Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 46/2021, de 29 de desembre, de la Conselleria d'Educació Cultura i Esport, per la qual s'aprova el Reglament de funcionament del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana. [2021/13164]

(DOGV núm. 9252 de 10.01.2022) Ref. Base de dades 000131/2022




PREÀMBUL



El text refós de la Llei de consells escolars de la Comunitat Valenciana, aprovat per Decret legislatiu de 16 de gener de 1989, del Consell de la Generalitat Valenciana, en la seua redacció vigent, defineix el Consell Escolar Valencià, que a partir de la Llei 6/2010, de 28 de maig, de la Generalitat, passa a denominar-se Consell Escolar de la Comunitat Valenciana (CECV), com l'òrgan superior consultiu i de participació social en la programació general de l'ensenyament de la Comunitat Valenciana.

Mitjançant el Decret 164/2010, de 8 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, es regula el Consell Escolar de la Comunitat Valenciana. En l'article 11 s'estableix que una de les funcions de la Comissió Permanent és aprovar i elevar a la conselleria amb competències en matèria educativa el projecte de reglament de funcionament del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, la qual cosa es va complir en sessió de la Comissió Permanent celebrada el 9 de març de 2011 i va donar lloc a l'Ordre 20/2011, d'11 d'abril, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'aprova el Reglament de funcionament del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana.

La disposició addicional única de l'esmentada Ordre 20/2011 per la qual s'aprova el Reglament de funcionament del CECV determina que la seua reforma requerirà l'acord de la Comissió Permanent del CECV, per majoria.

La posterior publicació de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques-LPAC (BOE 02.10.2015) i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic-LRJSP (BOE 02.10.2015), fa necessària una revisió del Reglament de funcionament del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana per tal d'adequar-lo a la nova normativa i, al mateix temps, fer algunes modificacions que milloren les seues pautes de funcionament.



En la tramitació de la present norma s'han respectat els principis de bona regulació previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre: principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.

Respecte dels principis de necessitat i eficàcia, la norma respon a l'obligatorietat d'adequar el reglament a la nova normativa i de modificar aspectes del funcionament del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana que havien quedat obsolets o podien millorar-se.

Quant al principi de proporcionalitat, la norma conté la regulació adequada i imprescindible, i estableix les obligacions necessàries a fi d'atendre l'objectiu que es persegueix. La regulació que es conté en aquesta ordre respecta la resta de l'ordenament jurídic d'aplicació i hi és coherent, i respon al repartiment competencial establit en la Constitució Espanyola i en l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, assumint de manera coherent els mandats disposats en la normativa autonòmica, estatal i europea.

El principi de transparència s'ha vist garantit mitjançant la participació activa de les persones destinatàries de la present ordre en l'elaboració d'aquesta, a través de la negociació en la Comissió Permanent del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana.

Respecte al principi d'eficiència, la regulació que es planteja ha tingut en consideració, com a principi inspirador, la reducció de les càrregues administratives implícites en l'aplicació d'aquesta norma, tenint en compte la racionalització dels recursos públics disponibles.

D'acord amb l'anterior, la Comissió Permanent del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, en sessió celebrada l'11 de juny de 2021, ha aprovat el Projecte de reforma del Reglament de funcionament del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, del qual resulta una nova redacció que figura com a annex únic de la present ordre. Aquest nou reglament s'ha sotmés a l'aprovació de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i és conforme amb el Consell Jurídic Consultiu.



Per tot això,



ORDENE



Article únic. Aprovació del Reglament de funcionament del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana

S'aprova el Reglament de funcionament del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, el text del qual figura com a annex únic d'aquesta ordre.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Reforma del Reglament de funcionament del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana

La reforma d'aquest reglament de funcionament requerirà l'acord, per majoria, de la Comissió Permanent del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana.



Segona. No-incidència pressupostària

La present ordre no té incidència pressupostària.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Expedients en tramitació

Els expedients de representativitat que estiguen en tramitació a l'entrada en vigor d'aquest reglament de funcionament es resoldran d'acord amb aquest.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogada l'Ordre 20/2011, d'11 d'abril, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'aprova el Reglament de funcionament del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana. Així mateix queden derogades les normes d'igual o inferior rang que s'oposen al que disposa aquesta ordre.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 29 de desembre de 2021



El conseller d'Educació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ I IBÁÑEZ





ANNEX

Reglament de funcionament

del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana



Índex

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Naturalesa

Article 2. Normativa

Article 3. Funcions

Capítol II. Composició

Secció I. Presidència

Article 4. Nomenament

Article 5. Funcions

Secció II. Vicepresidència

Article 6. Nomenament

Secció III. Dels membres del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana

Article 7. Composició

Article 8. Designació

Article 9. Nomenament

Article 10. Mandat i renovació

Article 11. Drets dels membres del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana

Article 12. Deures dels membres del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana

Article 13. Pèrdua de la condició de conseller o consellera

Article 14. Règim de substitucions i suplències

Capítol III. Funcionament i competències

Secció I. Aspectes generals

Article 15. Funcionament

Article 16. Convocatòries

Article 17. Constitució dels òrgans

Article 18. Utilització de mitjans tècnics

Article 19. Votacions

Article 20. Vots particulars

Article 21. Emissió i remissió de propostes, informes i dictàmens



Article 22. Actes

Article 23. Omissió de l'audiència del CECV

Secció II. Ple

Article 24. Composició i competències

Article 25. Convocatòria de reunions

Article 26. Presentació de propostes, informes i dictàmens

Article 27. Discussió en el Ple del CECV

Article 28. Devolució de propostes, informes i dictàmens

Article 29. Formulació de propostes

Secció III. Comissió Permanent

Article 30. Composició i competències

Article 31. Constitució

Article 32. Convocatòria de reunions

Article 33. Presentació de propostes, informes i dictàmens

Article 34. Discussió en la Comissió Permanent

Article 35. Formulació de propostes

Secció IV. Comissions de treball

Article 36. Comissions de treball

Article 37. Designació dels membres de les comissions de treball



Article 38. Comissions de treball fixes

Article 39. Presidència de les comissions de treball

Capítol IV. Secretaria Tècnica Administrativa

Article 40. Naturalesa i nomenament

Article 41. Competències

Article 42. Suplència del titular o de la titular de la Secretaria Tècnica Administrativa

Article 43. Sol·licitud d'informació i documentació





CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Naturalesa

1. El Consell Escolar de la Comunitat Valenciana (CECV) és l'òrgan superior consultiu i de participació social en la programació general de l'ensenyament no universitari a la Comunitat Valenciana.

2. El CECV està adscrit a la conselleria competent en matèria educativa, la qual el dotarà dels mitjans materials necessaris per a realitzar les seues funcions.



Article 2. Normativa

1. El CECV es regeix pel que disposen:

a) El text refós de la Llei de consells escolars de la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret legislatiu de 16 de gener de 1989, del Consell de la Generalitat Valenciana.

b) El Decret 164/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual es regula el Consell Escolar de la Comunitat Valenciana.

c) Aquest reglament de funcionament.

2. Seran també d'aplicació les normes bàsiques de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. En tot allò que no preveuen aquestes normes i sempre que no les contradiguen, es regirà pels acords del Ple o de la Comissió Permanent del CECV, segons l'àmbit d'actuació respectiu.



Article 3. Funcions

1. El CECV exercirà les seues funcions per mitjà de l'emissió de dictàmens, informes i propostes sobre els assumptes determinats pels articles cinqué, sisé i seté del text refós de la Llei de consells escolars de la Comunitat Valenciana.

S'entén per informe el document escrit resultat de l'estudi i deliberació de les comissions o dels grups de treball, susceptible de ser presentat a la Comissió Permanent o al Ple, segons corresponga, per al seu estudi, debat i pronunciament.

Quan es tracte d'un projecte legislatiu o d'un de normatiu, la seua conclusió després de l'anàlisi i debat preceptiu serà el dictamen que es traslladarà a l'Administració.

La presentació de l'informe de la comissió o de l'òrgan de treball a un òrgan superior del Consell Escolar es durà a terme mitjançant un o més membres de la comissió o del grup de treball, que actuaran com a ponents. En la presentació podran comptar amb el suport de personal de la conselleria participant en l'elaboració de la norma.

2. Per a cada curs acadèmic, el CECV elaborarà, aprovarà i farà públic un informe sobre l'estat i la situació del sistema educatiu, en el qual s'hauran d'arreplegar i valorar els diversos aspectes d'aquest, les dades més significatives i l'evolució dels principals indicadors del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana. Aquest informe podrà incloure recomanacions a l'Administració educativa encaminades a la millora del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana.





CAPÍTOL II

Composició



Secció primera

Presidència



Article 4. Nomenament

El president o la presidenta serà nomenat, d'entre els membres del CECV, d'acord amb la normativa vigent.



Article 5. Funcions

Corresponen a la Presidència del CECV les funcions següents:

a) La representació del CECV.

b) Convocar i fixar l'ordre del dia de les reunions del Ple i de la Comissió Permanent.

c) Presidir les sessions, dirigir i moderar el desenrotllament dels debats, dirimir les votacions en cas d'empat i suspendre les sessions per causes justificades.

d) Dirigir l'activitat del CECV i el seu funcionament.

e) Autoritzar amb la seua signatura els informes, dictàmens i propostes i recomanacions del CECV.

f) Gestionar el pressupost del CECV i informar d'aquesta gestió el Ple prèvia deliberació en la Comissió de Correspondència i Gestió.



g) Resoldre els dubtes sobre la interpretació del Reglament de funcionament, oïda l'opinió dels membres dels àmbits en els quals hagen sorgit.

h) Dictaminar, amb audiència prèvia de les organitzacions interessades, les qüestions que es plantegen relatives a la representativitat i la pluralitat dels sectors del CECV, conforme a la normativa aplicable.

i) Qualsevol altra que li atribuïsca la normativa vigent.





Secció segona

Vicepresidència



Article 6. Nomenament

El conseller o la consellera amb competències en matèria educativa nomenarà, d'entre els membres del CECV, el vicepresident o la vicepresidenta que suplirà el president o la presidenta en cas de vacant, absència o malaltia i exercirà les funcions que li siguen delegades pel president o la presidenta.





Secció tercera

Dels membres del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana



Article 7. Composició

La composició del CECV serà aquella que establisca la normativa vigent que la determine i es tindrà en compte el principi de presència equilibrada de dones i homes, en compliment de l'article 4 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat Valenciana, d'igualtat entre dones i homes, i de l'article 14 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.



Article 8. Designació

La designació dels membres del Consell Escolar es farà segons la normativa vigent.



Article 9. Nomenament

Una vegada realitzada la designació, la Presidència del CECV traslladarà al conseller o consellera amb competències en matèria educativa el nom de les persones membres titulars i suplents del CECV per al seu nomenament i publicació en el DOGV.



Article 10. Mandat i renovació

1. El mandat dels consellers i conselleres serà aquell que es determine en la normativa vigent.

2. A efectes de renovació, la Presidència del CECV informarà amb tres mesos d'antelació les diferents institucions que en formen part del CECV, de la data de finalització del mandat i se'ls sol·licitarà que remeten les seues designacions almenys amb un mes d'antelació a la data en què el CECV haja de renovar-se.

3. Les organitzacions, associacions, confederacions o institucions corresponents a cada grup de membres designaran els seus representants almenys amb un mes d'antelació a la data en què el CECV haja de renovar-se.

4. Els terminis de renovació del CECV es computaran a partir de la data de la seua publicació en el DOGV.



Article 11. Drets dels membres del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana

1. Els consellers i les conselleres ostentaran els drets següents:



a) Assistir a les sessions dels òrgans de què formen part.

b) Exercir el dret de veu i vot sobre els temes inclosos en l'ordre del dia de les reunions dels òrgans de què formen part, així com requerir que el seu parer conste en acta.

c) Formular propostes de modificació, observacions i, si és el cas, vots particulars, en els termes establerts en aquest reglament de funcionament.

d) Rebre informació sobre els projectes normatius i documents que hagen de ser dictaminats o informats per la Comissió Permanent i el Ple, així com de les activitats realitzades pel CECV.

e) Realitzar peticions d'informes, estudis o dictàmens sobre els assumptes assenyalats en l'article sisé del Decret legislatiu de 16 de gener de 1989, del Consell de la Generalitat Valenciana.

f) Percebre les indemnitzacions per raó del servei que els siguen reconegudes d'acord amb la normativa vigent, per despeses que siguen indispensables per a complir les seues funcions i per l'assistència completa a les sessions convocades.

g) Qualsevol altre que els estiga legalment o reglamentàriament reconegut.

2. La Secretaria Tècnica Administrativa del CECV expedirà als consellers i les conselleres una credencial en què conste l'esmentada condició.

3. La Secretaria Tècnica Administrativa del CECV proporcionarà la documentació i l'assistència tècnica que els membres del CECV requerisquen en l'exercici de la seua funció.

4. La Secretaria Tècnica Administrativa proporcionarà, a més, en cas que se sol·licite, un justificant d'assistència a les sessions convocades.



Article 12. Deures dels membres del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana

1. Els consellers i les conselleres tenen el deure d'assistir a les sessions del Ple i a les de la Comissió Permanent i comissions de treball si en formen part. Hauran d'excusar la seua assistència quan aquesta no siga possible, i hauran de comunicar el nom de la persona que l'ha de substituir.

2. Així mateix, els consellers i les conselleres estan obligats a participar en l'elaboració de propostes, informes i dictàmens.



Article 13. Pèrdua de la condició de conseller o consellera

Els membres del CECV perdran la seua condició per alguna de les causes següents:

a) Extinció del mandat.

b) Desaparició dels requisits que van motivar la seua designació.

c) Acord de l'organització, associació, confederació o institució que va efectuar la designació.

d) Renúncia, que haurà de formular-se per escrit dirigit a la Presidència del CECV, qui la posarà en coneixement, si és el cas, de l'organització proponent.

e) Condemna per sentència ferma a la pena d'inhabilitació per a càrrec públic.

f) Incapacitat permanent o defunció.

g) Inassistència del o la titular o suplent a més del 30 % dels plens i comissions anuals, realitzats pel Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, a què siga convocat o convocada. El cessament per aquesta causa ha de ser declarat per la Comissió Permanent, amb audiència prèvia a la persona interessada.



Article 14. Règim de substitucions i suplències

1. Les substitucions que es produïsquen seran cobertes seguint el mateix procediment de la primera designació, en un termini no superior a un mes. La proposta la realitzarà l'organització o l'entitat corresponent, a través de la Secretaria Tècnica Administrativa del CECV, en el termini de quinze dies.

2. La Presidència del CECV traslladarà al conseller o a la consellera competent en matèria educativa el nom de la persona que haja estat cessada com a membre del CECV i el de la persona que la substituirà amb la finalitat que siguen publicades en el DOGV les ordres de cessament i nomenament corresponents.

3. La nova persona nomenada exercirà el càrrec des que es publique el seu nomenament en el DOGV, i es prolongarà pel temps que li falte a l'anterior titular per a concloure el seu mandat. No obstant això, des de la proposta de nomenament fins a la data de publicació d'aquest, podran assistir a les reunions del CECV amb veu, però sense vot.

4. Quan per qualsevol raó prèviament notificada a la Presidència del CECV, alguna persona titular no puga assistir a qualsevol reunió, serà suplida en aquesta per la corresponent persona designada suplent, d'acord a les previsions d'aquest reglament de funcionament.





CAPÍTOL III

Funcionament i competències



Secció primera

Aspectes generals



Article 15. Funcionament

El CECV funciona en Ple, Comissió Permanent, comissions i grups de treball.



Article 16. Convocatòries

1. La Presidència convocarà els òrgans del CECV d'acord amb els terminis previstos en cada cas en aquest reglament de funcionament. Aquests terminis es reduiran a la meitat quan l'òrgan competent de l'Administració educativa requerisca un informe o dictamen en tràmit d'urgència.

2. La notificació de cada convocatòria o enviament de documentació es realitzarà a l'adreça de correu electrònic que cada membre del CECV proporcione a la Secretaria Tècnica Administrativa del CECV. Amb aquesta finalitat els consellers i les conselleres hauran de facilitar a la Secretaria Tècnica Administrativa una adreça de correu electrònic habilitada per a rebre notificacions telemàtiques, a l'inici del seu mandat i sempre que es produïsca qualsevol variació respecte d'això.

3. Les sessions del CECV podran celebrar-se en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana.

4. La convocatòria haurà de contindre l'ordre del dia, la data, l'hora i el lloc de la seua celebració i anar acompanyada sempre de la documentació suficient per al coneixement dels assumptes que s'han de tractar.

5. No podrà ser objecte de deliberació o acord cap assumpte que no figure inclòs en l'ordre del dia, llevat que assistisquen la totalitat dels membres de l'òrgan col·legiat i siga declarada la urgència de l'assumpte pel vot favorable de la majoria.



Article 17. Constitució dels òrgans

Per a la vàlida constitució de l'òrgan, a l'efecte de la celebració de sessions, deliberacions i presa d'acords, es requerirà l'assistència, presencial o a distància, de la Presidència i de la Secretaria Tècnica Administrativa o, si escau, dels qui les suplisquen, i la de la meitat, almenys, del nombre dels seus membres. Per a l'assistència a distància s'ha d'assegurar que es compleixen les garanties establides en l'article17 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.

Així mateix, la Presidència podrà considerar vàlidament constituït l'òrgan, a l'efecte de celebració de sessió, si assisteixen les persones representants de les administracions públiques i de les organitzacions representatives d'interessos socials membres de l'òrgan a les quals s'haja atribuït la condició de portaveus.

Quan estiguen reunits de manera presencial o a distància, la Secretaria Tècnica Administrativa i tots els membres de l'òrgan col·legiat o, si escau, les persones que les suplisquen, aquests podran constituir-se vàlidament com a òrgan col·legiat per a la celebració de sessions, deliberacions i adopció d'acords sense necessitat de convocatòria prèvia quan així ho decidisquen la totalitat dels seus membres.



Article 18. Utilització de mitjans tècnics

1. Per a la presentació de propostes, esmenes d'addició, supressió i modificació d'aspectes concrets, així com d'informes o dictàmens alternatius podran ser utilitzats tots els dispositius tècnics que garantisquen l'autenticitat i la integritat del contingut.

2. En compliment dels principis d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, es facilitarà l'accessibilitat a la informació i la comunicació dels membres amb discapacitat, disposant de l'assessorament dels sectors corresponents.



Article 19. Votacions

1. Una vegada constituïdes vàlidament les sessions, els acords dels òrgans del CECV s'adoptaran, com a mínim, per majoria de vots dels assistents, excepte en els casos arreplegats en aquest reglament de funcionament que requerisquen una proporció distinta.

2. Els acords s'adoptaran:

a) Per assentiment a la proposta de la Presidència del CECV.

b) Per votació ordinària. Podran ser utilitzats els mitjans tècnics oportuns per a dur a terme les votacions.

c) Per mitjà d'una votació secreta, si es tracta d'elecció de persones o a petició del 10 % dels assistents.

3. El vot no és delegable.



Article 20. Vots particulars

1. Els consellers o les conselleres podran presentar vot particular contra l'acord de la majoria o anunciar-lo, sempre que siga abans d'alçar-se la sessió, i hauran d'enviar-lo digitalment a la Presidència del CECV en format de text dins del termini de dos dies.

2. Els membres del CECV que hagen votat en contra podran adherir-se al vot particular o redactar-ne un de propi, sempre que s'hagueren reservat aquest dret abans de concloure la sessió.

3. Així mateix, qualsevol membre del CECV podrà requerir que conste expressament en acta el seu parer contrari a l'acord de la majoria, la seua abstenció i els motius que la justifiquen o el sentit del seu vot favorable.



Article 21. Emissió i remissió de propostes, informes i dictàmens



1. Els òrgans del CECV emeten propostes, informes i dictàmens. Per a l'emissió d'un informe o dictamen, la Presidència del CECV es comunicarà amb la Presidència de la comissió de treball a què corresponga redactar el document a fi de convocar l'esmentada comissió, i determinaran entre ambdues el calendari de treball i la remissió de la documentació necessària o complementària.

2. Els dictàmens del Ple i de la Comissió Permanent del CECV s'emetran en el termini màxim de dos mesos des de la recepció de l'expedient per la Presidència del CECV, llevat que per disposició legal s'establisca un termini diferent.

3. Les propostes, informes i dictàmens emesos pel Ple i la Comissió Permanent seran remesos a l'autoritat corresponent signats per la Presidència i la Secretaria Tècnica del CECV, indicant al marge els noms dels assistents a la corresponent sessió i, si és el cas, el resultat de la votació, acompanyats dels vots particulars, si n'hi ha.

4. Els consellers i les conselleres seran informats de les propostes, informes i dictàmens aprovats de forma definitiva pel Ple o per la Comissió Permanent del CECV.

5. Excepcionalment i de forma justificada, el conseller o la consellera competent en matèria educativa, a través de la Secretaria Tècnica Administrativa del CECV, podrà sol·licitar la tramitació del dictamen per via d'urgència i, en aquest cas, els terminis establerts per als procediments ordinaris es reduiran a la meitat. La Presidència del CECV i de les comissions que corresponguen establiran els mecanismes necessaris per a possibilitar que, en aquest supòsit, si escau, el projecte d'informe o dictamen l'emeta directament la Comissió Permanent del CECV, a la qual seran invitades les persones membres de la comissió de treball corresponent si no en formen part.

6. Així mateix, amb caràcter extraordinari, per causa justificada o per la complexitat de l'informe, el CECV podrà sol·licitar a l'Administració educativa l'ampliació del termini, per un temps que no excedisca la meitat d'aquest, per a emetre el preceptiu informe o dictamen.

7. La Presidència del CECV, a proposta del Ple, de la Comissió Permanent o de les presidències de les comissions de treball, podrà requerir de l'autoritat que haja sol·licitat el corresponent informe o dictamen, que es complete l'expedient objecte de consulta, amb suspensió del termini per a emetre l'informe o dictamen.



Article 22. Actes

1. De cada sessió que celebre l'òrgan col·legiat estendrà acta la persona que actue com a secretari o secretària. En les actes s'especificarà necessàriament els assistents, l'ordre del dia de la reunió, les circumstàncies del lloc i temps en què s'ha celebrat, els punts principals de les deliberacions, així com el contingut dels acords adoptats.



Podran gravar-se les sessions que celebre l'òrgan col·legiat. El fitxer resultant de l'enregistrament, juntament amb la certificació expedida pel secretari o la secretaria de l'autenticitat i integritat d'aquest, i tots els documents en suport electrònic que s'utilitzaren com a documents de la sessió, podran acompanyar l'acta de les sessions, sense necessitat de fer constar en ella els punts principals de les deliberacions.

2. L'acta de cada sessió podrà aprovar-se en la mateixa reunió o en la immediata següent. La persona que ostenta la secretaria elaborarà l'acta amb el vistiplau de la presidència i la remetrà, a través de mitjans electrònics, a cada membre de l'òrgan col·legiat, que podran manifestar, pels mateixos mitjans, la seua conformitat o objeccions al text, en un termini de cinc dies, a l'efecte de la seua aprovació, i es considerarà, en cas afirmatiu, aprovada en la mateixa reunió.

Quan s'haguera optat per l'enregistrament de les sessions celebrades o per la utilització de documents en suport electrònic, hauran de conservar-se de manera que es garantisca la integritat i autenticitat dels fitxers electrònics corresponents i l'accés a aquests per part de les persones membres de l'òrgan col·legiat.



Article 23. Omissió de l'audiència del CECV

Quan en la tramitació d'algun assumpte dels indicats en l'article cinqué del text refós de la Llei de consells escolars de la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret legislatiu de 16 de gener de 1989, del Consell de la Generalitat Valenciana, s'haja omés indegudament l'audiència del CECV, la Presidència del CECV, per iniciativa pròpia o a petició de la Comissió Permanent, podrà comunicar-ho a l'òrgan de l'Administració educativa que corresponga.





Secció segona

Ple



Article 24. Composició i funcions

1. Componen el Ple del CECV la Presidència, la Vicepresidència i els consellers i les conselleres que establisca la normativa que la determine.

2. Seran funcions del Ple del CECV:

a) Emetre informes o dictàmens sobre les matèries previstes en l'article cinqué del text refós de la Llei de consells escolars de la Comunitat Valenciana, aprovat per Decret legislatiu de 16 de gener de 1989.



b) Formular suggeriments i propostes a l'Administració educativa de la Generalitat sobre els assumptes relacionats en l'article sisé del text refós de la Llei de consells escolars de la Comunitat Valenciana, aprovat per Decret legislatiu de 16 de gener de 1989.

3. El Ple del CECV podrà delegar en la Comissió Permanent l'elaboració i l'aprovació d'informes o dictàmens de normativa educativa de rang igual o inferior a decrets.



Article 25. Convocatòria de reunions

1. El Ple del CECV es reunirà, almenys, dues vegades a l'any en sessió ordinària.

2. La Presidència convocarà el CECV en Ple quan haja de ser consultat en les qüestions esmentades en l'article 24.2 d'aquest reglament de funcionament.

3. El Ple ordinari serà convocat per la Presidència del CECV almenys amb set dies d'antelació.

4. El Ple extraordinari podrà ser convocat amb una antelació mínima de tres dies per la Presidència del CECV, en els supòsits següents:



a) A iniciativa pròpia.

b) A petició d'un terç dels membres del ple.

c) A sol·licitud de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria educativa.

5. La convocatòria haurà de contindre l'ordre del dia, la data, l'hora i el lloc de la seua celebració i anar acompanyada sempre de la documentació suficient per al coneixement dels assumptes que s'han de tractar.

6. L'ordre del dia serà fixat per la Presidència del CECV tenint en compte, si és el cas, el contingut de les peticions que s'hagen presentat.

7. Per a la constitució del Ple serà necessària la majoria dels membres del Ple, en primera convocatòria, i d'un terç, en segona convocatòria. Serà necessària sempre la presència de la Presidència o la Vicepresidència del CECV i la del secretari o la secretària o, si és el cas, dels qui els substituïsquen.



Article 26. Presentació de propostes, informes i dictàmens

1. En tots els assumptes en què haja d'intervindre el CECV en Ple, les propostes, informes o dictàmens corresponents seran elaborats per la Comissió Permanent.

2. La proposta, informe o dictamen serà distribuït entre tots els consellers i les conselleres del Ple, amb una antelació d'almenys cinc dies a l'inici de la sessió.

3. Podran presentar-se esmenes d'addició, supressió o modificació dels aspectes que consten en el respectiu document de debat en aquells assumptes sotmesos a consulta del Ple, en els termes que s'estableixen en aquest reglament de funcionament.

4. Les esmenes hauran de presentar-se digitalment en format text, amb almenys tres dies d'antelació al dia que comence la sessió corresponent i seran distribuïdes entre els consellers i les conselleres perquè en tinguen coneixement. Si la seua distribució, per raons justificades, no fora possible, hauran d'estar a disposició dels membres del CECV en la Secretaria Tècnica Administrativa del CECV almenys abans del començament de la sessió, advertint aquesta circumstància el més aviat possible.

5. Les esmenes hauran de ser motivades i precises, i s'hi diferenciaran les raons que les justifiquen de la mateixa proposta. Es remetran digitalment en format text a la Secretaria Tècnica Administrativa del CECV, que les elevarà a la Presidència del CECV per a la seua tramitació.

6. Allò relatiu a las propostes es regula en l'article 29.

Article 27. Discussió en el Ple del CECV

1. Els consellers o les conselleres que actuen com a ponents exposaran davant del Ple el contingut dels respectius informes o dictàmens i, si s'escau, el resultat de la votació obtingut en la Comissió Permanent.



2. A continuació, s'obrirà un torn d'intervencions, a favor o en contra dels dictàmens en la seua totalitat, finalitzat el qual se sotmetrà a votació la presa en consideració d'aquests pel Ple o la seua devolució a la Comissió Permanent.

La presa en consideració requerirà la votació favorable de la majoria simple dels consellers i conselleres del Ple participants en la votació.





Article 28. Devolució de propostes, informes i dictàmens

Si no s'aprova una proposta, un informe o un dictamen, es remetrà a la Comissió Permanent per al seu estudi, que tornarà a redactar-ne un de nou, per la qual cosa podrà habilitar-se un termini especial, màxim i improrrogable, de quinze dies addicionals a l'establit en aquest reglament de funcionament.



Article 29. Formulació de propostes

1. En assumptes de la competència del Ple, els membres del CECV podran formular propostes sobre les matèries a què es refereixen els articles sisé i seté del Decret legislatiu de 16 de gener de 1989.

2. Si la Presidència considera que les propostes no són de la competència del CECV o no expressen clarament el seu contingut, les tornarà al membre subscriptor expressant les raons que justifiquen la devolució. Si la proposta està subscrita per diversos membres, la devolució s'efectuarà a qui figure en primer lloc. Si l'esmentat membre no està d'acord amb la decisió adoptada, podrà sol·licitar ser oït davant de la Comissió Permanent del CECV. Oïdes les raons i el parer de la Comissió Permanent, la Presidència del CECV resoldrà.

3. Les propostes acceptades s'inclouran en l'ordre del dia de la sessió més immediata que celebre la Comissió Permanent, la qual adoptarà l'acord que corresponga.





Secció tercera

Comissió Permanent



Article 30. Composició i competències

1. La Comissió Permanent del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana està integrada pels components relacionats en l'article 10 del Decret 164/2010, de 8 d'octubre, del Consell i la seua composició s'adaptarà als canvis normatius que l'afecten en el futur, tenint en compte el principi de presència equilibrada de dones i homes, en compliment de l'article 4 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat Valenciana, d'igualtat entre dones i homes, i de l'article 14 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.



2. Seran funcions de la Comissió Permanent les contemplades en l'article 11 del Decret 164/2010 sense perjudici de les que s'adaptaran als canvis normatius que l'afecten en el futur.



Article 31. Constitució

1. La Presidència del CECV establirà el calendari de les corresponents consultes per a la constitució de la Comissió Permanent.

2. Els membres de la Comissió Permanent del CECV corresponents a alumnat, representants de les famílies de l'alumnat, professorat, titulars de centres privats, organitzacions sindicals de treballadors i treballadores i organitzacions empresarials seran elegits pels membres de cada grup, en atenció a la seua representativitat i pluralitat, a raó d'un membre per cada tres components del grup, com a base, distribuint la resta entre les organitzacions que més s'acosten a aquest nombre fins a esgotar la quota de representants assignats.



3. Els membres de la Comissió Permanent corresponents a universitats, personalitats de reconegut prestigi, Administració educativa autonòmica, personal amb funcions de formació del professorat, directors i directores i inspectors i inspectores d'educació seran designats per acord dels grups respectius.



Article 32. Convocatòria de reunions

1. La Comissió Permanent serà convocada per la Presidència del CECV a iniciativa pròpia o a petició d'un terç dels membres de la Comissió Permanent, amb una antelació mínima de cinc dies. La convocatòria haurà de contindre l'ordre del dia, la data, l'hora i el lloc de la seua celebració i haurà d'anar acompanyada sempre de la documentació suficient per al coneixement dels assumptes que s'han de tractar.

2. Per a la constitució vàlida de l'òrgan, a l'efecte de la celebració de sessions, deliberacions i presa d'acords, es requerirà l'assistència presencial o a distància, de la Presidència i la Secretaria Tècnica Administrativa del CECV o, si s'escau, dels seus suplents, i almenys de la meitat dels seus membres.

3. La Presidència del CECV podrà invitar a les sessions de la Comissió Permanent, amb veu, però sense vot:

a) Qualsevol membre del CECV que entenga dels temes tractats en l'ordre del dia.

b) Consellers i conselleres que manifesten el seu interés a assistir a una sessió determinada, amb la sol·licitud prèvia per escrit a la Presidència a través de la Secretaria Tècnica Administrativa del CECV.



c) Persones expertes o rellevants en les matèries a tractar, per tal que compareguen i intervinguen aportant informació que col·labore a millorar el criteri dels consellers i conselleres.



Article 33. Presentació de propostes, informes i dictàmens

1. La documentació corresponent a propostes, informes i dictàmens es remetrà als membres de la Comissió Permanent complint els terminis previstos en cada cas en aquest reglament de funcionament.



2. Les esmenes hauran de ser motivades i precises, i diferenciaran les raons que les justifiquen de la proposta mateixa. Es remetran digitalment en format text a la Secretaria Tècnica Administrativa del CECV, la qual les elevarà a la Presidència per a la seua tramitació, si fora procedent. Han de presentar-se amb l'antelació suficient, que es fixarà complint els terminis previstos en aquest reglament de funcionament, perquè la Secretaria Tècnica Administrativa del CECV puga distribuir-les a tots els membres de la Comissió Permanent abans de la sessió corresponent.





Article 34. Discussió en la Comissió Permanent

1. Els membres del CECV que actuen com a ponents exposaran davant de la Comissió Permanent el contingut de l'informe de la comissió de treball corresponent.

2. A continuació, s'obrirà un torn d'intervencions i, si és el cas, de votació, sobre si és procedent acceptar l'informe de la comissió de treball o la seua devolució a aquesta per a un nou estudi, llevat que per raons de prescripció del termini per a l'emissió del dictamen no siga possible la devolució i, en aquest cas, la Comissió Permanent ha d'emetre el dictamen d'acord amb la voluntat majoritària dels membres votants en la sessió.

3. A continuació, es passarà a deliberar sobre els diversos apartats de l'informe o dictamen i sobre les esmenes presentades.

4. Els torns d'intervenció corresponents a cada apartat es concretaran oïda la ponència. Després intervindran els consellers i les conselleres i de nou el ponent o la ponent. La Presidència del CECV podrà ordenar les intervencions en la forma que resulte més convenient en cada cas.



5. El torn d'intervencions, possibles rèpliques o contrarèpliques i, si és el cas, de les votacions es regirà pel sistema regulat en l'article 27.



6. La redacció final de les modificacions que s'introduïsquen per acord de la Comissió Permanent en els informes de les comissions de treball hauran de quedar explícitament aprovades en la mateixa sessió a efectes de ser incorporades al dictamen. En qualsevol cas, en els informes i dictàmens hauran de constar les raons en les quals es fonamenten les modificacions aprovades.



Article 35. Formulació de propostes

Els membres del CECV, les comissions o grups de treball i la Comissió Permanent podran formular propostes sobre les matèries que li són pròpies dirigides al Consell Escolar que, aprovades per la Comissió Permanent, es traslladaran a l'òrgan competent per a la seua realització, si és el cas.





Secció quarta

Comissions de treball



Article 36. Comissions de treball

1. La Comissió Permanent, a proposta de la Presidència del CECV, establirà les comissions de treball que hauran d'elaborar dictàmens i informes sobre temes relatius a les seues respectives atribucions, així com nomenar els seus components

2. Són membres nats de totes les comissions de treball les persones que ostenten la Presidència i la Vicepresidència del CECV.

3. La Presidència del CECV podrà convocar com a suport a les reunions, amb veu, però sense vot, experts el coneixement i l'experiència dels quals es consideren rellevants per a tasques d'assessorament.

4. Si un membre figura adscrit a més d'una comissió de treball, la Comissió Permanent tindrà en compte les limitacions que crega oportunes.

5. La convocatòria a la sessió inicial de cada comissió de treball es realitzarà per la Presidència del CECV, com a mínim amb cinc dies d'antelació a la seua realització.

6. Correspon a les comissions de treball preparar la tramitació dels assumptes sobre els quals haja d'informar la Comissió Permanent, podent exercir també la ponència dels seus assumptes davant el Ple.

7. Perquè la comissió de treball quede constituïda vàlidament serà necessària almenys la presència de la majoria dels seus membres. Caldrà sempre la presència de la Presidència, o de la Vicepresidència, de l'esmentada comissió de treball i de la Secretaria Tècnica Administrativa o, en la seua absència, del personal funcionari de la Secretaria Tècnica Administrativa del CECV designat com a suplent per la Presidència del CECV.

8. La convocatòria de les sessions de les comissions de treball s'efectuarà com a mínim amb cinc dies d'antelació a la realització d'aquestes i anirà acompanyada de la documentació necessària o convenient per al desenvolupament de les seues tasques. El calendari de reunions serà fixat pels components que integren cada comissió de treball.

9. La Secretaria de les comissions de treball serà exercida per la Secretaria Tècnica Administrativa del CECV, que actuarà amb veu, però sense vot. En la seua absència, serà exercida pel personal funcionari de la Secretaria Tècnica Administrativa designat per la Presidència del CECV.



Article 37. Designació dels membres de les comissions de treball



1. La Presidència del CECV consultarà els membres del Ple sobre els seus interessos o les seues preferències per formar part de les diferents comissions de treball.

2. El nombre d'integrants de les comissions de treball serà preferentment de dotze membres més les persones que ostenten la Presidència i la Vicepresidència del CECV. En tot cas es procurarà la presència dels representants dels agents socials (alumnat, representants de les famílies de l'alumnat, professorat, organitzacions sindicals de treballadors i treballadores, organitzacions empresarials i patronal). En la constitució de les comissions es tindrà en compte el principi de presència equilibrada de dones i homes, en compliment de l'article 4 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat Valenciana, d'igualtat entre dones i homes, i de l'article 14 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.



3. En el supòsit que el nombre de membres que manifesten la seua voluntat de pertànyer a una mateixa comissió siga superior a dotze, s'incrementarà en un nombre suficient perquè siga respectat el que s'ha dit en el punt anterior.



Article 38. Comissions de treball fixes

1. Com a mínim es constituiran les comissions de treball següents:



a) Projectes Legislatius i Planificació General de l'Ensenyament.

b) Correspondència i Gestió Econòmica.

c) Innovació Educativa.

d) Jornades i Participació.

e) Estudi i Redacció de l'Informe Anual sobre la Situació del Sistema Educatiu de la Comunitat Valenciana.

f) Coeducació.

2. Les comissions de treball versaran sobre els temes següents:

a) Comissió de Projectes Legislatius i Planificació General de l'Ensenyament.

1) La promoció de la consciència d'identitat i dels valors històrics i culturals del poble valencià per mitjà del coneixement de la cultura pròpia i de tots aquells aspectes arreplegats en l'Estatut d'Autonomia d'aplicació en l'àmbit educatiu.

2) Els criteris i el contingut dels projectes de llei que en matèria educativa el Consell propose remetre a les Corts per a la seua aprovació.



3) Els criteris bàsics dels reglaments generals elaborats en execució de les lleis que en matèria educativa aproven les Corts.

4) El compliment de les normes legals en els centres públics i privats.

5) El règim dels centres docents.

6) La determinació específica de les places escolars que hagen de crear-se o suprimir-se a la Comunitat Valenciana.

7) El diagnòstic i la fixació de prioritats en l'atenció de les necessitats reals de l'ensenyament i de l'alumnat per a millorar la qualitat d'aquesta en els seus aspectes més essencials.

8) La programació anual de recursos materials, didàctics i humans a què es refereix l'article tercer pel text refós de la Llei de consells escolars de la Comunitat Valenciana.

b) Comissió de Correspondència i Gestió Econòmica

1) La gestió econòmica del CECV i de les relacions d'aquest amb les institucions, entitats i persones que es dirigisquen a aquest o que siguen les destinatàries dels escrits o iniciatives del mateix CECV, així com d'aquells temes d'aquesta naturalesa que li delegue la Comissió Permanent o el Ple.

2) La supervisió i l'elaboració del projecte de pressupost anual del CECV; establirà els criteris i el seguiment de la seua execució i elevarà a la Comissió Permanent les propostes corresponents sobre el pressupost i la seua evolució.

3) El coneixement i el seguiment de la correspondència rebuda i emesa pel CECV; elevarà a la Comissió Permanent les propostes pertinents sobre la destinació dels escrits rebuts i sobre el contingut i l'adreça de les respostes i iniciatives emanades del CECV en aquest context.



c) Comissió d'Innovació Educativa

1) La importància de debatre i reflexionar sobre la innovació educativa: programes, recursos i materials, com a factors fonamentals per a la millora de la qualitat i excel·lència de l'educació.

2) El foment de la participació dels centres, l'aplicació de programes d'innovació educativa i la comunicació de les seues pròpies experiències.

d) Comissió de Jornades i Participació

1) La determinació de necessitats de caràcter tecnicopedagògic, reflexionar sobre elles i elaborar conclusions i recomanacions.

2) L'organització de jornades o seminaris sobre les esmentades necessitats.

3) La informació a l'Administració educativa sobre les conclusions dels debats.

4) La realització d'estudis o anàlisis sobre la participació en les eleccions a consells escolars.

5) L'aportació d'indicadors per a potenciar la participació dels diferents sectors de la comunitat educativa.

e) Comissió d'Estudi i Redacció de l'Informe Anual sobre la Situació del Sistema Educatiu de la Comunitat Valenciana

1) La redacció, amb el suport de la Secretaria Tècnica Administrativa, de l'Informe sobre la situació de l'ensenyament a la Comunitat Valenciana, així com qualsevol altra funció que li siga encomanada.

f) Comissió de Coeducació

1) El desenvolupament d'accions coeducatives necessàries per aconseguir la igualtat de dones i homes.

2) Els criteris bàsics per a les actuacions curriculars en els nivells educatius no universitaris dins del marc dels ensenyaments mínims establits per l'Estat.

3) El seguiment dels programes coeducatius per al canvi d'actituds, comportaments, recursos i continguts encaminats a erradicar el sexisme.



4) La formació del professorat en coeducació.

5) Els programes d'orientació escolar i professional coeducatius.

6) La integració de l'educació afectivosexual en els programes curriculars.

7) Qualsevol altre tema relacionat amb els programes i orientacions didàctiques per a promocionar la igualtat real entre els homes i les dones.

3. Els resultats dels estudis realitzats per les comissions de treball tindran valor informatiu per al CECV i seran posats en coneixement de tots els seus membres. El CECV podrà decidir fer públics aquests estudis i la difusió més adequada.

4. Les activitats previstes en aquest article estaran supeditades a les disponibilitats pressupostàries del CECV per a cada exercici econòmic.





Article 39. Presidència i Vicepresidència de les comissions de treball



1. Corresponen a la Presidència de les comissions de treball les funcions següents:

a) Convocar les reunions de la comissió, a través de la Secretaria Tècnica Administrativa, amb el vistiplau de la Presidència del CECV.

b) Presidir les reunions i moderar-ne els debats.

c) Tramitar davant de la Comissió Permanent les propostes, els informes i dictàmens.

d) Requerir a la Presidència del CECV que demane de l'Administració educativa la informació necessària per a realitzar el treball que té encomanat.

e) Actuar de portaveu de la mateixa comissió, tant davant del Ple com davant de la Comissió Permanent; aquesta funció la pot delegar en altres membres de la comissió de treball.

2. Cada comissió de treball designarà un president o presidenta i un vicepresident o vicepresidenta que suplirà la Presidència en cas de vacant, absència o malaltia. Així mateix, cada comissió de treball podrà triar un o més ponents.





CAPÍTOL IV

Secretaria Tècnica Administrativa



Article 40. Naturalesa i nomenament

1. La Secretaria Tècnica Administrativa és l'òrgan administratiu del CECV a qui correspon la gestió dels assumptes administratius i l'assistència tècnica.

2. La persona titular de la Secretaria Tècnica Administrativa ha de tindre la condició de personal funcionari. La nomenarà la persona titular de la secretaria autonòmica amb competències en matèria educativa, a proposta de la Presidència del CECV.



Article 41. Competències

Són competències de la persona titular de la Secretaria Tècnica Administrativa:

a) Assistir, amb veu, però sense vot, a les sessions del Ple, de la Comissió Permanent, de les ponències i comissions de treball.

b) Alçar acta de les sessions.

c) Autoritzar amb la seua signatura els acords del CECV.

d) Expedir, amb el vistiplau de la Presidència del CECV, certificació d'actes, acords, dictàmens i assistències.

e) Custodiar les actes i les resolucions del CECV.

f) Demanar i prestar l'assistència tècnica que el funcionament del CECV requerisca.

g) Tindre cura del registre d'entrada i eixida de documents i ocupar-se del servei d'arxiu.

h) Exercir la direcció immediata del personal i dels serveis interns del CECV, sota la superior autoritat de la Presidència del CECV.



i) Executar, sota la supervisió de la Presidència, l'elaboració i l'administració del pressupost del CECV.

j) Realitzar el seguiment dels dictàmens elaborats pel CECV i retre'n compte.

k) Qualsevol altra que se li atribuïsca normativament.

Article 42. Suplència del titular o la titular de la Secretaria Tècnica Administrativa

En cas de vacant, absència o malaltia, la persona titular de la Secretaria Tècnica Administrativa serà suplida pel personal funcionari de la Secretaria Tècnica Administrativa del CECV que la Presidència designe.



Article 43. Sol·licitud d'informació i documentació

La persona titular de la Secretaria Tècnica Administrativa podrà, en nom de la Presidència del CECV, demanar de les autoritats de l'Administració educativa o a través d'aquesta, la informació o la documentació que considere necessària per a l'emissió d'informes i dictàmens i la formulació de propostes del CECV.

Mapa web