RESOLUCIÓ de 10 de juny de 2022, de la Direcció General d'Agricultura Ramaderia i Pesca, per la qual es convoquen en segona convocatòria per a l'exercici 2022, les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana. [2022/5703]
(DOGV núm. 9366 de 21.06.2022) Ref. Base de dades 005555/2022
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica Grup temàtic: Ajudes Matèries: Ramaderia i animals
En data 20 d'abril de 2017, es va publicar l'Ordre 12/2017, de 30 de març, de 2017, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana.
En l'articulat de la citada ordre es disposa que anualment la direcció general competent en ramaderia convocarà l'ajuda i s'especificaran per a cada any en la convocatòria els imports globals màxims pels quals es podran concedir aquestes ajudes i les línies i capítols dels pressupostos generals de la Generalitat a les quals es carregarà cada grup d'ajudes, les inversions subvencionables detallades classificades per la seua finalitat el criteri de preferència d'espècie i orientació zootècnica si és el cas, les zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques i els terminis de sol·licitud i justificació de les inversions.
A l'efecte del que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes regulades en aquesta resolució s'adapten als requisits establits en l'article 14 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal, i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DOUE L193, 01.07.2014). La informació resumida del règim d'ajudes ha sigut remesa a la Comissió Europea, i s'ha assignat el número de registre de l'ajuda SA 47347.
Vist l'Ordre 3/2021, d'1 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica (DOGV 9037 de data 09.03.2021), per la qual es modifica la vigència de l'Ordre 12/2017, de 30 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana i aquesta ordre d'ajudes estarà vigent mentre es mantinga el Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, les seues modificacions o prorrogues.
Vist que la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, d'acord amb el que s'estableix en el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i el Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica és competent en matèria d'ajudes a la producció animal.
Aprovada l'ampliació de crèdit pressupostari disponible dins del capítol VII del Programa 714.80, Agricultura i Ramaderia, Capítol 7, Línia S3090 «Ajudes inversions en infraestructures» a causa de la transferència d'1.000.000,00 euros des del programa 531.10, Estructures Agràries, en la línia S0170000 «Obres i serveis d'infraestructura agrària en municipis».
Per tant, i a fi de conducta al tràmit de la segona convocatòria de les ajudes per a l'exercici 2022 i establir el procés de sol·licitud i tramitació de les ajudes esmentades es publica aquesta resolució, resolc:
Primer. Objecte de la convocatòria
Es convoquen per a l'exercici pressupostari 2022, segona convocatòria de les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana, regulades mitjançant l'Ordre 12/2017, de 30 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.
Segon. Línia pressupostària i import
L'import global màxim fixat per a la resolució d'expedients de la segona convocatòria de l'exercici 2022, de les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana, serà el següent:
Aplicació pressupostària 12.02.01.0000.
Programa 714.80, Agricultura i Ramaderia.
Capítol 7.
Línia S3090.
Import global màxim: 1.000.000,00 .
Tercer. Annexos
Les ajudes només podran concedir-se a les inversions realitzades amb posterioritat a la presentació de sol·licituds. S'estableixen per a aquesta convocatòria els annexos següents:
a) Annex I: llistat d'inversions subvencionables per a aquesta convocatòria classificades per la seua finalitat.
b) Annex II: taula d'equivalència d'unitats de bestiar major per espècie zootècnica.
c) Annex III: llistat de municipis amb limitacions naturals o altres limitacions específiques.
d) Annex IV: criteris per a la baremació dels cursos puntuables.
Quart. Terminis
1. El termini de presentació de les sol·licituds per a la segona convocatòria de l'exercici 2022 serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la segona convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
2. El termini de justificació de les inversions per a la segona convocatòria de l'exercici 2022 finalitza el dia 28 d'octubre de 2022.
Cinqué. Presentació de sol·licituds
1. Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen, i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú, mitjançant el corresponent model normalitzat disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l'adreça d'internet sede.gva.es/es/proc18528.
2. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, no estant obligades a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent adreça electrònica: sede.gva.es/es/proc18528.
Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut de ciutadania (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/sede_certificados).
Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part de les persones representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadania (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).
En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si és el cas, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, se signaran electrònicament pels qui siguen competents per a això, aquells documents que s'adjunten la signatura dels quals siga obligatòria.
Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, se'ls requerirà perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica en els termes previstos en l'article 68.4 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.
3. Aquells titulars d'explotacions ramaderes o el seu representant legal que hagueren presentat sol·licitud d'ajudes per a l'exercici 2022, convocada mitjançant Resolució de 23 de desembre de 2021, de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es van convocar de forma anticipada, per a l'exercici 2022, les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana (DOGV 9245, 29.12.2021) no serà necessari que acompanye a la sol·licitud, la documentació requerida en el tràmit llevat que la nova sol·licitud requerisca aportar nova documentació al tràmit. En aquests casos, la sol·licitud d'ajuda anirà acompanyada del justificant del registre d'entrada de la sol·licitud anterior i una declaració responsable del sol·licitant o el seu representant legal, i indicarà que es tinga en compte la documentació aportada en aquesta data, a l'efecte del compliment dels requisits exigits i baremació de la sol·licitud.
4. Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud es realitzaran telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça d'internet sede.gva.es/es/proc18528.
5. A la sol·licitud s'adjuntarà la documentació següent:
a) Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant i, en el seu cas, del seu representant legal.
b) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social.
c) Memòria justificativa, que en el cas d'inversions en infraestructures que requerisquen llicència municipal d'obres majors haurà d'estar subscrita per un professional competent, i el corresponent pla d'inversions.
d) Imprés de domiciliació bancària en el cas d'altes, baixes o modificacions de les dades que consten en el sistema d'informació comptable de la Generalitat.
e) Documentació que acredite el compliment de cadascun dels criteris de preferència assenyalats en la convocatòria que siguen aplicables a la persona sol·licitant:
Explotacions que realitzen inversions en compliment dels programes de control de malalties i que han hagut de realitzar sacrificis sanitaris dels animals.
Explotació prioritària.
Explotacions la persona titular/gerent/encarregada de les quals haja realitzat cursos de formació sobre temes de ramaderia homologats o impartits per l'autoritat competent en la matèria.
Jove ramader/a.
Explotacions ramaderes acreditades com a ecològiques.
L'acreditació de la documentació relacionada s'efectuarà sense perjudici del que s'estableix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Quan l'Administració actuant consulte o recapte dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en el seu poder o que hagen sigut elaborades per qualsevol altra Administració, el règim aplicable serà el següent:
a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.
b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal, així com les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.
c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.»
6. Les persones sol·licitants hauran de subscriure les declaracions responsables següents, segons corresponga:
a) No estar incurs/a en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
b) Compleix la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat, o si és el cas, està exempta d'aquesta (Decret 279/2004, del Consell).
c) No pertany a la categoria d'empreses en crisis, d'acord amb el que es disposat en les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i reestructuració d'empreses en crisis (2004/C244/02).
d) Tindre la condició de PIME.
e) Compleix les normes mínimes en matèria de medi ambient, higiene i benestar dels animals, tal com s'estableix en l'article 4.1a de l'Ordre 12/2017, de 30 de març, o del seu compliment mitjançant aquesta sol·licitud de les ajudes.
f) Compleix amb els requisits per a les inversions sol·licitades, si és el cas, de les llicències i autoritzacions en els supòsits establits en la normativa urbanística i, si és el cas, de l'oportú instrument d'intervenció administrativa ambiental.
g) Les inversions sol·licitades no han sigut iniciades abans de la data de presentació de la sol·licitud.
Sisé. Procediment de concessió i notificació
1. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a les direccions territorials que realitzaran d'ofici quantes actuacions estimen necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals haja de formular-se la proposta de resolució, i remetran a l'òrgan col·legiat un informe d'avaluació de les sol·licituds.
2. A la vista dels informes d'avaluació emesos per les direccions territorials, l'òrgan col·legiat emetrà la proposta de resolució de concessió de les ajudes, que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre la concessió de les ajudes. Aquest òrgan col·legiat estarà integrat per 3 membres nomenats per la direcció general competent en matèria de ramaderia: un/a cap de servei que actuarà en qualitat de president/a i dos caps de secció que actuaran en qualitat de vicepresident/a i secretari/ària. En cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal el president/a serà substituït pel vicepresident/a. Tots els membres, així com els seus suplents en cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal seran designats per la direcció general competent en matèria de ramaderia.
3. A la vista de la documentació aportada i la proposta de l'òrgan col·legiat, la persona titular de la direcció general competent en matèria de ramaderia resoldrà la concessió d'aquestes ajudes d'acord amb l'import previst en l'apartat segon. La resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció, de la qual estaran exclosos tots els impostos.
4. El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de concessió no podrà excedir de sis mesos comptats a partir de la publicació de l'extracte de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si no s'ha dictat i publicat resolució expressa en aquest termini de sis mesos, les persones interessades podran entendre desestimada la seua sol·licitud conforme a l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
5. La resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció i es publicarà, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de conformitat amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i contindrà el llistat baremat d'expedients segons els criteris de priorització establits en la convocatòria, la llista del personal beneficiari amb els imports de les ajudes públiques assignades de la qual estaran exclosos tots els impostos, i motivaran degudament el sentit d'aquestes i incorporaran, si és el cas, les condicions i obligacions derivades d'aquesta.
Seté. Justificació
1. Les inversions o despeses aprovades seran justificades davant l'Administració fins a la data de justificació establida en l'apartat quart, mitjançant la comunicació final d'inversió tal com estableix l'article 10 de l'Ordre 1/2017, de 30 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana.
2. L'apartat 6 de l'article 10 de l'Ordre 12/2017, de 30 de març, estableix que els serveis veterinaris oficials de la conselleria competent en ramaderia duran a terme una visita d'inspecció en totes les explotacions sol·licitants per a comprovar l'execució de les inversions realitzades d'acord amb la resolució de concessió d'ajuda dels costos subvencionables que procedisquen. S'entendrà justificada la inversió a l'efecte del control establit en el punt anterior, quan la inversió sol·licitada, ja siga un bé moble o immoble, complisca amb els requisits establits en la normativa d'aplicació i es trobe present en l'explotació en el moment de la inspecció.
Huité. Baremació per espècie productiva
D'acord amb l'apartat G de l'article 7 de l'Ordre 12/2017, de 30 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana, en el qual estableix els criteris d'atorgament i ponderació d'aquests, s'atorgaran 10 punts a les explotacions de l'espècie porcina.
Nové. Protecció de dades de caràcter personal
1. La gestió de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal, havent de complir-se amb les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
2. De conformitat amb el que es preveu en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte al tractament de dades de caràcter personal cal informar el següent:
a) Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'Agricultura.
b) Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.
c) Finalitat del tractament: gestionar ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.
d) Exercici de drets: les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/es/proc19970.
e) Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/es/proc22094, sense perjudici de la possibilitat de reclamar davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
f) Es pot obtindre informació més detallada en l'enllaç següent: https://agroambient.gva.es/es/registre-de-tractaments.
3. Quan la persona sol·licitant o, la persona representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-les dels aspectes següents:
La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.
La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver obtingut aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.
La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que li assisteixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.
Desé. Transparència, subministrament d'informació i dades obertes
En compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, els subjectes beneficiaris de la subvenció hauran de complir les obligacions de transparència següents:
1. Les entitats privades hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:
a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.
b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022, en una quantia superior a 50.000 euros.
c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros.
En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013, la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP -Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/tep.
Aquesta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.
2. Sense perjudici de les obligacions previstes en l'apartat anterior, totes les entitats o persones beneficiàries de subvencions hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, i inclouran el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.
3. Les entitats o persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment d'aquesta de les obligacions previstes en la llei de transparència que aquesta requerisca, en el termini de quinze dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que el mateix haguera sigut atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, previ advertiment i audiència a la persona interessada, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022.
4. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.
Onzé. Eficàcia
Aquesta resolució tindrà efecte a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Aquesta resolució posa fi a la via administrativa, i contra aquesta podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de la seua publicació. Tot això, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 46.1 de la Llei reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa (Llei 29/1998, de 13 de juliol, publicada en el BOE núm. 167, de 14.07.1998).
València, 10 de juny de 2022. El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca (p. D. Ordre 12/2017, 30 de març; DOGV 20.04.2017, núm. 8023): Antonio Quintana Martínez.
ANNEX I
Llistat d'inversions subvencionables classificades per la seua finalitat
Grup A. Millora de la bioseguretat i condicions higienicosanitàries
Construcció (o adquisició) de túnels o arcs de desinfecció.
Construcció de tancat, que volte les instal·lacions i que permeta el control d'accessos, amb tots els accessoris.
Construcció de guals sanitaris (gual inundable) a l'entrada d'explotació on s'aplicarà solució desinfectant.
Esquerdejat i/o arrebossat i revestiment de superfícies en la cara interna i /o externa de les naus i sòls.
Construcció de banys antiparasitaris en ramaderia extensiva.
Adquisició de màquines nodrisses.
Construcció de local o moll d'embarcament, per a evitar l'entrada de camions, amb la corresponent infraestructura de corredors o equivalents.
Adquisició d'equips de neteja i desinfecció a pressió.
Instal·lació de teles gabials i/o mosquiteres, si és el cas.
Instal·lació de pediluvis.
Adequació i adquisició d'equips i sistemes higiènics d'emmagatzematge de cadàvers, inclosos baguls congeladors.
Mesures de bioseguretat en punts d'aigua o alimentació en extensiu per a evitar contagi amb la fauna silvestre.
Instal·lació de sòl engraellat.
Instal·lació de vestuaris.
Rafal extern.
Llatzeret.
Grup B. Millora del benestar dels animals i seguretat de l'explotació
Dotació d'energia elèctrica per a l'explotació a través de grups generadors, plaques solars o fotovoltaiques i distribució interior (les inversions corresponents a aquest apartat només seran subvencionables si l'energia produïda és per al consum propi de l'explotació).
Instal·lació del sistema de distribució d'aigua dins de l'explotació i equip complementari (depòsits, bombes de pressió, sistemes de potabilització, abeuradors, etc.)
Instal·lació d'equips i sistemes de refrigeració, calefacció, ventilació, humidificació i aïllaments tèrmics per a millorar les condicions tèrmiques dels animals, i en conseqüència el seu benestar.
Instal·lació de sistemes d'il·luminació que garantisquen la presència de llum en dues terceres parts del dia, en cas de no disposar d'aquesta (per exemple, en porcs, garantir llum de 09.00 a 17.00, i garantir almenys 40 lux d'intensitat, segons Directiva 91/630).
Adquisició d'equips i sistemes d'alarmes per a la detecció de fallades en els sistemes de control ambiental, automatització i intrusió.
Protecció d'equips i circuits elèctrics per a evitar descàrregues sobre els animals.
Instal·lació de bescanviadors de calor.
Removedor de jaç.
Grup C. Promoció de l'extensificació i reorientació de la producció, així com foment de la ramaderia ecològica.
Adquisició de màquina enllitadora.
Instal·lació de pastor elèctric, tanques mòbils o fixes.
Sitges d'emmagatzematge de subproductes i matèries primeres.
Construcció d'abeuradors.
Adquisició de màquina rotoembaladora.
Construcció o adquisició de mànegues de maneig i poltres d'immobilització i cures de bestiar extensiu.
Grup D. Reducció de costos i millora de la qualitat del producte final
Adquisició d'equips de munyiment automatitzats i tancs de refrigeració homologats i accessoris complementaris.
Adquisició de sitges de pinso i equips de distribució d'aliments, inclosos els sistemes d'alimentació líquida.
Adquisició de carros mescladors.
Adquisició de bàscules de pesatge (no s'inclouen en aquest apartat les bàscules de/per als vehicles).
Lectors de sistemes electrònics d'identificació animal.
Equips informàtics per a gestió de la identificació animal.
Adquisició de programes informàtics específics per a la gestió d'explotacions ramaderes.
Grup E. Reducció d'impacte ambiental i lluita davant del canvi climàtic
Adquisició i muntatge, o construcció, de femers o basses, en tots dos casos impermeables, estanques i correctament dissenyades per a l'emmagatzematge i tractament de fems i purins, i impermeabilització de les existents.
Construcció d'aljubs per a la recollida d'aigües pluvials per a aprofitament en l'explotació.
Adquisició d'equips o maquinària per a la separació de fases, sòlida i líquida, de purins i fems: tamisos, filtres, filtres premsa, centrífugues, compactadors, etc.
Adquisició d'equips per a la recollida i/o transport de purins i fem: extractors de fem, bombes d'extracció, tancs, cisternes.
Adquisició d'equips de filtració de líquids procedents de la separació de fases.
Adquisició d'equips o aparells per al tractament aerobi de purins i fems, mitjançant sistemes mecànics: turbines (fixes o flotants), agitadors de paletes, etc.
Adquisició d'equips o aparells per al tractament aerobi de purins i fems, mitjançant sistemes pneumàtics de ventilació: bufadors més difusors, compressors, filtres Venturi, etc.
Disseny, dimensionament i construcció de sistemes hidràulics per al tractament aerobi de purins i fems, amb tots els materials i equips necessaris: bassa, canonades, motors i bombes, etc.
Construcció i/o adquisició d'equips de transferència iònica, electrofloculació o sistemes similars, per al tractament de purins i fems.
Instal·lació d'abeuradors de cassoleta en comptes dels de tetina o xupló o instal·lació de menjadores (tipus tremuja holandesa o similar) que porten incorporat l'abeurador i que s'eviten les pèrdues d'aigua.
Cobertura dels depòsits de purins i fems, mitjançant sistemes reconeguts en el Document BREF 2003 «Prevenció i control integrats de la contaminació (IPPC). Documentació de referència de millors tècniques disponibles en la cria d'ocells de corral i porcs».
Tancs d'hidròlisi enzimàtica.
Sistemes d'injecció de purins en sòl.
Instal·lacions i adquisició d'equips per al tractament anaerobi de purins i fems.
Implantació de sistemes de geolocalització per GPS o similar en els tancs d'aplicació de purins.
ANNEX II
Equivalència d'Unitats de Bestiar Major segons espècies
Bestiar Edat UGM
Boví Animal <12 mesos 0,60
Boví Animal >12 mesos 1,00
Oví/caprí Reproductors 0,15
Oví/caprí Esquer 0,05
Equí Reproductor 1,00
Equí Esquer 0,60
Avícola Ponedores 0,01
Avícola Pollastre d'engreix 0,005
Avícola Perdius 0,02
Avícola Polits 0,03
Avícola Ànecs 0,02
Avícola Guatles 0,005
Avícola Faisans 0,01
Avícola Pintades 0,02
Cunícola Reproductors 0,01
Cunícola Esquer 0,005
Porcí Bacona en cicle tancat 0,96
Porcí Bacona amb porquets fins al deslletament (de 0 a 6 kg) 0,25
Porcí Bacona amb porquets fins a 20 kg 0,30
Porcí Esquer 0,12
Porcí Transició de porquets 0,02
Estruços Reproductors 0,20
Estruços Esquer 0,12
Apicultura Rusc 0,15
ANNEX III
Llista de municipis de la Comunitat Valenciana pertanyents a zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques
Província 03 Alacant
03002 Agost
03003 Agres
03005 Albatera
03006 Alcalalí
03007 Alcocer de Planes
03008 Alcoleja
03010 Alfafara
03013 Algueña
03016 Almudaina
03017 Alqueria d'Asnar, l'
03019 Aspe
03020 Balones
03021 Banyeres de Mariola
03022 Benasau
03025 Beneixama
03027 Beniardà
03028 Beniarrés
03029 Benigembla
03032 Benifallim
03033 Benifato
03035 Benilloba
03036 Benillup
03037 Benimantell
03038 Benimarfull
03039 Benimassot
03043 Biar
03045 Bolulla
03048 Callosa d'en Sarrià
03049 Callosa de Segura
03051 Camp de Mirra, el / Campo de Mirra
03052 Cañada
03053 Castalla
03054 Castell de Castells
03075 Castell de Guadalest, el
03055 Catral
03056 Cocentaina
03057 Confrides
03059 Crevillent
03060 Quatretondeta
03065 Elx/Elche
03066 Elda
03067 Fageca
03068 Famorca
03072 Gaianes
03073 Gorga
03077 Fondó de les Neus, el/ Hondón de las Nieves
03078 Hondón de los Frailes
03084 l'Orxa/Lorcha
03086 Millena
03088 Monforte del Cid
03089 Monòver / Monóvar
03092 Muro de Alcoy
03093 Novelda
03096 Onil
03102 Pego
03103 Penàguila
03104 Petrer
03105 Pinós, el / Pinoso
03106 Planes
03107 Polop
03112 Relleu
03114 Romana, la
03116 Salinas
03122 Sant Vicent del Raspeig / Sant Vicente del Raspeig
03123 Sax
03124 Sella
03127 Tàrbena
03129 Tibi
03130 Tollos
03132 la Torre de les Maçanes / Torremanzanas
03134 Vall d'Alcalà, la
03135 Vall d'Ebo
03136 Vall de Gallinera
03137 la Vall de Laguar, La
03140 Villena
Província: 12 Castelló
12001 Atzeneta del Maestrat
12002 Aín
12003 Albocàsser
12004 Alcalà de Xivert
12006 Alcudia de Veo
12007 Alfondeguilla
12008 Algimia de Almonacid
12010 Almedíjar
12012 Altura
12013 Arañuel
12014 Ares del Maestrat
12015 Argelita
12017 Ayódar
12018 Azuébar
12020 Barracas
12022 Bejís
12024 Benafer
12025 Benafigos
12026 Benassal
12027 Benicarló
12029 Benlloc
12032 Borriana
12034 Càlig
12036 Canet lo Roig
12037 Castell de Cabres
12038 Castellfort
12039 Castellnovo
12041 Castillo de Villamalefa
12042 Catí
12043 Caudiel
12044 Cervera del Maestre
12045 Cinctorres
12046 Cirat
12048 Cortes de Arenoso
12049 Costur
12050 Coves de Vinromà, les
12051 Culla
12052 Xert
12053 Xilxes / Chilches
12055 Xodos / Chodos
12056 Chóvar
12057 Eslida
12058 Espadilla
12059 Fanzara
12060 Figueroles
12061 Forcall
12063 Fuente la Reina
12064 Fuentes de Ayódar
12065 Gaibiel
12067 Geldo
12068 Herbers
12069 Higueras
12070 Jana, La
12071 Jérica
12072 Llucena/Lucena del Cid
12073 Ludiente
12075 Mata, La
12076 Matet
12077 Moncofa
12078 Montán
12079 Montanejos
12080 Morella
12081 Navajas
12082 Nules
12083 Olocau del Rey
12087 Palanques
12088 Pavías
12089 Peníscola
12090 Pina de Montalgrao
12091 Portell de Morella
12092 Puebla de Arenoso
12093 Pobla de Benifassà, la
12094 Pobla Tornesa, la
12096 Rossell
12097 Sacañet
12098 Salzadella, la
12099 Sant Jordi/ San Jorge
12902 Sant Joan de Moró
12100 Sant Mateu
12101 San Rafael del Río
12102 Santa Magdalena de Pulpis
12103 Serratella, la
12104 Segorbe
12105 Sierra Engarcerán
12106 Soneja
12107 Sot de Ferrer
12108 Suera
12110 Teresa
12111 Tírig
12112 Todolella
12113 Toga
12114 Torás
12115 Toro, El
12116 Torralba del Pinar
12118 Torrechiva
12119 Torre d'en Besora, la
12120 Torre d'en Doménec, la
12121 Traiguera
12122 les Useres / Useras
12123 Vallat
12124 Vall d'Alba, la
12125 Vall de Almonacid
12127 Vallibona
12128 Vilafamés
12129 Vilafranca / Villafranca del Cid
12130 Villahermosa del Río
12131 Villamalur
12132 Vilanova d'Alcolea
12133 Villanueva de Viver
12134 Vilar de Canes
12137 Villores
12139 Vistabella del Maestrat
12140 Viver
12141 Zorita del Maestrazgo
12142 Zucaina
Província: 46-València
46001 Ademuz
46018 Alcublas
46036 Alpuente
46038 Andilla
46039 Anna
46041 Aras de los Olmos
46044 Ayora
46050 Benagéber
46071 Bicorp
46073 Bolbaite
46079 Calles
46080 Camporrobles
46087 Casas Altas
46088 Casas Bajas
46092 Castielfabib
46095 Caudete de las Fuentes
46097 Cofrentes
46099 Cortes de Pallás
46105 Cullera
46106 Chelva
46107 Chella
46108 Chera
46112 Chulilla
46114 Domeño
46115 Dos Aguas
46118 Enguera
46121 Estubeny
46129 Fuenterrobles
46902 Gátova
46141 Higueruelas
46142 Jalance
46143 Xeraco
46144 Jarafuel
46146 Xeresa
46148 Loriguilla
46149 Losa del Obispo
46167 Millares
46179 Navarrés
46181 Oliva
46201 Puebla de San Miguel
46206 Quesa
46213 Requena
46229 Siete Aguas
46232 Sinarcas
46234 Sot de Chera
46238 Tavernes de la Valldigna
46239 Teresa de Cofrentes
46241 Titaguas
46242 Torrebaja
46247 Tuéjar
46249 Utiel
46252 Vallanca
46254 Venta del Moro
46258 Villar del Arzobispo
46259 Villargordo del Cabriel
46261 Yátova
46262 Yesa, La
46263 Zarra
ANNEX IV
Baremació de cursos puntuables
Cursos de formació homologats realitzats per la persona titular o persona responsable de l'explotació i en el cas de persones jurídiques la persona representant legal, sobre temes de ramaderia i impartits per l'Administració, universitat, col·legis professionals, centres de Formació Professional, organitzacions professionals agràries o entitats reconegudes per l'administració, amb els criteris de baremació següents:
1 punt per cada 20 hores de formació o per cada crèdit justificat.
En cursos amb una duració menor a 20 hores, es comptabilitzarà la part proporcional, i es multiplicarà la duració del curs per 0,05 punts per hora.
Fins a un màxim de 3 punts per a aquest apartat de formació.
No es tindran en compte els cursos preceptius exigits per la normativa reguladora.