Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 14 d'abril de 2021, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen per a l'exercici 2021 les ajudes a la participació per primera vegada de persones agricultores i agrupacions de persones agricultores en règims de qualitat de productes agrícoles i alimentaris, i les ajudes a les activitats d'informació i promoció realitzades per grups de persones productores en el mercat interior, inclosos en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020. [2021/3855]

(DOGV núm. 9065 de 20.04.2021) Ref. Base de dades 003490/2021




En el marc de les bases d'aquestes ajudes, publicades en el DOGV número 8113, de 25 d'agost de 2017, mitjançant l'Ordre 21/2017, de 25 de juliol, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es regulen les bases de les ajudes a la participació per primera vegada d'agricultors i agricultores i agrupacions d'agricultors i agricultores en règims de qualitat de productes agrícoles i alimentaris, i a les activitats d'informació i promoció portades a terme per grups de persones productores en el mercat interior, en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

I en virtut de les facultats conferides per la lletra b) del punt 4 de l'article 160 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i l'article 13.1.h del Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (DOGV 5344, 12 de setembre) i el Decret 124/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual es designa l'organisme pagador de les despeses corresponents a la política agrícola comuna en la Comunitat Valenciana i s'estableix la seua organització i funcionament (DOGV 5344, 12 de setembre), tots dos en la seua redacció vigent, resolc





Primer. Convocatòria

1. Convocar per a l'exercici 2021 les ajudes a la participació per primera vegada de persones agricultores i agrupacions de persones agricultores en règims de qualitat de productes agrícoles i alimentaris incloses en el Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, regulades en l'annex I de la mencionada Ordre 21/2017, de 25 de juliol, de 2017.

2. Convocar per a l'exercici 2021 les ajudes a les activitats d'informació i promoció dutes a terme per grups de persones productores en el mercat interior incloses en el Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, regulades en l'annex II de la mencionada Ordre 21/2017, de 25 de juliol, de 2017.

3. La resolució i instrucció de cadascuna de les convocatòries correspon a la persona titular de la Direcció General de Desenvolupament Rural, de conformitat amb el que es disposa en l'Acord de 2 d'abril de 2012 pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació, i se la faculta per a dictar les resolucions i adoptar les mesures necessàries per al compliment del que es disposa en aquesta.



Segon. Finançament de les ajudes

1. Les ajudes de la present convocatòria seran finançades pel FEADER, el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació i la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que estableix el Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, amb una dotació pressupostària per a l'exercici 2021 de 557.558,50 euros amb càrrec al capítol IV de la secció 12, entitat 91, del pressupost de despeses de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, línia SO832000.



2. De l'import referit en el paràgraf anterior, corresponen 35.000 euros a les ajudes regulades en el punt 1 de la base primera de la present convocatòria, enquadrades en l'Operació 3.1.1, «Ajuda a la participació per primera vegada d'agricultors i agrupacions en règims de qualitat», Submesura 3.1, «Suport a la nova participació en règims de qualitat», de la Mesura 3. «Règims de qualitat dels productes agrícoles i alimentosos» per a l'exercici 2021.

3. De l'import referit en el paràgraf primer, corresponen 522.558,50 euros a les ajudes regulades en el punt 2 de la base primera de la present convocatòria, enquadrades en l'Operació 3.2.1, «Promoció i informació sobre règims de qualitat», Submesura 3.2. «Suport a les activitats d'informació i promoció realitzades per grups de productors en el mercat interior» de la Mesura 3. «Règims de qualitat dels productes agrícoles i alimentosos» per a l'exercici 2021.



4. Aquests imports podran incrementar-se a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit que no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el que es disposa en l'article 58, apartat 2, lletra a, punt quart, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat (DOGV 8592, 16.07.2019).



5. En cas que els imports totals corresponents a les sol·licituds aprovades en alguna de les dues línies d'ajudes a què fa referència la base primera de la present convocatòria, fora inferior al pressupost assignat a ella, la quantitat sobrant podria destinar-se a atendre les sol·licituds de l'altra línia d'ajudes.



Tercer. Beneficiaris

1. Podran ser beneficiàries de les ajudes regulades en el punt 1 de la base primera de la present convocatòria les persones agricultores i agrupacions de persones agricultores que participen per primera vegada en algun dels règims de qualitat diferenciada dels productes agroalimentaris definits en el punt 3.1 de la base segona de l'annex I de l'Ordre 21/2017, de 25 de juliol, recollits en el PDR CV 2014-2020. No podran ser beneficiàries, per tant, les persones agricultores o grups de persones agricultores ja inscrites o que hagen participat en els règims de qualitat elegibles, exceptuant el que està disposat en el cas de Producció Ecològica Certificada (aquestes persones productores es consideraran inscrites en el moment que s'inicie el període de conversió).

2. Només podran ser beneficiàries de les ajudes les persones agricultores actives (en els termes definits en el Reglament (UE) número 1307/2013).

3. Podran ser beneficiaris de les ajudes regulades en el punt 2 de la base primera de la present convocatòria els grups de persones productores que duguen a terme activitats d'informació i promoció en el mercat interior d'algun dels programes de qualitat diferenciada agroalimentària de la Comunitat Valenciana definits en el punt 2.1 de la base tercera, de l'Annex II de l'Ordre 21/2017, de 25 de juliol, i recollits en el PDR CV 2014-2020.



Quart. Despeses subvencionables i quantia de les ajudes

1. Per a les ajudes regulades en el punt 1 de la base primera de la present convocatòria, seran subvencionables, exclosos impostos recuperables, els costos fixos satisfets per part de les persones agricultores o organitzacions de persones agricultores als organismes de control autoritzats, ocasionats per la participació en els règims de qualitat de productes agroalimentaris. En concret els costos elegibles seran els següents:

a) Els costos ocasionats per la inscripció en un règim de qualitat de productes subvencionats.

b) La quota anual de participació en un règim de qualitat de productes subvencionats.

c) El cost dels controls necessaris per a comprovar el compliment del plec de condicions del règim: inspecció de camp, control documental, analítica, etc.

No es consideraran subvencionables els costos interns o d'autocontrol.

2. La quantia de l'ajuda a què fa referència el punt anterior serà del 70 % de les despeses subvencionables realitzades, sense superar els 3.000 euros anuals per explotació i any, durant un període màxim de cinc anys.

3. Per a les ajudes regulades en el punt 2 de la base primera de la present convocatòria, seran subvencionables, exclosos impostos recuperables, les actuacions desenvolupades pels grups de persones productores definits en el punt 1 de la base tercera de l'annex II de l'Ordre 21/2017, de 25 de juliol, en matèria de desenvolupament d'activitats d'informació i promoció, destinades a induir al consumidor a adquirir productes agrícoles o alimentosos, inclosos en el marc de programes de qualitat diferenciada dels aliments que es defineixen en el punt 2.1 de la base tercera del mencionat annex II. En concret les actuacions subvencionables podran ser les següents:

a) Campanyes de promoció genèriques.

b) Campanyes de publicitat genèriques a través dels diversos canals de comunicació o en els punts de venda.

c) Elaboració de material divulgatiu i promocional.

d) Elaboració i publicació de dossiers i monogràfics sobre aliments de qualitat.

e) Realització de jornades tècniques.

f) Accions de relacions públiques i missions comercials.

g) Accions de promoció per a organització o participació en fires o exposicions.

h) Estudis orientats a la millora de la promoció.

Queden excloses de les ajudes d'aquest punt les següents actuacions:

a) La promoció de marques comercials.

b) La promoció i publicitat fora del mercat interior.

c) Aquelles activitats que induïsquen al consumidor a comprar un producte pel seu origen particular, excepte en els casos dels productes regulats pel règim de qualitat establit pel Reglament (UE) número 1151/2012 del Parlament Europeu i del Consell, de 21 de novembre de 2012, sobre els règims de qualitat dels productes agrícoles i alimentosos, i els regulats pel Reglament (UE) número 1308/2013 del Parlament europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual es crea l'organització comuna de mercats dels productes agraris i pel qual es deroguen els Reglaments (CEE) número 922/72, (CEE) número 234/79, (CE) número 1037/2001 i (CE) número 1234/2007. No obstant això, podrà indicar-se l'origen d'un producte sempre que tal indicació quede subordinada al missatge principal.

d) Les activitats d'informació i promoció subvencionades a l'empara del Reglament (CE) número 2826/2000 del Consell, de 19 de desembre de 2000, sobre accions d'informació i de promoció dels productes agrícoles en el mercat interior.

e) Els programes l'única finalitat dels quals consistisca a garantir un control més estricte del compliment de les normes obligatòries conformement a la normativa comunitària o legislació nacional o autonòmica.

4. La quantia de l'ajuda a què fa referència el punt anterior serà del 70 % de les despeses subvencionables realitzades, sense que la quantia màxima de les ajudes establides puga sobrepassar la quantitat de 100.000 euros per beneficiari i any.

5. Per a totes dues línies d'ajudes, no seran subvencionables les actuacions ja realitzades o aquelles ja iniciades abans de la data de presentació de la sol·licitud de subvenció.



Cinqué. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes i s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en el registre de la conselleria competent en matèria d'agricultura, podent-se presentar també en qualsevol dels registres establits en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.



Per a les ajudes a la participació per primera vegada de persones agricultores i les seues agrupacions en règims de qualitat de productes agrícoles i alimentaris, la documentació que ha d'adjuntar-se a les sol·licituds d'ajuda apareix descrita en la base huitena de l'annex I de l'Ordre 21/2017.

Per a les ajudes a les activitats d'informació i promoció dutes a terme per grups de persones productores en el mercat interior, la documentació que ha d'adjuntar-se a les sol·licituds d'ajuda apareix descrita en la base novena de l'annex II de l'Ordre 21/2017.

3. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que no estant obligats a això opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent adreça:

– Per a les ajudes a la participació per primera vegada de persones agricultores i les seues agrupacions en règims de qualitat de productes agrícoles i alimentari http://www.gva.es/va/proc18735

– Per a les ajudes a les activitats d'informació i promoció dutes a terme per grups de persones productores en el mercat interior http://www.gva.es/va/proc18736

En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si escau, amb el certificat digital del seu representant.

Així mateix, els restants documents que s'adjunten, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això.

D'acord amb el que es disposa en l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si algun dels subjectes obligats a relacionar-se per mitjans electrònics presenta la seua sol·licitud presencialment, l'Administració pública requerirà a l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.

4. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, resolent-se la inadmissió d'aquestes, que haurà de ser notificada als interessats en els termes establits en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



5. Tant el model de sol·licitud d'ajuda com la resta de models dels documents a aportar juntament amb la sol·licitud d'ajuda, igual que la informació bàsica sobre aquestes ajudes, són els que apareixen en les adreces següents:

– Per a les ajudes a la participació per primera vegada de persones agricultores i les seues agrupacions en règims de qualitat de productes agrícoles i alimentari http://www.gva.es/va/proc18735

– Per a les ajudes a les activitats d'informació i promoció dutes a terme per grups de persones productores en el mercat interior http://www.gva.es/va/proc18736

6. Per a totes dues línies d'ajudes, les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud hauran de realitzar-se a través de la següent adreça:

http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=18536

7. El termini màxim de resolució i de publicació de les resolucions serà de sis mesos comptats des de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les resolucions es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat en els termes establits en l'Ordre 21/2017 per a cadascuna de les línies d'ajudes establides. Aquesta publicació substituirà a la notificació assortint aquests efectes en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació. Contra aquesta resolució seran possibles els recursos establits en l'Ordre 21/2017 per a cadascuna de les línies d'ajudes establides.

8. El termini per a la justificació d'aquestes ajudes queda establit en les següents dates:

– Fins al 15 de novembre de 2021 per a les ajudes a la participació per primera vegada de persones agricultores i les seues agrupacions en règims de qualitat de productes agrícoles i alimentari, llevat que en la resolució de concessió d'aquestes s'establisca un altre termini diferent.

– Fins al 30 de novembre de 2021 per a les ajudes a les activitats d'informació i promoció dutes a terme per grups de persones productores en el mercat interior, llevat que en la resolució de concessió d'aquestes s'establisca un altre termini diferent.



Sisé. Criteris de Selecció.

– Els criteris de selecció dels beneficiaris de les ajudes a la participació per primera vegada de persones agricultores i les seues agrupacions en règims de qualitat de productes agrícoles i alimentari seran els establits en el punt 4t de la base sisena de l'annex I de l'Ordre 21/2017.



– Els criteris de selecció dels beneficiaris de les ajudes a les activitats d'informació i promoció dutes a terme per grups de persones productores en el mercat interior seran els establits en el punt 4t de la base setena de l'annex II de l'Ordre 21/2017.



Seté. Compatibilitat amb la política comunitària de competència

En aplicació de l'article 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que les ajudes regulades en la present convocatòria, realitzada en aplicació de l'Ordre 21/2017, són compatibles amb la política comunitària de competència d'acord amb l'article 81.2 del Reglament (UE) 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), segons el qual els articles 107, 108 i 109 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE) no seran aplicables als pagaments efectuats pels Estats membres en virtut i de conformitat amb aquest reglament, ni al finançament suplementari nacional contemplat en l'article 82, dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del TFUE.



Huité. Incompatibilitat de les ajudes

D'acord amb el que estableix l'article 59.8 del Reglament (UE) 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), les ajudes convocades mitjançant la present resolució no podran ser cofinançades mitjançant contribucions dels Fons Estructurals, del Fons de Cohesió o de qualsevol altre instrument financer de la Unió.



Nové. Publicació sobre informació dels beneficiaris

S'informa als possibles beneficiaris que, de conformitat amb l'article 113 del Reglament (UE) 1306/2013, les seues dades seran publicades conformement amb l'article 111 d'aquest Reglament i podran ser tractades per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i nacionals, per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.



Desé. Procediment de comunicació d'irregularitats i sospites de frau



Qualsevol persona que tinga coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc de la present convocatòria podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte per aquest Servei en l'adreça web:

http://www.igae.pap.minhafp.gob.es/sitios/igae/es-es/snca/paginas/inicio.aspx

i en els termes establits en la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, del mencionat Servei que pot consultar-se en l'adreça següent:

http://www.hisenda.gva.es/documents/90598251/165748060/ComunicacionSNCA+1-2017+06-04-2017Canaldenuncias.pdf/0356c08d-0e02-4cf6-b820-19f28fcee69f



Onzé. Publicitat de les ajudes

En compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, les persones i entitats beneficiàries hauran de complir les següents obligacions de transparència:



1. En el cas d'entitats que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros, hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre. En particular, hauran de publicar en els termes establits en els principis generals de l'article 5 d'aquesta llei la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta.

2. En el cas d'entitats que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició l'òrgan concedent. Per a això, durant el període de justificació de l'ajuda concedida haurà de comunicar-ho a l'entitat concedent perquè li done publicitat en la web corresponent.



3. Sense perjudici de les obligacions establides en els anteriors apartats, tots els beneficiaris de la subvenció hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol classe que siguen objecte de subvenció, inclòs el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.



Dotzé. Protecció de dades de caràcter personal

1. La sol·licitud d'ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) número 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:



Nom del tractament: Ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

Identitat del responsable del tractament: Persona titular de la Direcció de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

Finalitat del tractament: Gestionar les ajudes en matèria agrària i agroalimentària incloses en la Política Agrícola Comuna, finançades pel Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

Exercici de dret: Pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que estableix l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/proc19970.

Reclamacions: Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que la concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

3. Quan la persona sol·licitant o, el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels següents aspectes:



– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que li assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, i en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.»

4. De conformitat amb l'article 113 del Reglament (UE) número 1306/2013, les dades de les persones beneficiàries seran publicades conformement amb l'article 111 d'aquest reglament i podran ser tractades per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i nacionals per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.



Tretzé. Consulta interactiva de dades

1. L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar les dades concernents a les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. En cas contrari, l'interessat haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

2. L'òrgan gestor del procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de les dades d'identitat del sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal. No obstant això, si l'interessat desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa, quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.

3. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquestes.

4. La potestat de verificació implica l'accés a les següents dades que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions: consulta de concessions i ajudes, consulta d'inhabilitacions i, si escau, consulta de concessions i ajudes per la regla MINIMIS.



Catorzé. Recursos

Contra la resolució de la convocatòria, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o impugnar-se directament davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.





València 14 d'abril 2021.– El director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Rogelio Llanes Ribas.

Mapa web