Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de novembre de 2017, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la Carta de serveis dels centres de formació del SERVEF, se li dóna publicitat, i es deixa sense efecte l'aprovada per Resolució de 25 de setembre de 2017, publicada el dia 28 del mateix mes i any. [2017/11085]

(DOGV núm. 8187 de 11.12.2017) Ref. Base de dades 010921/2017




El Decret 41/2016, de 15 d'abril, del Consell, pel qual s'estableix el sistema per a la millora de la qualitat dels serveis públics i l'avaluació dels plans i programes en l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental té com a finalitat regular els instruments generals del sistema per a la millora de la qualitat de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental, a fi de garantir a la ciutadania la prestació d'uns serveis públics de qualitat, així com l'establiment de directrius per a l'avaluació del compliment i resultats dels seus plans i programes i la publicitat corresponent d'aquests.



En el capítol III del decret esmentat es defineix el sistema de gestió de les cartes de serveis, com un instrument de millora contínua dels serveis, per mitjà del qual les organitzacions públiques informen sobre els compromisos de qualitat dels serveis que gestionen i presten, en resposta a les necessitats i expectatives de la ciutadania, i a la demanda de transparència en l'activitat pública.

Per la condició d'instrument de millora, les cartes de serveis es configuren com un autèntic sistema de gestió i, en aquest sentit, tota la informació bàsica de les cartes de serveis la gestiona de manera uniforme i centralitzada l'òrgan directiu responsable en matèria de gestió i millora de la qualitat dels serveis públics i està suportada en una aplicació informàtica corporativa, en la qual aniran introduint-se totes les dades corresponents a l'evolució dels objectius i indicadors associats als compromisos de qualitat, de manera que s'efectue tant el control i el seguiment, com la gestió completa dels aspectes essencials de les cartes.



La Carta de serveis dels centres de formació del SERVEF, l'ha promoguda la Subdirecció General de Formació Professional per a l'Ocupació i l'han elaborada els directors i les directores dels centres de formació, amb la col·laboració de personal tècnic de la Càtedra INNOVA SERVEF-Universitat de València. En l'elaboració del document s'han seguit les previsions del Decret 41/2016, de 15 d'abril, del Consell, abans esmentat.

Els centres de formació professional del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, tenen com a objecte afavorir la inserció laboral i el desenvolupament professional de les treballadores i els treballadors, prioritàriament en situació de desocupació, i oferir-los serveis i programes formatius per a facilitar les seues possibilitats d'incorporació al mercat laboral. En aquests centres es realitzen actuacions dirigides a treballadors, tant desempleats com ocupats, professionals i empreses, relacionades amb la planificació, la formació i la mobilitat acadèmica i aspiren a ser referent en formació professional per a l'ocupació a la Comunitat Valenciana.

Per tot allò que s'ha exposat, i fent ús de la facultat que em confereix l'article 17 del Decret 41/2016, de 15 d'abril, del Consell, quant a l'autoritat competent per a procedir-ne a l'aprovació, resolc:





Primer

Aprovar la Carta de serveis dels centres de formació del SERVEF.





Segon

La Carta de serveis dels centres de formació del SERVEF estarà a disposició de la ciutadania per mitjà de publicacions que es facilitaran en les distintes dependències d'aquesta Conselleria i del SERVEF, en les oficines Prop d'atenció a la ciutadania i a través la pàgina institucional de la Generalitat Valenciana http//www.gva.es/carta, sense perjudici d'altres accions de comunicació que puguen realitzar-se.





Tercer

Deixar sense efecte la Carta de serveis aprovada per Resolució de 25 de setembre de 2017, del director general del SERVEF publicada en el DOGV número 8137, de 28 de setembre.



Quart

Disposar la publicació de la Carta de serveis dels centres de formació del SERVEF, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per a coneixement general de la ciutadania.



València, 28 de novembre de 2017.– El director general del SERVEF: Enric Nomdedéu i Biosca.





TÍTOL: Carta de serveis dels centres SERVEF de formació



Compromís institucional

Els centres de formació professional del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF), tenen com a finalitat afavorir la inserció laboral i el desenvolupament professional de les treballadores i dels treballadors, prioritàriament en situació de desocupació, i oferir-los serveis i programes formatius per a facilitar les seues possibilitats d'incorporació al mercat laboral. Els centres SERVEF de formació, aspiren a ser referent en formació professional per a l'ocupació a la Comunitat Valenciana.





Missatge general

L'Administració Pública Valenciana ha d'adaptar-se als nous reptes i a les necessitats de la societat i per això ha de modernitzar i millorar de forma contínua els serveis públics que presta. La Generalitat assumeix aquest repte i amb aquesta finalitat incorpora, dins de la seua política de modernització, el projecte Cartes de serveis com un instrument de millora a través del qual la ciutadania pot exigir la prestació d'uns serveis públics amb les màximes garanties de qualitat i conéixer-ne en tot moment el grau de compliment.

La Generalitat contribueix així a donar resposta a l'exigència continguda en l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana que estableix i proclama, en l'article 9, el dret general que tenen els ciutadans i les ciutadanes a gaudir d'uns serveis públics de qualitat.



Relació de serveis

Els centres de formació del SERVEF realitzen actuacions dirigides a treballadors, tant desempleats com ocupats, professionals i empreses, relacionades amb la planificació, la formació i la mobilitat acadèmica. Els serveis prestats són:



Serveis per a l'alumnat i els professionals:

1. Impartir una oferta formativa, en les distintes modalitats, que permeta adquirir les competències i la qualificació professional pertinent, per a obtindre certificats de professionalitat, especialitats formatives, així com la formació conduent a l'obtenció de carnets professionals.



2. Tramitar els certificats de professionalitat i els expedients d'acreditació parcial acumulable (APA).

3. Facilitar un servei d'intèrpret de llengua de signes (en col·laboració amb FESORD) en accions formatives, quan ho sol·licite la persona interessada.

4. Difondre, a través de la pàgina web de cada centre de formació la seua oferta i qualsevol altra informació d'interés sobre aquest.

5. Assessorar, l'alumnat potencial, sobre les característiques de l'oferta formativa.

6. Informar i tramitar les ajudes econòmiques a l'alumnat.

7. Informar i gestionar el mòdul de Pràctiques Professionals no Laborals, i col·laborar en la recerca d'empreses perquè l'alumnat puga realitzar pràctiques.

8. Foment de les especialitats del centre per mitjà de la realització de jornades de portes obertes, fires, divulgació de guies informatives de programació anual, etc.



Serveis per a empreses, organitzacions i institucions:

9. Informar a les persones interessades en els procediments d'acreditació de competències professionals per experiència laboral i vies no formals de formació, de les convocatòries vigents, i indicar les vies per les quals poden mantindre's informats i dels procediments que han de seguir per a inscriure's.

10. Gestionar i supervisar les accions formatives de les entitats col·laboradores del SERVEF.

11. Informar a entitats i professionals sobre el procediment per a l'acreditació i inscripció de centres col·laboradors del SERVEF i la inscripció en el Registre de Centres i Entitats de Formació per a l'ocupació.



12. Informar a les empreses, organitzacions i institucions en matèria de formació professional per a l'ocupació.





Compromisos de qualitat, indicadors i valors objectius



C1 Garantim l'adequació de l'oferta formativa

I1.1 Taxa d'admissió Valor objectiu

80 %

I1.2 Taxa d'èxit Valor objectiu

75 %





C2 Proporcionem un servei d'intèrpret de llengua de signes

*) En col·laboració amb FESORD i en aquelles accions formatives en què ho sol·licite la persona interessada.

I2 Percentatge de serveis prestats Valor objectiu

99 %





C3 Ens comprometem a incrementar les iniciatives de difusió de les activitats i d'especialitats formatives del centre

I3 Increment de les iniciatives de difusió Valor objectiu

>5 %





C4 Ens comprometem que la informació del centre estiga disponible en el portal web del centre 24 hores al dia 7 dies per setmana

*) Les parades tècniques de la web les hem de comunicar amb 24 hores d'antelació

I4 Valor objectiu

90 %





C5 Garantim l'avaluació tècnica de l'acció formativa per part del personal tècnic del centre de formació

I5.1 Taxa d'avaluació tècnica de l'acció formativa Valor objectiu

90 %

I5.2 Seguiment de les accions formatives Valor objectiu

80 %





C6 Garantim l'avaluació tècnica de l'acció formativa per part de l'alumnat

I6 Taxa d'avaluació acadèmica Valor objectiu

75 %





C7 Garantim la informació personalitzada sobre el procediment per a l'homologació, acreditació de centres col·laboradors del SERVEF i la inscripció en el Registre de Centres i Entitats de Formació per a l'Ocupació.

I7 Taxa d'assessorament Valor objectiu

90 %







Ajudeu-nos a prestar un servei millor (mesures d'esmena o compensació i dades de contacte)

Si teniu qualsevol problema o dubte, o bé desitgeu aportar algun suggeriment tant sobre qualsevol aspecte general del Servei rebut com específicament per incompliments dels compromisos de qualitat explicitats en la carta podeu posar-vos en contacte amb nosaltres i enviar-nos un correu electrònic a l'adreça següent: servef@gva.es.



També podeu utilitzar els impresos normalitzats que, per a això, trobareu en qualsevol de les oficines del registre de la Generalitat Valenciana



On estem



SEU CENTRAL

Carrer de Navarro Reverter, 2 46004 – València

Tel. 012 www.servef.es



ALACANT

CSF Alacant

Carrer de Fernando Madroñal, 50 03007 – Alacant

965 937 170 csfalicante@gva.es http://www.servef.gva.es/web/csf-alicante



CSF Elx

Camí de Ferrández, 5 03271 – Elx

966 912 505 centreservefelx@gva.es http://www.servef.gva.es/web/csf-elche



CSF Elda

Carrer del Romero, s/n, 03600 – Elda

966 957 500 cf_elda@gva.es http://www.servef.gva.es/web/csf-elda



CSF Orihuela

Carrer del Paraje Escorratel, 13-A 03317 – Orihuela

966 748 305 csf_orihuela@gva.es http://www.servef.gva.es/web/csf-orihuela



CASTELLÓ

CIPFP Benicarló

Avinguda de les Corts Valencianes, 2 12580 – Benicarló

964 405 750 csf_benicarlo@gva.es http://www.servef.gva.es/web/cipfp-benicarlo



CSF Castelló

Carrer de Venècia, 35 12006 – Castelló de la Plana

964 399 120 cf_castello@gva.es http://www.servef.gva.es/web/csf-castellon



VALÈNCIA

CSF Aldaia

961 207 282 csf_aldaia@gva.es

Carrer de Ricardo Fuster Fuster, S/N 46960 – Aldaia (València)

http://www.servef.gva.es/web/csfaldaia



CIPFP Catarroja

Carrer de Sant Vicent Ferrer, 1-Bis. 46470 – Catarroja

961 924 910 csf_catarroja@gva.es http://www.servef.gva.es/web/cipfp-catarroja



CSF Gandia

Carrer d'Oliva, 47 46702 Gandia

962 829 680 csf_gandia@gva.es http://www.servef.gva.es/web/csf-gandia



CSF Ontinyent

Carretera de Bocairent, S/N 46870 – Ontinyent

962 919 430 csf_ontinyent@gva.es http://www.servef.gva.es/web/csf-ontinyent



CRNFP Paterna

Carrer de Ciutat de Ferrol S/N – Polígon industrial Fuente del Jarro 46988 – Paterna

961 207 250 servef_crnfp_paterna@gva.es http://www.servef.gva.es/web/crnfp-paterna



CSF Picanya

Carrer de l'Alqueria del Moret, 43 46210 – Picanya

961 923 950 cfpicanya@gva.es http://www.servef.gva.es/web/csf-picanya



CSF València Nord

Carrer del Pintor Vilar, 1 entresòl 46010 València

961 207 200 csf_valencianord@gva.es http://www.servef.gva.es/web/csf-valencia-nord

Mapa web