Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 23 d'abril de 2021, de la directora general d'Innovació Educativa i Ordenació, per la qual es convoquen subvencions i assignacions econòmiques per a desenvolupar projectes d'investigació i innovació educativa en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana durant el curs acadèmic 2021-2022. [2021/4399]

(DOGV núm. 9074 de 03.05.2021) Ref. Base de dades 003974/2021




Mitjançant l'Ordre 31/2016, de 4 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, es van aprovar les bases reguladores de les subvencions i assignacions econòmiques per a la realització de projectes d'investigació i innovació educativa en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana (DOGV 7823, 07.07.2016).



D'acord amb l'esperit d'aquestes bases, l'Administració educativa valenciana té com a objectiu donar suport als centres educatius i als equips docents en l'elaboració de projectes d'investigació i innovació que, de manera sistemàtica, planificada i sostenible, introdueixen canvis per tal d'afrontar exitosament els reptes educatius i socials. A més a més, vol potenciar i visibilitzar les bones pràctiques docents ja existents que revelen evidències d'impacte amb nivells alts de satisfacció i participació de la comunitat educativa i de resultats de l'alumnat; projectes que contribuïsquen al desenvolupament dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) marcats en l'Agenda 2030 impulsada per l'Organització de les Nacions Unides (ONU); projectes que evidencien la implantació d'estratègies didàctiques pròpies, amb metodologies que posen en valor els aprenentatges significatius, la col·laboració i la utilització dels recursos de l'entorn.

La iniciativa de posar en marxa un projecte d'investigació i innovació educativa requereix la implicació activa del professorat i el lideratge educatiu dels equips directius. Aquests projectes són una eina pedagògica idònia per a concretar i desenvolupar els plantejaments educatius de caràcter general recollits en el projecte educatiu de centre.



La Generalitat ha previst en els pressupostos de 2021 una línia pressupostària destinada a projectes d'innovació, desenvolupament de materials didàctics i implantació de bones pràctiques docents dels centres educatius concertats. La convocatòria està prevista en la Resolució de 23 de març de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, per la qual s'aprova el Pla estratègic de subvencions 2020-2023 de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8783, 07.04.2020), que estableix en l'annex com a objectiu estratègic 3.1, promoure accions i programes d'investigació i innovació educativa, i que desenvolupa la línia de subvenció S6968000 amb la denominació «Projectes d'innovació educativa, desenvolupament de materials didàctics i la implantació de bones pràctiques docents».

En virtut del que s'ha exposat, i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i de la delegació de la facultat per a convocar continguda en la disposició final primera de l'Ordre 31/2016, de 4 de juliol (DOGV 7823, 07.07.2016), resolc:





Primer. Objecte

Convocar un concurs públic en règim de concurrència competitiva per a la concessió de subvencions i assignacions econòmiques per a desenvolupar projectes d'investigació i innovació educativa, en centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, durant el curs acadèmic 2021-2022.



Segon. Finançament

1. Les quantitats concedides als projectes seleccionats tindran com a finalitat ajudar a sufragar totalment o parcialment les despeses que genere la realització d'aquests projectes durant el curs escolar a què es refereix la present convocatòria. Els centres, per tant, hauran de pressupostar solament les accions o els serveis per al curs 2021-2022, tenint en compte els termes que disposa l'Ordre de bases 31/2016 i aquesta convocatòria.

2. El finançament d'aquestes quantitats assignades als centres educatius públics de titularitat de la Generalitat, amb caràcter de despesa extraordinària de funcionament, s'abonarà a càrrec del capítol II del programa pressupostari 421.50, del pressupost de la Generalitat de l'any 2021, per un import global màxim d'1.800.000 €. Aquesta quantitat es repartirà en funció de la tipologia del projecte desenvolupada en el resolc cinqué; es destinaran 600.000 € a projectes d'investigació i innovació educativa globals de centres (en avant, PIIE globals), i 1.200.000 € a projectes d'investigació i innovació educativa (en avant PIIE).

3. El finançament d'aquestes quantitats, destinades a centres docents privats concertats i a centres educatius de titularitat pública distinta de la Generalitat amb caràcter de subvenció, s'abonarà a càrrec del capítol IV de la línia de subvenció S6968000 del programa pressupostari 421.50, del pressupost de la Generalitat de l'any 2021, per un import global màxim de 124.999,80 €, que es repartiran en funció de la tipologia del projecte; es destinaran 42.000 € a PIIE globals, i 82.999,80 € a PIIE.





Tercer. Objectiu

Impulsar propostes educatives que desenvolupen, de forma intencionada, planificada i creativa, la innovació pedagògica; les transformacions curriculars, organitzatives i de funcionament dels centres educatius; la implicació de les comunitats educatives; la transformació digital; els ODS marcats en l'Agenda 2030; i accions que impacten positivament en l'entorn social.



Quart. Destinataris i requisits

1. Destinataris

Podran participar en aquesta convocatòria els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics.



2. Requisits:

2.1. Ser un centre educatiu, de titularitat pública o privada, sostingut amb fons públics, inscrit en el Registre de centres docents de la Comunitat Valenciana.

2.2. Els centres educatius privats concertats i els centres educatius de titularitat pública distinta de la Generalitat estaran sotmesos a les obligacions dels articles 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Cinqué. Tipologia

Els centres podran triar entre dos tipus de projectes d'investigació i innovació:

1. Projectes d'investigació i innovació educativa globals de centre (PIIE globals)

Es tracta de projectes que aposten pel canvi integral en el centre, desencadenen la transformació educativa, creen ocasions d'aprenentatge vital a través de canvis curriculars, estructurals, organitzatius o a través d'investigacions pedagògiques. Són projectes intencionals, planificats i sostenibles en el temps. Impliquen un alt nombre de professorat, almenys el 70 % del claustre, i agents externs de l'entorn i esdevenen font d'inspiració per a altres centres educatius, atés que mostren un impacte mesurable en l'entorn i contribueixen a la millora de la qualitat del sistema educatiu.

Aquests tipus de projectes no podran ser iniciatives individuals, ni implicar un nombre reduït de professorat ni estar centrats en matèries específiques ni nivells concrets.

2. Projectes d'investigació i innovació educativa (PIIE)

Responen a iniciatives específiques d'acció, investigació i intervenció organitzativa o metodològica per part de grups de professorat, amb possibilitat de col·laboració amb altres entitats o agents de l'entorn. Poden tindre una dimensió intercentres o quedar circumscrits a un centre concret. Promouen canvis metodològics durant el procés d'ensenyament que milloren considerablement els resultats d'aprenentatge i les bones pràctiques docents.



Sisé. Durada dels projectes

1. Tots els projectes, amb independència de la tipologia i la modalitat, tindran una durada de dos anys.

2. Com a mesura de transició, els projectes seleccionats en 2020 amb una durada de tres o més anys i publicada en http://www.dogv.gva.es/datos/2020/11/02/pdf/2020_9084.pdf, podran triar una d'aquestes opcions:

a) Acabar el projecte de tres anys o més en el curs 2021-22.

b) Donar per acabat el projecte i presentar-ne un de diferent per a dos anys en aquesta convocatòria.



Seté. Modalitats de participació

1. De conformitat amb la base segona de l'Ordre 31/2016, es preveuen dues modalitats de participació:

a) Participació individual. El centre presenta un projecte en solitari.



b) Participació agrupada. El centre participa en un projecte col·lectiu, integrat per un mínim de dos i un màxim de cinc centres.

En la sol·licitud caldrà que es facen constar expressament els compromisos d'execució assumits per cada centre de l'agrupació, així com el percentatge de l'import de l'assignació econòmica o subvenció que ha d'aplicar cada un. Aquest percentatge haurà de ser com a mínim de:

• Agrupacions de dos centres: 30 %

• Agrupacions de tres centres: 25 %

• Agrupacions de quatre centres: 20 %

• Agrupacions de cinc centres: 16 %

La persona titular del centre que actuarà com a representant de l'agrupació serà qui presente la sol·licitud.



Huité. Nombre de sol·licituds per centre

Els centres educatius podran presentar un únic projecte independentment de la tipologia i de la modalitat.



Nové. Característiques dels projectes

1. Tots els projectes hauran de tindre en compte, necessàriament, les característiques descrites en la base dotzena de l'Ordre 31/2016, de 4 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions i assignacions econòmiques per a la realització de projectes d'investigació i innovació educativa en centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, com són: oportunitat, innovació, sostenibilitat, transferibilitat, participació, inclusió, plurilingüisme i avaluació.

2. Els projectes per als quals se sol·licita ajuda o subvenció per al curs 2021-2022 hauran de ser originals, estar planificats per a dos anys i estar inclosos en la programació general anual.

3. En cas de desenvolupar una aplicació o programari, s'haurà d'ajustar a la normativa vigent quant a tractament de dades de caràcter personal de l'alumnat, el professorat o les famílies, concretada també en les instruccions per a l'organització i el funcionament dels centres educatius publicades per la conselleria competent en matèria d'educació.



Si un projecte que desenvolupa una aplicació o programari està finalment seleccionat en la convocatòria, això no comportarà que l'aplicació obtinga drets de representativitat de la Generalitat i no podran ser publicades com a aplicacions de la Generalitat per part dels autors o del centre. Tampoc comportarà cap compromís per part de la conselleria amb competències en educació d'oferir-les dins del catàleg d'aplicacions per als centres educatius.



Desé. Apartats i format dels projectes

Els projectes hauran de contindre, necessàriament, els apartats, formats i especificacions següents:

a) Apartats dels projectes

a.1 Projectes PIIE

1. Portada

1.1. Títol del projecte

1.2. Nom del centre o centres de l'agrupació

1.3. Modalitat

1.4. Nom i cognoms del coordinador o coordinadora del projecte. En cas de ser una sol·licitud d'una agrupació de centres, s'indicarà nom i cognoms del director o directora del centre representant de l'agrupació.

1.5. Tipologia: PIIE

2. Índex

2.1. Justificació i objectius

– Oportunitat: dades sobre la situació que es vol canviar o millorar



– Descripció dels objectius generals i específics que es pretenen aconseguir

2.2. Projecte

– Marc teòric i concreció de la metodologia a desenvolupar

– Descripció de les activitats a realitzar en el projecte amb un cronograma ben definit

– Recursos

– Perdurabilitat en el temps

– Transferibilitat

– Participació

– Inclusió

– Plurilingüisme

2.3. Avaluació i impacte

– Instruments d'avaluació

– Indicadors i criteris d'avaluació

– Anàlisi de resultats

– Impacte / Propostes de millora

2.4. Conclusions

2.5. Pressupost de despeses per al curs 2021-2022, objecte de la present convocatòria. Com que es tracta de projectes per a 2 anys, es podrà destinar fins el 50 % de la quantitat subvencionada a material inventariable i la resta a material no inventariable, d'acord amb l'article 31.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

a.2. Projectes PIIE globals

1. Portada

1.1. Títol del projecte

1.2. Nom del centre o centres de l'agrupació

1.3. Modalitat

1.4. Nom i cognoms del coordinador o coordinadora del projecte. En cas de ser una sol·licitud d'una agrupació de centres, s'indicarà nom i cognoms del director o directora del centre representant de l'agrupació.

1.5. Tipologia: PIIE global



2. Índex

2.1. Justificació i objectius

– Oportunitat: dades sobre la situació que es vol canviar o millorar



– Descripció dels objectius generals i específics que es pretenen aconseguir

2.2. Projecte

– Marc teòric en què es basa el projecte

– Concreció de la metodologia a desenvolupar

· Metodologia i aplicació

· Organització horària, si s'escau

· Organització dels espais, si s'escau

· Temporalització de les activitats o accions a realitzar amb un cronograma ben definit

· Recursos

– Perdurabilitat en el temps

– Transferibilitat:

· Pla de difusió

– Participació:

· Agents externs i les accions a realitzar

· Intervenció i actuació dels agents de la comunitat educativa



· Percentatge de participació del claustre

– Inclusió

– Plurilingüisme

2.3. Avaluació i impacte

– Instruments d'avaluació

– Indicadors i criteris d'avaluació

– Anàlisi de resultats

– Impacte / propostes de millora

2.4. Conclusions

2.5. Pressupost de despeses per al curs 2021-2022, objecte de la present convocatòria. Pel fet de ser projectes a dos anys, es podrà destinar fins al 50 % de la quantitat subvencionada a material inventariable i la resta a material no inventariable, d'acord amb l'article 31.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



b) Material audiovisual: vídeo presentació del projecte

El vídeo haurà de sintetitzar el contingut del projecte: objectius, metodologia i accions a realitzar. El vídeo haurà de tindre una durada màxima de 3 minuts i una grandària màxima de 50 MB i presentar-se en format MP4 (còdec de vídeo H.264 i còdec d'àudio AAC o MP3).

c) Altres especificacions

El projecte s'haurà de presentar en format digital (PDF) amb una extensió no superior a les 20 pàgines, Arial 11, espaiat simple. Es podran incloure, a més, annexos en el mateix document.



Onzé. Criteris de valoració

1. L'avaluació dels projectes atendrà els criteris de valoració establits en la base catorzena de l'Ordre 31/2016 i en els resolcs cinqué i desé de la present resolució. Per a cadascun dels criteris s'atorgarà com a màxim la puntuació que s'indica:

a) Oportunitat. Màxim: 4 punts

– Presenta un diagnòstic precís sobre el que es vol canviar o sobre el que es vol investigar i en fa una justificació.

– Remarca l'oportunitat del moment per al canvi o investigació proposats, donades una sèrie de circumstàncies que afavoreixen la posada en marxa del projecte.

b) Innovació. Màxim: 8 punts

– Presenta un marc teòric coherent amb el projecte.

– Suposa una novetat o una reformulació de les accions dutes a terme al centre. Cal fer explícit en què consisteix la reformulació.

– Incorpora un cronograma ben definit de la durada total del projecte que reflecteix una estratègia clara.

– Aplica metodologies actives que augmenten l'autonomia de l'alumnat en els seus aprenentatges en situacions individuals o interactives.

A més, en els PIIE globals:

– Presenta evidències concretes d'aplicació de la metodologia i les pràctiques innovadores que faciliten la interacció i el treball cooperatiu amb un alt grau de participació de la comunitat educativa.

– El cronograma incorpora l'estratègia innovadora per a la difusió de l'experiència.

(Els PIIE globals hauran d'obtindre la puntuació màxima en aquest apartat.)

c) Sostenibilitat. Màxim: 2 punts



– Acredita la viabilitat i autonomia fent un ús responsable dels recursos utilitzats.

– Acredita la sostenibilitat al llarg del temps. Poden ser incorporades a la cultura del centre i als documents del centre.

A més, en els PIIE globals:

– Presenta concreció en les mesures introduïdes per a fer el projecte perdurable en el temps (planificació i estratègia)

– Concreta l'impacte en la cultura de centre: el projecte d'innovació queda reflectit en els documents del centre (PEC, PGA, Plans….).



d) Transferibilitat. Màxim: 3 punts

– Presenta pràctiques innovadores que poden ser aplicades en contextos educatius semblants.

– Ofereix materials i claus educatius que propicien la transferibilitat de pràctiques innovadores

A més, en els PIIE globals:

– Incorpora un pla concret de difusió del projecte, amb canals i processos específics de difusió de l'experiència.

– Participa en altres convocatòries o presenta el projecte o experiència en jornades i/o congressos de caràcter autonòmic, nacional o internacional, de forma presencial o telemàtica.

– Presenta intercanvi o cooperació d'experiència professional.

(Els PIIE globals hauran d'obtindre la puntuació màxima en aquest apartat.)

e) Participació. Màxim: 5 punts

– Fomenta la participació i el treball cooperatiu.

– Detalla les accions pel que fa a la implicació dels diferents agents: professorat, alumnat, famílies, resta de la comunitat educativa, entorn sociocultural, etc.

A més, en els PIIE globals:

– Concreta la participació i el treball cooperatiu que implica almenys el 70 % del claustre.

– Concreta el nombre d'aliances amb agents externs per a donar suport al projecte, o amb altres centres educatius.

(Els PIIE globals hauran d'obtindre la puntuació màxima en aquest apartat.)

f) Inclusió. Màxim: 5 punts

– Fomenta l'aprenentatge competencial de nivells simples a complexos, a través de programes i projectes que ofereixen experiència vital, amb repercussió social en el seu entorn i comunitat educativa.

– Promou el desenvolupament d'activitats estructurades que permeten ser adaptades a escala individual i grupal.

g) Plurilingüisme. Màxim: 2 punts

– Dinamitza la comprensió i expressió, oral i escrita, de les llengües cooficials i de les llengües estrangeres. Concreta les actuacions en cadascuna de les llengües.

– Fomenta la normalització lingüística del valencià.

h) Avaluació. Màxim: 6 punts

– Inclou els instruments i els indicadors d'avaluació que permeten analitzar el desenvolupament del projecte, el grau de participació dels agents implicats, les dificultats trobades, els resultats i l'extracció de conclusions.

– Ofereix els resultats qualitatius i quantitatius que justifiquen la millora amb claredat i concreció.

A més, en els PIIE globals:

– Incorpora un pla d'avaluació que permet revisar: la planificació inicial, els processos o fases d'implantació, els canvis o millores en l'àmbit organitzatiu o curricular a partir de les noves metodologies emprades, el grau d'intervenció d'agents externs de l'entorn, així com l'impacte en els mitjans de comunicació.

(Els PIIE globals hauran d'obtindre la puntuació màxima en aquest apartat).

i) Vídeo de presentació. Màxim: 10 punts

– Es valorarà una presentació audiovisual en què s'aprecie clarament el contingut del projecte i el seu desenvolupament, el nivell d'implicació del claustre, d'altres agents de la comunitat educativa i de l'entorn social, i de les institucions.

j) Format i apartats. Màxim: 5 punts

– El projecte haurà de complir amb el format i apartats del resolc desé.

2. Altres especificacions

1. No s'admetran com a projectes d'innovació aquelles propostes d'activitats o accions educatives habituals d'un centre, com ara el pla d'activitats complementàries i extraescolars, la celebració de festivitats i commemoracions, les accions consolidades en el centre, les activitats d'una àrea o matèria o qualsevol dels plans que conformen el Projecte Educatiu de Centre (PEC).

2. La puntuació màxima per als dos tipus de projectes serà de 50 punts; i la mínima per a obtindre la subvenció o l'assignació econòmica serà de 25 punts.

3. En la modalitat de participació agrupada, quan els projectes assolisquen o superen la puntuació mínima de 25 punts, s'hi aplicarà un factor multiplicador. Aquest factor dependrà del nombre de centres participants en l'agrupació, tal com s'especifica a continuació:

Agrupacions de dos centres: 1,6

Agrupacions de tres centres: 2,4

Agrupacions de quatre centres: 3,2

Agrupacions de cinc centres: 4



Dotzé. Despeses subvencionables

1. Es consideraran despeses subvencionables aquelles identificables amb el projecte i que hagen sigut pagades en els terminis marcats al resolc desseté d'aquesta convocatòria.

2. La transformació d'espais no contemplarà de cap manera la realització d'obres ni infraestructures.

3. Com que es tracta de projectes per a 2 anys, es pot destinar fins al 50 % de la quantitat subvencionada a material inventariable, i la resta a material no inventariable, d'acord amb l'article 31.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



4. Els centres no podran subcontractar totalment les activitats incloses en el projecte, segons base 22a de l'Ordre de bases 31/2016.





Tretzé. Criteris per a determinar la quantia individual de la subvenció o assignació econòmica

1. La quantia individualitzada de la subvenció o assignació econòmica concedida a cada projecte serà la que resulte de multiplicar la puntuació obtinguda en la valoració del projecte pel valor punt prèviament determinat.

2. El valor punt serà el que resulte de dividir la dotació màxima destinada als centres públics en la corresponent convocatòria entre la xifra que resulte de la suma de totes les puntuacions dels projectes dels centres públics.

3. El valor punt calculat per als centres públics s'aplicarà als centres concertats i centres de titularitat pública distinta de la Generalitat. Si de l'aplicació d'aquest valor punt resulta que la dotació econòmica destinada a aquests centres és insuficient, es calcularà un valor punt específic per als mateixos. Aquest serà el que resulte de dividir la dotació màxima destinada als centres concertats en la corresponent convocatòria entre la xifra que resulte de la suma de totes les puntuacions dels projectes dels centres concertats i centres de titularitat pública distinta de la Generalitat.

4. Els projectes que opten a la tipologia PIIE podran rebre un màxim de 5.000 €.

5. Els projectes que opten a la tipologia PIIE globals podran rebre un màxim de 10.000 €.

6. En cas que hi haja romanent en l'import parcial màxim destinat a la tipologia dels PIIE globals es destinarà a l'altra tipologia.





Catorzé. Termini i llocs de presentació

1. El termini de presentació de sol·licituds serà:

a) Els centres educatius que presenten PIIE o PIIE globals disposaran de 15 dies hàbils des de l'endemà de la publicació en el DOGV d'aquesta convocatòria.

b) Els centres que van rebre dotació en la convocatòria 2020 per a projectes de tres anys o més de durada, publicada en http://www.dogv.gva.es/datos/2020/11/02/pdf/2020_9084.pdf, i volen acabar el projecte de tres anys o més en el curs 2021-22 podran presentar la seua sol·licitud tres dies hàbils després de finalitzar el període de l'apartat a anterior. El termini de sol·licitud serà de 10 dies hàbils.

2. Les sol·licituds i la documentació que cal aportar segons disposa el resolc quinzé d'aquesta resolució es presentaran a través de l'Oficina Virtual de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (OVICE), a la qual s'accedirà segons les indicacions del manual del tràmit que es publicarà en la pàgina web http://ceice.gva.es/va/web/innovacion-educacion/projectes-d-investigacio-i-innovacio-educativa (en avant, web d'Innovació.)



Quinzé. Sol·licituds i documentació

1. Segons la modalitat de participació, la persona encarregada de presentar la sol·licitud en OVICE serà:

– En participació individual: la persona que tinga la representació legal del centre.

– En participació agrupada: la persona que tinga la representació legal del centre que actue com a representant de l'agrupació.

El manual per a emplenar la sol·licitud estarà disponible en el web d'Innovació.

2. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'òrgan gestor per a demanar els certificats de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, que acrediten que la persona jurídica sol·licitant compleix les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en els termes establits en l'article 22.4 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. La persona representant del centre aportarà la informació i la documentació següent:

a) Si participa en la modalitat agrupada, el centre representant presentarà en OVICE les autoritzacions de representació de cada centre de l'agrupació. Les autoritzacions hauran d'estar signades digitalment, o datades i signades físicament pel representant legal de cada centre, segons el model disponible en el formulari d'OVICE.

En cas de no optar per la signatura digital, qui represente legalment el centre que coordina l'agrupació haurà de fer una declaració responsable de l'autenticitat de les firmes i del compromís de guarda i custòdia dels originals signats.

b) Projecte, amb els requisits, apartats, formats i especificacions indicats en el resolc desé de la convocatòria.

c) Vídeo de presentació del projecte amb les característiques que estableix el resolc desé, lletra b.

d) Pressupost detallat del projecte per al curs 2021-2022 en la plataforma OVICE.

e) Declaració responsable, segons s'indica en OVICE, per part del representant legal del centre, de la data de la reunió del consell escolar en què es va aprovar la presentació de la sol·licitud de participació en aquesta convocatòria, i es va informar del contingut de la present resolució i del projecte que es desenvoluparà.

f) Cessió de drets de propietat intel·lectual del projecte a la Generalitat Valenciana, segons s'indica en OVICE.

g) Declaració responsable, per part de la persona representant legal del centre, d'haver obtingut i tindre sota custòdia els drets d'imatge i so de les persones (alumnat, professorat i membres de la comunitat educativa) que apareixen en els documents audiovisuals que formen part del projecte d'acord amb el model proporcionat en el manual del tràmit. A més, declaració de compliment de la legislació vigent en matèria de propietat intel·lectual respecte de la música i continguts mostrats, segons s'indica en OVICE.

h) Emplenament de la fitxa resum del projecte, segons s'indica en OVICE, i explicat en el manual disposat en el web d'Innovació.



i) Emplenament de la taula de personal docent coordinador i participant en el projecte amb destinació o vacant en el centre. Aquests docents hauran de pertànyer a la base de dades de personal docent de la conselleria. S'haurà d'indicar el nombre d'hores de dedicació previstes i les tasques assignades a cada participant.

j) En els PIIE globals, compromís de participació en accions de difusió de la innovació educativa de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

Únicament per als centres concertats:

k) Declaració responsable de no trobar-se sota cap de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de conformitat amb el formulari per a emplenar disposat en OVICE.

l) Documentació acreditativa de trobar-se al corrent d'obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

A tots els efectes, d'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de l'entitat interessada, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat a obtenir directament l'acreditació del compliment de les obligacions amb la seguretat social. En cas d'oposar-se al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà de manifestar-ho expressament en la sol·licitud i estarà obligada a aportar els documents corresponents.



No obstant això, respecte a l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries estatals i autonòmiques, d'acord amb el que disposa l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i 95.1 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, es necessària l'autorització expressa per part de l'entitat interessada per tal que l'òrgan gestor del procediment puga obtenir directament l'acreditació del compliment de les esmentades obligacions. En aquest cas, si en la sol·licitud no es dona la corresponent autorització expressa perquè l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, l'entitat interessada estarà obligada a aportar els documents acreditatius.



Setzé. Termini de resolució i notificació

D'acord amb l'article 21.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el termini màxim per a resoldre la convocatòria és de sis mesos des de la data d'efectes. Vençut el termini sense haver-se notificat cap resolució expressa, les persones interessades podran considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, segons s'estableix en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat Valenciana.

A efectes de notificacions i en compliment del que preveu l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el requeriment d'esmenes, la resolució provisional i la definitiva de la convocatòria amb la relació dels projectes no seleccionats i els motius, i dels projectes seleccionats i els imports de les subvencions o assignacions econòmiques concedides, es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Aquesta publicació substituirà la notificació, de conformitat amb el que preveu la normativa vigent en matèria de procediment administratiu. La relació definitiva es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La publicació del requeriment d'esmenes anirà acompanyada de la relació de centres interessats que hagen d'esmenar la falta o lliurar la documentació complementària que se sol·licite, amb indicació que, si no ho fan en un termini de deu dies hàbils, es considerarà que han desistit de la seua sol·licitud.

No es podran esmenar, transformar o ampliar els projectes i vídeos presentats en la sol·licitud.

La resolució provisional contindrà la relació de centres educatius amb projectes seleccionats, en la qual s'indicarà la quantia econòmica proposada en concepte d'assignació o subvenció, i la relació de centres educatius amb projectes no seleccionats amb indicació dels motius.



Es concedirà un termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional en el web d'Innovació, per a presentar, si escau, la documentació següent:

– Escrit de desistiment

– Al·legacions

En el període d'al·legacions es podrà sol·licitar la revisió del procediment o desistir; però no es podran esmenar, transformar o ampliar els projectes i vídeos presentats en la sol·licitud.

Transcorregut el termini, comprovats els escrits de desistiment, estudiades i, si escau, ateses les al·legacions presentades, l'òrgan instructor del procediment elevarà la proposta definitiva a la direcció general competent en matèria d'innovació educativa, que resoldrà la convocatòria per delegació del conseller.

La resolució definitiva de la convocatòria contindrà la relació dels projectes seleccionats i no seleccionats, amb l'especificació dels noms dels centres educatius i les dotacions econòmiques corresponents així com els motius d'exclusió.



Desseté. Condicions i terminis de la justificació dels projectes



Els beneficiaris, centres educatius públics de titularitat de la Generalitat, centres educatius privats concertats i els centres educatius de titularitat pública distinta de la Generalitat hauran de justificar la realització material del projecte. Per això, hauran d'aportar:

1. Centres públics

a) La dotació percebuda pel centre públic i les despeses generades del projecte es reflectiran des de la data d'efectes, en els apartats corresponents de la gestió econòmica en ITACA fins al 28 de juny de 2022, inclòs.

a.1) La dotació percebuda pel centre educatiu s'inscriurà en l'apartat d'ingressos de la gestió econòmica d'ITACA.

a.2) Les despeses s'inscriuran des de la data d'efectes, en el subcompte justificatiu 226PIIE dins de la gestió econòmica d'ITACA, específic per tal de comptabilitzar les despeses d'aquestes subvencions i assignacions econòmiques per a desenvolupar projectes d'investigació i innovació educativa. Aquest subcompte té dos subapartats: un per a comptabilitzar les despeses en material no inventariable 226PIIE NI, i un altre per a comptabilitzar les despeses en material inventariable 226PIIE I.

a.3) Els centres públics hauran d'adjuntar la justificació de l'import de l'assignació concedida al balanç anual que han d'efectuar, d'acord amb el que disposa l'Ordre de 18 de maig de 1995, de la Conselleria d'Educació i Ciència (DOGV 2526, 09.06.1995).

b) Abans del 28 de juny de 2022, la persona representant legal del centre haurà d'aportar, mitjançant el tràmit de justificació en OVICE, la informació i la documentació següent:

b.1) Memòria d'avaluació i impacte del projecte elaborat pel centre educatiu, amb un màxim de cinc fulls i, si escau, annexos, on s'inclourà una breu descripció del projecte dut a terme, les accions realitzades segons el cronograma presentat, l'avaluació i l'impacte aconseguit. No es podrà sol·licitar ajuda o subvenció pel segon any del projecte quan el centre educatiu no haja presentat dins del termini i en la forma deguda la memòria esmentada.

b.2) Justificació de l'import de l'assignació econòmica concedida, a través del model de compte justificatiu simplificat que s'ha d'obtindre del manual del tràmit de justificació publicat en la web d'Innovació.



b.3) Acta de participació final de l'equip d'innovació del centre: s'emplenarà l'apartat corresponent d'OVICE, on es farà constar el número del document d'identitat de la persona coordinadora del projecte i dels participants. Aquests han de pertànyer a la base de dades de personal docent de la conselleria, i tindre destinació o vacant en el centre o en qualsevol dels centres de què formen part, si la modalitat és agrupada. S'hauran d'indicar expressament les hores de dedicació de cada docent al projecte durant tot el curs i la relació de tasques específiques realitzades.

b.4) Declaració responsable, a emplenar en OVICE per part de la persona representant legal del centre, d'haver exposat públicament la relació de docents participants, al professorat del centre, o centres quan la modalitat siga l'agrupada, durant un mínim de deu dies lectius abans del 28 de juny del 2022. Aquesta relació haurà de contindre el detall de les hores i tasques realitzades, coincident amb l'acta de participació final de l'equip d'innovació.

b.5) Vídeo memòria:

Solament presentaran vídeo memòria de finalització, els projectes de tres anys o més, de la convocatòria 2020 (resolc sisé, punt 2), i que acabaran projecte en el curs 2021-22.

El vídeo recollirà els aspectes més rellevants del projecte dut a terme. Tindrà una durada màxima de 3 minuts i una grandària màxima de 50 MB. Haurà d'estar en format MP4 (còdec de vídeo H.264 i còdec d'àudio AAC o MP3). Aquest vídeo podrà ser publicat en el Mapa PIIE (http://www.ceice.gva.es/va/web/innovacion-calidad/mapa-piie/).

b.6) Materials didàctics generats, que hauran d'estar comprimits en un únic arxiu que no podrà superar els 50 MB. Hauran de ser sempre arxius optimitzats, que ocupen el mínim possible i, si és el cas, caldrà adequar el pes de les imatges que hi contenen.

2. Centres concertats i centres educatius de titularitat pública distinta de la Generalitat

a) Els centres privats concertats i els centres educatius de titularitat pública distinta de la Generalitat percebran la subvenció atorgada, després de la rendició del compte justificatiu simplificat, segons disposa l'article 164.i de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i els articles 69 i 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 176, 25.07.2006). Per a això, presentaran telemàticament el compte justificatiu simplificat, mitjançant el tràmit en OVICE, des de l'endemà de la publicació de la resolució definitiva fins al dia 9 de novembre de 2021, seguint les instruccions del manual del tràmit, que haurà d'incloure, sota responsabilitat de la persona declarant, la documentació següent:

a.1) Una relació numerada de les despeses originades per al desenvolupament del projecte.

a.2) Les factures o documents de valor probatori seran emesos a nom de l'entitat beneficiària, amb indicació del NIF. Per acreditar el pagament, es presentarà també amb la factura el justificant de transferència bancària o rebut de caixa. Quedaran excloses les factures que no es corresponguen amb el detall del pressupost presentat.

a.3) Quan el projecte haja sigut finançat amb les subvencions i amb fons propis o altres dotacions o recursos, hauran d'acreditar-se en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons al projecte subvencionat.

a.4) La quantitat justificada serà, com a mínim, igual a la subvenció concedida i s'adscriurà a sufragar les despeses generades per la realització del projecte.

a.5) Es consideraran despeses realitzades aquelles que hagen sigut efectivament pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació: 9 de novembre de 2021.

a.6) Com a màxim, el 50 % de la subvenció concedida podrà destinar-se a l'adquisició de béns inventariables (d'acord amb l'article 31.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions).



b) Abans del 28 de juny de 2022, la persona representant legal del centre haurà d'aportar, mitjançant el tràmit de justificació en OVICE, la informació i la documentació següent:

b.1) Memòria d'avaluació i impacte del projecte elaborat pel centre educatiu, amb un màxim de cinc fulls i, si escau, annexos, on s'inclourà una breu descripció del projecte dut a terme, accions realitzades segons cronograma presentat, avaluació i impacte aconseguit.



b.2) Acta de participació final de l'equip d'innovació emplenant l'apartat corresponent del formulari disposat en OVICE, en què es farà constar el número del document d'identitat de la persona coordinadora del projecte i de les participants. Aquestes han de pertànyer a la base de dades de personal docent de la conselleria, i tindre destinació o vacant en el centre o en qualsevol dels centres de què formen part, si la modalitat és agrupada. S'hauran d'indicar expressament les hores de dedicació de cada docent al projecte durant tot el curs i la relació de tasques específiques realitzades.

b.3) Declaració responsable, a emplenar en OVICE per part de la persona representant legal del centre, d'haver exposat públicament la relació de docents participants, al professorat del centre, o centres quan la modalitat siga l'agrupada, durant un mínim de deu dies lectius abans del 28 de juny del 2022. Aquesta relació haurà de contindre el detall de les hores i tasques realitzades, coincident amb l'acta de participació final de l'equip d'innovació.

b.4) Vídeo memòria:

Solament presentaran vídeo memòria de finalització, els projectes de tres anys o més, de la convocatòria 2020, i que acabaran el curs 2021-22.

El vídeo recollirà els aspectes més rellevants del projecte dut a terme. Tindrà una durada màxima de 3 minuts i una grandària màxima de 50 MB. Haurà d'estar en format MP4 (còdec de vídeo H.264 i còdec d'àudio AAC o MP3). Aquest vídeo podrà ser publicat en el Mapa PIIE (http://www.ceice.gva.es/va/web/innovacion-calidad/mapa-piie/).

b.5) Materials didàctics generats, que hauran d'estar comprimits en un únic arxiu que no podrà superar els 50 MB. Hauran de ser sempre arxius optimitzats, que ocupen el mínim possible i, si és el cas, adequar el pes de les imatges que contenen.



Dihuité. Certificació d'hores al professorat. Condicions i terminis



En aplicació de l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, sobre el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, el Servei de Registre i Acreditació Docent podrà reconéixer fins a un màxim de 60 hores de formació per la participació en projectes d'innovació durant el curs acadèmic 2021-2022, d'acord amb la informació certificada en l'acta de participació final, aportada per la direcció del centre educatiu en el termini establit en el resolc desseté.

S'expediran certificats de coordinació i de participació d'acord amb la informació aportada en OVICE quan es presente la memòria justificativa final de cada curs escolar, que serà la definitiva, i no es podrà modificar una vegada tancat el tràmit.

L'Administració educativa només certificarà hores de coordinació i participació de projectes justificats dins del termini i en la forma deguda al professorat funcionari de carrera amb destinació al centre o al professorat interí que ocupe una vacant anual al centre.



Denové. Compatibilitat de les ajudes

Les subvencions per al desenvolupament de projectes d'investigació i innovació educativa en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana són compatibles amb qualsevol altra que, per a la mateixa finalitat, siga convocada per qualsevol administració o entitat pública i privada, llevat de les convocades per la conselleria competent en matèria d'educació, sempre que la suma de les subvencions no supere la quantitat total de la despesa.

Vinté. Assessorament dels projectes

L'assessorament dels projectes d'innovació es farà a través del Servei d'Innovació i Qualitat de la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació, de l'assessoria de la xarxa CEFIRE i de la Inspecció educativa.



Vint-i-uné. Cessió de drets

La persona representant legal del centre, o representant de l'agrupació de centres, haurà de cedir els drets de reproducció, distribució, comunicació, difusió i transformació del projecte, dels materials didàctics derivats i del vídeo, d'acord amb el que disposa la base vint-i-setena de l'ordre que aprova les bases reguladores, segons s'indica en OVICE, perquè la conselleria competent en matèria d'educació ho aporte al repositori del mapa de geolocalització de projectes d'investigació i innovació educativa i faça la difusió dels projectes que considere oportuns.

La difusió dels projectes que faça la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport sempre es farà sota condicions d'ús d'una llicència Creative Commons BY-NC-SA (Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual).

En cas de publicació del projecte, del material audiovisual o dels recursos educatius generats, la publicació haurà d'indicar: «Aquest projecte / material audiovisual / recurs educatiu ha rebut una assignació econòmica / subvenció per part de la conselleria competent en matèria d'educació de la Generalitat».



Vint-i-dosé. Protecció de dades

La gestió de les subvencions objecte de la present convocatòria requereix el tractament de dades de les persones que actuen en representació dels centres i del personal docent que participa en els projectes d'innovació, dades dels membres de la comissió avaluadora, i de tercers, en els següents termes:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport

b) Categoria i origen de les dades a tractar: dades personals identificatives (nom i cognoms, document d'identitat, correu electrònic), detalls d'ocupació, dades economicofinanceres, dades de transaccions (béns i serveis subministrats o rebuts que figuren en factures o documents similars) i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollits bé a través de formularis o de consulta a Plataformes Autonòmiques d'Interoperabilitat (d'ara en avant PAI) o a altres administracions públiques, bé a través de documentació que s'entregue per les persones sol·licitants.



Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, les persones sol·licitants i representants legals han d'informar aquestes persones del tractament de les seues dades per part de la Conselleria, en els termes previstos en aquest article.

c) Fins del tractament i base jurídica: Amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, exercici de poders públics i en el compliment de les obligacions legals (art. 6.1 e) i 6.1 c) del RGPD), les dades personals es tractaran per a tramitar la sol·licitud, concessió, justificació i pagament de la subvenció.

d) Destinataris de les dades: Les dades personals podran ser comunicades tant a la PAI, per a comprovar les dades de sol·licitants o situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, com a altres administracions i institucions públiques, entre les quals es troben, sense caràcter limitatiu, òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la UE, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Corts Valencianes, Sindicatura de Comptes, Intervenció de la Generalitat i IGAE, Defensor del Poble, Síndic de Greuges, Agència Valenciana Antifrau, Delegat de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.



e) Les dades no seran objecte de transferències internacionals.

f) Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

g) Termini de conservació de dades: Les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es recapten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, sent suprimits d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.

h) Drets: La persona interessada pot exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les següents vies:

– Mitjançant el tràmit electrònic accessible en el següent enllaç o en la url https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19970&version=amp

– Enviant la petició a qualsevol de les següents adreces:

Postal: avinguda de Campanar, 32. 46015 València

Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

– De manera presencial aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.

L'exercici dels drets requereix la identificació inequívoca de la persona interessada o del seu representant.

i) Reclamació davant l'autoritat de control: La persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, a través de la seu electrònica accessible en l'adreça https://www.aepd.es, si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament pot contactar amb el Delegat de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de dpd@gva.es o dirigint-se a Passeig Albereda, 16 – 46010 València.



Per a més informació, consulte el registre d'activitats de tractament denominat «Ajudes, beques i subvencions», accessible en www.ceice.gva.es/es/registre-de-tractament-de-dades

j) El projecte no podrà contravindre la normativa vigent sobre protecció de dades i ús d'aplicacions en centres educatius concretada també en les instruccions per a l'organització i el funcionament dels centres educatius publicades per la conselleria competent en matèria d'educació.



Vint-i-tresé. Pla de control

La comprovació material de la realització dels projectes realitzats pels centres concertats i centres de titularitat pública distinta de la Generalitat es durà a terme d'acord amb el pla de control elaborat per la direcció general competent en matèria d'innovació educativa, que estarà publicat en la pàgina web de la Conselleria.



Vint-i-quatré. Recursos

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podran recórrer potestativament en reposició els centres privats concertats i centres públics de titularitat distinta de la Generalitat, o plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant del secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional, per delegació (Resolució de 26 d'octubre de 2016; DOGV 7906, 28.10.2016), en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de ser publicada.

b) El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de ser publicada.



València, 23 d'abril de 2021.– La directora general d'Innovació Educativa i Ordenació: Margarida Castellano Sanz.

Mapa web