Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 10/2022, d'11 de juliol, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual s'aproven les bases reguladores del procediment per a la concessió de subvencions a col·legis professionals, associacions empresarials i associacions professionales de la Comunitat Valenciana, destinades a la realització d'accions de formació en matèria d'innovació disruptiva i intel·ligència artificial i la convocatòria corresponent a l'exercici pressupostari 2022. [2022/6676]

(DOGV núm. 9386 de 19.07.2022) Ref. Base de dades 006603/2022






Índex



PREÀMBUL

Primer. Aprovació de les bases reguladores

Base 1a. Objecte i condicions

Base 2a. Requisits dels projectes subvencionables

Base 3a. Requisits de les entitats sol·licitants

Base 4a. Obligacions de les entitats beneficiàries

Base 5a. Finançament de les ajudes

Base 6ª. Quantia de les subvencions

Base 7a. Conceptes subvencionables i no subvencionables

Base 8ª. Subcontratació

Base 9a. Òrgans competents

Base 10a. Valoració de les sol·licituds

Base 11a. Criteris de valoració

Base 12a. Valoració provisional

Base 13a. Resolució definitiva

Base 14a. Inadmissió i desistiment

Base 15a. Renúncia

Base 16a. Publicitat de les subvencions

Base 17a. Modificació de la resolució i revocació

Base 18a. Justificació de les ajudes

Base 19a. Pagament de les subvencions

Base 20a. Pla de control de les subvencions

Base 21a. Protecció de dades de caràcter personal

Base 22a. Sancions

Base 23a. Règim jurídic

Segon. Convocatòria de les ajudes per a l'exercici pressupostari 2022

Article 1. Objecte i condicions

Article 2. Finançament i import de la convocatòria

Article 3. Actuacions subvencionables

Article 4. Tipus i quantia de les ajudes

Article 5. Forma i termini de presentació de sol·licituds

Article 6. Termini de resolució i notificació

Article 7. Documents per a la formalització de la sol·licitud

Article 8. Criteris de valoració

Article 9. Mitjans de notificació i publicitat de la concessió

Article 10. Justificació de les subvencions i pagament

Disposició addicional primera. Habilitació

Disposició addicional segona. Incidència pressupostària

Disposició final. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La Comunitat Valenciana compta amb un nodrit conjunt de col·legis professionals, associacions empresarials i associacions professionals que actuen en la defensa dels interessos corporatius dels seus associats, així com de catalitzadors d'informació i de formació sectorial especialitzada.

Per la seua part, la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital té entre els seus objectius l'impuls de l'avanç de l'economia i la societat digital, per a produir un canvi de model econòmic en el qual la tecnologia i la innovació siguen motors de prosperitat inclusiva per a la Comunitat Valenciana.

Per a aconseguir aquesta finalitat es pretén actuar en tres àmbits diferenciats i que comprenen l'ampliació i millora de les infraestructures de telecomunicacions, la transformació digital de la ciutadania i la identificació de referents en tecnologies disruptives, concepte indicatiu d'un procés o manera de fer les coses que genera «trencament o interrupció brusca», si recollim l'accepció de la RAE, i que en l'àmbit de la innovació que motiva aquest document abastaria, entre altres, desenvolupaments sobre intel·ligència artificial, blockchain, big data, internet de les coses (IoT) o 5G.

Les empreses han d'estar preparades per a aprofitar les oportunitats que la tecnologia i les noves infraestructures ofereixen i que permeten evolucionar processos i guanyar en competitivitat.

S'ha constatat que els col·legis professionals i les associacions empresarials i professionals disposen de plans de transformació digital, recursos i mitjans suficients per a la formació especialitzada en innovació disruptiva, per la qual cosa una línia d'ajudes específiques per a la transformació digital suposaria una espenta a aquestes activitats amb un gran impacte en els seus col·lectius, que actuen com a motor de canvi en les mateixes organitzacions en què presten els seus serveis. El coneixement de les àrees d'interés del sector en què operen, el volum d'associats i l'experiència en el desenvolupament de projectes formatius de perfil innovador especialitzat els confereixen un caràcter òptim per al desenvolupament d'aquestes accions.

Des de la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital es proposa intervindre en la transformació digital d'una manera ajustada a les necessitats de cada col·lectiu. És per això que es vol col·laborar amb organitzacions i estructures que ja treballen en la modernització dels seus respectius àmbits i que actuen com a palanca per a la transformació digital dels seus associats.

La finalitat d'aquesta ordre és establir el marc regulador d'aquestes ajudes que permeten millorar i reforçar les capacitacions professionals per a incrementar el coneixement tecnològic. Aquestes ajudes tenen com a objectiu estratègic contribuir a una conscienciació col·lectiva i millora del coneixement basada en la percepció de l'ús de tecnologies disruptives com un element estratègic clau per a escometre amb garanties la transició cap al nou model d'economia digital, afavorint la participació dels col·legis professionals, associacions empresarials i associacions professionals en la divulgació de la utilitat de la implementació de noves eines tecnològiques.

Per la seua part, el Decret 243/2019, de 25 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, en l'article 12 recull que la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital exerceix les competències establides en l'article 70 de la Llei 5/1983 i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de promoció del sector tecnològic valencià, l'impuls de la digitalització de l'economia i de la societat valenciana i el foment de la digitalització de les administracions públiques valencianes.

L'article 164.a) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, disposa que aquelles conselleries que tinguen previst atorgar subvencions hauran d'elaborar amb caràcter previ un pla estratègic de subvencions en el qual s'integraran les subvencions que pretenguen aprovar. En aquest sentit, s'assenyala que les ajudes incloses en aquesta ordre estan previstes en el Pla estratègic de subvencions 2020-2023 de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, aprovat inicialment per la Resolució d'11 d'agost de 2020, de la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

D'acord amb el que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, la present ordre, que conté les bases reguladores i la convocatòria per a la concessió d'ajudes per al finançament de formació en matèria d'innovació disruptiva i d'intel·ligència artificial de col·legis professionals, associacions empresarials i associacions professionals en l'exercici 2022, s'ha remés a l'Advocacia General de la Generalitat i a la Intervenció Delegada en aquesta conselleria, per a l'emissió de l'informe preceptiu.

En virtut del que s'estableix en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques, en el disseny d'aquesta iniciativa subvencional s'ha actuat observant els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència. Addicionalment, s'han tingut en compte per a la realització d'aquestes bases i convocatòria criteris d'avaluació com a política pública tant en la seua fase de disseny com en l'execució i l'anàlisi dels seus resultats.

Per tot això, vist l'informe de necessitat del director general per a l'Avanç de la Societat Digital de data 8 de març de 2021 i de conformitat amb aquest, emesos l'informe de l'Advocacia de la Generalitat i l'informe de la Intervenció General, fent ús de les atribucions que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell,







ORDENE



Primer. Aprovació de les bases reguladores

L'objecte d'aquesta ordre és l'aprovació de les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per al finançament de formació en matèria d'innovació disruptiva i d'intel·ligència artificial de col·legis professionals, associacions empresarials i associacions professionals en l'exercici 2022, amb la caracterització normativa següent:



Base 1a. Objecte i condicions

a) L'objecte d'aquestes bases és establir el procediment per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva dirigides a col·legis professionals, associacions empresarials i associacions professionals per a contribuir al finançament de les despeses ocasionades a conseqüència de l'organització d'activitats formatives i esdeveniments en matèria d'innovació disruptiva i intel·ligència artificial destinada a la qualificació dels seus integrants a la Comunitat Valenciana per a l'any 2022.

b) Aquesta subvenció té caràcter anual i el període d'execució i justificació de l'activitat objecte d'aquesta subvenció haurà d'estar comprés entre la data de publicació d'aquesta ordre en el DOGV i el 31 de novembre de 2022.

c) Les condicions per a la sol·licitud, tramitació, resolució i notificació seran les establides en aquesta ordre.

d) Les entitats sol·licitants podran concórrer a les ajudes de manera individual, agrupant diverses delegacions del mateix col·legi o associació, o juntament amb altres col·legis o associacions d'àmbits complementaris, que complisquen les condicions de la base 3a sobre requisits de les entitats sol·licitants.

e) La participació en la convocatòria suposa la declaració de les entitats sol·licitants de disposar de capacitat administrativa, financera i operativa suficient per a complir les condicions d'aquestes.



Base 2a. Requisits dels projectes subvencionables

Per a poder ser subvencionades, les activitats proposades han de complir els requisits següents:

a) Hauran de donar resposta a alguna de les iniciatives plantejades en el pla formatiu aprovat per cada col·legi professional, associació empresarial o associació professional relatives al foment de la innovació i la introducció de les diferents aplicacions d'intel·ligència artificial i de tecnologies disruptives afins com són el big data, l'ús de 5G, l'internet de les coses (IoT) o el blockchain, entre altres. El caràcter de les accions plantejades podrà ser divulgatiu o tècnic:

– Divulgatives: accions d'informació general sobre tecnologies disruptives o aplicacions de propòsit general.

– Tècniques: informació sobre tecnologies o serveis concrets d'aplicació a l'especialitat professional de què es tracte. Podrà consistir en tallers pràctics, demostradors o proves d'ús.

b) Les activitats hauran de dirigir-se als membres emparats per l'àmbit estatutari de cada col·legi, associació o agrupació d'aquests que sol·licite la subvenció.

c) Les accions formatives tindran una duració mínima de 2 hores i màxima de 50 hores.

d) El pressupost del projecte a presentar per associació empresarial o professional, col·legi professional o agrupació d'entitats haurà de ser igual o superior a 3.000 euros. Quedarà exclosa qualsevol sol·licitud associada a un projecte que presente un pressupost inferior a aquest import.

e) Les activitats hauran de comptar almenys amb 15 assistents a cadascuna d'elles. La participació es registrarà per mitjans digitals. En tot cas, s'atendrà possibles condicionants sanitaris de les instal·lacions de què dispose l'entitat proponent.

f) Perquè una activitat siga subvencionable s'exigirà que almenys el 70 % de l'alumnat acredite una assistència mínima del 80 % de la duració de l'activitat.

g) Les actuacions subvencionables hauran d'estar realitzades i efectivament pagades en el termini indicat en la base 1a. Objecte i condicions.

h) No podran ser objecte de contractació ni subcontractació persones físiques o jurídiques pertanyents o vinculades professionalment als consells directius de les entitats sol·licitants.

i) En cap cas les accions formatives podran suposar una acció comercial de marques o serveis d'empreses.

j) El format de l'acció formativa és a lliure elecció de l'entitat organitzadora i s'haurà de correspondre amb alguna de les modalitats determinades en l'apartat a d'aquesta base.

k) Seran desestimats aquells projectes que no arriben al llindar mínim de qualitat establit en la base 11a. Criteris de valoració.



Base 3a. Requisits de les entitats sol·licitants

a) Podran sol·licitar aquestes subvencions els col·legis professionals, associacions empresarials i associacions professionals amb seu social a la Comunitat Valenciana, legalment constituïdes i inscrites com a tals en el registre o depòsit corresponent, que organitzen formació en matèries d'innovació disruptiva i intel·ligència artificial a les províncies de València, Castelló i/o Alacant.

b) Les associacions o col·legis professionals concurrents, prèviament a la presentació de la sol·licitud d'ajuda, hauran de disposar d'un pla de formació en tecnologies disruptives aprovat per la seua junta directiva o òrgan col·legiat equivalent. S'admetran altres plans formatius generals que incloguen entre les seues accions el compliment dels objectius específics en matèria d'intel·ligència artificial i tecnologies disruptives.

c) Únicament podrà presentar-se un projecte, comprensiu de diverses accions formatives, per col·legi professional, associació empresarial o associació professional o agrupació de les anteriors.

d) En el cas d'aquelles associacions professionals o empresarials o col·legis professionals amb diverses delegacions que opten a l'ajuda, la sol·licitud haurà d'estar cursada únicament per l'entitat matriu o una única representativa.

e) En el cas d'entitats d'àmbit nacional, es podran sol·licitar les ajudes per a ser promogudes per col·lectius, l'àmbit competencial dels quals es trobe a la Comunitat Valenciana.

f) L'entitat sol·licitant o representant de l'agrupació haurà de presentar una declaració responsable en què es faça constar que disposa dels recursos administratius, financers i operatius necessaris per a dur a terme el pla formatiu sol·licitat.

g) En el cas de presentació conjunta per part de diversos col·legis o associacions empresarials o professionals, hauran de fer constar els compromisos d'execució assumits per cadascuna de les sol·licitants, així com l'import de la subvenció que serà aplicada per cadascuna d'aquestes, que tindran igualment la consideració de beneficiàries. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poder suficient per a complir les obligacions que, com a entitat beneficiària, corresponen a l'agrupació. En aquest cas, les entitats sol·licitants queden obligades solidàriament al compliment de les obligacions que deriven de la concessió d'aquesta subvenció i al compliment del que s'estableix en l'article 13 i següents de la Llei 38/2003, de la Llei general de subvencions.



Base 4a. Obligacions de les entitats beneficiàries

Per a obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions, les entitats sol·licitants hauran de complir el que s'estableix en l'article 14 de la Llei general de subvencions, relativa a les obligacions dels beneficiaris, i en particular hauran d'atendre els requisits següents:

a) Complir la finalitat de la subvenció realitzant l'activitat subvencionada d'acord amb el projecte presentat, en el termini indicat i amb les condicions determinades en aquesta ordre i en les instruccions de concessió de subvenció.

b) Proporcionar en tot moment la informació que els siga sol·licitada respecte de la subvenció concedida i sotmetre's a les actuacions de comprovació i control de l'òrgan instructor, de la Intervenció General de la Generalitat Valenciana, de la Sindicatura de Comptes i d'altres òrgans competents d'acord amb la normativa aplicable.

c) Comunicar a l'òrgan instructor les ajudes, ingressos o recursos que financen l'activitat subvencionada obtinguts o d'altres entitats públiques o privades. Aquesta comunicació s'haurà de fer només es coneguen, i en qualsevol cas s'hi haurà d'incorporar a la justificació.



d) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

e) Les associacions o col·legis professionals participants en aquesta convocatòria hauran de complir les obligacions de transparència de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana que els siguen aplicables.

f) No podran obtindre la condició de beneficiari els sol·licitants que es trobaren incursos en alguna de les circumstàncies que prohibeixen l'accés a aquesta condició de beneficiari, recollides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de subvencions.

g) Mantindre un sistema de comptabilitat diferenciat per a totes les transaccions relacionades amb les actuacions objecte de la subvenció, i comptar, almenys, amb una codificació comptable adequada que permeta identificar clarament aquestes transaccions i la seua traçabilitat.

h) Fer públic l'origen del finançament de l'activitat objecte de subvenció, utilitzant el grafisme sobre aquest departament contingut en el Manual d'identitat corporativa de la Generalitat Valenciana (http://www.presidencia.gva.es/es/manuales-corporatius), en els elements informatius i de difusió de l'activitat objecte de la subvenció en lloc destacat (correus electrònics de difusió, plataformes de formació o impartició, pàgina web del projecte, etc.). En la memòria justificativa s'inclourà material gràfic i enllaços que acrediten aquesta difusió de la imatge.



i) Complir les obligacions establides en la Llei 4/2005, per a la igualtat de dones i homes, i en la Llei orgànica 3/2007, per a la igualtat de dones i homes, i garantir la igualtat entre dones i homes en el tracte i en l'accés als recursos objecte d'aquesta subvenció.





Base 5a. Finançament de les ajudes

a) L'ajuda màxima que es podrà sol·licitar per projecte no podrà superar les dotacions assignades ni les intensitats màximes d'ajuda establides en la convocatòria. En cap cas podrà superar el cost total de l'activitat.

b) Aquestes subvencions són compatibles amb altres ajudes destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens privats. En cap cas l'import de les subvencions concedides podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat desenvolupada per l'entitat beneficiària. Tot això, de conformitat amb el que s'estableix en l'articulat de la Llei 38/2003, de subvencions, i el Reglament que la desenvolupa mitjançant el Reial decret 887/2006.





Base 6a. Quantia de les subvencions

a) La subvenció finançarà fins al 80 % del cost del projecte.

b) La quantia de les subvencions s'establirà d'acord amb la valoració dels projectes presentats, de conformitat amb el barem de la base 11a d'aquesta ordre.

c) L'import màxim a percebre per projecte presentat serà de 50.000 euros.



Base 7a. Conceptes subvencionables i no subvencionables

Es considera despesa subvencionable la que de manera inequívoca i indubtable contribuïsca a l'execució de l'activitat subvencionada, que resulte estrictament necessària, es realitze i pague en el termini establit en la convocatòria i complisca les condicions que es determinen en aquesta ordre. Les despeses subvencionables podran ser directes o indirectes.

Es consideren despeses subvencionables les següents: 

1. Despeses directes: directament vinculades amb l'execució de les actuacions objecte de la convocatòria i a preus de mercat: 

– Docència.

– Manutenció, allotjament i desplaçament de professorat. Aquestes despeses s'ajusten als límits i les condicions que estableix la normativa que regula les indemnitzacions en raó del servei en l'àmbit de la Generalitat Valenciana. 

– Materials directament relacionats amb l'activitat subvencionada. 



– Lloguer d'espais o plataformes necessàries per a realitzar l'activitat subvencionada en la proporció que corresponga a les activitats formatives directament imputables.  

2. Despeses de divulgació, que no podran ser superiors al 5 % del pressupost de les despeses directes.

3. Despeses indirectes o generals: són aquelles despeses comunes als diferents serveis o activitats que realitza el beneficiari, despeses que no poden vincular-se directament amb el desenvolupament de l'activitat subvencionada però que són necessàries per a la seua realització. 

El total de despeses indirectes no pot superar el 15 % de les despeses directes de l'activitat. Per a la seua justificació, l'entitat haurà d'aportar el mètode de càlcul aplicat per a la seua imputació i les factures que les suporten. 

Les despeses indirectes podran comprendre: 

– Administració general de l'entitat. 

– Neteja, manteniment i altres de característiques similars. 

– Subministraments (aigua, llum, telèfon i similars). 

Es consideren despeses no subvencionables aquelles no compreses en les categories anteriors ni els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació. 



Base 8a. Subcontractació

a) D'acord amb l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, s'entén que un beneficiari subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de l'ajuda.



b) L'entitat beneficiària podrà subcontractar amb tercers fins al 80 % de l'activitat. Queda fora d'aquest concepte la contractació d'aquelles despeses en què haja d'incórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de l'activitat finançada.

c) En el cas que l'entitat adjudicatària subcontracte algun dels treballs o subministraments necessaris per a l'activitat formativa i l'import de la despesa subvencionable supere els llindars establits en la normativa de contractes públics per a la contractació menor, s'hauran de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les seues característiques especials no hi haja al mercat suficient nombre d'entitats que els realitzen, presten o subministren, o llevat que la despesa s'haja fet amb anterioritat a la concessió de la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'hauran de fer constar en la justificació, s'haurà de fonamentar d'acord amb els criteris d'eficiència i economia i s'haurà de raonar expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa o quan concórreguen les circumstàncies expressades amb anterioritat quant a la falta de presentació de les tres ofertes.





Base 9a. Òrgans competents

a) L'òrgan competent per a convocar les ajudes referides en aquesta ordre serà la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

b) L'òrgan competent per a instruir el procediment serà la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital.

c) L'òrgan competent per a resoldre serà la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

d) La Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital serà l'òrgan gestor i encarregat del seguiment de les ajudes.

e) La Sotssecretaria de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital serà l'encarregada de la gestió econòmica i pressupostària de les despeses i els ingressos del programa, del seguiment de la seua execució i de l'aplicació del règim sancionador.



Base 10a. Valoració de les sol·licituds

a) El procediment de concessió de subvencions es desenvolupa en règim de concurrència competitiva.

b) Les sol·licituds les revisarà una comissió de valoració adscrita a la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital.

Aquesta comissió estarà integrada pels membres següents o per les persones en qui deleguen:

– Presidència: persona titular de la Subdirecció General per a l'Avanç de la Societat Digital.

– Vocals:

• Persona titular de la Direcció Territorial de València de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

• Persona titular de la Direcció Territorial de Castelló de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

• Persona titular de la direcció de servei amb competències en execució de projectes estratègics per a la societat digital i la intel·ligència artificial.

• Persona titular de la direcció de servei amb competències en transformació digital i xarxes.

• Persona titular de la direcció de servei amb competències en desenvolupament de l'agenda digital.

– Secretari/ària: un funcionari o funcionària de la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital, nomenat per qui exercisca la presidència, amb veu, però sense vot.

c) La comissió de valoració té les funcions d'aplicar les bases, analitzar i examinar les sol·licituds i resoldre les possibles incidències.



d) La comissió podrà obtindre en qualsevol moment la documentació que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en aquestes bases i la correcta valoració de la subvenció que, si escau, poguera atorgar-se.

e) La presidència de la comissió de valoració podrà convocar, a més, altres persones d'acord amb les característiques de les matèries a analitzar. Aquestes assistiran a les reunions amb veu, però sense vot.

f) La comissió de valoració serà l'encarregada d'aclarir tots els dubtes que se susciten sobre la interpretació d'aquestes bases.

g) Els integrants de la comissió es troben sotmesos a les causes d'abstenció i recusació que estableixen els articles 23 i següents de la Llei 40/2015.

h) En tot cas, es procurarà que en la composició de la comissió es respecte el principi de paritat d'homes i dones, d'acord amb el que s'estableix en l'article 10 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes.



Base 11a. Criteris de valoració

1. La valoració de les propostes es realitzarà sobre la base dels criteris següents:

a) Qualitat tècnica i grau d'innovació del projecte formatiu: s'avaluaran el grau d'innovació i els continguts del projecte, la qualitat i la metodologia de la proposta presentada, l'adequació de l'equip docent a la matèria i la coherència amb el pla de formació de l'entitat o entitats candidates. Les activitats hauran de versar sobre matèries d'intel·ligència artificial i/o tecnologies connexes. Es valorarà l'adequació dels continguts que faciliten formació per a obtindre certificacions professionals d'empreses acreditades en les matèries anteriors.

b) Qualitat de la proposta de comunicació de les activitats formatives (canals interns i xarxes socials; mitjans generals: premsa, ràdio, TV). Per la pertinència, amplitud i abast al públic objectiu al qual es dirigeixen les activitats.

c) Amb la finalitat de fomentar la cooperació i complementarietat entre diverses entitats, es valorarà la presentació conjunta per dues o més col·legis i/o associacions beneficiàries d'aquestes subvencions de diferent àmbit de coneixement.

d) Participació d'universitats en les accions formatives (a través dels seus instituts d'investigació o departaments) i/o instituts tecnològics de la Comunitat Valenciana, més del 50 % del temps de l'activitat.



La ponderació d'aquests criteris, amb un màxim de 100 punts, serà la següent:



Valoració de la proposta tècnica

Màxim punts: 100 Valor

màxim Llindar

mínim

A1. Qualitat tècnica i grau d'innovació del projecte formatiu.

A2. Adequació de l'equip docent a la matèria.

A3. Adequació dels continguts per a obtindre certificacions professionals d'empreses acreditades en les matèries anteriors. 30 35

15

15

B. Qualitat de la proposta de comunicació de les activitats formatives (canals interns i xarxes socials; mitjans generals: premsa, ràdio, TV). 10 5

C. Per la presentació conjunta entre dues o més associacions i/o col·legis professionals. 20

D. Per cada activitat en la qual participen departaments d'universitats i/o instituts tecnològics (>50 % temps): 2 punts addicionals. 10





2. En els casos en què s'establisquen llindars de puntuació, caldrà superar-los per a poder optar a l'ajuda.

3. Amb la puntuació obtinguda s'establirà un ordre de prelació que determinarà l'assignació proporcional del pressupost, respectant els màxims i mínims estipulats.

4. Les subvencions s'assignaran per ordre de major a menor puntuació fins a esgotar el crèdit disponible.

5. En cas d'empat entre dues entitats, tindrà preferència la que haja presentat la sol·licitud completa amb anterioritat.



Base 12a. Valoració provisional

a) La comissió de valoració emetrà una llista provisional que haurà de contindre la relació de sol·licituds admeses i la quantia de la subvenció proposada. Així mateix, s'indicaran les sol·licituds que es propose denegar i les causes de la denegació, i la falta de consignació pressupostària serà la primera causa de denegació una vegada esgotada la totalitat del crèdit disponible. La llista provisional es publicarà en els mitjans indicats en l'article 9. Mitjans de notificació i publicitat de la concessió.



b) Les entitats recollides en la llista provisional podran presentar, en el termini de 10 dies hàbils des de la publicació, les al·legacions a la valoració que consideren pertinents. La falta de presentació d'al·legacions en el termini establit s'entendrà com a acceptació d'aquesta valoració.



Base 13a. Resolució definitiva

a) Revisades les al·legacions, acceptacions i desistiments, la comissió de valoració resoldrà i elevarà la proposta de resolució definitiva i es notificarà mitjançant la seua publicació en la pàgina web següent:

https://innova.gva.es/es/web/sociedad-digital/subvencions

Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes, sense perjudici que es puga comunicar a l'interessat.

b) La persona titular de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital resoldrà en el termini màxim de dos mesos, a comptar des de l'últim dia habilitat per a la presentació de sol·licituds.



c) Contra l'esmentada resolució de concessió de subvencions, que esgota la via administrativa, la persona interessada podrà interposar de manera potestativa un recurs de reposició previ al recurs contenciós administratiu, davant l'òrgan que va dictar l'acte, segons el que disposen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

d) Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat una resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, als efectes previstos en l'article 25.1.a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

e) La resolució no preveurà en cap cas la realització de bestretes ni pagaments a compte de les entitats beneficiàries.



Base 14a. Inadmissió i desistiment

1. L'incompliment dels requisits no esmenables o del termini de presentació de sol·licituds que estableixen aquestes bases reguladores i la convocatòria corresponent, comporta la inadmissió de la sol·licitud.

2. Comporta el desistiment de la sol·licitud:

a) La falta de presentació de qualsevol dels documents previstos o la falta d'esmena dels requisits esmenables, dins del termini de 10 dies hàbils i amb el requeriment previ.

b) La falta de presentació del document d'acceptació, si escau, o de la documentació que siga requerida, en els termes previstos en aquestes bases i en la convocatòria.

3. Sense perjudici de la renúncia prevista en la base 15a, qualsevol entitat sol·licitant pot desistir per escrit de la seua sol·licitud de subvenció, abans de l'acte de resolució definitiva, la qual ha de ser acceptada per l'òrgan instructor.



Base 15a. Renúncia

Les entitats beneficiàries poden renunciar de manera expressa, totalment o parcialment, a les subvencions atorgades, d'acord amb el que estableix l'article 94 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Base 16a. Publicitat de les subvencions

Les subvencions concedides es faran públiques pels mitjans electrònics i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb indicació de la convocatòria, el programa, el crèdit pressupostari a què s'imputen, el beneficiari, la quantia concedida i la finalitat o finalitats de la subvenció.

Les entitats beneficiàries de la subvenció hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana.



Base 17a. Modificació de la resolució i revocació

L'òrgan concedent té la facultat de revisar les subvencions concedides i modificar la resolució de concessió en cas que les condicions que s'han tingut en compte per a la concessió de la subvenció s'alteren o en cas d'obtenció concurrent d'altres ingressos, ajudes o subvencions, després de l'audiència prèvia a les interessades i interessats.

L'òrgan concedent, després de la tramitació prèvia del procediment legalment establit, haurà de revocar totalment o parcialment les subvencions concedides, amb l'obligació per part del beneficiari de retornar l'import rebut i pagar l'interés de demora corresponent, si pertoca, en els supòsits previstos en la Llei 1/2015, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i subvencions de la Comunitat Valenciana, i en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reglament que la desenvolupa.



Base 18a. Justificació de les ajudes

1. La justificació de la subvenció es realitzarà de manera telemàtica a través del tràmit electrònic de la GVA, anirà dirigida a la direcció general amb competències en matèria d'avanç de la societat digital i s'efectuarà en el termini que determina l'article 10. Justificació de les subvencions i pagament de la convocatòria, que en cap cas serà ampliable.

2. Les factures presentades, amb la seua estructura normalitzada a efectes fiscals, han de desglossar els conceptes inclosos i identificar l'activitat que les origina. En cas d'incompliment d'aquesta identificació o legalitat del seu format, les factures es consideraran despesa no subvencionable.

3. La justificació de la subvenció haurà de contindre:

a) Memòria de les activitats

a.1. Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, degudament signada per la persona que exercisca la representació legal de l'entitat o organització, o de la representant d'un conjunt d'entitats, si escau, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.



a.2. Documentació acreditativa de la difusió de les accions subvencionades i en els diferents mitjans utilitzats i especialment la utilització del logotip de la Conselleria en els elements informatius i de difusió de l'activitat subvencionada (fullets, cartells publicitaris, programes, publicacions, etc.) relacionats amb les activitats subvencionades, podent-se dur a terme una minoració de la subvenció concedida si s'incomplira tal requeriment.

a.3. Se adjuntarà relació dels docents que han impartit els cursos i del nombre de persones assistents desagregat per sexe, així com justificació documental de la seua assistència o participació en les activitats formatives subvencionades.

a.4. En el cas d'activitats que s'impartisquen, totalment o parcialment, mitjançant modalitats no presencials, la participació no presencial de l'alumnat s'acreditarà a través de declaració responsable, lliurada per la beneficiària i signada pel seu representant, a la qual s'acompanyarà un detall dels registres existents relatius a la participació de cada docent i alumnat, que, com a mínim, hauran de recollir i acreditar els mateixos punts que els cursos presencials, als quals s'afegirà l'adreça electrònica de cadascun d'ells a l'efecte de la comprovació de la seua participació.



a.5. Declaració responsable del representant legal de l'entitat que acredite la realització de les accions formatives realitzades i de la veracitat de la informació aportada per a la seua justificació, segons el model normalitzat.

a.6. Les enquestes, en model digital normalitzat i facilitat per la Direcció General per a l'Avanç per a la Societat Digital, contestades pels discents i el professorat i els seus resultats, individuals i agregats, de cadascuna de les accions formatives.

a.7. Una proposta de continguts per a nous cursos d'acord amb els resultats de les enquestes i de l'apreciació del mateix col·legi o associació.

b) Una memòria econòmica que continga els punts següents:

b.1. Una relació classificada per activitat que indique el seu cost total, amb les despeses desglossades, amb identificació del creditor i el document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament, i el cofinançament fins a l'import total de l'actuació. Si escau, en aquesta s'indicaran les desviacions esdevingudes en relació amb les despeses pressupostades. En tots els casos s'adjuntarà justificant de pagament amb l'acreditació mitjançant transferència bancària.

b.2. Factures i acreditació dels pagaments amb el justificant de la transferència bancària i la seua titularitat, i altres documents probatoris de la despesa realitzada per al compliment de les accions subvencionades, així com el compte justificatiu corresponent. S'admetran els pagaments realitzats fins a la data límit de justificació establida en aquesta convocatòria.

b.3. Si escau, comunicació a l'òrgan instructor de les ajudes, ingressos o recursos que han finançat l'activitat subvencionada, bé siguen propis o sol·licitats a altres administracions o entitats privades, incloent-hi els tramitats amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud de subvenció. Aquesta comunicació s'haurà de fer només es coneguen i, en tot cas, juntament amb la memòria justificativa. En cas que l'entitat perceba algun ingrés per la impartició del curs, haurà de fer-lo constar.



b.4. Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seua procedència.

b.5. Declaració responsable que indique que l'import imputat a la subvenció, en concurrència amb altres ingressos, no supera el cost de l'activitat subvencionada, segons model normalitzat.

b.6. Les entitats beneficiàries hauran d'acreditar que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. No caldrà aportar els certificats acreditatius en el cas que l'entitat sol·licitant autoritze l'òrgan instructor a revisar-la amb els seus propis mitjans.



Els models normalitzats estaran disponibles en l'apartat Tràmits de la pàgina web de la Generalitat Valenciana i des de la pàgina web de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

Si les dades que consten en els formularis de sol·licitud i de compte justificatiu, així com en la documentació que s'annexa, presenten defectes o inexactituds, la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital requerirà a l'entitat interessada perquè en el termini de 10 dies hàbils esmene el defecte o adjunte els documents preceptius, i l'import de la subvenció es podrà minorar en cas que l'entitat proponent no esmene els defectes detectats.

L'incompliment dels requisits establits, així com la inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanye la sol·licitud de subvencions, deixaran sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es conega i després de l'audiència prèvia a la persona interessada. En conseqüència, comportarà la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sense perjudici que puguen ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

L'import per justificar serà del 100 per 100 de la quantitat concedida com a subvenció. Si la quantitat justificada fora menor a la concedida, es procedirà a reduir la quantitat concedida de manera directament proporcional d'acord amb el procediment establit en la modificació de la resolució i revocació.

Base 19a. Pagament de les subvencions

El pagament s'efectuarà després de la justificació prèvia per les entitats beneficiàries de la realització de l'activitat objecte de subvenció i d'haver realitzat l'abonament mitjançant transferència bancària de les despeses en què hagueren incorregut, de conformitat amb el que es disposa en aquesta ordre.



Base 20a. Pla de control de les subvencions

Es realitzarà la comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada, mitjançant un control d'execució i administratiu, sobre una mostra aleatòria corresponent com a mínim al 10 % dels projectes concedits.

El pla de control es publicarà en l'enllaç següent:

https://innova.gva.es/es/web/sociedad-digital/subvencions



Base 21. Protecció de dades de caràcter personal

Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions es comprometen al compliment de la normativa reguladora de protecció de dades de caràcter personal d'acord amb el que determina el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques respecte al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, així com el que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i el Reglament de desenvolupament de la LOPD, aprovat pel Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre.



En concret, s'haurà de tindre en compte:

a) La gestió de les subvencions regulades en aquestes bases suposa el tractament de dades de caràcter personal de representants i, si escau, de tercers, i haurà de tindre en compte les mesures i garanties previstes en la normativa referent a la matèria.

b) En el disseny dels formularis i en la sol·licitud de documentació, s'hauran de tindre en compte els principis de protecció de dades. En concret, les dades personals seran adequades, pertinents i limitades a allò necessari en relació amb els fins per als quals són tractades. En aquest sentit:

– Els formularis i la documentació sol·licitada seran proporcionals a les necessitats de gestió i concessió de subvencions.

– Les dades seran exactes i, si fora necessari, actualitzades. Els sol·licitants es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten i, en tot cas, es tindrà en compte que l'entitat convocant no serà responsable de la inexactitud de les dades quan hagen sigut aportades per les entitats o els seus representants o obtingudes de registres públics.



– Les dades es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es van obtindre i per a determinar possibles responsabilitats que es pogueren derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades, de conformitat amb la normativa d'arxius i documentació.

c) Amb caràcter general, la finalitat per al tractament de dades personals en relació amb aquestes bases serà la gestió de la concessió de subvencions, tenint com a condició de licitud general l'interés públic.



d) La convocatòria de les subvencions haurà de proporcionar, de manera clara, la informació sobre protecció de dades d'acord amb l'obligació derivada dels articles 13 i 14 del Reglament general de protecció de dades.

En el cas que es recullen dades, tant en la sol·licitud com en el procediment de justificació, de persones que no són la persona sol·licitant o representant, haurà de proporcionar-se un document que permeta el compliment del que s'estableix en aquest apartat, i s'haurà d'incloure en la declaració responsable l'obligació del sol·licitant d'informar aquelles persones de les quals s'aporten dades per a l'obtenció de la subvenció.



e) La informació completa sobre el tractament de dades personals que comporta la concessió d'ajudes que es regulen en aquestes bases es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria responsable.



Base 22a. Sancions

En cas d'incompliment de les obligacions que preveuen les bases reguladores, s'aplica el règim sancionador previst en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la Llei 1/2015, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions de la Comunitat Valenciana, si aquest incompliment és constitutiu d'infracció d'acord amb la legislació esmentada, amb independència del reintegrament total o parcial de la subvenció.



Base 23a. Règim jurídic

En tot allò que no preveuen aquestes bases reguladores, seran aplicable els preceptes continguts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions de la Comunitat Valenciana, així com els preceptes bàsics previstos en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

La concessió d'aquestes subvencions, en règim de concurrència competitiva, està supeditada a les disponibilitats pressupostàries, i a la possibilitat de reducció parcial o total de la subvenció, abans que es dicte la resolució definitiva, a conseqüència de les restriccions que deriven del compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

De conformitat amb el Reglament 651/2014, de la Comissió de la UE, aquestes ajudes a la formació són compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de la Unió, en tractar-se de subvencions destinades a la formació que no suposen un avantatge econòmic per a una empresa, ni afavoreixen determinades empreses o produccions ni falsegen la competència.

Les subvencions no generen cap dret de continuïtat en l'assignació de finançament als destinataris per a exercicis successius.





Segon. Convocatòria de les ajudes per a l'exercici pressupostari 2022



Convocar per a l'exercici 2022 les ajudes establides en aquesta ordre, de conformitat amb les condicions següents.



Article 1. Objecte i condicions

L'objecte i les condicions són les que es defineixen en la base 1a.



Article 2. Finançament i import de la convocatòria

a) Les subvencions que es convoquen per al període 2022 per la present ordre es finançaran amb càrrec a la línia S8392000 del programa pressupostari 121.71, Societat digital, amb un import estimat de 800.000 euros per a l'exercici 2022.

b) La quantia anteriorment establida podrà incrementar-se amb una quantitat addicional de l'import total, quan, a conseqüència de la concurrència d'alguna de les circumstàncies previstes en l'article 58 del Reglament que desenvolupa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, es produïsca un augment de crèdit disponible abans de la concessió de les subvencions regulades per aquesta resolució.



Article 3. Actuacions subvencionables

Seran subvencionables aquelles actuacions que complisquen els requisits establits en les bases i estiguen executades i pagades en el període comprés entre l'1 de gener de 2022 i el termini indicat en la base 1a.





Article 4. Tipus i quantia de les ajudes

Les ajudes s'estructuren en allò que s'estableix en la base 6a.



Article 5. Forma i termini de presentació de sol·licituds

a) La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les subvencions regulades en aquesta convocatòria es realitzarà únicament de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana accedint al cercador de tràmits i serveis en la url:



https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios

b) La presentació de la sol·licitud de manera diferent a la telemàtica prevista en aquest apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.

c) La sol·licitud presentada telemàticament serà signada electrònicament per la persona que ostente la representació legal de l'entitat o conjunt d'entitats sol·licitants.

d) El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació en el DOGV d'aquesta convocatòria.

e) El contingut de les memòries haurà de permetre donar resposta als criteris de valoració que es recullen en el barem de la base 11a. Criteris de valoració.

f) La presentació de la sol·licitud comportarà l'acceptació total per part de les entitats sol·licitants de les bases de la convocatòria i faculta l'Administració per a obtindre les dades i els documents d'altres administracions que tinguen coma objecte acreditar el compliment dels requisits exigits, llevat que l'entitat sol·licitant s'opose i aporte la documentació acreditativa. En els formularis de recollida de dades s'habilitaran mecanismes que permeten l'oposició de l'interessat, en els casos legalment exigibles, de l'autorització o el consentiment exprés.





Article 6. Termini de resolució i notificació

Els terminis de resolució, notificació i recurs es recullen en la base 13a.



Article 7. Documents per a la formalització de la sol·licitud

La petició de la subvenció requerirà la presentació de la documentació següent:

1. Sol·licitud en model normalitzat, signada per la persona representant del col·legi professional, associació empresarial o associació professional o, si escau, del representant de l'agrupació.

1.1. En cas que es presente una proposta per agrupació de diversos col·legis o associacions, s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud un document que reculla les signatures dels representants de l'acord de col·laboració en el qual s'especifique l'acceptació del projecte conjunt, la responsabilitat solidària de les parts actuants en l'execució del projecte i la designació d'una d'elles com a interlocutor davant l'Administració als únics efectes d'aquesta subvenció.

2. Model normalitzat de declaració responsable signada per la persona que ostente la representació legal de l'entitat de no estar incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques i que es troba al corrent en el compliment de les obligacions per reintegrament que se li hagueren exigit, de conformitat amb el que es disposa en els articles 13.2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En el cas d'un projecte presentat per diverses associacions o col·legis professionals, es requerirà declaració responsable de cadascuna de les entitats participants en el projecte.



3. Declaració responsable en la qual es faça constar que disposa dels recursos administratius, financers i operatius necessaris per a dur a terme el pla formatiu sol·licitat signat pel representant de l'entitat o agrupació que sol·licita la subvenció en model normalitzat.



4. Memòria, en model normalitzat, amb el detall de les accions que componen el projecte global sol·licitat.

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà l'entitat sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb l'advertiment que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, després de la resolució prèvia dictada en els termes previstos en la legislació administrativa.



Article 8. Criteris de valoració

Les sol·licituds presentades es baremaran d'acord amb el que es disposa en els criteris de valoració d'aquesta ordre.

Article 9. Mitjans de notificació i publicitat de la concessió

1. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'òrgan instructor publicarà els requeriments d'esmena, la resolució provisional i altres actes de tràmit en la pàgina web de la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital:



https://innova.gva.es/es/web/sociedad-digital/subvencions

2. La resolució definitiva del procediment es publicarà, a més de fer-ho en la pàgina web indicada, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el portal de transparència.



Article 10. Justificació de les subvencions i pagament

El termini de presentació de la justificació de les despeses finançades per aquesta convocatòria començarà a partir de l'endemà de la resolució de reconeixement de la subvenció i vencerà el 31 de novembre de 2022. La presentació de la justificació es realitzarà telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat corresponent a aquest tràmit.



https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22424&version=amp





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Habilitació

Es faculta la persona que ostente la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital per a dictar les resolucions o instruccions necessàries per a l'adequada interpretació i aplicació de la convocatòria i les bases contingudes en aquesta ordre.



Segona. Incidència pressupostària

La despesa prevista per a finançar la convocatòria està prevista en la línia pressupostària S8362000, sota la denominació «Ajudes a les accions de comunicació i formatives per a l'avanç en la transformació digital de col·lectius professionals» del programa pressupostari 121.71, Societat digital, per import de 800.000 euros, corresponent a l'exercici pressupostari 2022.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Aquesta ordre, que té naturalesa d'acte administratiu, posa fi a la via administrativa. Contra aquesta podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, directament, un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Alacant, 11 de juliol de 2022



La consellera d'Innovació, Universitats,

Ciència i Societat Digital,

JOSEFINA BUENO ALONSO

Mapa web