Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 d'abril de 2021, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen ajudes a la primera instal·lació de joves agricultors a l'empara de l'Ordre 7/2015. [2021/4537]

(DOGV núm. 9077 de 06.05.2021) Ref. Base de dades 004113/2021




L'Ordre 7/2015, d'1 de desembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, aprova les bases reguladores de les subvencions en matèria d'instal·lació de joves agricultors, en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020. En aquesta ordre s'estableixen aspectes per a l'execució en l'àmbit de la Comunitat Valenciana de la mesura d'ajuda a la instal·lació de joves agricultors establida en l'article 19.1.a del Reglament (UE) 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) 1698/2005 del Consell.

En l'article 17 d'aquesta ordre es disposa que la quantia màxima aplicable en cada convocatòria es publicarà mitjançant resolució del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Així mateix, l'article 7 de la citada ordre estableix que el termini per a la presentació de sol·licituds d'ajudes vindrà reflectit en la convocatòria i en l'article 8 es disposa que s'establirà un llindar de puntuació que hauran de superar les sol·licituds presentades per a poder tindre dret a la concessió de l'ajuda.



En aplicació de l'article 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que les ajudes regulades en la present convocatòria, realitzada en aplicació de l'Ordre 7/2015, són compatibles amb la política comunitària de competència d'acord amb l'article 81.2 del Reglament (UE) 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), segons el qual els articles 107, 108 i 109 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE) no seran aplicables als pagaments efectuats pels estats membres, en virtut i de conformitat amb aquest reglament, ni al finançament suplementari nacional contemplat en l'article 82, dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del TFUE.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell; amb el Decret 166/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica; i amb l'article 13.1 del Decret 123/2006, de 8 de setembre, pel qual s'aprova l'estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, resolc:



Apartat primer. Sol·licitud d'ajuda

1. El règim de la convocatòria és l'establit en les bases a provades mitjançant l'Ordre 7/2015 (DOGV 7675, 10 de desembre), l'objectiu del qual és la concessió d'ajudes per a donar suport a la primera instal·lació de joves agricultors en explotacions que aconseguisquen la qualificació de prioritària, i que els beneficiaris de l'ajuda arriben a complir amb els requisits per a ser considerats agricultors actius i professionals.

2. Les persones interessades que reunisquen les condicions previstes en l'article 6 d'aquesta ordre, presentaran les sol·licituds a través del model normalitzat publicat en la Guia PROP de la Generalitat: http://www.gva.es/proc571

3. Les sol·licituds d'ajuda han de presentar-se juntament amb el corresponent pla empresarial generat a través de l'aplicació informàtica dissenyada a l'efecte per la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, a la qual pot accedir-se a través de la següent URL: http://astral.gva.es/astral

4. El formulari de sol·licitud incorpora les declaracions responsables i compromisos següents, que hauran de ser subscrits en tot cas pels sol·licitants:

a) Complir els requisits exigits per a obtindre la condició de persona beneficiària i comprometre's a aportar la documentació exigida en les bases reguladores.

b) No estar incurs en cap de les prohibicions establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



c) Comprometre's a instal·lar-se com a agricultor actiu, agricultor professional en una explotació agrària prioritària després de l'execució del pla empresarial.

d) Comprometre's a mantindre la condició d'agricultor actiu i agricultor professional, així com les condicions que van permetre l'accés a l'ajuda durant 5 anys des de la data de concessió de l'ajuda.

e) Comprometre's, en cas de no disposar de capacitació requerida, a adquirir-la en el termini màxim de 27 mesos des del moment de concessió de l'ajuda, sense excedir 18 mesos des de la data de la instal·lació.



f) Comprometre's a rebre assessorament d'un servei reconegut per l'Administració per a millorar el resultat econòmic i mediambiental de l'explotació i la capacitat d'adaptació al canvi climàtic.



g) Comprometre's a complir la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat conforme el Decret 279/2004, de 17 de desembre.

h) Comprometre's a comunicar qualsevol variació que afecte les dades i documentació entregada a l'Administració en el context de tramitació d'aquesta ajuda.

i) Comprometre's a facilitar en tot moment la realització dels controls necessaris per a comprovar la correcta concessió de l'ajuda i el compliment de compromisos.

j) Comprometre's a aportar la informació necessària requerida, tècnica, econòmica i laboral per a l'elaboració d'indicadors de seguiment de la mesura.

A més, els sol·licitants han de declarar si s'han obtingut subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i, en cas que hagen sigut sol·licitades altres subvencions o ajudes provinents de qualssevol administracions o ens públic o privat, nacional o internacional, hauran d'especificar-se.



5. L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a fer la consulta d'informació sobre la identitat i del sol·licitant o, si fa el cas, del seu representant legal, d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social, dades cadastrals, dades de residència, títols universitaris i no universitaris, poders notarials i vida laboral. No obstant això, si l'interessat desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa, queda obligat d'aportar els documents acreditatius corresponents.

L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica. En cas contrari, l'interessat haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.



D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquests. La potestat de verificació implica l'accés a informació sobre la residència del sol·licitant així com a les dades següents que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions: consulta de concessions i ajudes, consulta d'inhabilitacions així com la consulta sobre ajudes concedides i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

6. Mitjançant la presentació de la sol·licitud el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en aquella i en la documentació que s'adjunta són verídiques, i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat per a les comprovacions, controls i inspeccions posteriors que s'estimen oportunes, incloent-hi l'acarament de les còpies aportades, per a la qual cosa podrà requerir-se l'exhibició del document original, sense perjudici de les facultats de comprovació, control i inspecció que tenen atribuïdes les administracions públiques.

7. En el cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de signar-se per la persona que presenta la sol·licitud o, si fa el cas, so representant, mitjançant certificat digital o qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la Generalitat Valenciana. Així mateix, els restants documents que s'adjunten, quan siga escaient, han d'anar també signats pels qui siguen competents per a això.

8. D'acord amb el que es disposa en l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga si escau requerida per a acreditar el compliment del declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquen.

9. En el cas que la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanyen els documents preceptius, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents, amb la indicació que si així no ho fera, se'l tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21, apartat 1, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Apartat segon. Requisits sobre el procés d'instal·lació

1. Tal com s'estableix en el PDR-CV 2014-2020 i en l'Ordre 7/2015, els/les joves que desitgen sol·licitar l'ajuda a la primera instal·lació han de complir, entre altres, els requisits següents relatius al seu procés d'instal·lació:

a) El procés ha de correspondre a la primera instal·lació del jove com a titular d'una explotació agrària i ha d'haver-se iniciat en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda. Per a complir amb aquest requisit, s'exigeix que, juntament amb la sol·licitud d'ajuda, el/la jove acredite la titularitat per propietat o arrendament, o mitjançant l'aportació del compromís ferm de compravenda o arrendament acordat amb el titular de la superfície agrària o instal·lacions ramaderes que suposen almenys 0,2 UTA, o aportar el compromís d'integració en una entitat associativa amb personalitat jurídica, preexistent o de nova creació, que arribe a ser titular d'una explotació agrària prioritària.

b) El procés d'instal·lació no ha d'haver-se iniciat amb una antelació major a 24 mesos abans de la presentació de la sol·licitud d'ajuda. Aquest termini té en compte que el procés d'instal·lació inclou tant la cerca i adquisició dels actius físics de l'explotació, la tramitació dels corresponents permisos administratius i l'alta en els corresponents registres, com la preparació i presentació del pla empresarial que es desenvoluparà en l'explotació.

c) No pot haver finalitzat el procés d'instal·lació abans de la presentació de la sol·licitud d'ajuda. A fi d'assegurar el compliment d'aquest requisit, en el pla empresarial ha de descriure's la previsió d'actuacions a desenvolupar després de la concessió de l'ajuda que suposen la incorporació mitjançant compra o arrendament de parcel·les agrícoles, la incorporació d'animals en cas d'aprofitaments ramaders o la modificació de l'orientació productiva de superfícies que suposen almenys un 15 % de la base productiva de l'explotació, expressada en UTA.



d) Els objectius descrits en el pla empresarial han d'aconseguir-se en dues fases, d'acord amb el que es preveu en l'Ordre 7/2015. En un període màxim de 9 mesos des de la data de concessió les persones beneficiàries han de poder acreditar la instal·lació efectiva, tal com es descriu en l'article 12 de l'Ordre 7/2015. Els plans empresarials aprovats a l'empara d'aquesta convocatòria han de finalitzar com a màxim 18 mesos després de la data de la instal·lació, o com a màxim abans del 31.12.2023, i després de la seua execució han de permetre que les persones beneficiàries complisquen els requisits per a ser considerats com a agricultors professionals i que les seues explotacions puguen ser qualificades d'explotacions prioritàries.



Apartat tercer. Termini i lloc de presentació de sol·licituds d'ajuda



1. El termini per a la presentació de sol·licituds d'ajuda serà de 2 mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Juntament amb la sol·licitud d'ajuda ha d'aportar-se còpia de la documentació següent:

– Pla empresarial generat a través de l'aplicació informàtica ASTRAL

– Acreditació de la titularitat per propietat o arrendament o mitjançant l'aportació del compromís ferm de compravenda o arrendament acordat amb el titular, de la superfície agrària o instal·lacions ramaderes que suposen almenys 0,2 UTA, o compromís d'integració en una entitat associativa amb personalitat jurídica, preexistent o de nova creació, que arribe a ser titular d'una explotació agrària prioritària.



– Última declaració d'IRPF o certificat de l'Administració Tributària de no haver presentat declaració de la renda.

– Informe actualitzat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social o qualsevol altre document fefaent.

– Documentació acreditativa del nivell mínim de capacitació requerit, en cas que el titular posseïsca ja aquesta capacitació en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda.

3. Les sol·licituds i la documentació requerida poden presentar-se telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent adreça http://www.gva.es/proc571, o bé presencialment en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú, preferentment, en les oficines comarcals de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica corresponents a la ubicació de l'explotació agrària descrita en la sol·licitud.



Apartat quart. Priorització de les sol·licituds

1. D'acord amb el que es preveu en l'article 8 de l'Ordre 7/2015, les sol·licituds seran puntuades seguint els criteris següents, i s'ordenaran de major a menor puntuació, constituint l'ordre de prioritats per a la seua aprovació:

a) Sol·licituds en les quals el pla empresarial preveja la utilització de més de 2 UTA en l'explotació després de la implementació del pla empresarial (10 punts).

b) Sol·licituds corresponents a joves que s'instal·len mitjançant la seua incorporació a entitats associatives que aconseguisquen la qualificació d'explotació prioritària, en les quals el control de l'explotació recaiga en el beneficiari de l'ajuda (10 punts).

c) Sol·licituds relatives a explotacions situades en zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques contemplades en l'article 32 del R(UE) 1305/2013, o incloses en la Xarxa Natura 2000 (5 punts).



d) Explotacions situades en municipis d'aplicació de la mesura LEADER no inclosos en l'apartat anterior (3 punts).

e) Sol·licituds corresponents a dones que accedisquen a la titularitat de l'explotació, de manera individual o mitjançant titularitat compartida, segons es defineix en la Llei 35/2011, de titularitat compartida de les explotacions agràries (5 punts).

f) Sol·licituds acollides a la modalitat de titularitat compartida (5 punts).

g) Sol·licituds que incloguen actuacions que tinguen un objectiu mediambiental, d'estalvi energètic o lluita contra el canvi climàtic (5 punts).

h) Sol·licituds en les quals més del 50 % de les UTA de l'explotació estiguen dedicades a producció ecològica o altres produccions de qualitat diferenciada, descrites en l'article 16.1.a del Reglament (UE) 1305/2013 (7 punts).

i) Sol·licituds que contemplen la integració del titular de l'explotació en una entitat associativa per a la transformació i/o comercialització, almenys, del 25 % de la producció de l'explotació (3 punts).



j) Sol·licituds que complisquen amb les directrius d'orientació sectorial i productives que establisca la Conselleria competent en cada convocatòria (10 punts).

2. Per a poder acollir-se al criteri de baremació g s'estableix que les sol·licituds han d'incloure, almenys, tres actuacions destinades a la utilització d'aigua i energia de manera eficient, la reducció d'emissions de gasos d'efecte d'hivernacle i la retenció del CO2 o la valorització de residus de l'explotació, entre les referides a continuació:

a) Explotacions que contemplen la reutilització d'aigua després de la seua depuració.

b) Explotacions agrícoles de secà en un 90 % de la seua capacitat productiva (UTA).

c) Explotacions que utilitzen energies renovables obtingudes o que provinguen de la mateixa explotació.

d) Explotacions en les quals s'utilitza el no conreu i la coberta verda en superfícies dedicades a cultius permanents, en almenys un 50 % de la superfície cultivada.

e) Explotacions dedicades a la producció ecològica o producció integrada, almenys en un 50 % de la capacitat productiva de l'explotació, degudament certificada.

f) Explotacions que contemplen el triturat de restes de poda i la seua incorporació al sòl com a matèria orgànica en, almenys, el 25 % de la superfície cultivada, evitant la crema de restes vegetals agrícoles.

g) Explotacions de ramaderia extensiva.

h) Aprofitament energètic del biogàs produït per digestió anaeròbia de residus biodegradables.

i) Explotacions que disposen de 0,5 UTA dedicades a l'apicultura (200 ruscos) després de l'execució del pla empresarial.

3. En la present convocatòria, les directrius d'orientació sectorial i productives que permeten accedir al criteri de baremació j) són les següents:

– Dedicar, almenys, 1 UTA a la producció de carn de boví, oví o caprí en règim extensiu o semiextensiu, és a dir, explotacions amb almenys 60 vaques nodrisses o 450 mares d'ovelles o cabres, donada la contribució d'aquests aprofitaments per a pal·liar el problema del despoblament en zones rurals.

– Preveure una superfície final en l'explotació de, almenys, 3 Ha dedicades a aprofitaments de cultius fruiters en regadiu o d'1 Ha de cultius hortícoles a l'aire lliure en regadiu, considerant la contribució destacada d'aquestes produccions a l'absorció deC O2 atmosfèric i, conseqüentment, a la lluita contra el canvi climàtic.

– Sol·licituds el pla empresarial de les quals incloga la replantació de parcel·les agrícoles que suposen almenys 1 hectàrea de superfície de secà o 0,5 hectàrees de superfície de regadiu, el cultiu de la qual haja sigut arrancat i destruït a fi de l'erradicació i el control del bacteri de quarantena Xylella fastidiosa, quan així haja sigut ordenat per resolució de la persona titular de la direcció general competent en matèria de Sanitat Vegetal.

Les sol·licituds poden assignar-se 5 punts per cadascuna d'aquestes condicions que complisquen, amb un màxim de 10 punts per al conjunt d'aquest criteri de baremació.

4. En cas d'empat en la puntuació es tindrà en compte l'edat del sol·licitant, concedint-se prioritat a les sol·licituds corresponents als sol·licitants de major edat.



Apartat cinqué. Concessió de l'ajuda

1. La concessió de les ajudes es realitzarà conforme al procediment establit en l'Ordre 7/2015, i en correspon la resolució al director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, segons Acord de 26 d'abril de 2012, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació.

2. La concessió s'efectuarà mitjançant un règim de concurrència competitiva entre les sol·licituds presentades que reunisquen els requisits per a la seua aprovació i s'atendran les sol·licituds de forma ordenada de major a menor puntuació obtinguda per cada sol·licitud, d'acord amb els criteris establits en l'article 8 de l'Ordre 7/2015.

3. D'acord amb el que es disposa en l'article 8.5 de l'Ordre 7/2015 i els criteris de selecció d'operacions, aprovats pel Comité de seguiment del PDR de la Comunitat Valenciana 2014-2020, s'estableix un llindar de 12 punts que han d'aconseguir les sol·licituds presentades per a poder tindre dret a la concessió de l'ajuda.

4. El termini per a la resolució de les sol·licituds d'ajuda serà de sis mesos. Si en aquest termini no es dictara resolució expressa, s'entendrà que la mateixa ha sigut desestimada, segons estableix l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. La resolució de concessió o denegació de l'ajuda serà publicada en la web de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, conforme al que s'estableix en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Contra aquesta es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant el titular de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé, directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Apartat sisé. Sol·licitud de pagament de les ajudes

Una vegada assolits els objectius descrits en els plans empresarials per a cadascuna de les fases establides en l'Ordre 7/2015, les persones beneficiàries han de presentar la corresponent comunicació i sol·licitar el pagament de l'ajuda corresponent.

En el termini màxim de nou mesos posteriors a la data de concessió, les persones beneficiàries han de presentar per escrit la sol·licitud del primer pagament de l'ajuda juntament amb la documentació justificativa que s'ha realitzat la instal·lació efectiva en l'explotació, segons s'estableix en l'article 12 l'Ordre 7/2015.

La sol·licitud de pagament final ha de presentar-se com a màxim 18 mesos després de la data de la instal·lació o com a màxim abans del 31.12.2023, juntament amb la documentació acreditativa de l'execució del pla empresarial que ha de permetre que el/la jove complisca els requisits per a ser considerat agricultor/a professional i l'explotació puga ser qualificada de prioritària, segons s'estableix en l'article 12 l'Ordre 7/2015.



Apartat seté. Finançament

1. S'estableix un import global màxim per a les ajudes convocades mitjançant la present resolució de 12.250.000 euros, distribuïts en les anualitats següents:

Anualitat 2021: 250.000 eur

Anualitat 2022: 8.400.000 eur

Anualitat 2023: 3.600.000 eur

2. L'ajuda està inclosa en l'operació 6.1.1, «Ajuda a la instal·lació de joves agricultors», submesura 6.1, «Ajuda a la creació d'empreses per als joves agricultors», de la mesura 6, «Desenvolupament d'explotacions agrícoles i empresarials», del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, adoptat per la Comissió Europea el 28 de juliol de 2015, i el finançament de la mateixa es farà amb càrrec a la línia de subvenció SE832000 del capítol IV del pressupost de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària corresponent a l'aplicació en la Comunitat Valenciana de la Política Agrícola Comuna per a cada exercici. L'ajuda serà finançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació i la Generalitat Valenciana, segons consta en el PDR-CV 2014-2020.

3. D'acord amb el que s'estableix en l'article 40.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, l'autorització de despeses d'abast pluriennal se subordinarà als crèdits que, per a cada exercici, es consignen a l'efecte en el pressupost de la Generalitat.



Apartat huité. Protecció de dades de caràcter personal i transparència

1. La sol·licitud d'inici d'aquest procediment comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:



Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

Identitat del responsable del tractament: persona titular de la direcció de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària i agroalimentària incloses en la Política Agrícola Comuna, finançades pel Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

Exercici de drets: pot exercir el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb allò previst en l'enllaç següent:  http://www.gva.es/proc19970.

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, si considera que el tractament de dades personals que el concerneix infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en l'enllaç següent:

http://www.agroambient.gva.es / es / registre-de-tractaments

3. De conformitat amb l'article 113 del Reglament (UE) 1306/2013, les dades de les persones beneficiàries seran publicades en el lloc web de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, conformement a l'article 111 d'aquest reglament i podran ser tractats per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i nacionals, per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.

4. Cuando la persona sol·licitant o, el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels extrems següents:



– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que l'assisteix que l'Administració tracte les seues dades, i en aquest cas haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.

5. Les persones beneficiàries han de complir el que s'estableix en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, respecte a l'obligació de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció, en els termes reglamentàriament establits.

En virtut del que es disposa en l'article 18 de la Llei 38/2003, general de subvencions, la Base de dades nacional de subvencions operarà com a sistema nacional de publicitat de subvencions.



Apartat nové. Incompatibilitat de les ajudes

Les ajudes convocades mitjançant la present resolució no són compatibles amb altres subvencions, o ajudes que tinguen la mateixa finalitat, provinents de fons públics nacionals o d'organismes internacionals. D'acord amb el que s'estableix en l'article 59.8 del Reglament (UE) 1305/2013, les despeses cofinançades pel Feader no seran cofinançades mitjançant la contribució dels Fons Estructurals, del Fons de Cohesió o de qualsevol altre instrument financer de la Unió.





Apartat desé. Procediment de comunicació d'irregularitats i sospites de frau

Qualsevol persona que tinga coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons provinents de la Unió Europea en el marc de la present convocatòria, podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a l'efecte per aquest servei en l'adreça web:

http://www.igae.pap.minhafp.gob.es/sitios/igae/es-es/snca/paginas/inicio.aspx

i en els termes establits en la comunicació 1/2017, de 6 d'abril, del citat servei, que pot consultar-se en l'URL següent:

http://www.hisenda.gva.es/documents/90598251/165748060/ComunicacionSNCA+1-2017+06-04-

2017Canaldenuncias.pdf/0356c08d-0e02-4cf6-b820-19f28fcee69f



Apartat onze. Règim de recursos contra la present resolució



La present resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta pot interposar-se potestativament recurs de reposició davant del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o impugnar-se directament davant dels jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que es preveu en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 28 d'abril de 2021.– El director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Rogelio Llanes Ribas.

Mapa web