Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de març de 2021, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es convoquen ajudes destinades a incentivar i fomentar la prestació de serveis bancaris bàsics a través, principalment, de la instal·lació, manteniment i posada en funcionament de caixers automàtics en determinats municipis i nuclis de població en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.. [2021/2988]

(DOGV núm. 9047 de 24.03.2021) Ref. Base de dades 002678/2021






Mitjançant el Decret 1/2020, de 6 de febrer, modificat pel Decret 21/2020, de 29 de desembre, tots dos del president de la Generalitat, s'han aprovat les bases reguladores de les subvencions destinades a incentivar i fomentar la prestació de serveis bancaris bàsics, a través, principalment, de la instal·lació, manteniment i posada en funcionament de caixers automàtics en determinats municipis i nuclis de població en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, Decret 1/2020).

L'article 2 del Decret 1/2020 estableix que la concessió de les subvencions es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència competitiva a què es refereixen l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS), i l'article 55 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei general de subvencions (d'ara en avant, RLGS). Així mateix, l'article 3 del referit Decret 1/2020 determina que la convocatòria s'efectuarà mitjançant resolució de la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Promoció Institucional i Cohesió Territorial, tindrà caràcter pluriennal i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).



La Llei 4/2020, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, inclou en la secció 05, servei 05, del programa pressupostari 125.20, Agenda Valenciana Antidespoblament, la línia pressupostària S0939000, Eliminació exclusió financera en municipis i nuclis de població de la Comunitat Valenciana, amb una dotació inicial d‘1.890.000 euros, amb la finalitat de fomentar la instal·lació, manteniment i posada en funcionament de caixers automàtics en determinats municipis i nuclis de població en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Mitjançant l'Acord de 19 de febrer de 2020, del Consell, es va autoritzar l'ampliació del límit quantitatiu que fixa l'article 40.3 de la Llei 1/2015, per a assumir compromisos de despesa a càrrec de la línia S0939, Eliminació exclusió financera en municipis i nuclis de població de la Comunitat Valenciana, de l'annex de transferències i subvencions corrents del programa 125.20, Agenda valenciana antidespoblament.



Així mateix, mitjançant l'Acord de 19 de febrer de 2020, del Consell, es van modificar, en l'annex de transferències i subvencions corrents del programa 125.20, Agenda valenciana antidespoblament, les dades relatives a les beneficiàries de la línia de concurrència competitiva S0939, «Eliminació exclusió financera en municipis i nuclis de població de la Comunitat Valenciana».

Per això, vista la proposta de la directora general de l'Agenda Valenciana Antidespoblament, de 26 de febrer de 2021, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer; en l'article 12 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en l'article 3 del Decret 1/2020, resolc:



Primer. Objecte

L'objecte d'aquesta resolució és la convocatòria, per als exercicis 2021, 2022, 2023, 2024 i 2025, de la concessió de subvencions regulades en el Decret 1/2020, de 6 de febrer, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen i aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a incentivar i fomentar la prestació de serveis bancaris bàsics, a través, principalment, de la instal·lació, manteniment i posada en funcionament de caixers automàtics en determinats municipis i nuclis de població en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



Segon. Condicions de concessió de les ajudes

1. La concessió de les subvencions recollides en aquesta resolució es tramitaran pel procediment de concurrència competitiva, d'acord amb el que s'estableix en l'article 164 de la Llei 1/2015.

2. Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions estaran subjectes a les obligacions derivades del contingut de les bases reguladores d'aquestes subvencions, de la resolució de concessió de les subvencions i, en general, de la norma vigent que els siga aplicable. En tot cas, són obligacions de les entitats beneficiàries les establides en l'article 14 de la LGS.



Tercer. Quantia màxima de la subvenció anual

La quantia màxima de la subvenció, corresponent a l'exercici anual complet, per a l'entitat que realitze la millor oferta econòmica, no podrà ser superior a quinze mil euros (15.000€) per caixer automàtic instal·lat i en funcionament. En cap cas, l'import global determinat per a una zona podrà superar els costos dels serveis que exigeixen les bases reguladores d'aquesta subvenció, entre els quals s'inclouen els costos de la instal·lació, la posada en funcionament i el manteniment operatiu dels caixers automàtics instal·lats en els municipis i nuclis de població compresos en la corresponent zona i justificats per l'entitat beneficiària.





Quart. Finançament de les ajudes

Aquestes subvencions es finançaran a càrrec del programa pressupostari 125.20, Agenda Valenciana Antidespoblament, línia pressupostària S0939000, «Eliminació exclusió financera en municipis i nuclis de població de la Comunitat Valenciana», de la secció 05, servei 05, centre gestor 03, dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, o el seu equivalent en els exercicis successius, amb caràcter plurianual, per un import total de 8.100.000 euros, que es distribueix en quatre zones específiques i d'acord amb els imports globals màxims per a cada anualitat següents:



ZONA 2021 2022 2023 2024 2025 TOTAL

1 255.000,00 510.000,00 510.000,00 510.000,00 255.000,00 2.040.000,00

2 232.500,00 465.000,00 465.000,00 465.000,00 232.500,00 1.860.000,00

3 285.000,00 570.000,00 570.000,00 570.000,00 285.000,00 2.280.000,00

4 240.000,00 480.000,00 480.000,00 480.000,00 240.000,00 1.920.000,00

1.012.500,00 2.025.000,00 2.025.000,00 2.025.000,00 1.012.500,00 8.100.000,00







2. Les anualitats corresponents a exercicis futurs quedaran condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en els corresponents pressupostos de la Generalitat. La modificació de la distribució inicialment aprovada requerirà la tramitació del corresponent expedient de reajustament d'anualitats.



Cinqué. Entitats beneficiàries.

1. Podran ser beneficiàries de les subvencions objecte de regulació pel Decret 1/2020, de 6 de febrer, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a incentivar i fomentar la prestació de serveis bancaris bàsics, a través, principalment, de la instal·lació, el manteniment i la posada en funcionament de caixers automàtics, a determinats municipis i nuclis de població en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, les entitats bancàries autoritzades per a operar a Espanya, i també aquelles altres especialitzades en mitjans de pagaments que compten amb autorització del Banc d'Espanya per a la instal·lació, gestió i explotació de caixers automàtics.

Les entitats no bancàries indicades en l'apartat anterior hauran d'acreditar la seua solvència tècnica amb un mínim de quatre anys d'experiència en aquesta mena d'activitats i hauran de comptar amb una xarxa mínima instal·lada a Espanya de 500 caixers.

2. No podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions regulades pel Decret 1/2020, més amunt indicat, les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de la LGS, i en els articles 18 i concordants de l'RGLS.



3. Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions hauran de complir les obligacions establides en la base reguladora sisena del Decret 1/2020, i en aquesta convocatòria.



Sisé. Incompatibilitats

D'acord amb el que s'estableix en la base cinquena de les bases reguladores aprovades pel Decret 1/2020, l'obtenció de l'ajuda o subvenció serà incompatible amb altres ajudes o subvencions per a la mateixa finalitat i àmbit, procedents de qualssevol administracions o ens públics, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. No obstant això, l'import de la subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres ens privats, supere els costos que té per a l'entitat beneficiària la prestació dels serveis que exigeixen les bases reguladores d'aquesta subvenció, computats de manera independent per a cadascuna de les zones de les quals siga beneficiària l'entitat.



Seté. Termini i presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds per a l'obtenció d'aquestes subvencions es presentaran de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) accedint al procediment corresponent a aquesta convocatòria. Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud, s'haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat.

2. Es presentarà, si escau, una sol·licitud per cada zona a la qual s'opte.

3. El termini per a la presentació de sol·licituds serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. La sol·licitud haurà d'expressar el consentiment o oposició perquè l'òrgan instructor puga comprovar o recaptar d'altres òrgans, administratius o proveïdors d'informació, per mitjans electrònics, la informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, segons el que es disposa en l'article 22.4 del RGLS, o sobre altres circumstàncies de les entitats sol·licitants o de les sol·licituds que, d'acord amb la convocatòria i de la normativa aplicable, siguen pertinents per a la instrucció del procediment. En cas d'oposició, l'entitat sol·licitant haurà d'aportar els corresponents certificats.



5. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases reguladores, inclòs el que es disposa en aquesta convocatòria.



Huité. Documentació i informacions que han d'aportar per cada sol·licitud

1. Cada entitat sol·licitant presentarà, de conformitat amb la base novena del Decret 1/2020, en la redacció donada pel Decret 21/2020, de 29 de desembre, del president de la Generalitat, per cadascuna de les zones en la qual presente sol·licitud, la documentació següent:



a) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant sobre el compliment de les disposicions del Reial decret 2364/1994, de 9 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de seguretat privada, de l'Ordre INT/317/2011, d'1 de febrer, sobre mesures de seguretat privada, i de qualsevol altra que resulte d'aplicació i que assumirà el cost de tots els serveis de vigilància i dispositius de control necessaris per a la instal·lació i funcionament del servei.

b) Document en el qual es recollirà tota la informació sobre les característiques i prestacions del caixer automàtic. En particular, la guia haurà d'incloure la fitxa tècnica dels caixers automàtics a instal·lar (fotografies o representacions gràfiques dels caixers, elements que componen el caixer, sistemes d'informació i gestió del caixer, i també el sistema de seguretat, control i vigilància).

c) Memòria de descripció dels serveis que ofereixen els caixers, que hauran d'incloure, en particular, els usos i funcionalitats previstes següents: la interoperativitat entre totes les entitats bancàries que operen a Espanya i amb tota mena de targetes de dèbit o crèdit, l'operativa almenys en valencià i en castellà, la disposició de diners en efectiu, el pagament de rebuts i tributs, la consulta de saldos, el canvi de PIN i l'obtenció d'extractes dels comptes.

d) Pla integral de manteniment i neteja, al qual haurà d'ajustar la seua actuació.

e) Memòria descriptiva dels serveis en línia que ofereix.

f) Declaració responsable sobre la disponibilitat de recursos humans i materials amb què compta l'entitat a la Comunitat Valenciana, d'acord amb la base reguladora novena, punt 3, lletra d.

g) Declaració responsable sobre el compromís de gestió d'una comptabilitat de costos específica en la qual es determinen els ingressos i les despeses que són imputables al compliment de l'objecte establit en la base reguladora primera.

h) En el cas que l'entitat presente ofertes a més d'una zona, haurà d'aportar declaració en la qual establisca la preferència en l'adjudicació de les zones.

i) Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb diversitat funcional, o d'estar exempta d'aquestes obligacions.

j) Memòria descriptiva dels serveis addicionals als mínims previstos en l'apartat 4 de la base reguladora tercera.

2. Així mateix, s'acompanyarà la documentació acreditativa del compliment dels criteris de valoració establits en la base reguladora onze, apartat 1. b, que seguidament es relaciona:

a) Oferta econòmica de la quota màxima anual per caixer automàtic.



b) Declaració responsable de si el caixer automàtic permet la recàrrega de mòbils prepagament.

c) Oferta sobre el termini d'instal·lació i posada en funcionament de tots els caixers automàtics a instal·lar en la respectiva zona.

d) Memòria descriptiva de les mesures d'accessibilitat de què disposa el caixer automàtic per a les persones amb diversitat funcional.

3. Documentació acreditativa dels criteris de valoració continguts en la base onze, apartat segon:

a) Declaració responsable sobre el percentatge de persones treballadores amb diversitat funcional contractades respecte de la plantilla de l'entitat.

b) Pla d'igualtat entre homes i dones.

c) Declaració responsable sobre les persones en situació d'exclusió social contractades en relació amb la plantilla de l'entitat.

4. La documentació es presentarà, dins del termini establit juntament amb la còpia de la sol·licitud presentada telemàticament, en tres sobres tancats, preferentment en el registre d'entrada de la Presidència de la Generalitat, situat al carrer En Bou, núm. 9-11, 46001 València, dirigits a la Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament, sense perjudici, de les formes previstes en la legislació de procediment administratiu comú:

Sobre núm. 1: documentació acreditativa del compliment dels requisits previs (documentació administrativa) com ara: poders de la persona que subscriu la sol·licitud, documents acreditatius de complir els requisits per a poder ser entitat beneficiària de subvencions públiques, solvència, declaració responsable de no haver sol·licitat altres subvencions públiques relacionades amb l'objecte de la sol·licitud, declaració de preferències i els documents a què es fa referència en l'apartat 1 d'aquest apartat huité, lletres a, f, g, h i i.

Sobre núm. 2: documentació relativa als criteris d'adjudicació recollits en la base reguladora onzena, apartat 1.a, i que es relacionen l'apartat 1 anterior, lletres b, c, d, e i j.

Sobre núm. 3: proposició econòmica i documentació relativa als criteris d'adjudicació recollits en la base onze, apartats 1.b i 2, i que es relacionen en els apartats 2 i 3 d'aquest apartat huité.





Nové. Òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament, que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

2. D'acord amb el que estipula la base dotzena del Decret 1/2020, de 6 de febrer, del president de la Generalitat, la persona titular de la direcció general de l'Agenda Valenciana Antidespoblament té delegada la facultat de dictar la resolució de concessió de les subvencions.



3. La resolució del procediment de concessió de subvenció de quantia superior a un milió d'euros requerirà l'autorització prèvia del Consell, segons disposa l'article 160 de la Llei 1/2015, sense que això supose l'aprovació de la despesa que, en tot cas, correspondrà a l'òrgan competent per a la concessió.



Deu. Procediment i resolució

1. D'acord amb la base reguladora desena, es constituirà una comissió de valoració per a l'examen i valoració dels expedients, d'acord amb els criteris recollits en la base reguladora onzena. Aquesta comissió, com a òrgan col·legiat, s'ajustarà en el seu funcionament al règim establit per a aquests en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i estarà composta per cinc persones de conformitat amb l'esmentada base reguladora desena.



2. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es procedirà, en l'ordre cronològic següent, a:

a) Constituir la comissió de valoració, per a procedir a l'obertura del sobre núm. 1 de totes les sol·licituds presentades dins del termini i en la forma escaient.

Aquesta comissió examinarà i qualificarà la documentació inclosa en el sobre núm. 1 i procedirà a determinar les entitats que s'ajusten al que s'estableix en les bases, amb pronunciament exprés sobre les entitats admeses en cada zona, les rebutjades i les causes del seu rebuig, deixant-ne constància en l'acta de la reunió, en la qual s'acordarà, així mateix, el requeriment a les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar defectes o omissions de la documentació presentada, i a aquest efecte s'atorgarà un termini de cinc dies hàbils perquè esmenen els defectes o omissions.

b) Obrir el sobre núm. 2, la qual cosa s'efectuarà en un termini màxim de 20 dies hàbils comptat des de la data de finalització del termini per a presentar les sol·licituds.

Amb caràcter previ a l'obertura del sobre núm. 2, la Comissió de Valoració haurà d'haver qualificat la documentació que, en el seu cas, hagen presentat les entitats interessades com a esmena dels defectes o omissions del sobre núm. 1, acordant la seua acceptació o rebuig.

La valoració dels criteris s'efectuarà per la comissió de valoració, a l'efecte de la qual es podran sol·licitar els informes tècnics que es consideren precisos.

Si alguna de les entitats sol·licitants no aporta la documentació relativa a algun dels criteris a què es refereix la base onzena o aquesta no conté tots els requisits exigits, la proposició d'aquesta entitat no serà valorada respecte del criteri de què es tracte.

De l'actuat es deixarà constància en l'acta de la reunió.

c) La comissió de valoració obrirà el sobre núm. 3 en un termini màxim de 15 dies hàbils comptats des de l'endemà de l'obertura del sobre núm. 2, i se'n donarà compte a les entitats sol·licitants, amb indicació de les ofertes presentades.

Si alguna de les entitats sol·licitants no aporta la documentació relativa a algun dels criteris a què es refereix la base onzena o aquesta no conté tots els requisits exigits, la proposició d'aquesta entitat no serà valorada respecte del criteri de què es tracte.

3. La comissió de valoració estendrà acta i formularà proposta de resolució provisional, que serà el resultat de l'avaluació de les sol·licituds. Aquesta proposta es notificarà per mitjans electrònics a les entitats interessades, donant-los tràmit d'audiència pel termini de 10 dies naturals per a presentar les al·legacions que estimen pertinents. Examinades les al·legacions, es formularà per la comissió de valoració la proposta de resolució de concessió definitiva.

4. La proposta de concessió definitiva es notificarà per mitjans electrònics a les entitats interessades que hagen sigut proposades com a beneficiàries, i se'ls remetrà el corresponent document d'acceptació, que haurà de ser remés per aquestes, degudament emplenat, signat i rubricat, en el termini cinc dies hàbils, a la direcció general competent en matèria de despoblament. L'acceptació de la subvenció per part de les entitats beneficiàries podrà realitzar-se a través de mitjans telemàtics legalment reconeguts, mitjançant l'enviament de la documentació degudament signada. En el cas de no retornar-lo en aquest termini, s'entendrà com una renúncia a la subvenció.

Les entitats beneficiàries hauran d'acceptar expressament la concessió de la subvenció, i també les seues condicions, de manera telemàtica a través del registre telemàtic de la Generalitat, mitjançant signatura electrònica avançada, en el termini de cinc dies hàbils, computats des de l'endemà de la notificació. En el cas de no acceptació, o transcorregut el termini assenyalat sense haver acceptat la concessió, s'entendrà que l'entitat beneficiària renúncia a la subvenció, i aquesta es declararà mitjançant resolució expressa.

5. Les propostes de resolució de concessió provisional i definitiva no creen cap dret a favor de l'entitat beneficiària, enfront de l'Administració, mentre no s'haja resolt la concessió de la subvenció.



6. El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà de tres mesos a comptar des de la data de publicació d'aquesta convocatòria, llevat que es posposen els seus efectes a una data posterior. La resolució tindrà els efectes i el contingut previstos en l'article 25 de la LGS, i inclourà el logotip de la Generalitat i de l'Institut Valencià de Finances, que ha de constar en els caixers, i es publicarà en la Base de Dades Nacional de Subvencions i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació produirà els efectes de notificació a les entitats interessades, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Si durant la tramitació de l'expedient, en algun dels municipis relacionats en la base reguladora setena, s'ha procedit a l'obertura d'alguna oficina bancària o se'ls ha dotat de caixer automàtic, la resolució que afecte aquesta zona ho farà constar, i es reduirà la quantia de l'ajuda corresponent.

8. Les resolucions de l'òrgan concedent esgoten la via administrativa, i es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant la sala contenciosa administrativa competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan concedent en el termini d'un mes, computat de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que es puga presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.





Onze. Justificació i pagament de les ajudes

1. La justificació dels costos i pagament de les subvencions es realitzarà anualment, d'acord amb el que s'estableix en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, i en l'article 34 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

No obstant això, i a petició, en el seu cas, de l'entitat beneficiària, de conformitat amb l'article 171.3.a de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, i prèvia constitució de fiança suficient, podrà anticipar-se fins a un 30 per cent de l'import anual de la subvenció concedida.

2. El pagament es realitzarà prèvia justificació, per l'entitat beneficiària, de la realització de l'activitat subvencionada, mitjançant la presentació d'un compte justificatiu, per cada zona, amb detall i motivació suficient de les activitats realitzades i el seu cost amb el desglossament de cadascuna de les despeses en què s'ha incorregut i els ingressos obtinguts.

Aquest compte justificatiu anirà acompanyat de la documentació següent:

a) Certificat de justificació de despeses i ingressos degudament segellat i signat per la persona a qui corresponga la representació legal de l'entitat beneficiària, en la qual es farà constar la quantitat a la qual ascendeixen les despeses que es justifiquen i l'import dels ingressos obtinguts.

b) Memòria d'activitats que justifique l'adequat desenvolupament de les actuacions objecte de la subvenció. En aquesta es presentarà tota la informació detallada de les actuacions realitzades i les despeses corresponents a cadascuna d'elles segons la tipologia de la despesa.

c) Relació dels comprovants de despeses que es presenten, que s'ordenaran i numeraran segons els diferents conceptes subvencionables, incloent-hi tots els costos aplicats en l'exercici i que corresponen als caixers automàtics instal·lats en les poblacions que s'inclouen en la respectiva zona. Aquestes despeses inclouran el subministrament del caixer automàtic, el seu finançament, la seua posada en marxa, instal·lació i manteniment, tots els tributs, comissions, interessos, taxes i cànons de qualsevol classe que siguen aplicables, i també els costos del centre d'atenció telefònica i els d'assessorament financer i qualsevol altra despesa inherent al servei prestat, incloses les despeses de personal. Per tant, les despeses es justificaran amb les factures rebudes o qualsevol altre document admés en dret i les despeses de personal amb els costos d'aquests en funció de les hores destinades al servei en cada zona.



d) Declaració de responsable, acreditativa d'haver realitzat el pagament de totes les despeses justificades, amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

3. Atés que la subvenció concedida abasta quatre anys, es justificaran els costos i els seus corresponents pagaments i ingressos després de finalitzar cadascuna de les anualitats, per l'import corresponent i sense que puga superar l'ajuda màxima fixada, amb caràcter anual, en la resolució de concessió de la subvenció. El termini de presentació dels justificants dels costos conclourà el primer dia hàbil de la segona quinzena del mes de novembre de cada any.

Els costos que es presenten a fi de justificar la primera anualitat de les subvencions concedides hauran d'haver-se realitzat i abonat durant l'any corresponent a l'anualitat justificada, abans de la data límit de presentació dels justificants, indicada en el paràgraf anterior. En la justificació de la segona i ulteriors anualitats es podran imputar aquells costos, despeses menys ingressos, de l'anualitat anterior generats amb posterioritat a la data límit de justificació dels costos.



4. El pagament de la subvenció es realitzarà en cada anualitat, després de la certificació de conformitat emesa per la persona titular de la Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament.

5. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció fins que no s'haja verificat que l'entitat beneficiària està al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, o tinga la condició de subjecte deutor per resolució de procediments de reintegrament.

6. De conformitat amb el que s'estableix en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana, les entitats beneficiàries hauran de donar l'adequada publicitat a l'actuació objecte de subvenció, preferentment a través de les seues pàgines web.



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes comptant des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 16 de març de 2021.– El secretari autonòmic de Promoció Institucional i Cohesió Territorial (p. d. R 19.07.2019; DOGV de 22.07.2019): Alfred Boix Pastor.

Mapa web