Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 26 de febrer de 2019, del president de Turisme Comunitat Valenciana, per la qual es convoquen ajudes dirigides a la lluita contra l'intrusisme en l'oferta d'allotjament turístic i al foment del turisme social a la Comunitat Valenciana. [2019/2576]

(DOGV núm. 8514 de 26.03.2019) Ref. Base de dades 002767/2019




El turisme constitueix un sector estratègic per a la Comunitat Valenciana per la seua aportació al producte interior brut regional i a la generació d'ocupació, la seua contribució a la cohesió territorial i la seua important funció com a aglutinador social, ja que afavoreix les relacions, basades en l'hospitalitat, entre les persones que viatgen i les comunitats receptores.

Per això, i amb l'objectiu de contribuir des de la Generalitat, a través de Turisme Comunitat Valenciana, a millorar la nostra competitivitat com a destinació turística de referència internacional, en l'annex I, a aquesta resolució figuren diferents programes d'ajudes amb un propòsit doble: lluitar contra l'intrusisme en l'oferta valenciana reglada d'allotjaments i fomentar el turisme social per mitjà de la lluita contra la temporalitat i la precarietat laboral en el sector turístic i la millora de les condicions de treball de les cambreres de pisos; els dos programes d'ajudes estan alineats amb el que estableix en aquest àmbit el document Llibre blanc per a una nova estratègia turística de la Comunitat Valenciana.

Les línies d'ajudes referides responen, així mateix, als objectius i les directrius establits en el Pla estratègic de subvencions 2017-2019 de l'Agència Valenciana del Turisme (entitat denominada actualment Turisme Comunitat Valenciana en aplicació de l'article 12.1 de la Llei 15/2018, de 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana), pla aprovat per Resolució de 21 de febrer de 2017, del seu president, i publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 27 de març de 2017.

Aquestes ajudes es convoquen en virtut del Decret 4/2017, de 31 de març, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes dirigides al sector turístic de la Comunitat Valenciana, que estan subjectes, així mateix, a les disposicions del Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, 24.12.2013), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.

En exercici de les facultats assignades pel Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell, i vista la proposta, de 21 de febrer de 2019, del director de Turisme Comunitat Valenciana, i de conformitat amb aquesta, resolc:



Article 1. Objecte

Aquesta resolució té com a objecte convocar les ajudes de Turisme Comunitat Valenciana per a l'exercici 2019 destinades a:

– La lluita contra l'intrusisme en l'oferta d'allotjament turístic –apartaments i apartaments i habitatges d'ús turístic– per mitjà de campanyes de sensibilització i conscienciació vinculades a aquest subsector de l'allotjament turístic reglat de la Comunitat Valenciana.

– I el foment del turisme social a través de la lluita contra la temporalitat i la precarietat laboral en el sector turístic i la millora de les condicions de treball de les cambreres de pisos.



Article 2. Marc normatiu

1. Les ajudes convocades amb aquesta resolució es concedeixen d'acord amb el que estableix el Decret 4/2017, de 31 de març, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes dirigides al sector turístic de la Comunitat Valenciana, publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8014, del dia 4 d'abril de 2017; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12.02.2015), així com el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 276, 18.11.2003), i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions (BOE 176, 25.07.2006) i en la resta de la normativa vigent aplicable.

2. De conformitat amb la normativa europea sobre ajudes públiques:

a) Les ajudes convocades per aquesta resolució estan subjectes a les disposicions del Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, 24.12.2013), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, i queden, per tant, exemptes de l'obligació de notificació prèvia a la Comissió Europea establida en l'article 108 apartat 3 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atés que no reuneixen tots els criteris establits en l'article 107.1 d'aquest tractat; resten, per tant, subjectes a les condicions establides en l'esmentat Reglament d'ajudes de minimis.

L'import total de les ajudes de minimis concedides per un estat membre a una única empresa no pot excedir de 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

b) Així mateix, i en compliment del que estableix l'article 3 (Obligació de notificar a la Comissió Europea i exempcions), apartat 3, del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes convocades per aquesta resolució estan exemptes d'obligació de notificació o comunicació ja que estan acollides a l'esmentat Reglament 1407/2013 d'ajudes de minimis aprovat per la Comissió; les altres condicions que es deriven de l'aplicació d'aquest reglament es recullen en el Decret 4/2017, de 31 de març, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes dirigides al sector turístic de la Comunitat Valenciana.





Article 3. Línies pressupostàries

1. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de Turisme Comunitat Valenciana per a l'any 2019.

2. L'import global màxim destinat a les ajudes previstes en aquesta convocatòria segons consta en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2019 amb destinació a Turisme Comunitat Valenciana és el següent:

– Programa de lluita contra l'intrusisme en l'oferta del allotjament turístic

Import global màxim: 250.000,00 euros amb càrrec als pressupostos de Turisme Comunitat Valenciana consignats en el capítol IV, programa 34, Responsabilitat social activitat turística, subprograma 342, Impuls contra l'intrusisme.

– Programa de foment del turisme social per mitjà de la lluita contra la temporalitat i precarietat laboral en el sector turístic i la detecció i tractament de malalties laborals de les cambreres de pisos

Import global màxim: 300.000,00 euros amb càrrec als pressupostos de Turisme Comunitat Valenciana consignats en el capítol IV, programa 34, Responsabilitat social activitat turística, subprograma 341, Responsabilitat activitat turística.

Aquest import es pot augmentar per una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit en qualsevol moment anterior a la resolució de concessió i a fi d'atendre un nombre més elevat de sol·licituds, mitjançant resolució del president de Turisme Comunitat Valenciana, sense establir un nou termini de presentació de sol·licituds i sense la necessitat d'una convocatòria nova, tal com estableix l'article 5.8 del Decret 4/2017, de 31 de març.



Article 4. Beneficiaris i requisits bàsics dels projectes subvencionables



1. Poden acollir-se als programes d'ajudes recollits en l'annex I d'aquesta resolució de conformitat amb l'article 2.1 del Decret 4/2017, de 31 de març, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes dirigides al sector turístic de la Comunitat Valenciana, els següents:

– Programa de lluita contra l'intrusisme en l'oferta del allotjament turístic: associacions i empreses.

– Programa de foment del turisme social (lluita contra la temporalitat i precarietat laboral en el sector turístic i la detecció i el tractament de malalties laborals de les cambreres de pisos): sindicats, associacions i organitzacions de treballadors del sector turístic.

2. Els projectes subvencionables estan condicionats al següent:

a) Que les condicions per a ser beneficiari es mantinguen fins al moment del pagament de la subvenció.

b) No poden accedir a la condició de beneficiari de les ajudes regulades en aquesta resolució aquells en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre

c) Aquestes ajudes no són compatibles amb la col·laboració que articule Turisme Comunitat Valenciana via línies nominatives de subvenció per al mateix objecte i beneficiari.

d) No es preveuen ajudes per a projectes que tinguen un cost subvencionable inferior al que es determina en l'annex I d'aquesta resolució.

e) Les actuacions que se subvencionen en el marc d'aquesta convocatòria no poden haver-se iniciat amb anterioritat al dia 1 de gener de 2019.

f) En cap cas l'import de la subvenció unit al d'altres possibles subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat pot superar el cost de l'activitat subvencionada.



Article 5. Termini i forma de presentació de la sol·licitud d'ajudes

1) La presentació de la sol·licitud i de la documentació que cal aportar per a l'obtenció d'ajudes s'ha de fer obligatòriament de manera electrònica, segons estableix per a les persones jurídiques l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2) El sol·licitant pot trobar una guia per a omplir les sol·licituds d'ajudes i un document de preguntes freqüents (FAQ) referent a la tramitació electrònica de les sol·licituds d'ajudes, en el següent enllaç d'internet:

http://www.turisme.gva.es/opencms/opencms/turisme/va/contents/subvencion/instrucciones_etramitacion.html

3) L'accés als tràmits telemàtics de sol·licituds d'ajudes d'aquesta convocatòria es pot fer bé des de la Seu Electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, o bé directament a través de l'enllaç que hi ha en el tràmit de la Guia Prop corresponent a cada un dels programes d'ajudes d'aquesta resolució, que són:

Programa de lluita contra l'intrusisme en l'oferta del allotjament turístic:

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19312

Programa de foment del turisme social:

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19310

La presentació telemàtica requereix que el sol·licitant dispose de signatura electrònica avançada per mitjà de qualsevol dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat.

De la mateixa manera, la tramitació electrònica la pot fer un representant autoritzat donat d'alta en el Registre Electrònic de Representació de la Generalitat, segons l'article 34 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, i els articles 5 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

4) Quan s'haja entrat en el tràmit, el sol·licitant accedeix a la plataforma de tramitació electrònica i inicia la tramitació de la seua sol·licitud d'ajuda, que consisteix en l'ompliment de les diferents pantalles i l'aportació dels documents requerits en l'article 6 d'aquesta convocatòria d'ajudes, per la qual cosa hi ha diferents tipus de documents, que són:

a) Formularis que es generen directament en https://formulariosturisme.gva.es

– Sol·licitud d'ajudes.

– Formulari de declaracions responsables.

– Model de domiciliació bancària.

b) Formularis en format PDF accessibles des del tràmit que cal descarregar, omplir, signar electrònicament i pujar a la plataforma de tramitació:

– Qüestionari.

c) Documents en format lliure signats electrònicament; no hi ha formulari normalitzat:

– Informe justificatiu de la necessitat i oportunitat de l'actuació.



– Pressupost de l'actuació per a la qual se sol·licita l'ajuda.

5) El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils comptats des de les 00.00 hores (hora oficial peninsular espanyola) de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà a les 23.59.59 hores (hora oficial peninsular espanyola) de l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds.

6) La presentació de les sol·licituds fora del termini establit, la no utilització dels formularis normalitzats d'ús obligatori o la no presentació per via telemàtica, són causes d'inadmissió de les sol·licituds d'ajuda.



Article 6. Documents que cal aportar

1. Amb caràcter general, en la fase d'inici, s'ha d'aportar per via electrònica, a més del formulari normalitzat de sol·licitud d'ajuda, la documentació següent:

a) Quan es tracte d'una persona jurídica, s'ha d'aportar:

– Còpia del NIF.

– Còpia del document de constitució de l'empresa o entitat (escriptura de constitució o estatuts, actualitzats) i l'acreditació de la inscripció en el registre corresponent.

– Documentació acreditativa del poder de representació de la persona que signa la sol·licitud, sempre que aquesta circumstància no es reculla en la documentació esmentada en el paràgraf anterior.

b) Alta, o últim rebut de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE), i declaració responsable (formulada en l'imprés de declaració responsable) de no haver-se donat de baixa en la matrícula de l'impost esmentat. Quan el sol·licitant estiga exempt de l'impost esmentat, ha d'acreditar aquesta circumstància indicant-ho en l'imprés de declaració responsable.

c) Si escau, acord de reconeixement d'exempció de l'IVA dictat per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, juntament amb una declaració responsable de vigència de les circumstàncies que van permetre l'exempció formulada en l'imprés de declaració responsable.

d) Formulari normalitzat de declaració responsable, signat electrònicament pel representant legal de l'entitat sol·licitant, que ha de contindre el pronunciament exprés sobre les qüestions següents:

– Que el sol·licitant no està incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, establida en l'article 13, apartat 2 i següents, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

– Que el sol·licitant es compromet al compliment de les obligacions dels beneficiaris de subvencions establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en les establides en el Decret 4/2017, de 31 de març.

– Que el sol·licitant no s'ha donat de baixa en la matrícula de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE).

– Que el sol·licitant està exempt de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE).

– En el cas d'aportar acord de reconeixement d'exempció de l'IVA dictat per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, declara que continuen vigents les circumstàncies que van permetre l'exempció.

– Compromís que seran a càrrec del sol·licitant la tramitació, obtenció de permisos i llicències, despeses, impostos de qualsevol classe, així com, si escau, la realització d'aquells tràmits de caràcter tècnic i de gestió del projecte que resulten necessaris per a la seua execució, d'acord amb la normativa aplicable.

– La veracitat de les dades aportades en l'informe justificatiu i el pressupost.

– Compromís de notificació a Turisme Comunitat Valenciana de qualsevol modificació produïda en l'actuació que es desenvolupe durant la tramitació de l'expedient de subvenció.

– Que compleix amb la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat (o si escau, l'exempció d'aquesta obligació), d'acord amb el que preveu la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat Valenciana, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat.

– Declaració de totes les ajudes de minimis rebudes en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis anteriors subjectes al Reglament 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, o a altres reglaments de minimis.

– Sol·licitud i/o obtenció d'altres ajudes procedents d'altres administracions o ens públics o privats per als mateixos costos subvencionables, així com d'altres ajudes públiques concedides en virtut d'un reglament d'exempció o d'una decisió adoptada per la Comissió Europea.



– En el supòsit de concórrer l'excepció determinada en relació amb la presentació de tres pressupostos, declaració que acredite aquesta circumstància.

– Que confirma que és correcte el compte de domiciliació bancària donat d'alta en Turisme Comunitat Valenciana, i en cas de modificació de les dades aporta el formulari de model de domiciliació bancària referit en l'apartat j.

e) Informe justificatiu signat electrònicament i en document no normalitzat de la necessitat i oportunitat de l'actuació, que ha d'incloure els punts següents:

– Descripció detallada de l'actuació per a la qual se sol·licita l'ajuda.

– Calendari previst d'execució de l'activitat subvencionada.

– Pressupost desglossat per partides de despesa de les actuacions que s'han de dur a terme.

S'han de tindre en compte criteris turístics així com la seua adequació a l'objecte de la convocatòria; cal incorporar una memòria descriptiva de les actuacions que s'han de dur a terme i que ha d'incloure una descripció detallada de l'actuació que s'ha de fer, així com informació suficient que permeta valorar els criteris relacionats amb l'interés turístic i el grau de desenvolupament del projecte, establits per a cada programa i subprograma de l'annex a aquesta resolució.

La sol·licitud ha d'anar acompanyada d'una declaració responsable sobre no destrucció d'ocupació, així com d'autofinançament del 10 %.

f) Pressupost de l'actuació per a la qual se sol·licita l'ajuda, signat electrònicament i en format lliure. Ha de presentar pressupostos relatius a l'actuació que s'ha d'efectuar amb desglossament detallat per partides de despesa corresponents a l'actuació per a la qual se sol·licita l'ajuda. Ha d'especificar detalladament el nombre i la naturalesa dels elements que s'han d'instal·lar o adquirir i el seu cost unitari. Cal tindre en compte, de conformitat amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, els aspectes següents:

– Quan l'import de la despesa subvencionable siga igual o superior a la quantia de 40.000 euros de cost per execució d'obra, o de 15.000 euros en el supòsit d'adquisició d'edificis o terrenys, subministrament de béns d'equip o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de demanar un mínim de tres ofertes de proveïdors diferents, emeses amb caràcter previ a l'adquisició del compromís per a l'obra, la prestació del servei o el lliurament del bé; llevat que, per les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi haja en el mercat un nombre suficient d'entitats que el desenvolupen, el subministren o el presten. Aquesta circumstància ha de ser acreditada pel sol·licitant de l'ajuda per mitjà de l'ompliment de l'apartat corresponent de l'imprés de declaració responsable.

– L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar amb la sol·licitud de subvenció, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència i economia, i ha de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.



Els imports de les partides que componen el pressupost han d'estar valorats a preus de mercat. Aquests imports poden ser revisats per a ajustar-ne la valoració, d'acord amb el que estableix l'article 33 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

g) Qüestionari signat electrònicament pel representant legal i documentació relativa als criteris de valoració, corresponent al programa per al qual se sol·licite ajuda, omplit degudament.

h) Model de domiciliació bancària, que s'ha d'omplir segons el que indica l'article 4.a d'aquesta resolució. En cas que el compte bancari designat estiga donat d'alta en Turisme Comunitat Valenciana, ha de confirmar les dades d'aquest compte en l'imprés de declaració responsable referit en l'apartat d.

i) Certificat de l'entitat bancària acreditatiu de la titularitat del compte.

2. En cap cas es considera despesa subvencionable l'IVA, llevat que el sol·licitant aporte amb la sol·licitud l'acord corresponent de reconeixement de l'exempció dictat per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, juntament amb una declaració responsable de vigència de les circumstàncies que van permetre l'exempció.



Article 7. Requeriment d'esmena de la documentació

1. De conformitat amb el que estableix l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, examinada la documentació aportada, si aquesta no reuneix els requisits exigits, es pot requerir l'interessat perquè en un termini improrrogable de 10 dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que si així no ho fera s'entén que desisteix de la seua sol·licitud, amb resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

2. Així mateix, es poden requerir del sol·licitant qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.



Article 8. Criteris de valoració de sol·licituds

Les ajudes es concedeixen en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb els criteris de valoració que es detallen a continuació i en funció que hi haja disponibilitat pressupostària adequada i suficient. La puntuació màxima que pot aconseguir cada projecte és de 20 punts.

1. Criteris generals de valoració de sol·licituds: es pot obtindre una puntuació màxima de 10 punts.

a) Adhesió al Codi Ètic del Turisme Valencià: es pot obtindre 1 punt, que s'assigna de la manera següent:

– Si el sol·licitant ha subscrit el document esmentat disponible en l'enllaç http://www.turisme.gva.es/turisme/es/files/pdf/Codi_Etic_Turisme_Valencia.pdf: 1 punt.

El sol·licitant ha de reunir les condicions que donen dret a obtindre la puntuació corresponent a aquest criteri en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

b) Àmbit territorial del projecte o l'actuació: la puntuació d'aquest apartat és de 9 punts com a màxim, atesa l'escala següent:



Per al Programa de lluita contra l'intrusisme en els apartaments turístics:

– Si l'àmbit és únicament municipal: 1 punt.

– Si l'àmbit és provincial: 3 punts.

– Si l'àmbit és autonòmic: 5 punts.

– Si l'àmbit és nacional: 7 punts.

– Si l'àmbit és internacional: 9 punts.

Per al Programa de foment del turisme social:

– Si l'àmbit és únicament municipal: 1 punt.

– Si l'àmbit és provincial: 5 punts.

– Si l'àmbit és autonòmic: 9 punts.

2. Criteris relacionats amb l'interés turístic i grau de desenvolupament del projecte presentat: Es pot obtindre una puntuació màxima de 8 punts en funció dels criteris que es recullen en l'annex I d'aquesta resolució.

3. Criteris socials: La puntuació d'aquest apartat és de 2 punts com a màxim i s'assignen, sempre que s'aporte documentació acreditativa, de la manera següent:

a) Creació d'ocupació per a persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %: si l'actuació per a la qual se sol·licita l'ajuda suposa la creació d'ocupació per a persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 % i així ho acredita el sol·licitant: 1 punt.

b) Aplicació de mesures d'integració i igualtat de gènere: si el sol·licitant acredita l'aplicació de mesures concretes d'integració i igualtat de gènere en l'actuació per a la qual se sol·licita l'ajuda: 1 punt.



El sol·licitant ha de reunir les condicions que donen dret a obtindre la puntuació corresponent a aquests criteris en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Taula resum dels criteris de valoració de les sol·licituds



1. Criteris generals

a) Adhesió al Codi Ètic del Turisme Valencià

b) Àmbit territorial del projecte o l'actuació 10 punts

1 punt

9 punts

2. Criteris relacionats amb l'interés turístic i grau de desenvolupament del projecte

(Vegeu l'annex I d'aquesta resolució) 8 punts

3. Criteris socials

a) Creació d'ocupació per a persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

b) Aplicació de mesures d'integració i igualtat de gènere: 2 punts



1 punt

1 punt



Puntuació total màxima 20 punts







Article 9. Tramitació de sol·licituds

1. La tramitació d'aquestes ajudes és telemàtica i en règim de concurrència competitiva.

2. L'òrgan instructor de les ajudes acollides a aquesta resolució és el Servei de Planificació i Estratègia Turística de l'Àrea de Competitivitat Turística, a través de la Unitat de Competitivitat.

3. Quan l'òrgan instructor haja avaluat les sol·licituds i n'haja informat d'acord amb els criteris establits, en dona trasllat a la Comissió d'Avaluació d'Ajudes, que, després de l'anàlisi del procediment seguit, determina l'import de les subvencions d'acord amb la consignació pressupostària indicada en l'article 3.2 d'aquesta resolució.



4. Les sol·licituds s'ordenen de més a menys puntuació. Una vegada establit aquest ordre, s'aplica el percentatge de l'ajuda que s'indica en l'annex I d'aquesta resolució.

5. En el cas que, efectuades les operacions descrites, el crèdit pressupostari siga insuficient per a atendre totes les sol·licituds que figuren en l'ordre de prelació i es produïsca la circumstància que l'últim sol·licitant que obtinga subvenció haja obtingut la mateixa puntuació que els següents immediatament en aquest ordre, tenen preferència en l'adjudicació aquells sol·licitants que acrediten que amb anterioritat a la data de publicació d'aquesta convocatòria han ocupat un percentatge més elevat de persones treballadores amb discapacitat en relació amb les seues plantilles o bé es comprometen a contractar un percentatge més elevat de persones treballadores amb discapacitat durant l'àmbit temporal de l'ajuda o subvenció.

6. La Comissió d'Avaluació d'Ajudes, a través del director de Turisme Comunitat Valenciana, ha d'elevar la proposta de concessió o denegació d'ajudes al president de l'entitat, qui resoldrà sobre aquestes.



7. La Comissió d'Avaluació d'Ajudes té la composició següent:



a) Presidència: exerceix la Presidència la persona que exercisca la direcció de l'Àrea de Competitivitat Turística.

b) Vocals: exerceixen de vocals les persones que exercisquen:

– La direcció del Servei de Planificació i Estratègia Turística.

– La direcció de la Unitat de Competitivitat, que exerceix així mateix la Secretaria de la Comissió.

– La direcció del Servei de Màrqueting en Línia i Publicitat.

– La direcció del Servei de Programació i Gestió Econòmica.

– La direcció del Servei Jurídic i de Contractació.

En cas de vacant, absència o malaltia dels membres de la Comissió, aquests poden ser substituïts per altres, designats pels titulars entre el personal tècnic dels seus departaments respectius.

Per raó dels projectes i actuacions que s'han d'avaluar, la Comissió pot comptar amb la presència de tècnics especialistes i assessors en la matèria corresponent, que tenen veu, però no vot, en la Comissió esmentada.



Article 10. Resolució de concessió o denegació d'ajudes

1. La resolució del procediment de concessió d'ajudes competeix al president de Turisme Comunitat Valenciana.

2. Les resolucions de concessió fixen expressament la quantia i incorporen, si escau, les condicions i obligacions que afecten el desenvolupament del projecte o l'activitat subvencionats.

3. En cas que la resolució procedent siga denegatòria, ha de detallar-se el motiu o els motius que la determinen.

4. Tant les propostes de resolució com les resolucions s'han de notificar als interessats en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i s'han de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana; la publicació té efectes de notificació ja que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva.



5. D'acord amb el que estableix l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, el termini màxim per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos des de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquest termini pot suspendre's per qualsevol de les causes previstes en l'article 22 i 25.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

6. Transcorregut aquest termini sense haver-se notificat la resolució als interessats, es pot entendre desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

7. Les resolucions a què es refereixen els paràgrafs anteriors exhaureixen la via administrativa i contra aquestes es pot interposar recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució corresponent. No obstant això, i amb caràcter potestatiu, es pot interposar recurs de reposició davant de l'òrgan que va dictar l'acte en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució corresponent.



Article 11. Obligacions dels beneficiaris

1. Els beneficiaris de les ajudes a què es refereix aquesta resolució estan obligats a complir amb les obligacions que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i entre aquestes les assenyalades en els articles 13 i 14 d'aquesta llei, en el Decret 4/2017, de 31 de març, així com en qualsevol altra disposició en vigor, aplicable a aquestes ajudes.

2. Així mateix, han de respectar la normativa mediambiental vigent, de manera que s'assegure el desenvolupament dels objectius del projecte subvencionat dins d'un marc de desenvolupament sostenible i del foment a la protecció i millora del medi ambient, tal com recull l'article 11 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. Especialment, el projecte objecte d'ajuda s'ha de sotmetre al procediment d'avaluació d'impacte ambiental (AIA) en els supòsits recollits en la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental (BOE 296, 11.12.2013) i en el Decret 162/1990, de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament per a l'execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d'impacte ambiental de la Comunitat Valenciana (DOGV 1412, 30.10.1990). Així mateix, ha de complir, si escau, amb les obligacions establides en la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats en la Comunitat Valenciana (DOGV 7329, 31.07.2014).



3. Han de notificar a Turisme Comunitat Valenciana qualsevol modificació produïda en l'actuació que es desenvolupe durant la tramitació de l'expedient de subvenció.

4. I han de conservar els documents originals justificatius relacionats amb els projectes subvencionats o còpies certificades conformes amb els originals per tal que puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control, en algun dels suports següents:

– Fotocòpies de documents originals.

– Microfitxes de documents originals.

– Versions electròniques de documents originals.

– Documents que només tinguen versió electrònica.

5. L'incompliment de qualsevol d'aquestes obligacions pot donar lloc a la pèrdua del dret al cobrament i, si escau, al reintegrament de les ajudes percebudes i a l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció.



Article 12. Publicitat de les ajudes

1. Turisme Comunitat Valenciana remet a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que opera com a sistema nacional de publicitat de subvencions, la informació sobre les subvencions concedides amb indicació de la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, el beneficiari, la quantitat concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, amb expressió dels diferents programes o projectes subvencionats.

2. Turisme Comunitat Valenciana ha de publicar en el seu portal de transparència en l'enllaç http://www.turisme.gva.es/opencms/opencms/turisme/es/contents/conselleria/transparencia/subven_ayudas_concedidas, així com a través del portal de transparència de la Generalitat en l'enllaç http://www.gvaoberta.gva.es/va/inici, informació de les subvencions concedides amb indicació de l'import, l'objectiu o la finalitat d'aquestes i les entitats beneficiàries.

3. El beneficiari ha de donar la publicitat adequada al caràcter públic del finançament de l'actuació subvencionada, per la qual cosa en totes les actuacions que resulten beneficiàries de les ajudes convocades mitjançant aquesta resolució ha de figurar el distintiu al qual es fa esment en l'apartat 5.2 de l'annex I a aquesta resolució i a través del qual es fa constar que el projecte ha comptat amb la col·laboració de Turisme Comunitat Valenciana.



Article 13. Justificació de despeses

1. La justificació de l'actuació objecte d'ajuda ha de fer-se d'acord amb el projecte subvencionat i en els termes fixats en el programa respectiu i en la resolució corresponent de concessió de l'ajuda.



La presentació de la documentació s'efectua per via telemàtica amb l'aportació dels documents que a continuació es relacionen:



a) Relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, per a la qual cosa s'ha d'omplir de manera correcta l'imprés normalitzat denominat «Compte justificatiu» i ha de signar-lo electrònicament el representant legal.

b) «Memòria final del projecte executat» és un document no normalitzat que ha de contindre una descripció detallada de les activitats que s'hagen realitzat, així com tota la informació necessària per a justificar de manera satisfactòria el compliment de les condicions imposades en el Decret 4/2017, de 31 de març, en aquesta convocatòria i en la resolució de la concessió. Així mateix, ha d'incloure justificació gràfica de l'actuació que acredite que aquesta s'ha efectuat de conformitat amb les especificacions i condicions establides en la resolució de concessió de l'ajuda.

c) Factures originals o còpies compulsades d'aquestes. Aquestes factures han d'ajustar-se a l'actuació subvencionada i al pressupost aportat en la sol·licitud de l'ajuda. Així mateix, han de complir els requisits establits en l'article 6 del Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació (BOE 289 d'1.12.2012), especialment el que preceptua l'article 6.1.f, que estableix que les factures han d'incloure el desglossament dels preus unitaris de les operacions.



Cada factura s'ha d'acompanyar dels justificants detallats en aquesta segons es defineix en l'annex I, apartats 5.1.a i b, costos de creativitat, producció, planificació i altres suports de difusió: un exemplar de les insercions publicitàries en mitjans escrits o electrònics, fullets, cartells o altres suports gràfics de format menut o gran i suports audiovisuals (falques de ràdio, anuncis de televisió i internet).



d) Justificants de pagament de les factures. Amb aquesta finalitat s'admeten resguards de transferències (si inclou diverses factures, se n'ha d'aportar relació detallada), xecs i pagarés, en els termes següents:



– Si la forma de pagament és una transferència bancària, aquesta s'ha de justificar a través de:

· Les còpies dels resguards de les transferències efectuades amb una autenticació explícita de l'entitat bancària.

· Còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada, en què es reflectisca el saldo anterior i posterior a aquesta.

– Si la forma de pagament és un xec o pagaré, el document justificatiu ha de consistir en:

· Un rebut, signat i segellat pel proveïdor, en què s'ha d'especificar la factura o documentació justificativa de la despesa a la qual correspon el pagament i la seua data, el número i la data del xec, i davall de la signatura ha d'aparéixer el nom i NIF de la persona que signa.

· Còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada, en què es reflectisca el saldo anterior i posterior a aquesta operació.

La data del venciment del xec o pagaré ha de ser anterior a la data de compliment de les condicions establides en la resolució de concessió o de la justificació i s'ha d'haver pagat de manera efectiva.

e) Si en l'execució del projecte subvencionat participa personal propi, s'ha d'aportar certificat expedit i signat electrònicament pel representant legal de l'entitat que detalle les persones, els mesos i el cost a càrrec d'aquesta, amb indicació del percentatge que resulta imputable al desenvolupament de l'actuació objecte de l'ajuda.

Amb aquest objecte s'admeten despeses relatives a retribucions salarials i cost de la Seguretat Social d'aquest personal, l'import corresponent a aquesta partida de despeses no pot representar més d'un 20 % del total del cost total subvencionable.

Així mateix, aquesta partida de despeses ha de ser objecte d'informe d'un auditor inscrit com a exercent en el Registre oficial d'auditors de comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, en els termes previstos en l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels auditors de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal, previstos en l'article 74 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

f) Declaració responsable sobre l'obtenció d'alguna altra ajuda d'ens públic o privat per a la mateixa actuació, en el cas que s'haja produït variació respecte a la declaració aportada amb la sol·licitud, amb indicació de l'organisme concedent i l'import de l'ajuda.



g) Material gràfic en què figure el distintiu en el qual es fa constar que el projecte ha comptat amb la col·laboració de Turisme Comunitat Valenciana, tal com estableix l'article 12.3 d'aquesta resolució.



h) Qualsevol altra documentació exigida per Turisme Comunitat Valenciana que es considere necessària per a verificar el grau d'execució efectiva de les actuacions subvencionades, i la seua adequació a la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.

2. No s'accepten com a justificants d'execució del projecte o activitat subvencionada les factures derivades de la contractació amb empreses o entitats vinculades al beneficiari de l'ajuda en els termes previstos en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. S'entendrà que hi ha vinculació quan es done algun dels supòsits de l'article 68.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

4. La justificació de l'ajuda s'ha d'efectuar en el termini que s'establisca en la resolució de concessió, que en cap cas pot ser posterior al 15 de desembre de 2019.



Article 14. Pagament de les ajudes, pèrdua del dret al cobrament i reintegrament de l'ajuda concedida

1. Turisme Comunitat Valenciana ha de procedir al pagament de l'ajuda quan el beneficiari haja executat el projecte o actuació i sempre que haja complit totes les obligacions exigibles.

2. En cas que l'import de cost subvencionable justificat de manera procedent siga inferior al cost subvencionable establit en la resolució de concessió, l'import de l'ajuda que s'ha de lliurar disminuirà proporcionalment, i provocarà la pèrdua parcial del dret al cobrament de la subvenció.

3. En cas que el cost subvencionable justificat de manera procedent siga inferior a l'import mínim establit en l'annex I d'aquesta resolució perquè l'actuació siga subvencionable, es produirà la pèrdua total del dret al cobrament de la subvenció concedida.

4. L'alteració d'algunes de les característiques del projecte o activitat aprovats, l'incompliment de condicions i terminis establits en la resolució de concessió, la no execució o l'execució parcial de la inversió, la falta o justificació incompleta de despeses efectivament realitzades i la concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques o privades que en el seu conjunt excedisquen l'import del cost subvencionable de l'actuació, així com la concurrència de qualsevol altra causa de les previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en cas de no haver-se efectuat encara el pagament de l'ajuda, provocaran la pèrdua del dret al cobrament, total o parcial, de l'ajuda.

5. L'incompliment pel beneficiari de qualsevol dels requisits, condicions i altres circumstàncies que donen lloc a l'atorgament de l'ajuda, la variació de la finalitat de la inversió o actuació o la falta de justificació de l'execució del projecte, així com la concurrència de qualsevol altra causa de les previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, originaran el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de l'ajuda fins al dia que s'acorde la procedència del reintegrament.

6. El procediment per a declarar la procedència del reintegrament (o, si escau, de la pèrdua del dret al cobrament) es regeix pel que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, sense perjudici de les especialitats establides en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en el Reglament d'aquesta aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



Article 15. Actuacions de comprovació

1. Turisme Comunitat Valenciana pot, en qualsevol moment, efectuar totes aquelles actuacions de comprovació administrativa, material, de verificació de la inversió o realització de l'actuació objecte d'ajuda que considere necessàries.

2. El beneficiari i els tercers relacionats amb l'objecte de la subvenció o la justificació d'aquesta estan, així mateix, obligats a sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer dels òrgans de fiscalització de la Generalitat en relació amb les subvencions o ajudes concedides.

3. La comprovació material de l'execució efectiva de l'activitat subvencionada o del compliment de la finalitat s'ha de fer per mitjà del pla de control corresponent que desenvolupe Turisme Comunitat Valenciana, en el qual s'ha d'indicar si l'obligació de comprovació afecta la totalitat de les ajudes o bé una mostra de les concedides i, en aquest últim cas, la forma de selecció adient.



Article 16. Facultat per a dictar instruccions

Es faculta la persona titular de la direcció de Turisme Comunitat Valenciana per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que considere necessàries per al desenvolupament i l'aplicació del que disposa aquesta resolució.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant dels Jutjats Contenciosos Administratius de València, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de ser publicada i, de manera potestativa, pot interposar-se recurs de reposició davant del president de Turisme Comunitat Valenciana, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de ser publicada, tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 26 de febrer de 2019.– El president de Turisme Comunitat Valenciana: Francesc Colomer Sánchez.







ANNEX I



Programa 1: Lluita contra l'intrusisme en l'oferta del allotjament turístic

1. Objecte: Realització de campanyes de sensibilització, conscienciació i lluita contra el frau i l'intrusisme en l'oferta de l'allotjament turístic reglat de la Comunitat Valenciana: apartaments i habitatges d 'ús turístic.

2. Beneficiaris: Els que s'estableixen en l'article 4.1.a d'aquesta resolució (empreses i associacions)

3. Consignació: 250.000 euros; capítol IV.

4. Actuacions subvencionables:

Cada sol·licitant pot presentar una sol·licitud per a una única actuació consistent en:

a) Campanyes de publicitat en mitjans de comunicació en línia i fora de línia.

b) Publicitat a través d'altres suports de difusió.

Les activitats subvencionables poden ser les que es facen entre l'1 de gener i el 15 de desembre de 2019.

5. Costos subvencionables i intensitat de l'ajuda:

5.1. Formen part del cost subvencionable les despeses que corresponguen de manera indubtable al desenvolupament i l'execució de les activitats proposades a partir de la data assenyalada en l'article 4.2.e d'aquesta resolució de convocatòria d'ajudes. El cost subvencionable resulta de la suma dels imports de les partides del projecte que, d'acord amb el que disposa aquesta resolució, puguen ser objecte d'ajuda i que són:

a) Campanyes de publicitat:

a).1. Costos relatius a la creativitat i producció de suports de comunicació gràfics (redacció de textos, fotografies, mapes, fotomecànica, arts finals i impressió de fullets i cartelleria) i audiovisuals (filmació d'espots, vídeos, locució i gravació de falques radiofòniques), producció d'espais publicitaris per a internet (bàners i altres formats).

a).2. Costos relatius a la planificació i compra de mitjans i espais publicitaris (anuncis en televisió, mitjans escrits, ràdio i internet) de les campanyes de publicitat de qualsevol àmbit.

b) Altres suports de difusió: edició de fullets, díptics, tríptics, cartells, tanques, pancartes i altres formats grans, que formen part de les accions de publicitat o que siguen suports singulars de difusió de l'activitat subvencionada.

Només resulten subvencionables les despeses relatives a l'organització de congressos, fòrums, seminaris i trobades quan aquests formen part d'una campanya o acció publicitària vinculada a l'objecte d'aquest programa; aquestes despeses no poden representar més d'un 25 % de l'import del cost total subvencionable.

c) Despeses de personal propi: si en l'execució del projecte subvencionat participa personal de l'entitat beneficiària, aquesta partida de despeses no pot representar més d'un 20 % de l'import del cost total subvencionable; s'ha d'aportar en la justificació de l'ajuda la documentació que a aquest efecte es detalla en l'article 13.1, apartat f d'aquesta resolució.

5.2. Per als costos subvencionables a i b descrits, l'actuació per a la qual se sol·licita l'ajuda ha d'incorporar la marca Comunitat Valenciana amb el claim «Mediterrani en Viu», disponible en diferents formats en l'adreça web següent.

http://www.turisme.gva.es/opencms/opencms/turisme/va/contents/subvencion/distintivos.html.

Així mateix, el beneficiari de l'ajuda ha d'incorporar a les campanyes de publicitat que duga a terme i al material resultant d'altres suports de difusió algun o alguns dels valors/missatges següents amb l'objectiu d'afavorir el posicionament i la imatge de la marca destinació Comunitat Valenciana:

– Destinació mediterrània, oberta, inclusiva i acollidora.

– Destinació hospitalària, pròxima, receptiva amb el visitant.

– Oferta turística de qualitat.

– Serveis turístics professionals i dirigits a satisfer i fidelitzar el turista.

– Territori compromés amb els principis del Codi Ètic Mundial del Turisme: desenvolupament sostenible i responsable, cordialitat, respecte, inclusió…

5.3. L'IVA de l'activitat únicament pot formar part del cost subvencionable, quan siga suportat de manera efectiva pel beneficiari i no siga compensable o recuperable, circumstància que s'ha d'acreditar segons indica l'article 6.3 d'aquesta resolució.

5.4. No resulten subvencionables:

a) La publicació d'informació sobre l'activitat subvencionada en format de reportatge gràfic.

b) La producció i emissió de programes de seguiment, entrevistes, en ràdio i televisió.

5.5. La quantia de la subvenció, sense perjudici del que estableix l'article 9.4 d'aquesta resolució en el cas que es produïsquen empats en l'ordre de prelació que s'establisca, és la quantitat que resulte de l'aplicació d'un percentatge del 90 % sobre el cost subvencionable.

5.6. L'import màxim de l'ajuda global per beneficiari és de 120.000 euros en el cas d'associacions i 20.000 euros en el cas d'empreses.



5.7. No es preveuen ajudes per a projectes que tinguen un cost subvencionable inferior a 30.000 euros en el cas d'associacions i 15.000 euros en el cas d'empreses.

6. Criteris relacionats amb l'interés turístic i grau de desenvolupament del projecte.

La puntuació d'aquest criteri és la que resulte de la valoració dels aspectes que a continuació s'assenyalen; la puntuació màxima que es pot aconseguir és de 8 punts.

a) Qualitat tècnica, viabilitat econòmica i aplicabilitat de l'actuació: fins a 2 punts.

b) Caràcter innovador de l'actuació: 1 punt.

c) Grau de singularitat de l'actuació, entesa aquesta com la seua contribució a desestacionalitzar l'activitat turística: fins a 4 punts.

– Si l'actuació es desenvolupa durant almenys 3 mesos de 2019: 1 punt.

– Si l'actuació es desenvolupa durant almenys 4 mesos de 2019: 2 punts.

– Si l'actuació es desenvolupa durant almenys 5 mesos de 2019: 3 punts.

– Si l'actuació es desenvolupa durant més de 6 mesos de 2019: 4 punts.

d) Repercussió de l'actuació sobre segments específics de la demanda turística (turisme accessible, familiar, sènior o altres): 1 punt.



Programa 2: Foment del turisme social a través de la lluita contra la temporalitat i la precarietat laboral en el sector turístic i la millora de les condicions de treball de les cambreres de pisos

1. Objecte

A) Realització de campanyes de sensibilització, conscienciació i suport a la inspecció i lluita contra la temporalitat i la precarietat laboral en el sector turístic de la Comunitat Valenciana.

B) Realització de campanyes de sensibilització, conscienciació i suport al col·lectiu de les cambreres de pisos per a la detecció primerenca i el tractament de les malalties i els riscos derivats de la seua activitat laboral; l'objecte de subvenció són aquelles activitats que tinguen relació directa i estiguen d'acord amb l'Estratègia valenciana de seguretat, salut i benestar laboral.

Aquesta actuació preveu, així mateix, el desenvolupament d'accions formatives i de difusió de bones pràctiques en la prevenció de riscos laborals associats a aquesta activitat professional, tot això en el marc de l'estudi de situació de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball, INVASSAT, sobre la matèria.

2. Beneficiaris: Els que s'estableixen en l'article 4.1.a d'aquesta resolució (sindicats, associacions i organitzacions de treballadors del sector turístic).

3. Consignació: 300.000 euros; capítol IV.

4. Actuacions subvencionables:

Cada sol·licitant pot presentar una única sol·licitud per a les actuacions A) i B) definides en l'apartat 1 (Objecte) d'aquest programa.

Les activitats que s'han d'efectuar han de consistir, en el cas d'una actuació tipus A, en:

a) Campanyes de publicitat en mitjans de comunicació en línia i fora de línia.

b) Publicitat a través d'altres suports de difusió.

Les activitats que s'han d'efectuar han de consistir, en el cas d'una actuació tipus B), en:

a) Campanyes de publicitat en mitjans de comunicació en línia i fora de línia.

b) Publicitat a través d'altres suports de difusió.

c) Formació i aplicació de bones pràctiques en prevenció de riscos laborals orientada a previndre patologies associades a aquesta activitat professional.

Les activitats subvencionables poden ser les que es facen entre l'1 de gener i el 15 de desembre de 2019.

5. Costos subvencionables i intensitat de les ajudes:

5.1. Formen part del cost subvencionable les despeses que corresponguen de manera indubtable al desenvolupament i l'execució de les activitats proposades a partir de la data assenyalada en l'article 4.2.e d'aquesta resolució de convocatòria d'ajudes. El cost subvencionable resulta de la suma dels imports de les partides del projecte que, d'acord amb el que disposa aquesta resolució, puguen ser objecte d'ajuda, i que són:

a) Campanyes de publicitat en mitjans de comunicació en línia i fora de línia.

a).1. Costos relatius a la creativitat i producció de suports de comunicació gràfics (redacció de textos, fotografies, mapes, fotomecànica, arts finals i impressió de fullets i cartelleria) i audiovisuals (filmació d'espots, vídeos, locució i gravació de falques radiofòniques), producció d'espais publicitaris per a internet (bàners i altres formats).



a).2. Costos relatius a la planificació i compra de mitjans i espais publicitaris (anuncis en televisió, mitjans escrits, ràdio i internet) de les campanyes de publicitat de qualsevol àmbit.

b) Publicitat a través d'altres suports de difusió: edició de fullets, díptics, tríptics, cartells, tanques, pancartes i altres formats grans, que formen part de les accions de publicitat o que siguen suports singulars de difusió de l'activitat subvencionada.

c) Accions formatives i de difusió de bones pràctiques en prevenció de riscos laborals orientades a previndre patologies associades a l'activitat professional de cambrera de pisos. Les despeses admeses en aquest apartat no poden superar el 40 % del cost total subvencionable; l'activitat que s'ha d'efectuar cal emmarcar-la en l'estudi de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball, INVASSAT, elaborat en aquest àmbit.



d) Despeses de personal propi: si en l'execució del projecte subvencionat participa personal de l'entitat beneficiària, aquesta partida de despeses no pot representar més d'un 20 % de l'import del cost total subvencionable; s'ha d'aportar en la justificació de l'ajuda la documentació que a aquest efecte es detalla en l'article 13.1, apartat f d'aquesta resolució.

5.2. L'actuació per a la qual se sol·licita l'ajuda, per als tipus de costos subvencionables descrits, ha d'incorporar la marca Comunitat Valenciana, marca que es troba disponible en la següent adreça d'internet:



http://www.turisme.gva.es/opencms/opencms/turisme/va/contents/subvencion/distintivos.html

Així mateix, el beneficiari de l'ajuda ha d'incorporar a les campanyes de publicitat que duga a terme i al material resultant d'altres suports de difusió que genere algun o alguns dels valors/missatges següents amb l'objectiu d'afavorir el posicionament i la imatge de la marca destinació Comunitat Valenciana:

– Destinació mediterrània, oberta, inclusiva i acollidora.

– Destinació hospitalària, pròxima, receptiva amb el visitant.

– Serveis turístics professionals i dirigits a satisfer i fidelitzar el turista.

– Territori compromés amb els principis del Codi Ètic Mundial del Turisme: desenvolupament sostenible i responsable, cordialitat, respecte, inclusió…

5.3. L'IVA de l'activitat únicament pot formar part del cost subvencionable, quan siga suportat de manera efectiva pel beneficiari i no siga compensable o recuperable, circumstància que s'ha d'acreditar segons indica l'article 6.3 d'aquesta resolució.

5.4. No resulten subvencionables:

a) La publicació d'informació sobre l'activitat subvencionada en format de reportatge gràfic.

b) La producció i emissió de programes de seguiment, entrevistes, en ràdio i televisió.

5.5. La quantia de la subvenció, sense perjudici del que estableix l'article 9.4 d'aquesta resolució en el cas que es produïsquen empats en l'ordre de prelació que s'establisca, és la quantitat que resulte de l'aplicació d'un percentatge del 90 % sobre el cost subvencionable.

5.6. L'import màxim de l'ajuda global per beneficiari per a aquest programa és de 75.000 euros per a una actuació de tipus A i de 50.000 euros per a una actuació de tipus B.

5.7. Amb independència del tipus d'actuació que s'ha de dur a terme, A o B, no es preveuen ajudes per a projectes que tinguen un cost subvencionable inferior a 20.000 euros.

6. Criteris relacionats amb l'interés turístic i grau de desenvolupament del projecte.

La puntuació d'aquest criteri és la que resulte de la valoració dels aspectes que a continuació s'assenyalen; la puntuació màxima que es pot aconseguir és de 8 punts.

a) Qualitat tècnica, viabilitat econòmica i aplicabilitat de l'actuació: fins a 3 punts d'acord amb l'escala següent:

– Si l'actuació no compleix els objectius del programa: 0 punts.

– Si l'actuació compleix parcialment els objectius del programa: 1 punt.

– Si l'actuació compleix en gran manera els objectius del programa: 2 punts.

– Si l'actuació es valora com a òptima en funció dels objectius del programa: 3 punts.

e) Caràcter innovador de l'actuació: 1 punt.

f) Grau de singularitat de l'actuació: fins a 4 punts d'acord amb l'escala següent:

– Si l'actuació es desenvolupa durant almenys 3 mesos de 2019: 1 punt.

– Si l'actuació es desenvolupa durant almenys 4 mesos de 2019: 2 punts.

– Si l'actuació es desenvolupa durant almenys 5 mesos de 2019: 3 punts.

– Si l'actuació es desenvolupa durant més de 6 mesos de 2019: 4 punts.

Mapa web