Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 d'octubre de 2019, de la Subdirecció General de Relacions Laborals, de la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral, per la qual es disposen el registre i la publicació de l'Acord de la Comissió d'Interpretació, Vigilància i Estudi (CIVE) del II Conveni col·lectiu per al personal laboral de l'Administració de la Generalitat. [2019/10594]

(DOGV núm. 8692 de 05.12.2019) Ref. Base de dades 010360/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
    Grup temàtic: Convenis col·lectius
    Descriptors:
      Temàtics: conveni col.lectiu , conveni de sector, personal laboral de la Generalitat





Vist el text de l'Acord de la Comissió d'Interpretació, Vigilància i Estudi (CIVE) del II Conveni col·lectiu per al personal laboral de l'Administració de la Generalitat, subscrit a València el dia 29 de març de 2019 per les representacions de l'Administració de la Generalitat i de les organitzacions sindicals Unió General de Treballadors (UGT-PV), Confederació Sindical de Comissions Obreres (CCOO-PV) i Central Sindical Independent de Funcionaris (CSI-F), i de conformitat amb el que es disposa en l'article 90, apartats 2 i 3, del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre; l'article 2 del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i depòsit de convenis i acords col·lectius de treball, i l'article 4.3 de l'Ordre 37/2010, de 24 de setembre, per la qual es crea el Registre de la Comunitat Valenciana de Convenis i Acords Col·lectius de Treball, d'acord amb el que s'estableix per l'article 51.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i el Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, aquesta Subdirecció General de Relacions Laborals, resol:



Primer

Ordenar que s'inscriga en el Registre de la Comunitat Valenciana de Convenis i Acords Col·lectius de Treball, amb notificació a la comissió negociadora i depòsit del text de l'acord.



Segon

Disposar que es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 22 d'octubre de 2019.– El subdirector general de Relacions Laborals: Rogelio Navarro Domenichelli.





Acord d'adhesió de la Comissió d'Interpretació, Vigilància i Estudi del II Conveni col·lectiu, i del sindicat que ostenta la condició de representatiu en l'àmbit del personal laboral de l'Administració de la Generalitat, al Decret del Consell pel qual es regulen les condicions de treball del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat





Reunits a València, a 29 de març de 2019, en l'àmbit de la Comissió d'Interpretació, Vigilància i Estudi del II Conveni col·lectiu (CIVE), les representacions de l'Administració de la Generalitat i de les organitzacions sindicals Unió General de Treballadors del PV (UGT-PV) i Comissions Obreres del PV (CCOO-PV), com a integrants de la CIVE i la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), per ostentar la condició de representativa en l'àmbit del personal laboral de l'Administració de la Generalitat, de conformitat amb el que es disposa en l'article 7.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical.



De conformitat amb el que s'estableix en l'article 38.8 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (TREBEP), així com en l'article 83.3 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, i en l'article 2 in fine i l'article 4 del vigent conveni col·lectiu.



Les parts reunides,



MANIFESTEN

Després de l'entrada en vigor del Decret 175/2006, de 24 de novembre, del Consell, pel qual es regulaven les condicions de treball del personal al servei de l'Administració del Consell (Decret 175/2006), han sigut aprovades diverses normes amb rang de llei que han introduït canvis significatius en aquesta matèria. D'una banda, la Llei 7/2007, de 13 d'abril, per la qual es va aprovar l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, va suposar una sèrie d'avanços en matèria de permisos per conciliació de la vida personal, familiar i laboral. D'una altra, la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (LOGFPV), va realitzar una aposta per aprofundir en la millora de les condicions personals i professionals del personal empleat públic i va fer compatible la seua dedicació professional amb la seua vida personal i familiar.

D'altra banda, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el TREBEP, ha realitzat modificacions relatives a les condicions de treball del personal empleat públic en la legislació estatal de caràcter bàsic que impliquen la necessitat d'adaptar el règim de condicions de treball previst en la normativa autonòmica. I més recentment, el Reial Decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació, ha introduït en el text del TREBEP i en el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors importants modificacions relatives a aquesta matèria que igualment han de ser contemplades per la normativa autonòmica.

Són múltiples, en conseqüència, les modificacions que han hagut d'efectuar-se en el fins ara vigent Decret 175/2006, per la qual cosa s'ha optat per l'aprovació d'un nou decret que, mantenint en la major part l'estructura del Decret 175/2006, incorpora les novetats i millores necessàries.

El projecte de decret va ser objecte de negociació amb les organitzacions sindicals en la Mesa Sectorial de Funció Pública celebrada el dia 21 de desembre de 2018 i incloïa en el seu àmbit d'aplicació tant el personal funcionari com al laboral de l'Administració de la Generalitat. No obstant això, durant la tramitació del projecte es va emetre pel Consell Jurídic Consultiu el dictamen 148/2019, de data 6 de març de 2019, amb una observació essencial, en el sentit d'afirmar que «si bé el Consell té competència per a dictar la norma projectada respecte al seu personal funcionari, no obstant això no la té respecte al seu personal laboral, en atenció a la competència exclusiva de l'Estat en aquesta matèria, per la qual cosa, si pretén aplicar al personal laboral les mateixes condicions de treball projectades en relació amb el funcionari públic, haurà de traslladar-les al conveni col·lectiu o als diferents contractes de treball que afecten el seu personal laboral (…) per la qual cosa ha de suprimir-se l'apartat 2 de l'article 1 projectat». En conseqüència, en compliment del dictamen esmentat, el Decret únicament inclou en el seu àmbit d'aplicació el personal funcionari de l'Administració de la Generalitat.



En virtut de tot això, les parts signants



ACORDEN



Primer. L'adhesió al Decret del Consell pel qual es regulen les condicions de treball del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat, aprovat pel Consell en la sessió del 22 de març de 2019, així com, si escau, a les corresponents normes i instruccions de desplegament que s'adopten com a conseqüència d'aquest.



Segon. El present acord serà aplicable al personal laboral gestionat per la direcció general competent en matèria de funció pública.



Tercer. Aquest acord, una vegada ratificat, es remetrà a l'oficina pública competent perquè es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Quart. El present acord entrarà en vigor el mateix dia que el decret de condicions de treball objecte d'aquesta adhesió.



Per la Generalitat,

La directora general de Funció Pública, presidenta de la CIVE: Eva María Coscollá Grau



Per les organitzacions sindicals,

Per UGT-PV: Francisco Chapa Nebreda

Per CCOO-PV: José Cloquell Mascarell

Per CSIF: M. del Mar Auñón Martínez

Mapa web