Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'11 de juny de 2024, de la presidenta de Turisme Comunitat Valenciana, per la qual es convoca el lloc de director o directora de programes per a la gestió de fons europeus MRR vinculats al turisme, en l'entitat Turisme Comunitat Valenciana. [2024/5568]

(DOGV núm. 9872 de 17.06.2024) Ref. Base de dades 005655/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Turisme Comunitat Valenciana
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Turisme Comunitat Valenciana



Mitjançant el Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, es van aprovar mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

El Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19, especifica, en el seu capítol VI, secció 7a, les mesures que cal adoptar en matèria de recursos humans. En concret, en l'apartat 3 del seu article 28, s'arreplega la possibilitat de nomenar directors o directores de programa, exclusivament en l'àmbit de la gestió de projectes finançables amb fons europeus lligats a l'execució de Pla de recuperació de la Generalitat, aspecte que es regirà pel que es disposa en la normativa bàsica estatal, sense subjecció a la regulació de la figura del directiu públic professional continguda amb caràcter general en la Llei reguladora de la funció pública valenciana, i s'establixen els criteris per a determinar les condicions de la seua incorporació.

Els nombrosos acords arreplegats en les certificacions i resolucions corresponents a les diferents conferències sectorials suposen, des de la seua celebració, un increment en la gestió de recursos econòmics per al Consell, a la qual cosa cal unir les exigències de gestió àgil i els terminis establits en el Reial decret llei 36/2020, 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència, així com en el Reglament (UE) 2020/2094, del Consell, de 14 de desembre de 2020, pel qual s'establix un instrument de recuperació de la Unió Europea per a donar suport a la recuperació després de la crisi de la COVID-19, i en el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'establix el mecanisme de recuperació i resiliència.



Així, els acords arreplegats en les conferències sectorials de turisme celebrades fins a la data suposen destinar al sector durant el període 2022-2026 almenys 167 milions d'euros de fons Next Generation EU.



Addicionalment a la gestió econòmica, Turisme Comunitat Valenciana ha d'afegir les labors de difusió i captació de sol·licituds, propostes i candidatures per a presentar per les entitats locals, empreses i organitzacions empresarials, universitats i altres entitats públiques o privades vinculades al sector turístic valencià, segons la Secretaria d'Estat de Turisme vaja publicant la resta de línies d'ajudes vinculades al component 14 (Modernització i competitivitat del sector turístic) del Pla de recuperació, transformació i resiliència i al component 19 de la inversió concreta del Pla de competències digitals per al sector turístic.



Així mateix, la Llei 15/2018, de 7 de juny, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana, atribuïx a l'entitat de dret públic Turisme Comunitat Valenciana el foment i l'execució de la política turística de la Comunitat Valenciana.

Vistes les exigències de gestió àgil i els terminis establits en el Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència, així com el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'establix el mecanisme de recuperació i resiliència (MRR), publicat el 18 de febrer en el Diari Oficial de la Unió Europea, i l'instrument de recuperació i resiliència, aprovat pel Reglament (UE) 2020/2094, del Consell, de 14 de desembre, en què es regulaven els coneguts com a fons europeus Next Generation EU, d'acord amb el que disposa l'article 7 del Decret 161/2021, de 8 d'octubre, del Consell, de creació i regulació dels òrgans de governança de l'Estratègia valenciana per a la recuperació i de la gestió dels fons Next Generation EU (DOGV, de 15 d'octubre de 2021); en virtut del que s'establix en l'apartat 28.3 del Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19, i en el Decret 121/2021, de 17 de setembre, del Consell, de determinació de retribucions de les direccions de programes vinculats al Pla de recuperació, transformació i resiliència, resolc:





Primer

Convocar, per a la seua provisió, el lloc de treball de director o directora de programes per a la gestió de fons europeus MRR vinculats al turisme, la descripció del qual s'arreplega en l'annex I de la present resolució.

Este lloc es finançarà a càrrec dels crèdits consignats a este efecte en el pressupost de l'entitat Turisme Comunitat Valenciana per a l'exercici 2024, en el capítol I, programa 1.1.1., per un import màxim anual corresponent a la classificació econòmica A30E050.





Segon

Aprovar les bases que regiran la convocatòria del referit lloc de treball, bases que figuren en l'annex II de la present convocatòria.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Així mateix, podran interposar un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució, tot això de conformitat amb el que s'establix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense que puguen simultaniejar-se els dos recursos, i sense perjuí que les persones interessades puguen exercir, si és el cas, qualsevol altre que estimen procedent.



València, 11 de juny de 2024.– La presidenta de Turisme Comunitat Valenciana: Nuria Montes de Diego





ANNEX I

Descripció del lloc convocat



Lloc: Director o directora de programes per a la gestió de fons europeus MRR vinculats al turisme en l'entitat Turisme Comunitat.

Nombre de llocs: 1

Tipus de contracte:

Contracte d'alta direcció previst en el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.

Duració del contracte:

3 anys ampliables en 12 mesos segons el que es preveu en el Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19.

Característiques del lloc de treball:

1. El lloc de treball es vincula a la gestió de fons europeus, segons es preveu en el Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19.

2. El lloc de treball de direcció de programes objecte d'esta convocatòria dependrà de la persona titular de la presidència de l'entitat Turisme Comunitat Valenciana.

3. El lloc de treball se situa a València, en la seu de Turisme Comunitat Valenciana.

4. La jornada laboral serà de 40 hores setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual. Per raó de les seues funcions, tindrà obligació de prestar servicis en una altra jornada quan la celebració de reunions i altres activitats relacionades amb les responsabilitats inherents al lloc així ho demande, o quan la dinàmica pròpia d'este requerisca una jornada diferent o superior a l'ordinària. Pels servicis prestats que excedisquen de l'horari normal d'oficina no percebrà cap retribució per cap concepte.

5. La persona que ocupe el lloc de treball tindrà dret a gaudir de vint-i-dos dies hàbils de vacacions retribuïts amb caràcter anual o, si és el cas, a la corresponent part proporcional pel temps de prestació de servicis.

6. La persona que ocupe el lloc tindrà dedicació exclusiva en la seua funció, que serà incompatible amb l'exercici de qualsevol professió retribuïda, llevat que s'autoritze expressament en el marc de la normativa d'incompatibilitats.

7. Les retribucions es regiran pel que es disposa en el Decret 121/2021, de 17 de setembre, del Consell, de determinació de retribucions de les direccions de programes vinculats al Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Funcions del lloc de treball:

La direcció de programes per a la gestió de fons europeus MRR de Turisme Comunitat Valenciana tindrà, com a funció principal, coordinar la correcta tramitació, gestió, execució i certificació dels fons assignats a la Comunitat Valenciana en el marc de les polítiques de recuperació, transformació i resiliència del sector turístic valencià.



En relació amb l'anterior funció, li correspondrà en particular:

– Planificar la gestió de fons europeus MRR des de l'inici fins a la finalització, incloent-hi el compliment de terminis i la consecució de fites i objectius.

– Elaborar, amb caràcter previ, l'estratègia de direcció i execució dels referits fons, la qual s'aprovarà per l'òrgan titular de la Presidència de Turisme a proposta de la persona titular de la direcció de l'entitat, i formarà així part del compromís de gestió.

– Impulsar les actuacions necessàries per a l'execució dels referits fons, controlant periòdicament l'adequació de les actuacions finançades per estos i, si fora necessari, garantir i optimitzar el nivell d'execució observat.

– Proposar les millores necessàries per a l'assoliment dels indicadors d'execució i resultat vinculats a fites i objectius dels fons.

– Coordinar-se, a través de la direcció de Turisme Comunitat Valenciana, amb l'òrgan directiu de la Presidència de la Generalitat responsable de la coordinació de l'acció de govern, així com participar en les comissions de coordinació, avaluació i seguiment que es convoquen.



– Assessorar la Presidència i la Direcció de Turisme Comunitat Valenciana, en relació amb l'elaboració d'instruccions necessàries per a la correcta execució dels fons.

– Informar sobre el progrés i l'execució dels fons europeus MRR vinculats al turisme, emetent quants informes detallats, i amb la periodicitat que així es determine per la normativa d'aplicació, resulten necessaris.

– Assegurar una comunicació interna fluida amb les àrees gestores de Turisme vinculades a les finalitats per a les quals es dirigixen els fons europeus MRR.

– Executar el pressupost dels fons europeus MRR, així com assessorar a Turisme Comunitat Valenciana sobre la normativa aplicable a estos fons.

– Aquelles altres funcions que li siguen assignades per estar determinades en normes referides a la gestió dels fons europeus MRR dirigits al turisme.

Les referides funcions s'exerciran amb la supervisió prèvia de la persona titular de la Direcció de Turisme Comunitat Valenciana, sense menyscapte de la superior autoritat exercida sobre este tema per la persona titular de la Presidència de Turisme Comunitat Valenciana.



Objectius exigits a la direcció de programes:

La persona titular de la direcció de programes objecte d'esta convocatòria haurà de complir els objectius temporals que s'establisquen en el contracte d'alta direcció, que es formalitzarà una vegada conclòs el procediment per a la selecció.



Avaluació i desenvolupament de les funcions:

La persona titular de la direcció de programes se sotmetrà a una avaluació anual en relació amb la consecució dels objectius temporals fixats per la Presidència de Turisme Comunitat Valenciana, a proposta de la persona titular de la Direcció de Turisme Comunitat Valenciana, i haurà de presentar anualment una memòria sobre els resultats de la gestió i el grau de compliment dels objectius fixats.





ANNEX II

Bases de la convocatòria



Primera. Requisits de participació

Les persones candidates hauran de complir, en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i mantindre fins al moment de la formalització del contracte de treball els requisits establits en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i, en particular:



– Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o de qualsevol dels estats en els quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable el principi de lliure circulació de persones treballadores, o bé comptar amb residència legal a Espanya en el cas de les persones estrangeres.

– Titulació: estar en possessió d'un títol superior universitari o en condicions d'obtindre'l en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Els estudis universitaris han de correspondre a titulacions oficialment reconegudes pel Ministeri d'Educació i Formació Professional. Les persones aspirants amb titulacions obtingudes en l'estranger han d'acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que n'acredite, si és el cas, l'homologació. Este requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret comunitari.

– Capacitat: tindre les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a exercir les funcions o tasques corresponents.

– Habilitació: no haver sigut separada o separat, o no haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, organisme públic vinculat o dependent d'una administració pública o d'un organisme constitucional o estatutari d'una comunitat autònoma, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat, per sentència judicial ferma, per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se en inhabilitació per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat o acomiadada disciplinàriament de manera procedent per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Així mateix, no haver sigut condemnada o condemnat en els cinc últims anys en virtut de sentència ferma en processos judicials de qualsevol orde relatius a reclamacions en matèria econòmica o financera. Este requisit s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació, per la persona candidata, de la declaració responsable sobre este tema firmada degudament. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat o en situació equivalent, ni haver-se sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.



– Coneixements d'anglés: domini de l'idioma, que es podrà verificar en l'entrevista de selecció.



Segona. Valoració de les persones aspirants:

El procés selectiu es realitzarà mitjançant el sistema de valoració conjunta i global del curriculum vitae, tenint en compte els principis de mèrit i capacitat i el criteri d'idoneïtat, així com els coneixements especialitzats que s'aporten i l'entrevista que es realitze.

Els mèrits objectius i raonats que es consideraran per a decidir l'adjudicació del lloc de treball convocat són els següents:

– Titulació acadèmica indicada com a requisit, en una especialitat relacionada amb les funcions principals del lloc.

– Titulació acadèmica i estudis de postgrau.

– Coneixements especialitzats en la gestió de fons europeus.

– Experiència professional en funcions directives i de gestió d'equips de treball.

– Experiència en projectes europeus.

– Coneixement d'algun altre idioma addicional de la UE que s'acreditarà mitjançant títols oficials, amb referència al Marc europeu comú de referència per a les llengües, títol equivalent o mitjançant prova oral.





Tercera. Sol·licituds de participació

1. La sol·licitud es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, en la següent adreça, mitjançant el model normalitzat disponible en esta:

https://www.gva.es/va/epub98434

2. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'estar firmats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent.

Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada admesa per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptats).

En cas que no es dispose de firma electrònica avançada, s'ha d'actuar mitjançant un representant que sí que en tinga, que haurà d'acreditar degudament la representació atorgada.

3. El termini per a la presentació de sol·licituds és de deu dies hàbils i s'iniciarà l'endemà hàbil de la publicació d'esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Quarta. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud

1. Junt amb la sol·licitud, s'aportarà la documentació següent:

a) Curriculum vitae detallat, en el qual hauran d'especificar-se les dates concretes d'inici i fi de cada experiència professional, així com les funcions realitzades.

b) Documentació acreditativa del títol oficial exigit o fotocòpia del document de sol·licitud d'este. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, caldrà presentar la credencial de l'homologació del títol.

c) Informe de vida laboral actualitzat. En el cas que no puga facilitar-se l'anterior informe de vida laboral, podran admetre's com a substitutoris d'estos altres documents que justifiquen l'experiència aportada (certificats d'empresa, contractes, nòmines, etc.).

d) Documentació acreditativa dels títols i diplomes dels cursos que esmenten en la seua candidatura, o certificats d'estos, amb indicació del nombre d'hores lectives.

e) Experiència professional. A l'efecte de comprovació de l'experiència laboral requerida, haurà d'especificar-se, de la forma més detallada possible, l'activitat realitzada, així com el període o períodes continuats en què aquella es va desenvolupar, aportant per a això còpia dels documents que la persona interessada considere oportuns per a acreditar l'experiència requerida en la convocatòria (contractes, certificats d'empresa, certificat de vida laboral emés per la Seguretat Social, etc.) o altres documents en què conste l'experiència exigida.

f) Les persones aspirants amb diversitat funcional, amb un grau de minusvalidesa igual o superior al 33 %, hauran d'indicar-ho en la seua sol·licitud, adjuntant còpia del dictamen tècnic facultatiu emés per l'òrgan tècnic de valoració que va dictaminar el grau de minusvalidesa.

2. No seran tinguts en compte per a la valoració de les candidatures, aquells mèrits al·legats que no s'hagen acreditat degudament.

3. Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud s'han de fer a través de l'adreça electrònica següent:

https://www.gva.es/va/epub98434

4. La comissió de valoració podrà sol·licitar, en qualsevol moment del procés de selecció, l'acreditació de totes les dades que hagen sigut exposades en la sol·licitud referents a experiència professional anterior o qualsevol altra que estime oportuna i que hagen sigut o seran valorades.

5. El fet de no posseir els requisits exigits en les bases de la convocatòria suposarà l'exclusió de la persona candidata.



Quinta. Comissió de valoració

La selecció del candidat o la candidata es farà mitjançant una comissió de valoració integrada per:

– Presidència: la persona que ocupe el càrrec de subsecretari/ària de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.

– Vocal: la persona que ocupe el càrrec de director/a general de Turisme i director/a de Turisme Comunitat Valenciana.

– Vocal: la persona que ocupe el càrrec de director/a general d'Innovació de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.



– Secretaria: la persona que ocupe el lloc de cap de l'Àrea Financera i Administrativa de Turisme Comunitat Valenciana, que actuarà com a secretari/ària amb veu i sense vot.

Les causes de recusació i abstenció dels membres de la comissió de valoració seran les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i altres disposicions vigents.

La comissió de valoració podrà disposar, en qualsevol moment del procés de selecció, de la incorporació als seus treballs d'assessors especialistes.

Correspondrà a la comissió de valoració la consideració, verificació i apreciació de les incidències que puguen sorgir en el desenvolupament del procés selectiu, i podrà adoptar sobre este tema les decisions motivades que estime pertinents, que es reflectiran en les actes de les seues sessions.

Especialment, correspondrà a esta comissió:

(i) establir, administrar i valorar les proves que hauran de realitzar els/les candidats/es;

(ii) resoldre les al·legacions a les puntuacions obtingudes en les proves realitzades i

(iii) proposar l'adjudicació del lloc convocat.

Finalitzat el procés selectiu, la comissió de valoració elevarà a la Presidència de Turisme Comunitat Valenciana, mitjançant acta alçada a este efecte, la proposta de la persona candidata seleccionada per a cobrir el lloc convocat, juntament amb la relació ordenada de les persones candidates restants.

Sobre la base de la disposició addicional sèptima de la Llei 9/2019, de 23 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat. (DOGV núm. 8.707, de 30.12.2019), el personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat tindrà la consideració de càrrec públic i serà nomenat per decret del Consell, a proposta de la persona titular de la conselleria d'adscripció de l'ens, amb excepció de les societats mercantils i les fundacions del sector públic de la Generalitat, el personal directiu del qual haja de ser designat conformement a la normativa de dret mercantil o civil.

La comissió també podrà elevar a la Presidència, per a la seua aprovació, la declaració de desert del procés, si considera que, després de la finalització de qualsevol de les fases del procés de selecció, cap persona candidata reunix el perfil idoni per a la cobertura.

Turisme Comunitat Valenciana publicarà la relació de les persones candidates qualificades per al lloc que es vol cobrir, en orde de major a menor puntuació, que vindrà determinada per la suma de les puntuacions de cada una de les fases. En la relació no s'inclouran les persones candidates que hagen resultat excloses en alguna d'estes.

Així mateix, es farà pública, si és el cas, la declaració de desert del procés de selecció, si cap persona candidata reunira el perfil idoni per a la cobertura del lloc.



Sexta. Admissió de les persones aspirants i termini per a resoldre

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan de selecció analitzarà les candidatures presentades per a determinar les persones admeses i excloses per a participar en el procés selectiu, en funció del compliment dels requisits establits en el perfil del lloc al qual opten.



Les persones aspirants excloses expressament, així com les que no figuren en la llista provisional, disposaran d'un termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a esmenar el defecte que n'haja motivat l'exclusió o no inclusió expressa.

Transcorregut el termini d'esmena, es publicarà la llista definitiva de les persones aspirants admeses i excloses del procés selectiu.

Tant la llista provisional com la definitiva de persones admeses i excloses es publicaran en la següent adreça electrònica:

https://www.gva.es/va/epub98434



Sèptima. Desenvolupament del procés de selecció

1. El procés selectiu es desenvoluparà de la manera següent:

1.1. Fase de valoració de mèrits i curricular Es realitzarà per part de la comissió de valoració una valoració de mèrits i curricular, de manera global i conjunta, de la candidatura presentada per cada aspirant, tenint en compte l'experiència i els mèrits tant professionals com acadèmics que hagen acreditat les persones aspirants segons la seua adequació al perfil del lloc.

Una vegada que s'haja procedit a la valoració de l'experiència i els mèrits al·legats, l'òrgan de selecció procedirà a convocar a l'entrevista les persones candidates que es considere que poden optar a ocupar el lloc oferit.

La llista de persones candidates que passen a la fase d'entrevista i la data, l'hora i el lloc d'esta es publicaran en el web institucional de Turisme Comunitat Valenciana, en l'apartat de convocatòries, en l'adreça electrònica:

https://www.turisme.gva.es/va/convocatorias

i en la seu electrònica de la Generalitat, en l'adreça electrònica:



https://www.gva.es/va/epub98434

1.2. Fase d'entrevista L'entrevista serà realitzada per la Comissió de Valoració, que comprovarà, valorarà i determinarà els següents aspectes en relació amb les funcions del lloc que s'exercirà:

a) L'adequació dels coneixements, experiència i altres requisits exigits.

b) La competència, l'aptitud, les habilitats i les capacitats: directives, organitzatives, analítiques, de gestió d'equips humans i de comunicació.

c) L'adequació del perfil de la persona aspirant al lloc que es cobrirà.

d) L'interés de la persona candidata per a integrar-se en l'organització i en l'acompliment de la plaça convocada.

Les persones candidates convocades per a la realització de l'entrevista hauran d'exhibir davant la Comissió de Valoració el corresponent document acreditatiu de la seua identitat (document nacional d'identitat, passaport o targeta de resident), adoptant aquelles mesures que siguen necessàries per a permetre que totes les persones aspirants al lloc convocat puguen realitzar l'entrevista amb les mateixes oportunitats.

2. Qualsevol informació o incidència relativa al procés de selecció es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'Administració de la Generalitat, en la següent adreça electrònica:

https://www.gva.es/va/epub98434

i en el web institucional de Turisme Comunitat Valenciana, en l'apartat de Convocatòries, en l'adreça electrònica:

https://www.turisme.gva.es/va/convocatorias

Octava. Resolució de la convocatòria

Finalitzat el procés selectiu, la Presidència elevarà al Comité de Direcció de Turisme Comunitat Valenciana per a l'aprovació, mitjançant informe motivat, la proposta de la candidatura seleccionada per a l'acompliment del lloc de treball.

La resolució haurà d'expressar l'exposició justificada dels mèrits que segons la convocatòria han sigut considerats prioritaris per a triar una persona candidata sobre les altres aspirants amb referència expressa dels coneixements, l'experiència, les habilitats o les aptituds determinants d'aquella.

La comissió de valoració també elevarà a la consideració de la persona titular de la presidència de Turisme Comunitat Valenciana, per a la seua aprovació, la proposta de declarar deserta la convocatòria, si considera que, després de la finalització de qualsevol de les fases del procés de selecció, cap persona candidata reunix el perfil idoni per a la seua cobertura.

La resolució d'adjudicació del lloc, així com, si és el cas, la que declare desert el procés selectiu, es publicaran en el web institucional de Turisme Comunitat Valenciana, en l'apartat de convocatòries, en l'adreça electrònica:

https://www.turisme.gva.es/va/convocatorias

i en la seu electrònica de la Generalitat, en l'adreça electrònica:



https://www.gva.es/va/epub98434

Novena. Justificació i adjudicació

La persona candidata seleccionada serà convocada per a oferir-li el lloc i informar-la de les condicions laborals. Abans de la formalització del contracte, la persona seleccionada haurà de presentar, en el termini màxim de cinc dies hàbils des de la designació, els documents següents:



a) Declaració jurada o promesa de no haver sigut separada mitjançant expedient disciplinari del servici de qualsevol de les administracions públiques, ni haver sigut revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública, o de cap entitat del sector públic adscrit a una administració pública o de cap òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre estat, hauran de presentar, a més de la declaració relativa a l'Estat espanyol, declaració jurada o promesa de no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

b) Declaració de no trobar-se exercint cap altra activitat pública o privada que poguera requerir autorització o reconeixement previ de compatibilitat.

c) Declaració responsable de no haver sigut condemnada en els cinc últims anys, en virtut de sentència ferma, en processos judicials de qualsevol orde relatius a reclamacions en matèria econòmica i/o financera.



d) Documents originals de les fotocòpies aportades al llarg del procés de selecció per a l'acarament.

En el cas que la persona seleccionada no presente en el termini màxim establit de cinc dies hàbils la documentació esmentada en esta base, sempre que esta circumstància no s'haja produït per causes absolutament alienes a la seua voluntat, la comissió de valoració presentarà, a la Presidència de Turisme Comunitat Valenciana, la proposta d'adjudicació de la plaça a la següent persona candidata més qualificada, segons el que s'establix en la base quinta d'esta convocatòria, i se seguiran a partir d'eixe moment els tràmits establits en l'apartat octau.



En cas de renúncia expressa de la persona seleccionada, l'òrgan de valoració actuarà d'igual manera.

Finalment, s'haurà d'aportar certificat mèdic acreditatiu que la persona seleccionada no patix malaltia o limitació física o psíquica incompatible amb l'acompliment del lloc de treball.

Desena. Règim de contractació i formalització del contracte

La incorporació al lloc de treball s'efectuarà dins dels quinze dies hàbils següents al requeriment formal que realitze la persona titular de la presidència de Turisme Comunitat Valenciana.

La persona candidata seleccionada per a cobrir el lloc de personal directiu que es convoca, conforme al que s'establix per l'article 13.4 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, per reunir la condició de personal laboral, estarà sotmesa a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció, i subscriurà, en conseqüència, un contracte de treball dels regulats en el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció, segons el que s'establix en el Reial decret 451/2012, de 5 de març, pel qual es regula el règim retributiu dels màxims responsables i directius en el sector públic empresarial i altres entitats.



El règim retributiu del lloc serà l'establit en el Decret 121/2021, dins dels límits fixats pels òrgans competents de la Generalitat.





Onzena. Cessament i extinció del contracte:

La persona designada com un altre director o directora de programa cessarà en el seu lloc quan s'extingisca el seu contracte, per les causes establides en l'article 11 del Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció, i, en particular, per:

1. El transcurs del termini per al qual va ser nomenada.

2. Mutu acord de les parts.

3. Desistiment, acordat per la persona titular de la Presidència de Turisme Comunitat Valenciana, amb un preavís de quinze dies quan concórreguen algun dels motius següents:

a) Avaluació negativa de l'acompliment associada a l'incompliment dels objectius o els resultats establits en el contracte o aprovats en el programa.

b) Pèrdua de confiança que, entre altres motius, podrà deure's a les dificultats en la integració amb la resta del personal directiu i la seua alineació amb els objectius estratègics del departament.

c) No necessitat sobrevinguda de l'existència del lloc, que serà determinada pel titular del departament de manera discrecional.

4. Renúncia de la persona nomenada o contractada.

5. Qualsevol altra causa prevista en el Reial decret 1382/1985 i altra normativa d'aplicació general.



Dotzena. Protecció de dades

1. La presentació de sol·licituds de participació en el present procés selectiu comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del què es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en l'apartat de protecció de dades del web institucional de Turisme Comunitat Valenciana, en l'adreça electrònica següent:

https://www.turisme.gva.es/es/RGPD

En concret, la informació bàsica del registre d'activitat del tractament és la següent:

– Nom del tractament: Selecció i promoció de personal.

– Identitat del responsable del tractament: Turisme Comunitat Valenciana.

– Finalitat del tractament: Gestió d'oferta d'ocupació pública, borses d'ocupació temporal, procediments de concurs i lliure designació, processos de promoció interna.

– Exercici de dret:

Les persones interessades podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, supressió, portabilitat i limitació del tractament bé davant TURISME Comunitat Valenciana, dirigint-se per escrit a l'adreça de correu rgpd_turisme@turismecv.es, o bé de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que preveu l'enllaç següent:



https://www.gva.es/va/proc19970

Si les persones interessades entenen que han resultat perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades en la seu electrònica accessible en el lloc web:

https://www.aepd.es/es



Tretzena. Transparència

1. Al present procés selectiu li serà aplicable el que es disposa en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (BOE número 295, de 10.12.2013), i en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern, de la Comunitat Valenciana (DOGV número 9323, de 22.04.2022).



2. Al personal contractat li serà aplicable la normativa vigent en matèria de bon govern i, en particular, el que es disposa en l'esmentada Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern, de la Comunitat Valenciana, i en el Decret 56/2016, del Consell, de 6 de maig, pel qual s'aprova el codi de bon govern de la Generalitat (DOGV número 7781 de 13.05.2016), en tot el que no s'opose a esta llei.

Mapa web