Ficha docv

Ficha docv









Bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a l'execució del Programa d'emissió de bons digitals per a col·lectius vulnerables, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència d'Espanya, finançat per la Unió Europea-Next Generation EU, aprovades per l'Ordre 9/2022, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, i convocatòria d'anunci d'adhesió per a inscripció en el Registre d'operadors-col·laboradors del programa. [2022/6269]

(DOGV núm. 9374 de 04.07.2022) Ref. Base de dades 006016/2022




PREÀMBUL

Primer. Bases reguladores

Base 1. Objecte i finalitat

Base 2. Règim jurídic aplicable

Base 3. Actuacions subvencionables

Base 4. Àmbit temporal

Base 5. Quantia de les ajudes

Base 6. Compatibilitat de les ajudes

Base 7. Òrgans competents per a la tramitació

Base 8. Persones beneficiàries Requisits

Base 9. Obligacions de les persones beneficiàries

Base 10. Formalització i presentació de sol·licituds

Base 11. Instrucció

Base 12. Resolució

Base 13. Modificació de les resolucions

Base 14. Adhesió d'entitats col·laboradores

Base 15. Requisits de les entitats adherides

Base 16. Obligacions de les entitats adherides

Base 17. Procediment d'adhesió

Base 18. Retirada del reconeixement de la condició d'operador adherit

Base 19. Seguiment, justificació i pagament de les ajudes

Base 20. Revocacions i reintegrament de les ajudes

Base 21. Sancions

Base 22. Pla de control de les accions subvencionables

Base 23. Custòdia documental

Base 24. Prevenció, detecció i correcció del frau, la corrupció i els conflictes d'interessos

Base 25. Compromís de no causar un dany significatiu al medi ambient (DNSH)

Base 26. Finançament del programa

Base 27. Fiscalitat

Base 28. Difusió i publicitat

Base 29. Protecció de dades

Segon. Anuncie adhesió

Tercer. Efectes





PREÀMBUL



L'Agenda Espanya Digital 2025 recull un conjunt de mesures, reformes i inversions, articulades en deu eixos estratègics alineats amb les polítiques digitals marcades per la Comissió Europea per al nou període. Les accions de l'Agenda estan orientades a impulsar un creixement més sostenible i inclusiu, impulsat per les sinergies de les transicions digital i ecològica, que arribe al conjunt de la societat, i es marquen com un dels objectius el de garantir una connectivitat digital adequada per al 100 % de la població i promoure la desaparició de la bretxa digital entre zones rurals i urbanes (meta 2025: 100 % de la població amb cobertura 100 Mbps).

La bretxa digital d'accés i capacitat d'ús de xarxes actua cada vegada més com a vector per a una nova causa d'exclusió social, aspecte que afecta especialment aquells col·lectius més vulnerables. Durant la crisi de la covid-19, la necessitat de continuar de manera remota amb l'activitat econòmica, les tasques d'ensenyament o l'accés a serveis mèdics o socials, entre altres, han evidenciat aquest nou factor de desigualtat. El teletreball, la teleformació o les gestions telemàtiques amb l'Administració s'ha mostrat com una gran oportunitat per a afavorir una concentració més reduïda de la població, sempre que s'acompanye de l'accés a una sèrie de serveis socials i econòmics disponibles en les grans concentracions urbanes. La fixació de la població en les zones menys habitades o en declivi demogràfic, siga d'edat avançada o jove, requereix la disponibilitat d'accés a serveis essencials en format digital. Consegüentment, resulta necessari plantejar la connectivitat en un sentit ampli, com la que permet accedir des de tots els territoris i a qualsevol col·lectiu social a serveis educatius i culturals, sociosanitaris i de comerç de béns i serveis, així com la seua participació activa com a part de la ciutadania.



Com a part de l'esforç de l'Agenda Espanya Digital 2025, el Pla per a la connectivitat i les infraestructures digitals de la societat, l'economia i els territoris (d'ara en avant, Pla per a la connectivitat), aprovat pel Consell de Ministres el dia 1 de desembre de 2020, conté com a mesura 4 la concessió de bons de connectivitat social per als col·lectius més vulnerables, vinculats amb altres programes orientats a tancar les bretxes socials i impulsar la integració.

La magnitud de la crisi econòmica, social i sanitària provocada per la pandèmia covid-19 ha exigit una resposta comuna a escala europea que s'ha materialitzat amb la posada en marxa del nou Fons de Recuperació Next Generation EU, l'objecte del qual és contribuir al procés de recuperació de les economies de la Unió a partir de 2021. Dins d'aquest fons, el Mecanisme de recuperació i resiliència (MRR), establit pel Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, permetrà a Espanya mobilitzar un volum d'inversió sense precedents.

Amb la finalitat de canalitzar aquestes inversions i contribuir a una recuperació sòlida i sostenible de l'economia espanyola, el Pla de recuperació, transformació i resiliència (d'ara en avant, PRTR), aprovat per la Comissió Europea el 16 de juny de 2021, traça l'agenda per a la modernització de l'economia espanyola fent ús dels recursos econòmics que provindran d'aquest fons.

El PRTR és un projecte de país que requereix la implicació de tots els agents econòmics i socials, de tots els nivells de govern i del conjunt dels recursos de l'Administració pública. Els projectes que constitueixen el PRTR permetran la realització de reformes estructurals els pròxims anys, per mitjà de canvis normatius i inversions, i, per tant, suposaran un canvi del model productiu per a la recuperació de l'economia després de la pandèmia causada per la covid-19. A més, l'aplicació d'aquests fons guiarà una transformació de l'estructura econòmica per fer-la més resilient i inclusiva, d'especial rellevància, per a l'interés públic, social i econòmic.

Dins de les deu polítiques palanca que preveu el PRTR, una de les trenta línies d'acció que s'identifiquen és la del component 15, «connectivitat digital, impuls a la ciberseguretat i desplegament del 5G», que té entre els objectius l'impuls a la transformació digital i l'aposta perquè el 100 % de la població dispose d'una connectivitat adequada, per a promoure, així, la desaparició de la bretxa digital entre zones rurals i urbanes.

En línia amb l'esmentat Pla per a la connectivitat, dins d'aquest component 15 del PRTR es preveu la inversió C15.I3, «bons digitals per a pimes i col·lectius vulnerables», que preveu el finançament d'inversions i despeses derivades de la connexió a banda ampla de col·lectius vulnerables, amb la qual cosa es pretén reforçar la cohesió econòmica, social i territorial, tancar les bretxes digitals, i dotar el país de la connectivitat necessària per a augmentar-ne la resiliència davant de futures crisis.

D'acord amb l'anterior, el Reial decret 989/2021, de 16 de novembre, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució del programa d'emissió de bons digitals per a col·lectius vulnerables, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (BOE 275, 17.11.2021) regula la concessió directa, amb caràcter extraordinari i per raons d'interés públic, social i econòmic, de conformitat amb els articles 22.2.c i 28 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a les comunitats autònomes i ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes destinades a potenciar la connectivitat de banda ampla per a col·lectius vulnerables així incloses en el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital per al període 2020-2023 aprovat per mitjà de la Resolució de 22 de juny de 2020 i modificat per la resolució del 28 de desembre de 2021 de la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

Les raons d'interés públic, econòmic i social queden acreditades tant per l'impacte que l'extensió i l'assequibilitat de les xarxes de telecomunicacions per a un nombre més elevat de ciutadans i ciutadanes tenen en la reducció de la desigualtat i en la contribució a una cohesió social més àmplia, com pel fet que afavorir la fixació de la població proporcionant oportunitats laborals i vitals a la joventut per a poder desenvolupar els seus projectes en zones rurals o xicotetes ciutats contribueix a la desaparició de la bretxa digital entre la ciutadania i entre zones rurals i urbanes i fa front al repte demogràfic.

En aquest sentit, les actuacions que es duran a terme hauran de tindre també en compte consideracions mediambientals i en tot cas s'haurà de respectar el principi de no causar un perjudici significatiu (principi DNSH per les sigles en anglés, do no significant harm) a cap dels objectius mediambientals establits en el Reglament (UE) 2020/852, del Parlament Europeu, de 18 de juny de 2020, relatiu a l'establiment d'un marc per a facilitar les inversions sostenibles, i pel qual es modifica el Reglament (UE) 2019/2088. També hauran de tindre en compte la millora de l'impacte de gènere segons les recomanacions contingudes en la Guia per a les administracions públiques per a incorporar la perspectiva de gènere en les actuacions finançables en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència publicat pel Ministeri d'Igualtat.



Amb aquesta regulació, la coordinació i el seguiment de la qual haurà d'efectuar la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, les comunitats autònomes i ciutats de Ceuta i Melilla quedaran subjectes a les obligacions que s'establisquen en el Pla de recuperació, transformació i resiliència en relació amb aquesta inversió i amb els mecanismes de gestió i control establits en el Reglament del Mecanisme de recuperació i resiliència de la UE així com amb la normativa interna que s'establisca per a la gestió, el seguiment i el control d'aquest.

En particular, el bon desenvolupament del PRTR s'avalua mitjançant les fites i els objectius assignats a cada inversió i component, aprovats en el marc d'aquest, la qual cosa constitueix una condició indispensable per al lliurament dels corresponents fons al nostre país. Per això, per mitjà de les seues convocatòries d'ajudes, les comunitats autònomes i les ciutats de Ceuta i Melilla hauran de contribuir al compliment de les fites i els objectius assignats pel component 15 del PRTR, segons s'especifica en l'annex I respecte del nombre d'actuacions que es duran a terme, en la part proporcional als fons que li hagen sigut assignats inicialment, així com les possibles ampliacions d'aquest que es puguen dur a terme d'acord amb el que s'estableix en aquest reial decret.

En virtut de tot el que antecedeix i del que s'estableix en el Reial decret 989/2021, de 16 de novembre, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució del programa d'emissió de bons digitals per a col·lectius vulnerables, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, complits els tràmits procedimentals oportuns i vistos la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, el Decret 178/2020, de 30 d'octubre, del Consell, de modificació del Decret 243/2019, de 25 d'octubre, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, el Reial Decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència i altres normes d'aplicació general i pertinent, i el Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la covid-19.







ORDENE



Primer. Bases reguladores

Base 1. Objecte i finalitat

Constitueix l'objecte d'aquesta ordre l'establiment de les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a l'emissió de «bons digitals» destinats a finançar la contractació de nous serveis de connexió a banda ampla o l'increment de la velocitat dels ja contractats des d'una ubicació fixa amb una velocitat mínima de 30 Mbit per segon en sentit descendent en condicions d'hora punta, subministrat amb la tecnologia més adequada, en cada cas, a fi de respectar el principi de neutralitat tecnològica per a persones o unitats familiars identificades com a vulnerables.

Aquestes ajudes tenen com a finalitat contribuir als objectius marcats en la inversió 3 del component 15 (connectivitat digital, impuls a la ciberseguretat i desplegament del 5G) del Pla de recuperació, transformació i resiliència (Programa UNICO – Bo social), C15.I3, «bons de connectivitat per a pimes i col·lectius vulnerables». Aquest component té entre els objectius l'impuls a la transformació digital, amb l'aposta perquè el 100 % de la població dispose d'una connectivitat adequada i es promoga, així, la desaparició de la bretxa digital.

Per a l'execució d'aquest programa, la quantia total màxima d'ajudes de què disposa la Comunitat Valenciana és de 3.026.880 euros, aprovada el 6 d'octubre de 2021 per mitjà de l'Acord de la conferència sectorial per a la transformació digital per la qual s'aproven la distribució territorial i els criteris de repartiment entre les comunitats autònomes i les ciutats de Ceuta i Melilla dels crèdits destinats al finançament del programa d'emissió de bons digitals per a col·lectius vulnerables en el marc del component 15 del Pla de recuperació, transformació i resiliència, l'objectiu del qual és la concessió de 12.612 bons abans del 31 de desembre de 2023.



Base 2. Règim jurídic aplicable

1. Les ajudes que es regulen en aquesta ordre, a més de regir-se pel que es disposa en aquesta i en la respectiva convocatòria i resolució de concessió, es regiran per totes les normes vigents que, per la seua naturalesa jurídica, puguen resultar aplicables i, en particular, pel que es preveu en la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de 2021, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022 (DOGV 9247, 31.12.2021) i en els articles 5.1 i 6 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. També seran aplicables les disposicions normatives següents:



a) El Reglament (UE) 2020/2094, del Consell, de 14 de desembre de 2020, pel qual s'estableix un instrument de recuperació de la Unió Europea per a donar suport a la recuperació després de la crisi de la covid-19.

b) El Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència (d'ara en avant, MRR).

c) El Reglament (UE) 2020/852, del Parlament Europeu, i del Consell, de 18 de juny de 2020, relatiu a l'establiment d'un marc per a facilitar les inversions sostenibles i pel qual es modifica el Reglament (UE) 2019/2088, ja que totes les actuacions que s'executen dins del PRTR han de complir el principi de no causar un perjudici significatiu als objectius mediambientals recollits en l'article 17 del Reglament esmentat.

d) La Guia tècnica sobre l'aplicació del principi de «no causar un perjudici significatiu» en virtut del Reglament relatiu al Mecanisme de recuperació i resiliència (2021/C 58/01) (Guia tècnica de la Comissió Europea).

e) L'Acord del Consell de Ministres, de 27 d'abril de 2021, pel qual s'aprova el Pla de recuperació, transformació i resiliència i la Decisió d'execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del Pla de recuperació, transformació i resiliència d'Espanya.



f) La normativa interna aplicable a la gestió, el seguiment i el control que s'establisca per al Pla de recuperació, transformació i resiliència d'Espanya, en particular, el Reial Decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i les ordres que puga adoptar el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, com a autoritat responsable del PRTR davant de la Unió Europea, entre les quals es troben les següents:



1r. Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

2n. Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i el format de la informació que han de proporcionar les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

g) La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament de desplegament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, seran aplicables, en el que siga procedent, en tot el que siga compatible amb el que es preveu especialment en el Reial Decret llei 36/2020, de 30 de desembre.

h) El Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19.

Així mateix, serà aplicable la normativa relativa a la prevenció i la correcció del frau i la corrupció, la prevenció del conflicte d'interés i el doble finançament, d'acord amb les previsions del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018, sobre les normes financeres aplicables al pressupost general de la Unió, pel qual es modifiquen els reglaments (UE) 1296/2013, (UE) 1301/2013, (UE) 1303/2013, (UE) 1304/2013, (UE) 1309/2013, (UE) 1316/2013, (UE) 223/2014 i (UE) 283/2014 i la Decisió 541/2014/UE, i pel qual es deroga el Reglament (UE, Euratom) 966/2012.



Són ajudes d'Estat que requereixen notificació a la Comissió Europea, perquè qui es beneficia de manera indirecta és l'operador de telecomunicacions a les quals és aplicable l'article 107.2.a de la secció segona de les ajudes atorgades pels estats del Tractat de funcionament de la Unió Europea segons el qual són compatibles amb el mercat interior les ajudes de caràcter social concedides als consumidors i consumidores individuals, sempre que s'atorguen sense discriminacions basades en l'origen dels productes.

Les ajudes han sigut notificades a la Comissió Europea per part de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, encarregada de la coordinació i el seguiment d'aquest programa, en data 20 de setembre de 2021, d'acord amb el que es preveu en el Reglament 2015/1589, del Consell, de 13 de juliol de 2015, pel qual s'estableixen normes detallades per a l'aplicació de l'article 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

Amb data 5 de maig de 2022, la Comissió Europea ha adoptat una Decisió (State Aid SA.100138 (2022/N) – Spain RRF – Social connectivity vouchers for economically vulnerable categories of end-users) per la qual es considera que aquestes ajudes són compatibles amb el mercat interior. L'autorització de la Comissió Europea de l'ajuda corresponent a aquest programa (SA.100138 – TRTEL – Programa UNICO – Bo social (MRR)). Aquesta autorització, que permet procedir a la concessió dels bons digitals d'acord amb la normativa d'ajudes d'Estat, forma part del règim jurídic del programa (apartat (6) de la decisió), per la qual cosa és de compliment obligat en tots els seus termes.



Base 3. Actuacions subvencionables

Seran actuacions subvencionables la contractació de nous serveis de connexió a banda ampla o l'increment de la velocitat dels ja contractats des d'una ubicació fixa amb una velocitat mínima de 30 Mbit per segon en sentit descendent en condicions d'hora punta. Aquests serveis han de ser subministrats amb la tecnologia més adequada, en cada cas, a fi de respectar el principi de neutralitat tecnològica, estaran destinats a persones o unitats familiars identificades com a vulnerables i tindran una duració màxima de 12 mesos.

El principi de neutralitat tecnològica aplicable a aquestes ajudes per a l'emissió de «bons digitals» que té per objecte garantir que no discriminen l'origen dels serveis que es contracten es caracteritza pels condicionants 31 a 34 de la Decisió (State Aid SA.100138 (2022/N) de 5 de maig de 2022 que s'assenyalen a continuació:

(31) El sistema de bons és tecnològicament neutre. Els usuaris finals elegibles podran utilitzar els cupons per a adquirir qualsevol servei de banda ampla disponible que proporcione velocitats de descàrrega d'almenys 30 Mbps en condicions d'hora punta, independentment de la tecnologia utilitzada.

(32) Les autoritats espanyoles van confirmar que no hi haurà discriminació basada en l'Estat membre d'establiment del proveïdor de comunicacions electròniques o en l'origen dels productes i serveis de què es tracte, respectant el principi de neutralitat tecnològica.

(33) Els usuaris finals admissibles han de presentar les seues sol·licituds de bons directament als proveïdors de comunicacions electròniques que trien. Els proveïdors elegibles podran sol·licitar ser inclosos en els registres elaborats i gestionats per les autoritats de les comunitats autònomes i de les ciutats de Ceuta i Melilla a l'efecte de la mesura, sobre la base de criteris objectius, transparents i no discriminatoris.

(34) Els usuaris finals admissibles tindran la possibilitat de consultar en línia aquests registres amb la finalitat de recopilar informació sobre els operadors que hi van cooperar i els serveis subvencionables. A més, les autoritats espanyoles publicaran la informació relativa a la mesura en el lloc següent:

https://www.pap.hacienda.gob.es/bdnstrans/GE/ca/index.



Base 4. Àmbit temporal

Les presents bases reguladores tindran la vigència temporal corresponent al Pla de recuperació, transformació i resiliència, que estarà en vigor fins al 31 de desembre de 2023, o la que resulte fins a l'esgotament del crèdit pressupostari del programa si això ocorre amb anterioritat a la finalització de la vigència de l'esmentat pla. En aquest últim cas es donarà publicitat a la data d'esgotament del crèdit pressupostari.





Base 5. Quantia de les ajudes

L'import de les ajudes que es concedisquen en forma de «bo digital», mitjançant les corresponents resolucions degudament notificades a les persones beneficiàries, serà com a màxim de 240 euros a repartir en dotze mensualitats, de tal manera que s'aplique una bonificació mensual de 20 euros sobre el preu final de la factura emesa per l'operador adherit a col·laborar en el programa. Només es concedirà una ajuda per persona física i unitat de convivència.

L'operador facilitarà un contracte que oferirà com a condicions mínimes un servei de connexió de banda ampla o l'increment de la velocitat dels ja contractats des d'una ubicació fixa amb una velocitat mínima de 30 Mbit per segon en sentit descendent en condicions d'hora punta. Aquest bo serà compatible amb serveis convergents que podrà contractar la persona beneficiària amb l'operador adherit.





Base 6. Compatibilitat de les ajudes

El bo digital podrà compatibilitzar-se amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals sempre que aquesta ajuda no cobrisca el mateix cost, es tracte de la mateixa persona beneficiària i tinguen la mateixa finalitat que la del programa. Tot això, de conformitat amb l'article 65.3.c del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; així com el que es disposa en l'article 7.3 de l'Ordre HFP/1030/2021.



Base 7. Òrgans competents per a la tramitació

1. L'òrgan competent per a l'aprovació de les bases reguladores, la convocatòria de les ajudes referides en aquesta ordre i la signatura de les resolucions de concessió serà la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'innovació, universitats, ciència i societat digital de conformitat amb el que estableix l'article 160 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Les competències per a concedir subvencions podran ser desconcentrades o delegades d'acord amb les normes que regulen l'atribució i l'exercici de les competències, però no serà possible la delegació de les competències de les persones titulars de les conselleries en relació amb l'aprovació de les bases reguladores de les subvencions.



2. L'òrgan competent per a la gestió economicopressupostària de les despeses i els ingressos del programa, la revocació, el reintegrament, la minoració i l'aplicació del procediment sancionador és la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'innovació, universitats, ciència i societat digital en virtut de la Resolució de 24 de febrer de 2021, de la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat digital, sobre delegació de determinades competències en altres òrgans de la Generalitat.

3. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment serà la direcció general amb competències en matèria de lluita contra la bretxa digital, que podrà requerir a la persona sol·licitant l'aportació addicional de qualssevol altres documents, informes o dades complementàries que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada. Haurà de verificar, així mateix, de cada sol·licitant i de la documentació presentada el compliment dels requisits exigits en la convocatòria i emetrà un informe amb la preavaluació dels expedients.

4. L'òrgan competent per a dictar la resolució de reconeixement de l'adhesió de l'operador de telecomunicacions al programa d'ajudes regulat pel Reial decret 989/2021, de 16 de novembre, i, si és el cas, de retirada d'aquesta, serà la direcció general amb competències en matèria de lluita contra la bretxa digital, que també serà l'òrgan competent per a la instrucció d'aquests procediments.

5. La direcció general amb competències en matèria de lluita contra la bretxa digital podrà contractar entitats col·laboradores de suport per a la gestió de les ajudes d'acord amb el que s'estableix en aquestes bases.



6. S'autoritza la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de lluita contra la bretxa digital per a dictar les guies i instruccions que siguen necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre i de la convocatòria, així com la facultat d'interpretació d'aquestes.

7. Totes les persones que intervinguen en el procés de gestió i tramitació d'aquestes subvencions, incloent-hi la verificació del compliment de les condicions, la realització de tràmits d'anàlisi de la justificació, el pagament i el reintegrament, si és el cas, manifestaran de manera expressa l'absència o no de conflicte d'interessos o de causa d'abstenció, considerant el que s'estableix en l'article 61.3 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018 (Reglament financer) i l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 octubre, de règim jurídic del sector públic; en cas d'haver-hi conflicte d'interessos o causa d'abstenció, la persona afectada s'haurà d'abstindre d'intervindre en aquestes actuacions; tot això, de conformitat amb el que s'estableix en l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre.





Base 8. Persones beneficiàries. Requisits

1. Podran acollir-se a aquestes ajudes les persones físiques que complisquen les condicions següents:

a) Estar empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana.

b) L'habitatge en el qual s'instal·larà la connexió haurà de ser la residència habitual de la persona sol·licitant, la qual cosa s'acreditarà mitjançant un certificat o volant d'empadronament col·lectiu en què consten, en la data de la sol·licitud, les persones que tenen el domicili habitual en l'habitatge.

c) Pertànyer a un col·lectiu vulnerable. A l'efecte d'aquestes bases, s'entén que pertanyen a col·lectius vulnerables les persones que:

– Tinguen reconeguda la prestació de renda valenciana d'inclusió, en qualsevol de les modalitats, en la data de la sol·licitud.

– O bé, participen en itineraris d'inclusió social en el projecte «Pilotem Comunitat Valenciana», dirigits per la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives i finançats pels Fons Socials Europeus, circumstància que es podrà acreditar per mitjà d'un document en què conste que presten el seu consentiment per a iniciar aquests itineraris d'inclusió social.

2. Només es podrà concedir un bo digital per persona física i per unitat de convivència. El reconeixement del dret a rebre el bo digital a una unitat de convivència i la quantia d'aquest bo és independent del nombre de membres integrants d'aquesta. A aquest efecte, es considera unitat de convivència la formada pel conjunt de persones que estan empadronades en un mateix habitatge en el moment de la sol·licitud, hi haja o no llaços familiars entre elles.





Base 9. Obligacions de les persones beneficiàries

1. Sense perjudici del que disposa l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, seran obligacions de les persones beneficiàries:

a) Seguir la metodologia i el procediment que indiquen aquestes bases reguladores.

b) Respondre de la veracitat dels documents aportats.

c) Actualitzar la documentació presentada que haja patit alguna modificació o la vigència de la qual haja finalitzat, i comunicar altres ajudes públiques o privades que haja obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables.

d) Sotmetre's a actuacions de comprovació.

e) Contractar el servei en el termini màxim de tres mesos des de la concessió del bo.

f) Comprometre's a mantindre el material facilitat i retornar-lo en bones condicions.

g) Donada la naturalesa social de la subvenció, destinada a proveir de connectivitat les llars vulnerables, i en consideració, a més, a la limitació de l'ajuda atorgada, no seran aplicables les limitacions establides en l'article 13.2 lletra e de la Llei general de subvencions, de manera que les o els sol·licitants de les ajudes quedaran exonerats del requisit de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

2. Les persones beneficiàries, amb la seua participació en la convocatòria, accepten ser incloses en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i en la base de dades única de persones beneficiàries de l'MRR a fi de donar compliment al mandat establit en la lletra d de l'apartat 2 de l'article 22 del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i de conformitat amb el que es preveu en l'article 8.1 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, en relació amb el requeriment d'identificació de les persones beneficiàries finals dels fons serà obligatòria la cessió de les dades d'aquestes recollides en el formulari de sol·licitud:

a) NIF de la persona beneficiària.

b) Nom i cognoms.

c) Domicili fiscal.

d) Acceptació de la cessió de dades entre les administracions públiques implicades per a complir el que preveu la normativa europea que és aplicable i de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



e) Declaració responsable relativa al compromís de compliment dels principis transversals que estableix el PRTR i que puguen afectar l'àmbit objecte de gestió.



Base 10. Formalització i presentació de sol·licituds

1. El termini per a la presentació de sol·licituds començarà l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i romandrà obert durant el termini que s'establisca en aquesta sense perjudici que abans que vença es puga establir de manera motivada una ampliació d'aquest termini sempre que les circumstàncies ho aconsellen i amb això no es perjudiquen drets de tercers segons l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques que seria publicada en el DOGV a l'efecte de ser notificada. Les sol·licituds s'han de presentar dins del termini i en la forma que es determine en la convocatòria i que permeten la valoració adequada de la proposta, dins dels terminis i les vies establits. En cas contrari, no es tindran en compte.



2. D'acord amb el que preveu l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l'efecte de presentació de la sol·licitud, de la documentació que ha d'acompanyar-la o qualsevol altra relacionada amb la present convocatòria, les persones físiques podran triar en tot moment si es comuniquen amb les administracions públiques per a l'exercici dels seus drets i obligacions a través de mitjans electrònics o no. El mitjà triat per la persona per a comunicar-se amb les administracions públiques el podrà modificar en qualsevol moment.

3. Les sol·licituds es presentaran en el model normalitzat, juntament amb la documentació específica, de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds d'ajudes (GUC: 22532), a través de l'enllaç «sol·licitud telemàtica». O bé en algun dels llocs previstos per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. En la convocatòria s'incorporarà un model d'autorització per a actuar com a representant voluntària o voluntària de la persona sol·licitant a l'efecte de la sol·licitud i de la tramitació de l'ajuda que haurà d'adjuntar-se a la sol·licitud.

5. El formulari de sol·licitud haurà d'incloure, almenys, els requeriments següents:

– NIF de la persona sol·licitant

– Nom de la persona física sol·licitant.

– Domicili d'empadronament de la persona física sol·licitant.

– Autorització consulta dades personals

– Acceptació de la cessió de dades entre les administracions públiques implicades i entitats col·laboradores de l'article 6 de la present ordre per a donar compliment al que es preveu en la normativa europea que és aplicable i de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, segons el model recollit en la convocatòria.

– Compromís escrit de concedir els drets i els accessos necessaris per a garantir que la Comissió Europea, l'Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF), el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències.

– Autorització perquè l'òrgan concedent facilite les dades necessàries de les persones sol·licitants als operadors adherits perquè puguen dur a terme la prestació del servei.

6. Al formulari de sol·licitud, degudament formalitzat i signat, l'ha d'acompanyar la documentació següent:

a) Fotocòpia del DNI/NIE.

b) Resolució de reconeixement de la renda valenciana d'inclusió o document en què conste que presten el seu consentiment per a iniciar els itineraris d'inclusió social en el projecte «Pilotem Comunitat Valenciana».

c) Certificat o volant d'empadronament col·lectiu.

d) Acreditació de la representació, si és procedent.

7. No serà necessari aportar la informació que estiga en poder de l'Administració i es puga consultar telemàticament sempre que s'autoritze per a fer-ho.

8. En cas de no poder presentar la documentació o que l'Administració no la puga comprovar i no estiga en poder de la persona sol·licitant, aquesta podrà fer una declaració responsable que l'obliga a presentar aquesta documentació durant la instrucció del procediment.



9. La presentació de la sol·licitud suposarà l'acceptació d'aquestes bases i de la convocatòria corresponent i la declaració de la veracitat de tota la informació que es presente. En el cas que una persona sol·licitant altere o falsifique la documentació adjunta a la sol·licitud, s'aplicarà la normativa prevista per a aquests supòsits i que s'estableix en el règim d'infraccions i sancions del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, si és el cas, en el que resulte aplicable, el Codi Penal.



Base 11. Instrucció

La instrucció del procediment correspondrà a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de lluita contra la bretxa digital.

La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència no competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte com a únic criteri el moment en què s'haja completat la presentació de la sol·licitud (que comprenga l'imprés de sol·licitud i la documentació restant exigida per la convocatòria) en qualsevol dels registres que preveu la normativa de procediment administratiu comú. D'aquesta manera, qualsevol sol·licitant que complisca els requisits i les condicions exigits, i sempre que hi haja disponibilitat pressupostària, es podrà beneficiar de les ajudes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 62 del Reial Decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència.



No es considerarà correctament presentada una sol·licitud ni se'n podrà iniciar la tramitació si no està acompanyada de la documentació requerida en la convocatòria. En el cas que la sol·licitud no reunisca els requisits establits en la convocatòria, es requerirà la persona sol·licitant perquè en el termini màxim de 10 dies esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb una resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els requeriments que s'efectuaran per mitjans electrònics s'entendran practicats o rebutjats en els termes que assenyala la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la legislació complementària. En aquest sentit, si transcorren deu dies hàbils sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació s'ha rebutjat i es considerarà que s'ha efectuat el tràmit de la notificació.

En cas que diferents expedients tinguen la mateixa data de criteri i no siga possible prioritzar-los per hora de presentació, aquesta situació s'haurà de resoldre mitjançant l'aplicació per ordre dels criteris següents:

a) Les sol·licituds de persones amb diversitat funcional.

b) Les sol·licituds formulades per dones.

c) Sorteig entre les persones sol·licitants les sol·licituds de les quals continuen tenint la mateixa data de criteri, en cas que l'aplicació dels criteris anteriors no haja resolt aquesta situació.

L'acreditació d'aquesta circumstància s'haurà d'efectuar arribat el cas.

La persona titular de la direcció general amb competències en matèria de lluita contra la bretxa digital, a la vista de l'expedient, haurà d'emetre un informe en què conste que, de la informació que consta en poder seu, es desprén que la persona proposada com a beneficiària compleix tots els requisits necessaris per a accedir a la subvenció i formularà la proposta de resolució, que haurà d'expressar la identificació del sol·licitant per a qui es proposa la concessió de la subvenció i la quantia d'aquesta.



Base 12. Resolució

La persona titular de la conselleria competent en matèria d'innovació, universitats, ciència i societat digital o la persona en qui delegue haurà de resoldre les sol·licituds de subvencions que es presenten a l'empara de les convocatòries d'ajudes, així com la inadmissió de les sol·licituds que no reunisquen els requisits necessaris o no s'esmenen adequadament en el termini concedit.

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució d'ajuda serà de 6 mesos comptats des de la data de presentació de la sol·licitud.

La resolució haurà de contindre com a mínim els elements següents:

– Nom, cognoms i DNI o NIE de la persona beneficiària de l'ajuda.



– Domicili acreditat per mitjà de volant o certificat d'empadronament col·lectiu.

– Operador seleccionat per la persona beneficiària per a la prestació del servei.

– Condicions mínimes del servei oferit pel bo digital.

Transcorregut el termini sense que s'haja notificat una resolució expressa, s'entendran desestimades les sol·licituds per silenci administratiu en els termes previstos en l'article 25.1.a de l'LPAC; tot això, sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix l'Administració.

La persona que sol·licita l'ajuda haurà d'assenyalar en el formulari de sol·licitud el mitjà pel qual vol rebre la notificació de la resolució de concessió, bé mitjançant notificació en l'adreça electrònica assenyalada per a accedir a la seu electrònica de la GVA o en paper per correu postal en el domicili assenyalat a l'efecte de notificacions.

Les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) de conformitat amb el que es disposa en Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques i en compliment del que s'estableix en l'LGS amb expressió de la convocatòria, del programa i el crèdit pressupostari al qual s'imputen, de la persona beneficiària, de la quantitat concedida i de l'objectiu o finalitat de l'ajuda.

La concessió de l'ajuda estarà condicionada al compromís escrit de la concessió dels drets i els accessos necessaris per a garantir que la Comissió, l'Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF), el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències de control, d'acord amb el que es preveu en l'article 22.2.e del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i en l'article 129.1 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018 (Reglament financer).

En cas que s'efectue una ampliació del crèdit de la convocatòria, les sol·licituds que, presentades en termini, no hagen rebut ajuda seguint l'ordre de repartiment de la data de criteri amb el pressupost disponible, seran ateses per rigorós ordre d'entrada.

Així mateix, en cas que, una vegada emesa la resolució aprovatòria del bo digital, la instal·lació del servei es demostre inviable per les limitacions d'infraestructura d'acord amb la ubicació de l'habitatge, es procedirà a la revocació de la resolució.



Base 13. Modificació de les resolucions

1. Les actuacions s'hauran d'executar dins del termini i en la forma que es determinen en les resolucions de concessió. No obstant això, quan sorgisquen circumstàncies concretes que alteren les condicions tècniques o econòmiques essencials tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda, es podrà sol·licitar la modificació de la resolució de concessió en la forma que s'establisca en aquestes.

Qualsevol canvi en el contingut de la resolució requerirà simultàniament:

a) Que siga sol·licitat abans que finalitze el termini d'execució de l'actuació o, si és el cas, l'anualitat corresponent.

b) Que les modificacions obeïsquen a les causes següents:

– Si la persona beneficiària canvia de nom o, en cas de ser estrangera, de NIF.

– Canvis de l'adreça del domicili on s'està prestant el servei.



– Canvis en l'operador seleccionat sempre que el nou operador seleccionat també estiga inscrit en el Registre d'operadors-col·laboradors.

c) Que el canvi no afecte els objectius perseguits amb l'ajuda, els seus aspectes fonamentals o que hagen sigut determinants per a la concessió de l'ajuda, la determinació del beneficiari o beneficiària, ni danye drets de tercers.

2. Les modificacions per les causes establides en l'apartat 1.b anterior requeriran la comunicació prèvia a la direcció general amb competències en matèria de lluita contra la bretxa digital excepte els canvis de l'adreça del domicili on s'estiga prestant el servei, que requeriran l'autorització prèvia.



Base 14. Adhesió d'entitats col·laboradores

Aquells operadors que presten a la Comunitat Valenciana serveis de connexió a internet en xarxes de banda ampla amb una velocitat d'un mínim de 30 Mbit per segon en sentit descendent en condicions d'hora punta, que complisquen la resta dels requisits exigits per la legislació en matèria de telecomunicacions i vulguen col·laborar amb el programa del bo digital per a col·lectius vulnerables, hauran d'estar inscrits en el Registre d'operadors-col·laboradors del programa del bo digital habilitat a aquest efecte per la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital. El Registre d'operadors-col·laboradors s'ha de poder consultar de manera telemàtica (registre en línia).

Se n'exclouen els operadors que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior, o es troben en situació de crisi d'acord amb el que estableixen les directrius sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisi (2014/C 249/01).

El compliment dels requisits previstos en aquestes bases, caldrà acreditar en la forma i amb els mitjans que es determinen en l'anunci d'adhesió per mitjà de la sol·licitud d'adhesió corresponent degudament formalitzada segons el model normalitzat, així com la documentació que s'especifica en aquesta resolució.



Base 15. Requisits de les entitats adherides

Perquè un operador de telecomunicacions es puga adherir al programa d'ajudes regulat en el Reial decret 989/2021, de 16 de novembre, és necessària l'acreditació prèvia dels requisits següents:

a) Estar inscrit en el Registre d'operadors regulat en l'article 7 de la Llei 9/2014, de 9 de maig, general de telecomunicacions, per a la prestació de serveis d'accés de banda ampla.

b) Tindre domicili fiscal o un representant a Espanya.

c) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

d) Disposar directament o indirectament d'una xarxa susceptible de prestar, qualsevol que siga la tecnologia emprada, el servei d'accés de banda ampla fixa a una velocitat mínima de transmissió de dades en sentit descendent de 30 Mbits per segon en condicions d'hora punta.



e) Estar en possessió dels títols habilitants necessaris per a la prestació dels serveis descrits, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i que compleix amb les velocitats de descàrrega exigides en l'article 14 del reial decret.

f) Efectuar i fer pública l'oferta comercial de referència per a proveir serveis d'accés de banda ampla fixa d'alta velocitat que permeta una velocitat de transmissió de dades en sentit descendent de 30 Mbits per segon en condicions d'hora punta així com els possibles serveis convergents.

g) Declaració responsable que el contingut dels contractes s'ajustarà al que s'estableix en el Reial decret 899/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova la carta de drets de l'usuari dels serveis de telecomunicacions i al que s'estableix en el Reial decret 989/2021, de 16 de novembre que regula la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució del programa d'emissió de bons digitals per a col·lectius vulnerables, en el marc de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i al que es disposa en aquestes bases reguladores. Pel que l'operador es compromet a visibilitzar de manera clara els costos totals (inclòs IVA) de tots els productes contractats i a no incloure clàusules de permanència durant la duració del bo digital (apartat 28 de la decisió de la comissió Europea que autoritza el programa) ja que com es preveu en aquestes bases durant els 12 mesos de duració del bo la persona beneficiària té la possibilitat de canviar d'operador.

h) Els operadors han d'aportar informació dels seus punts de cobertura amb el detall dels codis postals en els quals podrà oferir el servei. Per a cobertures més àmplies, podrà indicar que la cobertura té abast autonòmic, o detallarà la província, la comarca i el municipi, entre altres. A més, en el cas que siga possible, l'operador ha d'habilitar un espai i/o telèfon de consulta per a la verificació de la cobertura.

Aquests requisits són exigibles en tot moment perquè un operador de telecomunicacions puga actuar com a operador adherit i, per tant, puga efectuar les actuacions subvencionables a què es refereix l'article 14 de l'RD 989/2021, de 16 de novembre.



Base 16. Obligacions de les entitats adherides

Són obligacions de les entitats adherides:

a) Informar les potencials persones sol·licitants de les ajudes del procediment que cal seguir per a beneficiar-se de l'aplicació del bo digital.

b) Complir totes les condicions contingudes en aquestes bases reguladores i en l'anunci d'adhesió per a ser entitat adherida.

c) Col·laborar activament en la difusió i el suport dels objectius de la convocatòria utilitzant fidelment la imatge de la campanya de comunicació establida per la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital per al desenvolupament d'aquesta, incloure-la en tots els elements promocionals del col·laborador sense confondre-la amb altres promocions que puguen tindre.

d) Complir amb les obligacions d'informació i publicitat que les autoritats competents establisquen relatives al finançament del Mecanisme de recuperació i resiliència; tot això, de conformitat amb el que es disposa en l'article 9 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre. En concret, hauran de fer menció de l'origen d'aquest finançament i vetlar per donar-li visibilitat, quan siga procedent, mitjançant l'emblema de la Unió, disponible en l'enllaç https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual, i una declaració de finançament adequada que indique «finançat per la Unió Europea Next Generation EU», al costat del logo del Pla de recuperació, en particular quan promoguen les accions i els resultats d'aquestes, facilitant informació coherent, efectiva i proporcionada dirigida a múltiples destinatàries o destinataris, inclosos els mitjans de comunicació i el públic.

e) Facilitar mecanismes per a la comprovació de la disponibilitat de servei en el territori (pàgines web de consulta o habilitar una línia d'atenció telefònica, entre altres).

f) Ajustar-se a les condicions dels contractes subscrits amb les persones beneficiàries amb ple respecte a les condicions establides en aquesta ordre i en la resolució de concessió i dins del termini establit, i articular procediments de gestió i control que garantisquen el bon ús i aplicació de les ajudes a l'execució del servei aprovat.



g) Col·laborar en la justificació i presentar la documentació corresponent a aquest efecte de conformitat amb la base 19 de la present ordre.

h) Sotmetre's a les actuacions de control que duga a terme la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital el Ministeri de Transició Ecològica i a les actuacions de control financer que realitzen la Intervenció General de la Generalitat i la Sindicatura de Comptes. Sotmetre's, així mateix, a les actuacions de control de la Secretaria General de Fons Europeus, la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, el Tribunal de Comptes i els òrgans de control i fiscalització de la Unió Europea.

i) Establir mesures eficaces i proporcionades per a evitar el frau en el compliment del que exigeix la normativa de subvencions públiques, així com per a impedir el doble finançament i la falsificació de la documentació.

j) De conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, les entitats col·laboradores adherides a la convocatòria quedaran expressament obligades a mantindre la confidencialitat estricta sobre qualsevol dada de caràcter personal que puguen obtindre en ocasió de la present convocatòria, per la qual cosa no podran copiar-les o utilitzar-les amb finalitats diferents de les que figuren en aquesta ordre de bases ni tampoc cedir-les a altres tercers diferents de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, ni tan sols a l'efecte de conservació.



k) L'adhesió al programa de bons digitals implica el compromís de dur a terme bones pràctiques en la prestació de serveis a les persones beneficiàries de les ajudes.

l) L'operador ha de conservar tota la documentació justificativa de l'actuació i la sol·licitud de subvenció en el període durant el qual les actuacions puguen ser objecte de control i supervisió (sense perjudici de la interrupció del termini segons els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions). Aquesta documentació ha de ser aportada a la Direcció General per a la Lluita contra la Bretxa Digital quan siga requerida en els termes i terminis previstos en l'article 140 del Reglament (UE) núm. 1303/2013.

m) L'operador haurà de comunicar a la Direcció General per a la Lluita contra la Bretxa Digital qualsevol canvi en les condicions de partida subscrites en els contractes amb les persones beneficiàries de les ajudes.

n) L'operador consent que la seua oferta comercial siga així mateix publicada juntament amb les dels altres operadors adherits, a l'efecte de facilitar-hi l'accés i la comparabilitat per part de les persones usuàries.

o) Els operadors-col·laboradors del programa s'han de comprometre a continuar prestant els serveis contractats durant almenys un any en les mateixes condicions.



Base 17. Procediment d'adhesió

D'acord amb el que es disposa en l'article 14.2 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la tramitació electrònica serà obligatòria en totes les fases del procediment.

L'operador de telecomunicacions interessat a adherir-se al programa d'ajudes regulat en l'RD 989/2021, haurà de presentar la sol·licitud d'adhesió en la seu electrònica de la Generalitat corresponent a aquest tràmit (https://www.gva.es/proc 000) (GUC: 22524). El formulari de sol·licitud recollit en l'annex I ha d'anar acompanyat d'una còpia digitalitzada de la documentació següent:

a) Documentació que acredite que qui signa el formulari d'adhesió té poder suficient per a obrar en nom de l'operador de telecomunicacions.

b) Certificació que acredite la inscripció en el Registre d'operadors regulat en l'article 7 de la Llei 9/2014, de 9 de maig, general de telecomunicacions, per a la prestació de serveis d'accés de banda ampla.

c) Certificat acreditatiu d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social expedit a nom de l'operador de telecomunicacions. Aquest certificat ha d'estar en vigor (menys de 6 mesos d'antiguitat) i indicar que no té pendent d'ingrés cap reclamació per deutes ja vençuts. La presentació de la sol·licitud implica que els operadors de telecomunicacions autoritzen la Direcció General per a la Lluita contra la Bretxa Digital a obtindre d'ofici aquesta documentació, en el qual cas queden eximits de la necessitat d'aportar-la, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, llevat que conste la seua oposició expressa.

d) Declaració responsable del fet que el contracte que formalitzarà l'usuari s'ajustarà al que s'estableix en el Reial decret 899/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova la carta de drets de l'usuari dels serveis de telecomunicacions. Ha de recollir, així mateix, les condicions establides en el Reial decret 989/2021, de 16 de novembre, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució del programa d'emissió de bons digitals per a col·lectius vulnerables, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i les contingudes en aquestes bases reguladores per al bo digital.

e) Oferta comercial de referència que reflectisca les condicions mínimes de provisió de serveis d'accés de banda ampla fixa d'alta velocitat que permeta una velocitat de transmissió de dades en sentit descendent de 30 Mbits per segon en condicions d'hora punta així com els possibles serveis convergents, a la qual s'aplicarà una bonificació mensual de 20 € sobre el cost total del servei contractat fins a un màxim de 240 €. Aquesta oferta també serà compatible amb serveis convergents que podrà contractar la persona beneficiària amb l'operador. El bo tindrà una validesa d'un màxim de dotze mesos o, en defecte d'això, fins al 30 de novembre de 2023. La persona titular de la direcció general amb competències en matèria de lluita contra la bretxa digital podrà recaptar de l'operador quanta informació addicional siga necessària per a proporcionar a les possibles persones beneficiàries un adequat detall de l'oferta comercial de referència i les seues condicions.

f) Model de domiciliació bancària.

La presentació del formulari d'adhesió implica que l'operador de telecomunicacions assumeix la veracitat de la documentació presentada i es compromet a complir les obligacions derivades de ser operador de telecomunicacions adherit al programa d'ajudes i a prestar els serveis que ofereix segons el que es disposa en el Reial decret 989/2021, de 16 de novembre.

Una vegada presentats per l'operador interessat a adherir-se al programa d'ajudes el formulari d'adhesió i la documentació corresponent, la Direcció General per a la Lluita contra la Bretxa digital procedirà a analitzar-ne el contingut. En el cas que la documentació presentada no reunisca els requisits exigits, es podrà requerir l'operador interessat perquè en un termini de 10 dies esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de l'adhesió.

Una vegada que s'ha acreditat que l'operador ha complit els requisits establits en l'apartat anterior, la persona titular de la direcció general amb competències en la lluita contra la bretxa digital, per mitjà d'una resolució, haurà de reconéixer l'adhesió. En el cas que transcórrega el termini d'un mes comptat des que es va presentar el formulari d'adhesió sense que aquesta persona resolga sobre el reconeixement d'adhesió, s'entendrà que aquesta adhesió queda reconeguda, sense perjudici que es puga aplicar el que es disposa en l'apartat següent.

Aquesta resolució posarà fi al procediment i esgotarà la via administrativa; així mateix, contra aquesta es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició en els termes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu, en la forma i dins dels terminis establits en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Base 18. Retirada del reconeixement de la condició d'operador adherit

1. El reconeixement de l'adhesió al programa d'ajudes podrà ser retirat a petició expressa de l'operador adherit sempre que no hi haja treballs pendents de realitzar o justificar derivats dels acords. A aquest efecte, haurà de presentar petició expressa dirigida a la direcció general competent en matèria de lluita contra la bretxa digital, acompanyada de la documentació que acredite que el signant té poder suficient per a obrar en nom de l'operador de telecomunicacions.

Una vegada transcorregut el termini d'un mes comptat des que es va presentar la petició expressa de retirada del reconeixement d'adhesió, sense que s'haja dictat resolució sobre aquesta, s'entendrà que s'estima aquesta petició i que, per tant, és procedent la retirada del reconeixement de l'adhesió.

2. Igualment, el reconeixement de l'adhesió al programa d'ajudes podrà ser retirat per la direcció general amb competències en matèria de lluita contra la bretxa digital en els casos següents:

a) Incompliment dels requisits exigits en l'article 15 de les presents bases reguladores.

b) Incompliment de les obligacions establides en l'article 16 de les presents bases reguladores.

c) Existència d'altes o de qualsevol pràctica fraudulenta relatives a les ajudes per causes imputables a l'operador.

El procediment de retirada del reconeixement de l'adhesió al programa d'ajudes en els casos indicats s'iniciarà d'ofici, a iniciativa pròpia o per denúncia.

A aquest efecte, la direcció general amb competències en matèria de lluita contra la bretxa digital haurà de comunicar a l'operador adherit l'inici de l'expedient, en què s'indicarà la causa per la qual s'inicia l'expedient i els motius, incompliments o faltes que n'han suscitat l'inici, i s'atorgarà a l'operador un termini de deu dies perquè puga presentar les al·legacions i aportar els documents que estime oportuns.

L'operador està obligat a proporcionar tota la informació i a aportar tota la documentació que siga requerida per la direcció general amb competències en matèria de lluita contra la bretxa digital a l'efecte de dilucidar les circumstàncies que han donat lloc a l'inici de l'expedient. Així mateix, l'operador està obligat a facilitar totes les investigacions i inspeccions que haja de dur a terme la direcció general amb competències en matèria de lluita contra la bretxa digital amb el mateix objectiu.



A la vista de les circumstàncies del cas, de la documentació que consta en l'expedient i de les proves practicades, la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de lluita contra la bretxa digital ha de dictar una resolució en el termini de tres mesos a comptar de l'inici de l'expedient en la qual es podrà recordar la retirada del reconeixement de l'adhesió al programa d'ajudes perquè s'entén que ha incorregut en algunes de les causes indicades, sense perjudici de la responsabilitat sancionadora en què puga incórrer l'operador.



Base 19. Seguiment, justificació i pagament de les ajudes

A fi que l'òrgan concedent puga fer un seguiment adequat de l'activitat subvencionada, els operadors adherits han d'aportar mensualment un informe de seguiment dels serveis prestats durant el mes, així com el detall de les altes i baixes realitzades. Això, sense perjudici que aquesta comprovació tindrà caràcter provisional, a compte de les liquidacions anuals de les ajudes en les quals es justifique totalment l'activitat.



Quant a la justificació de les despeses, els operadors hauran de presentar una primera justificació de l'anualitat 2022 amb les despeses efectuades fins al 30 de novembre de 2022 i una justificació final amb les despeses efectuades des d'aquesta data fins al 30 de novembre de 2023.

Els dos comptes justificatius hauran d'incloure, per a cada anualitat de despeses, la documentació següent:

a) Memòria d'actuació justificativa del compliment de l'activitat subvencionada, segons els requisits que s'estableixen en aquestes bases reguladores, que haurà d'incloure la conformitat expressa de la persona beneficiària amb el servei instal·lat i prestat.

b) Memòria econòmica que continga una relació detallada de les despeses i els pagaments efectuats amb els fons percebuts.

c) Relació mensual nominativa dels contractes signats per les dues parts amb data d'inici i fi del servei.

d) Relació nominativa d'altes i baixes del servei acompanyada del document signat per cada clienta o client. Les baixes s'han de justificar si són per canvi de companyia o per la fi de la validesa del bo digital.

e) Factura anual regularitzada emesa per cada operadora on es reculla la relació de cada persona beneficiària (nom complet i DNI/NIF), l'emissor d'aquesta, data d'inici i fi del servei i els serveis inclosos, el preu dels mateixos i la bonificació aplicada per l'ajuda concedida i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en els termes establits reglamentàriament.

f) Declaració expressa de no haver rebut cap altra subvenció, ajuda, ingrés o recurs, que cobrisca el mateix cost, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

g) Proves pertinents sobre el compliment de les obligacions de publicitat que es recullen en la base 16.

L'aportació de la documentació, tant de seguiment com de justificació de les despeses, s'haurà de fer per mitjà del sistema telemàtic habilitat per la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

El pagament de les ajudes s'haurà d'efectuar anualment amb la justificació prèvia. Els pagaments de l'ajuda s'hauran d'efectuar per mitjà de transferència al compte bancari indicat per l'operador, amb la justificació anual prèvia de la realització del projecte en els termes establits en la resolució de concessió i sempre que haja complit les obligacions exigibles per a la justificació de l'ajuda.

Les persones beneficiàries de les ajudes rebran l'import de les mateixes mitjançant l'aplicació mensual d'una bonificació de 20 euros al mes sobre el cost total del servei contractat fins a un màxim de 240 €, abonant-se aquesta per la Generalitat Valenciana directament als operadors que presten el servei.



Base 20. Revocacions i reintegrament de les ajudes

La Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital vetlarà pel compliment del que s'estableix en aquestes bases i l'assoliment dels objectius als quals es dirigeix aquest programa d'ajudes. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes en els supòsits de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i en la Llei 38/2033, de 17 de novembre, general de subvencions. Les persones beneficiàries de la subvenció, així com els operadors adherits, queden obligats a facilitar el control de la subvenció.

L'incompliment per part de l'operador adherit del que s'estableix en aquesta ordre i en la resolució de concessió i altres disposicions aplicables en matèria de subvencions, en particular l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, donarà lloc, a la vista de la naturalesa i les causes de l'incompliment, a la minoració, total o parcial, de les quantitats subvencionades.

L'incompliment per part de la persona beneficiària de qualsevol dels requisits, condicions i altres circumstàncies que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció o la variació de la finalitat de l'actuació podrà donar lloc a la revocació de la subvenció. En particular, serà procedent la revocació de l'ajuda en el supòsit de falsedat dels documents justificatius de l'ajuda concedida.



Base 21. Sancions

1. Serà aplicable el que es preveu en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en el títol IV del seu Reglament, si concorren els supòsits d'infraccions administratives en matèria de subvencions i ajudes públiques. Les infraccions podran ser qualificades de lleus, greus o molt greus d'acord amb els articles 56, 57 i 58 de l'esmentada Llei 38/2003, de 17 de novembre. La potestat sancionadora per incompliment s'exercirà d'acord amb el que s'estableix en l'article 66 de la mateixa llei.

2. El procediment sancionador se subjectarà al que es preveu en la Llei 38/2003, general de subvencions i al seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, així com a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan concedent del qual serà el competent per a resoldre'l.



Base 22. Pla de control de les accions subvencionables

La comprovació material de la realització efectiva de les activitats subvencionades s'haurà de fer per mitjà del corresponent pla de control, seguiment i avaluació que desenvoluparà l'òrgan gestor de les ajudes d'acord amb el que s'estableix en l'article 169.3 de la Llei 1/2015.

La direcció general amb competències de lluita contra la bretxa digital haurà d'establir un procediment de control que permeta verificar i validar administrativament la totalitat de les subvencions concedides, així com verificar sobre el terreny un conjunt representatiu de les actuacions i activitats que s'estiguen duent a terme. Abans de la concessió de l'ajuda s'haurà de comprovar que la documentació presentada és completa i veraç. Així mateix, s'hauran d'establir els controls a posteriori i de qualitat que calga efectuar.

La direcció general amb competències de lluita contra la bretxa digital podrà comprovar, pels mitjans que estime més adequats, el compliment de les obligacions inherents a l'atorgament de les ajudes. L'incompliment d'aquestes obligacions donarà lloc a la revocació de la subvenció concedida i a la devolució de les quanties atorgades, que reportaran els corresponents interessos de demora.

Els operadors-col·laboradors estaran obligats a sotmetre's a les actuacions de control financer previstes en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, que són efectuades per la Intervenció General. De la mateixa manera, les persones beneficiàries hauran de complir amb l'obligació de col·laboració amb el control financer de conformitat amb el que es disposa en l'esmentada llei.

A l'efecte de donar compliment al que es preveu en l'article 22.2.d del Reglament (UE) núm. 2021/241, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència, l'Administració i tots els òrgans que es prevegen en aquest article podran obtindre en un format electrònic que permeta fer cerques i en una base de dades única les dades contingudes en aquest article, així com accedir a la informació continguda en el Registre de titularitats reals, creat per l'Ordre JUS/319/2018, o l'accés a altres bases de dades de l'Administració que puguen subministrar aquestes dades sobre els titulars reals. També serà possible la cessió d'informació entre aquests sistemes i el Sistema de Fons Europeus, segons les previsions contingudes en la normativa europea i nacional aplicable.



Base 23. Custòdia documental

L'operador adherit, en virtut del contracte de prestació del servei de connectivitat formalitzat amb la persona beneficiària, i en nom seu, haurà de garantir una adequada pista d'auditoria de les operacions i custodiar tota la documentació que conforma el compte justificatiu establit en l'article 20 d'aquestes bases reguladores, així com tots els altres elements necessaris que permeten assegurar la verificació de l'aplicació dels fons als fins per als quals es va concedir l'ajuda durant un termini mínim de quatre anys des de la finalització del termini de justificació i mentre puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.





Base 24. Prevenció, detecció i correcció del frau, la corrupció i els conflictes d'interessos

Les persones beneficiàries i les entitats adherides hauran d'observar un comportament íntegre i coherent amb els principis del codi ètic de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, s'hauran d'abstindre de qualsevol actuació que provoque o facilite l'existència de conflictes d'interés, frau o corrupció, i hauran de col·laborar amb les administracions públiques per a evitar aquest tipus de situacions fraudulentes per a la societat.

En cas que qualsevol persona o entitat tinga coneixement de fets que puguen ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les subvencions regulades en aquestes bases, ho haurà de posar en coneixement d'aquesta conselleria per mitjà del canal de denúncies habilitat en l'adreça electrònica controlfrauinnova@gva.es. La totalitat d'informació relativa al funcionament d'aquest canal, així com al codi ètic de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i a la resta d'aspectes inclosos en el seu Pla de mesures antifrau, es pot consultar en el portal de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, accessible per mitjà de l'enllaç https://innova.gva.es/va/.



Base 25. Compromís de no causar un dany significatiu al medi ambient (DNSH)

Entre les obligacions per a complir amb el que es disposa en el Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), en el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència, i la seua normativa de desplegament, es troba la de respectar l'anomenat principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (principi DNSH per les sigles en anglés, do no significant harm).

1. Les beneficiàries o els beneficiaris de les subvencions regulades en aquesta ordre hauran de garantir el ple compliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi do no significant harm, DNSH) i l'etiquetatge climàtic i digital, d'acord amb el que es preveu en el Pla de recuperació, transformació i resiliència i pel Reglament (UE) núm. 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021 i la seua normativa de desplegament, en totes les fases del disseny i l'execució de les actuacions i, de manera individual, per a cada actuació i complint el percentatge de contribució digital i ecològica compromés per a aquesta inversió.

2. El formulari de sol·licitud de les ajudes, així com el de sol·licitud d'adhesió com a operadora-col·laboradora, hauran de contindre una declaració responsable d'adequació al principi de «no causar perjudici significatiu», el sentit establit en l'apartat 6 de l'article 2 del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència.



3. Les declaracions responsables del principi de «no causar un perjudici significatiu» que es facen han d'atendre obligatòriament la Comunicació de la Comissió Europea 2021/C 58/1,

4. Guia tècnica sobre l'aplicació del principi de «no causar un perjudici significatiu» (principi do no significant harm, DNSH) en virtut del Reglament relatiu al Mecanisme de recuperació i resiliència.





Base 26. Finançament del programa

El programa d'ajudes regulades en aquesta ordre serà finançat per mitjà dels recursos financers derivats de l'Instrument europeu de recuperació Next Generation EU amb càrrec a la inversió 3 del component 15 del Pla de recuperació, transformació i resiliència establit pel Reglament UE 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència.

L'import total màxim de les ajudes que es podran concedir per a l'execució d'aquest programa és de 3.026.880 euros distribuït en tres anualitats, de conformitat amb el que es preveu en l'annex I del Reial decret 989/2021, i subjecte a les obligacions i els requisits previstos en l'esmentada disposició.

En l'àmbit de la Comunitat Valenciana el finançament s'efectuarà amb càrrec a l'aplicació pressupostària 21.99.99.542.99, línia de subvenció denominada MRR nova creació, amb codi S8746000. Aquesta línia de subvenció està inclosa en el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital per mitjà de la Resolució de 28 de desembre de 2021, de la consellera d'Innovació Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual es modifica el Pla estratègic de subvencions per al període 2020-2023, aprovat per mitjà de la Resolució de 22 de juny de 2020, la qual es finança íntegrament amb fons europeus del Mecanisme de recuperació i resiliència, dotada de 2.446.000 € per a l'exercici 2022, i està prevista una dotació de 580.880 € per a l'exercici 2023.



Base 27. Fiscalitat

A efectes fiscals, l'import de la subvenció no constitueix cap increment patrimonial i no tributarà en l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques a l'empara de l'exempció regulada en l'article 7.i de l'LIRPF, el qual estableix que estaran exemptes: «La prestació de la Seguretat Social de l'ingrés mínim vital, les prestacions econòmiques establides per les comunitats autònomes en concepte de renda mínima d'inserció per a garantir recursos econòmics de subsistència a les persones que no en tinguen, així com les altres ajudes establides per aquestes o per entitats locals per a atendre, d'acord amb la seua normativa, a col·lectius en risc d'exclusió social, situacions d'emergència social, necessitats residencials de persones sense recursos o necessitats d'alimentació, escolarització i altres necessitats bàsiques de menors o persones amb discapacitat quan aquestes persones i les que estiguen a càrrec seu, manquen de mitjans econòmics suficients, fins a un import màxim anual conjunt d'1,5 vegades l'indicador públic de rendes d'efectes múltiples».

Base 28. Difusió i publicitat

La publicitat de les ajudes concedides es durà a terme segons el que es disposa en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, per mitjà de la publicació d'aquestes en la Base de Dades Nacional de Subvencions, de conformitat amb el que es disposa en el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques.

Així mateix, serà també d'aplicació l'article 34 del Reglament (UE) 2021/441, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència.



A aquest efecte, les persones beneficiàries i els operadors adherits faran menció de l'origen d'aquest finançament i vetlaran per donar-li visibilitat, incloent-hi, quan siga procedent, per mitjà de l'emblema de la Unió, disponible en l'enllaç https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual, i una declaració de finançament adequada que indique «finançat per la Unió Europea-Next Generation EU», al costat del logo del Pla de recuperació, en particular quan promoguen les accions i els resultats d'aquestes, facilitant informació coherent, efectiva i proporcionada dirigida a múltiples destinataris i destinatàries, inclosos els mitjans de comunicació i el públic.



Base 29. Protecció de dades

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria requereixen el tractament de dades personals de les persones sol·licitants de la subvenció i entitats col·laboradores, en els termes següents:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, amb domicili a l'avinguda Claude Combaldie, s/n, 03008 Alacant; adreça electrònica de contacte: protecciodedadesinnovacio@gva.es

b) Categoria i origen de les dades que s'han de tractar: dades personals identificatives, de contacte i de qualsevol altra naturalesa que es recullen per mitjà de formularis, consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (PAI) o a altres administracions públiques, en cas que no hi haja oposició a aquesta consulta, i la documentació que lliuren les persones sol·licitants i representants legals. Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, els sol·licitants i els representants legals hauran d'informar-les del tractament de les seues dades per part de la Conselleria, en els termes previstos en aquest precepte.

c) Finalitats del tractament i base jurídica: amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, l'exercici de poders públics i en el compliment de les obligacions legals segons les bases reguladores d'aquesta convocatòria i altres normes aplicables, incloent-hi les que regulen el tràmit electrònic, les dades personals es tractaran per a tramitar i gestionar la subvenció. En compliment dels principis de publicitat i transparència, les subvencions concedides es publicaran, segons el que corresponga, en el web de la Conselleria a l'efecte de notificar, en el portal de transparència de la Generalitat Valenciana i en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions, amb indicació, segons cada cas, de la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari al qual s'imputen, el beneficiari o beneficiària, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció.

d) Persones destinatàries de les dades: les dades personals es podran comunicar tant a la PAI, per a comprovar les dades de sol·licitants o les situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, com a altres administracions i institucions públiques, entre les quals hi ha, sense caràcter limitador, els òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la UE, els òrgans judicials i el Ministeri Fiscal, el Tribunal de Comptes, les Corts Valencianes, la Sindicatura de Comptes, la IGAE, el Defensor del Poble, el Síndic de Greuges, l'Agència Valenciana Antifrau, el delegat de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.

e) Totes les dades sol·licitades per mitjà del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria comportarà les conseqüències que preveu l'ordenament jurídic.

f) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual s'han recollit i pels terminis que estableixen les normes vigents per a complir les obligacions i les responsabilitats legals, i se suprimiran d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.

g) Drets: la persona interessada pot exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació en el tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, mitjançant les vies següents:

– Tràmit electrònic que es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria, en l'apartat http://innova.gva.es/va/proteccio-de-dades.

– Enviant la petició a qualsevol de les adreces postals següents: avinguda Jean Claude Combaldieu, s/n, 03008 Alacant o avinguda de Campanar, 32, 46015 València.

– De manera presencial en el registre de la Conselleria situat en les adreces anteriors. L'exercici dels drets requereix la identificació inequívoca de la persona interessada o del seu representant.



h) Dret a reclamar davant de l'autoritat de control: la persona interessada pot presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es) si considera que no s'han atés els seus drets o s'ha vulnerat el tractament de les seues dades personals.

Prèviament, pot contactar amb el delegat o la delegada de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de dpd@gva.es o dirigir-se al passeig de l'Albereda, 16, 46010 València.

Aquestes ajudes estaran subjectes a la normativa vigent en matèria de protecció de dades actuant en aquest sentit segons el que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) i a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.





Segon. Anunci adhesió

L'operador de telecomunicacions que complisca amb els requisits i les obligacions establides la present ordre podrà, d'acord amb el que es disposa en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tramitar de manera electrònica l'adhesió al programa d'ajudes regulat en l'RD 989/2021.

L'operador interessat haurà de presentar la sol·licitud d'adhesió en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació de les presents bases en el DOGV, a través de la seu electrònica de la Generalitat corresponent a aquest tràmit (https://www.gva.es/proc 000) (GUC: 22524).

La present resolució, tindrà la consideració, amb caràcter general, d'anunci d'adhesió



Tercer. Efectes

Aquesta ordre produirà efectes a partir de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de conformitat amb el que es disposa en els articles 8, 10.1.a i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. O bé es podrà potestativament interposar recurs de reposició en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, es podrà simultaniejar la interposició dels dos recursos.



Alacant, 30 de juny de 2022.– La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital: Josefina Bueno Alonso.

Mapa web