquesta meta ha de tindre en compte no obstant això que, tal com recull l'exposició de motius de la llei, existeix un elevat nombre de membres de policies locals en situació de temporalitat, agreujada en els últims anys per les limitacions imposades a les ofertes d'ocupació pública mitjançant les lleis anuals de pressupostos. Urgeix per això articular mecanismes que posen fi a aquesta situació d'inestabilitat laboral, la qual, a més afecta la qualitat del servei públic, amb l'objectiu de l'eliminació definitiva del personal interí en les plantilles, preveient els oportuns processos d'estabilització d'ocupació temporal.



Així doncs, l'objecte de la present norma és complir el mandat de la Llei 20/2021, relatiu a la reducció de la temporalitat.

D'acord amb la legislació bàsica de funció pública a la qual es fa referència, constituïda en gran manera per l'estatut bàsic de l'empleat públic, el text refós del qual ha sigut aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, s'incorporen principis ineludibles com el caràcter obert a la lliure concurrència dels processos selectius o la proporcionalitat en la valoració assignada als mèrits. D'igual manera i per afectar un dret fonamental, tal com ha sigut decantat pel Tribunal Constitucional, s'han incorporat regles i pautes decantades pel màxim intèrpret de la Constitució, especialment la derivada de les sentències 67/1989, de 18 d'abril; 27/1991, de 15 de març; 302/1993 de 21 d'octubre; 83/2000, de 27 de març; 107/2003, de 2 de juny; 38/2004, d'11 de març; 111/2014, de 26 de juny o en fi, la sentència 86/2016, de 28 d'abril.

El decret cerca conciliar les expectatives legítimes de les persones principalment afectades, el personal funcionari en situació de temporalitat, a consolidar la seua situació professional, amb la de la ciutadania interessada d'accedir, de manera pública, transparent i competitiu, a aquestes places. Per això, afirmat el caràcter obert i públic de les convocatòries, es reconeixen fins al límit quantitatiu màxim possible els serveis prestats en l'escala bàsica, categoria agent, així com la formació, paràmetres tots dos, no aliens al principi de mèrit en l'accés a l'ocupació pública. Per això la norma preveu en el sistema selectiu de concurs oposició una fase de concurs que podrà totalitzar fins a un màxim de quaranta punts, en la qual seran objecte de valoració aspectes com els citats serveis prestats, la formació, les titulacions o els idiomes comunitaris, incloent-hi el valencià. En el disseny de la fase d'oposició, configurada com a obligatòria i eliminatòria, es té en compte una altra legislació bàsica a l'hora del disseny dels processos selectius, com és la que regeix l'accés a la funció pública local. No obstant això, i en virtut del que s'estableix en la disposició addicional primera de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, per a aquests processos d'estabilització d'ocupació temporal en l'àmbit local, no serà aplicable el que es disposa en els articles 8 i 9 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració local.



Per consegüent, s'estableix la superació d'una prova teòrica, així com la superació de les corresponents proves psicotècnica i d'aptitud física.

Quant al sistema selectiu de concurs, amb caràcter previ a la valoració de mèrits, amb un barem de 60 % per als mèrits professionals i 40 % per als acadèmics, s'estableix la superació de les corresponents proves psicotècnica i d'aptitud física.

En l'elaboració de la present disposició s'han seguit els principis de bona regulació establits en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Es tracta d'una norma necessària que es dicta per al desenvolupament de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, en l'àmbit de la policia local, la competència en matèria de la qual de selecció correspon a la Generalitat Valenciana. D'aquesta manera, el present decret contribueix a afirmar els principis de seguretat jurídica, transparència i eficiència, en establir i fer públiques unes regles comunes i objectives que, d'una banda, garanteixen la igualtat i l'eficaç exercici dels drets de les persones que aspiren a accedir als cossos de policia; i, d'una altra, proporcionen als ajuntaments valencians un marc de coordinació clar, complet, estable i d'acord amb l'ordenament jurídic, dins del qual poden exercir amb la certitud necessària les seues competències en aquestes matèries.



Per tot això, d'acord amb l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, previ informe de la Comissió de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana, i de l'Advocacia de la Generalitat i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu, una vegada complits tots els tràmits i informes preceptius per a la seua remissió i amb la deliberació prèvia del Consell, en la sessió de data 14 d'octubre de 2022,





DECRETE



Article 1. Objecte

L'objecte de la present norma és regular el sistema de selecció al qual hauran d'ajustar-se les bases reguladores de les convocatòries que els ajuntaments de la Comunitat Valenciana han d'aprovar en compliment del que es disposa en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, existent en la categoria d'agent.



Article 2. Àmbit d'aplicació

Les places objecte d'estabilització seran aquelles que reunisquen els requisits regulats en l'article 2 i en les disposicions addicionals 6a i 8a de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.



Article 3. Sistema selectiu

1. D'acord amb el que es disposa en l'article 2.4 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, el sistema de selecció serà el concurs oposició per a les places, de naturalesa estructural que, estiguen incloses o no en les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguen contemplades en els diferents ajuntaments i estant dotades pressupostàriament, hagen estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020.

2. En compliment de la disposició addicional sisena i vuitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, amb caràcter excepcional, i d'acord amb el que es preveu en l'article 61.6 i 7 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, pel sistema de concurs, aquelles places que, reunint els requisits establits en l'article 2.1 de l'esmentada Llei 20/2021, haurien estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a 1 de gener de 2016, i addicionalment s'inclouran les places vacants de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016.

3. En la convocatòria haurà de fer-se referència al fet que aquesta correspon ja siga al procés d'estabilització previst en l'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, o en la disposició addicional sisena i vuitena de l'esmentada llei.



Article 4. Bases de les convocatòries

1. Les bases hauran de fer constar expressament el punt que s'efectuen en el marc d'un procés d'estabilització d'ocupació temporal.



2. Les places a cobrir en el procés d'estabilització han de ser oferides complint els principis constitucionals de lliure concurrència, igualtat, mèrit i capacitat, així com el de publicitat derivat dels anteriors.

3. Els ajuntaments hauran d'haver publicat en el Diari Oficial de Generalitat Valenciana les ofertes d'ocupació pública d'estabilització d'ocupació temporal abans de l'1 de juny de 2022.

4. Les convocatòries dels processos selectius per a la cobertura de les places incloses en les esmentades ofertes d'ocupació pública haurà de publicar-se abans del 31 de desembre de 2022.

5. En cap cas es podrà restringir la participació en el procés d'estabilització d'ocupació temporal a aquelles persones que estigueren o hagueren estat ocupant prèviament les places que es convoquen, ni establir qualsevol altre requisit que supose una minva de la possibilitat que altres persones puguen accedir-hi.

En aquestes convocatòries no existirà cap reserva.

6. La resolució d'aquests processos selectius haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

7. Els ajuntaments hauran d'informar, tant al personal interí afectat com a la Junta de Personal o als delegats de personal, de les places objecte de la convocatòria.



Article 5. Sistema de selecció de concurs oposició

1. Fase d'oposició

a) La fase d'oposició consistirà en la superació, amb caràcter obligatori i eliminatori, de les proves relacionades en l'annex I amb la finalitat de determinar l'aptitud de les persones aspirants en relació amb les funcions dels llocs de treball convocats.

b) En la realització dels exercicis escrits haurà de garantir-se, sempre que siga possible, l'anonimat del personal aspirant.

c) La màxima puntuació obtinguda en la fase d'oposició haurà de ser el 60 % del total de la convocatòria.

2. Fase de concurs

a) Les persones aspirants que superen el nivell d'aptitud establit per a tots i cadascun dels exercicis de caràcter eliminatori de la fase d'oposició, passaran a la fase de concurs.

b) Així, a la puntuació obtinguda en la fase d'oposició se li sumarà la resultant de la fase de concurs d'acord amb el barem de l'annex I d'aquest decret.

c) La màxima puntuació obtinguda en la fase de concurs haurà de ser el 40 % del total de la convocatòria.



Article 6. Sistema de selecció de concurs

1. En aquest sistema de selecció, amb la finalitat de determinar l'aptitud de les persones aspirants en relació amb les funcions dels llocs de treball convocats, amb caràcter previ a la valoració de mèrits, s'haurà de superar una fase prèvia, amb caràcter obligatori i eliminatori, que comprendrà:

a) Prova de mesurament d'alçada.

b) Una prova psicotècnica.

c) Una prova d'aptitud física.

d) Reconeixement mèdic.

Estaran exempts de la realització d'aquestes proves els qui acrediten degudament haver-les superat amb anterioritat a l'ajuntament convocant.

2. En la fase de valoració de mèrits la puntuació màxima obtinguda per mèrits professionals serà el 60 % de la puntuació total i el 40 % per als mèrits acadèmics.

3. Tot això, d'acord amb els barems detallats en l'annex II d'aquest decret.



Article 7. Requisits del personal aspirant de qualsevol dels sistemes de selecció

Les persones aspirants de qualsevol dels sistemes de selecció hauran de reunir els requisits següents en la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies:

a) Tindre nacionalitat espanyola.

b) No tindre una inhabilitació per sentència ferma per a l'exercici de la funció pública, ni de separació del servei de cap administració pública mitjançant expedient disciplinari.

c) Mancar d'antecedents penals

d) Estar en possessió de la titulació acadèmica exigible a l'escala bàsica.

e) Tindre almenys díhuit anys i no excedir, si fa el cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

f) Comprometre's, mitjançant declaració responsable, a portar armes de foc, i si cal, utilitzar-les.

g) Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de vehicles de les classes B i A2, regulats en el Reglament general de conductors (Reial decret 818/2009, de 8 de maig).

h) No patir malaltia o cap defecte físic que impedisca l'acompliment de les funcions, d'acord amb les exclusions mèdiques establides en l'annex II del Decret 179/2021.

i) Tindre una alçada mínima d'1,65 metres els homes i 1,58 metres les dones.



Article 8. Òrgans tècnics de selecció

Els òrgans tècnics de selecció encarregats de desenvolupar les convocatòries seran conformats d'acord amb les regles i principis previstos tant en la legislació estatal i autonòmica de funció pública, com al que s'estableix per la Llei 17/2017, i el Decret 179/2021, de 5 de novembre, tendents de garantir-ne l'objectivitat, imparcialitat, professionalitat i independència.



Article 9. Criteris de desempat

En el sistema de selecció de concurs oposició s'atendrà, en primer lloc, la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició, i si persisteix l'empat, es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats. En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení. Si encara persistira l'empat, es dirimirà per sorteig.

En el sistema de selecció de concurs s'atendrà, en primer lloc, la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats. En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení. Si encara persistira l'empat es dirimirà per sorteig.





Article 10. Curs selectiu

D'acord amb el que es disposa en l'article 41.2 apartat b de la Llei 17/2017, i en l'article 9 del Decret 179/2021, les persones aspirants als cossos de Policia Local per a adquirir la condició de personal funcionari de carrera hauran de superar un curs, de caràcter selectiu, de contingut teoricopràctic, que es farà en l'IVASPE.



Article 11. Compensació econòmica derivada de la no superació dels processos d'estabilització

Correspondrà una compensació econòmica, equivalent a vint dies de retribucions fixes per any de servei, prorratejant-se per mesos els períodes de temps inferiors a un any, fins a un màxim de 12 mensualitats, per al personal interí, que estant en actiu com a tal, vera finalitzada la seua relació amb l'administració per la no superació del procés selectiu d'estabilització d'ocupació temporal.

La no-participació del candidat o candidata en el procés selectiu d'estabilització no donarà dret a compensació econòmica en cap cas.







DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Execució dels processos selectius

1. S'haurà d'informar el personal interí, de manera fefaent, que la plaça exercida ha sigut publicada en oferta d'ocupació pública i serà convocada, per la qual cosa podrà, si fa el cas, participar en el corresponent procés selectiu.

2. Es procurarà la coordinació a l'hora de materialitzar els cessaments i preses de possessió en les places respectives per a garantir la continuïtat en la prestació del servei

3. Si la persona interina no ha obtingut plaça en el procés, el seu cessament haurà d'anar precedit d'un termini de preavís no inferior a vint dies previs a la incorporació de la persona titular.



Segona. Protecció de dades

En les bases que s'aproven en aplicació del present decret s'haurà de complir les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades; i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació

Queden derogades quantes disposicions d'igual o inferior rang s'oposen al que es disposa en aquest decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desplegament

1. S'autoritza el director de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències per a dictar les disposicions i actes necessaris per al desenvolupament i l'execució d'aquest decret.

2. Especialment, es podrà recordar amb els ajuntaments la fixació de calendaris d'actuació comuns mitjançant la determinació de les dates d'examen en un mateix dia.



Segona. Règim supletori

El sistema selectiu es regirà, a més del regulat en el present decret, pel que es disposa en la Llei 17/2017, i en el Decret 179/2021, de 5 de novembre, del Consell, d'establiment de les bases i criteris generals per a la selecció, promoció i mobilitat en els cossos de policia local de la Comunitat Valenciana (d'ara endavant Decret 179/2021, de 5 de novembre), i en el no previst expressament, per la normativa d'aplicació en l'accés a la funció pública local, i pel que es disposa en el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.



Tercera. Entrada en vigor

El present decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València,14 d'octubre de 2022



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



La consellera de Justícia, Interior

i Administració Pública,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO





ANNEX I

Sistema de selecció de concurs-oposició



Fase d'oposició

a) Prova de mesurament d'alçada.

b) Prova psicotècnica: que constarà d'un test que avaluarà les àrees i dominis de personalitat general i laboral, directament relacionada amb el perfil del lloc convocat i podrà ser utilitzada instrumentalment en proves posteriors del procés selectiu.

Per a la valoració s'aplicarà el que es disposa en l'annex IV del Decret 179/2021, de 5 de novembre.

Aquest exercici serà de caràcter obligatori i eliminatori.

La qualificació serà d'apte/No apte.

c) Proves d'aptitud física: Amb caràcter previ a la realització d'aquesta prova s'aportarà certificat mèdic oficial d'acord amb el model previst en l'annex VIII del Decret 179/2021, en el qual es faça constar expressament la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides en la convocatòria, que tindrà una validesa de 90 dies des de la seua expedició. La falta de presentació d'aquest certificat mèdic exclourà les persones aspirants del procés de selecció. Els exercicis físics es realitzaran sota l'exclusiva responsabilitat individual dels qui hi prenguen part. Les persones aspirants que participen hauran de presentar-se amb la indumentària esportiva adequada. L'exercici serà de caràcter obligatori i eliminatori.

Consistiran a superar les proves regulades en l'annex V del Decret 179/2021, de 5 de novembre. No obstant això, per a la seua valoració les marques mínimes seran almenys les que s'estableixen en els quadres segons edats per al torn lliure, escala tècnica-inspector/a i promoció interna escala executiva d'oficial.

La qualificació serà d'apte/No apte, havent de superar com a mínim 3 de les 4 proves per a ser declarat apte.

d) Prova teòrica:

Consistirà a contestar correctament per escrit, un qüestionari de 50 preguntes amb tres respostes alternatives, una d'elles certa, i no penalitzaran les contestades erròniament, en un temps mínim d'1 hora, sobre els temes que s'assenyalen en l'annex III del Decret 179/2021, de 5 de novembre.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 60 punts, havent d'obtindre's una qualificació de 30 punts per a superar-lo.

e) Reconeixement mèdic, d'acord amb les exclusions mèdiques que a continuació es detallen:

1. Obesitat o primesa manifesta que dificulten o incapaciten per a l'exercici del lloc de treball.

2. Ull i visió.

2.1. Agudesa visual amb correcció inferior als dos terços de la visió normal en tots dos ulls, o sense.

2.2. Hemianòpsia completa i absoluta.

3. Oïda i audició.

Agudesa auditiva binaural amb correcció que supose pèrdua entre 1.000 i 4.000 hertzs a 45 decibels, o sense.

4. Aparell locomotor.

Qualsevol patologia òssia d'extremitats que produïsquen retraccions o limitacions funcionals de causa muscular o articular.

5. Aparell digestiu.

Qualsevol procés digestiu que, segons el parer del personal assessor mèdic, dificulte de manera important l'exercici del lloc de treball.

6. Aparell cardiovascular.

6.1. Hipertensió arterial mal controlada, no havent de sobrepassar les xifres en repòs els 170 mn/hg en pressió sistòlica i els 95 mn/hg en pressió diastòlica. Segons el parer dels assessors mèdics, es podrà repetir la prova quan concórreguen circumstàncies que així ho aconsellen.

6.2. Varices ulceroses.

6.3. Tromboflebitis.

6.4. Insuficiència cardíaca severa.

6.5. Hipertròfia ventricular esquerra descompensada.

6.6. Infart de miocardi.

7. Aparell respiratori.

7.1. La broncopatia crònica obstructiva.

7.2. El pneumotòrax espontani (en més d'una ocasió).

8. Sistema nerviós.

8.1. Epilèpsia

8.2. Alcoholisme

8.3. Toxicomanies.

9. Pell i fàneres.

Cicatrius que produïsquen limitacions funcionals.

10. Altres processos patològics.

Malalties immunològiques sistemàtiques. Intoxicacions cròniques. Hemopaties greus i qualsevol procés patològic que, segons el parer de les persones assessores mèdiques, limite o incapacite la persona aspirant per al lloc de treball al qual s'opta, i aquesta valoració no podrà quedar al parer subjectiu de la persona assessora mèdica que la realitze.

Fase de concurs

Els mèrits a valorar en la fase de concurs seran els que es recullen en aquest apartat, juntament amb la seua valoració i mitjà d'acreditació.



1. S'atorgaran fins a un màxim de 36 punts pels serveis efectius prestats com a personal funcionari interí en l'escala bàsica categoria d'agent, valorats:

– A raó de 2 punts per any treballat en l'administració convocant o la proporció corresponent, en el supòsit de períodes inferiors a l'any.

– A raó de 0,75 punts per any treballat en una altra administració o la proporció corresponent, en el supòsit de períodes inferiors a l'any.



2. Formació i titulació: fins a un màxim de 4 punts

2.1. Titulacions superiors a l'exigible: fins a 1 punt.

Per títol de tècnic o tècnica superior o equivalent: 0,30 punts

Per títol universitari de grau o diplomatura, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica: 0,50 punts

Per títol universitari de grau o llicenciatura, enginyeria superior o arquitectura: 0,80 punts

Per títol de màster oficial: 1 punt

No es valoraran aquelles titulacions que siguen necessàries per a l'obtenció d'una altra que també siga objecte de valoració.

2.2. Cursos de formació: fins a 4 punts -la realització de cursos de formació impartits en l'IVASPE o homologats per aquest– d'acord amb el barem següent:



Nombre d'hores Assistència Aprofitament

De 20 a 50 0,11 punts 0,20 punts

De 51 a 100 0,21 punts 0,40 punts

De 101 a 150 0,41 punts 0,80 punts

Més de 150 0,51 punts 1 punt





En el cas d'haver impartit hores com a professorat en els cursos, es puntuaran amb el barem corresponent al certificat d'aprofitament, i sense superar per aquest concepte el màxim de 4 punts. Els cursos organitzats i impartits per l'IVASPE, realitzats amb anterioritat a la data d'entrada en vigor de la Resolució de la Direcció General d'Interior, de 24 de març de 1995, sobre cursos de formació impartits per l'IVASPE (10.04.1995), així com els realitzats pel Ministeri de l'Interior, o altres ministeris o conselleries relacionats amb la funció policial o organismes anàlegs, escoles de Policia de les corporacions locals o de comunitats autònomes, ambdues expressament reconegudes per l'IVASPE, es valoraran en tot cas amb la puntuació corresponent al diploma d'assistència.



2.1. Coneixement del valencià– fins a un màxim d'1,5 punts, d'acord amb el barem següent:



A2 0,30 punts

B1 0,60 punts

B2 0,90 punts

C1 1,20 punts

C2 1,50 punts



2.2. Altres idiomes comunitaris– fins a un màxim de 0,5 punts d'acord amb el barem següent:



A2 0,10 punts

B1 0,20 punts

B2 0,30 punts

C1 0,40 punts

C2 0,50 punts



2.3. Exercicis superats: s'atorgaran fins a 2 punts per la superació d'exercicis selectius finals en convocatòries d'accés a la condició de personal funcionari de carrera en els cossos de Policia Local, categoria i escala a la qual s'accedeix, a raó d'1 punt per cada exercici final superat.

Els serveis efectius s'acreditaran mitjançant certificat expedit pels ajuntaments, expressiu del període o períodes de serveis prestats i categoria professional. Els mèrits relacionats amb la formació, titulació i idiomes, mitjançant còpia compulsada del certificat expedida per la institució competent. Els exercicis superats s'acreditaran mitjançant certificació expedida per la secretaria general en el qual s'indique el caràcter d'exercici final de la fase d'oposició, la qualificació obtinguda en aquell, i la referència al BOP en el qual es van publicar les bases reguladores de la convocatòria.

ANNEX II

Sistema de selecció de concurs



Fase prèvia a la valoració de mèrits

a) Prova de mesurament d'alçada.

b) Una prova psicotècnica que constarà d'un test que avaluarà les àrees i dominis de personalitat general i laboral, directament relacionada amb el perfil del lloc convocat i podrà ser utilitzada instrumentalment en proves posteriors del procés selectiu.

Per a la valoració s'aplicarà el que es disposa en l'annex IV del Decret 179/2021, de 5 de novembre.

Aquest exercici serà de caràcter obligatori i eliminatori.

La qualificació serà d'apte/No apte.

c) Una prova d'aptitud física. Amb caràcter previ a la realització d'aquesta prova s'aportarà certificat mèdic oficial, d'acord amb el model previst en l'annex VIII del Decret 179/2021, de 5 de novembre, en el qual es faça constar expressament la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides en la convocatòria, que tindrà una validesa de 90 dies des de la seua expedició. La falta de presentació d'aquest certificat mèdic exclourà les persones aspirants del procés de selecció. Els exercicis físics es realitzaran sota l'exclusiva responsabilitat individual dels qui hi prenguen part. Les persones aspirants que participen hauran de presentar-se amb la indumentària esportiva adequada. L'exercici serà de caràcter obligatori i eliminatori.



Consistiran a superar les proves regulades en l'annex V del Decret 179/2021, de 5 de novembre. No obstant això, per a la seua valoració les marques mínimes seran almenys les que s'estableixen en els quadres segons edats per al torn lliure, escala tècnica-inspector/a i promoció interna escala executiva d'oficial.

La qualificació serà d'apte/No apte, i hauran de superar com a mínim 3 de les 4 proves per a ser declarats aptes.

d) Reconeixement mèdic, d'acord amb les exclusions mèdiques que a continuació es detallen:

1. Obesitat o primesa manifesta que dificulten o incapaciten per a l'exercici del lloc de treball.

2. Ull i visió.

2.1. Agudesa visual amb correcció inferior als dos terços de la visió normal en tots dos ulls, o sense.

2.2. Hemianòpsia completa i absoluta.

3. Oïda i audició.

Agudesa auditiva binaural amb correcció que supose pèrdua entre 1.000 i 4.000 hertzs a 45 decibels, o sense.

4. Aparell locomotor.

Qualsevol patologia òssia d'extremitats que produïsquen retraccions o limitacions funcionals de causa muscular o articular.

5. Aparell digestiu.

Qualsevol procés digestiu que, segons el parer del personal assessor mèdic, dificulte de manera important l'exercici del lloc de treball.

6. Aparell cardiovascular.

6.1. Hipertensió arterial mal controlada, no havent de sobrepassar les xifres en repòs els 170 mn/hg en pressió sistòlica i els 95 mn/hg en pressió diastòlica. Segons el parer dels assessors mèdics, es podrà repetir la prova quan concórreguen circumstàncies que així ho aconsellen.

6.2. Varices ulceroses.

6.3. Tromboflebitis.

6.4. Insuficiència cardíaca severa.

6.5. Hipertròfia ventricular esquerra descompensada.

6.6. Infart de miocardi.

7. Aparell respiratori.

7.1. La broncopatia crònica obstructiva.

7.2. El pneumotòrax espontani (en més d'una ocasió).

8. Sistema nerviós.

8.1. Epilèpsia

8.2. Alcoholisme

8.3. Toxicomanies.

9. Pell i fàneres.

Cicatrius que produïsquen limitacions funcionals.

10. Altres processos patològics.

Malalties immunològiques sistemàtiques. Intoxicacions cròniques. Hemopaties greus i qualsevol procés patològic que, segons el parer de les persones assessores mèdiques, limite o incapacite la persona aspirant per al lloc de treball al qual s'opta, i aquesta valoració no podrà quedar al parer subjectiu de la persona assessora mèdica que la realitze.

Fase de valoració de mèrits

1. S'atorgaran fins a un màxim de 60 punts pels serveis efectius prestats com a personal funcionari interí en l'escala bàsica, categoria agent, valorats:

– A raó de 4 punts per any treballat en l'administració convocant o la proporció corresponent, en el supòsit de períodes inferiors a l'any.



– A raó de'1,50 punts per any treballat en una altra administració o la proporció corresponent, en el supòsit de períodes inferiors a l'any.



2. Formació i titulació: Fins a 40 punts

2.1. Titulacions superiors a l'exigible: fins a 2 punts

Per títol de tècnic o tècnica superior o equivalent: 0,30 punts

Per títol universitari de grau o diplomatura, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica: 0, 50 punts

Per títol universitari de grau o llicenciatura, enginyeria superior o arquitectura: 0, 80 punts

Per títol de màster oficial: 1 punt

No es valoraran aquelles titulacions que siguen necessàries per a l'obtenció d'una altra que també siga objecte de valoració.

2.2. Cursos de formació: fins a 30 punts. La realització de cursos de formació impartits en l'IVASPE o homologats per aquest– d'acord amb el barem següent:



Nombre d'hores Assistència Aprofitament

De 20 a 50 1,55 punts 2 punts

De 51 a 100 2,05 punts 3 punts

De 101 a 150 3,05 punts 4 punts

Més de 150 3,55 punts 5 punts





En el cas d'haver impartit hores com a professorat en els cursos, es puntuaran amb el barem corresponent al certificat d'aprofitament, i sense superar per aquest concepte el màxim de 20 punts. Els cursos organitzats i impartits per l'IVASPE, realitzats amb anterioritat a la data d'entrada en vigor de la Resolució de la Direcció General d'Interior de 24 de març de 1995, sobre cursos de formació impartits per l'IVASPE (10.04.1995), així com els realitzats pel Ministeri de l'Interior, o altres ministeris o conselleries relacionats amb la funció policial o organismes anàlegs, escoles de Policia de les corporacions locals o de comunitats autònomes, ambdues expressament reconegudes per l'IVASPE, es valoraran en tot cas amb la puntuació corresponent al diploma d'assistència.



2.3. Coneixements de valencià: fins a un màxim de 2 punts, d'acord amb el barem següent:



A2 0,4 punts

B1 0,8 punts

B2 1,2 punts

C1 1,6 punts

C2 2 punts



2.4. Altres idiomes comunitaris, fins a un màxim d'1 punt d'acord amb el barem següent:



A2 0,20 punts

B1 0,40 punts

B2 0,60 punts

C1 0,80 punts

C2 1 punt



2.5. Exercicis superats: s'atorgaran fins a 5 punts per la superació d'exercicis selectius finals en convocatòries d'accés a la condició de personal funcionari de carrera en els cossos de Policia Local, categoria i escala a la qual s'accedeix, a raó de 5 punts per cada exercici final superat.

Els serveis efectius s'acreditaran mitjançant certificat expedit pels ajuntaments, expressiu del període o períodes de serveis prestats i categoria professional. Els mèrits relacionats amb la formació, titulació i idiomes, mitjançant còpia compulsada del certificat expedida per la institució competent. Els exercicis superats s'acreditaran mitjançant certificació expedida per la secretaria general, en el qual s'indique el caràcter d'exercici final de la fase d'oposició, la qualificació obtinguda en aquell i la referència al BOP en el qual es van publicar les bases reguladores de la convocatòria.

Mapa web