Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 maig de 2022, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen subvencions per a la millora de la gestió de la internacionalització de les pimes de la Comunitat Valenciana amb càrrec al pressupost de l'exercici 2022, amb cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional. [2022/4411]

(DOGV núm. 9345 de 23.05.2022) Ref. Base de dades 004325/2022






Un dels objectius prioritaris de la Generalitat és fomentar l'increment de les exportacions i millorar el grau d'internacionalització de les empreses, tenint en compte l'impacte que implica per al creixement de la seua economia. La millora del posicionament dels productes i serveis de les empreses de la Comunitat Valenciana en els mercats exteriors constitueix un factor imprescindible per a generar riquesa i benestar.



En aquest sentit, en coherència amb l'objectiu estratègic de fomentar les exportacions dels productes i serveis de la Comunitat Valenciana i de facilitar a les pimes l'accés als mercats internacionals a través d'una millora en els diferents àmbits de la gestió empresarial, necessaris per a abordar processos d'internacionalització d'èxit que faciliten el seu creixement, així com afermar-se en els mercats internacionals, l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 7903, de 25 d'octubre de 2016, modificada per l'Ordre 11/2017, d'11 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 8040, 16.05.2017), preveu la concessió d'incentius amb aquests fins a través de l'aprovació de convocatòries públiques per l'IVACE, entitat que consolida l'aposta per ajudar les empreses de la Comunitat Valenciana a millorar el seu posicionament en els mercats internacionals.



Entre les ajudes que ofereix l'IVACE per a impulsar la internacionalització, destaca el suport en la presa de decisions que han de ser abordades en l'àmbit de la internacionalització a través d'un procés de consultoria estratègica especialitzada.

Aquesta convocatòria contribuirà a la finalitat que persegueix l'objectiu polític 1 «Una Europa més competitiva i intel·ligent, promovent una transformació econòmica innovadora i intel·ligent i una connectivitat TIC regional» del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) per al període 2021-2027, i serà susceptible de ser cofinançat a través del programa d'aquest fons per a la Comunitat Valenciana.



Per això i en virtut del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'article 3 de l'Ordre 20/2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar la concessió de subvencions a les pimes de la Comunitat Valenciana per a la millora de la gestió de la internacionalització a través de consultoria especialitzada, amb càrrec al pressupost de l'IVACE de l'exercici 2022.

2. Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les aprovades mitjançant l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 7903, de 25 d'octubre de 2016, modificada per l'Ordre 11/2017, d'11 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 8040, 16.05.2017).





Article 2. Empreses beneficiàries

1. Podran sol·licitar aquestes ajudes les pimes amb seu social a la Comunitat Valenciana que no incórreguen en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i complisquen la resta de requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

2. Als efectes d'aquesta convocatòria, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que es disposa en l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014).

3. Queden excloses les pimes que desenvolupen activitats enquadrades en les seccions K i L de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada pel Reial decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, 28.04.2007).



Article 3. Actuacions susceptibles de suport i costos subvencionables

1. Es consideren subvencionables les despeses externes de consultoria estratègica dirigides a millorar la gestió de la internacionalització de l'empresa i la seua posició competitiva internacional. En aquest sentit, s'indiquen a continuació els serveis d'internacionalització els costos dels quals podran ser subvencionats sempre que estiguen prestats per consultores especialitzades en les respectives àrees de l'activitat internacional:

a) Consultoria estratègica d'internacionalització:

– Consultoria per a la definició de l'estratègia exportadora de l'empresa.

– Consultoria estratègica sobre compra pública internacional.

– Consultoria estratègica dirigida al posicionament de la marca i la seua comunicació internacional.

– Consultoria estratègica per a la implantació en mercats exteriors (assessorament legal, fiscal i/o laboral, entre altres).

– Consultoria estratègica sobre altres aspectes especialitzats de la internacionalització de les empreses, com a finançament internacional, logística, etc. que hauran de ser justificats per l'empresa en la memòria a aportar a IVACE.

b) Consultoria estratègica sobre digitalització de l'activitat internacional, màrqueting digital i canals en línia de comercialització en l'exterior.

c) Consultoria estratègica per al creixement sostenible de l'activitat internacional.

El cost de la consultoria individualment considerada haurà d'oscil·lar entre un mínim de 3.000 euros i un màxim de 14.999 euros, en funció de l'abast i la complexitat del servei; en tot cas, la despesa màxima a subvencionar per consultoria no superarà l'import de 14.999 euros.



2. No es consideraran despeses subvencionables el cost dels serveis d'intermediació en mercats exteriors, el dels serveis per a l'establiment i l'explotació de xarxes de distribució a l'estranger, així com els contractes d'agència, representació o actuacions similars vinculades a l'activitat comercial de l'empresa. En general, queden excloses totes aquelles despeses que no estiguen clarament definides o que no tinguen per finalitat directa la consecució dels objectius de la convocatòria, i serà en tot cas el criteri de l'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia.



3. Prèviament a la contractació d'una despesa igual o superior a 15.000 euros, IVA exclòs, amb el mateix proveïdor, l'empresa beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores sense vinculació ni entre elles ni amb l'empresa beneficiària de l'ajuda, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i entre les ofertes haurà de triar la més econòmica.

Les ofertes hauran de seleccionar-se entre entitats amb paràmetres equiparables i complir els requisits següents:

a) Requisits materials: les ofertes hauran d'estar suficientment detallades, especificant-hi els treballs que s'han de realitzar i el preu, i hauran de ser comparables en el seu contingut.

b) Requisits formals: les ofertes hauran d'estar datades i contindre les dades que permeten la correcta identificació de la persona o empresa remitent, juntament amb el logo o el segell de l'entitat.

En cas que no s'opte per l'oferta més econòmica, s'haurà de presentar un informe justificatiu.

5. Els costos associats als projectes subvencionats per aquesta convocatòria no podran rebre ajudes d'altres convocatòries procedents d'aquesta o d'una altra administració.

6. El projecte no podrà haver finalitzat abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.



Article 4. Característiques i quantia de l'ajuda

1. Les ajudes que s'estableixen en aquesta resolució es concediran sota la forma de subvenció.

2. L'ajuda podrà arribar fins al 60 % dels costos subvencionables, sense que en cap cas sobrepasse l'import de 30.000 euros.

3. L'ajuda està subjecta al règim de minimis, i això suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. A aquest efecte, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, caldrà ajustar-se als límits i les condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 d'aquesta disposició.





Article 5. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ha d'ajustar al que s'estableix en l'article 7 de l'Ordre 20/2016 i s'estableix des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) fins al 9 de setembre de 2022.



2. La tramitació, tant de la sol·licitud com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d'entitat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana o per qualsevol entitat reconeguda en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.



Així mateix, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/).

La tramitació de la sol·licitud suposa la seua signatura i la dels seus annexos, i es presentarà en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua pàgina web.

3. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases reguladores, inclòs el que es disposa en aquesta convocatòria.

4. Només s'admetrà la presentació d'una sol·licitud per empresa sol·licitant, si bé podrà contindre petició de subvenció per a diverses modalitats de consultoria especialitzada, d'acord amb les seues necessitats; en tot cas, si per qualsevol circumstància una mateixa empresa sol·licitant presentara diferents sol·licituds, es considerarà vàlida l'última registrada dins del termini establit.

5. En tot cas, serà obligatòria la presentació de la documentació que a continuació s'indica:

a) Sol·licitud normalitzada. La sol·licitud d'ajudes s'adequarà al model normalitzat disponible en la pàgina web http://www.ivace.es.

Així mateix, la sol·licitud contindrà les declaracions responsables que acrediten que l'empresa sol·licitant compleix els requisits de la convocatòria i de les bases reguladores.

b) Memòria del projecte segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, d'ací ve que un defectuós o deficient emplenament, o la seua difícil comprensió, generarà una menysvaloració del projecte o, fins i tot, una denegació de la sol·licitud.

La memòria contindrà, tal com recull aquest model de manera detallada:

i) Informació de l'activitat general de l'empresa sol·licitant de l'ajuda.

ii) Pla d'internacionalització que haja de ser objecte d'assessorament especialitzat en alguna de les àrees indicades en l'article 3 d'aquesta resolució.

iii) Justificació de la necessitat i oportunitat de l'assessorament especialitzat, incloent-hi objectius, metodologia, fases de desenvolupament i resultats que s'espera aconseguir.

iv) Identificació de la persona o entitat que prestarà l'assessorament especialitzat.

c) Informe elaborat per la persona o entitat que realitzarà l'assessorament especialitzat, i signat, si escau, pel seu representant legal, que inclourà, almenys, els aspectes següents:

– Àmbit d'activitat de l'entitat o persona que efectuarà l'assessorament.

– Àrea de l'assessorament especialitzat a realitzar a l'empresa sol·licitant.

– Declaració responsable de serveis d'assessorament especialitzat a empreses en el mateix àmbit per al qual se sol·licita la subvenció, realitzats en els últims tres exercicis anteriors (període 2019-2021), amb detall de l'objecte del servei, àrea d'assessorament i data de realització.



En el cas de persones jurídiques que siguen de creació recent i no compten amb aquesta antiguitat, aquesta experiència professional podrà ser acreditada mitjançant els serveis prestats per professionals que formen part de la seua plantilla i que presten els serveis d'assessorament, per a això s'haurà d'aportar c.v. d'aquest personal amb especificació dels treballs realitzats.

d) Segons el que s'ha indicat en l'article 3, en el cas que l'import del pressupost de l'assessorament a realitzar per una empresa consultora –amb independència dels àmbits que abaste– siga superior a 14.999,99 € (IVA exclòs), haurà d'haver sol·licitat com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores independents entre si, amb caràcter previ a la prestació del servei.

e) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social només en cas que haguera manifestat expressament la seua oposició al fet que l'IVACE obtinga els corresponents certificats per mitjans electrònics, mentre que la presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat o empresa sol·licitant.



f) L'empresa haurà d'acreditar que es troba al corrent en el compliment de les obligacions mediambientals mitjançant:

– L'aportació de la corresponent llicència d'obertura o autorització per a l'inici d'activitat, tramitada de conformitat amb l'instrument d'intervenció administrativa ambiental a què estiga sotmesa la seua activitat.

– O bé, mitjançant l'aportació del certificat ISO14001 o EMAS que acredite el compliment de la normativa mediambiental que li siga aplicable.

Per a més informació, en la pàgina web de l'IVACE http://www.ivace.es, apartat de documentació annexa de la sol·licitud del programa objecte de la present convocatòria, es troben disponibles les instruccions per a acreditar el compliment d'aquestes obligacions.

En cas que l'esmentada documentació ja es trobe en poder de l'IVACE i estiga vigent, tan sols s'haurà de presentar la declaració sobre aquest tema que es troba en l'esmentat apartat de la pàgina web.

g) L'empresa haurà de subscriure una declaració responsable relativa a l'obligació de disposar d'un pla d'igualtat d'oportunitats registrat, d'acord amb el que es preveu en el Reial Decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en l'ocupació, i en el Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i depòsit de convenis i acords col·lectius de treball, que s'incorpora en l'imprés generat mitjançant l'aplicació Solicit@. Amb posterioritat, quan així li siga requerit per l'IVACE, haurà d'acreditar fefaentment allò declarat, referit al moment de la concessió de l'ajuda.



Amb caràcter previ a la concessió de les ajudes i amb la finalitat de comprovar el compliment dels requisits exigits en les bases reguladores, l'IVACE requerirà a les empreses sol·licitants la presentació de les declaracions de les ajudes de minimis rebudes en l'exercici fiscal en curs i de les dues anteriors, així com la declaració d'altres ajudes per als mateixos costos subvencionables.

La utilització del certificat electrònic per a la tramitació de la sol·licitud eximeix de l'obligació de presentar la documentació relativa a la personalitat jurídica.

6. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'hi adjunte la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà al sol·licitant perquè -en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment– esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertiment que si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, després de la resolució prèvia dictada en els termes previstos en la legislació administrativa.

Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran efectuats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà efectuat el tràmit de la notificació.



7. Es delega en la persona que tinga la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de l'IVACE Internacional la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les que fan referència a desistiments, canvi de sol·licitant i canvi de projecte.



Article 6. Criteris d'avaluació

1. Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tindre una puntuació mínima de 50 punts.

2. Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts:



a) Característiques del projecte. Màxim 65 punts.

– Coherència entre els objectius plantejats per l'empresa i la consultoria a realitzar. Màxim 25 punts.

– Qualitat del plantejament estratègic internacional presentat. Màxim 40 punts, que es distribuiran com segueix:

· La memòria que descriu el plantejament estratègic està redactada amb claredat, ben justificada i raonada – màxim de 20 punts.

· La memòria preveu un sistema de planificació per al disseny i la implementació de l'estratègia – màxim de 10 punts.

· La memòria defineix els recursos o l'equip que es farà càrrec del seguiment del disseny i implementació de l'estratègia que resulte del treball de consultoria – màxim de 10 punts.

b) Característiques de l'empresa sol·licitant. Màxim 25 punts.

– Viabilitat econòmica. S'avaluarà el grau de solvència econòmica de l'empresa. Màxim 10 punts.

– Recursos humans de l'empresa. Disponibilitat dels recursos humans de l'àrea internacional de l'empresa per a una correcta execució del pla de promoció internacional. Màxim 5 punts.

– Grau d'internacionalització de l'empresa. Màxim 10 punts.

c) Així mateix, com a mesures d'actuació per a afavorir la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, i d'integració social i laboral de les persones amb discapacitat, s'estableixen com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds els següents, amb una ponderació màxima de 10 punts.

– Que l'empresa sol·licitant compte amb un pla d'igualtat d'oportunitats quan no li siga exigible per la normativa vigent.

– El percentatge de dones en plantilla, així com el percentatge d'hores de dedicació al projecte per part de dones.

– La millora de la bretxa salarial de l'empresa sol·licitant respecte de la mitjana nacional.

– El percentatge de persones amb diversitat funcional contractades sobre el total de la plantilla per damunt del mínim legal exigible.

– Els contractes formalitzats amb persones en situació o risc d'exclusió social, centres especials d'ocupació o empreses d'inserció, addicionals als exigibles com a mesures complementàries.

– Les quantitats aportades pel sol·licitant a ONG i entitats de caràcter benèfic.



Article 7. Instrucció de les ajudes i comissió d'avaluació

L'òrgan instructor i la comissió d'avaluació de les ajudes estan definits en els articles 8 i 10, respectivament, de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial.





Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el termini sense que s'haja notificat la resolució expressa, les empreses sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà a les empreses beneficiàries via telemàtica i les subvencions concedides es publicaran en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS) per complir el que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb indicació de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, empresa beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció. Així mateix, es considerarà que amb la recepció de la notificació l'empresa beneficiària accepta la seua inclusió en la llista d'operacions prevista en el Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021.



4. La resolució de concessió i/o denegació posarà fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició.

5. En cas que la proposta de concessió d'ajudes supere el límit de la dotació pressupostària indicada en aquesta convocatòria, la comissió d'avaluació podrà proposar un límit de l'import de la subvenció màxima a concedir a les empreses beneficiàries.



Article 9. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Les obligacions de les empreses beneficiàries estan especificades en l'article 12 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, sense perjudici de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. En tot cas, els projectes objecte de subvenció hauran d'iniciar-se entre l'1 de gener de 2022 i el 31 de desembre de 2022; la data límit de presentació de la documentació justificativa, llevat que es resolga una altra data posterior en la resolució de concessió, serà el 30 de maig de 2023.

3. La justificació de l'ajuda es realitzarà mitjançant compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa i pagament, i en la forma exigida en les instruccions de justificació de l'ajuda. En tot cas, comprendrà la documentació següent:

a) Memòria final de l'execució del servei d'assessorament, segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE http://www.ivace.es.

b) Informe final del treball de consultoria entregat, signat per la persona o entitat que haja realitzat l'assessorament especialitzat objecte de la subvenció, el qual haurà de ser d'abast, profunditat i especialitat concorde amb la necessitat plantejada en la memòria.

c) Relació de despeses de l'activitat.

d) Justificants de despesa i pagament.

e) L'empresa beneficiària haurà de fer constar, en tota informació o publicitat que efectue del projecte o activitat objecte d'ajuda, inclòs el contracte de consultoria i els entregables que resulten d'aquest, el cofinançament per l'IVACE i per la Unió Europea a través del FEDER per a assegurar amb això que totes les parts intervinents en el projecte i el públic en general siguen coneixedors d'aquest cofinançament.



En aquest sentit, s'hauran d'inserir en tots els suports esmentats més amunt –impresos o digitals, llocs web i les seues versions mòbils– els elements següents, disponibles en http://www.ivace.es:

– El logotip de l'IVACE.

– L'emblema de la Unió Europea (segons les característiques tècniques establides en el capítol III i l'annex IX del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats).

– La declaració «Cofinançat per la Unió Europea» sense abreujar, que haurà d'acompanyar l'emblema de la Unió Europea.

El logotip i l'emblema indicats hauran de tindre la mateixa grandària, i si van acompanyats d'altres logotips, tindran com a mínim la mateixa grandària, en alçària o en amplària, que el més gran dels altres logotips.

Per a acreditar el compliment d'aquesta obligació, s'haurà d'aportar la següent documentació en la justificació del projecte:

– Evidències de les accions de comunicació i publicitat (materials de comunicació, impresos o digitals; llocs web i les seues versions mòbils; informes; escrits; presentacions; documentació de reunions, etc.) que, si escau, haja mantingut.

– Captura de pantalla de la pàgina web o -o mitjà electrònic similar–on conste una referència al projecte subvencionat i al nom del programa.

– Fotografia del cartell informatiu sobre el projecte, d'una grandària mínima A3, en un lloc ben visible per al públic.

En cas que aquesta convocatòria siga cofinançada per la Unió Europea a través d'un programa o fons diferent de l'esmentat, l'IVACE requerirà a l'empresa beneficiària la consignació de les mencions específiques que corresponga perquè així ho faça constar en els documents i suports indicats més amunt, pel que fa a les obligacions d'informació i publicitat.

l'IVACE podrà sol·licitar qualsevol justificació addicional de les activitats realitzades quan aquestes no estiguen suficientment acreditades en la memòria.

En cas que ja estiga en poder de l'IVACE i estiga vigent, tan sols s'haurà de presentar una declaració sobre això.

4. Altres obligacions:

a) Complir les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.



b) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant el període mínim establit en el Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021. En aquest sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptades, especialment versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica.

c) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables. En l'execució dels projectes, s'haurà de mantindre, a més, un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb el projecte, sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional. En aquest sentit, s'haurà de presentar en el compte justificatiu de la subvenció una llista en què en cada anotació que es faça d'una despesa, un pagament o un ingrés i un cobrament en el llibre diari de comptabilitat segons el Pla general comptable (PGC) es reflectisca la quantia d'aquesta anotació que té relació amb la subvenció concedida, i s'haurà de reflectir en aquesta llista tant el número d'anotació i assentament del llibre diari com el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida, llevat que les empreses beneficiàries ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat a què s'ha fet referència ací.

d) Facilitar a l'IVACE la informació relativa a indicadors financers, de producció i resultats, que permeten mesurar l'avanç enfront de la situació de partida descrita per l'empresa beneficiària en la memòria del projecte a conseqüència de l'execució d'aquest.

e) Emplenar, quan així li ho requerisca l'IVACE, les enquestes destinades a valorar l'impacte del projecte subvencionat.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en aquesta s'especifiquen. En cap cas es podran admetre modificacions que estiguen en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte.

2. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'empresa beneficiària, podrà donar lloc a la minoració de les ajudes concedides o al desistiment sense efectes, amb exigència, si escau, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que se n'acorde la procedència del reintegrament.

Especialment, es tindrà en compte l'abast, profunditat i especialitat de l'informe final aportat elaborat per persona o entitat que haja realitzat l'assessorament especialitzat objecte de la subvenció.

3. Es delega en la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, especialment les que fa referència a renúncies, canvi d'empresa beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest i canvi de projecte, així com possibles compensacions entre costos; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).



Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada que s'haja executat el projecte al qual estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'empresa beneficiària.



Article 12. Dotació pressupostària

1. Les ajudes que es regulen en aquesta resolució es finançaran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, dins de la línia pressupostària S8072000, «Suport a l'estratègia i acció internacional», prevista en la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, i la quantitat global màxima destinada a aquesta convocatòria serà de 2.439.900 €.

En qualsevol cas, es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en les quals s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que siga procedent i a la seua publicació en la Base nacional de dades de subvencions (BNDS) i en els butlletins que corresponga, amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base nacional de dades de subvencions (BNDS) i en els butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.

2. Les ajudes seran susceptibles de comptar amb finançament de la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional, a càrrec al Programa de la Comunitat Valenciana 2021-2027 dins de l'objectiu polític 1 «Una Europa més competitiva i intel·ligent, promovent una transformació econòmica innovadora i intel·ligent i una connectivitat TIC regional», o a través de qualsevol altre fons amb el percentatge de cofinançament que en cada moment es determine.



Article 13. Marc normatiu comunitari

A més del que es disposa en el preàmbul de l'Ordre 20/2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, seran aplicable les disposicions següents:

– Reglament (UE) núm. 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim de Pesca i de l'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats.



– Reglament (UE) 2021/1058, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, relatiu al Fons Europeu de Desenvolupament Regional i al Fons de Cohesió.

– Qualsevol altra normativa que per la matèria li fora aplicable.



Article 14. Transparència i detecció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar la documentació que així ho acredite:



a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web -o mitjà electrònic de finalitat similar– en què aparega la informació següent:



– Contractes subscrits amb una administració pública, fent esment a les parts, l'objecte, el termini de duració, l'import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.



– Convenis amb l'Administració pública subscrits, fent esment a les parts, l'objecte, el termini de duració i les obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació de l'import i la finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra administració per evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinguera coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes previstes en aquesta convocatòria, podrà fer-los saber a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en l'adreça web: https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-es/snca/paginas/inicio.aspx i de la bústia Control Antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es.







DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

Es delega en la persona titular de la Direcció Adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la facultat per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, l'eficàcia i l'execució d'aquesta convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se en el termini d'un mes un recurs potestatiu de reposició davant del president de l'IVACE, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que es considere oportú.



València, 16 de maig de 2022.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web