Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 10/2022, de 26 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es desplega el Decret 175/2020, del Consell, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. [2022/8769]

(DOGV núm. 9437 de 28.09.2022) Ref. Base de dades 008370/2022






Índex



Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Nivell administratiu

Capítol II. Del Gabinet de la persona titular de la Conselleria

Article 2. Gabinet de la persona titular de la Conselleria

Capítol III. De la Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Consum

Article 3. Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Consum

Article 4. Direcció General d'Economia Sostenible

Article 5. Direcció General d'Emprenedoria i Cooperativisme

Article 6. Direcció General d'Indústria, Energia i Mines

Article 7. Direcció General d'Internacionalització

Article 8. Direcció General de Comerç, Artesania i Consum

Capítol IV. De la Secretaria Autonòmica d'Ocupació

Article 9. Secretaria Autonòmica d'Ocupació

Article 10. Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral

Capítol V. De la Sotssecretaria

Article 11. Sotssecretaria

Capítol VI. De l'organització territorial

Article 12. Direccions territorials

Article 13. Atribucions de les direccions territorials

Article 14. Suplència dels òrgans territorials

Disposició final

Única. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La recent aprovació del Decret 109/2021, de 6 d'agost, del Consell, d'aprovació de l'Estatut de l'Institut Valencià d'Estadística (IVE), i del Decret llei 19/2021, de 23 de desembre, del Consell, d'autorització de la creació de la «Societat Valenciana Fira Alacant, SA», i de la «Societat Valenciana Fira València, SA», ha suposat la modificació del Decret 175/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, mitjançant l'aprovació del Decret 27/2022, d'11 de març, del Consell, de modificació del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat; del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, i del Decret 175/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.



Modificat el reglament orgànic i funcional de la Conselleria, cal adaptar l'ordre que desenvolupa el Decret 175/2020 a la normativa esmentada i adequar l'estructura de la conselleria a les necessitats canviants de l'Administració de les competències que li estan confiades.



Així mateix, hom arreplega les noves competències en matèria de promoció de fires comercials relacionades amb l'activitat industrial, les declarades internacionals, i les sectorials, així com les artesanes.



Es recull la divisió del Servei d'Energia en dos nous serveis ateses les matèries clarament diferenciades per la regulació, i sobretot la càrrega de treball que acumula, fruit dels reptes d'impulsar amb la màxima celeritat el Nou Model Energètic descentralitzat i descarbonitzat que deriva de la regulació comunitària (l'anomenat 4t Paquet d'Energia), de la nacional (en particular dels ambiciosos objectius recollits en el Pla Nacional d'Energia i Clima 2021-2030, PNIEC) i autonòmic (plasmat en l'Estratègia d'Energia i Clima de la Comunitat Valenciana 2030) i del volum de sol·licituds en tramitació per a la construcció de noves centrals elèctriques basades en energies renovables, infraestructures de recàrrega del vehicle elèctric, implantació dels nous combustibles per a la indústria i la mobilitat (biometà, biogàs, hidrogen d'origen renovable, etc.), i que s'han posat en relleu a conseqüència de la crisi de preus i oferta dels mercats energètics d'electricitat, gas natural i combustibles derivats del petroli dels últims 12 mesos, i especialment, després de la crisi energètica derivada de la invasió d'Ucraïna per Rússia, que duu inexorablement a impulsar i accelerar l'aprofitament dels recursos energètics autòctons, particularment els d'origen renovable per les seues notes de gratuïtat i sostenibilitat.



A més, es recullen les competències de la tutela de les institucions firals i de la gestió dels immobles adscrits a l'activitat firal de Fira Alacant i Fira València. Aquestes competències noves, per a poder ser exercides adequadament, requereixen la creació d'estructura administrativa. Se separen les competències del Servei de Gestió Administrativa i Defensa de la Competència, en dos serveis: Servei de Defensa de la Competència i Servei de Gestió Administrativa i Institucions Firals.



En matèria de defensa de la competència, per a mantindre i exercir les competències i funcions atenent al pes empresarial, comercial i econòmic de la Comunitat Valenciana, al dinamisme de les seues relacions empresarials i comercials, i a la garantia dels drets de les persones consumidores i usuàries, s'ha d'assegurar una estructura mínima de mitjans personals especialitzats en la matèria. Per a intentar assimilar les funcions de Defensa de la Competència a les CA més avançades en la matèria (Catalunya, Andalusia, País Basc, Galícia o, en matèria d'instrucció, Madrid), s'estima que una organització raonable, que poguera exercir no sols la preceptiva tasca d'investigació i instrucció i resolució, sinó també la desitjable en matèria de promoció de la competència, i garantir una tramitació satisfactòria dels expedients derivats de la Llei de Garantia de la Unitat de Mercat, ha de contemplar la creació d'un servei especialitzat.

En l'elaboració d'aquesta ordre s'han tingut presents els principis de bona regulació continguts a l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, relatius a la necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència que ha de complir tota activitat administrativa. No obstant això, el seu caràcter organitzatiu exclou la realització del tràmit de consulta pública prèvia.

En conseqüència, de conformitat amb el que estableixen els articles 28, lletra f, i 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en relació amb la disposició final primera del Decret 175/2020, és procedent l'aprovació de l'Ordre de desplegament del Reglament orgànic i funcional de la conselleria, i amb aquesta finalitat,





ORDENE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Nivell administratiu

El nivell administratiu de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball està constituït per totes les unitats d'aquesta naturalesa dependents directament dels òrgans superiors i del nivell directiu del departament.





CAPÍTOL II

Del Gabinet de la persona titular de la Conselleria



Article 2. Gabinet de la persona titular de la Conselleria

El Gabinet de la persona titular de la Conselleria és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata a la persona titular del departament, de qui depén directament, i li correspon l'exercici de les funcions establides a l'article 7.2 del Decret 175/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (en avant, ROF).





CAPÍTOL III

De la Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Consum



Article 3. Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Consum

La Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Consum, ostenta les competències, exerceix les funcions, i té l'estructura prevista als articles 9 i 10 del ROF.



Article 4. La Direcció General d'Economia Sostenible

1. A la Direcció General d'Economia Sostenible li correspon exercir les funcions previstes en l'article 11 del ROF, i d'ella depén la Sotsdirecció General d'Anàlisi, Planificació i Coordinació Econòmica.



2. A la Sotsdirecció General d'Anàlisi, Planificació i Coordinació Econòmica li correspon el desenvolupament de les competències atribuïdes a la Direcció General en matèria d'estudi i avaluació de l'economia valenciana, d'orientació, planificació i seguiment de les polítiques econòmiques generals i de competitivitat sectorials i territorials, i la promoció de l'economia sostenible.

Així mateix, li corresponen les competències de difusió de l'economia valenciana i de l'avaluació i coordinació de les polítiques de suport a la competitivitat socioeconòmica de la Comunitat Valenciana, en l'àmbit de les direccions generals de la Conselleria, i de la Conselleria amb la resta de departaments del Consell, de la coordinació interna dels serveis de la direcció general sota la seua dependència, les relatives a la supervisió de mediació d'assegurances i reassegurances privades, i les que, derivades de la normativa estatal en matèria d'assegurances, afecten la Comunitat Valenciana, així com la coordinació i supervisió de les activitats de qualificació i registre de l'indicat en la legislació per al foment de la Responsabilitat Social.

3. La Sotsdirecció General d'Anàlisi, Planificació i Coordinació Econòmica s'estructura en els serveis següents:

3.1. Servei d'Anàlisi i Avaluació de la sostenibilitat econòmica, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Realitzar estudis i anàlisis econòmiques de caràcter temàtic, sectorial o territorial de la Comunitat Valenciana a fi d'identificar, definir i enfortir els factors d'especialització i potencialitat sectorial i polisectorial dels motors principals de la nostra economia regional.

b) Dur a terme l'elaboració documental, gestió de la participació en grups de treball i de la comunicació en el marc del procés de planificació de l'economia valenciana, de conformitat amb les directrius del Model Valencià de Desenvolupament Sostenible.

c) Coordinar i orientar les actuacions econòmiques vinculades al procés de planificació de l'economia valenciana per part dels participants públics i privats.

d) Vetlar per la coherència social i econòmica de les polítiques i iniciatives de millora de la competitivitat amb la política econòmica general de la Generalitat, així com avaluar l'impacte de les polítiques sectorials en el desenvolupament econòmic sostenible.

e) Impulsar i assessorar projectes estratègics per a la promoció de l'economia sostenible i la competitivitat de l'economia valenciana, orientades a la vertebració i el reforç de la cadena de valor de les seues parts integrants.

f) Gestionar les eines de control d'execució dels indicadors i objectius macroeconòmics inclosos en la planificació de l'economia valenciana.

g) Dur a terme la proposta, avaluació, gestió i seguiment de convenis en les matèries que té atribuïdes.

h) Efectuar la proposta, avaluació, gestió i seguiment d'actuacions de suport en les matèries que té atribuïdes.

i) Desenvolupament de les competències assignades a la conselleria per la legislació en matèria de Responsabilitat Social.

j) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.2. Servei d'Anàlisi de conjuntura i previsions macroeconòmiques de l'economia valenciana, amb l'exercici de les funcions següents:



a) Realitzar els informes d'anàlisi econòmica d'oferta programada encaminats a un millor coneixement de la conjuntura econòmica valenciana i les seues perspectives.

b) Realitzar informes d'anàlisi i predicció econòmica a demanda específica d'altres àrees de la Generalitat, encaminats a un millor coneixement de la conjuntura econòmica valenciana i les seues perspectives.

c) Dur a terme la difusió dels informes econòmics, a través dels canals disponibles, per als òrgans superiors de la Conselleria i la resta d'àrees interessades de l'Administració de la Generalitat, així com per a totes les persones usuàries externes interessades.

d) Estudiar i analitzar la incidència de la regulació en la política econòmica, fomentant-ne la millora, creant entorns de regulació favorables al creixement econòmic i a la competitivitat, tant sectorial com territorial, en un marc de política econòmica sostenible.

e) Realitzar la gestió i explotació macroeconomètrica prospectiva de la informació econòmica disponible, a fi d'obtindre estimacions i previsions de les principals macromagnituds de l'economia valenciana en el seu conjunt.

f) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



Article 5. Direcció General d'Emprenedoria i Cooperativisme

1. A la Direcció General d'Emprenedoria i Cooperativisme li correspon exercir les funcions previstes en l'article 12 del ROF, i d'ella depén la Sotsdirecció General d'Economia Social i Emprenedoria.



2. A la Sotsdirecció General d'Economia Social i Emprenedoria li correspon el desenvolupament de les competències atribuïdes a la Direcció General en matèria de promoció de l'emprenedoria i de l'economia social a la Comunitat Valenciana, en totes les modalitats i col·lectius, particularment en el cas de les cooperatives i les societats laborals, i portar a terme les actuacions de registre, comunicació, foment i suport públic als esmentats col·lectius.

3. Per al compliment de les seues funcions, la Sotsdirecció General d'Economia Social i Emprenedoria s'estructura en els serveis següents:



3.1. Servei de Foment del Cooperativisme i Economia Social, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Fomentar la cultura del cooperativisme i l'economia social.

b) Elaborar propostes per a desenvolupar polítiques públiques i programes de foment del cooperativisme i l'economia social.

c) Preparar disposicions normatives en matèria de foment del cooperativisme i l'economia social.

d) Exercir les competències de la Generalitat en matèria d'assessorament, inscripció i fiscalització de cooperatives.

e) Exercir les funcions registrals atribuïdes a l'Oficina Central del Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana, així com les de coordinació de les oficines del registre, vigilància, formació, estadística i publicació també atribuïdes a aquest.

f) Exercir les competències registrals de la Generalitat i les altres competències administratives no atribuïdes expressament a altres òrgans de la Generalitat en relació amb les mutualitats de previsió social no integrades en la Seguretat Social.

g) Exercir les funcions en matèria de qualificació administrativa i registre de societats laborals.

h) Tramitar expedients sancionadors en matèria de cooperatives, societats laborals i mutualitats de previsió no integrades en la Seguretat Social, quan no corresponga a un altre òrgan o unitat.

i) Atendre la Secretaria Tècnica i la tramitació administrativa de les competències del Consell Valencià del Cooperativisme.

j) Gestionar en el seu àmbit funcional el seguiment i control de les mesures de foment de l'economia social.

k) Promoure la participació de la Generalitat en projectes europeus i programes internacionals dirigits al foment del cooperativisme i l'economia social i a la cooperació transnacional en aquesta matèria, sense perjudici de les competències que sobre aquest tema puga tindre atribuïdes la Direcció General d'Internacionalització.

l) Efectuar la prospecció financera de vies de finançament per a les polítiques de suport al cooperativisme i l'economia social.

m) Fomentar la responsabilitat social en les cooperatives, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puga tindre atribuïdes la Direcció General d'Economia Sostenible.

n) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.2. Servei de Foment de l'Emprenedoria, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Fomentar la cultura emprenedora, innovadora i sostenible i l'esperit empresarial.

b) Elaborar propostes per al desenvolupament de les polítiques públiques i els programes de foment de l'emprenedoria.

c) Preparar disposicions normatives en matèria de foment de l'emprenedoria.

d) Efectuar la coordinació i orientació de totes les polítiques amb la finalitat d'enfocar-les a afavorir la iniciativa i l'emprenedoria empresarial.

e) Coordinar l'activitat de tots els departaments de la Generalitat amb competències en matèria d'emprenedoria.

f) Donar suport administratiu i tècnic al Consell Valencià de l'Emprenedor i a la seua Comissió Executiva, en el compliment de les seues funcions.

g) Impulsar, coordinar i fer el seguiment de l'execució dels plans estratègics d'emprenedoria que es puguen elaborar per a la Comunitat Valenciana.

h) Fomentar accions que faciliten la creació, el creixement i consolidació de les iniciatives empresarials a la Comunitat Valenciana, així com l'oferta de serveis especialitzats per a persones emprenedores i accions de suport als agents de l'ecosistema emprenedor.

i) Impulsar i donar suport a mesures en favor de les dones emprenedores, de joves i de treballadors o treballadores afectades per expedients de regulació d'ocupació.

j) Dur a terme la creació d'una xarxa de centres de difusió i informació basant-se en el sistema emprenedor valencià i la coordinació, seguiment i actualització de la Plataforma Informàtica Integral (Portal de l'Emprenedoria, Canal d'Accés Únic) que recull la informació relativa a l'assessorament i suport a les persones emprenedores en tot el territori.

k) Promoure l'elaboració d'estudis en matèria d'emprenedoria, així com d'informes d'execució per a l'anàlisi dels resultats dels programes de promoció i suport i l'elaboració d'indicadors d'activitat, resultat i impacte de les polítiques de la Generalitat en matèria d'emprenedoria.



l) Promoure la participació de la Generalitat en projectes europeus i programes internacionals dirigits al foment de l'emprenedoria i a la cooperació transnacional en matèria d'emprenedoria, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puga tindre atribuïdes la Direcció General d'Internacionalització.

m) Organitzar i col·laborar en esdeveniments i campanyes de promoció de la iniciativa emprenedora i de l'esperit empresarial.

n) Impulsar accions que permeten aprofitar la infraestructura de les entitats del sistema d'emprenedoria valenciana per a convertir-les en centre d'estímul i suport a l'emprenedoria, especialment, i en col·laboració amb l'IVACE, de l'activitat i desenvolupament dels Centres Europeus d'Empreses Innovadores.

o) Efectuar la prospecció financera de vies de finançament per a les polítiques de suport a l'emprenedoria i participar i promocionar l'Observatori de Finançament de la Innovació.

p) Fomentar la responsabilitat social empresarial, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puga tindre atribuïdes la Direcció General d'Economia Sostenible.

q) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



Article 6. Direcció General d'Indústria, Energia i Mines

1. A la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines li correspon exercir les funcions previstes en l'article 13 del ROF, i d'ella depenen les següents unitats administratives:

La Sotsdirecció General d'Indústria.

La Sotsdirecció General d'Energia i Mines.

2. A la Sotsdirecció General d'Indústria li correspon el desenvolupament de les competències atribuïdes en matèria d'indústria i seguretat industrial a l'esmentat centre directiu, la supervisió i coordinació de totes aquelles corresponents als serveis que estan sota la seua dependència, i en especial:

a) Facilitar instruments de finançament i de mesures de suport del creixement i la millora de la competitivitat a les empreses industrials.

b) Executar les actuacions del Consell en matèria de política industrial, promovent la reindustrialització i modernització dels sectors productius industrials de la Comunitat Valenciana.

c) Dur a terme la cooperació i impuls de plans d'actuació conjunts amb organismes i entitats públics i privats per a impulsar la competitivitat de la indústria i les empreses de serveis industrials en la Comunitat.



d) Impulsar la cultura de la seguretat industrial: el manteniment, revisió, inspecció i millora de les instal·lacions sotmeses a la normativa de seguretat industrial, així com dels productes industrials.

e) Coordinar les actuacions en matèria de vehicles. Realitzar el seguiment i control de la prestació del servei públic d'inspecció tècnica de vehicles en la Comunitat Valenciana.

3. Per al compliment de les seues funcions la Sotsdirecció General d'Indústria s'estructura en els serveis següents:

3.1. Servei de Planificació i Promoció Industrial, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Elaborar estudis i propostes normatives en matèria d'indústria i d'àrees industrials, així com dur a terme la coordinació, suport i seguiment de la planificació estratègica del Consell en matèria d'indústria.



b) Promocionar la modernització i la competitivitat dels sectors i àrees industrials a través del disseny, gestió, seguiment, avaluació i control dels programes d'ajudes i incentius que tinguen aquests objectius.



c) Dur a terme la programació, gestió, promoció, seguiment i avaluació dels plans, programes, projectes i altres actuacions de foment i desenvolupament de la política industrial, especialment els encaminats a millorar la competitivitat dels sectors.

d) Efectuar la identificació, caracterització, anàlisi estratègica, promoció i diversificació dels sectors industrials.

e) Dur a terme la proposta, avaluació, gestió i seguiment de convenis en matèria d'indústria.

f) Efectuar la coordinació i el seguiment de la informació sobre planificació industrial que s'interrelacione amb la territorial, mediambiental, urbanística, sanitària i qualssevol altres.

g) Promocionar les fires comercials oficials relacionades amb l'activitat industrial, de conformitat amb el que disposa la normativa vigent, en col·laboració, si escau, amb altres centres directius de la Generalitat, altres entitats del sector públic, o altres administracions públiques.

h) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.2. Servei de Qualitat i Control Industrial, Vehicles i Metrologia, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Dur a terme la planificació, coordinació, seguiment i control de les actuacions relatives a la qualitat i seguretat industrial dels establiments, instal·lacions, aparells i productes industrials, així com de vehicles i metrologia.

b) Promoure iniciatives normatives, plans d'actuació i coordinació en el seu àmbit competencial.

c) Dur a terme la col·laboració, seguiment i desenvolupament de programes i actuacions en matèria de qualitat i seguretat industrial.

d) Elaborar informes i propostes sobre resolució d'expedients, procediment, organització, ordenació procedimental i normativa en matèria de qualitat i seguretat industrial, vehicles i metrologia.

e) Establir les condicions per a l'acreditació del compliment dels requisits que han de reunir professionals i empreses que es dediquen a executar, mantindre, reparar o revisar instal·lacions, equips o aparells regulats pels reglaments tècnics de seguretat industrial.

f) Actualitzar, mantindre i gestionar les bases de dades sobre registres especials que siguen de la seua competència, així com els registres autonòmics en matèria de seguretat industrial.

g) Realitzar la coordinació i seguiment del registre integrat industrial.

h) Dur a terme la coordinació i el seguiment d'actuacions de les entitats d'inspecció i control reglamentari en l'aplicació dels reglaments tècnics i les normes de seguretat industrial.

i) Realitzar les actuacions necessàries per a l'autorització, seguiment i control d'agents implicats en el control metrològic de l'Estat.



j) Realitzar les actuacions necessàries per a habilitar els laboratoris d'assaig i contrast d'objectes fabricats amb metalls preciosos i establir i coordinar la supervisió de les seues actuacions.

k) Realitzar les actuacions necessàries per a l'autorització i supervisió de les estacions d'inspecció tècnica de vehicles, així com el seguiment i el control de la prestació del servei públic d'inspecció tècnica de vehicles dins del seu àmbit competencial.

l) Dur a terme la coordinació i el seguiment en les campanyes i actuacions executives de vigilància del mercat de productes industrials.



m) Realitzar les actuacions necessàries per a l'emissió i control de certificats de transports de mercaderies perilloses per carretera en territori espanyol (ADR) i de transports terrestres de productes alimentaris a temperatura regulada (ATP).

n) Dur a terme l'elaboració d'estudis i propostes sobre procediments administratius en les matèries que té atribuïdes.

o) Quan li corresponga, l'adopció dels acords d'inici, la instrucció i proposta de la resolució dels expedients sancionadors per les infraccions previstes en la normativa vigent en matèria de seguretat industrial, vehicles i metrologia.

p) Efectuar la proposta, avaluació, gestió i seguiment d'actuacions de suport i promoció en les matèries que té atribuïdes.

q) Donar suport, coordinar i assessorar a les unitats territorials en matèria d'indústria, i realitzar el seguiment, anàlisi i avaluació de les seues activitats en aquesta matèria.

r) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

4. A la Sotsdirecció General d'Energia i Mines, li correspon el desenvolupament de les competències i funcions atribuïdes a l'esmentat centre directiu en les matèries d'energia, instal·lacions radioactives, mineria, prevenció de riscos i seguretat minera en els termes establits per la legislació aplicable, i, en especial, la planificació, direcció, coordinació i supervisió de totes aquelles corresponents als serveis que estan sota la seua dependència, així com:

a) L'impuls i coordinació tècnica de les polítiques energètica i minera amb altres òrgans i unitats administratives de la Generalitat i el seu sector públic, així com amb la resta d'Administracions Públiques, d'acord amb les directrius emanades de la persona titular de la direcció general, promovent el desenvolupament i transició fins a un model energètic i miner sostenible integralment en la Comunitat Valenciana i orientat a respondre a les necessitats de les persones consumidores i a aprofitar les oportunitats per als sectors industrials de la Comunitat Valenciana derivades d'aquesta transició.

b) Elevar les propostes relatives a iniciatives reguladores, de planificació, estratègies sectorials, estudis, plans i programes de desenvolupament, plans d'actuació, coordinació, inspecció i control, convocatòries d'ajudes i subvencions, contractes, informes, actes administratius, i resta d'actuacions administratives que corresponga resoldre, o proposar al seu torn, a la persona titular de la direcció general en les matèries abans indicades.

5. Per al compliment de les seues funcions, la Sotsdirecció General d'Energia i Mines s'estructura en els serveis següents:

5.1. Servei d'Infraestructures i Subministraments Energètics, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Proposar i elaborar iniciatives normatives i fer-ne el seguiment en matèria d'infraestructures i subministraments energètics, excepte quan es tracte d'instal·lacions de generació, producció i autoconsum d'electricitat, comunitats ciutadanes d'energia i comunitats d'energies renovables o d'altres figures anàlogues que siguen regulades a l'efecte. Es consideren infraestructures energètiques les instal·lacions elèctriques de transport, distribució, emmagatzematge de xarxa, línies directes, escomeses i infraestructures elèctriques de les estacions de recàrrega de vehicles elèctrics; les instal·lacions per al transport, emmagatzematge, distribució i venda de productes derivats del petroli, inclosos els gasos liquats del petroli; les instal·lacions de fabricació, mescla, regasificació, emmagatzematge, transport, distribució, línies directes, escomeses i de comercialització de combustibles gasosos, incloses les instal·lacions necessàries per al subministrament de gasos combustibles d'origen renovable i altres nous combustibles.

b) Elaborar els criteris de planificació i la determinació, en aplicació d'aquells, de les infraestructures energètiques competència de la Generalitat, així com fer el seguiment i informar del grau de compliment d'aquesta planificació.

c) Dur a terme l'elaboració d'estudis i propostes en matèria d'infraestructures i subministraments energètics.

d) Formular la proposta de les autoritzacions de les instal·lacions i dels subjectes que operen en el sector elèctric, el d'hidrocarburs i les relatives als nous combustibles de les incloses en la lletra a) anterior, i resta de procediments administratius relatius a aquestes matèries, quan corresponga la seua resolució, o proposta, al centre directiu al qual està adscrit.

e) Efectuar la proposta, avaluació, gestió i seguiment d'actuacions de suport en les matèries que té atribuïdes.

f) Gestionar els registres administratius creats d'acord amb la normativa vigent en matèria de les infraestructures i subministraments energètics de la seua competència, així com proposar l'expedició de certificats sobre el seu contingut.

g) Elaborar i proposar criteris de control, inspecció i supervisió per part dels serveis territorials del compliment de les condicions tècniques de les infraestructures energètiques i els seus equips, dels requisits establits en les autoritzacions, les condicions, obligacions i actuacions dels seus titulars i la qualitat del servei dels subministraments energètics, en l'àmbit que té assignat. Efectuar directament els controls, inspeccions i supervisions esmentades quan li corresponguen.



h) Quan li corresponga, adoptar els acords d'inici, la instrucció i la proposta de resolució dels expedients sancionadors per les infraccions previstes en la normativa vigent en matèria d'infraestructures i subministraments energètics.

i) Efectuar la proposta, avaluació, gestió i seguiment de convenis i altres instruments de cooperació amb administracions públiques i altres institucions, públiques i privades, en les matèries que se li han assignat.



j) Donar suport, coordinar i assessorar les unitats territorials en matèria d'infraestructures i subministraments energètics, i realitzar el seguiment, anàlisi i avaluació de les seues activitats en l'esmentada matèria.

k) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

5.2. Servei d'Energies Renovables, Eficiència Energètica i Instal·lacions Radioactives, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Proposar i elaborar iniciatives normatives i fer-ne el seguiment, en el marc de les competències autonòmiques, en matèria d'energia elèctrica relativa a instal·lacions de generació, producció o autoconsum, inclòs l'emmagatzematge associat a aquestes, així com les comunitats ciutadanes d'energia i comunitats d'energies renovables o d'altres figures anàlogues que siguen regulades a l'efecte; l'ús racional de l'energia, eficiència energètica (edificis, instal·lacions i equips i processos industrials), incloent-hi el registre, la certificació i l'auditoria quan siga exigible; vigilància de mercat per raons d'etiquetatge energètic; instal·lacions radioactives de qualsevol categoria, equips i instal·lacions de raigs X, empreses de venda i assistència tècnica d'equips de raigs X i establiments i llocs subjectes a control de radiacions naturals.



b) Elaborar els criteris de planificació i la determinació, en aplicació d'aquells, de les instal·lacions indicades en la lletra a) anterior, així com fer el seguiment i informar del grau de compliment d'aquesta planificació.

c) Realitzar les estadístiques, balanços, informes, actualització de la informació i publicació en la web en matèria d'energia competència del centre directiu, integrant la informació de la resta d'unitats administratives.

d) Dur a terme l'elaboració d'estudis i propostes sobre procediments administratius en les matèries que té atribuïdes.

e) Formular la proposta de les autoritzacions de les instal·lacions i dels subjectes que operen en el sector elèctric indicats en l'incís a), i resta de procediments administratius en les matèries que té assignades, quan corresponga la seua resolució o proposta al centre directiu al qual està adscrit.

f) Efectuar la proposta, avaluació, gestió i seguiment d'actuacions de suport en les matèries que té atribuïdes.

g) Gestionar els registres administratius creats d'acord amb la normativa vigent en matèria d'energia elèctrica que té assignats conforme a l'incís a), així com proposar l'expedició de certificats sobre el seu contingut.

h) Elaborar i proposar criteris de control, inspecció i supervisió per part dels serveis territorials del compliment de les condicions tècniques de les instal·lacions i equips, dels requisits establits en les autoritzacions, les condicions, obligacions i actuacions dels operadors i subjectes que actuen en el sector elèctric en l'àmbit indicat en l'incís a). Efectuar directament els controls, inspeccions i supervisions esmentades quan li corresponguen.

i) Quan li corresponga, adoptar els acords d'inici, la instrucció i la proposta de resolució dels expedients sancionadors per les infraccions previstes en la normativa vigent en les matèries que té assignades.



j) Efectuar la proposta, avaluació, gestió i seguiment de convenis i altres instruments de cooperació amb administracions públiques i altres institucions, públiques i privades, en les matèries que se li han assignat.



k) Donar suport, coordinar i assessorar les unitats territorials en les matèries de l'incís a), i realitzar el seguiment, anàlisi i avaluació de les seues activitats en l'esmentada matèria.

l) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

5.3. Servei de Mines, amb l'exercici de les següents funcions:

a) Desenvolupar les funcions de caràcter tècnic relatives a l'execució de la política minera i a la planificació general de la mineria, així com a la planificació, impuls, assessorament, coordinació, seguiment, anàlisi, control i avaluació de les actuacions en matèria de mines i de seguretat minera i pirotècnica, en els termes establits per la legislació aplicable.

b) Efectuar la coordinació i el seguiment de la informació que sobre ordenació, planificació i gestió del domini públic miner s'interrelacione amb l'ordenació territorial, mediambiental, forestal, urbanística, i qualssevol altres.

c) Dur a terme l'elaboració i proposta de criteris de planificació de la informació, inspecció i supervisió relatives a l'ordenació tècnica i ambiental, i a la prevenció de riscos i seguretat minera, en els termes establits per la legislació aplicable, de les exploracions i investigació mineres, aprofitament de jaciments miners, aigües minerals i termals i, en general, dels recursos naturals existents, així com en matèria d'explosius i pirotècnia; assessorament i coordinació de les unitats territorials en aquesta funció, i realització del seguiment, anàlisi i avaluació de la seua execució.

d) Participar en l'elaboració de propostes normatives, estratègies sectorials, estudis, plans d'actuació, coordinació, inspecció i control en les matèries que se li han assignat.

e) Efectuar la proposta, avaluació, gestió i seguiment d'actuacions de suport i foment, convenis i altres instruments de cooperació amb administracions públiques i altres institucions, públiques i privades, en les matèries que se li han assignat.

f) Participar, en matèria de mines, en les propostes per a la centralització del Registre Integrat Industrial, així com per a la seua actualització i manteniment.

g) Dur a terme l'elaboració d'informes i propostes sobre resolució d'expedients, procediment, organització i ordenació en matèria de mines i de seguretat minera i pirotècnia.

h) Dur a terme l'elaboració d'estudis i propostes sobre procediments administratius en les matèries que té atribuïdes.

i) Elaborar i proposar criteris de control, inspecció i supervisió per part dels serveis territorials del compliment de les condicions tècniques, ambientals i de restauració, de prevenció de riscos i seguretat minera dels requisits establits en les autoritzacions, les condicions, obligacions i actuacions dels operadors i subjectes que actuen en el sector miner, en l'àmbit de la competència autonòmica. Efectuar directament els controls, inspeccions i supervisions citades quan li corresponguen.



j) Quan li corresponga, en els termes establits per la legislació aplicable, adoptar els acords d'inici, la instrucció i la proposta de resolució dels expedients sancionadors per les infraccions previstes en la normativa vigent en matèria de mineria, de prevenció de riscos i seguretat minera, i d'avaluació d'impacte ambiental de l'activitat minera.



k) Realitzar propostes de plans i programes en matèria de prevenció de riscos i seguretat minera en l'àmbit de les activitats mineres, així com participar en l'elaboració de propostes sobre mecanismes de coordinació d'actuacions de l'Autoritat Minera amb l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT).

l) La supervisió de les acreditacions de les Entitats Col·laboradores i dels Organismes de Control de l'Administració, en l'àmbit de les activitats mineres i de la seguretat minera quan li corresponga.



m) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



Article 7. La Direcció General d'Internacionalització

1. La Direcció General d'Internacionalització assumeix les competències previstes en l'article 14 del ROF, i d'ella depén la Sotsdirecció General d'Internacionalització.

2. A la Sotsdirecció General d'Internacionalització li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Realitzar el seguiment dels processos de negociació dels acords comercials de la Unió Europea amb tercers països i analitzar el seu impacte.

b) Dur a terme el posicionament de la Comunitat Valenciana en el mercat global de forma integral.

c) Executar programes destinats a incrementar la internacionalització i millorar la posició competitiva dels sectors productius de la Comunitat Valenciana en els mercats exteriors.

d) Executar les actuacions encaminades a la captació d'inversions, en especial aquelles que tinguen un major efecte multiplicador per a l'economia valenciana, així com les que afavorisquen la creació de llocs de treball de forma directa o indirecta.

e) Executar programes d'implantació d'empreses de la Comunitat Valenciana en l'exterior que no comporten pèrdua d'ocupació o deslocalització.

f) Facilitar instruments de finançament i de mesures de suport per a les empreses que tinguen com a objecte la internacionalització a través del disseny, gestió i avaluació dels seus programes d'ajudes.

g) Facilitar l'especialització del personal format en comerç exterior en els diferents aspectes que afecten el procés d'internacionalització de les empreses valencianes.

h) Analitzar el teixit empresarial i traslladar-hi les tendències i claus de l'escenari internacional per a identificar oportunitats de negoci.

i) Dur a terme l'elaboració i el desenvolupament de plans de sensibilització, divulgació i formació en matèria d'internacionalització.

j) Executar les actuacions del Consell en matèria d'internacionalització dels sectors productius de la Comunitat Valenciana.

k) Posar en marxa noves estructures en l'exterior que servisquen de suport a les iniciatives d'internacionalització dels sectors productius i de la Comunitat Valenciana.

l) Potenciar la col·laboració entre els distints agents de la Comunitat Valenciana implicats en processos d'internacionalització amb l'objecte d'aprofitar les sinergies existents.

m) Organitzar i donar suport a la presentació dels productes i empreses de la Comunitat Valenciana en fires comercials i altres esdeveniments promocionals celebrats en l'exterior.

n) Implementar la cooperació i impuls de plans d'actuació conjunts amb organismes i entitats públiques i privades internacionals.



o) Gestionar convenis i acords de col·laboració amb entitats públiques i privades, quan incidisquen sobre el desenvolupament de les polítiques d'internacionalització del Consell.

p) Promocionar les fires comercials declarades internacionals, de conformitat amb el que disposa la normativa vigent, en col·laboració, si escau, amb altres centres directius de la Generalitat, altres entitats del sector públic, o altres administracions públiques.



Article 8. Direcció General de Comerç, Artesania i Consum

1. A la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum li correspon exercir les funcions previstes en l'article 15 del ROF, i d'ella depenen les següents unitats administratives:

La Sotsdirecció General de Comerç i Consum.

La Direcció-Gerència del Consorci de Gestió del Centre d'Artesania de la Comunitat Valenciana, amb rang de sotsdirecció general.



2. La Sotsdirecció General de Comerç i Consum té les funcions següents:

a) Dur a terme l'elaboració de mesures encaminades a l'execució de la política de promoció del comerç i la defensa de les persones consumidores i usuàries, així com la política de preus de la Generalitat que té atribuïda la Direcció General.

b) Supervisar la redacció d'informes i de propostes en matèria normativa relacionades amb les competències de la Direcció General.

c) Coordinar la gestió i el desenvolupament de plans i instruments de cooperació i formació en matèria de defensa de les persones consumidores, així com la promoció del moviment associatiu.

d) Potenciar, en matèria d'arbitratge de consum, la resolució de conflictes entre les persones consumidores i usuàries i les empreses i professionals, impulsar i donar suport tècnic i coordinar les juntes arbitrals de consum a la Comunitat Valenciana, incloent-hi l'arbitratge virtual.



e) Supervisar les actuacions de vigilància i control del compliment de les normes en matèria de comerç i de defensa de les persones consumidores i usuàries, aplicant-hi mesures correctores de les conductes contràries a la normativa vigent en aquestes matèries.

f) Elaborar propostes per a la reforma, modernització, millora o implantació i, si escau, autorització d'estructures comercials amb impacte territorial.

3. La Sotsdirecció General de Comerç i Consum s'estructura en els serveis següents:

3.1. Servei de Promoció del Comerç, Artesania i Consum amb l'exercici de les funcions següents:

a) Adoptar mesures encaminades al foment i el desenvolupament sostenible del comerç interior, així com la promoció de canals de comercialització de productes valencians, tant manufacturats com artesans.



b) Desenvolupar actuacions que garantisquen la promoció del comerç urbà i electrònic, i que impulsen la compra de proximitat i el consum responsable.

c) Promoure programes de formació i participació en el sector del comerç i l'artesania.

d) Impulsar la cooperació i l'associacionisme col·laboratiu en els sectors del comerç, l'artesania i el consum, i prestar-los el suport que puguen necessitar per al compliment dels seus fins.

e) Tutelar, promocionar i impulsar l'activitat de les cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació.

f) Promocionar les fires comercials sectorials o d'artesania, sense perjudici del que es disposa en els articles 6 i 7 anteriors en matèria de promoció de fires, de conformitat amb el que disposa la normativa vigent, en col·laboració, si escau, amb altres centres directius de la Generalitat, altres entitats del sector públic, o altres administracions públiques.

g) Gestionar convenis i altres instruments de cooperació amb institucions públiques i privades, en matèria de promoció i innovació comercial i artesanal.

h) Elaborar informes i propostes sobre resolució d'expedients, procediments i organització en matèria de comerç, així com per a la modernització i consolidació de les activitats comercials i artesanes.



i) Fomentar programes de qualitat en el comerç que generen confiança en les persones consumidores i que comporten plusvàlua social, així com l'elaboració de codis de bones pràctiques.

j) Potenciar la cooperació interadministrativa a fi d'aconseguir acostar l'Administració a la ciutadania a través de la Xarxa d'Agències per al Foment de la Innovació Comercial (Xarxa AFIC), així com el desenvolupament procedimental per a la seua acreditació.

k) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.2. Servei de Defensa de les Persones Consumidores i Arbitratge de Consum, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Gestionar i desenvolupar plans i instruments de cooperació amb institucions públiques i privades, en matèria de defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries.

b) Desenvolupar un pla d'educació i formació en consum responsable, solidari i sostenible, tant en l'escola com per a la societat valenciana, en col·laboració amb les diferents administracions públiques i el moviment consumidorista.

c) Proposar i col·laborar amb l'òrgan competent en el desenvolupament d'un pla de formació especialitzada i permanent en matèria de consum per al personal educador i de les administracions públiques valencianes, en particular, el personal de mediació, inspecció i arbitratge.

d) Elaborar, gestionar i difondre informació en matèria de consum.



e) Elaborar anàlisis i estudis en matèria de consum.

f) Promoure un moviment associatiu solidari, col·laboratiu i democràtic que genere confiança i contribuïsca al bé comú de la ciutadania com a persones consumidores i usuàries.

g) Custodiar i gestionar el Registre Públic d'Associacions de Persones Consumidores i Usuàries de la Comunitat Valenciana.

h) Dur a terme el suport tècnic i administratiu al Consell de Persones Consumidores i Usuàries de la Comunitat Valenciana, així com a la Comissió Interdepartamental de la Generalitat Valenciana per a la protecció i defensa de les persones consumidores.

i) Potenciar la cooperació interadministrativa a fi d'aconseguir acostar l'Administració a la ciutadania a través de la xarxa d'oficines municipals d'informació al consumidor (OMIC), així com el desenvolupament procedimental per a la seua acreditació.

j) Potenciar la resolució de conflictes entre les persones consumidores i usuàries i les empreses i professionals a través de la mediació i l'arbitratge.

k) Impulsar, donar suport tècnicament i coordinar les juntes arbitrals de consum a la Comunitat Valenciana.

l) Mantindre el cens d'empreses i professionals adherits al sistema arbitral.

m) Potenciar l'ús dels mitjans electrònics en l'arbitratge de consum.



n) Impulsar convenis de col·laboració per al foment de l'arbitratge de consum amb altres institucions i entitats.

o) Realitzar campanyes divulgatives per al foment de la resolució alternativa de conflictes en matèria de consum.

p) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.3. Servei d'Inspecció del Comerç, Artesania i Consum, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Realitzar accions informatives i de prevenció sobre les obligacions dels operadors i operadores.

b) Efectuar actuacions de vigilància i control del compliment de les normes dictades en matèria de comerç, i artesania, així com de defensa de les persones consumidores i usuàries, respecte dels serveis i els productes no alimentaris.

c) Aplicar mesures correctores de les conductes contràries a la normativa vigent en matèria de comerç, artesania i de defensa de les persones consumidores i usuàries.

d) Realitzar actuacions que potencien la transparència del mercat.

e) Gestionar la xarxa d'alertes de productes no alimentaris, desenvolupant accions de control, avaluació d'anàlisi, introducció de productes i gestió de les notificacions nacionals i europees a la Comunitat Valenciana.

f) Coordinar i donar suport a les actuacions en matèria d'informació desenvolupades per les entitats locals.

g) Coordinar els procediments sancionadors de les matèries pròpies de la Direcció General.

h) Ser el punt de contacte per a l'intercanvi d'informació i de petició d'actuacions dels reglaments i directives europees de protecció de les persones consumidores.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.4. Servei d'Ordenació i Planificació del Comerç, Artesania i Consum, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Redactar informes i propostes en matèria normativa relacionades amb les competències de la Direcció General.

b) Implementar propostes de planificació territorial del comerç per a l'èxit d'una estructura comercial equilibrada entre formats i àrees comercials funcionals.

c) Desenvolupar plans d'actuació, coordinació i control en matèria d'establiment i utilització dels espais comercials, que garantisca un model comercial, equilibrat, sostenible i de proximitat.

d) Elaborar propostes per a la reforma, modernització, millora o implantació i, si escau, autorització d'estructures comercials amb impacte territorial.

e) Desenvolupar plans de millora de l'eficiència comercial i mediambiental dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària.

f) Elaborar anàlisis i estudis en comerç, consum i artesania.

g) Realitzar anàlisis i estudis sobre els models d'aplicació als horaris comercials, així com desenvolupar polítiques que vetlen per la conciliació dels interessos de la totalitat d'agents implicats: persones empresàries, treballadores autònomes, empleades i consumidores.

h) Elaborar mesures encaminades a l'execució de la política de preus de la Generalitat i la tramitació, informació i redacció de propostes de resolució dels expedients en matèria de preus.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

4. La Direcció-Gerència del Consorci de Gestió del Centre d'Artesania de la Comunitat Valenciana està adscrita orgànicament a la direcció general competent en matèria d'artesania, i funcionalment al Consorci, i té les funcions previstes en els Estatuts d'aquest.





CAPÍTOL IV

De la Secretaria Autonòmica d'Ocupació



Article 9. Secretaria Autonòmica d'Ocupació

La Secretaria Autonòmica d'Ocupació ostenta les competències, exerceix les funcions i té l'estructura prevista als articles 16 i 17 del ROF.



Article 10. Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral



1. A la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral li correspon exercir les funcions previstes en l'article 18 del ROF, i d'ella depén la Sotsdirecció General de Relacions Laborals.



2. A la Sotsdirecció General de Relacions Laborals li correspon dirigir, planificar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis que estan sota la seua dependència, així com exercir les funcions següents:



a) Executar la legislació laboral.

b) Ordenar, en el seu àmbit funcional, l'actuació de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, així com tramitar els expedients sancionadors de l'ordre social i de prevenció de riscos laborals.

c) Conéixer, analitzar i tramitar els procediments de regulació d'ocupació i els relacionats amb la intervenció administrativa en les relacions laborals d'àmbit superior al provincial, així com aquells que per la seua especial transcendència laboral, social o econòmica decidisca assumir la direcció general.

d) Exercir les facultats transferides a la Generalitat en matèria de representació col·lectiva i dret de reunió de les persones treballadores.



e) Tramitar el registre i dipòsit dels plans d'igualtat.

f) Autoritzar, si escau, la substitució de les sancions accessòries previstes en matèria d'infraccions i sancions en l'Ordre Social, per l'elaboració i aplicació d'un pla d'igualtat en l'empresa.

g) Tramitar la proposta de disposicions per a garantir el manteniment dels serveis essencials a la Comunitat Valenciana, en ocasió de l'exercici del dret de vaga.

h) Fomentar estudis, assessoraments i resolucions sobre sistemes d'organització del treball i relacions humanes en els centres de treball i la igualtat en l'àmbit de les relacions laborals.

i) Prestar assistència dins de l'exercici de les funcions que, com a servei públic essencial, corresponen a l'Autoritat Laboral i Autoritat Autonòmica de la Inspecció de Treball i Seguretat Social a la Comunitat Valenciana.

j) Exercir les competències atribuïdes a la Generalitat en matèria d'oci i temps lliure de les persones treballadores.

k) Exercir les competències que comporten l'exercici d'autoritat pública, les de l'Oficina Pública Autonòmica de Registre d'Actes d'Eleccions a òrgans de representació del personal en l'empresa i a òrgans de representació del personal empleat públic, així com les d'inspecció i, si escau, sanció.

l) Promoure la sensibilització, en l'àmbit de les relacions laborals, per a la implicació de les empreses de la Comunitat Valenciana en programes de conciliació de la vida personal, familiar i laboral.

m) Donar suport administratiu a l'Observatori Valencià del Treball Decent.

n) Donar suport administratiu al Consell Valencià del Treball Autònom.

o) Coordinar les direccions territorials en la tramitació dels expedients i procediments competència de la Direcció General.

p) Estudiar, informar i proposar disposicions normatives en l'àmbit de treball.

q) Tramitar les propostes de contractació administrativa de la direcció general.

r) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3. La Sotsdirecció General de Relacions Laborals s'estructura en els serveis següents:

3.1. Servei de Relacions Laborals i Gestió de Programes, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Executar les disposicions i normes legals en matèria de relacions individuals i col·lectives de treball, i proposar-ne el desenvolupament.

b) Tramitar els expedients atribuïts a l'autoritat laboral en matèria de mobilitat geogràfica, quan no siguen competència de les direccions territorials.

c) Gestionar la tramitació del calendari de festes laborals en l'àmbit local i de festes pròpies de la Comunitat Valenciana.

d) Tramitar, en els casos que escaiga, els procediments d'acomiadament col·lectiu i de suspensió de contractes i reducció de jornada derivats de causes econòmiques, tècniques, organitzatives, productives o de força major, en els termes legalment previstos, així com l'emissió d'informe sobre aquests procediments, d'acord amb el que es disposa en la normativa en matèria concursal, que afecten distints centres de treball d'una mateixa empresa, ubicats en més d'una província dins de l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

e) Gestionar l'autorització i registre de les empreses de treball temporal que no siguen competència de les direccions territorials.

f) Exercir totes les funcions atribuïdes per la legislació vigent a l'Oficina Pública Autonòmica de Registre d'Actes d'Eleccions a òrgans de representació del personal en l'empresa i a òrgans de representació del personal empleat públic; i regular, en execució de la legislació de l'Estat, tots els processos electorals sindicals, i determinar la representativitat de les organitzacions sindicals.

g) Exercir la coordinació dels serveis de mediació, arbitratge i conciliació laboral en les relacions individuals i col·lectives de treball.



h) Tramitar els expedients en matèria de vagues, tancaments patronals i conflictes col·lectius que afecten més d'una província, dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

i) Realitzar estudis i informes sobre diferents aspectes vinculats a les relacions laborals, a través de la gestió de la informació jurídica i econòmica de les empreses i sectors econòmics presents en l'economia valenciana.

j) Exercir les funcions en matèria de registre de convenis col·lectius de treball i acords col·lectius d'àmbit de la Comunitat Valenciana.



k) Exercir les funcions inherents a l'Oficina Pública de Dipòsit d'Estatuts de les organitzacions de persones treballadores i personal funcionari, de les associacions empresarials i professionals d'àmbit de comunitat autònoma, així com el Registre Autonòmic d'Associacions de Treballadors i Treballadores Autònoms i el Registre de Convenis, Acords Col·lectius de Treball i Plans d'Igualtat.

l) Expedir la certificació acreditativa de la capacitat representativa en la Comunitat Valenciana de les organitzacions sindicals, i el dipòsit i publicitat en matèria d'eleccions a òrgans de representació de les persones treballadores en l'empresa i del personal al servei de les Administracions Públiques.

m) Exercir les funcions administratives en matèria d'autorització i registre de les empreses acreditades del sector de la construcció.

n) Desenvolupar i gestionar els aspectes col·lectius de l'Estatut del Treball Autònom en la Comunitat Valenciana, i especialment, el registre i determinació de la representativitat de les associacions professionals de persones treballadores autònomes, de conformitat amb la seua normativa reguladora.

o) Promocionar l'elaboració i implantació de plans d'igualtat en les empreses i el registre i dipòsit dels plans d'igualtat de les empreses a la Comunitat Valenciana.

p) Preparar les resolucions dels òrgans superiors en els procediments administratius que són competència de la direcció general competent en matèria de treball, en matèria de relacions laborals.

q) Donar suport tècnic i administratiu al Consell Tripartit per al desenvolupament de les relacions laborals i la negociació col·lectiva de la Comunitat Valenciana, sense perjudici del suport que puga prestar el Servei d'Anàlisi del Mercat de Treball i les Relacions Laborals en les matèries que tinga assignades.

r) Efectuar la coordinació i el seguiment dels programes europeus que afecten les competències assignades a aquest centre directiu.

s) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.2. Servei d'Ordenació Laboral, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Executar les disposicions i normes legals en matèria de prevenció de riscos laborals, la competència de les quals no estiga atribuïda a l'INVASSAT.

b) Executar les disposicions i normes d'aplicació en l'àmbit de la igualtat en les relacions laborals i el benestar laboral.

c) Gestionar l'autorització i registre de les persones delegades de prevenció de riscos laborals.

d) Gestionar l'autorització i registre d'entitats de prevenció de riscos laborals.

e) Coordinar amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social l'elaboració i resolució dels expedients sancionadors i la unificació de criteris i realitzar els informes que se li encomanen en l'àmbit de l'actuació i coordinació amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social.



f) Dur a terme la gestió, seguiment i avaluació dels instruments de coordinació amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social, d'acord amb les instruccions que reba.

g) Tramitar expedients sancionadors en l'Ordre Social.

h) Tramitar expedients sancionadors en matèria de prevenció de riscos laborals.

i) Efectuar la gestió i seguiment dels ingressos provinents dels procediments sancionadors en matèries competència de la direcció general, així com el control de la recaptació per ingressos indeguts i reintegraments de subvencions.

j) Exercir les funcions atribuïdes a la Generalitat en matèria d'oci i temps lliure de les persones treballadores.

k) Coordinar, d'acord amb les instruccions que s'establisquen, l'actuació de les direccions territorials en matèria sancionadora.

l) Gestionar el manteniment del Registre de Sancions.

m) Proposar disposicions i elaborar informes en matèria de treball.

n) Elaborar els projectes de normes d'aprovació de les bases i de convocatòries que regulen les ajudes i subvencions, la competència de gestió de les quals exerceix la Direcció General.

o) Dur a terme la gestió, seguiment, avaluació i control dels programes d'ajudes i incentius inclosos en les activitats de foment competència de la Direcció General.

p) Proporcionar suport administratiu i tècnic en les altres tasques i funcions derivades de les anteriors.

q) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.3. Servei d'Anàlisi del Mercat de Treball i les Relacions Laborals.



a) Ordenar la informació relacionada amb les condicions de treball, el mercat laboral i la qualitat de l'ocupació i elaborar el disseny i l'execució d'estadístiques assignades a la Direcció General.

b) Recopilar, i traslladar a un sistema de gestió d'informació operatiu les dades estadístiques que, sobre les matèries pròpies de l'Observatori Valencià d'Ocupació Decent, estiguen disponibles en les diferents administracions i per part dels agents socials i econòmics de la Comunitat Valenciana, per a la seua anàlisi i estudi.

c) Recopilar indicadors descriptius i analítics en matèria de treball decent per a l'avaluació de les polítiques en l'àmbit del treball a la Comunitat Valenciana.

d) Estudiar l'estructura i evolució del mercat de treball i les relacions laborals per a verificar els avanços en els indicadors del treball decent a la Comunitat Valenciana.

e) Analitzar el mercat laboral, i identificar problemes i oportunitats, per a anticipar canvis i definir necessitats per a la consecució de l'objectiu d'ocupació i el treball decent per a tots i totes, aprofundint en la consecució de la cohesió social a la Comunitat Valenciana.



f) Donar suport tècnic al Consell Tripartit per al Desenvolupament de les Relacions Laborals i la Negociació Col·lectiva de la Comunitat Valenciana quant a les funcions d'estudi i assessorament, en matèria d'informació sobre el mercat de treball i la negociació col·lectiva en la Comunitat Valenciana.

g) Col·laborar en la memòria del Comité Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana en què s'exposen les seues consideracions sobre la situació socioeconòmica i laboral valenciana.

h) Col·laborar en el repertori bàsic d'estadístiques i sistemes d'informació en matèria de treball i relacions laborals amb l'Administració General de l'Estat.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.





CAPÍTOL V

De la Sotssecretaria



Article 11. Sotssecretaria

1. Sota la dependència directa de la persona titular de la Conselleria, la Sotssecretaria té encomanades les competències i funcions establides per l'article 69 de la Llei del Consell, respecte a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i, en particular, les que expressament s'estableixen en l'article 19 del ROF.



També li correspon coordinar i impulsar les institucions firals de la Comunitat Valenciana.

D'ella depenen les següents unitats administratives:

La Secretaria General Administrativa.

La Sotsdirecció General del Gabinet Tècnic.

2. La Secretaria General Administrativa, de conformitat amb el que estableix l'article 73 de la Llei del Consell, és la unitat amb la màxima jerarquia de nivell administratiu de la Conselleria, presta suport a la Sotssecretaria i, sota la seua autoritat, atén la totalitat dels serveis generals del departament.

També assumeix la supervisió dels tractaments de dades de caràcter personal responsabilitat de la Conselleria.

3. La Secretaria General Administrativa s'estructura en els serveis següents:

3.1. Servei de Coordinació i Suport Tècnic, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Impulsar i coordinar la tramitació d'assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris, així com al Consell per a la seua aprovació o perquè se'n prenga coneixement; preparar l'informe de la Sotssecretaria i traslladar els acords al centre directiu corresponent.

b) Coordinar i impulsar la tramitació dels projectes normatius de l'àmbit competencial de la Conselleria i efectuar estudis i propostes de racionalització dels procediments administratius.

c) Assistir els òrgans superiors i el nivell directiu de la Conselleria en el disseny, proposta i implantació de plans d'actuació.

d) Elaborar informes relatius a l'activitat competencial de la Conselleria, a proposta de les unitats directives corresponents.

e) Coordinar i, si escau, tramitar la publicació de normes, disposicions i actes de la Conselleria en els diaris oficials.

f) Coordinar el seguiment dels informes sol·licitats per altres conselleries i per la resta d'administracions públiques.

g) Efectuar la coordinació, seguiment i supervisió dels assumptes relacionats amb els distints òrgans jurisdiccionals, en l'àmbit competencial de la Conselleria.

h) Tramitar els procediments de responsabilitat patrimonial.

i) Tramitar les queixes plantejades davant el Síndic de Greuges i el Defensor del Poble en l'àmbit competencial de la Conselleria, excepte els dels seus organismes autònoms i entitats dependents.

j) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.2. Servei de Contractació i Assumptes Generals, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions.

b) Estudiar, preparar, formalitzar i portar el seguiment dels expedients de contractació.

c) Tramitar la contractació derivada dels acords marc formalitzats per la Central de Compres de la Generalitat.

d) Elaborar els informes i les propostes en relació amb l'activitat contractual del departament.

e) Gestionar i supervisar els assumptes generals i les dependències comunes, així com el règim interior, manteniment d'instal·lacions, organització i coordinació del personal subaltern, conductors i auxiliars de servei de la conselleria.

f) Realitzar estudis i propostes en relació amb l'organització dels assumptes generals de la Conselleria.

g) Gestionar el Registre General de la Conselleria i coordinar la resta d'unitats registrals del departament.

h) Organitzar i gestionar l'Arxiu General de la Conselleria.

i) Efectuar la gestió patrimonial dels béns mobles i immobles adscrits a la Conselleria i qualsevol altra funció relativa a patrimoni, sense perjudici de les competències que tinga atribuïdes la conselleria competent en aquesta matèria.

j) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.3. Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Elaborar l'avantprojecte de pressupostos de la Conselleria.

b) Tramitar i formalitzar els ingressos que s'originen per les activitats dels distints centres directius de la Conselleria.

c) Controlar i efectuar el seguiment de l'execució pressupostària i econòmica de tots els programes pressupostaris de la Conselleria i tramitar les corresponents modificacions pressupostàries.

d) Gestionar el programa pressupostari de direcció i serveis generals.

e) Coordinar i efectuar el seguiment de les caixes pagadores de la Conselleria, així com comptabilitzar els comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats pels centres directius de la Conselleria.

f) Supervisar l'activitat de gestió econòmica i pressupostària que realitzen altres unitats de la Conselleria.

g) Avaluar els programes pressupostaris i, en general, desenvolupar totes les funcions de caràcter econòmic i pressupostari que li encarreguen els òrgans superiors.

h) Establir les directrius per a la correcta gestió de despeses i ingressos i per a l'òptima utilització dels recursos.

i) Dissenyar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica de la Conselleria.

j) Coordinar el Registre Únic de Factures (RUF).

k) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.4. Servei de Personal, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Tramitar les incidències de personal, incloses les relatives a la gestió de nòmina del personal adscrit al departament, i preparar les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball i les seues actualitzacions.

b) Realitzar els estudis, propostes i actuacions que respecte al personal de la Conselleria hagen d'efectuar-se, i encarregar-se de la conservació i custòdia dels expedients personals del personal empleat públic al servei de la Conselleria.

c) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal i tramitar, si és procedent, els expedients disciplinaris.

d) Proposar a l'Institut Valencià d'Administració Pública la realització de cursos de formació en matèries pròpies de la Conselleria.

e) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.5. Servei de Gestió Administrativa i Institucions Firals, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Coordinar, supervisar i impulsar la tramitació de les convocatòries de subvencions i ajudes i dels convenis que haja de subscriure la Conselleria.

b) Coordinar i impulsar l'actualització de la informació sobre òrgans col·legiats propis o que tinguen relació amb la Conselleria.

c) Tutelar i coordinar les Institucions Firals de la Comunitat Valenciana entre elles i amb els diferents centres directius de la Generalitat, altres entitats del sector públic, o altres administracions públiques.



d) Supervisar el manteniment de les infraestructures firals, d'acord amb el Decret llei 19/2021 i la seua normativa de desplegament.

e) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.6. Servei de Defensa de la Competència, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Instruir, inspeccionar, investigar i realitzar la proposta de resolució en els procediments sancionadors en matèria de defensa de la competència que haja de resoldre la Comissió de Defensa de la Competència de la Comunitat Valenciana.

b) Resoldre les qüestions incidentals, proposar les multes coercitives en el supòsit d'incompliment del deure de col·laboració establit en la legislació de defensa de la competència, així com proposar l'adopció de mesures cautelars.

c) Vigilar i realitzar el seguiment de l'execució i el compliment de les resolucions dictades per la Comissió de Defensa de la Competència de la Comunitat Valenciana i, si és el cas, proposar a aquesta la imposició de multes coercitives.

d) Elaborar i proposar a la Comissió de Defensa de la Competència de la Comunitat Valenciana els informes que haja d'emetre en l'exercici de les seues competències consultives, així com els relatius a la impugnació d'actes administratius i disposicions generals de rang inferior a la llei de què es deriven obstacles al manteniment d'una competència efectiva en els mercats.

e) Adoptar mesures sobre l'aplicació dels mecanismes d'assignació d'assumptes establits en la legislació de coordinació de les competències de l'Estat i les comunitats autònomes en matèria de defensa de la competència.

f) Realitzar aquelles funcions que haja de dur a terme la Sotssecretaria com a punt de contacte a la Comunitat Valenciana de la legislació en matèria de garantia de la unitat de mercat.

g) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.7. Servei de Modernització, Transparència i Protecció de Dades, amb l'exercici de les funcions següents, dins de l'àmbit funcional d'aquesta conselleria i sense perjudici de les competències atribuïdes a la direcció general competent en matèria de Tecnologies de la Informació i Comunicació o, si és el cas, a la conselleria competent en matèria de Transparència:

a) Dur a terme l'estudi i la proposta de mesures conduents a la simplificació, informatització i millora de la tramitació administrativa.

b) Promoure la reducció de les càrregues administratives a través de l'anàlisi i propostes de millora dels processos, de l'estructura i els mètodes de treball en aquesta conselleria.

c) Impulsar la tramitació telemàtica dels procediments competència de la Conselleria.

d) Efectuar l'actualització, gestió i millora del catàleg de procediments administratius de la Conselleria a través del gestor únic de continguts, guia Prop.

e) Coordinar el manteniment i l'actualització dels continguts de la pàgina web de la Conselleria, d'acord amb els principis de transparència, publicitat i orientació i participació de la ciutadania.

f) Dirigir i supervisar les actuacions tendents a la millora de la qualitat en els procediments, tràmits i en els serveis públics.

g) Dur a terme, en el marc dels processos de racionalització dels procediments administratius, la millora contínua dels instruments de gestió, disseny i normalització d'impresos i formularis.

h) Efectuar l'atenció i informació a la ciutadania a través del canal bústia del ciutadà i altres canals de comunicació.

i) Tramitar les queixes, suggeriments i agraïments adreçats a la Conselleria, en tant que instruments per a la millora de la qualitat dels serveis públics que presta.

j) Dur a terme les funcions comunes de gestió sobre els tractaments de dades de caràcter personal i, en particular,

1r Actualitzar i mantindre el registre d'activitats de tractament i publicar un inventari d'activitats de tractament.

2n Identificar i analitzar els riscos associats als tractaments de la Conselleria en col·laboració amb els òrgans responsables d'aquests.

3r Realitzar o coordinar la realització d'Avaluacions d'Impacte en la Protecció de Dades quan siguen necessàries.

4t Coordinar l'adequació dels formularis de recollida de dades de caràcter personal perquè subministren la informació prevista en les normes.

5é Gestionar les sol·licituds d'exercici de drets o reclamacions i coordinar la resposta a la persona interessada amb l'assessorament de la Delegació de Protecció de Dades (DPD).

6é Notificar a la persona responsable i al DPD qualsevol incidència o no conformitat de les normes, procediments o instruccions tècniques aprovades com a part de la política de privacitat de la Conselleria.

7é Vetlar pel compliment de les mesures de seguretat aplicades sobre els tractaments, siguen automatitzats o manuals. Analitzar les causes i proposar mesures correctores davant qualsevol incident, reclamació o violació de seguretat.

k) Exercir les funcions en matèria de transparència, dret d'accés, publicitat activa i dades obertes com a Unitat de Transparència de la Conselleria.

l) Prestar suport tècnic i de gestió a la comissió de Transparència que es constituïsca dins de l'àmbit de la Conselleria.

m) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

4. La Sotsdirecció General del Gabinet Tècnic, amb dependència funcional del Gabinet de la persona titular de la Conselleria, li corresponen les funcions concernents a assessorament tècnic, informes, estudis, documentació i seguiment parlamentari. Així mateix, exercirà de punt d'enllaç d'informació relativa als assumptes europeus competència de la conselleria amb coordinació amb la direcció general competent en les Relacions amb la Unió Europea.

A més, assumeix les funcions com a Unitat d'Igualtat de la conselleria, de caràcter transversal i en coordinació amb la direcció general competent en matèria d'igualtat de gènere.

5. La Sotsdirecció General del Gabinet Tècnic s'estructura en els serveis següents:

5.1. Servei d'Informes i Activitat Parlamentària, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Proposar i tramitar les actuacions de la Conselleria relacionades amb els assumptes parlamentaris.

b) Col·laborar des d'un punt de vista pluridisciplinari, d'acord amb criteris de competència tècnica, en la documentació, atenció i seguiment de l'activitat parlamentària.

c) Qualsevol altra funció que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

5.2. Servei de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Elaborar i analitzar la informació i documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria.

b) Preparar els informes i estudis tècnics i memòries necessaris.

c) Proposar i elaborar les publicacions i estadístiques de la Conselleria.

d) Qualsevol altra funció que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.





CAPÍTOL VI

Organització territorial



Article 12. De les Direccions territorials

1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, la Conselleria s'organitza territorialment en serveis centrals, que estenen la seua competència a tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i en direccions territorials, amb competència d'àmbit provincial.

2. En cada una de les capitals de les províncies d'Alacant, Castelló i València hi ha una direcció territorial d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, amb rang de sotsdirecció general, que actua sota la dependència orgànica de la Sotssecretaria i amb competència en el territori de la respectiva província, al capdavant de la qual hi ha un director o directora territorial amb el caràcter de representant permanent de la Conselleria en el seu respectiu territori.

3. Funcionalment, les direccions territorials depenen dels distints centres directius de la Conselleria, segons l'índole de la matèria.



Article 13. Atribucions de les direccions territorials

1. A les persones titulars de les direccions territorials els correspon la direcció de tots els serveis, programes i activitats que exerceixen les unitats i els centres dependents o integrats en la direcció territorial, i exerceixen les funcions de direcció, coordinació i control d'aquests. La direcció territorial és la unitat administrativa de relació ordinària i regular entre les unitats, centres i dependències territorials i els serveis centrals del departament. Així mateix, li correspon vetlar per l'adequat desenvolupament de les funcions pròpies de la Conselleria en el seu àmbit territorial, mentre no estiguen específicament atribuïdes a altres òrgans de l'Administració.

2. La persona titular de la direcció territorial, en coordinació amb la secretaria territorial i amb el coneixement dels òrgans directius afectats, a fi de poder optimitzar els recursos de personal adscrits a la respectiva direcció territorial, podrà encomanar al personal que tinga adscrit orgànicament activitats de tramitació, gestió, control, assessorament jurídic o altres tasques de suport administratiu corresponents a qualsevol dels serveis territorials que en depenen, segons necessitats conjunturals o acumulació de tasques, sempre dins del respecte a les funcions que estiguen atribuïdes al cos, escala o agrupació personal funcionarial de cada lloc de treball.

3. La persona titular de la direcció territorial exerceix les funcions que li atribueixen les disposicions vigents, així com les que expressament li deleguen els òrgans directius competents. A més, exerceix les funcions d'autoritat laboral a la província.

4. Les direccions territorials, per al compliment de les seues funcions, s'estructuren en els serveis següents:

4.1. Secretaria Territorial, amb rang de servei, amb les funcions següents:

a) Dur a terme la coordinació interna dels serveis i unitats administratives en l'àmbit de la direcció territorial.

b) Exercir les funcions relatives a gestió administrativa, gestió de personal, gestió econòmica i pressupostària, contractació administrativa, assumptes generals, informació i registre d'entrada i eixida de documents.

c) Totes les que li encomane la direcció territorial segons les matèries que li són pròpies i que no estiguen específicament assignades per aquesta ordre a altres unitats administratives.

4.2. Servei Territorial de Treball, Economia Social i Emprenedoria, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Dur a terme la tramitació, instrucció i proposta de resolució dels expedients relatius a infraccions de l'ordre social, modificacions de les condicions de treball, autorització de treball de menors en espectacles públics i la resta d'actuacions relatives a ordenació laboral.



b) Tramitar els expedients de regulació d'ocupació.

c) Gestionar les comunicacions d'obertures de centres de treball.

d) Mantindre actualitzat el Registre d'Empreses amb Risc d'Amiant (RERA) i tramitar l'autorització de plans de treball per a activitats amb amiant.

e) Dur a terme tots els tràmits relatius al Registre d'Empreses Acreditades en el sector de la construcció (REA).

f) Exercir, en l'àmbit provincial, les facultats en matèria de vagues, tancaments patronals, conflictes col·lectius i registre de convenis.

g) Actuar com a depositari dels estatuts d'organitzacions sindicals i empresarials, així com de les actes d'eleccions sindicals.

h) Exercir les funcions de mediació, arbitratge i conciliació prèvia a la via judicial.

i) Dur a terme la tramitació, instrucció i proposta de resolució dels expedients relatius a cooperatives i societats laborals domiciliades en la respectiva província, així com exercir les funcions normativament atribuïdes a l'Oficina Territorial del Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana.

j) Exercir les funcions administratives en matèria d'autorització i registre de les empreses de treball temporal, així com les referents als serveis de prevenció aliens i a les entitats que exercisquen l'activitat d'auditoria dels sistemes de prevenció de les empreses.

k) Exercir les competències en relació amb el registre i depòsit de les actes de les persones delegades de prevenció i de constitució dels comités de seguretat i salut, així com la seua acreditació, en els termes del Decret 18/2000, de 8 de febrer, del Consell, o norma que el substituïsca.

l) Dur a terme la gestió i el seguiment dels ingressos provinents dels procediments sancionadors respecte de les matèries que siguen competència del servei territorial, així com el control de la recaptació per ingressos indeguts i reintegraments de subvencions.

m) Qualsevol altra que li encomanen les persones titulars dels òrgans dels quals depén respecte de les matèries que li són pròpies.

4.3. Servei Territorial de Comerç, Artesania i Consum, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Resoldre tots els procediments de la seua competència o formular proposta de resolució quan estiga atribuïda als serveis centrals de la Conselleria.

b) Iniciar d'ofici els procediments que corresponga per raó de la matèria.

c) Adoptar les mesures necessàries per a assegurar el compliment de les directrius, programes o normes establides per la Conselleria.

d) Dur a terme la realització de totes les funcions que es deriven de les atribucions que tinga assignades en matèria d'inspecció i sancions.



e) Efectuar la gestió i el seguiment dels ingressos provinents dels procediments sancionadors respecte de les matèries que siguen competència del servei territorial, així com el control de la recaptació per ingressos indeguts i reintegraments de subvencions.

f) Assumir la presidència de les juntes arbitrals de consum del seu àmbit territorial, si escau, d'acord amb els convenis vigents.

g) Gestionar, si escau, la sol·licitud, l'execució i la justificació de la subvenció del Ministeri competent en matèria de consum atorgada a la Junta Arbitral de Consum del seu àmbit territorial.

h) Promoure l'adhesió a les juntes arbitrals de consum de les empreses i professionals dels diferents sectors provincials.

i) Qualsevol altra que li encomanen les persones titulars dels òrgans dels quals depén respecte de les matèries que li són pròpies.

4.4. Servei Territorial d'Indústria, Energia i Mines, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Resoldre tots els procediments de la seua competència o formular proposta de resolució quan estiga atribuïda als serveis centrals de la Conselleria.

b) Iniciar d'ofici els procediments que corresponga per raó de la matèria.

c) Adoptar les mesures necessàries per a assegurar el compliment de les directrius, programes o normes establides per la Conselleria, així com la deguda coordinació en les seues actuacions i aplicació de criteris amb els seus homòlegs territorials d'acord amb les directrius establides pel centre directiu del que depén.

d) Dur a terme la realització de totes les funcions que es deriven de les atribucions que tinguen assignades en matèria d'inspecció i sancions.



e) Efectuar la gestió i el seguiment dels ingressos provinents dels procediments sancionadors respecte de les matèries que siguen competència del servei territorial, així com el control de la recaptació per ingressos indeguts i reintegraments de subvencions.

f) Executar les disposicions i normes legals en matèria de mineria així com les relatives a la vigilància i control del compliment de les condicions tècniques, de seguretat i ambientals de desenvolupament de les activitats mineres, en els termes establits per la legislació aplicable.



g) Supervisar i controlar les actuacions d'inspecció de les entitats col·laboradores i dels organismes de control de l'Administració, en l'àmbit de les activitats mineres, de la seguretat minera i de la pirotècnia.

h) Qualsevol altra que li encomanen les persones titulars dels òrgans dels quals depén respecte de les matèries que li són pròpies.



Article 14. De la suplència dels òrgans territorials

Les competències que poguera tindre atribuïdes per la normativa sectorial la persona titular de la Direcció Territorial, seran exercides, en cas de vacant, absència, malaltia o altres supòsits legals, per la persona titular de la secretaria territorial i, si no és possible, per les que tinguen la condició de cap de servei territorial en les matèries de la seua respectiva competència. No obstant això, les funcions que com a autoritat laboral li corresponen seran exercides per la persona titular del servei territorial competent en matèria de treball, i si no és possible, per la persona titular de la secretaria territorial.

Així mateix, en cas de vacant, absència, malaltia i altres supòsits legals de les persones titulars de la secretaria territorial i dels diferents serveis de la direcció territorial, les funcions seran exercides per la persona titular de la direcció territorial, o per qui aquesta designe.



En altres casos no previstos anteriorment, caldrà ajustar-se a allò que dispose la Sotssecretaria mitjançant una resolució.

En les resolucions i actes administratius que s'adopten per suplència es farà constar aquesta circumstància.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entra en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 26 de setembre de 2022



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web