Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 27 d'abril de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria per a l'exercici 2022, dins de la cinquena fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana, d'ajudes per als plans integrals que impulsen la competitivitat industrial sostenible, desenvolupats per associacions empresarials vinculades als següents sectors de la Comunitat Valenciana: agroalimentari, automoció, biotecnologia, ceràmica, vidre i materials de construcció no metàl·lics, cuir i calçat, energia, envasos i embalatges, paper i arts gràfiques, sector espacial i aeronàutic, joguet i productes infantils, fusta, moble i il·luminació, marbre, pedra natural i àrids, metal·lomecànic, plàstic, producció audiovisual, de videojocs i animació, indústria química, tèxtil i valorització de materials. [2022/3672]

(DOGV núm. 9330 de 03.05.2022) Ref. Base de dades 003620/2022








La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant una convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Ordre 6/2021, de 13 d'octubre, de 2021, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 9196, 18.10.2021), estableix les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a impulsar la competitivitat industrial de la Comunitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableix la base 17 d'aquestes bases reguladores, les respectives convocatòries poden prioritzar sectors, activitats o àmbits territorials per a impulsar la competitivitat industrial sostenible mitjançant les ajudes als plans integrals desenvolupats pel teixit associatiu industrial.

En els pressupostos de la Generalitat per a 2022 s'inclou, dins de l'Annex de transferències i subvencions, la línia de subvenció S0360, denominada «Suport a accions prioritzades dins de la 5a fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana (PEIV)», amb una dotació actual de 44,7 milions d'euros.

Mitjançant aquesta resolució es convoquen per a l'exercici 2022, per un import inicial màxim d'1.650.000 euros, ajudes per a donar suport a plans integrals que impulsen la competitivitat industrial, desenvolupats per associacions empresarials de la Comunitat Valenciana vinculades als sectors convocats; tot això, a l'empara del capítol IV del títol II de les bases reguladores, i en els termes i condicions delimitats en aquesta convocatòria.

Aquestes ajudes són compatibles amb el mercat interior d'acord amb l'article 107, apartat 2 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, i queden exemptes de l'obligació de notificació, per no suposar cap avantatge econòmic que puga falsejar la competència afectant els intercanvis comercials entre estats membres, ja que aquestes ajudes estan dirigides exclusivament a l'àmbit d'activitats de caràcter no econòmic de les associacions beneficiàries, i aquestes activitats no podran suposar un avantatge econòmic directe i individualitzat per a empreses o sectors determinats. En cas que l'associació beneficiària duga a terme activitats econòmiques juntament amb activitats pròpies de l'associació de caràcter no econòmic, estarà obligada a distingir amb claredat entre tots dos tipus d'activitats, a separar clarament el finançament d'aquestes i a portar comptabilitat separada o codi comptable adequat per a les despeses objecte de subvenció, de manera que no repercutisquen sobre les activitats econòmiques d'aquesta.

La present convocatòria queda a més sotmesa, en el que siga procedent, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament, i a la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:

Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte d'aquesta resolució és convocar, per a l'exercici 2022, ajudes en règim de concurrència competitiva destinades a donar suport a plans integrals que impulsen la competitivitat industrial sostenible, desenvolupats per associacions empresarials vinculades als següents sectors de la Comunitat Valenciana: agroalimentari, automoció, biotecnologia, ceràmica, vidre i materials de construcció no metàl·lics, cuir i calçat, energia, envasos i embalatges, paper i arts gràfiques, sector espacial i aeronàutic, joguet i productes infantils, fusta, moble i il·luminació, marbre, pedra natural i àrids, metal·lomecànic, plàstic, producció audiovisual, de videojocs i animació, indústria química, tèxtil i valorització de materials.



Segon. Finançament

1. Per a l'exercici 2022, les ajudes convocades es finançaran amb càrrec a la línia S0360 del programa pressupostari 11.02.03.722.20, capítol VII, fins a un import global màxim estimat d'1.650.000 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.

2. No obstant això, i tal com permet l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, l'import global màxim anterior es podrà incrementar en una quantia addicional màxima que es fixa en 10 milions d'euros, sense necessitat d'una nova convocatòria, si concorre alguna de les següents circumstàncies:

1a. Haver-se presentat en altres convocatòries sol·licituds d'ajudes per un import inferior a la despesa inicialment prevista per a aquestes, o per haver-se resolt altres convocatòries per import inferior a la despesa inicialment prevista en aquestes, o per haver-se reconegut o liquidat obligacions derivades d'altres convocatòries per import inferior a la subvenció concedida. En tot cas, per a poder aplicar la quantia addicional, en qualsevol d'aquests supòsits, s'exigirà que es tracte de convocatòries amb càrrec a crèdits de la mateixa secció pressupostària, i que la circumstància que determina l'increment quede degudament certificada per l'òrgan responsable de la instrucció del procediment.

2a. Haver-se incrementat l'import del crèdit pressupostari disponible a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit.

3. L'efectivitat de la quantia addicional exigirà la declaració prèvia per la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines de la disponibilitat del crèdit a conseqüència de les circumstàncies assenyalades abans; la publicació prèvia dels crèdits disponibles addicionals en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense que aquesta publicació supose l'obertura d'un termini per a presentar noves sol·licituds, i si és el cas, l'aprovació prèvia de la modificació pressupostària procedent en un moment anterior a la resolució de concessió de la subvenció.

4. Sense perjudici del que es disposa en els apartats anteriors, i conforme permet el punt 6 de l'article 11 del Decret 77/2019 esmentat, amb posterioritat a la resolució de concessió de les subvencions, es podrà dictar una resolució complementària de concessió que incloga sol·licituds que, fins i tot complint tots els requisits, no hagen sigut beneficiàries per esgotament del crèdit disponible, en el cas que es produïsquen eventuals augments sobrevinguts en aquest.

5. S'estableix la següent distribució per sectors de l'import global màxim d'aquesta convocatòria, sense perjudici que a aquesta se li atorga expressament un caràcter estimatiu:



Sectors Import màxim estimat

Agroalimentari 97.000 €

Automoció  97.000 €

Biotecnologia 97.000 €

Ceràmica, vidre i materials de construcció no metàl·lics 97.000 €

Cuir i calçat 97.000 €

Energia 97.000 €

Envasos i embalatges, paper i arts gràfiques 97.000 €

Espacial i de l'aeronàutica 97.000 €

Joguet i productes infantils 97.000 €

Fusta, mobles i aparells d'il·luminació 97.000 €

Marbre, pedra natural i àrids 97.000 €

Metal·lomecànic 97.000 €

Plàstic 97.000 €

Producció audiovisual, de videojocs i animació 97.000 €

Químic 97.000 €

Tèxtil 98.000 €

Valorització de materials 97.000 €

Total 1.650.000 €





6. En funció de l'import d'ajuda sol·licitat en cada sector, i a fi de poder atendre el major nombre possible de sol·licituds, la distribució estimativa del punt anterior podrà modificar-se per a redistribuir-se els sobrants d'uns sectors proporcionalment entre els sectors que resulten deficitaris, sense necessitat de nova convocatòria. No obstant això, aquesta redistribució definitiva serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió, sense que tal publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre, ni modificarà el termini de justificació.



Tercer. Entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les associacions empresarials sectorials i les agrupacions empresarials innovadores, amb seu o domicili social a la Comunitat Valenciana, que acrediten adequadament activitat i justifiquen de manera suficient la seua vinculació directa i la del projecte d'actuació amb algun dels sectors objecte d'aquesta convocatòria.

2. Els centres tecnològics per si mateixos no podran obtindre la condició d'entitat beneficiària d'aquesta convocatòria, sense perjudici de poder participar com a entitat contractada o com a integrant d'una agrupació empresarial innovadora.

3. No seran admissibles les sol·licituds presentades per fundacions, agrupacions o qualssevol altres entitats sense ànim de lucre que no estiguen degudament constituïdes com a associacions empresarials sectorials o agrupacions empresarials innovadores, i inscrites en els registres corresponents. En el cas de les agrupacions empresarials innovadores, hauran d'acreditar la inscripció en el registre corresponent del ministeri competent.

4. La vinculació directa de l'entitat sol·licitant i del projecte d'actuació amb algun dels sectors objecte de la convocatòria haurà de justificar-se en l'apartat corresponent de la memòria descriptiva. A l'efecte d'aquesta convocatòria, i sense perjudici d'altres formes de justificació de la vinculació directa d'una associació amb el sector pel qual es presenta, s'entendran en tot cas com a vinculades amb cadascun dels sectors objecte de la convocatòria les associacions que majoritàriament es componguen d'empreses d'algun dels sectors objecte de la convocatòria. La insuficient justificació de la vinculació de l'entitat i del projecte d'actuació amb algun sector concret de la convocatòria comportaran la inadmissió de la sol·licitud i l'exclusió de la seua avaluació, sense necessitat que l'Administració requerisca prèviament l'entitat sol·licitant per a l'esmena d'aquest defecte.

5. En cas que la mateixa entitat presente més d'una sol·licitud per a projectes clarament independents, s'hauran de prioritzar expressament en les memòries, i només serà subvencionable més d'una sol·licitud i projecte en el cas de quedar crèdit sobrant en el seu sector respectiu, una vegada avaluades totes les sol·licituds presentades amb càrrec a aquest. En el cas de presentar-se més d'una sol·licitud i no constar la priorització, es considerarà prioritària la primera sol·licitud que tinga entrada en la seu electrònica de la Generalitat. Les sol·licituds que no concreten clarament el sector al qual es presenten, o el que es concrete en la memòria no coincidisca amb el que s'acredite amb la documentació presentada, podran ser inadmeses i excloses de la seua avaluació, sense necessitat que l'Administració requerisca prèviament l'entitat sol·licitant l'esmena d'aquest defecte.

6. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats sol·licitants en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quart. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en l'Ordre 6/2021, de 13 d'octubre, de 2021, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a impulsar la competitivitat industrial de la Comunitat Valenciana.

2. En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, les entitats sol·licitants hauran d'actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació. Especialment, hauran de comunicar altres ajudes públiques per als mateixos costos, així com els canvis en la representació, raó social o adreça de correu electrònic de l'entitat en el moment que es produïsquen. Aquesta comunicació es realitzarà utilitzant el tràmit d'aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç:

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450

3. Es consideraran correctament practicades les notificacions anteriors a la data de comunicació d'aquestes variacions a l'Administració que s'hagen dirigit a la persona representant i s'hagen comunicat a l'adreça de correu electrònic que figure en l'apartat D – Notificacions, de la sol·licitud.



Cinqué. Actuacions subvencionables

1. Només podran subvencionar-se, conformement a aquesta convocatòria, les actuacions realitzades pel teixit associatiu de caràcter industrial de la Comunitat Valenciana que clarament s'emmarquen en alguna o algunes de les següents tipologies prioritzades en el Pla estratègic de la indústria valenciana 2018-2023:



Innovació

1. Accions per a fomentar la millora de la gestió de la innovació interna de les empreses, així com impulsar la innovació oberta i disruptiva.

2. Accions que fomenten la reconversió dels processos productius cap a la fabricació de productes diferenciats, la diversificació, el disseny i la millora de l'oferta de valor.

3. Accions per a impulsar la transferència de la innovació entre diferents sectors.

4. Accions per a intensificar la transferència de coneixement des del sistema d'innovació (universitat, instituts tecnològics, pimes i empeses emergents tecnològiques) a les indústries.

5. Accions que impulsen la vigilància tecnològica i de mercats, i la detecció de tendències.



Indústria 4.0

6. Accions per a intensificar la transformació digital dels processos industrials i l'ús de tecnologies habilitadores (KETs).

7. Organització d'accions formatives i de divulgació en noves tecnologies relacionades amb la indústria 4.0 i la transformació digital.



Internacionalització i cadena de valor

8. Accions de promoció exterior, d'impuls de la internacionalització i de la marca conjunta en els mercats internacionals, així com accions de foment del consum dels productes vinculats al sector.

9. Accions de prospecció dels mercats globals de nous productes, negocis o nous compradors.

10. Accions de foment del màrqueting digital, els mercats web o marketplaces i les plataformes b2b i b2c.

11. Accions per a impulsar la implantació de l'economia circular, l'ecoinnovació, el tractament de residus i l'eficiència energètica, tant en l'àmbit empresarial com en l'àmbit de les àrees industrials.

12. Accions de suport a les empreses per a la incorporació d'iniciatives relacionades amb el Green Deal i els objectius de desenvolupament sostenible (ODS).



Formació i talent

13. Accions de promoció de l'FP Industrial, sensibilitzant sobre la seua ocupabilitat i oportunitats d'ocupació en la indústria.

14. Accions per a fomentar acords de col·laboració dels instituts amb els sectors específics i /o clústers per a la formació en centres de treball (FCT) i l'FP Dual.

15. Accions per a la creació de base de dades de professionals formats per a facilitar la contractació.

16. Accions formatives en noves tecnologies, exportació, implantació i/o gestió de la innovació, així com accions per a oferir a les empreses formació en matèria específica de cada sector industrial.





Cooperació

17. Accions per a potenciar els consorcis de cooperació que integren la cadena de valor i subministrament, particularment per a la innovació i l'impuls de l'economia circular.

18. Foment de la col·laboració de les empreses industrials per a la realització conjunta de proves, homologacions, estudis tècnics o la certificació de productes o serveis.

19. Fomentar la cooperació entre empreses de productes complementaris o de diferents sectors per al desenvolupament de noves cadenes de valor, per a abordar nous mercats o per a donar una oferta integral de productes i serveis competitius en l'àmbit internacional.



2. El pressupost mínim subvencionable del pla d'actuació serà de 10.000 euros, IVA exclòs. Les sol·licituds amb un pressupost subvencionable total que, sumant despeses de col·laboracions externes, partida de personal propi admissible i import màxim d'auditoria, no arriben a aquest import mínim, seran directament desestimades.

3. Si en la fase de justificació de la subvenció l'import total admés com a justificat no arriba als pressupostos mínims subvencionables de l'apartat anterior, s'acordarà la revocació total de la subvenció i la pèrdua del dret a aquesta.

4. No seran subvencionables les actuacions que suposen una ajuda directa o un avantatge econòmic manifest per a empreses concretes i individualitzades, ni aquelles que consistisquen en una activitat econòmica de l'entitat sol·licitant, entenent-se per activitat econòmica tota aquella per la qual l'entitat perceba una retribució de mercat.





Sisé. Termini de realització de les actuacions subvencionables

Només seran subvencionables les actuacions anteriors desenvolupades entre l'1 de gener de 2022 i la data de justificació de la subvenció, amb independència de la data de pagament. Excepcionalment, i prèvia sol·licitud justificada abans de l'expiració del termini anterior, la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà autoritzar l'ampliació d'aquest termini, sense que en cap cas aquesta puga superar el 31 de desembre de 2022, i sense perjudici de mantindre's l'obligació de presentar la documentació justificativa de les actuacions en el termini previst en el resolc setzé d'aquesta resolució. Aquesta autorització imposarà a l'entitat l'obligació d'acreditar, mitjançant una addenda a l'informe de l'empresa auditora, la realització de l'actuació subvencionada dins del termini ampliat, i el seu incompliment o la falta de presentació dins del termini d'aquesta addenda podrà suposar la revocació total o parcial de la subvenció, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament.





Seté. Despeses subvencionables

1. Tindran la consideració de despeses subvencionables les que satisfacen el que s'estableix en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que hagen sigut efectivament pagades entre l'1 de gener de 2022 i la data de justificació i s'enquadren en alguna de les següents categories:

a) Col·laboracions externes: contractació de consultories, assistències tècniques, serveis professionals, serveis d'informació o difusió, lloguer no permanent d'espais, i altres despeses que siguen necessàries per al desenvolupament del pla d'actuacions, sempre que no deriven d'activitats permanents o periòdiques ni estiguen relacionades amb les despeses de funcionament habitual de les entitats. En el cas de contractació de persones, entitats o empreses que formen part de l'entitat sol·licitant, estiguen associades a aquesta, o exercisquen càrrecs en els seus òrgans de representació, gerència o direcció, així com les que tinguen relació professional, laboral o familiar amb aquests, només s'admetran prèvia presentació, a l'empresa auditora, d'almenys dues ofertes alternatives, juntament amb una declaració responsable en la qual es detallen els motius econòmics o de qualitat que justifiquen l'elecció d'aquesta contractació sobre les alternatives; tot això, amb independència de l'import del contracte i de la data de la contractació del servei.

b) Despeses de personal propi de l'entitat destinat directament al pla d'actuació: import efectivament pagat en la data de la justificació dels costos de personal amb contracte laboral de l'entitat empleat en centres de la Comunitat Valenciana (retribucions brutes en nòmina i quotes de la Seguretat Social a càrrec de l'entitat), en el percentatge de temps que es justifique que es puga imputar al desenvolupament de les actuacions subvencionables. El cost de personal propi màxim subvencionable no podrà superar el 15 % del pressupost total admés com a subvencionable (despeses de col·laboracions externes, despeses de personal propi i despeses d'auditoria). El límit màxim subvencionable de retribució mensual bruta en nòmina és de 4.500 euros, incloent-hi la part proporcional de pagues extraordinàries i altres retribucions.

c) Despeses de l'auditoria per a l'elaboració de l'informe de revisió de la documentació justificativa de la subvenció per una empresa auditora externa inscrita en el Registre oficial d'auditors de comptes, fins a un import màxim de sis-cents euros, IVA exclòs, per sol·licitud. No obstant això, aquesta despesa no serà subvencionable en el cas que l'entitat beneficiària estiga obligada a auditar els seus comptes anuals.

2. Són regles aplicables als conceptes de despesa subvencionable les següents:

a) Només seran subvencionables les despeses de les actuacions que beneficien directament empreses amb centre productiu a la Comunitat Valenciana. Quan les actuacions beneficien més a empreses amb centre productiu fora de la Comunitat Valenciana, es considerarà com a subvencionable sols el percentatge dels costos que coincidisca amb el percentatge d'empreses associades a l'entitat sol·licitant amb seu a la Comunitat Valenciana, respecte del total d'empreses associades a l'entitat sol·licitant, llevat que puga acreditar-se adequadament que les actuacions beneficien totalment o proporcionalment en major mesura empreses de la Comunitat Valenciana.

b) No seran subvencionables les despeses que s'hagen repercutit a les empreses beneficiades per l'actuació subvencionable, llevat que el que s'ha repercutit siga la part de les despeses no subvencionades, i en aquest cas l'entitat sol·licitant haurà de presentar una declaració responsable en aquest sentit.

c) Els costos subvencionats per aquesta convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes públiques d'altres convocatòries procedents d'aquesta o d'una altra administració, excepte per a la part percentual dels costos que no resulten subvencionats amb aquesta convocatòria i la suma dels suports públics no supere el 100 % dels costos produïts; sí que podran rebre suports privats sempre que no s'excedisca el cost total de l'actuació, així com altres ajudes públiques per a altres costos que no estiguen inclosos en el model normalitzat de taula de costos estimats, encara que estiguen relacionats amb el mateix projecte d'actuació.

d) Només podran considerar-se subvencionables aquelles despeses que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa de l'actuació a subvencionar i resulten estrictament necessàries, amb base en la descripció de les actuacions aportades en la memòria descriptiva, no admetent-se costos com servei d'àpats, begudes, cafés, esmorzars, decoració, regals o similars. S'exclouen expressament les despeses corrents, consums de material i subministraments, lloguers de locals o oficines, despeses d'inversió, i en general tots els costos que són anualment repetitius o habituals de l'associació, especialment el manteniment, actualització, millora o posicionament de les webs o xarxes socials pròpies de l'entitat sol·licitant; tampoc seran admissibles els costos d'assessoraments jurídics o tècnics habituals en les actuacions de l'associació, ni els costos de campanyes, accions o plans de comunicació o màrqueting de la mateixa entitat sol·licitant.

e) Els costos hauran de tindre un nivell de desglossament suficient en la memòria per a valorar la seua adequació a l'activitat a la qual s'associen i coincidir exactament amb les factures o costos detallats en el model normalitzat de taula de costos estimats. Els costos inclosos en el model normalitzat de taula de costos estimats que no s'identifiquen clarament en la descripció de les actuacions de la memòria no seran admesos. Els conceptes amb un desglossament deficient podran ser considerats com no subvencionables sense necessitat de requeriment previ d'esmena.

f) No s'acceptaran operacions amb persones o entitats vinculades a l'entitat beneficiària, entenent-se com a tals aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies indicades en el punt 2 de l'article 68 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

g) Quan l'import de contractació d'un servei extern supere les quanties establides en la legislació vigent de contractació per al contracte menor, l'entitat beneficiària haurà de disposar de, almenys, tres ofertes de diferents empreses proveïdores, formulades amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la realització del servei. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i quan no recaiga en la proposta econòmicament més avantatjosa, haurà de justificar-se expressament aquesta elecció menys econòmica en una declaració responsable. No obstant l'anterior, i sense perjudici de l'excepció descrita en la lletra a), apartat 1, del resolc seté, no serà necessari disposar de tres ofertes diferents quan s'acredite davant de l'empresa auditora que la despesa s'ha contractat en ferm amb anterioritat a la publicació de la concessió de l'ajuda, o quan per les especials característiques del servei es justifique en una declaració responsable que no existeix en el mercat suficient nombre d'empreses que el preste. Totes dues declaracions responsables, si és el cas, s'hauran de presentar davant de l'empresa auditora per a fer-ne la comprovació. En cas de no acreditar-se suficientment que es va fer la contractació en ferm prèviament a la concessió de l'ajuda, o que les especials característiques del servei fan que no existisquen almenys 3 empreses que el presten, es considerarà com a màxim subvencionable l'import de 14.999 euros, IVA exclòs.

h) En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.



3. La justificació a l'empresa auditora dels costos subvencionables es farà mitjançant la presentació de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. L'acreditació del pagament es realitzarà amb la següent documentació:

a) Transferència bancària: Còpia del resguard de la transferència en el qual figure el número de factura o, en defecte d'això, el concepte abonat i una còpia del càrrec en el compte corresponent.

b) Xecs i pagarés: Còpia del xec o pagaré signat i còpia de l'extracte bancari del càrrec en el compte corresponent. No s'admeten xecs al portador.

c) Efectes o altres instruments mercantils com la confirmació de pagaments (confirming), el facturatge (factoring) o el descompte i avançament bancari sempre que el cobrament de l'empresa proveïdora estiga garantit: Còpia del document o contracte i l'acreditació del pagament a l'empresa proveïdora per l'entitat que l'haguera realitzat.

No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit. Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seua consideració com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor de les persones creditores per raó de la despesa realitzada. La justificació a l'empresa auditora d'aquesta cessió es farà mitjançant la presentació a aquesta de l'original del document públic o privat en el qual s'instrumente la cessió del dret de cobrament de la subvenció i, en el cas que les parts actuen a través de representants, dels títols d'apoderament on es verifique la capacitat de les persones signants de l'acord de cessió per a realitzar aquest negoci jurídic. L'informe de l'empresa auditora haurà de fer constar expressament la comprovació d'aquesta capacitat i adjuntar una còpia íntegra del document de la cessió.



Huité. Quantia de l'ajuda

1. A fi de promoure el progressiu autofinançament de les actuacions desenvolupades pel teixit associatiu industrial, l'ajuda consistirà en una subvenció del següent percentatge de les despeses que siguen considerades com a subvencionables, amb un import màxim per entitat i projecte de 150.000 euros:

– 90 % dels costos subvencionables, en el cas d'actuacions noves que no siguen iguals o similars a les que s'ha donat suport de la mateixa entitat en convocatòries d'ajudes anteriors gestionades per la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.

– 80 % dels costos subvencionables, en el cas d'actuacions iguals o similars a les ja subvencionades a la mateixa entitat en un exercici anterior mitjançant convocatòries d'ajudes gestionades per la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.



Nové. Presentació de sol·licituds, declaracions responsables i documentació annexa.

1. La presentació de les sol·licituds, declaracions responsables i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes es realitzarà obligatòriament a través del tràmit telemàtic dissenyat per a aquestes ajudes. No obstant això, si malgrat estar obligades a presentar electrònicament la sol·licitud, alguna entitat la presenta presencialment, l'administració instructora la requerirà perquè rectifique aquest defecte a través de la presentació electrònica en el termini de 10 dies, i es considerarà com a data de la sol·licitud aquella en la qual es faça la presentació telemàtica; per la qual cosa, si aquesta es produeix després del termini establit en el resolc dècim, la sol·licitud serà inadmesa per extemporània.



2. Les entitats sol·licitants podran buscar el tràmit telemàtic específic en el catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través de l'enllaç https://sede.gva.es, o accedir directament a aquest en l'apartat d'Incentius i ajudes en matèria d'indústria, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través del següent enllaç:

https://portalindustria.gva.es/va/ajudes-convocatories

Les instruccions i requisits per a emplenar electrònicament la sol·licitud general de subvenció estan disponibles en l'enllaç

https://cindi.gva.es/va/tramitacion-telematica.

3. L'entitat haurà de signar electrònicament tant la sol·licitud com les declaracions responsables que ha de presentar, utilitzant per a això el certificat de persona jurídica, un certificat electrònic de representació de persona jurídica, emés per qualsevol de les entitats admeses pel portal electrònic de la Generalitat, o un certificat digital de la persona representant de l'entitat que conste en el Registre de representants de la Generalitat.

4. Al presentar les sol·licituds a través del tràmit telemàtic, haurà d'emplenar-se expressament la següent informació:

a) Declaració responsable de totes les ajudes obtingudes per l'entitat per als mateixos costos presentats per a aquesta subvenció, a fi de comprovar que compleix el que s'estableix la lletra c, apartat 2, del resolc seté d'aquesta convocatòria.

b) Declaració responsable que l'entitat no està incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



c) Declaració responsable dels criteris de preferència per als casos d'empat de puntuació d'acord amb el que s'estableix en l'annex II d'aquesta resolució, quan concórreguen en l'entitat sol·licitant. La falta d'emplenament d'algun d'aquests apartats s'entendrà com que l'entitat sol·licitant no reuneix aquests criteris de desempat, sense necessitat de requeriment d'esmena per part de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.

d) Resum de les despeses subvencionables, respectant en tot cas els límits establits en el resolc seté.

e) Declaració responsable que l'entitat disposa de les autoritzacions administratives preceptives, es troba inscrita en els registres públics pertinents i compleix amb els requisits exigits per les disposicions que els són aplicables, i que es troben al corrent en el compliment de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana, del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social; de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes.



f) Declaració responsable que l'entitat no realitza activitats econòmiques, o en cas que duga a terme activitats econòmiques juntament amb activitats pròpies de l'associació de caràcter no econòmic, declaració de distingir amb claredat entre tots dos tipus d'activitats, separant clarament el finançament d'aquestes i portant comptabilitat separada o codi comptable adequat per a les despeses objecte de subvenció, de manera que no repercutisquen sobre les activitats econòmiques d'aquesta.

5. En cas que l'entitat denegue expressament en la seua sol·licitud l'autorització a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines perquè obtinga de manera directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, haurà d'aportar juntament amb la sol·licitud els certificats que a continuació s'indiquen:



a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

c) De l'Agència Tributària Valenciana, el certificat acreditatiu que l'entitat no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.



Els certificats expedits per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà requerir l'entitat si la informació obtinguda presenta alguna incidència.

6. La sol·licitud amb les declaracions emplenades i, si és el cas, els certificats anteriors, s'acompanyaran necessàriament dels següents documents:

a) Acta de constitució de l'entitat sol·licitant i dels estatuts vigents, o si és el cas, declaració de vigència degudament signada.

b) Certificat, emés amb una antelació màxima a la sol·licitud de subvenció d'un mes, en el qual s'acredite la situació de l'entitat i la vigència de la seua inscripció en el registre corresponent.

c) Actes i principals acords adoptats per l'assemblea general anual de l'entitat sol·licitant en els exercicis 2019, 2020 i 2021.

d) Model normalitzat de memòria descriptiva del pla d'actuacions per al qual se sol·licita l'ajuda. Aquesta memòria serà l'únic referent per a aplicar els criteris de valoració, per la qual cosa la seua absència, un emplenament incomplet o deficient, així com una difícil comprensió d'aquesta, generarà una menysvaloració del pla d'actuacions o fins i tot podrà suposar una denegació de la sol·licitud, sense necessitat d'un requeriment per part de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines perquè siga millorada o emplenada de manera deguda.

e) Model normalitzat de taula de costos estimats, en el qual es detalle el règim d'IVA al qual està subjecta l'entitat sol·licitant i el desglossament del pressupost subvencionable.

f) Model normalitzat de domiciliació bancària degudament emplenat i signat electrònicament per la persona amb poder suficient per a això. No serà obligatori presentar aquest model si ja s'ha presentat amb anterioritat davant de la Generalitat i les dades i el compte bancari no han experimentat variació, i en aquest cas serà obligatori indicar, en l'apartat específic del formulari de sol·licitud, el número de compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a aquest efecte.

7. En els casos de no subjecció o exempció, total o parcial, de l'IVA, així com en aquells supòsits en què l'associació aplique una prorrata de l'IVA, haurà d'aportar-se juntament amb la sol·licitud qualsevol certificat o documentació que acredite aquestes circumstàncies, i es considerarà no subvencionable l'import de l'IVA suportat en cas de no aportar-se la dita documentació. Aquesta situació respecte a l'IVA caldrà a més explicar-se adequadament en el compte justificatiu, i reflectir-se expressament en l'informe d'auditoria.

8. L'òrgan competent per a la instrucció i resolució de l'expedient podrà requerir a l'entitat sol·licitant, en qualsevol moment, altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.



Desé. Termini de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà des del 10 de maig fins al 10 de juny de 2022, tots dos dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).

2. L'avaluació de les sol·licituds es realitzarà exclusivament sobre la informació aportada en la memòria durant el període d'admissió de sol·licituds, no admetent-se millores, addicions o substitució de les memòries o de la informació aportada juntament amb aquestes posteriors al venciment de termini màxim de presentació, per tractar-se de procediments de concessió en concurrència competitiva. Pel mateix motiu anterior, la falta de presentació de la memòria descriptiva dins del període d'admissió de sol·licituds no serà un defecte corregible, per la qual cosa no es requeriran les entitats sol·licitants per a la seua esmena, aportació o millora, i es recordarà d'ofici la inadmissió de la sol·licitud per impossibilitat d'avaluació de l'expedient.



Onzé. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que, d'acord amb aquesta resolució, resulte exigible o es considere necessària per a resoldre, es requerirà l'entitat perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye dels documents requerits, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació bàsica esmentada. L'aportació de la documentació corresponent es realitzarà mitjançant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç:

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450

2. La notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics en ser aquesta via obligatòria per a les persones jurídiques. De conformitat amb l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la següent manera:

a) L'entitat sol·licitant, o la persona representant degudament registrada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça facilitada en la sol·licitud, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.

b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de posada a la disposició de la notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes previstos en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instàncies de la destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) La notificació contindrà la identificació de l'òrgan administratiu que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient al qual es refereix, i la data i registre d'eixida.

d) Si l'entitat accepta la notificació en el termini atorgat, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.

e) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica en el termini atorgat, i tindrà els efectes previstos en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Dotzé. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, que es realitzarà mitjançant la comparació dins de cada sector de totes les sol·licituds admeses segons els criteris, puntuacions, regles, llindars mínims i criteris de desempat indicats en els annexos I i II d'aquesta resolució, establint-se una priorització entre les que hagen obtingut la puntuació mínima de 50 punts, i sense que el llistat prioritzat puga, en cap cas, superar els límits pressupostaris assenyalats.

2. En cas que el crèdit consignat en la convocatòria fora suficient, atés el nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació, no serà necessari fixar ordre de prelació entre les sol·licituds que reunisquen els requisits establits en la convocatòria.



Tretzé. Comissió d'avaluació

De conformitat amb el que es disposa en la base 24 de les bases reguladores, es constituirà una comissió d'avaluació que elevarà a la persona titular de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines les corresponents propostes de concessió d'ajudes, amb determinació de les quanties, de denegació d'ajudes, així com, si és el cas, de desistiment i inadmissió de sol·licituds, amb esment exprés dels motius concurrents en cada cas. La composició de la Comissió i el seu funcionament seran els establits en la base 24 esmentada.



Catorzé. Resolució de concessió

1. Es delega en la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines la resolució de les sol·licituds de subvenció que es presenten a l'empara d'aquesta convocatòria d'ajudes. L'òrgan competent per a la resolució d'aquestes subvencions serà, així mateix, competent per a dictar les resolucions previstes en les bases 27 i 28 de les bases reguladores.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les entitats interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. La resolució del procediment de concessió es notificarà a les entitats interessades mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, en aplicació de l'article 45.1.b de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de dades nacional de subvencions, en compliment del que s'estableix sobre publicitat de subvencions en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quinzé. Resolució d'incidències i supòsits de modificació de la subvenció

1. Es delega en la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines la resolució de les incidències que es produïsquen amb anterioritat o posterioritat a la concessió, especialment les referides a renúncies i modificacions del pla d'actuacions subvencionat i de la subvenció concedida.



2. L'entitat beneficiària haurà de realitzar el pla d'actuacions objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la memòria descriptiva i en la taula de costes, pels imports que en aquestes s'especifiquen. Si durant l'execució del pla d'actuació es produeixen circumstàncies excepcionals que en modifiquen el desenvolupament previst, l'entitat beneficiària procedirà de la següent forma, d'acord amb la tipologia de la modificació:



a) Modificacions en el pla d'actuacions que no alteren aspectes essencials d'aquest: S'haurà de comunicar electrònicament a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines i motivar adequadament l'absència d'impacte rellevant en el pla d'actuacions.

b) Modificacions en el pla d'actuacions que alteren aspectes essencials: S'haurà de sol·licitar electrònicament la prèvia i expressa autorització de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines. S'entendran en tot cas com a modificacions que alteren aspectes essencials del pla subvencionat la compensació entre costos de col·laboracions externes i despeses de personal que no haja sigut autoritzada expressament.



3. Les sol·licituds d'autorització de la modificació en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida. No serà admesa cap modificació del pla d'actuacions subvencionat que comprometa el fi per al qual es va concedir l'ajuda o quan, com a resultat d'aquesta modificació, la valoració del pla haguera resultat inferior. No s'admetrà cap modificació el resultat de la qual reduïsca més del 50 % l'import del pressupost aprovat del pla d'actuació inicial.



4. L'entitat sol·licitant haurà de comunicar igualment l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics per a les mateixes actuacions, que podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o, si és el cas, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.



Setzé. Justificació de les ajudes

1. Les entitats beneficiàries hauran de presentar la documentació justificativa fins al 7 de novembre de 2022 mitjançant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç:

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450

2. La documentació justificativa que haurà de presentar-se és la següent:

a) Model normalitzat de l'informe d'empresa auditora de comptes, degudament emplenat en tots els seus apartats i signat electrònicament per aquesta.

b) Model normalitzat de taula de costos realitzats i efectivament pagats amb motiu del pla d'actuacions subvencionat, que es considerarà com a compte justificatiu, i haurà d'estar signat electrònicament per l'empresa beneficiària i, optativament, per l'empresa auditora de comptes.

c) Model normalitzat de memòria tecnicoeconòmica i resum de dades bàsiques de les actuacions.

d) Només en cas d'haver denegat expressament l'autorització a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines perquè obtinga de manera directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, haurà d'aportar els certificats relacionats en l'apartat cinqué del resolc nové d'aquesta resolució.

3. La Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.



Desseté. Minoració i reintegrament de les ajudes

1. Pertocarà la minoració de les ajudes, amb pèrdua parcial o total del dret al cobrament de la subvenció i, si és el cas, el reintegrament de les ajudes concedides, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament, en els supòsits en què les entitats beneficiàries incomplisquen les obligacions i requisits que s'estableixen en la present convocatòria i en les bases reguladores, especialment en els següents supòsits:

a) Incompliment dels fins per als quals es va concedir la subvenció.

b) Incompliment de la realització del pla d'actuacions aprovat o de les despeses subvencionables.

c) Nul·la o insuficient justificació de la subvenció.

d) Concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques per als mateixos costos subvencionables i se supere el total del cost de l'actuació.

e) En els casos en què concórrega alguna de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei general de subvencions.

2. Quan el compliment per l'entitat beneficiària s'aproxime significativament al compliment total i aquesta acredite una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos i de les condicions de l'atorgament, la minoració o, si és el cas, el reintegrament es calcularà proporcionalment a la part del pla d'actuacions que no compleix els fins, que no s'ha executat o que no s'ha justificat.



3. En el cas que l'entitat beneficiària justifique en qualsevol categoria de despesa un import inferior a l'aprovat en la concessió, es reduirà l'import de l'ajuda en la quantia corresponent. No obstant això, s'admetrà la compensació entre diferents costos admesos de col·laboracions externes de la mateixa o diferents actuacions. La compensació de costos entre les despeses de col·laboracions externes i les despeses de personal només s'admetrà en la justificació si aquesta ha sigut autoritzada prèviament per la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines prèvia sol·licitud degudament motivada de l'entitat beneficiària.

4. A l'efecte del que es disposa en els apartats anteriors, es podrà considerar que s'ha produït un incompliment total, que comporte la revocació de la subvenció i, si és el cas, el reintegrament total de l'ajuda pagada, més els interessos de demora des del pagament de la subvenció, en els següents casos:

a) Modificació no autoritzada d'alguna de les característiques essencials del pla d'actuació aprovat.

b) Execució o justificació inferior al 50 % de l'import del pla aprovat inicial, o al 90 % del pla modificat prèvia autorització, sempre que supose executar o justificar per sota del 50 % de l'import del pressupost aprovat inicial.

c) Alteració substancial dels fins per als quals es va concedir la subvenció.

5. Es delega en la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines la resolució per la qual s'acorde la minoració o el reintegrament de les ajudes, que haurà d'ajustar-se a les previsions contingudes en la Llei general de subvencions, el seu reglament de desenvolupament, i en l'article 172 de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Dihuité. Informació i publicitat

Totes les entitats beneficiàries que perceben un import superior a 10.000 euros per aquesta convocatòria hauran d'informar d'aquesta, publicant obligatòriament, en un apartat específic del seu portal web, la concessió de l'ajuda per aquesta conselleria, de l'import concedit i una referència genèrica del pla d'actuacions per al qual es concedeix l'ajuda. La informació haurà de mantindre's publicada en el portal web almenys durant 3 anys comptats des de la data límit de justificació de les ajudes. A més, i amb independència de l'import de la subvenció rebuda, en qualsevol cas haurà d'informar-se de la subvenció de la Conselleria en tot el material físic, gràfic i audiovisual relacionat amb les actuacions subvencionades (carpetes, cartelleria, bàners en webs, notes de premsa, campanyes en xarxes socials, vídeos, roll-ups i estands, correus informatius, invitacions a participar en les actuacions, accions de difusió, informes o estudis lliurables finals, etc.). El compliment d'aquestes obligacions de publicitat es justificarà davant de l'empresa auditora i el seu incompliment total o parcial podrà considerar-se com a insuficient justificació de la subvenció, amb les conseqüències jurídiques establides en el resolc disseté d'aquesta resolució.



Denové. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Vinté. Tractament de dades de caràcter personal

1. La participació en aquesta convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, que serà la responsable del tractament, el qual es realitzarà amb l'exclusiva finalitat d'atendre la sol·licitud presentada conforme al que s'estableix en la convocatòria, en les bases reguladores, en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la seua normativa de desplegament, i supletòriament en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



2. Les dades personals recollides procediran de les sol·licituds presentades per les empreses interessades o pels seus representants, podent accedir en la següent adreça web al Registre d'activitats de tractament https://cindi.gva.es/documents/161328120/167503914/RATGEN004.pdf

3. Les persones sol·licitants tenen els següents drets:

a) A sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquestes, la limitació del seu tractament o a oposar-se a aquest; per a exercitar els drets haurà de presentar un escrit davant de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita que siga satisfet i, si no autoritza l'obtenció de dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, de la persona representant legal, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podrà exercir els seus drets de manera telemàtica a través del següent enllaç:

http://www.gva.es/va/proc19970 http://www.gva.es/va/proc19970

b) Reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades

Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web

https://www.aepd.es/

c) Delegació de Protecció de Dades

En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: Passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València

d) Més informació de protecció de dades

https://www.gva.es/downloads/publicados/PR/TEXTO_INFORMACION_ADICIONAL.pdf



Vint-i-uné. Verificació de dades

1. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquestes.



2. La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, de la persona representant legal, i consultar les següents dades que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



València, 27 d'abril de 2022.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball: Rafael Climent González.





ANNEX I

Criteris i regles d'avaluació del pla d'actuacions



L'avaluació de les sol·licituds es realitzarà aplicant els criteris i regles descrits a continuació per a cadascun dels següents apartats obligatoris de la memòria descriptiva:



0. JUSTIFICACIÓ DE LA VINCULACIÓ DIRECTA AMB EL SECTOR (no puntuable però sí excloent en cas d'insuficiència)



A) Breu explicació de per què l'entitat sol·licitant està clarament vinculada al sector pel qual es presenta i com el projecte d'actuació a subvencionar suposa un impuls directe a la competitivitat d'aquest sector.



B) Declaració responsable sobre empreses associades



A) Nombre total d'empreses associades (no s'han d'incloure organismes públics ni entitats privades sense ànim de lucre que puguen estar integrades en l'associació) B) Nombre d'empreses associades pertanyent al sector pel qual es presenta la sol·licitud C) Nombre d'empreses associades amb centre productiu a la Comunitat Valenciana







C) Llistat actualitzat d'associats, indicant el sector al qual pertanyen, el seu CNAE i el seu domicili productiu (podrà aportar-se en un document annex)

La falta d'emplenament de la declaració responsable de l'apartat B) anterior, la no inclusió o aportació del llistat d'associats, o la insuficient acreditació d'una vinculació clara i directa de l'associació o del projecte d'actuació amb algun sector concret de la convocatòria, es considerarà que suposa l'incompliment del requisit establit en el resolc tercer de la convocatòria per a tindre la condició d'entitat beneficiària, i s'acordarà la inadmissió d'aquesta sol·licitud sense necessitat de requeriment previ d'esmena.



I. QUALITAT I VIABILITAT DEL PROJECTE (MÀXIM 15 PUNTS/LLINDAR MÍNIM 5 PUNTS)

Es valora fins amb un màxim de 15 punts l'aportació d'informació sobre els següents aspectes:



Camp d'informació Contingut

Antecedents, experiència prèvia i activitats actuals de l'entitat Explicació de com i quan es va constituir l'entitat, de l'evolució des de llavors, amb dades de referència, l'experiència prèvia de l'entitat en la realització del tipus d'actuacions que es preveuen realitzar, i concloent amb una descripció breu de les activitats que realitza en l'actualitat (màxim 10 punts)

Difusió d'actuacions Explicar el pla de difusió de les actuacions que es preveuen realitzar així com dels seus possibles resultats (màxim 2 punts)

Adequació de recursos Especificar els mitjans tècnics i humans disponibles per a dur a terme les actuacions i, si és el cas, l'experiència de les possibles empreses o entitats a contractar (màxim 2 punts)

Cronograma d'actuacions Identificar en un cronograma les etapes del pla de treball dins del termini comprés entre l'1 de gener de 2022 i el 7 de novembre de 2022 (màxim 1 punt)







II. CONTRIBUCIÓ A LA MILLORA DE LA COMPETITIVITAT (MÀXIM 60 PUNTS / LLINDAR MÍNIM 10 PUNTS)

Es valora fins amb un màxim de 60 punts l'aportació de la informació següent:



Camp d'informació Contingut

Motivació estratègica de les actuacions Descriure detalladament els principals motius estratègics que han portat l'entitat a la presa de la decisió sobre les actuacions a realitzar (màxim 2 punts)

Col·laboració amb altres entitats associatives Es valorarà l'adequada justificació de possibles aliances o col·laboracions amb altres entitats o associacions en l'execució de les actuacions (màxim 2 punt)

Descripció tècnica del projecte Descriure tècnicament el pla d'actuacions, havent de detallar de manera detallada i individualitzada cadascuna de les actuacions i costos a detallar en la taula de costos estimats, aportant, en cas de disposar-se'n, de la documentació tècnica, ofertes o documents per encàrrec (màxim 40 punts)



Novetat de les actuacions Es valorarà l'adequada justificació sobre el grau de novetat de les actuacions que es proposen per a subvencionar i, si és el cas, la seua diferenciació respecte a les activitats subvencionades en anys anteriors (màxim 3 punts). En cas de no emplenar aquest apartat s'entendrà que totes les actuacions han tingut recolzament en exercicis anteriors



Transferibilitat dels resultats a empreses no participants i/o a altres sectors Es valorarà l'adequada justificació del fet que les actuacions puguen tindre un impacte positiu o siguen transferibles a empreses que no hagen participat directament en la seua execució, o a empreses d'altres sectors (màxim 3 punts)

Grau d'enquadrament en les

Actuacions subvencionables Es valorarà l'adequada justificació de com les actuacions encaixen en una o diverses de les actuacions subvencionables segons el resolc cinqué (màxim 10 punts)





No se supera el llindar mínim si la suma de les puntuacions no aconsegueix els 10 punts.





III. CONTRIBUCIÓ A LA MILLORA DE LA SOSTENIBILITAT (MÀXIM 20 PUNTS)

Es valora fins amb un màxim de 20 punts l'aportació de la informació següent:



Camp d'informació Contingut

Implantació d'economia circular o l'ecodisseny Descriure, si és el cas, com les actuacions contribueixen a la implantació en les empreses o sectors de l'economia circular o l'ecodisseny (màxim 4 punts)

Implantació d'eficiència energètica o renovables Descriure, si és el cas, com les actuacions contribueixen a la implantació en les empreses o sectors de l'eficiència energètica o l'ús d'energia de fonts renovables (màxim 4 punts)

Foment de la reducció de residus Descriure, si és el cas, com les actuacions contribueixen al foment en les empreses o sectors d'una menor producció de substàncies contaminants o residus en el procés productiu, o fomenta la producció de productes menys contaminant o més sostenible (màxim 4 punts)

Foment de la cooperació empresarial en sostenibilitat Descriure, si és el cas, com les actuacions contribueixen a la cooperació entre empreses en temes de sostenibilitat (màxim 4 punts)

Foment de la implantació dels ODS en les empreses Descriure, si és el cas, com les actuacions contribueixen a la implantació dels objectius de desenvolupament sostenible en les empreses (màxim 4 punts)







IV. LA CONTRIBUCIÓ A LA SOLUCIÓ DE PROBLEMES SOCIALS: (MÀXIM 5 PUNTS)

Es considerarà que un projecte contribueix a la solució de problemes socials quan es justifique adequadament que suposa:



Camp d'informació Contingut

Creació d'ocupació neta o transformació d'ocupació temporal en indefinit Es valorarà el nombre de contractacions netes o de transformacions en indefinit de contractes de persones treballadores que s'han formalitzat o formalitzarà l'entitat en relació amb el projecte d'actuacions a subvencionar entre l'1 de gener de 2022 i el 7 de novembre de 2022. (1 punt per contracte, amb un màxim de 3 punts)

Contractació de persones amb discapacitat o diversitat funcional més enllà del percentatge mínim establit per la normativa Es valoraran exclusivament les contractacions realitzades o a realitzar per l'entitat de persones amb discapacitat més enllà del percentatge mínim, amb motiu del projecte a subvencionar, entre l'1 de gener de 2022 i el 7 de novembre de 2022. (1 punt per contracte, amb un màxim de 2 punts)





La falta de quantificació concreta en cadascun dels apartats anteriors suposarà que no es puntue aquest apartat de la memòria. Tampoc es valorarà si no s'annexen els contractes formalitzats o no s'estableix el compromís de contractació.

L'incompliment per l'entitat beneficiària del manteniment de l'ocupació creada o del compromís de creació d'ocupació comportarà una minoració del 5 % per cada lloc de treball no creat o no mantingut i, si és el cas, el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent.





ANNEX II

Resolució d'empats



Conforme al que es preveu en l'apartat 5 de la base 25 de les bases reguladores, en cas d'empat de puntuació després de l'avaluació de les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establits en els apartats 1, 2, 3 i 4 de l'article esmentat, s'aplicaran successivament els següents criteris de preferència per a l'atorgament de l'ajuda:

1. Les sol·licituds de les entitats que disposen d'un major percentatge de persones treballadores amb discapacitat o diversitat funcional en relació amb les seues respectives plantilles.

2. Entitat la presidència de la qual/ òrgan d'administració o direcció l'ostente una dona.

3. Les sol·licituds de les entitats que disposen d'un major percentatge de persones treballadores amb contracte indefinit en relació amb la seua pròpia plantilla.

4. L'ordre d'entrada de les sol·licituds en el registre electrònic de la Generalitat. Es considerarà com a hora i data d'entrada, només a l'efecte de desempat, la d'aquelles sol·licituds completes, acompanyades de tota la documentació exigida en aquesta convocatòria. En cas d'haver-se requerit l'entitat per a l'esmena de la sol·licitud, es considerarà com a data per al desempat la d'entrada de la documentació requerida, sempre que aquesta siga considerada completa per la Direcció General d'Indústria, Energia Mines.

Mapa web