Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 10 de juny de 2022, de la Direcció General d'Agricultura Ramaderia i Pesca, per la qual es convoquen en segona convocatòria per a l'exercici 2022, les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana. [2022/5703]

(DOGV núm. 9366 de 21.06.2022) Ref. Base de dades 005555/2022




En data 20 d'abril de 2017, es va publicar l'Ordre 12/2017, de 30 de març, de 2017, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana.

En l'articulat de la citada ordre es disposa que anualment la direcció general competent en ramaderia convocarà l'ajuda i s'especificaran per a cada any en la convocatòria els imports globals màxims pels quals es podran concedir aquestes ajudes i les línies i capítols dels pressupostos generals de la Generalitat a les quals es carregarà cada grup d'ajudes, les inversions subvencionables detallades classificades per la seua finalitat el criteri de preferència d'espècie i orientació zootècnica si és el cas, les zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques i els terminis de sol·licitud i justificació de les inversions.



A l'efecte del que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes regulades en aquesta resolució s'adapten als requisits establits en l'article 14 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal, i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DOUE L193, 01.07.2014). La informació resumida del règim d'ajudes ha sigut remesa a la Comissió Europea, i s'ha assignat el número de registre de l'ajuda SA 47347.



Vist l'Ordre 3/2021, d'1 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica (DOGV 9037 de data 09.03.2021), per la qual es modifica la vigència de l'Ordre 12/2017, de 30 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana i aquesta ordre d'ajudes estarà vigent mentre es mantinga el Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, les seues modificacions o prorrogues.



Vist que la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, d'acord amb el que s'estableix en el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i el Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica és competent en matèria d'ajudes a la producció animal.

Aprovada l'ampliació de crèdit pressupostari disponible dins del capítol VII del Programa 714.80, Agricultura i Ramaderia, Capítol 7, Línia S3090 «Ajudes inversions en infraestructures» a causa de la transferència d'1.000.000,00 euros des del programa 531.10, Estructures Agràries, en la línia S0170000 «Obres i serveis d'infraestructura agrària en municipis».

Per tant, i a fi de conducta al tràmit de la segona convocatòria de les ajudes per a l'exercici 2022 i establir el procés de sol·licitud i tramitació de les ajudes esmentades es publica aquesta resolució, resolc:





Primer. Objecte de la convocatòria

Es convoquen per a l'exercici pressupostari 2022, segona convocatòria de les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana, regulades mitjançant l'Ordre 12/2017, de 30 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.



Segon. Línia pressupostària i import

L'import global màxim fixat per a la resolució d'expedients de la segona convocatòria de l'exercici 2022, de les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana, serà el següent:

Aplicació pressupostària 12.02.01.0000.

Programa 714.80, Agricultura i Ramaderia.

Capítol 7.

Línia S3090.

Import global màxim: 1.000.000,00 €.



Tercer. Annexos

Les ajudes només podran concedir-se a les inversions realitzades amb posterioritat a la presentació de sol·licituds. S'estableixen per a aquesta convocatòria els annexos següents:

a) Annex I: llistat d'inversions subvencionables per a aquesta convocatòria classificades per la seua finalitat.

b) Annex II: taula d'equivalència d'unitats de bestiar major per espècie zootècnica.

c) Annex III: llistat de municipis amb limitacions naturals o altres limitacions específiques.

d) Annex IV: criteris per a la baremació dels cursos puntuables.



Quart. Terminis

1. El termini de presentació de les sol·licituds per a la segona convocatòria de l'exercici 2022 serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la segona convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. El termini de justificació de les inversions per a la segona convocatòria de l'exercici 2022 finalitza el dia 28 d'octubre de 2022.



Cinqué. Presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen, i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú, mitjançant el corresponent model normalitzat disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l'adreça d'internet sede.gva.es/es/proc18528.

2. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, no estant obligades a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent adreça electrònica: sede.gva.es/es/proc18528.

Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut de ciutadania (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/sede_certificados).

Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part de les persones representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadania (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).

En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si és el cas, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, se signaran electrònicament pels qui siguen competents per a això, aquells documents que s'adjunten la signatura dels quals siga obligatòria.

Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, se'ls requerirà perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica en els termes previstos en l'article 68.4 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.



3. Aquells titulars d'explotacions ramaderes o el seu representant legal que hagueren presentat sol·licitud d'ajudes per a l'exercici 2022, convocada mitjançant Resolució de 23 de desembre de 2021, de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es van convocar de forma anticipada, per a l'exercici 2022, les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana (DOGV 9245, 29.12.2021) no serà necessari que acompanye a la sol·licitud, la documentació requerida en el tràmit llevat que la nova sol·licitud requerisca aportar nova documentació al tràmit. En aquests casos, la sol·licitud d'ajuda anirà acompanyada del justificant del registre d'entrada de la sol·licitud anterior i una declaració responsable del sol·licitant o el seu representant legal, i indicarà que es tinga en compte la documentació aportada en aquesta data, a l'efecte del compliment dels requisits exigits i baremació de la sol·licitud.



4. Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud es realitzaran telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça d'internet sede.gva.es/es/proc18528.

5. A la sol·licitud s'adjuntarà la documentació següent:

a) Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant i, en el seu cas, del seu representant legal.

b) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social.

c) Memòria justificativa, que en el cas d'inversions en infraestructures que requerisquen llicència municipal d'obres majors haurà d'estar subscrita per un professional competent, i el corresponent pla d'inversions.

d) Imprés de domiciliació bancària en el cas d'altes, baixes o modificacions de les dades que consten en el sistema d'informació comptable de la Generalitat.

e) Documentació que acredite el compliment de cadascun dels criteris de preferència assenyalats en la convocatòria que siguen aplicables a la persona sol·licitant:

– Explotacions que realitzen inversions en compliment dels programes de control de malalties i que han hagut de realitzar sacrificis sanitaris dels animals.

– Explotació prioritària.

– Explotacions la persona titular/gerent/encarregada de les quals haja realitzat cursos de formació sobre temes de ramaderia homologats o impartits per l'autoritat competent en la matèria.

– Jove ramader/a.

– Explotacions ramaderes acreditades com a ecològiques.

L'acreditació de la documentació relacionada s'efectuarà sense perjudici del que s'estableix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quan l'Administració actuant consulte o recapte dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en el seu poder o que hagen sigut elaborades per qualsevol altra Administració, el règim aplicable serà el següent:

a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal, així com les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.»

6. Les persones sol·licitants hauran de subscriure les declaracions responsables següents, segons corresponga:

a) No estar incurs/a en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

b) Compleix la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat, o si és el cas, està exempta d'aquesta (Decret 279/2004, del Consell).

c) No pertany a la categoria d'empreses en crisis, d'acord amb el que es disposat en les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i reestructuració d'empreses en crisis (2004/C244/02).

d) Tindre la condició de PIME.

e) Compleix les normes mínimes en matèria de medi ambient, higiene i benestar dels animals, tal com s'estableix en l'article 4.1a de l'Ordre 12/2017, de 30 de març, o del seu compliment mitjançant aquesta sol·licitud de les ajudes.

f) Compleix amb els requisits per a les inversions sol·licitades, si és el cas, de les llicències i autoritzacions en els supòsits establits en la normativa urbanística i, si és el cas, de l'oportú instrument d'intervenció administrativa ambiental.

g) Les inversions sol·licitades no han sigut iniciades abans de la data de presentació de la sol·licitud.



Sisé. Procediment de concessió i notificació

1. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a les direccions territorials que realitzaran d'ofici quantes actuacions estimen necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals haja de formular-se la proposta de resolució, i remetran a l'òrgan col·legiat un informe d'avaluació de les sol·licituds.

2. A la vista dels informes d'avaluació emesos per les direccions territorials, l'òrgan col·legiat emetrà la proposta de resolució de concessió de les ajudes, que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre la concessió de les ajudes. Aquest òrgan col·legiat estarà integrat per 3 membres nomenats per la direcció general competent en matèria de ramaderia: un/a cap de servei que actuarà en qualitat de president/a i dos caps de secció que actuaran en qualitat de vicepresident/a i secretari/ària. En cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal el president/a serà substituït pel vicepresident/a. Tots els membres, així com els seus suplents en cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal seran designats per la direcció general competent en matèria de ramaderia.

3. A la vista de la documentació aportada i la proposta de l'òrgan col·legiat, la persona titular de la direcció general competent en matèria de ramaderia resoldrà la concessió d'aquestes ajudes d'acord amb l'import previst en l'apartat segon. La resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció, de la qual estaran exclosos tots els impostos.

4. El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de concessió no podrà excedir de sis mesos comptats a partir de la publicació de l'extracte de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si no s'ha dictat i publicat resolució expressa en aquest termini de sis mesos, les persones interessades podran entendre desestimada la seua sol·licitud conforme a l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

5. La resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció i es publicarà, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de conformitat amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i contindrà el llistat baremat d'expedients segons els criteris de priorització establits en la convocatòria, la llista del personal beneficiari amb els imports de les ajudes públiques assignades de la qual estaran exclosos tots els impostos, i motivaran degudament el sentit d'aquestes i incorporaran, si és el cas, les condicions i obligacions derivades d'aquesta.



Seté. Justificació

1. Les inversions o despeses aprovades seran justificades davant l'Administració fins a la data de justificació establida en l'apartat quart, mitjançant la comunicació final d'inversió tal com estableix l'article 10 de l'Ordre 1/2017, de 30 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana.

2. L'apartat 6 de l'article 10 de l'Ordre 12/2017, de 30 de març, estableix que els serveis veterinaris oficials de la conselleria competent en ramaderia duran a terme una visita d'inspecció en totes les explotacions sol·licitants per a comprovar l'execució de les inversions realitzades d'acord amb la resolució de concessió d'ajuda dels costos subvencionables que procedisquen. S'entendrà justificada la inversió a l'efecte del control establit en el punt anterior, quan la inversió sol·licitada, ja siga un bé moble o immoble, complisca amb els requisits establits en la normativa d'aplicació i es trobe present en l'explotació en el moment de la inspecció.



Huité. Baremació per espècie productiva

D'acord amb l'apartat G de l'article 7 de l'Ordre 12/2017, de 30 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana, en el qual estableix els criteris d'atorgament i ponderació d'aquests, s'atorgaran 10 punts a les explotacions de l'espècie porcina.



Nové. Protecció de dades de caràcter personal

1. La gestió de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal, havent de complir-se amb les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. De conformitat amb el que es preveu en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte al tractament de dades de caràcter personal cal informar el següent:

a) Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'Agricultura.

b) Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.



c) Finalitat del tractament: gestionar ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

d) Exercici de drets: les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/es/proc19970.

e) Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/es/proc22094, sense perjudici de la possibilitat de reclamar davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

f) Es pot obtindre informació més detallada en l'enllaç següent: https://agroambient.gva.es/es/registre-de-tractaments.

3. Quan la persona sol·licitant o, la persona representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-les dels aspectes següents:



– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver obtingut aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que li assisteixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.



Desé. Transparència, subministrament d'informació i dades obertes

En compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, els subjectes beneficiaris de la subvenció hauran de complir les obligacions de transparència següents:

1. Les entitats privades hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:

a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022, en una quantia superior a 50.000 euros.

c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros.

En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013, la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP -Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/tep.

Aquesta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.

2. Sense perjudici de les obligacions previstes en l'apartat anterior, totes les entitats o persones beneficiàries de subvencions hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, i inclouran el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

3. Les entitats o persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment d'aquesta de les obligacions previstes en la llei de transparència que aquesta requerisca, en el termini de quinze dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que el mateix haguera sigut atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, previ advertiment i audiència a la persona interessada, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022.

4. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.



Onzé. Eficàcia

Aquesta resolució tindrà efecte a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Aquesta resolució posa fi a la via administrativa, i contra aquesta podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de la seua publicació. Tot això, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 46.1 de la Llei reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa (Llei 29/1998, de 13 de juliol, publicada en el BOE núm. 167, de 14.07.1998).



València, 10 de juny de 2022.– El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca (p. D. Ordre 12/2017, 30 de març; DOGV 20.04.2017, núm. 8023): Antonio Quintana Martínez.









ANNEX I

Llistat d'inversions subvencionables classificades per la seua finalitat



Grup A. Millora de la bioseguretat i condicions higienicosanitàries



– Construcció (o adquisició) de túnels o arcs de desinfecció.

– Construcció de tancat, que volte les instal·lacions i que permeta el control d'accessos, amb tots els accessoris.

– Construcció de guals sanitaris (gual inundable) a l'entrada d'explotació on s'aplicarà solució desinfectant.

– Esquerdejat i/o arrebossat i revestiment de superfícies en la cara interna i /o externa de les naus i sòls.

– Construcció de banys antiparasitaris en ramaderia extensiva.

– Adquisició de màquines nodrisses.

– Construcció de local o moll d'embarcament, per a evitar l'entrada de camions, amb la corresponent infraestructura de corredors o equivalents.

– Adquisició d'equips de neteja i desinfecció a pressió.

– Instal·lació de teles gabials i/o mosquiteres, si és el cas.

– Instal·lació de pediluvis.

– Adequació i adquisició d'equips i sistemes higiènics d'emmagatzematge de cadàvers, inclosos baguls congeladors.

– Mesures de bioseguretat en punts d'aigua o alimentació en extensiu per a evitar contagi amb la fauna silvestre.

– Instal·lació de sòl engraellat.

– Instal·lació de vestuaris.

– Rafal extern.

– Llatzeret.





Grup B. Millora del benestar dels animals i seguretat de l'explotació

– Dotació d'energia elèctrica per a l'explotació a través de grups generadors, plaques solars o fotovoltaiques i distribució interior (les inversions corresponents a aquest apartat només seran subvencionables si l'energia produïda és per al consum propi de l'explotació).



– Instal·lació del sistema de distribució d'aigua dins de l'explotació i equip complementari (depòsits, bombes de pressió, sistemes de potabilització, abeuradors, etc.)

– Instal·lació d'equips i sistemes de refrigeració, calefacció, ventilació, humidificació i aïllaments tèrmics per a millorar les condicions tèrmiques dels animals, i en conseqüència el seu benestar.

– Instal·lació de sistemes d'il·luminació que garantisquen la presència de llum en dues terceres parts del dia, en cas de no disposar d'aquesta (per exemple, en porcs, garantir llum de 09.00 a 17.00, i garantir almenys 40 lux d'intensitat, segons Directiva 91/630).

– Adquisició d'equips i sistemes d'alarmes per a la detecció de fallades en els sistemes de control ambiental, automatització i intrusió.

– Protecció d'equips i circuits elèctrics per a evitar descàrregues sobre els animals.

– Instal·lació de bescanviadors de calor.

– Removedor de jaç.



Grup C. Promoció de l'extensificació i reorientació de la producció, així com foment de la ramaderia ecològica.

– Adquisició de màquina enllitadora.

– Instal·lació de pastor elèctric, tanques mòbils o fixes.

– Sitges d'emmagatzematge de subproductes i matèries primeres.

– Construcció d'abeuradors.

– Adquisició de màquina rotoembaladora.

– Construcció o adquisició de mànegues de maneig i poltres d'immobilització i cures de bestiar extensiu.



Grup D. Reducció de costos i millora de la qualitat del producte final

– Adquisició d'equips de munyiment automatitzats i tancs de refrigeració homologats i accessoris complementaris.

– Adquisició de sitges de pinso i equips de distribució d'aliments, inclosos els sistemes d'alimentació líquida.

– Adquisició de carros mescladors.

– Adquisició de bàscules de pesatge (no s'inclouen en aquest apartat les bàscules de/per als vehicles).

– Lectors de sistemes electrònics d'identificació animal.

– Equips informàtics per a gestió de la identificació animal.

– Adquisició de programes informàtics específics per a la gestió d'explotacions ramaderes.



Grup E. Reducció d'impacte ambiental i lluita davant del canvi climàtic

– Adquisició i muntatge, o construcció, de femers o basses, en tots dos casos impermeables, estanques i correctament dissenyades per a l'emmagatzematge i tractament de fems i purins, i impermeabilització de les existents.

– Construcció d'aljubs per a la recollida d'aigües pluvials per a aprofitament en l'explotació.

– Adquisició d'equips o maquinària per a la separació de fases, sòlida i líquida, de purins i fems: tamisos, filtres, filtres premsa, centrífugues, compactadors, etc.

– Adquisició d'equips per a la recollida i/o transport de purins i fem: extractors de fem, bombes d'extracció, tancs, cisternes.



– Adquisició d'equips de filtració de líquids procedents de la separació de fases.

– Adquisició d'equips o aparells per al tractament aerobi de purins i fems, mitjançant sistemes mecànics: turbines (fixes o flotants), agitadors de paletes, etc.

– Adquisició d'equips o aparells per al tractament aerobi de purins i fems, mitjançant sistemes pneumàtics de ventilació: bufadors més difusors, compressors, filtres Venturi, etc.

– Disseny, dimensionament i construcció de sistemes hidràulics per al tractament aerobi de purins i fems, amb tots els materials i equips necessaris: bassa, canonades, motors i bombes, etc.

– Construcció i/o adquisició d'equips de transferència iònica, electrofloculació o sistemes similars, per al tractament de purins i fems.



– Instal·lació d'abeuradors de cassoleta en comptes dels de tetina o xupló o instal·lació de menjadores (tipus tremuja holandesa o similar) que porten incorporat l'abeurador i que s'eviten les pèrdues d'aigua.

– Cobertura dels depòsits de purins i fems, mitjançant sistemes reconeguts en el Document BREF 2003 «Prevenció i control integrats de la contaminació (IPPC). Documentació de referència de millors tècniques disponibles en la cria d'ocells de corral i porcs».

– Tancs d'hidròlisi enzimàtica.

– Sistemes d'injecció de purins en sòl.

– Instal·lacions i adquisició d'equips per al tractament anaerobi de purins i fems.

– Implantació de sistemes de geolocalització per GPS o similar en els tancs d'aplicació de purins.









ANNEX II

Equivalència d'Unitats de Bestiar Major segons espècies



Bestiar Edat UGM

Boví Animal <12 mesos 0,60

Boví Animal >12 mesos 1,00

Oví/caprí Reproductors 0,15

Oví/caprí Esquer 0,05

Equí Reproductor 1,00

Equí Esquer 0,60

Avícola Ponedores 0,01

Avícola Pollastre d'engreix 0,005

Avícola Perdius 0,02

Avícola Polits 0,03

Avícola Ànecs 0,02

Avícola Guatles 0,005

Avícola Faisans 0,01

Avícola Pintades 0,02

Cunícola Reproductors 0,01

Cunícola Esquer 0,005

Porcí Bacona en cicle tancat 0,96

Porcí Bacona amb porquets fins al deslletament (de 0 a 6 kg) 0,25

Porcí Bacona amb porquets fins a 20 kg 0,30

Porcí Esquer 0,12

Porcí Transició de porquets 0,02

Estruços Reproductors 0,20

Estruços Esquer 0,12

Apicultura Rusc 0,15









ANNEX III

Llista de municipis de la Comunitat Valenciana pertanyents a zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques



Província 03 – Alacant

03002 Agost

03003 Agres

03005 Albatera

03006 Alcalalí

03007 Alcocer de Planes

03008 Alcoleja

03010 Alfafara

03013 Algueña

03016 Almudaina

03017 Alqueria d'Asnar, l'

03019 Aspe

03020 Balones

03021 Banyeres de Mariola

03022 Benasau

03025 Beneixama

03027 Beniardà

03028 Beniarrés

03029 Benigembla

03032 Benifallim

03033 Benifato

03035 Benilloba

03036 Benillup

03037 Benimantell

03038 Benimarfull

03039 Benimassot

03043 Biar

03045 Bolulla

03048 Callosa d'en Sarrià

03049 Callosa de Segura

03051 Camp de Mirra, el / Campo de Mirra

03052 Cañada

03053 Castalla

03054 Castell de Castells

03075 Castell de Guadalest, el

03055 Catral

03056 Cocentaina

03057 Confrides

03059 Crevillent

03060 Quatretondeta

03065 Elx/Elche

03066 Elda

03067 Fageca

03068 Famorca

03072 Gaianes

03073 Gorga

03077 Fondó de les Neus, el/ Hondón de las Nieves

03078 Hondón de los Frailes

03084 l'Orxa/Lorcha

03086 Millena

03088 Monforte del Cid

03089 Monòver / Monóvar

03092 Muro de Alcoy

03093 Novelda

03096 Onil

03102 Pego

03103 Penàguila

03104 Petrer

03105 Pinós, el / Pinoso

03106 Planes

03107 Polop

03112 Relleu

03114 Romana, la

03116 Salinas

03122 Sant Vicent del Raspeig / Sant Vicente del Raspeig

03123 Sax

03124 Sella

03127 Tàrbena

03129 Tibi

03130 Tollos

03132 la Torre de les Maçanes / Torremanzanas

03134 Vall d'Alcalà, la

03135 Vall d'Ebo

03136 Vall de Gallinera

03137 la Vall de Laguar, La

03140 Villena



Província: 12 – Castelló

12001 Atzeneta del Maestrat

12002 Aín

12003 Albocàsser

12004 Alcalà de Xivert

12006 Alcudia de Veo

12007 Alfondeguilla

12008 Algimia de Almonacid

12010 Almedíjar

12012 Altura

12013 Arañuel

12014 Ares del Maestrat

12015 Argelita

12017 Ayódar

12018 Azuébar

12020 Barracas

12022 Bejís

12024 Benafer

12025 Benafigos

12026 Benassal

12027 Benicarló

12029 Benlloc

12032 Borriana

12034 Càlig

12036 Canet lo Roig

12037 Castell de Cabres

12038 Castellfort

12039 Castellnovo

12041 Castillo de Villamalefa

12042 Catí

12043 Caudiel

12044 Cervera del Maestre

12045 Cinctorres

12046 Cirat

12048 Cortes de Arenoso

12049 Costur

12050 Coves de Vinromà, les

12051 Culla

12052 Xert

12053 Xilxes / Chilches

12055 Xodos / Chodos

12056 Chóvar

12057 Eslida

12058 Espadilla

12059 Fanzara

12060 Figueroles

12061 Forcall

12063 Fuente la Reina

12064 Fuentes de Ayódar

12065 Gaibiel

12067 Geldo

12068 Herbers

12069 Higueras

12070 Jana, La

12071 Jérica

12072 Llucena/Lucena del Cid

12073 Ludiente

12075 Mata, La

12076 Matet

12077 Moncofa

12078 Montán

12079 Montanejos

12080 Morella

12081 Navajas

12082 Nules

12083 Olocau del Rey

12087 Palanques

12088 Pavías

12089 Peníscola

12090 Pina de Montalgrao

12091 Portell de Morella

12092 Puebla de Arenoso

12093 Pobla de Benifassà, la

12094 Pobla Tornesa, la

12096 Rossell

12097 Sacañet

12098 Salzadella, la

12099 Sant Jordi/ San Jorge

12902 Sant Joan de Moró

12100 Sant Mateu

12101 San Rafael del Río

12102 Santa Magdalena de Pulpis

12103 Serratella, la

12104 Segorbe

12105 Sierra Engarcerán

12106 Soneja

12107 Sot de Ferrer

12108 Suera

12110 Teresa

12111 Tírig

12112 Todolella

12113 Toga

12114 Torás

12115 Toro, El

12116 Torralba del Pinar

12118 Torrechiva

12119 Torre d'en Besora, la

12120 Torre d'en Doménec, la

12121 Traiguera

12122 les Useres / Useras

12123 Vallat

12124 Vall d'Alba, la

12125 Vall de Almonacid

12127 Vallibona

12128 Vilafamés

12129 Vilafranca / Villafranca del Cid

12130 Villahermosa del Río

12131 Villamalur

12132 Vilanova d'Alcolea

12133 Villanueva de Viver

12134 Vilar de Canes

12137 Villores

12139 Vistabella del Maestrat

12140 Viver

12141 Zorita del Maestrazgo

12142 Zucaina



Província: 46-València

46001 Ademuz

46018 Alcublas

46036 Alpuente

46038 Andilla

46039 Anna

46041 Aras de los Olmos

46044 Ayora

46050 Benagéber

46071 Bicorp

46073 Bolbaite

46079 Calles

46080 Camporrobles

46087 Casas Altas

46088 Casas Bajas

46092 Castielfabib

46095 Caudete de las Fuentes

46097 Cofrentes

46099 Cortes de Pallás

46105 Cullera

46106 Chelva

46107 Chella

46108 Chera

46112 Chulilla

46114 Domeño

46115 Dos Aguas

46118 Enguera

46121 Estubeny

46129 Fuenterrobles

46902 Gátova

46141 Higueruelas

46142 Jalance

46143 Xeraco

46144 Jarafuel

46146 Xeresa

46148 Loriguilla

46149 Losa del Obispo

46167 Millares

46179 Navarrés

46181 Oliva

46201 Puebla de San Miguel

46206 Quesa

46213 Requena

46229 Siete Aguas

46232 Sinarcas

46234 Sot de Chera

46238 Tavernes de la Valldigna

46239 Teresa de Cofrentes

46241 Titaguas

46242 Torrebaja

46247 Tuéjar

46249 Utiel

46252 Vallanca

46254 Venta del Moro

46258 Villar del Arzobispo

46259 Villargordo del Cabriel

46261 Yátova

46262 Yesa, La

46263 Zarra







ANNEX IV

Baremació de cursos puntuables



Cursos de formació homologats realitzats per la persona titular o persona responsable de l'explotació i en el cas de persones jurídiques la persona representant legal, sobre temes de ramaderia i impartits per l'Administració, universitat, col·legis professionals, centres de Formació Professional, organitzacions professionals agràries o entitats reconegudes per l'administració, amb els criteris de baremació següents:

– 1 punt per cada 20 hores de formació o per cada crèdit justificat.



– En cursos amb una duració menor a 20 hores, es comptabilitzarà la part proporcional, i es multiplicarà la duració del curs per 0,05 punts per hora.

– Fins a un màxim de 3 punts per a aquest apartat de formació.

No es tindran en compte els cursos preceptius exigits per la normativa reguladora.

Mapa web