Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 2 de juny de 2021, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen subvencions per als centres privats concertats i centres de titularitat de les corporacions locals de la Comunitat Valenciana destinades a la reposició i renovació de llibres de text i material curricular per al curs escolar 2021-2022. [2021/6297]

(DOGV núm. 9101 de 07.06.2021) Ref. Base de dades 005571/2021




Mitjançant l'Ordre 26/2016, de 13 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, es regula el programa de reutilització, reposició i renovació de llibres de text i material curricular a través de la creació i posada en funcionament de bancs de llibres de text i material curricular en els centres públics i privats concertats de la Comunitat Valenciana, i es determinen les bases reguladores de les subvencions destinades a centres docents privats concertats i centres docents de titularitat de corporacions locals (DOGV 7806, 15.06.2016).



Aquesta ordre té com a finalitat dotar als centres escolars d'un banc de llibres i material curricular al qual es podran acollir voluntàriament les famílies de l'alumnat matriculat en centres educatius sostinguts amb fons públics. També és objectiu del programa desenvolupar i fomentar en l'alumnat actituds de respecte i ús responsable dels béns finançats amb fons públics.

El capítol III de l'esmentada ordre té la consideració de bases reguladores per als centres privats concertats i de titularitat de les corporacions locals. A les subvencions que se'ls atorgue els serà aplicable la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i, en els preceptes que siga aplicable, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de subvencions.

La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, la qual modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, suposa una nova redacció a la definició del currículum, els seus elements bàsics i la distribució de competències entre el Govern i les comunitats autònomes, amb l'objectiu de garantir una estructura del currículum al servei d'una educació inclusiva i, d'acord amb l'adquisició de competències, que valora a més la diversitat. S'atribueix al Govern la fixació dels ensenyaments mínims i a les administracions educatives l'establiment dels currículums dels diferents ensenyaments. En la disposició final cinquena s'estableix el calendari d'implantació de les modificacions introduïdes en el currículum, l'organització i objectius de cada curs.



Així, la modificació del currículum, organització i objectius dels ensenyaments s'implantaran en els cursos de primer, tercer i cinqué d'Educació Primària, primer i tercer d'Educació Secundària Obligatòria i en primer curs de cicles formatius de grau bàsic en el curs 2022-2023; i en els cursos de segon, quart i sisé d'Educació Primària, en segon i quart d'Educació Secundària Obligatòria i en segon curs de cicles formatius de grau bàsic en el curs 2023-2024.



Mitjançant Resolució de 29 de març de 2021, del director general de Centres Docents, s'estableix el calendari d'admissió de l'alumnat en els centres públics i privats concertats de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al curs 2021-2022.



A la vista d'aquestes dates i consideracions, donada la imminència en la implantació dels nous currículums, i pel que afecta els ensenyaments inclosos en el programa del banc de llibres de la Comunitat Valenciana, els centres educatius mantindran per al curs escolar 2021-2022, amb caràcter general, els llibres de text i la resta de materials curriculars utilitzats durant el curs 2020-2021, amb les excepcions establides en l'apartat cinqué d'aquesta resolució.

Per al curs 2021-2022, s'ha fixat una taxa de reposició i renovació dels llibres de text i material curricular del 10 % per a Educació Primària i del 15 % per a Educació Secundària, amb l'objectiu de contindre la despesa en llibres de text i material curricular davant la imminent implantació dels nous currículums. S'estableix una taxa diferenciada per a l'Educació Secundària Obligatòria atés que, amb caràcter molt excepcional, els centres que consideren que és absolutament necessari, per a l'òptim desenvolupament del treball a l'aula, podrien fer un canvi de llibres de text per a adaptar-se als ensenyaments per àmbits o al Programa d'educació plurilingüe i intercultural en aquest nivell educatiu.



En virtut del qual s'exposa i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

Convocar, per al curs escolar 2021-2022, les subvencions per als centres privats concertats i centres de titularitat de corporacions locals de la Comunitat Valenciana destinades a la reposició i renovació de llibres de text i material curricular.

Les bases reguladores d'aquestes subvencions estan previstes en l'esmentada Ordre 26/2016, de 13 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, d'ara en avant ordre de bases.





Segon. Finançament

1. L'import global màxim que podrà assignar-se en concepte d'aquestes subvencions per a aquesta convocatòria serà de 7.799.000,00 euros, distribuït entre els programes i línies de subvenció següents:

– 5.159.000,00 euros, a càrrec de la línia de subvenció S8207, capítol IV, de la secció, servei, centre gestor i programa 09.02.01.422.20 Ensenyament Primari, prevista en l'actual Llei de pressupostos de la Generalitat.

– 2.640.000,00 euros, a càrrec de la línia de subvenció S8208, capítol IV, de la secció, servei, centre gestor i programa 09.02.01.422.30 Ensenyament Secundari, prevista en l'actual Llei de pressupostos de la Generalitat.

2. Els esmentats imports podran ser incrementats a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit que no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el qual preveu l'article 58, apartat 2, lletra a, del Reglament de la Llei general de subvencions.

3. Aquestes ajudes es convoquen amb la col·laboració del Ministeri d'Educació i Formació Professional a través del Programa de finançament de llibres de text i material didàctic.



Tercer. Beneficiaris

Podran ser beneficiaris de les subvencions per a la gestió del Programa de reposició i renovació de llibres de text i material curricular els centres docents privats concertats i centres de titularitat de les corporacions locals de la Comunitat Valenciana, amb alumnat escolaritzat en els nivells educatius d'Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Formació Professional Bàsica i Educació Especial que participen en aquest programa, sempre que els esmentats centres el sol·liciten i complisquen els requisits previstos en l'ordre de bases.





Quart. Signants de la sol·licitud dels centres

Les sol·licituds dels centres les subscriuran les persones que figuren en el Registre de representants de centres docents de la Comunitat Valenciana com a titulars dels respectius centres docents. En el cas de persones jurídiques, la sol·licitud ha de ser signada pel representant legal del centre. No serà necessari presentar l'acreditació de la titularitat o representació del centre si prèviament ha sigut presentada en anteriors procediments o convocatòries.



Cinqué. Forma, termini de presentació de les sol·licituds i documentació

1. La presentació de sol·licituds, així com la documentació annexa establida en els apartats 5, 6, 7 i 9 d'aquest article es realitzarà, exclusivament, de manera telemàtica. La persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada per qualsevol dels sistemes admesos en la seu de la Generalitat i indicats en

https://sede.gva.es/va/sede_certificados.

2. La sol·licitud s'emplenarà i signarà a través de l'Oficina Virtual per als Centres Educatius https://ovice.gva.es/, apartat de «Centres concertats i centres de corporacions locals», subapartat «Banc de llibres». El model de sol·licitud estarà a la disposició de les persones interessades en l'esmentada aplicació, accessible tant directament, com a través de la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es en l'apartat serveis, procediments administratius, seu electrònica, i a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport

https://ceice.gva.es/va/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/libros-de-texto.

3. En la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, les persones interessades disposaran de les instruccions necessàries per al compliment d'aquest tràmit.

4. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies a comptar des de l'endemà de publicar-se aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5. Els centres privats concertats autoritzaran expressament, en l'apartat C1 de la sol·licitud, que la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport puga consultar telemàticament que estan al corrent de les seues obligacions tributàries. En cas que no s'autoritze, hauran de presentar la següent documentació:

– Certificació actualitzada de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, acreditativa que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la hisenda estatal.

– Certificació actualitzada de la conselleria competent en matèria d'hisenda de la Generalitat acreditativa que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica valenciana.

6. Amb la signatura de la sol·licitud, els centres privats concertats autoritzen expressament al fet que la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport consulte telemàticament les dades d'identitat del titular del centre o, en el seu cas, del seu representant legal, així com les dades d'estar al corrent dels pagaments amb la Tresoreria de la Seguretat Social. En cas d'oposició expressa, que han d'indicar en l'apartat C2 de la sol·licitud, hauran de presentar la següent documentació:

– Fotocòpia del NIF del titular o del representant del centre.

– Certificació actualitzada de l'Administració de la Seguretat Social, acreditativa que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

7. Els centres de titularitat de corporacions locals de la Comunitat Valenciana hauran de presentar:

– El certificat de l'acord de l'òrgan competent de la corporació pel qual s'autoritza la participació en la present convocatòria.

– Documentació acreditativa de la capacitat del signant de la sol·licitud per a representar la titularitat del centre.

8. El model de sol·licitud telemàtica inclou la declaració responsable de la titularitat del centre de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i la declaració responsable del compromís de compliment de les obligacions que es deriven de la recepció de la subvenció.

9. En cas que en la sol·licitud s'indique, a l'efecte de l'abonament de la subvenció, un compte bancari diferent de l'establit per al pagament de les despeses de funcionament del concert, s'haurà d'aportar un document de domiciliació bancària, segons el model establit en l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'Administració de la Generalitat. Aquest model de domiciliació bancària està disponible en la pàgina web

https://ceice.gva.es/va/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/libros-de-texto.

10. De conformitat amb el que estableix la legislació bàsica sobre el procediment administratiu comú, si després de la recepció de la sol·licitud i la documentació adjunta s'observa que falten documents o dades essencials per a la resolució de l'expedient, la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport li ho reclamarà telemàticament al centre i li concedirà un termini de 10 dies perquè puga esmenar la falta o aportar els documents preceptius.



Sisé. Participació de l'alumnat en el programa

1. L'alumnat participant en el Programa Banc de Llibres durant el curs 2020-2021 no haurà de presentar cap sol·licitud per a ser-ho en el programa 2021-2022, ja que aquesta condició es manté, excepte si exerceix el seu dret de renúncia. En cas de renúncia, ho haurà de fer de manera explícita mitjançant la sol·licitud habilitada a aquest efecte en el moment del lliurament de llibres. Aquesta renúncia no li eximirà de l'obligació de retornar els llibres que li han sigut deixats en règim de préstec.

És condició indispensable que el centre on es trobe matriculat l'alumnat tinga la condició de participant en el Programa Banc de Llibres.

2. Les persones que vulguen participar en el banc de llibres per primera vegada i ser beneficiàries, una vegada el centre tinga la condició de participant en el Programa Banc de Llibres, hauran de sol·licitar-lo d'acord amb el model de sol·licitud electrònica que consta en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es.

Les sol·licituds es presentaran en el centre on es trobe matriculat l'alumnat en el curs 2020-2021, excepte aquell que es matricule en primer d'Educació Primària que ho farà en el centre on es matricule el curs 2021-2022.

Una vegada emplenada i presentada la sol·licitud en el centre, les persones signants autoritzen la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport a la inclusió de les seues dades personals, recollides al llarg del procediment, en un registre informatitzat, en els termes i les condicions que s'estableixen en la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, i d'acord també amb el Decret 220/2014, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.

Totes les persones del centre que intervenen en el procés de tramitació guardaran la deguda reserva sobre les dades que conté la documentació pertinent, a fi de garantir la intimitat de les persones sol·licitants, d'acord amb el que disposa la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

Els períodes de presentació de sol·licituds de participació en el banc de llibres per part de les famílies seran els següents:

– Període ordinari: des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV fins al 22 de juliol de 2021, inclòs.

– Període extraordinari: del 23 de juliol fins al 29 d'octubre de 2021, inclusivament.

No obstant això, la Conselleria podrà establir altres períodes de sol·licitud si les circumstàncies així ho requereixen.

3. Per a poder participar en el banc de libres, serà imprescindible el lliurament, per part de l'alumnat, del lot complet de llibres de text i material curricular corresponents al curs 2020-2021 en el centre on haja estat matriculat. A tal fi, es facilitarà a les famílies un document, segons el model que establisca la Conselleria.

Quedarà exempt del requisit de lliurament de llibres l'alumnat que es matricule en primer d'Educació Primària durant el curs 2021-2022.



Excepcionalment, per tractar-se de material no reutilitzable, podrà quedar exempt del requisit de lliurament del lot de llibres l'alumnat matriculat en primer i segon d'Educació Primària en el curs 2020-2021, si així ho determina el centre escolar.

4. L'alumnat dels nivells educatius inclosos en aquesta resolució matriculat en centres CAES i centres d'Educació Especial es considera participant en el banc de llibres per al curs 2021-2022, per tant, no es requerirà la sol·licitud de participació individual en el programa.



5. En cas que l'alumnat no entregue el lot complet de llibres, el centre estudiarà els casos concrets i podrà sol·licitar un informe als serveis socials de la localitat o emetre'n un de propi en el qual farà constar que les condicions socioeconòmiques de la unitat familiar i l'interés social i educatiu aconsellen la seua participació en el programa amb els mateixos drets que la resta de l'alumnat participant.





Seté. Sol·licitud de compra i comunicació de necessitats per part dels centres docents

1. Els centres docents, vist el calendari d'implantació establit en Llei orgànica 3/2020, de 29 desembre, la qual modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, mantindran per al curs escolar 2021-2022, amb caràcter general, els llibres de text i la resta de materials curriculars utilitzats durant el curs 2020-2021. No obstant això, dins de les dotacions màximes previstes en aquesta resolució:

a) Els centres podran reposar les unitats necessàries per a completar els lots de llibres i material curricular i substituir només aquells llibres de text o materials que es consideren deteriorats. Així mateix, podran reposar les llicències digitals que hagen caducat.

b) Excepcionalment, els centres podran canviar els llibres de text en els casos següents:

– Llibres de text i material curricular de primer i segon de Primària, atés que es tracta de material, majoritàriament, no reutilitzable.

– ISBN descatalogat per l'editorial.

– Centres que havien iniciat un procés de renovació en cursos anteriors i necessiten donar continuïtat al projecte ja iniciat.

– Centres incomplets amb la implantació d'un nou curs.

– Centres que a causa de la crisi sanitària han afegit metodologia digital per a adaptar-se a la formació no presencial durant el curs 2020-2021, i desitgen donar continuïtat al projecte en el curs 2021-2022, substituint els llibres de text per llicències digitals.

Aquells centres que consideren que és absolutament necessari, per a l'òptim desenvolupament del treball a l'aula, el canvi de llibres de text per a adaptar-se als ensenyaments per àmbits o al Programa d'educació plurilingüe i intercultural en Secundària, podrien fer aquest canvi, tenint en compte que el pròxim curs 2022-2023 caldria tornar a canviar el material en iniciar-se l'aplicació dels nous currículums. Aquesta renovació ha de ser molt excepcional, sempre que el centre considere que no pot mantindre provisionalment durant un curs més els materials curriculars que està utilitzant aquest curs i, en tot cas, ajustant-se a la dotació màxima prevista per al centre, d'acord amb el que es preveu en aquesta resolució.

2. Els centres docents que participen en aquesta convocatòria comunicaran a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, a través de l'aplicació ITACA, les seues necessitats en concepte de reposició i de renovació de llibres de text i material curricular per al curs 2021-2022, d'acord amb el procediment previst en els articles 31 i 32 de l'Ordre 26/2016, de 13 de juny.

3. Els períodes per a realitzar la comunicació de necessitats per part dels centres, tant per a les etapes d'Educació Primària i Educació Especial com per a les d'Educació Secundària Obligatòria i Formació Professional Bàsica, seran els següents:

3.1. Període ordinari: de l'1 al 8 de juliol de 2021.

3.2. Tres períodes extraordinaris:

– Primer, del 16 de juliol al 23 de juliol de 2021.

– Segon, del 2 d'agost al 30 de setembre de 2021.

– Tercer, del 8 al 29 d'octubre de 2021, inclusivament.

No obstant això, es podran establir altres terminis si les circumstàncies així ho requereixen. Si és el cas, es comunicarà als centres a través de l'aplicació ITACA.



Huité. Import màxim de la subvenció

1. La subvenció que es concedirà als centres docents beneficiaris es determinarà en funció de les necessitats de reposició i renovació dels llibres de text i material curricular comunicades, de conformitat amb el que es preveu en l'apartat anterior. No obstant això, s'estableixen els següents límits o imports màxims de la subvenció, en funció dels nivells educatius impartits:

I. Per als cursos de 1r i 2n de Primària es concedirà un import màxim de 160 euros per cada alumne/a participant en el programa. Els centres, a través de l'aplicació ITACA, emetran un xec-llibre nominatiu per un import màxim de 160 euros, que entregaran a les famílies de cada alumne/a, d'acord amb el procediment establit en l'article 32 de l'ordre de bases. Es tindrà en compte el següent:

a) Centres que utilitzen llibres de text en algunes matèries i material curricular d'elaboració pròpia en unes altres: l'adquisició dels llibres de text la realitzaran les famílies mitjançant el xec-llibre. El material curricular d'elaboració pròpia serà adquirit pel centre i justificat a l'administració per mitjà de les factures corresponents.

b) Centres que utilitzen exclusivament material curricular d'elaboració pròpia: el material curricular d'elaboració pròpia serà adquirit pel centre i justificat a l'administració per mitjà de les factures corresponents. No s'emetran xecs-llibre.

c) Centres d'acció educativa singular, centres agrupats rurals o altres en què, per les seues circumstàncies, es veja dificultada l'obtenció dels llibres de text per part de les famílies: els materials seran adquirits directament pel centre i justificats a l'administració per mitjà de les factures corresponents. La direcció del centre elaborarà un informe que justifique el motiu de la compra directa, que s'arxivarà en el centre docent i estarà a la disposició de l'administració educativa, en cas de ser requerit.

d) En tot cas, la dotació màxima a concedir (incloent-hi els llibres de text, el material curricular i el material d'elaboració pròpia) no superarà els 160 euros per alumne/a participant.

II. Per a l'alumnat de tercer a sisé de Primària i l'alumnat d'Educació Secundària Obligatòria s'han de distingir les següents situacions:



a) Finançament de lots complets:

a.1) Per als centres incomplets amb necessitat d'adquirir lots sencers a causa de la implantació d'un nou curs durant l'any acadèmic 2021-2022, es concedirà un import màxim equivalent a l'estimació del valor d'un lot complet (175 euros en Primària i 278 euros en ESO), per cada alumne/a del nou curs, sempre que participe en el banc de llibres. Per a la resta d'alumnat participant que no siga d'un curs nou, l'import màxim concedit serà el previst a l'apartat b.



a.2) Per als centres amb augment de participants a causa d'un increment d'alumnat en un nivell determinat en el curs acadèmic 2021-2022, amb necessitat de comprar lots sencers de llibres de text a causa d'un desfasament en el número d'alumnat matriculat entre cursos successius, es concedirà un import màxim equivalent a l'estimació del valor d'un lot complet (175 euros en Primària i 278 euros en ESO), per cada alumne/a d'increment, sempre que siguen participants en el banc de llibres. Per a la resta d'alumnat participant que no supose un increment de matrícula, l'import a concedir serà el previst en l'apartat b.



b) Finançament per reposició i/o renovació, en les circumstàncies previstes en aquesta convocatòria:

b.1) Per a l'alumnat dels cursos de 3r a 6é d'Educació Primària, es concedirà un import màxim del 10 % de l'import total calculat a partir de l'alumnat participant i d'un cost mitjà del valor del lot dels llibres estimat en 175 euros.

b.2) Per a l'alumnat dels cursos d'Educació Secundària Obligatòria, es concedirà un import màxim del 15 % de l'import total calculat a partir de l'alumnat participant i d'un cost mitjà del valor del lot dels llibres estimat en 278 euros.

III. Per a l'alumnat de Formació Professional Bàsica, la Conselleria dotarà als centres d'un import màxim de 70 euros per alumne/a participant. Aquests imports s'afegiran a les peticions que realitze el centre per a la resta d'alumnat d'acord amb l'apartat II de la present resolució.



IV. Educació Especial i aules de Comunicació i Llenguatge:

a) Per a l'alumnat de centres d'Educació Especial, es concedirà un import màxim de 70 euros per alumne/a matriculat/ada.

b) Per a l'alumnat amb necessitats educatives especials escolaritzat en aules específiques d'Educació Especial, així com en aules de Comunicació i Llenguatge en centres ordinaris, es concedirà un import màxim de 70 euros per alumne/a participant en el banc de llibres.



Aquests imports s'afegiran a les peticions que realitze el centre per a la resta d'alumnat segons l'apartat II de la present resolució.

V. Per a tot l'alumnat matriculat en centres d'acció educativa singular, es concedirà un import màxim calculat segons la regulació indicada en els punts anteriors.

2. Els centres podran distribuir l'import total concedit independentment del curs, sempre que es tracte del mateix nivell educatiu, és a dir, en el nivell d'Educació Primària (incloent-hi l'Educació Especial) o en el nivell d'Educació Secundària (incloent-hi la Formació Professional Bàsica).



Nové. Resolució i notificació

1. Amb la finalitat d'agilitzar l'abonament de les ajudes als centres docents, es podran concedir els imports a través de successives resolucions, atenent exclusivament la data de conformitat de la comunicació de necessitats presentada pel centre.

2. Les corresponents resolucions es dictaran en el termini màxim establit en l'article 35.6 de l'ordre de bases.

3. Les resolucions es notificaran als centres mitjançant la publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en aplicació de l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de Dades Nacional de Subvencions, en compliment del que s'estableix sobre publicitat de subvencions en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Així mateix, els imports concedits es comunicaran a cada centre a través de l'aplicació ITACA, en la mateixa pantalla utilitzada per a la comunicació de les seues necessitats econòmiques.





Desé. Emissió dels xecs-llibre

Una vegada dictada la resolució per la qual es concedeix la subvenció als centres beneficiaris, aquests podran emetre els corresponents xecs-llibre dels cursos de primer i segon d'Educació Primària per a l'alumnat participant en el programa.



Onzé. Règim de pagament de la subvenció

1. La subvenció s'abonarà als centres docents beneficiaris d'acord amb el que preveu l'article 36.1 de l'ordre de bases. En el cas d'entitats locals, amb caràcter previ al pagament s'haurà d'acreditar que es troben al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

2. Atés que aquesta subvenció està exceptuada del règim de pagament anticipat establit en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i d'acord amb el que estableix l'article 44.2.e de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, es procedirà a abonar amb caràcter anticipat el 80 % dels imports concedits una vegada dictades les corresponents resolucions. Així mateix, i d'acord amb el que estableix l'esmentat article, els beneficiaris d'aquesta subvenció estan exempts de la prestació de garanties per pagament anticipat.

3. L'import restant, fins a arribar com a màxim a les quantitats concedides, s'abonarà als centres beneficiaris, una vegada introduïdes en ITACA les factures presentades en el centre per les llibreries o operadors comercials, i finalitzada la justificació per part del centre.

4. Una vegada el centre haja abonat la totalitat de les factures corresponents a la reposició i/o renovació dels llibres de text i del material curricular, en cas de disposar d'un romanent, haurà de reintegrar-lo abans de la finalització del curs escolar, segons s'indica en l'article 36.6 de l'Ordre 26/2016.



Dotzé. Termini de tramitació de les factures en els centres i abonament d'aquestes

1. El termini màxim perquè les llibreries o operadors comercials presenten les factures en els centres docents serà el 18 de novembre de 2021.

2. Les factures hauran d'incloure tots els requisits formals exigibles a aquestes, segons la normativa vigent.

3. Els centres procediran immediatament a l'abonament de les factures presentades una vegada hagen rebut el pagament de la subvenció corresponent.



Tretzé. Forma i termini de justificació

1. Els centres beneficiaris justificaran la despesa realitzada per a la reposició i renovació dels llibres de text i material curricular per al curs 2021-2022, d'acord amb el que estableix l'ordre de bases, i utilitzaran l'aplicació informàtica ITACA.

2. En la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, les persones interessades disposaran de les instruccions necessàries per al compliment d'aquest tràmit.

3. El termini màxim per a presentar la documentació justificativa prevista en l'article 36.2 de l'ordre de bases serà el 22 de novembre de 2021.

4. Els centres custodiaran les factures, que quedaran a la disposició de les comprovacions i requeriments que siguen necessaris, derivats de les actuacions de control a realitzar per part de la Conselleria.



Catorzé. Protecció de dades

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria requereixen el tractament de dades personals dels representants de centres docents concertats i de titularitat de corporacions locals sol·licitants de la subvenció, així com de l'alumnat participant en el Programa Banc de Llibres i els seus representants, en els següents termes:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, amb domicili Av. de Campanar, 32, 46015 València, contacte: protecciodedadeseducacio@gva.es

b) Categoria i origen de les dades a tractar: dades personals identificatives, de contacte i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides a través de formularis, consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (d'ara en avant PAI) o a altres administracions públiques, en cas que no existisca oposició a aquesta consulta, d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, i documentació que s'entregue pels sol·licitants i representants legals.

Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, els sol·licitants i representants legals han d'informar aquestes persones interessades, del tractament de les seues dades per la Conselleria en els termes previstos en aquest article.

c) Fins del tractament i base jurídica: amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, exercici de poders públics i en el compliment de les obligacions legals segons les bases reguladores d'aquesta convocatòria i altres normes aplicables, incloses les que regulen el tràmit electrònic, les dades personals es tractaran per a l'admissió, valoració i, si és el cas, atorgament i justificació de la subvenció sol·licitada, així com per a l'emissió del xec-llibre de caràcter nominatiu per a l'alumnat de primer i segon d'Educació Primària.



d) Destinataris de les dades: d'acord amb la legislació vigent i per a complir una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria, les dades personals podran ser comunicats tant a la PAI, per a comprovar les dades de sol·licitants, com a altres administracions i institucions públiques, entre les quals es troben, sense caràcter limitatiu, òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la UE, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Corts Valencianes, Sindicatura de Comptes, IGAE, Defensor del Poble, Síndic de Greuges, Agència Valenciana Antifrau, Delegació de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.



e) Les dades no seran objecte de transferències internacionals.

f) Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la subvenció. La falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

g) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es recapten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que s'estableix en la normativa d'arxius i documentació.

h) Drets: la persona interessada pot exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les següents vies:

– Tràmit electrònic que es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria en la següent adreça: https://ceice.gva.es/va/registre-de-tractament-de-dades.

– Enviant la petició a qualsevol de les següents adreces:

Postal: avinguda de Campanar, 32. 46015 València

Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

– De manera presencial aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.

L'exercici dels drets requereix la identificació inequívoca de la persona interessada o d'aquella que la represente.

i) Dret a reclamar davant l'autoritat de control: la persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades www.aepd.es si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament pot contactar amb la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de dpd@gva.es o dirigint-se a passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València.

Més informació sobre el tractament de dades personals, consultant el Registre de Tractament de Dades en

https://ceice.gva.es/va/registre-de-tractament-de-dades.

Quinzé. Eficàcia

La present resolució produirà efectes l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar, potestativament, un recurs de reposició, o plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant el conseller d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de ser publicada o a partir de l'endemà del dia en què es notifique la resolució expressa del recurs de reposició o en què aquest haja de considerar-se presumptament desestimat.



València, 2 de juny de 2021.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web