Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de juny de 2021, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen subvencions per a finançar el foment d'activitats de participació, associació i formació de l'alumnat de persones adultes (FPA), realitzades per les associacions d'alumnes d'FPA de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics i les seues federacions. [2021/6895]

(DOGV núm. 9117 de 30.06.2021) Ref. Base de dades 006493/2021








Mitjançant l'Ordre 29/2016, de 17 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes, associacions d'alumnes, les seues federacions i confederacions (DOGV 7809, 20.06.2016).

L'article 3 de l'esmentada ordre disposa que el procediment de concessió, per concurrència competitiva, s'iniciarà d'ofici mitjançant una convocatòria pública, adoptada per resolució de l'òrgan competent i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i que cada convocatòria determinarà el col·lectiu al qual va destinada la subvenció corresponent.

La Generalitat ha previst en els pressupostos de 2021 una línia pressupostària destinada al foment, participació i associació de l'alumnat d'FPA, per a finançar les despeses de funcionament i l'execució d'activitats formatives de les associacions d'alumnes d'FPA de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics i les seues federacions.

D'altra banda, mitjançant la Resolució de 23 de març de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8783, 07.04.2020), s'ha aprovat el Pla estratègic de subvencions 2020-2023 de la conselleria d'Educació, Cultura i Esport, que estableix en el seu annex, com a objectiu estratègic 7.1, «Fomentar la participació de la comunitat educativa», i desenvolupa la línia de subvenció S8259000 amb la denominació «Foment, participació i associació d'alumnat d'FPA».



Per això, i fent ús de les facultats que em confereix Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la conselleria d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8959, 24.11.2020), i segons el que estableixen els articles 160, apartat 4, paràgraf b, i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, Llei d'hisenda pública i subvencions), vista la proposta de la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació i de conformitat amb aquesta, resolc:



Primer. Objecte i àmbit d'aplicació

1. L'objecte d'aquesta subvenció convocada en règim de concurrència competitiva és destinar-la al finançament de les despeses de funcionament i al foment d'activitats de participació, associació i formació executades per:

a) Les associacions d'alumnes d'FPA de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics, amb seu a la Comunitat Valenciana.



b) Les federacions d'associacions d'alumnes d'FPA de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics, amb seu a la Comunitat Valenciana.

2. Queden compreses les activitats realitzades des de setembre de 2020 fins al termini concedit en la resolució per a justificar les despeses de les activitats executades, sempre que estiguen incloses en el projecte presentat per a sol·licitar la subvenció i no hagen servit per a justificar altres subvencions rebudes. El termini de justificació es fixarà en la resolució de concessió de les subvencions.

3. No seran objecte de subvenció les despeses que es referisquen a material inventariable.



Segon. Import i finançament

1. L'import global màxim destinat a les subvencions a què es refereix el resolc primer, apartat 1, d'aquesta convocatòria és de 20.000 euros.

Aquesta quantitat es finançarà a càrrec dels pressupostos de la Generalitat per a l'any 2021, línia de subvenció S8259000, de l'aplicació pressupostària 09.02.02.421.50, capítol IV, prevista en la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021.

2. En atenció als seus respectius àmbits de representació i d'acció territorial, es realitza un repartiment entre associacions i federacions d'associacions, a fi d'assegurar les dotacions necessàries per al correcte funcionament i l'activitat d'aquestes. Això motiva que el repartiment de la línia de subvenció siga:

a) Per a les associacions d'alumnes d'FPA, 7 subvencions de 2.500 euros, amb un import total de 17.500 euros.

b) La resta de l'import total de la subvenció, que ascendeix a 2.500 euros, es destinarà a les federacions d'associacions d'alumnes d'FPA.



3. L'import global màxim podrà ser incrementat com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit, prèvia tramitació i aprovació del corresponent expedient de modificació, i no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el que es preveu en l'article 58, apartat 2, paràgraf a, punt 4t, del Reglament de la llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (d'ara en avant, Reglament general de subvencions). Així mateix, aquest import podrà ser minorat quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no-disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que el finança.

4. Excepte el que es preveu en l'apartat anterior, la implementació i posterior desplegament d'aquesta convocatòria no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cadascun dels capítols de despesa assignats a aquestacConselleria, a part de la dotació assignada en la Llei de pressupostos de 2021, i en tot cas s'haurà d'atendre amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent en matèria d'educació.





Tercer. Sol·licitants

1. Podran sol·licitar les subvencions que es convoquen en aquesta resolució les associacions d'alumnes d'FPA de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics i les seues federacions, que reunisquen els requisits següents:

a) Tindre establida la seu i àmbit d'activitat a la Comunitat Valenciana.

b) Estar inscrites, en la data que es publique la convocatòria en el DOGV, en el cens de confederacions, federacions i associacions d'alumnes de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana a què es refereix l'Ordre de 2 d'agost de 1988 (DOGV 886, 18.08.1988).



2. Les associacions d'alumnes d'FPA no caldrà que estiguen integrades en una federació per a accedir a la subvenció.

3. Les federacions, a més dels requisits de l'apartat 1, hauran de tindre establit un àmbit territorial provincial o superior, i compondre's mitjançant acord de tres o més persones jurídiques legalment constituïdes, de conformitat amb la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.

4. Les entitats sol·licitants hauran de complir amb els requisits de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).



Quart. Formalització de la sol·licitud

1. La presentació de les sol·licituds i la documentació annexa que s'especifica en el resolc següent es realitzarà obligatòriament de manera electrònica en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, i no s'admetran les sol·licituds presentades per altres mitjans.

L'enllaç a la seu electrònica per a la presentació telemàtica de les sol·licituds també es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport https://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones.

La presentació telemàtica requerirà que la persona sol·licitant dispose de sistemes d'identificació i signatura electrònica acceptats en la seu electrònica de la Generalitat.

Tant la sol·licitud com la resta de documents que calga presentar hauran de signar-se electrònicament amb el certificat de persona jurídica, emés per qualsevol de les entitats certificadores admeses per la seu electrònica de la Generalitat o amb el certificat digital de la persona que represente la persona jurídica, que haurà d'haver-se registrat prèviament en el Registre de representants de la Generalitat.



La presentació de la sol·licitud porta implícita l'acceptació de les bases reguladores.

2. Amb caràcter general, d'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPAC), en absència d'oposició expressa per part de l'entitat interessada, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat a obtindre directament l'acreditació del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. En cas d'oposar-se que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà de manifestar-ho expressament en la sol·licitud i estarà obligada a aportar els documents corresponents.

No obstant l'anterior, respecte a l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries estatals i autonòmiques, d'acord amb el que disposa l'article 28, apartat 3, de l'LPAC i l'article 95, apartat 1, de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, és necessària autorització expressa per part de l'entitat interessada perquè l'òrgan gestor del procediment puga obtindre directament l'acreditació del compliment de les obligacions mencionades. Si en la sol·licitud no es dona la corresponent autorització expressa perquè l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, l'entitat interessada estarà obligada a aportar els documents acreditatius.



Cinqué. Documentació

A la sol·licitud s'adjuntaran els següents documents digitalitzats en format PDF:

1. Projecte d'activitats de l'entitat sol·licitant, curs acadèmic 2020-2021.

2. Pressupost desglossat del projecte d'activitats.

3. Domiciliació bancària. El model que cal remetre està disponible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, i en la pàgina web http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones. Aquest imprés, en el qual ha de figurar el compte i el titular, una vegada degudament emplenat, s'ha de signar i segellar. Si no s'ha rebut aquesta subvenció en anys anteriors o s'ha canviat el número de compte, s'haurà de presentar l'original amb la sol·licitud de subvenció.



Sisé. Termini de presentació de sol·licituds

El termini per a la presentació per via telemàtica de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV.



Seté. Esmena de sol·licituds

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan instructor del procediment publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en l'adreça http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones, i en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, una relació de les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar la sol·licitud o aportar els documents preceptius que s'especifiquen, amb indicació que, si en el termini de deu dies no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada d'acord amb la legislació bàsica de procediment administratiu comú. La proposta de resolució provisional es notificarà a les entitats sol·licitants mitjançant la publicació en la pàgina web anteriorment indicada. Aquesta publicació substituirà la notificació, de conformitat amb el que es preveu en l'article 8 de les bases reguladores.

El projecte d'activitats s'haurà d'aportar dins del termini de presentació de sol·licituds. En cas que s'aporte documentació una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, no es tindrà en consideració a l'efecte del còmput dels criteris de valoració.



Huité. Comissió avaluadora

L'avaluació de les sol·licituds de concessió de subvencions serà realitzada per una comissió avaluadora integrada per:

a) El cap o la cap del Servei d'Innovació i Qualitat, que actuarà com a president o presidenta.

b) Un funcionari o funcionària del Servei d'Innovació i Qualitat, que actuarà com a secretari o secretària.

c) Un funcionari o funcionària que preste els seus serveis en la Subdirecció General de Centres Docents.

d) Un funcionari o funcionària que preste els seus serveis en la Subdirecció General d'Ordenació.

e) Un inspector o inspectora designat per la Inspecció General d'Educació.

La comissió avaluadora tindrà la facultat de comprovar, en qualsevol moment, l'efectivitat de les actuacions previstes en l'ordre de bases i en la present convocatòria de subvencions, i podrà demanar a les entitats beneficiàries la remissió d'informes prou documentats sobre l'execució de les activitats dutes a terme, així com dels procediments efectuats a aquest efecte.



Nové. Criteris per a l'adjudicació de les subvencions a les associacions d'alumnes d'FPA

Les subvencions s'atorgaran d'acord amb els criteris assenyalats en els apartats 1 i 2 següents:

1. Dos punts per cada unitat (si és el cas, concertades) o especialitat (en el cas d'ensenyaments especialitzats) amb què compte el centre docent en el qual estiga constituïda l'associació. Fins a un màxim de 20 punts.

Els centres rurals agrupats (CRA) i els centres educatius amb un percentatge igual o superior al 50 % d'alumnat amb necessitats de compensació de desigualtats o centres situats en barris desfavorits, segons l'article 22 del Decret 104/2018, de 27 de juliol, del Consell, pel qual es desenvolupen els principis d'equitat i d'inclusió en el sistema educatiu valencià (DOGV 8356, 07.08.2018), obtindran 5 punts addicionals en atenció a aquestes circumstàncies.

La puntuació màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà de 25 punts.

2. Projecte d'activitats presentat per l'entitat sol·licitant, segons el barem següent:

a) Activitats de formació que impulsen l'associacionisme, promoguen la participació i milloren qualitativament la seua representativitat en el consell escolar i la col·laboració en el funcionament del centre. Fins a un màxim de 25 punts.

b) Activitats de formació dirigides a l'alumnat que afavorisquen la seua implicació i participació en el seu procés educatiu i evolutiu. Fins a un màxim de 25 punts.

c) Per altres activitats culturals, esportives i recreatives que fomenten l'acció cooperativa i de treball en equip. Fins a un màxim de 25 punts.

La puntuació màxima que podrà obtindre una entitat en aquest apartat serà de 75 punts.

3. El projecte presentat inclourà un índex en el qual les activitats programades o implementades estaran agrupades d'acord amb la tipologia a, b o c de l'apartat anterior, denominades i ordenades amb un número de referència, per exemple a.1, a.2, etc. Aquesta referència valdrà per a la justificació. Només així podran ser puntuades d'acord amb la convocatòria.

4. La comissió avaluadora, estudiades i revisades totes les sol·licituds d'acord amb els criteris anteriors, emetrà un informe que contindrà una llista per ordre de puntuació de les entitats que hagen sol·licitat la subvenció, ordenades de major a menor puntuació. Les set primeres sol·licituds de la llista resultaran adjudicatàries de l'ajuda.



Deu. Criteris per a l'adjudicació de les subvencions a les federacions d'associacions d'alumnes d'FPA

Les subvencions s'atorgaran d'acord amb els criteris assenyalats en els apartats 1 i 2 següents:

1. Nombre d'associacions que formen part de l'entitat en la data de publicació de la convocatòria. Fins a un màxim de 25 punts.

Per a calcular els punts que corresponguen a cada entitat, es considerarà la suma total de les associacions de totes les entitats que opten a la subvenció i el percentatge que represente cadascuna sobre el total. Després es prorratejaran els 25 punts entre elles segons aquest percentatge.

El valor punt serà el que resulte de dividir el 25 % de la dotació màxima indicada en el resolc segon, apartat 2, paràgraf b, d'aquesta convocatòria entre els 25 punts.

La quantitat que s'assigne a cada entitat en aquest apartat serà la que resulte de multiplicar els punts obtinguts per cadascuna pel valor punt.



2. El projecte d'activitats presentat s'avaluarà en funció dels criteris següents:

a) Activitats de formació que impulsen l'associacionisme, promoguen la participació i milloren qualitativament la seua representativitat en el consell escolar i la col·laboració en el funcionament del centre. Fins a un màxim de 25 punts.

b) Activitats de formació dirigides a l'alumnat que afavorisquen la seua implicació i participació en el seu procés educatiu i evolutiu. Fins a un màxim de 25 punts.

c) Per altres activitats culturals, esportives i recreatives que fomenten l'acció cooperativa i de treball en equip. Fins a un màxim de 25 punts.

La puntuació màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà de 75 punts.

El valor punt serà el que resulte de dividir el 75 % de la dotació màxima indicada en el resolc segon, apartat 2, paràgraf b, d'aquesta convocatòria, entre la suma total dels punts obtinguts per cadascuna.

La quantitat que s'assigne a cada entitat en aquest apartat serà la que resulte de multiplicar els punts obtinguts pel seu projecte pel valor punt.



3. El projecte presentat inclourà un índex en el qual les activitats programades o implementades estaran agrupades d'acord amb la tipologia a, b o c de l'apartat anterior, denominades i ordenades amb un número de referència, per exemple a.1, a.2, etc. Aquesta referència valdrà per a la justificació. Només així podran ser puntuades d'acord amb la convocatòria.

4. La comissió avaluadora, estudiades i revisades totes les sol·licituds, i d'acord amb els criteris inclosos en els apartats 1 i 2 d'aquest resolc, emetrà un informe que contindrà una llista de les entitats que hagen sol·licitat la subvenció amb la puntuació obtinguda.

5. La quantia individualitzada de l'ajuda o l'assignació econòmica concedida a cada entitat beneficiària serà la que resulte de sumar les quantitats obtingudes en els apartats 1 i 2 d'aquest resolc.



Onze. Resolució del procediment de concessió i notificació

El termini màxim per a resoldre i notificar la convocatòria serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, d'acord amb l'article 12 de les bases reguladores. Vençut el termini sense haver-se notificat una resolució expressa, les entitats interessades podran considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, segons el que es disposa en l'article 25, apartat 1, paràgraf a, de l'LPAC.

2. A la vista de l'informe emés per la comissió avaluadora, la Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa, com a òrgan instructor, elevarà una proposta de resolució per a la concessió de les subvencions a la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació, que resoldrà aquesta convocatòria per delegació del conseller d'Educació, Cultura i Esport, prevista en la disposició final segona de les bases reguladores.



3. La resolució amb l'especificació dels noms de les entitats beneficiàries i les dotacions econòmiques que els corresponguen, així com les sol·licituds desestimades si és el cas, es notificarà a les entitats sol·licitants mitjançant la publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones i en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es. Aquesta publicació substituirà la notificació, de conformitat amb el que es preveu en la normativa vigent en matèria de procediment administratiu.



Dotze. Adjudicació de les subvencions

Les subvencions s'atorgaran en funció dels criteris recollits en aquesta convocatòria i els establits en l'ordre de bases reguladores.



Tretze. Pagament i despeses subvencionables de les subvencions

1. Les subvencions s'atorgaran en funció dels criteris recollits en aquesta convocatòria i els establits en l'ordre de bases reguladores.



2. Una vegada publicada la resolució de concessió de les subvencions, l'import s'abonarà íntegrament a les entitats beneficiàries que hagen presentat correctament la justificació, d'acord amb el que especifiquen les bases reguladores i els punts següents d'aquest resolc.



3. D'acord amb el que disposa l'article 171, apartat 5, paràgraf f, de la Llei d'hisenda pública i subvencions, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar el pagament anticipat del 30 % de l'import de la subvenció, que podrà entregar-se immediatament, una vegada publicada la resolució de concessió. Queden exemptes de l'obligació de prestar les garanties previstes per l'article 171, apartat 5, paràgraf f, de la Llei d'hisenda pública i subvencions.

4. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció quan el beneficiari no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o siga deutor per resolució de procedència de reintegrament.

5. Són despeses subvencionables les generades per les activitats contingudes en el projecte presentat per l'entitat i que va servir de base per a la concessió de la subvenció, així com les despeses corrents i de funcionament per al manteniment de l'entitat beneficiària, les despeses de personal i les de desplaçament (s'exclouen les despeses de restauració i allotjament), sempre que s'acredite quina és l'activitat concreta que les ha generades, el dia, l'hora i la finalitat, i no hagen servit per a justificar altres subvencions rebudes.

Són despeses corrents les que reunisquen alguna de les característiques següents: ser béns fungibles, tindre una duració previsible inferior a l'exercici econòmic, no ser susceptibles d'incloure's en inventari o ser despeses previsiblement reiteratives.

No seran subvencionables les despeses que es referisquen a material inventariable.

6. Justificació de les subvencions per les associacions d'alumnes d'FPA

6.1. El termini de presentació de la justificació de les subvencions s'establirà en la resolució de concessió de subvenció.

6.2. Les entitats beneficiàries hauran de presentar la documentació justificativa següent:

a) Memòria explicativa de les activitats realitzades i referenciades segons el projecte presentat i aprovat. Totes les activitats es presentaran numerades i amb indicació del lloc (si són presencials), la data i l'horari de realització.

b) Compte justificatiu, segons el formulari normalitzat disponible en l'adreça d'internet http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-pares-alumnes/subvenciones, en què s'han d'incloure, sota la responsabilitat del declarant, els justificants de despeses (factures, rebuts, etc.), o qualsevol altre document amb validesa jurídica, que acrediten la realització de les activitats per a les quals es va concedir la subvenció. A més, s'aportaran els corresponents justificants de pagaments. El compte justificatiu inclourà les activitats realitzades, amb la mateixa referència de la sol·licitud, que han sigut finançades amb la subvenció i el seu cost, amb el desglossament de cadascuna de les despeses realitzades corresponents al projecte aprovat. De cada justificant de despesa es farà constar la referència que té en la memòria l'activitat a la qual s'imputa.



La data dels justificants de les despeses haurà d'estar compresa dins del període de realització de les activitats previst en el resolc primer, apartat 2, això és, des de setembre de 2020 fins al termini concedit en la resolució per a la justificació de les despeses de les activitats executades.

7. Justificació de les subvencions per les federacions d'alumnes d'FPA

7.1. El termini per a la presentació de la justificació s'establirà en la resolució de concessió de subvenció.

7.2. Per a poder realitzar la proposta de pagament, les organitzacions beneficiàries hauran de presentar, juntament amb el formulari de justificació de les subvencions per a les federacions, disponible en l'adreça d'internet indicada en l'apartat anterior, la següent documentació justificativa:

a) Memòria explicativa de les activitats realitzades i referenciades segons el projecte d'activitats presentat i aprovat. Cada activitat anirà numerada i s'indicarà el dia, l'horari, el lloc on s'ha realitzat (si són presencials) i la persona que l'ha impartida, amb indicació del DNI. Aquestes actuacions i les seues activitats s'han de correspondre, necessàriament, amb els apartats i subapartats del projecte presentat en la sol·licitud i posteriorment aprovat per la comissió avaluadora.



Així mateix, s'adjuntarà a cada activitat realitzada:

1r. El programa.

2n. Llista de persones assistents (nom, cognoms, DNI i signatura).

3r. Certificat del lloc on s'ha fet, en què conste el dia, l'horari i la persona que ha impartit l'activitat. Quan l'activitat es realitze en un centre docent, aquest certificat es podrà substituir per l'autorització del centre per a la realització de l'activitat programada, on s'especificarà el dia i l'horari; a més, s'adjuntarà un certificat de l'associació d'alumnes en el qual s'especifique que s'ha executat l'activitat i s'indique el dia, l'horari i la persona que l'ha impartida. En aquesta documentació constarà la referència que l'activitat té en la sol·licitud.



b) Compte justificatiu, segons els formularis disponibles en l'adreça d'internet indicada anteriorment, en què s'hauran d'incloure, sota responsabilitat de la persona declarant, els justificants de despeses (factures, rebuts, etc.), o qualsevol altre document amb validesa jurídica, agrupats per concepte de despesa, que permeta acreditar la realització de les activitats per a les quals es va concedir l'ajuda. A més, s'aportaran els corresponents justificants de pagament.

De conformitat amb el resolc primer, apartat 2, la data dels justificants presentats i dels pagaments ha d'estar inclosa en aquest període.



En els annexos IV-D3 i IV-D4 del compte justificatiu, els justificants de despeses s'agruparan per apartats i subapartats del projecte presentat en la sol·licitud, fent constar la referència que té en la sol·licitud l'activitat a la qual s'imputa, i es numeraran tots els documents presentats. Queden exclosos els justificants de despeses on no conste l'activitat concreta que l'ha generat, amb indicació del lloc, data i horari de realització.

7.3. En el supòsit previst en l'article 23, apartat 2, de les bases reguladores, l'entitat beneficiària haurà de presentar un document que acredite el compromís de l'entitat associada d'efectuar la totalitat o part de l'activitat subvencionada. Igualment, es presentarà un certificat de l'entitat associada que acredite la recepció i l'import dels fons per la part corresponent, acompanyat dels justificants de despeses que ha tingut l'entitat associada.

7.4. Són despeses subvencionables les generades per les activitats contingudes en el projecte presentat per l'entitat i que va servir de base per a la concessió de la subvenció, així com les despeses corrents i de funcionament per al manteniment de l'entitat beneficiària, les despeses de personal i les de desplaçament (s'exclouen les despeses de restauració i allotjament), sempre que s'acredite quina és l'activitat concreta que les ha generades, el dia, l'hora i la finalitat.

7.5. Per a acreditar les despeses derivades del personal, es presentaran les nòmines i, com a justificants de pagament efectiu líquid, s'adjuntaran els justificants bancaris de l'eixida de fons que es corresponguen amb el valor de les nòmines comptabilitzades. Es presentaran també els butlletins de cotització TC1 i TC2 del personal contractat. Així mateix, el pagament de l'IRPF d'aquest personal s'acreditarà mitjançant el document de liquidació corresponent o transferència bancària.

7.6. Respecte a les despeses de desplaçament, els imports corresponents a quilometratge que es justifiquen se subvencionaran prenent com a referència l'import establit pel mateix concepte en el Decret 64/2011, de 27 de maig, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris (DOGV 6531, 30.05.2011), annex VI.



7.7. Respecte a les despeses derivades de la celebració de xarrades, jornades, cursos de formació o assessoraments, la part corresponent a la persona que impartisca l'activitat s'acreditarà mitjançant factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, per cada col·laboració, en què conste el nom de cadascuna de les activitats, el lloc, el dia i l'hora en què es van realitzar, les dades de la persona que percep el pagament, el seu NIF, així com les dades relatives a la federació beneficiària, o emplenant el formulari model de rebut per col·laboracions ocasionals, disponible en la pàgina web indicada anteriorment, que s'haurà d'acompanyar del pagament de l'IRPF, acreditat mitjançant el document de liquidació corresponent o transferència bancària. S'hauran d'adjuntar els justificants de pagament.

De les despeses descrites en els apartats 6.6 i 6.7 se subvencionaran els imports corresponents pels mateixos conceptes establits en el Decret 64/2011, ja esmentat.

7.8. Respecte a la contractació, d'acord amb l'article 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (BOE 272, 09.11.2017), l'entitat beneficiària haurà de presentar un certificat on conste que no s'ha alterat l'objecte del contracte per a evitar l'aplicació de les regles generals de contractació.

7.9. Respecte dels impostos subvencionables, l'entitat beneficiària haurà d'aportar una declaració responsable sobre el seu abonament, recuperació o compensació respecte de cada despesa. Les entitats l'activitat de les quals estiga exempta d'IVA hauran d'aportar un certificat del secretari o secretària o de la persona representant de l'entitat, relatiu a aquesta qüestió.

8. Les factures o justificants, presentats telemàticament, hauran de reunir els requisits previstos en la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic; seran emeses a nom de l'associació o federació d'alumnes beneficiària, amb indicació del NIF, i no serà vàlid el justificant que es realitze amb document expedit a nom d'una altra entitat diferent. Per a acreditar el pagament, es presentarà també amb la factura el justificant de transferència bancària o rebut de caixa.



9. S'exclouen les despeses que no tinguen una relació directa amb les activitats subvencionades.

10. Es considerarà despesa realitzada la que ha sigut pagada efectivament amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de la documentació justificativa.

11. Si dels justificants de despeses presentades resulta un import inferior a l'ajuda concedida, es reduirà automàticament la subvenció en la quantia necessària perquè l'ajuda no excedisca la despesa justificada.





Catorze. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran subjectes a les següents obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre subvencions públiques:

a) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions en la forma, condicions i termini establits per a cada tipus d'ajuda.



b) Justificar davant la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, si és el cas, el compliment dels requisits i les condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuarà aquesta conselleria materialitzades en el pla de control, així com qualsevol altra de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.



d) Comunicar a aquesta conselleria l'obtenció altres subvencions, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

e) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a l'entitat beneficiària en cada cas, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

f) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, fins i tot els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

g) Adoptar les mesures de difusió contingudes en l'apartat 4 de l'article 18 de l'LGS i fer constar el patrocini d'aquesta conselleria.

h) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de l'LGS.



2. L'incompliment de les obligacions anteriors constitueix una infracció administrativa que serà sancionada d'acord amb el que disposa el títol IV de l'LGS i segons regula el capítol IV del títol X de la Llei d'hisenda pública i subvencions.



Quinze. Tramitació telemàtica

Per a la tramitació d'aquest procediment per via telemàtica s'habilitaran els mitjans electrònics necessaris, d'acord amb el que disposen l'LPAC, el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana (DOGV 7425, 17.12.2014), i el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic (DOGV 6376, 14.10.2010).



Setze. Modificació de la resolució de concessió de la subvenció



1. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per a la concessió de les subvencions i dels requisits i condicions establits en les bases reguladores i en aquesta convocatòria, i, en tot cas, l'obtenció concurrent d'ajudes o subvencions atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o de minoració de la subvenció, i eventualment, a la revocació.

2. Es produirà la pèrdua del dret a l'import total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de l'LGS. En aquest cas, es declararà per resolució, prèvia substanciació dels tràmits procedimentals oportuns, la pèrdua del dret a la percepció parcial o total de l'ajuda, que podrà finalitzar, si és el cas, amb la revocació de la subvenció i l'obligació de reintegrar les quantitats ja percebudes i l'interés de demora.



La resolució i els tràmits procedimentals previs es notificaran a les entitats beneficiàries mitjançant la publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones i en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es. Aquesta publicació substituirà la notificació, de conformitat amb el que es preveu en la normativa vigent en matèria de procediment administratiu.

3. Seran causes de nul·litat o d'anul·labilitat les previstes en l'article 36 de l'LGS.



Dèsset. Reintegrament i/o revocació de les subvencions

1. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció o, si és el cas, la revocació de la subvenció, en els casos següents:

a) Incompliment de l'obligació de justificació.

b) Obtindre la subvenció sense reunir les condicions requerides.

c) Incompliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció.

d) Incompliment de les condicions imposades a les entitats beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció.

e) Tots aquells casos que estableix l'article 37 de l'LGS.

2. Els supòsits de reintegrament s'estableixen sense perjudici dels casos en què corresponga incoar un expedient sancionador d'acord amb el que estableix l'article 67 de l'LGS.

3. El termini màxim per a resoldre serà de sis mesos des del moment en què s'incoe l'expedient de reintegrament. Una vegada transcorregut l'esmentat termini sense resolució expressa, suposarà la caducitat del procediment, però no la prescripció de l'acció.

4. Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i reportaran interessos de demora des de l'endemà del seu venciment.

5. L'interés de demora resultarà de l'aplicació, per a cada any o període dels que integren el període de càlcul, de l'interés legal fixat en la llei de pressupostos generals de l'Estat per a aquests exercicis, de conformitat amb el que estableix l'article 16 de la Llei d'hisenda pública i subvencions.

6. El reintegrament s'efectuarà mitjançant transferència bancària o xec nominatiu a favor de la Conselleria competent en matèria d'hisenda de la Generalitat per l'import resultant de les quantitats sobrants per qualsevol de les causes enumerades en aquesta convocatòria. La còpia de la transferència bancària o el xec nominatiu hauran de ser remesos a la direcció general competent.



Díhuit. Compatibilitat

Les ajudes podran subvencionar la totalitat o una part de les despeses pressupostades. Seran compatibles amb la percepció d'altres subvencions, subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració pública o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sense perjudici que, en cap cas, podran ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, subvencions, ingressos o recursos, superen el cost de l'activitat subvencionada.



Dènou. Pla de control

La comprovació material de la realització de les activitats es durà a terme d'acord amb el pla de control elaborat per la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria.



Vint. Protecció de dades

La gestió de les subvencions objecte de la present convocatòria requereix el tractament de dades personals de les persones sol·licitants, representants i tercers, així com dels membres de la comissió avaluadora, en els termes següents:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

b) Categoria i origen de les dades a tractar: dades personals identificatives, de contacte, economicofinanceres, d'ocupació, de transaccions (béns i serveis subministrats o rebuts que figuren en factures o documents similars) i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides bé a través de formularis o de consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (d'ara en avant, PAI) o a altres administracions públiques, bé a través de documentació que entreguen les persones sol·licitants.



Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, les persones sol·licitants i representants legals han d'informar aquestes persones del tractament de les seues dades per part de la Conselleria, en els termes previstos en aquest article.

c) Fins del tractament i base jurídica: amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, exercici de poders públics i en el compliment de les obligacions legals establides en l'article 6, apartat 1, paràgrafs c i e, del Reglament general de protecció de dades, les dades personals es tractaran per a tramitar la sol·licitud, concessió, justificació i pagament de la subvenció.

d) Destinataris de les dades: les dades personals podran ser comunicades tant a la PAI, per a comprovar les dades de sol·licitants o situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, com a altres administracions i institucions públiques, entre les quals es troben, sense caràcter limitatiu, òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la UE, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Corts Valencianes, Sindicatura de Comptes, Intervenció de la Generalitat i IGAE, Defensor del Poble, Síndic de Greuges, Agència Valenciana Antifrau, Delegat de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.



En compliment dels principis de publicitat i transparència, les subvencions concedides seran publicades en la pàgina web de la conselleria i en la seu electrònica de la Generalitat a l'efecte de notificació, en el portal de transparència de la Generalitat Valenciana i en la Base de dades nacional de subvencions (d'ara en avant, BDNS). En tot cas, la informació sobre les subvencions concedides que es publique en el portal de transparència i en la BDNS, en tractar-se les beneficiàries de persones jurídiques, romandrà publicada durant els quatre anys naturals següents al de concessió de l'ajuda.

e) Les dades no seran objecte de transferències internacionals.

f) Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

g) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es recapten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.

h) Drets: la persona interessada pot exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les següents vies:

Mitjançant el tràmit electrònic accessible en el següent enllaç o en l'URL https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19970&version=amp (no requereix còpia del DNI).

Enviant la petició a qualsevol de les següents adreces:

Postal: avinguda de Campanar, 32. 46015 València

Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

De manera presencial aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.

L'exercici dels drets requereix la identificació inequívoca de la persona interessada o del seu representant.

i) Reclamació davant l'autoritat de control: la persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, a través de la seu electrònica accessible en l'adreça https://www.aepd.es, si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament pot contactar amb el Delegat de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de dpd@gva.es o dirigint-se a passeig Albereda, 16 – 46010 València.



Per a més informació es pot consultar el registre d'activitats de tractament denominat «Ajudes, beques i subvencions», accessible en www.ceice.gva.es/es/registre-de-tractament-de-dades.



Vint-i-u. Vigència

Aquesta resolució tindrà efectes des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o un recurs potestatiu de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de l'LPAC. Tot això, sense perjudici que les entitats sol·licitants puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 16 de juny de 2021. El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web