Ficha docv

Ficha docv









DECRET 41/2021, de 12 de març, del Consell, de modificació del Decret 118/2018, de 3 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Finances. [2021/2914]

(DOGV núm. 9046 de 23.03.2021) Ref. Base de dades 002606/2021




El Decret 118/2018, de 3 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Finances (IVF) va consolidar i materialitzar el procés d'escissió i integració en la Generalitat de les funcions i competències en matèria de política financera i tresor, així com la de certificació i signatura electrònica. Establint el marc jurídic, organitzatiu i competencial en vigor i aportant la necessària seguretat jurídica i estabilitat operativa a la institució, impulsant el paper de l'IVF com a intermediari financer al servei del desenvolupament de la societat valenciana, i integrat en el sector públic instrumental de la Generalitat, en l'administració del qual se secunda per a orientar la seua política de finançament.

Mitjançant aquest decret s'incorporen tres modificacions del Reglament d'organització i funcionament de l'IVF vinculades amb la capacitat d'organització del personal de l'entitat.

En primer lloc, la incorporació d'una majoria de consellers independents ha de permetre, atés el prestigi i els coneixements i experiència que aporten a l'entitat, l'abonament d'indemnitzacions per l'assistència als consells generals o comissions que se celebren, sense perjudici d'unes altres que pogueren correspondre per desplaçaments o altres conceptes indemnitzables.

En segon lloc, es modifica l'organització de l'entitat a fi de permetre una estructura basada en subdireccions i departaments, aquests últims que puguen dependre de les subdireccions, al capdavant de les quals es puga optar tant per personal laboral de l'entitat com per personal directiu a l'empara del Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, resultant necessari en aquest últim supòsit, identificar amb claredat el caràcter especial i singular dels llocs directius, utilitzant una nomenclatura diferent que permeta la seua diferenciació respecte del personal laboral que conforma l'estructura de l'entitat.

Finalment, s'introdueix la possibilitat de crear borses de treball temporal que no estiguen vinculades a processos de selecció seguint la normativa reguladora del sector públic que permet la creació de bosses d'urgència mentre es resol les corresponents convocatòries de bosses extraordinàries i en absència de borses d'ocupació temporal resultants dels processos de selecció convocats en el desenvolupament de l'oferta pública d'ocupació. Amb això es podran cobrir les vacants que transitòriament es produïsquen d'una forma més àgil i eficaç.

En conseqüència, d'acord amb l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, prèvia deliberació del Consell, en la reunió de 12 de març de 2021,





DECRETE



Article 1. Modificació de l'article 3 del Decret 118/2018, de 3 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Finances

Es modifica la redacció de l'article 3 que queda com segueix:

«Article 3. Composició del Consell General

1. El Consell General és l'òrgan col·legiat superior de govern, alta direcció, administració i control de l'entitat. Per això, del Consell General dependran les comissions delegades previstes en aquest reglament. D'ell dependrà, així mateix, la Direcció General.

2. El Consell General estarà integrat per huit persones:

a) La Presidència l'ostentarà la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda.

b) Dues vocalies vinculades a l'Administració de la Generalitat:

1r. La persona titular de la Direcció General de l'IVF, que exercirà les funcions de Secretaria del Consell General; i s'abstindrà del seu dret a vot en aquells temes en els quals es valore la seua gestió.

2n. Una persona en representació de la conselleria competent en matèria d'economia, designada pel seu titular i amb rang mínim de Direcció General.

c) Cinc vocalies independents.

A aquest efecte, s'entendrà independent qui no siga personal al servei de la Generalitat ni del seu sector públic instrumental, sent-los aplicable el que s'estableix per l'apartat 4 de l'article 529 duodecies del text refós de la Llei de societats de capital per a la consideració de conseller o consellera independent. A aquest efecte, es consideraran societats del grup no sols la Generalitat sinò també els ens integrants del seu sector públic de conformitat amb el que es disposa en l'article 2.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

El nomenament d'aquestes vocalies haurà de respectar el principi de paritat entre homes i dones de conformitat amb el que es disposa en l'apartat 3 de la disposició addicional novena de la Llei 1/2013, de 21 de maig, de la Generalitat, de mesures de reestructuració i racionalització del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat; i s'efectuarà pel Consell, a proposta de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda, previ informe favorable de la Comissió de Nomenaments i Retribucions de l'IVF en el qual es farà constar una valoració de la idoneïtat de les persones candidates, segons els criteris d'idoneïtat establits en la normativa aplicable a les entitats de crèdit.



Les persones designades per a les vocalies independents a les quals es refereix l'apartat 2.c percebran en concepte d'indemnització per assistència a cada sessió del Consell General la quantitat de 500,00 € bruts i per l'assistència a cada sessió de les comissions de les quals formen part, la quantitat de 250,00 € bruts. En cap cas el total de l'import percebut pels vocals independents pels esmentats conceptes podrà superar els 6.000,00 € en una anualitat.

Els imports fixats com a indemnització podran ser actualitzats conforme a l'IPC per acord del Consell General a proposta de la Direcció General.

El mandat de les vocalies independents serà de 3 anys, reelegibles per una sola vegada.

La proposta d'aquestes vocalies independents obeirà als següents criteris:

1r. Dues vocalies proposades per les organitzacions sindicals i empresarials a la Comissió de Nomenaments i Retribucions, atenent al que s'estableix per la Llei 7/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de participació i col·laboració institucional de les organitzacions sindicals i empresarials representatives en la Comunitat Valenciana. Una d'elles ho serà per designació de les organitzacions sindicals i l'altra per les organitzacions empresarials.

2n. Tres vocalies proposades per la Direcció General de l'IVF a la Comissió de Nomenaments i Retribucions, atenent el seu reconegut prestigi i competència professional en algun dels àmbits econòmic, financer o jurídic.

3r. A les reunions del Consell General assistirà, en tasques d'assessorament jurídic, amb veu però sense vot, una persona en representació de l'Advocacia General de la Generalitat. Així mateix, la persona titular de la Presidència del Consell General podrà convocar, amb veu i sense vot, a l'auditor intern de l'entitat i a qualsevol persona que tinga relació amb els assumptes a tractar en les reunions del Consell.»



Article 2. Modificació de l'article 12 del Decret 118/2018

Es modifica la redacció de l'article 12 que queda com segueix:

«Article 12. Organització

1. L'IVF s'organitzarà en subdireccions, que dependran jeràrquicament de la Direcció General, i departaments que dependran jeràrquicament bé d'una Subdirecció o directament de la Direcció General. Al capdavant de les subdireccions i departaments se situarà tant personal laboral com el personal directiu previst en el Decret 95/2016, de 29 juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat. En aquest últim supòsit serà necessari que la subdirecció o departament depenga directament de la Direcció General.

2. El Consell General, amb la finalitat d'un millor acompliment de l'activitat de l'IVF, crearà els comités que siguen necessaris.»



Article 3. Modificació de l'article 15 del Decret 118/2018

Es modifica la redacció de l'article 15 que queda com segueix:

«Article 15. Selecció de personal

1. La selecció del personal laboral fix, en execució de l'oferta d'ocupació pública anual, es realitzarà observant els sistemes selectius i amb els requisits establits per a aquest personal en la normativa vigent en matèria de funció pública, mitjançant convocatòria pública basada en els principis d'igualtat, mèrit i capacitat. Quan resulte aplicable, la valoració de la fase de concurs serà proporcionada i, en cap cas, la seua puntuació determinarà per si sola el resultat del procediment.



2. La selecció del personal laboral temporal haurà de respectar els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, mitjançant la constitució de borses d'ocupació temporal que es regiran per la normativa aplicable al sector públic instrumental.»



Article 4. Modificació de l'article 16 del Decret 118/2018.

Es modifica la redacció de l'article 16 que queda com segueix:

«Article 16. Personal directiu

L'IVF podrà comptar amb personal directiu en els termes i condicions establits en el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat. Aquest personal directiu es vincularà per un contracte d'alta direcció, que es regirà pel Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció, i pel Decret 95/2016, de 29 de juliol, El seu nomenament s'efectuarà per decret del Consell, a proposta de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda.»







DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 12 de març de 2021



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller d'Hisenda i Model Econòmic,

VICENT SOLER I MARCO

Mapa web