Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de desembre de 2020, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen les ajudes al sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana per a la promoció en mercats de tercers països recollides en el Programa de suport 2019-2023 al sector vitivinícola espanyol (FEAGA 2022). [2020/11093]

(DOGV núm. 8982 de 23.12.2020) Ref. Base de dades 010540/2020




Vist el Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, per a l'aplicació de les mesures del programa de suport 2019-2023 al sector vitivinícola espanyol, publicat en el Boletín Oficial del Estado número 266, de 3 de novembre de 2018, norma dictada a l'empara del que es disposa en l'article 149.1.10a de la Constitució que atribueix a l'Estat la competència exclusiva en matèria de comerç exterior, i l'objecte del qual és establir la normativa bàsica aplicable, entre altres mesures, a la promoció en mercats de tercers països, amb les seues modificacions.

Vist que aquest Reial decret atribueix a les diferents comunitats autònomes, com a autoritats competents, la competència per a la gestió i concessió de les ajudes de promoció de mercats en tercers països, respecte als beneficiaris que tinguen el domicili fiscal en el seu territori.



En virtut de les facultats que em confereixen els articles 160 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i l'article 13.1.h del Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (DOGV 5344, 12.09.2006) i el Decret 124/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual es designa l'organisme pagador de les despeses corresponents a la política agrícola comuna a la Comunitat Valenciana i s'estableix la seua organització i funcionament (DOGV 5344, 12.09.2006) tots dos en la seua redacció vigent, resolc:



Primer. Convocatòria

Convocar les ajudes al sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana per a la promoció en mercats de tercers països, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, gestionades per la Direcció General de Desenvolupament Rural, i que es regiran per les bases contingudes en el Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, en la seua redacció vigent.



Segon. Objecte i condicions per a la concessió de les ajudes

1. L'objecte, tipus d'accions i duració dels programes, tipus de beneficiaris, productes i països admissibles, així com les característiques de les accions i programes auxiliables, seran els establits en els articles 3 a 7 del Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, en la seua redacció vigent.

2. Podran sol·licitar les ajudes les empreses i entitats indicades en l'article 5 del Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, que tinguen el seu domicili fiscal a la Comunitat Valenciana.

3. Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir amb el que s'estableix en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Tercer. Finançament de les ajudes

1. Les ajudes regulades en la present convocatòria seran finançades pel FEAGA al 100 %, de conformitat amb el que es disposa en el Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, per a l'aplicació de les mesures del programa de suport 2019-2023 al sector vitivinícola espanyol, en la seua redacció vigent.

2. La dotació pressupostària es farà a càrrec del FEAGA, de conformitat amb l'article 4 del Reglament (CE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i el Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, gestió i seguiment de la política agrícola comunitària. La quantia global màxima definitiva de la convocatòria s'aprovarà i publicarà una vegada conegut el repartiment de fons que s'efectue en la corresponent Conferència Sectorial d'Agricultura i Desenvolupament Rural.



Quart. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i conclourà el 15 de gener de 2021.

2. Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en el registre de la conselleria competent en matèria d'agricultura, i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants, que no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL http://www.gva.es/es/proc14484.



D'acord amb el que es disposa en l'article 68.4 d'aquesta norma, si algun dels subjectes obligats a relacionar-se per mitjans electrònics presenta la seua sol·licitud presencialment, les administracions públiques requeriran l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.

4. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, de les quals es resoldrà la inadmissió, que haurà de ser notificada als interessats en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



5. Tant el model de sol·licitud d'ajuda com la resta de models dels documents a aportar juntament amb la sol·licitud d'ajuda, igual que la informació bàsica sobre aquestes ajudes, són els que apareixen en l'URL http://www.gva.es/es/proc14484



Cinqué. Documents i informacions que han d'acompanyar a la sol·licitud

1. La sol·licitud d'ajuda haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Documentació relativa a l'activitat o projecte per al qual se sol·licita la subvenció: formularis del beneficiari i del programa que hauran de contindre almenys la informació prevista en l'annex IV del Reial decret 1363/20185/2018, de 2 de novembre, en la seua redacció vigent, degudament emplenats, el quadre sobre declaracions obligatòries i pressupost recapitulatiu, tot això conforme als models establits en el citat annex IV. A més hauran de reflectir amb suficient grau de detall tots els requisits necessaris perquè puga avaluar-se la seua conformitat amb la normativa aplicable i la seua relació qualitat/preu, amb especificació dels mitjans propis o externs amb què comptaran per a realitzar les accions previstes, respectant en tot cas la normativa de la Unió Europea relativa als productes considerats i a la seua comercialització.



b) Declaració de la persona beneficiària relativa a la sol·licitud i /o obtenció d'altres ajudes per a la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics. En el cas que la sol·licitud o concessió d'altres ajudes s'efectue durant la tramitació de l'expedient, aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.



c) Escriptura de constitució de l'entitat i estatuts de l'entitat així com modificacions ulteriors degudament inscrites en el registre corresponent.

d) Acreditació de la personalitat jurídica del sol·licitant, de l'entitat i capacitació del seu representant.

e) Còpia de la targeta d'identificació fiscal (CIF) del sol·licitant.

f) Declaració responsable sobre el percentatge de producte amb certificació ecològica objecte de promoció sobre el total de producte promocionat a través del programa.

2. El formulari de sol·licitud incorporarà les declaracions responsables següents, que hauran de ser subscrites en tot cas pels sol·licitants:



a) Complir el que es disposa en els articles 4 (tipus d'accions i duració dels programes), 6 (productes i països admissibles) i 7 (característiques de les accions i programes) del Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, i en la resta del que es disposa en la secció primera del capítol II d'aquest reial decret, en la seua redacció vigent.

b) Respectar a la normativa de la Unió Europea relativa als productes considerats i a la seua comercialització.

c) Comprometre's l'organització o empresa proponent a garantir el finançament per a tota la duració del programa.

d) No estar incurs en alguna de les circumstàncies recollides en l'apartat 2n de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i que impossibiliten la consideració com a persona beneficiària.

e) Complir la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, segons estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell, pel qual es regulen procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV 4907, 21.12.2004).

f) Conéixer la normativa que regeix el règim d'ajudes contingut en el Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, per a l'aplicació de les mesures del programa de suport 2019-2023 al sector vitivinícola espanyol, en la seua redacció vigent, i altra normativa aplicable.

g) No haver rebut cap altra ajuda econòmica de la Unió Europea per al programa sol·licitat.

h) Garantir la disponibilitat, en quantitat i qualitat, de productes per a assegurar la resposta a llarg termini enfront de les demandes que es puguen generar com a efecte de la promoció realitzada una vegada conclosa.

i) Que el material d'informació i promoció elaborat en el marc dels programes compleix la normativa comunitària i amb la legislació del tercer país en el qual es desenvolupe el programa corresponent



3. En cas de sol·licitar pròrroga d'un programa, d'acord amb l'apartat 4 de l'article 8 del Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, en la seua redacció vigent, els interessats hauran de presentar un informe de resultats dels dos primers anys d'execució per a la seua avaluació. Aquest informe contindrà, almenys, informació relativa als efectes en el mercat de destinació del programa desenvolupat, a més de detallar les raons per a sol·licitar la pròrroga.



Sisé. Criteris de priorització

1. Les sol·licituds els programes de les quals superen la fase de verificació de l'admissibilitat establida en la lletra a de l'apartat 1 de l'article 9 del Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, en la seua redacció vigent, seran prioritzades d'acord amb els criteris establits en l'annex V d'aquest.

2. La puntuació corresponent al criteri de priorització d'interés per a la comunitat autònoma dels programes verificats a què es refereix l'apartat tercer de l'annex V del Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, en la seua redacció vigent, serà determinada mitjançant el barem següent:

a) 10 punts, quan més del 25 % dels productes del programa de promoció siguen ecològics.

b) 8 punts, quan entre el 5 % i el 25 % dels productes del programa de promoció siguen ecològics.

c) 5 punts, quan els productes del programa de promoció continguen productes ecològics en quantia inferior al 5 %.

Només es podrà obtindre puntuació per un dels apartats anteriors.



3. Seran exclosos els programes la puntuació total dels quals no aconseguisca els 25 punts.



Seté. Obligatorietat de presentar informe d'auditoria o certificat d'estats financers.

1. De conformitat amb el que s'estableix en l'apartat seté de l'article 15 del Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, en la seua redacció vigent, tots els beneficiaris estaran obligats a presentar al costat de la seua sol·licitud de pagament un certificat dels estats financers o informe d'auditoria emés per un auditor extern inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de comptes, que preste la garantia financera a què es refereix l'article 27 de la Llei 22/2015, de 20 de juliol, d'auditoria de comptes, i haurà d'oferir proves adequades de la subvencionalitat i autenticitat de les despeses proposades, conformement als criteris següents:

a) Es tracta de despeses realment contretes pel beneficiari o per l'entitat organitzadora a la qual el beneficiari haja confiat l'aplicació del programa d'informació o promoció o de parts d'ell.

b) Corresponen a les despeses considerades subvencionables en el pressupost del programa aprovat, i que són necessàries per a la seua execució en els termes aprovats.

c) Són identificables i verificables: estan consignades, per exemple, en la comptabilitat del beneficiari o de l'entitat que execute les accions de promoció i s'han determinat conformement a les normes de comptabilitat, aplicables al beneficiari o l'entitat que execute les accions de promoció.

d) S'ajusten a les exigències de la legislació fiscal i social aplicables.

e) Són raonables i justificades i compleixen el principi de bona gestió financera, especialment quant a l'economia i l'eficàcia.



2. No estaran obligats a presentar aquest certificat dels estats financers o informe d'auditoria aquells beneficiaris que hagen obtingut ajuda per a l'execució d'un programa d'import inferior a 50.000 euros, ni aquells que tinguen la consideració d'organismes públics i/o corporacions de dret públic.



Huité. Termini per a sol·licitar modificacions al programa presentat



De conformitat amb el que es disposa en l'article 12 del Reial decret 1363/2018, de 2 de novembre, en la seua redacció vigent, tota modificació del programa aprovat haurà de ser comunicada amb anterioritat a la finalització del termini d'execució d'aquest, i en tot cas, abans de la realització de l'actuació objecte de modificació, i haurà d'estar degudament justificada, no comprometre els objectius del programa en el seu conjunt, no modificar a l'alça el seu pressupost, i no suposar canvis en l'admissibilitat, ni variacions en la puntuació a la baixa.



Nové. Resolució

1. Una vegada aprovada per la Conferència Sectorial d'Agricultura i Desenvolupament Rural la llista definitiva de les accions i programes seleccionats i les condicions establides per a aquests, la Direcció General de Desenvolupament Rural, per delegació (Acord de 13 de setembre de 2011 pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEAGA entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la conselleria competent en matèria d'agricultura) resoldrà les sol·licituds corresponents a la Comunitat Valenciana.



2. El termini màxim per a la resolució i publicació de les resolucions serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Les resolucions es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i indicaran la concessió o denegació de l'ajuda i, si escau, l'import de les inversions considerades subvencionables, l'ajuda concedida i el calendari d'execució aprovat, juntament amb les condicions particulars a complir per les persones beneficiàries previstes en la normativa d'aplicació, entre elles, l'obligació de procedir en el termini màxim d'un mes a l'acceptació de l'ajuda en els termes establits, així com a la justificació de la constitució d'una garantia per un import no inferior al 15 per cent de l'import anual del finançament de la Unió Europea, amb la finalitat d'assegurar la correcta execució del programa aprovat. Aquesta publicació substituirà la notificació i produirà els mateixos efectes en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació.



3. Transcorregut el termini de sis mesos sense haver-se publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució de concessió d'ajuda, els sol·licitants podran entendre desestimada la seua sol·licitud d'acord amb el que es disposa en l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Contra la resolució que, si escau, es dicte, es podrà interposar recurs de reposició davant la persona titular de la Direcció de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.



Deu. Protecció de dades de caràcter personal

1. La sol·licitud de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.



Onze. Recursos

La present resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta pot interposar-se potestativament recurs de reposició davant el director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària en el termini un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 112 i 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o impugnar-se directament davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que es preveu en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 17 desembre 2020.– El director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Rogelio Llanes Ribas.

Mapa web