Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 21 de març de 2022, del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoquen, per a l'exercici 2022, les ajudes compensatòries pels costos de prevenció i erradicació de salmonel·losi en avicultura, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. [2022/2498]

(DOGV núm. 9307 de 28.03.2022) Ref. Base de dades 002539/2022




En data 15 d'abril de 2020, es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8789, l'Ordre 8/2020, de 8 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes compensatòries pels costos de prevenció i erradicació de salmonel·losi en avicultura en la Comunitat Valenciana.

En l'articulat de l'ordre es disposa que anualment es convocaran les ajudes per resolució de la persona titular de la direcció general competent en ramadera, i en aquestes s'especificaran els imports globals màxims que es determinen per a cada anualitat, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries, de manera diferenciada per a cadascun dels grups de despeses subvencionables, així com el percentatge de transvasament entre aquestes.

A l'efecte del que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes regulades en la present resolució s'adapten als requisits establits a l'article 14 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal, i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DOUE L193, 01.07.2014). La informació resumida del règim d'ajudes ha sigut remesa a la Comissió Europea, i s'ha assignat el número de registre de l'ajuda SA 55291.



Vista l'Ordre 4/2021, d'1 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica (DOGV 9037, 09.03.2021), per la qual es modifica la vigència de l'Ordre 8/2020, de 8 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes compensatòries pels costos de prevenció i erradicació de salmonel·losi en avicultura en la Comunitat Valenciana i aquesta ordre d'ajudes estarà vigent mentre es mantinga el Reglament (UE) número 702/2014, de la Comissió, les seues modificacions o prorrogues.

Vist que la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, d'acord amb el que s'estableix en el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i el Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica és competent en matèria d'ajudes en ramaderia.

Per tant, i a fi de conducta al tràmit de convocatòria de les ajudes per a l'exercici 2022 i establir el procés de sol·licitud i tramitació de les ajudes esmentades, resolc:



Primer. Objecte

Convocar per a l'exercici 2022, les ajudes compensatòries pels costos de prevenció i erradicació de salmonel·losi en avicultura, les bases reguladores de la qual estan contingudes en l'Ordre 8/2020, de 8 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural. Emergència Climàtica i Transició Ecològica (DOGV 8789, 15.04.2020).



Segon. Import global màxim

1. D'acord amb la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, la dotació pressupostària, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 12.02.01.0000, línia S3081000, capítol IV del programa 714.80, Agricultura i ramaderia, de manera diferenciada per a cadascun dels grups de despeses subvencionables repartides de la següent manera,

a) Grup A – Autocontrols i mesures biosanitàries: 200.000,00 €.

b) Grup B – Compra i administració de vacunes de Salmonel·la: 200.000,00 €.

2. El percentatge de transvasament entre els imports màxims globals establits per a cadascun dels grups de despeses subvencionables serà com a màxim un 30 % de la dotació pressupostària assignada a aquest grup.



Tercer. Beneficiaris

1. Podran sol·licitar les subvencions objecte de regulació de l'Ordre 8/2020, de 8 d'abril, les associacions o entitats que desenvolupen la seua activitat en el sector avícola de la Comunitat Valenciana, i que presten serveis de controls sanitaris i mesures de prevenció enfront de Salmonel·losi, així com sacrifici i destrucció d'animals afectats a les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana que tinguen la condició de pimes agràries, segons el que s'estableix en la base segona de la dita ordre.

2. En tot cas, els beneficiaris finals de les ajudes contemplades en la present Ordre, d'acord amb el paràgraf anterior, hauran de ser petites i mitjanes explotacions ramaderes avícoles amb les exclusions que recull l'article 1 del Reglament (UE) núm. 702/2014.



Quart. Termini de presentació

1. El termini de presentació de les sol·licituds per a l'exercici 2022 serà de vint dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Atés que els sol·licitants són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, presentaran les sol·licituds i la documentació que les acompanya telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'internet, sede.gva.es/es/proc3268.

Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, com el certificat qualificat de representant d'entitat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/seu_certificats).

Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se fent servir un certificat qualificat representant d'entitat.



Les sol·licituds presentades han de signar-se amb el certificat digital de la persona que presenta la sol·licitud o, si escau, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, els restants documents que s'adjunten, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això.

Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud hauran de realitzar-se telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça d'internet,

sede.gva.es/es/proc3268.

3. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, i es resoldrà la inadmissió d'aquestes, que haurà de ser notificada als interessats en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



4. A la sol·licitud s'annexarà la següent documentació, a presentar amb independència del grup d'ajuda que es pretenga sol·licitar:

a) Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant i, si escau, del seu representant legal.

b) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social.

c) Relació d'explotacions ramaderes incloses en la sol·licitud d'ajuda, amb indicació del codi REGA, dades del titular i cens de les explotacions.

d) Una memòria del pla de serveis a realitzar que incloga una valoració econòmica detallada del cost dels serveis que les associacions o entitats sol·licitants de l'ajuda prestaran a les explotacions avícoles, conformement amb el seu cens. A aquest efecte, segons l'article 31.3 de la Llei 38/2003, general de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable iguale o supere la quantia de 15.000 euros en el supòsit de subministraments o prestació de serveis, tal com estableix l'art. 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors que no podran superar al valor del mercat, amb caràcter previ a la prestació del servei o el lliurament del subministrament, llevat que per les seues especials característiques no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzen, presten o subministren, o llevat que la despesa s'haguera realitzat amb anterioritat a la subvenció. L'elecció de les ofertes presentades, que hauran d'aportar-se en la justificació, o, si és el cas, en la sol·licitud de subvenció, es realitzarà conformement amb criteris d'eficiència i economia, i haurà de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

e) Imprés d'alta de manteniment de tercers de la Generalitat Valenciana junt amb el certificat de l'entitat bancària de la titularitat del compte en la qual han d'efectuar-se els pagaments, només en el cas d'altes, baixes o modificacions de les dades que consten en el sistema d'informació comptable de la Generalitat.

5. L'acreditació de la documentació relacionada s'efectuarà sense perjudici del que s'estableix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. Quan l'Administració actuant consulte o obtinga dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en la seua poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra Administració, el règim aplicable serà el següent:

a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'identitat del sol·licitant o, si molt convé, del seu representant legal i d'estar al corrent dels pagaments amb la tresoreria de la Seguretat Social, així com unes altres dades que consten en el Registre d'explotacions ramaderes (REGA). No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa, quedarà obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

7. Les persones sol·licitants hauran de subscriure les següents declaracions responsables, segons corresponga:

a) No està incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

b) Compleix la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat, o bé està exempt d'aquesta obligació, segons estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell, pel qual es regulen procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.



c) No pertany a la categoria d'empreses en crisis, d'acord amb la definició de l'article 2,14 del Reglament (UE) núm. 702/2014, excepte les excepcions que estableix l'article 1.6 del Reglament (UE) núm.702/2014.

d) Que els beneficiaris finals són pimes agràries i no estan incursos en els supòsits d'exclusió contemplats en l'article 1 del Reglament (UE) núm. 702/2014.

d) Compromís que les actuacions que es desenvolupen en el present pla estaran subjectes als principis d'igualtat efectiva i equitat de gènere i a la promoció d'accions de sensibilització d'aquesta igualtat, com a document en el qual es recullen els objectius, les actuacions concretes i les eines que fomentaran l'efectiva igualtat de dones i homes en el context de l'Ordre.



Cinqué. Pagament i termini de justificació

El desenvolupament del pla de serveis i actuacions previstes serà justificat davant l'Administració fins al 15 d'octubre del 2022, tal com estableix l'article 8 de l'Ordre 8/2020, de 8 d'abril.



Sisé. Transparència i protecció de dades de caràcter personal

1. La gestió de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:



Nom del tractament: Ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'Agricultura.

Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.

Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

Exercici de dret: les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/es/proc19970

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades, pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es disposa en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/es/proc22094, sense perjudici de la possibilitat de reclamar davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Es pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç:

https://agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments

3. Quan la persona sol·licitant o, el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels següents extrems:



La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que l'assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, i en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.

4. Les entitats beneficiàries d'ajudes, en aplicació de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, pel qual desenvolupa la Llei 1/2015, de 2 d'abril, hauran de complir les següents obligacions en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les obligacions establides en els articles 14 i 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la restant legislació aplicable:

a) En el cas d'entitats privades que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros haurà de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

b) Sense perjudici de tot això, les persones jurídiques privades que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.

c) La difusió de la informació que estableix aquesta clàusula s'ha de realitzar a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència per a Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir a través de l'adreça d'internet gvaoberta.gva.es/va/tep.



5. Tots els beneficiaris de la subvenció hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.



Seté. Recursos

Contra aquesta resolució de convocatòria que esgota la via administrativa, podrà interposar-se potestativament un recurs de reposició davant la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, de les administracions públiques i 46.1 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (Llei 29/1998, de 13 de juliol, publicada en el BOE 167, 14.07.1998).



Huité. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 21 de març de 2022.– El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca (p. d. O 8/2020, de 8 d'abril; DOGV 8789, 15.04.2020): Antonio Quintana Martínez.

Mapa web