Ficha docv

Ficha docv









ORDE 23/2024, de 14 de juny, de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos tècnic facultatiu de tributs, A2-05, cos especial, convocatòria 24/24, torn de promoció interna, pel sistema de concurs oposició corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2024/5992]

(DOGV núm. 9879 de 27.06.2024) Ref. Base de dades 006070/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, personal de la Generalitat, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau







El Decret 34/2024, de 26 de març, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a l'Administració de la Generalitat (d'ara en avant, OOP 2024), conté 1 lloc de treball que corresponen al cos tècnic facultatiu de tributs, A2-05, torn de promoció interna, que hauran de ser convocats pel sistema de concurs oposició.



De conformitat amb el que establix el Decret 34/2024, i en exercici de les atribucions conferides per la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Funció Pública Valenciana (d'ara en avant, LFPV), i a proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos tècnic facultatiu de tributs, A2-05, cos especial, torn de promoció interna, pel sistema de concurs oposició, per a cobrir 1 lloc de treball.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que establix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'LFPV; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; la resta de normes de general i pertinent aplicació, i pel que disposen les següents



Bases de la convocatòria



1. Objectiu de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 1 lloc de treball del cos tècnic facultatiu de tributs, A2-05, cos especial, pel torn de promoció interna.

1.2. En el supòsit que, a conseqüència de l'execució de l'oferta o les ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació de la present orde, es convocaren per torn lliure els mateixos llocs que els inclosos en esta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats. Serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds als dos torns i se n'ha d'optar per un.

1.3. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del presente procés selectiu, s'acumularan als llocs convocats per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.

1.4. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual dels sexes en el cos i, si és el cas, escala, agrupació professional funcionarial, agrupació de llocs de treball o grup professional objecte de la present convocatòria, en la data de publicació de la corresponent oferta, és d'un 65,12 % de dones i un 34,88 % d'hòmens.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a estes proves selectives, les persones aspirants han de reunir, a més de les condicions que preveu l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, en relació amb l'article 62 de l'LFPV, els requisits següents:

2.1.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat dels cossos o escales als quals es fa referència en el present apartat per a cada una de les modalitats i haver prestat servicis efectius durant almenys dos anys en el cos o l'escala des del qual s'accedix, tal com establix l'article 135 de l'LFPV.

Les modalitats d'accés a la promoció interna tindran, en cada cas, la procedència següent:

– Promoció interna vertical: prevista per al personal funcionari de carrera que ascendisca des d'un cos o escala d'un subgrup, o grup de classificació professional, en el cas que este no tinga subgrup, a un altre superior.

– Promoció interna horitzontal: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del mateix subgrup de classificació professional.

2.1.2. Estar en possessió del títol universitari de grau o bé diplomatura, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica, o tindre complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes en l'estranger han d'acreditar que estan en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Este requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves s'han de reunir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantindre durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants que acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en este procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en este procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos objecte d'esta convocatòria.



3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS), establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho necessiten, i així ho sol·liciten en cada cas, les adaptacions necessàries per a fer les proves. Esta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, de la manera que indica la base 4, i haurà d'acreditar-se documentalment d'acord amb el que disposa la base 6.



3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte de la compatibilitat funcional d'una persona admesa inicialment, l'OTS podrà recaptar el dictamen corresponent de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, cas en què esta podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió fins a la recepció d'este dictamen.





4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds s'han de presentar per via electrònica, d'acord amb el que establix la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; omplir el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria i presentació autenticada), fer la presentació autenticada, el pagament telemàtic de la taxa i el registre electrònic de la sol·licitud.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) La formalització del formulari.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No s'admetran i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que hagen abonat la taxa, però no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjuí del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en este procediment selectiu que hagen abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no siga possible completar el procés de firma i registre de la sol·licitud de manera electrònica, i consegüentment, no figuren en la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, estes hauran d'esmenar la sol·licitud tal com preveu la base 6.3 d'esta convocatòria.



4.4. Els aspirants amb diversitat funcional que necessiten mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'ompliment de la sol·licitud, han d'observar les prescripcions següents:



4.4.1. Han d'indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen i assenyalar el que siga procedent en cada cas, segons siga: (F) física, (P) psíquica o (S) sensorial.

4.4.2. Han de concretar el tipus de mesures que requerisquen i fer constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessiten entre les que hi figuren i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a aplicar esta mesura, les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el temps d'ampliació que necessiten, expressat en nombre de minuts, d'acord amb la base 6.3.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura o ajuda d'una persona perquè és invident.

6. Unes altres, amb l'especificació de quines en la casella corresponent. Caldrà optar per esta mesura quan concórrega qualsevol altra circumstància que afecte el desenvolupament de les proves, com ara casos de víctimes de violència de gènere o creences religioses, entre altres.

4.5. La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.

4.6. Si algun aspirant és nomenat durant el transcurs d'este procés selectiu personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial a la qual opta, l'OTS el substituirà en la llista de persones aprovades i amb l'orde de prelació que conste en la llista corresponent.

4.7. El fet que les persones aspirants estiguen inscrites en diversos processos selectius concurrents en el mateix dia i hora per a fer l'exercici d'acord amb el que disposa la base 7 no comportarà la devolució de les taxes.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 25,48 euros.

5.1.1. Bonificacions:

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica quan es faça el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, obtindran una bonificació del 50 % de la quota íntegra, acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, per a la qual cosa han d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de manera automàtica quan es faça el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Exempcions de la sol·licitud telemàtica».

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. S'aplicarà automàticament quan s'efectue el pagament, la presentació, el registre electrònic de la sol·licitud i s'assenyale en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial de la sol·licitud telemàtica».

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten esta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que preveu l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com els qui acrediten estar en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació, el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma procedent en el registre electrònic determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments que preveu l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Taxes. Haurà de sol·licitar-se per via electrònica, d'acord amb el que establix la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; omplir el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://atv.gva.es/va/dii-756-acces, lliscar la pàgina cap avall i seleccionar «Accés a la plataforma de tramitació».

Haurà de formalitzar-se una sol·licitud per cada taxa abonada (núm. d'autoliquidació) que se sol·licite retornar.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les sol·licituds i només en poden sol·licitar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini que establix la base 4.1 per a presentar sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i amb la verificació prèvia del fet que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i contindrà la llista provisional de persones admeses i excloses per a fer les proves.



El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades del fet que es complixen els requisits per a participar en esta convocatòria.

6.3. Les persones aspirants, en cas d'error, d'exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, podran esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o fer les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es referix la base anterior, d'acord amb el que establix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A este efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la llista provisional d'admesos i exclosos. Especialment, les persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i el registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com preveu la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i el registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o les exempcions corresponents; tot això, efectuat en el termini que preveu la base 4.1 per a presentar sol·licituds.

Així mateix, les persones aspirants que hagen sol·licitat, d'acord amb la base 4, la mesura d'adaptació 2, Ampliació de temps de duració de la prova o la mesura número 6. «Altres», que implique l'ús d'audiòfons o adaptació especial de proves per supòsits, entre altres, de víctimes de violència de gènere o creences religioses, hauran d'aportar la documentació justificativa de la mesura sol·licitada en este mateix termini de 10 dies hàbils.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el cas que se'n produïsquen, esmenar-los dins del termini i en la forma que siga procedent, les persones aspirants han de comprovar que no figuren en la llista provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les llistes de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



6.6. En la resolució per la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses al present procediment selectiu s'establirà, amb almenys 10 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici, així com l'orde de crida d'estes, que s'iniciarà en la lletra H conforme al resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).



7. Desenvolupament del procés selectiu

7.1. Procediment de selecció

El procediment de selecció serà el de concurs oposició. Constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament dels exercicis de la fase d'oposició.

Amb la finalitat de dotar de celeritat i agilitat el desenvolupament dels diferents processos selectius, la realització de proves podrà ser coincident en el temps, en qualsevol de les seues fases, inclosa la realització o lectura d'exercicis, desenvolupament de cursos selectius o qualsevol altra fase prèvia al nomenament com a personal funcionari de carrera.

En relació amb la celebració dels exercicis dels processos selectius en execució de l'OOP 2024, es disposa el següent:

El primer o únic exercici, si és el cas, dels processos selectius per a l'ingrés als cossos especials de l'Administració de la Generalitat contemplats en l'OOP 2024, relacionat a continuació, se celebrarà el mateix dia i a la mateixa hora que el de la present convocatòria:

– C1-04-03. Cos Especialistes d'atenció sociosanitària, educació especial i cures auxiliars d'infermeria. Escala educació especial.



L'oposició constarà de 3 exercicis obligatoris i eliminatoris.

7.2.1. Primer exercici

Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 16 preguntes teoricopràctiques de resposta breu, que versaran únicament sobre la part del temari de «Dret civil i mercantil. Economia» que figura en l'annex I-A.

L'OTS determinarà el temps de realització de l'examen prèviament que, en cap cas, serà inferior a 1 hora 30 minuts ni superior a 2 hores.



7.2.2. Segon exercici

Constarà de dos parts, que es faran una mateixa sessió, sense que, per a resoldre-les, les persones aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap mena:

– Primera part: consistirà a contestar per escrit 14 preguntes teoricopràctiques de resposta breu, sobre el temari específic de «Dret financer i tributari» que figura en l'annex I-B.

– Segona part: consistirà a resoldre per escrit dos supòsits pràctics referits a les matèries del temari de «Comptabilitat i matemàtica financera» que figuren en l'annex I-C.

L'exercici tindrà una duració d'un mínim de 3 hores i màxim de 4, que determinarà l'OTS amb caràcter previ a la seua realització.

7.2.3. Tercer exercici

Consistirà a desenvolupar per escrit un tema, d'entre 2 extrets a l'atzar, del temari de «Dret financer i tributari», que figura en l'annex I-B. El temps de realització serà d'1 hora i 30 minuts.

L'opositor llegirà l'exercici en sessió pública davant de l'OTS, de manera que permeta la seua lectura per qualsevol membre de l'OTS, per a la qual cosa s'evitarà la utilització d'abreviatures o signes no usuals en el llenguatge escrit.

7.3. Qualificació

La puntuació màxima que es podrà obtindre en la fase d'oposició serà de 60 punts, que es distribuirà de la manera següent:

7.3.1. Primer exercici: La qualificació del primer exercici serà d'APTE / NO APTE. Es considerarà que han superat l'exercici les persones que obtinguen la qualificació d'APTE. El nivell de coneixement mínim per a aconseguir la qualificació d'APTE serà obtindre el 50 % del valor total de l'exercici.

Es presumirà un valor idèntic a totes les preguntes, llevat que l'OTS, atesa l'extensió, la complexitat i/o la dificultat tècnica, establisca una puntuació diferent a cada una de les qüestions formulades; en este cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 30 punts.

La primera part es qualificarà de 0 a 20 punts i serà necessari obtindre un mínim de 10 punts per a superar-la. Es presumirà el mateix valor a totes les preguntes, llevat que l'OTS, en atenció a l'extensió, complexitat i/o dificultat tècnica, establisca una puntuació diferent a cada una les qüestions formulades, cas en què ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització.

La segona part es qualificarà de 0 a 10 punts i caldrà obtindre un mínim de 5 punts per a superar-la. L'OTS, en atenció a l'extensió, complexitat i/o dificultat tècnica dels llocs pràctics així com de les qüestions que en estos es formulen, establirà la puntuació atribuïda a cada una d'estes i, en tot cas, la comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització.

Per a superar l'exercici, serà necessari obtindre un mínim de 15 punts i haver obtingut la qualificació mínima establida en cada una de les parts.

7.3.3. Tercer exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 30 punts i serà necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.

Per a valorar este tercer exercici, l'OTS tindrà en compte, a més dels coneixements demostrats i les aptituds per a aplicar-los a situacions de la pràctica professional en el seu conjunt, la capacitat analítica, de síntesis, la qualitat de l'expressió i la presentació de l'exercici.

7.4. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar la fase d'oposició, caldrà obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

7.5. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats s'han d'haver sigut obtinguts abans de la data de finalització del termini de presentació d'instàncies i únicament es computaran fins a este moment.



La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 40 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en les dos fases.

A continuació, es configuraran les llistes que siguen procedents, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de més a menys, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en estes coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Estes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan hi haja empats, es dirimiran de la manera següent: caldrà tindre en compte, en primer lloc, la puntuació més alta obtinguda en la fase d'oposició i, si persistix l'empat, es dirimirà per la puntuació més alta obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix orde en què figuren enumerats.

En cas que persistisca l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, l'escala o l'agrupació professional objecte de la present convocatòria en la data en què es publique.

Finalment, si encara persistira l'empat, este es dirimirà per orde alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, orde que començarà per la lletra H, d'acord amb el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).



8. Desenvolupament de la fase oposició

8.1. Convocatòria per a celebrar la fase d'oposició

8.1.1. El primer exercici es farà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, i hi ha d'haver un termini no inferior a 10 dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.

8.1.2. Si és el cas, l'OTS farà públic l'anunci del segon exercici, a través dels mitjans que establix la base 13, d'acord amb el que preceptua l'apartat 2 de l'article 16 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. Es preveu la realització dels exercicis successius que siguen procedents en un termini que permeta que el procés finalitze en un any des de la convocatòria.



8.2. Concurrència a les crides per a la realització de la fase d'oposició

8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a fer cada exercici en una crida única.

8.2.2. Perdran el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o si no hi assistixen, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit que hi concórrega causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i esta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'este i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, que no es podran demorar de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de valorar l'OTS i, en tot cas, estes es faran abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.



És aplicable a les víctimes de violència de gènere exactament la mateixa previsió quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a realitzar les proves

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista al desenvolupament adequat d'estes.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent i esta persona aspirant podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'OTS resolga sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici de cada exercici, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, quan s'arreplegue després de la seua finalització i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició exclusivament de l'original del DNI, del NIE acompanyat del document nacional d'identitat del país d'origen amb foto, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'OTS prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'estes, i seran anul·lats tots els exercicis que continguen alguna marca que puga identificar la seua autoria.





9. Llistes de persones aprovades i fase de concurs

9.1. En finalitzar cada un dels exercicis, l'OTS publicarà la llista de persones que han superat la prova amb la indicació del nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat l'oposició només les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cada un dels exercicis.

9.2. Finalitzada la fase d'oposició, l'OTS, mitjançant un anunci publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4, que constituirà la llista de persones que han superat la fase d'oposició per orde de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les llistes esmentades es concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, el full d'autobaremació degudament omplit i tots els documents acreditatius dels mèrits que s'hi declaren, i previstos en l'annex II, degudament acreditats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari esmentar-los en l'autobarem, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en l'autobarem.

9.3. Realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs i desglossada en els diferents apartats del barem, i els concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

Amb caràcter excepcional, i amb l'autorització prèvia de la Direcció General de Funció Pública, en els processos selectius massius en els quals el nombre de persones que han superat la fase d'oposició i, consegüentment, hagen d'aportar els mèrits corresponents a la fase de concurs, supere àmpliament el nombre de places convocades, l'OTS podrà acordar la revisió i valoració dels mèrits de les persones que, atesa la puntuació final de les dos fases, tinguen possibilitats d'obtindre plaça en el procés selectiu de què es tracte.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem. Esta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la llista definitiva de persones aprovades per la seua orde de puntuació total a què es referix la base 7.6 atenent els llocs oferits per cada grup.



En cap cas, l'OTS podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre superior de persones al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1 i 11 d'esta convocatòria.





10. Llista definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones aprovades per orde de puntuació total perquè, en el termini de 10 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació, presenten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o el NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que establix la base 2.1.2 de la convocatòria, o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, una còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del corresponent certificat d'equivalència. Este requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o les pròpies del cos, l'agrupació professional funcionarial o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut despatxat o despatxada disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

d) D'exigir-ho la normativa, certificat que manifeste posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'acompliment de les funcions o tasques que corresponguen a la plaça o, si és el cas, al lloc al qual s'opta, conforme al que es disposa en l'art. 62 de l'LFPV. En defecte d'això, haurà de complir-se les exigències legals.

e) Qui supere la prova selectiva ha d'acreditar els coneixements de valencià que té mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a este efecte. El personal que no puga acreditar estos coneixements haurà de fer els cursos de perfeccionament que, a este efecte, es realitzaran per mitjà de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que preceptua la normativa, els qui superen les proves selectives han d'acreditar els seus coneixements de valencià en el corresponent grau mitjà o C1, mitjançant un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que superen el procés selectiu i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les que establix la base 5 hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència de tal exempció o bonificació.

10.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació que acredite els requisits indicats, o si se'n deduïx que no en tenen algun dels exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.



10.4. No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que establix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar l'exactitud de les dades declarades i l'autenticitat dels documents aportats o, si és el cas, recaptar-los electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a este efecte, especialment les relatives a la condició de persona amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que s'oposa a la consulta de dades, per a la qual cosa haurà de marcar la casella que conté el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es farà el nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial convocat, prèvia l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que estes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir a l'OTS, una llista complementària de les persones que seguisquen a les proposades per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a esta convocatòria estarà integrat per 5 persones, que tindran la titularitat de la presidència, la secretaria i 3 vocalies, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La llista nominal de les persones que integren l'OTS es publicarà amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de la prova, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la forma que preveu la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns per a realitzar adequadament les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones aspirants després de la seua realització i, en general, adoptar totes les mesures que siguen necessàries per al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, s'hauran d'abstindre i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els 5 anys anteriors a la publicació d'esta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4. 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regiran pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris.



12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que establix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, i s'ajustarà, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i les instruccions que dicte l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que dicte l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria).



14. Recursos

14.1. Esta convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra estos podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que haja dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que establixen els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjuí que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre que consideren procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si estos últims decidixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produïxen indefensió o perjuí irreparable a drets i interessos legítims, es podrà interposar un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, tal com disposen els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





València, 14 de juny de 2024.– La consellera d'Hisenda, Economia i Administració Pública: Ruth María Merino Peña.







ANNEX I

Cos tècnic facultatiu de tributs, A2-05



ANNEX I-A



Dret civil i mercantil. Economia

Tema 1. Les fonts del dret en l'ordenament positiu espanyol. L'aplicació de les normes jurídiques. L'objecte del dret. Fets, acte i negoci jurídic. El patrimoni. Influència del temps en les relacions jurídiques. La prescripció i la caducitat.

Tema 2. El concepte de persona. Classes de persones. Persones físiques: naixement i extinció. Persones jurídiques: concepte, naturalesa i classes. Constitució i extinció de les persones jurídiques. Capacitat jurídica i capacitat d'obrar. Representació. Adquisició i pèrdua de la nacionalitat espanyola. L'estranger.

Tema 3. Els drets reals: concepte i classes. Diferències entre els drets reals i els drets de crèdit. La propietat. Modes d'adquirir i perdre la propietat. El Registre de la propietat. Principis hipotecaris.

Tema 4. La possessió. L'usdefruit. La servitud. Comunitat de béns.

Tema 5. Els drets reals de garantia: concepte i classificació. Hipoteca. Penyora. Hipoteca mobiliària i penyora sense desplaçament. Anticresi.

Tema 6. Les obligacions: concepte i classes. Fonts de les obligacions. Prova de les obligacions. Concurrència i prelació de crèdits. Extinció de les obligacions.

Tema 7. El contracte: concepte i classes. Elements dels contractes. Generació, perfecció i consumació dels contractes. Ineficàcia dels contractes. Interpretació i forma dels contractes.

Tema 8. La compravenda: concepte i elements. Contingut de la compravenda. El contracte d'arrendament: concepte i classes. L'arrendament de finques urbanes. L'arrendament de finques rústiques.

Tema 9. La donació: concepte i classes. Elements de la donació. Efectes de la donació. Revocació i reducció de donacions.

Tema 10. Contractes de préstec. El contracte de depòsit. La societat. La fiança. La transacció.

Tema 11. Organització econòmica de la societat conjugal. El sistema econòmic matrimonial en el Codi Civil. Els capítols matrimonials. La societat de guanys. El règim de participació en els guanys. El règim de separació de béns.

Tema 12. La successió mortis causa: concepte i classes. L'herència: concepte i situacions en què pot trobar-se l'herència. Acceptació de l'herència. Hereu i legatari. Dret d'acréixer. Col·lació i partició de l'herència.

Tema 13. La successió testamentària: concepte, caràcters i classes de testaments. Successió forçosa. La successió intestada. Desheretament. Preterició.

Tema 14. La comptabilitat mercantil. Comptabilitat formal: llibres obligatoris. Requisits dels llibres. Eficàcia probatòria. Comunicació i exhibició dels llibres. Comptabilitat material: comptes anuals. Verificació, auditoria i depòsit de comptes.

Tema 15. L'empresa mercantil. L'empresari individual: capacitat i prohibicions. Prova, adquisició i pèrdua de la qualitat d'empresari. Exercici del comerç per persona casada. L'empresari estranger. El registre mercantil.

Tema 16. Les societats mercantils: concepte i classificació. Requisits de constitució de les societats mercantils. La societat irregular. Nacionalitat de les societats. Les societats col·lectives i comanditàries. La societat de responsabilitat limitada: principals notes del seu règim jurídic.

Tema 17. La societat anònima: concepte i caràcters. Fundació. Escriptura social i estatuts. Accions i obligacions. Òrgans de la societat anònima.

Tema 18. La dissolució de les societats mercantils. Liquidació i divisió. Transformació, fusió i escissió de les societats mercantils.



Tema 19. Els títols valor: concepte i classificació. Els títols nominatius, a l'orde, al portador i de tradició. La lletra de canvi: concepte i requisits formals. L'endós. L'acceptació. El pagament de la lletra. Les excepcions canviàries.

Tema 20. Les obligacions mercantils: característiques generals. Els contractes mercantils: concepte i classes. Perfecció, forma i prova dels contractes mercantils. Influència de l'alteració de les circumstàncies en els contractes mercantils. La prescripció en el dret mercantil.



Tema 21. El concurs: pressupost subjectiu i objectiu. L'acte de declaració del concurs. Efectes sobre creditors, crèdits i contractes. Determinació de la massa activa, massa passiva i els crèdits contra la massa. El conveni: contingut i els seus efectes. Efectes de l'obertura de la fase de liquidació. Les causes de conclusió del concurs. La qualificació del concurs.

Tema 22. L'activitat econòmica. Sistemes econòmics. Tipus d'organització de l'activitat econòmica. Funcions d'un sistema econòmic.



Tema 23. La renda nacional: concepte i mètodes d'estimació. La comptabilitat nacional. Naturalesa i finalitats. L'anàlisi input-output. Relacions sectorials.

Tema 24. Els diners: concepte i funcions dels diners. Demanda i oferta de diners. Formació del tipus d'interés.

Tema 25. El sistema financer. El Banc Central. Els bancs comercials. Altres intermediaris financers.

Tema 26. El comerç internacional. Formulacions teòriques. La protecció aranzelària. La balança de pagaments: concepte i estructura. El tipus de canvi. L'equilibri de la balança de pagaments.

Tema 27. Teoria de la demanda. Concepte d'utilitat. Corbes d'indiferència. L'equilibri del consumidor. Corbes de demanda.

Tema 28. Teoria de la producció. Funcions de producció. Productivitat. Equilibri de la producció. Els costos de producció. Concepte i classes. Funcions de costos. La corba de l'oferta. L'equilibri de l'empresa.

Tema 29. El mercat: concepte i classes. Mercats de lliure concurrència i monopolístics. Formació del preu. Anàlisi d'altres mercats: la competència monopolística i l'oligopoli.

Tema 30. El procés productiu. Els costos de producció: la seua estructura. Els principals elements determinants del cost de la producció. El cost dels subproductes.

Tema 31. L'empresa com a organització. Marc institucional. Concepte. Realitat econòmica i entorn. Classes d'empreses i criteris de classificació. Els objectius de l'empresa. Sistemes de direcció i gestió.



Tema 32. El fons de comerç: significació econòmica. Tècnica de la seua valoració. Valoració de l'empresa en funcionament.

Tema 33. El finançament de l'estructura fixa de l'empresa: l'autofinançament. La funció financera dels fons d'amortitzacions. Les anomenades amortitzacions financeres o de capital. Equilibri entre amortitzacions tècniques i amortitzacions financeres.

Tema 34. Les variacions de la renda de l'empresa: estudi de les seues causes. La comparació entre la rendibilitat esperada i la real. La rendibilitat, la seua mesura. La rendibilitat de l'empresa i l'interés del capital invertit en esta.

Tema 35. L'anàlisi financera: l'estructura de les fonts de finançament. L'equilibri financer. El control financer





ANNEX I-B



Dret financer i tributari

Tema 1. El dret financer: concepte i contingut. La Hisenda pública en la Constitució Espanyola. El dret pressupostari: concepte i contingut. El control de la gestió economicofinancera del sector públic estatal.



Tema 2. El dret tributari: concepte i contingut. Fonts. La llei general tributària: principis generals. Els tributs: concepte, finalitats i classes. La relació juridicotributària. Fet imposable. No subjecció i exempció. Meritació Prescripció. L'aplicació de la norma tributària. Interpretació, qualificació i integració. L'analogia. El conflicte en l'aplicació de la norma tributària. La simulació.

Tema 3. Les obligacions tributàries: l'obligació tributària principal, l'obligació tributària de fer pagaments a compte, les obligacions entre particulars, les obligacions tributàries accessòries, les obligacions tributàries formals i les obligacions tributàries en el marc de l'assistència mútua. Les obligacions i els deures de l'Administració tributària. Els drets i les garanties dels obligats tributaris. Col·laboració social en l'aplicació dels tributs. Caràcter reservat de les dades amb transcendència tributària. Utilització de les noves tecnologies de la informació.



Tema 4. Els obligats tributaris. Subjectes passius: contribuent i substitut del contribuent. Successors. Responsables solidaris i subsidiaris. Altres obligats tributaris. La capacitat d'obrar. Representació. Domicili fiscal. La declaració censal. El deure d'expedir i entregar factures.



Tema 5. Elements de quantificació de l'obligació tributària principal i de l'obligació de fer pagaments a compte. Base imposable: concepte, mètodes de determinació. Base liquidable Tipus de gravamen Quota tributària Comprovació de valors. El deute tributari.

Tema 6. L'aplicació dels tributs. Concepte i òrgans competents. La informació i assistència als obligats tributaris. La consulta tributària. El número d'identificació fiscal. L'assistència mútua: concepte. Els procediments administratius en matèria tributària: prova, notificacions, obligació de resolució i termini de resolució. Les liquidacions tributàries.



Tema 7. Actuacions i procediments de gestió tributària. Iniciació. Declaracions. Autoliquidacions. Comunicacions de dades. Procediment de devolució iniciat mitjançant autoliquidació, sol·licitud o comunicació de dades. Procediment iniciat mitjançant declaració. Procediment de verificació de dades. Procediment de comprovació de valors. Procediment de comprovació limitada.

Tema 8. La recaptació (I). La recaptació. Actuacions i procediments. Òrgans de recaptació. Extinció dels deutes: el pagament, la prescripció i altres formes d'extinció. Obligats al pagament. Garanties del deute tributari. Ajornaments i fraccionaments.

Tema 9. La recaptació (II). La recaptació en període executiu. Procediment de constrenyiment. Caràcter del procediment. Fases: iniciació, embargament de béns i drets, alienació i terme del procediment. Terceries. Procediment davant de responsables i successors.

Tema 10. La inspecció dels tributs. Òrgans. Funcions. Facultats. Deures. Diferents actuacions en el procediment d'inspecció: obtenció d'informació, valoració, informe i assessorament.

Tema 11. El procediment d'inspecció. Actuacions de comprovació i investigació. Iniciació i desenvolupament del procediment. Termini, lloc i horari de les actuacions inspectores. Actuacions inspectores mitjançant personació en el domicili o locals del contribuent. Característiques i classes de les mesures cautelars en el procediment inspector. Terminació del procediment. La documentació de les actuacions inspectores. Disposicions especials: aplicació del mètode d'estimació indirecta i l'informe preceptiu per a la declaració del conflicte en l'aplicació de la norma tributària, i altres establides reglamentàriament.



Tema 12. La potestat sancionadora en matèria tributària. Principis. Subjectes responsables. Concepte i classes d'infraccions i sancions tributàries. Quantificació de les sancions tributàries pecuniàries. Extinció de la responsabilitat derivada de les infraccions tributàries i extinció de les sancions tributàries. Procediment sancionador en matèria tributària: iniciació, instrucció i terminació. Delictes contra la Hisenda pública.



Tema 13. La revisió dels actes de caràcter tributari en via administrativa: procediments especials de revisió. El recurs de reposició. Les reclamacions economicoadministratives: actes impugnables. Òrgans de resolució. Procediments. Suspensió d'actes impugnats.



Tema 14. Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (I). Naturalesa, objecte i àmbit d'aplicació. Subjecció a l'impost: aspectes materials, personals i temporals. Determinació de la capacitat econòmica sotmesa a gravamen: rendiments i guanys i pèrdues patrimonials. Classes de renda. Integració i compensació de rendes en la base imposable general i en la base imposable de l'estalvi.

Tema 15. L'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (II): base liquidable general i de l'estalvi. Reduccions. Adequació de l'impost a les circumstàncies personals i familiars del contribuent. Càlcul de l'impost estatal. Gravamen autonòmic. Quota diferencial. Tributació familiar. Règims especials. Declaracions, pagaments a compte i obligacions formals. Especialitats autonòmiques en la Comunitat Valenciana.



Tema 16. L'Impost sobre el Patrimoni. Fet imposable. Exempcions. Subjecte passiu. Base imposable i liquidable. El deute tributari. Relació amb altres tributs. Gestió de l'impost.

Tema 17. L'Impost de Societats: naturalesa i àmbit d'aplicació. Fet imposable. Contribuents. Exempcions subjectives plenes i parcials. Base imposable. Concepte i règims de determinació. Imputació temporal d'ingressos i gastos. Període impositiu i meritació de l'impost. Tipus de gravamen i quota íntegra. Bonificacions i deduccions. Gestió de l'impost.

Tema 18: L'Impost sobre el Valor Afegit (I): concepte i naturalesa. Àmbit d'aplicació. Fet imposable i supòsits de no subjecció. Exempcions. Lloc de realització del fet imposable. Subjecte passiu.



Tema 19. L'Impost sobre el Valor Afegit (II): meritació base imposable. Tipus de gravamen. Deute tributari. Liquidació. Deduccions: requisits. Règim de deduccions en sectors diferenciats. Regla de prorrata. Deduccions anteriors al començament de l'activitat. Devolucions. Gestió de l'impost.

Tema 20. L'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (I). Naturalesa, contingut i àmbit d'aplicació territorial. Estructura interna de l'impost: compatibilitat i incompatibilitat de les diverses modalitats. Referència especial a la delimitació de l'IVA amb l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats. Transmissions patrimonials oneroses: fet imposable, subjecte passiu, base imposable i quota tributària.

Tema 21. L'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (II). Operacions societàries: fet imposable, subjecte passiu, base imposable i quota tributària. Actes jurídics documentats: fet imposable, subjecte passiu, base imposable i quota tributària.



Tema 22. L'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (III). Disposicions comunes als tres gravàmens. Beneficis fiscals. Comprovació de valors i taxació pericial contradictòria. Meritació i prescripció. Obligacions formals. Tancament registral. Gestió i liquidació de l'Impost. Especialitats autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Tema 23. L'Impost sobre Successions i Donacions (I). Naturalesa, objecte i àmbit d'aplicació territorial. Relació amb altres impostos. El fet imposable: adquisicions mortis causa, adquisicions inter vivos i percepcions d'assegurances de vida. Presumpcions de fets imposables i supòsits de no subjecció.

Tema 24. L'Impost sobre Successions i Donacions (II). Els subjectes passius i els responsables. La base imposable. Base liquidable Reduccions estatals i reduccions establides per la Comunitat Valenciana. El tipus de gravamen i el deute tributari. Bonificacions en la quota: especial referència a les bonificacions establides per la Comunitat Valenciana. Meritació i prescripció.

Tema 25. L'Impost sobre Successions i Donacions (II). Normes especials de liquidació. Usdefruit, ús i habitació. Substitucions i fideïcomisos. Reserves Partició i excessos d'adjudicació. Repudiació i renúncia a l'herència. Donacions especials. Acumulació de donacions. La gestió de l'Impost. Declaració i autoliquidació. Pagament de l'impost, ajornaments i fraccionaments. Obligacions formals. Tancament registral. Comprovació de valors i taxació pericial contradictòria. Procediments especials de gestió. Infraccions i sancions



Tema 26. Impost especial sobre determinats mitjans de transport. La tributació sobre el joc a la Comunitat Valenciana.

Tema 27. La imposició mediambiental a la Comunitat Valenciana. L'impost sobre activitats que incidixen en el medi ambient i l'Impost sobre el Depòsit de Residus en Abocadors, la Incineració i la Coincineració de Residus. El cànon de sanejament. L'Impost Valencià sobre Estades Turístiques. L'Impost sobre Vivendes Buides de la Generalitat Valenciana.

Tema 28. Les taxes: concepte i principis. Fet imposable. Meritació Subjecte passiu i responsables. Gestió i liquidació. Principals taxes de la Comunitat Valenciana. Els preus públics. Les exaccions parafiscals.



Tema 29. El finançament de les comunitats autònomes. Tributs propis. Els tributs cedits per l'Estat: concepte, punts de connexió, competències normatives i de gestió sobre tributs cedits. La coordinació de l'Estat i les comunitats autònomes: òrgans de relació i de resolució de conflictes.





ANNEX I-C



Comptabilitat i matemàtica financera

Tema 1. Comptabilitat (I). Pla general de comptabilitat i normes internacionals de comptabilitat. Operacions de l'exercici, regularització i formulació d'estats comptables en empreses comercials, amb sucursals o sense, vendes al comptat, a crèdit, a terminis, detalls, comerç en comissió i en participació entre nacionals i amb l'estranger.

Tema 2. Comptabilitat (II). Constitució, distribució de beneficis, augment i reducció de capital, finançament, transformació, fusió, absorció, escissió i dissolució d'empreses individuals i societats. El procediment concursal.

Tema 3. Matemàtica financera. Capitalització simple i composta. Rendes, préstecs i emprèstits. Operacions amb valors mobiliaris.



ANNEX II

Cos tècnic facultatiu de tributs, A2-05



BAREM FASE CONCURS



a) Experiència (32 punts màxim):

a.1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial/laboral en l'Administració del Consell, les competències en matèria de personal del qual siguen exercides per la Direcció General de Funció Pública, que siguen del mateix grup o subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos i l'escala convocada: 0,15 punts per mes treballat.

a.2) Experiència en llocs de treball de l'Administració del Consell les competències en matèria de personal del qual siguen exercides per la Direcció General de Funció Pública, que siguen diferents als que preveu l'apartat a.1: 0,12 punts per mes treballat.

b) Altres mèrits (8 punts màxim):

b.1) Exàmens aprovats en processos selectius de l'Administració de la Generalitat d'este cos, escala o agrupació professional funcionarial que el que s'ha convocat, convocats en els 10 anys anteriors a la convocatòria o en els processos selectius de les tres últimes convocatòries quan no hi haja hagut almenys tres processos selectius d'esta categoria en els últims 10 anys: 1 punt per examen fins a màxim de 3 punts.



Es comprovarà d'ofici la superació dels exercicis que siga procedent. No és necessari al·legar-los ni acreditar-los.

b.2) Tindre titulacions acadèmiques oficials iguals o superiors a l'exigida en la convocatòria per a l'accés, exclòs este: 1 punt per cada titulació fins a un màxim de 2 punts.

b.3) Coneixement del valencià: fins a un màxim de 5 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, segons l'escala següent:

– Coneixement oral o A2: 1,00 punt

– Grau elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau superior o C2: 5,00 punts

La valoració del coneixement de valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

b.4) Coneixement d'idiomes comunitaris: fins a un màxim de 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, que s'hauran d'acreditar documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots els que s'indiquen en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'establix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per orde de la conselleria competent en matèria d'educació. El coneixement de l'idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 2 punts per idioma, i es tindran en compte els cursos i les seues equivalències si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), segons l'escala que es detalla en la taula adjunta a este apartat.



La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris. Les equivalències entre els ensenyances regulades pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta a este apartat.











b.5) Formació: fins a un màxim de 2 punts pels cursos de formació rebuts o impartits, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques:

De 100 hores o més: 1 punt

De 50 o més hores: 0,50 punts

De 25 o més hores: 0,25 punts

De 15 o més hores: 0,15 punts

Mapa web