Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 31 de maig de 2024, de la rectora de la Universitat Jaume I, per la qual es convoca un procés selectiu per a ingrés, pel sistema general d'accés lliure, en l'escala tècnica bàsica de laboratoris (Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció) de la Universitat Jaume I de Castelló. [2024/5151]

(DOGV núm. 9863 de 04.06.2024) Ref. Base de dades 005133/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Universitat Jaume I
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions



Vist el que es disposa en la Resolució de 17 de juliol de 2023, de la rectora de la Universitat Jaume I de Castelló, per la qual es fa pública l'oferta d'ocupació pública del personal d'administració i serveis de la Universitat Jaume I de Castelló per a l'any 2023, i amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal en aquesta,

Atès el que es preveu en l'article 91 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, i en l'article 71 del Decret 95/2021, de 9 de juliol, del Consell, d'aprovació dels Estatuts de la Universitat Jaume I de Castelló, resolc:



Primer

Convocar un procés selectiu per a ingrés, pel sistema general d'accés lliure, en l'escala tècnica bàsica de laboratoris (Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció) de la Universitat Jaume I.



Segon

Aprovar les bases que regeixen la present convocatòria i que figuren en l'Annex I.



Tercer

Publicar les bases de la convocatòria en el Tauler d'Anuncis Oficial de la Universitat Jaume I, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en el Boletín Oficial del Estado (BOE).

D'acord amb el que es preveu en l'article 3.3 i 3.6 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, aquesta convocatòria, així com els actes que se'n deriven de l'execució, es publicaran en el Tauler d'Anuncis Oficial de la Universitat Jaume I, en l'apartat «Convocatòries PTGAS», d'ara en avant TAO-UJI:

https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/?pCategoria=2&pAccion=Cerca

D'acord amb el que preveu l'article 91.2 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, aquesta convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en el Boletín Oficial del Estado (BOE). Aquesta última publicació és la que es prendrà com a referència a l'efecte del còmput de terminis per a la presentació de sol·licituds de participació. La resta de resolucions administratives derivades d'aquesta convocatòria es publicaran únicament en el TAO-UJI.



Quart

S'informa que contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es pot interposar amb caràcter potestatiu recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, o bé directament interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, dins del termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació. Tot açò sense perjudici de qualsevol altre recurs que es considere procedent.





Castelló de la Plana, 31 de maig de 2024.– La rectora de la Universitat Jaume I: Eva Alcón Soler.

ANNEX I

Bases de la convocatòria



Primera. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema d'oposició, per a cobrir una plaça de l'escala tècnica bàsica de laboratoris (Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció) de la Universitat Jaume I de Castelló, grup C, subgrup C1.



Segona. Condicions generals

Per a l'admissió a aquestes proves selectives les persones interessades han de complir els següents requisits:

2.1. Nacionalitat:

2.1.1. Tindre la nacionalitat espanyola.

2.1.2. També poden participar en igualtat de condicions:

a) Les persones nacionals dels estats membres de la Unió Europea.



b) El o la cònjuge de les persones amb nacionalitat espanyola i de les nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, qualsevol que siga la seua nacionalitat sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix, amb les mateixes condicions, poden participar els i les descendents menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que siguen dependents.

c) Les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores.



Les persones no residents a Espanya incloses en l'apartat b, així com les incloses en l'apartat c, han d'acompanyar la seua sol·licitud d'un document que acredite les condicions que s'al·leguen.

2.2. Capacitat: posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques de la plaça convocada.

2.3. Edat: tindre complits setze anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

2.4. Titulació: les persones interessades hauran d'estar en possessió o en condicions d'obtenir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds del títol de batxiller o títol de grau mitjà de cicle formatiu de formació professional o tenir superada la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys o complertes les condicions per a obtenir-los abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposin del certificat que l'acrediti, segons el que es preveu en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i d'acord amb el que s'estableix en el Reial decret 889/2022 de 18 d'octubre pel qual s'estableixen les condicions i els procediments d'homologació, de declaració d'equivalència i de convalidació d'ensenyaments universitaris de sistemes educatius estrangers i pel qual es regula el procediment per a establir la correspondència al nivell del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior dels títols universitaris oficials pertanyents a ordenacions acadèmiques anteriors.



En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'ha d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, en el seu cas, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable a les persones que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

2.5. Habilitació: la persona interessada no pot haver sigut separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels organismes constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés a cossos o escales de personal funcionari, ni tindre la condició de personal funcionari de carrera en la mateixa escala a la qual es presenta.



En cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

2.6. Acreditar coneixements de valencià de nivell C1.

2.7. Les condicions per a l'admissió a aquestes proves han de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.

2.8. L'administració pot requerir a les persones interessades que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, podran quedar excloses del procés selectiu.



Tercera. Aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció ha d'establir, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades han de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, pot recaptar el corresponent informe de l'Oficina de Prevenció, Promoció de la Salut i Medi Ambient, i en aquest cas la persona admesa inicialment pot participar condicionalment en el procés selectiu, quedant en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





Quarta. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE). La publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) tindrà únicament caràcter informatiu.

Les sol·licituds s'han de presentar per via electrònica. El tractament de la informació per mitjans electrònics ha de tindre en compte el que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i altres disposicions que li siguen aplicables.

Per a presentar la sol·licitud per via electrònica és necessari posseir un certificat digital de signatura electrònica o el DNI electrònic. Quan s'utilitze l'opció de «Registrar compte amb usuari» s'ha d'adjuntar còpia del DNI. La sol·licitud s'ha de formalitzar en línia a través del Registre Electrònic de la Universitat Jaume I mitjançant el Tauler d'Anuncis Oficial (TAO-UJI):

https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/?pCategoria=2&pAccion=Cerca

(busqueu per codi 21284)

En la sol·licitud s'ha d'indicar:



En l'apartat EXPOSE, literalment:

«Que he llegit les bases de la convocatòria; que la informació subministrada és certa i autoritze la verificació i acarament de les dades personals incloses en la sol·licitud o que apareixen en l'expedient i aportats en el procés selectiu, així com la seua comprovació en els òrgans administratius corresponents. Així mateix, manifeste que reunisc tots i cadascun dels requisits exigits en la convocatòria, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds i que aquests seran degudament acreditats, posteriorment, en el cas que em seleccionen o criden per a ser integrant de la borsa d'ocupació; i sé que si es dona el cas contrari no podré ser nomenat personal funcionari de carrera o funcionari interí o contractat temporal o nomenat temporalment per millora d'ocupació, sense perjudici de la responsabilitat en què podia haver incorregut per falsedat en la sol·licitud de participació.»



En l'apartat SOL·LICITE, literalment:

«Participar en les proves selectives d'ingrés en l'escala tècnica bàsica de laboratoris (Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció) de la Universitat Jaume I, codi assumpte: 21284»

Les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació han d'indicar-ho en la sol·licitud marcant el tipus de diversitat funcional: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial. Així mateix, han de reflectir les mesures que se sol·liciten d'acord amb la següent classificació:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de durada de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació han d'acompanyar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.



3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordesa.

5) Sistema Braille d'escriptura o ajuda d'una persona per invident.



6) Unes altres, especificant quines.



Finalment, en l'apartat «Destinació» s'ha d'indicar Servei de Recursos Humans i s'ha de prémer «Enviar» per a registrar la sol·licitud.



Aspirants amb condició de víctimes de violència de gènere: les dones víctimes de violència de gènere que participen en aquesta convocatòria poden sol·licitar l'anonimització de les seues dades identificatives. A aquest efecte, les dones interessades han de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu utilitzant el model de Sol·licitud d'anonimització de les dades de la dona víctima de violència de gènere.



Cinquena. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. L'import de la taxa per drets d'examen és de 15 euros.

5.2. Bonificacions

Els membres d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general gaudeixen d'una bonificació del cinquanta per cent de la quota íntegra, és a dir, l'import és de 7,50 euros.

5.3. Exempcions

Estan exempts del pagament de la taxa:

a) Els membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

b) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

5.4. Forma de pagament

Si no es té dret a la bonificació prevista en l'apartat 5.2, el pagament de la taxa s'ha de realitzar mitjançant targeta de crèdit o dèbit, a través del següent enllaç:

https://e-ujier.uji.es/pls/www/pagaments.ini?p_id=14&p_importe=15,00&p_referencia=21284

En el cas que sí que es tinga dret a la bonificació prevista en l'apartat 5.2, el pagament de la taxa s'ha de realitzar mitjançant targeta de crèdit o dèbit, a través del següent enllaç:

https://e-ujier.uji.es/pls/www/pagaments.ini?p_id=14&p_importe=7,50&p_referencia=21284

5.5. Juntament amb la sol·licitud, s'ha de presentar un certificat acreditatiu de la bonificació o exempció del pagament de la taxa.

L'abonament dels drets d'examen o, en el seu cas, la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial d'aquest s'ha de fer dins del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas el pagament de la taxa dels drets d'examen o la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial d'aquest suposarà la substitució del tràmit de presentació, dins del termini i en la forma escaient, de la sol·licitud de participació en el procés selectiu.



5.6. Procedeix la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de taxes.







Sisena. Admissió

6.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, podent únicament demandar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà resolució, que es publicarà en el TAO-UJI, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves.

6.3. Les persones interessades poden, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud o realitzar les al·legacions que consideren convenients, en el termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma escaient, s'ha de comprovar no sols que no figuren en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si escau, es dictarà resolució que elevarà a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves, que es publicarà en el TAO-UJI.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'ha d'establir, amb almenys quinze dies d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament de les proves, així com l'ordre de crida de les persones admeses, iniciant-se l'ordre en la lletra «H», conforme a la Resolució de 15 de març de 2024, de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública.

6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola.

Amb caràcter previ a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i que del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà, han d'acreditar el coneixement d'aquest mitjançant la realització d'una prova en la qual es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ha d'ajustar al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificarà de «apta» o «no apta», i serà necessari obtindre la valoració de «apta» per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.

Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera regulat en el Reial decret 1137/2002 de 31 d'octubre, o del Certificat d'Aptitud en Espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes, o acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



Setena. Proves selectives

7.1. El procediment de selecció és el d'oposició. Constarà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris relacionats amb les tasques a desenvolupar i el temari de les quals es relaciona en l'Annex II. La puntuació màxima serà de 100 punts.



7.2.1. Primer exercici

Consistirà en una prova tipus test amb un màxim de 100 preguntes, de les quals correspondran entre un 5 % i un 15 % al programa general. Cada pregunta disposarà de quatre respostes alternatives, de les quals només una serà correcta i versarà sobre les matèries previstes en el temari que figura en l'Annex II.

Aquest exercici es puntuarà de 0 a 50 punts, i és necessari obtindre un mínim de 25 punts per a superar-lo.



La nota de test vindrà determinada per la següent fórmula:





On:

N = nota del test

A = nombre d'encerts

E = nombre d'errors

n = nombre de preguntes



En cas que alguna pregunta s'anul·le a conseqüència de l'estimació d'alguna impugnació, l'exercici es continuarà valorant sobre cinquanta punts ajustant proporcionalment el valor de les preguntes vàlides.



La seua duració serà entre 60 i 90 minuts.



7.2.2. Segon exercici:

Consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic, d'entre dos proposats, o la realització d'una prova pràctica relacionada amb les matèries que figuren en el temari específic. La seua durada serà d'un màxim de dues hores. Aquest exercici es puntuarà de 0 a 50 punts, i és necessari obtindre un mínim de 25 punts per a superar-lo.

En el cas que l'òrgan tècnic de selecció opte per la resolució del supòsit pràctic, es valorarà, juntament amb el rigor analític i la claredat expositiva, els coneixements generals i específics pertinentment incorporats a la resolució del supòsit i la capacitat de relacionar-los. Si s'opta per la prova pràctica, es publicarà, amb caràcter previ a la seua realització, els aspectes a valorar en aquesta.

7.3. Puntuació final de l'oposició i del procés selectiu

La puntuació final de l'oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en tots dos exercicis superats.

A continuació, es configurarà la llista ordenada per puntuació de major a menor, que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en ella coincidisca amb el nombre de places convocades en la base 1. Aquestes constituiran la llista definitiva de personal aprovat en aquest procés selectiu.

7.4. Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la següent manera:

S'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en el segon exercici.

En cas de persistir l'empat es resoldrà, en favor de la persona amb diversitat funcional, i si l'empat es produeix entre aquestes persones, es triarà a qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.



En cas de persistir l'empat, si aquest fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part de l'escala tècnica bàsica de laboratoris (Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció) de la Universitat Jaume I en la data de publicació de la present convocatòria.



Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà de la següent forma:

Les preguntes tipus test del primer exercici s'ordenaran per grau de dificultat o importància, a criteri de l'òrgan tècnic de selecció. Així, s'atendrà les respostes que les persones aspirants hagen realitzat en cada pregunta seguint l'ordre establit, dirimint l'empat amb la resposta correcta per davant de la resposta en blanc, i aquesta per davant de la resposta errònia.



Vuitena. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. L'exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el TAO-UJI, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

8.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de l'exercici en crida única. Decauran en el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. Si es tracta de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre a la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta de persones.

Si alguna aspirant no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part degudament acreditats, la seua situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagueren quedat ajornades, no podent demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat per l'òrgan tècnic de selecció, i en tot cas la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista de persones que hagen superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.



S'hauran d'observar en tot moment les instruccions de l'òrgan tècnic de selecció o del personal col·laborador o assessor durant la celebració de les proves, per tal que es desenvolupen adequadament. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar aquesta persona el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga l'òrgan tècnic de selecció sobre l'incident.



Abans de l'inici de l'exercici i sempre que es considere convenient durant el desenvolupament d'aquest, les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció i el personal col·laborador o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emès a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, en el seu cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.3. Tota la informació que siga necessària comunicar a les persones aspirants, la llista de persones aprovades de l'exercici i qualsevol altre anunci que l'òrgan tècnic de selecció estime pertinent, es publicarà en el TAO-UJI.

8.4. En totes les proves d'aquesta convocatòria l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i seran anul·lats tots aquells exercicis en els quals s'incloga alguna marca que poguera identificar la seua autoria.



Novena. Publicitat de les llistes

9.1. En finalitzar els exercicis de l'oposició, l'òrgan tècnic de selecció publicarà en el TAO-UJI la relació de persones que l'han superat amb expressió del seu nom, cognoms i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que es disposa en la base 7.

9.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, mitjançant anunci, publicarà en el TAO-UJI, la llista amb la qualificació final.

9.3. A continuació, l'òrgan tècnic de selecció, mitjançant anunci, publicarà en el TAO-UJI la llista definitiva amb la relació del personal aprovat i la seua puntuació total a què es refereix la base 7, que en cap cas podrà superar el nombre de places convocades d'acord amb la base 1 d'aquesta convocatòria.



Desena. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'òrgan tècnic de selecció elevarà al Rectorat de la Universitat Jaume I la relació definitiva del personal aprovat i la seua puntuació total, perquè en el termini de deu dies hàbils comptadors des del següent al de la seua publicació aporte davant el Servei de Recursos Humans els següents documents:

10.1.1. Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

10.1.2. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que s'estableix en la base 2.4. de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència.

10.1.3. Per al personal funcionari interí: declaració jurada de no haver sigut separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a tal, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, declaració jurada de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Per a nacionals d'altres Estats: no trobar-se inhabilitat o inhabilitada o en situació equivalent ni haver sigut sotmès o sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.

10.1.4. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions de la plaça oferida.

10.1.5. Segons el preceptuat en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià, d'acord amb la base 2.6 d'aquesta convocatòria.



10.2. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa o de la mateixa es deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Universitat Jaume I, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.3. No obstant el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà accedir a les bases de dades de les administracions públiques, exclusivament a l'efecte de verificar les dades relatives a la condició de persones amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica i nivell de coneixements de valencià, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta el seu consentiment en el formulari de la sol·licitud.



Onzena. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana per la qual es farà el nomenament com a personal funcionari de carrera de l'escala tècnica bàsica de laboratoris (Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció) de la Universitat Jaume I, grup C, subgrup C1, del personal aprovat a què fa referència la base 9.3, prèvia adjudicació del lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.



Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de la plaça convocada, quan es produïsquen renúncies del personal seleccionat, abans del seu nomenament o de la presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan tècnic de selecció relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



Dotzena. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria estarà compost per: president o presidenta, secretari o secretària i tres vocals, i s'ha de designar el mateix nombre de suplents. En la composició s'atindrà al que s'estableix en l'article 60 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i es garantirà la paritat entre dones i homes.



12.2. La relació nominal de les persones que integren l'òrgan tècnic de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en el TAO-UJI, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

12.3. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves, podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que estime oportuns.

12.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, així com, en general, l'adopció de quantes mesures siga precises amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en les mateixes circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció que havien fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol una altra incidència l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seua seu en el Servei de Recursos Humans de la Universitat Jaume I.

12.7. L'òrgan tècnic de selecció, a l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que es disposa en el Reglament sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions de la Universitat Jaume I, aprovat pel Consell de Govern del 12 de juliol de 2023 i modificat pel Consell de Govern del 24 d'octubre de 2023.



12.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent.

12.9. Per al desenvolupament d'aquestes proves selectives, l'òrgan tècnic de selecció s'ajustarà a les Instruccions per als òrgans tècnics de selecció encarregats dels processos selectius del PTGAS de la Universitat Jaume I aprovades per la Gerència.





ANNEX II

Temari



General

1. La Constitució espanyola.

2. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

3. L'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

4. La funció pública valenciana.

5. Llei orgànica del sistema universitari.

6. Llei de convivència universitària: aplicació al personal docent i investigador i al personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis.



7. Els Estatuts de la Universitat Jaume I.

8. Transparència i accés a la informació pública. Aplicació a la Comunitat Valenciana.

9. Llei de prevenció de riscos laborals.

10. Llei orgànica per a la igualtat efectiva de dones i homes.



Específic

11. Magnituds mecàniques i la seua mesura. Conceptes de força, moment o parell, treball, potència, energia, desplaçament, velocitat, acceleració. Característiques mecàniques dels cossos: longitud, massa, pes, volum, densitat, centre de masses, moment d'inèrcia. Sistemes d'unitats: sistema internacional, sistema tècnic, altres. Conversió. Lleis de la mecànica. Sensors i equips per a la mesura de magnituds mecàniques.

12. Tensions i deformacions mecàniques en sòlids. Concepte de tensió i deformació. Sol·licitacions dels sistemes mecànics sotmesos a esforços: tracció-compressió, cisallament, flexió, torsió, vinclament. Propietats elàstiques dels materials: mòdul d'elasticitat, coeficient de Poisson, límit elàstic, límit de trencament. Assaig de materials per a l'obtenció de propietats mecàniques. Diagrames de tensió-deformació. Tècniques experimentals per a la mesura de deformacions i desplaçaments.

13. Manteniment d'equips de laboratori. Manteniment predictiu. Reparacions senzilles.

14. Màquines i eines de taller. Operacions bàsiques amb màquines i eines. Utillatge auxiliar. Muntatge i desmuntatge de conjunts mecànics/elèctrics.

15. Formes comercials dels materials. Formes comercials dels metalls. Formes comercials dels plàstics, gomes, vidres i altres materials. Protecció dels materials enfront dels agents externs: tractaments, acabats i proteccions.

16. Dibuix industrial. Normalització. Interpretació de plànols. Utilització de programari de CAD.

17. Estructures d'acer per a edificació. Propietats mecàniques dels acers per a edificació. Identificació de perfils d'acer per a estructures. Forma de treball de peces sotmeses a compressió, flexió i tracció. Coneixement d'unions soldades, reblades i cargolades. Execució d'unions.

18. Estructures de formigó armat per a edificació. Propietats mecàniques del formigó estructural. Bases de càlcul. Assajos destructius de laboratori. Assajos no destructius de laboratori.

19. Execució d'estructures de formigó armat. Execució de bigues, suports, forjats i elements de fonamentació. Dosificació del formigó. Control de materials i geometria.

20. Coneixement d'anglès tècnic. Lectura i comprensió de documents bàsics i instruccions de maquinària.

21. Seguretat i higiene en el treball. Conceptes generals.

22. Ofimàtica. Processadors de textos. Fulls de càlcul. Cercadors i plataformes bàsiques d'internet.



Nota: la normativa legal que empara el contingut d'aquests temes serà la que es trobe en vigor en el moment de la publicació en el Boletín Oficial del Estado d'aquesta convocatòria.

Mapa web