Ficha docv

Ficha docv









Modificació de l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2021 i aprovació de l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2022. [2022/4704]

(DOGV núm. 9349 de 27.05.2022) Ref. Base de dades 004510/2022


  • Anàlisi jurídica

    Texto
    texto texto
    Data d'entrada en vigor: 27.05.2022
    Aquesta disposició afecta:
      Afecta:
  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau, Agrupacions professionals funcionarials (APF). Sense requisit de titulació
      Descriptors toponímics: Puçol



Mitjançant Resolució de l'Alcaldia-Presidència núm. 2289, de data 20 de maig de 2022, s'ha aprovat la modificació de l'OOP 2021 i aprovació de l'OOP 2022, amb el següent tenor literal:

Vist que mitjançant Resolució de l'Alcaldia núm. 5985, de data 22 de desembre, es va aprovar l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici 2021 (DOGV 9245, 29 desembre 2021).

Vist que amb posterioritat a l'aprovació de l'OOP, es publica la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, que introdueix variacions al Reial Decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

Un dels canvis introduïts, es recull en la disposició addicional sisena, Convocatòria excepcional d'estabilització d'ocupació temporal de llarga duració. «Les administracions públiques convocaran, amb caràcter excepcional i d'acord amb el que es preveu en l'article 61.6 i 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, aquelles places que reunint els requisits establits en l'article 2.1, hagueren estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a 1 de gener de 2016. Aquests processos, que es realitzaran per una sola vegada, podran ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'Administració de l'Estat, Comunitats Autònomes i Entitats Locals i respectaran, en tot cas, els terminis establits en aquesta norma».



Vist que s'ha comprovat a petició de la representació sindical, així com d'alguns empleats/ades, que existien altres supòsits en els quals es complien els requisits necessaris per a la inclusió en el procés d'estabilització En aquesta situació es troben les següents places, que és procedent incloure en l'OOP de 2021:



Personal funcionari:

– 1 plaça de subaltern/a, escala administració general, subescala subalterna, grup agrupacions professionals (lloc de treball núm. 1.18).

– 1 plaça peó/ona comeses diverses, escala administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'ofici, grup agrupacions professionals (lloc de treball núm. 4.39).

– 1 plaça de tècnic/a mitjà de treball social, escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A2. (lloc de treball núm. 5.1).

– 2 places peons/ones comeses diverses, escala administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'ofici, grup agrupacions professionals (llocs de treball núm. 4.6, 4.18)

– 1 plaça agent/a executiu, escala administració especial, subescala serveis especials, classe comesos especials, grup agrupacions professionals.

– 1 plaça de tècnic/a mitjà d'ocupació, escala administració especial, subescala tècnica, classe mitjana, grup A, subgrup A2 (lloc de treball núm. 1.47).



Personal laboral fix discontinu a temps parcial. Concurs

– 1 plaça de professor/a EPA, categoria professional (1) grau en matemàtiques i ciències.

– 1 plaça de professor/a EPA, categoria professional (2) Enginyers tècnics, perits i ajudants titulats, Grau en magisteri o equivalent.



– 1 plaça de professor/a EPA, categoria professional (1) grau en filologia anglesa o equivalent.



Vist que en l'OOP 2021 publicada en el DOGV núm. 9245 de 29 de desembre, es detecta error en el número de lloc que correspon a les següents places, de tal manera que on diu:

«– 1 plaça d'inspector/a, escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia local, grup A, subgrup A2 (lloc de treball núm. 1.48)»;

Ha de dir:

«– 1 plaça d'Inspector/a, escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia local, grup A, subgrup A2 (lloc de treball núm. 6.37)».



On diu:

«– 1 plaça de tècnic/a superior arxiu, escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A1. (lloc de treball núm. 6.37)»;

Ha de dir:

«– 1 plaça de tècnic/a superior arxiu, escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A1. (lloc de treball núm. 1.48)».



Vist que quant a l'oferta d'ocupació pública per a l'exercici 2022, la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2022: article 20, Oferta d'ocupació pública, contractes i nomenaments temporals del personal del sector públic: «U. 1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans contemplats en l'apartat Un. e) de l'article anterior, es regularà pels criteris assenyalats en aquest article, subjectant-se a les següents taxes de reposició d'efectius: (…) «4. La taxa serà del 125 per cent per a les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, cossos de Policia Autonòmica i Policies Locals, que es consideraran també sectors prioritaris».



La validesa de la taxa autoritzada estarà condicionada, d'acord amb l'article 70 de l'EBEP:

a) Al fet que les places s'incloguen en una Oferta d'Ocupació Pública que haurà de ser aprovada pels òrgans de Govern de les Administracions Públiques i publicar-se en el Butlletí Oficial de la Província, de la Comunitat Autònoma o, en el seu cas, de l'Estat, abans de la finalització de cada any.

b) Al fet que la convocatòria de les places es publique en el diari oficial de la província, comunitat autònoma o, en el seu cas, de l'Estat, en el termini improrrogable de tres anys, a comptar des de la data de la publicació de l'oferta d'ocupació pública en la qual s'incloguen les places.

Les places no cobertes després de l'execució d'una convocatòria podran convocar-se novament sempre que no hagen transcorregut més de tres anys des de la publicació de l'oferta. La nova convocatòria haurà d'identificar les places que procedeixen de convocatòries anteriors i l'oferta per la qual corresponen. Aquesta previsió serà aplicable a les convocatòries de processos selectius derivades d'ofertes d'exercicis anteriors a 2022, incloses les que ja hagen sigut publicades.

Tres. 1. La taxa de reposició d'un o diversos sectors o col·lectius prioritaris es podrà acumular en altres sectors o col·lectius prioritaris. Igualment, la taxa de reposició dels sectors no prioritaris podrà acumular-se en els sectors prioritaris. Les entitats locals que tingueren amortitzada el seu deute financer a 31 de desembre de l'exercici anterior podran acumular la seua taxa de reposició indistintament en qualsevol sector.

Per a calcular la taxa de reposició d'efectius el percentatge de taxa màxim autoritzat s'aplicarà sobre la diferència entre el nombre d'empleats fixos que, durant l'exercici pressupostari anterior, van deixar de prestar serveis i el nombre d'empleats fixos que s'hagueren incorporat en el referit exercici, per qualsevol causa o reingressat des de situacions que no comporten la reserva de llocs de treball.

A aquest efecte es computaran els cessaments per jubilació, retir, defunció, renúncia, declaració en situació d'excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari de carrera o l'extinció del contracte de treball, o en qualsevol altra situació administrativa que no supose la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l'Administració en la qual se cessa.

Igualment, es tindran en compte les altes i baixes produïdes pels concursos de trasllats a altres Administracions Públiques, així com les produïdes a conseqüència del que es disposa en l'apartat Cinc.3 d'aquest article i en l'apartat Un. 2 de les disposicions addicionals desena setena, desena huitena i desena novena respecte de la mobilitat del personal amb una relació preexistent, fixa i indefinida en el sector de què es tracte.

Les places de professor contractat doctor que queden vacants a conseqüència de l'accés a un Cos docent universitari, es podran incloure en la taxa de reposició de l'exercici següent.

8. La taxa resultant de les regles del número anterior podrà incrementar-se amb la derivada de les altes i baixes registrades durant l'exercici en curs, fins a la data d'aprovació de l'oferta, la qual cosa haurà de fer-se constar en la mateixa oferta. Per a això l'oferta haurà d'aprovar-se dins del primer semestre de l'exercici. Aquestes places es restaran de la taxa de reposició de l'exercici següent.



Durant l'exercici 2021 els/les empleats/ades fixos que van deixar de prestar serveis a l'Ajuntament de Puçol són els següents:



EMPLEAT/ADA CAUSA DATA

Encarregat manteniment-consergeria defunció 22.01.2021

Enginyer tècnic Concurse trasllats 19.12.2021

Administrativa Jubilació 09.09.2021

Administrativa Jubilació 30.07.2021

Encarregat manteniment-consergeria Jubilació 26.09.2021

Agent Policia Local Jubilació 29.08.2021







Totes les places es corresponen a serveis prioritaris de gestió de recursos públics, i d'atenció al públic, per la qual cosa la taxa de reposició és del 120 %, a més d'una plaça de Policia Local, a la qual li correspon una taxa de reposició del 125 %.

La taxa de reposició és de 7 places, la qual cosa ens permet incloure en l'Oferta d'Ocupació Pública per a 2022, fins a 7 convocatòries. Ateses les necessitats de la plantilla de l'Ajuntament, es considera convenient cobrir en propietat les places vacants, sense reserva de lloc, existents en la Policia Local, ja que es tracta d'un servei essencial del qual no pot prescindir-se en cap cas, havent de quedar coberts tots els torns, per a poder prestar el servei adequadament. L'altra plaça que s'incorpora en l'OOP 2022, és plaça vacant ocupada interinament i que no està inclosa en cap procés de consolidació.





Personal funcionari:

– 6 places d'agent policia local, escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia local, grup C, subgrup C1 (llocs de treball núm. 6.14, 6.7, 6.20, 6.38, 6.22, 6.48).

– 1 plaça d'enginyer/a tècnic/a industrial, escala d'administració especial, subescala tècnica, classe mitjana, grup A, subgrup A2 (lloc de treball núm. 3.4).



Vist que existeixen en la plantilla de l'Ajuntament, les següents places per a la seua cobertura per promoció interna, totes elles menys una, ocupades per personal amb nomenament provisional per millora d'ocupació:

– 1 plaça de tècnic/a mig informàtic, escala d'administració especial, subescala tècnica, classe mitjana, grup A, subgrup A2.

– 1 plaça de tècnic/a d'administració general, escala d'administració general, subescala gestió, grup A, subgrup A2.

– 4 places d'administratiu/iva, escala d'administració general, subescala administrativa, grup C, subgrup C1.

– 1 plaça de tècnic/a auxiliar delineació, escala d'administració especial, subescala tècnica, classe auxiliar, grup C, subgrup C1.



Vist l'informe emés per la cap del Servei de Recursos Humans de data 19 de maig de 2022.



Considerant el que es disposa en l'article 128 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local.

Considerant el que s'estableix en l'article 91 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.

Considerant el que es disposa en l'article 37 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic: «Seran objecte de negociació, en el seu àmbit respectiu i en relació amb les competències de cada Administració pública i amb l'abast que legalment procedisca en cada cas, les matèries següents: l) Els criteris generals sobre ofertes d'ocupació pública.

Considerant l'assenyalat en les disposicions addicional sisena i addicional huitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

Considerant el que s'estableix en els articles 69.2 i 70.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i arts. 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i 128.1 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós sobre disposicions legals vigents en matèria de règim local, que disposen que les corporacions locals aprovaran i publicaran anualment, dins del termini d'un mes des de l'aprovació del seu Pressupost, l'oferta d'ocupació pública per a l'any corresponent, ajustant-se a la legislació bàsica de l'Estat sobre funció pública.



Considerant el que s'estableix en l'article 3 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana.

Considerant el que es disposa en la disposició addicional primera del Reial decret 636/2021, de 27 de juliol, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2021, disposa: «Les corporacions locals que aproven la seua oferta d'ocupació pública hauran de remetre els acords aprovatoris de la mateixa a l'Administració general de l'Estat, a través de les delegacions i subdelegacions del Govern, a l'efecte del que s'estableix en l'article 56.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, respectant els criteris que tenen caràcter bàsic, d'acord amb el que s'estableix en l'article 19 de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de Pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2021».



Considerant el que es disposa en la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2022.

Considerant el que s'estableix en l'art. 21.1 g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, en establir la competència de l'Alcaldia per a aprovar l'oferta d'ocupació pública.

Per tot el que s'ha exposat, aquesta alcaldia resol:



Primer

Modificar l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament de Puçol corresponent a l'exercici 2021, quedant de la següent forma:



Taxa addicional disposició addicional sisena de Llei 29/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació públic (convocatòries per concurs):



Personal funcionari:

– 1 plaça de tècnic/a d'administració general, escala administració general, subescala tècnica, grup A, subgrup A1 (lloc de treball núm. 3.11).

– 1 plaça de tècnic/a d'administració general, escala administració general, subescala gestió, grup A, subgrup A2 (lloc de treball núm.1.23).



– 1 plaça d'administratiu/iva, escala d'administració general, subescala administrativa, grup C, subgrup C1

– 8 places d'auxiliar administratiu/iva, escala administració general, subescala auxiliar, grup C, subgrup C2 (lloc de treball núm. 1.46, 2.18, 1.45, 1.2 (F), 3.7, 2.20, 5.15, 1.37)

– 7 places de subaltern/a, escala administració general, subescala subalterna, grup agrupacions professionals (lloc de treball núm. 1.9, 1.18, 1.26, 1.17, 1.16, 1.28, 1.12).

– 1 plaça arquitecte/a, escala administració especial, subescala tècnica, classe superior, grup A, subgrup A1 (lloc de treball núm. 3.2)

– 1 plaça arquitecte/a tècnic, escala d'administració especial, subescala tècnica, classe mitjana, grup A2.

– 2 places tècnic/a mitjà serveis socials, escala administració especial, subescala tècnica, classe mitjana, grup A, subgrup A2 (lloc de treball núm. 5.12, 5.13)

– 1 plaça de tècnic/a mitjà de serveis socials, escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A2. (lloc de treball núm. 5.18)

– 1 plaça tècnic/a mitjà esports, escala administració especial, subescala tècnica, classe mitjana, grup A, subgrup A2 (lloc de treball núm.2.1 F)

– 1 plaça tècnic/a auxiliar tresoreria, escala administració especial, subescala serveis especials, classe comesos especials, grup C, subgrup C2 (lloc de treball núm. 2.9)

– 2 places agent executiu/iva, escala administració especial, subescala serveis especials, classe comesos especials, grup agrupacions professionals (lloc de treball núm. 2.17, lloc de treball s/núm.)

– 1 plaça de tècnic/a auxiliar comunicació i publicitat, escala administració especial, subescala serveis especials, classe comesos especials, grup C, subgrup C1 (lloc de treball núm. 5.11)

– 2 places de promotor/a sociocultural, escala administració especial, subescala serveis especials, classe comesos especials, grup C, subgrup C1 (lloc de treball núm. 5.4, 5.10)

– 1 plaça de tècnic/a mitjà promoció econòmica i ocupació, escala administració especial, subescala serveis especials, classe comesos especials, grup A, subgrup A2 (lloc de treball núm. 5.16)

– 1 plaça de tècnic/a mitjà d'ocupació, escala administració especial, subescala tècnica, classe mitjana, grup A, subgrup A2 (lloc de treball núm. 1.47)

– 4 places netejador/a, Escala administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'ofici, grup agrupacions professionals (llocs de treball núm. 4.9, 4.7, 4.10, 4.8)

– 16 places peons/as comesos varis, escala administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'ofici, grup agrupacions professionals (llocs de treball núm. 4.6, 4.18, 4.17, 4.41, 4.31, 4.36, 4.43, 4.38, 4.14, 4.40, 4.37, 4.15, 4.23, 4.34, S/N, 4.39).

– 2 places tractorista, escala administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'ofici, grup agrupacions professionals (llocs de treball núm. 4.2, 4.11)

– 2 places oficial/a 1a obrera, escala administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'ofici, grup C, subgrup C2 (llocs de treball núm. 4.12, 4.35)



Personal laboral fix: (convocatòries per concurs)

– 4 places conserges, certificat escolar, categoria professional (6) Subalterns, certificat escolar.

– 1 plaça psicòleg/a, categoria professional (1), grau en psicologia o equivalent.

– 4 places auxiliars de serveis, categoria professional (6) subalterns, certificat escolar.

– 2 places oficial/a 1a o tècnic serveis, categoria professional (6) subalterns, certificat escolar o equivalent.

– 1 plaça d'auxiliar tècnic/a comunicació, categoria professional (5) oficial administratiu, graduat escolar o equivalent.

– 2 places de professor/a EPA, categoria professional (2) enginyers tècnics, perits i ajudants titulats, grau en magisteri o equivalent.



– 1 plaça de professor/a EPA, categoria professional (2) enginyers tècnics, perits i ajudants titulats, grau en filologia valenciana o equivalent.



Personal laboral fix discontinu a temps parcial. (convocatòries per concurs)

– 1 plaça de professor/a EPA, categoria professional (1) grau en matemàtiques i ciències.

– 1 plaça de professor/a EPA, categoria professional (2) enginyers tècnics, perits i ajudants titulats, grau en magisteri o equivalent.



– 1 plaça de professor/a EPA, categoria professional (1) grau en filologia anglesa o equivalent.



Taxa addicional de reposició (procés d'estabilització d'ocupació temporal (convocatòria s per concurs oposició):

– 1 plaça de tècnic/a mitjà de treball social, escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A2. (lloc de treball núm. 5.1).



Taxa ordinària:

– 1 plaça de tècnic/a superior arxiu, escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A1.

– 1 plaça d'inspector/a, escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia local, grup A, subgrup A2.



Taxa de la llei de serveis socials comunitat valenciana (convocatòries per concurs oposició)

– 5 places de tècnic/a mitjà de treball social, escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A2. (llocs de treball núm. 5.2, 5.19, 5.20, 5.21, 5.22)

– 1 plaça de tècnic/a mitjà de serveis socials, escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A2. (lloc de treball núm. 5.25)

– 1 plaça de tècnic/a d'administració especial, escala d'administració especial, grup A, subgrup A1. (lloc de treball núm. 5.24)

– 1 plaça de tècnic d'integració social, escala d'administració especial, subescala tècnica, grup B. (lloc de treball núm. 5.23)

– 1 plaça de Psicòleg/loga, escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A1. (lloc de treball núm. 5.8)

– 1 plaça d'auxiliar administratiu/iva, escala d'administració general, subescala auxiliar, grup C2. (lloc de treball núm. 5.6).



Segon

Aprovar l'oferta d'ocupació pública 2022 per a l'Ajuntament de Puçol:



Promoció interna (no computa taxa reposició), places funcionarials



– 1 plaça de tècnic/a mig informàtic, escala d'administració especial, subescala tècnica, classe mitjana, grup A, subgrup A2. (lloc de treball núm. 1.3)

– 1 plaça de tècnic/a d'administració general, escala d'administració general, subescala gestió, grup A, subgrup A2.(lloc de treball núm. 2.15)



– 4 places d'administratiu/iva, escala d'administració general, subescala administrativa, grup C, subgrup C1. (llocs de treball núm. 1.7, 1.42, 1.43, 2.23)

– 1 plaça de tècnic/a auxiliar delineació, escala d'administració especial, subescala tècnica, classe auxiliar, grup C, subgrup C1. (lloc de treball núm. 3.8)



Torn lliure, places funcionarials

– 6 places d'agent policia local, escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia local, grup C, subgrup C1 (lloc de treball núm. 6.14, 6.7, 6.20, 6.38, 6.22, 6.48).

– 1 plaça d'enginyer/a tècnic/a industrial, escala d'administració especial, subescala tècnica, classe mitjana, grup A, subgrup A2 (lloc de treball núm. 3.4).



Tercer

Remetre certificat d'aquesta resolució a la Delegació de Govern a la Comunitat Valenciana, perquè en prengueu coneixement i efectes oportuns.



Quart

Certificar al Ministeri d'Hisenda, a través de la Secretaria d'Estat de Pressupostos i Despeses, el nombre de places ocupades de manera temporal existent en cadascun dels àmbits afectats.



Cinqué

Publicar el present acord en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Puçol, 23 de maig de 2022.– L'alcaldessa: M. Paz Carceller Llaneza.

Mapa web