Ficha docv

Ficha docv









ORDE 4/2024, de 12 de juny, de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior d'intervenció i auditoria de la Generalitat, A1-03, cos especial, torn d'accés lliure, convocatòria 4/24, pel sistema d'oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a l'Administració de la Generalitat. [2024/5789]

(DOGV núm. 9875 de 20.06.2024) Ref. Base de dades 005834/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, personal de la Generalitat







La Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (LFPV), aplicable a la present convocatòria, establix en la disposició addicional sexta que el cos superior d'intervenció i auditoria de la Generalitat, creat per la Llei 16/2003, de 17 de desembre, de mesures fiscals, administratives i d'organització de la Generalitat, continua regint-se per esta llei i per la normativa reglamentària de desplegament.



El Decret 72/2005, de 8 d'abril, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament del cos superior d'interventors i auditors de la Generalitat, desenvolupa en el capítol IV el sistema d'ingrés en este, el format de les proves selectives i la composició de l'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS).

Per tot això, de conformitat amb el que s'establix en el Decret 34/2024, de 26 de març, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a l'Administració de la Generalitat, i amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal en l'Administració de la Generalitat, esta conselleria, a proposta de la Direcció General de Funció Pública, en exercici de les atribucions previstes en l'article 8.1.m de l'LFPV, ordena convocar proves selectives d'accés al cos superior d'intervenció i auditoria de la Generalitat, A1-03, cos especial, pel sistema d'oposició, que es regirà pel que s'establix en la Llei 16/2003, de 15 de desembre, en el Decret 72/2005, de 8 d'abril, en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, en l'LFPV, en el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; en les altres normes de general i pertinent aplicació, i pel que es disposa en les següents:





Bases de la convocatòria



1. Objectiu de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema d'oposició, per a cobrir 5 llocs de treball del cos superior d'intervenció i auditoria de la Generalitat, A1-03, cos especial, pel torn d'accés lliure.

1.2. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual dels sexes en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial,

l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte de la present convocatòria, en la data de publicació de l'oferta corresponent, és de 58,62 % de dones i 41,38 % d'hòmens.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a estes proves selectives, caldrà complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el tractat corresponent, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi poden participar els descendents i els del seu cònjuge, de menys de 21 anys o més d'esta edat que visquen a costa seua.

2.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

2.1.3. Titulació: estar en possessió del títol universitari de grau o bé llicenciatura, enginyeria superior o arquitectura, o tindre complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.

En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha de tindre la credencial que n'acredite l'homologació o, si és el cas, el certificat d'equivalència corresponent. Este requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

2.1.4. Capacitat: tindre les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a exercir les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o que s'haja revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, per mitjà d'un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni estar inhabilitat per sentència ferma per a exercir qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no estar inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut despedit o despedida disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitades o en una situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes i en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Les condicions per a l'admissió a la prova s'han de reunir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir als aspirants que acrediten la veracitat dels requisits per a participar-hi, així com tots els documents que puguen aportar en este procediment selectiu.

Si els requisits no s'acrediten dins del termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.

2.4. No podrà participar en este procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos objecte d'esta convocatòria.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'OTS establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho necessiten, i així ho sol·liciten en cada cas, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Esta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en este procés selectiu, tal com s'indica en la base 4, i haurà d'acreditar-se documentalment d'acord amb el que disposa la base 6.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte de la compatibilitat funcional d'una persona admesa inicialment, l'OTS podrà recaptar el dictamen corresponent de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, cas en què esta podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió fins a la recepció d'este dictamen.





4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'establix en la normativa vigent; a este efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; s'ha d'omplir el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (seleccionar convocatòria i presentació autenticada), realitzar el pagament telemàtic de la taxa i el registre electrònic de la sol·licitud.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) La formalització del formulari.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No s'admetran i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que hagen abonat la taxa, però que no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjuí del que indica el paràgraf següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en este procediment selectiu que hagen abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no siga possible completar el procés de firma i registre de la sol·licitud de manera electrònica, i consegüentment, no figuren en la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, estes hauran d'esmenar la sol·licitud tal com preveu la base 6.3 d'esta convocatòria.



4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a realitzar l'exercici, en la formalització de la sol·licitud han d'observar les prescripcions següents:

4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen i assenyalar el que siga procedent en cada cas, segons siga: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

4.4.2. Han de concretar el tipus de mesures que requerisquen i fer constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessiten entre les que hi figuren i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a aplicar esta mesura, les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el temps d'ampliació que necessita, expressat en nombre de minuts, d'acord amb la base 6.3.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura o ajuda d'una persona per invidència.



6. Altres, amb l'especificació de quines en la casella corresponent. Haurà d'optar-se per esta mesura quan concórrega qualsevol altra circumstància que afecte el desenvolupament de les proves, com ara casos de víctimes de violència de gènere, creences religioses, entre altres.

4.5. La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.

4.6. Si algun aspirant és nomenat durant el transcurs d'este procés selectiu personal funcionari de carrera del mateix cos al qual opta, l'OTS el substituirà en la relació de persones aprovades i amb l'orde de prelació que conste en la llista corresponent.





5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 30,57 euros.

5.1.1. Bonificacions:

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general tenen una bonificació del 50 % de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat a anterior. A este efecte, han d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica i esta s'aplicarà automàticament quan s'efectue el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud assenyalar l'apartat «Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. S'aplicarà automàticament quan s'efectue el pagament, la presentació, el registre electrònic de la sol·licitud i s'assenyale en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten esta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que preveu l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com els qui acrediten estar en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma procedent en el registre electrònic determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i per mitjà dels procediments que preveu l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Taxes. Haurà de sol·licitar-se per via electrònica, d'acord amb el que s'establix en la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; fer l'ompliment per mitjà del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://atv.gva.es/va/dii-756-acces, lliscar la pàgina cap avall i seleccionar «Accés a la plataforma de tramitació».

Haurà de formalitzar-se una sol·licitud per cada taxa abonada (núm. d'autoliquidació) que se sol·licite retornar.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les sol·licituds i únicament podran demandar-ne la modificació per mitjà d'un escrit motivat dins del termini que establix la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i amb una verificació prèvia que s'ha efectuat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la llista provisional de persones admeses i excloses per a realitzar les proves.



El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades del fet que es complixen els requisits per a participar en esta convocatòria.

6.3. Les persones aspirants, en cas d'error, d'exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, podran esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o fer les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es referix la base anterior, d'acord amb el que establix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A este efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la llista provisional d'admesos i exclosos. Especialment, les persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i el registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com preveu la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i el registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o les exempcions corresponents; tot això efectuat en el termini que preveu la base 4.1 per a presentar sol·licituds.

Així mateix, les persones aspirants que hagen sol·licitat, d'acord amb la base 4, la mesura d'adaptació «2. Ampliació de temps de duració de la prova», o la mesura d'adaptació «6. Altres», que implique l'ús d'audiòfons o adaptació especial de proves per supòsits, entre altres, de víctimes de violència de gènere o creences religioses, hauran d'aportar la documentació justificativa de la mesura sol·licitada en este mateix termini de 10 dies hàbils.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el cas que se'n produïsquen, esmenar-los dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar que no figuren arreplegades en la llista provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les llistes de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses en el present procediment selectiu s'establirà, amb almenys 10 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora d'inici del primer exercici, així com, l'orde de crida d'estes, que s'iniciarà en la lletra «H», segons el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).

6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no tinguen nacionalitat espanyola.

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i aquelles de l'origen de les quals es desprenga que no tenen coneixements del castellà hauran d'acreditar, per mitjà d'una prova, que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'esta llengua.

El contingut d'esta prova s'ajustarà al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, modificat per la disposició final primera del Reial decret 1004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà d'«apta» o «no apta», i és necessari obtindre la valoració d'«apta» per a passar a fer la prova d'oposició.



Queden eximides de fer esta prova les persones que estiguen en possessió dels diplomes, els certificats o els títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'Espanyol com a Llengua Estrangera (SICELE); pel que fa a cada un dels 6 nivells, respectivament, als diplomes d'espanyol en el nivell corresponent A1, A2, B1, B2, C1 i C2; tot això d'acord amb el que arreplega la disposició addicional quarta del Reial decret 1137/2002, modificat pel Reial decret 1004/2015, esmentats anteriorment.



7. Desenvolupament del procés selectiu

L'oposició constarà de 4 exercicis, dels quals seran eliminatoris els 3 primers.

7.1. Primer exercici.

Consistirà en el desenvolupament per escrit, durant un temps màxim de 3 hores, d'un tema teoricopràctic de caràcter general i sobre matèries relacionades amb els continguts de la part general i part especial del programa que figuren en l'annex A i B d'esta orde, triats per les persones aspirants d'entre 2 temes proposats per l'OTS.

Una vegada conclosos els exàmens, s'introduiran en un sobre tancat i quedaran custodiats per l'OTS, el qual convocarà les persones aspirants per a la lectura pública dels temes que hagen desenvolupat, i l'orde s'iniciarà per la lletra que consta en la base 6.6.

Este exercici haurà de ser llegit obligatòriament davant de l'OTS per la persona aspirant.

En este exercici es valorarà la capacitat i la formació general, la claredat d'idees, la precisió i el rigor en l'exposició i la qualitat de l'expressió escrita.

L'OTS podrà formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats.

Una vegada transcorreguts 10 minuts des de l'inici de la lectura, l'OTS podrà decidir que la persona aspirant abandone la prova per estimar la seua actuació notòriament insuficient.

7.2. Segon exercici.

Consistirà en la resolució per escrit de 10 supòsits pràctics sobre qüestions professionals relacionades amb el programa que es detalla en els annexos B i C d'esta convocatòria durant un període màxim de 4 hores.

Podran consultar-se textos legals, així com utilitzar màquines de calcular estàndard i científiques, però que no siguen programables, ni financeres.

Una vegada concloses les proves, els exàmens seran introduïts en un sobre tancat i quedaran sota la custòdia de l'OTS qualificador.

En este exercici es valoraran la formació i els coneixements generals, així com la claredat i l'orde d'idees, la qualitat tècnica de la solució proposada, la sistemàtica, la capacitat d'anàlisi i la capacitat d'expressió de l'aspirant.

7.3. Tercer exercici.

Consistirà en l'exposició oral, durant un temps màxim d'una hora, de 4 temes que caldrà triar de 5 temes extrets a l'atzar per l'aspirant en sessió pública, dels que consten en l'annex B de la present convocatòria.



Amb caràcter previ a l'exposició, i després d'extraure els temes, es concedirà un temps màxim de 10 minuts perquè la persona admesa elabore, en presència de l'OTS, un guió que podrà utilitzar en el desenvolupament de l'exposició; consultarà per a fer-ho exclusivament el temari de l'oposició.

La persona aspirant ha d'exposar els temes per orde d'aparició en el programa.

El temps d'exposició haurà de distribuir-se per la persona aspirant de manera homogènia entre els 4 temes.

L'òrgan tècnic de selecció no podrà valorar l'exposició de les persones aspirants que hagen deixat sense desenvolupar en absolut algun dels temes.

Finalitzada l'exposició de qualsevol dels temes, l'òrgan tècnic de selecció podrà convidar a la persona aspirant a retirar-se si apreciara una deficiència manifesta en l'exposició, de la qual cosa deixarà constància en l'acta que s'alce de cada sessió.

Així mateix, acabada l'exposició de tots els temes, l'òrgan tècnic de selecció podrà obrir un diàleg amb la persona aspirant, per un temps màxim de 10 minuts, sobre qüestions relacionades amb els temes desenvolupats, qui haurà de contestar els aclariments que sol·liciten o observacions que formulen els membres de l'òrgan tècnic de selecció.



En este exercici, es valorarà el volum i la comprensió de coneixements, la claredat d'exposició i la capacitat d'expressió oral.

7.4. Quart exercici.

El quart exercici té com a finalitat valorar els coneixements de valencià de les persones admeses i no tindrà caràcter eliminatori.



Les persones aspirants podran optar per realitzar l'exercici o per acreditar davant de l'òrgan tècnic de selecció els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació en eixe moment dels certificats, diplomes o títols de valencià homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià.

L'exercici consistirà a traduir, sense l'ajuda de diccionari, un text redactat en valencià al castellà i un altre redactat en castellà al valencià. Per a la resolució d'este exercici es disposarà d'un temps màxim d'una hora.



8. Qualificació

La qualificació dels exercicis es realitzarà de la manera següent:

8.1. La qualificació del primer exercici serà d'«apta» o «no apta».

8.2. El segon exercici es qualificarà entre 0 i 60 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 30 per a superar-lo.

Els aspirants que superen este exercici amb una puntuació mínima de 36 punts quedaran exempts de la seua realització en la convocatòria següent, d'acord amb el que s'establix en l'article 10.5 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

8.3. El tercer exercici es qualificarà entre 0 i 60 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 30 per a superar-lo.

8.4. La qualificació final dels 3 primers exercicis serà la determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en el segon i tercer exercici.

A continuació, es configurarà una relació, ordenada per puntuació de més a menys, que s'interromprà quan el nombre d'inclosos en esta coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Esta constituirà la llista definitiva de persones aprovades.

En cas d'empat entre persones aspirants incloses en esta relació s'atendrà la puntuació més elevada obtinguda en el segon exercici, i de mantindre's este, es dirimirà per la puntuació més elevada obtinguda en el tercer exercici i, en cas de persistir, si l'empat fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos superior d'interventors i auditors de la Generalitat, A1-03, en la data de publicació de la present convocatòria.

Finalment, si encara persistira l'empat, este es dirimirà per orde alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades; s'iniciarà l'orde esmentat per la lletra «H», segons el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).

Només les persones incloses en la llista definitiva de persones aprovades podran passar a realitzar el quart exercici obligatori i no eliminatori de valencià.

8.5. El quart exercici serà valorat amb una puntuació de 0 a 10 punts. Quan s'hagen presentat certificats, diplomes o títols de valencià que haja expedit o homologat la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, es valoraran segons este barem:

Coneixement oral o A2: 1,50

Grau elemental o B1: 3

Grau mitjà o C1: 6,50

Grau superior o C2: 10

Quan la persona aspirant justifique diversos nivells de coneixement es computarà únicament el de més nivell.

8.6. Puntuació final

La puntuació final de l'oposició s'obtindrà sumant la qualificació del quint exercici als resultats obtinguts per les persones aspirants que figuren en la relació a què es referix la base 8.4.

S'elaborarà una relació que constituirà la llista de persones aspirants que han superat l'oposició per orde de puntuació. En cas d'empats, es resoldrà de conformitat amb el que preveu la base 8.4.

8.7. Exempció del primer exercici

De conformitat amb el que s'establix en l'article 10.3 del Decret 72/2005, de 8 d'abril, queda exempt de la realització del primer exercici el personal funcionari de carrera de la Generalitat o d'altres administracions públiques, del subgrup A1, que reunix les condicions generals per a ser admés en les proves selectives d'accés al cos superior d'intervenció i auditoria de la Generalitat previstes en la base 2, acredite que els coneixements que s'exigixen per a la superació d'este ja li van ser exigits, amb caràcter general, per a l'ingrés en la seua corresponent escala, subescala, cos o classe d'origen.

Per a fer-ho, la persona interessada haurà d'aportar, juntament amb la sol·licitud, la documentació que acredite la seua condició de personal funcionari de carrera del subgrup A1, així com el programa de matèries que li va ser exigit per a ingressar en l'Administració, de manera que l'òrgan convocant puga determinar si la persona aspirant queda o no exempta de la realització del primer exercici, indicant-ho, en eixe cas, en la mateixa resolució per la qual es publica la relació de persones aspirants admeses i excloses.



9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. Convocatòria per a la celebració de les proves.

El primer exercici es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i es publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses per a realitzar les proves, i hi haurà d'haver un termini no inferior a 10 dies hàbils entre la publicació i la data de realització de la prova.



Començades les proves, l'anunci de la celebració de la resta d'exercicis el farà públic l'òrgan tècnic de selecció amb els mitjans que establix la base 14, d'acord amb el que preceptua l'apartat 2 de l'article 16 del Decret 3/2017, del Consell, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. Es preveu la realització dels exercicis successius que siguen procedents, en un termini que permeta que el procés finalitze en un any des de la convocatòria.



9.2. Concurrència a les crides per a celebrar les proves.



9.2.1. Les persones admeses seran convocades per a fer cada exercici en una crida única.

9.2.2. Perdran el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o si no hi assistixen, encara que siga per causes justificades.

No obstant això, en el cas que hi concórrega una causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb l'antelació deguda, no haja finalitzat l'exercici corresponent i esta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'este i a la superació de la prova que haja quedat ajornada, la qual no es podrà demorar de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, fet que haurà de valorar l'OTS i, en tot cas, la realització d'estes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.



És aplicable a les víctimes de violència de gènere exactament la mateixa previsió quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.

9.3. Regles per a realitzar les proves.

9.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, amb vista al seu desenvolupament adequat.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent i esta persona aspirant podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga l'òrgan tècnic de selecció sobre l'incident.

9.3.2. Abans de l'inici dels exercicis, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en l'arreplega després de la finalització i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició exclusivament de l'original del DNI, del NIE acompanyat del document nacional d'identitat del país d'origen amb foto, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

Si en qualsevol moment del procés arriba al coneixement de l'òrgan tècnic de selecció que alguna de les persones admeses no reunix la totalitat dels requisits exigits, haurà de requerir-li l'acreditació d'estos requisits. Si els requisits en qüestió no s'acrediten en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, l'òrgan tècnic de selecció realitzarà una proposta d'exclusió d'esta, amb la indicació de les inexactituds o les falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, el qual, amb les verificacions oportunes prèvies, dictarà una resolució motivada i exclourà la persona admesa a l'oposició.



9.3.3. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'estes, i seran anul·lats tots els exercicis en què es continga alguna marca que puga identificar-ne l'autoria.

10. Publicitat de les llistes

10.1. En finalitzar cada un dels exercicis de l'oposició, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la relació de persones que han superat la prova amb l'expressió del nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. Es considerarà que han superat la prova únicament les persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 8.

10.2. Finalitzada l'oposició, l'OTS, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives de persones aspirants aprovades segons l'orde de puntuació total a què es referix la base 8, amb atenció als llocs oferits per cada contingent.

En cap cas l'òrgan tècnic de selecció podrà declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior de persones al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es disposa en les bases 1 i 12 de la convocatòria.



11. Relació definitiva i presentació de documents

11.1. L'OTS elevarà a la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública perquè es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva de persones aprovades per orde de puntuació total, perquè en el termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, presenten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Una fotocòpia del DNI o el NIE.

b) Una còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que establix la base 2.1.3 de la convocatòria o un certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, una còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del corresponent certificat d'equivalència. Este requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se en inhabilitació per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut despedit disciplinàriament de manera procedent per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.



Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes i en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) D'exigir-ho la normativa, certificat que manifeste posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'acompliment de les funcions o tasques que corresponguen a la plaça o, si és el cas, al lloc al qual s'opta, conforme al que es disposa en l'art. 62 de l'LFPV. En defecte d'això, haurà de complir-se les exigències legals.

e) Qui supere les proves selectives acreditarà els coneixements de valencià presentant els certificats, els diplomes o els títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà d'un exercici específic a este efecte. El personal que no puga acreditar estos coneixements haurà de fer els cursos de perfeccionament que, a este efecte, es realitzaran per mitjà de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.



Segons el que preceptua la normativa, qui supere les proves selectives ha d'acreditar els seus coneixements de valencià en el corresponent grau mitjà o C1, amb un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

11.2. Les persones que superen el procés selectiu i que hagen sol·licitat una de les exempcions o les bonificacions que establix la base 5 hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència d'esta exempció o bonificació.

11.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació que acredite els punts indicats, o si se'n deduïx que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.



11.4. No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que establix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar l'exactitud de les dades declarades i l'autenticitat dels documents aportats o, si és el cas, recaptar-los electrònicament per mitjà de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a este efecte, especialment els relatius a la condició de persona amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, tret que la persona interessada manifeste expressament que s'oposa a la consulta de dades, i per a fer-ho haurà de marcar casella inclosa en el formulari de la sol·licitud.





12. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocat, amb adjudicació prèvia d'un lloc de treball.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, incloent-hi entre estes les acumulacions possibles del torn de promoció interna, si és el cas, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del nomenament o la presa de possessió, o en el cas que estes no complisquen els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir a l'OTS la llista complementària de les persones que seguisquen les proposades per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



13. Òrgans tècnics de selecció

13.1. L'òrgan tècnic de selecció que efectuarà l'avaluació del present procés selectiu s'ajustarà al que s'establix en la normativa vigent, i estarà constituït en la forma que es preveu en l'article 12 del Decret 72/2005, de 8 d'abril, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament del cos superior d'intervenció i auditoria de la Generalitat, i es nomenaran per a fer-ho els membres titulars i suplents d'este mitjançant resolució dictada per la persona titular de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, la qual haurà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



13.2. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuna per a realitzar adequadament les proves.

13.3. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, així com, en general, adoptar totes les mesures que siguen precises amb vista al desenvolupament correcte de les proves selectives.

13.4. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, s'hauran d'abstindre i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen circumstàncies de les que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els 5 anys anteriors a la publicació d'esta convocatòria.

13.5. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública (c/ Democràcia, 77, Torre 4, 46018 València).

13.6. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, els OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regiran pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris.



13.7. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que establix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i a la resta de normativa vigent, i s'ajustarà, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i les instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



14. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'òrgan tècnic de selecció es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (seleccionar convocatòria).



15. Recursos

15.1. Esta convocatòria, les bases corresponents i tots els actes administratius que es dicten per a desplegar-la, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, posen fi a la via administrativa, i podran ser impugnats per les persones interessades interposant un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de publicar-se. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de publicar-se, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre,. Tot això de conformitat amb el que establixen els articles 112, 113, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que les persones interessades puguen exercitar-ne, si és el cas, qualsevol altre que estimen procedent.

15.2. Contra els acords i les actes de tràmit de l'òrgan tècnic de selecció, si estos decidixen directament o indirectament sobre el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produïxen indefensió o perjuí irreparable a drets o interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció, d'acord amb el que es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





València, 12 de juny de 2024.– La consellera d'Hisenda, Economia i Administració Pública: Ruth María Merino Peña.







ANNEX



A. PROGRAMA DE MATÈRIES PART GENERAL, PER AL PRIMER EXERCICI

Dret constitucional, autonòmic i de la Unió Europea.

Tema 1. La Constitució de 1978. Sistema i estructura. Característiques generals de la Constitució. La Constitució com a norma jurídica. El bloc de la constitucionalitat.

Tema 2. La monarquia parlamentària com a forma política de l'Estat. Les funcions constitucionals del rei. La ratificació. L'orde de successió. La regència. La tutela del Rei.

Tema 3. El Govern: la seua composició. Causes i procediment del nomenament i cessament del Govern. El president del Govern. Els ministres. El Govern i l'Administració.

Tema 4. Les Corts Generals. El Congrés de Diputats. El Senat. Relacions entre les dos cambres. El funcionament de les cambres. Les funcions de les Corts Generals. La funció legislativa. La funció de control. Les funcions financeres. Les funcions econòmiques. Altres funcions.



Tema 5. Eleccions i normes electorals. Procediment electoral.

Tema 6. El poder judicial. El Consell General del Poder Judicial. Altres òrgans. La independència i actuació judicials.

Tema 7. Les comunitats autònomes: la seua naturalesa. Els estatuts d'autonomia: naturalesa i contingut.

Tema 8. La distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes. Tipologia: competències exclusives, compartides, concurrents, de desenvolupament i execució. Competències de l'Estat i competències de les comunitats autònomes en la Constitució i en la jurisprudència constitucional. Transferència de competències; els decrets de traspàs.

Tema 9. Els òrgans de les comunitats autònomes. Les seues competències. Relacions entre l'Estat i les comunitats autònomes. Control de l'Estat sobre les comunitats autònomes.

Tema 10. L'ordenament jurídic en matèria d'administració local. Classes d'entitats locals. El municipi: referència general de les seues competències. Autoritats i organismes municipals. Organització i administració de les províncies.

Tema 11. Els drets fonamentals i les llibertats públiques en la Constitució. La seua eficàcia, garantia i límits. El Defensor del Poble. La suspensió dels drets. El principi i dret fonamental a la igualtat. Polítiques socials públiques. Polítiques d'igualtat de gènere: Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens. Polítiques contra la violència de gènere: Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i hòmens.

Tema 12. La defensa jurídica de la Constitució: sistemes. El Tribunal Constitucional: naturalesa. Les seues funcions. Composició del Tribunal Constitucional. El recurs d'inconstitucionalitat. La qüestió d'inconstitucionalitat. Recurs d'empara constitucional.

Tema 13. Conflictes constitucionals. Conflictes positius i negatius amb les comunitats autònomes. Impugnació de disposicions i resolucions de les comunitats autònomes. Conflictes en defensa de l'autonomia local.

Tema 14. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana (I): estructura, contingut i principis fonamentals. Regulació de les institucions d'autogovern. Procediment de reforma de l'Estatut.

Tema 15. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana (II): competències de la Comunitat Valenciana. Regulació en matèria d'administració local, economia i hisenda.

Tema 16. La Llei del Consell (I): el president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, atribucions i funcions. Especialment la potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

Tema 17. La Llei del Consell (II): l'Administració de la Generalitat. Organització, competència i estructura. Organització territorial de les conselleries. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.

Tema 18. El Síndic de Greuges. La Sindicatura de Comptes. El Consell Jurídic Consultiu. El Consell València de Cultura. L'Acadèmia Valenciana de la Llengua. El Comité Econòmic i Social.

Tema 19. La Unió Europea: principis generals, polítiques i accions. L'ordenament jurídic comunitari.

Les institucions de la Unió Europea. El Consell de Ministres. La Comissió Europea. El Parlament Europeu. El Tribunal de Justícia. El Tribunal de Comptes.

Tema 20. El pressupost de la Unió Europea. Les perspectives financeres. Estructura del pressupost. Els recursos propis i els gastos de la Unió Europea. El procediment d'aprovació del pressupost. La relació entre el pressupost de la Unió Europea i el pressupost de l'Estat. El concepte de saldo pressupostari.

Tema 21. L'execució del pressupost de la Unió Europea. Poders de la Comissió com a executiu pressupostari. Formes d'execució del pressupost. Agents financers. L'execució d'ingressos i gastos. Les activitats de la Unió Europea no integrades en el pressupost general. El control intern del pressupost de la Unió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea.

Tema 22. El pressupost general de les entitats locals. Contingut i aprovació. Els crèdits i les seues modificacions. L'execució i la liquidació del pressupost: referència especial a les fases d'execució del gasto, el resultat pressupostari i el romanent de tresoreria. El control intern i extern de l'activitat economicofinancera de les entitats locals.



Dret civil, mercantil i del treball

Tema 1. L'ordenament jurídic: concepte i caràcters. El dret civil d'Espanya; evolució i contingut actual. El Codi Civil. Drets civils forals i especials.

Tema 2. Teoria general de les fonts del dret. Fonts de l'ordenament espanyol: enumeració i ordenació. Referència a la Constitució i al dret comunitari en el sistema de fonts.

Tema 3. Efectes essencials de les normes. Inexcusabilitat del seu compliment i error de dret. El frau de llei; requisits i efectes. Començament i fi de la vigència de les normes; la derogació tàcita. El principi d'irretroactivitat i les seues excepcions en el nostre ordenament.

Tema 4. La persona. Capacitat jurídica i capacitat d'obrar. La incapacitació: concepte, naturalesa i classes. El Registre Civil: la seua organització; seccions. Prova de l'estat civil.

Tema 5. Les persones jurídiques: la seua naturalesa i classes. Constitució, capacitat, representació, domicili, nacionalitat i extinció de les persones jurídiques. Les fundacions. Les associacions.

Tema 6. La causa dels contractes; normes del Codi Civil. Teoria de l'enriquiment sense causa. El contracte: fonament i funció. Sistemes de contractació. Capacitat dels contractants. Objecte del contracte. La forma.

Tema 7. La representació en el negoci jurídic. Influència del temps en les relacions jurídiques. La prescripció i les seues classes. Examen especial de la prescripció extintiva. La caducitat.

Tema 8. El dret real: naturalesa i caràcters. La seua diferència amb el dret de crèdit. L'usdefruit. Naturalesa i caràcters. El dret real de servitud. Fonament, caràcters i elements. Drets reals de garantia; formes de garantia real. La comunitat de béns i el condomini.

Tema 9. L'obligació: evolució i naturalesa. Rescabalament de danys i perjuís. El principi de responsabilitat patrimonial universal. Causes d'extinció de les obligacions.

Tema 10. Perfecció i consumació del contracte. Interpretació dels contractes. Irrevocabilitat dels contractes. Revisió del contracte per alteració extraordinària de les circumstàncies. Estipulacions a favor de tercer.

Tema 11. Ineficàcia dels contractes. Inexistència, nul·litat i anul·labilitat; causes i efectes. Confirmació dels contractes. Rescissió; contractes i pagaments rescindibles. L'acció revocatòria o pauliana.

Tema 12. La transmissió de crèdits; les causes. El contracte de cessió; requisits i efectes. Cessions especials; la cessió de crèdits litigiosos. El contracte de permuta.

Tema 13. El contracte de préstec; les seues espècies. El comodat. El precari. El mutu. Legislació sobre préstecs usuraris.

Tema 14. El contracte de depòsit: la seua naturalesa i espècies; el depòsit ordinari. Depòsits irregular i necessari. El segrest. Contractes d'hostalatge i d'exposició.

Tema 15. El contracte de societat. Naturalesa i classes. Constitució. Contingut del contracte. Extinció de la societat.

Tema 16. El contracte de fiança. Classes. Elements constitutius. Relacions entre creditor i fiador, entre deutor i fiador, i entre cofiadors. Extinció.

Tema 17. Concepte i caràcters del dret real d'hipoteca. Hipoteques legals. Prelació dels crèdits tributaris i altres crèdits de dret públic. El principi de la fe pública registral.

Tema 18. La societat mercantil: concepte, naturalesa i classes. La societat regular col·lectiva. La societat comanditària. Les societats cooperatives. Les societats laborals. La societat de responsabilitat limitada.



Tema 19. La societat anònima. Formes de constitució. L'escriptura social i els estatuts. Aportacions. Patrimoni i capital social en la societat anònima. Les reserves. Accions: classes. Drets que conferixen les accions al seu titular.

Tema 20. Òrgans de la societat anònima. Junta general. Administradors; el consell d'administració. Els comptes anuals de la societat anònima. Verificació dels comptes. Aprovació i publicació.

Tema 21. Règim jurídic de la transformació, fusió i escissió de societats mercantils. Dissolució de societats mercantils. Liquidació de societats mercantils.

Tema 22. Títols de crèdit: concepte i caràcters. Títols nominatius. Títols a l'orde. Títols al portador.

Tema 23. Obligacions i contractes mercantils: disposicions generals del Codi de Comerç sobre estes matèries. El contracte de compravenda mercantil: concepte i règim jurídic. El contracte de compte corrent mercantil. Préstec i depòsit mercantils.

Tema 24. Els mercats de valors: mercat primari i mercats secundaris regulats. Regles de transparència de les societats cotitzades. Normativa comunitària sobre OPA.

Tema 25. Els contractes bancaris en general. Examen del compte corrent, obertura de crèdit, préstec, depòsit i descompte bancari. La transferència bancària. Targetes de crèdit i de dèbit. Crèdits documentaris.

Tema 26. El concurs. Pressupost subjectiu i objectiu. Efectes sobre els creditors. Determinació de la massa activa. La massa passiva i els crèdits contra la massa: classificació i pagament.

Tema 27. El conveni: contingut i els seus efectes. Efectes de l'obertura de la fase de liquidació. Les causes de conclusió del concurs i la seua reobertura: efectes. La qualificació del concurs.

Tema 28. El contracte de treball. Classes del contracte de treball atenent-ne la duració.

Tema 29. El salari: concepte, estructura i modalitats. El salari mínim interprofessional.

Tema 30. Sindicació i representació. Els convenis col·lectius. Els conflictes col·lectius. El dret de vaga i el seu exercici.

Tema 31. El sistema de Seguretat Social: estructura i àmbits. El règim general de la Seguretat Social. Camp d'aplicació, afiliació, altes i baixes. Cotització i recaptació. El pressupost de la Seguretat Social. L'acció protectora. Les contingències protegides.

Tema 32. Els règims especials de la Seguretat Social. Règims complementaris. Referència als fons de pensions.

Tema 33. La jurisdicció laboral. Organització i competències. El procés laboral.

Economia

Tema 1. La ciència econòmica. L'activitat econòmica. L'objecte i els problemes de l'economia. El mètode de la ciència econòmica.

Tema 2. Els models de política econòmica el model neoclàssic. El model keynesià. L'enfocament de les expectatives racionals i la nova macroeconomia clàssica. Enfocaments actuals.

Tema 3. La política fiscal. Els estabilitzadors automàtics. El dèficit públic i el seu finançament: aspectes monetaris.

Tema 4. La política monetària. Objectius. El mecanisme de transmissió. La política monetària del Banc Central Espanyol. El sistema europeu de bancs centrals. El Banc Central Europeu.

Tema 5. La inflació. Conceptes i classes. La inflació de demanda. La inflació de costos. El procés inflacionista. Efectes de la inflació.

Tema 6. Estructura econòmica d'Espanya (I). L'estructura agrària actual. El sector industrial: el sector energètic. La siderúrgia. La construcció naval. La indústria de la construcció i la política de la vivenda.



Tema 7. Estructura econòmica d'Espanya (II). Sistema financer. El Banc d'Espanya. Entitats oficials de crèdit. La banca privada. Les caixes d'estalvi. Les entitats d'assegurances. Altres intermediaris financers. La borsa.

Tema 8. Estructura regional. Comunitats autònomes. Desenvolupament regional. La solidaritat interregional. Política regional de la Unió Europea.

Tema 9. Magnituds agregades bàsiques: producte nacional, consum i inversió, gasto nacional. Producte nacional brut i producte nacional net. Renda nacional i renda disponible. El flux circular de la renda i el producte. Comptabilitat de la renda nacional en una economia oberta.

Tema 10. El sector públic i la demanda agregada. Efectes de les fluctuacions del consum públic, les transferències al sector privat i els impostos.

Tema 11. La funció de l'estalvi. La seua naturalesa. Equilibri estalvi-inversió. El paper del sector públic en la canalització de l'estalvi.

Tema 12. Un model de determinació de la renda en una economia oberta: el compte corrent i l'equilibri del mercat productiu. El compte del capital i l'equilibri de la balança de pagaments. L'ajust de la balança de pagaments i la corba LM. Pla d'acció per a ajustar la balança de pagaments.

Tema 13. L'empresa i el seu marc institucional. L'empresa i el mercat: l'activitat comercial en l'empresa i el sistema econòmic. El mercat i la competència. La demanda.

Tema 14. Els sistemes de control de l'empresa. Concepte i elements. Els principals sistemes de control. El procés de control. El control en directe.

Tema 15. L'estructura economicofinancera de l'empresa. Les fonts de finançament de l'empresa. Equilibri entre inversions i finançaments. El fons de maniobra. El finançament intern o autofinançament. L'amortització. Mètodes d'amortització.

Tema 16. El finançament de l'empresa. L'emissió de valors. El crèdit a llarg, mitjà i curt termini. L'endeutament permanent. Contractes lísing, factoring i rènting. Altres formes de finançament extern.



Tema 17. L'empresa pública. Concepte. Objectius de l'empresa pública. Efectes macroeconòmics. Característiques fonamentals de la seua gestió. El sistema de control de l'empresa pública. El finançament de l'empresa pública. Metodologia. Les fonts de finançament externes. L'estructura financera.



B. PROGRAMA DE MATÈRIES PART ESPECIAL, PER AL PRIMER, SEGON I TERCER EXERCICI

Dret administratiu, pressupostari, financer, tributari i sistemes de control i comptabilitat pública

Tema 1. L'Administració i el dret administratiu. Les fonts del dret administratiu. La Constitució. La llei. Els decrets llei. La delegació legislativa.

Tema 2. La potestat reglamentària: titularitat, límits i control. El reglament: classes. Eficàcia dels reglaments. Els actes administratius generals, les circulars i les instruccions.

Tema 3. Les potestats administratives. El principi de legalitat. L'activitat administrativa discrecional. L'autotutela administrativa.

Tema 4. Els actes jurídics de l'Administració: públics i privats. L'acte administratiu: concepte i elements. La forma dels actes administratius. La motivació, la notificació i la publicació. El silenci administratiu.

Tema 5. L'eficàcia dels actes administratius. La suspensió d'efectes de l'acte administratiu. Executivitat dels actes administratius. L'execució forçosa i especial referència a la via de constrenyiment. La invalidesa dels actes administratius. La revisió d'ofici dels actes administratius.

Tema 6. El procediment administratiu comú: concepte i classes. Les parts en el procediment. Instrucció. L'acabament del procediment: formes

Tema 7. Els recursos administratius: concepte i classes. Procediment de tramitació i resolució dels recursos administratius. La jurisdicció contenciosa administrativa: extensió i límits. Les parts del procediment. La sentència. Recursos.

Tema 8. La posició jurídica de l'administrat. Les situacions favorables i desfavorables de l'administrat. L'interessat. Els drets de l'interessat. Les sancions administratives i les especialitats en el procediment sancionador.

Tema 9. La responsabilitat patrimonial de l'Administració i els seus agents. Terminis de reclamació i procediments.

Tema 10. Organització administrativa. L'òrgan administratiu: concepte i naturalesa. Classes d'òrgans: especialment, els col·legiats. La competència: naturalesa, classes i criteris de delimitació. Delegació de competències. Avocació. Delegació de firma. Encàrrec de gestió. Suplència

Tema 11. Els convenis: Normativa bàsica i de la Generalitat Valenciana. Aspectes generals. Relacions interadministratives i de cooperació.



Tema 12. L'expropiació forçosa. La seua justificació i naturalesa. Legislació vigent. Subjectes i objecte de l'expropiació. Procediment general. Garanties jurisdiccionals. Els procediments especials.

Tema 13. Patrimoni de les administracions públiques (I). Béns de domini públic i béns patrimonials: concepte, naturalesa, classificació i principis relatius a estos. Adquisició de béns i drets. Afectació, desafectació i mutacions demanials. Protecció i defensa del patrimoni.



Tema 14. Patrimoni de les administracions públiques (II). Utilització dels béns i drets de domini públic: règim d'autoritzacions i concessions demanials. Aprofitament i explotació dels béns i drets patrimonials. Relacions interadministratives en matèria patrimonial.



Tema 15: contractació administrativa (I): àmbit subjectiu de la Llei de contractes del sector públic: sector públic, administracions públiques i poders adjudicadors. Àmbit objectiu d'aplicació: contractes administratius, contractes privats i contractes mixtos. Negocis i contractes exclosos. Contractes menors. Contractes subjectes a la regulació harmonitzada.

Tema 16: contractació administrativa (II): òrgans competents i òrgans d'assistència. El contractista: capacitat, solvència i prohibicions per a contractar. La classificació. Garanties exigibles en la contractació del sector públic.

Tema 17. Contractació administrativa (III). L'expedient de contractació i la seua tramitació. Els plecs de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques. La part financera de l'expedient de contractació. El preu. El valor estimat. Especialitats de l'expedient de contractació en el contracte d'obres: el projecte.

Tema 18. Contractació administrativa (IV). L'adjudicació del contracte: procediments i criteris d'adjudicació. La publicitat de les licitacions: publicitat en el BOE i en el DOUE, la plataforma de contractació i el perfil del contractant. L'adjudicació i la formalització del contracte. La racionalització tècnica de la contractació: acords marc, sistemes dinàmics d'adquisició, les centrals de contractació. El recurs especial en matèria de contractació.

Tema 19. Contractació administrativa (V). Els efectes del contracte. El pagament del preu: el procediment per al reconeixement d'obligacions en la contractació de les administracions públiques. La revisió de preus. Les prerrogatives de l'Administració en els contractes administratius. La modificació dels contractes. Extinció del contracte: recepció i resolució dels contractes administratius. La cessió dels contractes i la subcontractació. Especialitats del contracte d'obres, de subministraments i de servicis. Breu referència als contractes privats de l'Administració.

Tema 20. Subvencions (I). Normativa bàsica: la subvenció: concepte i caràcters. Règim jurídic de les subvencions. Justificació de les subvencions públiques. Gastos de transferències.

Tema 21. Subvencions (II). Normativa de la Generalitat Valenciana: disposicions generals. Procediments de concessió. Gestió i reintegrament. Règim sancionador

Tema 22. Les ajudes públiques i el dret comunitari. Els reglaments de la Unió Europea i la gestió dels fons europeus.

Tema 23. El règim jurídic de la funció pública espanyola. Principis constitucionals en matèria de funció pública. Les bases del règim estatutari dels funcionaris públics: marc jurídic. L'Estatut bàsic de l'empleat públic: L'empleat públic: classes.

Tema 24. La funció pública autonòmica (I). Selecció de personal. Provisió de llocs i mobilitat. Promoció professional.

Tema 25. La funció pública autonòmica (II). Situacions administratives, drets, deures i incompatibilitats. Règim disciplinari.

Tema 26. La funció pública autonòmica (III). El personal laboral. Personal eventual. Personal directiu. La llibertat sindical i els òrgans de representació del personal funcionari i laboral de la Generalitat Valenciana.

Tema 27. Règim retributiu dels alts càrrecs. Règim retributiu dels funcionaris. La nòmina. El procediment de pagament de les retribucions. Les indemnitzacions per raó de servici.

Tema 28. Transparència, accés a la informació pública i bon govern: normativa bàsica i autonòmica valenciana. Normativa de la Comunitat Valenciana: objecte i àmbit d'aplicació; publicitat activa i dret d'accés a la informació pública; règim de reclamacions; bon govern; règim sancionador aplicable.

Tema 29. El dret financer: concepte, autonomia i contingut. La hisenda pública en la Constitució Espanyola. El dret pressupostari: concepte i contingut.

Tema 30. Concepte de gasto públic. Naixement i exigibilitat de les obligacions. L'acte administratiu de gasto: elements i requisits per a la seua validesa. Els subjectes en l'acte administratiu de gasto: l'Administració i l'exercici de la competència. Nul·litat i anul·labilitat: referència especial a la nul·litat per falta de crèdit.

Tema 31. El sector públic de la Generalitat: estructura, règim economicopressupostari bàsic i normativa reguladora. Sector públic instrumental de la Generalitat.

Tema 32. Els pressupostos de la Generalitat (I): concepte i fonts de la seua ordenació jurídica; principis i regles de programació i de gestió pressupostària. Programació pressupostària i objectiu d'estabilitat.



Tema 33. Els pressupostos de la Generalitat (II): contingut, elaboració i estructura. Tramitació.

Tema 34. Els pressupostos de la Generalitat (III): especialitat i especificació dels crèdits. Limitació dels compromisos de gasto. Compromisos de gasto de caràcter pluriennal. Temporalitat dels crèdits. Fons de contingència.

Tema 35. Els pressupostos de la Generalitat (IV): les modificacions pressupostàries: tipologia, requisits i competències per a la seua autorització; la seua tramitació. El control de les modificacions pressupostàries.

Tema 36. Els pressupostos de la Generalitat (V): fases del procediment de gestió dels gastos. Competències en matèria de gestió de gastos. Ordenació de pagaments i pagament material.

Tema 37. Els pressupostos generals de la Generalitat (VI): bestretes de caixa fixa. Pagaments que cal justificar. Embargament de drets de cobrament. Pagaments indeguts i altres reintegraments. Gestió de pressupostos d'ingressos. Devolucions d'ingressos.

Tema 38. Els pressupostos de la Generalitat (VII): especificitats pressupostàries del sector públic empresarial, fundacional i altres ens amb pressupost estimatiu i el seu control intern.

Tema 39. La Tresoreria de la Generalitat: disposicions generals i gestió de la tresoreria. Deute públic. Règim d'avals.

Tema 40. El control intern de l'activitat economicofinancera del sector públic de la Generalitat (I): concepte de control. Classes de control: naturalesa, fonament i àmbit d'aplicació. La Intervenció General de la Generalitat: organització i funcions. L'estatut del personal controlador: drets i deures.

Tema 41. El control intern de l'activitat financera del sector públic de la Generalitat (II): la funció interventora. Modalitats d'exercici. Objeccions. Omissió de fiscalització. El control dels ingressos. Règims especials de fiscalització.

Tema 42. El control intern de l'activitat financera del sector públic de la Generalitat (II): el control financer: el control financer permanent, el control financer de subvencions i els controls financers específics.



Tema 43. El control intern de l'activitat financera del sector públic de la Generalitat (III): l'auditoria pública. Formes d'exercici. Pla anual d'auditories. Auditoria de comptes anuals. Auditories públiques específiques. Normes d'auditoria del sector públic. Supervisió contínua.



Tema 44. El control intern de l'activitat financera del sector públic de la Generalitat (IV): el control financer de subvencions i ajudes nacionals. El control de les subvencions de la Unió Europea.

Tema 45. L'auditoria de comptes. La normativa en matèria d'auditoria de comptes. Concepte d'auditoria de comptes. Requisits de les auditories i dels informes. Els auditors: requisits per a l'exercici de l'auditoria i responsabilitats. L'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes: funcions.

Tema 46. L'auditoria informàtica. Auditoria de fiabilitat dels sistemes d'informació i de sistemes autoritzats a realitzar per la Intervenció General de la Generalitat.

Tema 47. La normalització de la comptabilitat pública a Espanya. Antecedents. Les normes internacionals de comptabilitat del sector públic. Òrgans competents de regulació de la comptabilitat pública en l'àmbit estatal, autonòmic i local.

Tema 48. La comptabilitat del sector públic de la Generalitat (I): principis generals i fins. Aplicació dels principis comptables. Destinataris de la informació comptable. Competències en matèria comptable.



Tema 49. La comptabilitat del sector públic de la Generalitat (II): procediment de registre comptable de les fases d'execució del pressupost. El compte general de la Generalitat. La rendició de comptes.

Tema 50. La comptabilitat nacional (I): aspectes generals. Comptes de fluxos i de sectors: saldos i agregats.

Tema 51. La comptabilitat nacional (II): comptabilitat del sector de les administracions públiques: la seua delimitació. La comptabilitat i els comptes econòmics de les administracions públiques.

Tema 52. La Comptabilitat Nacional (III): el sector de les administracions públiques. Determinació dels equilibris pressupostaris bàsics: estalvi brut i estalvi net, capacitat i necessitat de finançament; capacitat i necessitat d'endeutament. Les relacions entre la comptabilitat pública i la comptabilitat nacional: criteris d'ajust.

Tema 53. La Llei orgànica d'estabilitat pressupostària (I): àmbit d'aplicació i principis generals. Estabilitat pressupostària, sostenibilitat financera i regla de gasto.

Tema 54. La Llei orgànica d'estabilitat pressupostària (II): mesures preventives, correctives i coercitives. Especial referència als plans economicofinancers. Normativa sobre període mitjà de pagament a proveïdors. Instrumentació del principi de transparència.

Tema 55. El control extern de l'activitat economicofinancera del sector públic (I): el control parlamentari. El control del Tribunal de Comptes: competències i funcions. La funció fiscalitzadora del Tribunal de Comptes.

Tema 56. El control extern de l'activitat economicofinancera del sector públic (II): la funció jurisdiccional del Tribunal de Comptes. La responsabilitat comptable pel maneig dels fons públics. Els procediments per a l'exigència de responsabilitat comptable.

Tema 57. Sindicatura de Comptes (I): creació, organització i competències. L'exercici de la funció fiscalitzadora. Relacions del Tribunal de Comptes amb la Sindicatura de Comptes.

Tema 58. Sindicatura de Comptes (II). Procediments fiscalitzadors: naturalesa i caràcters. La iniciativa fiscalitzadora. El programa anual de fiscalitzacions. Resultats de la funció fiscalitzadora: els informes o memòries.

Tema 59. El dret tributari: concepte i contingut. Els principis de l'ordenament tributari espanyol. Les fonts del dret tributari. L'aplicació i la interpretació de les normes tributàries.

Tema 60. Els tributs: concepte, naturalesa i classes. L'impost: El seu concepte i fonament. Classificació dels impostos. Principis de la imposició.

Tema 61. Sistema tributari: consideració general. Sistema tributari espanyol. Evolució. Estructura bàsica del sistema vigent. La política fiscal de la Unió Europea.

Tema 62. La gestió recaptatòria dels tributs i altres recursos de naturalesa pública. Disposicions generals. Recaptació en període voluntari i executiu.

Tema 63. Revisió d'actes en via administrativa: el recurs de reposició. Les reclamacions economicoadministratives. Suspensió dels actes impugnats. Procediments especials.

Tema 64. Impost sobre la Renda de les Persones Físiques. Fet imposable. Subjectes passius. La base imposable. Base liquidable i quota tributària. Gravamen autonòmic. Gestió de l'Impost.

Tema 65. Impost sobre el Patrimoni. Impost sobre Successions i Donacions.

Tema 66. Impost sobre Societats. Deute tributari. Gestió de l'Impost.

Tema 67. Impost sobre el Valor Afegit. Fet imposable. La base imposable. Subjectes passius i responsables de l'Impost sobre el Valor Afegit. Tipus impositiu. Deduccions i devolucions. Règims especials. Gestió de l'Impost.

Tema 68. Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats.

Tema 69. Les taxes: naturalesa; normes bàsiques del seu règim jurídic; principals supòsits. Els preus públics.

Tema 70. El finançament de les comunitats autònomes. Principis i recursos financers. El règim de tributs cedits i de la corresponsabilitat fiscal. Les operacions de crèdit. El fons de garantia de servicis públics fonamentals. Els fons de compensació interterritorial.



Tema 71. Els recursos de les hisendes locals: enumeració i règim jurídic. La participació en els tributs de l'Estat. Els impostos municipals. Taxes i contribucions especials. Preus públics. Altres recursos dels municipis.



C. PROGRAMA DE MATÈRIES ADDICIONALS PER AL SEGON EXERCICI

Comptabilitat:

Comptabilitat financera superior i de societats.

Comptabilitat pública.

Matemàtiques financeres:

Capitalització i descomptes, simples i compostos.

Rendes constants, variables i fraccionades.

Préstecs i emprèstits.

Mapa web