Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 18 de setembre de 2020, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, per la qual s'estableix el calendari i el procediment d'admissió extraordinària i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, en centres públics no universitaris incorporats al Pla valencià d'impuls i millora de la Formació Professional per al curs 2020-2021. [2020/7617]

(DOGV núm. 8910 de 22.09.2020) Ref. Base de dades 007325/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: centre d'ensenyament



El Ministeri d'Educació i Formació Professional planteja a la Comunitat Valenciana un pla de reconstrucció basat en la dinamització de la formació professional amb diverses línies d'actuació, una de les quals és l'increment de places de Formació Professional.

Al seu torn, el Pla valencià d'impuls i millora de la Formació Professional aprovat pel Consell Valencià de Formació Professional configura l'element per a desenvolupar una estratègia integrada de la Formació Professional i els ensenyaments, i en aquest professionalitza l'ocupació, la igualtat i la innovació, que són objectius fonamentals per a desenvolupar una societat avançada a la Comunitat Valenciana.

L'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'accés, admissió i matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana, té com a objecte regular el desenvolupament del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i superior, en centres docents públics i privats amb ensenyaments concertats i en règim semipresencial o a distància, en modalitat completa o parcial, en centres docents públics de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

A més, el Decret 135/2014, de 8 d'agost, pel qual es regula els cicles formatius de Formació Professional Bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, desenvolupa la normativa bàsica estatal en matèria de cicles de Formació Professional Bàsica en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i quant al procediment d'admissió cal tindre en compte el Decret 36/2020, de 13 de març, del Consell, de modificació del Decret 135/2014, de 8 d'agost (DOGV 8774, 30 de març), modificació que ha consistit a simplificar l'admissió en els cicles de Formació Professional Bàsica.

Durant el procés d'admissió s'ha de tindre en consideració la Resolució de 28 de juny de 2018, de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions per al compliment de la normativa de protecció de dades en els centres educatius públics de titularitat de la Generalitat, on hi haja tractaments de dades de caràcter personal. D'aquesta forma, durant aquest procés s'exposaran únicament aquelles dades necessàries per a garantir la transparència del procediment. Igualment, els sol·licitants tindran accés, de manera privada, a l'estat de la seua sol·licitud en aquells moments del procediment que siga necessari, és a dir, quan es publiquen les llistes d'admesos.

La Resolució de 14 de febrer de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual es dicten instruccions per a la seua aplicació en els centres docents sostinguts amb fons públics d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana davant diversos supòsits de no-convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues, en l'article 5.2 estableix que en el procediment de sol·licitud d'admissió, a més de la documentació prevista en la normativa vigent en matèria d'admissió, se sol·licitaran les dades i la signatura d'ambdós progenitors quan de la informació facilitada en la sol·licitud es deduïsca que concorren supòsits de no-convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parella de fet o situacions anàlogues.

D'acord amb aquest context i marc normatiu, és necessari i oportú establir per al curs 2020-2021 el calendari d'admissió extraordinari de l'alumnat als centres docents públics incorporats al Pla valencià d'impuls i millora de la Formació Professional en els quals s'impartisquen els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior.

En l'àmbit de la Comunitat Valenciana, mitjançant el Decret 32/2020, de 13 de març, del Consell, es disposen mesures extraordinàries de gestió sanitària en salvaguarda de la salut pública a causa de la pandèmia per coronavirus SARS-CoV (Covid-19) (DOGV 8762, 14.03.2020), que en la seua disposició final primera habilita la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat a dictar totes les instruccions que siguen necessàries per al desenvolupament i l'aplicació.

L'admissió extraordinària i matriculació de l'alumnat per al curs 2020-2021 constitueix la base de la prestació del servei educatiu que ha de garantir un procediment d'accés al sistema educatiu amb la major transparència, eficàcia i eficiència possible, que garantisca l'exercici real de la llibertat d'elecció de centre per part de les persones interessades i l'accés a les noves vacants que no es trobaven en l'admissió emparada per la Resolució d'1 de juny de 2020, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, per la qual s'estableixen el calendari i el procediment d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior.

El Decret llei 2/2020, de 3 d'abril, de mesures urgents, en l'àmbit de l'educació, de la cultura i de l'esport, per a pal·liar els efectes de l'emergència sanitària provocada per la Covid-19 (DOGV 8781, 06.06.2020), estableix diferents mesures que s'han de tindre en compte en el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments de Formació Professional per al curs 2020-2021.

Així, el procediment d'admissió en Formació Professional per al pròxim curs 2020-2021, tal com s'estableix en la Resolució d'1 de juny de 2020, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions pel que fa al procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, Formació Professional Bàsica dirigida a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil i programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics per al curs 2020-2021 (DOGV 8826, 03.06.2020), es tramitarà de manera electrònica, per a evitar tràmits presencials. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per a garantir l'assistència i l'accés de totes les persones sol·licitants, habilitarà punts d'atenció a l'usuari per a les persones que no disposen de mitjans electrònics.

A més, per raons d'interés públic s'ha incorporat a la presentació, en el moment de formular la sol·licitud d'admissió, una declaració responsable de l'autenticitat de les circumstàncies al·legades per a la seua baremació que permet postergar la presentació de la documentació que han de presentar les persones sol·licitants i reduir desplaçaments i actuacions de manera presencial.

Així mateix, el Ministeri d'Educació i Formació Professional, mitjançant l'Ordre EFP/365/2020, de 22 d'abril, per la qual s'estableixen el marc i les directrius d'actuació per al tercer trimestre del curs 2019-2020 i l'inici del curs 2020-2021, davant la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, ha plasmat les directrius específiques d'actuació acordades per a les etapes d'Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional. Pel que fa al procediment d'admissió, ha assenyalat que les administracions educatives podran assignar, de manera excepcional i durant el període d'admissió i escolarització del curs 2020-2021, les funcions de supervisió del procés d'admissió de l'alumnat pròpies de les comissions o òrgans de garanties d'admissió a la Inspecció d'Educació o a una altra unitat administrativa.



Els acords i les directrius continguts en l'Ordre EFP/365/2020, que han sigut acordats al si de la Conferència Sectorial d'Educació, vinculen la Comunitat Valenciana, després d'haver sigut subscrits pel conseller d'Educació, Cultura i Esport.

En aquest mateix sentit, s'adapta la participació dels òrgans col·legiats d'escolarització, de manera excepcional per al curs 2020-2021, i s'assigna a la Inspecció d'Educació les funcions que tenen assignades, per normativa autonòmica, les comissions d'escolarització, de districtes i sectorials, tal com estableix l'article 3 del Decret llei 2/2020, de 3 d'abril, de mesures urgents, en l'àmbit de l'educació, de la cultura i de l'esport, per a pal·liar els efectes de l'emergència sanitària provocada per la Covid-19.



En virtut del que s'ha exposat i fent ús de les atribucions conferides per l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 82 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, aquesta secretaria autonòmica resol:



Primer. Calendari d'accés, admissió extraordinària i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior

1. L'accés, admissió extraordinària i matrícula de l'alumnat als cicles formatius de Formació Professional Bàsica, grau mitjà i grau superior incorporats al Pla valencià d'impuls i millora de la Formació Professional per al curs acadèmic 2020-2021 es farà d'acord amb el calendari que apareix com a annex I d'aquesta resolució.



2. La llista completa de cicles i centres susceptibles de sol·licitud estarà disponible en http://www.ceice.gva.es/va/web/formacion-profesional/admision-alumnado-en-ciclos-formativos



Segon. Assistents telemàtics per al procés d'admissió extraordinària



1. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport habilitarà tres assistents telemàtics per a l'admissió extraordinària en règim presencial de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, respectivament, així com un quart assistent telemàtic per a les sol·licituds d'admissió extraordinària en règim semipresencial o a distància, de grau mitjà i superior.

2. Els quatre assistents telemàtics estaran habilitats, en les corresponents dates assenyalades en l'annex I d'aquesta resolució, en l'adreçahttps://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/

3. Per a la tramitació electrònica d'admissió extraordinària, les persones interessades hauran d'ajustar-se al que es disposa en l'apartat sisé de la Resolució d'1 de juny de 2020, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions respecte al procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, Formació Professional Bàsica dirigida a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil i programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics per al curs 2020-2021 (DOGV 8826, 03.06.2020).



4. Es podrà consultar en línia el resultat de l'adjudicació, en la plataforma telemàtica establida en l'adreça web esmentada, amb el número de sol·licitud d'ITACA, el NIA i la data de naixement de l'alumne. Les dues primeres dades les rebrà la persona sol·licitant en l'adreça de correu electrònic que indique en la seua sol·licitud.

5. La falsedat en les dades declarades, o no acreditades suficientment, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud.



Tercer. Gestió d'empats i ordre de prioritat

En els procediments d'admissió establits en aquesta resolució s'aplicarà la Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció de les persones aspirants i, si és el cas, dirimir els empats en tots els processos selectius que es convoquen durant l'any 2019 en el conjunt de les administracions públiques valencianes, en la qual es publica el resultat del sorteig celebrat el 7 de gener de 2019, i serà la lletra «F» a partir de la qual es dirimiran els empats, atenent el primer cognom de les persones sol·licitants, en les fases del procés d'admissió per a cicles formatius de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior.





Quart. Llista d'espera

La llista d'espera esmentada en l'article 10.2.12 de l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, romandrà vigent fins al 24 d'octubre de 2020.

Les persones sol·licitants que estiguen en llista d'espera i no acudisquen a les convocatòries dels centres per a l'adjudicació de vacants, quedaran excloses de l'esmentada llista fins a la finalització d'aquesta. Posteriorment, podran accedir a les possibles convocatòries de vacants que pogueren originar-se.



Cinqué. Publicació de llistes resultants dels diferents processos d'admissió

En virtut de l'aplicació de la Resolució de 28 de juny de 2018 (DOGV 8436, 03.12.2018), les llistes que es publiquen, tant provisionals com definitives, dins dels diferents processos d'admissió que es preveuen en aquesta resolució, es realitzaran amb les dades encriptades següents:

1. En els cicles formatius de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, pel fet que en el procés d'admissió s'estableixen diferents contingents i dins de cadascun d'aquests s'estableixen, al seu torn, diferents prioritats, perquè cada aspirant puga entendre la posició en la qual apareixerà en la llista d'admesos, es publicaran les dades, numèriques o no, que fan referència a les prioritats que haja al·legat en el procés d'admissió.

Per aquest motiu, en les llistes a publicar apareixeran les dades de la manera següent:

a) DNI o document acreditatiu d'identitat: s'utilitzaran els criteris generals que s'han establit com a recomanacions de l'Agència Estatal de Protecció de Dades, per la qual cosa solament apareixeran quatre dígits numèrics.

b) Primer cognom complet.

c) Inicial del segon cognom i del nom.



Sisé. Procediment de reclamació a les llistes d'admissió dels diferents processos

Els procediments de reclamació de les llistes d'admesos en els diferents processos descrits en aquesta resolució es tramitaran de la manera següent:

a) Reclamacions a les llistes provisionals.

Les reclamacions a les llistes provisionals es faran de manera telemàtica mitjançant el procediment establit a aquest efecte disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/ durant els tres dies següents a la publicació de les llistes provisionals, comptats a partir del mateix dia de la publicació i per a la qual cosa necessitarà l'usuari i la contrasenya utilitzats en la gravació de la sol·licitud. Aquestes reclamacions seran ateses pel centre sol·licitat en primera opció.

b) Reclamacions a les llistes definitives.

Les reclamacions a les llistes definitives es faran, durant els tres dies següents a la publicació de les llistes definitives, comptats a partir del mateix dia de la publicació, de manera telemàtica mitjançant el procediment establit a aquest efecte disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/ que seran resoltes per la Comissió Sectorial. A aquest efecte es necessitarà l'usuari i la contrasenya utilitzats en la gravació de la sol·licitud.

c) Recurs a la resolució de la Comissió Sectorial.

Una vegada resoltes les reclamacions per part de la Comissió Sectorial, contra aquesta resolució es podrà interposar reclamació/recurs d'alçada davant el director o directora territorial d'Educació, Cultura i Esport corresponent, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació de l'acord adoptat per la Comissió Sectorial d'Escolarització, segons l'article 12 del Decret 135/2014, de 8 d'agost del Consell; l'article 15 de l'Ordre 18/2016, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i l'article 7.10 de l'Ordre 73/2014, de 26 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.





Seté. Matrícula en oferta parcial A en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i de grau superior

1. Una vegada acabades les fases establides en el calendari d'admissió als cicles formatius de grau mitjà i grau superior, i després de la gestió de les llistes d'espera i de l'adjudicació de places sobrants, en aquells casos en els quals l'alumnat matriculat en el grup no cobrisca el total de places autoritzades en determinats mòduls professionals i a l'empara de l'Ordre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'oferta parcial dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional a la Comunitat Valenciana i s'estableix el procediment d'admissió en els centres docents públics, privats i privats concertats (DOGV 5807, 16.07.2008), els centres educatius podran oferir les places vacants d'aquests mòduls mitjançant una oferta d'ensenyament parcial en opció A, enfocada a determinats col·lectius necessitats de requalificació o reciclatge professional, tal com es recull en l'article 42 del Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu.

2. Podrà accedir a l'oferta parcial de mòduls professionals de cicles formatius de grau mitjà i superior l'alumnat amb experiència laboral que, sense reunir aquests requisits, sol·licite la seua admissió en mòduls professionals associats a unitats de competència. Per a l'admissió en mòduls no associats a unitats de competència i, si és el cas, posterior obtenció d'un títol de Formació Professional, haurà d'acreditar en tot cas els requisits d'accés establits en l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'accés, admissió i matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana.



3. En el cas en què la demanda fora superior al nombre de places oferides, l'adjudicació d'aquestes es realitzarà segons s'indica en l'article 6 de l'Ordre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d'Educació (DOGV 5807, 16.07.2008).



Huité. Presentació del requisit d'accés

A causa de la situació d'emergència derivada de la Covid-19 i a fi d'evitar al màxim els actes presencials de les persones participants en els procediments d'admissió assenyalats en aquesta resolució en els centres públics, s'aplicarà el següent:

1. El termini d'expedició del certificat de requisit acadèmic –d'ara en avant RA– per part dels centres als alumnes sol·licitants de plaça de cicles formatius de grau mitjà o grau superior, serà de tres dies hàbils, excepte els dissabtes, a comptar des de la data de sol·licitud de l'interessat i sempre abans del 25 de setembre.

2. Lliurament de l'RA d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior de la Formació Professional del sistema educatiu.

a) No cal que aporten presencialment l'RA en el centre sol·licitat en primera opció les persones que accedisquen a un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior mitjançant l'opció d'accés directe i estiguen en una d'aquestes situacions:

– Obtinguen en el curs 2019-2020 la titulació de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO), titulat en Formació Professional Bàsica, tècnic de grau mitjà i els qui han obtingut el títol de Batxillerat o tècnic superior de Formació Professional.

– Ja hagueren obtingut qualsevol de les titulacions anteriors en centres públics o privats concertats en algun dels cursos següents: 2016-2017, 2017-2018 o 2018-2019.

b) No cal que aporten presencialment l'RA en el centre sol·licitat en primera opció els qui accedisquen a un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior mitjançant l'opció de prova d'accés i s'hagen examinat d'aquesta prova enguany en el mateix centre que hagueren sol·licitat en primera opció.

c) Hauran d'aportar presencialment l'RA en el centre sol·licitat en primera opció en les dates que s'indiquen, aquelles persones que no estiguen entre els casos dels apartats a o b, és a dir, els qui:

– Van obtindre el títol fora de la Comunitat Valenciana o en un centre de Formació Professional d'Adults (FPA).

– Accedisquen amb el títol de l'ESO després de cursar un cicle de Formació Professional Bàsica.

– Accedisquen per altres vies.

– Accedisquen mitjançant la prova d'accés i aquesta l'hagen realitzada en un centre diferent del sol·licitat en primera opció.

– Vulguen canviar de via d'accés respecte a la inicialment marcada en la sol·licitud.

– Sol·liciten accedir a un cicle de Formació Professional Bàsica des d'un altre centre docent per al qual sol·liciten plaça en primera opció.

– Hagen obtingut la titulació necessària per a l'accés directe en cursos anteriors als indicats en l'apartat a.

d) En el cas que hi haja reclamacions en l'adjudicació de les places per reserva, bé per diversitat funcional bé per esportista d'elit, la direcció del centre o la inspecció educativa podrà reclamar, a les persones afectades i dins dels terminis establits, la documentació necessària per a la resolució d'aquesta reclamació.

3. El període per a aportar presencialment l'RA en el centre sol·licitat en primera opció serà del 25 al 29 de setembre.



Nové. Incompatibilitat de matrícules i duplicitats

1. Únicament podrà presentar-se la sol·licitud per grau (bàsic, mitjà o superior) i modalitat (presencial o semipresencial), en cas contrari, la persona quedarà exclosa d'ofici d'aquest procediment d'admissió.



En cas de presentar-se més d'una sol·licitud per a diferents graus o modalitats, s'haurà de fer constar necessàriament l'ordre de preferència d'aquestes sol·licituds.

2. La persona que tot i haver obtingut plaça en el procés d'admissió ordinària, participe i obtinga plaça en el període d'admissió extraordinària, podrà matricular-se de manera condicionada a la renúncia d'almenys una de les dues places obtingudes.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Signatura de sol·licitud d'admissió en supòsits de no-convivència de progenitors

La Resolució d'1 de juny de 2020, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions respecte al procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior; Formació Professional Bàsica dirigida a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, i programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics per al curs 2020-2021 (DOGV 8826, 03.06.2020), estableix que en els casos en què es produïsca l'existència de no-convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues i, si és el cas, la possible limitació de la pàtria potestat d'un d'ells, s'haurà de marcar la casella o les caselles habilitades a aquest efecte; quan es marque la casella d'existència de no-convivència s'hauran de consignar les dades i la signatura del pare, mare, tutor o tutora diferent de la persona sol·licitant en el moment de formalització de la matrícula.





Segona. Prioritat d'accés en supòsits d'acolliment residencial, familiar o guarda amb finalitats d'adopció

La Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat, de drets i garanties de la infància i l'adolescència, en l'article 47, apartats 1 i 2, estableix la prioritat en l'accés al centre educatiu dels xiquets, xiquetes o adolescents bé en acolliment residencial, bé en acolliment familiar o guarda amb finalitats d'adopció. Per a aquest alumnat, les comissions sectorials d'escolarització determinaran, en cas de no haver sigut admesos o de presentar una reclamació davant el resultat definitiu, el centre en què hauran de ser escolaritzats.



Tercera. Adaptació del procediment per motius de la Covid-19

1. En el cas que el centre es trobe en quarantena o confinament, i siga impossible presentar l'RA en les dates establides, el centre marcarà, en el programa informàtic, el requisit acadèmic. Amb la finalitat que es tinga en compte en l'adjudicació. Si la persona sol·licitant fora admesa, l'RA es presentarà en el moment de la matrícula.



2. Si durant el període de matriculació, el centre es trobe en quarantena, aquest centre modificarà el període de matriculació i el publicarà en la seua pàgina web o tauler d'anuncis.

3. En el cas que la persona sol·licitant es trobe en període de quarantena o confinament, i haja de facilitar l'RA, aquest el remetrà per correu electrònic al centre docent, al costat del justificant de la situació de quarantena o confinament. En el moment de la matrícula es presentarà la documentació original, o degudament compulsada, de l'RA.



4. Si en el període de matrícula, la persona adjudicada es troba en quarantena o confinament, ho comunicarà al centre aportant la justificació corresponent, i se li respectarà la plaça fins a tres dies hàbils després de finalitzar la quarantena o el confinament.



DISPOSICIÓ FINAL



Única. Producció d'efectes

Aquesta resolució tindrà efectes a partir de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquest acte, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorregut potestativament en reposició o bé caldrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant del conseller amb competències en matèria educativa en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 18 de setembre de 2020.– El secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional: Miguel Soler Gracia.





ANNEX I

Calendari d'accés, admissió extraordinària i matrícula per a ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior



Aquest procés d'admissió extraordinària afecta els centres que en el curs 2020-2021 impartisquen cicles incorporats al Pla valencià d'impuls i millora de la Formació Professional en règim presencial, semipresencial o distància.

1. Constitució de les comissions sectorials d'escolarització: es mantindran les comissions sectorials d'escolarització constituïdes en el procediment d'admissió (ordinari) establit per la Resolució d'1 de juny de 2020, de la Secretària Autonòmica d'Educació i Formació Professional, per la qual s'estableixen el calendari i el procediment d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, en centres públics i centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics no universitaris; en els programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics i en els cicles de Formació Professional Bàsica en instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional de la Comunitat Valenciana, dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2020-2021 (DOGV 8828, 05.06.2020).

2. La Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial introduirà les vacants a oferir en aquest procediment d'admissió extraordinària.

3. La publicació de vacants existents es realitzarà el 23 de setembre.



4. Gravació de sol·licituds d'admissió: del 23 al 28 de setembre, ambdós inclusivament. Per a les sol·licituds es farà ús de l'assistent telemàtic corresponent disponible en

https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/

5. Els centres hauran d'expedir, a sol·licitud de les persones interessades, les propostes de l'equip educatiu, o RA, que sol·liciten plaça de cicles de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà o superior, en cas que no ho hagen fet anteriorment, fins al 25 de setembre.

6. Presentació de l'informe de proposta de l'equip educatiu en el centre sol·licitat, si correspon, o de l'RA, segons l'apartat huité: fins al 29 de setembre.

7. Els centres hauran de descarregar les sol·licituds gravades en el telemàtic del 29 al 30 de setembre.

8. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos en els centres: 6 d'octubre. Els participants en el procés d'admissió podran consultar-ne el resultat de manera telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/ aqueix dia, una vegada resolta l'adjudicació de places vacants. Les dades per a accedir-hi seran les establides en l'apartat segon d'aquesta resolució.

9. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals segons s'indica en l'apartat sisé d'aquesta resolució: del 6 fins al 8 d'octubre.



10. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 15 d'octubre. Els participants en el procés d'admissió podran consultar-ne el resultat de manera telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/aqueix dia, una vegada resolta l'adjudicació de places. Les dades per a accedir-hi seran les establides en l'apartat segon d'aquesta resolució.

11. Presentació d'al·legacions de manera telemàtica davant la comissió sectorial, segons s'indica en l'apartat sisé d'aquesta resolució: del 15 fins al 16 d'octubre.

12. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la Comissió Sectorial: fins al 19 d'octubre. Aquesta resolució es podrà remetre a l'adreça de correu electrònic que la persona interessada indique en la sol·licitud. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar reclamació/recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent, en el termini d'un mes, segons s'indica en l'apartat sisé d'aquesta resolució.

13. El termini de formalització de la matrícula per a l'alumnat admés serà del 16 al 19 d'octubre. En el moment de la matrícula, la persona participant haurà d'aportar la documentació que faltara per qualsevol circumstància; en el cas que no puga fer-ho, disposarà d'una setmana per a la presentació mentre queda matriculat condicionalment. Si transcorregut aquest termini no presentara la documentació justificativa de poder accedir a aqueix curs o resultara que algun dels requisits exposats en la sol·licitud no fora cert, quedarà exclòs de l'admissió i la matrícula quedarà sense efecte.

14. Les places vacants resultants del procés seran publicades el 20 d'octubre per la Direcció General de Formació Professional, en la pàgina web d'admissió a Formació Professional: http://www.ceice.gva.es/va/web/formacion-profesional/admision-alumnado-en-ciclos-formativos.

Qualsevol persona interessada que reunisca els requisits acadèmics d'admissió haurà d'acudir al centre educatiu corresponent, el qual les adjudicarà per ordre de recepció de les sol·licituds fins al 24 d'octubre.



15. Aquells centres en els quals, després de la gestió de les llistes d'espera i/o l'adjudicació de les places sobrants, encara quedaren vacants en mòduls professionals associats a unitats de competència, podran oferir aquestes places a aquelles persones interessades que vulguen matricular-se en la modalitat d'oferta parcial, segons s'indica en l'apartat seté d'aquesta resolució.

16. El 24 d'octubre serà l'últim dia per a matricular l'alumnat en cicles formatius de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior derivats d'aquest procés d'admissió extraordinari.

Mapa web