Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 de gener de 2022, de la directora general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària, per la qual es convoca una borsa d'ocupació de caràcter extraordinari per a diverses categories. [2022/56]

(DOGV núm. 9255 de 13.01.2022) Ref. Base de dades 000275/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Institut Valencià de Serveis Socials
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau



Amb la finalitat d'atendre les necessitats futures de personal que puguen sorgir en l'Institut Valencià de Serveis Socials, és necessari dotar a l'entitat de mitjans que permeten donar una resposta eficaç. En aquest escenari, les borses d'ocupació es configuren com una eina imprescindible en matèria de gestió de recursos humans per a la contractació temporal.

La Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat, disposa en el seu apartat tercer els diferents tipus de borsa d'ocupació temporal en el Sector Públic Instrumental de la Generalitat.

De conformitat amb el que s'estableix en el punt b) de l'apartat tercer de l'esmentada resolució, en absència de borses resultants de procés de selecció convocats en el desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública, es podran constituir borses resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària, previ acord de la comissió de seguiment de l'acord, mitjançant la realització de proves selectives i de baremació de mèrits i experiència en els mateixos termes previstos per als processos de selecció de personal laboral fix en els apartats seté a nové del II Acord de la Comissió, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries en el Sector Públic Instrumental de la Generalitat.

Davant l'esgotament de les actuals borses de l'IVASS en diverses categories, i en tant es formen les borses resultants de la corresponent oferta d'ocupació pública resulta necessari convocar borses extraordinàries per a atendre les necessitats temporals de personal que puguen sorgir.

El procés que ha portat a l'aprovació de la present convocatòria s'ha realitzat, prèvia negociació amb els sindicats representatius, a l'empara del que es disposa en l'II Conveni col·lectiu del personal laboral al servei del Consorci Valencià de Serveis Socials, i en el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, i, en el que és aplicable, la Llei 4/201 de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.



Per tot això, en virtut de les competències que li atribueix el paràgraf 2.e de l'article 8 del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià d'Acció Social (Decret 7/2013, de 4 de gener, del Consell, DOGV 6937, 07.01.2013) i, de conformitat amb la normativa vigent en matèria de cobertura temporal de llocs de treball, la directora general resol:



Primer. Objecte

La present convocatòria té per objecte constituir borses de caràcter extraordinari a fi de cobrir les necessitats existents, en tant es formen les borses resultants de l'oferta d'ocupació pública, per a l'acompliment provisional de llocs de treball mitjançant la contractació laboral temporal així com la contractació temporal per millora d'ús de personal laboral fix.



Segon. Àmbit d'aplicació de la borsa de caràcter extraordinari

La present convocatòria estableix els criteris que han de servir per a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal per a la selecció i contractació de personal laboral temporal al servei de l'entitat, i per a la contractació temporal per millora d'ús de personal laboral fix, que reunisca els requisits establits en la classificació d'un lloc de treball de categoria superior.



Tercer. Categories a convocar

Les categories per a les quals es convoca la borsa de caràcter extraordinari són les que a continuació es relacionen o qualssevol altres que tinguen aquestes titulacions com a requisit d'accés:

1. Cap d'àrea de contractacions i assumptes generals

2. Cap d'àrea economicofinancera

3. Cap d'àrea de recursos humans

4. Tècnics/as superiors de contractació i assumptes generals

5. Tècnic/a jurídic/a

6. Tècnic/a superior de contractació

7. Tècnic/a superior de gestió econòmica financera

8. Tècnic/a superior de sistemes de gestió de qualitat

9. Tècnic/a superior de recursos humans

10. Tècnic/a mitjà de relacions laborals

11. Tècnic mitjà de recursos humans

12. Tècnic/a mitjà de gestió econòmica

13. Tècnics mitjans de gestió



Quart. Llocs a proveir mitjançant les borses d'ocupació

Amb les persones integrants de les borses d'ocupació es podran proveir temporalment mitjançant contractació de personal laboral temporal o mitjançant contractació temporal per millora d'ocupació els llocs de treball que es troben en alguna de les següents circumstàncies:

a) Llocs temporalment vacants que no hagen pogut proveir-se de manera immediata i definitiva per personal laboral fix de l'entitat.

b) Llocs que precisen la substitució transitòria de la persona titular o ocupant d'aquest pel temps previst de duració de la substitució.



D'altra banda, es podran proveir temporalment mitjançant contractació de personal laboral temporal els següents llocs:

c) Llocs per a l'execució de programes de caràcter temporal i de duració determinada en el temps per un termini màxim de 3 anys, sense perjudici de les possibles excepcions que per a personal laboral investigador, programes específics o qualssevol altres, establisca la normativa de vigent aplicació.

d) Llocs per a l'acumulació de tasques amb caràcter excepcional o circumstancial, per un termini màxim de sis mesos dins d'un període de dotze, sense perjudici de la seua possible ampliació a díhuit mesos d'acord amb el que es preveu en el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.



Cinqué. Constitució de les borses

Les borses es constituiran per àrees, podent-se realitzar sol·licitud en qualsevol d'aquestes, no sent excloent en cap cas.

Les àrees són les que a continuació s'enumeren:

Àrea 1: Castelló

Àrea 2: València

Àrea 3: Alacant

Constituïdes les borses no podrà modificar-se l'opció territorial que es va fer constar en la sol·licitud de participació en el procediment.

No obstant això, al que s'estableix en el paràgraf anterior, en el cas de canvi de domicili a més de 40 quilòmetres del qual consta en la sol·licitud de la borsa, degudament justificat, podrà sol·licitar-se el canvi d'àrea de la borsa, amb un màxim d'una sol·licitud durant la vigència de la borsa, i que farà efecte al mes d'haver-se presentat la sol·licitud per escrit amb justificant de tot això.

Així mateix, quan no siga possible cobrir un lloc mitjançant les candidates i els candidats de la borsa inscrits en l'àrea geogràfica corresponent, es podrà oferir l'esmentat lloc als/les candidats/tes inscrits en l'àrea geogràfica més pròxima, no sent penalitzada la falta d'acceptació de l'oferta.

En la sol·licitud d'inscripció el/la candidat/a haurà de seleccionar les àrees geogràfiques en les quals estiga interessat/da.



Sisé. Requisits generals de les persones candidates

La borsa d'ocupació que es convoca estarà formada pel personal que el sol·licite i que reunisca els següents requisits:

a) Per a participar en la convocatòria de borsa d'ocupació temporal que mitjançant la present resolució es convoca, es requereix acreditar estar en possessió de les titulacions acadèmiques següents:

1. Cap d'àrea de contractacions i assumptes generals: títol universitari oficial de llicenciatura en Dret o equivalent, o bé, títol universitari oficial de grau en Dret més títol oficial de màster universitari que d'acord amb els plans d'estudi vigents habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc.



2. Cap d'àrea economicofinancera: títol universitari oficial de llicenciatura en Econòmiques o en Administració i Direcció d'Empreses o equivalent, o bé, títol universitari oficial de grau en Econòmiques o en Administració i Direcció d'Empreses, més títol oficial de màster universitari que d'acord amb els plans d'estudi vigents habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc.

3. Cap d'àrea de recursos humans: títol universitari oficial de llicenciatura en Dret o equivalent, o bé, Títol universitari oficial de grau en Dret o Relacions Laborals, més títol oficial de màster universitari que d'acord amb els plans d'estudi vigents habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc.



4. Tècnics/as superiors de contractació i assumptes generals: títol universitari oficial de llicenciatura de Dret, o equivalent o bé, títol universitari oficial de grau en Dret, més títol oficial de màster universitari que d'acord amb els plans d'estudi vigents habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc.



5. Tècnic/a jurídic/a: títol universitari oficial de llicenciatura en Dret o equivalent, o bé, títol universitari oficial de grau en Dret, més títol oficial de màster universitari que d'acord amb els plans d'estudi vigents habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc.

6. Tècnic/a superior de contractació: títol universitari oficial de llicenciatura en Dret o equivalent, o bé, títol universitari oficial de grau en Dret, més títol oficial de màster universitari que d'acord amb els plans d'estudi vigents habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc.



7. Tècnic/a superior de gestió econòmica financera: títol universitari oficial de llicenciatura en Econòmiques o en Administració i Direcció d'Empreses o equivalent, o bé, títol universitari oficial de grau en Econòmiques o en Administració i Direcció d'empreses, més títol oficial de màster universitari que d'acord amb els plans d'estudi vigents habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc.

8. Tècnic/a superior de sistemes de gestió de qualitat: títol universitari oficial de llicenciatura en Econòmiques o en Administració i Direcció d'empreses, o en Enginyeria en Organització Industrial o equivalent o bé, títol universitari oficial de grau en Econòmiques o en Administració i Direcció d'empreses o en Enginyeria en Organització Industrial, més títol oficial de màster universitari que d'acord amb els plans d'estudi vigents habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc.



9. Tècnic/a superior de recursos humans: títol universitari de llicenciatura en Dret o equivalent, o bé, títol universitari de Grau en Dret, més títol oficial de màster universitari o bé, títol universitari de grau en Relacions Laborals i Recursos Humans, més títol oficial de màster universitari que d'acord amb els plans d'estudi vigents habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc.

10. Tècnic/a mitjà de relacions laborals: títol universitari de diplomatura en Relacions Laborals o equivalent, o bé, títol universitari oficial de grau en Relacions Laborals que d'acord amb els plans d'estudi vigents habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc.

11. Tècnic mitjà de recursos humans: títol universitari de diplomatura en Relacions Laborals o equivalent, o bé, títol universitari oficial de grau en Relacions Laborals que d'acord amb els plans d'estudi vigents habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc.

12. Tècnic/a mitjà de gestió econòmica: títol universitari de diplomatura en Ciències Empresarials o equivalent, o bé, títol universitari oficial de grau en Econòmiques o en Administració i Direcció d'Empreses que d'acord amb els plans d'estudi vigents habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc.

13. Tècnics mitjans de gestió: títol universitari d'enginyeria tècnica, diplomatura universitària, títol d'arquitectura tècnica o equivalent, o bé, títol universitari oficial de grau que d'acord amb els plans d'estudi vigents habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acredite, si escau, l'homologació.

b) Tindre nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o nacional d'aquells estats al fet que, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. Així mateix, es podran presentar aspirants amb nacionalitat diferent a l'esmentada anteriorment i únicament serà necessari complir els requisits establits en la normativa vigent. Qui obtinga l'adjudicació del lloc de treball oferit haurà d'acreditar almenys permís de treball i residència en el moment de la contractació.



c) Haver complit setze anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa. A l'efecte de regular les condicions de contractació dels menors d'edat, entre 16 i 17 anys, s'estarà al que es disposa en la normativa legal respecte al treball a torns i nocturn.



d) No patir malaltia ni estar afectat/per limitació física, psíquica i/o sensorial que siga incompatible amb l'exercici de les funcions i/o tasques pròpies del lloc a exercir.

Per a poder incloure's en la borsa i acreditar aquest extrem, la persona aspirant aportarà declaració responsable on farà constància d'això.



A la incorporació al lloc, el Servei de Vigilància de la Salut de l'IVASS emetrà l'informe d'aptitud per al desenvolupament de les funcions del lloc, i en cas de no ser apte, es procedirà a excloure de la borsa de treball.

Sense perjudici de l'informe d'aptitud esmentat en el paràgraf anterior, les persones aspirants amb diversitat funcional hauran d'acompanyar a la sol·licitud d'inscripció de la borsa certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació i certificat de compatibilitat laboral emesos pel Centre d'Avaluació de Persones amb Diversitat Funcional.



e) No haver sigut separat/a mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

f) No haver-li sigut imposada sanció disciplinària en qualsevol administració pública o, en cas contrari, no haver sigut cancel·lada del seu full de serveis o tindre dret a la seua cancel·lació.

g) No estar sotmés a expedient disciplinari ni procés penal en curs. No obstant això, en cas contrari podrà sol·licitar-se la inclusió en la borsa, quedant aquesta inclusió condicionada a la resolució que pose fi a l'expedient o procés.

En relació als apartats e, f, i g d'aquest article tots els sol·licitants hauran d'emplenar declaració responsable sobre aquest tema.

Els requisits hauran de complir-se l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el temps de permanència en la borsa.

Si en qualsevol moment posterior a l'aprovació de la llista de persones admeses i excloses, fins i tot una vegada haja finalitzat el procés selectiu, s'adverteix inexactitud o falsedat en les sol·licituds o en la documentació aportada per la persona interessada, aquesta es considerarà defecte irreparable i es resoldrà amb la seua exclusió en el procediment.

En el moment que es realitze el contracte haurà d'acreditar que compleix tots els requisits exigits per a ocupar el lloc.

El personal estarà subjecte al període de prova establit en el vigent conveni col·lectiu d'aplicació. La falta de superació d'aquest, suposarà l'exclusió de la borsa.





Seté. Funcionament, ordre de crida i prelació dels candidats



1. En el supòsit previst en l'article 9 del conveni col·lectiu del Consorci Valencià de Serveis Socials relatiu a la mobilitat funcional per a la realització de funcions de caràcter temporal, aquests s'oferiran prioritàriament al personal laboral fix de l'entitat que forme part de la corresponent borsa d'ocupació temporal, tenint en compte l'ordre de puntuació, sempre que aquest personal reunisca tots els requisits exigits per al lloc, en els següents suposats:

a) Els llocs temporalment vacants sense reserva de titular

b) Els llocs temporalment vacants amb dret a reserva a favor del seu titular o les substitucions per qualsevol de les causes previstes legalement o reglamentàriament quan en tots dos casos es preveja raonablement que la duració de la contractació serà igual o superior a un mes per als grups D i C, i dos mesos per als grups A i B.

1.1. El personal laboral contractat en millora d'ocupació podrà optar a una altra millora de superior categoria, quan el lloc que s'oferisca es tracte d'una vacant sense reserva del titular, per ordre de puntuació en la borsa i renunciant a la seua anterior millora.

1.2. Així mateix, el personal laboral que estiga en millora d'ocupació per a una substitució temporal o estiga contractat a temps parcial, podrà optar a una millora a temps complet de la mateixa categoria únicament per al cas de plaça vacant sense reserva de titular, renunciant a la seua anterior millora i tenint en compte l'ordre de puntuació en la borsa.

1.3. L'acompliment d'aquestes funcions no podrà suposar consolidació de grup o retribucions.

2. En cas de no cobrir-se els llocs per personal fix integrant de la borsa mitjançant contractació temporal per millora d'ocupació, els llocs s'oferiran seguidament a la resta de candidats/as de la borsa, segons l'ordre de puntuació, per a ser coberts mitjançant contractació temporal de personal laboral, en els següents supòsits:

a) Els llocs temporalment vacants sense reserva de titular

b) Els llocs temporalment vacants amb dret a reserva a favor del seu titular o les substitucions per qualsevol de les causes previstes legalment o reglamentàriament.

c) Llocs per a l'execució de programes de caràcter temporal i de duració determinada en el temps per un termini màxim de 3 anys, sense perjudici de les possibles excepcions que per a personal laboral investigador, programes específics o qualssevol altres, establisca la normativa de vigent aplicació.

d) Llocs per a l'acumulació de tasques amb caràcter excepcional o circumstancial, per un termini màxim de sis mesos dins d'un període de dotze, sense perjudici de la seua possible ampliació a díhuit mesos d'acord amb el que es preveu en el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

2.1. El personal laboral temporal contractat en els supòsits previstos en els apartats b), c) i d) del paràgraf anterior o a temps parcial podrà optar a una altra contractació a temps complet de la mateixa categoria, únicament per al cas que el lloc que se li oferisca es tracte d'una plaça vacant a temps complet sense reserva de titular, renunciant al seu anterior contracte, tenint en compte l'ordre de puntuació en la borsa.

2.2. El personal laboral temporal contractat podrà optar a una contractació de superior categoria quan el lloc que s'oferisca es tracte d'una plaça vacant a temps complet sense reserva de titular, renunciant al seu anterior contracte, tenint en compte l'ordre de puntuació de la borsa.

3. Seguint l'ordre de prelació establit, els candidats i les candidates seran anomenats per a aquells llocs en els quals compten amb el requisit de titulació necessari.



Huité. Sol·licituds i termini de presentació

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les persones interessades a formar part de la present borsa hauran d'emplenar la sol·licitud d'inscripció a través del portal

https://empleoivass.es (apartat llocs).

En emplenar la sol·licitud d'inscripció hauran d'aportar, en format PDF, la següent documentació: Fotocòpia de DNI/ NIE o passaport i documentació acreditativa de la titulació a o titulacions requerides per a l'acompliment dels llocs i, en el seu cas, la documentació necessària en relació amb l'acreditació de la situació de discapacitat.

Una vegada emplenada la sol·licitud d'inscripció a través del portal esmentat, les persones interessades hauran de signar-la i presentar-la dins del termini d'inscripció. El registre i la presentació de la sol·licitud es farà de manera telemàtica a través del següent enllaç https://www.ivass.gva.es/registro_bolsas.html, on els candidats i candidates adjuntaran el document escanejat en format pdf de la sol·licitud degudament signada (prèvia impressió de la sol·licitud i rúbrica manual).

La no presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma escaient suposarà l'exclusió de l'aspirant.

Les persones interessades hauran de facilitar obligatòriament en la sol·licitud, telèfon mòbil, adreça i correu electrònic, a l'efecte de realitzar les comunicacions oportunes. Serà opcional incloure telèfon fix, o un segon número de telèfon mòbil. Aquesta informació haurà d'incloure's en la sol·licitud d'inscripció a la present borsa d'ocupació temporal.



Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació per a la realització de les proves hauran d'indicar-ho en la sol·licitud d'inscripció d'acord amb la següent classificació:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordesa

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident

6) Unes altres, especificant-ne quines

La consignació de dades falses, o la falsedat de la documentació aportada comportarà l'exclusió de la borsa corresponent, sense perjudici de les mesures legals oportunes, corresponents.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases de la convocatòria.



Nové. Període de vigència de la borsa

La borsa de caràcter extraordinari estarà vigent mentre no es constituïsquen les borses d'ocupació resultant dels processos de selecció convocats en el desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública.

La constitució d'aquestes noves borses anul·larà les existents amb anterioritat del mateix grup o categoria professional.



Desé. Òrgan de selecció

L'òrgan estarà compost per quatre membres (Presidència, secretària amb veu però sense vot, vocal 1 i vocal 2), designats per resolució de la sotssecretaria de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Públiques que es farà pública de conformitat amb el que s'estableix en aquestes bases amb una antelació mínima de quinze dies hàbils a la data de començament de les proves.

Només un d'ells podrà ser personal al servei de l'entitat convocant. Aquest membre exercirà les funcions de secretària o secretari, amb veu però sense vot. Tot això a fi d'evitar conflictes d'interessos amb els i les aspirants.

La resta del personal serà designat d'entre aquell personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o d'altres administracions públiques que ocupen places els requisits de formació de les quals i funcions assignades siguen equivalents o similars a aquells establits per a les places objecte de la convocatòria.

Els membres de l'òrgan de selecció hauran de ser empleats públics amb titulació igual o superior a la requerida per a la plaça que es convoca i pertànyer al mateix o superior grup i, almenys, més de la meitat hauran de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.

L'òrgan de selecció tindrà la consideració d'òrgan col·legiat de l'administració, i consegüentment, li és aplicable les normes contingudes en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, sobre òrgans col·legiats, i els seus membres estaran subjectes a les causes d'abstenció i recusació previstes en aquesta.



Onzé. Admissió de sol·licitants de la borsa de caràcter extraordinari.

Acabat el termini de presentació d'instàncies de la borsa de caràcter extraordinari, s'examinaran les sol·licituds d'inscripció presentades i es comprovarà si reuneixen els requisits exigits en la convocatòria.

Finalitzat el tràmit anterior es dictarà resolució aprovant provisionalment la relació de persones admeses i excloses, concedint un termini de deu dies, a partir del següent al de la seua publicació en la pàgina https://empleoivass.es, perquè les persones interessades puguen al·legar el que estimen convenient al seu dret i, en el seu cas, esmenar o completar la seua sol·licitud o documentació, aportant les proves pertinents.



Examinades les al·legacions i proves aportades, es dictarà resolució, que es publicarà en la pàgina https://empleoivass.es, aprovant amb caràcter definitiu la relació de persones admeses, i la relació de persones excloses, si n'hi haguera, amb indicació del motiu.



Dotzé. Procediment de selecció

1. El procediment de selecció constarà d'una fase de proves, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de baremació de mèrits, de caràcter obligatori.

1.1. Fase de proves selectives

La puntuació a obtindre en la fase de les proves constituirà el 60 %de la puntuació final.

Aquesta fase tindrà caràcter eliminatori i consistirà en la realització de dues proves obligatòries, sent la primera d'elles eliminatòria respecte de la segona.

Les persones admeses seran convocades a les proves selectives en crida única. Quedaran perdudes el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciada la prova o per inassistència a aquesta, encara quan es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i, aquesta admissió, no menyscabe el principi d'igualtat. Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquell i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, i no podran demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat per l'OTS i, en tot cas, la realització d'aquelles tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.



La data, hora i lloc de celebració de les proves selectives es publicarà mitjançant anunci en la pàgina https://empleoivass.es i en els taulers d'anuncis de les direccions territorials de l'entitat.

Les persones admeses hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes.

L'òrgan tècnic de selecció adoptarà les mesures necessàries que garantisquen l'anonimat en la valoració de les proves selectives, sent anul·lades aquelles proves que contingueren alguna marca que poguera identificar la seua autoria.

Finalitzada la fase de les proves selectives es publicarà en la pàgina https://empleoivass.es, el llistat provisional de puntuacions detallant el resultat obtingut per cada persona candidata en la prova selectiva.

Els candidats i candidates que ho desitgen disposaran d'un termini de 10 dies hàbils per a formular per escrit quantes al·legacions consideren oportunes en relació amb el llistat provisional de puntuacions emés.



Examinades les al·legacions es publicarà la relació definitiva de persones que han superat la fase de les proves selectives per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de baremació de mèrits.

1.2. Contingut proves selectives

Primer exercici: consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 80 preguntes, tipus test, amb quatre possibles respostes sent solament una d'elles la correcta, relacionades amb el temari que figura com a Annex a aquesta convocatòria dirigit a apreciar els coneixements de les persones aspirants. L'òrgan de selecció podrà incloure una relació de preguntes amb caràcter supletori o de reserva, que només seran corregides i computaran en el resultat final en cas de quedar sense efecte alguna de les 80 preguntes que conformen la prova, passant a substituir per l'ordre numèric de transcripció a la pregunta o preguntes que n'hagen resultat excloses. Els encerts es valoraran amb 0,75 punts per pregunta i els errors i les preguntes en blanc no descompten.



El temps de duració de l'exercici serà determinat per l'òrgan de selecció immediatament abans de començar la prova en funció de la seua dificultat. Aquesta prova es puntuarà amb una qualificació de 0 a 60 punts, sent eliminat el personal aspirant que no aconseguisca en l'exercici la qualificació mínima de 30 punts.

Segon exercici: consistirà a contestar per escrit a un qüestionari de 20 preguntes teòric/pràctiques relacionades amb el temari de la convocatòria amb tres respostes alternatives de les qual només una serà la correcta.

Els encerts es valoraran amb 2 punts per pregunta. No descomptaran els errors ni les preguntes en blanc.

El temps de duració de l'exercici serà determinat per l'òrgan de selecció immediatament abans de començar la prova en funció de la seua dificultat. Aquesta prova es puntuarà amb una qualificació de 0 a 40 punts, sent eliminat el personal aspirant que no aconseguisca en l'exercici la qualificació mínima de 20 punts.

1.2. Fase de baremació de mèrits.

Només podran participar en la fase de baremació de mèrits les persones admeses que hagen superat la fase de proves.

La puntuació de la fase de mèrits constituirà el 40 % de la puntuació final, distribuint-se de la següent manera:

1.2.1. Mèrits relacionats amb l'experiència professional

Un màxim de 20 punts correspondrà a mèrits relacionats amb l'experiència professional.

– Per serveis prestats en IVASS en el lloc sol·licitat: per cada mes complet 0,07 punts.

– Per serveis prestats en llocs amb iguals funcions a les corresponents al lloc sol·licitat en administracions públiques: per cada mes complet de serveis efectius 0,04 punts.

– Per serveis prestats en IVASS en altres categories: Per cada mes complet de serveis efectius 0,03 punts.

– Per serveis prestats en llocs amb iguals funcions a les corresponents al lloc sol·licitat en entitats privades: per cada mes complet de serveis efectius 0,02 punts.

Per a justificar el temps treballat, s'haurà d'aportar un certificat de vida laboral (que expedeix la Tresoreria de la Seguretat Social). Per a saber si els serveis s'han prestat en llocs amb les mateixes funcions s'haurà d'aportar certificat d'empresa o contracte/s de treball que contemple el temps treballat, la categoria laboral i una descripció de les funcions desenvolupades. No serà necessari aportar certificat d'empresa per als serveis prestats en l'entitat.

1.2.2. Mèrits relacionats amb la formació.

Un màxim de 20 punts correspondrà als mèrits relacionats amb la formació, segons els següents apartats:

– Titulació acadèmica.

Per qualsevol títol acadèmic d'igual o superior nivell a l'exigit per a l'acompliment del lloc de treball a proveir, a exclusió del qual siga necessari per a l'accés al lloc: 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.

Només es puntuarà el títol o títols d'igual o major nivell, entenent-se compreses en aquest altres titulacions necessàriament prèvies per a l'obtenció del de nivell superior.

– Cursos de formació i perfeccionament.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions dels llocs que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, amb un màxim de 6 punts, conformement a la següent escala:

De 100 o més hores: 2.5 punts

De 75 a menys de 100 hores: 2 punts

De 50 a menys de 75 hores: 1.5 punts

De 25 a menys de 50 hores: 1 punts

De 15 a menys de 25 hores: 0.30 punts

En aquest apartat no es puntuaran els cursos de valencià ni d'idiomes comunitaris. Tampoc es puntuaran els cursos d'una carrera acadèmica, doctorat ni d'instituts universitaris, quan aquests formen part del pla d'estudis del centre. Tampoc puntuaran els cursos de preparació o formació relacionats amb processos d'especialització i de selecció d'empleats públics, de promoció interna, de plans d'ocupació i d'adaptació del règim jurídic del personal a la naturalesa jurídica dels llocs de treball.

– Valencià.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, la Comissió Interuniversitària d'Estandardització de Coneixements de Valencià (CIEACOVA) o l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI), conformement a la següent escala:

– Coneixement oral o A2: 1

– Grau elemental o B1: 1,80

– Nivell B2: 2,50

– Grau mitjà o C1: 3,75

– Grau superior o C2: 5 punts

Es puntuarà únicament el nivell més alt de coneixements de valencià que es posseïsca, sempre que no constituïsca requisit del lloc a proveir. En aquest últim cas, es valorarà exclusivament estar en possessió de certificat de coneixements del valencià superior a l'exigit com a requisit, conforme a la puntuació de l'anterior escala.

– Idiomes comunitaris

Es valorarà fins a 3 punts el coneixement de les llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola, segons els nivells especificats en la taula adjunta, i s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà conforme a les puntuacions per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'Escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels Reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:





1.3. Forma d'acreditació dels mèrits:

A les persones candidates que hagueren superat la fase de les proves selectives se'ls concedirà un termini de deu dies hàbils perquè presenten la documentació acreditativa dels mèrits que desitgen fer valdre.



En el moment es publique la resolució dels candidats/as que han superat la fase de proves, s'especificarà la forma acreditació d'aquests mèrits.



Tretzé. Constitució de la borsa

L'òrgan tècnic de selecció formularà proposta a l'òrgan convocant que contindrà la relació ordenada d'aspirants amb la puntuació total del procés de selecció, determinada per la suma de la puntuació obtinguda en la prova selectiva i la de la puntuació aconseguida de conformitat al barem.

Formaran part de la borsa en primer lloc aquelles persones que hagen superat els dos exàmens, i hagen sigut baremades, en l'ordre resultant de la suma de la nota obtinguda en la fase de proves més la baremació.

Una vegada esgotat el llistat de candidats es podran afegir a la borsa a aquelles persones que hagen superat un únic examen, seguint l'ordre de puntuació obtinguda en aquest.

A la vista de l'anterior proposta, la directora general dictarà resolució que contindrà la relació provisional de candidats/as integrants de la borsa ordenats de conformitat amb la puntuació total obtinguda, especificant per separat la puntuació de les persones candidates en cadascuna de les fases, concedint un termini de deu dies, a partir del següent al de la seua publicació en la pàgina https://empleoivass.es, perquè les persones interessades puguen al·legar el que estimen convenient al seu dret.



Examinades les al·legacions, la referida comissió formularà proposta a la directora general, que dictarà resolució, que es publicarà en la pàgina https://empleoivass.es, aprovant amb caràcter definitiu la relació ordenada de persones que conformaran la borsa.

Si existiren casos d'empat es dirimiran de la següent manera: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la prova selectiva i, si persistira l'empat aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem de mèrits, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats. Si encara persistira l'empat es triarà a qui tinga un major percentatge de discapacitat, si l'empat persisteix i aquest fora entre persones de diferent sexe, aquest es dirimirà en favor del sexe que estiga infrarepresentat, dins del col·lectiu de persones que formen part del grup o categoria professional convocat.



Si encara persisteix l'empat aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se per la lletra resultat del sorteig anual.



Catorzé. Règim de funcionament de les borses d'ocupació temporal



Referent al règim de funcionament, aquesta borsa es regirà pel que es disposa III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el Sector Públic Instrumental de la Generalitat, sense perjudici de les adaptacions que siguen necessàries realitzar derivades de les especialitats de l'entitat, així com dels acords resultants de la negociació col·lectiva.





Quinzé. Recursos

La present resolució posa fi a la via administrativa. Conformement al que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, els interessats poden interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant l'òrgan que ha dictat aquesta resolució, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació.

Alternativament, si no recorre en reposició, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la ciutat de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució.





València, 4 de gener de 2022.– La directora general de l'IVASS: Noelia Martí Beltrán.







ANNEX I

Temari



1. La Constitució Espanyola de 1978

2.L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana

3. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell

4. La Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions.

5. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



6. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Llei 9/2017 de contractes del sector públic

8.L'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Llei de reconeixement de serveis previs en l'administració pública.

9. Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.

10. Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

11. Conveni col·lectiu aplicable al personal de l'IVASS

12. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

13. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

14. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

15. Llei 3/2019, de 18 de febrer, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.

16. Llei 2/2015, de 2 d'abril de transparència, bon govern i participació ciutadana

17. Llei 39/2006, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència

18. Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals

19. Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals

Mapa web