Ficha docv

Ficha docv









ORDE 22/2024, de 14 de juny, de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos tècnic facultatiu de tributs, A2-05, cos especial, convocatòria 23/24, torn lliure, pel sistema d'oposició corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2024/5991]

(DOGV núm. 9879 de 27.06.2024) Ref. Base de dades 006069/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, personal de la Generalitat, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau







El Decret 34/2024, de 26 de març, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a l'Administració de la Generalitat, conté 7 llocs de treball del cos tècnic facultatiu de tributs, A2-05, cos especial, torn lliure, que hauran de ser convocats pel sistema d'oposició.

De conformitat amb el que establix el Decret 34/2024, i en exercici de les atribucions que conferix la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LFPV), i a proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos tècnic facultatiu de tributs, A2-05, cos especial, torn lliure, pel sistema d'oposició, per a cobrir 7 llocs de treball.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que establixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'LFPV; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; la resta de normes d'aplicació general i pertinent, i el que disposen les següents



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. Esta convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema d'oposició, per a cobrir 7 llocs de treball del cos tècnic facultatiu de tributs, A2-05, sector administració especial, pel torn d'accés lliure.

1.2. En el cas que, a conseqüència de l'execució de l'oferta o les ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació d'esta orde, es convoquen pel torn de promoció interna llocs idèntics als inclosos en esta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats; serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds als dos torns, ja que només es pot optar per un dels dos.



1.3. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.

1.4. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual dels sexes en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial, l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte d'esta convocatòria, en la data de publicació de l'oferta corresponent, és de 65,12 % de dones i 34,88 % d'hòmens.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a estes proves selectives, caldrà complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors i treballadores. Independentment de la seua nacionalitat, també hi podran participar el cònjuge de les persones espanyoles i de les nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i, quan així ho preveja el tractat corresponent, el cònjuge de les persones nacionals d'algun estat en què siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors i treballadores, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge menors de 21 anys o majors d'esta edat que visquen a càrrec seu.

2.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



2.1.3. Estar en possessió del títol universitari de grau o bé diplomatura, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica, o complir les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la credencial d'homologació corresponent o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Este requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.4. Capacitat: tindre les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a exercir les funcions o tasques corresponents.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se en inhabilitació per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional funcionarial o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadada o acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.

Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes i en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves han de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants que acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en este procés selectiu.

Si els requisits no s'acrediten o els documents no s'aporten en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en este procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos objecte d'esta convocatòria.



3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS) establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho necessiten, i així ho sol·liciten en cada cas, les adaptacions necessàries per a realitzar les proves. Esta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en este procés selectiu, tal com s'indica en la base 4, i haurà d'acreditar-se documentalment d'acord amb el que disposa la base 6.



3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte de la compatibilitat funcional d'una persona admesa inicialment, l'OTS podrà sol·licitar el dictamen corresponent de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, i en este cas podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió fins que reba este dictamen.







4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a presentar sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds s'han de presentar per via electrònica, d'acord amb el que establix la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrat per a usar el sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; formalitzar a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria i presentació autenticada), realitzar el pagament telemàtic de la taxa i el registre electrònic de la sol·licitud.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) La formalització del formulari.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No s'admetran i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que hagen abonat la taxa, però no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjuí del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en este procediment selectiu que hagen abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no siga possible completar el procés de firma i registre de la sol·licitud de manera electrònica, i, consegüentment, no figuren en la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, estes han d'esmenar la sol·licitud tal com preveu la base 6.3 d'esta convocatòria.



4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici hauran d'observar, en l'ompliment de la sol·licitud, les prescripcions següents:



4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen i assenyalar l'opció procedent en cada cas, segons siga: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que requerisquen, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessiten entre les que hi figuren, que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'esta mesura, les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el temps d'ampliació que necessiten, expressat en nombre de minuts, d'acord amb la base 6.3.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

6. Altres, amb l'especificació de quines en la casella corresponent. S'haurà d'optar per esta mesura quan es done qualsevol altra circumstància que afecte el desenvolupament de les proves, com, per exemple, casos de víctimes de violència de gènere o creences religioses, entre altres.

4.5. La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.

4.6. Si algun aspirant, durant el transcurs d'este procés selectiu, és nomenat personal funcionari de carrera del mateix cos al qual opta, l'OTS el substituirà en la relació de persones aprovades i amb l'orde de prelació que conste en la llista corresponent.

4.7. Les persones aspirants inscrites en diversos processos selectius concurrents en el mateix dia i hora per a la realització de l'exercici, de conformitat amb el que es disposa en la base 7, no tindran dret a la devolució de les taxes.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 25,48 euros.

5.1.1. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra, acumulable a la fixada en l'apartat a anterior. A este efecte, han d'assenyalar l'apartat de «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica i esta s'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'«Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. S'aplicarà automàticament quan s'efectue el pagament, la presentació, el registre electrònic de la sol·licitud i s'assenyale en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten esta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que preveu l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com les persones que acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament quan s'efectue el pagament, la presentació, el registre electrònic de la sol·licitud i s'assenyale l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació de la sol·licitud, dins del termini i en la forma corresponent, en el registre electrònic determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments que preveu l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Taxes. Haurà de sol·licitar-se per via electrònica, d'acord amb el que s'establix en la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; omplir a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://atv.gva.es/va/dii-756-acces, lliscar la pàgina cap avall i seleccionar «Accés a la plataforma de tramitació».

S'haurà d'omplir una sol·licitud per cada taxa abonada (número d'autoliquidació) que se sol·licite retornar.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds i només en poden sol·licitar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini que establix la base 4.1 per a presentar sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i amb la verificació prèvia que s'ha efectuat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades complixen els requisits per a participar en esta convocatòria.

6.3. Les persones aspirants, en cas d'error, d'exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, podran esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o fer les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es referix la base anterior, d'acord amb el que establix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A este efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional de persones admeses i excloses. Especialment, les persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i el registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com preveu la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i el registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents; tot això, efectuat en el termini que preveu la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

Així mateix, les persones aspirants que hagen sol·licitat, d'acord amb la base 4, la mesura d'adaptació 2, «Ampliació del temps de duració de la prova», o la mesura d'adaptació 6, «Altres», que implique l'ús d'audiòfons o adaptació especial de proves per casos, entre altres, de víctimes de violència de gènere o creences religioses, hauran d'aportar la documentació justificativa de la mesura sol·licitada en este mateix termini de 10 dies hàbils.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el cas que se'n produïsquen, esmenar-los dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants han de comprovar que no figuren recollides en la llista provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les llistes de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a este procediment selectiu s'establiran, amb almenys 10 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora d'inici del primer exercici així com l'orde de crida de les persones, que s'iniciarà en la lletra H, d'acord amb el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).

6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no tinguen nacionalitat espanyola

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i aquelles de l'origen de les quals es desprenga que no tenen coneixements del castellà hauran d'acreditar, mitjançant la realització d'una prova, que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'esta llengua.

El contingut d'esta prova s'ajustarà al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, modificat per la disposició final primera del Reial decret 1004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà d'«apta» o «no apta», i és necessari obtindre la valoració d'«apta» per a passar a fer la prova d'oposició.



Queden eximides de fer esta prova les persones que estiguen en possessió dels diplomes, els certificats o els títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'Espanyol com a Llengua Estrangera (SICELE); pel que fa a cada un dels sis nivells, respectivament, als diplomes d'espanyol en el nivell corresponent A1, A2, B1, B2, C1 i C2; tot això, d'acord amb el que recull la disposició addicional quarta del Reial decret 1137/2002, modificat pel Reial decret 1004/2015, esmentats anteriorment.



7. Desenvolupament del procés selectiu

Amb la finalitat de dotar de celeritat i agilitat el desenvolupament dels diferents processos selectius, la realització de proves podrà ser coincident en el temps, en qualsevol de les seues fases, inclosa la realització o lectura d'exercicis, desenvolupament de cursos selectius o qualsevol altra fase prèvia al nomenament com a personal funcionari de carrera.

En relació amb la celebració dels exercicis dels processos selectius en execució de l'OOP 2024, es disposa el següent:

El primer o únic exercici, si és el cas, dels processos selectius per a l'ingrés als cossos especials de l'Administració de la Generalitat contemplats en l'OOP 2024, relacionat a continuació, se celebrarà el mateix dia i a la mateixa hora que el de la present convocatòria:



– C1-04-03. Cos Especialistes d'atenció sociosanitària, educació especial i cures auxiliars d'infermeria. Escala educació especial.



7.1. Procediment de selecció

El procediment de selecció és el d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2. Desenvolupament dels exercicis de la fase d'oposició.

L'oposició constarà de 3 exercicis obligatoris i eliminatoris.

7.2.1. Primer exercici

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 24 preguntes teoricopràctiques de resposta breu, que versaran sobre el temari de «Dret constitucional i administratiu» i «Dret civil i mercantil. Economia» que figura en l'annex A.

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i, en cap cas, serà inferior a 2 hores ni superior a 3.



7.2.2. Segon exercici

Constarà de dos parts, que es realitzaran en una mateixa sessió, sense que, per a resoldre-les, les persones aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap tipus:

– Primera part: consistirà a contestar per escrit a 14 preguntes teoricopràctiques de resposta breu, sobre el temari específic de «Dret financer i tributari» que figura en l'annex B.

– Segona part: consistirà a resoldre per escrit dos supòsits pràctics referits a les matèries contingudes en el temari de «Comptabilitat i matemàtica financera» que figuren en l'annex C.

L'exercici tindrà una duració d'un mínim de 3 hores i un màxim de 4, que determinarà l'OTS amb caràcter previ a la seua realització.

7.2.3. Tercer exercici

Consistirà a desenvolupar per escrit un tema, d'entre 2 extrets a l'atzar, del temari de «Dret financer i tributari» que figura en l'annex B. El temps de realització serà d'una hora i trenta minuts.

L'exercici l'haurà de llegir l'opositor, en sessió pública, davant de l'OTS, evitant la utilització d'abreviatures o signes no usuals en el llenguatge escrit, de tal manera que permeta que qualsevol membre de l'OTS en puga seguir la lectura.

7.3. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima que es podrà obtindre en la fase d'oposició serà de 60 punts, que es distribuiran de la manera següent:

7.3.1. Primer exercici: La qualificació del primer exercici serà de 0 a 20 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 10 punts per a superar-lo.

Es presumirà un valor idèntic a totes les preguntes, llevat que l'OTS, atesa l'extensió, la complexitat i/o la dificultat tècnica, establisca una puntuació diferent a cada una de les qüestions formulades; en este cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 20 punts.

La primera part es qualificarà de 0 a 12 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 6 punts per a superar-la. Es presumirà un valor idèntic a totes les preguntes, llevat que l'OTS, atesa l'extensió, la complexitat i/o la dificultat tècnica, establisca una puntuació diferent a cada una de les qüestions formulades; en este cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

La segona part es qualificarà de 0 a 8 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 4 punts per a superar-la. L'OTS, en atenció a l'extensió, complexitat i/o dificultat tècnica dels llocs pràctics, així com de les qüestions que es formulen en aquells, establirà la puntuació atribuïda a cadascuna d'estes i, en tot cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització d'esta part.

Per a superar l'exercici serà necessari obtindre un mínim de 10 punts i haver obtingut la qualificació mínima establida en cadascuna de les parts.

7.3.3. Tercer exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 20 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 10 punts per a superar-lo.

Per a la valoració d'este tercer exercici, l'OTS tindrà en compte, a més dels coneixements demostrats i les aptituds per a aplicar-los a situacions de la pràctica professional en conjunt, la capacitat analítica, de síntesi, la qualitat de l'expressió i la presentació de l'exercici.



7.4. Puntuació final

Per a superar l'oposició serà necessari obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els tres exercicis.

A continuació, es configuraran les llistes que siguen procedents, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Estes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

En cas d'empat entre persones aspirants incloses en la mateixa relació, s'atendrà, en primer lloc, la puntuació més alta obtinguda en el tercer exercici; en segon lloc, la puntuació més alta obtinguda en el segon exercici, i, en tercer lloc, la puntuació més alta obtinguda en el primer exercici.

En cas que persistisca l'empat, si és entre persones de sexe diferent, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos tècnic facultatiu de tributs, A2-05.

Finalment, si encara persistix l'empat, este es dirimirà per orde alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, que s'iniciarà per la lletra H, d'acord amb el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).



8. Desenvolupament de la fase d'oposició

8.1. Convocatòria per a la celebració de la fase d'oposició

8.1.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que establisca la resolució per la qual s'aprove i es publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses per a la realització de les proves, i hi haurà d'haver un termini no inferior a 10 dies hàbils entre la publicació i la data de realització de la prova.

8.1.2. L'anunci de la realització del segon i tercer exercici, si és el cas, el farà públic l'OTS a través dels mitjans que establix la base 13, d'acord amb el que preceptua l'apartat 2 de l'article 16, del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. Es preveu la realització dels exercicis successius que siguen procedents en un termini que permeta que el procés finalitze en un any des de la convocatòria.

8.2. Concurrència a les crides per a la celebració de la fase d'oposició

8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a fer cada exercici en una crida única.

8.2.2. Perdran el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o si no hi assistixen, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el cas que hi concórrega una causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb l'antelació deguda, no haja finalitzat l'exercici corresponent i esta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o un part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, fet que haurà de ser valorat per l'OTS; en tot cas, la realització de les proves tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

La mateixa previsió és aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a realitzar les proves

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista al desenvolupament adequat d'estes.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, i esta persona aspirant podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que l'OTS resolga alguna cosa sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici de cada exercici, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en la recollida després de la finalització i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició exclusivament de l'original del DNI, del NIE acompanyat del document nacional d'identitat del país d'origen amb foto, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'estes i anul·larà tots els exercicis en els quals hi haja alguna marca que puga identificar-ne l'autoria.





9. Llistes de persones aprovades

9.1. En finalitzar cada un dels exercicis, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb la indicació del nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat l'oposició únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cada un dels exercicis.

9.2. Una vegada finalitzada l'oposició, l'OTS, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives de persones aspirants aprovades per l'orde de puntuació total a què es referix la base 7, atenent els llocs oferits per cada quota.

L'OTS no podrà declarar en cap cas que ha superat el procés selectiu un nombre de persones superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1 i 11 d'esta convocatòria.





10. Llista definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, perquè es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades per orde de puntuació total, perquè en el termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, presenten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Una fotocòpia del DNI o el NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que establix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver efectuat tots els estudis per a obtindre el títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, una còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Este requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Una declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional funcionarial o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se en inhabilitació per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.

Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes i en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) D'exigir-ho la normativa, certificat que manifeste posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'acompliment de les funcions o tasques que corresponguen a la plaça o, si és el cas, al lloc al qual s'opta, conforme al que es disposa en l'art. 62 de l'LFPV. En defecte d'això, haurà de complir-se les exigències legals.

e) Qui supere les proves selectives acreditarà els coneixements de valencià presentant els certificats, els diplomes o els títols que haja homologat la Generalitat, o per mitjà d'un exercici específic a este efecte. El personal que no puga acreditar estos coneixements haurà de fer els cursos de perfeccionament que, a este efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que preceptua la normativa, qui supere les proves selectives ha d'acreditar els seus coneixements de valencià en el corresponent grau mitjà o C1, mitjançant un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que superen el procés selectiu i que hagen sol·licitat una de les exempcions o bonificacions establides en la base 5 hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència d'esta exempció o bonificació.

10.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa dels punts indicats, o quan de la documentació esmentada es deduïsca que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.4. No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que establix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i l'autenticitat dels documents aportats o, si és el cas, sol·licitar-los electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a este efecte, especialment les relatives a la condició de persona amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que s'oposa a la consulta de dades, per a la qual cosa haurà de marcar la casella que conté el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i s'efectuarà el nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial convocats, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, incloent entre estes les possibles acumulacions del torn de promoció interna, si és el cas, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del nomenament o la presa de possessió, o en el cas que estes no complisquen els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir a l'OTS la llista complementària de les persones que seguisquen les proposades per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a esta convocatòria estarà integrat per cinc persones, que tindran la titularitat de la presidència, la secretaria i 3 vocalies, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la forma prevista en la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació del personal col·laborador de caràcter administratiu o del personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en l'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de fer-les, i, en general, adoptar totes les mesures que calguen amb vista a desenvolupar correctament la prova selectiva.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, s'hauran d'abstindre, i podran ser recusades per les persones interessades, quan hi concórreguen circumstàncies de les que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'esta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4. 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regiran pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris.



12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que establix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, ajustant-se, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i les instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que dicte l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat, https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria).



14. Recursos

14.1. Esta convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra estos podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que establixen els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjuí que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre recurs que consideren procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si estos últims decidixen directament o indirectament sobre el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produïxen indefensió o perjuí irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de l'acord corresponent, tal com disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





València, 14 de juny de 2024.– La consellera d'Hisenda, Economia i Administració Pública: Ruth María Merino Peña.





ANNEX

Cos tècnic facultatiu de tributs, A2-05



ANNEX A



Dret constitucional i administratiu

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: característiques i estructura. La Corona. Les Corts Generals. El Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional. Drets fonamentals i llibertats públiques.

Tema 2. L'organització territorial de l'Estat en la Constitució. Les comunitats autònomes: estructura i competències. Els estatuts d'autonomia: caràcters i contingut. Les entitats locals.

Tema 3. Polítiques socials públiques: política d'igualtat de gènere. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens. Política contra la violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Discapacitat i dependència: Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, i Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció de les persones en situació de dependència.

Tema 4. El sistema institucional de la Generalitat. El President i el Consell. Les Corts Valencianes. Relacions entre els dos poders. El règim electoral valencià. El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. El Síndic de Greuges.

Tema 5. Les institucions de la Unió Europea. El Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes. Òrgans de rellevància.

Tema 6. El dret comunitari. Les fonts de l'ordenament comunitari i la seua aplicació. La relació entre l'ordenament comunitari i el dels estats membres.

Tema 7. Les fonts del dret administratiu. La Constitució. La llei. Disposicions del Govern amb força de llei: decrets llei i decrets legislatius. El reglament: concepte, caràcters i classes. Límits dels reglaments. Reglaments il·legals.

Tema 8. Concepte d'administració pública. L'organització administrativa. Creació i competències dels òrgans administratius. Tipus d'ens públics. Formes de gestió dels servicis públics. El principi de legalitat. L'autotutela de l'Administració. L'administració electrònica. Normativa reguladora. Instruments per a l'accés electrònic a les administracions públiques: seus electròniques, canals i punt d'accés, identificació i autenticació. El govern obert, la transparència, l'accés a la informació pública, la participació en la rendició de comptes i el bon govern.



Tema 9. L'acte administratiu: concepte i caràcters. Diferents classificacions dels actes administratius. Elements de l'acte administratiu: subjecte, objecte, fi i forma. Motivació dels actes administratius. El silenci administratiu.

Tema 10. Eficàcia de l'acte administratiu: notificació i publicació. Executorietat dels actes administratius. Validesa i invalidesa de l'acte administratiu. Revisió d'ofici dels actes administratius.

Tema 11. Els contractes del sector públic. Tipus contractuals i règim jurídic. Elements dels contractes administratius. La preparació dels contractes: l'expedient de contractació. Procediments d'adjudicació, Criteris d'adjudicació. Efectes, compliment i extinció dels contractes.



Tema 12. La responsabilitat patrimonial de l'Administració pública: règim vigent. Requisits perquè siga procedent la indemnització. Responsabilitat de les autoritats i funcionaris. Requisits. Terminis de reclamació i procediment.

Tema 13. El domini públic i el patrimoni dels ens públics. L'Agència Tributària Valenciana.

Tema 14. El procediment administratiu. Els interessats. Drets dels ciutadans en el procediment administratiu. Dret i obligació de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Els recursos administratius: concepte i classes.

Tema 15. La jurisdicció contenciosa administrativa: naturalesa, extensió i límits. Òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa. Les parts en el procés contenciós administratiu: capacitat, legitimació i defensa. Principals aspectes del procés contenciós administratiu. La sentència. Recursos contra sentències.

Tema 16. El règim jurídic de la funció pública espanyola. Principis constitucionals en matèria de funció pública. Les bases del règim estatutari dels funcionaris públics: marc jurídic, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana: situacions administratives dels funcionaris al servici de la Generalitat. Drets i deures dels funcionaris públics de la Generalitat. Règim d'incompatibilitats. Responsabilitat civil, penal i administrativa dels funcionaris públics. Règim disciplinari.





Dret civil i mercantil. Economia

Tema 1. Les fonts del dret en l'ordenament positiu espanyol. L'aplicació de les normes jurídiques. L'objecte del dret. Fets, acte i negoci jurídic. El patrimoni. Influència del temps en les relacions jurídiques. La prescripció i la caducitat.

Tema 2. El concepte de persona. Classes de persones. Persones físiques: naixement i extinció. Persones jurídiques: concepte, naturalesa i classes. Constitució i extinció de les persones jurídiques. Capacitat jurídica i capacitat d'obrar. Representació. Adquisició i pèrdua de la nacionalitat espanyola. L'estranger.

Tema 3. Els drets reals: concepte i classes. Diferències entre els drets reals i els drets de crèdit. La propietat. Modes d'adquirir i perdre la propietat. El Registre de la Propietat. Principis hipotecaris.

Tema 4. La possessió. L'usdefruit. La servitud. Comunitat de béns.



Tema 5. Els drets reals de garantia: concepte i classificació. Hipoteca. Penyora. Hipoteca mobiliària i penyora sense desplaçament. Anticresi.

Tema 6. Les obligacions: concepte i classes. Fonts de les obligacions. Prova de les obligacions. Concurrència i prelació de crèdits. Extinció de les obligacions.

Tema 7. El contracte: concepte i classes. Elements dels contractes. Generació, perfecció i consumació dels contractes. Ineficàcia dels contractes. Interpretació i forma dels contractes.

Tema 8. La compravenda: concepte i elements. Contingut de la compravenda. El contracte d'arrendament: concepte i classes. L'arrendament de finques urbanes. L'arrendament de finques rústiques.

Tema 9. La donació: concepte i classes. Elements de la donació. Efectes de la donació. Revocació i reducció de donacions.

Tema 10. Contractes de préstec. El contracte de depòsit. La societat. La fiança. La transacció.

Tema 11. Organització econòmica de la societat conjugal. El sistema econòmic matrimonial en el Codi Civil. Els capítols matrimonials. La societat de guanys. El règim de participació en els guanys. El règim de separació de béns.

Tema 12. La successió mortis causa: concepte i classes. L'herència: concepte i situacions en què pot trobar-se l'herència. Acceptació de l'herència. Hereu i legatari. Dret d'acréixer. Col·lació i partició de l'herència.

Tema 13. La successió testamentària: concepte, caràcters i classes de testaments. Successió forçosa. La successió intestada. Desheretament. Preterició.

Tema 14. La comptabilitat mercantil. Comptabilitat formal: llibres obligatoris. Requisits dels llibres. Eficàcia probatòria. Comunicació i exhibició dels llibres. Comptabilitat material: comptes anuals. Verificació, auditoria i depòsit de comptes.

Tema 15. L'empresa mercantil. L'empresari individual: capacitat i prohibicions. Prova, adquisició i pèrdua de la qualitat d'empresari. Exercici del comerç per persona casada. L'empresari estranger. El registre mercantil.

Tema 16. Les societats mercantils: concepte i classificació. Requisits de constitució de les societats mercantils. La societat irregular. Nacionalitat de les societats. Les societats col·lectives i comanditàries. La societat de responsabilitat limitada: principals notes del seu règim jurídic.

Tema 17. La societat anònima: concepte i caràcters. Fundació. Escriptura social i estatuts. Accions i obligacions. Òrgans de la societat anònima.

Tema 18. La dissolució de les societats mercantils. Liquidació i divisió. Transformació, fusió i escissió de les societats mercantils.

Tema 19. Els títols valor: concepte i classificació. Els títols nominatius, a l'orde, al portador i de tradició. La lletra de canvi: concepte i requisits formals. L'endós. L'acceptació. El pagament de la lletra. Les excepcions canviàries.

Tema 20. Les obligacions mercantils: característiques generals. Els contractes mercantils: concepte i classes. Perfecció, forma i prova dels contractes mercantils. Influència de l'alteració de les circumstàncies en els contractes mercantils. La prescripció en el dret mercantil.

Tema 21. El concurs: pressupost subjectiu i objectiu. L'acte de declaració del concurs. Efectes sobre creditors, crèdits i contractes. Determinació de la massa activa, massa passiva i els crèdits contra la massa. El conveni: contingut i els seus efectes. Efectes de l'obertura de la fase de liquidació. Les causes de conclusió del concurs. La qualificació del concurs.

Tema 22. L'activitat econòmica. Sistemes econòmics. Tipus d'organització de l'activitat econòmica. Funcions d'un sistema econòmic.



Tema 23. La renda nacional: concepte i mètodes d'estimació. La comptabilitat nacional. Naturalesa i fins. L'anàlisi input-output. Relacions sectorials.

Tema 24. Els diners: concepte i funcions dels diners. Demanda i oferta de diners. Formació del tipus d'interés.

Tema 25. El sistema financer. El Banc Central. Els bancs comercials. Altres intermediaris financers.

Tema 26. El comerç internacional. Formulacions teòriques. La protecció aranzelària. La balança de pagaments: Concepte i estructura. El tipus de canvi. L'equilibri de la balança de pagaments.

Tema 27. Teoria de la demanda. Concepte d'utilitat. Corbes d'indiferència. L'equilibri del consumidor. Corbes de demanda.

Tema 28. Teoria de la producció. Funcions de producció. Productivitat. Equilibri de la producció. Els costos de producció. Concepte i classes. Funcions de costos. La corba de l'oferta. L'equilibri de l'empresa.

Tema 29. El mercat: concepte i classes. Mercats de lliure concurrència i monopolístics. Formació del preu. Anàlisi d'altres mercats: La competència monopolística i l'oligopoli.

Tema 30. El procés productiu. Els costos de producció: La seua estructura. Els principals elements determinants del cost de la producció. El cost dels subproductes.

Tema 31. L'empresa com a organització. Marc institucional. Concepte. Realitat econòmica i entorn. Classes d'empreses i criteris de classificació. Els objectius de l'empresa. Sistemes de direcció i gestió.

Tema 32. El fons de comerç: significació econòmica. Tècnica de la seua valoració. Valoració de l'empresa en funcionament.

Tema 33. El finançament de l'estructura fixa de l'empresa: l'autofinançament. La funció financera dels fons d'amortitzacions. Les anomenades amortitzacions financeres o de capital. Equilibri entre amortitzacions tècniques i amortitzacions financeres.

Tema 34. Les variacions de la renda de l'empresa: estudi de les seues causes. La comparació entre la rendibilitat esperada i la real. La rendibilitat, la seua mesura. La rendibilitat de l'empresa i l'interés del capital invertit en esta.

Tema 35. L'anàlisi financera: l'estructura de les fonts de finançament. L'equilibri financer. El control financer.





ANNEX B



Dret financer i tributari

Tema 1. El dret financer: concepte i contingut. La hisenda pública en la Constitució Espanyola. El dret pressupostari: concepte i contingut. El control de la gestió economicofinancera del sector públic estatal.



Tema 2. El dret tributari: concepte i contingut. Fonts. La Llei general tributària: principis generals. Els tributs: concepte, fins i classes. La relació juridicotributària. Fet imposable No subjecció i exempció. Meritació. Prescripció. L'aplicació de la norma tributària. Interpretació, qualificació i integració. L'analogia. El conflicte en l'aplicació de la norma tributària. La simulació.

Tema 3. Les obligacions tributàries: l'obligació tributària principal, l'obligació tributària de realitzar pagaments a compte, les obligacions entre particulars, les obligacions tributàries accessòries, les obligacions tributàries formals i les obligacions tributàries en el marc de l'assistència mútua. Les obligacions i deures de l'Administració tributària. Els drets i garanties dels obligats tributaris. Col·laboració social en l'aplicació dels tributs. Caràcter reservat de les dades amb transcendència tributària. Utilització de les noves tecnologies de la informació.

Tema 4. Els obligats tributaris. Subjectes passius: contribuent i substitut del contribuent. Successors. Responsables solidaris i subsidiaris. Altres obligats tributaris. La capacitat d'obrar. Representació. Domicili fiscal. La declaració censal. El deure d'expedir i entregar factures.



Tema 5. Elements de quantificació de l'obligació tributària principal i de l'obligació de realitzar pagaments a compte. Base imposable: concepte i mètodes de determinació. Base liquidable. Tipus de gravamen Quota tributària Comprovació de valors El deute tributari.

Tema 6. L'aplicació dels tributs: concepte i òrgans competents. La informació i assistència als obligats tributaris. La consulta tributària. El número d'identificació fiscal. L'assistència mútua: concepte. Els procediments administratius en matèria tributària: Prova, notificacions, obligació de resolució i termini de resolució. Les liquidacions tributàries.



Tema 7. Actuacions i procediment de gestió tributària. Iniciació. Declaracions. Autoliquidacions. Comunicacions de dades. Procediment de devolució iniciat mitjançant autoliquidació, sol·licitud o comunicació de dades. Procediment iniciat mitjançant declaració. Procediment de verificació de dades. Procediment de comprovació de valors. Procediment de comprovació limitada.

Tema 8. La recaptació (I). La recaptació. Actuacions i procediments. Òrgans de recaptació. Extinció dels deutes: el pagament, la prescripció i altres formes d'extinció. Obligats al pagament. Garanties del deute tributari. Ajornaments i fraccionaments.

Tema 9. La recaptació (II). La recaptació en període executiu. Procediment de constrenyiment. Caràcter del procediment. Fases: iniciació, embargament de béns i drets, alienació i terme del procediment. Terceries. Procediment davant de responsables i successors.

Tema 10. La inspecció dels tributs. Òrgans. Funcions. Facultats. Deures. Diferents actuacions en el procediment d'inspecció: obtenció d'informació, valoració, informe i assessorament.

Tema 11. El procediment d'inspecció. Actuacions de comprovació i investigació. Iniciació i desenvolupament del procediment. Termini, lloc i horari de les actuacions inspectores. Actuacions inspectores mitjançant personació en el domicili o locals del contribuent. Característiques i classes de les mesures cautelars en el procediment inspector. Terminació del procediment. De la documentació de les actuacions inspectores. Disposicions especials: aplicació del mètode d'estimació indirecta i l'informe preceptiu per a la declaració del conflicte en l'aplicació de la norma tributària i altres establides reglamentàriament.



Tema 12. La potestat sancionadora en matèria tributària. Principis. Subjectes responsables. Concepte i classes d'infraccions i sancions tributàries. Quantificació de les sancions tributàries pecuniàries. Extinció de la responsabilitat derivada de les infraccions tributàries i extinció de les sancions tributàries. Procediment sancionador en matèria tributària: iniciació, instrucció i terminació. Delictes contra la hisenda pública.



Tema 13. La revisió dels actes de caràcter tributari en via administrativa: procediments especials de revisió. El recurs de reposició. Les reclamacions economicoadministratives: actes impugnables. Òrgans de resolució. Procediments. Suspensió d'actes impugnats.



Tema 14. Impost sobre la renda de les persones físiques (I). Naturalesa jurídica i àmbit d'aplicació. Subjecció a l'impost: aspectes materials, personals i temporals. Determinació de la capacitat econòmica sotmesa a gravamen: Rendiments i guanys i pèrdues patrimonials. Classes de renda. Integració i compensació de rendes en la base imposable general i en la base imposable de l'estalvi.

Tema 15. Impost sobre la renda de les persones físiques (II). Base liquidable general i de l'estalvi. Reduccions. Adequació de l'impost a les circumstàncies personals i familiars del contribuent. Càlcul de l'impost estatal. Gravamen autonòmic. Quota diferencial. Tributació familiar. Règims especials. Declaracions, pagaments a compte i obligacions formals. Especialitats autonòmiques a la Comunitat Valenciana.



Tema 16. L'Impost sobre el patrimoni. Fet imposable. Exempcions. Subjecte passiu. Base imposable i liquidable. El deute tributari. Relació amb altres tributs. Gestió de l'impost.

Tema 17. L'Impost de societats: naturalesa i àmbit d'aplicació. Fet imposable. Contribuents. Exempcions subjectives plenes i parcials. Base imposable. Concepte i règims de determinació. Imputació temporal d'ingressos i gastos. Període impositiu i meritació de l'impost. Tipus de gravamen i quota íntegra. Bonificacions i deduccions. Gestió de l'impost.

Tema 18. Impost sobre el valor afegit (I). Concepte i naturalesa. Àmbit d'aplicació. Fet imposable i supòsits de no subjecció. Exempcions. Lloc de realització del fet imposable. Subjecte passiu.

Tema 19. Impost sobre el valor afegit (II) Meritació. Base imposable. Tipus de gravamen. Deute tributari. Liquidació. Deduccions: requisits. Règim de deduccions en sectors diferenciats. Regla de prorrata. Deduccions anteriors al començament de l'activitat. Devolucions: gestió de l'impost.

Tema 20. Impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats (I). Naturalesa, contingut i àmbit d'aplicació territorial. Estructura interna de l'impost: compatibilitat i incompatibilitat de les diverses modalitats. Especial referència a la delimitació de l'IVA amb l'Impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats. Transmissions patrimonials oneroses: fet imposable, subjecte passiu, base imposable i quota tributària.

Tema 21. L'Impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats (II). Operacions societàries: fet imposable, subjecte passiu, base imposable i quota tributària. Actes jurídics documentats: fet imposable, subjecte passiu, base imposable i quota tributària.



Tema 22. L'Impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats (III). Disposicions comunes als tres gravàmens. Beneficis fiscals Comprovació de valors i taxació pericial contradictòria. Meritació i prescripció. Obligacions formals. Tancament registral. Gestió i liquidació de l'impost. Especialitats autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Tema 23. L'Impost sobre successions i donacions (I). Naturalesa jurídica i àmbit d'aplicació territorial. Relació amb altres impostos. El fet imposable: adquisicions mortis causa, adquisicions inter vivos i percepcions d'assegurances de vida. Presumpcions de fets imposables i supòsits de no subjecció.

Tema 24. L'Impost sobre successions i donacions (II). Els subjectes passius i els responsables. La base imposable. Base liquidable. Reduccions estatals i reduccions establides per la Comunitat Valenciana. El tipus de gravamen i el deute tributari. Bonificacions en la quota: especial referència a les bonificacions establides per la Comunitat Valenciana. Meritació i prescripció.

Tema 25. L'Impost sobre successions i donacions (III). Normes especials de liquidació. Usdefruit, ús i habitació. Substitucions i fideïcomisos. Reserves. Partició i excessos d'adjudicació. Repudiació i renúncia a l'herència. Donacions especials. Acumulació de donacions. La gestió de l'impost. Declaració i autoliquidació. Pagament de l'impost, ajornaments i fraccionaments. Obligacions formals. Tancament registral. Comprovació de valors i taxació pericial contradictòria. Procediments especials de gestió. Infraccions i sancions.



Tema 26. Impost especial sobre determinats mitjans de transport. La tributació sobre el joc a la Comunitat Valenciana.

Tema 27. La imposició mediambiental a la Comunitat Valenciana. L'impost sobre activitats que incidixen en el medi ambient i l'Impost sobre el depòsit de residus en abocadors, la incineració i la coincineració de residus. El cànon de sanejament. L'Impost valencià sobre estades turístiques. L'Impost sobre vivendes buides de la Generalitat Valenciana.

Tema 28. Les taxes: concepte i principis Fet imposable. Meritació. Subjecte passiu i responsables. Gestió i liquidació. Principals taxes de la Comunitat Valenciana. Els preus públics. Les exaccions parafiscals.



Tema 29. El finançament de les comunitats autònomes. Tributs propis. Els tributs cedits per l'Estat: concepte, punts de connexió, competències normatives i de gestió sobre tributs cedits. La coordinació de l'Estat i les comunitats autònomes: òrgans de relació i de resolució de conflictes.





ANNEX C



Comptabilitat i matemàtica financera

Tema 1. Comptabilitat (I). Pla general de comptabilitat i normes internacionals de comptabilitat. Operacions de l'exercici, regularització i formulació d'estats comptables en empreses comercials, sense o amb sucursals, vendes al comptat, a crèdit, a terminis, detalls, comerç en comissió i en participació entre nacionals i amb l'estranger.

Tema 2. Comptabilitat (II). Constitució, distribució de beneficis, augment i reducció de capital, finançament, transformació, fusió, absorció, escissió i dissolució d'empreses individuals i societats. El procediment concursal.

Tema 3. Matemàtica financera. Capitalització simple i composta. Rendes, préstecs i emprèstits. Operacions amb valors mobiliaris.

Mapa web