Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 de maig de 2022, de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció, per la qual es convoquen per a 2022 les subvencions a projectes, obres i investigació aplicada i desenvolupament de producte, d'impuls a la transició ecològica i innovació en l'entorn construït. Pla IRTA d'impuls a la innovació i investigació aplicada per a la transició ecològica en l'arquitectura. [2022/5073]

(DOGV núm. 9354 de 03.06.2022) Ref. Base de dades 004860/2022








Mitjançant l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, s'aproven les bases reguladores de concessió de subvencions a projectes, obres i investigació aplicada i desenvolupament de producte, d'impuls a la transició ecològica i innovació en l'entorn construït. Pla IRTA d'impuls a la innovació i investigació aplicada per a la transició ecològica en l'arquitectura (DOGV 8915, 29 de setembre del 2020).



El Decret 5/2019, de 16 de juny, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, en relació amb el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, article 53, atribueix a la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció, entre altres, les funcions en matèria de foment de l'ecodisseny, sistemes de gestió ambiental i petjada ambiental, competència reiterada en l'article 14 del Decret 240/2019, de 25 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica i recollida amb més concreció en l'article 5 de l'Ordre 2/2020, de 3 de febrer, de desplegament del decret esmentat.



En virtut d'això, i d'acord amb el que es disposa en la Resolució de 2 d'agost de 2019, del vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, sobre delegació de l'exercici de competències en determinats òrgans de la Conselleria, que en el punt tercer, apartat 8, delega la convocatòria d'ajudes i subvencions indicades en el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en la direcció general competent en l'àmbit de les respectives matèries i amb el programa pressupostari corresponent assignat, resolc:





Primer. Convocatòria

1. Es convoquen, per al 2022, subvencions per a cofinançar projectes i obres, de nova planta i rehabilitació, així com iniciatives d'investigació aplicada i desenvolupament de producte que fomenten la incorporació de mesures sostenibles i potencien la transferència tecnològica i la innovació aplicada com a valor afegit en l'entorn construït, mitjançant l'impuls de demostradors.

2. Les actuacions subvencionables contribuiran a la transició ecològica de l'arquitectura i donaran suport a la lluita contra el canvi climàtic, apostant per la innovació com a catalitzador d'una sostenibilitat entesa en termes mediambientals, socials i econòmics, a través de mesures com les que es defineixen en la base primera de l'annex de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29 de setembre del 2020).

Aquestes actuacions hauran de vetlar per la imprescindible hipocarbonització de l'entorn construït i la necessària transformació dels espais que habitem en llocs que promoguen l'equitat i el benestar d'una manera responsable amb el medi ambient i les persones. A més, han d'incorporar, en la mesura que siga possible, solucions innovadores que requerisquen ser validades en un entorn real i convertir l'actuació en un demostrador viu que fomente la transferència de coneixement.

S'estableixen, per a fer-ho, tres programes:

a) Programa 1: projectes.

Subvencions per a l'elaboració i redacció de projectes que fomenten la incorporació de mesures sostenibles en l'entorn construït i potencien la transferència de coneixement i la innovació aplicada com a valor afegit mitjançant l'impuls de demostradors que contribuïsquen a la transició ecològica de l'arquitectura i a la generació d'espais inclusius i resilients davant dels reptes que afrontem, en un escenari assenyalat per l'emergència climàtica i sanitària.



b) Programa 2: obres.

Subvencions per a l'execució d'obres que contribuïsquen a un canvi de paradigma necessari incorporant mesures sostenibles i potenciant la transferència tecnològica i la innovació aplicada com a catalitzadors d'una transició ecològica necessària dels espais que habitem, des del disseny a la gestió, i que actuen com a demostradors d'un model de construcció respectuós amb el medi ambient i les persones.



Serà subvencionable únicament l'execució de les unitats d'obra que s'adeqüen als criteris i a l'àmbit d'aplicació de l'Ordre 6/2020.



c) Programa 3: investigació aplicada i desenvolupament de producte.

Subvencions per a finançar projectes d'investigació aplicada i desenvolupament en matèria d'arquitectura i sostenibilitat a fi de tindre un impacte positiu en la societat i el medi ambient, enfortir les capacitats del teixit innovador vinculat amb el sector i afavorir la generació de nous productes, tecnologies, models o sistemes que contribuïsquen a la descarbonització de l'hàbitat i permeten contribuir a incrementar la resiliència del nostre territori. Aquest programa pretén estimular l'aplicació de coneixement i fomentar la cultura d'innovació i creativitat i facilitar la col·laboració entre agents generadors i especialistes en la transferència de coneixement.

En aquesta convocatòria, per al programa 3, s'estableixen les següents àrees d'interés, àmbits d'actuació i objectius de caràcter prioritari:

Repte 1: sistemes de monitoratge, gestió i sensibilització.

Repte 2: desenvolupament de materials sostenibles que incorporen els principis d'economia circular.

Repte 3: desenvolupament de sistemes de construcció sostenible i solucions de prefabricació.

Repte 4: sistemes de foment de l'autonomia i la integració.

Repte 5: sistemes de flexibilització en l'habitatge.

Repte 6: Desenvolupament de l'aplicació de la palla d'arròs en la construcció juntament amb l'impuls a la bioconstrucció.

En la mesura que siga possible, s'ha d'afavorir que els projectes finançats a través d'aquest programa puguen ser assajats en entorns reals en el marc del Pla IRTA, per la qual cosa es podran incorporar els costos derivats d'aquests assajos com a despeses protegibles. En aquest sentit, els projectes i les obres concurrents al Pla podrien actuar com a «sandbox» o espai de testatge en entorn real dels productes desenvolupats mitjançant el tercer programa, i facilitar així el contacte entre iniciatives. Seran susceptibles de finançament actuacions arquitectòniques de caràcter efímer o instal·lacions desmuntables que assagen solucions tecnològiques de caràcter innovador.

3. Aquesta convocatòria es regula mitjançant l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29.09.2020), per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions a projectes, obres i investigació aplicada i desenvolupament de producte, d'impuls a la transició ecològica i innovació en l'entorn construït. Pla IRTA d'impuls a la innovació i investigació aplicada per a la transició ecològica en l'arquitectura.

4. Per als programes 1 i 2, seran subvencionables els projectes i obres d'actuacions urbanes i/o d'edificació arreplegades en l'article 2, apartat 1.a, de la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació, tant de rehabilitació com d'obra nova, incloent-hi aquelles destinades a ús esportiu.

5. Els projectes arquitectònics hauran de complir la normativa de compliment obligat vigent en el moment de la data de visat. No seran subvencionables les actuacions que no complisquen aquest requisit.





Segon. Finançament de les ajudes

1. El finançament de les ajudes regulades en l'ordre esmentada per a aquesta convocatòria s'ha de fer a càrrec de l'aplicació pressupostària 14.03.02.431.60.7, de la línia S1719000, «Foment de pràctiques innovadores. Pla IRTA d'impuls a la innovació i a la investigació aplicada a la transició ecològica de l'entorn construït», del capítol VII del pressupost de la Generalitat per a 2022, d'acord amb la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, i el seu equivalent en els exercicis subsegüents 2023 i 2024.

2. La quantia total màxima global de les ajudes a concedir en la present convocatòria serà inicialment d'1.383.000,00 euros. Aquest import es determina a partir de la disponibilitat pressupostària de la línia esmentada, de fons propis no condicionats de la Generalitat. L'abonament, tenint en compte la diversitat temporal de les actuacions subvencionables i segons el que es disposa en l'article 3 de l'ordre de bases reguladores, se subjectarà a una execució pressupostària desenvolupada en 3 anualitats amb la dotació econòmica següent:



Exercici pressupostari 2022 175.000,00 euros

Exercici pressupostari 2023 548.000,00 euros

Exercici pressupostari 2024 660.000,00 euros





La dotació que s'ha fixat en cadascuna de les línies pressupostàries per als exercicis 2023 i 2024 és un import que no excedeix el 70 % i el 60 %, respectivament, del pressupost establit per a aquestes línies en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, d'acord amb el que disposa l'article 40.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Les anualitats corresponents a exercicis futurs quedaran condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en els corresponents pressupostos de la Generalitat.



3. L'import total convocat s'assigna a les modalitats d'inversió previstes en la base primera de les bases reguladores, per al programa 1, el programa 2 i el programa 3, d'acord amb la següent distribució:





Programa 1. Projectes 207.450,00 euros

i) Projectes redactats 62.235,00 euros

ii. Projectes no iniciats o en procés de redacció 145.215,00 euros

Programa 2. Obres 829.800,00 euros

i) Obres executades 165.960,00 euros

ii. Obres no iniciades o en execució 663.840,00 euros

Programa 3. Investigació aplicada 345.750,00 euros





4. En funció de l'import d'ajuda sol·licitat en programa o subprograma, i a fi de poder atendre el nombre més gran possible de sol·licituds, la distribució estimativa del punt anterior es podrà redistribuir proporcionalment entre els programes o subprogrames que resulten deficitaris, sense necessitat d'una nova convocatòria, sempre que es tinga excedent en la dotació d'algun. No obstant això, aquesta redistribució definitiva es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió, sense que aquesta publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici d'un nou còmput de termini per a resoldre, i no modificarà el termini de justificació.

5. Les subvencions s'assignaran separadament per a cada programa per ordre de puntuació, fins que s'exhaurisca l'import convocat en cadascuna. En el cas que la modalitat no exhaurisca l'import convocat, es podrà assignar el disponible a l'altra modalitat.

6. Se subvencionarà fins a un percentatge màxim de la despesa elegible subvencionable de l'actuació sol·licitada segons la base segona de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, segons els següents criteris, i es prioritzaran les accions promogudes per la iniciativa pública que perseguisquen el benestar comunitari:

Per als programes 1 i 2:

a) En el cas d'iniciatives públiques de projectes en l'àmbit de l'arquitectura que suposen el foment de la transició ecològica de l'entorn construït que desenvolupen entitats locals, l'import màxim de cofinançament s'establirà en funció de la grandària del municipi segons les xifres de població oficials publicades per l'Institut Nacional d'Estadística en l'última revisió del padró prèvia a la data de presentació de la sol·licitud, i serà:

– Municipis de més de 50.000 habitants: 75 % de la despesa elegible subvencionable.

– Municipis de menys de 50.000 habitants i més de 3.000 habitants que no es troben en risc de despoblament segons l'Agència Valenciana Antidespoblament (AVANT): 85 % de la despesa elegible subvencionable.

– Municipis de menys de 3.000 habitants o que es troben en risc de despoblament segons l'Agència Valenciana Antidespoblament (AVANT): 95 % de la despesa elegible subvencionable.

b) Actuacions dutes a terme per organitzacions no governamentals o entitats sense ànim de lucre per a projectes i/o obres d'ús comunitari, i aquelles actuacions, promogudes per altres entitats, en matèria d'habitatge protegit o en les quals s'acrediten raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari, o unes altres degudament justificades, l'import de la subvenció serà del 70 % de la despesa elegible subvencionable.



c) En els altres projectes i obres d'iniciativa privada en què no s'acrediten cap de les raons exposades anteriorment i la finalitat de les quals siga educativa, residencial, esportiva, cultural o sanitària, i l'ús siga comunitari, l'import de la subvenció serà del 60 % de la despesa elegible subvencionable.

d. En iniciatives privades amb les mateixes finalitats de l'apartat anterior, d'ús individual, l'import de la subvenció serà del 50 % de la despesa elegible subvencionable.

Per al programa 3:

a) En el cas d'iniciatives públiques de projectes d'investigació i desenvolupament de producte que suposen el foment de la transició ecològica de l'entorn construït que siguen desenvolupats per entitats públiques, l'import màxim de la subvenció serà del 100 % de la despesa elegible subvencionable.

b) En projectes d'investigació i desenvolupament de producte desenvolupats per organitzacions no governamentals o entitats sense ànim de lucre, l'import de la subvenció serà del 75 % de la despesa elegible subvencionable.

c) En projectes d'investigació i desenvolupament de producte d'iniciativa privada l'import de la subvenció serà del 50 % de la despesa elegible subvencionable.

7. Les quanties màximes segons els programes seran:

a) En el programa 1 (projectes) se subvencionarà fins a un percentatge màxim de la despesa elegible subvencionable de l'actuació segons la base segona i la base cinquena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, i per a:

i) Iniciatives públiques de projectes, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 50.000 euros ni inferior a 2.000,00 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

ii. Iniciatives d'organitzacions no governamentals, entitats sense ànim de lucre o altres entitats, en què s'acrediten raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari, etc. de l'actuació, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 30.000,00 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.



iii. Iniciatives privades de projectes d'ús comunitari, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 10.000 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.



iv. Iniciatives privades de projectes d'ús individual, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 5.000,00 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.



b) En el programa 2 (obres) se subvencionarà fins a un percentatge màxim de la despesa elegible subvencionable de l'actuació segons la base segona i la base cinquena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, i per a:

i) Iniciatives públiques d'obres, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 100.000 euros ni inferior a 5.000,00 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

ii. Iniciatives d'organitzacions no governamentals, entitats sense ànim de lucre o altres entitats, en què s'acrediten raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari, etc. de l'actuació, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 60.000,00 euros ni inferior a 5.000,00 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

iii. Iniciatives privades de projectes d'ús comunitari, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 40.000,00 euros ni inferior a 5.000,00 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.



iv. Iniciatives privades de projectes d'ús individual, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 10.000,00 euros ni inferior a 5.000,00 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.



c) En el programa 3 (investigació aplicada), se subvencionarà fins a un percentatge màxim de la despesa elegible subvencionable de l'actuació segons la base segona i la base cinquena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, i per a:

i) Iniciatives públiques d'investigació aplicada i desenvolupament de producte, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 50.000 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

ii. Iniciatives d'organitzacions no governamentals o entitats sense ànim de lucre, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 30.000,00 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

iii. Iniciatives privades d'investigació aplicada i desenvolupament de producte, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 20.000 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

8. La quantia màxima que han de percebre els beneficiaris, per l'atorgament de la subvenció no podrà superar en cap cas el pressupost total, IVA exclòs, de l'actuació, de conformitat amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

9. La quantia màxima establida en l'apartat segon podrà incrementar-se amb una quantia complementària de l'import total, per un eventual augment sobrevingut en el crèdit disponible, que possibilite una resolució complementària de la concessió de la subvenció que incloga sol·licituds que, encara que complisquen tots els requisits, no hagen sigut beneficiàries per esgotament d'aquest, segons l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, apartat 6.

L'efectivitat d'aquesta quantia queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, si és el cas, a la prèvia aprovació de la modificació pressupostària que pertoque, en un moment anterior a la resolució complementària de la concessió de l'ajuda.



Tercer. Condicions de concessió de les ajudes

1. El procediment de concessió d'aquestes subvencions serà el de concurrència competitiva, tal com es recull en la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022.

2. Respecte a les condicions particulars dels projectes, obres i projectes d'investigació aplicada i desenvolupament de producte objecte d'ajudes, i de les persones beneficiàries i perceptores d'aquestes, es tindrà en compte el que es disposa en la base tercera i sisena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre.

3. Per al programa 1 i 2, podrà ser beneficiària d'aquestes subvencions qualsevol persona física o jurídica, de naturalesa pública o privada, que aposte per la sostenibilitat i la innovació aplicada en la construcció, per a projectes i obres en l'àmbit de la Comunitat Valenciana que complisquen les condicions establides en la base sisena de l'ordre de bases.



4. Per al programa 3, les següents persones jurídiques podran tindre la condició d'entitats beneficiàries, sempre que la seua seu social o el centre de desenvolupament d'activitat es trobe radicat a la Comunitat Valenciana, complisquen els requisits exigits en cada cas i aposten per la sostenibilitat i la innovació aplicada en projectes d'investigació i/o desenvolupament de producte, en l'àmbit de l'arquitectura, com ara:

– Universitats públiques o privades integrades en la Xarxa d'Universitats Valencianes per al Foment de la Investigació, del Desenvolupament i la Innovació (RUVID).

– Centres tecnològics inscrits en el registre de centres regulat pel Reial decret 2093/2008, de 19 de desembre, pel qual es regulen els centres tecnològics i els centres de suport a la innovació tecnològica d'àmbit estatal i es crea el registre d'aquests centres.

– Organismes públics d'investigació definits en l'article 47 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació.



– Altres centres públics d– Altres centres públics d'I+D+i dependents o vinculats a les administracions públiques o els seus organismes.

– Altres entitats privades sense ànim de lucre que realitzen activitat d– Altres entitats privades sense ànim de lucre que realitzen activitat d'I+D i generen coneixement científic o tecnològic.

– Empreses i organismes d'investigació amb capacitat de promoure projectes i solucions tecnològiques.

5. Per al programa 3, s'hauran de complir els següents requisits:

– Els projectes finançats seran executats per equips d'investigació dirigits per un investigador principal (IP). En el cas que la sol·licitud es presente amb dos IP, ambdós o ambdues tindran la mateixa consideració amb caràcter general, inclosa la valoració dels mèrits que acrediten la capacitat cientificotècnica per a liderar el projecte en el procés d'avaluació, encara que només un serà l'interlocutor/a amb la DGIEC. Els IP i les persones que componen l'equip d'investigació seran els principals responsables de la consecució dels objectius i tasques del projecte.

– Les entitats sol·licitants han de ser propietàries o copropietàries dels resultats de valoració que es pretenguen valorar o transferir mitjançant aquesta actuació. En cas que el sol·licitant siga copropietari dels resultats d'investigació, la suma del percentatge de propietat que li corresponga més el percentatge d'altres organismes d'investigació copropietaris situats a la Comunitat Valenciana haurà de presentar el 25 % o més de la propietat dels resultats d'investigació.

6. En virtut del punt 7 de la base tercera de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, les condicions particulars de concessió d'ajudes dels programes subvencionats són les següents:

6.1. Programa 1. Projectes

a) Projectes redactats en la data de la sol·licitud, com a màxim un any abans a la data de publicació d'aquesta convocatòria d'ajudes en el DOGV.

b) Projectes no iniciats o en procés de redacció que, en tot cas, hauran de presentar-se, com a màxim, abans del 15 d'octubre de 2023. La data de la finalització de la redacció del projecte s'ha de justificar mitjançant el visat del col·legi de professional corresponent o l'informe de l'oficina de supervisió de projectes en el cas que no requerisca visat col·legial per ser un projecte d'una administració.

6.2. Programa 2. Obres

a) Obres executades en la data de la sol·licitud, com a màxim un any abans a la data de publicació d'aquesta convocatòria d'ajudes en el DOGV. La data de la finalització de l'execució de l'obra s'ha de justificar mitjançant el certificat final d'obra.

b) Obres no iniciades o en procés de redacció que, en tot cas, hauran de finalitzar-se, com a màxim, abans del 15 d'octubre de 2024. La data de la finalització de l'execució de l'obra s'ha de justificar mitjançant el certificat final d'obra.

6.3. Programa 3. Investigació aplicada

a) Projectes d'investigació que, en tot cas, es presentaran, com a màxim, abans del 15 d'octubre de 2023.

b) Projectes de desenvolupament de producte que, en tot cas, es presentaran, com a màxim, abans del 15 d'octubre de 2023.



Quart. Actuacions subvencionables

1. En virtut de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, seran despeses subvencionables totes les despeses que, de manera inequívoca, responguen a la naturalesa de l'actuació i estiguen directament relacionades amb l'objecte de l'actuació de foment de la transició ecològica en l'entorn construït i impuls a la innovació, indicats en la base segona, i s'efectuen dins del termini establit, i d'acord amb la normativa aplicable a cada tipus de despesa.

2. A l'efecte del programa 2 (obres) del pressupost protegible només es consideren despeses o costos subvencionables els que poden incloure's en el pressupost d'execució material de l'obra. Per això, el pressupost d'execució material s'ha de prendre com a pressupost de la inversió, excloent-hi, per tant, altres conceptes com les despeses generals, els honoraris tècnics, el benefici industrial, l'IVA i altres impostos i taxes per la concessió de llicències administratives o altres figures tributàries, sense perjudici que es facen constar en el pressupost del document tècnic que s'aporte. En qualsevol cas, seran subvencionables únicament l'execució d'aquelles unitats d'obra que s'adeqüen als criteris i àmbit d'aplicació de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, i aquells que establisca aquesta convocatòria.

3. A l'efecte del programa 3 (investigació aplicada), el finançament podrà aplicar-se als conceptes definits en la base segona de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, especificant que dins dels costos directes es detallen els conceptes següents:

a) Despeses de personal, incloent-hi salaris i quotes de la Seguretat Social, empleat en centres de la Comunitat Valenciana, en la mesura en què estiguen dedicats al desenvolupament del projecte. Les despeses de personal podran referir-se a doctors o doctores, persones titulades universitàries i personal tècnic i auxiliar.

b) Despeses de contractes de desenvolupament experimental amb centres tecnològics o d'investigació destinades exclusivament al projecte.

c) Despeses de serveis externs de consultoria i assistència tècnica destinades exclusivament al projecte.

d. Despeses d'adquisició de coneixements tècnics adquirits i obtinguts per llicència de fonts externes en condicions de plena competència.



e) Despeses de registre de drets de propietat industrial o intel·lectual derivades de l'execució del projecte.

f) Despeses d'inversió en equipament científic lleuger i altre material inventariable necessari per al desenvolupament de les activitats. Se n'exclouen els dispositius informàtics d'ús genèric. En cas que l'instrumental i el material no s'utilitzen en tota la vida útil per al projecte, únicament es consideraran subvencionables els costos d'amortització corresponents a la duració del projecte.

g) Despeses de material fungible i subministraments similars que es deriven directament del projecte. Se n'exclou material d'oficina i consumibles informàtics.

h) Despeses de publicació i difusió en àmbits empresarials dels resultats directament relacionats amb el projecte.

i) Despeses de desplaçament i allotjament de personal amb motiu de les activitats del projecte. Les despeses de viatge que s'imputen han d'estar limitades pels imports establits en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Govern Valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris i les seues respectives modificacions.

j) Despeses de serveis externs de consultoria destinades a garantir la transferència dels resultats del projecte.

k) Cost de l'informe d'auditoria sobre els comptes justificatius de la despesa del projecte.

l) Si és el cas, els tributs abonats efectivament per l'entitat beneficiària. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.

En concepte de costos indirectes, les entitats beneficiàries podran imputar un percentatge de fins al 15 % dels costos totals vàlidament justificats. Els costos indirectes són despeses generals assignades a l'actuació, però que, per la naturalesa que tenen, no poden imputar-se de manera directa. Els costos indirectes podran calcular-se, sense necessitat d'aportar justificants de despesa, mitjançant l'aplicació d'un percentatge fix que s'especificarà en la convocatòria sobre els costos totals de l'actuació vàlidament justificats.



Cinqué. Sol·licitud, terminis i tramitació

1. La sol·licitud s'atindrà al que indica la base novena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29 de setembre del 2020).

2. S'aproven el model de sol·licitud i els documents que s'adjunten com a annexos.

3. En el cas del programa 1 i 2, cada persona o entitat sol·licitant només podrà presentar una única sol·licitud en cada convocatòria, independentment del programa. En el cas que un mateix sol·licitant presente diverses sol·licituds per a una mateixa convocatòria, únicament es considerarà vàlida l'última presentada dins del termini. Només en el cas del programa 3, una mateixa persona jurídica o entitat podrà presentar més d'una sol·licitud liderades per investigadors principals (IP) diferents.

4. El termini finalitzarà el dia 4 de juliol de 2022. Si, en el termini de sis mesos a partir de la finalització de la presentació de sol·licituds, no hi ha hagut cap resolució ni notificació expressa sobre la sol·licitud, s'entendrà que ha sigut desestimada.

5. Les sol·licituds de subvenció es presentaran de manera telemàtica i es formalitzaran segons els models que figuren en l'adreça d'internet que s'indica amb la següent URL: http://www.habitatge.gva.es/va/web/arquitectura/pla-irta signada per la persona o entitat sol·licitant, segons imprés normalitzat.

Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud, cal disposar de certificat electrònic; tot això de conformitat amb les instruccions previstes en la pàgina web de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) www.accv.es.

6. Quan la persona sol·licitant siga una persona física, podrà optar entre la tramitació electrònica i la presencial. En cas de triar aquesta última, les sol·licituds i la resta de documentació hauran de presentar-se en el Registre General de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, ORVE DIR 3 A10026758, en el de les seues direccions territorials o a través dels mitjans establits en la legislació sobre el procediment administratiu comú de les administracions públiques, i s'han d'acompanyar de la documentació assenyalada en la base novena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29 de setembre del 2020).

7. En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la sol·licitud en l'oficina de correus corresponent haurà de fer-se d'acord amb el que es disposa en l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 31 de desembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regula la prestació dels serveis postals, en desplegament del que s'estableix en la Llei 24/1998, de 13 de juliol, del Servei Postal Universal i de liberalització dels serveis postals, en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de Correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació la que aparega en l'entrada de registre de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.



8. Qui tinga la representació legal en cada cas d'acord amb la normativa d'aplicació ha de subscriure les sol·licituds.



9. En la documentació a presentar juntament amb la sol·licitud s'atendrà el que indique la base novena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, en concret:

a) Per al programa 1 i 2:

i) La documentació tècnica, avantprojecte o projecte tècnic, haurà d'estar signada amb data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i no s'acceptarà documentació tècnica que no complisca el present requisit. La signatura haurà de ser digital per a la tramitació telemàtica.

En cas del programa 1, per a projectes d'execució no iniciats o en procés de redacció en el moment de presentació de la sol·licitud, s'haurà d'aportar un avantprojecte de les actuacions, redactat en format digital, que haurà d'estar signat amb data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds i que ha de constar de la següent documentació:

1. Memòria descriptiva, en què cal incloure: els antecedents i condicionants de partida, l'emplaçament i l'entorn, les normatives d'aplicació, incloent-hi la urbanística, la justificació de la solució adoptada, la descripció general de l'actuació, la descripció de l'edifici, el programa de necessitats i l'ús característic de l'actuació.

2. Memòria constructiva. Descripció general de les característiques constructives previstes i els paràmetres que en determinen l'elecció: sistema estructural, envolupant, compartimentació, acabats, instal·lacions i equipament.

3. Plànols de planta, alçats i seccions (a escala).

4. Resum de pressupost. Valoració aproximada de l'execució material de l'obra projectada per capítols.

ii. El dossier tècnic, que haurà d'estar signat per personal tècnic competent amb data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i ajustar-se al que s'estableix en la base primera l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, segons model aportat en l'annex V de la present convocatòria.

iii. Currículum de la trajectòria de l'equip redactor del projecte, la qualificació i l'experiència, amb una extensió màxima de 3 DIN A4:

1. Experiència en redacció i direcció de projectes eco relacionats amb la innovació ecològica en la construcció:

a) S'haurà d'acreditar l'experiència de l'equip redactor/director de l'actuació mitjançant certificats de bona execució de redacció/direcció de projectes eco. En aquests certificats s'ha d'especificar: el tipus d'obra que es va redactar o va executar, el lloc, la data d'inici i de fi, l'import, la signatura, el segell d'empresa/client i la data.

b) Haurà de poder-se acreditar que l'experiència aportada siga de les persones que pertanyen a l'equip interdisciplinari redactor/director, mitjançant la signatura d'una declaració responsable a aquest efecte.

c) S'entén com a projecte eco el projecte d'execució que supere la normativa de compliment obligat en matèria de sostenibilitat o eficiència energètica.

2. Titulacions acadèmiques i formació específica de l'equip interdisciplinari indicades en la base segona i títols de màster oficials o títols propis universitaris i de formació específica directament relacionats amb la sostenibilitat, la transició ecològica i/o el medi ambient en la construcció.

a) S'haurà d'acreditar que tota la documentació aportada siga de les persones que pertanyen a l'equip interdisciplinari redactor/director del projecte, mitjançant la signatura d'una declaració responsable a aquest efecte.

b) S'hauran d'aportar certificats de màsters oficials, títols propis universitaris i de formació específica en sostenibilitat, innovació, eficiència energètica, circularitat, etc. directament relacionats amb les àrees d'interés de l'ordre de bases o convocatòria. No es tindran en compte cursos de duració inferior a 25 h.

b) En el cas del programa 3: investigació aplicada

i) Dossier tècnic / memòria descriptiva, signat, amb data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, pel responsable del projecte d'investigació i/o desenvolupament de producte, que haurà de citar de manera expressa l'estudi i avaluació dels camps d'interés recollits en la base primera de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, segons model aportat en l'annex V de la present convocatòria.



L'absència de descripció detallada del contingut del dossier/memòria o pressupost del projecte implicarà, en funció de la naturalesa, una puntuació més baixa en l'avaluació del projecte, una reducció del pressupost presentat o la denegació de l'ajuda sol·licitada.

ii. Currículum resumit de la trajectòria de l'equip proponent, qualificació i experiència, amb una extensió màxima de 3 DIN A4, en què cal indicar els mèrits curriculars rellevants (beques, estades a l'estranger, publicació d'articles científics, treballs presentats en congressos), a més de:

1. Experiència en projectes d'investigació en l'àmbit de la innovació ecològica en la construcció.

a) S'haurà d'acreditar l'experiència de l'investigador principal i col·laboradors mitjançant certificats d'altres projectes d'investigació i/o desenvolupament de producte. En aquests certificats cal especificar: el tipus de projecte, el lloc, la data d'inici i de fi, l'import, la signatura, el segell d'empresa/client i la data.

b) S'haurà de poder acreditar que l'experiència aportada siga d'una persona que pertany a l'equip d'investigació mitjançant la signatura d'una declaració responsable a aquest efecte.

2. Titulació i formació aportada rellevant de l'equip investigador que concorde amb els àmbits d'investigació i desenvolupament en matèria d'arquitectura.

a) S'haurà d'acreditar que tota la documentació aportada siga d'una persona que pertany a l'equip investigador del projecte, mitjançant la signatura d'una declaració responsable a aquest efecte.

b) S'hauran d'aportar còpies escanejades de certificats de la formació indicada anteriorment. No es tindrà en compte formació de duració inferior a 25 h. 10. En el termini de 15 dies, des de l'endemà de finalització del termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en la web de la conselleria competent en matèria d'innovació ecològica en la construcció, la llista completa de les sol·licituds, indicant aquelles que estan completes de les incompletes, assenyalant la documentació que falta per aportar o esmenar, i les no admeses a tràmit, tenint aquestes publicacions el caràcter de notificació a l'efecte de computar el termini per a esmenar o completar la sol·licitud presentada. L'esmentat termini per a esmenar o completar la sol·licitud serà de 10 dies. En el cas de no atendre l'esmentat requeriment, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, conforme al que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10. Després de la comprovació de l'existència de la documentació requerida, es procedirà a la publicació d'una llista definitiva de les sol·licituds admeses sobre les quals es durà a terme la seua valoració.

11. Completada la documentació, i després de la valoració de les sol·licituds admeses s'ordenaran de major a menor puntuació, per programes i subprogrames, atesos els criteris de baremació inclosos en l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, i s'elaborarà la llista de sol·licituds que resultaran adjudicatàries de les ajudes, en què figurarà l'import de la subvenció, que s'atorgarà segons el que es regula en l'ordre de bases fins a esgotar la partida pressupostària corresponent.







Sisé. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Segons el que es disposa en la base desena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, les sol·licituds que complisquen els requisits establits en l'ordre de bases i en aquesta convocatòria seran valorades i puntuades.

2. Un projecte o actuació només podrà ser subvencionat quan la puntuació obtinguda en la valoració arribe a una qualificació mínima de 60 punts en la puntuació tècnica, dels quals almenys 28 punts siguen puntuació relativa a sostenibilitat, en el cas dels programes 1 i 2, i 35 punts a la valoració cientificotècnica. En el cas del programa 3, únicament podran ser valorades les qüestions amb coherència en tota la documentació tècnica, bé en el projecte o memòria, en el dossier tècnic o en l'autoavaluació de l'actuació aportada. No es valoraran els criteris en què hi haja incongruències entre els documents anteriors.



3. Per a determinar la prioritat de les sol·licituds presentades, es valoraran d'acord amb els criteris descrits en la base desena de l'ordre de bases. L'assignació de recursos es farà de manera que s'assigne fins al màxim de la subvenció establida en la base segona, per ordre de prioritat segons la puntuació obtinguda per cada proposta, fins a esgotar els recursos disponibles en cada programa o subprograma. En cas d'empat en la puntuació entre dues sol·licituds o més, tindran prioritat les que hagen obtingut una puntuació més alta en els apartats referents a innovació.



Seté. Procediment per a l'atorgament de la subvenció

1. En aplicació dels criteris de valoració establits en l'ordre de bases i amb la valoració corresponent de totes les sol·licituds que hagen complit els requisits, s'elaborarà una llista ordenada per programa i subprograma per la puntuació obtinguda i amb la quantia econòmica que es pot percebre segons el criteri establit en la base desena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre.

2. Obtindran la condició de persona beneficiària seguint l'ordre descendent en la relació esmentada per la puntuació obtinguda fins a l'exhauriment de la dotació econòmica en cada programa i/o subprograma.



3. S'indicarà: la persona beneficiària, el títol del projecte d'actuació/investigació, la despesa total de l'actuació, la despesa elegible subvencionable, l'import de la subvenció (import atorgat en funció de les característiques del sol·licitant i l'actuació segons l'article segon d'aquesta convocatòria) i el percentatge de cofinançament (percentatge en funció de les característiques del sol·licitant i l'actuació segons l'article segon d'aquesta convocatòria aplicable sobre la despesa elegible subvencionable).

La despesa subvencionable inclourà els conceptes establits en la base segona de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, i en l'article sisé de la present convocatòria.

4. També s'inclouran la llista de les sol·licituds que queden en llista de reserva i la llista en què figuren les sol·licituds denegades, degudament motivada.



Huité. Termini de resolució, notificació i recursos

1. El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de les subvencions serà de sis mesos, comptadors a partir de la publicació de la present resolució de convocatòria. Transcorregut el termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, les persones sol·licitants podran entendre desestimada la seua sol·licitud.

2. Atesos els criteris indicats, el comité tècnic elaborarà l'informe i la proposta pertinent, que l'òrgan instructor presentarà a la persona titular de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció.



3. Vista la proposta, la persona titular de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció resoldrà la concessió i la quantitat de la subvenció, que s'haurà de comunicar en el termini màxim de deu dies a partir del moment de la resolució de concessió.

4. La resolució de les ajudes es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació substituirà la notificació individual de la resolució, d'acord amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Posteriorment, es remetrà a les entitats beneficiàries el document d'acceptació corresponent, que haurà de ser retornat degudament signat i escanejat, en el termini de deu dies hàbils, a través de correu electrònic.

5. Contra la resolució de les ajudes, que posarà fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o interposar directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10.1.a, i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Nové. Publicacions i difusió

1. Les persones beneficiàries i participants en el projecte i desenvolupament de les actuacions es comprometen a esmentar, en qualsevol publicació o mitjà de difusió, que les actuacions han gaudit d'una subvenció concedida per la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les pàgines web corresponents.

2. En tots els materials que s'utilitzen per a la difusió de les actuacions subvencionades haurà de figurar visiblement el logotip de la Generalitat Valenciana – Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, de manera que permeta identificar l'origen de la subvenció. Els interessats podran sol·licitar a l'òrgan instructor un original d'aquest logotip.

3. En virtut del que s'estableix en els apartats l) i m) de la base setena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, i de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, s'haurà de donar l'adequada publicitat a aquestes ajudes, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat.

4. En el programa 2 (obres), durant el transcurs de les obres, la persona beneficiària haurà de col·locar un cartell, en un lloc visible, en què s'indique que estan subvencionades per la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica amb crèdit del Pla IRTA. Les característiques del cartell seran facilitades en concedir-se la subvenció i la seua col·locació haurà de ser autoritzada per aquesta conselleria.

5. Respecte a la cessió dels drets de propietat intel·lectual, s'haurà de tindre en compte la normativa sobre la matèria, especialment el Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual, i es regularitzen, s'aclareixen i s'harmonitzen les disposicions legals vigents sobre la matèria. A aquest efecte, els autors dels projectes i les memòries científiques de les actuacions subvencionades donen per cedits, amb caràcter no exclusiu, els drets de propietat intel·lectual de l'actuació subvencionada, amb caràcter indefinit i per a tots els països del món, amb la finalitat que la Generalitat Valenciana puga difondre-les per qualsevol mitjà.

6. La Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció difondrà les actuacions més rellevants que hagen sigut objecte de subvenció pel Pla IRTA a través del portal web del Repositori de bones pràctiques impulsat per aquesta mateixa direcció general.



Desé. Justificació i pagament de la subvenció

1. El pagament de les subvencions concedides s'efectuarà després d'una justificació o resolució per pagaments anticipats de la persona titular de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció.

2. La documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada ha de complir amb el que s'estableix en la base dotzena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre.

3. Amb caràcter general, el pagament de la subvenció s'ha de fer després d'una justificació per l'entitat beneficiària de la realització de l'activitat objecte de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, segons estableix l'article 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

4. Per al programa 2 (obres) i el programa 3 (investigació aplicada), i segons els termes de l'article 171.4 de la llei esmentada, es podran efectuar pagaments fraccionats, fins i tot en els casos en què l'entitat beneficiària haja sol·licitat la bestreta prevista en aquest apartat. En aquest últim supòsit els pagaments fraccionats s'aplicaran a l'import pendent de la subvenció després de la justificació de l'aplicació efectiva de l'import anticipat.

Al seu torn, d'acord amb l'article 171.2 de la llei esmentada, per al programa 2 (obres) i programa 3 (investigació aplicada), en el cas de la presentació de justificació fraccionada per part de l'entitat beneficiària, el termini de justificació per a aquests pagaments fraccionats finalitzarà el 15 de novembre de cada anualitat.

Excepte causes justificades degudament, les quantitats no certificades de l'anualitat corresponent provocaran la minoració de la subvenció, i l'obligació d'executar l'obra completa subsistirà, d'acord amb el projecte aprovat.

5. L'import que s'haurà de pagar a la persona beneficiària de l'ajuda serà el percentatge que corresponga del cost real de la inversió efectivament realitzada en funció de les certificacions de les obres executades i aprovades. En el cas que es produïsca una baixa en la contractació i l'import pagat per la persona beneficiària siga inferior, de la mateixa manera i en la mateixa proporció, aquesta baixa s'ha de reflectir en la subvenció que es pagarà. En qualsevol cas, la quantitat que s'ha de pagar no podrà superar l'import de la subvenció aprovada inicialment.



Qualsevol modificació o reajustament en els terminis d'execució de les actuacions, segons els terminis establits en la documentació en el moment de la sol·licitud, s'ha de posar en coneixement de la Direcció General d'Innovació en la Construcció, per escrit, en el moment en què se'n tinga coneixement, i amb anterioritat a la finalització del termini de justificació de l'anualitat.

6. No obstant això, es realitzarà un pagament anticipat, ajustat als termes establits en la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022 (DOGV 9247, 31.12.2021, en el seu article 44, apartat 12.c, en el qual es permet en l'àrea d'impuls a la innovació ecològica en la construcció, que les subvencions de naturalesa d'inversió i transferència capital que contribuïsquen a la transferència de coneixement i la millora de la qualitat de l'entorn construït, afavorint la generació d'una arquitectura sostenible i responsable amb el medi ambient, puguen lliurar anticipadament fins a un 50 % dels fons concedits quan es tracte de:

a) Iniciatives públiques de projectes que suposen el foment de la transició ecològica de l'entorn construït que desenvolupen entitats integrants del sector públic instrumental de la Generalitat, entitats locals i universitats en l'àmbit de l'arquitectura sostenible.

b) Actuacions dutes a terme per organitzacions no governamentals o entitats sense ànim de lucre per a projectes o programes vinculats a les àrees d'acció social.

c) Amb caràcter excepcional, altres actuacions en què s'acrediten raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari, o d'altres degudament justificades.

En el cas d'iniciatives realitzades per persones físiques i/o jurídiques que no estiguen contemplades en els apartats anteriors, aquesta bestreta podrà ser fins del 30 per cent i quedaran exonerades de la constitució de garanties per als primers 10.000 euros.

Només en el cas que aquests pagaments anticipats requerisquen la constitució de garanties de conformitat amb la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, l'article 171.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i conforme a la base tretzena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, es podrà optar voluntàriament a l'abonament d'aquest pagament anticipat en la mateixa sol·licitud de subvencions o renunciar-hi.

7. El termini de presentació de la documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada quedarà obert amb la publicació de la resolució de concessió de la subvenció i finalitzarà el 15 de novembre de l'exercici pressupostari en vigor. Les persones concessionàries de la subvenció de les obres l'execució de les quals es desenvolupe en diverses anualitats hauran de certificar i justificar la inversió amb anterioritat al 15 de novembre de cada exercici.

8. En virtut del que s'estableix en l'apartat 6 de l'article 3 de la present convocatòria, la justificació haurà d'incloure la documentació que acredite la finalització de les actuacions en les dates establides per a cadascun dels programes. 10. Serà requisit per al pagament que les entitats locals acrediten estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.



9. D'acord amb l'article 70.3 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, una vegada transcorregut el termini màxim establit per a la justificació sense que s'haja presentat davant de l'òrgan administratiu competent, es requerirà a l'entitat beneficiària que, en el termini improrrogable de quinze dies hàbils, la presente. La falta de presentació de la justificació en el termini establit en aquesta base comporta la revocació de l'ajuda i l'exigència de les responsabilitats establides en la Llei general de subvencions.

10. La presentació de la justificació en el termini addicional que estableix aquest apartat no eximeix l'entitat beneficiària de les sancions que hi corresponguen d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

11. El compliment de l'objecte i la finalitat de la subvenció no ha de dependre únicament de la realització i justificació d'un percentatge mínim de despesa reconeguda en la concessió de l'ajuda, sinó que ha d'anar lligat al compliment de resultats.

12. En finalitzar el projecte/obra, l'òrgan instructor, amb la col·laboració del comité tècnic, procedirà a examinar la documentació aportada. Aquest comité tècnic emetrà l'informe corresponent sobre el grau d'execució del projecte subvencionat, amb la valoració tècnica dels resultats, que servirà de suport per a l'informe final i previ al pagament efectiu de la subvenció que haurà d'emetre la direcció general amb competència en matèria d'innovació ecològica en la construcció.



13. Una vegada justificada la realització de les accions subvencionades i revisada la justificació de les despeses, l'òrgan competent per a resoldre tornarà a calcular la subvenció basant-se en l'informe sobre el grau d'execució del projecte subvencionat i podrà minorar la quantia adjudicada inicialment, si és el cas, per a ajustar-la a l'execució de les accions i a les despeses elegibles justificades correctament, sempre sense desvirtuar l'objecte subvencionat i la finalitat perseguida per l'actuació cofinançada.

14. El pagament s'haurà d'efectuar mitjançant transferència al compte bancari propi que indique l'entitat beneficiària.



Onzé. Compliment de la política de la competència de la Unió Europea

Les entitats beneficiàries que es consideren empreses o assimilades, a l'efecte del compliment del Reglament de la Unió Europea 1407/2013, hauran d'aportar una declaració de minimis; a més, hauran d'aportar una altra declaració responsable de les beneficiàries últimes, sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del reglament.



Dotzé. Accés als models normalitzats i als tràmits electrònics d'aquest procediment

Tots els impresos a què es fa esment en aquesta convocatòria estaran a la disposició de les entitats interessades en la seu electrònica o el portal institucional de la Generalitat en internet, a través de https://sede.gva.es i en qualsevol oficina PROP. També s'hi podrà accedir en l'adreça web:

http://www.habitatge.gva.es/va/web/arquitectura/pla-IRTA



Tretzé. Especificació dels òrgans competents per a la tramitació i resolució

Els òrgans competents per a la tramitació i resolució d'aquest procediment són els següents:

a) Instrucció del procediment: l'òrgan instructor és la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció de què depenen la Subdirecció General d'Innovació Ecològica en la Construcció i el Servei d'Innovació Ecològica en la Construcció.

b) Gestió del procediment: el comité tècnic de valoració el formen funcionaris de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció amb mitjans propis o a través de mitjans externs amb una entitat col·laboradora de les que es preveuen en l'article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003.

c) Resolució del procediment: Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció.



Catorzé. Delegació

Es delega en la persona titular de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció la facultat de resoldre la concessió i la denegació d'aquestes ajudes i se l'autoritza perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les resolucions pertinents per a l'execució d'aquesta resolució.



Quinzé. Règim de recursos

Aquesta resolució posa fi a la via administrativa, i contra la resolució es podrà recórrer potestativament en reposició o bé plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació.

a) El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant del vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 25 de maig de 2022.– La directora general d'Innovació Ecològica en la Construcció (p. d. R 02.08.2019, del vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica). Núria Matarredonda Desantes.

Mapa web