Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 21 de desembre de 2001, del president de l'Institut de la Petita i Mitjana Indústria de la Generalitat Valenciana (IMPIVA), per la qual es convoquen ajudes per al foment de la formació en la indústria i formació per a emprenedors. [2001/12647]

(DOGV núm. 4157 de 28.12.2001) Ref. Base de dades 5306/2001




Article 1. Objecte i àmbit

L'objecte de la present resolució és convocar les ajudes de l'IMPIVA en el marc de la formació en la indústria i formació per a emprenedors, i també aprovar les bases dels programes per les quals es regiran, establides en annex.

Article 2. Marc normatiu

Les ajudes recollides en la present resolució es concediran d'acord amb el que s'ha establit en l'Ordre de 21 de desembre de 2000, de la Conselleria d'Indústria i Comerç, sobre concessió d'ajudes de l'Institut de la Petita i Mitjana Indústria de la Generalitat Valenciana (IMPIVA).

Article 3. Línies pressupostàries

D'acord amb el que establisca la Llei de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2002, es faran públics les línies de crèdit i l'import global màxim destinat per a la concessió de les ajudes previstes en la present disposició.

Article 4. Beneficiaris

1. Podran acollir-se a aquestes ajudes instituts tecnològics, centres europeus d'empreses innovadores i associacions d'empresaris i de tècnics, de caràcter industrial que estiguen vinculades amb la formació industrial, que complisquen el que s'ha establit en les bases del programa.

2. Els beneficiaris hauran de tenir la seu social o delegació a la Comunitat Valenciana i els projectes objecte d'ajuda hauran d'estar localitzats en el dit territori.

3. Les condicions per a ser beneficiari hauran de mantenir-se fins al moment del pagament de la subvenció.

4. L'IMPIVA podrà concertar amb altres entitats la realització de cursos de característiques distintes per a col·lectius la necessitat de formació dels quals no quede satisfeta amb les ajudes aprovades. Per a això es podran subscriure convenis de col·laboració d'acord amb el que s'ha establit en l'Ordre de 21 de desembre de 2000, de la Conselleria d'Indústria i Comerç, sobre concessió d'ajudes de l'Institut de la Petita i Mitjana Indústria de la Generalitat Valenciana (IMPIVA).

Article 5. Supòsits especials

Excepcionalment es podrà donar suport als projectes presentats per sol·licitants que reunisquen unes característiques distintes a les establides amb caràcter general quan s'estimen rellevants d'acord amb les línies de política industrial.

Article 6. Presentació de sol·licituds

1. Els sol·licitants hauran de presentar la següent documentació:

a) Sol·licitud normalitzada, obtinguda a través del servidor web de l'IMPIVA (www.impiva.es); en aquest cas es presentaran tres còpies de l'imprés, o bé s'emplenarà en l'imprés autocopiatiu facilitat per l'IMPIVA.

b) Memòria tècnica del projecte, segons model facilitat per l'IMPIVA.

c) Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal.

d) Fotocòpia del poder de representació o l'acta de nomenament del firmant de la sol·licitud.

e) Fotocòpia del contracte/acta de constitució i els estatuts vigents.

f) Resum de totes les ajudes sol·licitades per a cursos en forma de document Microsoft Excel®, d'acord amb el model facilitat per l'IMPIVA.

2. No caldrà aportar la documentació indicada en els punts c), d) i e) que ja tinga l'IMPIVA, sempre que s'hi mantinga vigent i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment al qual corresponguen.

Article 7. Lloc de presentació de sol·licituds i termini

1. Les sol·licituds i la documentació annexa podran presentar-se en qualsevol de les seus de l'IMPIVA indicades a continuació, en horari de 9 a 14 hores, de dilluns a divendres, i de 17 a 19 hores, de dilluns a dijous.

– IMPIVA Alacant: av. Esportistes Germans Torres, s/n, 03016 l'Albufereta (Alacant).

– IMPIVA Castelló: av. del Mar, s/n, 12003 Castelló.

– IMPIVA València: pl. de l'Ajuntament, 6, 46002 València.

També podran presentar-se en les formes previstes en l'article 38.4. de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

En el cas que s'optara per presentar la sol·licitud en una oficina de correus, haurà de fer-se en sobre obert perquè siga datada i segellada per l'oficina de correus abans de ser certificada.

2. El termini de presentació de sol·licituds començarà l'endemà de la publicació d'aquesta disposició en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. El termini de presentació de sol·licituds acabarà en la data indicada en les bases del programa. Les sol·licituds d'ajuda s'avaluaran periòdicament fins que s'haja esgotat el crèdit consignat a aquest efecte.

4. A fi de potenciar la consecució dels objectius de la present resolució, l'IMPIVA podrà traslladar les sol·licituds a uns altres programes o convocatòries d'ajudes.

Article 8. Projectes plurianuals

Quan es tracte d'un projecte de caràcter plurianual:

a) Haurà d'indicar-se en la memòria tècnica cada una de les seues fases i l'exercici en què es realitzaran.

b) La sol·licitud d'ajuda haurà de presentar-se per a cada una de les fases en l'exercici en què hagen d'executar-se, sense que la concessió d'ajuda per a una d'elles condicione la de futures fases, llevat que el programa faça menció a procediments específics diferents.

Les futures concessions se supeditaran a l'existència d'un programa que empare les actuacions proposades i els resultats aconseguits.

Podran incloure's com a costos elegibles els produïts des de l'acabament del termini de justificació de l'exercici anterior.

Article 9. Resolució de la concessió d'ajudes

El president de l'IMPIVA resoldrà l'adjudicació de les ajudes, mitjançant resolució o mitjançant la subscripció del corresponent conveni, en què es fixarà expressament la quantia, i s'incorporarà, si és el cas, les condicions i obligacions a què haja d'ajustar-se el beneficiari.

La resolució dictada pel president posarà fi a la via administrativa i el seu contingut serà notificat de forma individualitzada a cada interessat.

Article 10. Projectes que reforcen la política social

D'acord amb els criteris de valoració establits en les bases del programa, es valoraran positivament els projectes dirigits a certes categories de persones desfavorides socialment que experimenten condicions, situacions i necessitats especials a l'hora d'emprendre activitats empresarials o introduir-se en el mercat laboral.

Article 11. Obligacions dels beneficiaris

Seran obligacions del beneficiari:

a) Realitzar l'activitat objecte de la subvenció i acreditar la seua realització en la forma i en el període fixat en la notificació de l'ajuda o conveni. L'acreditació de les despeses i inversions es realitzarà mitjançant la presentació de justificants de despesa i pagament en la proporció que s'indique.

b) Respondre de la veracitat dels documents aportats.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social en el moment de la concessió de l'ajuda, circumstància que podrà acreditar-se mitjançant la presentació dels corresponents certificats en la forma i el termini que establisca l'IMPIVA, o bé autoritzant-ne l'IMPIVA per a l'obtenció en la forma definida en l'imprés de sol·licitud. En queden exempts els beneficiaris que reben una ajuda inferior o igual a 1.803,04 euros per projecte.

d) Acreditar la seua personalitat jurídica, referida al moment de sol·licitud de l'ajuda.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i verificació de l'activitat subvencionada efectuades per l'IMPIVA o uns altres òrgans de la Unió Europea, i també les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Generalitat Valenciana en relació amb les ajudes rebudes.

f) Comunicar a l'IMPIVA la sol·licitud o l'obtenció d'altres ajudes per a la mateixa finalitat procedents de qualssevol altres administracions o ens públics, amb indicació del percentatge i la quantia de l'ajuda.

g) Actualitzar la documentació presentada que haguera experimentat alguna modificació.

h) Prestar serveis a preu de mercat i no emprendre activitats econòmiques que repercutisquen en tercers, de manera que falsegen o amenacen falsejar la competència.

i) Efectuar totes les mesures d'informació i publicitat que establisca la normativa europea respecte de les activitats en les quals intervinguen els fons estructurals o uns altres fons.

j) Complir totes les obligacions que els atorguen les lleis i qualsevol altra disposició en vigor.

Article 12. Justificació de despeses

1. Les factures presentades per a la justificació dels projectes hauran de complir el que s'ha disposat en el Reial Decret 2.402/1985, de 18 de desembre i la resta de normativa vigent.

2. No s'acceptaran com a justificants de realització del projecte les factures derivades de la contractació amb empreses o entitats vinculades al beneficiari de l'ajuda. S'entén per empresa o entitat vinculada aquella en la qual el 25% o més del seu capital, dels seus drets de vot, la seua participació, o qualsevol altre sistema de control pertanyen directament al beneficiari de l'ajuda o conjuntament a diverses entitats vinculades a aquest

3. Amb caràcter general s'admetran les despeses realitzades a partir de l'1 de gener de 2002.

Article 13. Pagament de les ajudes

L'IMPIVA procedirà al pagament de l'ajuda una vegada que el beneficiari haja executat el projecte i complit les obligacions.

Podrà avançar-se el pagament de l'ajuda després de la presentació prèvia pel beneficiari d'aval bancari per la quantia anticipada, constituït d'acord amb la normativa vigent, als serveis territorials de la Conselleria d'Economia i Hisenda.

Els percentatges d'ajuda anticipada podran ser amb caràcter general del 15% per a les transferències de capital (inversions) i del 40% per a les transferències corrents (despeses), sense perjudici de les excepcions al règim general que pogueren preveure's en la corresponent Llei de Pressupost de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2002.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Les ajudes descrites tenen el finançament del Fons Social Europeu (FSE) a través del Programa Operatiu de la Comunitat Valenciana, i també d'altres possibles fons, tot sent d'aplicació les disposicions que els regulen.

DISPOSICIÓ FINAL

Es faculta el director general de l'IMPIVA per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, l'eficàcia i l'execució de la present convocatòria.

València, 21 de desembre de 2001.– El president de l'Impiva: Fernando V. Castelló Boronat.

Programa de Formació en la Indústria

Entitats

Objecte

Amb caràcter general, aquestes ajudes pretenen facilitar a les indústries valencianes les millors opcions per fer front als canvis tecnològics i econòmics mitjançant la millora de la qualificació del seu personal.

Actuacions susceptibles de suport

– Cursos de Reciclatge Professional (CRP):

Activitats formatives amb caràcter presencial l'objecte de les quals siga la qualificació i l'actualització professional del personal de les empreses industrials valencianes. Els cursos tindran una duració entre 20 i 120 hores.

– Cursos Tutoritzats a Distància (CTD)

Programes formatius per a la qualificació i actualització del personal de les empreses industrials valencianes basats en metodologies de formació a distància per via telefònica o telemàtica, períodes d'autoformació assistida amb materials didàctics específics, tutories individualitzades, o qualsevol altre tipus de metodologia innovadora que contribuïsca a facilitar l'accés a la formació. Els cursos tindran una durada entre 20 i 120 hores. La durada del curs podrà ser variable d'acord amb l'alumne, però s'estimarà una durada mitjana com a base per al càlcul pressupostari.

Les activitats formatives podran desenvolupar continguts relatius a tecnologies industrials i de la informació, gestió del producte industrial, gestió de la innovació, etc.

Tindran consideració preferent els projectes que desenvolupen temàtiques incloses en els epígrafs de la classificació d'àmbits de la formació del CEDEFOP que s'indiquen en annex.

Beneficiaris

Podran acollir-se a aquestes ajudes exclusivament els projectes presentats per associacions d'empresaris i tècnics de caràcter industrial, vinculades a la formació industrial, amb seu social a la Comunitat Valenciana.

L'IMPIVA podrà concertar amb altres entitats la realització de cursos amb característiques diferencials per a col·lectius la necessitat de formació dels quals no quede satisfeta amb les ajudes aprovades. Per a això, podran subscriure convenis de col·laboració d'acord amb el que estableix l'Ordre de 21 de desembre de 2000, de la Conselleria d'Indústria i Comerç, sobre concessió d'ajudes de l'Institut de la Petita i Mitjana Indústria de la Generalitat Valenciana (IMPIVA).

Tipus d'ajuda

En les activitats de formació contínua dirigides a treballadors en actiu (CRP i CTD), les ajudes seran subvenció a fons perdut de fins al 90% dels costos elegibles màxims estimats per l'IMPIVA.

Les empreses els treballadors de les quals assistisquen als cursos aportaran, en concepte de matrícula, la diferència entre l'import de la subvenció i el cost estimat del projecte per l'IMPIVA.

Costos elegibles

L'import màxim de les ajudes es fixarà d'acord amb el nombre d'hores i del tipus d'activitat formativa, i també del nombre d'alumnes en el cas dels Cursos Tutoritzats a Distància (CTD).

– CRP: màxim de 150,25 euros per hora de formació.

– CTD: màxim de 4,51 euros per hora de formació mitjana estimada i alumne.

Tot això amb la següent distribució:

* Despeses de professorat, entre el 45% i el 70% dels costos que inclouen:

– Personal formador propi.

– Formadors externs.

* Costos directes, fins al 40% dels costos que inclouen:

– Material didàctic.

– Promoció, comunicació.

– Lloguer d'equips i aules.

– Altres serveis externs (assegurances, selecció i avaluació dels alumnes –per a aquest últim concepte, amb un límit del 10% del total de costos elegibles-).

* Costos indirectes o d'estructura, fins al 20% dels costos, amb un període d'elegibilitat des de dos mesos abans de l'inici, fins a dos mesos després de l'acabament del curs, que inclouen:

– Personal propi d'administració, gestió i serveis auxiliars (amb un límit del 10% del total de costos elegibles).

– Subministraments i altres costos d'estructura de l'associació.

Terminis

Podran presentar-se sol·licituds fins al 21 de febrer de 2002.

Les activitats de formació hauran d'haver conclòs el 30 de novembre de 2002. Només excepcionalment, i després de l'autorització prèvia de l'IMPIVA, podrà prorrogar-se aquest termini, i també el de justificació dels projectes, dins dels límits i les condicions que es determinen per a l'acabament del vigent Programa Operatiu.

Criteris de valoració de les sol·licituds

– Característiques del sol·licitant.

Es valorarà l'experiència en la formació industrial i la capacitat per a portar a cap les activitats formatives proposades pel que fa a disponibilitat i qualitat d'instal·lacions, personal i recursos propis suficients per a la docència i la gestió de la formació.

– Característiques de l'activitat proposada.

Es valorarà el contingut del curs, d'acord amb les prioritats indicades en annex, i també amb l'experiència i la qualificació dels docents. En els CTD, es valorarà també el nombre de places proposades i la introducció de les noves tecnologies de la informació per a la comunicació amb els alumnes.

– Altres elements que intervindran en la valoració seran els relatius a les prioritats de la política industrial de la Generalitat Valenciana en allò que fa referència a distribució zonal, per col·lectius de beneficiaris, o per sectors industrials i tecnologies d'actuació prioritària.

Liquidació de les ajudes

La liquidació de les ajudes s'efectuarà després de la justificació prèvia de la realització del projecte objecte de subvenció, i també de l'acreditació, si és el cas, del compliment de les obligacions i les condicions que s'hagueren establit en la notificació de concessió, en el termini de dos mesos després de l'acabament de l'activitat formativa, excepte per a aquelles que finalitzen després del 10 d'octubre de 2002 la data límit de les quals serà, en qualsevol cas, el 10 de desembre de 2002.

La justificació de les ajudes s'ajustarà a les instruccions del Manual de Justificació de les Accions Formatives elaborat per l'IMPIVA.

La justificació correspondrà, en qualsevol cas, al total dels costos elegibles estimats per l'IMPIVA, i no només a la part subvencionada. Per a procedir al pagament de la subvenció serà necessari que el beneficiari haja fet efectiu, i així ho acredite, el pagament dels costos elegibles relatius a professorat extern.

La justificació de les despeses es presentarà a través de l'aplicació informàtica SIDEC que lliurarà l'IMPIVA.

Altres

– Es presentarà, juntament amb la sol·licitud, un resum de totes les ajudes sol·licitades per a cursos en forma de document Microsoft Excel®, d'acord amb el model facilitat per l'IMPIVA.

* Característiques de les activitats i dels assistents a aquestes.

– Amb caràcter general, cap alumne podrà gaudir simultàniament de dues ajudes del Fons Social Europeu. Tots els alumnes seran residents a la Comunitat Valenciana.

– Els alumnes seran empresaris o treballadors en actiu pel seu compte o per compte d'altri d'empreses industrials, i hauran d'acreditar aquesta condició en la seua sol·licitud d'inscripció al curs.

– Queden exclosos els funcionaris i treballadors de les administracions públiques, i també els treballadors de l'entitat que organitze el curs o que facture part dels costos subvencionables.

– Les empreses a les quals pertanyen els alumnes hauran de tenir seu o establiment de producció a la Comunitat Valenciana.

– El nombre d'alumnes d'una mateixa empresa en un curs queda limitat a 4.

– Tindran prioritat els col·lectius amb especial dificultat per a la permanència en l'ocupació (majors de 45 anys en sectors on s'introduïsquen noves tecnologies, empleats de sectors o zones en processos de reconversió...), per a l'accés a la formació (propietaris i treballadors de microempreses, treballadors de zones allunyades de l'oferta formativa...), i els pertanyents a col·lectius de treballadors desfavorits (discapacitats, treballadors d'edat avançada, dones que es reintegren al mercat laboral...).

– Les empreses els treballadors de les quals assistisquen a aquests cursos pagaran la matrícula corresponent, que serà considerada com l'aportació empresarial al cost del curs. El total d'aquestes aportacions per curs mai no podrà superar la diferència entre l'import de la subvenció i el cost estimat del projecte per l'IMPIVA.

– Podran ser considerats com a empreses els alumnes autònoms o que representen empreses de caràcter unipersonal.

– En el cas que no es completaren les places disponibles, l'entitat podrà sol·licitar a l'IMPIVA autorització per incorporar alumnes que assistisquen pel seu compte, sempre que es troben en situació laboral d'actius en la indústria. Aquests alumnes hauran de pagar una fiança mínima de 60,10 euros i màxima igual a l'import de la matrícula, que se'ls tornarà en finalitzar l'activitat, llevat del cas d'abandonament.

– L'entitat organitzadora haurà de comunicar a l'IMPIVA la quantia de la matrícula o fiança que establisca amb anterioritat a la inscripció dels alumnes. De la mateixa manera, haurà de declarar en la forma prevista en el Manual de Justificació de les Activitats Formatives els ingressos que tinga per aquests mitjans, i també les devolucions de fiances que efectue.

* Cursos de Reciclatge Professional (CRP).

– Només seran susceptibles de suport activitats amb un mínim de 10 alumnes i un màxim de 20.

– La formació tindrà caràcter presencial.

– L'assistència dels alumnes serà obligatòria. Les faltes d'assistència que excedisquen el 20% de la durada d'un curs s'entenen com a abandonament i implicaran l'expulsió del curs per a l'alumne i la minoració o, si és el cas, revocació de les ajudes a l'entitat.

* Cursos Tutoritzats a Distància (CTD).

– Només seran susceptibles de suport activitats amb un mínim de 20 alumnes i un màxim de 60.

– L'activitat haurà de desenvolupar-se amb base en centres de recursos de formació o entitats de formació industrial amb capacitat i mitjans per a suportar accions de formació a distància i suport als alumnes per mitjà de tutories, pràctiques i activitats utilitzant les noves tecnologies de la informació.

– El suport a alumnes presentarà un horari ampli i flexible.

– L'inici de l'activitat per part dels alumnes podrà realitzar-se en qualsevol moment durant un mes des de la data d'obertura del curs. El final de l'activitat es produirà en la data que es determina en la sol·licitud.

– És obligatòria l'avaluació presencial final dels coneixements adquirits per l'alumne al final del curs, i també la realització d'avaluacions intermèdies (un mínim d'una, i almenys un exercici d'avaluació per cada 30 hores de curs). La no-realització de l'avaluació final presencial o de més d'un exercici d'avaluació intermèdia serà considerada com abandonament de l'alumne i podrà significar la minoració de l'ajuda a l'entitat. També es considerarà com abandonament la no-realització de les tutories o pràctiques presencials obligatòries.

Gestió de les activitats

Les entitats que organitzen cursos als quals dóna suport l'IMPIVA seran responsables:

* De l'execució i el desenvolupament de les activitats formatives, de les compres que puga realitzar i de les relacions amb el professorat, l'alumnat i amb l'IMPIVA. Aquesta responsabilitat no podrà ser delegada en cap persona o entitat aliena a la beneficiària directa de les ajudes.

– Queda prohibida l'existència de més d'un nivell de contractació injustificada. En cas que n'hi haguera, l'entitat beneficiària expedirà un informe justificatiu en què s'indiquen les raons que fan impossible realitzar l'activitat formativa sense aquesta contractació. S'exclou de l'obligació de realitzar aquest informe la contractació de professors unipersonals per part de l'empresa que facture la docència.

– No podrà realitzar-se cap contractació amb empreses o entitats vinculades al beneficiari de l'ajuda. S'entén per empresa o entitat vinculada aquella en la qual el 25% o més del seu capital, dels seus drets de vot, la seua participació, o qualsevol altre sistema de control pertanyen directament al beneficiari de l'ajuda o conjuntament a diverses entitats vinculades a aquest. Es responsabilitzaran, igualment, de l'estricte compliment de la legislació vigent en matèria laboral, fiscal, mercantil i d'incompatibilitats al servei de l'administració pública.

* De la informació als qui sol·liciten accedir als cursos com a alumnes, de l'establiment de sistemes i criteris equitatius de selecció dels alumnes, de sistemes de control i avaluació de l'assistència i l'aprofitament dels alumnes durant els cursos i a l'acabament, i del seguiment de l'alumnat amb posterioritat a l'acabament de l'activitat formativa.

* Del cobrament i l'administració de les matrícules i fiances que s'establisquen, i també de l'emissió dels rebuts corresponents.

* De la correcta utilització i aplicació dels formularis, procediments, models i terminis de gestió de l'activitat que l'IMPIVA disposarà i sol·licitarà per a:

– La inscripció, selecció, control i certificació d'assistència i avaluació dels alumnes.

– La comunicació de calendaris, horaris i documents de programació o execució de les activitats.

– Altres informacions referides a les activitats que es pogueren derivar dels requeriments del Programa Operatiu de la Comunitat Valenciana del Fons Social Europeu.

* De la sol·licitud prèvia per escrit de l'autorització de l'IMPIVA per a qualsevol reformulació del projecte objecte d'ajuda referida al títol i contingut del curs, durada, localitat de realització, nombre de places i pressupost, i també de la notificació de qualsevol altre tipus de canvi en aquest.

* De la promoció de les seues activitats ajustant-se a la normativa d'imatge que determinen l'IMPIVA i el Fons Social Europeu i de la utilització d'aquesta imatge en tota la documentació relacionada amb les accions formatives.

Programa de Formació en la Indústria

Instituts tecnològics de la Xarxa IMPIVA

Objecte

Amb caràcter general, aquestes ajudes pretenen facilitar a les indústries valencianes les millors opcions per fer front als canvis tecnològics i econòmics mitjançant la millora de la qualificació del seu personal.

Actuacions susceptibles de suport

* Formació ocupacional, dirigida a desocupats:

– Diplomes d'Especialització Professional (DEP) per a la inserció en la indústria valenciana de joves desocupats de fins a 30 anys. Els cursos hauran de tenir una durada mínima de 100 hores.

* Formació contínua, dirigida a treballadors en actiu:

– Cursos de Reciclatge Professional (CRP). Activitats formatives amb caràcter presencial l'objecte de les quals siga la qualificació i l'actualització professional del personal de les empreses industrials valencianes. Els cursos tindran una durada entre 20 i 120 hores.

– Cursos Tutoritzats a Distància (CTD). Programes formatius per a la qualificació i actualització del personal de les empreses industrials valencianes basats en metodologies de formació a distància per via telefònica o telemàtica, períodes d'autoformació assistida amb materials didàctics específics, tutories individualitzades, o qualsevol altre tipus de metodologia innovadora que contribuïsca a facilitar l'accés a la formació. Els cursos tindran una durada entre 20 i 120 hores. La durada del curs podrà ser variable d'acord amb l'alumne, però s'estimarà una durada mitjana com a base per al càlcul pressupostari.

Les activitats formatives podran desenvolupar continguts relatius a tecnologies industrials i de la informació, gestió del producte industrial, gestió de la innovació, etc. Tindran en consideració preferent els projectes que desenvolupen temàtiques incloses en els epígrafs de la classificació d'àmbits de la formació del CEDEFOP que s'indiquen en annex.

Beneficiaris

Podran acollir-se a aquestes ajudes exclusivament els projectes presentats per instituts tecnològics promoguts per l'IMPIVA.

Tipus d'ajuda

En les activitats de formació contínua dirigides a treballadors en actiu (CRP i CTD), les ajudes seran subvenció a fons perdut de fins al 90% dels costos elegibles màxims estimats per lIMPIVA. Les empreses els treballadors de les quals assistisquen als cursos aportaran, en concepte de matrícula, la diferència entre l'import de la subvenció i el cost estimat del projecte per l'IMPIVA.

En les activitats de formació ocupacional (DEP) les ajudes seran subvenció a fons perdut de fins al 100% dels costos elegibles màxims estimats per l'IMPIVA

Costos elegibles

L'import màxim de les ajudes es fixarà d'acord amb el nombre d'hores i el tipus d'activitat formativa, i també del nombre d'alumnes en el cas dels Cursos Tutoritzats a Distància (CTD).

– CRP: màxim de 150,25 euros per hora de formació.

– CTD: màxim de 4,51 euros per hora de formació mitjana estimada i alumne.

– DEP: màxim de 90,15 euros per hora de formació.

Excepcionalment i després de l'autorització prèvia de l'IMPIVA, en formació contínua (CRP, CTD) es podran sobrepassar aquests màxims.

La distribució de costos serà la següent:

– Despeses de professorat, entre el 45% i el 70% dels costos que inclouen:

– Personal formador propi.

– Formadors externs.

* Costos directes, fins al 40% dels costos que inclouen:

– Material didàctic.

– Promoció, comunicació.

– Lloguer d'equips i aules.

– Altres serveis externs (assegurances, selecció i avaluació dels alumnes –per a aquest últim concepte, amb un límit del 10% del total de costos elegibles-).

* Costos indirectes o d'estructura, fins al 20%, amb un període d'elegibilitat des de dos mesos abans de l'inici, fins a dos mesos després de l'acabament del curs, que inclouen:

– Personal propi d'administració, gestió i serveis auxiliars (amb un límit del 10% del total de costos elegibles)

– Subministraments i altres costos d'estructura de l'institut.

Terminis

Podran presentar-se sol·licituds fins al 21 de febrer de 2002.

Les activitats de formació hauran d'haver conclòs el 30 de novembre de 2002. Només excepcionalment, i després de l'autorització prèvia de l'IMPIVA, podrà prorrogar-se aquest termini, i també el de justificació dels projectes, dins dels límits i les condicions que es determinen per a l'acabament del vigent Programa Operatiu.

Criteris de valoració de les sol·licituds

Característiques de l'activitat proposada. Es valorarà el contingut del curs, d'acord amb les prioritats indicades en annex, i també amb l'experiència i la qualificació dels docents. En els CTD, es valorarà també el nombre de places proposades i la introducció de les noves tecnologies de la informació per a la comunicació amb els alumnes. En la FPI es valorarà el caràcter nou de la temàtica de la formació i la possible repercussió en la indústria valenciana.

Altres elements que intervindran en la valoració seran els relatius a les prioritats de la política industrial de la Generalitat Valenciana en allò relatiu a distribució zonal, per col·lectius de beneficiaris, o per sectors industrials i tecnologies d'actuació prioritària.

Liquidació de les ajudes

La liquidació de les ajudes s'efectuarà després de la justificació prèvia de la realització del projecte objecte de subvenció, i també l'acreditació, si és el cas, del compliment de les obligacions i condicions que s'hagueren establit en la resolució de concessió, en el termini de dos mesos després de l'acabament de l'activitat formativa, excepte per a aquelles que finalitzen després del 10 d'octubre de 2002 la data límit de les quals serà, en qualsevol cas, el 10 de desembre de 2002.

La justificació de les ajudes s'ajustarà a les instruccions del Manual de Justificació de les Accions Formatives elaborat per l'IMPIVA.

La justificació correspondrà, en qualsevol cas, al total dels costos elegibles estimats per l'IMPIVA, i no només a la part subvencionada. Per a procedir al pagament de la subvenció serà necessari que el beneficiari haja fet efectiu, i així ho acredite, el pagament dels costos elegibles relatius a professorat extern.

La justificació de les despeses es presentarà a través de l'aplicació informàtica SIDEC que lliurarà l'IMPIVA.

Altres

– Es presentarà, juntament amb la sol·licitud, un resum de totes les ajudes sol·licitades per a cursos en forma de documento Microsoft Excel®, d'acord amb el model facilitat per l'IMPIVA.

* Característiques de les activitats i dels assistents a aquestes.

Amb caràcter general, cap alumne podrà gaudir simultàniament de dues ajudes del Fons Social Europeu. Tots els alumnes seran residents a la Comunitat Valenciana.

Formació contínua

– Els alumnes seran empresaris o treballadors en actiu pel seu compte o per compte d'altri d'empreses industrials, i hauran d'acreditar aquesta condició en la sol·licitud d'inscripció al curs.

– Queden exclosos els funcionaris i treballadors de les administracions públiques i també els treballadors de l'institut o de les empreses que facturen part dels costos subvencionables.

– Les empreses a les quals pertanyen els alumnes hauran de tenir seu o establiment de producció a la Comunitat Valenciana.

– El nombre d'alumnes d'una mateixa empresa en un curs queda limitat a 4.

– Tindran prioritat els col·lectius amb especial dificultat per a la permanència en l'ocupació (majors de 45 anys en sectors on s'introduïsquen noves tecnologies, empleats de sectors o zones en processos de reconversió...), per a l'accés a la formació (propietaris i treballadors de microempreses, treballadors de zones allunyades de l'oferta formativa...), i els pertanyents a col·lectius de treballadors desfavorits (discapacitats, treballadors d'edat avançada, dones que es reintegren al mercat laboral...).

– Les empreses els treballadors de les quals assistisquen a aquests cursos pagaran la matrícula corresponent, que serà considerada com l'aportació empresarial al cost del curs. El total d'aquestes aportacions per curs mai no podrà superar la diferència entre l'import de la subvenció i el cost estimat del projecte per l'IMPIVA.

– Podran ser considerats com a empreses els alumnes autònoms o que representen empreses de caràcter unipersonal.

– En el cas que no es completaren les places disponibles, l'entitat podrà sol·licitar a l'IMPIVA autorització per incorporar alumnes que assistisquen pel seu compte, sempre que es troben en situació laboral d'actius en la indústria. Aquests alumnes hauran de pagar una fiança mínima de 60,10 euros i màxima igual a l'import de la matrícula, que se'ls tornarà en finalitzar l'activitat, llevat del cas d'abandonament.

– L'institut haurà de comunicar a l'IMPIVA la quantia de la matrícula o fiança que establisca amb anterioritat a la inscripció dels alumnes. De la mateixa manera, haurà de declarar en la forma prevista en el Manual de Justificació de les Activitats Formatives els ingressos que tinga per aquests mitjans, i també les devolucions de fiances que efectue.

* Cursos de Reciclatge Professional (CRP).

– Només seran susceptibles de suport activitats amb un mínim de 10 alumnes i un màxim de 20.

– La formació tindrà caràcter presencial.

– L'assistència dels alumnes serà obligatòria. Les faltes d'assistència que excedisquen el 20% de la durada d'un curs s'entenen com a abandonament i implicaran l'expulsió del curs per a l'alumne i la minoració o, si és el cas, revocació de les ajudes a l'institut.

* Cursos Tutoritzats a Distància (CTD).

– Només seran susceptibles de suport activitats amb un mínim de 20 alumnes i un màxim de 60.

– L'activitat haurà de desenvolupar-se amb base en institut tecnològic i suport als alumnes per mitjà de tutories, pràctiques i activitats utilitzant les noves tecnologies de la informació.

– El suport a alumnes presentarà un horari ampli i flexible.

– L'inici de l'activitat per part dels alumnes podrà realitzar-se en qualsevol moment durant un mes des de la data d'obertura del curs. El final de l'activitat es produirà en la data que es determina en la sol·licitud.

– És obligatòria l'avaluació presencial final dels coneixements adquirits per l'alumne al final del curs, i també la realització d'avaluacions intermèdies (un mínim d'una, i almenys un exercici d'avaluació per cada 30 hores de curs). La no-realització de l'avaluació final presencial o de més d'un exercici d'avaluació intermèdia serà considerada com abandonament de l'alumne i podrà significar la minoració de l'ajuda a l'entitat. També es considerarà com abandonament la no-realització de les tutories o pràctiques presencials obligatòries.

* Formació ocupacional: Diplomes de d'Especialització Professional

– Els alumnes hauran d'acreditar ser joves desocupats que no hagen complit els 30 anys d'edat el dia de començament de l'activitat formativa.

– Només seran susceptibles de suport activitats amb un mínim de 10 alumnes i un màxim de 20.

– La formació tindrà caràcter presencial.

– Els instituts beneficiaris disposaran d'una assegurança d'accident i responsabilitat civil per a la cobertura dels alumnes durant el curs.

– Les faltes d'assistència que excedisquen el 20% de la durada d'un curs s'entenen com a abandonament, i implicaran l'expulsió del curs per a l'alumne i la minoració o, si és el cas, revocació de les ajudes a l'institut.

– Les activitats formatives tindran sempre caràcter gratuït. Els instituts podran sol·licitar als alumnes el pagament d'una fiança, en cap cas superior als 300,51 euros, que se'ls tornarà en finalitzar l'activitat, llevat del cas d'abandonament.

Gestió de les activitats

Els instituts tecnològics que organitzen cursos als quals dóna suport l'IMPIVA seran responsables:

* De l'execució i el desenvolupament de les activitats formatives, de les compres que puga realitzar i de les relacions amb el professorat, l'alumnat i amb l'IMPIVA. Aquesta responsabilitat no podrà ser delegada en cap persona o entitat aliena a la beneficiària directa de les ajudes.

– Queda prohibida l'existència de més d'un nivell de contractació injustificada. En cas que n'hi haguera, l'institut expedirà un informe justificatiu en què s'indiquen les raons que fan impossible realitzar l'activitat formativa sense aquesta contractació. S'exclou de l'obligació de realitzar aquest informe la contractació de professors unipersonals per part de l'empresa que facture la docència.

– No podrà realitzar-se cap contractació amb empreses o entitats vinculades a l'institut. S'entén per empresa o entitat vinculada aquella en la qual el 25% o més del seu capital, dels seus drets de vot, la seua participació, o qualsevol altre sistema de control pertanyen directament a l'institut o conjuntament a diverses entitats vinculades a aquest. Es responsabilitzaran, igualment, de l'estricte compliment de la legislació vigent en matèria laboral, fiscal, mercantil i d'incompatibilitats al servei de l'administració pública.

* De la informació als qui sol·liciten accedir als cursos com a alumnes, de l'establiment de sistemes i criteris equitatius de selecció dels alumnes, de sistemes de control i avaluació de l'assistència i l'aprofitament dels alumnes durant els cursos i a l'acabament, i del seguiment de l'alumnat amb posterioritat a l'acabament de l'activitat formativa.

* Del cobrament i l'administració de les matrícules i fiances que s'establisquen, i també de l'emissió dels rebuts corresponents.

* De la correcta utilització i aplicació dels formularis, procediments, models i terminis de gestió de l'activitat que l'IMPIVA disposarà i sol·licitarà per a:

– La inscripció, selecció, control i certificació d'assistència i avaluació dels alumnes.

– La comunicació de calendaris, horaris i documents de programació o execució de les activitats.

– Altres informacions referides a les activitats que es pogueren derivar dels requeriments del Programa Operatiu de la Comunitat Valenciana del Fons Social Europeu.

* De la sol·licitud prèvia per escrit de l'autorització de l'IMPIVA per a qualsevol reformulació del projecte objecte d'ajuda referida al títol i contingut del curs, durada, localitat de realització, nombre de places i pressupost, i també de la notificació de qualsevol altre tipus de canvi en aquest.

* De la promoció de les seues activitats ajustant-se a la normativa d'imatge que determinen l'IMPIVA i el Fons Social Europeu i de la utilització d'aquesta imatge en tota la documentació relacionada amb les accions formatives.

Programa de Formació per a Emprenedors

Centres Europeus d'Empreses Innovadores de la Xarxa IMPIVA

Objecte

Aquest programa té com a objectiu general impulsar la creació de noves empreses, en especial aquelles amb caràcter innovador o diversificador, mitjançant l'ajuda als emprenedors a través de la formació per a reduir el risc en el procés de posada en marxa empresarial.

Actuacions susceptibles de suport

– Cursos de Creació d'Empreses i de Suport en la Gestió per a Emprenedors (CEM).

Activitats formatives amb caràcter presencial dirigides a portadors d'una idea empresarial o d'autoocupació que vulguen posar en marxa, o a responsables de noves empreses que desitgen ampliar les seues competències en matèria de gestió de pimes. Els cursos tindran una duració entre 20 i 150 hores.

– Cursos Tutoritzats a Distància de Creació d'Empreses i de Suport en la Gestió per a Emprenedors (CED).

Programes formatius per a la qualificació i actualització de portadors d'una idea empresarial o d'autoocupació que vulguen posar en marxa, o de responsables de noves empreses que desitgen ampliar les seues competències en matèria de gestió de pimes. Aquests cursos estaran basats en metodologies de formació a distància per via telefònica o telemàtica, períodes d'autoformació assistida amb materials didàctics específics, tutories individualitzades, o qualsevol altre tipus de metodologia innovadora que contribuïsca a facilitar l'accés a la formació. Els cursos tindran una durada entre 20 i 150 hores. La durada del curs podrà ser variable d'acord amb l'alumne, però s'estimarà una durada mitjana com a base per al càlcul pressupostari.

Tindran consideració preferent els projectes que desenvolupen temàtiques incloses en els epígrafs de la classificació d'àmbits de la formació del CEDEFOP que s'indiquen en annex.

Beneficiaris

Podran acollir-se a aquestes ajudes exclusivament els projectes presentats pels Centres Europeus d'Empreses Innovadores de la Comunitat Valenciana pertanyents a la Xarxa IMPIVA.

Tipus d'ajuda

Subvenció a fons perdut de fins al 100% dels costos elegibles màxims estimats per l'IMPIVA.

Costos elegibles

L'import màxim de les ajudes es fixarà d'acord amb el nombre d'hores i el tipus d'activitat formativa, i també del nombre d'alumnes en el cas dels Cursos a Distància (CED).

* CEM: màxim de 150,25 euros per hora de formació.

* CED: màxim de 4,51 euros per hora de formació mitjana estimada i alumne.

Tot això amb la següent distribució:

– Despeses de professorat, entre el 45% i el 70% dels costos que inclouen:

– Personal formador propi.

– Formadors externs.

– Costos directes, fins al 40% dels costos que inclouen:

– Material didàctic.

– Promoció, comunicació.

– Lloguer d'equips i aules.

– Altres serveis externs (assegurances, selecció i avaluació dels alumnes –per a aquest últim concepte, amb un límit del 10% del total de costos elegibles-).

– Costos indirectes o d'estructura, fins al 20%, amb un període d'elegibilitat des de dos mesos abans de l'inici, fins a dos mesos després de l'acabament del curs, que inclouen:

– Personal propi d'administració, gestió i serveis auxiliars (amb un límit del 10% del total de costos elegibles)

– Subministraments i altres costos d'estructura del CEEI.

Terminis

Podran presentar-se sol·licituds fins al 21 de febrer de 2002.

Les activitats de formació hauran d'haver conclòs el 30 de novembre de 2002. Només excepcionalment, i després de l'autorització prèvia de l'IMPIVA, podrà prorrogar-se aquest termini, i també el de justificació dels projectes, dins dels límits i les condicions que es determinen per a l'acabament del vigent Programa Operatiu.

Criteris de valoració de les sol·licituds

Característiques de l'activitat proposada. Es valorarà el contingut del curs, d'acord amb les prioritats indicades en annex, i també amb l'experiència i la qualificació dels docents. En els CED, es valorarà també el nombre de places proposades i la introducció de les noves tecnologies de la informació per a la comunicació amb els alumnes.

Altres elements que intervindran en la valoració seran els relatius a les prioritats de la política industrial de la Generalitat Valenciana en allò relatiu a distribució zonal, per col·lectius de beneficiaris, o per sectors industrials i tecnologies d'actuació prioritària.

Liquidació de les ajudes

La liquidació de les ajudes s'efectuarà després de la justificació prèvia de la realització del projecte objecte de subvenció, i també l'acreditació, si és el cas, del compliment de les obligacions i condicions que s'hagueren establit en la resolució de concessió, en el termini de dos mesos després de l'acabament de l'activitat formativa, excepte per a aquelles que finalitzen després del 10 d'octubre de 2002 la data límit de les quals serà, en qualsevol cas, el 10 de desembre de 2002.

La justificació de les ajudes s'ajustarà a les instruccions del Manual de Justificació de les Accions Formatives elaborat per l'IMPIVA.

La justificació correspondrà, en qualsevol cas, al total dels costos elegibles estimats per l'IMPIVA, i no només a la part subvencionada. Per a procedir al pagament de la subvenció serà necessari que el beneficiari haja fet efectiu, i així ho acredite, el pagament dels costos elegibles relatius a professorat extern.

La justificació de les despeses es presentarà a través de l'aplicació informàtica SIDEC que lliurarà l'IMPIVA.

Altres

* Es presentarà, juntament amb la sol·licitud, un resum de totes les ajudes sol·licitades per a cursos en forma de documento Microsoft Excel®, d'acord amb el model facilitat per l'IMPIVA.

* Característiques de les activitats i dels assistents a aquestes.

– Amb caràcter general, cap alumne podrà gaudir simultàniament de dues ajudes del Fons Social Europeu. Tots els alumnes seran residents a la Comunitat Valenciana.

– Els alumnes seran persones involucrades en el procés de posada en marxa d'una empresa o d'una idea innovadora empresarial, o que puguen contribuir a la consolidació d'una nova empresa a través de la millora en els seus procediments de gestió.

– Queden exclosos els funcionaris i treballadors de les administracions públiques i també els treballadors de l'institut o de les empreses que facturen part dels costos subvencionables.

– Si es tracta d'alumnes en actiu, les empreses a les quals pertanyen els alumnes hauran de tenir seu o establiment de producció a la Comunitat Valenciana El nombre d'alumnes d'una mateixa empresa en un curs queda limitat a 4.

– Tindran prioritat els col·lectius amb especial dificultat per a la permanència en l'ocupació (majors de 45 anys en sectors on s'introduïsquen noves tecnologies, empleats de sectors o zones en processos de reconversió...), per a l'accés a la formació (propietaris i treballadors de microempreses, treballadors de zones allunyades de l'oferta formativa...), i els pertanyents a col·lectius de treballadors desfavorits (discapacitats, treballadors d'edat avançada, dones que es reintegren al mercat laboral...).

– El CEEI Haurà d'establir una fiança màxima de 150,25 euros per a la inscripció dels alumnes, que es reintegrarà al final del curs, llevat dels casos d'abandonament Es comunicarà a l'IMPIVA la quantia de la fiança que establisca amb anterioritat a la inscripció dels alumnes. De la mateixa manera, haurà de declarar en la forma prevista en el Manual de Justificació de les Activitats Formatives els ingressos que tinga per aquests mitjans, i també les devolucions de fiances que efectue.

* Cursos de Creació d'Empreses i de Suport en la Gestió per a Emprenedors (CEM).

– Només seran susceptibles de suport activitats amb un mínim de 10 alumnes i un màxim de 20.

– La formació tindrà caràcter presencial.

– L'assistència dels alumnes serà obligatòria. Les faltes d'assistència que excedisquen el 20% de la durada d'un curs s'entenen com a abandonament i implicaran l'expulsió del curs per a l'alumne i la minoració o, si és el cas, revocació de les ajudes a l'institut.

* Cursos Tutoritzats a Distància de Creació d'Empreses i de Suport en la Gestió per a Emprenedors (CED).

– Només seran susceptibles de suport activitats amb un mínim de 20 alumnes i un màxim de 60.

– L'activitat haurà de desenvolupar-se amb base en el mateix CEEI i suport als alumnes per mitjà de tutories, pràctiques i activitats utilitzant les noves tecnologies de la informació.

– El suport a alumnes presentarà un horari ampli i flexible.

– L'inici de l'activitat per part dels alumnes podrà realitzar-se en qualsevol moment durant un mes des de la data d'obertura del curs. El final de l'activitat es produirà en la data que es determina en la sol·licitud.

– És obligatòria l'avaluació presencial final dels coneixements adquirits per l'alumne al final del curs, i també la realització d'avaluacions intermèdies (un mínim d'una, i almenys un exercici d'avaluació per cada 30 hores de curs). La no-realització de l'avaluació final presencial o de més d'un exercici d'avaluació intermèdia serà considerada com abandonament de l'alumne i podrà significar la minoració de l'ajuda a l'entitat. També es considerarà com abandonament la no-realització de les tutories o pràctiques presencials obligatòries.

Gestió de les activitats

Els CEEI que organitzen cursos als quals dóna suport l'IMPIVA seran responsables:

* De l'execució i el desenvolupament de les activitats formatives, de les compres que puga realitzar i de les relacions amb el professorat, l'alumnat i amb l'IMPIVA. Aquesta responsabilitat no podrà ser delegada en cap persona o entitat aliena a la beneficiària directa de les ajudes.

– Queda prohibida l'existència de més d'un nivell de contractació injustificada. En cas que n'hi haguera, el CEEI expedirà un informe justificatiu en què s'indiquen les raons que fan impossible realitzar l'activitat formativa sense aquesta contractació. S'exclou de l'obligació de realitzar aquest informe la contractació de professors unipersonals per part de l'empresa que facture la docència.

– No podrà realitzar-se cap contractació amb empreses o entitats vinculades al CEEI. S'entén per empresa o entitat vinculada aquella en la qual el 25% o més del seu capital, dels seus drets de vot, la seua participació, o qualsevol altre sistema de control pertanyen directament a l'institut o conjuntament a diverses entitats vinculades a aquest. Es responsabilitzaran, igualment, de l'estricte compliment de la legislació vigent en matèria laboral, fiscal, mercantil i d'incompatibilitats al servei de l'administració pública.

* De la informació als qui sol·liciten accedir als cursos com a alumnes, de l'establiment de sistemes i criteris equitatius de selecció dels alumnes, de sistemes de control i avaluació de l'assistència i l'aprofitament dels alumnes durant els cursos i a l'acabament, i del seguiment de l'alumnat amb posterioritat a l'acabament de l'activitat formativa.

* Del cobrament i l'administració de les matrícules i fiances que s'establisquen, i també de l'emissió dels rebuts corresponents.

* De la correcta utilització i aplicació dels formularis, procediments, models i terminis de gestió de l'activitat que l'IMPIVA disposarà i sol·licitarà per a:

– La inscripció, selecció, control i certificació d'assistència i avaluació dels alumnes.

– La comunicació de calendaris, horaris i documents de programació o execució de les activitats.

– Altres informacions referides a les activitats que es pogueren derivar dels requeriments del Programa Operatiu de la Comunitat Valenciana del Fons Social Europeu.

* De la sol·licitud prèvia per escrit de l'autorització de l'IMPIVA per a qualsevol reformulació del projecte objecte d'ajuda referida al títol i contingut del curs, durada, localitat de realització, nombre de places i pressupost, i també de la notificació de qualsevol altre tipus de canvi en aquest.

Mapa web