Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2022, de la directora general d'Aeroport de Castelló, SL, per la qual es fan públiques les bases i es convoca el procés selectiu per a accedir per promoció interna, com a personal laboral fix, al lloc número 37 d'auditor o auditora (convocatòria OEAC/004/22) mitjançant el sistema de concurs oposició, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de l'entitat per al 2022. [2022/12919]

(DOGV núm. 9518 de 24.01.2023) Ref. Base de dades 000755/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Aeroport de Castelló, SL
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions





En desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública per a l'exercici 2022, aprovada per la comissió executiva d'Aeroport de Castelló, SL (AEROCAS), el 31 de maig de 2022, i vist el que disposa la Resolució de 27 d'abril de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries, a les borses d'ocupació temporal, així com als processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a reduir la temporalitat en l'ocupació pública, en el sector públic instrumental de la Generalitat, la directora general d'AEROCAS, amb competències per a l'execució dels processos selectius, en virtut de les facultats que li atorga el Consell d'Administració de la societat el 24 de setembre de 2020, resolc:





Primer

Convocar el procés selectiu per a proveir el lloc núm. 37 d'auditor/a intern/a, per promoció interna, mitjançant el sistema selectiu de concurs oposició (convocatòria OEAC/004/22).



Segon

Aprovar les bases de la convocatòria que hi ha com a annex a la present resolució que han sigut negociades amb la representació legal del personal.



Tercer

Publicar la present resolució en el DOGV i en la pàgina web d'AEROCAS (https://aeroportcastello.com/). El procés es durà a terme a través de la pàgina web d'AEROCAS on s'informarà sobre les formes, les dates i els terminis d'admissió de sol·licituds per a participar en el procés selectiu i es publicaran els anuncis successius que corresponguen relatius a la convocatòria.

La present resolució tindrà els efectes que corresponguen d'acord amb les seues característiques i naturalesa a partir de l'endemà de publicar-la.

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, potestativament, recurs de reposició, en el termini d'un mes, davant del mateix òrgan que dicta la resolució, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, o el de la circumscripció en què tinga el domicili qui recorre, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la present resolució, d'acord amb el que disposen els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i sense perjudici de qualsevol altre recurs que es puga interposar.





Benlloc, 27 de desembre de 2022.– La directora general: Blanca Marín Ferreiro.



BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER A ACCEDIR A PROVES SELECTIVES D'ACCÉS PER PROMOCIÓ INTERNA, COM A PERSONAL LABORAL FIX, DEL LLOC NÚM. 37 AUDITOR/A INTERN/A (CONVOCATÒRIA OEAC/004/22) MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ, CORRESPONENT A L'OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA DE L'ENTITAT PER A L'ANY 2022.



1 CONDICIONS GENERALS

En execució de l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2022, publicada en el DOGV núm. 9365 de 20 de juny de 2022, la societat Aeroport de Castelló SL (AEROCAS) convoca el present procés selectiu per a cobrir el lloc de naturalesa laboral denominat auditor/a intern/a pel torn de promoció interna.

El present procés es regeix pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic dels empleats públics en els termes previstos en la disposició addicional primera, per les lleis emanades de la Generalitat Valenciana aplicables a l'entitat i pel VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat Valenciana, i pel que disposen les presents bases.

El sistema de selecció respectarà els principis d'igualtat, publicitat, mèrit, capacitat i lliure concurrència de les persones que s'hi presenten i garantirà, en tot moment, la transparència del procés de selecció.

La selecció es farà mitjançant el sistema de concurs oposició, d'acord amb els exercicis i el barem que es desenvolupen en les presents bases.

En concloure el procés selectiu, l'aspirant que obtinga la puntuació més alta serà a qui s'adjudicarà el lloc objecte de promoció amb caràcter personal laboral fix i serà la data efectiva de nomenament la que determine la Direcció General d'AEROCAS.



2. LLOC OBJECTE DE PROMOCIÓ INTERNA

– Identificació de l'oferta: OEAC/004/22

– Núm. del lloc: 37

– Denominació: Auditor/a intern/a

– Centre de treball: el lloc de treball està situat en l'aeroport de Castelló, ctra. CV-13 km 2.4, Benlloc

– Dependència funcional: Consell d'Administració d'Aeroport de Castelló, SL.

– Jornada: 100 %

– Funcions: Les establides en l'article 9 del Decret llei 1/2011, de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional.

– Requisits de formació: Títol universitari oficial de llicenciatura en Econòmiques, Administració i Direcció d'Empreses, Empresarials o equivalent, o bé, títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades per al lloc.





3. REQUISITS EXIGITS

Per a admetre els aspirants a participar en el procés selectiu de promoció interna, han de tindre, en el dia que acaba el termini per a presentar sol·licituds i mantindre fins al moment de formalitzar el contracte de treball, els següents:

3.1. REQUISITS GENERALS

3.1.1 Ser personal fix d'AEROCAS amb una antiguitat de, com a mínim, dos anys, en un grup o categoria immediatament inferior a la de la plaça convocada (promoció interna vertical) o a un altre grup o categoria diferent del mateix nivell de classificació professional al de la plaça convocada (promoció interna horitzontal) amb una antiguitat de dos anys, com a mínim, en el cos o escala des del qual s'accedeix.



3.1.2. Tindre la nacionalitat espanyola o qualsevol altra que permeta accedir-hi d'acord amb la normativa bàsica estatal.

3.1.3 Haver complit setze anys i no sobrepassar, si és el cas, l'edat màxima de jubilació forçosa o la que es puga establir per llei.



3.1.4. Exercir, amb una antiguitat mínima de dos anys, un lloc de treball en AEROCAS de categoria tècnica mitjana o equivalent.

3.1.5 No haver sigut subjecte de sanció mitjançant expedient disciplinari en qualsevol empresa o entitat de les quals conformen el sector públic instrumental de la Generalitat Valenciana.

3.1.6 Capacitat: no patir malaltia ni afecció per limitació física o psíquica incompatible amb l'acompliment de les funcions corresponents dels llocs oferits.

3.2. REQUISITS ESPECÍFICS

– Formació acadèmica imprescindible per a accedir-hi: Títol universitari oficial de llicenciatura en Econòmiques, Administració i Direcció d'Empreses, Empresarials o equivalent, o bé, títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades per al lloc.

– Les condicions per a l'admissió a les proves s'han de tindre en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de prendre'n possessió.

– AEROCAS pot requerir, en qualsevol moment, a qui aspire al lloc, que acredite que compleix els requisits exigits per a participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que s'hagen d'aportar en el procés selectiu. Si els requisits no s'acrediten o no s'aporten els documents, en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, es podrà excloure l'aspirant del procés selectiu.





4. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS. FORMA I TERMINI

4.1. El termini per a presentar sol·licituds és de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el DOGV.

4.2. Qui tinga interés a participar en les proves selectives ha de presentar en el Registre General d'entrada d'AEROCAS la instància de sol·licitud de participació corresponent, segons el model de l'annex III.

Documentació que s'ha de presentar amb la instància de participació en el procés:

a) Sol·licitud d'inscripció segons el model de l'annex III omplida

a) Còpia del DNI.

b) Còpia de la titulació acadèmica que habilita per a l'acompliment del lloc de treball d'acord amb l'apartat 3.2 de les presents bases.



c) Declaració responsable segons el model de l'annex IV. A través de la qual es dona fe de tindre cada un dels requisits exigibles per a accedir a la convocatòria. A través de la mateixa declaració cada aspirant es compromet, des que comença el procediment, a proporcionar informació veraç en totes les fases.

d) En sobre tancat, còpia de la documentació acreditativa dels mèrits relativa a la fase de concurs.

e) Autobaremació dels mèrits mitjançant l'apartat d'autobaremació de la sol·licitud d'inscripció incorporada en l'annex III.



4.3. Participar en el present procés de selecció comporta que l'aspirant:

– confirma que compleix els requisits indispensables exigits.



– reconeix l'autenticitat de la documentació que adjunta,



– accepta de manera expressa tot el que s'estableix en les bases reguladores de la convocatòria,

– autoritza AEROCAS per a publicar els resultats obtinguts en el procés de selecció.

Una vegada la Direcció d'AEROCAS reba les sol·licituds s'aprovarà una llista d'admesos i exclosos, que es publicarà en la pàgina web. Per a les persones que s'hagen exclòs es concedirà un termini d'esmena de tres dies hàbils. En transcórrer el termini dit, la relació d'aspirants admesos serà definitiva i es publicarà de nou en la pàgina web d'AEROCAS, amb la indicació de la data, el lloc i l'hora del primer exercici.





5. PROVES SELECTIVES

El procediment de selecció serà mitjançant el sistema de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase concurs (valoració de mèrits).



La fase d'oposició representa el 60 per cent de la puntuació total, i correspon a la fase de concurs (valoració de mèrits) el 40 per cent de la puntuació total. Per a passar a la fase de valoració de mèrits s'ha de superar la fase d'oposició.

5.1. Fase d'oposició

L'oposició consta per a aquesta categoria de dos exercicis obligatoris i eliminatoris; el primer és eliminatori sobre les matèries que hi ha en el temari que figura com a annex I.

Totes les preguntes i qüestions que es plantegen en els exercicis es formularan sobre els temaris de l'annex I que s'indiquen a continuació.



5.1.1 Primer exercici: Obligatori i eliminatori

La prova consisteix a respondre per escrit a quatre preguntes de resposta breu sobre el temari establit en l'annex I. El temps que hi haurà per a fer l'exercici el determina prèviament l'OTS, sense que en cap cas siga inferior a 90 minuts. Es qualificaran amb un valor idèntic totes les preguntes (5 punts cada una, sobre un total de 20).

Els criteris de correcció els exposarà l'OTS abans de començar l'exercici. No obstant això, es valoraran preferentment els coneixements qualificats i la claredat expositiva.

5.1.2 Segon exercici: obligatori i eliminatori

L'exercici consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic referit a les matèries següents contingudes en el temari establit en l'annex I.



– Auditoria compliment

– Auditoria financera

– Auditoria de gestió i operativa.

El temps per a fer-lo el determinarà prèviament l'OTS, sense que en cap cas siga inferior a 1 hora i 30 minuts. L'OTS tindrà en compte, a més dels coneixements demostrats i les aptituds per a aplicar-los a situacions de la pràctica professional en el seu conjunt, la capacitat analítica i de síntesi, qualitat de l'expressió, la claredat d'idees i la presentació de l'exercici.

Criteris i indicadors d'avaluació i valoració:

– 5 % Presenta una estructura coherent, presentació clara i una expressió gramatical correcta.

– 45 % Planteja un procediment o una progressió correcta en el desenvolupament de la prova amb la metodologia adequada, té rigor en les tècniques utilitzades o en la resolució de problemes i té coneixements actualitzats i domini d'habilitats tècniques de la categoria professional del lloc de treball oferit, en el cas d'obtindre el resultat correcte.



– 50 % Resol, si escau, la prova i obté un resultat correcte.



5.1.3 Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima que es pot obtindre en la fase d'oposició és de 60 punts, que es distribuiran de la manera següent:

–Primer exercici: La qualificació del primer exercici és de 0 a 20 punts, i s'hi ha d'obtindre un mínim de 10 punts per a superar-lo. Si no se supera la prova, no s'accedeix al segon exercici.

–Segon exercici: La qualificació del segon exercici és de 0 a 40 punts, i s'hi ha d'obtindre un mínim de 20 punts per a superar-lo, i si no s'hi arriba no es podrà continuar en el procés selectiu.



–Qualificació final de la fase d'oposició. Per a superar la fase d'oposició s'hi ha d'obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que determina la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis, que s'han de superar en tots dos casos.

5.2. Fase de concurs (valoració de mèrits)

Només pot participar en la fase de concurs qui supere la fase d'oposició en obtindre-hi un mínim de 30 punts del màxim de 60, i haver superat ambdós exercicis.

Els mèrits que s'al·leguen s'han d'haver obtingut o computat fins a la data de finalitzar el termini de presentar sol·licituds.



La puntuació de la fase de concurs és de 40 punts, que es distribueixen:

– 10 punts corresponen a mèrits relacionats amb la formació de l'aspirant d'acord amb el que es determina en l'annex II de la convocatòria.



– 30 punts corresponen a mèrits relacionats amb l'experiència de l'aspirant d'acord amb el que es determine en l'annex II de la convocatòria.

5.3. Resultat del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en cada una de les fases.

Els casos d'empat que es produïsquen s'han de dirimir de la manera següent: es tindrà en compte, en primer lloc, la puntuació més alta obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat, es dirimirà per la puntuació més alta obtinguda en els diferents apartats de barem del concurs, en la mateixa disposició en què figuren relacionats. En cas de persistir l'empat, s'adjudicarà a favor de la persona amb diversitat funcional, i si l'empat es produeix entre dos persones amb diversitat, es triarà qui acredita el percentatge de discapacitat més alt.

En cas de persistir l'empat, es resoldrà per sorteig.

5.4. Publicacions

Totes les publicacions referents a la present convocatòria es faran en la pàgina web d'AEROCAS, en l'apartat corresponent.



5.5. Reclamacions

A partir de la publicació tant de la puntuació obtinguda en la primera o la segona fase, i fins a la publicació del resultat final del procés en la web, es podran presentar reclamacions, les quals es resoldran en el termini màxim de 5 dies hàbils comptadors des que es presenten.



6. DESENVOLUPAMENT DE LES PROVES SELECTIVES

El primer exercici no es farà fins que no hagen transcorregut un mínim de 20 dies comptadors des de la data de la publicació de la llista definitiva i es farà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique la llista definitiva de persones admeses per a fer les proves.

El dia del segon exercici s'anuncia amb la publicació de les notes del primer exercici.

Les persones admeses seran convocades per a fer cada exercici en crida única. Hi perdran el dret quan es personen en el lloc de celebració una vegada iniciades les proves o per no assistir-hi, encara que es dega a causes justificades, a excepció de les causes detallades en el paràgraf següent.

Així mateix, si hi ha cap aspirant que no puga completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada que passen les causes dites i a superar les fases que queden ajornades, i no es poden demorar de manera que perjudique el dret de la resta d'aspirants a una resolució de procés ajustada a temps raonables, cosa que ha de valorar l'òrgan tècnic de selecció i, en tot cas, s'han de fer abans de publicar la llista d'aspirants que superen el procés selectiu. Una previsió idèntica resulta d'aplicar-ho a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir-hi per motius de seguretat.



Els aspirants han d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'OTS o del personal ajudant o assessor durant la prova, amb vista que es duguen a terme de manera adequada. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'un aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, i l'aspirant podrà continuar fent l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga l'òrgan tècnic de selecció sobre l'incident. Abans de començar l'exercici i sempre que es crega convenient mentre es fa, els membres de l'òrgan tècnic de selecció o el personal ajudant o assessor han de comprovar la identitat de les persones admeses.



En la prova, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració, i s'anul·laran els exercicis en què hi haja alguna marca que en puga identificar l'autoria.



7. PUBLICITAT DE LES LLISTES

En acabar cada un dels exercicis de la fase d'oposició, l'OTS publicarà la relació de persones que superen la prova amb expressió de nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que supera la fase d'oposició únicament qui obtinga la puntuació mínima exigida per a superar cada un dels exercicis.

Una vegada acabada la fase d'oposició, l'OTS publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició. Es constituirà la llista de persones que superen la fase d'oposició segons la puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

Una vegada baremats els mèrits, l'OTS publicarà en la pàgina web les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, i concedirà un termini de 3 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que troben pertinents en relació amb la baremació.

En resoldre les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, mitjançant un anunci publicarà en la pàgina web d'AEROCAS les llistes definitives amb la puntuació total obtinguda, desglossada en els diferents barems, una puntuació que servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades ordenades segons la puntuació total.



8. NOMENAMENT

Una vegada publicada la llista definitiva i conclòs el procés de promoció interna, la Direcció General d'AEROCAS nomenarà i adjudicarà el lloc de treball objecte de la convocatòria d'acord amb la puntuació més alta obtinguda. Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de la plaça convocada, si renuncia la persona seleccionada, abans de nomenar-la o prendre'n possessió, se sol·licitarà a la següent en la llista, i així successivament.



9. ÒRGAN TÈCNIC DE SELECCIÓ

L'òrgan tècnic de selecció el formarà: president/presidenta, secretari/secretària i dos vocals que designa la Subsecretaria de la Conselleria a la qual es troba adscrita AEROCAS, en virtut del que disposa l'apartat onzé del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat Valenciana. Només un pot ser personal al servei d'AEROCAS.

Membre que exercirà les funcions de secretaria, amb veu però sense vot. La resta del personal es designarà entre el personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o d'altres administracions públiques que ocupen places amb uns requisits de formació i funcions assignades equivalents o similars als establits per a les places objecte de la convocatòria.

El nomenament dels membres de l'òrgan tècnic de selecció s'ha de fer com a mínim quinze dies abans de començar les proves, mitjançant resolució que es publicarà en la pàgina web d'AEROCAS.



L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que trobe oportú, per a fer les proves de manera adequada.

Les persones que integren l'OTS, així com el personal assessor, se n'han d'abstindre i les poden recusar les persones interessades quan hi haja alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. No poden haver fet faena de preparar aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la present convocatòria.

El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'ha d'adaptar al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent, té consideració d'òrgan col·legiat de l'administració, i adopta les seues decisions de manera col·legiada mitjançant votacions, les quals han de constar en l'acta corresponent.



En cas d'empat, decidirà qui en tinga la presidència. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a executar els procediments selectius i avaluar les proves i mèrits dels aspirants, tant en la fase d'oposició com en la fase de concurs, així com, en general, adoptar les mesures que siguen precises amb vista al desenvolupament correcte de les proves selectives.



L'òrgan tècnic analitzarà els requisits que presenten els aspirants i s'exclourà qui no reunisca els exigits per al lloc al qual opten.



La resolució del procés de selecció es publicarà en la web d'AEROCAS i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La convocatòria es pot declarar deserta si cap aspirant aconsegueix la condició d'apte.



ANNEX I

TEMARI DE LA CONVOCATÒRIA DE CONCURS OPOSICIÓ PER A L'ACCÉS PER PROMOCIÓ INTERNA

OEAC/004/22



I. TEMARI GENERAL

A. CONSTITUCIÓ, ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA I DRET AUTONÒMIC

1. La Constitució Espanyola de 1978.

2. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

3. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.

4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.

5. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: Disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic.

6. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions: Àmbit d'aplicació de la llei. La hisenda pública. Els pressupostos de la Generalitat.

7. La Llei 9/2017, d'8 de novembre, de contractes del sector públic: Títol preliminar, Capítol I: Disposicions generals: objecte i àmbit d'aplicació; Capítol II: Contractes del sector públic, secció 1a Delimitació de tipus contractuals; Llibre primer, Configuració general de la contractació del sector públic i elements estructurals dels contractes: Títol III, Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i revisió; Llibre segon, Dels contractes de les administracions públiques: Títol I: Capítol I: Secció 1a, De la preparació dels contractes de les administracions públiques.

B. INSTITUCIONS DE LA UNIÓ EUROPEA

1. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els reglaments. Les directives.

2. Les institucions de la Unió Europea: El Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes.

C. PERSONAL

1. El text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic (RDL 5/2015).

2. La Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

3. La Llei 4/2016, de la funció pública valenciana.

4. L'Estatut dels Treballadors.

D. TEMES TRANSVERSALS

1. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per la igualtat efectiva de dones i homes: Títol preliminar, Objecte de la Llei; Títol I, El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació; Títol II, Polítiques públiques per a la igualtat. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

2. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere: Títol preliminar; Títol I, Mesures de sensibilització, prevenció i detecció; Títol II, Drets de les dones víctimes de violència de gènere.

3. Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern: Títol preliminar; Títol I, Transparència de l'activitat pública; Llei 1/2022, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana.

4. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: a. Capítol I: objecte, àmbit d'aplicació i definicions b. Capítol III: drets i obligacions 5. Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció: capítols I, II, III i VI.



II. TEMARI ESPECÍFIC AUDITOR/A INTERN/A

1. Auditoria interna de procediments i manuals del procés d'auditoria interna

1. Control intern: Concepte, fases i classes.

2. Estatut d'auditoria interna.

3. Programa d'auditories.

4. Pla d'auditories.

5. Treballs d'auditories: Mostreig en auditoria. Tècniques de mostreig estadístic. Mètodes estadístics per a avaluar el control intern. Procediment d'auditoria interna.

6. Elaboració i comunicació de l'informe d'auditoria.

7. Seguiment de mesures correctives.

8. Normes internacionals per a l'exercici professional de l'auditoria interna (IIA).

2. GESTIÓ DE RISCOS

1. El control intern i la gestió de riscos.

2. Identificació i tipus de riscos

3. Avaluació de riscos

4. Identificació i planificació de controls

5. Seguiment i monitoratge

3. SECTOR PÚBLIC INSTRUMENTAL I LA REGULACIÓ DEL SECTOR PÚBLIC INSTRUMENTAL

1. Relacions entre la Generalitat i el sector públic empresarial i fundacional. Règim econòmic i pressupostari. Règim de control. Règim de contractació. Règim d'endeutament. Règim de recursos humans.



2. Mesures de control i publicitat activa en el sector públic instrumental de la Generalitat. Normativa aplicable: 1. Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional. 2. Decret 83/2012, d'1 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la corporació pública empresarial valenciana i es desplega el Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional.



3. Resolució, de 14 d'abril de 2016, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les instruccions sobre mesures de control i publicitat activa en el sector públic instrumental de la Generalitat.



4. Resolució, de 31 d'octubre de 2016, de la Secretaria Autonòmica de Model Econòmic i Finançament, relativa a interpretació i seguiment de l'aplicació de la Resolució, de 14 d'abril de 2016, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les instruccions sobre mesures de control i publicitat activa en el sector públic instrumental de la Generalitat.

5. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.

6. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



7. Reial Decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a modernitzar l'Administració pública i per a executar el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.



4. CONTRACTACIÓ PÚBLICA I CONVENIS

1. Contractació del sector públic (I). Objecte i àmbit d'aplicació de la llei. Àmbit subjectiu. Àmbit objectiu. Negocis i contractes exclosos, una referència especial als encàrrecs a mitjans propis i convenis. Delimitació dels tipus contractuals i contractes subjectes a una regulació harmonitzada. Tipus de contractes

2. Configuració general de la contractació del sector públic i elements estructurals del contracte (II). Disposicions generals, parts del contracte, objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i revisió, garanties exigibles.

3. Contractació del sector públic (III). Preparació dels contractes i els procediments de contractació. 3.1. Contractació del sector públic (IV). Efectes, execució, modificació i extinció dels contractes del sector públic.

4. Governança en la contractació pública (V).

5. Convenis: Concepte i tipologia de conveni. Àmbit d'aplicació subjectiu. Negocis exclosos. Òrgans competents. Contingut i tramitació. Registre de convenis de la Generalitat.

Normativa aplicable:

– Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 17 de 23 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, i disposicions reglamentàries vigents, Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques i el Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desplega parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic.



– Llei 18/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, per al foment de la responsabilitat social i Acord de 4 d'agost de 2016, del Consell, pel qual s'aprova la Guia pràctica per a la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació i en subvencions de la Generalitat i el seu sector públic

– Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es distribueixen competències en matèria de contractació centralitzada en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat, les entitats autònomes i els ens del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, i es crea la central de compres de la Generalitat.

– Decret 35/2018, de 23 de març, del Consell, pel qual es regula la Junta Superior de Contractació Administrativa, el Registre oficial de contractes de la Generalitat, el Registre de contractistes i empreses classificades de la Comunitat Valenciana i la Central de Compres de la Generalitat i s'adopten mesures respecte de la contractació centralitzada.

– Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.

– Ordre 11/2013, de 17 de juny, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es dicten les normes de funcionament i comunicació de dades al Registre oficial de contractes de la Generalitat



– Acord, de 13 de setembre de 2013, del Consell de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, pel qual es disposa la publicació de la instrucció relativa al subministrament d'informació sobre la contractació de les entitats del sector públic valencià, tant autonòmic com local.

5. PERSONAL SECTOR PÚBLIC

1. Altes i baixes de personal

2. Retribucions

3. Indemnitzacions per raó de servei

Normativa aplicable:

– Llei de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

– Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'estatut bàsic de l'empleat públic.



– Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

– II Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració autonòmica (DOGV 2527, 12 de juny de 1995, text consolidat).



– Decret 42/2019, de 22 de març, de regulació de les condicions de treball del personal de la Generalitat Valenciana.

– Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció (BOE 192, 12 d'agost de 1985, text consolidat).

– Acords de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic instrumental de la Generalitat – Decret 24/1997, d'11 de febrer, del govern valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.

– Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat.

– Decret 65/2018, de 18 de maig, del Consell, pel qual es desplega la Llei 8/2016, de 28 d'octubre, de la Generalitat, d'incompatibilitats i conflictes d'interessos de persones amb càrrecs públics no electes (DOGV 8304, 28.05.2018).

– Ordre 5/2016, de 13 de setembre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es concreten els requisits dels criteris continguts en l'article 4 del Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim de personal que ocupa llocs de caràcter directiu del sector públic instrumental de la Generalitat.



6. SUBVENCIONS I REINTEGRAMENT DE TRANSFERÈNCIES.

1. Àmbit d'aplicació de la norma. Competències dels òrgans de la Generalitat. Tipus de procediments de concessió. El control financer de les subvencions.

2. Reintegrament de transferències

3. Normativa aplicable:

– El títol X, «Subvencions», de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

– Decret 204/1990, de 26 de desembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, sobre reintegrament de transferències corrents i de capital.

7. TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN A LA COMUNITAT VALENCIANA

1. Àmbit d'aplicació de la norma. Transparència en l'activitat pública: publicitat activa, dret d'accés a la informació pública, reutilització de la informació pública, règim de reclamacions. Bon govern. Règim sancionador. Garantia de transparència i bon govern. Participació ciutadana: principis generals i instruments de participació ciutadana.



2. Normativa aplicable:

– Llei 1/2022, de la Generalitat, de transparència i bon govern a la Comunitat Valenciana.

– Llei 8/2016, de 28 d'octubre, de la Generalitat, d'incompatibilitats i conflictes d'interessos de persones amb càrrecs públics no electes.



– Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desplegament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, en matèria de transparència i de regulació del Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern.

– Decret 56/2016, del Consell, de 6 de maig, pel qual s'aprova el Codi de bon govern de la Generalitat.

– Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desplegament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, en matèria de transparència i de regulació del Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern.

8. PRESSUPOSTOS I ENDEUTAMENT I ALTRES MODALITATS DE FINANÇAMENT

1. Operacions d'endeutament. Acords de col·laboració amb entitats financeres.

2. Pressupostos. Aspectes generals. El cicle pressupostari. L'elaboració i execució del pressupost. Decisions pressupostàries sobre despeses i ingressos: L'estructura pressupostària. El pressupost i els sistemes de planificació i programació. Procés d'execució i control del pressupost. Les modificacions pressupostàries. Tramitació i control.



3. Normativa aplicable:

– Llei 9/2011, de 26 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

– Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. – Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021.

– Llei 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2021.

9. SOCIETATS MERCANTILS

1. El dret mercantil. Els actes de comerç. Les fonts del dret mercantil. L'empresa mercantil. Naturalesa pública. Capacitat d'obrar mercantil. La comptabilitat mercantil. Les societats mercantils.



2. La societat anònima: Règim vigent en el dret espanyol. Els estatuts. El capital social i les reserves. L'acció. Òrgans. El tancament de l'exercici social. El balanç. El compte de pèrdues i guanys.

3. Les societats mercantils públiques. Constitució. Control. Rendició de comptes. Tipus d'auditoria en el sector públic: Auditoria financera. Auditoria de compliment de la legalitat. Auditoria operativa.



4. Comptabilitat formal: llibres obligatoris. Requisits dels llibres. Eficàcia probatòria. Comptabilitat material: comptes anuals. Verificació, auditoria i depòsit dels comptes. El registre mercantil.

5. Pla General de Comptabilitat: Principis comptables, comptes anuals i normes de valoració. 6.

Normativa aplicable:

– Codi de comerç

– Reglament del registre mercantil

– Text refós de la Llei de societats de capital

– Reial decret 1514/2007, de 16 de novembre, i les modificacions posteriors, pel qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat i les disposicions legals en matèria comptable obligatòries







ANNEX II

BAREM DE LA FASE DE CONCURS DE LA CONVOCATÒRIA DE CONCURS OPOSICIÓ PER A L'ACCÉS PER PROMOCIÓ INTERNA OEAC/004/22



En la fase de concurs a la qual es refereix la base 5.2. de la present convocatòria, la valoració dels mèrits es farà d'acord amb el barem següent:

1. Experiència professional: màxim 30 punts

1.1. Es valora l'experiència de les persones que hi participen tenint en compte el que hi ha tot seguit:

– 0,15 punts per cada mes complet de servei actiu prestat en qualsevol entitat del sector públic instrumental de la Generalitat Valenciana en llocs de les mateixes característiques al convocat (mateixa categoria, classificació – agrupació professional i funcions).

– 0,12 punts per cada mes complet de servei en actiu treballat en qualsevol entitat del sector públic instrumental de la Generalitat Valenciana en llocs qualificats (grup A) diferents al convocat amb funcions pròpies de l'àrea econòmica.

– 0,08 punts per cada mes complet de treball actiu en llocs de treball del sector privat o públic que no estiguen previstos en els apartats anteriors, i que siguen del mateix grup de titulació, sector i especialitat o categoria professional del lloc de treball oferit, en els quals s'hagen exercit funcions i labors relacionades amb les del lloc oferit en la convocatòria.

1.2. L'experiència professional s'ha d'acreditar d'acord amb els criteris següents:

1.2.1. Treballs per compte d'altri: mitjançant contracte de treball en el qual s'especifique la categoria/lloc convocat i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria del lloc convocat, i s'ha d'acompanyar de certificació de l'empresa de les funcions desenvolupades, quan no es puguen deduir dels termes del contracte, sense que s'admeta contradicció entre tots dos documents.



1.2.2 Per al supòsit d'experiència com a professional o autònom, llicència fiscal o IAE en què s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, i certificació de col·legiació quan siga procedent, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució dels documents dits, s'ha d'aportar una certificació oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent. S'ha d'acompanyar de certificació de l'empresa de les funcions dutes a terme, quan no es puguen deduir dels termes del contracte, sense que s'admeta contradicció entre tots dos documents.



1.2.3. Per a l'experiència en el sector públic de la Generalitat n'hi ha prou d'aportar el certificat corresponent.

En qualsevol cas, la puntuació màxima que s'ha d'aconseguir, per experiència, no pot superar els 30 punts.

2. Formació addicional: màxim 10 punts

S'han d'aportar còpies dels títols o certificats oficials que acrediten el següent:

2.1 Valencià: màxim 4 punts

El coneixement del valencià es valora fins a un màxim de 4 punts, i s'ha d'acreditar tindre el corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià (JQCV), la CIEACOVA o l'EOI, d'acord amb l'escala següent:



– Coneixement oral o A2: 0,5 punts

– Grau elemental o B1: 1 punts

– Nivell B2: 1,50 punts

– Grau mitjà o C1: 3,00 punts

– Grau superior o C2: 4,00 punts

La valoració del coneixement de valencià es fa puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2.2 Idiomes comunitaris: màxim 4 punts

Es valora el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, i s'ha d'acreditar documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots els indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint-ne en compte les modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valora fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari es fa puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments que regula el Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els que regulen els reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta:

2.3 Altra titulació acadèmica oficial: màxim 4 punts

Es valoren 2 punts per tindre cada títol acadèmic oficial, igual o superior a l'exigit en la convocatòria per a accedir-hi, exclòs el dit títol, fins a un màxim de 4 punts.

Només es puntua el títol de més nivell, i s'entenen compreses en el mateix nivell les altres titulacions necessàriament prèvies per a obtindre el de nivell superior.

2.4 Formació complementària: màxim 6 punts

2.4.1 Cursos de formació que s'hagen fet abans de la data de publicació de la convocatòria de contingut relacionat amb les funcions del lloc.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament que tinguen un contingut relacionat amb les funcions del lloc que es convoca, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen cursat l'aspirant i que els haja convocat o homologat qualsevol per les administracions públiques, universitats o fundacions universitàries, instituts o escoles oficials, col·legis professionals i centre o organismes públics de formació, així com entitats de prestigi en la matèria impartida d'acord amb l'escala següent:



De 100 o més hores: 0,25 punts

De 75 o més hores: 0,20 punts

De 50 o més hores: 0,15 punts

De 25 o més hores: 0,10 punts

De 15 o més hores, 0,05 punts

Per a fer-ne la valoració s'ha d'aportar fotocòpia del certificat o diploma expedit per l'entitat organitzadora en què conste de manera expressa el nombre d'hores de duració de l'activitat.

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià ni dels idiomes, ni els cursos d'una carrera universitària, els cursos de doctorat o els de les diferents institucions de les universitats, quan formen part del pla d'estudis del centre.

2.4.2 Cursos de postgrau o màsters universitaris: Es valoraran els cursos de postgrau i màsters universitaris oficials o propis de cada universitat, relacionats amb l'acompliment del lloc oferit o la direcció/àrea d'adscripció, d'acord amb l'escala següent:

–Per curs de postgrau universitari o màster universitari de menys de 90 crèdits: 1 punt

–Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.



Benlloc,







ANNEX IV

DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA CONVOCATÒRIA DE CONCURS OPOSICIÓ PER A L'ACCÉS PER PROMOCIÓ INTERNA OEAC/004/22



Qui firma, ..., amb DNI ..., i domicili a ..., núm...., pis ..., de ..., tel.: ..., i adreça de correu electrònic ..., compareix i



EXPOSE

I. Que he cursat instància per a participar en el procés selectiu de promoció interna convocat per AEROCAS en el DOGV núm. ... de data ... per a l'accés a una plaça de ..., i declare sota la meua responsabilitat:

II. Que reunisc cada una de les condicions per a participar que s'exigeixen en les bases, referides a la data en què acaba el termini de presentació d'instàncies.

III. Que igualment em compromet a facilitar la informació i els documents que se'm requerisquen en relació amb el present procediment, en qualsevol fase.



SOL·LICITE

Que es considere presentada la present declaració responsable als efectes oportuns.

..., ... d ... de 20 ...



Firma:





Mapa web