RESOLUCIÓ d'11d'octubre de 2022, de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoquen les ajudes previstes en l'Ordre 26/2016, de 16 de setembre, de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores destinades a les subvencions a les explotacions de cria de conills en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. [2022/9359]
(DOGV núm. 9453 de 20.10.2022) Ref. Base de dades 009118/2022
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 20.10.2022 Aquesta disposició afecta: Afecta: Aquesta disposició està afectada per: Afectada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica Grup temàtic: Ajudes Matèries: Ramaderia i animals
L'Ordre 26/2016, de 16 de setembre, de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, estableix les bases reguladores destinades a les ajudes a les explotacions de cria de conills en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
En l'articulat de la citada ordre es disposa que la direcció general competent en matèria de ramaderia especificarà per a cada any en la convocatòria els imports globals màxims pels quals es podran concedir aquesta ajuda i les línies i capítols dels pressupostos generals de la Generalitat a les quals es carregarà, les zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques i els terminis de sol·licitud.
A l'efecte del que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes regulades en la present resolució s'adapten als requisits establits en el Reglament (UE) número 1408/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.
Per tot això, en virtut del que s'estableix en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell (modificada per la Llei 12/2007, de 20 de març), sobre la base de les competències establides en el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i el Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, consultades les organitzacions professionals agràries i fent ús de les atribucions conferides en la disposició addicional primera de l'ordre de bases, resolc:
Primer. Convocatòria
Es convoquen per a l'exercici pressupostari 2022, les ajudes regulades en l'Ordre 26/2016, de 16 de setembre, de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores destinades a les ajudes a les explotacions de cria de conills en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, el dijous 22 de setembre de 2016, amb número 7879.
Segon. Dotació pressupostària
1. D'acord amb la Llei de Pressupostos per a l'exercici 2022, l'import global màxim fixat per a la resolució d'expedients de la convocatòria de l'exercici 2022, de les ajudes regulades en l'Ordre 26/2016, de 16 de setembre, de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores destinades a les subvencions a les explotacions de cria de conills en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, és de 300.000 a càrrec de l'aplicació pressupostària, programa, capítol i línia indicada en el punt dos del present article.
2. Aplicació pressupostària: 12.02.01.714.80.4
Programa 714.80, Ordenació i Millora de la Producció Agrària
Capítol 4
Línia S8161
Import global màxim: 300.000 euros
Tercer. Objecte i condicions de la concessió de la subvenció
1. L'objecte i condicions de la concessió de la subvenció s'estableixen en els articles 1 i 2 respectivament de l'Ordre 26/2016, de 16 de setembre, de 2016.
2. Per al càlcul de les femelles reproductores amb dret a subvenció es considerarà el cens mantingut des de 2016 com consta en l'Annex II de la present convocatòria.
Quart. Annex primer
S'estableix per a la present convocatòria com a annex primer, el llistat de municipis amb limitacions naturals o altres limitacions específiques.
Cinqué. Terminis
1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
2. El termini de resolució i notificació de la concessió de les subvencions s'estableix en el punt 7, article 10 de l'Ordre 26/2016, de 16 de setembre, de 2016.
Sisé. Presentació de sol·licituds
1. Les persones interessades que reunisquen els requisits previstos per a ser beneficiaris, descrits en l'article 4 de les bases reguladores, presentaran les sol·licituds a través del model normalitzat que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat, en el termini i la forma que es determinen en la present convocatòria.
2. Respecte a la presentació de les sol·licituds, i quant a l'obligació de relacionar-se electrònicament amb l'Administració, caldrà ajustar-se al que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
3. A la sol·licitud s'adjuntarà la documentació indicada en el punt 3 de l'article 5 de l'Ordre 26/2016, de 16 de setembre, de 2016.
4. Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen, podent-se presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú, mitjançant el corresponent model normalitzat disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l'adreça d'internet sede.gva.es/va/proc22732.
5. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, no estant obligades a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'internet sede.gva.es/va/proc22732.
6. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/seu_certificats).
7. Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).
8. En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si és el cas, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, se signaran electrònicament pels qui siguen competents per a això, aquells documents que s'adjunten la signatura dels quals siga obligatòria.
9. Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud es podran dur a terme telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça d'internet sede.gva.es/va/proc22732.
10. Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, se'ls requerirà perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica en els termes previstos en l'article 68.4 de la dita Llei 39/2015, d'1 d'octubre. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.
11. Quan les persones interessades necessiten donar d'alta o modificar un compte bancari per a la percepció de les ajudes convocades, aquesta actuació es podrà realitzar de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/proc22648), si bé estan obligats a això els subjectes previstos en l'article 6 de l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat.
12. L'acreditació de la documentació relacionada s'efectuarà sense perjudici del que s'estableix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
13. Quan l'Administració actuant consulte o obtinga dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en la seua poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra Administració, el règim aplicable serà el següent:
a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.
b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa, queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.
c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Seté. Criteris de valoració de les sol·licituds
S'estableixen en l'article 8 de l'Ordre 26/2016, de 16 de setembre, de 2016.
Huité. Mitjans de publicació
1. La publicació de les subvencions concedides descrita en el punt 8 de l'article 10 de l'Ordre 26/2016, de 16 de setembre, de 2016, es realitzarà de conformitat amb la regulació prevista en el punt primer de la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, seguint els criteris interpretatius de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
2. Sense perjudici de la publicació d'actes administratius en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana quan siga procedent, es publicaran també en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça d'internet sede.gva.es/va/proc22732.
Nové. Informació relativa al tractament de dades de caràcter personal.
1. La gestió de les ajudes previstes en l'Ordre 26/2016, de 16 de setembre, de 2016, comporta el tractament de dades de caràcter personal, havent de complir-se amb les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
2. De conformitat amb el que es preveu en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte al tractament de dades de caràcter personal cal informar el següent:
a) Nom del tractament: Ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.
b) Responsable del tractament: Persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.
c) Finalitat del tractament: Gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.
d) Exercici de drets: Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/es/proc19970.
e) Reclamacions: Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades, pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es disposa en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/va/proc22094, sense perjudici de la possibilitat de reclamar davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
f) Es pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç: https://agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments
3. Quan la persona sol·licitant o el seu representant legal aporten dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels següents extrems:
a) La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.
b) La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.
c) La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que li assisteixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.
Desé. Transparència, subministrament d'informació i dades obertes.
En compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, els subjectes beneficiaris de la subvenció hauran de complir les següents obligacions de transparència:
1. Les entitats privades hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:
a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.
b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.
c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros.
En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013 la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/tep
Aquesta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.
2. Sense perjudici de les obligacions previstes en l'apartat anterior, totes les entitats o persones beneficiàries de subvencions hauran de fer l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.
3. Les entitats o persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, amb requeriment previ, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que el mateix haguera sigut atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, amb advertiment i audiència a l'interessat previs, la imposició de multes coercitives en els termes establits en l'article 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril.
4. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.»
Onzé. Règim de recursos
Contra la present procedirà el recurs de reposició davant el mateix òrgan que els va dictar, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 123 i 124 de la Llei 39/015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.
València, 11 d'octubre de 2022. El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. (p. d. Orden 26/2016, DOGV 22.09.16, i Resolució de 27 de juliol de 2015, DOGV 30.07.15): Antonio Quintana Martínez.
ANNEX PRIMER
Llista de municipis de la Comunitat Valenciana pertanyents a zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques.
Província 03 Alacant
03002 Agost
03003 Agres
03005 Albatera
03006 Alcalalí
03007 Alcocer de Planes
03008 Alcoleja
03010 Alfafara
03013 Algueña
03016 Almudaina
03017 Alqueria d'Asnar, l'
03019 Aspe
03020 Balones
03021 Banyeres de Mariola
03022 Benasau
03025 Beneixama
03027 Beniardà
03028 Beniarrés
03029 Benigembla
03032 Benifallim
03033 Benifato
03035 Benilloba
03036 Benillup
03037 Benimantell
03038 Benimarfull
03039 Benimassot
03043 Biar
03045 Bolulla
03048 Callosa d'En Sarrià
03049 Callosa de Segura
03051 Campo de Mirra / Camp de Mirra, el
03052 Cañada
03053 Castalla
03054 Castell de Castells
03075 Castell de Guadalest, el
03055 Catral
03056 Cocentaina
03057 Confrides
03059 Crevillent
03060 Quatretondeta
03065 Elche / Elx
03066 Elda
03067 Fageca
03068 Famorca
03072 Gaianes
03073 Gorga
03077 Fondó de les Neus, el
03078 Hondón de los Frailes
03084 l'Orxa
03086 Millena
03088 Monforte del Cid
03089 Monóvar / Monòver
03092 Muro de Alcoy
03093 Novelda
03096 Onil
03102 Pego
03103 Penàguila
03104 Petrer
03105 Pinós, el / Pinoso
03106 Planes
03107 Polop
03112 Relleu
03114 Romana, la
03116 Salinas
03122 San Vicente del Raspeig / Sant Vicent del R.
03123 Sax
03124 Sella
03127 Tàrbena
03129 Tibi
03130 Tollos
03132 Torremanzanas / Torre de les Maçanes
03134 Vall d'Alcalà, la
03135 Vall de Ebo
03136 Vall de Gallinera
03137 Vall de Laguart, La
03140 Villena
Província: 12 Castelló
12001 Atzeneta del Maestrat
12002 Aín
12003 Albocàsser
12004 Alcalà de Xivert
12006 Alcudia de Veo
12007 Alfondeguilla
12008 Algimia de Almonacid
12010 Almedíjar
12012 Altura
12013 Arañuel
12014 Ares del Maestre
12015 Argelita
12017 Ayódar
12018 Azuébar
12020 Barracas
12022 Bejís
12024 Benafer
12025 Benafigos
12026 Benassal
12027 Benicarló
12029 Benlloch
12032 Borriana
12034 Càlig
12036 Canet lo Roig
12037 Castell de Cabres
12038 Castellfort
12039 Castellnovo
12041 Castillo de Villamalefa
12042 Catí
12043 Caudiel
12044 Cervera del Maestre
12045 Cinctorres
12046 Cirat
12048 Cortes de Arenoso
12049 Costur
12050 Coves de Vinromà, les
12051 Culla
12052 Chert / Xert
12053 Chilches / Xilxes
12055 Chodos / Xodos
12056 Chóvar
12057 Eslida
12058 Espadilla
12059 Fanzara
12060 Figueroles
12061 Forcall
12063 Fuente la Reina
12064 Fuentes de Ayódar
12065 Gaibiel
12067 Geldo
12068 Herbés
12069 Higueras
12070 Jana, La
12071 Jérica
12072 Llucena
12073 Ludiente
12075 Mata, La
12076 Matet
12077 Moncofa
12078 Montán
12079 Montanejos
12080 Morella
12081 Navajas
12082 Nules
12083 Olocau del Rey
12087 Palanques
12088 Pavías
12089 Peníscola
12090 Pina de Montalgrao
12091 Portell de Morella
12092 Puebla de Arenoso
12093 Pobla de Benifassà, la
12094 Pobla Tornesa, la
12096 Rossell
12097 Sacañet
12098 Salzadella, la
12099 San Jorge
12902 Sant Joan de Moró
12100 Sant Mateu
12101 San Rafael del Río
12102 Santa Magdalena de Pulpis
12103 Sarratella
12104 Segorbe
12105 Serra Engarceran
12106 Soneja
12107 Sot de Ferrer
12108 Suera
12110 Teresa
12111 Tírig
12112 Todolella
12113 Toga
12114 Torás
12115 Toro, el
12116 Torralba del Pinar
12118 Torrechiva
12119 Torre d'En Besora, la
12120 Torre d'en Doménec
12121 Traiguera
12122 Useras / Useres, les
12123 Vallat
12124 Vall d'Alba, la
12125 Vall de Almonacid
12127 Vallibona
12128 Vilafamés
12129 Vilafranca / Villafranca del Cid
12130 Villahermosa del Río
12131 Villamalur
12132 Vilanova d'Alcolea
12133 Villanueva de Viver
12134 Vilar de Canes
12137 Villores
12139 Vistabella del Maestrat
12140 Viver
12141 Sorita del Maestrat
12142 Zucaina
Província: 46-València
46001 Ademuz
46018 Alcublas
46036 Alpuente
46038 Andilla
46039 Anna
46041 Aras de los Olmos
46044 Ayora
46050 Benagéber
46071 Bicorp
46073 Bolbaite
46079 Calles
46080 Camporrobles
46087 Casas Altas
46088 Casas Bajas
46092 Castielfabib
46095 Caudete de las Fuentes
46097 Cofrentes
46099 Cortes de Pallás
46105 Cullera
46106 Chelva
46107 Chella
46108 Chera
46112 Chulilla
46114 Domeño
46115 Dos Aguas
46118 Enguera
46121 Estubeny
46129 Fuenterrobles
46902 Gátova
46141 Higueruelas
46142 Jalance
46143 Xeraco
46144 Jarafuel
46146 Xeresa
46148 Loriguilla
46149 Losa del Obispo
46167 Millares
46179 Navarrés
46181 Oliva
46201 Puebla de San Miguel
46206 Quesa
46213 Requena
46229 Siete Aguas
46232 Sinarcas
46234 Sot de Chera
46238 Tavernes de la Valldigna
46239 Teresa de Cofrentes
46241 Titaguas
46242 Torrebaja
46247 Tuéjar
46249 Utiel
46252 Vallanca
46254 Venta del Moro
46258 Villar del Arzobispo
46259 Villargordo del Cabriel
46261 Yátova
46262 Yesa, La
46263 Zarra