Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de març de 2021, de la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral, per la qual es convoquen subvencions en matèria de col·laboració institucional, a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2021. [2021/3023]

(DOGV núm. 9048 de 25.03.2021) Ref. Base de dades 002736/2021






L'Ordre 21/2018, de 15 de novembre, de 2018, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, aprova les bases reguladores i estableix el procediment de concessió de subvencions en matèria de col·laboració institucional, a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals en la Comunitat Valenciana (DOGV 8426, 19.11.2018, bases reguladores en les referències posteriors a aquesta norma). En la disposició final primera estableix que es delega expressament la convocatòria anual de subvencions en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.



La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS), estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant una convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

La Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2021 inclou, dins de l'annex de Transferències i subvenciones, la previsió de la línia de subvenció S8049 denominada, «Subvenció col·laboració institucional», amb una dotació màxima de 6 00.000,00 euros.

Mitjançant aquesta resolució, es convoquen per a l'exercici 2021 les ajudes a les organitzacions empresarials i sindicals de la Comunitat Valenciana per al foment de la col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials, mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals en la Comunitat Valenciana, a l'empara de les bases reguladores d'aquestes ajudes i en els termes i condicions delimitats en aquesta convocatòria.



Aquesta convocatòria queda sotmesa, a més, en el que calga, a la LGS, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual se n'aprova el Reglament (d'ara en avant, RLGS), i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, LHPS).

Per l'anterior i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.4 de la LHPS, en relació amb l'article 9 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions; el Decret 175/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i les bases reguladores d'aquestes subvencions, resolc:



Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte d'aquesta resolució és convocar en l'exercici 2021, en règim de concurrència competitiva, subvencions per al foment de la col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials, mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals en la Comunitat Valenciana, d'acord amb els requisits establits en les bases reguladores d'aquestes subvencions. L'objectiu d'aquestes ajudes és que la promoció de la prevenció de riscos laborals siga eficaç, amb l'objectiu últim de reduir al mínim la sinistralitat laboral en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.





Segon. Finançament

Les ajudes convocades es finançaran amb càrrec a la línia de subvenció S8049, de l'aplicació pressupostària 11.03.02.315.10.4, fins a un import global màxim de 6 00.000,00 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.



Tercer. Entitats beneficiàries

Poden acollir-se a aquestes subvencions, en aplicació de l'article 3 del Decret 193/2015, de 23 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 7/2015, de 2 d'abril, de participació i col·laboració institucional de les organitzacions sindicals i empresarials representatives a la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, RLPCI), totes les organitzacions empresarials i sindicals de la Comunitat Valenciana constituïdes a l'empara de la Llei 19/1977, d'1 d'abril, sobre regulació del dret d'associació sindical, independentment del percentatge de representativitat, amb l'única limitació del compliment dels requisits previstos en les bases reguladores.



No poden ser beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies següents:

a) Les previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS.

b) Haver sigut sancionada amb caràcter ferm en via administrativa, en els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, per la comissió d'una infracció molt greu en matèria de seguretat i salut en el treball o per la comissió d'infracció greu en matèria de relacions laborals consistent en la transgressió de la normativa sobre modalitats contractuals, contractes de duració determinada i temporals, mitjançant la utilització d'aquests en frau de llei o respecte a persones, finalitats, supòsits i límits temporals diferents dels previstos legalment, reglamentàriament, o mitjançant un conveni col·lectiu quan aquests aspectes puguen ser determinats per la negociació col·lectiva.



c) Les entitats que no complisquen la condició de ser una organització empresarial o sindical de la Comunitat Valenciana en la data de publicació d'aquesta convocatòria.



Quart. Obligacions de les entitats beneficiàries

Sense perjudici de les obligacions generals establides en l'article 14 de la LGS, amb caràcter específic són obligacions de les entitats beneficiàries les establides en les bases reguladores i especialment les disposades en l'article 4 d'aquestes bases.



Cinqué. Actuacions subvencionables

Es consideren actuacions subvencionables les de difusió, promoció o foment en matèria de prevenció de riscos laborals dirigides a aconseguir una cultura preventiva adequada en els termes previstos en les bases reguladores, realitzades per les entitats beneficiàries i dutes a terme en el període comprés entre el dia 1 de gener i el dia 30 de novembre de 2021.

De manera específica, és subvencionable la realització d'accions consistents en jornades, seminaris, tallers, conferències i altres actuacions de difusió, dirigides a persones empresàries o treballadores que presten els seus serveis en centres de treball situats a la Comunitat Valenciana, sobre:

a) Foment del compliment de la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals.

b) L'aplicació de la normativa reguladora en matèria de prevenció de riscos laborals, amb l'objectiu de millorar la comprensió sobre el significat i la projecció del concepte de cultura preventiva entre persones empresàries i treballadores.

c) La coordinació de les activitats empresarials de prevenció establides en l'article 24 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals i en el Reial decret 171/2004, de 30 de gener, pel qual es desenvolupa aquest article 24.

d) La sinistralitat en algun dels set sectors en els quals el nombre d'accidents laborals amb baixa mèdica haja sigut major segons l'últim Informe anual de sinistralitat a la Comunitat Valenciana disponible, elaborat per l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT).

e) La utilització i potenciació de les eines TIC en matèria de prevenció de riscos laborals, mitjançant accions de difusió de la cultura preventiva dirigides al públic en general, que poden consistir en la creació de pàgines web, revistes, cartelleria, fullets o material de difusió similar, tant en paper com en format digital.

Els requisits mínims de les actuacions subvencionables són els establits en les bases reguladores i especialment els establits en l'article 6 d'aquestes bases.

Únicament són objecte d'aquestes subvencions aquelles activitats que guarden una relació directa amb les línies que integren l'estratègia valenciana de seguretat, salut i benestar laboral vigent.



Sisé. Despeses subvencionables

1. Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessàries i es realitzen en el termini establit en les bases reguladores.

En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.

2. Quan no es dispose d'una factura separada per a les despeses, per tractar-se de despeses comunes a diverses activitats, és necessària la factura global i el justificant de pagament, així com un document en el qual es reflectisca la metodologia utilitzada per a aplicació a prorrata d'aquesta despesa atesos el temps d'utilització dels recursos comuns i el volum dels serveis associats al projecte, i identificar el percentatge de despeses que s'imputa, en aplicació del mètode prèviament identificat per la beneficiària.

3. Els tributs són despeses subvencionables quan la beneficiària de la subvenció els abone efectivament. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan són susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.



4. En tot cas, els costos subvencionables determinats en les bases reguladores han de respondre a costos reals, efectivament realitzats, pagats i justificats mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent.

En aquest sentit, els suports de dades generalment acceptats són els següents:

a) Documents originals, siga en suport de paper o electrònic.

b) Les fotocòpies compulsades de documents originals.

5. En la contractació d'aquelles despeses en què haja d'incórrer la beneficiària per a la realització per si mateixa de les activitats subvencionades, i sempre que excedisquen les quanties establides en la Llei de contractes del sector públic per al contracte menor, la beneficiària ha d'aportar tres ofertes prèvies a la contractació, i també les factures pagades i la constància documental de la transferència de fons.

Quan no es tracte de la proposta econòmica més avantatjosa, ha d'aportar-se un informe justificatiu sobre les raons objectives que s'han tingut en compte per a seleccionar aquesta oferta.



Seté. Quantia de l'ajuda

La quantia màxima que pot rebre cada actuació és de 30.000,00 euros, sense que en cap cas la subvenció puga ser d'una quantia que supere el cost de l'activitat subvencionada. Una mateixa entitat pot presentar diverses accions, i en aquest cas, ha de presentar una sol·licitud per cada acció o actuació.



Huité. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds per a l'obtenció d'aquestes subvencions, juntament amb la documentació requerida, s'han de presentar exclusivament de manera telemàtica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPAC), d'acord amb els models oficials disponibles en la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), mitjançant el procediment que figurarà publicat i disponible en la mateixa Seu Electrònica de la Generalitat.

Tant la sol·licitud com la resta de documents per presentar han de signar-se electrònicament amb la certificació de persona jurídica, emesa per qualsevol de les entitats admeses pel portal electrònic de la Generalitat, o amb la certificació digital del seu representant, que ha d'haver-se registrat prèviament en el Registre de Representants de la Generalitat.



Una mateixa entitat sol·licitant pot presentar diverses sol·licituds. Cada sol·licitud ha d'incloure únicament una acció o actuació.

Les organitzacions integrades en altres entitats d'àmbit superior no poden presentar sol·licituds si les actuacions de les quals versen sobre la mateixa matèria que les realitzades per aquestes últimes.

D'acord amb el que es disposa en l'article 68.4 de la LPAC, si alguna entitat interessada presenta la sol·licitud presencialment, la direcció general competent en matèria de treball requerirà aquesta entitat perquè l'esmene mitjançant la presentació electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.



Nové. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

1. Les sol·licituds han d'anar acompanyades de la documentació següent:

a) Acord adoptat per l'òrgan competent de la sol·licitant pel qual s'aprove la presentació de la sol·licitud de subvenció.

b) Dades de domiciliació bancària, segons el model disponible en la Seu Electrònica de la Generalitat, excepte si s'ha presentat amb anterioritat i no ha experimentat variació, i en aquest cas bastarà una declaració en aquest sentit.

c) Programació de les activitats previstes, amb l'expressió de la modalitat, el lloc i el calendari previst de realització.

d) Pressupost desglossat per partides, segons les despeses subvencionables, i el detall d'accions de realització directa o realització mitjançant subcontractació amb tercers. Aquest pressupost ha d'estar ajustat a la quantia màxima de subvenció a concedir d'acord amb el que s'assenyala en l'article 15 de les bases reguladores.

2. La sol·licitant ha d'adjuntar, així mateix, les declaracions responsables relatives als punts següents:

a) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiaria recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS.



b) Disposar dels plans d'igualtat visats pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de la dona als quals es refereix la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.

c) Compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb diversitat o discapacitat o, si escau, acreditació d'estar exempt.



d) L'ajuda o les ajudes rebudes o sol·licitades amb el mateix objecte, amb el compromís de comunicar, en el seu cas, qualsevol sol·licitud o concessió posterior de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat.

e) Relació de les activitats proposades amb les línies que integren l'estratègia valenciana de seguretat, salut i benestar laboral vigent.



3. Quan hagen d'aportar-se documents que ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, cal que la sol·licitant, en tot cas:

a) Identifique el document o documents afectats.

b) Faça constar la data i l'òrgan o la dependència i el procediment en què van ser entregats.

c) Preste consentiment exprés perquè puga ser consultada i comprovada aquesta documentació.

4. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i l'acceptació de les bases reguladores, i comporta l'autorització a la Conselleria competent en matèria de treball, perquè aquesta, a l'efecte de verificar que la sol·licitant es troba al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en l'article 13 de la LGS, i l'article 22 del RLGS, puga recaptar:



a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'acreditació que es troba al corrent de les obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, l'acreditació que es troba al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

c) Dels serveis territorials de la conselleria competent en matèria d'hisenda, l'acreditació que no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre els documents anteriors, l'òrgan competent pot requerir la sol·licitant perquè els presente o, si no els té, acredite per altres mitjans els requisits a què es refereix el document.

No obstant això, la sol·licitant pot denegar expressament el consentiment i ha d'aportar, llavors, els documents acreditatius del compliment de les obligacions indicades. Aquests documents han de tindre una vigència, almenys, de cinc mesos, comptadors a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

5. L'òrgan instructor pot, així mateix, recaptar en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a comprovar el compliment exacte de les condicions exigides en les bases reguladores.

6. Tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament juntament amb la sol·licitud s'han d'enviar en format PDF i han d'incorporar les signatures digitals de les persones o entitats que els subscriguen.



Deu. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds és des de l'1/4/2021 fins al 15.04.2021, ambdós dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de l'últim dia del termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).



Onze. Esmena de sol·licituds

L'òrgan instructor verificarà el compliment dels requisits de les sol·licituds presentades, i també de les condicions per a adquirir la condició de beneficiària, requerirà, si escau, l'esmena de les deficiències observades o l'aportació de la documentació preceptiva que no s'adjunte, i concedirà un termini de deu dies a la sol·licitant amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la LPAC.

L'esmena o aportació de documentació a iniciativa de l'entitat sol·licitant ha de realitzar-se utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat «Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball», que és tramitable telemàticament i pot consultar-se en l'adreça següent: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450&version=amp



Dotze. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades dins del termini i en la forma escaient seran valorades d'acord amb els criteris següents, i poden obtindre fins a 10 punts per cadascun d'aquests, amb un màxim de 50 punts:

El crèdit es distribuirà per ordre de major puntuació fins que s'haja esgotat la disponibilitat pressupostària.

En cas de puntuació igual, s'atorgarà preferència per a la concessió de la subvenció a aquelles organitzacions que acrediten l'adopció d'actuacions per a fer efectiva la consecució del principi d'igualtat d'oportunitats de dones i homes per alguns dels mitjans indicats en l'article 21.3 del RPCI.

Si persisteix la igualtat, s'atorgarà preferència a aquelles organitzacions que acrediten ocupar, amb anterioritat a la publicació de la convocatòria corresponent, el percentatge major de persones treballadores amb diversitat o discapacitat en relació amb les plantilles respectives d'aquestes.

Si finalment persisteix la igualtat, es resoldrà per sorteig.



Tretze. Comissió de valoració

Per a la valoració dels criteris de baremació es constituirà una comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball, la composició i el funcionament de la qual seran els establits en l'article 12 de les bases reguladores.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 11 de les bases reguladores, l'òrgan instructor traslladarà a la Comissió de Valoració els expedients corresponents, acompanyats d'una relació ordenada per ordre de puntuació de les sol·licituds rebudes i d'un informe en el qual es facen constar les sol·licituds denegades i els motius de la denegació.



La Comissió de Valoració elaborarà un informe d'avaluació de les sol·licituds presentades conforme als criteris de valoració establits. En aquest informe s'establirà una prelació per ordre de major a menor puntuació.

La Comissió de Valoració formularà una proposta de concessió que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre, juntament amb l'informe d'avaluació de les sol·licituds. La proposta de concessió contindrà la relació de sol·licitants que compleixen els requisits exigits, i indicarà l'ordre de prelació que els haja correspost en l'aplicació dels criteris fixats en l'article 7 de les bases reguladores i farà constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada per a cadascun d'aquests.





Catorze. Resolució de concessió

1. La resolució haurà de ser dictada de manera expressa per la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball i notificada telemàticament en el termini màxim de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, sense perjudici que puga suspendre's el còmput d'aquest termini en cas de concórrer alguna de les causes previstes en l'article 22 de la LPAC.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima a les interessades per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en l'article 23 de la LPAC.

2. La resolució es pronunciarà, de forma motivada, sobre la concessió de la subvenció, la desestimació o la denegació per falta de crèdit disponible, així com sobre en els supòsits en els quals siga procedent considerar que les entitats desisteixen de la sol·licitud, en virtut del que s'estableix en l'article 11.2 de les bases reguladores.

Quan la resolució de concessió s'aparte de la proposta definitiva emesa per la Comissió de Valoració, s'hi ha de fer constar amb expressió de la motivació que la sustente.

3. En cas de concessió de la subvenció, la resolució ha de fixar expressament la quantia de la subvenció, la forma de pagament i altres circumstàncies exigibles per al cobrament d'aquesta, recursos i qualssevol altres condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se la beneficiària.



Quinze. Modificació de la resolució

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc, amb la instrucció prèvia del procediment corresponent amb audiència a l'entitat interessada, a la modificació o revocació de la resolució de concessió.





Setze. Justificació de les ajudes

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 30 de la LGS, i en el capítol II del títol II del Reglament d'aquesta, la justificació per les beneficiàries del compliment de les condicions assenyalades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció, ha de revestir la forma de compte justificatiu amb l'aportació de justificants de despesa.

Per al compliment de l'obligació de la justificació de les ajudes cal ajustar-se al que es disposa en els articles 26 i 27 de les bases reguladores d'aquestes ajudes.

La data límit per a la justificació de la subvenció serà el 30 de novembre de 2021, inclusivament, acompanyada de la documentació justificativa de les despeses en què s'hi haja incorregut. La presentació s'ha de fer de manera electrònica a través del procediment: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450&version=amp

En el supòsit que les despeses justificades siguen inferiors a la subvenció concedida, aquesta es minorarà en la quantitat corresponent, i la beneficiària, si escau, haurà de reintegrar les quantitats rebudes en excés, incrementades amb els interessos corresponents.



En cas d'observar-se deficiències corregibles en la documentació justificativa aportada per la beneficiària, la direcció general competent en matèria de treball ho posarà en el coneixement d'aquesta, i li concedirà un termini de deu dies per a l'esmena. Si no es du a terme l'esmena requerida, es considerarà que no s'ha justificat la despesa corresponent.



Per a la justificació ha d'adjuntar-se, almenys:

1. Una memòria de l'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, que ha de contindre el que s'estableix en l'article 24 de les bases reguladores.

2. Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que ha de contindre el que es disposa en l'article 25 de les bases reguladores.

3. Els últims comptes anuals aprovats de les organitzacions sindicals i empresarials beneficiàries.



Dèsset. Pagament de la subvenció i règim de garanties

1. L'abonament de la subvenció s'efectuarà a les beneficiàries de la següent manera:

a) Una bestreta del 30 per cent de l'import de la subvenció en el moment de resoldre's la subvenció.

b) El 70 per cent restant s'abonarà a la finalització de l'acció o programa per a la qual es concedisca la subvenció, una vegada s'haja justificat la realització de l'objecte de la subvenció.

2. Segons disposa l'article 34 de la LGS, no pot realitzar-se el pagament de la subvenció en tant que la beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, o siga deutora per resolució de procedència de reintegrament.

3. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la LGS, i serà aplicable el règim establit en l'article 32 de les bases reguladores.

Quant al règim de garanties, les entitats beneficiàries estan exemptes de constituir garantia per a obtindre la bestreta, per aplicació de l'article 171.5 f) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, en relació amb la normativa vigent en matèria de participació i col·laboració institucional (Llei 7/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, i el Decret 193/2015, de 23 d'octubre, del Consell).



Díhuit. Minoració, revocació i reintegrament de les ajudes

1. Escaurà la revocació i el reintegrament total de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora reportat des del moment del pagament de la subvenció fins al dia en què s'acorde la procedència del reintegrament (o la data en què la deutora ingresse el reintegrament si és anterior a aquesta), o bé la declaració de la pèrdua del dret al cobrament d'aquesta si el pagament no s'haguera efectuat, en cas que concórrega alguna de les causes previstes en l'article 37 de la LGS.

2. Igualment, escaurà el reintegrament de les quantitats percebudes en excés i l'exigència de l'interés de demora reportat des del moment del pagament de la subvenció fins al dia en què s'acorde la procedència del reintegrament, en cas que la beneficiària no haja efectuat el reintegrament voluntari establit en l'apartat 2 de l'article 22 de les bases reguladores.

3. Serà procedent la minoració o, si escau, el reintegrament parcial de les quantitats concedides quan la beneficiària no justifique la totalitat de l'import subvencionat, en una quantia igual a la diferència entre el que li han concedit i l'efectivament justificat, més els interessos de demora, si escau.

4. El procediment de reintegrament, l'iniciarà la direcció general competent en matèria de treball seguint les disposicions generals sobre procediment administratiu comú, amb les especificitats assenyalades en l'article 172 de la LHPS.





Dèneu. Mitjà de notificació

Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament, en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú.



Vint. Tractament de dades de caràcter personal

La participació en aquesta convocatòria comporta el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Així mateix, l'informem de:

1. La identitat del responsable del tractament: la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

2. La finalitat del tractament i els tractaments afectats: atendre la sol·licitud presentada conforme al que s'estableix en la convocatòria; en les bases reguladores; en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la normativa de desplegament, i, supletòriament, en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (vegeu el Registre d'activitats del Tractament).

3. L'origen de les dades: Les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per la persona interessada o el seu representant.

4. Registre d'activitats de tractament:

http://www.indi.gva.es/documents/161328120/167503914/ RATGEN004.pdf

5. Drets de les persones sol·licitants:

a) Drets de les persones interessades

Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquestes, la limitació del tractament o a oposar-se a aquest. Per a exercitar els drets ha de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Ha d'especificar quin d'aquests drets sol·licita que li siga satisfet i, si no autoritza l'obtenció de dades d'identitat del sol·licitant o, en el seu cas, del representant legal, ha d'aportar la documentació acreditativa de la identitat i representació corresponent. També pot exercitar els seus drets de manera telemàtica a través de l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/proc19970

b) Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades:

Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web: https:// www.aepd.es/



6. Delegat/delegada de Protecció de Dades:

En tot cas, les persones sol·licitants poden contactar amb el delegat/la delegada de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València

7. Més informació de protecció de dades:

https://www.gva.es/downloads/publicados/pr/texto_ INFORMACION_ADDICIONAL.pdf



Vint-i-un. Verificació telemàtica de dades

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor pot verificar les dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar-ne l'exactitud.



La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, en el seu cas, del representant legal i consultar les dades següents que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals se'ls aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.







Vint-i-dos. Recursos

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, pot interposar-se un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la LPAC, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la vigent.





València, 22 de març de 2021.– La directora general de Treball, Benestar i Seguretat Laboral, Elvira Ródenas Samcho

Mapa web