Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ 2022-RRHH-1366-JUR, per la qual es dona publicitat a l'acord del Consell de Govern de bases generals per a la provisió de places de caràcter directiu, places de lliure designació, direccions de servei o secció assistencials, direccions de servei, secció no assistèncial i direccions de grup, equip i altres llocs singularitzats no assistencials. [2022/12516]

(DOGV núm. 9508 de 10.01.2023) Ref. Base de dades 000180/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Consorci Hospitalari Provincial de Castelló
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: concursos de trasllats



El Consell de Govern del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló celebrat el 14 de desembre de 2022, va acordar l'aprovació de les bases generals per a la provisió de places de caràcter directiu, places de lliure designació, direccions de servei i/o secció assistencials, direccions de servei, secció no assistencial i direcció de grup, equip i altres llocs singularitzats no assistencials, havent sigut negociades en Taula General de Negociació i aprovades en sessió extraordinària en data 23 de novembre de 2022.

Així mateix, en l'esmentat acord es va acordar publicar íntegrament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Joaquín Sanchis Garcia, director gerent del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, fent ús de les facultats atribuïdes per l'article 23.c dels Estatuts del Consorci, segons el qual li correspon executar i fer complir els acords del Consell de Governs, resol:

Fer públic en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el text íntegre de la bases generals aprovades en el Consell de Govern celebrat el 14 de desembre de 2022 relatiu a les bases generals per a la provisió de places caràcter directiu, places de lliure designació, direccions de servei i/o secció assistencials, direccions de servei, secció no assistencial i direcció de grup, equip i altres llocs singularitzats no assistencials.





Castelló de la Plana, 20 de desembre de 2022.– El director gerent: Joaquín Sanchis Garcia.



Bases generals per a la provisió de places de caràcter directiu, places de lliure designació, direccions de servei i/o secció assistencials, direccions de servei, secció no assistència i direccions de grup, equip i altres llocs singularitzats no assistencials



1. Objecte

Les presents bases generals tenen com a objecte establir el procediment que ha de regir en les convocatòries per a la provisió de places de caràcter directiu, direccions de servei i/o secció assistencials, direccions de servei/secció no assistencial i direccions de grup, equip i altres llocs singularitzats no assistencials, per mitjà dels sistemes de provisió de llocs per concurs de mèrits i lliure designació, en funció de la classificació dels llocs en la plantilla orgànica del Consorci.



Els llocs de treball de direcció o altres singularitzats, qualsevol que siga la seua naturalesa jurídica, es proveiran de forma ordinària per convocatòria publica a través dels sistemes de concurs o de lliure designació, d'acord amb el que figure en la plantilla orgànica i amb respecte als principis d'igualtat mèrit i capacitat,

La provisió de llocs de treball del personal del CHPCS es regeix pels següents principis i criteris generals:

a) Sotmetiment ple a la llei i al dret, garantint la igualtat, mèrit, capacitat i publicitat en totes les actuacions en els processos de provisió de places

b) Eficàcia, imparcialitat i agilitat en l'actuació de les comissions i la resta d'òrgans responsables de la provisió de llocs.

c) Planificació eficient de les necessitats de recursos i coordinació, cooperació i mútua informació entre les distintes administracions sanitàries públiques i serveis de salut

d) Participació de les organitzacions sindicals presents en la Mesa General de Negociació, en la determinació de les condicions i procediments de provisió de llocs de treball

e) Adequació dels procediments de provisió, dels seus continguts i proves a la normativa que regula aquests processos en l'àmbit dels centres i institucions sanitàries públiques.

f) Adequació dels requisits de participació al caràcter de les funcions i tasques pròpies dels llocs singularitzats objecte de provisió que assoleix en termes generals funcions de responsabilitat sobre el funcionament de la unitat corresponent, a més de les pròpies a la gestió i coordinació i ordenació de l'activitat dins del marc organitzatiu establit per la direcció del centre, en un àmbit d'actuació diferent d'aquell que constitueix les funcions pròpies de la categoria professional que defineix la plaça bàsica sense perjudici de les funcions assistencials o de gestió administrativa que resulte imprescindible atendre en funció de les necessitats del centre.

La competència per a la resolució d'aprovació de les convocatòries i bases dels processos de provisió de personal fix del Consorci, que hauran de ser publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, vindrà determinada pels estatuts i acord de delegació de competències.





2. Sistema de provisió

2.1. Les places de caràcter directiu es proveiran, de conformitat amb la seua classificació en la plantilla orgànica, per mitjà del sistema de lliure designació consistent en l'apreciació discrecional de la idoneïtat de les persones candidates en relació amb els requisits exigits per a l'exercici de la plaça. Atendrà a principis de mèrit i capacitat i a criteris d'idoneïtat, i es durà a terme garantint la publicitat i concurrència.



El personal directiu serà valorat d'acord amb criteris d'eficàcia i eficiència, responsabilitat per la seua gestió i control de resultats en relació amb els objectius que els hagen estat fixats. El cessament en les places obtingudes pel sistema de lliure designació tindrà caràcter discrecional.



El personal directiu serà nomenat per la persona que ocupe la Presidència del Consell de Govern.

L'exercici del lloc és incompatible amb l'exercici de qualsevol activitat pública o privada, segons el que preveu la legislació vigent sobre incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, incloent-hi el personal alié a l'administració pública a què se li aplique el règim laboral d'alta direcció.

Requisits específics:

A més de complir amb els requisits generals que s'especifiquen en les presents bases, podran participar en el procés de provisió de llocs de personal directiu el personal funcionari de carrera, personal estatutari fix o personal laboral fix del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, o personal que tinga la condició d'estatutari fix dels serveis de salut, personal funcionarial de carrera o personal laboral fix seleccionat en processos selectius de les administracions públiques o que preste serveis en centres sanitaris de titularitat pública, o institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut gestionades directament o indirecta a través de consorcis o per mitjà de contractes de gestió de servei públic per concessió, d'acord amb el que estableix la Llei 15/1997, de 25 d'abril.

Podran concórrer amb caràcter excepcional, personal alié a l'Administració pública o amb vinculació de caràcter temporal en aquesta. En aquest cas, el nomenament no podrà excedir el temps establit contractualment, havent de presentar la persona designada una memòria anual en què donarà compte a la Presidència del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló del resultat de la gestió efectuada i dels objectius aconseguits en relació amb els prèviament fixats. Així mateix, qui es designe haurà d'acreditar una especial experiència o qualificació en gestió sanitària d'alt nivell.

Presentació de sol·licituds:

En el procés selectiu per mitjà del sistema de Lliure designació junt amb la sol·licitud, les persones concursants hauran d'aportar la següent documentació, original o degudament validada:

a) Document nacional d'identitat, o document equivalent per a les persones nacionals d'altres estats.

b) Certificat vàlid o document que acredite suficientment la condició d'empleat/da públic/a amb caràcter laboral fix, o funcionari/ària de carrera, o estatutari/ària fix, ocupant plaça en els serveis de salut o en centre sanitari de titularitat pública.

c) Títol universitari corresponent al grup de classificació professional A1 o A2 en el cas de la direcció d'infermeria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol i haver realitzat el depòsit per a la seua expedició. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, credencial que acredite l'homologació que corresponga.

d) Currículum professional o historial professional de competències i capacitats del personal aspirant, en el què es resumesca la formació i mèrits acadèmics, l'experiència professional i de gestió en l'exercici de càrrecs directius en institucions sanitàries o llocs de treball amb funcions semblants a les del lloc que es concursa, així com documentació justificativa dels mèrits al·legats, junt amb una memòria explicativa de les línies fonamentals i objectius a aconseguir en la plaça que se sol·licita anàlisi del lloc, característiques, condicions, mitjans necessaris, propostes de millora en el desenrotllament de funcions i totes aquelles qüestions que l'aspirant considere d'interés o importància, l'extensió de les quals no podrà excedir els 20 folis.

Valoració i resolució

La Gerència amb una Comissió, de com a mínim 2 membres nomenats per a tal fi, comprovaran el compliment dels requisits de participació i en cas de procedir, podrà requerir les persones interessades perquè en un termini de 10 dies hàbils realitzen les esmenes que procedisquen, procedint a valorar els mèrits acreditats per les persones sol·licitants en relació amb el seu currículum professional, així com una memòria explicativa de les línies fonamentals a seguir i els objectius a aconseguir en la plaça que se sol·licita podent, potestativament, preveure's en la convocatòria la realització d'una entrevista. La dita direcció emetrà un informe proposta d'adjudicació, preceptiva i no vinculant en relació amb les sol·licituds que compleixen els requisits i ho elevarà al Consell de Govern que resoldrà d'acord amb el que disposa el paràgraf següent.



De conformitat amb l'informe proposta de valoració de les candidatures presentades elevades per la Direcció Gerència al Consell de Govern del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, i segons el que estableixen els estatuts del Consorci en relació amb nomenament i cessament de directius, aquest òrgan col·legiat, escoltada la seua Direcció Gerència, procedirà a adoptar l'acord de nomenament. D'allò que s'ha fet es donarà trasllat als òrgans competents perquè s'execute el contingut de la resolució que es dicte.



Resolució i nomenament

La persona aspirant seleccionada serà nomenada mitjançant un acord del Consell de Govern del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, que serà publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) mitjançant una Resolució de la Presidència del Consorci i que servirà de notificació a totes les persones interessades als efectes de possibles impugnacions o recursos.

La convocatòria podrà ser declarada deserta, per acord motivat, quan no concórreguen aspirants idonis per al seu exercici.

En el cas que les persones triades renunciaren al càrrec abans de la presa de possessió, es formularà nova proposta de nomenament.



En el cas que qui se seleccione siga personal alié a entitat del sector públic, la vinculació a la plaça s'efectuarà conforme al règim laboral d'alta direcció regulat en la normativa d'aplicació.



La persona que haguera estat seleccionada per a ocupar el lloc objecte de la present convocatòria quedarà en la situació administrativa que li corresponga segons la seua vinculació i règim jurídic de procedència.

Incorporació a la plaça

En la resolució de la convocatòria pel Consell de Govern del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló s'indicarà allò que corresponga en relació amb la incorporació a la plaça de la persona seleccionada i el termini o data per a la presa de possessió.

La persona nomenada per a l'exercici pel procediment de lliure designació, si és el cas, haurà de ser cessada discrecionalment pel mateix òrgan que la va nomenar, sense perjudici de la previsió de l'article 84.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.



2.2. Les places de direcció de servei i secció assistencials, es proveiran per mitjà del sistema del concurs de mèrits conforme al barem establit en l'annex I. El personal que ocupe aquests llocs singularitzats haurà de compaginar l'activitat assistencial amb les funcions pròpies del lloc de direcció, en virtut de les necessitats del centre.

Requisits específics:

Per a l'accés a places de direcció de servei i secció assistencial s'haurà d'acreditar almenys el grau 2 de carrera professional en la categoria i, si és el cas, especialitat.

Podrà participar el personal facultatiu amb nomenament com personal funcionari de carrera o laboral fix del CHPCS, i siga quina siga la seua situació administrativa, excepte el personal suspés en ferm mentre dure la suspensió, el personal que, per sanció de demèrit, estiga impossibilitat per a participar en procediments de provisió de llocs convocats, mentre dure la sanció, i el personal excedent voluntari per interés particular durant el termini legal obligatori de permanència en la dita situació.

Valoració

El procés de provisió estarà basat en l'avaluació del currículum professional de les persones aspirants i d'un projecte tècnic relacionat amb la gestió de la unitat, que inclourà un pla estratègic, un pla de qualitat i un programa de formació del personal a càrrec seu.

La valoració dels mèrits del concurs es realitzarà conforme al barem establit en l'annex I d'aquestes bases.

2.3. Les places de direcció de servei i secció no assistencials es proveiran per mitjà del sistema de concurs de mèrits conforme al barem establit en l'annex II. El personal que ocupe aquests llocs singularitzats haurà de compaginar l'activitat de gestió i serveis amb les funcions pròpies del lloc de direcció, en virtut de les necessitats del centre.



Podran participar en el concurs el personal, funcionari de carrera o laboral fix, dels subgrups A1 i A2 de gestió i serveis, del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, siga quina siga la seua situació administrativa, excepte el personal suspens en ferm mentres dure la suspensió, el personal que, per sanció de demèrit, estiga impossibilitat per a participar en procediments de provisió de llocs convocats, mentres dure la sanció, i el personal excedent voluntari per interés particular durant el termini legal obligatori de permanència en la dita situació. Les persones aspirants hauran de tindre com a mínim el grau 2 de desenrotllament professional.

Valoració

El procés de provisió estarà basat en l'avaluació del currículum professional de les persones aspirants i d'un projecte tècnic relacionat amb la gestió de la unitat en què estiga adscrit el lloc.

La valoració dels mèrits del concurs es realitzarà conforme al barem establit en l'annex II d'aquestes bases.

2.4. Les places de direcció de grup, equip o altres llocs singularitzats no assistencials, es proveiran per mitjà del sistema de concurs de mèrits conforme al barem establit en l'annex III. El personal que ocupe aquests llocs singularitzats haurà de compaginar l'activitat de gestió i serveis amb les funcions pròpies del lloc de direcció o lloc singularitzat, en virtut de les necessitats del centre.

Podran participar en el concurs el personal fix o funcionari de carrera del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló dels subgrups C1, C2, OAP de personal de gestió i serveis, i/o els que s'establisquen en la concreta convocatòria, que complisquen els requisits de la convocatòria, siga quina siga la seua situació administrativa, excepte el personal suspens en ferm mentre dure la suspensió, el personal que, per sanció de demèrit, estiga impossibilitat per a participar en procediments de provisió de llocs convocats, mentre dure la sanció, i el personal excedent voluntari per interés particular durant el termini legal obligatori de permanència en la dita situació. Les persones aspirants hauran de tindre com a mínim el grau 1 de desenrotllament professional.



Valoració:

Per als llocs de direcció de personal de funció administrativa de grup o equip i altres llocs singularitzats no assistencials.

El procés de provisió estarà basat en la valoració de mèrits, conforme al barem de mèrits i una fase d'entrevista relacionada amb el contingut d'una memòria o projecte tècnic de la unitat a què s'adscriga el lloc i la valoració del qual no podrà superar el terç de la puntuació màxima possible del barem de mèrits referenciat.

El barem de mèrits es regirà conforme a l'annex III d'aquestes bases.

2.5. Places de lliure designació diferents de les de caràcter directiu: Es proveiran, de conformitat amb la seua classificació en la plantilla orgànica, per mitjà del sistema de lliure designació consistent en l'apreciació discrecional de la idoneïtat de les persones candidates en relació amb els requisits exigits per a l'exercici de la plaça. Atendrà a principis de mèrit i capacitat i a criteris d'idoneïtat, i es durà a terme garantint la publicitat i concurrència.

Presentació de sol·licituds:

En el procés selectiu per mitjà del sistema de lliure designació junt amb la sol·licitud, les persones concursants hauran d'aportar la següent documentació, original o degudament validada:

a) Document nacional d'identitat, o document equivalent per a les persones nacionals d'altres estats.

b) Certificat vàlid o document que acredite suficientment la condició d'empleat/da públic/a fix o de carrera del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló.

c) Titulació corresponent al grup de classificació professional o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol i haver realitzat el depòsit per a la seua expedició. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, credencial que acredite l'homologació que corresponga.

d) Currículum professional o historial professional de competències i capacitats del personal aspirant, en el què es resumisca la formació i mèrits acadèmics, l'experiència professional i de gestió en l'exercici del lloc convocat o llocs de treball amb funcions semblants a les del lloc que es concursa, així com documentació justificativa dels mèrits al·legats, junt amb una memòria explicativa de la línies fonamentals i objectius a aconseguir en la plaça que se sol·licita anàlisi del lloc, característiques, condicions, mitjans necessaris, propostes de millora en el desenrotllament de funcions i totes aquelles qüestions que l'aspirant considere d'interés o importància, l'extensió de les quals no podrà excedir els 20 folis.

Valoració i resolució

La direcció corresponent a la plaça convocada junt amb una Comissió de com a mínim dos membres nomenats per a tal fi, comprovaran el compliment dels requisits de participació i en cas de procedir, podrà requerir les persones interessades perquè en un termini de 10 dies hàbils realitzen les esmenes que procedisquen, procedint a valorar els mèrits acreditats per les persones sol·licitants en relació amb el seu currículum professional així com una memòria explicativa de les línies fonamentals a seguir i els objectius a aconseguir en la plaça que se sol·licita podent, potestativament, preveure's en la convocatòria la realització d'una entrevista. La dita direcció emetrà un informe amb la proposta d'adjudicació, preceptiu i no vinculant en relació amb les sol·licituds que compleixen els requisits i l'elevarà a la Gerència del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, perquè adopte la resolució pertinent.



Resolució i nomenament

La persona aspirant seleccionada serà nomenada mitjançant una Resolució de la Gerència del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, que serà publicada en la pàgina web del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló servint de notificació a totes les persones interessades als efectes de possibles impugnacions o recursos.

La convocatòria podrà ser declarada deserta, per acord motivat, quan no concórreguen aspirants idonis per al seu exercici.

La persona que haguera estat seleccionada per a ocupar el lloc objecte de la present convocatòria quedarà en la situació administrativa que li corresponga, segons la seua vinculació i règim jurídic en el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló. Serà nomenada d'acord amb allò que s'ha indicat en la Resolució pel director gerent, el seu cessament serà discrecional per part de la Gerència del Consorci.



3. Requisits generals

Hauran de complir-se l'últim dia de termini legal de presentació de sol·licituds, i mantindre's fins a la presa de possessió.

a) Posseir la nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, així com d'aquells estats a què, en virtut de tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de persones treballadores. Així mateix, podran participar, siga quina siga la seua nacionalitat, els que siguen cònjuges d'espanyols i de nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen en separació de dret, i els seus descendents i els seus cònjuges sempre que no estiguen en separació de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors de la dita edat dependents.

b) Estar en possessió de la titulació necessària en relació amb les característiques de la plaça, de conformitat amb la normativa aplicable i el que estableix la convocatòria, així com tindre capacitat adequada per a l'exercici de la plaça.

c) Tindre la condició de personal empleat públic del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en els termes regulats com a requisits específics, segons llocs de direcció a proveir, en aquestes bases generals i que s'establisquen en la concreta convocatòria.

d) Acreditar el grau de carrera i/o desenrotllament professional d'acord amb el sistema de provisió de la plaça a proveir, en funció del lloc de direcció convocat i segons el que s'establisca en la convocatòria específica

e) No haver estat separat del servei, per mitjà d'expedient disciplinari, en qualsevol servei de salut o administració pública ni trobar-se inhabilitat amb caràcter ferm per a l'exercici de funcions públiques ni, si és el cas, per a la corresponent professió.

f) No excedir l'edat de jubilació.

g) Posseir les capacitats físiques i psíquiques necessàries per a l'exercici de les funcions que es deriven del corresponent nomenament.



h) Així mateix, i d'acord amb el que disposa l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi civil i de la Llei d'enjudiciament civil, en les professions, oficis i activitats que impliquen contacte habitual amb menors, serà requisit no haver estat condemnat o condemnada per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic de éssers humans. En el moment de la contractació la persona interessada haurà d'acreditar aquesta circumstància per mitjà de l'aportació d'una certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

Els requisits per a la participació en el concurs o lliure designació, hauran de posseir-se a data de l'últim dia del termini de presentació d'instàncies i mantindre's al llarg de tot el procés selectiu.



4. Convocatòries

Les convocatòries per a la provisió de places seran publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web del Consorci, indicant en elles la descripció de la plaça a convocar i els requisits exigits.

Nombre de llocs convocats:

Número d'identificació del lloc en la plantilla:

Denominació:

Nivell de complement de destinació:

Complement específic mensual:

Ubicació del lloc: Hospital Provincial de Castelló

Requisits: Titulació i, si és el cas, especialitat, així com requisits addicionals de conformitat amb la plantilla orgànica; cos, agrupació professional, grup professional o categoria professional d'adscripció





5. Sol·licituds i documentació a aportar

Sol·licituds:

Les sol·licituds es realitzaran telemàticament a través de la Seu Electrònica del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló devent adjuntar-se tota la documentació acreditativa dels requisits que s'establisquen en la convocatòria.

Les persones que desitgen participar en el concurs hauran d'accedir a la sol·licitud general d'iniciació i tramitació telemàtica de procediments en la seu electrònica del Consorci, per mitjà d'un dels sistemes de firma electrònica admesos i/o usats en la seu electrònica d'aquest consorci, omplir totes les seues dades fent constar de forma expressa i concreta el lloc al què es desitja optar i registrar-la seguint els passos indicats.

Pot accedir-se a la sol·licitud general d'iniciació i tramitació telemàtica de procediments del Consorci a través de l'enllaç següent:



En l'acte d'inscripció telemàtica, la persona aspirant deurà a més d'omplir la instància d'iniciació del procediment, que necessàriament i obligatòria serà per mitjà de la utilització del model d'instància disponible en l'enllaç descrit, adjuntar la documentació acreditativa dels seus requisits de participació (condició de persona empleada pública fixa, en els termes que arrepleguen els requisits específics en cada convocatòria, naturalesa jurídica de la seua relació d'ocupació, grup o subgrup d'adscripció, titulació, i grau de carrera o desenrotllament exigit) i, junt amb tots els documents que acrediten els mèrits baremables que pretén fer valdre segons els annexos de la convocatòria, el projecte tècnic relacionat amb la gestió de la unitat d'adscripció del lloc al què opte, en els termes i extensió que si és el cas establisca la convocatòria.



En el supòsit en què un aspirant es presente a més d'un lloc dels convocats, farà constar per ordre de preferència els llocs inclosos en la convocatòria a què opta. En el cas de no indicar l'ordre de prelació, la sol·licitud es processarà per l'ordre del seu ompliment.



Documentació a aportar:

Junt amb la sol·licitud, tots els concursants hauran d'aportar:

a) Relació dels mèrits valorables de conformitat amb el barem que preveja la convocatòria, adjuntant documentació acreditativa d'aquesta.



Amb relació als treballs i publicacions científiques o tècniques, segons convocatòria, es podrà aportar la ressenya de la publicació o certificació acreditativa del centre o institució organitzadora, en cas que es tracte d'aportacions a reunions científiques o tècniques que no hagen estat publicades.

La Comissió podrà, no obstant això, requerir les persones concursants per a aportar document original o fotocòpia validada o qualsevol tipus d'aclariment que sobre la documentació presentada plantejaren i aquestes estaran obligades a facilitar-li-la. En el cas que el requeriment no siga atés, no es valorarà el mèrit corresponent. El requeriment podrà fer-se telefònicament i d'aquest es deixarà constància en l'acta.



Els mèrits s'entendran referits a la data en què es publique la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



c) La certificació expedida per l'òrgan competent de complir les condicions requerides en la convocatòria específica en relació als requisits específics relatius a la condició d'empleat públic fix del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, ocupant plaça de la categoria i especialitat, si és el cas, i grau de carrera o desenrotllament professional, acreditació de situació d'excedència o de reingrés provisional, i del servei actiu, seran aportats d'ofici pel Servei de RRHH, no obstant hauran d'indicar en la sol·licitud les dades.

d) Títol de la titulació requerida. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, còpia de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

e) Projecte tècnic de gestió, d'acord amb les següents especificacions que es detallen en les presents bases generals.

La consignació de dades inexactes o falses en la sol·licitud o en la documentació registrada o aportada pels aspirants suposarà l'exclusió del concurs o la nul·litat de la plaça adjudicada, a més de les mesures legals que corresponga aplicar.

El correu electrònic que figure en les sol·licituds es considerarà vàlid als efectes de notificació en relació amb tots els tràmits del procediment i seran responsabilitat exclusiva del concursant els errors en la seua consignació i la comunicació al Consorci de qualsevol canvi que s'hi produisca.

Les sol·licituds es presentaran en el termini de 15 dies naturals, comptats a partir de la publicació de la convocatòria en el DOGV

El personal que haguera obtingut un lloc per concurs no podrà participar en un nou concurs fins que haja transcorregut un any des de la presa de possessió en aquell, excepte en les excepcions que establisca la llei.



6. Comissió de valoració

La comissió de valoració estarà formada per un nombre imparell de membres, cinc com a mínim, inclosa la presidència, amb veu i vot, i la secretària, amb veu però sense vot, havent de designar-se el mateix nombre de persones titulars que suplents. Es garantirà la paritat entre dona i home sempre que siga possible sense comprometre la professionalitat de l'òrgan de selecció. Preferentment, almenys la meitat dels seus membres, hauran de pertànyer a la mateixa categoria i, si és el cas, especialitat de les places oferides; en tot cas, hauran de pertànyer a un grup de titulació de nivell acadèmic igual o superior a la requerida per a les places oferides.

La pertinença a aquests òrgans col·legiats serà sempre a títol individual, no podent exercir-se aquesta en representació o per compte de ningú.

La comissió de valoració actuarà sotmesa a les normes bàsiques del procediment administratiu comú que regulen el funcionament dels òrgans inferits.

Es respectarà la independència dels òrgans col·legiats en l'exercici de les seues funcions.

L'Administració posarà a la seua disposició els mitjans necessaris perquè la seua actuació es realitze amb la necessària agilitat, imparcialitat i eficàcia, inclosa la informació prèvia a la dita actuació relativa al seu funcionament.

Les persones que formen part dels òrgans col·legiats, excloent la presidència i secretaria, seran designades per sorteig, realitzat per la Comissió Assessora (del col·legi de vocalies), entre els que integren un col·legi constituït per personal fix que complisca els requisits establits, tinga el grau II o superior de carrera o desenrotllament professional i haja manifestat la seua voluntat de pertànyer al dit col·legi. De no existir personal voluntari suficient per a una categoria i, si és el cas, especialitat determinada en el col·legi corresponent, les persones restants seran designades per l'òrgan competent en matèria de personal.



La relació nominal dels seus membres serà publicada en la pàgina web del Consorci abans de la seua constitució formal i una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.

Als efectes de comunicacions i la resta d'incidències la comissió de valoració tindrà la seua seu en el CHPCS Av. del Dr. Clara, 19, 12002 de Castelló de la Plana.



7. Procediment, desenrotllament i resolució del procés de concurs

Procediment

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló publicarà en la pàgina web del Consorci la llista provisional de concursants admesos i exclosos amb expressió, en l'últim cas, de les causes d'exclusió.

El Servei de RRHH facilitarà a la Comissió de Valoració el llistat d'admesos i exclosos en el procés, així com l'accés a tota la documentació que integra l'expedient administratiu del concurs als efectes d'inici dels seus treballs de valoració i qualificació i resolució.



Els concursants exclosos disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució per a esmenar els defectes apreciats.

Les reclamacions seran acceptades o rebutjades en la resolució que aprove la llista definitiva, que es publicarà d'idèntica forma que la provisional.

Contra la resolució que aprove la llista definitiva es podran interposar els recursos que s'especifiquen en les bases de la convocatòria.

Desenrotllament del concurs

El procediment constarà de dues fases: L'exposició pública davant la Comissió de Valoració del projecte tècnic presentat, cas de les direccions de servei o secció assistencials o no assistencials, i la realització d'una entrevista basant-se en el projecte tècnic presentat, en la resta de provisió de llocs singularitzats i la valoració dels mèrits del currículum professional, conforme barem de mèrits relacionat en el corresponent annex de cada convocatòria

Ambdues fases tindran caràcter obligatori, i la fase d'exposició del projecte o de l'entrevista respecte del projecte, a més, tindrà caràcter eliminatori exigint-se aconseguir un % mínim de la puntuació màxima atorgada a la dita fase, realitzant-se primer la fase relativa al projecte tècnic i si aquesta és superada, la baremació de mèrits.

La valoració del currículum serà com a màxim d'acord amb la puntuació del barem de mèrits del corresponent annex i la del projecte tècnic assolirà com a màxim la mateixa puntuació, és a dir, serà del 50 % de la puntuació total de les dues fases, barem i exposició del projecte tècnic, excepte en el cas de les direccions de grup, equip i llocs singularitzats no assistencial la valoració del qual no podrà superar el terç de la puntuació màxima possible del barem de mèrits referenciat.

En tot cas, la Comissió de Valoració haurà d'establir els criteris per a la valoració del projecte tècnic amb anterioritat a la seua exposició pública, sent la puntuació atorgada adequadament motivada.



La qualificació final de la convocatòria serà la resultant de la suma de les valoracions obtingudes en les dues fases, exposició (o entrevista, segons els casos) del projecte tècnic i valoració del barem de mèrits.



El total del concurs es valorarà amb 100 punts, dels quals s'atorgarà el 50 % de punts a la fase primera corresponent a l'exposició i defensa del projecte tècnic de gestió, i el 50 % punts a la fase de barem de mèrits, en termes proporcionals a la baremació de mèrits continguda en el corresponent annex.

En el cas dels llocs de direcció o lloc singularitzat no assistencial, diferents de servei o secció, com són les direccions de grup i/o d'equip, la primera fase d'entrevista amb relació al projecte tindrà una valoració que no podrà superar el 33 % de la puntuació del barem de mèrits.



La qualificació final de la convocatòria serà la resultant de la suma de les valoracions obtingudes en les dues fases, exposició/entrevista del projecte tècnic i currículum de barem de mèrits.

La puntuació final especificant l'aconseguida en cada un dels apartats del barem, així com l'atorgada per cada un dels membres de la comissió a l'exposició/entrevista del projecte tècnic, s'exposarà en la pàgina web del Consorci, i diligència de publicació en intranet.



Fase primera. Exposició i defensa del projecte tècnic de gestió

Consistent en l'exposició i defensa davant la Comissió del projecte tècnic de gestió (direccions de servei o secció), o entrevista sobre el projecte tècnic de gestió (resta de llocs) en un acte únic de caràcter públic.



Tindrà caràcter eliminatori i per a superar-lo és necessari aconseguir almenys el 50 % de la puntuació màxima, o el 33 % de la puntuació màxima, segons el que s'especifica anteriorment.

La data, hora i lloc de celebració de la fase d'exposició pública o entrevista seran publicats per la Comissió de Valoració, com a mínim, amb 15 dies naturals d'antelació a la seua data de realització. A aquest efecte, les dites dades podran contindre's en la resolució per la qual s'aprova la convocatòria del concurs o en la resolució en què es publica la llista provisional o definitiva de concursants admesos i exclosos. En qualsevol cas l'anunci de la data, hora i lloc es publicarà en la pàgina web del CHPCS.

El projecte es presentarà en format electrònic o digital editable, amb l'extensió següent:

Direcció de servei assistencial o no assistencial, extensió mínima de 30 pàgines i màxima de 60 pàgines, lletra Arial 12.

Direccions de secció, assistencial o no assistencial, amb extensió mínima de 20 pàgines i màxima de 40 pàgines, lletra Arial 12.

Resta de direccions i llocs singularitzats no assistencials, mínim 10 pàgines i màxim 20 pàgines, lletra Arial 12.

La no presentació del projecte junt amb la sol·licitud determinarà necessàriament l'exclusió del procés, sense que puga ser objecte d'esmena.

Exposició del projecte de gestió i puntuació mínima:

a) Per a places de direcció de servei o secció, assistencial o no assistencial, les persones participants disposaran de 30 minuts per a l'exposició davant la Comissió de Valoració del projecte de gestió. Per a superar aquesta fase la puntuació requerida és de 35 punts en el cas de les direccions de servei i 25 punts en les direccions de secció.

b) Per a la resta de places s'efectuarà una entrevista relacionada amb el contingut de la memòria o projecte tècnic de la unitat, la duració del qual no podrà ser superior a 15 minuts. Per a superar aquesta fase la puntuació requerida serà de 15 punts.

El concursant presentarà en el moment de l'exposició, per a acompanyar-la, tota la documentació que estime convenient

La Comissió de Valoració podrà, acabada l'exposició, demanar-li a l'aspirant tants aclariments com crega oportú.

Cada membre de la comissió exposarà públicament la puntuació atorgada a cada aspirant.

La qualificació final de cada aspirant vindrà determinada per la mitjana aritmètica de les qualificacions atorgades a cada participant per cada membre de la Comissió de Valoració.

Fase segona. Valoració dels mèrits

La Comissió valorarà i baremarà els mèrits degudament acreditats pels aspirants que hagen superat la fase primera del concurs, de conformitat amb el que estableix la convocatòria i el barem de mèrits



La puntuació final vindrà determinada per la suma de les obtingudes en la fase primera i segona, sempre que s'haja superat la primera fase que té caràcter obligatori i eliminatori

La proposta d'adjudicació es realitzarà a favor de l'aspirant que obtinga major qualificació final i no es podrà proposar més d'un candidat per plaça. Si dos o més concursants obtingueren idèntica qualificació final, l'empat es resoldrà a favor del que haguera obtingut major puntuació en l'exposició i defensa del projecte de gestió. Si així i tot persistira l'empat, es resoldrà seguint l'ordre dels apartats del barem de mèrits aplicable. Si així i tot persistira l'empat es resoldrà a favor de la dona en el cas que el dit sexe estiguera infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del grup o categoria objecte de la convocatòria i, de persistir l'empat, en favor de la candidatura de major edat.

Els resultats de cada una de les fases del concurs, comunicacions o qualsevol decisió que adopte la Comissió de Valoració i que haja de conéixer el personal concursant durant tot el procés de provisió, s'exposarà en la pàgina web d'aquest Consorci; sent la publicació en ella la que es prendrà com a referència als efectes del còmput de terminis, bastant la dita exposició, en la data en què s'inicie com a notificació a tots els efectes.

La Comissió, abans de formular la proposta d'adjudicació, farà públiques les puntuacions assignades en les dues fases. El resultat de la dita avaluació tindrà caràcter provisional i es reflectirà en una relació comprensiva de la totalitat del personal concursant, amb indicació per a cada un d'ells de l'obtinguda en cada una de les dues fases i en cada un dels apartats previstos en el barem de mèrits. Aquesta relació serà exposada al públic en el tauler d'anuncis del Consorci Hospitalari Provincial, i en la pàgina web, durant el termini de deu dies naturals, durant els quals podran els concursants formular reclamacions.



Transcorregut el dit termini, la Comissió resoldrà les reclamacions que s'hagueren presentat i elevarà la corresponent proposta de nomenament a l'òrgan competent que tindrà caràcter vinculant. Les reclamacions formulades contra la Resolució provisional seran rebutjades o admeses per mitjà de la Resolució definitiva, que s'aprovarà per l'autoritat convocant i es publicarà en el DOGV i en la pàgina web del Consorci.

La publicació de la Resolució definitiva servirà de notificació als interessats, iniciant-se des d'aquesta publicació els terminis establits perquè els organismes afectats efectuen les actuacions administratives procedents.

Resolució del concurs

La Comissió de Valoració no podrà deixar sense cobrir el lloc convocat si els aspirants reuneixen els requisits previstos en la convocatòria i superen la puntuació mínima exigida en la fase d'exposició del projecte tècnic, de caràcter eliminatori. No obstant això, el procés podrà declarar-se desert quan en cap dels aspirants concórreguen els requisits exigibles o no superen el mínim de puntuació requerida en la fase

En el cas que un adjudicatari renuncie a la plaça, aquesta s'adjudicarà al següent en dret, i només serà necessària la certificació de la Comissió de Valoració. L'òrgan competent dictarà una resolució d'acord amb la proposta de la Comissió, designant el concursant proposat, que serà publicada en DOGV.

En el cas que se sàpia que un aspirant seleccionat no reuneix els requisits exigits en la convocatòria, la Comissió ha de requerir-li l'acreditació d'aquests requisits i si no hi foren acreditats en el termini de deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, prèvia verificació i audiència a l'interessat, la Comissió formularà una proposta d'exclusió, dictant-se resolució motivada per l'òrgan competent en què es deixe sense efecte la designació efectuada, excloent l'aspirant del concurs.





8. Desistiment i renúncia

El personal que participe voluntàriament en un concurs de mèrits podrà desistir de la totalitat de la sol·licitud de participació en ell, abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds, llevat que en la convocatòria s'indique una altra data posterior.

No produirà cap efecte la renúncia al lloc adjudicat pel concurs llevat que, abans de finalitzar el termini de presa de possessió, s'obtinga un altre lloc per resolució d'una convocatòria concurrent, tant de concurs com de lliure designació. En aquest cas, dins del dit termini s'haurà d'optar per un dels llocs de treball adjudicats, entenent-se que renuncia a la resta de llocs adjudicats en les convocatòries concurrents.



A aquests efectes, s'entén que dues convocatòries són concurrents quan en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació d'una d'elles, no s'haguera publicat la resolució d'adjudicació de l'altra.

Així mateix, podrà desistir-se de la participació en el concurs o renunciar-se al lloc adjudicat quan transcórreguen més de 12 mesos entre la convocatòria i la resolució del concurs.



9. Presa de possessió, contractació i dret de reserva de plaça

El termini per a la presa de possessió en la plaça convocada, serà d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la publicació en el DOGV del resultat final de la convocatòria.

En el cas que les persones triades renunciaren al càrrec abans de la presa de possessió, es formularà nova proposta de nomenament. La destinació obtinguda com a resultat de les convocatòries específiques, una vegada efectuada la presa de possessió, és irrenunciable.

Els que no formalitzaren la corresponent presa de possessió en el termini fixat per a això, decauran en els drets derivats de la seua participació en la convocatòria.

En el cas dels empleats del CHPCS el cessament en la plaça exercida amb anterioritat es realitzarà d'ofici.

El personal adjudicatari de la resta de places de direcció de personal de la funció administrativa i llocs de direcció de personal diferent de la funció administrativa, la provisió tindrà caràcter definitiu produint-se la desvinculació de la seua plaça bàsica quedant en la situació administrativa que corresponga.



10. Vinculació de les bases

Aquestes bases generals i les específiques de cada convocatòria, vinculen el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, a les comissions de valoració i als que participen en els processos de provisió.



11. Normativa d'aplicació

En el no previst expressament en les presents bases generals o en les específiques de cada convocatòria caldrà ajustar-se al que disposen les normes de desplegament en relació a la secció i provisió de personal, a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre reguladora del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i el Reial decret legislatiu 5/2015, de 23 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.



12. Recursos

Contra les presents bases, i les seues convocatòries i bases específiques, les persones interessades podran interposar potestativament recurs de reposició davant la Presidència del Consell de Govern del Consorci, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú; o directament, recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats de la mateixa manera, davant del jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb els articles 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosadministrativa. Tot això sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que s'estime convenient, segons els articles 10, 14,2, 25,1 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosadministrativa.

Contra els acords o resolucions de les comissions de valoració i quants actes administratius siguen dictats en la seua execució, les persones interessades podran interposar recurs d'alçada davant la Presidència del Consorci en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació o notificació del corresponent acord o acte.



13. Publicitat dels actes i acords

Les bases generals, les corresponents convocatòries específiques, i les resolucions que continguen el resultat final de la convocatòria corresponents a les adjudicacions definitives i presa de possessió, que posen fi a cada un dels processos, es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana

La resta de resolucions, acords de l'òrgan de gestió o de l'òrgan convocant, o de les comissions de valoració es publicaran amb caràcter oficial per mitjà de diligència d'inserció en la pàgina web corporativa. Els corresponents terminis que arran de les dites publicacions es produisquen, comptaran a partir de la data de publicació de l'acord, resolució o acte, que serà la de la data de la diligència d'inserció.

La publicació dels acords i en general, els actes de les comissions o de l'òrgan de gestió servirà de notificació a totes les persones interessades donant per resoltes les al·legacions o impugnacions presentades, si és el cas.



14. Llengües oficials de la Comunitat Valenciana

D'acord amb l'Estatut d'Autonomia i d'acord amb la Llei 4/1983 d'ús i ensenyament del valencià, els candidats podran utilitzar i exigir durant el desenrotllament dels processos l'ús de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.



15. Pàgina web corporativa

Les bases generals, específiques, convocatòries, barems de mèrits, composició de les comissions de valoració i la informació rellevant dels processos per a la provisió de places, així com els formularis o models normalitzats d'instàncies, es trobaran actualitzats en la web del Consorci: www.hospitalprovincial.es



16. Protecció de dades de caràcter personal

Les dades de caràcter personal dels participants en cada una de les convocatòries específiques, que consten en cada una dels procediments, seran incloses en un fitxer per al seu tractament per aquesta entitat, del què serà responsable la Direcció Gerència, fent ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i amb finalitat exclusivament administrativa en l'àmbit de les seues funcions i competències. Respecte d'això, les persones interessades podran exercir els seus drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat i oposició, d'acord amb el que disposen els articles 13 a 18 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Tot això de conformitat amb el que preveu el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.





17. Habilitació de desenrotllament

Es faculta la Direcció Gerent del CHPCS com a òrgan de gestió dels processos de provisió de places, per a adoptar els acords, resolucions o instruccions necessàries per a l'aplicació d'aquestes bases generals o de les bases específiques, i per a la seua adequada ordenació i desenrotllament, en especial pel que fa a la seua planificació i coordinació.







ANNEX I

Barem de mèrits per al concurs de direccions de servei i/o secció assistencial

(total màxim 15 punts)



A. Formació acadèmica

La puntuació màxima per a l'apartat de formació acadèmica és d'1,5 punts

– Per cada matrícula d'honor o excel·lent durant els estudis de llicenciatura: 0,05 punts

– Per cada notable: 0,025 punts

Es valoraran només assignatures obligatòries. La puntuació màxima d'aquests dos punts serà de 0,8 punts.

– Grau de doctor: 0,6 punts

– Grau de doctor amb qualificació d'excel·lent cum laude: 0,7 punts



B. Formació especialitzada

La puntuació màxima per a l'apartat de formació especialitzada és de 4,5 punts.

– Formació com a especialista

a) Titulats superiors que hagen complit el període complet de formació com a resident en l'especialitat que es tracta (certificat RESIDENT): 3 punts.

b) Havent superat convocatòria nacional per a optar a places MIR i no haja completat el programa. Per cada any complet en l'especialitat que es tracta: 0,6 punts.

c) Titulats superiors que hagen complit el període complet de formació com a residents en centre estranger amb programa reconegut de docència per a postgraduats en l'especialitat que es tracta, i amb títol convalidat pel Ministeri d'Educació i Ciència: 3 punts.



d) Per formació com a especialista en centres acreditats per a la docència, en l'especialitat que es tracta, per un mínim de dos anys: 1,5 punts.



(Els apartats a, b, c i d són excloents entre si).

– Assistència a cursos:

Per assistència a cursos superiors, diplomes o màsters impartits per centres universitaris, serveis de salut o conselleries de salut de les comunitats autònomes, Ministeri de Sanitat i Consum, Ministeri d'Administracions Públiques, Institut Valencià d'Administració Pública o equivalents, Escola Valenciana d'Estudis per a la Salut així com les Escoles de Salut Pública adscrites a qualsevol dels organismes esmentats; cursos de formació contínua i continuada així com els cursos impartits per centres acreditats per a la docència i que compten amb el reconeixement de l'organisme competent en matèria d'educació o sanitat de la corresponent administració pública, que seran valorats de la manera següent:



a) Per assistència a cursos d'una duració entre 40 hores i 100 hores lectives. Per cada curs: 0,05 punts. Puntuació màxima: 0,30

b) Per assistència a cursos o diplomes de més de 100 hores lectives. Per cada curs: 0,10 punts. Puntuació màxima: 0,50

c) Per assistència a màster. Per cada màster: 0,25 punts. Puntuació màxima: 0,70 punts

Els cursos relacionats amb la igualtat d'oportunitats d'homes i dones, acreditats addicionaran fins a un màxim de 0,15 punts del total acreditat.



C. Experiència professional La puntuació global en l'apartat d'experiència professional no podrà excedir de 6,75 punts

1. Per cada mes complet de serveis prestats amb plaça en la categoria professional i especialitat que es tracta, en propietat, com a interí o contractat temporal, en institucions sanitàries públiques, o en institucions amb programa acreditat per a la docència per la comissió nacional de què es tracte, o en institucions sanitàries del país estranger realitzades en virtut del conveni o acord d'assistència sanitària amb el dit país l'exercici del qual haja estat expressament autoritzat al facultatiu en qüestió pel Ministeri de Sanitat i Consum: 0,05 punts per mes complet treballat.

La puntuació obtinguda en aquest apartat a1 no podrà excedir de 5 punts.

2. Per cada mes complet de serveis prestats en llocs de caràcter directiu en centres sanitaris públics, així com els serveis prestats en el Ministeri de Sanitat i Consum, Conselleria de Sanitat, INSALUD, conselleries de salut i serveis de salut de les comunitats autònomes, exercint llocs com a alt càrrec o de lliure designació; llocs inclosos en les relacions de llocs de treball o plantilles dels dits organismes, així com llocs dependents dels dits organismes amb funcions d'inspecció de serveis sanitaris: 0,05 per mes complet treballat.



3. Addicionalment per cada dos anys de serveis prestats en propietat o amb nomenament provisional en serveis jerarquitzats dependents de l'Administració pública o en institucions del Sistema Nacional de Salut en l'especialitat que es tracta:

a) com a cap de secció: 0,6 punts

b) com a cap de servei: 1 punt

La suma dels apartats 2 i 3 no podrà excedir de 3 punts.



D. Altres activitats: la suma de l'apartat D no podrà excedir els 1,5 punts.

D.1. Professor:

– Professor associat en ciències de salut en hospitals amb conveni específic amb universitat i amb programa de docència pregraduada, per cada curs acadèmic complet, i, fins a un màxim de 0,5 punts: 0,10 punts.



– Professor titular en ciències de salut en hospitals amb conveni específic amb universitat i amb programa de docència pregraduada, per cada curs acadèmic complet, i fins a un màxim de 0,5 punts: 0,125 punts.

– Catedràtic en ciències de salut en hospitals amb conveni específic amb universitat i amb programa de docència pregraduada, per cada curs acadèmic complet, i fins a un màxim de 0,5 punts: 0,15 punts.



D.2 Per treballs científics i d'investigació publicats en llibres o revistes de reconegut prestigi en l'àmbit sanitari de la respectiva especialitat a què es concursa, apreciats pel tribunal, fins a un màxim d'1 punt.



Així com per aportacions a reunions, jornades, seminaris, etc. i congressos científics, en funció de l'aportació de l'interessat a ells, del seu rigor científic o investigador, sempre directament relacionats amb les competències del lloc a cobrir:

D.2.1. Per cada llibre publicat:

D.2.1.1. De difusió nacional. 0,20 punts

D..2.1.2. De difusió internacional. 0,25 punts

D.2.2. Per cada capítol del llibre:

D.2.2.1. De difusió nacional. 0,10 punts

D.2.2.2. De difusió internacional. 0,15 punts.

D.3.3. Per cada article publicat en revistes:

D.3.3.1. De difusió nacional.

D.3.3.1.1. Publicació article. 0,10 punts

D.3.3.1.2. Publicació de cas clínic o cartes al director. 0,05 punts.

D. 3.3.2. De difusió internacional

D.3.3.2.1. Publicació..0,15 punts

D.3.3.2.2. Publicació de cas clínic..0,10 punts

D.4.1. Per cada ponència a reunions i congressos: 0,05 punts

D.5.1. Per cada pòster a reunions i congressos: 0,03 punts



E. Coneixements de valencià, fins a un màxim de 0,75 punts, segons la següent escala

– A1: 0,10 punts.

– A2: 0,20 punts.

– B1: 0,35 punts.

– B2: 0,50 punts.

– C1: 0,60 punts.

– C2: 0,75 punts.





ANNEX II

Barem de mèrits per al concurs de direccions de Servei i secció no assistencials. (total màxim 16 punts)



A. Experiència professional. La puntuació global en l'apartat d'experiència professional no podrà d'excedir de 6,75 punts.

a.1. Per cada mes complet de serveis prestats amb plaça en propietat, o com a interí o contractat temporal, en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut gestionades directament o indirecta a través de consorcis o per mitjà de contractes de gestió de servei públic per concessió, d'acord amb el que estableix la Llei 15/1997, de 25 d'abril, en la categoria professional, cos/escala,o grup, objecte de convocatòria 0,05 punts per mes complet treballat.

La puntuació obtinguda en aquest apartat a1 no podrà excedir de 5 punts

a.2. Per cada mes complet de serveis prestats en llocs de caràcter directiu en centres sanitaris públics o en el Ministeri de Sanitat i Consum, Conselleria de Sanitat, INSALUD, conselleries de salut i serveis de salut de les comunitats autònomes, exercint llocs com ara alt càrrec o de lliure designació, inclosos en les relacions de llocs de treball o plantilles dels dits organismes: 0,05 per mes complet treballat.



a.3. Per cada dos anys complets de serveis prestats, en propietat o amb el nomenament provisional, en llocs de treball en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut gestionades directament o indirecta a través de consorcis o per mitjà de contractes de gestió de servei públic per concessió, d'acord amb el que estableix la Llei 15/1997, de 25 d'abril, que guarden similitud amb el contingut tècnic i especialització del lloc convocat:

a.3.1) Com a cap de servei: 1 punt

a.3.2) Com a cap de secció/unitat...: 0,6 punts

La suma de la puntuació atorgada en els apartats a2 i a3 no pot excedir 3 punts.

La referència a mesos o anys complets ha d'entendre's 30 dies, en cas de mesos i 360 dies, en cas d'any.

A tindre en compte que, en aquest apartat d'experiència, no hi ha la possibilitat de solapament de temps treballat; és a dir, si un aspirant presenta la documentació, encara que aquesta siga correcta, justificant haver treballat en dues o més entitats jurídiques, en el què coincidisquen en part o bé totalment els períodes treballats, açò és, treballa en dos o més llocs alhora, únicament es podrà computar el temps treballat en un d'ells. Per defecte, es valorarà el que li proporcione una major puntuació a l'aspirant.

Tot això en aplicació del principi general d'incompatibilitat aplicable als empleats públics, i sense perjudici de les excepcions que establisca la llei.

Les assignacions temporals de funcions corresponents a llocs de treball que s'hagueren realitzat a conseqüència de la distinta naturalesa jurídica del vincle laboral/funcionarial entre la plaça i el lloc a cobrir, s'entendran assimilades a les adscripcions o nomenaments provisionals, sempre que tal caràcter així es desprenga de la documentació presentada i/o de les dades que estan en poder de l'Administració.





B. Formació acadèmica. La puntuació màxima per l'apartat de formació acadèmica (B) serà de 2 punts.

Expedient acadèmic

B.1. Per cada matrícula d'honor o excel·lent, durant els estudis en la titulació acadèmica corresponent a la categoria professional des de la qual es concursa, 0,05 punts.

B.2. Per cada notable, durant els estudis en la titulació acadèmica corresponent a la categoria professional des de la qual es concursa, 0,025 punts.

B.3. Pel grau de doctor, en referència als estudis en la titulació acadèmica corresponent a la categoria professional des de la qual es concursa, 0,6 punts.

B.4. Pel grau de doctor amb qualificació d'excel·lent cum laude en referència als estudis en la titulació acadèmica corresponent a la categoria professional des de la què es concursa, 0,7 punts

La màxima puntuació atorgada en els apartats B.1 i B.2, serà de 0,8 punts. Es valoren només assignatures obligatòries

B.5. Per títol universitari igual o superior al requerit en la convocatòria, i que guarde estricta relació amb l'àrea del lloc de treball que es convoca i amb les seues funcions, 0,5 per cada titulació universitària superior a la requerida, i 0,3 per cada titulació universitària igual a la requerida.



C. Formació especialitzada. La puntuació màxima per l'apartat de formació especialitzada serà de 5 punts.

Per assistència a cursos superiors, diplomes o màsters impartits per centres universitaris públics, administracions públiques, o conselleries de les comunitats autònomes, Ministeri d'Administracions Públiques, Institut Valencià d'Administració Pública o equivalents, Escola Valenciana d'Estudis per a la Salut; cursos de formació contínua i continuada, així com activitats formatives impartides per centres acreditats per a la docència i que compten amb el reconeixement de l'organisme competent en matèria d'educació de la corresponent administració pública, que seran valorats de la manera següent:

– Per assistència a cursos, d'una duració entre 40 hores i 100 hores lectives. Per cada curs: 0,10 punts. Puntuació màxima 2

– Per assistència a cursos o diplomes de més de 100 hores lectives. Per cada curs: 0,20 punts. Puntuació màxima 2

– Per assistència a màster. Per cada màster.: 0,35 punts. Puntuació màxima: 1 punt.

Els cursos relacionats amb la igualtat d'oportunitats d'homes i dones, acreditats addicionaran fins a un màxim de 0,15 punts del total acreditat.

Es valoraran tot tipus d'activitats formatives sempre que a més de complir els requisits exigits en relació a l'entitat que els organitza/imparteix/avala, segons el que disposa el paràgraf precedent i següents, tinguen relació directa amb les funcions corresponents als llocs convocats, i sense perjudici que es valoren també aquelles activitats de temàtica general amb un perfil de clara connexió a l'àmbit de les institucions sanitàries salut pública, qualitat, protecció de dades, idiomes per a personal d'institucions sanitàries, arxiu i documentació, igualtat de gènere, prevenció de riscos, bàsics d'informàtica, violència de gènere, assetjament sexual o per raó de sexe, llenguatge de signes en l'entorn sanitari, etc.

Així mateix, es valoraran les organitzades per organitzacions sindicals, col·legis professionals, societats científiques o entitats sense ànim de lucre, a l'empara de norma reguladora de rang suficient que avale aquests processos formatius i que haurà de constar-hi, o bé se certifique en document annex. A aquests efectes, s'entendran avalats per norma reguladora de rang suficient, els diplomes o certificats obtinguts en activitat formativa que s'haja impartit a l'empara del conveni subscrit amb qualsevol organisme o institució de l'administració educativa o sanitària públiques, centres públics de formació d'empleats públics, centres universitaris públics, o qualsevol organisme homòleg de les restants administracions públiques, o bé que hagen estat acreditats, homologats i/o subvencionats per aquestes, sempre que les dites circumstàncies consten en el mateix títol, o diploma o bé se certifique en document annex.

Quan una activitat formativa siga objecte de diferents edicions o convocatòries, davall la mateixa denominació, es valorarà una sola vegada, llevat que incloga actualitzacions. Així mateix, els cursos amb idèntica denominació que vinguen acreditats amb diferent nombre d'hores o crèdits es valoraran una sola vegada, prenent com a referència aquella que resulte en puntuació més favorable a l'interessat.



Quan una activitat formativa vinga expressada en crèdits i en hores, s'utilitzarà com a unitat de mesura, la que resulte més favorable a l'interessat. En el cas que vinga expressada en crèdits i en els que no s'especifique la seua equivalència en hores, s'entendrà que cada crèdit equival a 10 hores lectives, i en el cas de crèdits europeus (ECS) l'equivalència serà de 25 hores lectives, segons la normativa vigent en cada moment.





D. Altres activitats. La puntuació màxima en aquest apartat D, no podrà excedir d'1,5 punts.

D.1. Professor associat universitari, en la matèria corresponent a la titulació exigible a la plaça des de la qual es concursa al lloc convocat. Per cada curs acadèmic complet 0,1 i, fins a un màxim de 0,5 punts.



Impartició de cursos, amb caràcter públic, en matèries relacionades amb el nivell i àrea de coneixements relacionats amb la titulació exigible a la plaça des de la qual es concursa, així com en matèries relacionades amb les funcions del lloc, per cada curs 0,05, fins a un màxim de 0,5 punts, sense que en cap cas puguen computar-se més de 4 edicions del mateix curs ni més de 2 edicions del mateix curs dins del mateix curs acadèmic, i sempre que la duració mínima del curs o de la seua part que imparteix el concursant siga igual o superior a 40 hores docents.



D.2. Per treballs científics i d'investigació, i articles en general, publicats en llibres o revistes, la rellevància dels quals siga apreciada per la comissió d'avaluació, fins a un màxim d'1 punt. Així com per aportacions a reunions, jornades, seminaris, etc. i congressos científics, en funció de l'aportació de l'interessat a ells, del seu rigor científic o investigador, sempre directament relacionats amb les competències del lloc a cobrir:

D.2.1. Per cada llibre publicat:

D.2.1.1. De difusió nacional. 0,20 punts

D.2.1.2. De difusió internacional. 0,25 punts

D.2.2. Per cada capítol del llibre:

D.2.2.1. De difusió nacional. 0,10 punts

D.2.2.2. De difusió internacional. 0,15 punts.

D.2.3. Per cada article publicat en revistes:

D.2.3.1. De difusió nacional.

D.2.3.1.1. Publicació article. 0,10 punts

D.2.3.1.2. Publicació de cas clínic o cartes al director. 0,05 punts

D. 2.3.2. De difusió internacional

D.2.3.2.1. Publicació. 0,15 punts

D.2.3.2.2. Publicació de cas clínic. 0,10puntos

D.2.4. Per cada ponència a reunions i congressos: 0,05 punts

D.2.5. Per cada pòster a reunions i congressos: 0,03 punts



E. Coneixements de valencià, fins a un màxim de 0,75 punts, segons la següent escala

– A1: 0,10 punts.

– A2: 0,20 punts.

– B1: 0,35 punts.

– B2: 0,50 punts.

– C1: 0,60 punts.

– C2: 0,75 punts.







ANNEX III

Barem de mèrits per al concurs llocs de direcció de grup, equip o altres llocs singularitzats no assistencials

(total màxim 16 punts)



A. Experiència professional. La puntuació global en l'apartat d'experiència professional no podrà excedir de 6,75 punts

a.1. Per cada mes complet de serveis prestats amb plaça en propietat, o com a interí o contractat temporal, en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut gestionades directament o indirecta a través de consorcis o per mitjà de contractes de gestió de servei públic per concessió, d'acord amb el que estableix la Llei 15/1997, de 25 d'abril, en la categoria professional, cos/escala, o grup, objecte de convocatòria 0,05 punts per mes complet treballat.

La puntuació obtinguda en aquest apartat a1 no podrà excedir de 5 punts

a.2. Per cada dos complets de serveis prestats en propietat o amb el nomenament provisional, en llocs de treball en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut gestionades directament o indirecta a través de consorcis o per mitjà de contractes de gestió de servei públic per concessió, d'acord amb el que estableix la Llei 15/1997, de 25 d'abril, que guarden similitud amb el contingut tècnic o especialització del lloc convocat: 0,6 punts.

La suma de la puntuació atorgada en l'apartat a2 no pot excedir 1,75 punts.

La referència a mesos o anys complets ha d'entendre's 30 dies, en cas de mesos, i 360 dies, en cas d'any.

A tindre en compte que, en aquest apartat d'experiència, no hi ha la possibilitat de solapament de temps treballat; és a dir, si un aspirant presenta la documentació, encara que aquesta siga correcta, justificant haver treballat en dues o més entitats jurídiques, en què coincidesquen en part o bé totalment els períodes treballats, açò és, treballa en dos o més llocs alhora, únicament es podrà computar el temps treballat en un d'ells. Per defecte, es valorarà el que li proporcione una major puntuació a l'aspirant.

Tot això en aplicació del principi general d'incompatibilitat aplicable als empleats públics, i sense perjudici de les excepcions que establisca la llei.

Les assignacions temporals de funcions corresponents a llocs de treball que s'hagueren realitzat a conseqüència de la distinta naturalesa jurídica del vincle laboral/funcionarial entre la plaça i lloc a cobrir, s'entendran assimilades a les adscripcions o nomenaments provisionals, sempre que tal caràcter així es desprenga de la documentació presentada i/o de les dades que obren en poder de l'Administració.





B. Formació acadèmica. La puntuació màxima per a l'apartat de formació acadèmica B serà de 2 punts.

Expedient acadèmic:

B.1. Per cada matrícula d'honor, o excel·lent, durant els estudis en la titulació acadèmica corresponent a la categoria professional des de la qual es concursa, 0,05 punts.

B.2. Per cada notable, durant els estudis en la titulació acadèmica corresponent a la categoria professional des de la qual es concursa, 0,025 punts.

Es valorarà només assignatures obligatòries.

Titulacions acadèmiques rellevants:

B.3. Per títol universitari que guarde estricta relació amb l'àrea del lloc de treball que es convoca, i amb les seues funcions, 0,5

En el supòsit de títol acadèmic de formació reglada/oficial no universitari superior al requerit en la convocatòria, es valorarà 0,3 per cada un d'ells, sempre que guarde estricta relació amb el lloc convocat. Si el títol acadèmic de formació reglada/oficial no universitari fora del mateix nivell al requerit per a la convocatòria, es valorarà 0,1 per cada un d'ells.

La màxima puntuació atorgada en els apartats B.1 i B.2, serà d'1 punt.

No han de valorar-se les assignatures de: religió, idiomes, ètica i moral, formació política, educació física, així com matèries o assignatures de lliure elecció.



C. Formació especialitzada. La puntuació màxima per a l'apartat de formació especialitzada (serà de 5 punts).

Per assistència a cursos superiors, diplomes o màsters impartits per centres universitaris, administracions públiques o conselleries de les comunitats autònomes, Ministeri d'Administracions Públiques, Institut Valencià d'Administració Pública o equivalents, Escola Valenciana d'Estudis per a la Salut; cursos de formació contínua i continuada, així com els cursos impartits per centres acreditats per a la docència i que compten amb el reconeixement de l'organisme competent en matèria d'educació de la corresponent administració pública, que seran valorats de la manera següent:

– Per assistència a cursos, d'una duració entre 40 hores i 100 hores lectives. Per cada curs: 0,10 punts. Puntuació màxima 2.

– Per assistència a cursos o diplomes de més de 100 hores lectives. Per cada curs: 0,20 punts. Puntuació màxima 2.

– Per assistència a màster. Per cada màster.: 0,35 punts. Puntuació màxima: 1 punt.

Tot això caldrà que estiga relacionat amb les funcions corresponents a les places convocades.

Els cursos relacionats amb la igualtat d'oportunitats d'homes i dones, acreditats addicionaran fins a un màxim de 0,15 punts del total acreditat.

Així mateix, es valoraran les organitzades per organitzacions sindicals, col·legis professionals, societats científiques o entitats sense ànim de lucre, a l'empara de norma reguladora de rang suficient que avale aquests processos formatius i que haurà de constar-hi, o bé se certifique en document annex. A aquests efectes, s'entendran avalats per norma reguladora de rang suficient, els diplomes o certificats obtinguts en activitat formativa que s'haja impartit a l'empara del conveni subscrit amb qualsevol organisme o institució de l'administració educativa o sanitària públiques, centres públics de formació d'empleats públics, centres universitaris públics, o qualsevol organisme homòleg de les restants administracions públiques, o bé que hagen estat acreditats, homologats i/o subvencionats per elles, sempre que les dites circumstàncies consten en el mateix títol, o diploma o bé se certifique en document annex.



Quan una activitat formativa siga objecte de diferents edicions o convocatòries, davall la mateixa denominació, es valorarà una sola vegada, llevat que incloga actualitzacions. Així mateix, els cursos amb idèntica denominació que vinguen acreditats amb diferent nombre d'hores o crèdits es valoraran una sola vegada, prenent com a referència aquella que resulte en puntuació més favorable a l'interessat.

Quan una activitat formativa vinga expressada en crèdits i en hores, s'utilitzarà com a unitat de mesura, la que resulte més favorable a l'interessat. En el cas que vinga expressada en crèdits i en els que no s'especifique la seua equivalència en hores, s'entendrà que cada crèdit equival a 10 hores lectives i en el cas de crèdits europeus (ECS) l'equivalència serà de 25 hores lectives, segons la normativa vigent en cada moment.





D. Altres activitats. La puntuació màxima en aquest apartat D no podrà excedir d'1,5 punts.

D.1. Professor associat universitari, en la matèria corresponent a la titulació exigible a la plaça des de la qual es concursa al lloc convocat. Per cada curs acadèmic complet 0,1 punts, i, fins a un màxim de 0,5 punts.

Impartició de cursos, amb caràcter públic, en matèries relacionades amb el nivell i àrea de coneixements relacionats amb la titulació exigible a la plaça des de la qual es concursa, així com en matèries relacionades amb les funcions del lloc, per cada curs 0,05, fins a un màxim de 0,5 punts, sense que en cap cas puguen computar-se més de 4 edicions del mateix curs ni més de 2 edicions del mateix curs dins del mateix curs acadèmic, i sempre que la duració mínima del curs o de la seua part que imparteix el concursant siga igual o superior a 40 hores docents.



D.2. Per treballs científics i d'investigació publicats en llibres o revistes de reconegut prestigi en l'àmbit sanitari de la respectiva especialitat a què es concursa, apreciats pel tribunal, fins a un màxim d'1 punt.



Així com per aportacions a reunions, jornades, seminaris, etc. i congressos científics, en funció de l'aportació de l'interessat a ells, del seu rigor científic o investigador, sempre directament relacionats amb les competències del lloc a cobrir.



E. Coneixements de valencià.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 0,75 punts, quan s'acredite estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Coneixements de valencià, fins a un màxim de 0,75 punts, segons la següent escala

– A1: 0,10 punts.

– A2: 0,20 punts.

– B1: 0,35 punts.

– B2: 0,50 punts.

– C1: 0,60 punts.

– C2: 0,75 punts.



Documentació i projecte de gestió:

La comissió de valoració només podrà valorar la documentació degudament acreditada dins del termini establit i en la forma escaient, si bé podrà requerir els aclariments que crega oportuns. En cas de documents redactats en idiomes diferents dels oficials a la Comunitat Valenciana, es podrà requerir a l'aspirant la seua traducció jurada o fefaent.

Projecte tècnic de gestió: condicions.

Per a les places de caràcter sanitari, el contingut del projecte tècnic de gestió versarà, almenys, sobre les següents qüestions i haurà de guardar coherència amb el Pla estratègic del Consorci i el Pla de salut de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a més de contindre necessàriament referències a l'estructura organitzativa d'aquest Consorci, al seu règim assistencial i al seu règim jurídic:

– Programa d'accions i propostes assistencials, orientades al pacient, que milloren l'accessibilitat, l'eficiència i la satisfacció dels ciutadans, analitzant costos i recursos;

– Anàlisi de situació i proposta d'objectius – sobre la base de la gestió clínica– d'estratègies i activitats i implantació de processos que garantisquen o milloren la continuïtat entre nivells assistencials.

– Pla de qualitat de garanties i seguretat clínica;

– Anàlisi de la cartera de serveis i, si és el cas, coordinació intra i extrahospitalària;

– Propostes de cooperació assistencial amb les unitats clíniques del Departament de Salut Hospital General de Castelló o altres, si és el cas.



– Docència pre i post graduada;

– Investigació: Àrees d'interés i projectes d'investigació, finançament i incardinació amb els projectes de la Fundació Hospital Provincial de Castelló

Per a les places de caràcter no sanitari, es presentarà un projecte de gestió que arreplegarà les línies fonamentals i objectius que s'han de desenrotllar, per a cada una de les places a què es concórrega. El seu contingut es referirà, almenys, als següents aspectes, a més de contindre referències a les peculiaritats d'aquest Consorci, tant en el seu règim assistencial com en el règim jurídic:

– Programa d'accions i propostes de gestió que milloren l'eficiència i la qualitat del servei i la satisfacció dels diferents usuaris/àries, analitzant costos i recursos.

– Anàlisi de situació i proposta d'objectius, estratègies i activitats respecte a la situació de la unitat.

– Anàlisi de recursos.

– Propostes de coordinació entre la unitat i la resta de serveis o unitats del CHPCS.

Mapa web