Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 26 de desembre 2017, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen per a l'exercici 2018 les ajudes per al desenvolupament de programes de serveis socials especialitzats en dona en situació o risc d'exclusió social. [2017/12236]

(DOGV núm. 8204 de 03.01.2018) Ref. Base de dades 000054/2018




Mitjançant l'Ordre 6/2016, de 21 de març, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, s'estableixen les bases reguladores de les ajudes per a programes de serveis socials especialitzats en l'atenció a dones en situació o en risc d'exclusió social (DOGV 7751, 01.04.2016).

En virtut del que s'hi exposa i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

Convocar les ajudes per al desenvolupament de programes de serveis socials especialitzats en dona en situació o risc d'exclusió social regulades per l'Ordre 6/2016, de 21 de març, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per a l'exercici 2018.





Segon. Programes objecte de subvenció

1. Els programes objecte de subvenció consisteixen en la realització d'actuacions específiques amb dones en situació o risc d'exclusió social la finalitat de les quals és millorar la seua situació psicosocial, la seua formació integral o la seua integració social i laboral, i estan relacionades amb algunes de les àrees següents:

a) Foment de l'autoestima i promoció de l'autonomia personal.

b) Adquisició d'hàbits i habilitats personals, maternals i de relació.



c) Adquisició d'habilitats prelaborals bàsiques per al desenvolupament de l'ocupabilitat.

d) Atenció psicològica i social a nivell individual i grupal.

e) Atenció específica a dones embarassades i mares amb menors de tres anys.

2. Les actuacions van dirigides específicament a dones en situació o en risc d'exclusió social, i s'hi pot incloure els fills i filles menors que depenguen d'elles.



Tercer. Requisits de les entitats beneficiàries

1. Poden ser beneficiàries d'aquestes ajudes les entitats sense ànim de lucre que tiren endavant programes de serveis socials especialitzats en dones en situació o risc d'exclusió social i que en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds es troben inscrites en el Registre general dels titulars d'activitats, de serveis i centres d'acció social de la Comunitat Valenciana, creat pel Decret 91/2002, de 30 de maig, del Consell.

2. Cada entitat pot presentar només una sol·licitud per àmbit local d'actuació.



Quart. Finançament

La present convocatòria d'ajudes es realitza pel procediment de tramitació anticipada d'expedients de despesa, previst en l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda. El projecte de la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018 determina la línia S5340000, denominada «Programes d'atenció a dones en situació d'exclusió social», en l'aplicació pressupostària 16.02.01.0000323.10.4, destinada a l'esmentada finalitat i dotada amb un import de 600.000 euros.

No obstant això, l'eficàcia de la present convocatòria queda condicionada a l'existència, en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, de crèdit adequat i suficient per a atendre les ajudes previstes en aquesta resolució.

A aquest efecte, una vegada aprovats els Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una resolució que especifique la línia pressupostària i l'import global que es destina al finançament d'aquestes.



Cinqué. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds és de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Quan l'últim dia del termini siga inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.



2. De conformitat amb el que estableix l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la sol·licitud i la documentació que s'hi adjunta s'han de presentar exclusivament per via electrònica, mitjançant la firma electrònica de l'entitat sol·licitant o de la persona que la represente. Als efectes de participació en la present convocatòria es considera que la subscripció de la sol·licitud de presentació telemàtica per les entitats sol·licitants o per les persones que les representen implica la capacitat d'obrar necessària per a: sol·licitar l'ajuda, permetre l'accés a la Plataforma autonòmica d'Interoperabilitat, designar el compte bancari on s'ha de transferir, si és el cas, la subvenció i assumir les declaracions responsables de no concurrència de causa legal per a obtindre la condició de persona beneficiària (article 13 de la Llei 38/200, general de subvencions).

3. La sol·licitud de presentació telemàtica i la documentació annexa han d'estar accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es (procediments administratius), i en el següent enllaç de la Guia Prop http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_Proc=319&versió=amp



Sisé. Documentació a aportar

1. La sol·licitud d'ajuda s'ha de formular segons model que s'adjunta com annex I i ha d'aportar-se conjuntament amb la documentació següent:

a) Memòria de l'entitat sol·licitant, segons el model que s'adjunta com a annex II, detallant almenys els aspectes següents:

1r. Grau d'implantació de l'entitat a la Comunitat Valenciana

2n. Grau d'especialització de l'entitat en l'atenció al col·lectiu de dones en situació o risc d'exclusió social.

3r. Estructura i capacitat de gestió.

4t. Descripció dels serveis o activitats que realitza.

5é. Experiència de l'entitat en la realització de programes específics per a dones en situació o risc d'exclusió social.

b) Fitxa descriptiva del programa (dades essencials) per al qual se sol·licita la subvenció, segons el model que s'adjunta com a annex III, on s'ha de consignar:

1r. Avaluació de les necessitats socials que el justifiquen. Indicar expressament si hi ha organismes públics que presten aqueixos serveis i la dificultat per a accedir-hi.

2n. Àmbit territorial del programa i característiques de les dones a què va dirigit.

3r. Forma d'accés de les beneficiàries. Cal indicar expressament si hi ha instruments de coordinació i derivació amb altres entitats públiques o privades.

4t. Nombre estimat de beneficiàries.

5é. Objectius generals i específics.

6é. Descripció de les actuacions a realitzar i programació temporal d'aquestes.

7é. Metodologia que s'ha de fer servir en el desenvolupament.

8é. Equip professional amb què s'ha de realitzar el programa.

9é. Mitjans tècnics necessaris per a la realització.

10é. Resultats esperats del programa i sistema i instruments a utilitzar per a avaluar la consecució dels objectius.

11é. Pressupost de despeses derivades de l'execució del programa desglossat per conceptes i les fonts de finançament.

c) Còpia compulsada dels estatuts de l'entitat sol·licitant aprovats com cal i registrats.

d) Document que acredite, en funció dels estatuts, la persona que tinga la capacitat de representar l'entitat i d'actuar en nom seu, incloent-hi la capacitat de realitzar les operacions bancàries necessàries per a percebre les ajudes que es reben, si és el cas, per compte de l'entitat.

e) Model de domiciliació bancària, que s'adjunta com a annex IV, emplenat com cal, en el qual la persona titular del compte ha de coincidir amb l'entitat sol·licitant de la subvenció.

f) Autorització a l'òrgan convocant, que s'ha de fer constar en l'annex I, perquè aquest, de forma directa i per mitjans telemàtics:

Comprove les dades fiscals identificatius de l'entitat sol·licitant que es troben en l'Agència Estatal d'Administració Tributària i les dades d'identitat de la persona representant legal, mitjançant el Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, segons estableix el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. No obstant això, si de les comprovacions efectuades resultara alguna discordança amb les dades facilitades en la sol·licitud, la persona que instruïsca el procediment quedaria facultada per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.

Obtinga l'acreditació que l'entitat sol·licitant està al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Hisenda de la Generalitat, i de les seues obligacions amb la Seguretat Social, previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en els articles 18, 19 i 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la llei.

Si l'entitat sol·licitant no autoritza haurà d'aportar: còpia compulsada o autentificada del NIF de l'entitat sol·licitant; còpia compulsada o autentificada del document nacional d'identitat, passaport o targeta d'identificació d'estranger de la persona representant legal, segons siga procedent; i els certificats que acrediten el compliment de les mencionades obligacions o, si no està obligat a presentar les declaracions o documents a què aquelles es refereixen, ha d'acreditar-ne el compliment per mitjà d'una declaració responsable.

g) Declaració responsable que l'entitat no està incursa en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques, i que es troba al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagueren exigit, inclosa en l'annex I.

h) Aquella altra documentació addicional que la persona sol·licitant considere necessària per a l'oportuna valoració de la seua sol·licitud, d'acord amb els criteris de valoració establits en la present convocatòria.



Seté. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Després d'haver transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat cap resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, als efectes prevists en l'article 25.1a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Correspon a la directora general de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere la competència per a resoldre, amb un informe previ i una proposta de la comissió de valoració.



Huité. Mitjans de notificació

1. De conformitat amb el que estableix l'article 45.1b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'òrgan instructor ha de publicar els requeriments d'esmena en la web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere:

http://www.inclusio.gva.es/va/web/mujer/ayudas-para-programas-especializados-mujer-en-exclusion

2. La resolució del procediment s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere, tot de conformitat amb l'article 45.1b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Nové. Recursos

Les resolucions que es dicten d'acord amb el que disposa l'article anterior esgoten la via administrativa; i contra aquestes hom pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes dellà la notificació, o bé directament un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació, tot conformement amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Desé. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. La valoració de la totalitat de les sol·licituds presentades i admeses que complisquen els requisits establits és sobre 100 punts, d'acord amb els criteris establits en els apartats 2 i 3 d'aquest article.



2. Criteris de valoració respecte a l'entitat sol·licitant: màxim, 30 punts.

a) Antiguitat: es valora que l'entitat s'haguera constituït almenys un any abans de la data de publicació de la corresponent convocatòria, fins a 10 punts.

– 1 any d'antiguitat: 2 punts

– 2 anys d'antiguitat: 4 punts

– 3 anys d'antiguitat: 6 punts

– 4 anys d'antiguitat: 8 punts

– 5 anys o més d'antiguitat: 10 punts

b) Especialització: es valora l'experiència de l'entitat en l'atenció al col·lectiu de dones en situació o risc d'exclusió social, fins a 10 punts.



– 0 anys d'experiència: 1 punt

– 1 any d'experiència: 2 punts

– 2 anys d'experiència: 4 punts

– 3 anys d'experiència: 6 punts

– 4 anys d'experiència: 8 punts

– 5 anys o més d'experiència: 10 punts

c) S'ha de valorar que l'entitat tinga contractada alguna dona procedent dels següents col·lectius: víctimes de violència de gènere, amb discapacitat igual o superior al 33 % o en risc d'exclusió social amb 5 punts.

El contracte haurà de tindre una duració mínima de 6 mesos i estar vigent durant el termini de presentació de sol·licituds i amb una jornada mínima de 20 hores setmanals.

d) Es valorarà que l'entitat dispose d'un certificat o distintiu empresarial en matèria d'igualtat, o com a entitat col·laboradora en igualtat d'oportunitats entre dones i homes, o qualsevol altra acreditació anàloga de caràcter oficial que tinga entre els seus fins la promoció de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, amb 5 punts.

3. Criteris de valoració respecte al projecte o activitat a realitzar: màxim, 70 punts.

a) Claredat i coherència del programa (màxim, 40 punts): cal que es valoren els següents aspectes, assignant a cada un d'aquests una puntuació compresa entre 0 i 10 punts:

– Claredat i concisió en la definició dels objectius.

– Descripció d'actuacions, metodologia i activitats i coherència amb els objectius.

– Idoneïtat de les destinatàries del programa.

– Idoneïtat del personal assignat a l'execució del programa.

b) Avaluació de les necessitats socials que justifiquen el programa (màxim,10 punts): es valora l'absència de serveis públics per a la cobertura o dificultat en l'accés.

– Absència de serveis públics en el municipi on es desenvolupe el programa: 10 punts

– Existència de serveis públics de difícil accés per a les usuàries: 5 punts

c) Resultats esperats del programa i sistema i instruments d'avaluació que permeten mesurar el grau de compliment dels objectius (màxim, 10 punts): es valoren els següents aspectes, assignant a cada un d'aquests una puntuació compresa entre 0 i 5 punts.

– Quantificació i relació amb els objectius.

– Instruments i moments d'avaluació.

d) Grau de coordinació i complementarietat del programa amb els d'altres entitats o serveis públics (màxim, 10 punts): es valoren els següents aspectes, assignant a cada un d'aquests una puntuació compresa entre 0 i 5 punts.

– Entitats amb què col·labora i relació que hi té.

– Instruments de coordinació i derivació.

4. Només poden obtindre ajuda aquelles sol·licituds que obtinguen una puntuació mínima de 51 punts en la valoració global, d'acord amb els anteriors criteris.

5. La dotació pressupostària de la convocatòria s'ha de distribuir entre les entitats sol·licitants atenent a la puntuació obtinguda d'acord amb els anteriors criteris, sempre que complisquen els requisits demanats i que arriben a la puntuació mínima establida en l'apartat anterior.





Onzé. Règim de lliurament de pagaments

Llevat que la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018 permeta un règim de lliurament de transferències corrents distint, el pagament de les ajudes previstes en aquesta convocatòria s'ha de fer ajustant-se al règim següent:

1. El 30 % s'allibera immediatament una vegada concedida.

2. La resta s'allibera després de la justificació per l'entitat de la realització de la totalitat del programa subvencionat.



Dotzé. Forma i termini de justificació de les subvencions

1. El compte justificatiu de les despeses totals efectuat per l'entitat en el programa subvencionat ha de contindre la informació següent:

a) Una memòria explicativa de la realització de les actuacions que conformen el programa subvencionat firmada per la persona que ostente la representació de l'entitat.

En el cas de tractar-se de tallers s'indicarà el lloc, el nombre d'hores impartides, el nombre de dones que han participat i la seua característica dins de la població atesa.

En el cas de tractar-se de serveis s'ha d'indicar el personal i l'horari en què s'han prestat, i també el nombre de beneficiàries.

S'ha de fer referència al grau de consecució dels objectius proposats en el programa realitzat.

S'ha d'informar sobre el resultat de l'avaluació del programa realitzat.

S'ha d'adjuntar l'enquesta d'avaluació, formulada en l'annex VI, que haja fet cada una de les persones usuàries dels programes.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les actuacions realitzades per a desenvolupar el programa firmada per la persona que exercisca la representació de l'entitat, segons el model que s'adjunta com a annex V, que ha de contindre:

1r. Una relació classificada de les despeses del programa, amb identificació de la persona creditora i del document, l'import, la data d'emissió i, si és el cas, la data de pagament. En el cas que, en la realització de l'actuació haja participat personal pertanyent a la plantilla ordinària de l'entitat s'ha d'especificar el percentatge de dedicació de la jornada laboral a aquesta. La imputació dels costs salarials d'aquest personal no pot pas superar el percentatge indicat.

2n. Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, incorporats en la relació a què es fa referència en el paràgraf anterior i, si és el cas, la documentació acreditativa del pagament.

2. En el cas que la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici de 2018 permeta un règim de pagaments anticipats, la justificació de la primera bestreta s'ha de fer com a màxim el 15 d'octubre de 2018.

3. El compte justificatiu de les despeses totals ha de presentar-se, com a data màxima, el 31 de gener de 2019. Si haguera transcorregut el termini assenyalat per a la presentació de la documentació sense que s'haja efectuat, es deixaria sense efecte el dret a l'ajuda concedida, després de la resolució, basada en aquest incompliment, que s'ha de notificar, escaientment, a l'entitat.



Tretze. Recursos contra la convocatòria

La present resolució posa fi a la via administrativa i es pot recórrer en contra, potestativament, en reposició; o es podria plantejar directament un recurs contenciós administratiu així com estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 26 de desembre de 2017.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Mapa web