Ficha docv

Ficha docv









Extracte de l'Ordre 5/2021, de 14 de juny, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, d'aprovació de bases reguladores per a la concessió de les ajudes corresponents al Programa d'ajudes per a l'adquisició d'habitatge habitual i permanent en règim de propietat per a joves, corresponents al Pla estatal d'habitatge 2018-2021, i convocatòria corresponent a l'exercici 2021. [2021/6921]

(DOGV núm. 9113 de 23.06.2021) Ref. Base de dades 006271/2021




BDNS (identif.): 570112.

De conformitat amb el que es preveu en els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual pot consultar-se en la Base de dades nacional de subvencions.

http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans



Així mateix, està disponible en l'adreça web:

https://habitatge.gva.es/es/web/vivienda-y-calidad-en-la-edificacion/ajudes-convocatories-2021



Primer. Objecte i condicions de concessió de les ajudes

Convocar per a l'exercici 2021 les ajudes del Programa d'ajudes per a l'adquisició d'habitatge habitual i permanent en règim de propietat per a joves corresponents al Pla estatal d'habitatge 2018-2021.





Segon. Bases reguladores

Les bases reguladores de la concessió de les ajudes es contenen en l'Ordre 5/2021, de 14 de juny, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, d'aprovació de bases reguladores per a la concessió d'ajudes corresponents al Programa d'ajudes per a l'adquisició d'habitatge habitual i permanent en règim de propietat per a joves corresponents al Pla estatal d'habitatge 2018-2021 i convocatòria corresponent a l'exercici 2021. El procediment de concessió serà el de concurrència competitiva.



Tercer. Dotació pressupostària

Denominació línia: Pla estatal d'habitatge 2018-2021

Finalitat: Finançament d'actuacions del Conveni amb el Ministeri de Foment (actual Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana) 2018-2021 en matèria d'adquisició d'habitatge per a joves en municipis de dimensió reduïda.

Línia de subvenció: S1726000,

Import: 1.000.000,00 euros, dels quals corresponen 756.000,00 euros a l'aportació del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i 244.000,00 euros a l'aportació de la Generalitat Valenciana.



Quart. Persones beneficiàries

Persones físiques majors d'edat i menors de trenta-cinc anys en el moment de sol·licitar l'ajuda, que reunisquen tots els requisits establits en la base segona de l'Ordre 5/2021, de 14 de juny.





Cinqué. Grups d'especial atenció

Gaudiran de prioritat per a accedir a les ajudes les persones sol·licitants, que complint els requisits establits en la base segona de l'Ordre 5/2021, de 14 de juny, estiguen en alguna de les circumstàncies assenyalades en la base tercera.



Sisé. Termini i forma de presentació de sol·licituds

El termini per a la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'iniciarà el dia 28 de juny i finalitzarà el dia 30 de setembre de 2021, tots dos inclusivament.

Exclusivament mitjançant un formulari emplenat electrònicament: https://www.gva.es/ adjuntant els documents que s'indiquen en la convocatòria. Només es podrà presentar una sol·licitud per habitatge.

La presentació de sol·licituds es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en qualsevol de les formes que s'estableixen a continuació:

a) Si es disposa de certificat digital, la sol·licitud d'ajuda podrà ser presentada per la persona interessada de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, a través del procediment habilitat a aquest efecte i denominat «Ajuda per a l'adquisició d'habitatge habitual i permanent en règim de propietat per a joves corresponents al Pla Estatal d'habitatge 2018-2021». En la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (http://www.habitatge.gva.es) estarà disponible la informació i documentació de la convocatòria i s'habilitarà l'accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud.

La tramitació telemàtica requerirà la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions davant el registre electrònic, que estiguen signats electrònicament mitjançant una signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut, segons el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, així com en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o per qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja signat l'oportú conveni.

b) Si no es disposa de certificat digital, la persona interessada haurà d'emplenar electrònicament el formulari de sol·licitud d'ajuda disponible en la pàgina web assenyalada en l'apartat anterior i s'imprimirà el justificant. Aquest justificant constituirà l'imprés de sol·licitud i haurà de presentar-se degudament signat en algun dels registres contemplats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i, preferiblement, en el de les seus dels serveis territorials d'Habitatge i Arquitectura bioclimàtica.



L'emplenament electrònic del formulari de sol·licitud per les persones peticionàries que no disposen de certificat digital no implicarà, per si mateix, que s'haja sol·licitat l'ajuda amb inici del procediment telemàtic per a la seua concessió. Si no es presenta el justificant degudament subscrit per la peticionària de l'ajuda acompanyat de la documentació requerida en algun dels registres d'entrada assenyalats en l'apartat anterior en el termini de sol·licitud establit en aquesta ordre, es considerarà que la sol·licitud no ha sigut presentada.

No obstant això, donat el perfil i caràcter de les persones beneficiàries, i com que la present convocatòria va dirigida a personal jove, se sol·licita que es procure la presentació de la sol·licitud preferentment de manera telemàtica. A tals efectes, les persones interessades a sol·licitar aquestes ajudes tindran dret a ser assistits en l'ús de mitjans electrònics en les seues relacions amb l'administració públiques en el marc de les previsions contingudes en els articles 12 i 13, a i b, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de manera que els serveis territorials d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica oferiran un punt d'accés a internet i, per a aquells casos que el requerisquen, es podrà facilitar ajuda mitjançant cita prèvia.



Així mateix, els ajuntaments i mancomunitats, per si o a través de les oficines de la Xarxa Xaloc; així com les oficines del Programa Xarxa Jove, desenvolupat per l'Institut Valencià de la Joventut, podran presentar sol·licituds telemàticament mitjançant certificat digital, en nom de les persones interessades que els autoritzen mitjançant el corresponent formulari. Per a això es podrà habilitar al personal dels ajuntaments o mancomunitats mitjançant la presentació de la credencial subscrita degudament en formulari normalitzat disponible en la web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.

Finalment, també s'admetran les sol·licituds presentades telemàticament per titulars de certificat digital quan actuen, degudament autoritzats, en representació d'uns altres.

La sol·licitud de les ajudes implicarà l'autorització de les persones interessades perquè l'Administració de la Generalitat puga procedir al tractament de les dades de caràcter personal en la mesura que resulte necessària per a la gestió de les ajudes, tot això de conformitat amb el que es preveu en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i normes de desenvolupament.

Els diversos tràmits que hagen d'emplenar-se en el procediment es publicaran en el web oficial de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, publicació que els serà comunicada a les persones interessades mitjançant SMS al telèfon que hagueren comunicat a l'Administració.



Seté. Documentació que acompanyarà a la sol·licitud

La sol·licitud d'ajuda degudament signada per la persona o persones peticionàries de l'ajuda, s'acompanyarà de la documentació indicada en la base onzena de l'Ordre 5/2021, de 14 de juny.



Huité. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les ajudes es concediran fins a exhaurir l'import màxim de la dotació econòmica prevista per a la convocatòria. Per a determinar la prioritat de les sol·licituds, es tindran en compte els criteris continguts en la base octava de l'Ordre 5/2021, de 14 de juny.



Nové. Termini de resolució i notificació

El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de les sol·licituds que es formulen serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de fer efecte la convocatòria.

La resolució de les ajudes es notificarà mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 14 de juny de 2021.– El vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, p. d. (Resolució de 2 d'agost de 2019, d, apartat tercer, punt 10), la directora general d'Emergència Residencial, Funció Social de l'Habitatge, i Observatori de l'Hàbitat i Segregació Urbana: Purificación Peris García.

Mapa web