Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 15 de juny de 2021, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen subvencions per a finançar el foment d'activitats de participació, associació i formació de mares i pares d'alumnes, realitzades per les associacions de mares i pares d'alumnes de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics, les seues federacions i confederacions. [2021/6793]

(DOGV núm. 9117 de 30.06.2021) Ref. Base de dades 006492/2021




Mitjançant l'Ordre 29/2016, de 17 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes, les associacions d'alumnes, les seues federacions i confederacions (DOGV 7809, 20.06.2016).

En l'article 3 de l'ordre esmentada es disposa que el procediment de concessió per concurrència competitiva s'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria pública, adoptada per resolució de l'òrgan competent i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (d'ara en avant, DOGV), i que cada convocatòria determinarà el col·lectiu al qual es destina la subvenció corresponent.

La Generalitat ha previst en els pressupostos de 2021 una línia pressupostària destinada al foment, participació i associació de mares i pares d'alumnes per a finançar despeses de funcionament i l'execució d'activitats formatives de les associacions de mares i pares d'alumnes de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics, de les seues federacions i confederacions.



D'altra banda, s'ha aprovat mitjançant la Resolució de 23 de març de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8783, 07.04.2020) el Pla estratègic de subvencions 2020-2023 de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, que estableix en l'annex, com a objectiu estratègic 7.1 «Fomentar la participació de la comunitat educativa» i desplega la línia de subvenció S0022000, amb la denominació «Foment, participació i associació de mares i pares de l'alumnat no universitari de la Comunitat Valenciana i les activitats extraescolars que realitzen en els centres docents sostinguts amb fons públics».



Per això, fent ús de les facultats que em confereix el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8959, 24.11.2020), i segons el que s'estableix en els articles 160, apartat 4, paràgraf b, i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, Llei d'hisenda pública i subvencions), i vista la proposta de la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació, i de conformitat amb aquesta, resolc:



Primer. Objecte i àmbit d'aplicació

1. L'objecte d'aquesta subvenció és convocar en règim de concurrència competitiva les ajudes destinades al finançament de les despeses de funcionament i al foment d'activitats de participació, associació i formació executades per:

a) Les associacions de mares i pares d'alumnes (d'ara en avant, AMPA) de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics amb seu a la Comunitat Valenciana.

b) Les confederacions i federacions d'associacions de mares i pares d'alumnes de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics amb seu a la Comunitat Valenciana.

2. Hi queden compreses les activitats realitzades des de setembre de 2020 fins al termini concedit en la resolució per a la justificació de les despeses de les activitats executades, sempre que estiguen incloses en el projecte presentat per a sol·licitar la subvenció i no hagen servit per a justificar altres ajudes rebudes. El termini de justificació es fixarà en la resolució de concessió de les subvencions.

3. No seran objecte de subvenció les despeses que es referisquen a material inventariable.



Segon. Import i finançament

1. L'import global màxim destinat a les ajudes a què es refereix el resolc primer, apartat 1, d'aquesta convocatòria és de 600.000 euros.



La quantitat esmentada es finançarà a càrrec de la línia de subvenció S0022000 de l'aplicació pressupostària 09.02.02.421.50, capítol IV, prevista en la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021.

2. Atenent els seus respectius àmbits de representació i d'acció territorial, es realitza un repartiment entre les AMPA i confederacions i federacions d'AMPA, a fi d'assegurar les dotacions necessàries per al seu correcte funcionament i les seues activitats. Això motiva que el repartiment de la línia de subvenció siga:

a) Entre les AMPA: 240 subvencions de 800 euros, amb un import total de 192.000 euros.

b) La resta de l'import total de la subvenció, que ascendeix a 408.000 euros, es destinarà a les confederacions i federacions d'AMPA i es distribuirà de la manera següent:

b.1) A les confederacions de federacions d'AMPA els correspon un import global de 256.000 euros.

b.2) A les federacions d'AMPA els correspon un import global de 152.000 euros.

3. L'import global màxim podrà incrementar-se a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit, amb la tramitació i l'aprovació prèvies del corresponent expedient de modificació, i no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el qual preveu l'article 58, apartat 2, paràgraf a, punt 4t, del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (d'ara en avant, Reglament de la llei general de subvencions). Així mateix, aquest import podrà ser minorat quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que el finança.

4. Excepte el que es preveu en l'apartat anterior, la implementació i el posterior desplegament d'aquesta convocatòria no podran tindre cap incidència en la dotació de tots i cadascun dels capítols de despesa assignats a aquesta conselleria, a part de la dotació assignada en la Llei de pressupostos de 2021, i en tot cas haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent en matèria d'educació.





Tercer. Sol·licitants

1. Podran sol·licitar les subvencions que es convoquen en aquesta resolució, les AMPA de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics, les seues federacions i confederacions, que reunisquen els requisits següents:

a) Tindre establida la seu i l'àmbit d'activitat a la Comunitat Valenciana.

b) Estar inscrites, en la data que es publique la convocatòria corresponent en el DOGV, en el cens de confederacions, federacions i associacions de mares i pares d'alumnes de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana a què es refereix l'Ordre de 4 de novembre de 1996 (DOGV 2885, 09.12.1996).

2. Per a les AMPA, no serà necessari que estiguen integrades en una federació per a accedir a la subvenció.

3. Les federacions d'AMPA, a més dels requisits de l'apartat 1, hauran de tindre establit un àmbit territorial provincial o superior, de conformitat amb el que es preveu en l'article 22, apartat 3, de l'ordre de bases reguladores, hauran de representar, en la data de publicació d'aquesta resolució, com a mínim el 20 % de les associacions de mares i pares d'alumnes constituïdes en centres docents, dins del seu àmbit territorial i sector, segons les dades que consten en el cens anteriorment esmentat.

4. Les entitats sol·licitants hauran de complir els requisits de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS).



Quart. Formalització de la sol·licitud

1. La presentació de les sol·licituds i la documentació annexa que s'especifica en el següent apartat es realitzarà obligatòriament de manera electrònica en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, i no seran admeses les sol·licituds presentades per altres mitjans.

L'enllaç en la seu electrònica per a la presentació telemàtica de les sol·licituds també es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones.

La presentació telemàtica requerirà que l'entitat sol·licitant dispose de sistemes d'identificació i signatura electrònica acceptats en la seu electrònica de la Generalitat.

Tant la sol·licitud com la resta de documents que calga presentar hauran de signar-se electrònicament amb el certificat de persona jurídica emés per qualsevol de les entitats certificadores admeses per la seu electrònica de la Generalitat o amb el certificat digital de la persona que represente la persona jurídica, que haurà d'haver-se registrat prèviament en el Registre de representants de la Generalitat.



La presentació de la sol·licitud comporta l'acceptació de les bases reguladores.

2. Amb caràcter general, d'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPAC), en absència d'oposició expressa per part de l'entitat interessada, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat a obtindre directament l'acreditació del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. En cas d'oposar-se al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà de manifestar-ho expressament en la sol·licitud i estarà obligada a aportar els documents corresponents.

No obstant l'anterior, respecte a l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries estatals i autonòmiques, d'acord amb el que es disposa en l'article 28, apartat 3 de la LPAC i l'article 95, apartat 1 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, és necessària autorització expressa per part de l'entitat interessada perquè l'òrgan gestor del procediment puga obtindre directament l'acreditació del compliment de les citades obligacions. En aquest cas, si no es dona en la sol·licitud la corresponent autorització expressa perquè l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, l'entitat interessada estarà obligada a aportar els documents acreditatius.



Cinqué. Documentació

A la sol·licitud hauran d'annexar-se els següents documents digitalitzats en format PDF:

1. El projecte d'activitats de l'entitat sol·licitant, curs acadèmic 2020-2021.

2. El pressupost desglossat de les activitats.

3. La domiciliació bancària. El model que s'ha de remetre està disponible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, i en la pàgina web http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones. Aquest imprés, en el qual ha de figurar el compte i el titular, una vegada degudament emplenat, s'haurà de signar i segellar. Si no s'ha rebut aquesta subvenció en anys anteriors o s'ha canviat el número de compte, haurà de presentar-se l'original amb la sol·licitud de subvenció.



Sisé. Termini de presentació de sol·licituds

El termini per a la presentació per via telemàtica de les sol·licituds serà de quinze dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV.



Seté. Esmena de sol·licituds

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan instructor del procediment publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en l'adreça següent: http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones, i en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, una relació de les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar la sol·licitud o aportar els documents preceptius que s'especifiquen, amb la indicació que, si en el termini de deu dies no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada d'acord amb la legislació bàsica de procediment administratiu comú. La proposta de resolució provisional es notificarà a les entitats sol·licitants mitjançant la publicació en la pàgina web anteriorment indicada, que substituirà a la notificació, de conformitat amb el que es preveu en l'article 8 de les bases reguladores.

El projecte d'activitats haurà d'aportar-se dins del termini de presentació de sol·licituds. En cas que s'aporte documentació una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, no es tindrà en consideració a l'efecte del còmput dels criteris de valoració.



Huité. Comissió avaluadora

L'avaluació de les sol·licituds de concessió d'ajudes la realitzarà la comissió avaluadora, integrada per:

a) El o la cap del Servei d'Innovació i Qualitat, que actuarà com a president o presidenta.

b) Una persona funcionària del Servei d'Innovació i Qualitat, que actuarà com a secretari o secretària.

c) Una persona funcionària que preste serveis en la Subdirecció General de Centres Docents.

d) Una persona funcionària que preste serveis en la Subdirecció General d'Ordenació.

e) Un inspector o inspectora designats per la Inspecció General d'Educació.

La comissió avaluadora tindrà la facultat de comprovar, en qualsevol moment, l'efectivitat de les actuacions previstes en l'ordre de bases i en la present convocatòria de subvencions, i podrà demanar a les entitats beneficiàries l'enviament d'informes suficientment documentats sobre l'execució de les activitats dutes a terme, així com dels procediments efectuats a aquest efecte.



Nové. Criteris per a l'adjudicació de les subvencions a les AMPA



Les subvencions s'atorgaran d'acord amb els criteris assenyalats en els apartats 1 i 2 següents:

1. Dos punts per cada unitat (si és el cas, concertades) o especialitat (en el cas d'ensenyaments especialitzats) de què dispose el centre docent en què estiga constituïda l'associació. Fins a un màxim de 20 punts.

Els centres rurals agrupats (CRA) i els centres educatius amb un percentatge igual o superior al 50 % d'alumnat amb necessitats de compensació de desigualtat o els centres situats en barris desfavorits, segons l'article 22 del Decret 104/2018, de 27 de juliol, del Consell, pel qual es desenvolupen els principis d'equitat i d'inclusió en el sistema educatiu valencià (DOGV 8356, 07.08.2018), obtindran 5 punts addicionals per aquestes circumstàncies.

La puntuació màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà de 25 punts.

2. Projecte d'activitats presentat per l'entitat sol·licitant, atenent el barem següent:

a) Activitats de formació, dirigides a les famílies, que afavorisquen la implicació i la participació en el procés educatiu i evolutiu dels seus fills i filles. Fins a un màxim de 25 punts.

b) Activitats de formació, dirigides a les famílies, que milloren qualitativament la seua representativitat en el consell escolar i la col·laboració en el funcionament general del centre. Fins a un màxim de 25 punts.



c) Activitats culturals, esportives i recreatives. Fins a un màxim de 25 punts.

La puntuació màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà de 75 punts.

3. El projecte presentat ha d'incloure un índex en què les activitats programades o implementades estaran agrupades segons la tipologia a, b o c de l'apartat anterior, denominades i ordenades amb un número de referència, per exemple a.1, a.2, etc. Aquesta referència valdrà per a la justificació. Només així podran ser puntuades d'acord amb la convocatòria.

4. La comissió avaluadora, estudiades i revisades totes les sol·licituds, d'acord amb els criteris anteriors, emetrà un informe que contindrà una llista per ordre de puntuació de les entitats que hagen sol·licitat la subvenció, ordenades de major a menor puntuació. Les dues-centes quaranta primeres sol·licituds de la llista resultaran adjudicatàries de la subvenció.



Deu. Criteris per a l'adjudicació de les subvencions a les federacions d'AMPA i les seues confederacions

Les subvencions s'atorgaran d'acord amb els criteris assenyalats en els apartats 1 i 2 següents:

1. Nombre d'associacions que formen part de l'entitat en la data de publicació de la convocatòria. Fins a un màxim de 50 punts.

Per a calcular els punts que corresponguen a cada entitat, es considerarà la suma total de les associacions de totes les entitats del mateix tipus (federacions o confederacions) que opten a la subvenció i el percentatge que representa cadascuna sobre el total. Després es prorratejaran els 50 punts entre aquestes, segons aquest percentatge. El valor punt d'aquest apartat serà el que resulte de dividir el 50 % de la dotació màxima indicada en el resolc segon, apartat 2, paràgraf b, d'aquesta convocatòria, destinada a cada tipus de col·lectiu, entre els 50 punts.

La quantitat que s'assigne a cada entitat en aquest apartat serà la que resulte de multiplicar els punts obtinguts per cadascuna pel valor punt.



2. El projecte d'activitats presentat, que serà avaluat segons els criteris següents:

A. Programes o plans de xoc contra la desmotivació de les AMPA en els centres educatius:

a) Projectes sobre impuls i extensió de l'associacionisme. Fins a 10 punts.

b) Cursos per a la formació de consellers i conselleres escolars; guies bàsiques d'orientació per a les AMPA, consellers i conselleres; constitució de les AMPA; normativa legal o qualsevol altra àrea similar. Fins a 10 punts.

Per aquest apartat es podrà obtindre fins a un màxim de 20 punts.

B. Programar activitats formatives, al llarg de l'any, dirigides a les mares, pares i alumnat, que aborden prioritàriament les temàtiques següents:

a) Participació activa de la família i col·laboració estreta amb el centre al qual pertany per a promoure l'èxit educatiu de l'alumnat i estratègies per a ajudar a gestionar l'organització i la planificació acadèmica dels seus fills i filles. Fins a 5 punts.

b) Plans actitudinals i instrumentals que facen estimar i valorar la lectura en l'àmbit familiar, en col·laboració amb els centres docents. Fins a 10 punts.

c) Sensibilització en la convivència escolar, en el bon ús de les noves tecnologies, en la participació social, en el pensament crític i solidari o qualsevol altra àrea similar. Fins a 10 punts.

d) Altres temàtiques no indicades anteriorment però que continuen un pla de formació iniciat el curs anterior. Fins a 5 punts.

Per aquest apartat es podrà obtindre fins a un màxim de 30 punts.

Les actuacions, els projectes, els cursos, les publicacions, etc., seran originals de la federació o confederació. En cas de col·laboració amb alguna altra entitat, organisme, associació, etc., es presentarà un certificat de participació expedit per qui tinga reconeguda la seua titularitat.



La puntuació màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà de 50 punts. El valor punt serà el que resulte de dividir el 50 % de la dotació màxima destinada a cada col·lectiu (federacions o confederacions) segons el resolc segon, apartat 2, paràgraf b, d'aquesta convocatòria, entre la suma total dels punts obtinguts per cadascun dels col·lectius.

La quantitat que s'assigne a cada entitat en aquest apartat segon serà la que resulte de multiplicar els punts obtinguts amb el seu projecte pel valor punt prèviament determinat.

3. El projecte presentat ha d'incloure un índex, en el qual les activitats programades o implementades estaran agrupades d'acord amb l'apartat anterior. A cada projecte, dins d'aquests punts, se li assignarà una referència, per exemple Aa1, Aa2, Aa3,..., i a cada activitat inclosa en cada projecte se li assignarà la referència corresponent, per exemple Aa1/01, Aa1/02, Aa1/03...

Aquesta referència serà la mateixa que s'utilitzarà per a ordenar la documentació justificativa de les despeses. Només així podran ser puntuades d'acord amb la convocatòria.

4. Per a ser beneficiari, s'haurà d'obtindre una valoració mínima de 10 punts en l'apartat A i de 15 punts en l'apartat B.

5. La comissió avaluadora, estudiades i revisades totes les sol·licituds, i d'acord amb els criteris inclosos en els apartats 1 i 2, emetrà un informe que contindrà una llista de les entitats que hagen sol·licitat la subvenció amb la puntuació obtinguda.

6. La quantia individualitzada de la subvenció o assignació econòmica concedida a cada beneficiari serà la que resulte de sumar les quantitats obtingudes en els apartats 1 i 2 d'aquest resolc.



Onze. Resolució del procediment de concessió i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la convocatòria serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, d'acord amb l'article 12 de les bases reguladores. Vençut el termini sense haver-se notificat una resolució expressa, les entitats sol·licitants podran considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, segons l'article 25, apartat 1, paràgraf a, de l'LPAC.

2. A la vista de l'informe emés per la comissió avaluadora, la Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa, com a òrgan instructor, elevarà una proposta de resolució per a la concessió de les subvencions a la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació, que resoldrà aquesta convocatòria per delegació del conseller d'Educació, Cultura i Esport, prevista en la disposició final segona de les bases reguladores.



3. La resolució, amb l'especificació dels noms de les entitats beneficiàries i les dotacions econòmiques que els corresponguen, així com les sol·licituds desestimades, si és el cas, es notificarà a les entitats sol·licitants mitjançant la publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones, i en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es. Aquesta publicació substituirà la notificació de conformitat amb allò que preveu la normativa vigent en matèria de procediment administratiu.



Dotze. Adjudicació de les subvencions

Les subvencions s'atorgaran d'acord amb els criteris establits en aquesta convocatòria i en l'ordre de bases reguladores.



Tretze. Pagament, despeses subvencionables i justificació de les subvencions

1. Una vegada publicada la resolució de concessió de les subvencions, l'import s'abonarà íntegrament a les entitats beneficiàries, que hauran de justificar-les correctament, d'acord amb el que s'especifica en les bases reguladores i en els punts següents.

2. Es lliurarà el 100 % de la subvenció una vegada publicada la resolució de concessió i amb caràcter previ a la presentació de la justificació d'acord amb l'exempció aprovada en l'article 44, apartat 2, paràgraf h, de la Llei de pressupostos per a l'exercici 2021 per a aquestes subvencions. Així mateix i d'acord amb l'apartat 16, paràgraf u, del mateix article, les entitats beneficiàries de les ajudes concedides queden exemptes de l'obligació de prestar les garanties previstes per l'article 171, apartat 5, paràgraf f, de la Llei d'hisenda pública i subvencions.



3. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció quan el beneficiari no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o siga deutor per resolució de procedència de reintegrament.

4. Són despeses subvencionables les generades per les activitats contingudes en el projecte presentat per l'entitat i que va servir de base per a la concessió de la subvenció, així com les despeses corrents i de funcionament per al manteniment de l'entitat beneficiària, les despeses de personal i les de desplaçament (se n'exclouen les despeses de restauració i allotjament), sempre que s'acredite quina és l'activitat concreta que les ha generades i el dia, l'hora i la finalitat, i no hagen servit per a justificar altres ajudes rebudes.

Són despeses corrents les que reunisquen alguna de les característiques següents: ser béns fungibles, tindre una duració previsible inferior a l'exercici econòmic, no ser susceptibles d'incloure's en inventari o ser despeses previsiblement reiteratives.

No seran subvencionables les despeses que es referisquen a material inventariable.

5. Justificació de les subvencions a les AMPA

5.1. El termini de presentació de la justificació de les subvencions s'establirà en la resolució de concessió de subvenció.

5.2. Les entitats beneficiàries hauran de presentar la documentació justificativa següent:

a) Memòria explicativa de les activitats realitzades i explicitades segons el projecte presentat i aprovat. Totes les activitats es presentaran numerades i amb la indicació del lloc (si són presencials), la data i l'horari de realització.

b) Compte justificatiu, segons el formulari normalitzat disponible en l'adreça d'internet http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones, en què s'hauran d'incloure, sota la responsabilitat del declarant, els justificants de despeses (factures, rebuts, etc.), o qualsevol altre document amb validesa jurídica, que acrediten la realització de les activitats per a les quals es va concedir la subvenció. A més, s'aportaran els justificants de pagament corresponents. El compte justificatiu inclourà les activitats realitzades, amb la mateixa referència de la sol·licitud, que han sigut finançades amb la subvenció i el seu cost, amb el desglossament de cada una de les despeses realitzades corresponents al projecte aprovat. De cada justificant de despesa es farà constar la referència que té en la memòria l'activitat a la qual s'imputa.

La data dels justificants de les despeses haurà d'estar compresa dins del període de realització de les activitats previst en el resolc primer, apartat 2, això és, des de setembre de 2020 fins al termini concedit en la resolució per a la justificació de les despeses de les activitats executades.

6. Justificació de les subvencions per les federacions d'AMPA i les confederacions de federacions d'AMPA.

6.1. El termini per a la presentació de la justificació s'establirà en la resolució de concessió de subvenció.

6.2. Per a poder realitzar la proposta de pagament, les organitzacions beneficiàries hauran de presentar, juntament amb el formulari de justificació de les ajudes per a les federacions i confederacions d'AMPA, disponible en l'adreça d'internet indicada en l'apartat anterior, la següent documentació justificativa:

a) Memòria explicativa de les activitats realitzades i explicitades segons el projecte d'activitats presentat i aprovat. Cada activitat anirà numerada i s'indicarà el dia, l'horari i el lloc on s'ha realitzat (si són presencials) i la persona que l'ha impartida, amb indicació del DNI. Aquestes actuacions i les seues activitats s'han de correspondre, necessàriament, amb els apartats i subapartats del projecte presentat en la sol·licitud i posteriorment aprovat per la comissió avaluadora.



Així mateix, s'adjuntarà a cada activitat realitzada:

1. El programa.

2. La llista de persones assistents (nom, cognoms, DNI i signatura).

3. El certificat del lloc on s'ha fet, en què conste el dia, l'horari i la persona que ha impartit l'activitat. Quan l'activitat es realitze en un centre docent, aquest certificat es podrà substituir per l'autorització del centre per a la realització de l'activitat programada, on s'especificarà el dia i l'horari d'aquesta; a més, s'hi adjuntarà un certificat de l'AMPA del centre en què s'especifique que s'ha executat l'activitat i s'indique el dia, l'horari i la persona que l'ha impartida. En aquesta documentació constarà la referència que l'activitat té en la sol·licitud.



b) Compte justificatiu, segons els formularis disponibles en l'adreça d'internet indicada anteriorment, en el qual s'hauran d'incloure, sota responsabilitat de la persona declarant, els justificants de despeses (factures, rebuts, etc.), o qualsevol altre document amb validesa jurídica, agrupats per concepte de despesa, que permeten acreditar la realització de les activitats per a les quals es va concedir la subvenció. A més, s'aportaran els justificants de pagament corresponents.

De conformitat amb el resolc primer, apartat 2, la data dels justificants presentats i dels pagaments haurà d'estar inclosa en aquest període.

En els annexos IV-D3 i IV-D4 del compte justificatiu, els justificants de despeses s'agruparan pels apartats i subapartats del projecte presentat en la sol·licitud, es farà constar la referència que té en la sol·licitud l'activitat a la qual s'imputa i es numeraran tots els documents presentats. En queden exclosos els justificants de despeses on no conste l'activitat concreta que els haja generat, amb la indicació del lloc, data i horari de realització.

6.3. En el supòsit previst en l'article 23, apartat 2, de les bases reguladores, l'entitat beneficiària haurà de presentar un document que acredite el compromís de l'entitat associada d'efectuar la totalitat o part de l'activitat subvencionada. Igualment, es presentarà un certificat de l'entitat associada que acredite la recepció i l'import dels fons per la part corresponent, acompanyat dels justificants de despeses que haja fet l'entitat associada.

6.4. Són despeses subvencionables les generades per les activitats contingudes en el projecte presentat per l'entitat i que va servir de base per a la concessió de la subvenció, així com les despeses corrents i de funcionament per al manteniment de l'entitat beneficiària, les despeses de personal i les de desplaçament (se n'exclouen les despeses de restauració i allotjament), sempre que s'acredite quina és l'activitat concreta que les ha generades i el dia, l'hora i la finalitat.

6.5. Per a acreditar les despeses derivades del personal, es presentaran les nòmines i, com a justificants de pagament efectiu líquid, s'hi adjuntaran els justificants bancaris de l'eixida de fons que es corresponguen amb el valor de les nòmines comptabilitzades. Es presentaran també els butlletins de cotització TC1 i TC2 del personal contractat. Així mateix, el pagament de l'IRPF d'aquest personal s'acreditarà mitjançant el document de liquidació corresponent o transferència bancària.

6.6. Respecte a les despeses de desplaçament, els imports corresponents a quilometratge que es justifiquen se subvencionaran prenent com a referència l'import establit pel mateix concepte en el Decret 64/2011, de 27 de maig, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris (DOGV 6531, 30.05.2011), annex VI.



6.7. Respecte a les despeses derivades de la celebració de xarrades, jornades, cursos de formació o assessoraments, la part corresponent a la persona que impartisca l'activitat s'acreditarà mitjançant factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, per cada col·laboració, en què constaran el nom de cadascuna de les activitats; el lloc, el dia i l'hora en què es van realitzar; les dades de la persona que percep el pagament i el seu NIF, així com les dades relatives a la confederació o federació beneficiària; o emplenant el formulari model de rebut per col·laboracions ocasionals, disponible en la pàgina web indicada anteriorment, que s'haurà d'acompanyar del pagament de l'IRPF, acreditat mitjançant el document de liquidació corresponent o transferència bancària. S'hi hauran d'adjuntar els justificants de pagament.

De les despeses descrites en els apartats 6.4, 6.6 i 6.7, se subvencionaran els imports corresponents pels mateixos conceptes establits en el Decret 64/2011, ja esmentat.

6.8. Respecte a la contractació, d'acord amb l'article 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (BOE 272, 09.11.2017), l'entitat beneficiària haurà de presentar un certificat en què conste que no s'ha alterat l'objecte del contracte per a evitar l'aplicació de les regles generals de contractació.

6.9. Respecte dels impostos subvencionables, l'entitat beneficiària haurà d'aportar una declaració responsable sobre el seu abonament, recuperació o compensació respecte de cada despesa. Les entitats l'activitat de les quals estiga exempta d'IVA hauran d'aportar un certificat del secretari o secretària, o de la persona que represente l'entitat, relatiu a aquesta qüestió.

7. Les factures o els justificants, presentats telemàticament, hauran de complir els requisits previstos en la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, i seran emesos a nom de l'associació de mares i pares beneficiària, amb la indicació del NIF, i no serà vàlid el justificant que es realitze amb un document expedit a nom d'una altra entitat diferent. Per a acreditar el pagament, es presentarà també amb la factura el justificant de transferència bancària o rebut de caixa.

8. Se n'exclouen les despeses que no tinguen una relació directa amb les activitats subvencionades.

9. Es considerarà despesa realitzada la que ha sigut pagada efectivament amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de la documentació justificativa.

10. Si dels justificants de despeses presentades resulta un import inferior a la subvenció concedida, es reduirà automàticament la subvenció en la quantia necessària perquè l'ajuda no excedisca la despesa justificada.



Catorze. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran subjectes a les obligacions generals següents derivades de la normativa vigent sobre subvencions públiques:

a) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions en la forma, les condicions i el termini establits per a cada tipus d'ajuda.



b) Justificar davant de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, si és el cas, el compliment dels requisits i les condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuarà aquesta conselleria materialitzades en el pla de control, així com a qualsevol altra de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.



d) Comunicar a aquesta conselleria l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'haurà d'efectuar tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

e) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a l'entitat beneficiària en cada cas, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

f) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

g) Adoptar les mesures de difusió contingudes en l'apartat 4 de l'article 18 de l'LGS, en què es farà constar el patrocini d'aquesta conselleria.

h) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de l'LGS.

2. L'incompliment de les obligacions anteriors constitueix una infracció administrativa, que serà sancionada d'acord amb el que es disposa en el títol IV de l'LGS i segons està regulat en el capítol IV del títol X de la Llei d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Quinze. Tramitació telemàtica

Per a la tramitació d'aquest procediment per via telemàtica s'habilitaran els mitjans electrònics necessaris, d'acord amb el que disposen l'LPAC; el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana (DOGV 7425, 17.12.2014), i el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic (DOGV 6376, 14.10.2010).



Setze. Modificació de la resolució de concessió de la subvenció



1. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió tant de les subvencions com dels requisits i condicions establits en les bases reguladores i en aquesta convocatòria, així com l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o altres ens públics o privats, estatals o internacionals, podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, eventualment, a la seua revocació.

2. Es produirà la pèrdua del dret a l'import total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació o de presentació d'una justificació que no siga adequada en relació al projecte objecte de la subvenció, així com en el de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de l'LGS. En aquest cas, es declararà per resolució, amb la substanciació prèvia dels tràmits procedimentals oportuns, la pèrdua del dret a la percepció parcial o total de la subvenció, que podrà finalitzar, si és el cas, amb la revocació de la subvenció i l'obligació de reintegrar les quantitats ja percebudes i l'interés de demora.

La resolució i els tràmits procedimentals previs es notificaran a les entitats beneficiàries mitjançant la publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones i en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es. Aquesta publicació substituirà la notificació, de conformitat amb el que preveu la normativa vigent en matèria de procediment administratiu.

3. Seran causes de nul·litat o d'anul·labilitat les previstes en l'article 36 de l'LGS.



Dèsset. Reintegrament i/o revocació de les subvencions

1. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció o, si és el cas, la revocació de la subvenció en els casos següents:

a) Incompliment de l'obligació de justificació.

b) Obtenció de la subvenció sense complir les condicions requerides.

c) Incompliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció.

d) Incompliment de les condicions imposades a les entitats beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció.

e) Tots aquells casos que estableix l'article 37 de l'LGS.

2. Els supòsits de reintegrament s'estableixen sense perjudici dels casos en què corresponga incoar un expedient sancionador d'acord amb el que estableix l'article 67 de l'LGS.

3. El termini màxim per a resoldre serà de sis mesos des del moment en què s'incoe l'expedient de revocació i, si és el cas, de reintegrament. Una vegada transcorregut aquest termini sense una resolució expressa, això suposarà la caducitat del procediment, però no la prescripció de l'acció.

4. Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i reportaran interessos de demora des de l'endemà del seu venciment.

5. L'interés de demora resultarà de l'aplicació, per a cada any o període dels que integren el període de càlcul, de l'interés legal fixat en la llei de pressupostos generals de l'Estat per a aquests exercicis, de conformitat amb el que estableix l'article 16 de la Llei d'hisenda pública, del sector públic instrumental i subvencions.

6. El reintegrament s'efectuarà mitjançant una transferència bancària o un xec nominatiu a favor de la conselleria competent en matèria d'hisenda de la Generalitat per l'import resultant de les quantitats sobrants per qualsevol de les causes enumerades en aquesta convocatòria. La còpia de la transferència bancària o el xec nominatiu hauran de ser enviats a la direcció general competent.



Díhuit. Compatibilitat

Les ajudes podran subvencionar la totalitat o una part de les despeses pressupostades. Seran compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració pública o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sense perjudici que, en cap cas, podran ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada.



Dènou. Pla de control

La comprovació material de la realització de les activitats es durà a terme d'acord amb el pla de control elaborat per la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació i que es publica en la pàgina web de la Conselleria.



Vint. Protecció de dades

La gestió de les subvencions objecte de la present convocatòria requereix el tractament de dades personals de les persones sol·licitants, representants i tercers, així com dels membres de la comissió avaluadora, en els següents termes:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

b) Categoria i origen de les dades a tractar: dades personals identificatives, de contacte, economicofinancers, d'ocupació, de transaccions (béns i serveis subministrats o rebuts que figuren en factures o documents similars), i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides bé a través de formularis o de consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (d'ara en avant, PAI) o a altres administracions públiques, bé a través de documentació que s'entregue per les persones sol·licitants.

Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria les persones sol·licitants i representants legals han d'informar aquestes persones del tractament de les seues dades per part de la Conselleria, en els termes previstos en aquest article.

c) Finalitats del tractament i base jurídica: amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, exercici de poders públics i en el compliment de les obligacions legals establides en l'article 6, apartat 1, paràgrafs c i e, del Reglament general de protecció de dades, les dades personals es tractaran per a tramitar la sol·licitud, concessió, justificació i pagament de la subvenció.

d) Destinataris de les dades: les dades personals podran ser comunicades tant a la PAI, per a comprovar les dades de sol·licitants o situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, com a altres administracions o institucions públiques, entre les quals es troben, sense caràcter limitador, òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la UE, òrgans judicials i el Ministeri Fiscal, el Tribunal de Comptes, les Corts valencianes, la Sindicatura de Comptes, la Intervenció de la Generalitat i la IGAE, el Defensor del Poble, el Síndic de Greuges, l'Agència Valenciana Antifrau, el Delegat de Protecció de Dades i tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.



En compliment dels principis de publicitat i transparència, les subvencions concedides seran publicades en la pàgina web de la conselleria i en la seu electrònica de la Generalitat a l'efecte de notificació, en el portal de transparència de la Generalitat Valenciana i en la Base de dades Nacional de Subvencions (d'ara en avant, BDNS). En tot cas, la informació sobre les subvencions concedides que es publique en el portal de transparència i en la BDNS, en tractar-se les beneficiàries de persones jurídiques, romandrà publicada durant els quatre anys naturals següents al de concessió de l'ajuda.

e) Les dades no seran objecte de transferències internacionals.

f) Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'aquestes dades a la conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

g) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per la qual s'han recollit i amb els terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides de conformitat amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.

h) Drets: la persona interessada pot exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació en el tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les següents vies:

– Mitjançant el tràmit electrònic accessible en el següent enllaç o en l'url https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19970&version=amp (no requereix còpia del DNI).

– Enviant la petició a qualsevol de les següents adreces:

Postal: avinguda de Campanar, 32. 46015 València.

Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

– De manera presencial aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.

L'exercici dels drets requereix la identificació inequívoca de la persona interessada o del seu representant.

i) Reclamació davant l'autoritat de control: la persona interessada pot presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible en l'adreça https://www.aepd.es, si considera que no s'han atés els seus drets o s'ha vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament, pot contactar amb el delegat o delegada de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de dpd@gva.es o dirigir-se al passeig de l'Albereda, 16. 46010 València.

Per a més informació, consulte el registre d'activitats de tractament denominat «Ajudes, beques i subvencions», accessible en www.ceice.gva.es/es/registre-de-tractament-de-dades.

Vint-i-u. Eficàcia

Aquesta resolució produirà efectes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o un recurs potestatiu de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de l'LPAC. Tot això, sense perjudici que les entitats sol·licitants puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent



València, 15 de juny de 2021.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web