Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de juny de 2022, del gerent d'Infraestructures i Serveis de Telecomunicacions i Certificació, SAU, per la qual es convoca una borsa d'ocupació temporal pel procediment de borsa extraordinària per al lloc de treball de tècnic o tècnica en sistemes d'informació. Convocatòria ISTEC 1/2022. [2022/6149]

(DOGV núm. 9375 de 05.07.2022) Ref. Base de dades 006041/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau



Infraestructures i Serveis de Telecomunicacions i Certificació, SAU (d'ara en avant, ISTEC) forma part del sector públic instrumental de la Generalitat i mitjançant un acord de la presidència d'ISTEC s'ha aprovat la convocatòria d'una borsa de treball extraordinària destinada a la cobertura interina dels llocs de treball de tècnic o tècnica en Sistemes d'Informació previstos en la llista de llocs de treball d'aquesta societat.



Per tot el que s'ha exposat, es duu a terme l'anunci següent, que es publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), segons el que preveu la instrucció segona de la Resolució de 14 d'abril de 2016, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, pel qual s'aproven les instruccions sobre mesures de control i publicitat activa en el sector públic instrumental de la Generalitat.



Normes de la convocatòria



Primer. Objecte

La present convocatòria té per objecte la constitució d'una borsa de treball per a cobrir de manera interina les vacants de la categoria de tècnic o tècnica en Sistemes d'Informació previstes en la relació de llocs de treball d'Infraestructures i Serveis de Telecomunicacions i Certificació SAU (ISTEC).

A més, la borsa de treball podrà ser utilitzada per a la contractació de personal temporal en els termes que preveu l'article 15 de l'Estatut dels Treballadors.



Segon. Normativa aplicable

La present convocatòria es regirà preferentment pel contingut de les presents bases i, en el no previst en aquestes, serà aplicable la Resolució de 31 de juliol de 2018 del conseller d'Hisenda i Model Econòmic de la GV, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la GV relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el Sector Públic Instrumental de la GV.



De la mateixa manera es tindran en compte sempre els principis d'accés a l'ocupació pública previstos en la Constitució Espanyola i en l'article 55 del TREBEP (RDL 5/2015)



Tercer. Requisits d'accés

Per a l'admissió en el procés de selecció serà necessari tindre els següents requisits:

– Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o ser nacionals dels estats membres de la Unió Europea; o ser cònjuge de les persones espanyoles i de les nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separades de dret; o ser descendent i descendent del seu cònjuge sempre que no estiguen separats o separades de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors de l'edat dependents; o ser persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors. Les persones estrangeres amb residència legal a Espanya podran accedir a les administracions públiques, com a personal laboral, en igualtat de condicions que els espanyols.

– Edat: tindre 16 anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat de jubilació forçosa o d'aquella que puga establir-se per llei.

– Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.



– No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.

– Titulació: estar en possessió del títol universitari de Grau, Llicenciatura, Enginyeria o Arquitectura

Els requisits establits anteriorment hauran de ser reunits per les persones aspirants el dia en què finalitze el termini per a la presentació d'instàncies de la corresponent convocatòria.



Quart. Sol·licitud de participació en el concurs: forma i terminis

Les instàncies es presentaran per via telemàtica, a través de l'adreça web bolsa-ssii.istecdigital.es, dins del termini de 10 dies hàbils , comptadors a partir de la publicació de les presents bases en el DOGV.



Juntament amb la presentació de la instància de participació, s'haurà d'adjuntar:

– Fotocòpia compulsada dels títols i certificats exigits en l'apartat corresponent per a poder ser aspirant en el present procés selectiu (titulació acadèmica)

– Un curriculum vitae actualitzat.

– Els mèrits a valorar en fase del concurs de mèrits.

– Fotocòpia del DNI, anvers i revers.

Per a ser admeses i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, les persones aspirants presentaran, a més de la documentació requerida, una declaració responsable en la qual manifesten que tenen tots i cadascun dels requisits exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds i els haurà d'acreditar posteriorment, en el cas que foren seleccionades.



Els restants anuncis es publicaran en l'adreça web bolsa-ssii.istecdigital.es.



Cinqué. Admissió d'aspirants

Expirat el termini de presentació d'instàncies, es publicarà en l'adreça web bolsa-ssii.istecdigital.es, en el termini màxim d'un mes, i es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, la qual s'adoptarà en atenció al que ha sigut declarat per aquelles.

Aquesta publicació establirà un termini de 5 dies hàbils per a l'esmena de defectes per les persones aspirants excloses. Així mateix, en aquest termini les persones interessades podran presentar qualsevol reclamació pertinent.

Seran corregibles els errors de fet, assenyalats en l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, com són les dades personals de la persona interessada, lloc assenyalat a l'efecte de notificacions, data, signatura o òrgan al qual es dirigeix.

No serà corregible, per afectar el contingut essencial de la mateixa sol·licitud del sistema selectiu, el termini de caducitat o la manca d'actuacions essencials:

Presentar la sol·licitud de manera extemporània, ja siga abans o després del termini corresponent.

Si no es produïra reclamació, suggeriment o petició de cap esmena, la resolució provisional esdevindrà definitiva automàticament.

En un altre cas, resoltes les reclamacions i esmenes, la Presidència convocant elevarà a definitives les llistes de persones admeses i excloses mitjançant resolució que es publicarà en l'adreça web bolsa-ssii.istecdigital.es. En la mateixa resolució s'indicarà la data, lloc i hora de començament del primer exercici, amb una antelació d'almenys 15 dies hàbils abans del seu començament.





Sisé. Òrgan tècnic de selecció

L'òrgan tècnic de selecció estarà format per quatre persones de les quals únicament una podrà pertànyer a ISTEC i, en aqueix cas, exercirà les funcions de secretària o secretari.

L'òrgan tècnic de selecció es constituirà per resolució de la Sotssecretaria de la Conselleria a la qual està adscrita ISTEC. L'òrgan tècnic de selecció serà col·legiat i la seua composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat, professionalitat i especialització dels seus membres i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home.



El personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí, el personal laboral temporal i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.

La pertinença a l'òrgan tècnic de selecció serà sempre a títol individual, i no pot exercir-se aquesta en representació o per compte de ningú.



La composició de l'òrgan tècnic de selecció s'ajustarà al que es disposa en el dotzé del II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat i s'estructurarà de la següent forma:

Presidència: Personal funcionari de carrera, pertanyent al grup A, subgrups A1 que preste els seus serveis en qualsevol Administració pública.

Secretaria: Personal funcionari de carrera, pertanyent al grup A, subgrups A1 que preste els seus serveis en qualsevol Administració pública.

Vocalia: Dos persones funcionàries de carrera pertanyents al grup A, subgrups A1 que presten servei en qualsevol Administració pública que exercisquen llocs de treball que requerisquen especialització en matèria de Tecnologies de la Informació i Comunicacions.

L'òrgan tècnic de selecció no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat més un dels seus membres, titulars o suplents indistintament, i estarà facultat per a resoldre qualsevol dubte o incidència que poguera sorgir durant la celebració de l'oposició, i per a prendre acords i dictar totes les normes que siguen necessàries per al bon ordre i resultat d'aquestes.

L'abstenció i recusació dels membres de l'òrgan tècnic de selecció serà de conformitat amb els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Cada suplent de l'òrgan tècnic de selecció serà nomenat seguint els mateixos criteris de designació que les persones titulars d'aquest.



Es garanteix, en tot cas, que l'òrgan tècnic de selecció estaran conformats amb respecte al PRINCIPI D'ESPECIALITAT, i podran disposar, si s'estima convenient, de la participació d'assessors o assessores especialistes.

En el supòsit de qualsevol dubte interpretatiu sobre el contingut i abast de les presents bases, l'òrgan tècnic de selecció serà el legitimat per a interpretar-les.



Seté. Procediment de selecció

Fase d'oposició

La puntuació de fase d'oposició constituirà el 60 % de la puntuació final.

La data, hora i lloc de celebració de les proves selectives s'anunciarà en l'anteriorment citada adreça web bolsa-ssii.istecdigital.es.



Les persones admeses hauran d'observar en tot moment les instruccions de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. L'òrgan tècnic de selecció adoptarà les mesures necessàries ·que garantisquen l'anonimat en la valoració de les proves selectives, i serien anul·lades aquelles proves que contingueren alguna marca que poguera identificar la seua autoria.

Finalitzada la fase d'oposició es publicarà en l'adreça web bolsa-ssii.istecdigital.es, la llista provisional de puntuacions detallant el resultat obtingut per cada persona candidata en la prova selectiva.



Els candidats i candidates que ho desitgen disposaran d'un termini de 5 dies hàbils per a presentar totes les al·legacions que consideren oportunes, en relació amb la llista provisional de puntuacions emesa a través de l'adreça web bolsa-ssii.istecdigital.es.

Examinades les al·legacions es publicarà la relació definitiva de persones que han superat la fase de les proves selectives per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de baremació de mèrits. (Totes les comunicacions relatives al present procés selectiu es realitzaran a través de l'adreça web bolsa-ssii.istecdigital.es).

Aquesta fase d'oposició tindrà caràcter eliminatori i consistirà en la realització de dues proves de coneixements referida als continguts del programa que figura en l'annex I d'aquestes bases. Les dues proves es realitzaran en una mateixa sessió, sense que per a la seua resolució les persones aspirants puguen utilitzar textos o material de consulta de cap tipus.

Es puntuarà amb un màxim de 30 punts i quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguen un mínim de 15 punts.

A.1. Prova 1. Test.

La primera prova consistirà en un qüestionari de 20 preguntes tipus test amb 4 respostes alternatives de les quals sols una serà la correcta.



La duració de la prova serà d'1 hora. Es puntuarà amb un màxim de 20 punts.

La qualificació del qüestionari es realitzarà aplicant la fórmula següent:

Puntuació de l'exercici = ((NA-NE/3) /NP) x 20.



NA: nre. de preguntes contestades correctament (encerts).

NE: nre. de preguntes contestades erròniament (errors).

NP: nre. total de preguntes de l'exercici.



A.2. Prova 2. Preguntes teoricopràctiques.

La segona prova consistirà a contestar per escrit a 5 preguntes teoricopràctiques de resposta breu sobre el temari establit en l'annex I d'aquestes bases.

La duració de la prova serà d'1 hora. Es puntuarà amb un màxim de 10 punts (2 punts per pregunta)



Fase de baremació de mèrits

La puntuació a obtindre en la fase de baremació de mèrits suposarà el 40 % de la puntuació final.

Només podran participar en la fase de baremació de mèrits les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició . La puntuació de la fase de mèrits serà com a màxim de 20 punts i es distribuirà de la manera següent:

Experiència professional

Es valorarà el treball desenvolupat amb la titulació i la categoria professional idèntica o superior al lloc al qual s'opta a raó de 0,10 punts per mes treballat en entitats del sector públic i a raó de 0,08 punts per mes treballat en entitats del sector privat, amb un màxim de 10 punts.



Per a accedir a la puntuació haurà de presentar-se, si es tracta d'un treball en una entitat pública, el certificat emés per l'òrgan administratiu o gestor corresponent.

En relació amb el treball en el sector privat haurà d'aportar-se el certificat de vida laboral, el contracte de treball i una declaració responsable on es desenvolupe els serveis, en el qual haurà de constar de manera fefaent la denominació i classificació del lloc ocupat, el temps de prestació dels serveis, així com les funcions desenvolupades.



Formació

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions dels llocs que es convoquen amb un màxim de 5 punts.

– Màster o postgrau universitari el contingut acadèmic del quals estiga relacionat amb el lloc de treball a desenvolupar: 1,5 punts per màster o postgrau universitari amb un màxim de 3 punts.

L'òrgan tècnic de gestió es reserva el dret d'excloure aquells màster o postgraus que no considere de la suficient idoneïtat i vinculació amb les funcions a desenvolupar.

– Cursos, jornades, seminaris, congressos relacionats amb el treball, que hagen sigut organitzats per l'Administració pública, universitats (públiques i privades) o col·legis professionals, o aquells que tenen una homologació pública, exceptuant els cursos de preparació per a l'obtenció de les certificacions indicades en el punt anterior i amb un màxim de 2 punts:

– De 21 a 40 hores: 0,10 punts

– De 41 a 100 hores: 0,25 punts

– De 101 a 200 hores: 0,50 punts

– Més de 200 hores: 0,75 punts

L'acreditació d'aquests cursos es realitzarà mitjançant la presentació de còpia del corresponent títol o diploma, o certificat de l'organisme competent, en el qual consten les hores de duració del curs i centre que el va impartir, i que seran aportats juntament amb la sol·licitud.

L'òrgan tècnic de gestió es reserva el dret d'excloure aquells cursos que no considere de la suficient idoneïtat i vinculació amb les funcions a desenvolupar.

En aquest apartat no es puntuaran els cursos d'idiomes.

Idiomes

Coneixements del valencià

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 3 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de València, la Comissió lnteruniversitaria d'Estandardització de Coneixements de Valencià (CIEAC.OVA) o l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI), conformement a la següent escala:

Coneixement Oral (A2): 0,50 punts

Coneixement Elemental (B1): 1,00 punts

Coneixement Usuari Avançat (B2): 1,50 punts

Grau Mitjà (C1): 2,00 punts

Grau Superior (C2): 3,00 punts

Es puntuarà únicament el nivell més alt de coneixements de valencià que es posseïsca

Llengües oficials comunitàries UE més llengua anglesa

Es valorarà fins a un màxim de 2 punts el coneixement de llengües comunitàries oficials europees i la llengua anglesa. El coneixement de l'idioma es valorarà segons els nivells certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat):



Nivells, puntuació

A1: 0,10 punts

A2: 0,15 punts

B1: 0,25 punts

B2: 0,50 punts

C1 o superior: 1 punt

La valoració del coneixement de l'idioma s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut, fins a un màxim de 2 punts si s'acrediten diverses llengües.



Huité. Sistema de determinació de les persones aprovades, qualificació i resolució d'empats

La qualificació definitiva estarà determinada per la suma de la nota obtinguda en l'exercici de la fase d'oposició, més l'obtinguda en la fase de baremació de mèrits, que com a màxim serà, respectivament, de 30 i 20 punts.

L'ordre de prelació de les persones aspirants en la llista definitiva de persones aprovades s'establirà de major a menor puntuació. El primer en l'ordre serà qui tinga dret a ocupar de manera temporal/interina el lloc corresponent. I així successivament.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la següent manera: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat, aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren esmentats.

Si persisteix l'empat s'atendrà, en tercer lloc, a favor de la persona amb diversitat funcional i si l'empat es produeix entre aquestes persones es triarà la persona que tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

Si persisteix l'empat es dirimirà, en quart lloc, si l'empat fora entre persones de diferent sexe, en favor del sexe que estiga infrarepresentat, dins del col·lectiu de persones que formen part del grup o categoria professional convocat.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimiria finalment per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i s' iniciaria el citat ordre per la lletra «B» d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017) o posterior que el substituïsca.



Nové. Constitució de la borsa derivada del procés selectiu

Del resultat del procés selectiu es constituirà una borsa amb les persones aspirants que hagen superat el procés i segons les següents especificacions:

Les persones aspirants seleccionades que siguen cridades per al seu nomenament en règim d'interinitat o per causes de major volum de treball, per a ser efectiu, hauran d'aportar prèviament la documentació següent:

Declaració jurada de no haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari en qualsevol administració o ocupació pública, així com no trobar-se inhabilitada penalment per a l'exercici de funcions públiques.

La crida de les persones aspirants que formen la borsa de treball es farà seguint l'ordre de prelació establit en aquesta, i es realitzarà telefònicament o a través de qualsevol mitjà que permeta acreditar-ho. Amb aquesta finalitat les persones que integren la borsa indicaran fins a dos números de telèfon que seran contactats en cada ocasió, així com una adreça de correu electrònic.

Cada persona inscrita en la borsa disposarà, des que és avisada, de 24 hores per a presentar-se davant els serveis de personal amb la documentació que se li haja indicat.

En cas de finalitzar la vigència del contracte sense completar el període d'un any de serveis, el personal podrà obtindre altre o altres successius fins a completar aquest període. Finalitzada la vigència del contracte i una vegada aconseguit o superat aquest període d'un any, no es podrà obtindre nou contracte fins que no s'haja esgotada la llista i, en el seu cas, li corresponguera novament per torn.

Tot això amb les limitacions temporals establides en l'Estatut dels Treballadors o legislació de desenvolupament en el marc de la relació laboral que uneix a cada persona treballadora amb la seua entitat.

El funcionament de la borsa, en el no establit en les presents bases, s'ajustarà al determinat en la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic de la GV, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la GV relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la GV.





Burjassot, 28 de juny de 2022.- El gerent d'ISTEC: Juan Alegre Sanahuja.







ANNEX I

Temari



Direcció i gestió de projectes de tecnologies de la informació

Planificació estratègica, gestió de recursos, seguiment de projectes i presa de decisions.

Metodologies àgils per a la gestió de projectes.

Planificació i control de les TIC

Gestió de serveis i infraestructures TIC, gestió del valor de les TIC.



Acords de nivell de servei. Gestió d'incidències.

Bases conceptuals de ITIL (IT Infrastructure Library) i CoBIT (Control Objectives for Information and Related Technology).

Objectius de control i mètriques.

Marc legal identificació i signatura electrònica

Marc legal europeu (eIDAS). Serveis qualificats.

Marc legal nacional (Llei 6/2020, d'11 de novembre, reguladora de determinats aspectes dels serveis electrònics de confiança).

Normativa autonòmica (Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana).

Arquitectura, virtualització de sistemes i de centres de dades

Tecnologies client-servidor. Arquitectura multicapa.

Sistemes i arquitectures d'emmagatzematge. Sistemes NAS i SAN.



Virtualització de sistemes. Virtualització d'emmagatzematge. Virtualització d'escriptoris.

Contenidors.

Informàtica en núvol (Cloud Computing)

IaaS, PaaS, SaaS.

Núvols privats, públics i híbrids

Sistemes d'emmagatzematge

Tipus de sistemes i accés (iscsi, FC, NFS, SMB).

Gestió de volums.

Virtualització de l'emmagatzematge (CEPH).

Còpies de seguretat.

Interoperabilitat de sistemes

L'esquema nacional d'interoperabilitat.

Dimensions de la interoperabilitat.

Les normes tècniques d'interoperabilitat.

Interoperabilitat dels documents i expedients electrònics i normes per a l'intercanvi de dades entre administracions públiques.

Seguretat de sistemes

Anàlisi i gestió de riscos.

Eines.

L'Esquema Nacional de Seguretat

Adequació a l'Esquema Nacional de Seguretat

Estratègia Nacional de Seguretat. CCN-STIC.

La seguretat en xarxes

Tipus d'atacs i eines per a la seua prevenció: tallafocs, control d'accessos i intrusions, tècniques criptogràfiques, etc.

La seguretat en el nivell d'aplicació.

Tipus d'atacs i protecció de serveis web, bases de dades i interfícies d'usuari

Infraestructures

Cablejat estructurat.

Normes UNE sobre infraestructures i xarxes de telecomunicacions.

Radiodifusió

Serveis de radiodifusió sonora en AM i FM. RDS. Evolució. Ràdio digital. DAB.

Televisió digital terrestre (TDT). Estàndards DVB.

Xarxes de commutació

Commutació de circuits i commutació de paquets.

Xarxes de paquets. Model OSI.

TCP/IP. Encaminament. Qualitat de servei. Interconnexió de xarxes.



Xarxes d'accés

Xarxes d'accés a través de parell de coure. Estàndards xDSL.

Xarxes d'accés a través de coaxial. Tecnologia HFC. Estàndards DOCSIS. Estàndards DVB.

Xarxes d'accés a través de fibra òptica. Tecnologies FTTx. Xarxes òptiques passives (PON). Ethernet en la primera milla (EFM).

Xarxes d'accés sense fil. Xarxes WLAN 802.11 i WMAN 802.16. Xarxes Bluetooth. NFC.

Xarxes de transport

Transport sobre xarxes ràdio. Radioenllaços SDH i Ethernet.

Transport sobre xarxes òptiques. WDM.

Transport sobre xarxes IP. MPLS, H-MPLS.

Xarxes de comunicacions mòbils

Sistemes de comunicacions mòbils terrestres 2G, 3G i 4G Arquitectura, funcionalitats, interoperatibilitat.

Comunicacions mòbils 5G. Arquitectura, funcionalitats, interoperatibilitat.

Sistemes de comunicacions mòbils via satèl·lit. Xarxes VSAT.

Xarxes de comunicacions mòbils per a grups tancats. Tecnologia TETRA. Evolució.

Evolució de les xarxes mòbils terrestres a entorns OpenRan.

Gestió de xarxes i serveis de comunicacions.

Models de gestió de xarxa TMN, OSI, SNMP.

Definició i gestió de nivells del servei (SL) i acords de nivell de servei (SLA).

Transformació digital

Indústria 4.0.

Ciutats intel·ligents.

Internet de les coses.

Cadena de blocs (Blockchain)

Definició i tipus.

Contracte Intel·ligent (Smart contract).

IPFS.

Dades massives (Big Data)

Captura, anàlisi, transformació, emmagatzematge i explotació de conjunts massius de dades.

Entorns Hadoop o similars.

Bases de dades NoSQL.

Administració M365

Govern i la protecció de la informació en M365.

Aplicacions col·laboratives en el núvol.

Administració d'usuaris, grups i herència de permisos.

Mapa web