Ficha docv

Ficha docv









DECRET 121/2022, de 16 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i de funcionament del Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana. [2022/8394]

(DOGV núm. 9432 de 21.09.2022) Ref. Base de dades 008149/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració Entitats i empreses de la Generalitat
    Descriptors:
      Temàtics: administració regional, reglament intern , Consell Audiovisual de la Comunitat Valenciana, monografies



ÍNDEX



Preàmbul

CAPÍTOL I. Disposicions de caràcter general

Article 1. Naturalesa, règim jurídic i adscripció

Article 2. Àmbit d'actuació

Article 3. Objectius, funcions, potestats i facultats

Article 4. Principis d'actuació

Article 5. Seu

CAPÍTOL II. Òrgans

Article 6. Òrgans

Article 7. El Ple

Article 8. La Presidència

Article 9. La Vicepresidència

CAPÍTOL III. Normes de funcionament

Secció 1a. Normes de funcionament del Ple

Article 10. Convocatòries i ordre del dia

Article 11. Règim de les sessions del Ple

Article 12. La sessió constitutiva del Ple

Article 13. Deliberacions del Ple

Article 14. Les votacions del Ple

Article 15. Les actes del Ple

Secció 2a Estatut personal dels consellers i conselleres

Article 16. Incompatibilitats, principis d'actuació i indemnitzacions



Article 17. Pèrdua de la condició de membre

Article 18. Drets i deures

Secció 3a Les comissions i grups de treball

Article 19. Règim general de funcionament de les comissions

Article 20. Els grups de treball

CAPÍTOL IV. Estructura organitzativa

Article 21. Organització

Article 22. La Secretaria General

Article 23. Àrea de Continguts, Estudis i Investigació

Article 24. Àrea de Règim Jurídic

CAPÍTOL V. Personal, contractació i patrimoni, règim econòmic pressupostari i inventari

Article 25. Personal

Article 26. Contractació i patrimoni

Article 27. Règim econòmic pressupostari

Article 28. Inventari

CAPÍTOL VI. Procediments d'actuació

Secció 1a Disposicions de caràcter general

Article 29. Principis d'actuació

Article 30. Obtenció d'informació

Article 31. Transparència i protecció de dades

Secció 2a Procediments d'actuació

Article 32. Acords del Ple

Article 33. Adopció d'instruccions, decisions i recomanacions



Article 34. El Sistema de seguiment de mitjans

Article 35. Procediment de queixes, peticions i suggeriments

Article 36. Actuacions de vigilància i de control

Article 37. Inspecció i procediment sancionador

Article 38. Activitats d'estudi i divulgació

Article 39. Emissió d'informes i dictàmens

Article 40. Activitats de promoció i foment

Article 41. Procediments de mediació i arbitratge

Article 42. Premis i distincions

CAPÍTOL VII. Relacions institucionals

Article 43. Relacions amb les Corts Valencianes

Article 44. Relacions amb altres administracions i institucions

Article 45. Relacions amb altres autoritats audiovisuals

Article 46. Convenis amb altres entitats

CAPÍTOL VIII. El Comité Consultiu del CACV

Article 47. Facultats del Comité Consultiu del CACV

Article 48. Designació de les vocalies del Comité Consultiu del CACV

Article 49. Proposta i selecció de les vocalies del Comité Consultiu del CACV

Article 50. Paritat de sexes

Article 51 Nomenament de les vocalies del Comité Consultiu del CACV

Article 52. Estructura i funcionament

Article 53. Dret a indemnització per assistència

Article 54. Durada i cessament en les vocalies del Comité Consultiu del CACV

Disposició transitòria

Única. Drets de les conselleres i consellers

Disposició derogatòria

Única. Derogació normativa

Disposicions finals

Primera. Habilitació per al desplegament

Segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



L'article 56 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana estableix que per una llei de les Corts es crearà el Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana (d'ara endavant, CACV) que vetlarà pel respecte dels drets, llibertats i valors constitucionals i estatutaris en l'àmbit de la comunicació i els mitjans audiovisuals en la Comunitat Valenciana. Quant a la seua composició, nomenament, funcions i estatut dels seus membres s'ajustarà al que dispose aquesta llei. Així mateix, l'article 49.1.3ª de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana estableix la competència exclusiva de la Generalitat en les normes de procediment administratiu derivades de les especialitats de l'organització d'aquesta.

Mitjançant la Llei 10/2018, de 18 de maig, de creació del Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana (d'ara endavant, Llei 10/2018), aquest es configura com a autoritat audiovisual independent, encarregada de vetlar pel respecte dels drets, llibertats i valors constitucionals i estatutaris en l'àmbit dels mitjans audiovisuals en la Comunitat Valenciana, i pel compliment de la normativa vigent en matèria audiovisual i de publicitat.

El CACV es regirà, a més de pel que es disposa en la seua Llei de creació, pel seu reglament orgànic i de funcionament que, de conformitat amb l'article 16 d'aquesta, desenvoluparà les funcions, el règim interior i d'administració i les altres previsions que siguen necessàries per a facilitar el seu adequat funcionament, i a l'efecte es podran crear les comissions que es consideren convenients. La proposta de reglament s'elevarà al Consell per a la seua aprovació mitjançant decret.



En el procediment d'elaboració de la present disposició s'han complit els tràmits essencials exigits per l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i per l'article 133.1 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i consten els informes d'impacte de gènere, d'impacte en la família, en la infància i en l'adolescència i de coordinació informàtica exigits per l'ordenament jurídic, que van ser evacuats durant la tramitació del procediment.

El text està integrat per cinquanta-quatre articles, distribuïts en huit capítols, una disposició transitòria, una disposició derogatòria i dues disposicions finals.

El capítol I estableix les disposicions de caràcter general que s'apliquen al CACV, que concreten la seua naturalesa, règim jurídic i adscripció, àmbit d'aplicació, els objectius, funcions, potestats i facultats, els principis en els quals es basa i la seu de l'entitat.

El capítol II regula els òrgans del CACV, i hi distingeix el Ple, la Presidència i la Vicepresidència.

Les normes de funcionament del CACV s'especifiquen en el capítol III, que diferencia, en tres seccions, les normes que s'apliquen al Ple, l'estatut personal de les conselleres i consellers i les normes de funcionament que regeixen les comissions i grups de treball.

L'organització del CACV es regula en el capítol IV, que s'estructura en la Secretaria General, serveis i àrees, i que configura aquestes últimes com a unitats administratives, que tenen assignada la responsabilitat de gestionar els serveis i dur a terme les activitats de suport administratiu, tècnic o material de les funcions del CACV i dels seus òrgans.



El capítol V estableix les normes per les quals el CACV es regirà en matèria de personal, contractació i patrimoni, règim econòmic pressupostari i inventari.

Els procediments d'actuació del CACV es regulen en el capítol VI, i a tots ells se'ls apliquen els principis previstos en l'article 4 de la Llei 10/2018, a més del de proporcionalitat, perspectiva d'igualtat per raó de sexe, transparència i protecció de dades. En aquest capítol s'estableixen els procediments a seguir per a l'adopció d'acords en el Ple, l'adopció pel CACV d'instruccions, decisions i recomanacions, el sistema de seguiment de mitjans, el procediment de queixes, peticions i suggeriments, les actuacions de vigilància i de control, la inspecció i el procediment sancionador, les activitats d'estudi i divulgació, l'emissió d'informes i dictàmens, les activitats de promoció i foment, els procediments de mediació i arbitratge, així com la possibilitat d'atorgar premis i distincions.



El capítol VII regula les relacions institucionals del CACV amb les Corts Valencianes, institucions i administracions públiques, i altres autoritats audiovisuals, i preveu la facultat de subscriure convenis per al compliment de les seues funcions.

Finalment, en desenvolupament del que es disposa en l'article 22.5 de la Llei 10/2018, el capítol VIII regula el Comité Consultiu del CACV com un òrgan de participació ciutadana i d'assessorament, i estableix el procediment de proposta i selecció de les vocalies, el seu nomenament, així com la seua estructura i funcionament i la duració i cessament en les vocalies.

Aquesta norma s'articula sobre els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En virtut dels principis de necessitat i eficàcia, es compleix el mandat establit en la Llei 10/2018, ja que es regula de manera detallada el seu règim d'organització i funcionament.

Respecte al principi de proporcionalitat, aquest decret conté el desenvolupament de les previsions contingudes en la referida Llei 10/2018, el qual resulta necessari i és l'instrument previst per a regular el correcte funcionament de l'entitat que es va crear, i compleix, al seu torn, el principi de seguretat jurídica en desenvolupar els preceptes continguts en aquesta llei, i garantir-ne la posada en marxa.

En aplicació del principi de transparència, s'han definit els objectius d'aquesta norma i es garanteix la transparència en totes les activitats administratives i el compliment de les obligacions de bon govern per part de les persones responsables públiques del CACV.

Finalment, en aplicació del principi d'eficiència, aquest decret no comporta cap mena de càrregues administratives innecessàries, i suposa una racionalització de la gestió dels recursos públics destinats a la realització d'activitats pròpies del CACV.

Per tot això, segons el que es preveu en l'article 16 de la Llei 10/2018, així com en la disposició final primera, a proposta del Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 16 de setembre de 2022,





DECRETE



CAPÍTOL I

Disposicions de caràcter general



Article 1. Naturalesa, règim jurídic i adscripció

1. De conformitat amb el que disposa l'article 1.1 de la Llei 10/2018, de 18 de maig, de la Generalitat, de creació del Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana (d'ara endavant, CACV), aquest es configura com l'autoritat audiovisual independent encarregada de vetlar pel respecte dels drets, llibertats i valors constitucionals i estatutaris en l'àmbit dels mitjans audiovisuals en la Comunitat Valenciana, així com pel compliment de la normativa vigent en matèria audiovisual i de publicitat, d'acord amb els principis d'actuació i funcions que li atribueixen l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana; la seua llei de creació, i la Llei 1/2006, de 19 d'abril, del sector audiovisual de la Comunitat Valenciana (d'ara endavant, Llei 1/2006).



2. El CACV és una entitat de dret públic de les previstes en l'article 155 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. El CACV té personalitat jurídica pròpia i plena capacitat i autonomia orgànica i funcional per a l'exercici de les seues funcions, i independència respecte a qualsevol control polític en les seues decisions.

4. El CACV es regirà pel que es disposa en la Llei 10/2018, en aquest reglament d'organització i de funcionament, en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, així com per les normes reguladores del règim jurídic i dels procediments administratius de la Generalitat, i hi és aplicable el que es preveu en les lleis que regulen el procediment administratiu comú i els preceptes bàsics de la normativa estatal sobre el règim jurídic del sector públic.

5. El CACV està adscrit funcionalment a efectes pressupostaris al departament del Consell competent en matèria de comunicació.



Article 2. Àmbit d'actuació

1. El CACV, en el marc de les competències de la Generalitat, actuarà com a autoritat audiovisual independent que exerceix les seues funcions en l'àmbit de la prestació dels serveis de radiodifusió sonora, televisió, plataformes de vídeo sota demanda i qualsevol altre format de comunicació audiovisual destinat a la comunicació de masses, independentment de la seua forma d'emissió o tecnologia emprada, tant si els serveis són gestionats directament o indirectament per les administracions públiques de la Comunitat Valenciana, com els gestionats en virtut de qualsevol títol habilitant atorgat per aquesta, així com sobre aquells altres que, per aplicació de la normativa vigent, queden sotmesos a l'àmbit de gestió i tutela de la Generalitat.



2. Així mateix, en els termes previstos en l'article 5.19 de la Llei 10/2018, de 18 de maig, de la Generalitat, de creació del Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana (en avant, Llei 10/2018) i d'acord amb la legislació vigent, exerceix les seues funcions, en relació amb el sector audiovisual, l'arxiu audiovisual de la Comunitat Valenciana i aquells altres mitjans audiovisuals de comunicació de masses que realitzen emissions específiques per a la Comunitat Valenciana respecte d'aquestes.



Article 3. Objectius, funcions, potestats i facultats

1. El CACV té per finalitat vetlar i garantir el compliment dels objectius previstos en l'article 4 de la Llei 10/2018, així com el que està establit en l'article 3 de la Llei 1/2006 respecte al sector audiovisual de la Comunitat Valenciana, en especial vetlar pel seu creixement i difusió, així com procurar-ne l'adaptació a les transformacions tecnològiques, econòmiques i socials que esdevinguen. 

2. Per a la consecució dels objectius previstos en l'apartat anterior el CACV exercirà, en l'àmbit autonòmic de l'activitat i exercici de la comunicació audiovisual, les funcions previstes en l'article 5 de la Llei 10/2018.

3. Així mateix, el CACV exercirà les potestats i facultats establides en l'article 6 de la Llei 10/2018.



Article 4. Principis d'actuació

1. L'actuació del CACV i la de cadascuna de les persones membres ha d'inspirar-se en els principis establits en l'article 4 de la Llei 10/2018, en el respecte als principis de llibertat d'expressió, dret a l'honor i intimitat, informació veraç, difusió i comunicació, igualtat i no discriminació, així com en la compatibilitat d'aquests principis amb els de pluralisme, objectivitat, lliure concurrència i foment del valencià en el sector audiovisual.

2. En l'exercici de les seues funcions, el CACV impulsarà els valors de tolerància, igualtat, solidaritat i respecte a la dignitat humana, perquè l'activitat de les persones prestadores del servei de comunicació audiovisual contribuïsca a reforçar la identitat de la Comunitat Valenciana, la seua diversitat cultural i la seua cohesió social, econòmica i territorial.

3. El CACV, amb caràcter general i en totes les actuacions, internes o externes, que duga a terme, es guiarà pel principi d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, i promourà especialment la seua aplicació en les seues recomanacions, instruccions, decisions i informes.

4. El principi de salvaguarda dels drets de la infància, de la joventut, de les persones majors i de les persones amb discapacitat, immigrants i altres col·lectius que requerisquen una protecció més gran prevaldrà, amb caràcter general, en totes les actuacions internes o externes del CACV i de les seues persones membres, que promouran especialment la seua aplicació.

5. La gestió del CACV s'ajustarà als principis de transparència, de responsabilitat social, d'accés a la informació pública i de bon govern.





Article 5. Seu

El CACV té la seua seu institucional a la ciutat de Castelló de la Plana, sense perjudici que el Ple, les comissions i grups de treball, quan així s'acorde, puguen reunir-se en una altra localitat.





CAPÍTOL II

Òrgans



Article 6. Òrgans

Els òrgans del CACV són:

1. El Ple

2. La Presidència

3. La Vicepresidència



Article 7. El Ple

1. El Ple és l'òrgan de govern del CACV, format per la Presidència i les conselleres o consellers, i assistits per la persona que ocupe la Secretaria General.

2. El Ple ha de reunir-se amb caràcter ordinari una vegada al mes, i amb caràcter extraordinari, quan es convoque expressament amb tal caràcter per la Presidència o ho sol·liciten la meitat més una de les persones membres d'aquest.

3. De les resolucions adoptades per la persona que ostente la Presidència en l'exercici de les seues competències, haurà d'informar-se detalladament al Ple del CACV, almenys amb caràcter trimestral, mitjançant la inclusió d'un punt específic en l'ordre del dia de la corresponent sessió ordinària.

4. Perquè el Ple del CACV es constituïsca vàlidament ha de comptar amb l'assistència de la Presidència i, almenys, de la meitat més un de les conselleres o consellers. També serà necessària l'assistència de la persona que ocupe la Secretaria General. En cas que aquesta no puga assistir la consellera o conseller de menor edat exercirà les funcions previstes en l'article 16 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, però mantindrà tots els seus drets com a tal.



5. Correspon al Ple l'exercici de les funcions establides en l'article 5 de la Llei 10/2018.

6. Per al desenvolupament de tals funcions el Ple podrà:

a) Dictar instruccions, decisions i recomanacions, així com requeriments d'informació i dades necessàries per a comprovar el compliment de les obligacions en matèria audiovisual i de publicitat.



b) Requerir el cessament o rectificació d'aquelles pràctiques o continguts que contravinguen la normativa audiovisual.

c) Aprovar les línies generals d'actuació en l'àmbit de les funcions del CACV.

d) Aprovar el projecte de reglament orgànic i de funcionament i les seues modificacions.

e) Adoptar els procediments de funcionament intern, que s'ajustaran en tot el relatiu a tràmits, terminis i altres requisits a la legislació de procediment administratiu comú.

f) Resoldre els procediments de reclamació de responsabilitat patrimonial, de conformitat amb el que es disposa en la normativa sobre procediment administratiu comú.

g) Proposar a la conselleria competent en matèria de funció pública la revisió o modificació de la relació de llocs de treball.

h) Aprovar els avantprojectes de pressupostos del CACV.

i) Aprovar l'informe anual al qual es refereix l'article 5.3.c de la Llei 10/2018.

j) Decidir sobre l'ingrés i participació en associacions d'autoritats de regulació audiovisual nacionals i internacionals ja existents, o la participació en la creació d'aquestes.

k) Decidir sobre la subscripció d'acords de cooperació i col·laboració amb altres autoritats de regulació audiovisual, entitats gestores del servei públic de comunicació audiovisual i amb qualssevol altres administracions, entitats i institucions.

l) Adoptar les resolucions d'accés a la informació pública de conformitat amb la normativa en matèria de transparència.

m) Adoptar les propostes de nomenaments previstes en la legislació vigent que s'eleven a les Corts o al Consell.

n) Adoptar mesures de foment de l'activitat audiovisual conforme al que es preveu en la Llei 1/2006.

o) Aprovar la plantilla de personal, la relació de llocs de treball, l'organigrama i la proposta d'oferta pública d'ocupació.

p) Aprovar els comptes anuals en el termini previst per la normativa vigent.

7. El Ple del CACV podrà delegar les competències que té atribuïdes, d'acord amb el règim establit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Article 8. La Presidència

1. A la Presidència del CACV li correspon la representació legal i institucional d'aquest, així com la Presidència del Ple.

2. Corresponen a la Presidència, en el marc del que s'estableix en la Llei 10/2018, les funcions següents:

a) Planificar, coordinar, impulsar i dirigir les activitats del CACV, dels seus òrgans i serveis, així com la promoció i abast dels seus objectius i funcions.

b) Ostentar la representació legal del CACV en qualssevol actes i contractes i davant tota persona física o jurídica, ja siga pública o privada.

c) Establir el calendari trimestral de plens, acordar la convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries i la fixació de l'ordre del dia, tenint en compte, si fa el cas, les peticions de la resta de membres, sempre que hagen sigut formulades amb la suficient antelació.

d) Convocar i presidir les sessions del Ple, moderar el desenvolupament dels debats i suspendre'ls per causes justificades, així com dirimir amb el seu vot els empats, a l'efecte d'adoptar acords.

e) Visar les actes i certificats dels acords de l'òrgan.

f) Elevar al Ple per al seu debat i aprovació, si fa el cas, l'avantprojecte de pressupost, la proposta de relació de llocs de treball i els programes d'actuació, així com formular els comptes anuals en el termini previst per la normativa vigent.

g) Autoritzar i disposar les despeses, ordenar els pagaments i moviments de fons corresponents, així com exercir les facultats atribuïdes als òrgans de contractació en relació amb els convenis i contractes del CACV.

h) Presentar al Ple, per a la seua consideració, les propostes de convenis i acords de col·laboració i cooperació.

i) Proposar al Ple l'ingrés i participació en organismes de regulació del sector audiovisual.

j) Impulsar les línies generals d'actuació, inclòs el pla estratègic, en l'àmbit de les funcions del CACV.

k) Proposar al Ple l'aprovació de l'informe anual que es presentarà a les Corts.

l) Dictar, amb l'acord previ del Ple, resolucions per al desenvolupament del Reglament orgànic i de funcionament.

m) Exercir la direcció superior del personal en els termes dels instruments d'ordenació i gestió aprovats pel Ple del CACV.

n) Garantir que el CACV integre la perspectiva d'igualtat de dones i homes en totes les actuacions internes o externes que duga a terme.



o) Exercir la potestat sancionadora.

p) Ordenar i dirigir l'elaboració de les propostes, dictàmens, informes, activitats i altres actuacions que hagen de realitzar el personal o els òrgans del CACV.

q) Qualsevol altra que resulte necessària per a l'exercici de les funcions del CACV, així com per a la seua direcció i administració.

3. La Presidència podrà delegar en la Vicepresidència algunes d'aquestes funcions, amb informe previ al Ple.



Article 9. La Vicepresidència

1. El Ple del CACV triarà d'entre les seues persones membres la titular de la Vicepresidència. Aquesta assumirà la Presidència en funcions en cas d'absència, renúncia o incapacitat sobrevinguda de qui ocupe la Presidència, situació que finalitzarà amb la reincorporació d'aquella o amb el nomenament, conforme al procediment establit, de la nova persona que haja d'ocupar la Presidència del CACV.

2. Per a garantir la igualtat entre homes i dones, la Vicepresidència haurà de ser ocupada per una persona de sexe diferent a aquella que ocupe la Presidència.

3. La persona que ocupe la Vicepresidència podrà tindre dedicació exclusiva en els supòsits previstos en aquest reglament.





CAPÍTOL III

Normes de funcionament



Secció 1a. Normes de funcionament del Ple



Article 10. Convocatòries i ordre del dia

1. Les convocatòries seran remeses a les persones integrants del CACV a través de mitjans electrònics, amb una antelació mínima de dos dies, i es farà constar en elles l'ordre del dia juntament amb la documentació precisa per a la deliberació sobre els diferents punts, i la forma, presencial o a distància, en la qual es farà la sessió.

2. Amb caràcter excepcional i en cas d'urgència degudament motivada per la Presidència, es pot convocar el Ple amb una antelació inferior a dos dies. A l'inici de la sessió del Ple, la convocatòria i la necessitat de la urgència han de ser ratificades per majoria simple.

3. Correspon a la Presidència convocar i fixar l'ordre del dia de les sessions del Ple, d'acord amb les necessitats de funcionament del CACV i les sol·licituds de les i dels seus membres.

Les propostes d'inclusió d'assumptes en l'ordre del dia per part de les respectives comissions o per qualsevol membre del CACV hauran de ser remeses a la Presidència i a la Secretaria General amb la suficient antelació a l'elaboració de l'ordre del dia; per a això la Presidència comunicarà la data límit de recepció de les propostes i documentació quan done a conéixer el calendari trimestral de plens o ho farà la Secretaria General en aquells casos en què es produïsquen modificacions respecte a la planificació prevista.

4. L'ordre del dia haurà d'incloure un punt relatiu a la lectura i aprovació, si escau, de l'acta de la sessió anterior, així com un informe de la Presidència, i torn obert de paraula.

5. Es pot modificar l'ordre del dia a l'inici d'una sessió amb el vot favorable de la majoria simple, quan es tracte de suprimir un punt de l'ordre del dia, o de canviar el seu lloc en la seqüència prevista.

No podrà ser objecte de deliberació o acord cap assumpte que no figure en l'ordre del dia, llevat que siga present la totalitat dels qui componen el CACV i siga declarada la urgència de l'assumpte amb el vot de la majoria absoluta.

Aquells assumptes la documentació dels quals no haja sigut remesa amb l'antelació prevista seran objecte de deliberació si estan d'acord totes les persones membres del CACV.



Article 11. Règim de les sessions del Ple

1. El Ple podrà reunir-se en sessions ordinàries i extraordinàries, de manera presencial o a distància quan així ho permeten els mitjans electrònics.

2. A l'inici de cada trimestre, la Presidència donarà a conéixer a les persones membres del CACV el calendari de plens ordinaris per a aquest període.

3. Per a la vàlida constitució de l'òrgan, a l'efecte de la celebració de sessions, deliberacions i presa d'acords, es requerirà l'assistència de les persones titulars de la Presidència i de la Secretaria General o, si fa el cas, dels qui els suplisquen, i, almenys, de la meitat més un de les conselleres i consellers.

4. Quan estigueren reunides la persona titular de la Presidència i de la Secretaria General i totes les que componen el CACV, podrà constituir-se vàlidament el Ple per a la realització de sessions, deliberacions i adopció d'acords sense necessitat de convocatòria prèvia, si així ho decideixen unànimement.

5. Les persones integrants del Ple podran sol·licitar a la Presidència la realització de reunions extraordinàries. La petició haurà de ser formulada per cinc consellers o conselleres i haurà d'assenyalar expressament l'ordre del dia de la convocatòria i la justificació de la necessitat de convocar la reunió. Rebuda per la Presidència la sol·licitud en forma, aquesta convocarà el Ple en un termini no superior a dos dies.



Article 12. La sessió constitutiva del Ple

Expirat el mandat dels qui integren el CACV, i produïts els nous nomenaments i preses de possessió davant la Presidència de la Generalitat, conforme a l'article 8 de la Llei 10/2018, la persona designada per a ocupar la Presidència convocarà el Ple. La sessió constitutiva podrà ser presidida pel president de la Generalitat o per la persona designada per a ocupar la Presidència, assistida per la persona titular de la Secretaria General o per qui exercisca les seues funcions.



Article 13. Deliberacions del Ple

1. La Presidència dirigeix les deliberacions i modera els debats del Ple. En l'exercici d'aquestes facultats li correspon donar i retirar la paraula, assegurant la participació de les persones que componen el CACV en igualtat de condicions i amb respecte als principis de participació, col·laboració i contradicció, llibertat i independència. Així mateix, la Presidència pot concloure i, si fa el cas, suspendre les deliberacions quan estime que un assumpte ha sigut prou tractat, sempre que no s'hi opose la majoria de les persones assistents.



2. Tots els assumptes inclosos en l'ordre del dia hauran de ser exposats per la persona titular de la Presidència o per la integrant del Ple responsable de la seua presentació. Cap assumpte que no haja sigut prèviament debatut no podrà ser objecte de votació, excepte renúncia expressa dels qui es troben presents.

3. Qualsevol membre del Ple podrà plantejar, a l'inici de la sessió, una qüestió d'ordre prèvia que únicament podrà versar sobre l'ordre del dia remés o sobre la documentació remesa relativa als assumptes a tractar.

4. Les deliberacions del Ple tenen caràcter reservat, i hauran de guardar-ne secret els qui, per raó de les seues funcions, en tingueren coneixement.



Article 14. Les votacions del Ple

1. Les decisions del Ple del CACV s'adoptaran per majoria simple, excepte les que s'indiquen a continuació, per a les quals es requereix el vot favorable de la majoria absoluta de les i dels seus membres:

a) Les propostes de nomenaments que s'eleven a les Corts o al Consell.

b) L'aprovació del projecte del seu reglament orgànic i de funcionament, així com les propostes de modificació d'aquest.

c) L'aprovació de l'informe anual.

d) L'aprovació de la plantilla de personal, la relació de llocs de treball, l'organigrama i la proposta d'oferta pública d'ocupació.

e) La subscripció d'acords de cooperació i col·laboració amb altres autoritats de regulació audiovisual, entitats gestores del servei públic de comunicació audiovisual i amb qualssevol altres administracions, entitats i institucions.

f) La incorporació a associacions d'autoritats de regulació audiovisual nacionals i internacionals ja existents o la participació en la creació d'aquestes.

2. Les votacions s'efectuaran nominalment, i el vot serà personal i només es podrà delegar en cas de permís de paternitat o maternitat, de baixa per embaràs, naixement o adopció, malaltia o incapacitat prolongada.

Els empats en les votacions seran dirimits per la Presidència mitjançant el seu vot de qualitat.

3. En els supòsits de paternitat o maternitat i de malaltia o incapacitat prolongada es podran habilitar per al conseller o consellera formes de vot per procediments telemàtics.

4. Els i les membres del CACV poden fer constar en acta el seu vot particular, que es formularà per escrit en el termini de dos dies des de la finalització del Ple, anunciant amb anterioritat el sentit del mateix i succintament els motius que el justifiquen. Així mateix, podran adherir-se a qualsevol vot particular que haja sigut formulat per qualsevol membre del CACV.

Els vots particulars hauran d'ajustar-se a les argumentacions que s'hagen exposat en la corresponent sessió plenària del CACV.



Article 15. Les actes del Ple

1. De cada sessió plenària del CACV, s'estendrà acta en la qual hauran de constar les persones assistents, l'ordre del dia de la reunió, les circumstàncies de lloc i temps en què s'ha fet, els punts principals de les deliberacions, així com el contingut dels acords adoptats.



Podran gravar-se les sessions que celebre l'òrgan col·legiat. El fitxer resultant de l'enregistrament, juntament amb la certificació de l'autenticitat i integritat del mateix expedida per la persona titular de la Secretaria General, i tots els documents en suport electrònic que s'utilitzaren com a documents de la sessió, podran acompanyar a l'acta, sense necessitat de fer constar en ella els punts principals de les deliberacions.



2. A sol·licitud expressa dels qui componen el CACV, poden figurar en l'acta el sentit del vot, els vots particulars o explicacions de vot o, si fa el cas, la transcripció íntegra de la seua intervenció o proposta, sempre que qui haja realitzat la sol·licitud aporte el text per a la seua incorporació a l'acta, en el termini dels dos dies següents a la finalització de la sessió del Ple. La persona que exercisca la Secretaria General verificarà la correspondència entre la redacció del text aportat i el contingut del debat, deliberació o intervenció. En cas de discrepància, la qüestió es resoldrà en la sessió següent.

3. L'acta de cada sessió podrà aprovar-se en la mateixa reunió o en la immediata següent.

No obstant això, la persona que ostente la Secretaria General pot emetre un certificat dels acords específics que s'hagen adoptat, sense perjudici de la ulterior aprovació de l'acta. En tot cas, els certificats emesos amb anterioritat a l'aprovació de l'acta hauran de fer constar expressament tal circumstància.

4. Les actes definitives seran posades a la disposició dels consellers i de les conselleres abans de la sessió ordinària següent.

5. Quan s'haguera optat per l'enregistrament de les sessions fetes o per la utilització de documents en suport electrònic, hauran de conservar-se de manera que es garantisca la integritat i autenticitat dels fitxers electrònics corresponents i l'accés a aquests per part de les i dels membres de l'òrgan col·legiat.



Secció 2a. Estatut personal dels consellers i conselleres



Article 16. Incompatibilitats, principis d'actuació i indemnitzacions



1. La condició de membre del CACV serà incompatible amb l'exercici de qualsevol càrrec d'elecció o designació política, i amb l'exercici de funcions de direcció o executives en partits polítics, organitzacions sindicals o empresarials. Tampoc no podrà tindre, directament ni indirectament, interessos en empreses audiovisuals, de cinema, de vídeo, de premsa, de publicitat, d'informàtica, de telecomunicacions o d'internet.



Si una persona membre del CACV es troba en algun dels supòsits d'incompatibilitat especificats per aquest article, disposarà de dos mesos per a adequar la seua situació al que s'estableix en aquest reglament.



2. En l'exercici de les seues funcions, les persones membres del CACV actuen amb absoluta independència, sense que puguen rebre instruccions, directrius o qualsevol classe d'indicació imperativa de cap administració o altres institucions o entitats en l'exercici de les seues funcions.

3. Les persones membres del CACV exerciran el seu càrrec amb subjecció als deures de diligent administració, fidelitat, lleialtat, secret i responsabilitat establits en la legislació pública i mercantil. Així mateix, ajustaran la seua actuació als principis de legalitat, objectivitat i bon govern.

4. La persona designada per a ocupar la Presidència del CACV podrà optar per tindre dedicació exclusiva i les retribucions corresponents a una secretaria autonòmica, o tindre dret a percebre les indemnitzacions que es contemplen en l'apartat 5 del present article.

La persona triada per a ocupar la Vicepresidència podrà tindre dedicació exclusiva en els supòsits en què haja de substituir a la Presidència o tinga assignada una delegació de competències conforme al que es preveu en aquest reglament, i percebrà les retribucions corresponents a una direcció general. En el cas de no tindre dedicació exclusiva, tindrà dret a percebre les indemnitzacions que es contemplen en l'apartat 5 del present article.

Les persones que exercisquen la Presidència i Vicepresidència, en cas que opten per tindre dedicació exclusiva, tindran la consideració d'alts càrrecs de l'administració de la Generalitat a l'efecte del que es disposa en la Llei 8/2016, de 28 d'octubre, de la Generalitat, d'incompatibilitats i conflictes d'interessos de persones amb càrrecs públics no electes.

5. Les persones membres del CACV tenen dret a la percepció d'indemnitzacions per assistència a les reunions del Ple, de les comissions i dels grups de treball que es puguen crear en el seu si. Les quanties concretes es determinaran mitjançant acord del Ple, amb subjecció als límits quantitatius que en aquesta matèria puga preveure la normativa que resulte d'aplicació. Així mateix, tindran dret al reembossament de les despeses acreditades en què incórreguen pels actes derivats de l'exercici de les seues funcions.

Les indemnitzacions o qualsevol altre concepte que perceberen en l'exercici de les seues funcions com a membres del CACV, hauran de ser de caràcter públic.



Article 17. Pèrdua de la condició de membre

1. Les persones membres del CACV cessaran per alguna de les causes següents:

a) Finalització del termini del seu mandat.

b) Renúncia.

c) Defunció.

d) Estar incursa en causa d'incompatibilitat, sense perjudici del que es disposa en l'article 16 d'aquest reglament.

e) Incapacitat declarada per sentència ferma.

f) Condemna per delicte dolós declarada per sentència ferma.

g) Incompliment greu en l'exercici de les seues funcions, per acció o omissió.

h) En el cas de les persones encausades o acusades judicialment per delictes contra l'administració pública, contra l'administració de justícia, les institucions de l'Estat, el patrimoni, la llibertat, l'ordre públic, el terrorisme, com també delictes dolosos castigats amb penes greus o que comporten inhabilitació o suspensió de càrrec públic, aquestes seran suspeses de les seues funcions mentre es mantinga la seua situació d'encausades.

2. En els supòsits contemplats en les lletres d) i g) de l'apartat 1 d'aquest article, es formularà la proposta de cessament pel Ple del CACV adoptada per majoria de dos terços dels seus membres, prèvia la instrucció de l'oportú procediment en el qual es donarà audiència a la persona interessada davant del Ple del CACV.

Amb caràcter previ a l'adopció de l'acord d'inici del procediment de destitució, la persona titular de la Presidència constituirà una Comissió específica en el si del Ple del CACV, que determinarà si existeixen prou elements de judici per a incoar el procediment. Aquesta Comissió concedirà a la persona afectada un termini de cinc dies perquè formule al·legacions i presente els documents que estime, conforme al seu dret. Si aquesta Comissió aprecia que existeix fonament per a iniciar el procediment de destitució, la persona titular de la Presidència n'ordenarà la incoació.

3. La persona titular de la Presidència designarà com a instructor o instructora de cada expedient la persona titular de la Secretaria General, l'actuació de la qual complirà amb totes les garanties legals a què pertocara.

4. Es donarà tràmit d'audiència davant el Ple del CACV als interessats o interessades per un termini de deu dies, en el qual podran formular les al·legacions i presentar els documents que estimen, conforme al seu dret.

5. La fase d'instrucció finalitzarà amb la formulació, per l'instructor o instructora, d'una proposta de resolució motivada que haurà de ser elaborada en el termini màxim de 20 dies des que es dicte la resolució d'incoació.

6. Una vegada instruït el procediment, serà posat en coneixement de la persona titular de la Presidència per al seu sotmetiment a la decisió del Ple del CACV. L'acord del Ple haurà d'adoptar-se i notificar-se en el termini màxim de dos mesos des que es dicte la resolució d'inici del procediment.

7. La proposta de cessament adoptada pel Ple del CACV serà remesa a la Comissió corresponent de les Corts, que podrà proposar al Consell –en el cas de les o dels membres nomenats per aquest– o al Ple de les Corts –per a la resta de les persones membres– el seu cessament. Per a aquestes últimes, la proposta de cessament requerirà el vot favorable de tres cinquens del Ple de les Corts. El cessament es realitzarà en tot cas per decret del president o presidenta de la Generalitat.

8. En la tramitació del procediment es respectaran els principis i les disposicions generals que regulen la potestat sancionadora de les administracions públiques.



Article 18. Drets i deures

1. Constitueixen drets dels consellers i conselleres:

a) Exercir les seues funcions amb plena independència, sense rebre cap instrucció o indicació.

b) Participar amb veu i vot en totes les sessions del Ple i dels altres òrgans en què es puga estructurar el CACV i dels quals formen part. Amb aquesta finalitat, tenen dret a rebre, amb almenys dos dies d'antelació, la informació i documentació necessàries per al seu pronunciament en els debats i votacions, així com a obtindre per a si i directament qualsevol informació, dades i documentació relatives a les funcions, gestió i responsabilitats atorgades pel Ple.

c) Formular, si fa el cas, vot particular als acords, informes o dictàmens emanats del Ple o adherir-se als vots formulats per altres consellers i conselleres.

d) Participar en les comissions o grups de treball que es constituïsquen en el CACV i dels quals formen part.

e) Presentar propostes per a la seua inclusió en l'ordre del dia de les sessions del Ple i sol·licitar a la Presidència la convocatòria de les esmentades sessions.

f) Obtindre a través de la Secretaria General la informació o documents necessaris de les administracions públiques, persones prestadores del servei de comunicació audiovisual i altres persones físiques o jurídiques, per raó dels treballs que tinguen encomanats pel Ple i per les comissions.

g) Tindre a la seua disposició, mitjançant la Secretaria General, els recursos materials i l'assistència tècnica i administrativa necessaris per a l'adequada realització de les seues funcions.

h) Rebre les indemnitzacions que siguen pertinents per a l'exercici de les seues funcions de conformitat amb el que s'estableix en l'article 16.5 d'aquest reglament.

2. Constitueixen deures dels consellers i les conselleres:

a) Exercir les funcions establides en l'article 5 de la Llei 10/2018, amb objectivitat i imparcialitat, i amb plena independència i neutralitat.



b) Assistir a totes les sessions del Ple, així com a les sessions de totes aquelles comissions o grups de treball dels quals formen part.

c) Guardar secret sobre els assumptes tractats, deliberacions, debats i votacions.

d) Guardar secret sobre les dades a les quals hagen accedit per raó de les seues funcions.

e) Abstindre's d'intervindre i votar en aquells assumptes en els quals escaiga, conforme a la normativa d'aplicació.

f) Observar les normes sobre incompatibilitats en els termes establits en l'article 11 de la Llei 10/2018, i l'article 16 d'aquest reglament.





Secció 3a. Les comissions i grups de treball



Article 19. Règim general de funcionament de les comissions

1. Les comissions són unitats internes d'assistència al Ple, per la qual cosa actuaran a instàncies d'aquest, i tenen com a funció l'estudi, l'informe, la consulta, la tramitació i la preparació dels assumptes que han de ser sotmesos a la seua decisió.

2. D'acord amb la llei es creen comissions de caràcter permanent i grups de treball de caràcter temporal, sobre matèries específiques en els àmbits de competència del CACV, i el Ple determinarà, a proposta de la Presidència, el número i la composició d'aquests.

3. Les comissions permanents es reuniran periòdicament sempre amb caràcter previ al Ple al qual hagen de ser traslladats els assumptes per a la seua presa en consideració, i, si és el cas, aprovació per aquest.

4. Correspon al Ple la designació de les persones membres de les dites comissions, oïdes aquestes, i el nomenament del conseller o consellera que haurà de coordinar-les. D'acord amb el que estableix l'article 8.6 de la Llei 10/2018, la seua composició tindrà una presència equilibrada d'homes i dones. Les persones integrants del Ple que no formen part d'una comissió podran assistir a les seues sessions amb veu, però sense vot.

5. La persona que ostente la coordinació de la comissió podrà, atés el caràcter d'aquesta, establir al mes següent a la constitució, els objectius i metodologia de treball, així com la previsió de calendari trimestral de reunions.

6. Les comissions es reuniran ordinàriament d'acord amb el calendari trimestral fixat en la comissió i, extraordinàriament, quan hi haja assumptes o circumstàncies que demanden la convocatòria de la comissió. A les reunions de les comissions podrà assistir el personal del CACV que la persona que ostente la coordinació considere convenient per raó dels assumptes de l'ordre del dia a debatre.



Article 20. Els grups de treball

1. El Ple i les comissions podran crear grups de treball per al desenvolupament de les tasques que se'ls encomane per aquests. D'acord amb el que estableix l'article 8.6 de la Llei 10/2018, la seua composició tindrà una presència equilibrada d'homes i dones. Aquests grups tindran naturalesa temporal i caràcter finalista, per la qual cosa es dissoldran una vegada conclòs l'objectiu encomanat i entregades les conclusions al Ple o a la comissió corresponent.

2. L'acord del Ple i de la comissió per a la constitució del grup de treball haurà de contindre els extrems següents:

a) Els objectius a aconseguir.

b) La designació del conseller o la consellera responsable, que haurà d'acceptar prèviament.

c) El termini d'execució de les tasques encomanades.

3. Una vegada creat el grup, el conseller o la consellera responsable, elaborarà un projecte inicial d'execució del treball a realitzar, la seua metodologia, el calendari i els recursos tant personals com materials que s'estimen necessaris.





CAPÍTOL IV

Estructura organitzativa



Article 21. Organització

1. El CACV s'estructura en:

1.1. La Secretaria General, amb rang de subdirecció general, que impulsa, coordina i supervisa l'exercici de les funcions de la resta d'unitats administratives per al millor compliment de les funcions de l'entitat.



1.2. Les àrees següents, entenent-se per tals les unitats administratives, amb rang de subdirecció general, que tenen assignada la responsabilitat de gestionar els serveis i dur a terme les activitats de suport administratiu, tècnic o material de les funcions del CACV i dels seus òrgans:



a) Àrea de Continguts, Estudis i Investigació

b) Àrea de Règim Jurídic.



Article 22. La Secretaria General

1. La Secretaria General depèn orgànicament i funcionalment de la Presidència del CACV i exercirà, a més de les funcions que li corresponguen, la secretaria dels plens del CACV, amb veu, però sense vot. La persona titular de la Secretaria General no serà consellera o conseller i haurà d'ostentar la condició de funcionari o funcionària de carrera de qualsevol administració pública per a l'accés de la qual es requerisca titulació superior i estar en possessió de la llicenciatura o el grau de dret.



2. El nomenament i cessament correspondrà a la Presidència del CACV, d'acord amb la normativa aplicable en matèria de funció pública valenciana que regeix per a la provisió de llocs de treball mitjançant el sistema de lliure designació. La cobertura temporal d'aquest lloc es realitzarà mitjançant les formes de provisió previstes en la Llei de funció pública valenciana.

3. A la persona titular de la Secretaria General li corresponen les funcions següents de secretaria del Ple del CACV:

a) Exercir la secretaria del Ple del CACV, amb veu, però sense vot.

b) Assistir a les sessions del Ple del CACV.

c) Vetlar per la legalitat formal i material de les actuacions del CACV

c) Garantir que els procediments i regles de constitució i adopció d'acords són respectats.

d) Assessorar la Presidència i el Ple en dret.

e) Efectuar les convocatòries del Ple per ordre de la Presidència, així com les citacions a les persones integrants d'aquest.

f) Preparar el despatx dels assumptes, així com redactar i autoritzar les actes de les sessions del Ple amb el vistiplau de la Presidència.

g) Expedir els certificats dels acords aprovats pel Ple, amb el vistiplau de la Presidència.

h) Arxivar i custodiar les actes i altra documentació relacionada amb les sessions del Ple.

i) Tramitar els escrits i la documentació que es generen en el si del Ple.

4. A més, corresponen a la persona titular de la Secretaria General les funcions següents:

a) Proposar a la Presidència i al Ple l'adopció de les resolucions i acords necessaris per al funcionament administratiu del CACV i l'eficaç desenvolupament de les seues funcions.

b) Proposar l'avantprojecte de pressupost del CACV a la Presidència i al Ple.

c) Administrar el patrimoni i els béns del CACV, segons les atribucions assignades pel Ple.

d) Facilitar a les persones membres del CACV els recursos materials i l'assistència tècnica i administrativa necessaris per a realitzar les seues funcions.

e) Totes les que li puguen ser encomanades o delegades per la Presidència, o que li siguen atribuïdes per la normativa aplicable.

5. La Secretaria General s'estructura en el Servei Personal, Contractació i Assumptes Generals i el Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària.

6. El Servei de Personal, Contractació i Assumptes Generals tindrà les funcions següents:

a) Impulsar i gestionar els expedients de contractació administrativa, així com els relatius a la gestió dels béns patrimonials atribuïts al CACV.

b) Executar la política de recursos humans i gestionar les propostes de provisió de llocs de treball i la formació, així com tramitar els procediments de gestió administrativa en matèria de personal.

c) Coordinar la gestió de les instal·lacions, mobiliari, materials i equips, així com la provisió, conservació i manteniment de les instal·lacions i equipaments.

d) Aportar als diferents serveis del CACV els subministraments i les prestacions que necessiten.

e) Impulsar la tramitació dels procediments administratius de concessió d'ajudes i la petició de tots els informes que considere necessaris per a la seva resolució, així com qualsevol actuació que considere necessària per fer-ho.

f) Gestionar l'emmagatzematge dels documents i les dades del CACV, així com el seu arxiu general.

g) Supervisar i mantenir el funcionament correcte del Registre General d'entrada i sortida de documents del CACV

h) Tramitar els expedients de responsabilitat patrimonial.

i) Impulsar la tramitació de les actuacions del CACV derivades de convenis de col·laboració i acords subscrits amb altres entitats nacionals i internacionals.

j) Qualsevol altra funció que se li delegue o que, sent una activitat de suport administratiu, tècnic o material de les funcions del CACV i dels seus òrgans, no estiga atribuïda a una altra àrea.

7. El Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària tindrà les funcions següents:

a) Gestionar els procediments i impulsar els expedients en matèria econòmica i pressupostària, incloent-hi l'elaboració de la proposta d'avantprojecte de pressupost del CACV i controlar-ne el seguiment.



b) Tramitar les modificacions pressupostàries, la gestió pressupostària dels ingressos i les despeses, la gestió administrativa dels cobraments i de les ordres de pagaments, així com la gestió de la tresoreria del CACV.

c) Tramitar i formalitzar els ingressos que s'originen per les activitats dels diferents departaments del CACV.

d) Elaborar la informació economicopressupostària necessària per a la gestió dels diferents departaments, de la persona titular de la secretaria general, o dels òrgans del CACV.

e) Formar i mantenir actualitzats els inventaris dels béns mobles i immobles, tant propis com adscrits.

f) Gestionar i impulsar les aplicacions informàtiques de gestió i sistemes d'atenció al ciutadà, en col·laboració amb la resta dels organismes, ens i departaments responsables i, en particular, de la conselleria responsable en matèria de tecnologies i sistemes d'informació.



g) Coordinar i elaborar la informació econòmica que sol·licite la Sindicatura de Comptes, la Intervenció General o altres òrgans superiors.

h) Qualsevol altra funció que li siga encomanada en matèria de gestió economicoadministrativa i pressupostària de la competència del CACV.



Article 23. Àrea de Continguts, Estudis i Investigació

1. L'Àrea de Continguts, Estudis i Investigació, que depèn orgànicament de la Presidència del CACV, s'encarrega de l'anàlisi i seguiment dels programes i serveis en l'àmbit dels mitjans de comunicació audiovisual als quals fa referència l'article 3 de la Llei 10/2018.



2. A l'Àrea de Continguts, Estudis i Investigació li corresponen les funcions següents:

a) Dirigir el sistema del seguiment de mitjans del CACV.

b) Emetre els informes d'alertes i anàlisis de continguts sobre les matèries de la competència del CACV.

c) Elaborar la documentació, estudis i publicacions en tota mena de suports.

d) Tramitar les peticions, suggeriments i queixes presentades per la ciutadania.

e) Elaborar i preparar els informes per a la posada en marxa i seguiment de l'Arxiu audiovisual de la Comunitat Valenciana.

f) Totes aquelles que li siguen delegades o encomanades pels òrgans del CACV en l'àmbit de les seues competències.

3. De l'Àrea de Continguts, Estudis i Investigació depèn l'Oficina de Defensa de l'Audiència que exercirà les funcions de rebre i tramitar totes les queixes, peticions i suggeriments que qualsevol persona física o jurídica, de manera individual o col·lectiva, formule sobre la programació o publicitat emesa pels mitjans de comunicació audiovisual.





Article 24. Àrea de Règim Jurídic

1. L'Àrea de Règim Jurídic, que depèn orgànicament de la Presidència del CACV, assessora en dret de tots els òrgans del CACV, sense perjudici de les funcions d'assessorament que li corresponen a l'Advocacia de la Generalitat.

2. L'Àrea de Règim Jurídic s'estructura en el Servei de Règim Jurídic i el Servei de Registre de Prestadors.

3. El Servei de Règim Jurídic tindrà les següents funcions:

a) D'informar, quan siga requerida per a això, sobre les propostes d'informes, instruccions i decisions del CACV.

b) Tramitar els recursos interposats contra actes i decisions del CACV, les sol·licituds d'informació pública i totes les qüestions i consultes que li siguen plantejades en relació amb les matèries de transparència.

c) Instruir els procediments sancionadors i elaborar les propostes de resolució per les infraccions de la legislació relativa a continguts i publicitat audiovisual.

d) Prestar assessorament jurídic en les meses de contractació, concursos d'atorgament de llicències o qualsevol altre procediment d'aquestes característiques que corresponga al CACV, conforme a les lleis 10/2018 i Llei 1/2006, amb l'assistència d'una o un dels seus membres.

e) Coordinar i gestionar les relacions amb l'Advocacia de la Generalitat en la defensa i representació en judici del CACV.

f) Coordinar i supervisar el compliment de les obligacions en matèria de transparència i protecció de dades.

g) Totes aquelles que els siguen delegades o encomanades en l'àmbit de les competències del CACV.

4. El Servei de Registre de Prestadors tindrà les funcions següents:



a) Rebre les comunicacions d'inici d'activitat dels prestadors del servei de comunicació audiovisual.

b) Atorgar els títols habilitants que corresponguen als prestadors públics d'àmbit local i autonòmic del servei de comunicació audiovisual.

c) La gestió del registre autonòmic de prestadors de serveis de comunicació audiovisual.



CAPÍTOL V

Personal, contractació i patrimoni, règim econòmic pressupostari i inventari



Article 25. Personal

1. El CACV comptarà amb el personal que es determine en la corresponent relació de llocs de treball, la qual contindrà els elements previstos en la normativa de funció pública.

2. El personal del CACV podrà ser tant personal funcionari com personal laboral.

3. Els llocs de treball de naturalesa funcionarial, així com les persones que els ocupen, seran gestionats per la conselleria competent en matèria de funció pública i es regiran per la normativa vigent en matèria de funció pública valenciana. El personal funcionari de l'administració de la Generalitat que siga adscrit al CACV no veurà modificada la seua relació jurídica, els seus drets ni la seua situació administrativa.

4. Quant al personal laboral adscrit al CACV, la gestió d'aquest personal i dels llocs que ocupen correspondrà a la conselleria competent en matèria de funció pública, i quedaran sotmesos al mateix règim jurídic que la resta de personal laboral que presta serveis en l'administració de la Generalitat.



Article 26. Contractació i patrimoni

1. El règim de contractació del CACV serà el que està establit en la legislació aplicable als contractes subscrits pel sector públic.

2. L'òrgan de contractació és la Presidència del CACV, sense perjudici de les competències que puga delegar.

3. El CACV podrà adquirir tota classe de béns i drets per qualsevol de les maneres admeses en l'ordenament jurídic, de conformitat amb la normativa sobre patrimoni de la Generalitat.

El CACV tindrà, per al compliment dels seus fins, un patrimoni propi, diferent del de la Generalitat, integrat pel conjunt de béns i drets de què siga titular.

Així mateix, es podrà recordar l'adscripció al CACV, per al compliment dels seus fins, dels béns del patrimoni de la Generalitat, de conformitat amb el que es disposa en la normativa reguladora del patrimoni.

La gestió i administració dels seus béns i drets propis, així com els d'aquells del patrimoni de la Generalitat que se li adscriguen per al compliment dels seus fins, s'ajustaran al que s'estableix per als organismes públics en la legislació de patrimoni de la Generalitat.



Article 27. Règim econòmic pressupostari

1. El règim pressupostari del CACV s'ajustarà al que s'estableix per a les entitats de dret públic en la normativa vigent en matèria d'hisenda pública de la Generalitat.

2. El Ple del CACV aprovarà anualment l'avantprojecte de pressupostos, que s'incorporarà a l'avantprojecte de pressupostos de la Generalitat com a secció.

3. El règim de tramitació de modificacions pressupostàries serà el que està establit amb caràcter general per a les entitats de dret públic en les respectives lleis de pressupostos de cada any.

4. El CACV se sotmetrà a la supervisió i control economicofinancer previst en la normativa vigent en matèria del sector públic instrumental. A tals efectes, haurà d'aportar i subministrar tota la documentació i informació que li siga requerida per la conselleria competent en matèria de sector públic instrumental.



Article 28. Inventari

El CACV formarà i mantindrà actualitzat el seu inventari de béns i drets, tant propis com adscrits, amb l'excepció dels de caràcter fungible, en la forma establida en la legislació de patrimoni de la Generalitat.





CAPÍTOL VI

Procediments d'actuació



Secció 1a. Disposicions de caràcter general



Article 29. Principis d'actuació

1. Els procediments d'actuació del CACV respondran als principis establits en l'article 4 de la Llei 10/2018, i en l'article 4 d'aquest reglament.

2. En l'exercici de les seues competències aplicarà el principi de proporcionalitat i triarà la mesura menys restrictiva, i motivarà la seua necessitat i justificarà la seua adequació per a aconseguir els fins d'interés públic, sense que en cap cas es produïsquen diferències de tracte discriminatòries.

3. El CACV integrarà la perspectiva d'igualtat de dones i homes en el seu àmbit d'actuació. La informació gestionada en el seu àmbit competencial haurà de desagregar-se per sexe. Així mateix, les estadístiques, enquestes i recollida de dades que es realitzen incorporaran indicadors de sexe.



Article 30. Obtenció d'informació

1. El CACV pot recaptar, per al compliment de les seues funcions, els enregistraments, dades, declaracions i informes que estime necessaris de les administracions públiques, així com de les persones i entitats implicades en el sector audiovisual i de les associacions, institucions i qualssevol altres organismes relacionats amb aquell.

2. Respecte a les prestadores del servei de comunicació audiovisual, el CACV podrà requerir les dades necessàries per a comprovar el compliment de les seues obligacions. La informació obtinguda serà confidencial i no podrà ser utilitzada per a fins diferents als previstos en la legislació audiovisual.

3. El CACV pot convocar les autoritats competents o les prestadores a fi d'obtindre la informació necessària per al correcte desenvolupament de les seues funcions.



Article 31. Transparència i protecció de dades

1. En l'exercici de les seues funcions, el CACV està subjecte a les obligacions establides per la normativa vigent en matèria de transparència i participació ciutadana.

2. En el dret d'accés a la informació pública, es ponderarà l'interés públic i el dret de les persones afectades les dades de les quals apareguen en la informació publicada o sol·licitada, en particular el seu dret fonamental a la protecció de dades de caràcter personal, així com la resta dels límits previstos en la normativa de transparència.

3. El CACV, com a responsable del tractament de les dades personals que s'hi realitza, garanteix que aquestes seran tractades de conformitat amb la normativa aplicable a cada moment.



Secció 2a. Procediments d'actuació



Article 32. Acords del Ple

1. L'actuació del CACV es concreta mitjançant acords del Ple.

2. El CACV adoptarà les mesures que estime necessàries per al compliment de les seues funcions, que podran, entre altres, revestir la forma d'instruccions, decisions, recomanacions, requeriments i informes.

3. Dels acords aconseguits donarà fe la persona titular de la Secretaria General, amb el vistiplau de qui exercisca la Presidència.

4. Els acords adoptats pel Ple es publicaran en la pàgina web del CACV.



Article 33. Adopció d'instruccions, decisions i recomanacions

1. Les instruccions tenen per objecte l'establiment de pautes, criteris, pràctiques o procediments adequats per al seu compliment.

2. Les decisions tenen caràcter particular i seran vinculants i obligatòries per als qui es destinen. Es dicten per a garantir l'efectiu compliment de les obligacions establides legalment. La seua tramitació es realitzarà de conformitat amb el present Reglament i amb la legislació de procediment administratiu comú.

3. Les recomanacions tenen caràcter orientatiu i es dirigiran bàsicament a articular les funcions d'alfabetització mediàtica i promoció que el CACV té atribuïdes, així com a donar a conéixer o suggerir una línia d'actuació. La seua tramitació, amb l'acord previ d'inici del Ple, es durà a terme per la comissió corresponent.



Article 34. El sistema de seguiment de mitjans

1. Per a l'exercici de les funcions d'estudi, vigilància i control, el CACV establirà un sistema de seguiment de mitjans basat en una xarxa de recepció, enregistrament i arxiu d'emissions i catalogació de continguts captats en la Comunitat Valenciana.

2. El Ple determinarà els seus criteris i directrius i precisarà el procediment intern per a la detecció i tramitació d'alertes davant possibles incompliments de la normativa vigent.



Article 35. Procediment de queixes, peticions i suggeriments

1. Qualsevol persona física o jurídica podrà presentar queixes, peticions i suggeriments, ja siguen individuals o col·lectius a través de les associacions que les agrupen, davant l'Oficina de Defensa de l'Audiència del CACV.

2. El Ple establirà el procediment intern de tramitació que s'ajustarà a la legislació vigent en tot el relatiu a tràmits, terminis i altres requisits.





Article 36. Actuacions de vigilància i de control

1. Per a l'exercici de les funcions de vigilància i control del CACV es tindran en compte, principalment, la informació subministrada pel sistema de seguiment de mitjans i les queixes presentades per la ciutadania.

2. El CACV podrà adoptar les mesures següents per a vetlar pel respecte dels drets i llibertats, valors constitucionals i estatuaris, així com pel compliment de la normativa vigent en matèria audiovisual i de publicitat:

a) Realitzar estudis i anàlisis sobre els continguts emesos per les persones prestadores dels serveis de comunicació audiovisual, per a vetlar i assegurar el respecte dels principis i obligacions en la normativa vigent.

b) Adoptar instruccions i decisions en relació amb les alertes detectades i queixes formulades per la ciutadania.

c) Realitzar labors d'inspecció i incoar i resoldre els corresponents procediments sancionadors per les infraccions de la legislació audiovisual i de la publicitat.

d) Advertir davant l'observança de males pràctiques en matèria de continguts i publicitat.

e) Requerir el cessament o la rectificació de les emissions d'aquelles pràctiques o continguts que contravinguen la normativa en matèria de continguts i publicitat.

f) Realitzar requeriments d'informació i dades necessàries per a comprovar el compliment de les obligacions en matèria audiovisual i de publicitat.



Article 37. Inspecció i procediment sancionador

1. Correspon al CACV exercir la potestat inspectora i sancionadora que les lleis reguladores de la comunicació audiovisual i la seua pròpia llei de creació li atorguen.

2. La incoació i la resolució dels corresponents procediments sancionadors se substanciaran de conformitat amb el que s'estableix en la legislació sobre comunicació audiovisual i publicitat, i del procediment administratiu comú.



Article 38. Activitats d'estudi i divulgació

1. El CACV desenvoluparà la funció d'estudi, estadística i investigació sobre els diferents aspectes de la seua competència.

2. A fi de conéixer les percepcions i hàbits de la població valenciana en relació amb els mitjans de comunicació audiovisual, anualment realitzarà un estudi d'opinió.

3. Promourà, organitzarà i realitzarà jornades i seminaris sobre temes de rellevància en l'àmbit audiovisual.

4. Procurarà la màxima difusió i divulgació dels seus estudis i activitats a través de publicacions, pàgina web, xarxes socials i butlletí digital.



Article 39. Emissió d'informes i dictàmens

1. El CACV emetrà informes o dictàmens per pròpia iniciativa i assessorarà les Corts, el Consell de la Generalitat i les entitats locals de la Comunitat Valenciana en matèries relacionades amb l'ordenació i regulació del sistema audiovisual, a petició de les entitats esmentades.



2. El CACV emetrà informes preceptius quan una disposició legal així ho establisca, en el termini estableix per la norma reguladora del procediment que ho exigisca.

3. A l'ofici de sol·licitud d'informe s'acompanyaran, a més de la documentació legalment exigida en cada cas, qualsevol altra documentació necessària per a l'exercici de les funcions del CACV.

4. El termini per a l'aprovació pel Ple i la subsegüent emissió dels informes o dictàmens no preceptius serà de tres mesos.



Article 40. Activitats de promoció i foment

1. En l'exercici de les funcions de promoció i foment establides en l'article 5 de la Llei 10/2018, el CACV podrà adoptar els acords que estime oportuns.

2. Com a institució garant dels drets de la ciutadania en els mitjans audiovisuals impulsarà el coneixement de les seues competències per part d'aquesta.

3. Adoptarà les mesures de foment i col·laboració necessàries per a possibilitar que les persones prestadores del servei públic de comunicació audiovisual d'àmbit autonòmic o local i del servei comunitari sense ànim lucratiu, atenguen els fins inspiradors que tenen encomanats. S'orientaran, principalment, al foment del sector audiovisual i a la salvaguarda dels drets de les persones menors d'edat, majors, amb discapacitat i altres col·lectius necessitats de major protecció, al foment de la igualtat de dones i homes, a la transparència, al foment de l'ús del valencià, als interessos locals i de proximitat i a la promoció de la convivència.

4. Promourà l'adopció de normes d'autoregulació del sector audiovisual i de la publicitat en aquest sector. Amb aquesta finalitat, podrà establir convenis amb les entitats interessades i supervisar l'actuació de les instàncies d'autoregulació que es creen.

5. El CACV impulsarà l'establiment d'acords de corregulació amb les diverses prestadores, orientats a l'adopció voluntària de codis de conducta en matèria de continguts. A tal fi, col·laborarà en l'increment de la qualitat dels continguts de programació, creatius i publicitat dels mitjans de comunicació audiovisual subjectes al seu àmbit de competència, a través de mesures acordades i dissenyades conjuntament entre les persones i entitats implicades en el sector i el mateix CACV.





Article 41. Procediments de mediació i arbitratge

1. El CACV exercirà, a instàncies de part, labors de mediació en el sector audiovisual. El Ple del CACV determinarà les directrius i circumstàncies d'aquesta mediació i designarà, d'entre les i els seus membres, la persona que exercirà en cada cas les labors esmentades.

2. De conformitat amb la legislació aplicable, el CACV podrà arbitrar en les controvèrsies que puguen sorgir entre les persones prestadores de serveis audiovisuals, així com en les quals es produïsquen entre aquelles i les productores audiovisuals, proveïdores de continguts, titulars de canals i la societat en general. A l'efecte, el règim jurídic dels laudes que dicte serà el que està establit en la normativa d'arbitratge.

3. Les persones prestadores de serveis de comunicació audiovisual, anunciants i agències de publicitat podran subscriure convenis amb el CACV amb la finalitat que aquest exercisca funcions arbitrals o de mediació en la solució dels conflictes generats per l'aplicació de codis de conducta.



Article 42. Premis i distincions

1. El Ple del CACV podrà concedir premis honorífics i distincions a treballs i projectes, així com a entitats públiques i privades i persones individuals amb trajectòries excel·lents en el sector audiovisual, i en la defensa i foment dels mateixos principis que inspiren la seua pròpia actuació.

2. En exercici de les funcions de promoció que té atribuïdes, el Ple podrà concedir premis de caràcter econòmic de conformitat amb la normativa aplicable en matèria de subvencions. Correspon al Ple l'aprovació prèvia de les bases reguladores que, juntament amb la convocatòria, seran objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. El procediment d'aprovació de les bases de subvencions estarà subjecte als tràmits previstos en les lleis, i s'elevarà, quan siga preceptiu, a dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.



CAPÍTOL VII

Relacions institucionals



Article 43. Relacions amb les Corts Valencianes

1. El CACV elaborarà i aprovarà anualment un informe sobre la seua actuació que inclourà les propostes, recomanacions i observacions que estime necessàries per a impulsar el desenvolupament equilibrat del sistema audiovisual. L'informe anual, que serà publicat, es presentarà en les Corts Valencianes.

2. L'informe serà remés per la Presidència del CACV abans de finalitzar el primer període de sessions de les Corts de l'any següent al qual es refereix.



Article 44. Relacions amb altres administracions i institucions

1. El CACV podrà interessar de les administracions públiques amb competències en mitjans de comunicació audiovisual, les emissions dels quals es difonguen a la Comunitat Valenciana i no queden subjectes a la seua competència, l'adopció de mesures correctores davant conductes contràries a la legislació vigent en matèria de programació de continguts i emissió de publicitat audiovisuals, en els casos en què escaiga.

2. Igualment podrà dirigir-se a qualsevol altra administració pública per a sol·licitar el subministrament d'informació o l'assistència necessària en assumptes de la seua competència, o per a instar aquella a l'exercici d'alguna actuació, si escau, de conformitat amb el que es preveu en la normativa reguladora del sector públic.

3. El CACV podrà instar el ministeri fiscal a actuar en els casos en els quals les conductes detectades puguen ser constitutives d'infracció penal, i això d'acord amb el que preveu la legislació vigent.



Article 45. Relacions amb altres autoritats audiovisuals

1. El CACV pot cooperar amb altres autoritats audiovisuals d'àmbit autonòmic, nacional o internacional, i participar com a membre en els organismes nacionals i internacionals que agrupen les autoritats del sector audiovisual o de regulació.

2. El Ple ha d'acordar aquesta participació per majoria absoluta. La representació davant aquests organismes serà ostentada per la Presidència o pels consellers i les conselleres en les quals es delegue.

3. El Ple pot establir acords de cooperació i col·laboració amb altres autoritats de regulació audiovisual, o amb entitats gestores de serveis públics de comunicació audiovisual.



Article 46. Convenis amb altres entitats

Amb la finalitat de garantir el compliment de les seues funcions, el Ple pot acordar la subscripció de convenis amb administracions, entitats i institucions que perseguisquen els seus mateixos fins.





CAPÍTOLVIII

El Comité Consultiu del CACV



Article 47. Facultats del Comité Consultiu del CACV

El Comité Consultiu, òrgan de participació i d'assessorament del CACV, exercirà les facultats previstes en l'article 22.5 de la Llei 10/2018



Article 48. Designació de les vocalies del Comité Consultiu del CACV

Les vocalies del Comité Consultiu del CACV es nomenaran per la Presidència d'aquest, a proposta de les seues respectives organitzacions o entitats, segons els procediments establits per a cada cas en aquest reglament.



Article 49. Proposta i selecció de les vocalies del Comité Consultiu del CACV

1. Les vocalies previstes en els apartats a), b), c), d), g), h), i) i j) de l'article 22 de la Llei 10/2018, en representació de les entitats allí considerades, seran proposades per aquestes associacions i seleccionades pel Ple del CACV, segons el procediment següent:

a) Presentació de les candidatures:

– L'entitat presentarà la candidatura a través d'un procediment telemàtic, els models de sol·licitud del qual i de l'altra documentació que calga aportar, seran publicats en la seu electrònica del CACV.

– L'òrgan de govern de cada entitat, mitjançant un acord, haurà d'autoritzar la presentació de la candidatura, que designarà les persones que es proposen per a formar part d'aquesta.

– El termini per a presentar les candidatures serà d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) Selecció de les candidatures.

El Ple del Consell seleccionarà les entitats previstes en els apartats a), b), c), d), g), h), i) i j) de l'article 22 de la Llei 10/2018, atesos els principis de diversitat i representativitat sectorial i territorial. Per a això es tindran en compte:

– la incidència de l'acció de les entitats que presenten la candidatura, i es podran seleccionar com a titular i suplent dues entitats diferents.



– la diversitat territorial, de manera que les tres províncies de la Comunitat Valenciana hauran d'estar representades.

1.2. La vocalia prevista en l'apartat e serà proposada per les organitzacions empresarials que hagen obtingut la condició de més representatives en la Comunitat Valenciana i seleccionada en proporció a la seua representativitat.

1.3. La vocalia prevista en l'apartat f serà proposada pels sindicats més representatius en la Comunitat Valenciana i seleccionada en proporció a la seua representativitat.

1.4. Les dues vocalies previstes en l'apartat j seran proposades per les universitats i centres d'ensenyament oficials en l'àmbit de la comunicació audiovisual, i seran seleccionades pel Ple tenint en compte que:



– una vocalia representarà a les universitats públiques de la Comunitat Valenciana, i

– i l'altra vocalia representarà al conjunt de centres d'ensenyament oficials en l'àmbit de la comunicació audiovisual en la Comunitat Valenciana.



Article 50. Paritat de sexes

Tota candidatura inclourà el nom de dues persones, un home i una dona, a l'efecte de garantir el principi d'equilibri de sexes en la composició del Comité Consultiu del CACV. El Ple del CACV designarà, per sorteig, les entitats la vocalia de les quals serà ostentada per una dona, de manera que s'aconseguisca la paritat en el Comité Consultiu del CACV. La proposta final de cada entitat o la selecció de la persona que represente a cada associació atendrà el resultat d'aquest sorteig.



Article 51. Nomenament de les vocalies del Comité Consultiu del CACV

1. Una vegada finalitzat el procediment de proposta i selecció de les candidatures per a les vocalies pel Ple del CACV, la Presidència farà el nomenament de les persones que ostentaran les vocalies titulars i suplents.

2. Cada vocalia titular del Comité Consultiu del CACV tindrà una persona suplent, que serà aquella presentada i no designada després del sorteig establit en l'article 50 d'aquest reglament.



Article 52. Estructura i funcionament

1. El Comité Consultiu del CACV pot reunir-se en Ple i en comissions de treball. La persona que ostente la vocalia titular podrà delegar la seua assistència a les reunions, en el supòsit que no puga assistir, en la persona que ostente la vocalia suplent.

2. El Ple del Comité Consultiu del CACV és l'òrgan de decisió i desenvoluparà les funcions previstes en l'article 22.5 de la Llei 10/2018.



3. D'acord amb el que establisquen les seues normes internes de funcionament, el Comité Consultiu del CACV podrà crear comissions de treball per a tractar matèries específiques de la competència del Comité, de les quals podran formar part, a proposta del Ple, altres integrants, pel seu especial coneixement, vinculació o interés en la matèria objecte de la comissió.



Article 53. Dret a indemnització per assistència

La condició de persona membre del Comité Consultiu no exigirà dedicació exclusiva ni donarà dret a remuneració, excepte el dret a les indemnitzacions per assistència a les sessions que s'establiran per acord del Ple del Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana.





Article 54. Durada i cessament en les vocalies del Comité Consultiu del CACV

1. La durada del mandat de les vocalies serà de tres anys, renovable per períodes de la mateixa duració. En els casos en què existisquen vocalies que formen part del Comité Consultiu del CACV per raó del seu càrrec, la seua condició de vocal s'ostentarà mentre es mantinguen en el càrrec pel qual van ser designats o designades.

2. El cessament de les persones que ostenten les vocalies podrà produir-se per alguna de les causes següents:

a) Per l'expiració del termini del seu mandat.

b) Per cessament en el càrrec per raó del qual es va efectuar el nomenament.

c) Per voluntat pròpia.

d) Per decisió de l'entitat a la qual representa.

e) Per dissolució de l'entitat a la qual representa.

f) Per tres absències consecutives i injustificades a les sessions del Ple, apreciada per la Secretaria del Comité Consultiu del CACV, i acordada pel Ple per majoria absoluta.

g) Per defunció o incapacitat declarada judicialment.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Drets de les conselleres i consellers

Les conselleres i consellers del CACV ostenten, des de la data de la constitució, el dret previst en l'article 16.5 del Reglament d'organització i funcionament.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que es disposa en aquest decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació per al desplegament

Es faculta la persona titular de la Presidència del CACV per a dictar les instruccions que requerisca el desenvolupament i l'execució d'aquest decret.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 16 de setembre de 2022



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER

Mapa web